Ja, maar een renteaanbod doet de bank wel op basis van informatie en wanneer zij het kansrijk achten dat het tot een overeenkomst kan komen. Vervolgens moeten er nog documenten aangeleverd worden maar dat hoeft niet per se nog iets spannends op te leveren.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Gezien dit al een tijdje loopt zal het gros van de documenten al door de bank bekeken zijn. Dat renteaanbod betekent dat de bank het wel ziet zitten en de kans heel groot is dat er zeer binnenkort een echt akkoord komt. Je kunt je daar beter op voorbereiden dan je kop in het zand te steken. Blijf je nl. afwachten zit je straks zonder huis, maar daarmee ook zonder kids.
Ik snap niet dat je je ex uit kunt kopen voor maar €55.000,-.
Als er 390.000 euro hypotheek op je woning zit, dan zal je toch minimaal de helft daarvan op moeten hoesten als je je ex uit wil kopen. Dat is toch haar deel? Of zie ik het verkeerd?
Als er 390.000 euro hypotheek op je woning zit, dan zal je toch minimaal de helft daarvan op moeten hoesten als je je ex uit wil kopen. Dat is toch haar deel? Of zie ik het verkeerd?
In dit geval zijn de kopers al een tijdje met een andere bank bezig. De gevraagde documenten zullen daardoor al beschikbaar zijn en zijn zeer waarschijnlijk ook aan de bank gegeven om te kijken of zij wel snel een akkoord willen geven. Een rente-aanbod op dit moment is dus zeer waarschijnlijk al gebaseerd op die documenten en dus een snel akkoord.Youri93 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Ja, maar een renteaanbod doet de bank wel op basis van informatie en wanneer zij het kansrijk achten dat het tot een overeenkomst kan komen. Vervolgens moeten er nog documenten aangeleverd worden maar dat hoeft niet per se nog iets spannends op te leveren.
Zonder verdere informatie is het weliswaar een aanname, maar een fatsoenlijke hypotheekadviseur heeft de bezwaren van de vorige bank echt wel doorgespeeld om te kijken of deze bank wel mogelijkheden ziet.
[removed]
Doe jezelf een plezier! Maak NU stappen zodat je zometeen (EEN KLEINE WEEK) niet DAKLOOS wordt en je kinderen überhaupt niet meer mag zien!Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:14:
Een renteaanbod betekent nog niks, kan nog steeds afgewezen worden door de bank.
“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”
Wat nou, als de kopers het allemaal wel in orde krijgen, en wat nou als dat dit weekend gebeurt.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:14:
Een renteaanbod betekent nog niks, kan nog steeds afgewezen worden door de bank.
Blijf je hier op wachten? Ga je het hele huis leeg halen in 1 dag?
Als jij het huis niet leeg oplevert (of er zelf nog woont) maandag, dan ben JIJ aansprakelijk voor in gebreke zijn, omdat je het huis niet levert.
No offense, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er iemand ZO non-challant is dat je het hier op aan laat komen. Dit MOET wel een troll topic zijn.
Tegenover de woningwaarde staat de hypotheekschuld. Het verschil tussen die 2 is de overwaarde en daarvan zal de helft naar de ex moeten. Bij verkoop van het huis voor het huidige bedrag is het verschil tussen verkoop (500k) en hypotheek (390k) 110k waarvan dus 55k naar de vriendin moet gaan.Bart© schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:20:
Ik snap niet dat je je ex uit kunt kopen voor maar €55.000,-.
Als hij in het huis wil blijven is dat precies hetzelfde, maar dan zal ie wel een hypotheek moeten krijgen voor de volledige woningwaarde + die 55k.
[removed]
Of geaccepteerd en dan heb je nog vier (want de 8e moet je weg zijn) dagen, inclusief het weekend, om te vertrekken naar….onder een brug?Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:14:

Hello. Is it me you're looking for?
offtopic:
[quote]OverSoft schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:25:
[...]
non-challant
[/quote]
Mooie verbastering van nonchalant.
[...]
non-challant
[/quote]
Hello. Is it me you're looking for?
iamerwin schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:28:
offtopic:
[...]
non-challant
[/quote]
offtopic:
Dat deed ik heel erg non-challant.
Dat deed ik heel erg non-challant.
4 dagen lijkt me wel heel kort, maar binnen een week zoiets rond krijgen gebeurt nog wel eens. En dat is dan alsnog ergens eind volgende week. Dus de hele boel met een weekje vertraging rond krijgen zit er nog goed in. En daar ga je echt geen vergoeding voor krijgen, maar het huis moet dan wel leeg zijn.iamerwin schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:26:
[...]
Of geaccepteerd en dan heb je nog vier (want de 8e moet je weg zijn) dagen, inclusief het weekend, om te vertrekken naar….onder een brug?
[removed]
Alles kan, maar ga er maar vanuit dat het aanbod op basis van verstrekte informatie verleend is. Als uit de controle van alle papieren blijkt dat de verstrekte informatie juist was, is de financiering gewoon rond.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:14:
Tuurlijk kan het in theorie nog voorkomen dat de kopers bv. een enorme privé lening verzwegen hebben, die uit bankafschriften toch naar boven komen, maar dat zou ik niet verwachten... Als de kopers het echt niet rond hadden kunnen krijgen, dan had er allang een afwijzing gelegen.
Je moet nu als de sodemieter gaan handelen, niet alleen voor jezelf, maar zeker voor je kinderen. Het is sneu dat jij straks op straat staat, maar dat kun je je kinderen al helemaal niet aandoen. Die worden nu misschien het slachtoffer van je gedrag. Man up, en kom in actie.
[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 03-07-2024 14:38 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ah check, het daadwerkelijk uitkopen van de ex is dus €55.000 en daarnaast moet de hypotheek uitgebreid worden naar 390k.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:26:
[...]
Tegenover de woningwaarde staat de hypotheekschuld. Het verschil tussen die 2 is de overwaarde en daarvan zal de helft naar de ex moeten. Bij verkoop van het huis voor het huidige bedrag is het verschil tussen verkoop (500k) en hypotheek (390k) 110k waarvan dus 55k naar de vriendin moet gaan.
Als hij in het huis wil blijven is dat precies hetzelfde, maar dan zal ie wel een hypotheek moeten krijgen voor de volledige woningwaarde + die 55k.
Yes, en als TS in zijn (verkochte) huis kan blijven kan hij voor max 320K een hypotheek krijgen. Hij komt dan 70K + 55K tekort.Bart© schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:35:
[...]
Ah check, het daadwerkelijk uitkopen van de ex is dus €55.000 en daarnaast moet de hypotheek uitgebreid worden naar 390k.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Hij heeft al een verbod voor zijn vrouw, misschien maar goed als TS geen woning heeft en de kinderen gewoon in het geheel naar moeder gaanQuestion Mark schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:35:
Je moet nu als de sodemieter gaan handelen, niet alleen voor jezelf, maar zeker voor je kinderen. Het is sneu dat jij straks op straat staat, maar dat kun je je kinderen al helemaal niet aandoen. Die worden nu misschien het slachtoffer van je gedrag. Man up, en kom in actie.
Ik weet niet wat er voorgevallen is tussen TS en zijn ex, dus ik kan daar niet over oordelen. Als zelf gescheiden vader met kinderen weet ik wel dat kinderen vaak al de dupe zijn bij een scheiding. Als één van beide ouders, om wat voor reden dan ook nog eens dakloos worden, wat effect heeft op een omgansregeling, dan is dat extra zuur voor de kinderen...President schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:43:
[...]
Hij heeft al een verbod voor zijn vrouw, misschien maar goed als TS geen woning heeft en de kinderen gewoon in het geheel naar moeder gaan
Dat heeft een rechter al voor je gedaan. En dan zegt een verbod voldoende. ,Ik hoop dat 1 van de vele instanties die Nederland rijk is snel ingrijpt voor zover ze op de achtergrond al niet bezig zijn..Question Mark schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:47:
[...]
Ik weet niet wat er voorgevallen is tussen TS en zijn ex, dus ik kan daar niet over oordelen. Als zelf gescheiden vader met kinderen weet ik wel dat kinderen vaak al de dupe zijn bij een scheiding. Als één van beide ouders, om wat voor reden dan ook nog eens dakloos worden, wat effect heeft op een omgansregeling, dan is dat extra zuur voor de kinderen...
Dit is echt onzin, want ze hebben vanuit een andere bank een RA gekregen dus alles moet opnieuw bekeken worden door de nieuwe bank.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Gezien dit al een tijdje loopt zal het gros van de documenten al door de bank bekeken zijn. Dat renteaanbod betekent dat de bank het wel ziet zitten en de kans heel groot is dat er zeer binnenkort een echt akkoord komt. Je kunt je daar beter op voorbereiden dan je kop in het zand te steken. Blijf je nl. afwachten zit je straks zonder huis, maar daarmee ook zonder kids.
RA is gewoon het allereerste document wat je krijgt (bij 60% v.d. hypotheekverstrekkers, die werken namelijk allemaal via hetzelfde acceptatiesysteem ).
Je wilt niet weten hoeveel adviseurs cijfers iets positiever voorstellen dan uit de documenten blijft of dat ze de kredietgids net even anders interpreteren dan de hypotheekverstrekker bedoeld. RA is een geautomatiseerd proces vanuit de bank inderdaad. Gaat vaak genoeg er toch anders uitzienQuestion Mark schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:35:
[...]
Alles kan, maar ga er maar vanuit dat het aanbod op basis van verstrekte informatie verleend is. Als uit de controle van alle papieren blijkt dat de verstrekte informatie juist was, is de financiering gewoon rond.
Tuurlijk kan het in theorie nog voorkomen dat de kopers bv. een enorme privé lening verzwegen hebben, die uit bankafschriften toch naar boven komen, maar dat zou ik niet verwachten... Als de kopers het echt niet rond hadden kunnen krijgen, dan had er allang een afwijzing gelegen.
[ Voor 43% gewijzigd door Fiorano op 03-07-2024 15:04 . Reden: 2e quote ]
TS heeft een contactverbod met zijn ex. Dat is de ex waar hij één kind mee heeft. Daarnaast is er nog een ex, waar TS nog eens twee kinderen mee heeft. Ik ben het met je eens dat een contactverbod niet zomaar komt, en dat er dan best wel wat voorgevallen is (waarbij overigens meerdere vormen van een contactverbod zijn, die niet allemaal door een rechter opgelegd hoeven te worden).jeroenkb schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:54:
[...]
Dat heeft een rechter al voor je gedaan. En dan zegt een verbod voldoende.
Het gaat mij er even om dat ondanks het contactverbod TS nog steeds een prima band met zijn kind(eren) kan hebben. Maar dan moet TS wel een woning hebben, anders wordt het wel lastig.
Tja, je mag het onzin vinden, maar de grootste vertrager is vaak de aanvrager die nog niet alle documenten heeft gegeven. Aangezien er al een aanvraag liep bij een andere bank zullen die documenten er nu wel vanaf het begin zijn en dan kan een bank relatief snel zien of er een probleem is of niet. En als die documenten gelijk worden aangeleverd, zal die RA dus aangeven dat ze geen probleem zien.Fiorano schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:00:
[...]
Dit is echt onzin, want ze hebben vanuit een andere bank een RA gekregen dus alles moet opnieuw bekeken worden door de nieuwe bank.
RA is gewoon het allereerste document wat je krijgt (bij 60% v.d. hypotheekverstrekkers, die werken namelijk allemaal via hetzelfde acceptatiesysteem ).
Bovenal maakt dit helemaal geen bal uit, er is een reeële kans dat deze bank de boel goed gaat keuren en dat kan binnen een week gedaan zijn. Als TS dus niet heel rap wordt kan ie zomaar over 1 a 2 weken op straat staan.
Zie bovenstaande, de kans is groot dat deze bank al alle info heeft en er wel mee akkoord zal gaan, en als dat gebeurd heeft TS een enorm probleem.[...]
Je wilt niet weten hoeveel adviseurs cijfers iets positiever voorstellen dan uit de documenten blijft of dat ze de kredietgids net even anders interpreteren dan de hypotheekverstrekker bedoeld. RA is een geautomatiseerd proces vanuit de bank inderdaad. Gaat vaak genoeg er toch anders uitzien
Heel simpel gezegd, TS moet er van uit gaan dat ie volgende week geen woning meer heeft. Doet ie dat niet zet ie niet alleen zijn eigen woonruimte, maar ook die zijn kinderen op het spel (en, nog een stapje erger, dus ook zijn omgang met de kinderen)
[removed]
pfoe, balls of steel (of is het een plaat..?) om zo op je handen te blijven zitten en niet actief/actiever aan de slag te gaan met de puzzel die voor je ligt.
die kopers komen er wel doorheen als ze nu een rentevoorstel krijgen, de rest is gewoon wat papier schuiven.
dus even goedbedoeld: wat is je gameplan? waar woon je over een maand, een jaar, vijf jaar?
die kopers komen er wel doorheen als ze nu een rentevoorstel krijgen, de rest is gewoon wat papier schuiven.
dus even goedbedoeld: wat is je gameplan? waar woon je over een maand, een jaar, vijf jaar?
Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt om TS.
Als er 40 man tegen iemand staat te schreeuwen en diegene doet er niks mee. Ga je dan mee schreeuwen of pak je popcorn en ga je kijken hoe dit treinongeluk gebeurt?
Ik zit iig klaar met de popcorn.
Als er 40 man tegen iemand staat te schreeuwen en diegene doet er niks mee. Ga je dan mee schreeuwen of pak je popcorn en ga je kijken hoe dit treinongeluk gebeurt?
Ik zit iig klaar met de popcorn.
Het is een aanvraag bij een nieuwe bankredwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Ik sta ook niet op straat want ik kan tijdelijk terug naar ouders op de zolderkamer en rustig een andere woning zoeken.
Daarnaast is mijn ex haar huis niet doorgegaan dus ook zij zit nu antikraak.
Al met al is het afwachten. Zoals ik al zei heb ik gisteren een hypotheekadviseur gesproken die al jaren ervaring heeft. Hij noemt dit een hopeloze zaak. Banken zijn druk op dit moment ook met een spoedaanvraag. Daarnaast zegt hij dat een renteaanbod al bij het eerste gesprek plaatst vindt. Hierna komt de controle van de documenten, inkomen etc. Ook al hebben de kopers alles al klaar liggen kan het nog steeds weken duren.
Maandag passeren is eigenlijk onmogelijk. De notaris alleen al heeft 3 werkdagen nodig om alles klaar te maken. De hypotheekadviseur zei ook, stel dat volgende week woensdag de bankgarantie wordt gestort en donderdag is de laatste dag om alles rond te krijgen, hij zei ook dat wij de bankgarantie dan kunnen innen bij de notaris en donderdag verklaren niet meer verder te gaan met de kopers zoals ook in de aangetekende brief is vermeld richting de kopers.
Ik heb ook mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld voor extra hulp in de stappen die nu genomen moeten / kunnen worden.
Al met al is het afwachten. Zoals ik al zei heb ik gisteren een hypotheekadviseur gesproken die al jaren ervaring heeft. Hij noemt dit een hopeloze zaak. Banken zijn druk op dit moment ook met een spoedaanvraag. Daarnaast zegt hij dat een renteaanbod al bij het eerste gesprek plaatst vindt. Hierna komt de controle van de documenten, inkomen etc. Ook al hebben de kopers alles al klaar liggen kan het nog steeds weken duren.
Maandag passeren is eigenlijk onmogelijk. De notaris alleen al heeft 3 werkdagen nodig om alles klaar te maken. De hypotheekadviseur zei ook, stel dat volgende week woensdag de bankgarantie wordt gestort en donderdag is de laatste dag om alles rond te krijgen, hij zei ook dat wij de bankgarantie dan kunnen innen bij de notaris en donderdag verklaren niet meer verder te gaan met de kopers zoals ook in de aangetekende brief is vermeld richting de kopers.
Ik heb ook mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld voor extra hulp in de stappen die nu genomen moeten / kunnen worden.
[ Voor 71% gewijzigd door Snoll3bulk op 03-07-2024 15:44 ]
Maar ik neem aan dat de kopers/hun adviseur wel alle documenten al bij elkaar hebben en die ook aangeleverd hebben aan de bank, zeker gezien de urgentie. Het kan dus heel snel goedgekeurd worden.
[removed]
Het blijft handig als je dit soort informatie gelijk deelt. Dit is nl. anders dan wat er uit je eerdere verhaal te halen is. Want hiermee is je probleem vooral dat je ervoor moet zorgen dat je je spullen snel ergens kwijt kunt. Iets dat heel wat simpeler te regelen is dan een huis (maar wat je alsnog snel moet voorbereiden)Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:40:
Ik sta ook niet op straat want ik kan tijdelijk terug naar ouders op de zolderkamer en rustig een andere woning zoeken.
[removed]
Het huis is al zo goed als leeg, kinderkamers zijn al leeg. Er staat nog een bank , en nog wat losse spullen etc. Dus vanaf nu leeghalen is niet een heel groot probleem.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:42:
[...]
Het blijft handig als je dit soort informatie gelijk deelt. Dit is nl. anders dan wat er uit je eerdere verhaal te halen is. Want hiermee is je probleem vooral dat je ervoor moet zorgen dat je je spullen snel ergens kwijt kunt. Iets dat heel wat simpeler te regelen is dan een huis (maar wat je alsnog snel moet voorbereiden)
Dat is een voorsprong maar dan is het nog behoorlijk krap en maandag passeren bij de notaris is eigenlijk onmogelijk.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:41:
[...]
Maar ik neem aan dat de kopers/hun adviseur wel alle documenten al bij elkaar hebben en die ook aangeleverd hebben aan de bank, zeker gezien de urgentie. Het kan dus heel snel goedgekeurd worden.
Ja, zo werkt het dus in de werkelijkheid niet he..Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:40:
hij zei ook dat wij de bankgarantie dan kunnen innen bij de notaris en donderdag verklaren niet meer verder te gaan met de kopers zoals ook in de aangetekende brief is vermeld richting de kopers.
Daarvoor moet je naar de rechter en gaan bewijzen dat je echt 10% schade hebt geleden. Weinig zaken waarin dat wordt toegekend. Vooral vanwege de huidige huizenmarkt waarin huizen maandelijks meer waard worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Jasper89 op 03-07-2024 15:49 ]
Zoals ik al zei, met zulke informatie kan je heel wat 'aanvallen' (die steevast goed bedoeld zijn) in dit topic voorkomen. Want 2 replies geleden was de status nog dat je op straat zou staan en nu nog in een vol huis zit. Maar met deze 2 posts geef je aan dat je wel al voorbereid bent op de eventuele verkoop en er binnen een paar dagen uit kan zijn. En dat maakt het verhaal toch heel anders (in jouw voordeelSnoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:45:
[...]
Het huis is al zo goed als leeg, kinderkamers zijn al leeg. Er staat nog een bank , en nog wat losse spullen etc. Dus vanaf nu leeghalen is niet een heel groot probleem.
[removed]
Die bankgarantie kun je niet per direct innen, dat loopt op per dag en als de kopers moeilijk doen kan het zijn dat je pas na de rechter er iets van ziet (maar de kans is ook dat de rechter aangeeft dat je geen schade hebt en je niets krijgt). De koop zelf is sowieso niet per direct na de datum ontbonden, als de kopers binnen de komende weken de financiering rond krijgen, gaat de koop gewoon door.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:40:
[removed]
Ik hap nog 1 keer en dan ben ik er wel klaar mee.
Waarom is jouw huis nu ineens helemaal leeg en geef je dit nu pas aan nadat 40 man loopt te schreeuwen dat je snel de verhuizing in werking moet zetten?
Waarom gaat de koop van het nieuwe huis van jouw ex nu plots ineens niet meer door? Dat huis is maar 235K en het huidige huis wat ze heeft met jou is verkocht.
Of hoop je dat je steeds nieuwe kopers krijgt die het elke keer net niet rondkrijgen en je steeds 10% kan vangen net zolang tot je er zelf kunt blijven wonen?
Waarom is jouw huis nu ineens helemaal leeg en geef je dit nu pas aan nadat 40 man loopt te schreeuwen dat je snel de verhuizing in werking moet zetten?
Waarom gaat de koop van het nieuwe huis van jouw ex nu plots ineens niet meer door? Dat huis is maar 235K en het huidige huis wat ze heeft met jou is verkocht.
Of hoop je dat je steeds nieuwe kopers krijgt die het elke keer net niet rondkrijgen en je steeds 10% kan vangen net zolang tot je er zelf kunt blijven wonen?
niet iedereen heeft een bierbuikje
*knip*
Ik heb nooit gezegd op straat te komen te staan? Waar staat dit?
Het huis van mijn ex is niet doorgegaan omdat ons huis nog steeds niet verkocht is. Logisch want als die mensen niet wilde verlengen, is de koop niet doorgegaan lijkt mij.
De kopers krijgen nu t/m donderdag de tijd voor de financiering. Het houdt een keer op, die boete is niet voor niks opgesteld in het koopcontract. Anders zouden de kopers oneindig door mogen gaan met de koop van een woning. Dat zou nergens over gaan.
Ik heb nooit gezegd op straat te komen te staan? Waar staat dit?
Het huis van mijn ex is niet doorgegaan omdat ons huis nog steeds niet verkocht is. Logisch want als die mensen niet wilde verlengen, is de koop niet doorgegaan lijkt mij.
De kopers krijgen nu t/m donderdag de tijd voor de financiering. Het houdt een keer op, die boete is niet voor niks opgesteld in het koopcontract. Anders zouden de kopers oneindig door mogen gaan met de koop van een woning. Dat zou nergens over gaan.
[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 03-07-2024 16:24 ]
Ik ben niet de hele dag op tweakers bezig, ik ben bezig met kinderen, werk, makelaar, ex, etc. In de tussentijd kan er een hoop veranderen. En het huis is nog steeds niet verkocht.wodkabuikje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:58:
Ik hap nog 1 keer en dan ben ik er wel klaar mee.
Ze hebben t/m donderdag de tijd om de financiering rond te krijgen.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:51:
[...]
Die bankgarantie kun je niet per direct innen, dat loopt op per dag en als de kopers moeilijk doen kan het zijn dat je pas na de rechter er iets van ziet (maar de kans is ook dat de rechter aangeeft dat je geen schade hebt en je niets krijgt). De koop zelf is sowieso niet per direct na de datum ontbonden, als de kopers binnen de komende weken de financiering rond krijgen, gaat de koop gewoon door.
Ook niet helemaal waar, want als ze daarna alsnog de financiering rond krijgen kunnen ze via de rechter uiteindelijk eisen dat de koop doorgaat.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:22:
[...]
Ze hebben t/m woensdag de tijd om de financiering rond te krijgen.
Niet helemaal. Ik krijg vrijdag een update van mijn advocaat wat mijn opties etc zijn.Jasper89 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:27:
[...]
Ook niet helemaal waar, want als ze daarna alsnog de financiering rond krijgen kunnen ze via de rechter uiteindelijk eisen dat de koop doorgaat.
*knip* ik wil zeker verder communiceren, maar dan via dm, laten we t topic niet verder vervuilen…
@Snoll3bulk begrijp mij niet verkeerd, ik wens je echt het aller beste maar met de updates die je gegeven hebt lijkt het in mijn ogen niet meer op een serieus verhaal. Zo wel, sterkte en wederom succes! Want ik denk dat er dan nog een stressvolle periode aan komt.
@Snoll3bulk begrijp mij niet verkeerd, ik wens je echt het aller beste maar met de updates die je gegeven hebt lijkt het in mijn ogen niet meer op een serieus verhaal. Zo wel, sterkte en wederom succes! Want ik denk dat er dan nog een stressvolle periode aan komt.
[ Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 03-07-2024 16:38 ]
Normaal gesproken moet je ze eerst in gebreke stellen en kan het zelfs zijn dat je langs de rechter moet. Zeker als de kopers niet mee willen werken is die kans groot. En als ze voor die tijd de financiering rond krijgen, is de kans juist zeer groot dat de koop door moet gaan.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:28:
[...]
Niet helemaal. Ik krijg vrijdag een update van mijn advocaat wat mijn opties etc zijn.
Bovenal, als ze het echt via de rechter spelen kan het zomaar zo zijn dat je maar heel weinig van die 10% terug gaat zien. Je schade is nl. minimaal en met de stijgende huizenprijzen moet het raar lopen als het huis niet al meer waard is dan wat de kopers bieden.
Aan de andere kant kan het ook zomaar zo zijn dat de kopers inzien dat het niet gaat lukken en gaan ze wel gelijk akkoord. Maar daar zou ik nu nog niet van uit gaan.
[removed]
Ze zijn al in gebreke gesteld. Vandaar dat ze dus t/m woensdag de tijd hebben om het alsnog rond te krijgen. De bankgarantie is afgelopen vrijdag niet gestort , maandag is de overdracht van de woning bij de notaris. Een notaris heeft alleen al drie dagen nodig om alles in orde te maken. Vandaag is dus de 1e dag wat de notaris al nodig zou hebben.redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:33:
[...]
Normaal gesproken moet je ze eerst in gebreke stellen en kan het zelfs zijn dat je langs de rechter moet. Zeker als de kopers niet mee willen werken kan het zijn dat je langs de rechter moet. En als ze voor die tijd de financiering rond krijgen, is de kans zeer groot dat de koop door moet gaan.
Bovenal, als ze het echt via de rechter spelen kan het zomaar zo zijn dat je maar heel weinig van die 10% terug gaat zien. Je schade is nl. minimaal en met de stijgende huizenprijzen moet het raar lopen als het huis niet al meer waard is dan wat de kopers bieden.
Aan de andere kant kan het ook zomaar zo zijn dat de kopers inzien dat het niet gaat lukken en gaan ze wel gelijk akkoord. Maar daar zou ik nu nog niet van uit gaan.
[quote]Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:35:
[...]
De schade is niet minimaal, we wachten nu al bijna 14 weken tot verkoop, mijn ex haar nieuwe huis is niet doorgegaan, je moet weer opnieuw de verkoop in. Al met al een hoop schade als je het mij vraagt.
[...]
De schade is niet minimaal, we wachten nu al bijna 14 weken tot verkoop, mijn ex haar nieuwe huis is niet doorgegaan, je moet weer opnieuw de verkoop in. Al met al een hoop schade als je het mij vraagt.
[ Voor 36% gewijzigd door Snoll3bulk op 03-07-2024 16:38 ]
Om op dit punt te happen, het huis is zo goed als leeg. Waar ben je dan druk bezig met kinderen en ex? Je woont nog in het lege huis? Of je zit al bij ouders of vrienden? Waar staan jouw spullen? Of ben je volledig uitgekleed door jouw exen en past alles in één koffer?Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:10:
Ik ben niet de hele dag op tweakers bezig, ik ben bezig met kinderen, werk, makelaar, ex, etc. In de tussentijd kan er een hoop veranderen. En het huis is nog steeds niet verkocht.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Daar zal hij hoe dan ook gelijk in kunnen hebbenSnoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:40:
Al met al is het afwachten. Zoals ik al zei heb ik gisteren een hypotheekadviseur gesproken die al jaren ervaring heeft. Hij noemt dit een hopeloze zaak
Maar wat heb je behalve borrelpraat daadwerkelijk aan deze geweldige adviseur? Geeft hij je garanties of praat hij je gewoon naar de mond omdat hij nog geld aan jou wil verdienen?
Hoezo? De overdrachtsdatum heb je toch nooit opgeschoven van wat jullie bij verkoop zelf afgesproken hebben? Dus ook al hadden jouw kopers alles netjes op orde zou de overdracht pas de 8ste zijn en zou je ex daarvoor dat geld niet hebben gehad.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:37:
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 03-07-2024 17:16 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Opzich wacht je al wel 14 weken maar per saldo heb je op dit moment nog maar een paar dagen vertraging.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:37:
[...]
Immers, de oorspronkelijke overdrachtsdatum is pas net geweest dus vanaf dat moment kun je pas echt "schade" hebben als je het mij vraagt...
De notaris kan al praktisch alles in orde maken en voorbereiden. Het belangrijkste zit aan 'jouw' kant, controleren en regelen dat het huis verkocht kan worden en de bank zijn hypotheekrecht en eventuele pandrecht 'opgeeft', uiteraard door de aflossing van de hypotheek.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:35:
Een notaris heeft alleen al drie dagen nodig om alles in orde te maken. Vandaag is dus de 1e dag wat de notaris al nodig zou hebben.
Maar maak je borst maar nat voor een hoop ellende, want de kopers hebben dus voor €50.000 redenen om het door te laten gaan. En dan is een gang naar de rechter niet meer dan logisch. Al helemaal als vertragingstactiek.
Goed om te lezen dat je druk bezig bent! Ben je ook concreet bezig met het zoeken van een huis? Heb je bijvoorbeeld al bezichtigingen ingepland?Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:10:
[...]
Ik ben niet de hele dag op tweakers bezig, ik ben bezig met kinderen, werk, makelaar, ex, etc. In de tussentijd kan er een hoop veranderen. En het huis is nog steeds niet verkocht.
Misschien lees ik het verkeerd of heb ik het in een van de vele reacties gemist, maar je kunt toch niet meer blijven wonen in je huidige huis?
What's a cube to you?
De overdrachtsdatum is nog niet geweest, dus dat in gebreke stellen kan pas na die datum. Je kunt ze wel in gebreke stellen voor het niet storten van de bankgarantie, maar dat heeft nog niets met het ontbinden van de verkoop te maken.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:35:
[...]
Ze zijn al in gebreke gesteld. Vandaar dat ze dus t/m woensdag de tijd hebben om het alsnog rond te krijgen. De bankgarantie is afgelopen vrijdag niet gestort , maandag is de overdracht van de woning bij de notaris. Een notaris heeft alleen al drie dagen nodig om alles in orde te maken. Vandaag is dus de 1e dag wat de notaris al nodig zou hebben.
[removed]
Je kunt pas sinds komende maandag wachten. Jullie hebben iedere keer uitstel verleend waardoor alleen de bankgarantiedatum is verlopen. Al het andere is gebeurd in overleg en toestemming van jullie. Je wacht dus geen 14 weken en je ex was te vroeg met haar nieuwe huis. En opnieuw de verkoop in levert je waarschijnlijk juist geld op omdat het huis meer waard is geworden.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:37:
[...]
Dat het lastig is voor jullie klopt, maar daadwerkelijke kosten hierdoor heb je maar amper. Zeker omdat de kosten pas beginnen vanaf de overdrachtsdatum (8 juli). Voor die tijd had je je geld nl. toch niet gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 03-07-2024 19:25 ]
[removed]
Hij kan tijdelijk bij zijn ouders wonen. Wat waarschijnlijk ook de beste oplossing is, je bent zo een paar maanden verder voordat bekend is wat er nu precies aan een nieuwe huis te besteden is.Rizzi schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:00:
[...]
Goed om te lezen dat je druk bezig bent! Ben je ook concreet bezig met het zoeken van een huis? Heb je bijvoorbeeld al bezichtigingen ingepland?
Misschien lees ik het verkeerd of heb ik het in een van de vele reacties gemist, maar je kunt toch niet meer blijven wonen in je huidige huis?
[removed]
Goed punt. Zeker in zo’n roerige tijd waar TS mee te maken heeft, is het een goed idee om even tot rust te komen en vanuit die positie een beter beeld te vormen van de mogelijkheden. Hoe dan ook wens ik @Snoll3bulk heel veel sterkte deze moeilijke tijd!redwing schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:22:
[...]
Hij kan tijdelijk bij zijn ouders wonen. Wat waarschijnlijk ook de beste oplossing is, je bent zo een paar maanden verder voordat bekend is wat er nu precies aan een nieuwe huis te besteden is.
What's a cube to you?
Hypotheek aanvraag kan wel snel als je de juiste hypotheekverstrekker kiest: https://www.viisi.nl/hypotheekadvies/doorlooptijd-hypotheek/
Maar ja of die het gewenste aanbod heeft
Het is overigens op dit moment wel heel erg druk met hypotheekaanvragen (weet ik uit betrouwbare bron bij 1 vd marktleiders)
Maar ja of die het gewenste aanbod heeft
Het is overigens op dit moment wel heel erg druk met hypotheekaanvragen (weet ik uit betrouwbare bron bij 1 vd marktleiders)
Dit strookt niet met wat je eerder postte in deze draad. Daar schreef je namelijk dat jouw 2de ex al daadwerkelijk haar nieuwe huis had gekocht en dat ze zit te springen op de overwaarde om te kunnen gaan verbouwen. Je informatie is soms een beetje onlogisch als je het naast elkaar zet. Niet om je daar op aan te vallen, de hele situatie kan ook voor jouw chaotisch verlopen en misschien extra lastig als je het gevoel hebt dat je er geen vat op kan krijgen / of dat je slechts een speelbal in de gemene wereld bent.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:09:
Wel is het handig om voor je zelf dit goed helder te krijgen, dan kan je daarmee ook gerichter advies vragen en/of hulp krijgen. Je hoeft natuurlijk niet alles in dit topic te delen (dat doe je ook niet, aangezien je niet op alle verschillende uitlopende vragen die gesteld worden antwoordt). Ik zou dat wel doen voor de mensen om je heen ouders/vrienden/etc..
Snoll3bulk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:16:
Met haar heb ik maar 1 kind, ze heeft iets heel goedkoops op de kop weten te tkkken en gebruikt die overwaarde om te verbouwen. Huis heeft drie slaapkamers.
Snoll3bulk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:26:
Alleen verwacht zij waarschijnlijk meteen de overwaarde op haar rekening omdat het huis wat ze gekocht heeft direct verbouwd moet gaan worden.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
<knip> Really? Zulke steken onder water zijn echt not done en niet grappig.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:40:
Zoals ik al zei heb ik gisteren een hypotheekadviseur gesproken die al jaren ervaring heeft. Hij noemt dit een hopeloze zaak.
[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 04-07-2024 11:03 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Van de ene kant, hij heeft een contactverbod, dus misschien komen de details niet even goed door.Qwerty-273 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:04:
[...]
Dit strookt niet met wat je eerder postte in deze draad. Daar schreef je namelijk dat jouw 2de ex al daadwerkelijk haar nieuwe huis had gekocht en dat ze zit te springen op de overwaarde om te kunnen gaan verbouwen. Je informatie is soms een beetje onlogisch als je het naast elkaar zet. Niet om je daar op aan te vallen, de hele situatie kan ook voor jouw chaotisch verlopen en misschien extra lastig als je het gevoel hebt dat je er geen vat op kan krijgen / of dat je slechts een speelbal in de gemene wereld bent.
Wel is het handig om voor je zelf dit goed helder te krijgen, dan kan je daarmee ook gerichter advies vragen en/of hulp krijgen. Je hoeft natuurlijk niet alles in dit topic te delen (dat doe je ook niet, aangezien je niet op alle verschillende uitlopende vragen die gesteld worden antwoordt). Ik zou dat wel doen voor de mensen om je heen ouders/vrienden/etc..
[...]
[...]
Van de andere kant, het is zo'n warrig, onlogisch verhaal. En dit is daar weer een voorbeeld van.
Anyway, het antwoord is gegeven toch? Hij kan het huis niet betalen, dus een kwestie van uithuilen en een ander huis zoeken om iets moois te bouwen voor zichzelf en zijn kids.
Verdere details voegen niets toe aan zijn vraag, dus verder levensadvies laat ik maar achterwege.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Het is i.m.o. simpel.
Je maakt de balans op qua verdeling bezit/schulden per persoon.
Je kijkt of je het financieel rond kan krijgen, ik zou er wel voor waken om niet snel op ouders/familie terug te vallen om bij te springen, of het moet een te overzien bedrag zijn, of een voorschot op een erfenis waarmee je ouders niet in de problemen komen..
Komt het niet financieel rond, jammer dan, verlies nemen en opnieuw beginnen, ja het is zuur dat je er niet kunt blijven wonen, maar het belangrijkste is stabiliteit zowel financieel als in je hoofd om je kinderen goed op te kunnen vangen..
En boven je stand wonen is gewoon zeer funest voor je gemoedrust, je moet dan vaak elk dubbeltje 2x omdraaien en dat komt niet ten goede van je jezelf en je gezin..
Je maakt de balans op qua verdeling bezit/schulden per persoon.
Je kijkt of je het financieel rond kan krijgen, ik zou er wel voor waken om niet snel op ouders/familie terug te vallen om bij te springen, of het moet een te overzien bedrag zijn, of een voorschot op een erfenis waarmee je ouders niet in de problemen komen..
Komt het niet financieel rond, jammer dan, verlies nemen en opnieuw beginnen, ja het is zuur dat je er niet kunt blijven wonen, maar het belangrijkste is stabiliteit zowel financieel als in je hoofd om je kinderen goed op te kunnen vangen..
En boven je stand wonen is gewoon zeer funest voor je gemoedrust, je moet dan vaak elk dubbeltje 2x omdraaien en dat komt niet ten goede van je jezelf en je gezin..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Het is lastig empathie op te brengen voor jouw situatie. Je bent zo enorm gefocust op geld en ergens heb ik het idee dat je hoopt dat de kopers het niet op tijd halen en je daar geld aan over houdt.Snoll3bulk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:09:
[mbr]*knip*[/]
Maar bekijk het eens zo:
Wees blij dat je je woning voor een goede prijs hebt verkocht. Als de overdracht wordt uitgesteld kun je wat langer blijven zitten en heb je meer tijd om andere woonruimte te vinden.
De kopers zijn ook mensen met gevoel die waarschijnlijk enorm veel stress ervaren en met lood in de schoenen om uitstel vragen. Vraag desnoods de kopers een keer op de koffie en laat ze even de voortgang van de aanvraag zien. Dan weet je snel genoeg of het een gebed zonder eind wordt of het bijna in kannen en kruiken is.
Mijn vrouw en ik hebben ook meerdere malen om uitstel moeten vragen omdat er bij de aanvraag van onze hypotheek fouten werden gemaakt en en voorwaarden tijdens de aanvraag werden gewijzigd. Het vragen om uitstel vonden we heel lastig. De hele situatie was slopend. 1.5 maand later dan gepland is de hypotheek afgesloten en waren we de verkopers enorm dankbaar voor hun vertrouwen en geduld. Beide partijen kijken nu terug op een goede transactie.
[ Voor 0% gewijzigd door glaerox op 04-07-2024 12:59 . Reden: Persoonlijk voornaamwoord te veel. ]
Het huis was toch vrijwel leeg?glaerox schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:07:
Wees blij dat je je woning voor een goede prijs hebt verkocht. Als de overdracht wordt uitgesteld kun je wat langer blijven zitten en heb je meer tijd om andere woonruimte te vinden.
Dan wil je juist dat het opschiet, je kunt er niet meer wonen.
Ik had niet door hoe oud het topic al was;
spoiler: achterhaald
[quote]Snoll3bulk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:25:
[...] Ja het is een lastig verhaal, het is niet zo zeer , ik wil. Maar meer om de rust te behouden, ook voor mijn kids zou het de beste optie zijn om hier te blijven. Ook vanwege mijn autisme vind ik veranderingen extreem moeilijk. Deze situatie vooral.
[/quote]
Wat ik nog niet heb langs zien komen is een jaarlijkse schenking door de ouders van het belastingvrije bedrag, nu rond de €6k per jaar, en dat in een contract met de bank of notarieel vast leggen. Dan is er toch veel meer mogelijk? Dat geeft ~€500 per maand meer ruimte.
[...] Ja het is een lastig verhaal, het is niet zo zeer , ik wil. Maar meer om de rust te behouden, ook voor mijn kids zou het de beste optie zijn om hier te blijven. Ook vanwege mijn autisme vind ik veranderingen extreem moeilijk. Deze situatie vooral.
[/quote]
Wat ik nog niet heb langs zien komen is een jaarlijkse schenking door de ouders van het belastingvrije bedrag, nu rond de €6k per jaar, en dat in een contract met de bank of notarieel vast leggen. Dan is er toch veel meer mogelijk? Dat geeft ~€500 per maand meer ruimte.
[ Voor 5% gewijzigd door onetime op 04-07-2024 20:42 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Ouders kunnen overwaarde opnemen op hun woning. Maar vraag is of ze dat willen, ik weet niet hoe oud de ouders zijn?onetime schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:16:
[...]
Snoll3bulk in "Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?"
bvdbos in "Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?"
[ Voor 9% gewijzigd door bvdbos op 04-07-2024 18:24 ]
Ik had niet door hoe oud het topic al was;
spoiler: achterhaald
@bvdbos Als er vastgelegd wordt dat er geregeld meer geld binnenkomt hoeft er dus geen overwaarde te worden opgenomen. Dat is juist mijn hele punt. Huidige hypotheek maximaal handhaven en dan aanvullen voor totaal maximaal ~€500 per maand. Als die ruimte en welwillendheid er is. Is op zich het eenvoudigst.
Geen belasting invloed, gewoon de hypotheek kunnen betalen.
En indien financieel haalbaar een lineaire hypotheek, geen annuïteiten hypotheek.
Op termijn veel goedkoper, vooral aan het eind van de looptijd.
En indien financieel haalbaar een lineaire hypotheek, geen annuïteiten hypotheek.
[ Voor 6% gewijzigd door onetime op 04-07-2024 20:43 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Dat was een idee geweest in een eerder stadium. Maar met een schenking kan je niet in je vorige huis blijven wonen. Het is nu verkocht..onetime schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:11:
@bvdbos Als er vastgelegd wordt dat er geregeld meer geld binnenkomt hoeft er dus geen overwaarde te worden opgenomen. Dat is juist mijn hele punt. Huidige hypotheek maximaal handhaven en dan aanvullen voor totaal maximaal ~€500 per maand. Als die ruimte en welwillendheid er is. Is op zich het eenvoudigst.
De kopers hebben er zelf voor gekozen om het voorbehoud niet in te roepen. Daarna zou ik (na 14 weken!) ook weinig zin hebben om telkens last minute uitstel te verlenen. Liever de druk er maximaal op. Des te eerder dat de makelaar Funda kan activeren en/of eerdere bieders peilt voor een verbeterd bod. De kip is waarschijnlijk toch kaal dus op naar de volgende koper die wel goed is voor zijn geld.glaerox schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:07:
[...]
Het is lastig empathie op te brengen voor jouw situatie. Je bent zo enorm gefocust op geld en ergens heb ik het idee dat je hoopt dat de kopers het niet op tijd halen en je daar geld aan over houdt.
Maar bekijk het eens zo:
De kopers zijn ook mensen met gevoel die waarschijnlijk enorm veel stress ervaren en met lood in de schoenen om uitstel vragen. Vraag desnoods de kopers een keer op de koffie en laat ze even de voortgang van de aanvraag zien. Dan weet je snel genoeg of het een gebed zonder eind wordt of het bijna in kannen en kruiken is.
Mijn vrouw en ik hebben ook meerdere malen om uitstel moeten vragen omdat er bij de aanvraag van onze hypotheek fouten werden gemaakt en en voorwaarden tijdens de aanvraag werden gewijzigd. Het vragen om uitstel vonden we heel lastig. De hele situatie was slopend. 1.5 maand later dan gepland is de hypotheek afgesloten en waren we de verkopers enorm dankbaar voor hun vertrouwen en geduld. Beide partijen kijken nu terug op een goede transactie.
Maar in dit geval heeft de makelaar daar natuurlijk ook geen zin in. Die heeft verkopers uit de hel en pauperkopers
De optie die ik nu overweeg, is als volgt:
Als de koop niet doorgaat, kunnen we kiezen voor ontbinding van de koopoptie met een boete van 10%.
Daarna kan ik hier blijven wonen met mijn ex (tijdelijk nog als eigenaar). Ik neem dan alle lasten voor mijn rekening. Ik kan maandelijks renteaftrek aanvragen om de lasten te verlichten. Mijn ex kan in de tussentijd een woning huren.
Dit geeft mij voldoende tijd om te onderzoeken of ik de woning alsnog kan overnemen, in overleg met mijn ex. Indien nodig kunnen we de verkoopprijs verlagen.
Als de koop niet doorgaat, kunnen we kiezen voor ontbinding van de koopoptie met een boete van 10%.
Daarna kan ik hier blijven wonen met mijn ex (tijdelijk nog als eigenaar). Ik neem dan alle lasten voor mijn rekening. Ik kan maandelijks renteaftrek aanvragen om de lasten te verlichten. Mijn ex kan in de tussentijd een woning huren.
Dit geeft mij voldoende tijd om te onderzoeken of ik de woning alsnog kan overnemen, in overleg met mijn ex. Indien nodig kunnen we de verkoopprijs verlagen.
En wat als de optie die je steevast probeert te negeren uitkomt en ze het wel op tijd rond krijgen?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hij zal vast jouw vraag negerenfsfikke schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:05:
En wat als de optie die je steevast probeert te negeren uitkomt en ze het wel op tijd rond krijgen?
Huh? Had je niet een contactverbod met je ex? Dan is blijven samenwonen wel een uitdagingSnoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Ey!! Macarena \o/
Die 10% wordt gedeeld door 2 + je moet alle kosten voor de advocaat aftrekken. de 10% wordt niet snel toegekend, dus reken alvast op minder.Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Daarnaast kan het zomaar zijn dat de kopende partij geeneens 10% hebben liggen, waardoor je dus betaalafspraken moet gaan maken en je dus niet gelijk je geld hebt.
Plus lees ik dat jij vanaf je eigen positie wilt bepalen wat je ex, waarmee je een contactverbod hebt, toch? Of is dat verhaal weer helemaal anders?
Dit huis kan gewoon volgende week weer in de verkoop.
Was dat niet de andere ex?RaZ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Huh? Had je niet een contactverbod met je ex? Dan is blijven samenwonen wel een uitdaging
maar een (fatsoenlijke) woonruimte huren tegen acceptabele huurprijs (gelijk aan helft hypotheeklasten minus HRA) is toch ook moeilijk op dit moment.Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
[...]
Mijn ex kan in de tussentijd een woning huren.
[...]
Komt zij niet vele maanden op straat te staan a.k.a. bij ouders moeten wonen? Wil ze dat wel?
d:)b
Oh, het hele topic gaat al van hak op de tak dat er zoveel ruis op de lijn is dat het niet meer volgbaar is
Ey!! Macarena \o/
De waarde van het huis wordt alleen maar hoger. Als je het eerst al niet voor elkaar kreeg, hoe verwacht je de lasten nu dan te kunnen dragen?Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Daar heb je nu al bijna 5 maanden de tijd voor gehad, om al die mogelijkheden te onderzoeken. Als er nu geen haalbaar plan ligt vanuit jouw kant, dan lijkt het me sterk dat dit er nog gaat komen.Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Dit geeft mij voldoende tijd om te onderzoeken of ik de woning alsnog kan overnemen, in overleg met mijn ex.
Een huis om en nabij de gemiddelde verkoopprijs (468k) heb je zo verkocht...zou men denken.
[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 05-07-2024 12:38 ]
Als je de verkoopprijs kan verlagen dan kan je ook het uitkoop bedrag verlagen...Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Bedenk wel dat die 10% geen garantie is. Als de kopers die niet kunnen/willen betalen moet je langs de rechter en die kan dat bedrag zomaar lager maken. Daarbij moet je dat bedrag door 2 delen omdat je ex ook de helft zal krijgen.Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
En heb je het er al met je ex over gehad of zij dit ook een goed plan vindt? Want als die het er niet mee eens is en moeilijk wil gaan doen, heb jij straks helemaal niets te willen.
Bovenal, wat voor opties zie je nog om die woning over te kunnen nemen? Je bent al 5 maanden bezig zonder enig resultaat. Dus welke optie zie je nog die je niet hebt geprobeerd, en waarom heb je dat de afgelopen maanden al niet gedaan? Bedenk daarbij goed dat de taxatie van je huis in de tussentijd alweer snel 15k-25k hoger zal liggen dan 5 maanden geleden.
[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 05-07-2024 13:00 ]
[removed]
Waarom zou je ex daarmee akkoord gaan? Zij loopt dan de financiële risico's en kan niet door met haar leven want jij gaat die woning nooit kunnen betalen of de prijs moet zo gigantisch ver omlaag dat ze zelf niets meer kan, want die prijsverlaging komt uit haar zak als jij het koopt.Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Wees een vent, de relatie is over en jij kan de woning niet in je eentje betalen, dus werk mee aan de verkoop voor een goede prijs, in plaats van de <redacted> die je nu bent.
We moeten met zijn allen toch constateren dat dit topic werkelijk alles heeft wat een typisch tweakers topic kenmerkt. Emoties die alle kanten op gaan omdat je enerzijds empathie hebt met TS en anderzijds niet, een TS die om advies vraagt en vervolgens alle advies die niet in z'n straatje past negeert. Halverwege het topic blijkt het huis al verkocht te zijn, dan toch niet, dan blijkt er een contactverbod te zijn, dan weer niet (of toch wel?), TS woont nog in het huis, dan is het huis ineens leeg, dan weer niet. Communicatie verloopt ook fantastisch (/s) tussen koper/verkoper, en tussen TS en de rest van de forumgebruikers.
Ik lurk dit topic inmiddels regelmatig en lees vaak met krommende tenen over de gigantische risico's die TS blijkbaar bereid is aan te gaan. Het risico om op straat te komen staan doordat de verkoop toch doorgaat, de bereidheid om gigantische financiele risico's aan te gaan. TS behoort klaarblijkelijk tot het deel in de samenleving die het eerst in de problemen komen op het moment dat onze maatschappij (financiele) tegenspoed kent.
Ik hoop dat alles goedkomt.
Ik lurk dit topic inmiddels regelmatig en lees vaak met krommende tenen over de gigantische risico's die TS blijkbaar bereid is aan te gaan. Het risico om op straat te komen staan doordat de verkoop toch doorgaat, de bereidheid om gigantische financiele risico's aan te gaan. TS behoort klaarblijkelijk tot het deel in de samenleving die het eerst in de problemen komen op het moment dat onze maatschappij (financiele) tegenspoed kent.
Ik hoop dat alles goedkomt.
Om het even duidelijk te maken, je kan de woning niet in je eentje betalen!
Waarom zou je de prijs van de woning omlaag moeten gooien als je het huis weer op de markt zet? Huizen zijn alleen maar duurder geworden dus ik zou niet weten waarom je dat zou doen.
Waarom zou je de prijs van de woning omlaag moeten gooien als je het huis weer op de markt zet? Huizen zijn alleen maar duurder geworden dus ik zou niet weten waarom je dat zou doen.
Je kan nu het huis niet betalen. En waarom in de nabije toekomst in wel? Deze opties had je al maanden lang kunnen en moeten onderzoeken.Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Je kan ook wachten je tot je ex dingen in gang gaat zetten en haar deel bij jouw gaat opeisen als jij de boel aan het vertragen/tegenhouden bent.
Sta je sterk als je zegt: ja ik ga mijn opties bekijken hoe ik het kan regelen terwijl je daar dus al maanden de tijd gehad hebt.
Blijf vooral je hoofd in het zand steken, en blijven denken dat je het kan regelen. Er is al maanden lang geen enkele aanwijzing voor je dat je het financieel kan regelen als ik het zo volg en ook geen zicht op veranderingen in de situatie.
Dus is er maar één optie en dat is huis verkopen en zelf iets zoeken waarvoor je het wel financieel rond krijgt.
<knip> Zo'n sneer is nergens voor nodig, dit soort opmerkingen mag (moet) je achterwege laten.
[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 05-07-2024 18:56 ]
Ik lees ook alleen wat jij zou willen. Je adviseur heeft het duidelijk over een keuze waar jullie het over eens moeten zijn. Dus is de eerste vraag, wil je ex dit ook?
Daarbij geef je aan de prijs voor uitkoop wellicht te kunnen verlagen. Waarom denk je dat? De prijzen stijgen als een malle, als ik je ex was ging het huis morgen dan weer de markt op. Zij kan ook niet echt door zolang t huis niet verkocht is...
Daarbij geef je aan de prijs voor uitkoop wellicht te kunnen verlagen. Waarom denk je dat? De prijzen stijgen als een malle, als ik je ex was ging het huis morgen dan weer de markt op. Zij kan ook niet echt door zolang t huis niet verkocht is...
Niet kunnen financieren is niet hetzelfde als niet kunnen betalen. Ik begrijp heel goed dat ts naar een creatieve manier zoekt om het toch voor elkaar te krijgen.
Ik heb zo n situatie ook eens meegemaakt en kwam er wel uit, scheelt een boel kapitaalvernietiging.
Dat gezegd hebbende zie ik hier nu ook niet één twee drie de oplossing.
Ik heb zo n situatie ook eens meegemaakt en kwam er wel uit, scheelt een boel kapitaalvernietiging.
Dat gezegd hebbende zie ik hier nu ook niet één twee drie de oplossing.
@Snoll3bulk Mijn toch niet achterhaalde post hier niet zover boven breng ik toch weer even onder de aandacht.
Als je ouders je willen en kunnen helpen:
Geen extra zaken bij de ouders te regelen "alleen" per maand meer uitgaven.
Dit zou veel kapitaal vernietiging aan jouw kant kunnen schelen.
Als je ouders je willen en kunnen helpen:
- laat ze mede garant staan voor de hypotheek
- laat vastleggen dat ze je het jaarlijks belastingvrije bedrag schenken(, per maand?)
- hiermee kan je extra hypotheek regelen.
Geen extra zaken bij de ouders te regelen "alleen" per maand meer uitgaven.
Dit zou veel kapitaal vernietiging aan jouw kant kunnen schelen.
<knip> Niet reageren is ook 'n optie.
[ Voor 75% gewijzigd door Ardana op 06-07-2024 18:52 ]
<knip> Niet reageren is ook 'n optie. En roepen om 'n slotje is écht niet gewenst.
[ Voor 61% gewijzigd door Ardana op 06-07-2024 18:52 ]
Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //
Ik bedoelde om en om in de woning verblijven zoals we nu ook doen.RaZ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Huh? Had je niet een contactverbod met je ex? Dan is blijven samenwonen wel een uitdaging
Ik vind het ronduit asociaal dat, met alles dat tussen je vorige post en deze geschreven is, je alleen dit eruit pikt om op te reageren. Als je de rest toch in de wind slaat, waarom post je hier nog?Snoll3bulk schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:54:
[...]
Ik bedoelde om en om in de woning verblijven zoals we nu ook doen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Huj, dus in plaats van 480k de woning te koop zetten voor 460k zodat de woning sneller verkoopt?Snoll3bulk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
Of in plaats van 480k de woning aan jou de verkopen voor 420k zodat jij in de woning kan blijven? En je ex dus 30k winst misloopt?
Maar gewoon je huis niet willen verkopen en je ex willen 'gijzelen' door alles doen wat er in je macht ligt om het huis niet te verkopen: top idee!
En als z'n ex het tegen die tijd beu is en naar de kantonrechter gaat om verkoop en levering af te dwingen dan heeft zij het natuurlijk allemaal gedaan.President schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:58:
[...]
Maar gewoon je huis niet willen verkopen en je ex willen 'gijzelen' door alles doen wat er in je macht ligt om het huis niet te verkopen: top idee!
Ik heb me al aan TS gericht, maar hij en de rest van het topic leven in gescheiden werelden. Daarom hoe ik dit lees voor de rest: mijns inziens probeert TS nu gewoon zijn ex een poot uit te draaien door de koop te saboteren, om haar te dwingen genoegen te nemen met het delen van het huis (dat zij waarschijnlijk niet nodig heeft en juist het geld goed kan gebruiken) ten einde het voor een veel lager bedrag aan TS te verkopen. Dat terwijl TS het geld ook in het meest gunstige scenario (voor hem) er waarschijnlijk niet voor heeft. Als ik dit lees heb ik echt wel te doen met zijn ex.President schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:58
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het wordt tijd dat zijn ex zich ook in dit topic meldt. Dan haal ik extra popcorn in huis...BeefHazard schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:48:
[...]
Ik heb me al aan TS gericht, maar hij en de rest van het topic leven in gescheiden werelden. Daarom hoe ik dit lees voor de rest: mijns inziens probeert TS nu gewoon zijn ex een poot uit te draaien door de koop te saboteren, om haar te dwingen genoegen te nemen met het delen van het huis (dat zij waarschijnlijk niet nodig heeft en juist het geld goed kan gebruiken) ten einde het voor een veel lager bedrag aan TS te verkopen. Dat terwijl TS het geld ook in het meest gunstige scenario (voor hem) er waarschijnlijk niet voor heeft. Als ik dit lees heb ik echt wel te doen met zijn ex.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ik zal wel weg gemod worden, maar <knip> Zie topic-warning.
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 08-07-2024 12:13 ]
Even een impopulaire mening: ik heb juist wél empathie voor TS. Je wil er alles aan doen om een huis voor je kinderen te hebben. Het is moeilijk, je zit duidelijk in de shit, je werkt fulltime en zorgt parttime in je eentje voor drie kinderen. Dat is zwaar. En dan stel je je enigszins kwetsbaar op door alles ook nog op een openbaar forum te delen en krijg je dit over je heen. Natuurlijk wil je alles doen wat je kunt! Ook al is of kijkt het onrealistisch om dit bedrag te kunnen ‘regelen’, wat heb je te verliezen als je het toch probeert?
Dan kunnen we hier wel roepen ‘je steekt je kop in het zand’, maar dat is een hele menselijke reactie in deze situatie. De ene persoon handelt rationeler dan de ander, en het is echt makkelijk praten vanuit een bureaustoel in een huis met een betaalbare hypotheek.
Goed, de communicatie oogt hier wat chaotisch, maar tussen de regels door lees ik gewoon iemand die er alles aan wil doen om een plek om te wonen en om voor zijn kinderen te zorgen wil behouden/hebben. Thumbs up vanuit mij, en heel veel sterkte. Ik heb geen andere tips dan die anderen al aan je hebben gegeven: kijk wat je familie je wil schenken, lenen, garantstaan, of wat je met de bank kunt regelen. Succes in deze debiele woningmarkt, en zorg goed voor je kinderen!
Tegen de posters die neerbuigend antwoorden, roepen om popcorn, en de TS uitlachen zou ik willen zeggen: beetje meer empathie, en laat vooral de respectloze reacties die de TS niet verder zullen helpen lekker achterwege. Heeft niemand iets aan. Je weet nooit wanneer jij door pech op pech op pech ook een keer in een uitzichtloze situatie belandt. Ook als je nu al je schaapjes op het droge hebt en lekker hypotheekvrij met twee porches op de oprit je beleggingswinst aan het afromen bent.
Dan kunnen we hier wel roepen ‘je steekt je kop in het zand’, maar dat is een hele menselijke reactie in deze situatie. De ene persoon handelt rationeler dan de ander, en het is echt makkelijk praten vanuit een bureaustoel in een huis met een betaalbare hypotheek.
Goed, de communicatie oogt hier wat chaotisch, maar tussen de regels door lees ik gewoon iemand die er alles aan wil doen om een plek om te wonen en om voor zijn kinderen te zorgen wil behouden/hebben. Thumbs up vanuit mij, en heel veel sterkte. Ik heb geen andere tips dan die anderen al aan je hebben gegeven: kijk wat je familie je wil schenken, lenen, garantstaan, of wat je met de bank kunt regelen. Succes in deze debiele woningmarkt, en zorg goed voor je kinderen!
Tegen de posters die neerbuigend antwoorden, roepen om popcorn, en de TS uitlachen zou ik willen zeggen: beetje meer empathie, en laat vooral de respectloze reacties die de TS niet verder zullen helpen lekker achterwege. Heeft niemand iets aan. Je weet nooit wanneer jij door pech op pech op pech ook een keer in een uitzichtloze situatie belandt. Ook als je nu al je schaapjes op het droge hebt en lekker hypotheekvrij met twee porches op de oprit je beleggingswinst aan het afromen bent.
[ Voor 16% gewijzigd door Kurkentrekker op 07-07-2024 17:22 ]
Nee. Dat doet hij dus niet. Hij wil koste wat kost het huis houden, en verliest daarbij de kinderen uit het oog. Hij blijft zich vastklampen aan onrealistische scenario's, wil eventueel een baan er bij nemen om dat doel te bereiken, wil dan ook nog co-ouderschap. En 48 uur werken is nou eenmaal onmogelijk als je co-ouderschap over jongere kinderen hebt, 40 is dan zelfs al veel. Als de koop nu niet doorgaat, dan kan zijn ex geen nieuwe woning kopen, @TS woont al in een leeg huis (kinderkamers waren al leeg gehaald). Hij straks geen woning meer, zij straks ook niet, kinderen de dupe.Kurkentrekker schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:18:
Even een impopulaire mening: ik heb juist wél empathie voor TS. Je wil er alles aan doen om een huis voor je kinderen te hebben.
En daarbij, met sommige anderen twijfel ik of dit een troll is. Steeds als er in oplossingen gedacht wordt, wordt er weer een of ander feit gedropt wat het hele verhaal 180 graden draait...
Dat wil hij wel, dat blijkt uit alles. Of het in de praktijk ook werkt is natuurlijk een tweede. Maar can you blame him? En denk je nog rationeel als het water je aan de lippen staat? Dus nogmaals; het heeft nul zin om hier allemaal te herhalen welke ideeën onrealistisch zijn of welke dingen een rationeel mens niet zou doen.Oekiejoekie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:44:
[...]
Nee. Dat doet hij dus niet. Hij wil koste wat kost het huis houden, en verliest daarbij de kinderen uit het oog. Hij blijft zich vastklampen aan onrealistische scenario's, wil eventueel een baan er bij nemen om dat doel te bereiken, wil dan ook nog co-ouderschap. En 48 uur werken is nou eenmaal onmogelijk als je co-ouderschap over jongere kinderen hebt, 40 is dan zelfs al veel. Als de koop nu niet doorgaat, dan kan zijn ex geen nieuwe woning kopen, @TS woont al in een leeg huis (kinderkamers waren al leeg gehaald).
Misschien nog wel een tip voor TS: vraag je werkgever om hulp? Misschien kun je daar (gunstig) lenen, tijdelijk. Het is voor een werkgever ook fijn als jij gemoedsrust hebt.
Nee. Maar bij een relatiebreuk is er doorgaans een mediator betrokken om een ouderschapsplan en verdeling op te stellen. Dat zijn professionals die wel met twee benen op de grond blijven staan. En als ze het zelf niet weten, wel de weg naar een goede adviseur weten.Kurkentrekker schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:54:
[...]
Dat wil hij wel, dat blijkt uit alles. Of het in de praktijk ook werkt is natuurlijk een tweede. Maar can you blame him? En denk je nog rationeel als het water je aan de lippen staat? Dus nogmaals; het heeft nul zin om hier allemaal te herhalen welke ideeën onrealistisch zijn of welke dingen een rationeel mens niet zou doen.
Deze optie werd al op pagina 2 van dit topic gedropt. Drop jij hem nu ook nog een keer ? Zit jij ook te trollen ?Misschien nog wel een tip voor TS: vraag je werkgever om hulp? Misschien kun je daar (gunstig) lenen, tijdelijk. Het is voor een werkgever ook fijn als jij gemoedsrust hebt.
Doorgaans ja. Dus niet altijd. Denk je dat dit hier zo is?Oekiejoekie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:01:
[...]
Nee. Maar bij een relatiebreuk is er doorgaans een mediator betrokken om een ouderschapsplan en verdeling op te stellen. Dat zijn professionals die wel met twee benen op de grond blijven staan. En als ze het zelf niet weten, wel de weg naar een goede adviseur weten.
Als je me van trollen beschuldigt omdat ik een opmerking die op pagina 2 van 24 over het hoofd heb gezien dan maak je geen vrienden.[...]
Deze optie werd al op pagina 2 van dit topic gedropt. Drop jij hem nu ook nog een keer ? Zit jij ook te trollen ?
Uit alles blijkt dat TS maar 1 ding wil, en dat is in dit huis blijven wonen, alle andere opties en adviezen negeert hij. Dat hij daarbij zijn kinderen dupeert, zijn ex dupeert en zichzelf dupeert, dat negeert hij allemaal.Kurkentrekker schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:54:
[...]
Dat wil hij wel, dat blijkt uit alles. Of het in de praktijk ook werkt is natuurlijk een tweede. Maar can you blame him? En denk je nog rationeel als het water je aan de lippen staat? Dus nogmaals; het heeft nul zin om hier allemaal te herhalen welke ideeën onrealistisch zijn of welke dingen een rationeel mens niet zou doen.
Misschien nog wel een tip voor TS: vraag je werkgever om hulp? Misschien kun je daar (gunstig) lenen, tijdelijk. Het is voor een werkgever ook fijn als jij gemoedsrust hebt.
En als het nul zin heeft om te herhalen welke ideeën onrealistisch zijn, waarom kom jij dan met een onrealistisch idee? Geen enkele werkgever gaat een lening geven voor het bedrag dat TS wil hebben, die lening moet hij dan weer bij zijn hypotheekverstrekker op gaan geven en gaat weer af van het bedrag dat hij via die route kan lenen.
Gezien deze post van TS, verwacht ik wel dat er iets van een mediator is, die mail waar hij uit screenprint leest meer als een mail van een mediator die ertussen zit dan een verkoopmakelaar (waarom zou die schrijver anders contact op moeten nemen met een tussenpersoon van TS en ex?)Kurkentrekker schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:06:
[...]
Doorgaans ja. Dus niet altijd. Denk je dat dit hier zo is?
Even voor de mensen hierboven: ik praat niks goed hè, ik geef alleen aan dat er voor TS wel wat meer empathie mag zijn, vanwege de vervelende situatie waar hij in zit. Dan kun je met allemaal (valide) rationele argumenten komen waarom ander gedrag wellicht beter zou zijn in een dergelijke situatie, maar wat schiet je daar precies mee op?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Goed, er zijn hier teveel mensen die er enkel zijn voor de popcorn, daarom gaat de quickreply uit.
Nogmaals: reageer vriendelijk, behulpzaam en on-topic - of reageer niet. Als je iets ziet dat niet door de beugel kan: dien een TR in. Maar ga niet zelf de regels overtreden.
Goed, er zijn hier teveel mensen die er enkel zijn voor de popcorn, daarom gaat de quickreply uit.
Nogmaals: reageer vriendelijk, behulpzaam en on-topic - of reageer niet. Als je iets ziet dat niet door de beugel kan: dien een TR in. Maar ga niet zelf de regels overtreden.