Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruben279 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:04:
M’n 15 Pro Max ook maar even naar iOS 18.0 gebracht. Maar mijn hemel, wat zien die app icons er allemachtig lelijk uit…. Met Apple Only apps gaat t nog wel, maar met apps die (nog) geen tweede icon hebben is t echt bagger….

Lijkt m in de dark mode te zitten, want als ik die uit zet is t goed. Iemand al een mogelijkheid gevonden om dit globaal uit te zetten, maar wel dark mode aan te houden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er nou een app om 112 te bellen? 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:53:
[...]

Is er nou een app om 112 te bellen? 8)7
Bellen en chatten. Best goed idee, want op deze manier kunnen ze direct je locatie doorkrijgen. Overigens stuurt de telefoon dat tegenwoordig mee (i.v.m. AML (Advanced Mobile Location) - tenzij je dat uitgezet hebt), maar dan nog kan het handig zijn. De chatfunctie is daarnaast ook een goede oplossing voor als je niet kan praten om wat voor reden dan ook en/of niet al te best Nederlands/Engels spreekt (de app heeft een vertaalfunctie).

Helemaal niet zo'n gek idee dus! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 01:13:
[...]

Bellen en chatten. Best goed idee, want op deze manier kunnen ze direct je locatie doorkrijgen. Overigens stuurt de telefoon dat tegenwoordig mee (i.v.m. AML (Advanced Mobile Location) - tenzij je dat uitgezet hebt), maar dan nog kan het handig zijn. De chatfunctie is daarnaast ook een goede oplossing voor als je niet kan praten om wat voor reden dan ook en/of niet al te best Nederlands/Engels spreekt (de app heeft een vertaalfunctie).

Nou wou ik dus zeggen, dat wordt toch allemaal meegestuurd tegenwoordig.

Chatten kan wel handig zijn, daar had ik niet aan gedacht. Enorm niche natuurlijk maar handig in selecte gevallen.

Overigens ben ik zelf van het opruimen van apps, heb er maar vijftien op ongeveer, die gebruik ik wekelijks dus mogen blijven. De rest gaat eraf en installeer ik wanneer dat nodig is, vandaar dat het mij opviel eigenlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 10-08-2024 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:30
WhatsappHack schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 01:13:
[...]

Off-Topic:
AML kun je niet uitzetten. Dit is een paar jaar geleden ingevoerd en je telefoon stuurt te allen tijden je locatie mee bij een 112. Dit is ook de enige uitzondering waarbij je (verplicht) je locatie mee stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oeps. Verkeerde topic. :9

[ Voor 90% gewijzigd door THE_BASE op 11-08-2024 09:59 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 02:20:
[...]
Overigens ben ik zelf van het opruimen van apps, heb er maar vijftien op ongeveer, die gebruik ik wekelijks dus mogen blijven. De rest gaat eraf en installeer ik wanneer dat nodig is, vandaar dat het mij opviel eigenlijk.
Same here, alleen apps die ik echt gebruik, ik schat een stuk of 15 ook (naast Apple apps) staan er op. Moet ik een keer een zorgnota indienen of vliegen met Transavia, dan download ik die app.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
THE_BASE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:33:
Sinds de meest recente versie van iOS 17.6.1 merk ik dat vooral Safari wel heel veel energie trekt uit de batterij. Ik gebruik mijn iPhone niet meer dan anders. Meer mensen last van?
Verkeerd topic denk ik, dit is voor iOS 18 beta.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Verkeerd topic denk ik, dit is voor iOS 18 beta.
Last van de hitte. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maycuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:03
Odido loopt op de zaken vooruit: https://www.odido.nl/blog/apple-intelligence/.

Apple Intelligence blijkbaar in het najaar in de EU beschikbaar, en eind 2025 in het Nederlands. Halverwege het artikel ook een advertentie voor een niet-pro iPhone 15. Behoorlijk misleidend allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Maycuz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:55:

Apple Intelligence blijkbaar in het najaar in de EU beschikbaar, en eind 2025 in het Nederlands. Halverwege het artikel ook een advertentie voor een niet-pro iPhone 15. Behoorlijk misleidend allemaal.
Afdeling marketing staat erom bekend dat het soms niet helemaal correct in lijn is met de werkelijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Maycuz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:55:

Misschien lees ik er steeds overheen maar ik zie zo geen EU in het bericht staan. Daarmee denk ik dat het gewoon is gebaseerd op de algemene bekendmaking van Apple: This Fall….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maycuz
  • Laatst online: 01:03
Dennisdn schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:14:
[...]

Misschien lees ik er steeds overheen maar ik zie zo geen EU in het bericht staan. Daarmee denk ik dat het gewoon is gebaseerd op de algemene bekendmaking van Apple: This Fall….
Klopt, ik denk dat je gelijk hebt en dat ze gewoon de Amerikaanse aankondiging over hebben genomen. EU staat er niet letterlijk in, maar er is wel een sterke implicatie:
Dit najaar kan je met Apple Intelligence aan de slag. Je hebt wel een apparaat nodig dat het ondersteunt. En je moet je apparaat op Engels zetten. Een Nederlandse versie komt waarschijnlijk pas eind 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
Maycuz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Klopt, ik denk dat je gelijk hebt en dat ze gewoon de Amerikaanse aankondiging over hebben genomen. EU staat er niet letterlijk in, maar er is wel een sterke implicatie:

[...]
Jammer maar, AI(Apple Intelligence), werkt niet binnen de EU, vanwege de DMA.

[ Voor 12% gewijzigd door Nicj56 op 12-08-2024 12:05 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Nog iemand problemen met notification-nummes die incorrect zijn.
De mail app bijvoorbeeld geeft bij "1" mail altijd icoon van "2".
in elke folder al eens open gedaan als er toch nog iets unread is maar dat is niet het geval.

Als ik die ene mail dan open verdwijnt de number badge, krijg ik weer een nieuwe mail, komt er weer de "2".

Zit op public beta 3.

[ Voor 7% gewijzigd door frye op 12-08-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
frye schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:52:
in elke folder al eens open gedaan als er toch nog iets unread is maar dat is niet het geval.

Als ik die ene mail dan open verdwijnt de number badge.

Zit op public beta 3.
Kwam er vanmorgen ook achter bij 2 is 4 mails, maar zegt die ook binnen halen dan... Wellicht even feedback invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds gisteren public beta 3 geïnstalleerd, voor alsnog geen bijzonderheden gevonden.

Alleen Edge heeft volgens mij geen dark icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zou wel echt jammer zijn als we nog zoveel langer met deze Siri doormoeten. Het staat echt niet in contrast met de kwaliteit van de hardware/software. Een timer zetten lukt nog wel maar voor de rest voelt het allemaal erg ouderwets aan i.t.t. wat er mogelijk is momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:54
Razr schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:59:
Het zou wel echt jammer zijn als we nog zoveel langer met deze Siri doormoeten. Het staat echt niet in contrast met de kwaliteit van de hardware/software. Een timer zetten lukt nog wel maar voor de rest voelt het allemaal erg ouderwets aan i.t.t. wat er mogelijk is momenteel.
Als je geen iPhone 15 Pro of nieuwer hebt zul je sowieso door moeten met de ‘oude’ Siri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:21

RnB

RnB schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:05:
Iemand die weet hoe je een Wi-Fi verbinding maakt met het originele MAC adres?

Op iOS 17 kon je heel simpel Private Address (of iets in die trant) uitvinken, maar in iOS 18 blijft het MAC adres random generated als je Rotate Wi-Fi address uitvinkt.
Ik zie net de verbetering in de laatste PB:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hi98DzkG-SPhaBeLjlbKkJy0iC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YryvRLYLWXeqK3B9dPsWBuNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:52:

Als ik die ene mail dan open verdwijnt de number badge, krijg ik weer een nieuwe mail, komt er weer de "2".

Zit op public beta 3.
Haha ja dat is een irritante bug inderdaad. Op 18.1 bèta 1 ook last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
We mogen weer updaten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de iPhone 15 Pro is de 18.1 update best wel flink ook, 1,5 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine tweaks aan de zwarte iconen in 18.1 zo te zien. Het donkere Maps icoon heeft bijvoorbeeld geen kleur meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55l9bmU5851kIRBfaZa8T2G8K6U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3QM4p9elxvni20eeK3xk4OvT.jpg?f=user_large

Ook lijkt deze melding nieuw maar vooral terecht. Die sync instellingen daar kon ik eerst ook dagen niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnKNZD-kxi5fIQkpFf70nz708gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbcbnxbWzeu3wHAbbgUJoevq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02:07

mv1

Het is me eindelijk gelukt.

iOS 18.1b2 met US App Store, region US en language in US.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mf95BSJb98YHW7tDcNQx469f-Dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aTLgyI1zMpV6S8gEPzb8E7pU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mv1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:59:

[Afbeelding]
Ooh goed nieuws, in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Donstil schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Ooh goed nieuws, in Nederland?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah Nice. Dat geeft wel hoop dat het blijft werken als ik weer terug ben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1

mv1

Donstil schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Ah Nice. Dat geeft wel hoop dat het blijft werken als ik weer terug ben :)
Heb net even gecheckt. Je App Store moet wel ingelogd zijn met een US account. Zodra je weer wilt inloggen met een NL account stopt AI met werken.

iCloud kan je wel gewoon je Nederlandse Apple ID voor blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mv1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Heb net even gecheckt. Je App Store moet wel ingelogd zijn met een US account. Zodra je weer wilt inloggen met een NL account stopt AI met werken.

iCloud kan je wel gewoon je Nederlandse Apple ID voor blijven gebruiken.
Ooh dat vind ik verder prima maar ook afwijkend. Want ik heb mijn Nederlandse account gewoon ingelogd op dit moment. Inclusief de store.

Maar is wel een aanpassing sinds bèta 2 dan waarschijnlijk, want met beta 1 heb ik de combinatie die voor jou werkt getest zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07

[Afbeelding]
Thanks!

Hier lijkt het ook te werken. “Joined Waitlist”

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20
Hnnn. Een US account maken bij Apple lukt niet. “You can not create an account at this time.”

Ik heb een US telefoonnummer nodig. Die heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 01:05:
Hnnn. Een US account maken bij Apple lukt niet. “You can not create an account at this time.”

Ik heb een US telefoonnummer nodig. Die heb ik niet.
Je moet een gratis app proberen te downloaden, dan krijg je de optie om een account te maken zonder betaal methode.

Als nummer kan je gewoon een usa wegwerp nummer pakken. Er zijn sites waar je van bepaalde nummers de inbox langs ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 01:11:
[...]

Je moet een gratis app proberen te downloaden, dan krijg je de optie om een account te maken zonder betaal methode.

Als nummer kan je gewoon een usa wegwerp nummer pakken. Er zijn sites waar je van bepaalde nummers de inbox langs ziet komen.
Maar ik moet eerst een account aanmaken via appleid.apple.com en dat wil dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:47
Het icoontje van de Apple Store app is nu ook aangepakt in donkere modus. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb

[Afbeelding]
Ik had nog een oud accountje liggen. Deze op US gezet en inderdaad de uitnodiging voor de waitlist. Thanks! :)

Edit: waiting list voorbij. Ik zit er in.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 13-08-2024 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11

_AN

Ik ben wel benieuwd naar jullie eerste ervaringen met Apple Intelligence. Werkt Siri echt zoveel beter of is veel van de functionaliteit nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
Bij mij werkt het ook, maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet zoveel aan nu. Alle gave opties (vooral rondom het genereren van emojis enzo) werken nog niet.

Hier kan je zien wat wel werkt: https://www.macrumors.com...le-intelligence-features/

Voor mij nog niet de moeite waard om niet ingelogd te zijn op m’n Nederlandse Apple account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:01
Donstil schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:42:
Voor de iPhone 15 Pro is de 18.1 update best wel flink ook, 1,5 GB
Op mijn 15 Pro is de nieuwe beta van vandaag 906MB (public beta 4). Maar misschien heb jij de developer beta? Of misschien omdat je de US versie hebt inclusief AI software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Of-Aaargh schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:13:
[...]

Op mijn 15 Pro is de nieuwe beta van vandaag 906MB (public beta 4). Maar misschien heb jij de developer beta? Of misschien omdat je de US versie hebt inclusief AI software?
Hij praat over 18.1.. Niet 18.0, deze beta's zijn nogal verwarrend nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:01
Nicj56 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:16:
[...]

Hij praat over 18.1.. Niet 18.0, deze beta's zijn nogal verwarrend nu.
Oh, dus de developer beta zit al op 18.1, en de public beta nog op 18.0? Verwarrend inderdaad, zeker omdat dit al de vierde beta voor 18.0 is.
Ik durf nog niet over te gaan naar de developer beta, omdat de Iphone een daily driver is (ook al zitten er de laatste jaren geen echt grote bugs in de developer beta's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Of-Aaargh schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:23:
[...]

Oh, dus de developer beta zit al op 18.1, en de public beta nog op 18.0? Verwarrend inderdaad, zeker omdat dit al de vierde beta voor 18.0 is.
Ik durf nog niet over te gaan naar de developer beta, omdat de Iphone een daily driver is (ook al zitten er de laatste jaren geen echt grote bugs in de developer beta's).
Bij de developer heb je de keuze, of 18.0 of 18.1. Public beta weet ik niet.

Public en developer zijn eigenlijk beide gelijk aan elkaar, enkel het release schema wijkt soms af van elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Nicj56 op 13-08-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Of-Aaargh schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:23:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat de gedachte hierachter van Apple is. Op deze manier lijkt het alsof Apple ze beide gaat lanceren bij de release van de iPhone 16, 18.1 voor toestellen die geschikt zijn voor AI en 18 voor de toestellen daaronder?

Nu gaat mijn 15 naar Swappy of Rebuy die niet naar de softwareversie vragen maar als ie dan nog steeds op DB staat kan het voor kopers van 2e hands toestellen wel een uitdaging worden.... Maargoed, wellicht gooien ze alles nog samen komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

_AN schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:27:
Ik ben wel benieuwd naar jullie eerste ervaringen met Apple Intelligence. Werkt Siri echt zoveel beter of is veel van de functionaliteit nog niet beschikbaar?
Siri reageert nu wel wat beter, als in vervolg vragen snapt ie beter, maar tot nu toe niet heel veel verbeteringen.

Wat wel fijn is, zijn de summary’s die je kan laten maken van tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Dennisdn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de gedachte hierachter van Apple is. Op deze manier lijkt het alsof Apple ze beide gaat lanceren bij de release van de iPhone 16, 18.1 voor toestellen die geschikt zijn voor AI en 18 voor de toestellen daaronder?

Nu gaat mijn 15 naar Swappy of Rebuy die niet naar de softwareversie vragen maar als ie dan nog steeds op DB staat kan het voor kopers van 2e hands toestellen wel een uitdaging worden.... Maargoed, wellicht gooien ze alles nog samen komende maand.
Volgens mij is dit 1x eerder voorgekomen dat voor release van de grote update er al een .1 versie als beta was uitgegeven. .1 werd een paar werken later na de grote release uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
mv1 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Volgens mij is dit 1x eerder voorgekomen dat voor release van de grote update er al een .1 versie als beta was uitgegeven. .1 werd een paar werken later na de grote release uitgebracht.
De versies van iPadOS voor de M1 iPads kwam op de markt als 16.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Don Corleone schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:53:
[...]

De versies van iPadOS voor de M1 iPads kwam op de markt als 16.1.
Aha ja idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik lees op MacRumors dat met Beta 6 sommige mensen in de EU Apple Intelligence aan kunnen zetten door hun regio en taal te veranderen naar US English.

[ Voor 3% gewijzigd door Mog op 13-08-2024 11:24 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Mog schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:24:
Ik lees op MacRumors dat met Beta 6 sommige mensen in de EU Apple Intelligence aan kunnen zetten door hun regio en taal te veranderen naar US English.
Zie ook Nicj56 in "[Apple Intelligence] Discussie en ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Dennisdn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

18.1 is bedoeld voor iPhone 15 pro's om A.I. functies te kunnen testen, meer niet. A.I. functies zullen ook niet gelijk met de release van 18.0/iPhone 16 beschikbaar zijn maar A.I. is zo ingrijpend dat Apple waarschijnlijk vindt dat dit extra beta traject een goed idee is.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik besef maar al te goed dat het een beta is, maar zijn er meer mensen bij wie dicteren met Siri niet werkt? Ik kan alleen naar Siri chatten. En ze is ook gestopt met praten, zelfs als ik in de instellingen de voorkeur op voorlezen zet (18.1, Apple Intelligence aan).

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisweb op 13-08-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 20:54
Apple Cash staat nu bij mij ook standaard tussen mijn kaarten in de instellingen van de Wallet. Kan hem alleen niet instellen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 20:46
SgtElPotato schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:50:
Apple Cash staat nu bij mij ook standaard tussen mijn kaarten in de instellingen van de Wallet. Kan hem alleen niet instellen.
Volgens mij is dit USA only, zou ik super handig vinden als dit hier komt aangezien ik geen bank kaart kan toevoegen aan de telefoon van mijn kinderen maar met apple cash kan ik er wel geld op zetten zodat ze apple pay kunnen gebruiken

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Dennisweb schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:43:
Ik besef maar al te goed dat het een beta is, maar zijn er meer mensen bij wie dicteren met Siri niet werkt? Ik kan alleen naar Siri chatten. En ze is ook gestopt met praten, zelfs als ik in de instellingen de voorkeur op voorlezen zet (18.1, Apple Intelligence aan).
Ff dubbel check;
Deze staat bij jou aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyc7enuWB4HaCH6t9cVv1hlNFs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCp8EVotW0sJTdrtG1nX8yev.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Hoe kan ik mijn apple id in de app store aanpassen naar USA want vraagt telkens om betaal methode zonder betaal methode kom ik niet verder. Paypal geeft ook al een melding dat het niet kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Saidinho84 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:39:
Hoe kan ik mijn apple id in de app store aanpassen naar USA want vraagt telkens om betaal methode zonder betaal methode kom ik niet verder. Paypal geeft ook al een melding dat het niet kan
1 pagina terug kijken, heb je dat geprobeerd: Donstil in "[iOS en iPadOS 18] Discussie en ervaringen"

Ik zou trouwens een nieuw account aanmaken, dat lijkt beter te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door ChrisM op 13-08-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:24:
18.1 beta 2, beta 6 is voor 18.0 en heeft geen AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
ChrisM schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

1 pagina terug kijken, heb je dat geprobeerd: Donstil in "[iOS en iPadOS 18] Discussie en ervaringen"

Ik zou trouwens een nieuw account aanmaken, dat lijkt beter te werken.
Bedankt voor je reactie ja had ik gezien. Wil geen nieuwe apple id aanmaken. Had gehoopt met een bestaande dit te kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
mv1 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Ff dubbel check;
Deze staat bij jou aan?
[Afbeelding]
Zeker!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Co5PZAlzRcbShsILJ67pbwMrvJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jLeY6j0fXf9CEP27LFg4FPcg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzInhSbef1B_d8YqJz-tnAs20HE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YQKapNlpCbtegINmibJy45z4.png?f=fotoalbum_large

iPhone:
iOS 18.1 beta2
Language - US
Siri - English (US)
AppStore - US account
Apple ID - NL account

Mac:
15.1 beta (24B5024e)
Language - US
Siri - English (US)
AppStore - NL account
Apple ID - NL account

[ Voor 24% gewijzigd door makooy op 13-08-2024 23:38 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Doet de ING app het bij jullie op Beta 6?

Krijg hier een foutmelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdeeHhAnGSf_6hEHKu1bPiD_22w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cGcqNaQjWyiVO3oyudgpWDa.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19
mv1 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Ff dubbel check;
Deze staat bij jou aan?
[Afbeelding]
Dit is denk ik nieuw.
Als ik de telefoon niet vast heb dan krijg ik gesproken berichten van Siri en als ik telefoon in mijn hand heb zegt ze niks terug.

Staat ook bij dat Siri dit nu intelligent regelt of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Greatsword schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:20:

[Afbeelding]
Bij mij wel, werkt gewoon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:06
makooy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:34:
[Afbeelding]

iPhone:
iOS 18.1 beta2
Language - US
Siri - English (US)
AppStore - US account
Apple ID - NL account

Mac:
15.1 beta (24B5024e)
Language - US
Siri - English (US)
AppStore - NL account
Apple ID - NL account
Zelfde configuratie maar helaas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAXfsnX-0Qojh1cxmji87XEyU6c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XlO2zYUjuEknzPCrwqYpFEZF.png?f=user_large

Edit: als ik op mijn Mac inlog op mijn US account werkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door La1974 op 14-08-2024 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Greatsword schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:20:

[Afbeelding]
Hier ook geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hier inmiddels ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Kijk, dat is fijn! Weet je ook wat het probleem was? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

CarJunkyXL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Denk dat de ING app gewoon even er uit lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CarJunkyXL schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Layer 8 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Haha, alleen mogelijk bij de ING. ;)

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Sinds de vorige bèta werkt RCS bij mij niet meer…
Er is eveneens geen toggle meer aanwezig in de settings van messages…
Nog meer mensen met dezelfde ervaringen?
Mijn provider is Telenet.

Dit werkte perfect bij de eerste bèta’s!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik heb beta versie 18, nu sluiten Wordfeud en wordon af zodra ik ze open, is hier iets aan te doen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• La1974
racoon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:57:
Ik heb beta versie 18, nu sluiten Wordfeud en wordon af zodra ik ze open, is hier iets aan te doen?
Opnieuw installeren? Bij mij opent Wordfeud gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Feedback insturen zodat men op de hoogte is van de problemen.
Daar zijn beta versies voor.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
Hier werkt wordfeud ook gewoon, en feedback insturen heeft geen zin, Apple gaat dit niet oplossen, want ligt aan de developer van die app.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

La1974 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:05:
[...]

Opnieuw installeren? Bij mij opent Wordfeud gewoon.
Helpt niet

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Nicj56
Correctie hier werkt die ook niet gaat 2 tellen open, en vervolgens knalt die eruit...

Zal wel..

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:31
Mijn control center indeling gaat deels weg na een reboot.

Bovenste foto is hoe het was en de onderste na een reboot. De 2e pagina bestaat volledig uit de connectiviteit dingen en die blijft ongewijzigd.

15 Pro Max, Dev Beta 6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYALeCTfMHGqULKR9lY0cLKFgUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuMNJ0x1rNqEwGYnHw0Ike5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOa7BEppFVYwty81w6HxuWRzczA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVzDbYDeN3OkcQXimUmyjxlX.jpg?f=fotoalbum_large

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
Yes in deze beta is mijn gezondheids app probleem opgelost. Deze sloot direct af bij openen. Feedback ingestuurd en gefixed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nicj56 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Hier werkt wordfeud ook gewoon, en feedback insturen heeft geen zin, Apple gaat dit niet oplossen, want ligt aan de developer van die app.
Dan stuur je het naar de ontwikkelaar?

Je kan ze bellen, brief sturen of een mailtje droppen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-UPVl1X3cyWPfl2j5TI0I8LEnM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KiO5rD7QuBnx1gMc7svNvM0b.png?f=user_large

Kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:04
Nicj56 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Tenzij je zelf de ontwikkelaar van Wordfeud bent is deze aanname wel erg kort door de bocht. Ik zou de feedback altijd insturen.

• Nicj56
NickC schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:38:
Mijn control center indeling gaat deels weg na een reboot.

Bovenste foto is hoe het was en de onderste na een reboot. De 2e pagina bestaat volledig uit de connectiviteit dingen en die blijft ongewijzigd.

15 Pro Max, Dev Beta 6

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee daar ga je de fout in jij zit in het home gedeelte van je control center, en niet je favorieten zoals je aan de rechterkant van je scherm kan zien in de screenshots

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:31
Nicj56 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:06:
[...]

Nee daar ga je de fout in jij zit in het home gedeelte van je control center, en niet je favorieten zoals je aan de rechterkant van je scherm kan zien in de screenshots
Oke, de pagina met mijn favoriete controls zijn dan opeens verdwenen.

Als ik edit doen komen ze wel soort van terug, maar dan helemaal onderaan als 3e pagina en moet ik er een nieuwe favorieten pagina van maken

[ Voor 7% gewijzigd door NickC op 15-08-2024 18:12 ]

Vorkie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:57:
[...]

Dan stuur je het naar de ontwikkelaar?

Je kan ze bellen, brief sturen of een mailtje droppen...

[Afbeelding]

Kleine moeite.
Nah kleine moeite staat hier gelijk aan verspilde moeite schat ik zo in. Draai je bèta’s dan kan je dit verwachten.

Daarnaast komt ook dat er geen app updates ingediend kunnen worden die met de xcode beta gemaakt zijn, dat kan pas na dat xcode (en vaak ook iOS) RC gegaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
Donstil schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Nah kleine moeite staat hier gelijk aan verspilde moeite schat ik zo in. Draai je bèta’s dan kan je dit verwachten.

Daarnaast komt ook dat er geen app updates ingediend kunnen worden die met de xcode beta gemaakt zijn, dat kan pas na dat xcode (en vaak ook iOS) RC gegaan is.
De ontwikkelaar van Wordfeud heeft denk ik geen Xcode beta nodig om een aanpassing te doen. Het zou me verbazen als hij nieuwe in iOS 18 geïntroduceerde APIs moet gebruiken om een eventueel probleem te fixen. Het hele idee van de beta periode is om feedback te verzamelen van developers en gebruikers. Hier op Tweakers lijkt het meestal enkel om het spelen met nieuwe dingetjes te gaan. Als dat niet gepaard gaat met een feedback lus terug naar Apple en de ontwikkelaars dan heeft een publieke beta ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
lexuzu schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 06:58:
[...]

Hier op Tweakers lijkt het meestal enkel om het spelen met nieuwe dingetjes te gaan. Als dat niet gepaard gaat met een feedback lus terug naar Apple en de ontwikkelaars dan heeft een publieke beta ook geen zin.
Helemaal waar. Maar Apple heeft dat zelf een beetje verpest door nóóit een terugkoppeling te geven. Nu verwacht ik heus niet dat ze mijn meldingen van dichtbij bekijken, maar een automatisch mailtje met "dank je wel" zou in ieder geval al iéts zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 15:01
Dennisdn schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:13:
[...]

Helemaal waar. Maar Apple heeft dat zelf een beetje verpest door nóóit een terugkoppeling te geven. Nu verwacht ik heus niet dat ze mijn meldingen van dichtbij bekijken, maar een automatisch mailtje met "dank je wel" zou in ieder geval al iéts zijn...
Het is nog niet vaak gebeurd en zeker niet systematisch, maar ik heb wel al een paar keer terugkoppeling gekregen (een bericht dat mijn probleem opgelost zou moeten zijn in de nieuwe beta en of ik dat kon nakijken).

Als het bij de volgende update is opgelost, ben ik gewoon blij, ik hoef niet voor alles een bedankje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
nokie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:24:
[...]

ik heb wel al een paar keer terugkoppeling gekregen
Nu voel ik mij nóg meer gepasseerd :+
Op misschien wel 50 meldingen echt nóóit enige reactie gehad hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
nokie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:24:
[...]

Het is nog niet vaak gebeurd en zeker niet systematisch, maar ik heb wel al een paar keer terugkoppeling gekregen (een bericht dat mijn probleem opgelost zou moeten zijn in de nieuwe beta en of ik dat kon nakijken).

Als het bij de volgende update is opgelost, ben ik gewoon blij, ik hoef niet voor alles een bedankje.
Dan dien je ook de feed back t sluiten als het opgelost is zodat ze weten dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Icaru schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:18:
Sinds de vorige bèta werkt RCS bij mij niet meer…
Er is eveneens geen toggle meer aanwezig in de settings van messages…
Nog meer mensen met dezelfde ervaringen?
Mijn provider is Telenet.

Dit werkte perfect bij de eerste bèta’s!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Waarschijnlijk wordt RCS nog heel weinig gebruikt, zeker onder Apple gebruikers zal het niet echt storm lopen om dit te gebruiken.
En het is en blijft een beta, misschien heb je geluk gehad dat het even gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
In Nederland werkt dit sowieso niet. Dus daar hoef je geen reacties van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 06:58:
[...]

De ontwikkelaar van Wordfeud heeft denk ik geen Xcode beta nodig om een aanpassing te doen. Het zou me verbazen als hij nieuwe in iOS 18 geïntroduceerde APIs moet gebruiken om een eventueel probleem te fixen. Het hele idee van de beta periode is om feedback te verzamelen van developers en gebruikers. Hier op Tweakers lijkt het meestal enkel om het spelen met nieuwe dingetjes te gaan. Als dat niet gepaard gaat met een feedback lus terug naar Apple en de ontwikkelaars dan heeft een publieke beta ook geen zin.
Uiteraard alleen het heeft geen zin om halverwege je app te gaan fixen omdat er wat beta testers niet inkomen. Die feedback verzamel je dan en repareer je als de RC uitkomt.

Anders kan het in theorie zo zijn dat je iets repareert voor beta 6 wat in beta 7 weer stuk is. Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Donstil schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Uiteraard alleen het heeft geen zin om halverwege je app te gaan fixen omdat er wat beta testers niet inkomen. Die feedback verzamel je dan en repareer je als de RC uitkomt.

Anders kan het in theorie zo zijn dat je iets repareert voor beta 6 wat in beta 7 weer stuk is. Enz enz.
Heb je wel eens een app gemaakt? Wachten tot de RC betekent gemiste feedback op regressie issues in volgende betas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Heb je wel eens een app gemaakt? Wachten tot de RC betekent gemiste feedback op regressie issues in volgende betas.
Ja en mede daarom weet ik dat je geen beta versie specifieke dingen gaat repareren, verzamelen (maar dat zei ik al) en uitzoeken oké maar verwerken is een heel ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 16-08-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 15:01
Nicj56 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:10:
[...]

Dan dien je ook de feed back t sluiten als het opgelost is zodat ze weten dat het opgelost is.
Ja uiteraard.
Ik zit op Proximus maar zie ook geen toggle (hiervoor niet op gelet, dus geen idee of er eerder wel iets was dat er nu niet meer is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:58
Net eens nagekeken (ook Telenet) en werkt inderdaad niet.
Hiervoor nog getest met collega die Android phone heeft en werkte goed.

Nu is de vermelding inderdaad weg…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:50:
Die verschijnt toch al jaren...? Zit een schuifje voor om hem eruit te mikken gezien het toch niet werkt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo. Ook de PB maar geïnstalleerd. De dev beta ga ik me ff niet aan wagen.

Werkt best leuk, al is m’n 13 Mini echt poeptraag. De camera app was al jaren niet al te best, maar functioneert nu helemaal niet meer en crasht alleen maar (met Live Photo’s). Hopelijk genoeg diagnostische info om ze er een keer op te laten focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:42:
Zo. Ook de PB maar geïnstalleerd. De dev beta ga ik me ff niet aan wagen.
Is dezelfde build toch?

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.