Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
Donstil schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:04:
Nah zo groot en rijk is die markt helaas niet voor Apple, 7% van de totale omzet komt uit de EU.

Voor de DMA hebben ze de afweging gemaakt om voor 7% van die omzet toch dergelijke aanpassingen te doen, maar dat komt vooral omdat ze anders al die gebruikers helemaal niet kunnen bedienen. Voor Apple Intelligence is die afweging heel anders; zij brengen iOS18 immers gewoon uit zonder Apple Intelligence en er is niets aan de hand, het is simpelweg geen kwestie van "vertrekken of gehoorzamen" in dit geval.

Misschien dat er een klein groepje gebruikers weggaat, maar het grootste gedeelte zal zijn schouders ophalen en verder gaan.
Of was het nu 7% van de App store omzet 8)7 . Apple is daar nogal vaag over. Maar er is dus genoeg potentieel :) .

Het VK werkt ook aan een variant van de DMA. Ik verwacht dat China ook wel moeilijk gaat doen. Dus linksom of rechtsom, Apple zal moeten leren omgaan met het ingrijpen van overheden. De tijd van ongeremde groei is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Of was het nu 7% van de App store omzet 8)7 . Apple is daar nogal vaag over. Maar er is dus genoeg potentieel :) .
Ja dat is niet helemaal duidelijk idd, maar maakt voor mijn punt hierboven niet echt uit schat ik zo in.
Het VK werkt ook aan een variant van de DMA. Ik verwacht dat China ook wel moeilijk gaat doen. Dus linksom of rechtsom, Apple zal moeten leren omgaan met het ingrijpen van overheden. De tijd van ongeremde groei is voorbij.
China krijgt Apple Intelligence voor alsnog ook niet inderdaad.

Laten we hopen dat de EU inziet dat een enkele vorm van de DMA niet overal zomaar op te plakken is en er (meer) varianten komen die daadwerkelijk toegespitst zijn op de techniek.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Ja dat is niet helemaal duidelijk idd, maar maakt voor mijn punt hierboven niet echt uit schat ik zo in.

[...]

China krijgt Apple Intelligence voor alsnog ook niet inderdaad.

Laten we hopen dat de EU inziet dat een enkele vorm van de DMA niet overal zomaar op te plakken is en er (meer) varianten komen die daadwerkelijk toegespitst zijn op de techniek.
Voor de techniek komt er nog een AI wet aan. Dus het gaat nog ingewikkelder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:05
Donstil schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:04:
maar het grootste gedeelte zal zijn schouders ophalen en verder gaan.
Dit dus. Ik mis er vandaag niets aan, dus morgen vast ook niet. Gebruik Copilot nog wel eens voor werk en een plaatjesgenerator voor mijn eigen playlists, maar dan heb ik het echt wel gehad.

Zou alleen wel even willen spelen en erg benieuwd of het Apple wél lukt om AI een onderdeel van het dagelijkse leven te maken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Wat me nu ineens opvalt 18.0 laatste dev beta, is dat de ‘home bar’ ineens weg is op het homescreen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11

_AN

Zijn er vernieuwingen in iOS 18.1 die we wel kunnen gebruiken? Ik was iets te enthousiast en heb meteen 18.1 erop gezet. Maar los van Apple Intelligence in het Instellingen menu nog steeds geen vernieuwingen. Jammer overigens dat de werking van de nieuwe mail-app ook onder AI valt. Dit konden mail-apps 5 jaar geleden ook al zonder AI toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:02:
Wat me nu ineens opvalt 18.0 laatste dev beta, is dat de ‘home bar’ ineens weg is op het homescreen.
Die was toch al niet zichtbaar op het homescreen?
Edit: op oude screenshots van mijn homescreen voor 18.1 staat de bar ook niet namelijk

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 30-07-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AN schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:05:
Zijn er vernieuwingen in iOS 18.1 die we wel kunnen gebruiken?
Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Die was toch al niet zichtbaar op het homescreen?
Edit: op oude screenshots van mijn homescreen voor 18.1 staat de bar ook niet namelijk
Sjeez. Ik zie het, ik was altijd in de veronderstelling dat dat ding er gewoon stond :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Xcode 16.4 is uit, maar je krijgt geen iOS18.1 runtime of apparaten op 18.1 die je kunt toevoegen. Het is wel echt een rommeltje.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Siri snapt mij wel beter nu en het is fijn dat ik mij kan corrigeren als ik mij vergis in de tijd van een reminder en zo.

Maar verder is ze momenteel nog net zo oliedom als vroeger. Vraag ik naar de winnaar van de laatste F1 race, zegt ze netjes dat dat Hamilton is met Piastri erachter. Vraag ik vervolgens “what happened to George Russel?” Dan krijg ik zoekresultaten van het web. Vraag ik “who is Haruna Kawaguchi?” (Japanse actrice) dan krijg ik web results. Vraag ik vervolgens “How old is she?” Dan krijg ik web results voor de film “She.” Vraag ik naar de F1 standings dan krijg ik de top 5 te zien en vervolg ik dat met “where is Checo Perez?” (Expres de bijnaam ipv Sergio) dan krijg ik web results voor Shakira. Verbeter ik het door nog eens te vragen en de naam wat overdrevener uit te spreken dan krijg ik web results voor “where is Checo Perez?”

Nee, die future van AI zit er nog niet echt in, buiten dat je wat creatiever kunt formuleren voor de standaard taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Aiii schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:11:
Siri snapt mij wel beter nu en het is fijn dat ik mij kan corrigeren als ik mij vergis in de tijd van een reminder en zo.

Maar verder is ze momenteel nog net zo oliedom als vroeger. Vraag ik naar de winnaar van de laatste F1 race, zegt ze netjes dat dat Hamilton is met Piastri erachter. Vraag ik vervolgens “what happened to George Russel?” Dan krijg ik zoekresultaten van het web. Vraag ik “who is Haruna Kawaguchi?” (Japanse actrice) dan krijg ik web results. Vraag ik vervolgens “How old is she?” Dan krijg ik web results voor de film “She.” Vraag ik naar de F1 standings dan krijg ik de top 5 te zien en vervolg ik dat met “where is Checo Perez?” (Expres de bijnaam ipv Sergio) dan krijg ik web results voor Shakira. Verbeter ik het door nog eens te vragen en de naam wat overdrevener uit te spreken dan krijg ik web results voor “where is Checo Perez?”

Nee, die future van AI zit er nog niet echt in, buiten dat je wat creatiever kunt formuleren voor de standaard taken.
Heb je Apple Intelligence zelf handmatig aangevraagd en geactiveerd gekregen (zie How to turn on Apple Intelligence in iOS 18.1 Developer Beta)?

Indien niet, dan klopt het dat die future van AI er nog niet echt in zit, want die heb je letterlijk nog niet ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Uiteraard heb ik Apple Intelligence geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
Aiii schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:18:
Uiteraard heb ik Apple Intelligence geactiveerd.
in NL? Hoe?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik link er letterlijk naar in m'n post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Hahn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:25:
[...]

Ik zie "Apple Intelligence is not currently available in your country or region" op mijn iPhone
Mac OS is mij wel gelukt inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

makooy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:26:
[...]

Ik zie "Apple Intelligence is not currently available in your country or region" op mijn iPhone
Mac OS is mij wel gelukt inmiddels
Ik zit waarschijnlijk niet in dezelfde region als jij. Mijn Apple Account ook niet overigens, maar of dat nog uitmaakt weet ik niet, want die van mij is nog steeds geen VS.

[ Voor 4% gewijzigd door Aiii op 30-07-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Aiii schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:34:
[...]

Ik zit waarschijnlijk niet in dezelfde region als jij. Mijn Apple Account ook niet overigens, maar of dat nog uitmaakt weet ik niet, want die van mij is nog steeds geen VS.
Kan je wat meer informatie geven hoe je het werkend hebt gekregen?
Bijv US account, US Siri settings en US language etc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hahn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:25:
[...]

Nou die verontwaardiging is niet zo vreemd toch? Je linkt naar een heel summier stukje over hoe het aan te zetten in de v.s, dat werkt hier niet zomaar (zie bijvoorbeeld de berichten van gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

makooy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:36:
[...]

Kan je wat meer informatie geven hoe je het werkend hebt gekregen?
Bijv US account, US Siri settings en US language etc?
https://9to5mac.com/2024/...ence-from-outside-the-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik krijg deze melding de afgelopen dagen. De beta op iPhone en Public op Apple Watch, volgens mij is dit gekomen na de laatste Dev update. Geen grote bug, vind hem wel grappig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwcC5xtZVcH1OKOFr7C1cwItbqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmRPdbd4mmBqOMuE1cyCbLf5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
NickC schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:12:
Ik krijg deze melding de afgelopen dagen. De beta op iPhone en Public op Apple Watch, volgens mij is dit gekomen na de laatste Dev update. Geen grote bug, vind hem wel grappig.

[Afbeelding]
Wat is hier een bug aan?
Een fortnight is 14 dagen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
NickC schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:12:

[Afbeelding]
Nee hoor, zit al een tijdje in iOS. Misschien stond het niet bij je aan, of sliep je gewoon niet genoeg. ;) Ik dacht sinds iOS 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Aiii schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:11:

Siri maakt nog niet volledig gebruik van de AI capaciteiten. Staat in de beta notes, dus je kan er nog niets over zeggen. Zie ook https://9to5mac.com/2024/...8-1-beta-1-now-available/

"There are, of course, a number of Apple Intelligence features not launching in iOS 18.1 today. This includes Image Playground, Genmoji, Priority Notifications, a more powerful Siri with on-screen awareness, and ChatGPT integration."

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuz op 31-07-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 00:45:
[...]

Nou die verontwaardiging is niet zo vreemd toch? Je linkt naar een heel summier stukje over hoe het aan te zetten in de v.s, dat werkt hier niet zomaar (zie bijvoorbeeld de berichten van gisteren).
Ik las er geen verontwaardiging in, alleen de vraag hoe je AI aan kan zetten. Had de vraagsteller er direct bij vermeld dat 'ie een error kreeg bij het proberen, dan had ik een ander antwoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Sluuz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:14:
[...]

Wat is hier een bug aan?
Een fortnight is 14 dagen.
Oke ik ben dan niet bekend met die term. Dan geen bug xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Jammer dat Apple Ai nog niet aan de praat te krijgen is op de iPad m4. Alles stappen geprobeerd maar helaas.
Iemand die het wel al werkend heeft in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
Brimme schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:09:
Jammer dat Apple Ai nog niet aan de praat te krijgen is op de iPad m4. Alles stappen geprobeerd maar helaas.
Nee, het werkt nog niet in de EU. Eerst moet Apple voldoen aan de Europese regelgeving voor consumentenbescherming (of een geitenpaadje vinden zoals voor sideloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt vooralsnog echt niet mogelijk, alle bekende hoepels waar we doorheen kunnen springen werken voor dit niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:15
Donstil schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Lijkt vooralsnog echt niet mogelijk, alle bekende hoepels waar we doorheen kunnen springen werken voor dit niet helaas.
Ik ben gisteren ook al een tijdje aan het klooien geweest. Het is zeer goed beveiligd. Ik heb wel een manier gezien om het werkend te krijgen, maar dan moet je zorgen dat je iPhone geen enkel mobiel signaal meer oppikt.

https://x.com/hbkirb/status/1781503147904741430

Jij zal het wel werkend krijgen, want je gaat naar de VS. Voor de campinggangers in Schubbekutteveen is het gewoon wachten totdat onze lokale commisaris zich inzet voor innovatie. Stilstaan = achteruitgang wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 31-07-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
We hadden het in ieder geval bíj́na op de iPad kunnen proberen, als in april iPadOS niet alsnog aan het DMA was toegevoegd 😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Ik weet dat het een Beta is en dat bugs en fouten in de software voor komt, maar meerdere mensen er last van dat je iPhone op sommige momenten opeens meermaals je internet verbinding eruit gooit? Heb al wat dingen nagekeken, maar het resetten van je netwerk instellingen en RCS setting (heb ik niet) werken niet. Iemand toevallig hetzelfde probleem en een fix hiervoor? Anders wacht ik lekker tot de volgende Beta :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Eindelijk kunnen we vrij de icoontjes neerzetten op je homescreen. Enige punt is nu wel: je bent zo gewend aan de huidige layout dat je dus in feite niets gaat veranderen aan je layout :D

Dit was in het begin van mijn Android naar iOS overgang best een ding.

iPadOS 18 draait prima op mijn iPad maar met de bugjes die er nu nog zijn gaat de telefoon niet over tot public beta 4 of 5. (En ja, ik accepteer wel eens wat probleempjes.. )

Dark mode is wel echt verbeterd met de icoontjes. Nu moeten alleen andere app makers hun icoontjes nog aanpassen. Microsoft is daar wel, voor mij dan, het grootste voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
bartmaniac schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:06:
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar het gebeurt nu al 2x dat ik een waarschuwing van Apple krijg na een review die ik schreef bij een app van een derde partij. Is dat omdat ik in beide gevallen mij negatief uitliet over deze apps? Mag je enkel positieve reacties schrijven? Sorry maar ik kan niet liegen ik ga dus in het vervolg geen reviews meer geven bij iOS apps of wie weet wordt mijn account geblokkeerd
Ik mag toch hopen dat je best negatief mag zijn. Misschien lag het aan de woordkeuze, Amerikanen zijn erg gevoelig… al zou ik ook wel weer verwachten dat het door Nederlanders is gereviewd. Wellicht heeft gewoon de appbouwer op een bezwaar-knopje gedrukt en gebeurd dit dan automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Vanitas1996 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:29:
Ik weet dat het een Beta is en dat bugs en fouten in de software voor komt, maar meerdere mensen er last van dat je iPhone op sommige momenten opeens meermaals je internet verbinding eruit gooit? Heb al wat dingen nagekeken, maar het resetten van je netwerk instellingen en RCS setting (heb ik niet) werken niet. Iemand toevallig hetzelfde probleem en een fix hiervoor? Anders wacht ik lekker tot de volgende Beta :P
Yes. Heb ik ook.

Drukken op knoppen in Google Maps via CarPlay werkt ook niet.
Net als alle navigatie apps die spontaan crashen als CarPlay verbinding actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
makooy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Yes. Heb ik ook.

Net als alle navigatie apps die spontaan crashen als CarPlay verbinding actief is.
Spontane crashes had ik al langer, al gebeurt dat gelukkig niet de hele tijd.

Het niet kunnen indrukken van de knoppen in CarPlay is wel irritant, merkte het zelf op toen ik wat wilde melden via Flitsmeister.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQWBUFd2rJ2rqNzC1srFM6GsJ-s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3gGcEsbr7oX9vXEn6YfsPvSu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klkqhXwutvz__WUuZqPacwgkND8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mFsgUFPwIfaIKjYthjBOFOiz.png?f=fotoalbum_large

Nou ik ben in de VS inmiddels. Apple intelligence geactiveerd met Nederlands ID maar telefoon op regio united States en Engels.

Oftewel even een goedkoop vluchtje scoren voor als je echt niet kunt wachten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 23:56:
[Afbeelding]
Oftewel even een goedkoop vluchten scoren voor als je echt niet kunt wachten :+
Een urban myth vertelt altijd dat we in Volkel een stukje van een paar honderd vierkante meter hebben wat formeel USA-gebied is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:13:
[...]

Een urban myth vertelt altijd dat we in Volkel een stukje van een paar honderd vierkante meter hebben wat formeel USA-gebied is :9
Proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

Of-Aaargh schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Nee, het werkt nog niet in de EU. Eerst moet Apple voldoen aan de Europese regelgeving voor consumentenbescherming (of een geitenpaadje vinden zoals voor sideloaden).
Ik vind dit best “eng”. Ben van plan de 16 te halen, maar als het niet duidelijk is of we AI überhaupt krijgen twijfel ik toch even. Zoveel gedoe de laatste tijd met Apple. Hoe is dit anders dan Samsung AI of Google AI?

Edit: eng als in, fomo. Jammer dat we bepaalde features eventueel moeten missen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flipm0de op 02-08-2024 09:13 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Flipm0de schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Ik vind dit best “eng”. Ben van plan de 16 te halen, maar als het niet duidelijk is of we AI überhaupt krijgen twijfel ik toch even. Zoveel gedoe de laatste tijd met Apple. Hoe is dit anders dan Samsung AI of Google AI?

Edit: eng als in, fomo. Jammer dat we bepaalde features eventueel moeten missen.
We krijgen gewoon AI dadelijk, Apple zal moeten concurreren met Samsung en Google, dus zijn die features gewoon nodig.

En je hebt gelijk dat het niet anders is, Apple probeert de EU te chanteren door hun gebruikers voor het karretje te spannen. Ze willen simpelweg niet dat de EU straks zegt dat ze de default search assistant keuzevrij moeten maken in plaats van geforceerd Siri en that's all. Volgens mij werkt het niet echt, ik zie geen grote publieke outcry richting de EU en meer backlash naar Apple zelf.

Kwestie van tijd, dus. Waarschijnlijk hopen ze op een toezegging van de EU voor Oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
[...]

Wat ik begreep is dat zelfs in de VS je op IOS 18.1 moet wachten voor er sommige AI features vrijkomen. Het brede AI pakket gaat pas bij IOS 18.4 komen.

Ik maak me er zelf niet druk om. Ik heb geen torenhoge verwachtingen van die taalmodellen in algemene zin en ik ben sceptisch over hoe die Apple implementatie er uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Aiii schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

En je hebt gelijk dat het niet anders is, Apple probeert de EU te chanteren door hun gebruikers voor het karretje te spannen. Ze willen simpelweg niet dat de EU straks zegt dat ze de default search assistant keuzevrij moeten maken in plaats van geforceerd Siri en that's all.
Bij de Keynote heeft Apple al gezegd óók andere AI’s toe te gaan laten tot de systemen zodat er keuzemogelijkheid is. Het blijft nu nog even hangen op onduidelijke regelgeving van de DMA. EU is nu dus aan zet om dat te verduidelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Wat ik begrijp is dat ze in gesprek zijn met de EU omdat de regels niet exact duidelijk zijn? Ik verwacht dat ze de EU zeker niet willen uitsluiten (genoeg data en geld te halen hier), maar het kan wat langer duren.

De 16 Pro zal hier sws op dag 0 besteld worden :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:43:
[...]
De 16 Pro zal hier sws op dag 0 besteld worden :+
Hier ook, liefst zonder al die EU regels maar goed het is even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Siri is overigens wel prima, niet zo heel veel mee gedaan maar door kunnen vragen is al wel een mooie bijkomstigheid.

Er is nog steeds veel visuele informatie op het scherm. De vraag “what’s the weather like in Miami” geeft nog steeds een (vernieuwde) weergave van de temperatuur op het display. Ik had liever gezien dat er een conversatie zou plaatsvinden zoals in Her.

Edit: Ook zou het toffer geweest zijn als je gewoon had kunnen zeggen “Siri open my car” en dat ze dan zelf snapt dat ze de app van je auto in moet en daar de actie moet voltooien. Maar goed misschien is dat nog te veel toekomst muziek.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 02-08-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2DILuc6NErWn2v8YmPNiBHwutw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpZ1cCfHN8IowDF1Y1YRI3ZH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook fraai, hele mail vol excuses, Miles en andere bla bla maar Siri vat dat dan mooi samen in 1 zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
Donstil schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

Dit is ook fraai, hele mail vol excuses, Miles en andere bla bla maar Siri vat dat dan mooi samen in 1 zin.
Zeker fraai! En krijg je daar dan ook echt zo die notificatie van? Of was dit het resultaat van een vraag aan Siri?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
@Donstil Dit bevestigt wel dat je mogelijk de methode kan gebruiken van die Australiër die zijn iPhone laat denken dat hij in Italië is. Maar is wel veel werk en bijna niet te doen. Geniet van alle functies van je iPhone. Dan wachten wij nog even totdat de EU duidelijk maakt aan Apple wat ze nu met hun vage wetjes bedoelen.

Verder niet jaloers, hoor. ;)

(Naar VS vliegen is voor mij geen optie vanwege ziekte.)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 02-08-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Bij de Keynote heeft Apple al gezegd óók andere AI’s toe te gaan laten tot de systemen zodat er keuzemogelijkheid is. Het blijft nu nog even hangen op onduidelijke regelgeving van de DMA. EU is nu dus aan zet om dat te verduidelijken.
Dan heb je volgens mij niet zo goed opgelet tijdens de keynote of het rooskleuriger onthouden.

Apple's AI opzet bestaat uit 2 lagen:
- Apple Intelligence waarmee ze AI aanbieden in combinatie met je eigen persoonlijke data. Deze zit diep vervlochten met iOS en dit draait dus op hun eigen servers (of op je local device voor sommige functies).
- Algemene AI waarmee ze antwoord willen geven op meer generieke vragen en wensen van een gebruiker. Hier zit geen diepe integratie met iOS in en dus ook geen persoonlijke data. Deze functionaliteit stellen ze open voor meerdere externe LLM/AI modellen.

Let wel, zo is het verteld tijdens de keynote. Aangezien er nog weinig echt "in the wild" te testen is, kunnen ze nog een hoop dingen wijzigen.

Als de DMA zegt dat Apple die eerste laag moeten openstellen voor andere modellen, dan hebben ze een probleem want dat willen ze natuurlijk niet. Dan kunnen ze niet meer de privacy waarborgen want dan loopt immers alles via externe servers.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 02-08-2024 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Sluuz schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

Dan heb je volgens mij niet zo goed opgelet tijdens de keynote of het rooskleuriger onthouden.
Ik heb de Keynote er nog even bijgepakt. Hij zegt letterlijk: we gaan het openstellen voor andere aanbieders, te beginnen met OpenAI en legt het daarna uit als voorbeeld in Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Uiteindelijk zorgen rechters met hun uitspraken voor duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
*snip* niet op de man

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 02-08-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
[...]

Ik heb dit jaar ook mijn twijfels, mede gezien het feit dat we hier waarschijnlijk niet optimaal gebruik kunnen gaan maken van AI. Ik kijk het eventjes aan, maar tot nu toe ook niet heel enthousiast over de weg die wordt ingeslagen met een soort van Android light op de iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Iemand ook al geprobeerd of je niet een VPN kan opstarten met je ene iPhone en dan de hotspot kan delen met de anderen? Denkt hij dan wellicht niet dat je in de US bent?

Zal wel niet werken denk ik, misschien dat dingen zoals GPS er toch op een bepaalde wijze doorheen komt.

Ben jarloers op je @Donstil! :)

Op mijn werk zaten we al te grappen om inderdaad het vliegtuig te pakken voor een retourtje Amerika en om deze journey dan te delen op de socials. Ik stond daar wel voor open, maar het werk helaas niet… :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Vanitas1996 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:24:
Iemand ook al geprobeerd of je niet een VPN kan opstarten met je ene iPhone en dan de hotspot kan delen met de anderen? Denkt hij dan wellicht niet dat je in de US bent?

Zal wel niet werken denk ik, misschien dat dingen zoals GPS er toch op een bepaalde wijze doorheen komt.

Ben jarloers op je @Donstil! :)

Op mijn werk zaten we al te grappen om inderdaad het vliegtuig te pakken voor een retourtje Amerika en om deze journey dan te delen op de socials. Ik stond daar wel voor open, maar het werk helaas niet… :p
Sinds iOS 16 werkt geofencing via countryd.

https://theapplewiki.com/...tem:/usr/libexec/countryd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het lijkt erop dat ze de iPhone16 niet gaan uitstellen vanwege AI. Dat scheelt dan weer want het is onderhand wel tijd voor een nieuwe iPhone :)
https://9to5mac.com/2024/...apple-intelligence-delay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:20:
Het lijkt erop dat ze de iPhone16 niet gaan uitstellen vanwege AI. Dat scheelt dan weer want het is onderhand wel tijd voor een nieuwe iPhone :)
https://9to5mac.com/2024/...apple-intelligence-delay/
Ik had mijn 15 Pro op release al verkocht aan iemand die nu mijn oude 11 pro heeft, dus het is hard nodig te vervangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Donstil schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:44:
[...]

Ik had mijn 15 Pro op release al verkocht aan iemand die nu mijn oude 11 pro heeft, dus het is hard nodig te vervangen :P
idem hier!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

makooy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Yes. Heb ik ook.

@Vanitas1996 @makooy @ritchiegreb Iemand van jullie 18.1 beta al geïnstalleerd en kunnen testen of CarPlay navigatie app interfaces nu wel goed werken? Of iemand anders :)

[ Voor 50% gewijzigd door amphora op 05-08-2024 10:00 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
amphora schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

@Vanitas1996 @makooy @ritchiegreb Iemand van jullie 18.1 beta al geïnstalleerd en kunnen testen of CarPlay navigatie app interfaces nu wel goed werken? Of iemand anders :)
Ja, ik draai 18.1 beta1 op dit moment.
CarPlay gaat iets beter, heb inmiddels wel door dat als je de CarPlay Wireless gebruikt EN de iPhone via USB aan multimedia hebt dat het weer slechter gaat.
Laad nu mijn telefoon op via USB-poort die niet aan MME hangt en heb minder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
amphora schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Met IOS18.1 Beta 1 nog steeds dat sommige onderdelen binnen carplay niet geselecteerd kunnen worden. Als ik Flitsmeister open (bijvoorbeeld) dan kan ik in de app op carplay sommige onderdelen niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook 18.1 maar nergens last van. Wel doe ik alles met Apple maps misschien maakt dat nog wat uit maar verder alles oké.

Zowel bedraad als draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:27:
Ik heb ook 18.1 maar nergens last van. Wel doe ik alles met Apple maps misschien maakt dat nog wat uit maar verder alles oké.

Zowel bedraad als draadloos.
Apple Maps doet het inderdaad prima, maar alle andere navi apps die ik heb niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Apple Maps doet het inderdaad prima, maar alle andere navi apps die ik heb niet.
Misschien een goeie om Apple maps gelijk eens een kans te geven, in navigeer ook in Nederland inmiddels volledig met maps en gaat eigenlijk altijd wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Donstil schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Misschien een goeie om Apple maps gelijk eens een kans te geven, in navigeer ook in Nederland inmiddels volledig met maps en gaat eigenlijk altijd wel prima.
Ik gebruik niet anders omdat ik gmaps niet wil gebruiken maar ik vind ze niet zo sterk met POI’s. De locatie klopt regelmatig niet. Ook op vak in FR bv. Nu is het daar sowieso al drama met adressen maar dan is gmaps toch echt een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

[...]

TomTom blijft toch echt mijn favoriet hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

18.0 beta 5 is blijkbaar uit maar iedereen hier al op 18.1 beta zeker? :)

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 05-08-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
amphora schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:25:
18.0 beta 5 is blijkbaar uit maar iedereen hier al op 18.1 beta zeker? :)
18.1 alleen voor iPhone 15 Pro / Pro Max en tablets met M1 of hoger ;) (en bepaalde Macs)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:42:
[...]

Ik gebruik niet anders omdat ik gmaps niet wil gebruiken maar ik vind ze niet zo sterk met POI’s. De locatie klopt regelmatig niet. Ook op vak in FR bv. Nu is het daar sowieso al drama met adressen maar dan is gmaps toch echt een stuk beter.
Ja eens, op het gebied van POI is nog een hele hoop te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 18:54
SuperVeloce schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:40:
[...]

18.1 alleen voor iPhone 15 Pro / Pro Max en tablets met M1 of hoger ;) (en bepaalde Macs)
Waarom zou je in Europa voor 18.1 gaan, ook al heb je in een 15Pro? 18.0 DB5 recenter dan 18.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
remmuz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:22:
[...]

Waarom zou je in Europa voor 18.1 gaan, ook al heb je in een 15Pro? 18.0 DB5 recenter dan 18.1?
Ik deed dat omdat ik wilde proberen of ik AI aan de gang kon krijgen. En omdat er misschien nog andere nieuwe dingen waren.

Nu zou ik graag naar 18.0 DB5 willen, maar dat kan niet via software update (want 18.0 is lager dan 18.1). En heb nog geen zin gehad in m’n MacBook erbij te pakken. Dus ik vind het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

remmuz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:22:
[...]

Omdat ik hoopte dat het de CarPlay issues van 18.0 DB4 zou fixen, maar helaas, en nu kan ik 18.0 DB5 niet installeren... |:( (met behoud van data, want tja, geen 18.0 backup)

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 06-08-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Ben benieuwd hoe dat gaat als in september de final release van 18 komt. Dan heb je dus kans dat je vast zit aan 18.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

remmuz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:55:
Ben benieuwd hoe dat gaat als in september de final release van 18 komt. Dan heb je dus kans dat je vast zit aan 18.1?
Die kans is wel groot ja, denk eerder een zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Als in Sept 18.0 release uitkomt blijven de 18.1 devices op 18.1.
Ookal komt er een officiele release uit, als het versie nummer lager is als wat je hebt wordt je toestel NIET aangeraakt/geupdate of hoe je het ook noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
makooy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Als in Sept 18.0 release uitkomt blijven de 18.1 devices op 18.1.
Ookal komt er een officiele release uit, als het versie nummer lager is als wat je hebt wordt je toestel NIET aangeraakt/geupdate of hoe je het ook noemt.
Dat is ook mijn verwachting.
Wel iets om rekening mee te houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nee, aangezien iOS 18.0 gewoon gesigned wordt door Apple kan je altijd nog voor een schone installatie gaan via een Mac/PC.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Greatsword schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Nee, aangezien iOS 18.0 gewoon gesigned wordt door Apple kan je altijd nog voor een schone installatie gaan via een Mac/PC.
Kan je dan ook een 18.1 backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

La1974 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Kan je dan ook een 18.1 backup terugzetten?
In het verleden nooit problemen mee gehad omdat de Backup alleen je instellingen, gegevens en apps terug zetten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel kan dat niet overigens. Je kunt oudere backups op nieuwere iOS versies installeren maar niet andersom.

In de praktijk zijn er wel wat oplossingen voor. Zoals updaten met de ipsw van 18.0 en opstarten.

Maar zou mij verbazen als het in de praktijk nodig gaat zijn. 18.1 is nu al prima stabiel, tegen de tijd dat 18.0 uit komt zijn we zoveel 18.1 bèta’s verder dat je net zo goed op 18.1 beta kunt blijven en je jezelf alle moeite van restoren etc kunt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:46
Soms snap ik echt helemaal niks van iOS!
Heb een tweedehands iPhone gekocht.
Was al gewist en heb via iCloud mijn backup van mijn andere telefoon er op gezet.
Wil ik even mijn oortjes via Bluetooth pairen en wat zie ik....? Onder My Devices staan de Airpods van de vorige eigenaar inclusief zijn voornaam.
Hoe is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Is DB5 een beetje te gebruiken als daily? Met name CarPlay is belangrijk voor me. Twijfel om van iOS 17 te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Imperium schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:19:
Is DB5 een beetje te gebruiken als daily? Met name CarPlay is belangrijk voor me. Twijfel om van iOS 17 te updaten.
Carplay werkt nu weer goed. En ik vind dat met DB5 m'n 14 Pro Max soepeler/sneller werkt als vorige beta's.
Het is zeker als daily te gebruiken.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
[...]

Wil ik ook wel, maar helaas een type dat het toch lekker vindt om door te rijden en met Flitsmeister zie ik dan alle flitsers.... :X

Als we het hebben over mijn domme en stomme gewoontes... ;)

Of is dat met Maps ondertussen ook al zo goed dat een Flitsmeister applicatie praktisch overbodig is?

EDIT: Ik kan mijzelf natuurlijk ook gewoon aan de snelheidsvoorschriften houden :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Vanitas1996 op 07-08-2024 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Je kunt natuurlijk ook gewoon FM op de achtergrond opstarten, dan krijg je gewoon een melding terwijl je toch gewoon Apple Maps gebruikt (tenminste, zo was het eerder wel gewoon bij mij).

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook maar eens op dev device gezet. Wel vervelend dat er opeens tal van apps offloaded zijn naar iCloud terwijl die functie uitstaat. -_- Heel irritant en onnodig. Verder ziet het er met dark mode wel gelikt uit!

-edit- Oh, crap. Hij heeft ook iCloud reservekopie en het uploaden van de gehele fotobibliotheek naar iCloud zonder het te vragen aangezet. ;(

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 07-08-2024 11:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Soepie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:05:
Je kunt natuurlijk ook gewoon FM op de achtergrond opstarten, dan krijg je gewoon een melding terwijl je toch gewoon Apple Maps gebruikt (tenminste, zo was het eerder wel gewoon bij mij).
Yes, zo gebruik ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Soepie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:05:
Klopt dat gebruik ik zo nu en dan ook, maar merk zelf dat mijn telefoon vaak toch wel warm wordt. Maar is natuurlijk ook een oplossing, even niet aan gedacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:39

mv1

WhatsappHack schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:37:
Ook maar eens op dev device gezet. Wel vervelend dat er opeens tal van apps offloaded zijn naar iCloud terwijl die functie uitstaat. -_- Heel irritant en onnodig. Verder ziet het er met dark mode wel gelikt uit!

-edit- Oh, crap. Hij heeft ook iCloud reservekopie en het uploaden van de gehele fotobibliotheek naar iCloud zonder het te vragen aangezet. ;(
Meteen op de iPhone dan weer uitzetten. Dan kan je via iCloud.com de geüploade foto’s verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:38
Dit is toch wel erg gaaf.
Spotify op het bedieningspaneel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IB4gPfvutSbbPsHV3QHpOD7HZhg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1OiI6oDFSTKODIb058DdvyBE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:08
Is er een app/widget om de telefoon snel op alleen trillen te zetten? Wil s'avonds als ik ga slapen de telefoon het geluid uitzetten maar mag wel trillen bij een oproep zodat ik zelf wel wakker wordt maar iemand anders niet.

Via nachtmodus bij focus lijkt alles uit te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Syphrone schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:16:
Is er een app/widget om de telefoon snel op alleen trillen te zetten? Wil s'avonds als ik ga slapen de telefoon het geluid uitzetten maar mag wel trillen bij een oproep zodat ik zelf wel wakker wordt maar iemand anders niet.

Via nachtmodus bij focus lijkt alles uit te gaan
Gewoon met het knopje aan de zijkant, links boven?
Of heb je daar iets anders aan toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wilde ook geen oude topic kicken voor een betrekkelijk algemene vraag.
Ik heb een vrij oude iPad (eind 2017 model) en draait denk iOS 17 ipv 18 (zal niet heel relevant zijn), maar merk de laatste tijd dat Safari af en toe erg traag is. Doet vrijwel alles prima, voor zover ik er wat mee doe behalve wat browsen, mailen en simpele spelletjes. Opslag heb ik niet veel van in gebruik.
Maar van tijd tot tijd weigert Safari gewoon diverse websites te laden. Browser afsluiten helpt niet altijd. Als ik cache verwijder, dan werkt het weer. Lijkt me sterk dat een website dusdanig zwaar is om te laden, dat Safari er geen zin meer in heeft. Wordt de iPad dan echt te oud om Safari fatsoenlijk te kunnen blijven gebruiken?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
VincentG schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:12:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wilde ook geen oude topic kicken voor een betrekkelijk algemene vraag.
Ik heb een vrij oude iPad (eind 2017 model) en draait denk iOS 17 ipv 18 (zal niet heel relevant zijn), maar merk de laatste tijd dat Safari af en toe erg traag is. Doet vrijwel alles prima, voor zover ik er wat mee doe behalve wat browsen, mailen en simpele spelletjes. Opslag heb ik niet veel van in gebruik.
Maar van tijd tot tijd weigert Safari gewoon diverse websites te laden. Browser afsluiten helpt niet altijd. Als ik cache verwijder, dan werkt het weer. Lijkt me sterk dat een website dusdanig zwaar is om te laden, dat Safari er geen zin meer in heeft. Wordt de iPad dan echt te oud om Safari fatsoenlijk te kunnen blijven gebruiken?
Die vraag hoort thuis in het iOS17 of iPadOS17 topic. Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de iOS18 bèta’s en die krijgt een iPad 2017 niet meer en gaat daarom je probleem sowieso niet oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 08-08-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:14
M’n 15 Pro Max ook maar even naar iOS 18.0 gebracht. Maar mijn hemel, wat zien die app icons er allemachtig lelijk uit…. Met Apple Only apps gaat t nog wel, maar met apps die (nog) geen tweede icon hebben is t echt bagger….

Lijkt m in de dark mode te zitten, want als ik die uit zet is t goed. Iemand al een mogelijkheid gevonden om dit globaal uit te zetten, maar wel dark mode aan te houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SkumXLjDzl1atNxHN5pTd1ypDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FnH5yJRMLJy5gG8ylkIeOb1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61aRh78B1_Ey8-8Lw4FgfCKs_lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDx0dLQCXQWA5OcvzxBtbcPa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Ruben279 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:04:
M’n 15 Pro Max ook maar even naar iOS 18.0 gebracht. Maar mijn hemel, wat zien die app icons er allemachtig lelijk uit…. Met Apple Only apps gaat t nog wel, maar met apps die (nog) geen tweede icon hebben is t echt bagger….

Lijkt m in de dark mode te zitten, want als ik die uit zet is t goed. Iemand al een mogelijkheid gevonden om dit globaal uit te zetten, maar wel dark mode aan te houden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Icoontje long press > wijzig beginscherm> wijzig in de linker bovenhoek aanklikken > pas aan > licht
Pagina: 1 ... 9 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.