Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 141.974 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:44:
[...]

2e ex is 150 euro per maand, maar ik ga naar een week om week regeling.
Dan heb je geen alimentatie :)
Dat ligt maar net aan het inkomen en draagkracht van je ex. Alimentatie wordt naar rato van inkomen opgebracht door beide ouders, en naar rato van de omgangsregeling "betaald" naar beide ouders. Als één van beide ouders geen draagkracht heeft, dan zal de ander de volledige alimentatie moeten ophoesten...

EditL zie dat TS al gemeld heeft dat er bijna sprake is van gelijkwaardig inkomen. In dat geval vervalt de alimentatieplicht inderdaad. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 11-07-2024 16:55 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:36
Jumpman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Hij heeft wel indirecte schade, want de huizenmarkt stijgt verder en hij heeft nog geen ander huis gekocht. Het verkochte object staat voor een prijs vast in het koopcontract en stijgt niet meer met de markt mee voor de verkoper.
Mwah, zo simpel ligt dat niet. Misschien stijgt t wel niet in waarde omdat het "leeg" bewoond wordt. Daarnaast woont TS "gratis" ipv dat ie marktconforme huur (bij een huis van > 5 ton zo'n 2-3 duizend per maand?) hoeft te betalen.

Ex gunt TS niks, TS gunt ex niks. Geen geld, geen huis. Het begon met ex die van de opbrengst een huis wil kopen. Traineren van verkoop betekent dus dat TS de ex traineert. Da's de situatie. Ik denk zo snel mogelijk afstand nemen van elkaar maar over dat deel van de discussie laat ik me verder niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03
Toke_gt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Uit de eerdere mail @Snoll3bulk:

[...]

Er kan dus niet binnen de termijn een zakelijk inkomen worden afgegeven. Dat is niet hetzelfde als onvoldoende middelen hebben. Kan best zijn dat er later alsnog inzicht in het zakelijk inkomen (zzp’er) komt. Toegegeven, ik zou daar ook flinke twijfel bij hebben gezien het verloop, maar het zou niet de eerste keer zijn dat mensen denken dat de financiering appeltje-eitje is, waarna bij de bank blijkt dat er meer aan verklaringen en inzicht nodig is. En vooral meer tijd.
Ik vind het vooral onhandig dat de makelaar dit risico er niet uitgefilterd heeft.

Loondienst is laagste risico, ondernemers het hoogste. Daar tussenin heb je nog wat groepen.

Ik heb uiteindelijk ook een huis gekocht in rebound nadat een DGA de financiering na vele weken niet rond kon krijgen.

Een bod moet wel flink beter zijn dan een ander bod om het erop aan te laten komen. Zeker vanuit het perspectief van makelaar die met zulke verkopers op soepel en snel wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:29
Question Mark schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:46:
EditL zie dat TS al gemeld heeft dat er bijna sprake is van gelijkwaardig inkomen. In dat geval vervalt de alimentatieplicht inderdaad. :)
Als de moeder akkoord gaat met een gelijkwaardige omgangsregeling, gezien het onderlinge wantrouwen en contactverbod best een dingetje...

Als het kind eens in de twee weken bij vader is mag hij blij zijn ben ik bang.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:44
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:33:
[...]
Hiermee was de bank akkoord gegaan en had ik de hypotheek over kunnen nemen.

De bank hoeft natuurlijk niet te weten dat die 2e baan weer na 3/6 maanden wordt opgezegd.
Ik had hier even overheen gelezen, maar wil je toch waarschuwen voor deze constructie. Want de bank wil zo’n inkomenswijziging namelijk wel weten. Een lager inkomen brengt een aanzienlijk risico met zich mee, omdat jij dan mogelijk niet meer in staat bent om de maandelijkse rente en aflossing te betalen.

Vertel je het de bank niet en komt die daar toch achter (wat best mogelijk is door een check op bijvoorbeeld inkomsten uit salaris), dan kan de bank het vertrouwen in je opzeggen en het hele bedrag opeisen. Dan ben je nog veel verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik snap steeds minder waarom je zo laat leiden (lijden) door je ex. Jullie zijn gelijkwaardig en alles wat ze meer neemt (aan spullen, geld, besluiten) dan waar ze recht op heeft zou ik een punt van maken. Voor de sfeer hoef je het i.i.g. niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Ik had hier even overheen gelezen, maar wil je toch waarschuwen voor deze constructie. Want de bank wil zo’n inkomenswijziging namelijk wel weten. Een lager inkomen brengt een aanzienlijk risico met zich mee, omdat jij dan mogelijk niet meer in staat bent om de maandelijkse rente en aflossing te betalen.
Buiten dat vaak in de voorwaarden van de geldverstrekker staat dat je deze moet inlichten over ingrijpende veranderingen die de hypotheeklasten onbetaalbaar maken.

Maar, contract telt enkel voor anderen :+

--------------------------

De enige reden dat de twee opties die de makelaar geeft, beide 10% boetebeding bevatten, is omdat de makelaar graag zelf ook wat geld ziet.

Je kan namelijk die mensen gewoon opbellen en er samen overeenkomen dat het niks gaat worden. Maar je wil te graag die 25k extra, in plaats van door met het leven.

[ Voor 21% gewijzigd door graceful op 11-07-2024 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 17:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eric.1 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Genoeg jurisprudentie over te vinden. Dit lijkt me zelfs voor een gevorderde student geen uiterst ingewikkelde casus.

Uiteindelijk is dit geen strafrecht, dus een boete is in die zin per definitie een vorm van een schade-verrekening. Als hier discussie over bestaat dan zal je dus de werkelijke schade moeten aantonen. Welke schade is hier op dit moment geleden? Bijzonder weinig, twee woningen zijn toch nodig. Er zijn geen dubbele lasten voor een van de twee. Hooguit dat de ex wat schade heeft, want die heeft af moeten zien van een woning door deze vertraging - maarja - daar werd wel gebruik gemaakt van de 'onder voorbehoud'-clausule (meen ik). Dus ook daar is de geleden schade minimaal...

Het is voor iedereen in deze casus gewoon beter dat de woning zsm 'echt' wordt verkocht en deze boete-clausule's eigenlijk gewoon worden genegeerd voor de afwikkeling van dit traject. Het is ruis, het is geen gegeven en het zal de kans dat de TS het huis toch nog op eigen naam kan zetten niet (significant) vergroten...
Punt was dus dat je niet zomaar even een geniale advocaat krijgt die het onderste uit de kan gaat halen. Als je per ongeluk bij een advocaat terecht komt, kun je geluk hebben. Zo niet kiezen ze de snelste/goedkoopste weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05 15:43
Aangezien de waarborg niet is gestort.

Hou je er ook rekening mee dat àls de rechter de 10% volledig toewijst. Dit niet betekend dat je dan ook gelijk het geld hebt he. Als kopers geen geld hebben of gewoon niet willen betalen dan heb je een mooi vonnis waarin staat dat ze 50k moeten betalen. Maar dat heb je dan dus niet op je rekening. Dan zal een deurwaarder aan de slag moeten. En ook dat is geen garantie dat je dan je geld krijgt. Sterker nog, als het heel erg tegen zit kost het je dan zelfs geld.

Zelfde met betrekking tot die boetes van 0,3% per dag. Ja je hebt er recht op. Maar zolang kopers het niet betalen heb je het niet. Dus ga je aub niet rijk lopen rekenen met geld wat je niet hebt.

Ik snap trouwens jouw ex heel goed dat ze niet kiest voor het ontbinden en opeisen van de boete ineens. Nu hou je hoop dat het alsnog snel rondkomt en iedere dag later levert een (recht op een) klein financieel extraatje op. Opnieuw helemaal in de verkoop duurt al gauw 2 maanden of langer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:48
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Eens, maar pak dan in ieder geval nu die 10% boete, huis opnieuw in de verkoop, om en om in de woning wonen, ik kan kijken om de woning alsnog over te nemen. Iedereen aan wie ik het verhaal vertel zegt, pak nu die 10% boete.

Ik zie een win-win situatie.
Win-win voor jou misschien, maar voor jouw ex zie ik de win-win niet.

Die 10% boete gaan jullie waarschijnlijk nooit kunnen innen (van een kale kip kan je niet plukken en kans is aanwezig dat een rechter het bedrag flink matigt en dit gaat voor de rechter komen want het gaat echt wel om een bedrag waar het relatief weinig kost om naar de rechter te stappen terwijl de opbrengst gigantisch kan zijn), jij gaat de woning niet over kunnen nemen (tot die conclusie kunnen we wel komen na ruim een maand in dit topic), en nu heeft ze ten minste een contract waar ook jouw handtekening onder staat (en gezien jouw houding hier kan ik me best voorstellen dat ze je niet vertrouwt dat nog een keer te doen), dus voor haar is pas ontbinden als er andere kopers zijn met een volledig en ook door jou getekend contract veel gunstiger.

Om en om in de woning wonen of het voorstel dat je via jouw advocaat deed om de volledige bewoning en lasten te nemen, beperkt haar in haar mogelijkheden om verder te gaan met haar leven want ze is nog steeds voor haar deel van de woning verantwoordelijk en laat haar met het risico zitten als jij opeens de lasten niet meer betaald ervoor op te moeten draaien.

Dan zit ze dus nog langer aan jou vast, terwijl duidelijk is dat ze niets meer met je te maken wil hebben, dus waar is die win-win voor jouw ex?

En natuurlijk gaat ze niet akkoord met het voorstel dat jij via jouw advocaat hebt gestuurd, je eist een reactie binnen een onredelijke termijn, dan is het enige antwoord dat ze kan geven "nee". Want alle andere antwoorden zal ze zelf ook advies in willen winnen zodat ze niet haar eigen glazen ingooit of in een situatie komt dat je haar kan forceren besluiten te nemen die helemaal niet in haar belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sethro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:46:
Ik snap steeds minder waarom je zo laat leiden (lijden) door je ex. Jullie zijn gelijkwaardig en alles wat ze meer neemt (aan spullen, geld, besluiten) dan waar ze recht op heeft zou ik een punt van maken. Voor de sfeer hoef je het i.i.g. niet te doen.
Bekijk het eens vanuit de ex. Ze heeft al een contactverbod aangevraagd en blijkbaar gekregen. Zit al maandenlang vast omdat dr ex niet meewerkt en denkt dat ie het huis kan behouden. En in de tussentijd kan ze geen fatsoenlijke woning vinden voor haar en haar kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:58
Contactverbod is toch met de eerste ex?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Hallo Anoniem en Anoniem,

Zojuist jullie allebei nog even gesproken en het volgende hebben jullie besloten:
Ex kiest voor Optie 2 (Nakoming van de koopovereenkomst eisen en een boete van 3 promille per dag dat ze te laat zijn).
TS geeft aan eigenlijk voorkeur te hebben voor Optie 1 (Ontbinden van de koopovereenkomst en 10% boete eisen), maar voelt zich genoodzaakt om mee te gaan met de keuze van Ex om niet in een patstelling te komen.
We gaan dus nakoming van de koopovereenkomst eisen en we zullen daar morgen kopers over informeren.
Het huis wordt weer wel te koop aangeboden. Als we dan toch een andere koper vinden, kunnen jullie alsnog de koopovereenkomst met deze kopers ontbinden en de 10% boete eisen.
Ik zal daar een brief voor opstellen in overleg met onze juridisch adviseur.

Ik vind het een domme keuze van mijn ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
One-eye864 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:00:
Contactverbod is toch met de eerste ex?
Nee

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:25:
Speltip 6... Spreid je winstkansen...

Ze wil er vanaf, of dat aan de huidige kopers is of aan nieuwe maakt haar niet uit, als de hut maar verkocht wordt. Nu ontbinding eisen haalt een van de opties van tafel die dat doel bereiken. Zij snapt wel dat uitkoop door jou voor haar een veel groter risico is. Dus vanuit haar bezien; begrijpelijke keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Huidige kopers een oplopende vergoeding zolang ze niet over de brug komen, of ontbinden en zo hoog mogelijke vergoeding als je een andere/betere koper hebt.

Dat is wat jij wilt zonder oude schoenen weg te gooien. Als je het huis snel verkoopt heb je EN die 10% (of wat de rechter toewijst) en extra koerswinst van een hogere verkoopprijs.

Wil je echt wel verkopen? Of is optie A toch bedoeld om het huis langer in eigen bezit te houden, met wie is het contactverbod dan wel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik vind het zeker niet dom. Mede omdat er geen volledige afwijzing was. Dus kans dat het rondkomt, is er nog wel, en mocht er een andere koper zijn, dan kun je alsnog ontbinden. Je verbreedt de kans van slagen op goede verkoop op korte termijn.
Dus waarom vind jij het dom?

Ik vind optie 1 wat dat betreft minder voor de hand liggend, want de kans dat je snel die 10% krijgt, is er niet. Dus het positieve verschil dat jij ziet, is er niet (meteen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Toke_gt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:36:
Ik vind optie 1 wat dat betreft minder voor de hand liggend, want de kans dat je snel die 10% krijgt, is er niet. Dus het positieve verschil dat jij ziet, is er niet (meteen).
Als hij het verkoopt kan dat nog steeds, in dit scenario is het huis op korte termijn vrijwel zeker verkocht en kan zijn ex door met haar leven.

Stel dat scenario A daadwerkelijk 25k pp zou opleveren, hoeveel daarvan gaat verloren door extra hypotheeklasten, energie en andere kosten van een leegstaand huis?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 12:43

Het gaat jou alleen om die zak geld, die je dichter bij het doel van de missende 60k brengt.
Je hebt totaal geen empathie voor jouw ex die wel verder wil, en al helemaal niet voor het stel wat graag een huis wil kopen maar het niet voor elkaar krijgt. Die hebben misschien slapeloze nachten van het mislopen van hun huis, en jij drukt er ook nog eens een forse boete overheen. Ik vind daar wat van (en het is niet positief)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:32

Qwerty-273

Meukposter

Eindelijk duidelijkheid, maar dan snap ik meer van de huidige voortgang van zaken. Er speelt veel meer dan gedeeld wordt in dit topic.

Hoe zie je überhaupt samen om en om wonen in één huis, met een contactverbod? Dat gaat toch nooit werken. Ik zou dan ook nu echt niet zo stroef tegen deze ex te keer gaan als jullie nog geen co-ouderschap op papier hebben gezet. Zij heeft alle touwtjes in haar handen, behalve jouw (volle) medewerking met de verkoop van dit huis. Dat lijkt mij ook nog het enige puntje te zijn waarmee jij elke keer jouw ex voor het blok kan zetten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Zojuist jullie allebei nog even gesproken en het volgende hebben jullie besloten:
Ex kiest voor Optie 2 (Nakoming van de koopovereenkomst eisen en een boete van 3 promille per dag dat ze te laat zijn).
TS geeft aan eigenlijk voorkeur te hebben voor Optie 1 (Ontbinden van de koopovereenkomst en 10% boete eisen), maar voelt zich genoodzaakt om mee te gaan met de keuze van Ex om niet in een patstelling te komen.
We gaan dus nakoming van de koopovereenkomst eisen en we zullen daar morgen kopers over informeren.
Het huis wordt weer wel te koop aangeboden. Als we dan toch een andere koper vinden, kunnen jullie alsnog de koopovereenkomst met deze kopers ontbinden en de 10% boete eisen.

Dat jij liever de andere optie wil snap ik, maar dat maakt het nog geen domme keuze van je ex. Voor je ex is optie 2 een veel logischer keuze. Je ex heeft nl. wel al bedacht dat het huis kopen onmogelijk is en dat daarmee verkopen het beste is, en de kans daarop is bij optie 2 het grootste. En heel simpel gezegd, ondanks dat je dat toch niet wil horen, is dat ook voor jou de beste optie.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Da's anders dan ik had begrepen. Maar dan snap ik jouw keuzes eerlijk gezegd nog minder. Zeker met zo'n contactverbod wil je toch zo snel mogelijk de banden verbreken en niet nog lang samen over een huis moeten steggelen?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een huis verkopen samen met een ex-partner waarmee een contactverbod bestaat lijkt me een bijna onmogelijke opgave om goed af te ronden.

Zonder verder in details te treden, maar bestaat dit contactverbod omdat er een strafrechtelijk iets is voorgevallen? (is het verbod door de strafrechter of een officier van justitie opgelegd?) of gaat het om een civielrechtelijk contactverbod?

Kun of wil je daar duidelijkheid over geven, @Snoll3bulk?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Kurkentrekker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:16:
Een huis verkopen samen met een ex-partner waarmee een contactverbod bestaat lijkt me een bijna onmogelijke opgave om goed af te ronden.

Zonder verder in details te treden, maar bestaat dit contactverbod omdat er een strafrechtelijk iets is voorgevallen? (is het verbod door de strafrechter of een officier van justitie opgelegd?) of gaat het om een civielrechtelijk contactverbod?

Kun of wil je daar duidelijkheid over geven, @Snoll3bulk?
Nou als die "duidelijkheid" er komt zal nog wel even duren. maar het is ondertussen toch wel duidelijk hoe de vork in de steel zit. Contact verbod zit m hoog en alle truuks worden uit de kast gehaald om het zo veel mogelijk zijn kant op te laten vallen. Liefst met zo veel mogelijk stress te genereren. Dus door zijn ex te dwingen iedere keer nog in dat huis te moeten verblijven.

Kind letterlijk van de rekening zijn eigen kind....

Zal maar om een ban te voorkomen maar niet optypen wat ik in eerste instantie wilde typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:39

Grote kans dat de hypotheekverstrekker van je ex haar dit (dwingend) geadviseerd heeft. Zij heeft daar ook financiële afspraken na te komen en deze optie biedt daarvoor het snelst de meeste zekerheid.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:31
Lezen de kopers en of ex hier ook mee?

Want er komt vandaag of morgen dus een huis te koop dat je ook zou kunnen kopen van de oorspronkelijke kopers voor de prijs van afgelopen februari.

Hier kun je een quadriple win van maken.
Win voor de ex want die is op korte termijn eindelijk verlost van het huis en de mogelijk trainerende TS, want er is geen nieuwe handtekening van TS nodig.
Win voor de eerste kopers, want hun schade blijft beperkt tot een paar keer 0,3% als ze binnen enkele dagen een nieuwe koper vinden en ook daarover kunnen ze onderhandelen met de nieuwe koper.
Win voor de nieuwe koper, want een goedkoper huis. Alleen wel een ingewikkelde constructie waarbij het huis dus 2x direct verkocht wordt en hij moet het geld onmiddelijk beschikbaar hebben.
En last but not least:
Win voor de TS, omdat hij uit een droom wordt geholpen die alleen maar kan eindigen in een nachtmerrie.
Al zal hij daar op dit moment anders over denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Het valt me op dat iedereen allerlei conclusies blijft trekken waarin ik mij weer moet verdedigen. Zo ondertussen zijn we 8 pagina’s verder. Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 23:43
Snoll3bulk schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 03:25:
Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.
It takes two to tango! Dat mensen zich op een bepaalde manier opstellen, ligt niet alleen maar aan de ander :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:00

Kheos

FP ProMod
Het valt me op dat iedereen allerlei conclusies blijft trekken waarin ik mij weer moet verdedigen. Zo ondertussen zijn we 8 pagina’s verder. Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.
Oorzaak gevolg. Hoe duidelijker, vollediger, correcter je communiceert, hoe minder plaats voor conclusies.
Als men hier je op tegenstrijdigheden wijst en je gaat er niet op in, blijven die bestaan natuurlijk. En dan proberen we hier die gaten zo goed mogelijk in te vullen. Zonder gaten is er niks om in te vullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 07:05
Besef wel dat iedereen die hier reageert dat met de beste intenties gedaan heeft. Daar ook tijd in stopt. Jij komt met een vraag, waar diverse mensen op reageren om je te helpen.

Je bent hier met vragen en zoekt een gesprekspartner om verder te komen. Natuurlijk krijg je alleen antwoorden waarbij we het moeten doen met de informatie die jij ons geeft. En zijn wij ook gewoon mens die putten uit eigen kennis en ervaring. Soms zitten daar aannames bij.

Wanneer je merkt dat er verkeerde aannames gedaan worden zou je ons dan willen helpen door deze toe te lichten of beter te duiden?

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12

Aganim

I have a cunning plan..

Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.
Als het overal stinkt wordt het tijd om eens onder je eigen schoenen te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:42

Nou ja, nu is het ook jouw keuze. Ik denk dat het op zich wel meevalt. Na ongeveer een maand komt het op hetzelfde neer. Het klinkt niet alsof het ze binnen die tijd wel gaat lukken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Iedereen gaat conclusies trekken omdat het niet duidelijk is wat je nu wil. En omdat je hele verhaal onduidelijk is. Wat verwacht nu hier te leren? Wat is je vraag?

Mijn conclusie: het antwoord is allang gegeven. Zelfs met een mooie berekening erbij. En je weet eigenlijk zelf ook wel dat in je niet in dit huis kan blijven wonen. En kan hier fijn een beetje boos blijven doen, het ligt niet aan jou maar aan iedereen hier en aan je exen. En mijn advies: zoek een therapeut, of iemand anders waar je woede kwijt kan. Want je moet door, je moet voor je kinderen zorgen. En ik heb niet de indruk dat je nu goede beslissingen kan nemen.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De waarheid is soms hard, en die lijk je op geen enkele wijze te accepteren. Zelfs al op basis van jouw kant van het verhaal lijkt het erop dat je ex minder losgezongen is van de werkelijkheid dan jij. En dan hebben we het nog over een gekleurd verhaal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:12
ik ken best wel wat mensen die laks zijn, weinig verstand van zaken en financiën hebben..
Maar bij een huis van dik een half miljoen kijken zonder even 1 gesprek bij een bank/hypotheker te hebben gehad is echt een heel raar verhaal. Of je moet zelf al een afbetaald huis hebben of crimineel zwart geld hebben :D

Als je naar een ''vrijblijvende'' hypotheker in je dorp/stad gaat met alleen al 2 loonstrookjes en wat vragen direct tijdens zo'n gesprek over bijv. heb je een private lease auto etc. etc.. dan kunnen ze voor 90-95% al een ''offerte'' aanbieden met in hun systeem de nodige banken met alle rentes. En dan kan je vaak met nog wat handigheden, verduurzamen wat extra's er uit slepen, of soms wordt t iets minder.
Het wordt een ander verhaal als er inderdaad een eigen zaak/bv bij komt kijken met jaarrekeningen en winsten van afgelopen 3 jaar...

[ Voor 13% gewijzigd door dfbt op 12-07-2024 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:28

Ik vind het een slimme keuze dat je meegaat en er niet volledig tegenin gaat. Maar eerlijk na heel wat pagina's hier en 5 maanden verder, heb je echt nog het idee dat je de woning zelf kan blijven wonen ? Dit gevecht moet toch niet alleen je ex maar ook jou ontdoen van alle energie in je lichaam ? Wil je niet veel liever dit zo snel mogelijk afsluiten en verdergaan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:04

Agent47

I always close my contracts.

Just my 2 cents. Ik zou eieren voor m'n geld kiezen en alles zo snel mogelijk afhandelen en verder kijken in de categorie waar je WEL kunt kopen en een eigen leven kunt voortzetten. Makkelijk gezegd vanuit mijn kant natuurlijk maar er komt al stress bij kijken. Dit alles maakt het veel erger, ook voor de kinderen.

Move on. Ga JOUW leven voortzetten joh. Ga extra genieten van de kids. Drink een speciaalbiertje extra, lik aan het aquarium en zeg dat je van je goudvis houdt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Concreet dan:
  • met wie is er nu een contactverbod, wat voor soort en waardoor
  • zijn er al harde afspraken over omgang en kinderalimentatie met ex 2, of wordt dat nog strijd
  • is er een stabiele situatie met ex 1, hoe ziet die omgang er nu uit en hoe kijkt zij naar deze situatie
  • jullie zijn niet getrouwd, is de ouderlijke macht goed geregeld (tip!!!)
  • is het huis nu (vrijwel) bezemschoon op te leveren of nog weken nodig voor oplevering
  • las over honden, zijn daar al goede afspraken over gemaakt
  • welke regio is het, hoe verkoopbaar is het huis (staat het nog op Funda)
  • heb je al koophuizen van 250k-300k bekeken, plan B
  • alimentatie eerste twee kinderen 225 euro per maand, laatste kind 150, wens of vastgelegd in een convenant
Dan wordt een hoop duidelijk, anders blijven mensen voor je invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wlmpie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:16:
Want er komt vandaag of morgen dus een huis te koop dat je ook zou kunnen kopen van de oorspronkelijke kopers voor de prijs van afgelopen februari.
Waarom zou een huis wat in februari verkocht is, in juli voor dezelfde prijs weer verkocht worden terwijl de woningprijzen in de periode tussen februari en juli ongeveer 7% gestegen zijn? (afhankelijk van welke bron gebruikt wordt én de regio).

Als datzelfde huis nu de markt opgaat zal hij dan 512K + 7% = ~ 548K waard zijn. Ga er dan ook maar vanuit dat als de woning opnieuw te koop aangeboden wordt, hij ook dit zal opleveren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Welkom op Tweakers. 2 opties: die mensen negeer je en je verdedigt jezelf niet, of je maakt er een lolletje van om op de moraalridderij te reageren. Bedenk je vooral, dat je het tegen de beste stuurlui aan wal hebt. Weten precies wat jij het beste kan doen en zitten zelf niet in de situatie. :) Die zitten niet in een scheiding, maar veilig achter een toetsenbord.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• hoevenpe
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:29:
Weten precies wat jij het beste kan doen en zitten zelf niet in de situatie. :) Die zitten niet in een scheiding, maar veilig achter een toetsenbord.
Of hebben zelf ooit een scheiding doorgemaakt en weten heel goed wat voor praktische en emotionele zaken erbij komen kijken. Waar je scherp op moet zijn, waar je ruimte kunt laten, waar ze achteraf graag kritische objectieve feedback hadden gehad en dingen anders hadden kunnen lopen.

Het draait niet om een paar duizend euro of dat huis: het belangrijkste is de komende 15 jaar omgang, een werkbare relatie met de ex in het belang van hun gezamenlijke kind. Stabiliteit, rust, goede afspraken over vakanties en weekenden. Over een paar jaar met z'n drieën naar de eindejaarsmusical of tafeltjesavond kunnen, zien dat het goed met iedereen gaat.

Dat mag je moraalridder noemen, tsja... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

hoevenpe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:37:
[...]

Of hebben zelf ooit een scheiding doorgemaakt en weten heel goed wat voor praktische en emotionele zaken erbij komen kijken. Waar je scherp op moet zijn, waar je ruimte kunt laten, waar ze achteraf graag kritische objectieve feedback hadden gehad en dingen anders hadden kunnen lopen.

Het draait niet om een paar duizend euro of dat huis: het belangrijkste is de komende 15 jaar omgang, een werkbare relatie met je ex in het belang van hun gezamenlijke kind. Stabiliteit, rust, goede afspraken over vakanties en weekenden. Over een paar jaar met z'n drieën naar de eindejaarsmusical of tafeltjesavond kunnen, zien dat het goed met iedereen gaat.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit topic eigenlijk al lang niet meer gaat over het onderwerp waar TS mee kwam. Sterker nog, volgens mij heeft TS inmiddels al lang begrepen dat het huis houden er waarschijnlijk niet in gaat zitten.

Ik zie nu vooral nog een heel lang draadje met:
- de soap over de afgeketste verkoop van de woning
- moraalridderij
- stating the obvious
- off-topic geleuter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 07:58
Ik snap dat dit misschien frustrerend voor je is. Maar hoe observeer jij dat blijkbaar 99% hier dezelfde communicatie problemen ervaart? Er is een reden dat we 8 pagina’s ver zijn en het is statistisch onmogelijk dat dit komt door die ene procent. Wellicht food for thought. Er is ook heel vaak gemeld waarom de communicatie hier zo stroef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-05 12:27
hoevenpe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:37:
[...]

Het draait niet om een paar duizend euro of dat huis: het belangrijkste is de komende 15 jaar omgang, een werkbare relatie met de ex in het belang van hun gezamenlijke kind. Stabiliteit, rust, goede afspraken over vakanties en weekenden. Over een paar jaar met z'n drieën naar de eindejaarsmusical of tafeltjesavond kunnen, zien dat het goed met iedereen gaat.

Ik heb een groot stuk meegelezen, maar wat mij opvalt is dat veel mensen direct in de verdediging schieten voor zijn ex, terwijl de ex zelf ook niet heel meewerkend is geweest. Dat moet toch ook van twee kanten komen. Tevens is er al een contactverbod, en lijkt mij de werkbare relatie helaas al aardig ver weg te liggen.

Als kind van ouders die een (v)echtscheiding hebben gehad weet ik maar al te goed hoe het is om ouders te hebben die niet met elkaar om kunnen gaan. Dan lijkt mij helemaal geen contact nog een beter alternatief.

Maar on-topic, ik snap dat je graag in het huis blijft wonen, maar als kind kan je best wat verandering aan hoor. Het is belangrijker dat je kinderen een blije vader zien, dan een vader die nauwelijks kan rondkomen omdat hij persé in hetzelfde huis wilde blijven wonen. Dat doet op lange termijn veel meer met je dan naar een andere school en huis.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit topic eigenlijk al lang niet meer gaat over het onderwerp waar TS mee kwam. Sterker nog, volgens mij heeft TS inmiddels al lang begrepen dat het huis houden er waarschijnlijk niet in gaat zitten.

Ik zie nu vooral nog een heel lang draadje met:
- de soap over de afgeketste verkoop van de woning
- moraalridderij
- stating the obvious
- off-topic geleuter
je vergeet het verborgen onverwerkte verdriet als gevolg van een familieleven dat uit elkaar is gespat met alle emoties van dien en verwijten over en weer tussen de ex partners (contactverbod? wtf). dit is een rouwproces op zichzelf.

~

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit topic eigenlijk al lang niet meer gaat over het onderwerp waar TS mee kwam.
Het topic had binnen twee posts klaar kunnen zijn. 'hoe kom ik aan 120k om het huis over te kunnen nemen?' antwoord: niet, dus zoek een andere optie.
Sterker nog, volgens mij heeft TS inmiddels al lang begrepen dat het huis houden er waarschijnlijk niet in gaat zitten.
Dat blijkt nergens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:31
Question Mark schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Waarom zou een huis wat in februari verkocht is, in juli voor dezelfde prijs weer verkocht worden terwijl de woningprijzen in de periode tussen februari en juli ongeveer 7% gestegen zijn? (afhankelijk van welke bron gebruikt wordt én de regio).

Als datzelfde huis nu de markt opgaat zal hij dan 512K + 7% = ~ 548K waard zijn. Ga er dan ook maar vanuit dat als de woning opnieuw te koop aangeboden wordt, hij ook dit zal opleveren...
Precies dit is de ontsnappingsclausule voor de oorspronkelijke kopers om hier nog met relatief weinig schade uit te kunnen stappen. Dan moeten die kopers dus heel snel een nieuwe koper vinden die onmiddelijk een half miljoen kan schuiven zodat het huis nog voor de oude prijs wordt overgedragen.
Dus eerst aan de oude kopers en direct daarna aan de nieuwe koper met >500k€ op de bank.

Dat levert wel minder dan 10% op voor TS en ex, maar zij hebben dan wel onmiddellijk hun geld + enkele dagen 0,3%. Die volledige 10% boete bij ontbinding zouden ze via een rechter en incassobureaus's moeten gaan afdwingen en dat is ook weer een energievretertje waar je niet op zit te wachten.

Enige complicatie hierbij is dat bij 2x verkoop er waarschijnlijk ook 2x overdrachtsbelasting moet worden betaald en dan kan dit plannetje waarschijnlijk niet meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:13

P_Tingen

omdat het KAN

wlmpie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:08:
[...]
Enige complicatie hierbij is dat bij 2x verkoop er waarschijnlijk ook 2x overdrachtsbelasting moet worden betaald en dan kan dit plannetje waarschijnlijk niet meer uit.
Ik meen me te herinneren dat er een regeling was dat je de overdrachtsbelasting terug kan krijgen als je je huis binnen 6 maanden weer verkoopt, maar dat kan fout of achterhaald zijn

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Precies dit is de ontsnappingsclausule voor de oorspronkelijke kopers om hier nog met relatief weinig schade uit te kunnen stappen. Dan moeten die kopers dus heel snel een nieuwe koper vinden die onmiddelijk een half miljoen kan schuiven zodat het huis nog voor de oude prijs wordt overgedragen.
Dus eerst aan de oude kopers en direct daarna aan de nieuwe koper met >500k€ op de bank.

Dat levert wel minder dan 10% op voor TS en ex, maar zij hebben dan wel onmiddellijk hun geld + enkele dagen 0,3%. Die volledige 10% boete bij ontbinding zouden ze via een rechter en incassobureaus's moeten gaan afdwingen en dat is ook weer een energievretertje waar je niet op zit te wachten.

Volgens mij ben je geen overdrachtsbelasting verschuldigd als de tweede transactie binnen 6 maanden plaatsvindt. Nouja, alleen over het bedrag boven de eerste verkoopprijs hoeft dan belasting te worden betaald. Dus als je binnen 2 maanden verkoopt tegen 5k meer, dan betaal je alleen overdrachtsbelasting over die 5k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
(…)
Complicatie lijkt me vooral dat het huis ook bij de eerste verkoop betaald moet worden. En als dat kan, is de hele constructie niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Je hoeft je niet te verdedigen en je hoeft ook niet overal antwoord op te geven. Sommige dingen gaan een ander niets aan.
Waar het om gaat, is dat jij iets uit de reacties haalt waarmee je verder komt. Op mij maak je nog steeds de indruk dat je moeite hebt de situatie te accepteren en dan kom je dus geen stap verder, hoeveel mensen hier ook reageren. Zoek (professionele) hulp daarbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
ImLegenJerry schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb een groot stuk meegelezen, maar wat mij opvalt is dat veel mensen direct in de verdediging schieten voor zijn ex, terwijl de ex zelf ook niet heel meewerkend is geweest. Dat moet toch ook van twee kanten komen. Tevens is er al een contactverbod, en lijkt mij de werkbare relatie helaas al aardig ver weg te liggen.
Niet zozeer verdediging van de ex als wel de TS in te laten zien dat zijn keuzes niet de meest slimme zijn. De ex is duidelijk bezig om dit zo snel mogelijk af te sluiten, terwijl TS nog bezig is met onmogelijke opties.
Als kind van ouders die een (v)echtscheiding hebben gehad weet ik maar al te goed hoe het is om ouders te hebben die niet met elkaar om kunnen gaan. Dan lijkt mij helemaal geen contact nog een beter alternatief.
Klopt, naar mijn idee is dat ook een van de redenen om dit stuk zo snel mogelijk af te sluiten. Als er al een stabiel contact kan komen, zal dat niet zijn in de tijd dat er nog een huis verkocht wordt en er allerlei verplichte banden nog zijn. Pas als alles is afgerond kun je daarop hopen.
Maar on-topic, ik snap dat je graag in het huis blijft wonen, maar als kind kan je best wat verandering aan hoor. Het is belangrijker dat je kinderen een blije vader zien, dan een vader die nauwelijks kan rondkomen omdat hij persé in hetzelfde huis wilde blijven wonen. Dat doet op lange termijn veel meer met je dan naar een andere school en huis.
Precies, en dan is het hier eigenlijk nog een stap verder, hier gaat het om een vader die onmogelijke dingen probeert en daarmee in een onstabiele situatie blijft zitten. Stabiliteit is voor kinderen veel belangrijker dan een groot huis.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-05 14:57
Een ding wat ik nog een beetje mis (please correct me if I'm wrong)

Je hebt het erover dat je de hypotheek rond zou kunnen krijgen als je bij die kennis 8u in de week ga bijwerken.

Is het dan niet verstandig om een jaarcontract te nemen bij hem en intentieverklaring en daadwerkelijk ga proberen je hypotheek rond te krijgen? Tenminste tot het punt dat je op papier hebt staan dat je het huidige bod van de kopers kan matchen (en dan krijgt je ex nog 25k extra vanwege de 10% boete) en de hypotheek rond kan krijgen.

Wellicht gelooft je ex gewoon niet dat je het rond kan krijgen en wil ze dus liever met de huidige kopers doorgaan, zodat ze van het huis af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Joe28965 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:51:
Wellicht gelooft je ex gewoon niet dat je het rond kan krijgen en wil ze dus liever met de huidige kopers doorgaan, zodat ze van het huis af is.
Hij heeft een contactverbod met de ex. Ik denk voornamelijk dat ex zo snel mogelijk van de hut af wil. En zo weinig mogelijk meer met de ex te maken wil hebben.

Maar goed, alleen dat eerste weten we zeker. De rest is allemaal maar gokwerk.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt het erover dat je de hypotheek rond zou kunnen krijgen als je bij die kennis 8u in de week ga bijwerken.

Is het dan niet verstandig om een jaarcontract te nemen bij hem en intentieverklaring en daadwerkelijk ga proberen je hypotheek rond te krijgen? Tenminste tot het punt dat je op papier hebt staan dat je het huidige bod van de kopers kan matchen (en dan krijgt je ex nog 25k extra vanwege de 10% boete) en de hypotheek rond kan krijgen.

De TS roept al maanden dat hij op deze manier de hypotheek rond kan krijgen. Maar hij wacht liever nog even met het regelen hiervan totdat de situatie wat dringender is geworden.

Of het is een grote droom en de TS weet het zelf ook.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:20:
[...]

Volgens mij ben je geen overdrachtsbelasting verschuldigd als de tweede transactie binnen 6 maanden plaatsvindt. Nouja, alleen over het bedrag boven de eerste verkoopprijs hoeft dan belasting te worden betaald. Dus als je binnen 2 maanden verkoopt tegen 5k meer, dan betaal je alleen overdrachtsbelasting over die 5k.
Waarbijj rekening gehouden moet worden dat bij zo'n ABC constructie B geen intentie heeft om er te wonen als hoofdverblijf en dus het hoge tarief verschuldigd is en C slechts 2%. Het kost dus weldegelijk een flinke smak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing

Sorry, maar ook die optie kan ik met geen mogelijkheid realistisch noemen. Met 40 uur per week kan ie 320k aan en dan zou ie met 20% meer werken ruim 50% meer hypotheek kunnen krijgen? Ik wil niet weten wat voor baan dat dan is, maar ik zou per direct mijn 40 uur baan opzeggen en 32 uur gaan werken bij die nieuwe baan.

Tenzij er nog opties zijn die TS niet heeft vermeld, kan ie het ook gewoon niet rond krijgen. Als het om 20k zou gaan is er wel wat te regelen, maar het gaat intussen om ruim 150k wat hij tekort komt. Als er wel een optie was geweest, dan had TS die de afgelopen 5 maanden al een hypotheek kunnen regelen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:03:
Tenzij er nog opties zijn die TS niet heeft vermeld, kan ie het ook gewoon niet rond krijgen. Als het om 20k zou gaan is er wel wat te regelen, maar het gaat intussen om ruim 150k wat hij tekort komt. Als er wel een optie was geweest, dan had TS die de afgelopen 5 maanden al een hypotheek kunnen regelen.
Het huis is verder in waarde gestegen, die extra overwaarde moet hij 50% bijlenen om zijn ex uit te kopen. Het plaatje wordt met de dag ongustiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:48
fsfikke schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:56:
[...]

De TS roept al maanden dat hij op deze manier de hypotheek rond kan krijgen. Maar hij wacht liever nog even met het regelen hiervan totdat de situatie wat dringender is geworden.

Of het is een grote droom en de TS weet het zelf ook.
Of een plan om zijn ex financieel klem te zetten zodat ze op een gegeven moment genoegen neemt met het ver onder de marktprijs aan TS verkopen om er maar vanaf te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Transportman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Of een plan om zijn ex financieel klem te zetten zodat ze op een gegeven moment genoegen neemt met het ver onder de marktprijs aan TS verkopen om er maar vanaf te zijn.
Dit kan niet eens, want dan wordt het als schenking gezien en komt ie alsnog geld te kort.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En hiermee zijn we denk ik wel aan het einde van de levensduur van dit topic gekomen. De vraagstelling is steeds onduidelijker geworden, het begint nogal een "lief-dagboek"-topic te worden, en er komen weinig constructieve reacties voorbij.

Indien je via DM laat weten wat nou exact je insteek is, wat je wil bereiken met dit topic, kunnen we kijken of we hem willen heropenen, maar voor nu: slotje.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Op verzoek van TS heropend.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van de verkoop van mijn huis.

De kopers hebben de financiering uiteindelijk rond gekregen en het huis is op 9 augustus 2024 officieel overgedragen. De boete is opgelopen tot 40.000 euro, waarvan de kopers al 20.000 euro hebben betaald bij de notaris. Het resterende bedrag van 20.000 euro wordt in termijnen voldaan.

Nu ben ik druk bezig met het zoeken naar een nieuwe koopwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:13

P_Tingen

omdat het KAN

En waar woon je nu dan?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Ikzelf nu tijdelijk even bij mijn ouders, inmiddels een bod gedaan op een woning welke ook al is geaccepteerd. Nu zelf de financiering rond zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:36
Snoll3bulk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Ikzelf nu tijdelijk even bij mijn ouders, inmiddels een bod gedaan op een woning welke ook al is geaccepteerd. Nu zelf de financiering rond zien te krijgen.
Eind goed, al goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Snoll3bulk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:42:

De kopers hebben de financiering uiteindelijk rond gekregen en het huis is op 9 augustus 2024 officieel overgedragen. De boete is opgelopen tot 40.000 euro, waarvan de kopers al 20.000 euro hebben betaald bij de notaris. Het resterende bedrag van 20.000 euro wordt in termijnen voldaan.

Boete is toch alleen van toepassing als de verkoop daadwerkelijk niet doorgaat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drocona
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-05 16:32
Snoll3bulk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:42:

Ik ben vooral benieuwd hoe je nu terugkijkt op het hele proces t.o.v. hoe je had gehoopt dat het zou verlopen? Zie je de mogelijkheden om vooruit te kijken en weer op het goede/werkbare pad te komen?
Het is natuurlijk heel anders verlopen dan je in eerste instantie van overtuigd was dat het zou verlopen/er zou gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ybos schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:19:
[...] Boete is toch alleen van toepassing als de verkoop daadwerkelijk niet doorgaat :?
Te laat levert ook een boete op, zie voor de details het betreffende contract.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:55
[...]

Boete is toch alleen van toepassing als de verkoop daadwerkelijk niet doorgaat :?
Volgens mij is dit al wel ruimschoots besproken; nee. De kopers maakten geen gebruik van de ontbindende voorwaarde 'onder voorbehoud financiering', dus konden de verkopers kiezen; direct ontbinden + een boetebedrag (10% geloof ik), of de koop afdwingen met een oplopende boete van 3 promille per dag overschrijding + de mogelijkheid om terug te vallen op directe ontbinding.

Snoll3bulk in "Scheiding en krijg hypotheek niet rond, wat nu?"

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 14-08-2024 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
[...]

Zoals je leest in de reactie van TS dus niet! Je kunt de kopers gewoon in gebreke stellen!! Als er iets gebeurt wat je niet weet betekend niet dat het niet kan :)

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Nee hoor, voor elke dag dat een koper de koopovereenkomst niet nakomt, kan er een boete gerekend worden van 0,3%, met een maximum van 10% van de aankoopsom. En ondertussen moet je nog altijd de koopovereenkomst nakomen. De verkoper moet dan wel eerst een ingebrekestelling sturen.
Dus 40K kan best, met een maand vertraging.

Zie bijv deze uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Snoll3bulk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Hopelijk lukt dat (en kom je niet in eenzelfde traject terecht ;) )

Maar, ben je nu tevreden met deze uitkomst, want uiteindelijk zou ik zeggen dat dit de beste uitkomst is die je zou kunnen hebben. Het huis is verkocht en je krijgt er nog een boetebedrag bij uitgekeerd ook (dus in principe is het huis nu voor 40k meer verkocht). Samen met wat je aan hypotheek kon krijgen lijkt het me dat je wel een prima ander huis moet kunnen kopen.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 07:58
zal je zien dat TS zelf straks niet tijdig de hypo rond krijgt en ook een boete moet betalen. Dan is het cirkeltje rond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:19

mwa

mannowlahn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:33:
[...]

zal je zien dat TS zelf straks niet tijdig de hypo rond krijgt en ook een boete moet betalen. Dan is het cirkeltje rond.
Dan verdienen we allemaal een rondje van OP vanwege alle emotionele schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 17:16
Oefff best zuur voor de kopers. 40K is voor Jan Modaal een netto jaarsalaris. Ik vraag me af hoe ze dat hebben rondgekregen. Het lijkt me niet dat je het extra kan bijlenen op je hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Boete is waarschijnlijk vergelijkbaar met de waardestijging van het pand in de vertraagde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Bobo221 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:13:
Oefff best zuur voor de kopers. 40K is voor Jan Modaal een netto jaarsalaris.
Als ze nu een vergelijkbaar pand hadden gekocht waren ze het ook extra kwijt geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoll3bulk
redwing schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Hopelijk lukt dat (en kom je niet in eenzelfde traject terecht ;) )

Maar, ben je nu tevreden met deze uitkomst, want uiteindelijk zou ik zeggen dat dit de beste uitkomst is die je zou kunnen hebben. Het huis is verkocht en je krijgt er nog een boetebedrag bij uitgekeerd ook (dus in principe is het huis nu voor 40k meer verkocht). Samen met wat je aan hypotheek kon krijgen lijkt het me dat je wel een prima ander huis moet kunnen kopen.
Ja ik ben nu uiteindelijk best tevreden hoe het is gelopen. En inderdaad nog een extra pak met geld vanwege die boete.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Oefff best zuur voor de kopers. 40K is voor Jan Modaal een netto jaarsalaris. Ik vraag me af hoe ze dat hebben rondgekregen. Het lijkt me niet dat je het extra kan bijlenen op je hypotheek.
Zoals ik begreep hebben ze 20k geleend en direct betaald bij de notaris. De overige 20k betalen ze in 5 jaar af met 200 euro (netto) pp per maand.

Het maakt op zich niet veel meer uit, maar het hele verhaal ging om deze woning.

*knip* laten we dat maar niet doen

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 15-08-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Snoll3bulk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Ja ik ben nu uiteindelijk best tevreden hoe het is gelopen. En inderdaad nog een extra pak met geld vanwege die boete.
Heb je trouwens enig idee waarom ze zo'n moeite hadden om het rond te krijgen, maar het nu uiteindelijk dus wel voor elkaar hebben gekregen (inclusief die 20k extra) ? Want ik neem aan dat ze er zelf wel continue vertrouwen in hebben gehad, omdat je anders de boete niet zo laat oplopen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoll3bulk
redwing schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Heb je trouwens enig idee waarom ze zo'n moeite hadden om het rond te krijgen, maar het nu uiteindelijk dus wel voor elkaar hebben gekregen (inclusief die 20k extra) ? Want ik neem aan dat ze er zelf wel continue vertrouwen in hebben gehad, omdat je anders de boete niet zo laat oplopen.
Nee helaas nooit te horen gekregen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Zoals ik begreep hebben ze 20k geleend en direct betaald bij de notaris. De overige 20k betalen ze in 5 jaar af met 200 euro (netto) pp per maand.

Het maakt op zich niet veel meer uit, maar het hele verhaal ging om deze woning.

Klik hier voor het huis
offtopic:
Denk nog even na of je dit adres echt wilt delen.
Het lijkt nu eenvoudig te herleiden naar een naam, een bedrijfsnaam en een nieuw adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

[/url]
bedenk wel ff dat 5 jaar lang 200€/maand minder waard is dan dat bedrag in 1x. Zowel qua nu voorhanden hebben als qua inflatie.

Verder: oprecht fijn voor je dat het rond is en je verder kunt! Mooi!

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 15-08-2024 20:26 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:16
40k is voor Jan Modaal bijna een bruto jaarsalaris. Maar een huis van 5 ton is geen huis voor Jan Modaal, dus de kopers zullen wel mogelijkheden hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin3punt0
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:33
Volgens mij een goed besluit. Het is denk ik het beste om opnieuw te beginnen.

Het is alleen balen dat het nu een hele moeilijke huur en koop markt is.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
@Snoll3bulk gefeliciteerd met de afwikkeling en succes met het nieuwe huis. Het was een mooi riant huis (voor niet te veel geld), redelijk recent gebouwd schat ik. Al weet ik zeker dat je op 100m² veel gelukkig kan zijn dan daar. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 02:13
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:47:
[...]

40k is voor Jan Modaal bijna een bruto jaarsalaris. Maar een huis van 5 ton is geen huis voor Jan Modaal, dus de kopers zullen wel mogelijkheden hebben gehad.
Wel bijna als Jan Modaal zijn partner Janine ook fulltime laat werken. Dan komen ze met zen 2e al aan 430k hypotheek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:14

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Minder dan 50 meter van de A4. Wees blij dat je er weg bent... O-)

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 15-08-2024 20:26 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bobo221
hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Als ze nu een vergelijkbaar pand hadden gekocht waren ze het ook extra kwijt geweest.
Deze snap ik niet helemaal :? Ze hebben geen vergelijkbaar pand gekocht ze hebben dit pand gekocht die 40K minder waard is dan wat ze er voor betaald hebben. En misschien zaten ze al aan hun maximale hypotheek en kunnen ze een vergelijkbaar pand helemaal niet betalen.
[...]

Mooi pand. Ik snap wel waarom je je best hebt gedaan om erin te blijven mogen wonen.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 15-08-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:39
Bobo221 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Deze snap ik niet helemaal :? Ze hebben geen vergelijkbaar pand gekocht ze hebben dit pand gekocht die 40K minder waard is dan wat ze er voor betaald hebben. En misschien zaten ze al aan hun maximale hypotheek en kunnen ze een vergelijkbaar pand helemaal niet betalen.
[...]

Mooi pand. Ik snap wel waarom je je best hebt gedaan om erin te blijven mogen wonen.
Mooi pand, geen goede locatie, geen gewilde indeling, veel achterstallig onderhoud. Goede zet om op nieuw te beginnen. Nu vooruit kijken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• hoevenpe
Bobo221 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:28:
Deze snap ik niet helemaal :? Ze hebben geen vergelijkbaar pand gekocht ze hebben dit pand gekocht die 40K minder waard is dan wat ze er voor betaald hebben.
Het pand is ondertussen minstens 40k meer waard, gewoon door de ontwikkeling in de markt. Door het missen van de deadline mogen ze dat gewoon lappen.

Had TS het opnieuw op Funda gezet was het ook in waarde gestegen.

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 15-08-2024 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12

Polycom

Poes van goud

Fiber schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

Minder dan 50 meter van de A4. Wees blij dat je er weg bent... O-)
*offtopic*
Nog wel gefeliciteerd @Snoll3bulk en heel veel succes voor de toekomst.

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 15-08-2024 20:27 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bobo221
Polycom schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Nog wel gefeliciteerd @Snoll3bulk en heel veel succes voor de toekomst.
Deze reactie is nergens voor nodig. Makkelijk scoren voor jou natuurlijk zo anoniem achter je scherm. Zet eens foto's van jouw huis in dit topic zodat wij ook lekker los kunnen gaan op jouw woning.

[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 15-08-2024 20:28 ]

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28
Gefeliciteerd @Snoll3bulk!
Huisvestiging heb je straks weer mooi op order, hopelijk gaat de rest van de scheiding soepeler en komt er niet nog allemaal gedoe rondom de kinderen.
Zodat je snel het appartement het nieuwe huis voor jou en je kinderen kunt maken en dan weer samen kunt richten op de leuke dingen.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

jnr24 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:24:
@Snoll3bulk gefeliciteerd met de afwikkeling en succes met het nieuwe huis. Het was een mooi riant huis (voor niet te veel geld), redelijk recent gebouwd schat ik. Al weet ik zeker dat je op 100m² veel gelukkig kan zijn dan daar. Sterkte!
Of je leest even de funda advertentie: bj 1920. Energieklasse D.

Maar snap dat TS er probeerde te blijven. Dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 13:39
Bobo221 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Deze reactie is nergens voor nodig. Makkelijk scoren voor jou natuurlijk zo anoniem achter je scherm. Zet eens foto's van jouw huis in dit topic zodat wij ook lekker los kunnen gaan op jouw woning.
Nou @Polycom ... online ermee ;)

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
Barrycade schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Of je leest even de funda advertentie: bj 1920. Energieklasse D.

Maar snap dat TS er probeerde te blijven. Dat wel.
Of ik lees dat niet, voeg ook geen 'of grondig verbouwd' toe want mijn koffie werd koud en geef jou een kans om te pronken met je kennis over het object ;)

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Koude koffie is alleen lekker als het echt coldbrew is idd.

Maar bon, TS kan weer verder en wij ook ;)

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05 15:43
Ik ben het eens met @Plucky. Vind het niet verstandig om gezien het verloop van deze koop zomaar een link naar het bewuste huis hier neer te gooien.

Iedereen die dit leest weet nu dat de mensen die dit gekocht hebben een boete hebben van 40k omdat ze de financiering niet rond kregen. Voor hetzelfde geld zien buren / kennissen van de nieuwe bewoners dit dus ook. Zou ik persoonlijk heel lullig vinden als mij het zou overkomen.

Wat de reden ook is dat dit gebeurt is, het is niet aan ons om dat openbaar te maken op een dergelijk forum. Dus @Snoll3bulk en @Polycom, denk er even over na of je de link wilt laten staan zou ik zeggen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Goed, er zijn hier teveel mensen die er enkel zijn voor de popcorn, daarom gaat de quickreply uit.

Nogmaals: reageer vriendelijk, behulpzaam en on-topic - of reageer niet. Als je iets ziet dat niet door de beugel kan: dien een TR in. Maar ga niet zelf de regels overtreden.