Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:01
Ja, maar toch doe ik het ook.

2 redenen: 1/ ik ben zelf geen dev en wil dus niet “valsspelen” O-) en 2/ meestal komt de public een paar dagen later, dan heb je iets meer kans dat echt grote problemen met de dev beta hier al gepost zijn zodat ik hem niet update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nokie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Ja, maar toch doe ik het ook.

2 redenen: 1/ ik ben zelf geen dev en wil dus niet “valsspelen” O-) en 2/ meestal komt de public een paar dagen later, dan heb je iets meer kans dat echt grote problemen met de dev beta hier al gepost zijn zodat ik hem niet update ;)
Ja dat laatste kan wel een voordeel zijn inderdaad. Al is dat vaak aan het eind van de bete periode niet echt meer relevant natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup dat is ook mijn gedachtengang, over het algemeen net iets minder bleeding edge dan de PB. :)

Gisteravond ook meteen maar de Watch aan WatchOS 11 gehangen. Als ik het goed zie... Ein-de-lijk geen noodzaak meer om de crown lang ingedrukt te houden in het Slaapprofiel, dat was zo vreselijk irritant. Enkel tik op het scherm + 1x crown indrukken is voldoende.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:47
iOS en iPadOS 18 Beta 7 zijn er. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Davidas op 20-08-2024 19:12 ]

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:22
Davidas schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:11:
werkt weer prima :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hoe is de batterijduur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:59
Davidas schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:11:
En PB5 nu ook😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:47
Merk wel dat deze beta echt heerlijk loopt, alles reageert heel smooth nu.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Ben ik nou in een gekke loop terecht gekomen? Ik zit op 18.1. Volgens mij zag ik de laatste keer dat 18.1 db er dan toch ook bij hoort te staan? Ik heb nu dus ook geen update klaar staan van gisteravond…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWGCtnVUk0IXSHUdNvsFkD2fgdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA1RRbRzLTMK81ot28gXX4Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Dennisdn schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:20:
Ben ik nou in een gekke loop terecht gekomen? Ik zit op 18.1. Volgens mij zag ik de laatste keer dat 18.1 db er dan toch ook bij hoort te staan? Ik heb nu dus ook geen update klaar staan van gisteravond…

[Afbeelding]
Gisteren avond was van 18.0 niet van 18.1, je kan niet naar de versie van gisteren(dan ga je eigenlijk downgraden niet updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Carlos0_0 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:25:
[...]

Gisteren avond was van 18.0 niet van 18.1, je kan niet naar de versie van gisteren(dan ga je eigenlijk downgraden niet updaten).
Ah dank! Dan hoef ik niet verder te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:54
Kleine update (375Mb) en build nummer eindigt op een A (22A5346a), dus dan zijn we al heel dicht bij de RC.
Vanaf nu alleen nog maar bugfixes en geen nieuwe features meer 😊.
Control Panel issue dat sommigen hadden is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:50
remmuz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:56:
Kleine update (375Mb) en build nummer eindigt op een A (22A5346a), dus dan zijn we al heel dicht bij de RC.
Vanaf nu alleen nog maar bugfixes en geen nieuwe features meer 😊.
Control Panel issue dat sommigen hadden is nu opgelost.
Het is ook minder dan vier weken voordat we de nieuwe iPhones gaan zien. Daar mogen we wel vanuit gaan. :)

Rustige Beta-periode geweest…

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:07
Heb sinds een paar dagen dat CarPlay constant vast loopt op mn Ford met Sync3.
USB blijft wel power geven, maar CarPlay loopt niet. Dacht eerst dat het aan Flitsmeister lag, maar ik had het vanochtend ook met een telefoongesprek dat vast liep.

Nu maar weer teruggezet naar 18.0 zonder beta, vanmiddag maar even testen of t nu beter is.
Maar ik zie op Apple fora al berichten van juli, en dat is nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:40
Heb geen carplay problemen. Gebruik een dongle zodat ik wireless heb.
Bij beta5 kon je tijdens navigatie geen meldingen in waze weg klikken, in beta6 wel en nu ook nog steeds.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:04
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:06:
[...]

Rustige Beta-periode geweest…
Tja, wat wil je ook als donkere icoontjes en vrije plaatsing van icoontjes eigenlijk de enige noemenswaardige feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hier heeft Mail problemen op mijn iPhone met 18.1. Kan geen mails versturen, zegt dan dat ik de instellingen moet controleren. Maar die zijn van iCloud, dus kan daar niet veel aan veranderen. Hopen dat er binnenkort een nieuwe beta komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruben279 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:46:
Nu maar weer teruggezet naar 18.0 zonder beta, vanmiddag maar even testen of t nu beter is.
Maar ik zie op Apple fora al berichten van juli, en dat is nog steeds niet opgelost.
18.0 zonder bèta? Die moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tdem schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:23:
Hier heeft Mail problemen op mijn iPhone met 18.1. Kan geen mails versturen, zegt dan dat ik de instellingen moet controleren. Maar die zijn van iCloud, dus kan daar niet veel aan veranderen. Hopen dat er binnenkort een nieuwe beta komt.
Ja hier ook, heel vaak een credential foutmelding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Donstil schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:59:
[...]

Ja hier ook, heel vaak een credential foutmelding ook.
Ik gebruik de MS Outlook versie. (Ook ivm werk) Die werkt, zover ik kan beoordelen, probleemloos.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Tdem schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:23:
Hier ook 18.1 maar geen mail problemen. Ik gebruik twee standaard imap accounts. Heb daarnaast wel een Gmail en een iCloud account actief staan maar gebruik ik niet echt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kom er eigenlijk nu pas achter dat Siri in CarPlay (en daarbuiten vast ook wel) nu ook de foto samenvat.

Ik kreeg namelijk net “a picture of two cats laying on a blanket” terug toen ik een bericht van mijn moeder liet voorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20
Donstil schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:37:
Kom er eigenlijk nu pas achter dat Siri in CarPlay (en daarbuiten vast ook wel) nu ook de foto samenvat.

Ik kreeg namelijk net “a picture of two cats laying on a blanket” terug toen ik een bericht van mijn moeder liet voorlezen.
Lijkt mij powered door Apple Intelligence.

Hopelijk kan mijn KNO-arts vandaag ook meteen even naar Siri kijken. Die is al een tijdje haar tong verloren en luisteren doet ze ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 00:04:
[...]

Lijkt mij powered door Apple Intelligence.
Ooh dat maakte ik misschien niet helemaal duidelijk in mijn post maar uiteraard is dit AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:11
Ik ben nieuwsgierig hoe het met de AI functionaliteit zit.

Normaliter wordt deze binnen de EU vanwege de DMA niet 'aangezet' en kunnen wij er dus vooralsnog geen gebruik van maken.

Nu vraag ik me af hoe we dit wel kunnen gaan gebruiken. Is het zo simpel van de landinstellingen veranderen af is het systeem intelligenter dan dit en kan het sowieso niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
cyrax schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:35:
Ik ben nieuwsgierig hoe het met de AI functionaliteit zit.

Normaliter wordt deze binnen de EU vanwege de DMA niet 'aangezet' en kunnen wij er dus vooralsnog geen gebruik van maken.

Nu vraag ik me af hoe we dit wel kunnen gaan gebruiken. Is het zo simpel van de landinstellingen veranderen af is het systeem intelligenter dan dit en kan het sowieso niet?
Dat kan gewoon sinds 18.1.

Locatie op US en taal op engels en gaan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48
carpebios schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Dat lijkt niet meer te werken, of ik mis iets. iPhone taal op Engels (US), Regio op United States. Siri taal op Engels (US), maar geen mogelijkheid om te activeren. Of moet je toch nog steeds een US App Store ID hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
virofi schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Dat lijkt niet meer te werken, of ik mis iets. iPhone taal op Engels (US), Regio op United States. Siri taal op Engels (US), maar geen mogelijkheid om te activeren. Of moet je toch nog steeds een US App Store ID hebben?
Een VPN aanzetten is volgens mij ook nodig, naast de taak op Engels zetten.

Als alleen VPN genoeg zou zijn, zou ik het wel interessant vinden maar ik wil mijn telefoon liever niet op Engels zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Nou “gewoon”, er zijn wel wat verschillende instellingen die succes boeken bij gebruikers in de EU.

Ik heb mijn taal op Engels, Siri op Engels, regio op US en ben in de US en toen werkte het. Apple Account gewoon ingelogd met mijn Nederlandse Account. Dit werkte zo sinds 18.1 beta 1.

Eerder in dit topic lukte het gebruikers op 18.1 beta 2 met taal op Engels, Siri op Engels, regio op US en Appstore ingelogd met Amerikaans ID. Alleen dat kan zomaar beta 2 only zijn natuurlijk, niets beloofd helaas dat dit blijft werken in beta 3 laat staan de final.

Ik ben vanaf morgen weer terug in Nederland, ben benieuwd of het blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steven030 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:39:
[...]

Een VPN aanzetten is volgens mij ook nodig, naast de taak op Engels zetten.

Als alleen VPN genoeg zou zijn, zou ik het wel interessant vinden maar ik wil mijn telefoon liever niet op Engels zetten
VPN maakte in Beta 1 geen verschil (zie mijn eerdere berichten), op beta 2 is VPN niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
O ja dat is wel een goede, ik heb ook een US iCloud account ingelogd, daarna deed hij het met die instellingen die ik noemde.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oké status update, ik ben (helaas) weer terug in Nederland. Op moment dat ik hier weer 5G had werkte mijn AI niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:17:
Oké status update, ik ben (helaas) weer terug in Nederland. Op moment dat ik hier weer 5G had werkte mijn AI niet meer 8)7
Zo dat is wel héél vlot… dus niet die paar weken speling die de alternatieve appstores wel zouden hebben als je als Europeaan even buiten de EU op vakantie bent….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Public beta 5 geinstalleerd - Heeft Apple ineens de icoontjes weer wit gemaakt in Dark Mode.
Waarom!? En als je dat dan toch doet: maak het een instelling.
Het was juist zo fijn dat de icoontjes van apps ook lekker in dark mode te zien waren.

Uiteraard via de Feedback app naar Apple gestuurd, maar mocht daar iets uit komen (als veel meer mensen dat jammer vinden) dan zal dat nog wel even wat versies duren.

Public beta 5 is ook wanneer ik de overstap met mijn main device aan durf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

@Hann1BaL Dat viel mij na de update ook op, echter kan je de icoontjes gewoon weer in Dark mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

RnB schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:08:
@Hann1BaL Dat viel mij na de update ook op, echter kan je de icoontjes gewoon weer in Dark mode zetten.
Daar kijk ik dan al een hele tijd overheen. Is die instelling er wel? Waar is die instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:11
Zit onder het customizen van je homescreen. Dus edit homescreen - customize.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Jep, wat hierboven gezegd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv-C0Cj_CH9SZBI5XVGqvZNFUwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHIm92yOMy1PsgzCgBbIxXqf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjqIpOdzZrGxMzmGUwXQIWved6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzlQrvdLAGoiZsgRvKcd73eN.jpg?f=fotoalbum_tile

Long press op een van je icoontjes, dan komt er linksboven Edit te staan. Dan klik je op Customise en voila.

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 26-08-2024 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Thnx, ik vind dat een rare plek voor voor de instellingen, maar het is wel gelukt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hann1BaL schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:37:
Thnx, ik vind dat een rare plek voor voor de instellingen, maar het is wel gelukt! :)
Ja het begint een rommeltje te worden zo, IOS krijgt te veel opties en mogelijkheden.
Het begint een beetje android te worden :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
Carlos0_0 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

Ja het begint een rommeltje te worden zo, IOS krijgt te veel opties en mogelijkheden.
Het begint een beetje android te worden :).
Ik geef het al de naam Android Light, met al die prullaria die moet van de EU

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
18.1 beta 3!

[ Voor 41% gewijzigd door carpebios op 28-08-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En beta 8 van 18.0

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 28-08-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Misschien komt het omdat ik echt de ballen verstand heb van softwareontwikkeling maar snap er niks van dat het nog steeds op 2 sporen blijft lopen… mijn domme verstand zegt: als er fouten in 18.0 zitten, dan neem je die toch ook mee in 18.1 en andersom? Waarom niet gewoon mergen? Het meest voor de hand liggend is dat de AI-geschikte en niet-AI-geschikte toestellen aparte software blijven houden. Maar dat is dan toch weer gedoe om niks? Ik snap het dus echt niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel fijn dat alle AI splashscreens na de update in ieder geval Nederlands zijn 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Donstil schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:32:
Wel fijn dat alle AI splashscreens na de update in ieder geval Nederlands zijn 😆
Een sprank van hoop dan😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:37
Dennisdn schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:31:
Misschien komt het omdat ik echt de ballen verstand heb van softwareontwikkeling maar snap er niks van dat het nog steeds op 2 sporen blijft lopen… mijn domme verstand zegt: als er fouten in 18.0 zitten, dan neem je die toch ook mee in 18.1 en andersom? Waarom niet gewoon mergen? Het meest voor de hand liggend is dat de AI-geschikte en niet-AI-geschikte toestellen aparte software blijven houden. Maar dat is dan toch weer gedoe om niks? Ik snap het dus echt niet :+
iOS 18 en 18.1 brengen beide grote veranderingen met zich mee maar ze zullen niet tegelijkertijd releasen.
Apple Intelligence is nog niet klaar om direct met iOS 18 uit te komen, daarom is er al een test voor 18.1 die waarschijnlijk in oktober zal uitkomen.
Apple test dus nu de 2 apart zodat iOS 18 naar het grote publiek kan worden gepusht zonder grote problemen.
Fouten die in 18 zitten zullen hoogstwaarschijnlijk ook in 18.1 zitten maar daar is nog genoeg tijd voor om die eruit te halen, omgekeerd zullen fouten uit iOS 18.1 niet altijd in 18 zitten.

Kortweg gezegd, mergen is geen optie want dan zit je in september sowieso met grotere bugs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dennisdn schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:31:
In iOS 18.1 zit Apple Intelligence straks. Dat gaat diep integreren in andere apps, dus vanuit dat perspectief snap ik wel dat ze een tweede beta uitbrengen. Het ene team werkt aan iOS 18 en de ander aan 18.1.

Alles in één proppen klinkt niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
AppleFan2007 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

iOS 18 en 18.1 brengen beide grote veranderingen met zich mee maar ze zullen niet tegelijkertijd releasen.
Apple Intelligence is nog niet klaar om direct met iOS 18 uit te komen, daarom is er al een test voor 18.1 die waarschijnlijk in oktober zal uitkomen.
Apple test dus nu de 2 apart zodat iOS 18 naar het grote publiek kan worden gepusht zonder grote problemen.
Fouten die in 18 zitten zullen hoogstwaarschijnlijk ook in 18.1 zitten maar daar is nog genoeg tijd voor om die eruit te halen, omgekeerd zullen fouten uit iOS 18.1 niet altijd in 18 zitten.

Kortweg gezegd, mergen is geen optie want dan zit je in september sowieso met grotere bugs
Ah, natuurlijk, ik was even vergeten dat AI pas later gaat komen. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

iOS 18 en 18.1 brengen beide grote veranderingen met zich mee
Uuhh, die gekleurde icoontjes in iOS18?
Ik heb de bèta’s van 18 gedraaid voor het beta traject van 18.1 begon maar van grote veranderingen is niet echt spraken toch?

Zonder AI voelt 18.0 eerder een dot dan een major release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik ging meteen zoeken omdat ik toevallig gister een aardige foto heb gemaakt met een rare lensflare in het spiegelende water maar heb die optie niet. Maar het is natuurlijk AI waar wij van uitgesloten zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:57:
[...]

Ik ging meteen zoeken omdat ik toevallig gister een aardige foto heb gemaakt met een rare lensflare in het spiegelende water maar heb die optie niet. Maar het is natuurlijk AI waar wij van uitgesloten zijn…
Ik heb wel AI op mijn iPad, dus dan kan ik er alsnog een beetje mee rommelen.

Edit: Er worden wel nieuwe modellen gedownload zie ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFN5dtyEUS87Hb1nFnFSzzLvdyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZdKavZzcTi7i7UMr8Ekit5w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 28-08-2024 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Werkt al wel prima ook, vlot, animatietje erbij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Donstil schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:01:
[...]

Ik heb wel AI op mijn iPad, dus dan kan ik er alsnog een beetje mee rommelen.

Edit: Er worden wel nieuwe modellen gedownload zie ik
[Afbeelding]
Je hebt het niet op je iPhone aan staan dan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Je hebt het niet op je iPhone aan staan dan of?
Neen, want dan moet ik met mijn Amerikaanse Apple account in de store inloggen en dan heb ik geen Apple Music meer. Op de iPad niet echt een probleem maar op de iPhone vind ik dat AI in de huidige vorm het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb Apple Intelligence wel aan staan op de iPhone. Ik kwam erachter dat Siri de vorige beta ook goed werkte, maar ik het zelf verkeerd deed. Je moet dus Siri even roepen. Als je op de Siriknop drukt, dan krijg je alleen typen met Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06

Aiii

何これ

Fijn dat Apple nu ook eindelijk een magic eraser heeft. Moet zeggen dat het prima werkt, de object recognition is prima en het resultaat is dusdanig dat je niet ziet dat de foto bewerkt is (zeker als je het niet weet) maar het blijft een jaar of twee te laat.

Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:45:
Fijn dat Apple nu ook eindelijk een magic eraser heeft. Moet zeggen dat het prima werkt, de object recognition is prima en het resultaat is dusdanig dat je niet ziet dat de foto bewerkt is (zeker als je het niet weet) maar het blijft een jaar of twee te laat.

Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Te laat, hebben ze een onzichtbare deadline gemist omdat er toevallig andere eerder waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:44:
Ik heb Apple Intelligence wel aan staan op de iPhone. Ik kwam erachter dat Siri de vorige beta ook goed werkte, maar ik het zelf verkeerd deed. Je moet dus Siri even roepen. Als je op de Siriknop drukt, dan krijg je alleen typen met Siri.
Hier niet, ik krijg gewoon de voice variant van Siri met de Sleep/Wake button. Was daar niet een instelling voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KuDxBzBEd3MacJVSW71GItAeEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzTm4jBeitWcCbA0a6OUGHhm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 28-08-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06

Aiii

何これ

Donstil schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Te laat, hebben ze een onzichtbare deadline gemist omdat er toevallig andere eerder waren?
Ja. Op een premium toestel verwacht ik premium features als die elders al standaard zijn. Anders ben je gewoon overpriced voor een mindere ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aiii schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:16:
[...]

Ja. Op een premium toestel verwacht ik premium features als die elders al standaard zijn. Anders ben je gewoon overpriced voor een mindere ervaring.
Mm dat lijkt mij een vreemde strekking, niet elk toestel hoeft hetzelfde te kunnen.

Maar goed vooral niet kopen als je het overpriced vind natuurlijk 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Donstil schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:21:
[...]

Mm dat lijkt mij een vreemde strekking, niet elk toestel hoeft hetzelfde te kunnen.

Maar goed vooral niet kopen als je het overpriced vind natuurlijk 👍🏼
Goedendag, dat werkt goed zeg! Wat een fijne toevoeging. Ik dacht nu krijg je een halfgare oplossing, maar nee hoor, hij werkt mensen echt perfect weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Goedendag, dat werkt goed zeg! Wat een fijne toevoeging. Ik dacht nu krijg je een halfgare oplossing, maar nee hoor, hij werkt mensen echt perfect weg.
Inmiddels heb ik nog wat meer testjes gedaan, en het gaat echt wel goed. Dat krijg je waarschijnlijk als je niet per se de eerste hoeft te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Donstil schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

Inmiddels heb ik nog wat meer testjes gedaan, en het gaat echt wel goed. Dat krijg je waarschijnlijk als je niet per se de eerste hoeft te zijn ;)
Ik ben serieus onder de indruk bij foto's van mijn kinderen waar ik wat achtergrond mensen weg wil hebben. Net zoals photoshop, maar dan veel intuïtiever. En dit is nog maar beta :)

Trouwens mensen kunnen top toestellen hebben en veel verwachten, maar zonder de juiste software heb je er niet veel aan. Kijk naar de auto's waar je veel geld voor betaal en dan krijg je er crap software bij.

[ Voor 18% gewijzigd door carpebios op 28-08-2024 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Aiii schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:16:
[...]

Daar heb je een Google Pixel X voor. Dan ben je als gebruiker de tester en duurt het een paar iteraties voor het goed werkt. Bij Apple ben je wellicht niet de eerste, maar als het dan in een release zit kun je er vaak wel vanuit gaan dat het goed werkt!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:40
Ik gebruik Google Photo's app, kan dan ook magic eraser gebruiken.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
carpebios schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Hij gaat soms wel een beetje kribbig kort door de bocht, maar het is toch niet zo dat door opmerkingen van @donstil mensen echt van Tweakers vertrekken? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:57:
[...]

Hij gaat soms wel een beetje kribbig kort door de bocht, maar het is toch niet zo dat door opmerkingen van @donstil mensen echt van Tweakers vertrekken? :+
Helaas niet :P

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Schijnbaar is Apple Intelligence te activeren in EU nu volgens 9to5Mac. Je regio hoeft geen US meer te zijn schijnbaar?

https://9to5mac.com/2024/...-device-region-to-the-us/

Krijg het zelf nog niet voor elkaar alleen. Iemand anders wel?

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
Vanitas1996 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:17:
Schijnbaar is Apple Intelligence te activeren in EU nu volgens 9to5Mac. Je regio hoeft geen US meer te zijn schijnbaar?

Het is nog vroeg, maar even de hele tekst lezen; Users in the EU and China are still unable to activate Apple Intelligence.

• Dennisdn
Is wel een keer tijd dat Apple iets van een roadmap verteld wanneer we in EU iets kunnen verwachten. Zijn ze er überhaupt mee bezig of wachten ze echt op verduidelijking van de DMA en doen ze tot die tijd helemaal niets? En is EU bezig met die verduidelijking of doen die ook helemaal niets?

Wellicht vertellen ze op 9 september nog iets…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
Vanitas1996 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:17:

Net even getest
- Apple Store moet US account hebben. Met NL account stopt het met werken
- Region heb ik nu op NL gezet. AI blijft werken
- Taal heb ik nu op NL gezet, AI blijft werken
Zodra je Siri veranderd naar NL schiet AI terug op “Apple Intelligence is niet beschikbaar wanneer de iPhone ingesteld staat op Nederlands (Nederland)”

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
SuperVeloce schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 01:31:
Ik gebruik Google Photo's app, kan dan ook magic eraser gebruiken.
Even getest met wat foto's in mijn Google Photo's op mijn iPhone.
In 4 van de 5 foto's werkt die Magic Eraser ook prima!
Geinig tooltje

• Gr4mpyC3t
makooy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:02:
[...]

Net even getest
Zodra je Siri veranderd naar NL schiet AI terug op “Apple Intelligence is niet beschikbaar wanneer de iPhone ingesteld staat op Nederlands (Nederland)”
Is het nu simpeler geworden? Begrijp ik het dan goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 29-08-2024 08:20 ]

• carpebios
Nou als ik regio wijzig naar NL dan doet hij het niet meer. Bij taal nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Is het nu simpeler geworden? Begrijp ik het dan goed?
Nee, nog steeds "alles" benodigd. Met "alles" bedoel ik:
- App Store = US account
- Regio = US
- Language = English US
- Siri = US
- iOS 18.1 beta (18.0 beta werkt niet)

[ Voor 5% gewijzigd door makooy op 29-08-2024 08:43 ]

carpebios schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:20:
Nou als ik regio wijzig naar NL dan doet hij het niet meer. Bij taal nog wel.
Ooh echt, en dan "snapt" de AI ook Nederlands?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
.

[ Voor 108% gewijzigd door Sluuz op 29-08-2024 08:51 ]

PSN: Sluuz

• carpebios
Donstil schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Ooh echt, en dan "snapt" de AI ook Nederlands?
Nee, alleen de vraag is in het Nederlands. Als je iets typt zegt hij bijvoorbeeld dat er geen contact is die hoe is het weer heet.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:26
[...]

Net even getest
Perfect! Dit is dus al een aantal stappen verder dan eerder. Hebben ze de geoblock er dan afgehaald ofzo?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
makooy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Nee, nog steeds "alles" benodigd. Met "alles" bedoel ik:
- App Store = US account
- Regio = US
- Language = English US
- Siri = US
- iOS 18.1 beta (18.0 beta werkt niet)
Heb het op m’n iPad ook maar eens geconfigureerd. Hoelang duurt het voordat je wordt toegelaten, als je op de wachtlijst staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:15:
[...]

Perfect! Dit is dus al een aantal stappen verder dan eerder. Hebben ze de geoblock er dan afgehaald ofzo?
Inderdaad een paar bèta’s terug lukte mij dit niet. Nu had ik het zo ‘werkend’, nu nog ff van de wachtlijst af :+

• Dennisdn
TheVMaster schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:17:
[...]

Heb het op m’n iPad ook maar eens geconfigureerd. Hoelang duurt het voordat je wordt toegelaten, als je op de wachtlijst staat?
Ik dacht maar een paar minuten… in ieder geval geen dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:15:
[...]

Dat was al sinds de vorige beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Nee, alleen de vraag is in het Nederlands. Als je iets typt zegt hij bijvoorbeeld dat er geen contact is die hoe is het weer heet.
Aah ja,

Viel mij op dat de Amerikaanse Siri al wel kon mixen met Nederlands.

Als ik een iMessage krijg dan wordt dat wel netjes in het Nederlands voorgelezen namelijk.
Opzich voor mij prima als ik de rest dan in het Engels "moet" doen.

• Dennisweb
[...]

Net even getest
Zodra de region op NL gaat, stopt Siri bij mij met werken. Dus laat ‘m lekker op US staan. :)

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:41
Ik heb al even gezocht maar kan het antwoord niet vinden, vandaar mijn vraag: Ik heb mijn apple account als hoofdaccount gekoppeld aan die van mijn vrouw en dochter, alles staat op dit moment nog ingesteld op Nederlands (iCloud, Apple store).

Kan ik veilig mijn account instellen op US zonder dat dit invloed heeft op die van de gekoppelde gebruikers? Ik snap dat lopende abonnementen een probleem zijn maar zitten er verder nog haken en ogen aan het wisselen van mijn account naar US?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02:07

mv1

rk74 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:13:
Ik heb al even gezocht maar kan het antwoord niet vinden, vandaar mijn vraag: Ik heb mijn apple account als hoofdaccount gekoppeld aan die van mijn vrouw en dochter, alles staat op dit moment nog ingesteld op Nederlands (iCloud, Apple store).

Kan ik veilig mijn account instellen op US zonder dat dit invloed heeft op die van de gekoppelde gebruikers? Ik snap dat lopende abonnementen een probleem zijn maar zitten er verder nog haken en ogen aan het wisselen van mijn account naar US?
Ik zou lekker een apart US account aanmaken en daarmee alleen in de App Store inloggen. Dat is genoeg om Apple Intelligence werkend te krijgen en dat zorgt voor de minste problemen mocht je weer in willen loggen met je NL Apple ID in de App Store.

• mprkooij
Hmmm, ik ben opnieuw de waitlist gejoined. Duurt dit lang voor je access krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:19:
Hmmm, ik ben opnieuw de waitlist gejoined. Duurt dit lang voor je access krijgt?
Nee, soms een uurtje.

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 29-08-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Thanks, even wachten dus :)
Werkt die nieuwe feature waarbij de randen van je telefoon oplichten al of zit dat er nog niet in bij de bèta’s :)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Thanks, even wachten dus :)
Werkt die nieuwe feature waarbij de randen van je telefoon oplichten al of zit dat er nog niet in bij de bèta’s :)?
Dat is "het nieuwe" Siri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:41
mv1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Ik zou lekker een apart US account aanmaken en daarmee alleen in de App Store inloggen. Dat is genoeg om Apple Intelligence werkend te krijgen en dat zorgt voor de minste problemen mocht je weer in willen loggen met je NL Apple ID in de App Store.
Kan op een of andere manier geen nieuw account aanmaken, dus wilde ik het maar proberen door mijn huidige account te wijzigen. Maar anders toch maar gewoon geduld hebben... In Chrome geprobeerd ipv Safari, en gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door rk74 op 29-08-2024 10:48 ]

• mprkooij
Kan dit niet op 5g oid? Heb het idee dat hij die modellen niet download.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bk7OGFWRs0JbZW5nq68wZf7-fMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqihQmdstMY9FzIaxpxn0DYF.jpg?f=fotoalbum_large

• Carlos0_0
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:45:

[Afbeelding]
Geen idee, maar over het algemeen zit 99% van de mensen wel ook op wifi, aan einde van de dag ofzo als ze thuis zijn van het werk.
Zit jij nooit op wifi dan verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Carlos0_0 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Geen idee, maar over het algemeen zit 99% van de mensen wel ook op wifi, aan einde van de dag ofzo als ze thuis zijn van het werk.
Zit jij nooit op wifi dan verder?
Ik doe heel veel op 5g. Vrijwel altijd op werk of andere locaties. Thuis verschilt dit, af en toe wifi af en toe 5g. Nog even geduld dus en kijken of het thuis wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:45:

[Afbeelding]
Nou mijn iPad bleef daar gisteren (op wifi) ook wel even op hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb het ook even een nachtje laten rusten, @mprkooij. Komt vanzelf goed.
Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.