ImLegenJerry schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:47:
[...]
Ik heb een groot stuk meegelezen, maar wat mij opvalt is dat veel mensen direct in de verdediging schieten voor zijn ex, terwijl de ex zelf ook niet heel meewerkend is geweest. Dat moet toch ook van twee kanten komen. Tevens is er al een contactverbod, en lijkt mij de werkbare relatie helaas al aardig ver weg te liggen.
Niet zozeer verdediging van de ex als wel de TS in te laten zien dat zijn keuzes niet de meest slimme zijn. De ex is duidelijk bezig om dit zo snel mogelijk af te sluiten, terwijl TS nog bezig is met onmogelijke opties.
Als kind van ouders die een (v)echtscheiding hebben gehad weet ik maar al te goed hoe het is om ouders te hebben die niet met elkaar om kunnen gaan. Dan lijkt mij helemaal geen contact nog een beter alternatief.
Klopt, naar mijn idee is dat ook een van de redenen om dit stuk zo snel mogelijk af te sluiten. Als er al een stabiel contact kan komen, zal dat niet zijn in de tijd dat er nog een huis verkocht wordt en er allerlei verplichte banden nog zijn. Pas als alles is afgerond kun je daarop hopen.
Maar on-topic, ik snap dat je graag in het huis blijft wonen, maar als kind kan je best wat verandering aan hoor. Het is belangrijker dat je kinderen een blije vader zien, dan een vader die nauwelijks kan rondkomen omdat hij persé in hetzelfde huis wilde blijven wonen. Dat doet op lange termijn veel meer met je dan naar een andere school en huis.
Precies, en dan is het hier eigenlijk nog een stap verder, hier gaat het om een vader die onmogelijke dingen probeert en daarmee in een onstabiele situatie blijft zitten. Stabiliteit is voor kinderen veel belangrijker dan een groot huis.