Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:00:
[...]
Eens, maar pak dan in ieder geval nu die 10% boete, huis opnieuw in de verkoop, om en om in de woning wonen, ik kan kijken om de woning alsnog over te nemen. Iedereen aan wie ik het verhaal vertel zegt, pak nu die 10% boete.
Ik zie een win-win situatie.
Win-win voor jou misschien, maar voor jouw ex zie ik de win-win niet.
Die 10% boete gaan jullie waarschijnlijk nooit kunnen innen (van een kale kip kan je niet plukken en kans is aanwezig dat een rechter het bedrag flink matigt en dit gaat voor de rechter komen want het gaat echt wel om een bedrag waar het relatief weinig kost om naar de rechter te stappen terwijl de opbrengst gigantisch kan zijn), jij gaat de woning niet over kunnen nemen (tot die conclusie kunnen we wel komen na ruim een maand in dit topic), en nu heeft ze ten minste een contract waar ook jouw handtekening onder staat (en gezien jouw houding hier kan ik me best voorstellen dat ze je niet vertrouwt dat nog een keer te doen), dus voor haar is pas ontbinden als er andere kopers zijn met een volledig en ook door jou getekend contract veel gunstiger.
Om en om in de woning wonen of het voorstel dat je via jouw advocaat deed om de volledige bewoning en lasten te nemen, beperkt haar in haar mogelijkheden om verder te gaan met haar leven want ze is nog steeds voor haar deel van de woning verantwoordelijk en laat haar met het risico zitten als jij opeens de lasten niet meer betaald ervoor op te moeten draaien.
Dan zit ze dus nog langer aan jou vast, terwijl duidelijk is dat ze niets meer met je te maken wil hebben, dus waar is die win-win voor jouw ex?
En natuurlijk gaat ze niet akkoord met het voorstel dat jij via jouw advocaat hebt gestuurd, je eist een reactie binnen een onredelijke termijn, dan is het enige antwoord dat ze kan geven "nee". Want alle andere antwoorden zal ze zelf ook advies in willen winnen zodat ze niet haar eigen glazen ingooit of in een situatie komt dat je haar kan forceren besluiten te nemen die helemaal niet in haar belang zijn.