sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:16:
[...]
Heb je dat alleen met de podcast app? Hier flipt ios ook als er gewoon geen audio player open staat. Ik heb dan de podcast app eraf gegooid dus daar kan hij niet op terugvallen. Ik moet dan in carplay zelf een van de audioapps aantikken en op play drukken.
Zo zitten er wel meer irritante zaken in ios. Begin het steeds meer een on-af / beta besturingssysteem te vinden.
Anyway, ik verhelp het door een automation te draaien die de andere podcast app start als carplay start.
Kan me herinneren dat ik het ook met de Nederland.fm app had, alleen die gebruik ik minder.
Is me even niet mogelijk het te reproduceren.
Ik heb sowieso dat ik mijn telefoon 1 op de 3 a 4 keren opnieuw moet verbinden met mijn autoradio via bluetooth. Die is dan zodanig 'borked' dat als ik de radio niet verwijder in BT-instellingen en opnieuw koppel ik dan een vage iOs foutmelding krijg. Bluetooth uit en aan op de telefoon en dan is ie weer te koppelen.
Ik sluit hierbij mijn radio niet uit (redelijk cheap Kenwood ding). Die moet dan ook een 'initialize" op de bluetooth instellingen hebben voor de telefoon weer herkend wordt.
Overschakelen naar een andere podcast app is inderdaad ook nog een optie. Ik begrijp dat de native iOs app onderhand links- en rechts ingehaald wordt door alternatieven.
Dat ga ik in ieder geval overwegen.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Edit; ik heb geen mogelijkheid tot carplay in mijn oude Twingootje. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als audi-bron middels spotify en heel af en toe navigatie via de maps app.
[
Voor 9% gewijzigd door
SuBBaSS op 13-09-2025 17:29
]