Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 12:08
Theone098 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:49:
Ik heb sinds een paar maanden dat "Zoek Mijn" slecht werkt. Mijn gezinsleden kunnen mij probleemloos vinden, maar bij duurt het erg lang voordat ik resultaat zie (vaak geeft deze "geen locatie" gevonden). Soms werkt het om bij locatievoorzieningen "deel mijn locatie" uit te zetten. Maar de volgende keer dat ik de app start, werkt het niet meer.

Ik heb naast de iPhone 15 Pro ook een Apple Watch 9 ultra 2 en een iPad Pro op hetzelfde account (naast de gezinsleden).

Ik heb al verschillende tips via Google geprobeerd:
- Het ligt niet aan het (netwerk)bereik.
- Het juiste icloud account is ingelogd
- Datum toestel klopt
- iOS is up-to-date
- Geen sprake van teveel toestellen gekoppeld aan iCloud.
- Rebooten helpt soms (en dan maar eenmalig).
- Locatievoorzieningen staat uiteraard aan.

Iemand de gouden tip?
Nou breekt mijn klomp. Als ik zoek op personen heb ik bovenstaand probleem en kan geen locatie worden gevonden. Als ik zoek op apparaten, staat de locatie er bijna direct :F . Switch ik in de app weer naar personen, dan wordt er geen locatie gevonden :-( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:25
Dennisdn schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:30:
[...]

Ik snap wel dat ze geen zin hebben om beta-testers voor elk wissewasje te gaan helpen. Maar ik denk dat áls er echt een hardwarebrick door de beta zou komen er alarmbellen af gaan, een medewerker echt wel overruled wordt omdat Apple het dan héél graag wil weten en het toestel, bij wijze van spreken, met een privéjet wordt opgehaald voor onderzoek.

Jammer genoeg blijf je in de praktijk afhankelijk van de welwillendheid van een medewerker.
In mijn geval ging het om een geheel gebarsten scherm. De tools die ze gebruiken werken niet op beta software. Wat misleidend is, is zeggen dar ik het niet zelf terug kan draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door combimagnetronn op 08-05-2025 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:32
Ik heb gister telefonisch met een manager van de Apple Store gesproken, die was het met mij eens dat de medewerker te resoluut had gezegd "ligt aan de beta" en wel het gesprek met mij aan had moeten gaan of in ieder geval beter naar mijn verhaal en eigen constateringen had kunnen luisteren.
In Apple SEED (het opleidings systeem van Apple, heb er zelf ook toegang toe), wordt juist gehamerd op het feit dat je altijd rustig het gesprek moet aangaan en nooit resoluut moet wijzen naar iets.

Er loopt ook een intern onderzoek bij Apple naar 16 Pro en 16 Pro Max die spontaan strepen op het beeld vertonen, mogelijk was de medewerker hier niet goed van op de hoogte.

Op dit moment is mijn serienummer "flagged" in het repair systeem van Apple met de notitie dat ik scherm problemen hebt. Mogelijk wordt ik later teruggebeld als er meer duidelijk is van het interne onderzoek.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:57
Raar: hier is mijn iPhone 13 Mini vannacht opgeladen tot (maar) 62%. :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYcflI66rMse3hFyyVDin4P6drw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UBySwEQ4oOrj1llsAUiLmYXq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHObq9FobYa45W9BPLjv3TH8G8k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2BjHY2uQWUbAsSpzJyt32Px4.png?f=fotoalbum_large

Telefoon is bijna twee jaar oud (09-2023) en loopt op iOS 18.4.1.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 17:20
Zowel mijn vriendin als ik hebben sinds kort dat sporadisch thuis de verbinding constant switch tussen 5g & wifi.
Ik heb ‘t idee dat dit sinds de iOS update is naar 18.4.1. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Wifi-assistentie staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:21
Yonix schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 06:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je dit vaker? Of eenmalig? Herstart en alles zou doorgaans weer normaal moeten werken.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:13

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Exterminator schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:48:
Zowel mijn vriendin als ik hebben sinds kort dat sporadisch thuis de verbinding constant switch tussen 5g & wifi.
Ik heb ‘t idee dat dit sinds de iOS update is naar 18.4.1. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Wifi-assistentie staat uit.
k had zoiets en hab daarna de WiFi-assistentie uitgezet (Gebruik automatisch mobieledataverbinding wanneer de wifiverbinding slecht is). Bij een matige WiFi blijft die op en neer hoppen en daar heb ik geen zin in. Sindsdien is het stabiel.

Heb je dat aan staan (bij Instellingen > Mobiel netwerk).

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-06 14:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Raar inderdaad, misschien de oplader zelf? Of de lightning kabel? Andere geprobeerd al? Of een hard reset uitvoeren en dan nogmaals opladen zien of het gebeurt?

Misschien viel de stroom uit die nacht bij jou thuis :D raar fenomeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 10:48

Yucko

One clown to rule them all !

Veli_kavlak schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:58:
[...]

...
Misschien viel de stroom uit die nacht bij jou thuis :D raar fenomeen :)
dan zou hij toch niet aangeven dat hij laadt van 0:00 tot 3:00 ?

[ Voor 24% gewijzigd door Yucko op 12-05-2025 15:30 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Yucko schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Niets is onmogelijk. Zelf ook een keer gehad dat de telefoon om de "gekste" tijden wel of niet oplaadde.
Bleek een huisgenoot een schakelklok voor de stekkerdoos gezet te hebben want "handig dat de lampen op de stekkerdoos dan vanzelf aan/uit gaan".
|:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-06 14:43
Yucko schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Dit was ook als grap bedoeld, vandaar de smiley met breed glimlach B) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je al overwogen iOS 18.5 Beta er op te zetten, ik denk dat dit zeer kansrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Exterminator schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:48:
Heb dat ook een paar keer gehad. Maar volgensmij ook al voor 18.4.1.

Dacht dat ik het had opgelost door "Reset Network Settings" te doen en/of onze (KPN v12) modem te herstarten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

18.5 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:35
Alles effe aan het bijwerken behalve de watch, die hoeft pas over 2 dagen ofzo op de lader weer(dus die komt dan wel :) ).

Zo hé doe eens gek, Bluetooth die eens uit blijft op mijn iPad na het updaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-05-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Excusez, zag niet dat er al gepost was dat er updates zijn. :)

[ Voor 82% gewijzigd door THE_BASE op 12-05-2025 20:44 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook nog een kleine update over de RC heen zie ik, dus mocht je die draaien dan ook ff updaten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFWJx9CUynx28mALmsB5LG9uGtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF680DC6xdYBcc5HQ8A1h37h.jpg?f=fotoalbum_large
Heb al maanden deze bug in Safari. Ergens begonnen rond iOS 18.4, denk ik. Ik weet dat ik niet de enige ben. Maar mijn hemel, wat heeft Apple toch uitgespookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:13

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Dennisweb Sorry, ik zie de bug niet. Wat is er loos?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Snap ook niet wat ik zou moeten zien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Hippe Lip schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:44:
@Dennisweb Sorry, ik zie de bug niet. Wat is er loos?
In Safari worden mijn tabbladen steeds zwart en moet ik de pagina's opnieuw laden. Kijk bijvoorbeeld naar het eerste tabblad boven: daar zie je de preview wel gewoon. Maar bij andere sites worden de tabbladen steeds zwart met een Safari-logo. Dat is overigens niet alleen bij X zo, maar bij meerdere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Even gekeken bij mij, 1 tabblad leek het te hebben. toen ik er op drukte lade die opnieuw. en had die weer ene miniatuur plaatje bij het openen van de openstaande tabbladen.
Nu sluiten bij mij de tabbladen na 24 uur inactief, dus zal ik het al minder snel merken denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 16:46
Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:43:
[...]

In Safari worden mijn tabbladen steeds zwart en moet ik de pagina's opnieuw laden. Kijk bijvoorbeeld naar het eerste tabblad boven: daar zie je de preview wel gewoon. Maar bij andere sites worden de tabbladen steeds zwart met een Safari-logo. Dat is overigens niet alleen bij X zo, maar bij meerdere sites.
Gek, ik heb het niet. Gebruik vier groepen met rond de 10 sites open maar heb maar 1 site ‘op zwart’.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Carlos0_0 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:50:
Even gekeken bij mij, 1 tabblad leek het te hebben. toen ik er op drukte lade die opnieuw. en had die weer ene miniatuur plaatje bij het openen van de openstaande tabbladen.
Nu sluiten bij mij de tabbladen na 24 uur inactief, dus zal ik het al minder snel merken denk ik dan.
Ik heb sowieso 10+ tabbladen los open (niet in groepen). Mijn broer heeft het ook op zijn iPhone. Ik heb ook regelmatig ‘Deze webpagina is gecrasht’. Dat zijn vaak sites met overmatig veel JavaScript. Begint wel irritant te worden. Hoop dat dit soort glitches bij iOS 19 wel afgehandeld zijn. En anders iOS 20 alleen gericht is op bugfixing.

Ik zie iOS 18 als de Windows Vista van Apple. Heb al jaren Apple, ben soms wel echt een fanboy. Maar deze versie van iOS is mijn minst favoriete versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:40:
[...]

Ik heb sowieso 10+ tabbladen los open (niet in groepen).
But why 🤷‍♂️, een website is toch weer zo geopend ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:15:
[...]

Ik doe dat ook, dan heb ik de sites die ik elke dag bekijk al open staan. Daarnaast een groep met dingen die ik wil onthouden, en twee groepen voor projecten die ik nu doe. Natuurlijk kan je dat ook in bookmarks doen maar nu staat het gewoon klaar en wordt het gesynct met mijn Mac waardoor het daar ook klaar staat. Dat is een hele handige worklflow.
[...].

Ik zie iOS 18 als de Windows Vista van Apple. Heb al jaren Apple, ben soms wel echt een fanboy. Maar deze versie van iOS is mijn minst favoriete versie.
Wel raar, ik merk daar helemaal niets van, iOS is zo stabiel als het altijd al was.

[ Voor 25% gewijzigd door Kassad op 24-05-2025 07:34 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik heb sowieso 10+ tabbladen los open (niet in groepen). Mijn broer heeft het ook op zijn iPhone. Ik heb ook regelmatig ‘Deze webpagina is gecrasht’. Dat zijn vaak sites met overmatig veel JavaScript. Begint wel irritant te worden. Hoop dat dit soort glitches bij iOS 19 wel afgehandeld zijn. En anders iOS 20 alleen gericht is op bugfixing.

Ik sluit zelf tabbladen af, staat zelden iets open, dus kan daar niet over meepraten. Maar iOS 18 is voor mij een stabiele build, nooit last van wat voor glitch of bug dan ook.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Carlos0_0 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:15:
[...]

Waarom niet? Ik heb vaak tabs open voor wat naslagwerk / dingen die ik nog eens moet lezen. Je gaat me toch niet vertellen dat zo'n dure telefoon, nota bene het flagship toestel, geen 10 sites aan kan? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik keek net en zag dat ik er 50 open heb staan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisweb schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:05:
[...]

Waarom niet? Ik heb vaak tabs open voor wat naslagwerk / dingen die ik nog eens moet lezen. Je gaat me toch niet vertellen dat zo'n dure telefoon, nota bene het flagship toestel, geen 10 sites aan kan? 8)7
O zou die zeker wel moeten kunnen, zie alleen niet in waarom alles open moet laten staan.
Ik heb echt nooit 10 sites tegelijk open, alles mag bij mij na 24 uur dicht(dan heb ik toch wel gezien).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap het wel. Ik heb Tweakers bijvoorbeeld als snelkoppeling op het scherm staan. Als ik uitgelezen ben ga ik Safari niet afsluiten maar swipe het gewoon weg. Elke keer als ik de snelkoppeling gebruik komt er een “site” bij en zo staan er na een paar dagen al tientallen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:08:
Ik snap het wel. Ik heb Tweakers bijvoorbeeld als snelkoppeling op het scherm staan. Als ik uitgelezen ben ga ik Safari niet afsluiten maar swipe het gewoon weg. Elke keer als ik de snelkoppeling gebruik komt er een “site” bij en zo staan er na een paar dagen al tientallen….
Daarom heb ik geen snelkoppelingen meer van websites, ook niet van tweakers.
Die heb ik gewoon als bladwijzer toegevoegd, kan ik er ook snel naar toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJAtR1rYKdWRsKXTuRQAVhU2BIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfA8xeIj3W54uixenRh1URM2.jpg?f=fotoalbum_large

Uuhh 8)7

Zijn er wel een paar zwart overigens, maar vind het best wel mee vallen. Die “plaatjes” zijn niet meer dan screenshots lijkt het, want als ik een hele oude open laad de pagina gewoon opnieuw en matched het screenshot (uiteraard) niet meer.

Edit: 500 is de max overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dennisweb schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:07:
[Afbeelding]
Heb al maanden deze bug in Safari. Ergens begonnen rond iOS 18.4, denk ik. Ik weet dat ik niet de enige ben. Maar mijn hemel, wat heeft Apple toch uitgespookt?
Ik heb 98 tabs open staan en bij groot deel is de preview zwart. Als ik door de tabbladen scroll worden de meeste overigens wel weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Dj-sannieboy schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:54:
[...]

Ik heb 98 tabs open staan en bij groot deel is de preview zwart. Als ik door de tabbladen scroll worden de meeste overigens wel weer zichtbaar.
Fijn dat ik dus niet de enige ben met die bug. Hopelijk lost Apple het snel op. Ik krijg de tabbladen alleen weer zichtbaar, als ik de site opnieuw open.

Er zijn ook een paar sites die flink leunen op JavaScript. Die krijgen dan de 'Webpagina is gecrasht'-behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil iOS op IPad updaten, maar er is te weinig ruimte. Er is blijkbaar 11,84 GB nodig en ik heb bijna geen ruimte (iPad 6 met 32 GB). Wat ik dan doe is alle bewaard kranten in krantenapps verwijderen, evenals bestanden in de social media-app. Dan nog enkele apps verwijderen om later terug te zetten (maar dat zet niet veel zoden aan de dijk). Foto’s en mail verwijderen leveren resp nog 2 en 3 GB op, maar ook dat is niet genoeg om de 11 GB te bereiken.

Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:47:
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil iOS op IPad updaten, maar er is te weinig ruimte. Er is blijkbaar 11,84 GB nodig en ik heb bijna geen ruimte (iPad 6 met 32 GB). Wat ik dan doe is alle bewaard kranten in krantenapps verwijderen, evenals bestanden in de social media-app. Dan nog enkele apps verwijderen om later terug te zetten (maar dat zet niet veel zoden aan de dijk). Foto’s en mail verwijderen leveren resp nog 2 en 3 GB op, maar ook dat is niet genoeg om de 11 GB te bereiken.

Stel dat die 2018 iPad vandaag ineens écht stuk gaat of bijvoorbeeld gestolen wordt.... Wát ga je dan missen?

Oftewel: Als je die iPad een herstel middels DFU geeft, wat ga je daarna volgens jezelf daarna missen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:46

Updaten door je iPad aan te sluiten op je Windows laptop/pc of Mac.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18

In iTunes laten updaten, dan voert hij een in-place update uit, waarbij de vrije schijfruimte niet van belang is. ( daar gebruikt hij je laptop /pc voor om heen en weer te schuiven ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

@meesje @Banshee die tip kende ik nog niet, ga die eens uitproberen op de 11pro van de missus hier, die heeft ook chronisch ruimtegebrek met 64GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad

Wat je ook kan doen, backup maken in iCloud, iPad helemaal leeg maken en dan de update doen. Daarna backup terug zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dank voor jullie suggesties. Updaten via computer heb ik lang niet gedaan, maar zal dat weer eens gaan doen.

@Will_M Stel dat die 2018 iPad vandaag ineens écht stuk gaat of bijvoorbeeld gestolen wordt.... Wát ga je dan missen?…
Ik denk uiteindelijk heel weinig…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tha Deo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:41:
Dank voor jullie suggesties. Updaten via computer heb ik lang niet gedaan, maar zal dat weer eens gaan doen.

@Will_M Stel dat die 2018 iPad vandaag ineens écht stuk gaat of bijvoorbeeld gestolen wordt.... Wát ga je dan missen?…
Ik denk uiteindelijk heel weinig…
Dus dan kan er wellicht nog veel meer vanaf, dan wat je er nu steeds af gooit.
Dat bedoelde die er denk ik een beetje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geruchten dat 19 t/m 25 overgeslagen worden en iOS26 er aan komt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 29-05-2025 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 05:32:
That makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben blij met deze wijziging. Het is niet meer te onthouden, alleen iOS lukt me.

Ben benieuwd of ze dat ook bij hardware gaan doen. De Mac is altijd al early, mid, end 20xx. Maar bijv de “iPhone Pro 2026”. Zou handig zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:07:
[...]

Ik ben blij met deze wijziging. Het is niet meer te onthouden, alleen iOS lukt me.

Ben benieuwd of ze dat ook bij hardware gaan doen. De Mac is altijd al early, mid, end 20xx. Maar bijv de “iPhone Pro 2026”. Zou handig zijn.
Het zou Inderdaad allemaal een stuk logischer worden, ook om wat later te kunnen zien uit welk jaar een iOS of inderdaad liefst ook device ook alweer was. Je kunt dan nog discussiëren of het niet 2025 moet zijn, maar zoals ze in het artikel ook al zeggen is dat in de automobielindustrie ook gebruikelijk om dan 2026 als modeljaar aan te wijzen. Intussen erg benieuwd naar de eerste bèta’s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha whow, wat een rommeltje.

iOS 2026, of een naam per jaar zoals bij macOS zou ik dan logischer vinden eigenlijk.

Vraag mij überhaupt af wat die nummers nog toevoegen voor de normale gebruiker, als ik nu mijn vrouw zou vragen welke versie ze draait heeft ze toch al geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:07:
[...]

Niet helemaal, er is een keer een 'New iPad' geweest, volgens mij was dat de 3e generatie van de normale iPad. Dat was marketingtechnisch niet echt een handige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
THE_BASE schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Niet helemaal, er is een keer een 'New iPad' geweest, volgens mij was dat de 3e generatie van de normale iPad. Dat was marketingtechnisch niet echt een handige keuze.
Ja klopt die Ipad had ik toen ook volgens mij, was de 1ste ipad die ik had.
Hier voegde ze het Retina display toe toen voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Haha ja dat was een rommeltje, en niet krachtig genoeg om het retina scherm aan te sturen.
Daarom kwam toen na zes maanden al de opvolger in de “The iPad with retina display”, wat dus eigenlijk de 2e iPad met dit scherm was maar kopers begrepen dat niet door die onlogische naamvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:31
Dennisdn schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:27:
[...]

Het zou Inderdaad allemaal een stuk logischer worden, ook om wat later te kunnen zien uit welk jaar een iOS of inderdaad liefst ook device ook alweer was. Je kunt dan nog discussiëren of het niet 2025 moet zijn, maar zoals ze in het artikel ook al zeggen is dat in de automobielindustrie ook gebruikelijk om dan 2026 als modeljaar aan te wijzen. Intussen erg benieuwd naar de eerste bèta’s :)
Aan het begin van een productcycle wordt het er wel duidelijker van, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of het ook aan het eind van een productcycle duidelijker zal zijn.

Fictief scenario: Een iPhone 14 krijgt geen update naar iOS 28. Dit betekent dus dat er feature-ondersteuning is tot en met september 2027. Daarna gaat Apple zo nu en dan nog een security-update uitbrengen, bijvoorbeeld iOS 27.5.8 in januari 2029 of zo.

Het doel van Apple lijkt te zijn dat een versienummer duidelijkheid schept over het jaar waarin het uitgebracht is? Dan brengt dit alsnog verwarring denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 29-05-2025 12:53 ]

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apart, de Noodmeldingen (test van vandaag voor NL-Alert) geven hier geen geluid meer als het toestel op stil staat. Dat is... Niet bijster handig.

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 02-06-2025 12:01 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:01:
Apart, de Noodmeldingen (test van vandaag voor NL-Alert) geven hier geen geluid meer als het toestel op stil staat. Dat is... Niet bijster handig.
Hier kwam ie wel door op de toestellen die op stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:15:
[...]

Hier kwam ie wel door op de toestellen die op stil staan.
Vreemd, hier op een iPhone 11 en 16 Pro beiden enkel de melding in beeld; maar geen alarmgeluid. Beiden iOS 18.5. Geen focus actief.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:20:
[...]

Vreemd, hier op een iPhone 11 en 16 Pro beiden enkel de melding in beeld; maar geen alarmgeluid. Beiden iOS 18.5. Geen focus actief.
Misschien hetzelfde gedoe als met de wekker die geen geluid geeft als het speakervolume handmatig helemaal op nul is gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 16:53
Hier verschillende toestel die lawaai maakten, allen op iOS 18.5. Van eentje de status van de stil-switch niet bekend, bij de reset gewoon niet op stil.
Daarnaast nog een iPhone 7 op 15.8.4 die wel lawaai maakte (geen idee hoe de stil-switch stond) en een SE (gen 1) ook op 15.8.4 waarbij het lawaai ook niet door de STIL heen ging, bij omzetten kwam het geluid wel direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:52
WhatsappHack schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:01:
Bij mij hetzelfde. Wel trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb NL-Alert uit staan dus geen inhoudelijke test maar hoorde op kantoor ook verdacht weinig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier was er in het hele kantoor geluid te horen, inclusief de iPhones van mij en mijn collega. Wellicht is het per regio anders gepusht (als dat uberhaupt kan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Misschien hetzelfde gedoe als met de wekker die geen geluid geeft als het speakervolume handmatig helemaal op nul is gezet?
Ook naar gekeken idd, maar staan rond de 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:48:
Ik heb NL-Alert uit staan dus geen inhoudelijke test maar hoorde op kantoor ook verdacht weinig inderdaad.
Ik heb het ook staan op zowel de werk als prive telefoon, maar zag hier ook wisselend resultaat op he twerk.
Maar heb dit al wel vaker gezien, vaak genoeg bij mensen de melding zag en geen geluid hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 14:27
Ik ervaar de laatste dagen problemen met de mail-app op de iPhone. Deze freezed en na afsluiten van de app is de mailbox leeg.

Een zoekslag op internet laat zien dat ik niet de enige ben (https://www.reddit.com/r/...f36/mail_app_downfreezes/).

Anderen hier ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:37
@SniperEye ik heb niet exact dezelfde problemen gehad maar wel dat soms niet alle mail getoond wordt. Herstarten van de app werkt dan ook niet gelijk. Het gaat hier nu alweer eventjes goed.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 10:48

Yucko

One clown to rule them all !

ik heb wel een tijdlang gehad dat wanneer ik een notificatie kreeg over een email en op de notificatie tikte om de mail te opnen dat dan de mailapp vastliep/hing. Sinds 18.5 is dat (hier in ieder geval) opgelost.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:31
Yucko schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:28:
ik heb wel een tijdlang gehad dat wanneer ik een notificatie kreeg over een email en op de notificatie tikte om de mail te opnen dat dan de mailapp vastliep/hing. Sinds 18.5 is dat (hier in ieder geval) opgelost.
Deze had ik ook inderdaad. Bij mij nu ook opgelost.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik vraag me af, als niet Apple/iOS gebruiker, als er een probleem met een iPhone app is, treedt dit probleem dan op alle versies van de iPhone (standaard, Pro, Max ed) op omdat het een probleem met de app icm het huidige iOS is of kan het ook voorkomen dat een probleem zich wel voordoet bij een Max, maar niet bij bv een Pro.

Als een bedrijf bijvoorbeeld kiest voor een iPhone in verband met standaardisatie, komt die standaardisatie dan voort uit het feit dat alle toestellen een bepaalde versie van het besturingssysteem hebben, die voor alle modellen hetzelfde is, of komt de standaardisatie voort uit dat er één model toestel gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:28
Als een bedrijf bijvoorbeeld kiest voor een iPhone in verband met standaardisatie, komt die standaardisatie dan voort uit het feit dat alle toestellen een bepaalde versie van het besturingssysteem hebben, die voor alle modellen hetzelfde is, of komt de standaardisatie voort uit dat er één model toestel gebruikt mag worden.
Ik denk eerlijk gezegd het operating system. Bij mijn werkgever hebben we de keuze tussen 2 iPhone-modellen of BYOD maar het is verplicht om altijd en overal de laatste versie van iOS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Dennisweb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Net corner trap gekeken, heb kennelijk 101 taps open staan en kon geen vinden welke geen preview heeft.

Hoe oud zijn jouw taps welke dit vertonen?
Een pagina kan ergens aangeven hoelang deze data geldig is, misschien heeft het daarmee te maken.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.