Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:44:
De makelaar zegt nu:

Goedemorgen,

Ik heb zojuist onze juridisch adviseur gesproken. Zoals met jullie allebei al besproken gisteren, hebben jullie vanaf vandaag 2 opties:

1. Ontbinden van de koopovereenkomst en 10% boete eisen
2. Nakoming van de koopovereenkomst eisen en een boete van 3 promille per dag dat ze te laat zijn

Anoniem vroeg nog tot hoe hoog die boete dan kan oplopen. Dat heb ik nagevraagd en dat is tot maximaal 10% van de koopsom.
Mocht je voor de tweede optie gaan en ze alsnog niet na kunnen komen, dan kan je alsnog terugvallen op de eerste optie.
Jullie moeten het samen eens zijn over welke stap jullie willen zetten en dat hoor of lees ik graag.

Nog even goed om te vermelden is, dat wanneer jullie voor de tweede optie zouden gaan, het huis ook gewoon weer te koop kan komen. Als er dan een andere koper komt, kunnen jullie alsnog ontbinden. We moeten dat dan wel heel goed communiceren natuurlijk, maar die mogelijkheid is er volgens onze jurist wel.
Optie 2 is dan toch perfect, als het allemaal klopt wat die makelaar zegt? In de basis nakomen, maar wel gewoon communiceren dat het huis weer op de markt gaat en dat wanneer er een andere koper komt met serieuze interesse alsnog direct tot ontbinding wordt overgegaan inclusief boeteclausule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
One-eye864 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Waarschijnlijk gaat zijn ex hier niet mee akkoord gaat omdat het natuurlijk maar de vraag is of TS zijn handtekening onder de nieuwe koopovereenkomst zal zetten. Nu heeft ze in ieder geval een getekende koopovereenkomst die misschien nagekomen wordt.

Ik snap de ex wel dat ze niet graag de woning opnieuw in de verkoop doet met het risico dat TS niet zal tekenen en ze (afgezien van eventueel de 10% als die al te innen valt) met lege handen staat en afhankelijk is van TS voor de nieuwe verkoop
Als ik niet zou tekenen zou ze mij voor de rechter kunnen slepen en een schadevergoeding kunnen eisen. Dat wil ik natuurlijk allemaal niet.

Mijn advocaat stuurt haar nog één laatste brief met een aantal goede argumenten om nu dus die 10% boete te pakken en het huis opnieuw in de verkoop te doen.

Doet ze dit echt niet , zal ik mee moeten gaan met de 3 promille per dag, maar het huis mag alsnog weer opnieuw Funda op en ik kan nog kijken om het huis over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Koop ontbinden, een boete is mooi meegenomen.
Morgen huis opnieuw op Funda, volgende week kijkdagen en waarschijnlijk voor de zomervakantie verkocht.

Waarom niet?
Ook mijn gedachte maar mijn ex werkt niet mee, die wil liever 3 promille per dag in plaats van nu in één klap 25k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:01:
[...]
Als ik niet zou tekenen zou ze mij voor de rechter kunnen slepen en een schadevergoeding kunnen eisen. Dat wil ik natuurlijk allemaal niet.

Mijn advocaat stuurt haar nog één laatste brief met een aantal goede argumenten om nu dus die 10% boete te pakken en het huis opnieuw in de verkoop te doen.

Doet ze dit echt niet , zal ik mee moeten gaan met de 3 promille per dag, maar het huis mag alsnog weer opnieuw Funda op en ik kan nog kijken om het huis over te nemen.
Maar waarom daar weer moeite insteken terwijl beide opties uiteindelijk op hetzelfde neerkomen? Want ik zie in alle communicatie tot nu toe wat kleine voordelen bij beide opties, maar echt een overtuigend verschil komt niet voorbij.

Sterker nog, bij optie 2 heb je nog kans dat de kopers het alsnog rond krijgen en dat het huis daarmee verkocht is.

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 11-07-2024 14:09 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:03:
Ook mijn gedachte maar mijn ex werkt niet mee, die wil liever 3 promille per dag in plaats van nu in één klap 25k.
Heb je haar ook gevraagd waarom?

Het scenario wat @eric.1 hierboven schetst is ideaal, of is ze bang dat je als puntje bij paaltje komt je het koopcontract niet tekent en haar zo aan het lijntje houdt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:23
En die 10% is niet zo maar opeisbaar, je moet ook aantonen dat er schade is geleden.
Met gestegen huizenprijzen etc is dat niet maar zo gezegd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Ga je samen 50k krijgen denk je? Van deze kopers? Zonder veel tijdsverlies en een slepend juridisch traject?

In plaats van je rijk te rekenen zou ik mijn energie liever stoppen in het zo snel mogelijk afhandelen van deze energieslurper, voor jou, je kinderen en je ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Qwerty-273 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Als ze het zelfde process (aangenomen dat ze inderdaad de 10% kunnen innen) nog een 2-3 keer kunnen uitvoeren met kopers die in gebreke blijven en waar ze ook de 10% kunnen innen. Dan is het plots wel mogelijk voor de TS om dit huis volledig over te nemen (als zijn hypotheekverstrekker dan nog steeds wilt mee werken).

De kunst wordt dan wel om jouw makelaar zo te sturen dat je alleen kopers zal krijgen die deze route lopen.
Meen je dit nou serieus of ben je hier aan het trollen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Heb je haar ook gevraagd waarom?

Het scenario wat @eric.1 hierboven schetst is ideaal, of is ze bang dat je als puntje bij paaltje komt je het koopcontract niet tekent en haar zo aan het lijntje houdt...
Ze had als argument bang te zijn dat ik die 25k in mijn zak zou steken, maar de makelaar heett nu gezegd dat het bedrag gesplitst wordt via de notaris naar beide rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
TerminalNL schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:07:
En die 10% is niet zo maar opeisbaar, je moet ook aantonen dat er schade is geleden.
Met gestegen huizenprijzen etc is dat niet maar zo gezegd.
Nee, ik moet niks aantonen. Het staat in het koopcontract. Ik heb dit al lopen via een advocaat via de rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Wokschotel schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Meen je dit nou serieus of ben je hier aan het trollen?
Hij heeft gelijk, alleen de kans is natuurlijk groot dat de volgende kopers het na 6 weken gewoon rond hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:16:
Ze had als argument bang te zijn dat ik die 25k in mijn zak zou steken, maar de makelaar heett nu gezegd dat die gesplitst wordt via de notaris naar beide rekeningen.
Jij mag doen met jouw helft van de 50k wat je wilt.
Of mis ik wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Jij mag doen met jouw helft van de 50k wat je wilt.
Of mis ik wat...
Klopt, maar mijn ex dacht dat het naar de gezamelijke rekening gestort zou worden en ik dan die 25k van haar in mijn zak zou steken. Maar dit is niet het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Nee, ik moet niks aantonen. Het staat in het koopcontract. Ik heb dit al lopen via een advocaat via de rechtsbijstandsverzekering.
Het feit dat het in het contract staat (wat standaard is) zegt niet alles over de haalbaarheid:
In haar uitspraak van 28 juni 2022 oordeelt het Gerechtshof Den Bosch dat deze boete niet altijd standhoudt. De standaardboete van 10% van de koopsom uit het koopcontract is uit verhouding, aldus het gerechtshof in Den Bosch.

Aan de rechter komt de bevoegdheid tot matiging van een verschuldigde boete toe op basis van art. 6:94 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek. Matiging is alleen aan de orde als toepassing van een boetebeding in de gegeven omstandigheden tot een buitensporig en daarom onaanvaardbaar resultaat leidt. Daarbij zal niet alleen moeten worden gelet op de verhouding tussen de werkelijke schade en de hoogte van de boete, maar ook op de aard van de koopovereenkomst, de inhoud en de strekking van het beding en de omstandigheden waaronder het is ingeroepen. De omstandigheden van het geval zijn uiteindelijk beslissend en niets verhindert de rechter gewicht toe te kennen aan de hoedanigheid van partijen, zoals het zijn van particulier. Ook de omstandigheden waaronder de tekortkoming tot stand kwam, zijn van belang.
https://www.flib.nl/stand...t-houdt-niet-altijd-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Ik heb meerdere hypotheekadviseurs gesproken en zeggen dat die 10% boete toch echt betaald moet worden en dit dus ook wel eens voorkomt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:26
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:22:
Ik heb meerdere hypotheekadviseurs gesproken en zeggen dat die 10% boete toch echt betaald moet worden en dit dus ook wel eens voorkomt.
Eens! Willekeurige hypotheekadviseurs die je raadpleegt weten het 100% beter dan de jurisprudentie die @jeroenkb hierboven al plaatste. Want laten we wel wezen wat weten rechters er nou van /s

Edit: Je zou ze (andere hypotheekadviseurs) voor de grap eens moeten benaderen en vragen of er mogelijkheden zijn om onder de boete uit te komen omdat jij hem moet betalen. Wedden dat minimaal de helft dan opeens wel mogelijkheden tot vermindering ziet?

[ Voor 22% gewijzigd door One-eye864 op 11-07-2024 20:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:22:
Ik hoop dat je de tegenspraak ziet in je eigen zin:

Toch echt betaald moet worden en dat het wel eens voorkomt.

Nog een quote uit de uitspraak van de rechter (die van toepassing is op deze casus)
Het gerechtshof dook bij deze zaak in de werkelijk geleden schade en kwam tot de conclusie dat de verkoper, behalve een aantal maanden dubbele lasten, eigenlijk geen echte schade had. Het huis werd zeven maanden later alsnog verkocht en dat leverde € 2.500 meer op. De rechter rekende uit dat de werkelijk geleden schade daarmee op € 7.810,40 kwam. Het bedrag van € 79.000 zou dan meer dan tien keer de werkelijk geleden schade zijn. Het gerechtshof veroordeelde de kopers dan ook tot het betalen van de ruim € 7.800 aan werkelijk geleden schade.
Dus je gaat in ieder geval niet zomaar 25k krijgen Dat gaat altijd eerst een rechtszaak worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
jeroenkb schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Ik hoop dat je de tegenspraak ziet in je eigen zin:

Toch echt betaald moet worden en dat het wel eens voorkomt.

Nog een quote uit de uitspraak van de rechter (die van toepassing is op deze casus)

[...]

Dus je gaat in ieder geval niet zomaar 25k krijgen Dat gaat altijd eerst een rechtszaak worden
Gelukkig ben ik daar dus voor verzekerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper89
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 11:54
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:26:
[...]

Alleen kan je ondertussen niet je huis verkopen omdat officieel dat nog voor de kopers is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:26:
Oke, die mag je uitleggen.
Een verzekering die uitkeert als de rechter zegt dat het niet hoeft?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:27:
[...]

RBV wellicht... Maar leg die student rechten bij DAS maar eens uit wat ze moeten doen in zo'n geval :P

Want die gaan ook niet zomaar op verzoek blind procederen.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat TS de rechtszaak bedoeld om de boete te vorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
One-eye864 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat TS de rechtszaak bedoeld om de boete te vorderen
<knip> Adem in, tel tot 10, ga niet pinnig reageren op mensen die je proberen te helpen en dien een TR in als je denkt dat 'n post over de schreef gaat.

Ik ben verzekerd via de rechtsbijstand voor dit zaken, dus als het een rechtzaak wordt zal dus gratis een advocaat voor mij gaan strijden om de boete te vorderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 11-07-2024 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
MikeyMan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:28:
[...]

RBV wellicht... Maar leg die student rechten bij DAS maar eens uit wat ze moeten doen in zo'n geval :P
Genoeg jurisprudentie over te vinden. Dit lijkt me zelfs voor een gevorderde student geen uiterst ingewikkelde casus.

Uiteindelijk is dit geen strafrecht, dus een boete is in die zin per definitie een vorm van een schade-verrekening. Als hier discussie over bestaat dan zal je dus de werkelijke schade moeten aantonen. Welke schade is hier op dit moment geleden? Bijzonder weinig, twee woningen zijn toch nodig. Er zijn geen dubbele lasten voor een van de twee. Hooguit dat de ex wat schade heeft, want die heeft af moeten zien van een woning door deze vertraging - maarja - daar werd wel gebruik gemaakt van de 'onder voorbehoud'-clausule (meen ik). Dus ook daar is de geleden schade minimaal...

Het is voor iedereen in deze casus gewoon beter dat de woning zsm 'echt' wordt verkocht en deze boete-clausule's eigenlijk gewoon worden genegeerd voor de afwikkeling van dit traject. Het is ruis, het is geen gegeven en het zal de kans dat de TS het huis toch nog op eigen naam kan zetten niet (significant) vergroten...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Soms lijkt het alsof ik echt alles moet leggen hier.

Ik ben verzekerd via de rechtsbijstand voor dit zaken, dus als het een rechtzaak wordt zal dus gratis een advocaat voor mij gaan strijden om de boete te vorderen.
Ehh... Nee...

Op basis van een inschatting van de RBV zal er een inschatting gemaakt worden of er kans van slagen is. Op basis daarvan zal vervolgens misschien een advocaat worden toegewezen die een eis gaat neerleggen. Die misschien in de buurt komt van die 10%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:25
[...]

Jij denkt dat je alle wijsheid in pacht hebt, waarom open je dan een topic hier? Alles word gepareerd en je geeft halve, dan wel, geen antwoorden op vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
En als de rechter conform jurispundentie stelt dat je weinig schade geleden hebt en geen recht hebt op het volledige bedrag? Dan ben je klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Sowieso beter verkopen alsnog, want ook al krijg je die boete van 10%, dan gaan daar zelfs bij ontbinding toch nog de makelaarskosten vanaf moeten gaan, want deze kan er ook niet aan doen dat de koper de lening niet rond kreeg. Ik moest bij verkoop van mijn huis 3,67% betalen. Op 500.000 is dat 18k (tenzij je beter hebt onderhandeld dan ik...). Hou je alsnog 16K over, maar toch weer 9K minder dan je dacht en kans weer kleiner dat je het huis zelf kunt betalen(die al enorm klein was zonder dat voordeel van die boete)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
[...]

Dat is dan wederzijds :+
Die advocaat zal (mits ze er een zaak in zien) inderdaad voor jou gaan strijden. Als de rechter echter bepaalt dat je b.v. maar 5k krijgt, dan zal je rechtsbijstand jou geen cent extra geven en heb je het te doen met die 5k. Aangezien in jouw case er geen enkele schade is (geen dubbele lasten, het huis zal zeer waarschijnlijk alsnog snel verkocht worden voor een betere prijs etc.), is de kans groot dat er zoiets gaat gebeuren.

[removed]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:03
Ik kan hier denk ik alleen nog maar aan toevoegen: "Hope is not a strategy."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Mooi, dus je gaat procederen, gratis, want je bent verzekerd. De rechter kan altijd zeggen: Nou, die 10% ga je niet krijgen.

Goh, jij ff pech.

Maar je brengt het zo dat je het 10000% zeker weet dat je het gaat krijgen, terwijl dat nog maar de vraag is. Want je wil je ex uitkopen, dat wil je al 6 maanden. Dat lukt je ook niet, en vervolgens ga je plannetjes maken in je hoofd dat ALS het je wel lukt om je ex uit te kopen wil je vanalles, terwijl je nu in deze reactie zegt: Ik heb liever die 25k nu, en zetten we het weer op Funda. 8)7

Je wil van alles, maar vervolgens voeg je geen daad bij woord. Als, als, als...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:39:
[...]

En als de rechter conform jurispundentie stelt dat je weinig schade geleden hebt en geen recht hebt op het volledige bedrag? Dan ben je klaar...
Weinig schade? we zijn al 14 weken bezig zonder enig resultaat.
De boete staat in het koopcontract en is door beide partijen akkoord voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
skelleniels schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:40:
Sowieso beter verkopen alsnog, want ook al krijg je die boete van 10%, dan gaan daar zelfs bij ontbinding toch nog de makelaarskosten vanaf moeten gaan, want deze kan er ook niet aan doen dat de koper de lening niet rond kreeg. Ik moest bij verkoop van mijn huis 3,67% betalen. Op 500.000 is dat 18k (tenzij je beter hebt onderhandeld dan ik...). Hou je alsnog 16K over, maar toch weer 9K minder dan je dacht en kans weer kleiner dat je het huis zelf kunt betalen(die al enorm klein was zonder dat voordeel van die boete)
Het huis is niet verkocht dus zijn er geen makelaarskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
<knip> Zie vorige ingreep. Je bent niet verplicht om binnen x tijd te reageren. Neem je tijd, en probeer je ook in te leven in de mensen die je willen helpen, maar waarbij niet alles direct duidelijk is.

[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 11-07-2024 15:23 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Het huis is niet verkocht dus zijn er geen makelaarskosten.
Het huis is wel verkocht, de makelaar heeft een getekende compromis. Dat de koper niet met geld over de brug kan komen, kan je de makelaar niet aanrekenen, het is niet aan de makelaar om onderzoek te doen naar de koper of deze het huis kan betalen. Deze heeft zijn/haar werk gedaan -> je mag die gewoon zijn/haar commissie betalen.

Edit: waarvoor denk je anders dat die boete dient? 8)7 Dat is om geleden schade voor de verkoper te dekken. Die schade is onder andere makelaarskosten. Zeker als je het huis niet opnieuw in de verkoop gooit, mag je de factuur van de makelaar verwachten. Gooi je het wel terug in de verkoop bij dezelfde makelaar zal die je ofwel de factuur kwijtschelden, maar dan is jouw geleden schade ook minder en zal een rechter daar rekening mee houden. Ofwel krijg je als het alsnog verkocht wordt een nieuwe factuur. Want voor de makelaar is het ook dubbel werk zo om alles terug op te starten.

[ Voor 36% gewijzigd door skelleniels op 11-07-2024 14:57 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

Jongens ik stop even met reageren. Dit heeft gewoon geen zin.
Nee, je krijgt niet de antwoorden die je wilt en lijkt net een klein kind die zijn ijsje niet krijgt.
Accepteer nou eens de (harde) realiteit en ga door met je leven. Je ex is er klaar mee en wilt verder.

Doe dit nou zelf ook eens.

Dit is een account.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:49:
[...]Weinig schade? we zijn al 14 weken bezig zonder enig resultaat.
De boete staat in het koopcontract en is door beide partijen akkoord voor gegeven.
Ik ben ook al 14 weken slakken aan het bestrijden zonder enig resultaat.
Schade is eigenlijk verwaarloosbaar, een paar kroppen sla en wat hosta's.

Maar even serieus, wat is dan die schade?
Mij lijkt dat de kinderen op dit moment meer schade oplopen........

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

Maar wat is je financiële schade dan precies? Dat zal je toch hard moeten maken als het tot een zaak komt.
Niet relevant, want uit jurisprudentie blijkt dat die schadevergoeding niet zomaar volledig opeisbaar is. Begin eens met stoppen om het een boete te noemen, dat is het juridisch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 11-07-2024 14:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 14:15
Wat verwacht je hier te weten te komen? Wat is nu precies je vraag? Zou je die even kunnen herhalen? Want inderdaad, ik ben ook wel de draag kwijt met wat er nu precies de bedoeling is.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redwing
[...]
Dus welke concrete schade heb je nu. Want 14 weken bezig zijn is geen schade.
Klopt, net als bij de voorbeelden die al gegeven zijn en waar de rechter naar de daadwerkelijke schade is gaan kijken. Je kunt dan ook beter uit gaan van jurispredentie en daar je verwachtingen op aanpassen dan je kop in het zand steken en verwachten dat alles 100% jouw kant op valt.

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• redwing
Dat snap ik, want je krijgt dingen te horen die je niet wilt horen. Maar verdiep je AUB eens in wat er gezegd wordt, want jouw beeld van hoe zoiets loopt klopt niet met de werkelijkheid. En je kunt geluk hebben dat de kopers zonder problemen die 10% over maken, maar de kans is ook groot dat ze rechtsbijstand hebben en dan mag je het uitvechten voor de rechter. En helaas blijkt dan uit eerdere geschillen dat de rechter vaak kijkt naar de daadwerkelijke kosten. En naast wat verloren tijd, heb jij die niet.

[removed]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
<knip> Zie Topic Warning. Reageer vriendelijk, of reageer niet. In dit geval dus: reageer niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 11-07-2024 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
<knip> Zie Topic Warning. Reageer vriendelijk, of reageer niet. In dit geval dus: reageer niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Ardana op 11-07-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aganim schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Maar wat is je financiële schade dan precies? Dat zal je toch hard moeten maken als het tot een zaak komt.

[...]

Niet relevant, want uit jurisprudentie blijkt dat die schadevergoeding niet zomaar volledig opeisbaar is. Begin eens met stoppen om het een boete te noemen, dat is het juridisch niet.
Zo werkt het ook niet helemaal natuurlijk. Koper zal een verzoek om matiging moeten doen bij de rechter en zal dat verzoek moeten onderbouwen. Dan kom je niet weg met alleen "zo hoog is de werkelijke schade helemaal niet". Dan zul je als koper wel moeten gaan aantonen, dat je alles in het werk gesteld hebt om verdere schade te voorkomen en dat de verkoper een wat minder meewerkende houding aannam. Het is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling, dat een verkoper zich in allerlei lastige bochten wringt - waardoor de schade beperkt blijft - om vervolgens als "beloning voor goed gedrag" te horen te krijgen dat hij gelukkig geen heel hoge schade had.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Stel nu even dat je in het uiterste geval idd recht hebt op die 10%, dan blijft het waarschijnlijk wel lastig om deze ook geïnd te krijgen. Er is nog geen waarborgsom en een groot deel van NL heeft zo'n bedrag ook niet zomaar liggen. Dus dat wordt dan ook nog een langdurig traject met wellicht maandelijkse aflossingen. Zomaar 25k krijgen en hier een nieuwe inboedel van kopen zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:47
Yaksa schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Ik ben ook al 14 weken slakken aan het bestrijden zonder enig resultaat.
Schade is eigenlijk verwaarloosbaar, een paar kroppen sla en wat hosta's.

Maar even serieus, wat is dan die schade?
Mij lijkt dat de kinderen op dit moment meer schade oplopen........
Maar kan je 10% van de slakken opeisen? (met lookboter :9~ ) :+

Maar als TS nu al eens dat halve jaar bij zijn kennis was gaan werken, dan had die al iets meer eigen vermogen. Ik had ergens zien passeren dat dit €1000 netto per maand zou zijn. Was toch al €6000 dat die niet moest lenen.
Ik vraag me nog af welke achterafbaan zo goed betaalt. Zou je hier geen vaste job van kunnen maken? Dan zou je om en bij de €5000 netto verdienen voor 40 uur per week.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Arator schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:22:
[...]
Ik vraag me nog af welke achterafbaan zo goed betaalt. Zou je hier geen vaste job van kunnen maken? Dan zou je om en bij de €5000 netto verdienen voor 40 uur per week.
Nee dat kan niet want het is een schijnbaan voor 3 a 6 maanden puur om de bank de indruk te wekken dat er extra inkomen is. De kennis van TS zit er niet op te wachten dat TS vast in dienst komt (of in ieder geval blijft) maar het is puur voor de bühne/bank.

Tip voor TS: <knip> hulp bij een (frauduleuze) plannetje is niet de bedoeling.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 11-07-2024 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
[...]

Jij hebt geen schade want je wilt in het huis blijven wonen. Dat doe je nu al 14 weken langer dan je ex zou willen en dus heb je alleen maar voordeel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
DjoeC schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:43:
[...]

Jij hebt geen schade want je wilt in het huis blijven wonen. Dat doe je nu al 14 weken langer dan je ex zou willen en dus heb je alleen maar voordeel gehad.
Hij heeft wel indirecte schade, want de huizenmarkt stijgt verder en hij heeft nog geen ander huis gekocht. Het verkochte object staat voor een prijs vast in het koopcontract en stijgt niet meer met de markt mee voor de verkoper.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Eens, maar pak dan in ieder geval nu die 10% boete, huis opnieuw in de verkoop, om en om in de woning wonen, ik kan kijken om de woning alsnog over te nemen. Iedereen aan wie ik het verhaal vertel zegt, pak nu die 10% boete.

Ik zie een win-win situatie.
Om en om wonen in een halfleeg huis noem ik niet echt een win-win situatie, maar dat kan aan mij liggen... Vooral in combinatie met kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Hij heeft wel indirecte schade, want de huizenmarkt stijgt verder en hij heeft nog geen ander huis gekocht. Het verkochte object staat voor een prijs vast in het koopcontract en stijgt niet meer met de markt mee voor de verkoper.
Daarom ook de koop ontbinden en opnieuw voor een hogere prijs aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je vraagt opties/mogelijkheden etc. Die worden gegeven. Negeer je compleet vooral als het niet in jouw straatje past. Word wakker en ga nadenken wat realistische opties zijn.

Er is zijn twee opties zoals ik het zie:

1: Huidige kopers die boete per dag laten betalen. Hierdoor heb je uitstel van verkoop voor jou. Heb niet de illusie dat je nu ineens jouw eigen financiële situatie kan veranderen. Dat heb je nu niet en ook niet in de komende maand(en). Kopers kunnen ook de koop laten ontbinden en dan heb je alleen nog maar optie 2 over.

2: Koop ontbinden -> Huidige kopers boete laten betalen en huis weer opnieuw te koop zetten. Snelste manier om voor iedereen (jij/ ex/ kind(eren) ) hun leven weer op de rit te zetten.

Bij beide opties kunnen de kopers de “boete” betalen of laten bepalen doormiddel van uitspraak rechter. Gezien het bedrag kan het zeker voor de kopers lonen om een rechter ernaar te laten kijken. Argumenten tegen hoogte van de boete kunnen zijn: Verkoper heeft geen anders huis gekocht dus ook geen kosten daaraan/ verkoper(s) wonen nog steeds in het huis/ etc. Dus reken je niet “rijk” dat de kopers die 10% moeten neerleggen, hier zijn genoeg voorbeelden van dat het geen garantie is.

Hou er rekening mee dat je ex ook niet stil blijft zitten. Die heeft rechten, en die rechten kan ze gaan afdwingen door middel van een advocaat en rechtsgang. Hierop wachten zal niet in jouw voordeel zijn verwacht ik. En als zij kan bewijzen dat je niet mee wil werken en/of tegenwerkt voor verkoop, word je gedwongen mee te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 03:49
De vraag ging misschien alleen over het huis, ondertussen ook heel veel onegevraagd advies gekregen over veel meer dingen. Daar doe ik ook nog even een duit in het zakje. Maar in het verhaal mis ik toch wel een beetje wat goed is voor de kinderen...
Ja het is leuk voor de kinderen als ze in hetzelfde huis kunnen blijven (maar daar zijn ze nu dan toch ook al 14 weken uit als het hele huis is leeggehaald?) En leuk als elk kind een eigen slaapkamer heeft, maar kinderen kunnen ook heel goed samen op een slaapkamer. Mocht het ergens lukken het met de bank rond te krijgen om het huis toch zelf te kopen, dan lijk je echt heel weinig geld over te houden. Voor jezelf is dat misschien minder een probleem, maar voor de kinderen is het toch veel fijner als je niet voor elk dingetje op de centen moet gaan kijken. Met daagelijkse boodschappen, maar het is toch ook veel fijner als je extra geld overhoud elke maand zodat je ook gewoon zonder geldzorgen leuke dagjes weg kunt met ze? Of dat je zelfs aantal uur minder in de week werkt zodat je ook gewoon lekker tijd hebt voor de kinderen als ze bij jou zijn. Bijv. 36 urige werkweek en dat je dan om de week dat de kinderen bij je zijn een dagje vrij hebt om samen tijd door te brengen.

Daarnaast lijkt de verhouding met je ex ook niet heel goed dus wie weet wordt het een echte vechtscheiding, als daar opeens de informatie binnenkomt dat je ergens een schijncontract voor 8 uur in de week hebt om financiering rond te krijgen geef je haar ook een extra stok om mee te slaan. Richting de bank of naar een rechter toe dat je met 48 uur per week werken helemaal geen tijd hebt voor het kind....
Of mocht je vriendin bijv. wel de ruimte hebben om minder te werken, omdat ze niet een te duur huis heeft kan dat ook effect hebben op de alimentatie en houdt jij nog minder over per maand(geen alimentatie expert dus niet zeker of dat zo werkt?).

Dus ja het is hard, je begint weer vanaf nul. Je hebt gelukkig wat overwaarde en misschien dan nog wat extra geld ivm het niet doorgaan van verkoop van het huis. Gebruik dat om een leuk klein optrekje te vinden zodat je gewoon weer een stabiele situatie voor de kinderen kunt creëren.

[ Voor 6% gewijzigd door BulMi op 11-07-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:44:
[...]

2e ex is 150 euro per maand, maar ik ga naar een week om week regeling.
Dan heb je geen alimentatie :)
Dat ligt maar net aan het inkomen en draagkracht van je ex. Alimentatie wordt naar rato van inkomen opgebracht door beide ouders, en naar rato van de omgangsregeling "betaald" naar beide ouders. Als één van beide ouders geen draagkracht heeft, dan zal de ander de volledige alimentatie moeten ophoesten...

EditL zie dat TS al gemeld heeft dat er bijna sprake is van gelijkwaardig inkomen. In dat geval vervalt de alimentatieplicht inderdaad. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 11-07-2024 16:55 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Jumpman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Mwah, zo simpel ligt dat niet. Misschien stijgt t wel niet in waarde omdat het "leeg" bewoond wordt. Daarnaast woont TS "gratis" ipv dat ie marktconforme huur (bij een huis van > 5 ton zo'n 2-3 duizend per maand?) hoeft te betalen.

Ex gunt TS niks, TS gunt ex niks. Geen geld, geen huis. Het begon met ex die van de opbrengst een huis wil kopen. Traineren van verkoop betekent dus dat TS de ex traineert. Da's de situatie. Ik denk zo snel mogelijk afstand nemen van elkaar maar over dat deel van de discussie laat ik me verder niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Toke_gt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Uit de eerdere mail @Snoll3bulk:

[...]

Er kan dus niet binnen de termijn een zakelijk inkomen worden afgegeven. Dat is niet hetzelfde als onvoldoende middelen hebben. Kan best zijn dat er later alsnog inzicht in het zakelijk inkomen (zzp’er) komt. Toegegeven, ik zou daar ook flinke twijfel bij hebben gezien het verloop, maar het zou niet de eerste keer zijn dat mensen denken dat de financiering appeltje-eitje is, waarna bij de bank blijkt dat er meer aan verklaringen en inzicht nodig is. En vooral meer tijd.
Ik vind het vooral onhandig dat de makelaar dit risico er niet uitgefilterd heeft.

Loondienst is laagste risico, ondernemers het hoogste. Daar tussenin heb je nog wat groepen.

Ik heb uiteindelijk ook een huis gekocht in rebound nadat een DGA de financiering na vele weken niet rond kon krijgen.

Een bod moet wel flink beter zijn dan een ander bod om het erop aan te laten komen. Zeker vanuit het perspectief van makelaar die met zulke verkopers op soepel en snel wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Question Mark schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:46:
EditL zie dat TS al gemeld heeft dat er bijna sprake is van gelijkwaardig inkomen. In dat geval vervalt de alimentatieplicht inderdaad. :)
Als de moeder akkoord gaat met een gelijkwaardige omgangsregeling, gezien het onderlinge wantrouwen en contactverbod best een dingetje...

Als het kind eens in de twee weken bij vader is mag hij blij zijn ben ik bang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:33:
[...]
Hiermee was de bank akkoord gegaan en had ik de hypotheek over kunnen nemen.

De bank hoeft natuurlijk niet te weten dat die 2e baan weer na 3/6 maanden wordt opgezegd.
Ik had hier even overheen gelezen, maar wil je toch waarschuwen voor deze constructie. Want de bank wil zo’n inkomenswijziging namelijk wel weten. Een lager inkomen brengt een aanzienlijk risico met zich mee, omdat jij dan mogelijk niet meer in staat bent om de maandelijkse rente en aflossing te betalen.

Vertel je het de bank niet en komt die daar toch achter (wat best mogelijk is door een check op bijvoorbeeld inkomsten uit salaris), dan kan de bank het vertrouwen in je opzeggen en het hele bedrag opeisen. Dan ben je nog veel verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik snap steeds minder waarom je zo laat leiden (lijden) door je ex. Jullie zijn gelijkwaardig en alles wat ze meer neemt (aan spullen, geld, besluiten) dan waar ze recht op heeft zou ik een punt van maken. Voor de sfeer hoef je het i.i.g. niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Ik had hier even overheen gelezen, maar wil je toch waarschuwen voor deze constructie. Want de bank wil zo’n inkomenswijziging namelijk wel weten. Een lager inkomen brengt een aanzienlijk risico met zich mee, omdat jij dan mogelijk niet meer in staat bent om de maandelijkse rente en aflossing te betalen.
Buiten dat vaak in de voorwaarden van de geldverstrekker staat dat je deze moet inlichten over ingrijpende veranderingen die de hypotheeklasten onbetaalbaar maken.

Maar, contract telt enkel voor anderen :+

--------------------------

De enige reden dat de twee opties die de makelaar geeft, beide 10% boetebeding bevatten, is omdat de makelaar graag zelf ook wat geld ziet.

Je kan namelijk die mensen gewoon opbellen en er samen overeenkomen dat het niks gaat worden. Maar je wil te graag die 25k extra, in plaats van door met het leven.

[ Voor 21% gewijzigd door graceful op 11-07-2024 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eric.1 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Genoeg jurisprudentie over te vinden. Dit lijkt me zelfs voor een gevorderde student geen uiterst ingewikkelde casus.

Uiteindelijk is dit geen strafrecht, dus een boete is in die zin per definitie een vorm van een schade-verrekening. Als hier discussie over bestaat dan zal je dus de werkelijke schade moeten aantonen. Welke schade is hier op dit moment geleden? Bijzonder weinig, twee woningen zijn toch nodig. Er zijn geen dubbele lasten voor een van de twee. Hooguit dat de ex wat schade heeft, want die heeft af moeten zien van een woning door deze vertraging - maarja - daar werd wel gebruik gemaakt van de 'onder voorbehoud'-clausule (meen ik). Dus ook daar is de geleden schade minimaal...

Het is voor iedereen in deze casus gewoon beter dat de woning zsm 'echt' wordt verkocht en deze boete-clausule's eigenlijk gewoon worden genegeerd voor de afwikkeling van dit traject. Het is ruis, het is geen gegeven en het zal de kans dat de TS het huis toch nog op eigen naam kan zetten niet (significant) vergroten...
Punt was dus dat je niet zomaar even een geniale advocaat krijgt die het onderste uit de kan gaat halen. Als je per ongeluk bij een advocaat terecht komt, kun je geluk hebben. Zo niet kiezen ze de snelste/goedkoopste weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 19:06
Aangezien de waarborg niet is gestort.

Hou je er ook rekening mee dat àls de rechter de 10% volledig toewijst. Dit niet betekend dat je dan ook gelijk het geld hebt he. Als kopers geen geld hebben of gewoon niet willen betalen dan heb je een mooi vonnis waarin staat dat ze 50k moeten betalen. Maar dat heb je dan dus niet op je rekening. Dan zal een deurwaarder aan de slag moeten. En ook dat is geen garantie dat je dan je geld krijgt. Sterker nog, als het heel erg tegen zit kost het je dan zelfs geld.

Zelfde met betrekking tot die boetes van 0,3% per dag. Ja je hebt er recht op. Maar zolang kopers het niet betalen heb je het niet. Dus ga je aub niet rijk lopen rekenen met geld wat je niet hebt.

Ik snap trouwens jouw ex heel goed dat ze niet kiest voor het ontbinden en opeisen van de boete ineens. Nu hou je hoop dat het alsnog snel rondkomt en iedere dag later levert een (recht op een) klein financieel extraatje op. Opnieuw helemaal in de verkoop duurt al gauw 2 maanden of langer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:13
Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Eens, maar pak dan in ieder geval nu die 10% boete, huis opnieuw in de verkoop, om en om in de woning wonen, ik kan kijken om de woning alsnog over te nemen. Iedereen aan wie ik het verhaal vertel zegt, pak nu die 10% boete.

Ik zie een win-win situatie.
Win-win voor jou misschien, maar voor jouw ex zie ik de win-win niet.

Die 10% boete gaan jullie waarschijnlijk nooit kunnen innen (van een kale kip kan je niet plukken en kans is aanwezig dat een rechter het bedrag flink matigt en dit gaat voor de rechter komen want het gaat echt wel om een bedrag waar het relatief weinig kost om naar de rechter te stappen terwijl de opbrengst gigantisch kan zijn), jij gaat de woning niet over kunnen nemen (tot die conclusie kunnen we wel komen na ruim een maand in dit topic), en nu heeft ze ten minste een contract waar ook jouw handtekening onder staat (en gezien jouw houding hier kan ik me best voorstellen dat ze je niet vertrouwt dat nog een keer te doen), dus voor haar is pas ontbinden als er andere kopers zijn met een volledig en ook door jou getekend contract veel gunstiger.

Om en om in de woning wonen of het voorstel dat je via jouw advocaat deed om de volledige bewoning en lasten te nemen, beperkt haar in haar mogelijkheden om verder te gaan met haar leven want ze is nog steeds voor haar deel van de woning verantwoordelijk en laat haar met het risico zitten als jij opeens de lasten niet meer betaald ervoor op te moeten draaien.

Dan zit ze dus nog langer aan jou vast, terwijl duidelijk is dat ze niets meer met je te maken wil hebben, dus waar is die win-win voor jouw ex?

En natuurlijk gaat ze niet akkoord met het voorstel dat jij via jouw advocaat hebt gestuurd, je eist een reactie binnen een onredelijke termijn, dan is het enige antwoord dat ze kan geven "nee". Want alle andere antwoorden zal ze zelf ook advies in willen winnen zodat ze niet haar eigen glazen ingooit of in een situatie komt dat je haar kan forceren besluiten te nemen die helemaal niet in haar belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sethro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:46:
Ik snap steeds minder waarom je zo laat leiden (lijden) door je ex. Jullie zijn gelijkwaardig en alles wat ze meer neemt (aan spullen, geld, besluiten) dan waar ze recht op heeft zou ik een punt van maken. Voor de sfeer hoef je het i.i.g. niet te doen.
Bekijk het eens vanuit de ex. Ze heeft al een contactverbod aangevraagd en blijkbaar gekregen. Zit al maandenlang vast omdat dr ex niet meewerkt en denkt dat ie het huis kan behouden. En in de tussentijd kan ze geen fatsoenlijke woning vinden voor haar en haar kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Contactverbod is toch met de eerste ex?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Hallo Anoniem en Anoniem,

Zojuist jullie allebei nog even gesproken en het volgende hebben jullie besloten:
Ex kiest voor Optie 2 (Nakoming van de koopovereenkomst eisen en een boete van 3 promille per dag dat ze te laat zijn).
TS geeft aan eigenlijk voorkeur te hebben voor Optie 1 (Ontbinden van de koopovereenkomst en 10% boete eisen), maar voelt zich genoodzaakt om mee te gaan met de keuze van Ex om niet in een patstelling te komen.
We gaan dus nakoming van de koopovereenkomst eisen en we zullen daar morgen kopers over informeren.
Het huis wordt weer wel te koop aangeboden. Als we dan toch een andere koper vinden, kunnen jullie alsnog de koopovereenkomst met deze kopers ontbinden en de 10% boete eisen.
Ik zal daar een brief voor opstellen in overleg met onze juridisch adviseur.

Ik vind het een domme keuze van mijn ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
One-eye864 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:00:
Contactverbod is toch met de eerste ex?
Nee

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snoll3bulk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:25:
Speltip 6... Spreid je winstkansen...

Ze wil er vanaf, of dat aan de huidige kopers is of aan nieuwe maakt haar niet uit, als de hut maar verkocht wordt. Nu ontbinding eisen haalt een van de opties van tafel die dat doel bereiken. Zij snapt wel dat uitkoop door jou voor haar een veel groter risico is. Dus vanuit haar bezien; begrijpelijke keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Huidige kopers een oplopende vergoeding zolang ze niet over de brug komen, of ontbinden en zo hoog mogelijke vergoeding als je een andere/betere koper hebt.

Dat is wat jij wilt zonder oude schoenen weg te gooien. Als je het huis snel verkoopt heb je EN die 10% (of wat de rechter toewijst) en extra koerswinst van een hogere verkoopprijs.

Wil je echt wel verkopen? Of is optie A toch bedoeld om het huis langer in eigen bezit te houden, met wie is het contactverbod dan wel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Ik vind het zeker niet dom. Mede omdat er geen volledige afwijzing was. Dus kans dat het rondkomt, is er nog wel, en mocht er een andere koper zijn, dan kun je alsnog ontbinden. Je verbreedt de kans van slagen op goede verkoop op korte termijn.
Dus waarom vind jij het dom?

Ik vind optie 1 wat dat betreft minder voor de hand liggend, want de kans dat je snel die 10% krijgt, is er niet. Dus het positieve verschil dat jij ziet, is er niet (meteen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Toke_gt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:36:
Ik vind optie 1 wat dat betreft minder voor de hand liggend, want de kans dat je snel die 10% krijgt, is er niet. Dus het positieve verschil dat jij ziet, is er niet (meteen).
Als hij het verkoopt kan dat nog steeds, in dit scenario is het huis op korte termijn vrijwel zeker verkocht en kan zijn ex door met haar leven.

Stel dat scenario A daadwerkelijk 25k pp zou opleveren, hoeveel daarvan gaat verloren door extra hypotheeklasten, energie en andere kosten van een leegstaand huis?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46

Het gaat jou alleen om die zak geld, die je dichter bij het doel van de missende 60k brengt.
Je hebt totaal geen empathie voor jouw ex die wel verder wil, en al helemaal niet voor het stel wat graag een huis wil kopen maar het niet voor elkaar krijgt. Die hebben misschien slapeloze nachten van het mislopen van hun huis, en jij drukt er ook nog eens een forse boete overheen. Ik vind daar wat van (en het is niet positief)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23

Qwerty-273

Meukposter

Eindelijk duidelijkheid, maar dan snap ik meer van de huidige voortgang van zaken. Er speelt veel meer dan gedeeld wordt in dit topic.

Hoe zie je überhaupt samen om en om wonen in één huis, met een contactverbod? Dat gaat toch nooit werken. Ik zou dan ook nu echt niet zo stroef tegen deze ex te keer gaan als jullie nog geen co-ouderschap op papier hebben gezet. Zij heeft alle touwtjes in haar handen, behalve jouw (volle) medewerking met de verkoop van dit huis. Dat lijkt mij ook nog het enige puntje te zijn waarmee jij elke keer jouw ex voor het blok kan zetten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing

Zojuist jullie allebei nog even gesproken en het volgende hebben jullie besloten:
Ex kiest voor Optie 2 (Nakoming van de koopovereenkomst eisen en een boete van 3 promille per dag dat ze te laat zijn).
TS geeft aan eigenlijk voorkeur te hebben voor Optie 1 (Ontbinden van de koopovereenkomst en 10% boete eisen), maar voelt zich genoodzaakt om mee te gaan met de keuze van Ex om niet in een patstelling te komen.
We gaan dus nakoming van de koopovereenkomst eisen en we zullen daar morgen kopers over informeren.
Het huis wordt weer wel te koop aangeboden. Als we dan toch een andere koper vinden, kunnen jullie alsnog de koopovereenkomst met deze kopers ontbinden en de 10% boete eisen.

Dat jij liever de andere optie wil snap ik, maar dat maakt het nog geen domme keuze van je ex. Voor je ex is optie 2 een veel logischer keuze. Je ex heeft nl. wel al bedacht dat het huis kopen onmogelijk is en dat daarmee verkopen het beste is, en de kans daarop is bij optie 2 het grootste. En heel simpel gezegd, ondanks dat je dat toch niet wil horen, is dat ook voor jou de beste optie.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Da's anders dan ik had begrepen. Maar dan snap ik jouw keuzes eerlijk gezegd nog minder. Zeker met zo'n contactverbod wil je toch zo snel mogelijk de banden verbreken en niet nog lang samen over een huis moeten steggelen?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een huis verkopen samen met een ex-partner waarmee een contactverbod bestaat lijkt me een bijna onmogelijke opgave om goed af te ronden.

Zonder verder in details te treden, maar bestaat dit contactverbod omdat er een strafrechtelijk iets is voorgevallen? (is het verbod door de strafrechter of een officier van justitie opgelegd?) of gaat het om een civielrechtelijk contactverbod?

Kun of wil je daar duidelijkheid over geven, @Snoll3bulk?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Kurkentrekker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:16:
Een huis verkopen samen met een ex-partner waarmee een contactverbod bestaat lijkt me een bijna onmogelijke opgave om goed af te ronden.

Zonder verder in details te treden, maar bestaat dit contactverbod omdat er een strafrechtelijk iets is voorgevallen? (is het verbod door de strafrechter of een officier van justitie opgelegd?) of gaat het om een civielrechtelijk contactverbod?

Kun of wil je daar duidelijkheid over geven, @Snoll3bulk?
Nou als die "duidelijkheid" er komt zal nog wel even duren. maar het is ondertussen toch wel duidelijk hoe de vork in de steel zit. Contact verbod zit m hoog en alle truuks worden uit de kast gehaald om het zo veel mogelijk zijn kant op te laten vallen. Liefst met zo veel mogelijk stress te genereren. Dus door zijn ex te dwingen iedere keer nog in dat huis te moeten verblijven.

Kind letterlijk van de rekening zijn eigen kind....

Zal maar om een ban te voorkomen maar niet optypen wat ik in eerste instantie wilde typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03

Grote kans dat de hypotheekverstrekker van je ex haar dit (dwingend) geadviseerd heeft. Zij heeft daar ook financiële afspraken na te komen en deze optie biedt daarvoor het snelst de meeste zekerheid.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:11
Lezen de kopers en of ex hier ook mee?

Want er komt vandaag of morgen dus een huis te koop dat je ook zou kunnen kopen van de oorspronkelijke kopers voor de prijs van afgelopen februari.

Hier kun je een quadriple win van maken.
Win voor de ex want die is op korte termijn eindelijk verlost van het huis en de mogelijk trainerende TS, want er is geen nieuwe handtekening van TS nodig.
Win voor de eerste kopers, want hun schade blijft beperkt tot een paar keer 0,3% als ze binnen enkele dagen een nieuwe koper vinden en ook daarover kunnen ze onderhandelen met de nieuwe koper.
Win voor de nieuwe koper, want een goedkoper huis. Alleen wel een ingewikkelde constructie waarbij het huis dus 2x direct verkocht wordt en hij moet het geld onmiddelijk beschikbaar hebben.
En last but not least:
Win voor de TS, omdat hij uit een droom wordt geholpen die alleen maar kan eindigen in een nachtmerrie.
Al zal hij daar op dit moment anders over denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Het valt me op dat iedereen allerlei conclusies blijft trekken waarin ik mij weer moet verdedigen. Zo ondertussen zijn we 8 pagina’s verder. Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Snoll3bulk schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 03:25:
Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.
It takes two to tango! Dat mensen zich op een bepaalde manier opstellen, ligt niet alleen maar aan de ander :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:28

Kheos

FP ProMod
Het valt me op dat iedereen allerlei conclusies blijft trekken waarin ik mij weer moet verdedigen. Zo ondertussen zijn we 8 pagina’s verder. Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.
Oorzaak gevolg. Hoe duidelijker, vollediger, correcter je communiceert, hoe minder plaats voor conclusies.
Als men hier je op tegenstrijdigheden wijst en je gaat er niet op in, blijven die bestaan natuurlijk. En dan proberen we hier die gaten zo goed mogelijk in te vullen. Zonder gaten is er niks om in te vullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 21:02
Besef wel dat iedereen die hier reageert dat met de beste intenties gedaan heeft. Daar ook tijd in stopt. Jij komt met een vraag, waar diverse mensen op reageren om je te helpen.

Je bent hier met vragen en zoekt een gesprekspartner om verder te komen. Natuurlijk krijg je alleen antwoorden waarbij we het moeten doen met de informatie die jij ons geeft. En zijn wij ook gewoon mens die putten uit eigen kennis en ervaring. Soms zitten daar aannames bij.

Wanneer je merkt dat er verkeerde aannames gedaan worden zou je ons dan willen helpen door deze toe te lichten of beter te duiden?

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

Het lijkt soms wel alsof ik met mijn ex vriendin aan het communiceren ben.
Als het overal stinkt wordt het tijd om eens onder je eigen schoenen te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04:17

Nou ja, nu is het ook jouw keuze. Ik denk dat het op zich wel meevalt. Na ongeveer een maand komt het op hetzelfde neer. Het klinkt niet alsof het ze binnen die tijd wel gaat lukken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 14:15
Iedereen gaat conclusies trekken omdat het niet duidelijk is wat je nu wil. En omdat je hele verhaal onduidelijk is. Wat verwacht nu hier te leren? Wat is je vraag?

Mijn conclusie: het antwoord is allang gegeven. Zelfs met een mooie berekening erbij. En je weet eigenlijk zelf ook wel dat in je niet in dit huis kan blijven wonen. En kan hier fijn een beetje boos blijven doen, het ligt niet aan jou maar aan iedereen hier en aan je exen. En mijn advies: zoek een therapeut, of iemand anders waar je woede kwijt kan. Want je moet door, je moet voor je kinderen zorgen. En ik heb niet de indruk dat je nu goede beslissingen kan nemen.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De waarheid is soms hard, en die lijk je op geen enkele wijze te accepteren. Zelfs al op basis van jouw kant van het verhaal lijkt het erop dat je ex minder losgezongen is van de werkelijkheid dan jij. En dan hebben we het nog over een gekleurd verhaal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
ik ken best wel wat mensen die laks zijn, weinig verstand van zaken en financiën hebben..
Maar bij een huis van dik een half miljoen kijken zonder even 1 gesprek bij een bank/hypotheker te hebben gehad is echt een heel raar verhaal. Of je moet zelf al een afbetaald huis hebben of crimineel zwart geld hebben :D

Als je naar een ''vrijblijvende'' hypotheker in je dorp/stad gaat met alleen al 2 loonstrookjes en wat vragen direct tijdens zo'n gesprek over bijv. heb je een private lease auto etc. etc.. dan kunnen ze voor 90-95% al een ''offerte'' aanbieden met in hun systeem de nodige banken met alle rentes. En dan kan je vaak met nog wat handigheden, verduurzamen wat extra's er uit slepen, of soms wordt t iets minder.
Het wordt een ander verhaal als er inderdaad een eigen zaak/bv bij komt kijken met jaarrekeningen en winsten van afgelopen 3 jaar...

[ Voor 13% gewijzigd door dfbt op 12-07-2024 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55

Ik vind het een slimme keuze dat je meegaat en er niet volledig tegenin gaat. Maar eerlijk na heel wat pagina's hier en 5 maanden verder, heb je echt nog het idee dat je de woning zelf kan blijven wonen ? Dit gevecht moet toch niet alleen je ex maar ook jou ontdoen van alle energie in je lichaam ? Wil je niet veel liever dit zo snel mogelijk afsluiten en verdergaan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Just my 2 cents. Ik zou eieren voor m'n geld kiezen en alles zo snel mogelijk afhandelen en verder kijken in de categorie waar je WEL kunt kopen en een eigen leven kunt voortzetten. Makkelijk gezegd vanuit mijn kant natuurlijk maar er komt al stress bij kijken. Dit alles maakt het veel erger, ook voor de kinderen.

Move on. Ga JOUW leven voortzetten joh. Ga extra genieten van de kids. Drink een speciaalbiertje extra, lik aan het aquarium en zeg dat je van je goudvis houdt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Concreet dan:
  • met wie is er nu een contactverbod, wat voor soort en waardoor
  • zijn er al harde afspraken over omgang en kinderalimentatie met ex 2, of wordt dat nog strijd
  • is er een stabiele situatie met ex 1, hoe ziet die omgang er nu uit en hoe kijkt zij naar deze situatie
  • jullie zijn niet getrouwd, is de ouderlijke macht goed geregeld (tip!!!)
  • is het huis nu (vrijwel) bezemschoon op te leveren of nog weken nodig voor oplevering
  • las over honden, zijn daar al goede afspraken over gemaakt
  • welke regio is het, hoe verkoopbaar is het huis (staat het nog op Funda)
  • heb je al koophuizen van 250k-300k bekeken, plan B
  • alimentatie eerste twee kinderen 225 euro per maand, laatste kind 150, wens of vastgelegd in een convenant
Dan wordt een hoop duidelijk, anders blijven mensen voor je invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wlmpie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:16:
Want er komt vandaag of morgen dus een huis te koop dat je ook zou kunnen kopen van de oorspronkelijke kopers voor de prijs van afgelopen februari.
Waarom zou een huis wat in februari verkocht is, in juli voor dezelfde prijs weer verkocht worden terwijl de woningprijzen in de periode tussen februari en juli ongeveer 7% gestegen zijn? (afhankelijk van welke bron gebruikt wordt én de regio).

Als datzelfde huis nu de markt opgaat zal hij dan 512K + 7% = ~ 548K waard zijn. Ga er dan ook maar vanuit dat als de woning opnieuw te koop aangeboden wordt, hij ook dit zal opleveren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op Tweakers. 2 opties: die mensen negeer je en je verdedigt jezelf niet, of je maakt er een lolletje van om op de moraalridderij te reageren. Bedenk je vooral, dat je het tegen de beste stuurlui aan wal hebt. Weten precies wat jij het beste kan doen en zitten zelf niet in de situatie. :) Die zitten niet in een scheiding, maar veilig achter een toetsenbord.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:29:
Weten precies wat jij het beste kan doen en zitten zelf niet in de situatie. :) Die zitten niet in een scheiding, maar veilig achter een toetsenbord.
Of hebben zelf ooit een scheiding doorgemaakt en weten heel goed wat voor praktische en emotionele zaken erbij komen kijken. Waar je scherp op moet zijn, waar je ruimte kunt laten, waar ze achteraf graag kritische objectieve feedback hadden gehad en dingen anders hadden kunnen lopen.

Het draait niet om een paar duizend euro of dat huis: het belangrijkste is de komende 15 jaar omgang, een werkbare relatie met de ex in het belang van hun gezamenlijke kind. Stabiliteit, rust, goede afspraken over vakanties en weekenden. Over een paar jaar met z'n drieën naar de eindejaarsmusical of tafeltjesavond kunnen, zien dat het goed met iedereen gaat.

Dat mag je moraalridder noemen, tsja... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:37:
[...]

Of hebben zelf ooit een scheiding doorgemaakt en weten heel goed wat voor praktische en emotionele zaken erbij komen kijken. Waar je scherp op moet zijn, waar je ruimte kunt laten, waar ze achteraf graag kritische objectieve feedback hadden gehad en dingen anders hadden kunnen lopen.

Het draait niet om een paar duizend euro of dat huis: het belangrijkste is de komende 15 jaar omgang, een werkbare relatie met je ex in het belang van hun gezamenlijke kind. Stabiliteit, rust, goede afspraken over vakanties en weekenden. Over een paar jaar met z'n drieën naar de eindejaarsmusical of tafeltjesavond kunnen, zien dat het goed met iedereen gaat.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit topic eigenlijk al lang niet meer gaat over het onderwerp waar TS mee kwam. Sterker nog, volgens mij heeft TS inmiddels al lang begrepen dat het huis houden er waarschijnlijk niet in gaat zitten.

Ik zie nu vooral nog een heel lang draadje met:
- de soap over de afgeketste verkoop van de woning
- moraalridderij
- stating the obvious
- off-topic geleuter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
Ik snap dat dit misschien frustrerend voor je is. Maar hoe observeer jij dat blijkbaar 99% hier dezelfde communicatie problemen ervaart? Er is een reden dat we 8 pagina’s ver zijn en het is statistisch onmogelijk dat dit komt door die ene procent. Wellicht food for thought. Er is ook heel vaak gemeld waarom de communicatie hier zo stroef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 11:27
hoevenpe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:37:
[...]

Het draait niet om een paar duizend euro of dat huis: het belangrijkste is de komende 15 jaar omgang, een werkbare relatie met de ex in het belang van hun gezamenlijke kind. Stabiliteit, rust, goede afspraken over vakanties en weekenden. Over een paar jaar met z'n drieën naar de eindejaarsmusical of tafeltjesavond kunnen, zien dat het goed met iedereen gaat.

Ik heb een groot stuk meegelezen, maar wat mij opvalt is dat veel mensen direct in de verdediging schieten voor zijn ex, terwijl de ex zelf ook niet heel meewerkend is geweest. Dat moet toch ook van twee kanten komen. Tevens is er al een contactverbod, en lijkt mij de werkbare relatie helaas al aardig ver weg te liggen.

Als kind van ouders die een (v)echtscheiding hebben gehad weet ik maar al te goed hoe het is om ouders te hebben die niet met elkaar om kunnen gaan. Dan lijkt mij helemaal geen contact nog een beter alternatief.

Maar on-topic, ik snap dat je graag in het huis blijft wonen, maar als kind kan je best wat verandering aan hoor. Het is belangrijker dat je kinderen een blije vader zien, dan een vader die nauwelijks kan rondkomen omdat hij persé in hetzelfde huis wilde blijven wonen. Dat doet op lange termijn veel meer met je dan naar een andere school en huis.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit topic eigenlijk al lang niet meer gaat over het onderwerp waar TS mee kwam. Sterker nog, volgens mij heeft TS inmiddels al lang begrepen dat het huis houden er waarschijnlijk niet in gaat zitten.

Ik zie nu vooral nog een heel lang draadje met:
- de soap over de afgeketste verkoop van de woning
- moraalridderij
- stating the obvious
- off-topic geleuter
je vergeet het verborgen onverwerkte verdriet als gevolg van een familieleven dat uit elkaar is gespat met alle emoties van dien en verwijten over en weer tussen de ex partners (contactverbod? wtf). dit is een rouwproces op zichzelf.

d:)b

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit topic eigenlijk al lang niet meer gaat over het onderwerp waar TS mee kwam.
Het topic had binnen twee posts klaar kunnen zijn. 'hoe kom ik aan 120k om het huis over te kunnen nemen?' antwoord: niet, dus zoek een andere optie.
Sterker nog, volgens mij heeft TS inmiddels al lang begrepen dat het huis houden er waarschijnlijk niet in gaat zitten.
Dat blijkt nergens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
Question Mark schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Waarom zou een huis wat in februari verkocht is, in juli voor dezelfde prijs weer verkocht worden terwijl de woningprijzen in de periode tussen februari en juli ongeveer 7% gestegen zijn? (afhankelijk van welke bron gebruikt wordt én de regio).

Als datzelfde huis nu de markt opgaat zal hij dan 512K + 7% = ~ 548K waard zijn. Ga er dan ook maar vanuit dat als de woning opnieuw te koop aangeboden wordt, hij ook dit zal opleveren...
Precies dit is de ontsnappingsclausule voor de oorspronkelijke kopers om hier nog met relatief weinig schade uit te kunnen stappen. Dan moeten die kopers dus heel snel een nieuwe koper vinden die onmiddelijk een half miljoen kan schuiven zodat het huis nog voor de oude prijs wordt overgedragen.
Dus eerst aan de oude kopers en direct daarna aan de nieuwe koper met >500k€ op de bank.

Dat levert wel minder dan 10% op voor TS en ex, maar zij hebben dan wel onmiddellijk hun geld + enkele dagen 0,3%. Die volledige 10% boete bij ontbinding zouden ze via een rechter en incassobureaus's moeten gaan afdwingen en dat is ook weer een energievretertje waar je niet op zit te wachten.

Enige complicatie hierbij is dat bij 2x verkoop er waarschijnlijk ook 2x overdrachtsbelasting moet worden betaald en dan kan dit plannetje waarschijnlijk niet meer uit.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Goed, er zijn hier teveel mensen die er enkel zijn voor de popcorn, daarom gaat de quickreply uit.

Nogmaals: reageer vriendelijk, behulpzaam en on-topic - of reageer niet. Als je iets ziet dat niet door de beugel kan: dien een TR in. Maar ga niet zelf de regels overtreden.