Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb sowieso 10+ tabbladen los open (niet in groepen). Mijn broer heeft het ook op zijn iPhone. Ik heb ook regelmatig ‘Deze webpagina is gecrasht’. Dat zijn vaak sites met overmatig veel JavaScript. Begint wel irritant te worden. Hoop dat dit soort glitches bij iOS 19 wel afgehandeld zijn. En anders iOS 20 alleen gericht is op bugfixing.Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:50:
Even gekeken bij mij, 1 tabblad leek het te hebben. toen ik er op drukte lade die opnieuw. en had die weer ene miniatuur plaatje bij het openen van de openstaande tabbladen.
Nu sluiten bij mij de tabbladen na 24 uur inactief, dus zal ik het al minder snel merken denk ik dan.
Ik zie iOS 18 als de Windows Vista van Apple. Heb al jaren Apple, ben soms wel echt een fanboy. Maar deze versie van iOS is mijn minst favoriete versie.
But why 🤷♂️, een website is toch weer zo geopend ?Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:40:
[...]
Ik heb sowieso 10+ tabbladen los open (niet in groepen).
Ik doe dat ook, dan heb ik de sites die ik elke dag bekijk al open staan. Daarnaast een groep met dingen die ik wil onthouden, en twee groepen voor projecten die ik nu doe. Natuurlijk kan je dat ook in bookmarks doen maar nu staat het gewoon klaar en wordt het gesynct met mijn Mac waardoor het daar ook klaar staat. Dat is een hele handige worklflow.Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:15:
[...]
But why 🤷♂️, een website is toch weer zo geopend ?
Wel raar, ik merk daar helemaal niets van, iOS is zo stabiel als het altijd al was.Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:40:
[...].
Ik zie iOS 18 als de Windows Vista van Apple. Heb al jaren Apple, ben soms wel echt een fanboy. Maar deze versie van iOS is mijn minst favoriete versie.
[ Voor 25% gewijzigd door Kassad op 24-05-2025 07:34 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik sluit zelf tabbladen af, staat zelden iets open, dus kan daar niet over meepraten. Maar iOS 18 is voor mij een stabiele build, nooit last van wat voor glitch of bug dan ook.Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:40:
[...]
Ik heb sowieso 10+ tabbladen los open (niet in groepen). Mijn broer heeft het ook op zijn iPhone. Ik heb ook regelmatig ‘Deze webpagina is gecrasht’. Dat zijn vaak sites met overmatig veel JavaScript. Begint wel irritant te worden. Hoop dat dit soort glitches bij iOS 19 wel afgehandeld zijn. En anders iOS 20 alleen gericht is op bugfixing.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Waarom niet? Ik heb vaak tabs open voor wat naslagwerk / dingen die ik nog eens moet lezen. Je gaat me toch niet vertellen dat zo'n dure telefoon, nota bene het flagship toestel, geen 10 sites aan kan?Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:15:
[...]
But why 🤷♂️, een website is toch weer zo geopend ?

O zou die zeker wel moeten kunnen, zie alleen niet in waarom alles open moet laten staan.Dennisweb schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:05:
[...]
Waarom niet? Ik heb vaak tabs open voor wat naslagwerk / dingen die ik nog eens moet lezen. Je gaat me toch niet vertellen dat zo'n dure telefoon, nota bene het flagship toestel, geen 10 sites aan kan?
Ik heb echt nooit 10 sites tegelijk open, alles mag bij mij na 24 uur dicht(dan heb ik toch wel gezien).
Daarom heb ik geen snelkoppelingen meer van websites, ook niet van tweakers.Dennisdn schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:08:
Ik snap het wel. Ik heb Tweakers bijvoorbeeld als snelkoppeling op het scherm staan. Als ik uitgelezen ben ga ik Safari niet afsluiten maar swipe het gewoon weg. Elke keer als ik de snelkoppeling gebruik komt er een “site” bij en zo staan er na een paar dagen al tientallen….
Die heb ik gewoon als bladwijzer toegevoegd, kan ik er ook snel naar toe.
:strip_exif()/f/image/lfA8xeIj3W54uixenRh1URM2.jpg?f=fotoalbum_large)
Uuhh

Zijn er wel een paar zwart overigens, maar vind het best wel mee vallen. Die “plaatjes” zijn niet meer dan screenshots lijkt het, want als ik een hele oude open laad de pagina gewoon opnieuw en matched het screenshot (uiteraard) niet meer.
Edit: 500 is de max overigens.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb 98 tabs open staan en bij groot deel is de preview zwart. Als ik door de tabbladen scroll worden de meeste overigens wel weer zichtbaar.Dennisweb schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:07:
[Afbeelding]
Heb al maanden deze bug in Safari. Ergens begonnen rond iOS 18.4, denk ik. Ik weet dat ik niet de enige ben. Maar mijn hemel, wat heeft Apple toch uitgespookt?
Fijn dat ik dus niet de enige ben met die bug. Hopelijk lost Apple het snel op. Ik krijg de tabbladen alleen weer zichtbaar, als ik de site opnieuw open.Dj-sannieboy schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:54:
[...]
Ik heb 98 tabs open staan en bij groot deel is de preview zwart. Als ik door de tabbladen scroll worden de meeste overigens wel weer zichtbaar.
Er zijn ook een paar sites die flink leunen op JavaScript. Die krijgen dan de 'Webpagina is gecrasht'-behandeling.
Wat kan ik nog meer doen?
Stel dat die 2018 iPad vandaag ineens écht stuk gaat of bijvoorbeeld gestolen wordt.... Wát ga je dan missen?Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:47:
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil iOS op IPad updaten, maar er is te weinig ruimte. Er is blijkbaar 11,84 GB nodig en ik heb bijna geen ruimte (iPad 6 met 32 GB). Wat ik dan doe is alle bewaard kranten in krantenapps verwijderen, evenals bestanden in de social media-app. Dan nog enkele apps verwijderen om later terug te zetten (maar dat zet niet veel zoden aan de dijk). Foto’s en mail verwijderen leveren resp nog 2 en 3 GB op, maar ook dat is niet genoeg om de 11 GB te bereiken.
Oftewel: Als je die iPad een herstel middels DFU geeft, wat ga je daarna volgens jezelf daarna missen?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Updaten door je iPad aan te sluiten op je Windows laptop/pc of Mac.Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:47:
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil iOS op IPad updaten, maar er is te weinig ruimte. Er is blijkbaar 11,84 GB nodig en ik heb bijna geen ruimte (iPad 6 met 32 GB). Wat ik dan doe is alle bewaard kranten in krantenapps verwijderen, evenals bestanden in de social media-app. Dan nog enkele apps verwijderen om later terug te zetten (maar dat zet niet veel zoden aan de dijk). Foto’s en mail verwijderen leveren resp nog 2 en 3 GB op, maar ook dat is niet genoeg om de 11 GB te bereiken.
In iTunes laten updaten, dan voert hij een in-place update uit, waarbij de vrije schijfruimte niet van belang is. ( daar gebruikt hij je laptop /pc voor om heen en weer te schuiven ).Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:47:
Wat je ook kan doen, backup maken in iCloud, iPad helemaal leeg maken en dan de update doen. Daarna backup terug zetten.Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:47:
@Will_M Stel dat die 2018 iPad vandaag ineens écht stuk gaat of bijvoorbeeld gestolen wordt.... Wát ga je dan missen?…
Ik denk uiteindelijk heel weinig…
Dus dan kan er wellicht nog veel meer vanaf, dan wat je er nu steeds af gooit.Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:41:
Dank voor jullie suggesties. Updaten via computer heb ik lang niet gedaan, maar zal dat weer eens gaan doen.
@Will_M Stel dat die 2018 iPad vandaag ineens écht stuk gaat of bijvoorbeeld gestolen wordt.... Wát ga je dan missen?…
Ik denk uiteindelijk heel weinig…
Dat bedoelde die er denk ik een beetje mee.
That makes sense.Dennisdn schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 05:32:
Geruchten dat 19 t/m 25 overgeslagen worden en iOS26 er aan komt
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik ben blij met deze wijziging. Het is niet meer te onthouden, alleen iOS lukt me.Dennisdn schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 05:32:
Ben benieuwd of ze dat ook bij hardware gaan doen. De Mac is altijd al early, mid, end 20xx. Maar bijv de “iPhone Pro 2026”. Zou handig zijn.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Het zou Inderdaad allemaal een stuk logischer worden, ook om wat later te kunnen zien uit welk jaar een iOS of inderdaad liefst ook device ook alweer was. Je kunt dan nog discussiëren of het niet 2025 moet zijn, maar zoals ze in het artikel ook al zeggen is dat in de automobielindustrie ook gebruikelijk om dan 2026 als modeljaar aan te wijzen. Intussen erg benieuwd naar de eerste bèta’sMog schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:07:
[...]
Ik ben blij met deze wijziging. Het is niet meer te onthouden, alleen iOS lukt me.
Ben benieuwd of ze dat ook bij hardware gaan doen. De Mac is altijd al early, mid, end 20xx. Maar bijv de “iPhone Pro 2026”. Zou handig zijn.
Haha whow, wat een rommeltje.Dennisdn schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 05:32:
iOS 2026, of een naam per jaar zoals bij macOS zou ik dan logischer vinden eigenlijk.
Vraag mij überhaupt af wat die nummers nog toevoegen voor de normale gebruiker, als ik nu mijn vrouw zou vragen welke versie ze draait heeft ze toch al geen flauw idee.
Niet helemaal, er is een keer een 'New iPad' geweest, volgens mij was dat de 3e generatie van de normale iPad. Dat was marketingtechnisch niet echt een handige keuze.Mog schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:07:
[...]
Ik ben blij met deze wijziging. Het is niet meer te onthouden, alleen iOS lukt me.
Ja klopt die Ipad had ik toen ook volgens mij, was de 1ste ipad die ik had.THE_BASE schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Niet helemaal, er is een keer een 'New iPad' geweest, volgens mij was dat de 3e generatie van de normale iPad. Dat was marketingtechnisch niet echt een handige keuze.
Hier voegde ze het Retina display toe toen voor het eerst.
Haha ja dat was een rommeltje, en niet krachtig genoeg om het retina scherm aan te sturen.THE_BASE schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Niet helemaal, er is een keer een 'New iPad' geweest, volgens mij was dat de 3e generatie van de normale iPad. Dat was marketingtechnisch niet echt een handige keuze.
Daarom kwam toen na zes maanden al de opvolger in de “The iPad with retina display”, wat dus eigenlijk de 2e iPad met dit scherm was maar kopers begrepen dat niet door die onlogische naamvoering.
Aan het begin van een productcycle wordt het er wel duidelijker van, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of het ook aan het eind van een productcycle duidelijker zal zijn.Dennisdn schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:27:
[...]
Het zou Inderdaad allemaal een stuk logischer worden, ook om wat later te kunnen zien uit welk jaar een iOS of inderdaad liefst ook device ook alweer was. Je kunt dan nog discussiëren of het niet 2025 moet zijn, maar zoals ze in het artikel ook al zeggen is dat in de automobielindustrie ook gebruikelijk om dan 2026 als modeljaar aan te wijzen. Intussen erg benieuwd naar de eerste bèta’s
Fictief scenario: Een iPhone 14 krijgt geen update naar iOS 28. Dit betekent dus dat er feature-ondersteuning is tot en met september 2027. Daarna gaat Apple zo nu en dan nog een security-update uitbrengen, bijvoorbeeld iOS 27.5.8 in januari 2029 of zo.
Het doel van Apple lijkt te zijn dat een versienummer duidelijkheid schept over het jaar waarin het uitgebracht is? Dan brengt dit alsnog verwarring denk ik?
[ Voor 5% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 29-05-2025 12:53 ]
Have you tried turning it off and on again?
[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 02-06-2025 12:01 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hier kwam ie wel door op de toestellen die op stil staan.WhatsappHack schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:01:
Apart, de Noodmeldingen (test van vandaag voor NL-Alert) geven hier geen geluid meer als het toestel op stil staat. Dat is... Niet bijster handig.
Vreemd, hier op een iPhone 11 en 16 Pro beiden enkel de melding in beeld; maar geen alarmgeluid. Beiden iOS 18.5. Geen focus actief.Dennisdn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:15:
[...]
Hier kwam ie wel door op de toestellen die op stil staan.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Misschien hetzelfde gedoe als met de wekker die geen geluid geeft als het speakervolume handmatig helemaal op nul is gezet?WhatsappHack schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:20:
[...]
Vreemd, hier op een iPhone 11 en 16 Pro beiden enkel de melding in beeld; maar geen alarmgeluid. Beiden iOS 18.5. Geen focus actief.
Daarnaast nog een iPhone 7 op 15.8.4 die wel lawaai maakte (geen idee hoe de stil-switch stond) en een SE (gen 1) ook op 15.8.4 waarbij het lawaai ook niet door de STIL heen ging, bij omzetten kwam het geluid wel direct binnen.
Bij mij hetzelfde. Wel trillen.WhatsappHack schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:01:
Apart, de Noodmeldingen (test van vandaag voor NL-Alert) geven hier geen geluid meer als het toestel op stil staat. Dat is... Niet bijster handig.
Ook naar gekeken idd, maar staan rond de 80%Dennisdn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:33:
[...]
Misschien hetzelfde gedoe als met de wekker die geen geluid geeft als het speakervolume handmatig helemaal op nul is gezet?
Ik heb het ook staan op zowel de werk als prive telefoon, maar zag hier ook wisselend resultaat op he twerk.Donstil schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:48:
Ik heb NL-Alert uit staan dus geen inhoudelijke test maar hoorde op kantoor ook verdacht weinig inderdaad.
Maar heb dit al wel vaker gezien, vaak genoeg bij mensen de melding zag en geen geluid hoorde.
Een zoekslag op internet laat zien dat ik niet de enige ben (https://www.reddit.com/r/...f36/mail_app_downfreezes/).
Anderen hier ook last van?
Idempotent.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Deze had ik ook inderdaad. Bij mij nu ook opgelost.Yucko schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:28:
ik heb wel een tijdlang gehad dat wanneer ik een notificatie kreeg over een email en op de notificatie tikte om de mail te opnen dat dan de mailapp vastliep/hing. Sinds 18.5 is dat (hier in ieder geval) opgelost.
©2004
Als een bedrijf bijvoorbeeld kiest voor een iPhone in verband met standaardisatie, komt die standaardisatie dan voort uit het feit dat alle toestellen een bepaalde versie van het besturingssysteem hebben, die voor alle modellen hetzelfde is, of komt de standaardisatie voort uit dat er één model toestel gebruikt mag worden.
Ik denk eerlijk gezegd het operating system. Bij mijn werkgever hebben we de keuze tussen 2 iPhone-modellen of BYOD maar het is verplicht om altijd en overal de laatste versie van iOS te gebruiken.Als een bedrijf bijvoorbeeld kiest voor een iPhone in verband met standaardisatie, komt die standaardisatie dan voort uit het feit dat alle toestellen een bepaalde versie van het besturingssysteem hebben, die voor alle modellen hetzelfde is, of komt de standaardisatie voort uit dat er één model toestel gebruikt mag worden.
Net corner trap gekeken, heb kennelijk 101 taps open staan en kon geen vinden welke geen preview heeft.Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:43:
[...]
In Safari worden mijn tabbladen steeds zwart en moet ik de pagina's opnieuw laden. Kijk bijvoorbeeld naar het eerste tabblad boven: daar zie je de preview wel gewoon. Maar bij andere sites worden de tabbladen steeds zwart met een Safari-logo. Dat is overigens niet alleen bij X zo, maar bij meerdere sites.
Hoe oud zijn jouw taps welke dit vertonen?
Een pagina kan ergens aangeven hoelang deze data geldig is, misschien heeft het daarmee te maken.
Dat klinkt alsof er een grote update is binnengehaald die nu verwerkt wordt. Dan krijg je dat soort verschijnselen ook.rorie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:23:
Ik draai hier al een tijdje iOS 18.6 beta op een iPhone 13 zonder enkel probleem. Nu is vanaf zaterdag mijn iPhone ineens veel trager dan normaal, wordt heel warm bij laden en normaal gebruik. Heb echt alles al geprobeerd, zelfs nog meer dan 50 gb ruimte vrij. Accu gaat ineens nog een halve dag mee. Iemand met dezelfde ervaring met iOS 18.6 dev, of is mijn telefoon gewoon stuk?
Of je bent gehackt of heb een trojan of zoiets binnengekregen die nu hard bezig is je inhoud over te hevelen om straks je toestel te wissen en blokkeren?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Misschien een stomme vraag. Maar waarom zou je de beta draaien van 18.6?rorie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:23:
Ik draai hier al een tijdje iOS 18.6 beta op een iPhone 13 zonder enkel probleem. Nu is vanaf zaterdag mijn iPhone ineens veel trager dan normaal, wordt heel warm bij laden en normaal gebruik. Heb echt alles al geprobeerd, zelfs nog meer dan 50 gb ruimte vrij. Accu gaat ineens nog een halve dag mee. Iemand met dezelfde ervaring met iOS 18.6 dev, of is mijn telefoon gewoon stuk?
Een hele nieuwe versie kan ik begrijpen. Maar waarom de negatieve dingen van een bèta voor een hele kleine update?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Idempotent.
En eindelijk is het oververhittingsprobleem (sinds 18.4) ook opgelost. Mijn oude XS Max (maar ook diverse 13 Pro’s en 15PM’s op diverse fora) raakte oververhit en werd zelfs onbruikbaar. Mijn battery health is in de afgelopen maanden 8% omlaag gegaan..Milan1NL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:16:
Schopje. 18.6 is officieel uitgekomen. [Afbeelding]
Nu bij intensief gebruik gewoon weer ‘handwarm’. Erg fijn
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Iemand een tip hoe ik die fix?
Dit issue speelt al maanden, maar ik begin het nu pas echt zat te worden.
Bij instellingen>telefoon>reageer met tekstbericht staan 3 berichten ingevoerd maar ik vind verder geen toggle om dit in/ uit te schakelen.
Iemand bekend met dit issue en is dit eenvoudig op te lossen?
Toestel iPhone 14 Pro, iOS 18.6
Edit: bij berichtinstellingen staat ‘verstuur als tekstbericht’ ook ingeschakeld
Edit 2: voor de duidelijkheid. Tijdens een inkomende oproep zie ik enkel de mogelijkheid voor opnemen en de herinneringsknop. De tekst knop links komt helemaal niet in beeld.
Edit 3: opgelost! Instellingen > FaceID en toegangscode > toegang bij vergrendelen.
Antwoord met bericht stond hier uitgeschakeld.
[ Voor 33% gewijzigd door z0bin op 02-08-2025 15:33 ]
Nu heeft dat 3x gewerkt maar vervolgens vraagt hij nu steeds naar toestemming om Spotify te openen.
Hoe krijg ik dat afgezet?
Tevens zou ik graag willen dat hij mijn liked songs moet afspelen maar dat krijg ik al helemaal niet werkend.
Er zou een Siri methode moeten zijn maar als ik Siri opdracht geef om Spotify te openen werkt dat al niet.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Als je er op klikt, staat de automatisering op Voer onmiddellijk uit of staat er voer uit na bevestiging?icecreamfarmer schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:06:
Ik heb een opdracht gemaakt dat bij het verbinden met de auto hij spotify moet openen en vervolgens op play moet drukken. Als dat achter de rug is moet hij het scherm locken. Daarbij ingesteld dat hij niet om toestemming moet vragen voor het starten van de opdracht.
Nu heeft dat 3x gewerkt maar vervolgens vraagt hij nu steeds naar toestemming om Spotify te openen.
Tevens zou ik graag willen dat hij mijn liked songs moet afspelen maar dat krijg ik al helemaal niet werkend.
Er zou een Siri methode moeten zijn maar als ik Siri opdracht geef om Spotify te openen werkt dat al niet.
Voer onmiddellijk uit. Daarom snap ik het ook niet.Locolau schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:43:
[...]
Als je er op klikt, staat de automatisering op Voer onmiddellijk uit of staat er voer uit na bevestiging?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Deze is onderhouden door Raymond Hill en dezelfde als ook beschikbaar is voor firefox, edge en Firefox.
Github link: https://github.com/uBlockOrigin/uBOL-home
Apple Store link: https://apps.apple.com/us...-origin-lite/id6745342698
In het verleden moest ik sommige automatiseringen echt helemaal verwijderen na enkele IOS updates en vervolgens weer opnieuw handmatig invoeren (dus niet de oude prompt recyclen). Daarna deden ze het weer (icm Carplay).icecreamfarmer schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:06:
Ik heb een opdracht gemaakt dat bij het verbinden met de auto hij spotify moet openen en vervolgens op play moet drukken. Als dat achter de rug is moet hij het scherm locken. Daarbij ingesteld dat hij niet om toestemming moet vragen voor het starten van de opdracht.
Wellicht is dat nog iets
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
De toggle staat zelf goed ingesteld. Heeft iemand een idee? Of is app opnieuw installeren voldoende geweest?
Ik heb een toggle bij mn control screen om uit aan te zetten maar dan gaat ook zwart/wit filter aan/uit.
Geen idee waarom er een zwart/wit filter aan zou gaan. Hier is het verminder witpunt gekoppeld aan drie keer snel achter elkaar de powerbutton indrukken.Locolau schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:44:
Ik zeg vaak “verminder witpunt” aan zodat m’n ogen minder fel licht krijgen. Wanneer ik dan in instellingen de optie zoek, vind die het niet de helft van de tijd; en ik spel het goed. Iemand enig idee?
Ik heb een toggle bij mn control screen om uit aan te zetten maar dan gaat ook zwart/wit filter aan/uit.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Geen idee waarom er een zwart/wit filter aan zou gaan. Hier is het verminder witpunt gekoppeld aan drie keer snel achter elkaar de powerbutton indrukken.Locolau schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:44:
Ik zeg vaak “verminder witpunt” aan zodat m’n ogen minder fel licht krijgen. Wanneer ik dan in instellingen de optie zoek, vind die het niet de helft van de tijd; en ik spel het goed. Iemand enig idee?
Onder toegankelijkheid, activeringsknop, verminder witpunt
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hoezo zou je het zoeken, zo moeilijk is het toch niet om te vinden ?Locolau schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:44:
Instellingen --> toegangkelijkheid--> Weergave en tekstgrootte
/f/image/VLgb0JaCw7fbyv2BVWIgk5YN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Bw1Mmw79c6OWRgESeEYS7wxr.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ingesteld dat na 20u mn iPhone een automatisering loopt en het zwart/wit wordt, en minder fel via die verminder witpunt. Daar heb ik een toggle voor gemaakt.
Idempotent.
https://www.macrumors.com...18-6-2-vulnerability-fix/
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Het is geen security-update maar een iOS-update met daarin toevallig ook wat security-updatesLocolau schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:02:
Waarom zijn die updates zo groot? Mijn iPhone en iPad zeggen dat ze minimaal 12gb ruimte moeten hebben voor dit soort security updates...
Daarbij heb ik Apple Pay staan en PayPal. Maar die PayPal wil ik liever vanaf.
Nu heb ik al uitgevonden dat je via https://account.apple.com/ dit kan aanpassen.
Maar het is of een CreditCard/DebitCard (met een CVV) of via je mobiele provider volgens mij of PayPal.
Is er geen mogelijkheid om dit direct via een bankrekening te laten gebeuren (ik gebruik ING hiervoor)?
Nee, iDeal is wel mogelijk maar dan alleen via opwaarderen. Als je recent een nieuwe pas hebt ontvangen van ING dan zou je het via de debit card optie moeten kunnen doen maar anders moet het via de alternatieve varianten zoals Paypal, mobiele provider etc.Xavier schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:49:
Vraagje. Bij Instellingen -> je eigen naam bovenaan -> Betalingen en verzending
Daarbij heb ik Apple Pay staan en PayPal. Maar die PayPal wil ik liever vanaf.
Nu heb ik al uitgevonden dat je via https://account.apple.com/ dit kan aanpassen.
Maar het is of een CreditCard/DebitCard (met een CVV) of via je mobiele provider volgens mij of PayPal.
Is er geen mogelijkheid om dit direct via een bankrekening te laten gebeuren (ik gebruik ING hiervoor)?
Het is klein bier, maar het irriteert wel een beetje want je kunt vervolgens de app die je dacht afgesloten te hebben niet afsluiten. Hij lijkt er een eigen draai aan te geven.
De oplossing is niet heel moeilijk; ff naar spotify schakelen en op play drukken en hij pakt hem netjes over.
Iemand hier bekend mee?
Heb t gevoel dat m’n batterij sneller leeg is na RC 26
Wat noem jij afsluiten, gewoon naar boven vegen of zo schuin omhoog dat je die voorbeeldjes krijgt en daar weg vegen ?.SuBBaSS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:50:
Ik heb al een tijdje dat mijn 16 pro op 18.6.2 de (native) podcast app schijnbaar op de achtergrond "open" laat staan. Ook al heb ik de app zeker weten afgesloten, als ik dan bijv. in mijn auto stap dan begint hij automatisch de podcast (die ik dus afgesloten had) weer af te spelen.
Het is klein bier, maar het irriteert wel een beetje want je kunt vervolgens de app die je dacht afgesloten te hebben niet afsluiten. Hij lijkt er een eigen draai aan te geven.
De oplossing is niet heel moeilijk; ff naar spotify schakelen en op play drukken en hij pakt hem netjes over.
Iemand hier bekend mee?
Dat 1ste is niet afsluiten maar gewoon na de app na de achtergrond gooien.
Ligt er aan hoeveel zooi je erop heb staanMarioMark1541 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:15:
Hoe lang duurt t voordat de iPhone helemaal geïnstalleerd is ( achtergrond proces )
Dat is me bekend. Ik sluit hem af waarna hij dan ook niet meer in de "app caroussel' zichtbaar is.Carlos0_0 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:16:
[...]
Wat noem jij afsluiten, gewoon naar boven vegen of zo schuin omhoog dat je die voorbeeldjes krijgt en daar weg vegen ?.
Dat 1ste is niet afsluiten maar gewoon na de app na de achtergrond gooien.
Maar schijnbaar blijft hij op de achtergrond actief en is er geen verdere mogelijkheid om de app te sluiten.
De "voorbeeldjes" zijn dus die app caroussel en daar is hij dus niet meer zichtbaar.
Heb je dat alleen met de podcast app? Hier flipt ios ook als er gewoon geen audio player open staat. Ik heb dan de podcast app eraf gegooid dus daar kan hij niet op terugvallen. Ik moet dan in carplay zelf een van de audioapps aantikken en op play drukken.SuBBaSS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:50:
[...]
Dat is me bekend. Ik sluit hem af waarna hij dan ook niet meer in de "app caroussel' zichtbaar is.
Maar schijnbaar blijft hij op de achtergrond actief en is er geen verdere mogelijkheid om de app te sluiten.
De "voorbeeldjes" zijn dus die app caroussel en daar is hij dus niet meer zichtbaar.
Zo zitten er wel meer irritante zaken in ios. Begin het steeds meer een on-af / beta besturingssysteem te vinden.
Anyway, ik verhelp het door een automation te draaien die de andere podcast app start als carplay start.
Kan me herinneren dat ik het ook met de Nederland.fm app had, alleen die gebruik ik minder.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:16:
[...]
Heb je dat alleen met de podcast app? Hier flipt ios ook als er gewoon geen audio player open staat. Ik heb dan de podcast app eraf gegooid dus daar kan hij niet op terugvallen. Ik moet dan in carplay zelf een van de audioapps aantikken en op play drukken.
Zo zitten er wel meer irritante zaken in ios. Begin het steeds meer een on-af / beta besturingssysteem te vinden.
Anyway, ik verhelp het door een automation te draaien die de andere podcast app start als carplay start.
Is me even niet mogelijk het te reproduceren.
Ik heb sowieso dat ik mijn telefoon 1 op de 3 a 4 keren opnieuw moet verbinden met mijn autoradio via bluetooth. Die is dan zodanig 'borked' dat als ik de radio niet verwijder in BT-instellingen en opnieuw koppel ik dan een vage iOs foutmelding krijg. Bluetooth uit en aan op de telefoon en dan is ie weer te koppelen.
Ik sluit hierbij mijn radio niet uit (redelijk cheap Kenwood ding). Die moet dan ook een 'initialize" op de bluetooth instellingen hebben voor de telefoon weer herkend wordt.
Overschakelen naar een andere podcast app is inderdaad ook nog een optie. Ik begrijp dat de native iOs app onderhand links- en rechts ingehaald wordt door alternatieven.
Dat ga ik in ieder geval overwegen.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Edit; ik heb geen mogelijkheid tot carplay in mijn oude Twingootje. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als audi-bron middels spotify en heel af en toe navigatie via de maps app.
[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 13-09-2025 17:29 ]
Aah bluetooth!? Dan kan je alsnog het met een automation oplossen. Niet nodig om van app te wisselen.SuBBaSS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:24:
[...]
Kan me herinneren dat ik het ook met de Nederland.fm app had, alleen die gebruik ik minder.
Is me even niet mogelijk het te reproduceren.
Ik heb sowieso dat ik mijn telefoon 1 op de 3 a 4 keren opnieuw moet verbinden met mijn autoradio via bluetooth. Die is dan zodanig 'borked' dat als ik de radio niet verwijder in BT-instellingen en opnieuw koppel ik dan een vage iOs foutmelding krijg. Bluetooth uit en aan op de telefoon en dan is ie weer te koppelen.
Ik sluit hierbij mijn radio niet uit (redelijk cheap Kenwood ding). Die moet dan ook een 'initialize" op de bluetooth instellingen hebben voor de telefoon weer herkend wordt.
Overschakelen naar een andere podcast app is inderdaad ook nog een optie. Ik begrijp dat de native iOs app onderhand links- en rechts ingehaald wordt door alternatieven.
Dat ga ik in ieder geval overwegen.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Edit; ik heb geen mogelijkheid tot carplay in mijn oude Twingootje. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als audi-bron middels spotify en heel af en toe navigatie via de maps app.
Ps. carplay kan in iedere auto ~100e bij ome ali.
Da's inderdaad wel een optie om naar te kijken ja, automation. Niet eerder aan gedacht, dus thanks.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:30:
[...]
Aah bluetooth!? Dan kan je alsnog het met een automation oplossen. Niet nodig om van app te wisselen.
Ps. carplay kan in iedere auto ~100e bij ome ali.
Heb niet zo'n goede ervaring met die dongles. Vooral qua verbindingsproblemen (traag verbinding maken) waardoor ik daar niet meteen (meer) aan denk.
Daarnaast: heb je het interieur van een twingo II wel eens gezien? Daar ga je nergens netjes een schermpje wegwerken en dat heb je toch het liefst om carplay te kunnen gebruiken.
Ik gebruik mijn telefoon dus vooral als audiobron en sporadisch handsfree bellen. Daarin zou BT wel moeten voldoen.
Ga je advies voor automation sowieso opvolgen. Dat scheelt al wat frustratie. Soms blijft de boel wekenlang vebonden, maar vandaag was ie de verbinding tot tweemaal toe weer kwijt waardoor ik dat hele koppelingsproces weer moest doorlopen. En dat is wel wat frustrerend dus..
Het is wel grappig om te zien hoe er elk jaar bij het uitkomen van eem major release mensen gaan klagen dat er iets niet goed is omdat de boel trager wordt of warm wordt en dat de accu snel leeg is.MarioMark1541 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:15:
Hoe lang duurt t voordat de iPhone helemaal geïnstalleerd is ( achtergrond proces )
En elk jaar weer blijkt dit te komen doordat er veel nieuws op het apparaat komt en die dan op de achtergrond druk bezig is met van alles. En ja, daardoor is de rest trager en wordt het apparaat (iPhone, iPad) warm en kost dat accucapaciteit.
Gewoon uit leten werken. Kan enkele dagen (of langer?) duren en dan is de boel meestal weer back to normal.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
En onbewust zit men vaker op de iPhone om alle nieuwe functies te proberen.Hippe Lip schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:00:
[...]
Het is wel grappig om te zien hoe er elk jaar bij het uitkomen van eem major release mensen gaan klagen dat er iets niet goed is omdat de boel trager wordt of warm wordt en dat de accu snel leeg is.
En elk jaar weer blijkt dit te komen doordat er veel nieuws op het apparaat komt en die dan op de achtergrond druk bezig is met van alles. En ja, daardoor is de rest trager en wordt het apparaat (iPhone, iPad) warm en kost dat accucapaciteit.
Gewoon uit leten werken. Kan enkele dagen (of langer?) duren en dan is de boel meestal weer back to normal.
Dat is ook een vorm van verwerken.
Idempotent.
Overigens laatst iPhone 13 Mini geüpdatet van iOS 18.6.2 naar iOS 26 RC en daar dus geen enkele indicatie van optimalisatie in de achtergrond. Terwijl je dat aan de batterijduur (nog) wel merkt. Misschien komt 'ie nog…

Op iOS is er ook een notificatie, 18 ook al. Deze staat onder het kopje batterij bij de instellingen. Ik heb net een iPhone overgezet en had de notificatie ongeveer 24 uur.MainframeX schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:22:
Op zich zou Apple dat makkelijk op kunnen lossen door na iedere upgrade een notificatie te plaatsen zolang die achtergrondtaken nog lopen. Op Android gebeurt dit al sinds jaar en dag en kan je zelfs de voortgang ervan zien.
Dat is geen notificatie maar een tekst waar je als gebruiker nadrukkelijk naar op zoek moet om hem te vinden. Met notificatie bedoel ik een bericht dat in je notificatie centrum verschijnt, waar de kans veel groter is dat de gebruiker deze gaat zien. Het zou ze een hoop gezeur op de support kanalen en fora schelen.Kassad schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:27:
[...]
Op iOS is er ook een notificatie, 18 ook al. Deze staat onder het kopje batterij bij de instellingen. Ik heb net een iPhone overgezet en had de notificatie ongeveer 24 uur.
Idempotent.
Is clean genoeg wat mij betreft. De laatste jaren is het echt zeldzaam geworden dat er problemen meeverhuizen naar een nieuwe versie.-TheNose- schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:02:
Is alweer een tijdje geleden dat ik bèta’s draaide en merk dat dingen voor mij gewoon moeten werken ipv ermee te klooien. Heeft het zin om mijn iPhone (16 pro) opnieuw te installeren op de laatste niet beta iOS 18.x en dan straks 26 bij release te pakken of als ik nu bèta’s uit heb staan straks gewoon de full release installeren en is dat clean genoeg?
Heb wel veel app geprobeerd de laatste tijd en ben nu enorm aan het minimaliseren digitaal wat erg prettig is. Misschien is overal een clean install willen doen wel iets van vroeger hoor.Gr4mpyC3t schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:57:
[...]
Is clean genoeg wat mij betreft. De laatste jaren is het echt zeldzaam geworden dat er problemen meeverhuizen naar een nieuwe versie.
Dat denk ik ook. Dat het niet noodzakelijk is neemt overigens niet weg dat je het alsnog kan doen. Ergens ook wel logisch dat je eens in de zoveel tijd ook eens kritisch kijkt naar de apps die je gebruikt.-TheNose- schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:01:
[...]
Heb wel veel app geprobeerd de laatste tijd en ben nu enorm aan het minimaliseren digitaal wat erg prettig is. Misschien is overal een clean install willen doen wel iets van vroeger hoor.
Het is tegenwoordig meer een kwestie van voorkeur dan dat het echt nodig is.
[ Voor 68% gewijzigd door Splinter Cell op 15-09-2025 11:39 ]
...iOS18.7 is blijkbaar released, zie net bij het updaten een melding. Voor de mensen die graag bij iOS18 blijven, want zelf ben ik nu iOS26 ofzo aan het downloaden en installeren.Splinter Cell schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:38:
*verkeerde topic
Haha. Probeer het weekje en je bent dat oude weer vergeten.noslen schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:16:
Ik blijf voorlopig lekker op 18.7 zitten. Ios 26 ziet er niet uit. Jammer
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.