Duurt hier nu al een uur of 4-5 (sinds ik weer wifi heb). En het werkt!
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 29-08-2024 21:15 ]
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 29-08-2024 21:15 ]
Op mijn iPad werkt het, maar ben benieuwd wat er nu gebeurt als ik nu weer ga inloggen met mijn NL Apple Store account.Vanitas1996 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:14:
Hè hè, zojuist ook Apple Intelligence aan de gang gekregen. Was nog wel een gedoe, moest via mijn MacBook een nieuw account aanmaken, die enkel ingelogd in mijn Apple Store, maar mijn Game Center en iCloud gewoon lekker op mijn NL account gehouden. Ik ben benieuwd of ik nog tegen problemen aan ga lopen met de configuratie zoals dit, maar als dit prima werkt ben ik blij!
Zou toch snel moeten komen dan....TheVMaster schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:59:
[...]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wat mij ook opviel is dat ik us (in het Engels) tegen Siri kan zeggen ‘Turn on the lights in de Woonkamer’ waarbij ik woonkamer dan op z’n nederlands uitspreekt. Dat snapt siri, als ik zeg Living Room, dan suggereert Siri ‘ Bedoel je Woonkamer’. Gek wel…carpebios schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:20:
[...]
Zou toch snel moeten komen dan....
Met NL store account verdwijnt hij weer. Het enige wat je kan doen is de taal aanpassen terug naar NL van het systeem.
Lijkt erg door elkaar heen te lopen inderdaad. Ik hoop dat ze snel normaal gaan doen en ons gewoon volledig laten meedoen met alles, dat we een normale Siri ervaring hebben.TheVMaster schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:21:
[...]
Wat mij ook opviel is dat ik us (in het Engels) tegen Siri kan zeggen ‘Turn on the lights in de Woonkamer’ waarbij ik woonkamer dan op z’n nederlands uitspreekt. Dat snapt siri, als ik zeg Living Room, dan suggereert Siri ‘ Bedoel je Woonkamer’. Gek wel…
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Haha ja dat is al jaren zo. Inmiddels heb ik het aardig onder de knie maar de eerste maanden vond mijn brein dat erg lastig met uitsprekenTheVMaster schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:21:
[...]
Wat mij ook opviel is dat ik us (in het Engels) tegen Siri kan zeggen ‘Turn on the lights in de Woonkamer’ waarbij ik woonkamer dan op z’n nederlands uitspreekt. Dat snapt siri, als ik zeg Living Room, dan suggereert Siri ‘ Bedoel je Woonkamer’. Gek wel…
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar ik kan woonkamer dus gewoon als ‘woonkamer’ uitspreken.Donstil schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:32:
[...]
Haha ja dat is al jaren zo. Inmiddels heb ik het aardig onder de knie maar de eerste maanden vond mijn brein dat erg lastig met uitspreken![]()
“Hey Siri turn in the lights in Living uuhh uuhh woenkeemer”
Ja klopt maar daar moest ik dus aan wennen.TheVMaster schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:56:
[...]
Maar ik kan woonkamer dus gewoon als ‘woonkamer’ uitspreken.
Beetje offtopic, maar hoe maak je een US account aan?mv1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:16:
[...]
Ik zou lekker een apart US account aanmaken en daarmee alleen in de App Store inloggen. Dat is genoeg om Apple Intelligence werkend te krijgen en dat zorgt voor de minste problemen mocht je weer in willen loggen met je NL Apple ID in de App Store.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Ik heb gewoon m’n NL telefoonnummer ingevuld. Dan zou het moeten lukken.Ora et Labora schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:59:
[...]
Beetje offtopic, maar hoe maak je een US account aan?
Ik krijg dat niet voor elkaar zonder Amerikaans telefoonnummer. Betaalgegevens kan ik nog wel op "none" zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door CarJunkyXL op 03-09-2024 21:39 ]
Ook niet volgens mij. Ik heb een hdmi naar c kabel en scherm moest aanblijven op iPad (iPadOS 18.1 beta)CarJunkyXL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:38:
Is er hier iemand toevallig met iPad OS 18 en en iPad Pro die ook nog eens heel toevallig de AV usb c adapter heeft? Ik gebruik deze combi om nog wel eens wat op een extern scherm te tonen, maar zou eigenlijk willen dat dan het scherm van de iPad zelf uit gaat.
Nu is dit niet mogelijk met iOS 17, zover ik kan vinden. En nu de hamvraag… kan dit met iPad OS 18 of wel?
Edit: lijkt me ook niet wenselijk met de komst van de M4 iPad incl oled display. Maar goed. Wie ben ik. 😉
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Bummer. Gemiste kans. Bedankt in ieder geval voor het antwoord!SuperVeloce schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:47:
[...]
Ook niet volgens mij. Ik heb een hdmi naar c kabel en scherm moest aanblijven op iPad (iPadOS 18.1 beta)
Neem aan dat je via opdrachten een automatisering hebt gemaakt voor de Woning app? Deze werkt alleen buitenshuis wanneer je ook een woninghub hebt, weet niet of je die hebt?wjhanegraaf schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:40:
Ik draai inmiddels ook twee weken op iOS (en iPadOS) 18 en het bevalt me prima. Het enige waar ik tegenaan loop zijn de opdrachten die ik heb gemaakt met KlikAanKlikUit. Zodra ik op mijn Wifi zit voeren de opdrachten keurig uit, maar als ik bijvoorbeeld via Siri in de auto mijn verlichting thuis wil aanzetten (dus via 5G) pakt hij deze niet. Maar ik heb het ook met andere Automatisering instellingen, bijvoorbeeld dat het scherm van mijn Apple Watch automatisch op theaterstand gaat zodra ik in de auto zit.
Iemand ook een gelijksoortig probleem? Dat Opdrachten niet lekker werken op 5G?
Misschien moet KlikAanKlikUit bij de release simpelweg de update krijgen. Maar wil het toch even polsen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat laatste klopt overigens niet. Je kunt helemaal onderin op Customize & Reorder drukken en doen wat de naam van de knop inhoud.WhatsappHack schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:39:
Hoe meer tijd ik ermee besteed, hoe vervelender ik de nieuwe foto’s app vindt. Het werkt gewoon niet fijn en er is nul aan customisation opties.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 07-09-2024 12:58 ]
Klopt maar het is nog steeds een achteruitgang uiteindelijk, de oude foto app was echt stukken beter.Donstil schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:57:
[...]
Dat laatste klopt overigens niet. Je kunt helemaal onderin op Customize & Reorder drukken en doen wat de naam van de knop inhoud.
Ik heb daarin zaken uitgeschakeld die mij niet interesseerde en wat andere in volgorde verplaatst.
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-09-2024 13:27 ]
Mijn punt was meer dat er beweerd wordt dat er nul customisation is maar dat klopt niet.Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:18:
[...]
Klopt maar het is nog steeds een achteruitgang uiteindelijk, de oude foto app was echt stukken beter.
Kijk als je van al social gedoe houdt(Slideshows/ Terug geblikt, uitgelichte foto's, weet ik het allemaal), is het misschien leuk, maar niet als je gewoon een rustige app wil met albums van je foto's.
Ik vind het ook rommelig je direct al je foto's ziet in miniatuur, gooi dat lekker ook achter een mapje.
@WhatsappHack
Je heb helemaal gelijk de app is echt waardeloos, ze kondigen het heel groot aan in het event. zo blij met de nieuwe app etc en al die functies(Maar ik vind het echt waardeloos)
Ik heb dit ook gedaan van de afbeelding van @Donstil (Kwam ik gelukkig de dag na de 1ste dev beta achter), ik heb echter alles uitgevinkt behalve "Andere".
Dan is het nog een beetje te doen, dan zie je alleen je foto's en het kopje "Andere"met een paar regels.
Verborgen
Recent verwijderd
Illustraties
recent bewaard.
ja je ziet nog steeds al je foto's bovenaan, maar de app is er al een stuk opgeruimder door.
Klopt je kan het wel wat aanpassen inderdaad, en het zal per persoon verschillen of het een vooruitgang is.Donstil schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:33:
[...]
Mijn punt was meer dat er beweerd wordt dat er nul customisation is maar dat klopt niet.
Ik ben er verder wel aan gewend inmiddels. Vind het dus niet meer een achteruitgang. Met mijn settings van hierboven zelfs wel een vooruitgang.
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-09-2024 14:21 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Misschien is het echt slecht ontworpen, misschien is het gewenning. Ik denk het laatste en met de aanpassing hierboven beschreven vind ik het inmiddels allemaal wel prima.WhatsappHack schreef op zondag 8 september 2024 @ 00:29:
Ik beschouw het wijzigen van een paar items op de beginpagina niet als werkelijke customisation, om dezelfde reden dat een geforceerd filmpje bovenaan albums uitschakelen nauwelijks daarvoor kwalificeert. Maar prima als je het zo wil zien: één dingetje dat je kan wijzigen daar. Joepie, dat lost meteen echt alle problemen met de app op - niets meer aan de hand.
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 08-09-2024 08:48 ]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
18.1 komt voorlopig nog niet uit, die blijft voorlopig nog wel in de beta.carpebios schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:10:
18.1 moet nog even wachten, mogelijk later vandaag
Ik bedoel dan ook de update he, niet de RCCarlos0_0 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:11:
[...]
18.1 komt voorlopig nog niet uit, die blijft voorlopig nog wel in de beta.
De laatste beta is toch ook de RC?Signs schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 06:38:
Ik dacht dat de laatste beta gelijk de RC was. Mag nu 6,75 gb downloaden en installeren.
Have you tried turning it off and on again?
Misschien dat ik het niet goed begrijp.
Ah zo. Kan ook maar zo zijn dat ik het niet begrijp hoor.Signs schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:04:
[...]
Misschien dat ik het niet goed begrijp.
Ik zat op iOS 18 beta 8. En ik dacht dat dit gelijk de final was.
[ Voor 10% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 10-09-2024 07:09 ]
Have you tried turning it off and on again?
Op iPad heb ik iPadOS 18.1.. ivm M1 chip die erin zitHann1BaL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:54:
Het lijkt nu klaar te zijn met de beta’s.
Zowel voor ipad en iphone die op public beta zijn, krijg ik nu gewoon iPadOS18 of IOS8
[Afbeelding]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Draai jij developer beta of public beta? Mijn iPad Pro heeft ook een M1SuperVeloce schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:28:
[...]
Op iPad heb ik iPadOS 18.1.. ivm M1 chip die erin zit
Hoe bedoel je “ivm M1 chip”? Wat heeft 18.1 speciaal voor de M1?SuperVeloce schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:28:
[...]
Op iPad heb ik iPadOS 18.1.. ivm M1 chip die erin zit
PSN: Sluuz
Het lijkt erop dat 'later this fall' het beschikbaar komt voor iedereen als de taal van het toestel op U.S. English gezet gaat worden en dus je locatie in de USA of een USA Apple ID niet meer nodig is.mprkooij schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:31:
Ik ben eigenlijk op zoek naar de volledige 'Apple experience' vanuit de VS i.v.m. Apple Intelligence. Weet iemand of het mogelijk is om je hele Apple ID over te zetten naar een Amerikaanse regio? Dus bijvoorbeeld een US Apple ID maken en vervolgens diensten zoals Apple Music, Fitness+, Apple TV, etc. via de Amerikaanse store laten lopen? Of gaat dat problemen geven met betalingen of andere zaken?
* Apple Intelligence will be available in beta on all iPhone 16 models, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max, and iPad and Mac with M1 and later, with Siri and device language set to U.S. English, as part of an iOS 18, iPadOS 18, and macOS Sequoia update this fall.
[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 10-09-2024 14:16 ]
Zucht...
Wees blij dat we hier in de EU nog een kritische wetgever hebben die waarde hecht aan hoe er met de data van zijn burgers wordt omgegaan. Dit in tegenstelling tot de US waar de privé data hongerige AI-lobby alle ruimte en vrijheid krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 10-09-2024 15:08 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Ik heb het nu zo:mprkooij schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:31:
Ik ben eigenlijk op zoek naar de volledige 'Apple experience' vanuit de VS i.v.m. Apple Intelligence. Weet iemand of het mogelijk is om je hele Apple ID over te zetten naar een Amerikaanse regio? Dus bijvoorbeeld een US Apple ID maken en vervolgens diensten zoals Apple Music, Fitness+, Apple TV, etc. via de Amerikaanse store laten lopen? Of gaat dat problemen geven met betalingen of andere zaken?
Apple wil wél conformeren maar zegt te wachten op duidelijke spelregels van de EU die er nog niet zijn. Dus wat mij betreft is het wél de schuld van de EU en moeten die opschieten met duidelijke spelregels.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:42:
[...]
Het is niet de schuld van de EU hè, het is Apple die zich niet aan de EU wetgeving wil conformeren.
Wetten bevatten zelden duidelijke spelregels. Het zijn de rechters die vaak bepalen hoe de wet moet worden geïnterpreteerd. Dus dit wordt of lang wachten of Apple die gaat toegeven.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:35:
[...]
Apple wil wél conformeren maar zegt te wachten op duidelijke spelregels van de EU die er nog niet zijn. Dus wat mij betreft is het wél de schuld van de EU en moeten die opschieten met duidelijke spelregels.
Maar als je niet weet hoe en waar je aan moet toegeven... snap ik dat je het niet aandurft. Een externe appstore toestaan ok, maar dit gaat over diepe intregratie in het systeem zelf.La1974 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:38:
[...]
Wetten bevatten zelden duidelijke spelregels. Het zijn de rechters die vaak bepalen hoe de wet moet worden geïnterpreteerd. Dus dit wordt of lang wachten of Apple die gaat toegeven.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2024 15:47 ]
Dev beta en toen kreeg je optie om 18.1 te testen.Hann1BaL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:40:
[...]
Draai jij developer beta of public beta? Mijn iPad Pro heeft ook een M1
Zo werkt het dus niet met wet- en regelgeving hè. Dat je kunt kiezen welke voor jou wel of niet van toepassing zijnDennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:46:
[...]
Maar als je niet weet hoe en waar je aan moet toegeven... snap ik dat je het niet aandurft. Een externe appstore toestaan ok, maar dit gaat over diepe intregratie in het systeem zelf.
Er zou eigenlijk een optin of optout moeten zijn voor EU-regels, zodat we écht wat te kiezen hebben.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Ja dit, ik wil als consument helemaal niet dat Apple AI en dus het OS op dat niveau open gebroken moet worden voor developers die ik maar op hun blauwe ogen moet vertrouwen.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:46:
Er zou eigenlijk een optin of optout moeten zijn voor EU-regels, zodat we écht wat te kiezen hebben.
Ik probeer het, ook als Apple fanboy, wel neutraal te benaderen en dan vind ik dat tendentieuze uitspraken die op niet meer dan een gevoel zijn gebaseerd.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:32:
[...]
Apple heeft geen zin om zich er aan te conformeren, en wat doe je dan als tech reus... dan ga je doen alsof het niet duidelijk is, dat het oneerlijk is, of zeggen dat het de concurrentie juist belemmert. Alles om maar te vertragen of hopen dat er wijzigingen worden doorgevoerd.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2024 16:46 ]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Bellen? Dat heb ik al jaren niet meer gedaan met de iPhoneTHE_BASE schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:55:
Goh, iOS 18 maar geïnstalleerd. Wat ik ook hier al eerder las: zonder AI is het gewoon iOS 17.9, hier en daar een grappige gimmick, een totaal onoverzichtelijke Foto's.app en een Control Center wat er ook niet overzichtelijker op wordt door alle rondjes in verschillende vormen en maten.
Maar ach, bellen is nog hetzelfde.
Jij snapt sarcasme best!Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:57:
[...]
Bellen? Dat heb ik al jaren niet meer gedaan met de iPhone
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dit is niet op gevoel gebaseerd. Apple, Microsoft, Google gedragen zich al decennia op deze manier. En ze trekken uiteindelijk vaak aan het kortste eind gezien de vele uitspraken van de Europese hoge raad die meestal gepaard gaat met een flinke boete.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:42:
[...]
Ik probeer het, ook als Apple fanboy, wel neutraal te benaderen en dan vind ik dat tendentieuze uitspraken die op niet meer dan een gevoel zijn gebaseerd.
Ik vind het juist wel sjiek dat Apple laat zien dat geld nu even niet het belangrijkste is. Ik denk dat ze echt veel sales gaan missen in de EU deze ronde. Maar dat zullen we over een half jaar pas weten.
[ Voor 6% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 10-09-2024 17:17 ]
Doe nu niet alsof Apple de lokale groenteboer is. Die weten dondersgoed hoe het werkt. Ze proberen zoveel mogelijk iedere regel te omzeilen. Dat heeft ze nu ook 13 miljard gekost (voor de Ierse belastingbetaler).Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:46:
[...]
Maar als je niet weet hoe en waar je aan moet toegeven... snap ik dat je het niet aandurft. Een externe appstore toestaan ok, maar dit gaat over diepe intregratie in het systeem zelf.
Het grappige is dat je hier juist een issue aanhaalt wat de onbetrouwbaarheid van de EU aan toont. Eerst afspraken maken (belastingontwijking is gewoon een afgesproken deal) en ná het aflopen van die afspraken de boel met terugwerkende kracht terugdraaien…. En dan nu verwachten dat een fabrikant in het diepe springt met een onduidelijke DMA?La1974 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:33:
[...]
Ze proberen zoveel mogelijk iedere regel te omzeilen. Dat heeft ze nu ook 13 miljard gekost (voor de Ierse belastingbetaler).
Er is een opt-out voor EU-regels, is ook helemaal niet ingewikkeld: emigreren naar de US, heb je ook meteen Apple IntelligenceDennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:46:
[...]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit gaat wél over geld. Als ze niet conformeren aan de regelgeving dan zijn de boetes niet te overzien. Daar wil Apple z’n vingers niet aan branden met als gevolg dat ze die features niet in de EU uitbrengen.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:42:
[...]
Ik probeer het, ook als Apple fanboy, wel neutraal te benaderen en dan vind ik dat tendentieuze uitspraken die op niet meer dan een gevoel zijn gebaseerd.
Ik vind het juist wel sjiek dat Apple laat zien dat geld nu even niet het belangrijkste is. Ik denk dat ze echt veel sales gaan missen in de EU deze ronde. Maar dat zullen we over een half jaar pas weten.
Apple had een gunstige fiscale regeling met Ierland (niet met de EU) die zijn beoordeeld als illegaal door het Hof van Justitie.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:41:
[...]
Het grappige is dat je hier juist een issue aanhaalt wat de onbetrouwbaarheid van de EU aan toont. Eerst afspraken maken (belastingontwijking is gewoon een afgesproken deal) en ná het aflopen van die afspraken de boel met terugwerkende kracht terugdraaien…. En dan nu verwachten dat een fabrikant in het diepe springt met een onduidelijke DMA?
[ Voor 12% gewijzigd door La1974 op 10-09-2024 18:01 ]
[ Voor 99% gewijzigd door La1974 op 10-09-2024 18:00 ]
De “Ierland-route” is een hele gebruikelijke belastingontwijking. Zelfs onze eigen NS doet (of in ieder geval deed) er aan mee.La1974 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:
[...]
Apple had een gunstige fiscale regeling met Ierland (niet met de EU) die zijn beoordeeld als illegaal door het Hof van Justitie.
Dus? Je kent alle details en weet dat dit identieke zaken zijn?Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:01:
[...]
De “Ierland-route” is een hele gebruikelijke belastingontwijking. Zelfs onze eigen NS doet (of in ieder geval deed) er aan mee.
[ Voor 5% gewijzigd door La1974 op 10-09-2024 18:12 ]
Dan heb je beta updates niet op uit staan lijkt mij, dit heb ik ook op 3 toestellen en krijg geen update te zien.Zapato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:12:
Ik heb de RC geïnstalleerd en me uitgeschreven uit het beta programma. Ik zie nu inderdaad geen beta updates meer in het update menu, maar nog wel de developer beta. Weet iemand hoe ik dat kan uitschrijven / verwijderen?
Als je jezelf hebt uit geschreven krijg je vanzelf de volgende build als die uit beta is. Dus 18.0.1 etc.Zapato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:12:
Ik heb de RC geïnstalleerd en me uitgeschreven uit het beta programma. Ik zie nu inderdaad geen beta updates meer in het update menu, maar nog wel de developer beta. Weet iemand hoe ik dat kan uitschrijven / verwijderen?
Ik blijf dat verschil tussen 18.0 en 18.1 maar gedoe vinden. Normaal gesproken stap ik rond deze tijd over naar de reguliere versie zonder beta. Maar als ik nu de beta van 18.1 uit zet kan het heel lang gaan duren voor ik terugval zolang ze nog 18.0.-bèta’s blijven uitgeven….Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:30:
[...]
Als je jezelf hebt uit geschreven krijg je vanzelf de volgende build als die uit beta is. Dus 18.0.1 etc.
Zit je nu op 18.1 beta ? Want dan moet je idd wachten tot minimaal de 18.1 Final uit is.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:37:
[...]
Ik blijf dat verschil tussen 18.0 en 18.1 maar gedoe vinden. Normaal gesproken stap ik rond deze tijd over naar de reguliere versie zonder beta. Maar als ik nu de beta van 18.1 uit zet kan het heel lang gaan duren voor ik terugval zolang ze nog 18.0.-bèta’s blijven uitgeven….
Ik heb me uitgeschreven. Ik krijg ook niet meer de public beta keuze. Maar nog wel de developer beta keuze. Op mijn Watch trouwens ook. Ik heb voor de zekerheid de telefoon opnieuw opgestart.Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:21:
[...]
Dan heb je beta updates niet op uit staan lijkt mij, dit heb ik ook op 3 toestellen en krijg geen update te zien.
Anders eens toestel opnieuw starten ?.
Tja, het komt vanzelf wel goed uiteindelijk. Zou ook niet meer kunnen bedenken waarom ze 2 versies naast elkaar laten lopen. 18.1 kan toch ook gewoon op toestellen die niet voor AI geschikt zijn lijkt mij. Alleen dan een andere tekst; nu staat er “het wekt niet in de EU” en op die toestellen dan de tekst veranderen in “het werkt niet op jouw toestel”….Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:43:
[...]
Zit je nu op 18.1 beta ? Want dan moet je idd wachten tot minimaal de 18.1 Final uit is.
Dit is prima, kan je zo laten en krijg je de volgende final build vanzelf.Zapato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:54:
[...]
Ik heb me uitgeschreven. Ik krijg ook niet meer de public beta keuze. Maar nog wel de developer beta keuze. Op mijn Watch trouwens ook. Ik heb voor de zekerheid de telefoon opnieuw opgestart.
Naar mijn beste weten heb ik me nooit ingeschreven voor een developer bèta programma.
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Daar dat maakt helemaal niks uit die keuze daar, het staat uit dus je krijgt geen beta meer.Zapato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:54:
[...]
Ik heb me uitgeschreven. Ik krijg ook niet meer de public beta keuze. Maar nog wel de developer beta keuze. Op mijn Watch trouwens ook. Ik heb voor de zekerheid de telefoon opnieuw opgestart.
Naar mijn beste weten heb ik me nooit ingeschreven voor een developer bèta programma.
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-09-2024 20:19 ]
Dat is echt een fijne ja. Wat daarmee wel leuk is is dat wat je daar instelt ook net als de zaklamp duidelijk op “aan” blijft staan. Ik heb ipv de zaklamp nu het aanzetten van de hotspot als knop waarbij je dus duidelijk ziet dat de hotspot aan staat. (Hier meerdere keren een databundel verbrand omdat ik de hotspot vergat uit te zetten en de laptop die thuis lag leuk van usenet ging downloadenRivanov schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:11:
Oja, zojuist de allerbelangrijkste feature gevonden van iOS 18. Die alleen maakt de upgrade al waard.
Flashlight verwijderen van lockscreen.
Wat ze wel handig hebben gedaan is dat het niet automatisch doorwerkt op wallpaper-paren. Dus heb ik 2 dezelfde wallpapers gemaakt en dan kan ik met 1 swipe overdag op klantlocaties daar de hotspot hebben staan en ‘s avonds gewoon de zaklamp. Want dat musclememory herken ik wel. Heb de actieknop als zaklamp maar druk automatisch toch altijd op het scherm.,,Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:27:
Ik had de eerste bèta’s de camera en de flashlight weg gehaald maar daar had ik zoveel muscle memory voor dat ik ze na twee bèta’s weer terug gezet heb.
Als de camera knop straks aanwezig is ga ik het nog maar eens proberen maar nu wilde het nog niet.
Ja dat is handig inderdaad, dat kan je dan ook weer aan een focus mode hangen etc.Dennisdn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:34:
[...]
Wat ze wel handig hebben gedaan is dat het niet automatisch doorwerkt op wallpaper-paren. Dus heb ik 2 dezelfde wallpapers gemaakt en dan kan ik met 1 swipe overdag op klantlocaties daar de hotspot hebben staan en ‘s avonds gewoon de zaklamp. Want dat musclememory herken ik wel. Heb de actieknop als zaklamp maar druk automatisch toch altijd op het scherm.,,
Ondanks die virtuele “knop” swipe ik altijd naar links voor de camera. Ja, zelfs met een fysieke Action button aanwezig.Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:27:
Ik had de eerste bèta’s de camera en de flashlight weg gehaald maar daar had ik zoveel muscle memory voor dat ik ze na twee bèta’s weer terug gezet heb.
Als de camera knop straks aanwezig is ga ik het nog maar eens proberen maar nu wilde het nog niet.
Ja ik heb op de Action button Shazam (eerst een Shortcut, nu native sinds 18.x), maar ik gebruik die zaklamp dus best wel veel kwam ik achter.Rivanov schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:50:
[...]
Ondanks die virtuele “knop” swipe ik altijd naar links voor de camera. Ja, zelfs met een fysieke Action button aanwezig.
Heb “Next Chapter” in Overcast op de Action Button zitten. Helaas ondersteund Overcast nog steeds geen “Next Chapter” met een double click op de AirPods Pro, zoals Pocket Casts dat wel heeft. Al meerdere malen bij Marco Arment ingediend, maar helaas.Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:03:
[...]
Ja ik heb op de Action button Shazam (eerst een Shortcut, nu native sinds 18.x), maar ik gebruik die zaklamp dus best wel veel kwam ik achter.
Ooh ik ben Pocket Cast gebruiker maar daar had ik nog niet eens aan gedacht, ook wel handig ja!Rivanov schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:11:
[...]
Heb “Next Chapter” in Overcast op de Action Button zitten. Helaas ondersteund Overcast nog steeds geen “Next Chapter” met een double click op de AirPods Pro, zoals Pocket Casts dat wel heeft. Al meerdere malen bij Marco Arment ingediend, maar helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 11-09-2024 10:55 ]
Mijn boefje is liev!
Jawel hoor. Alleen dat gaat "automatisch". Mijn Airpods Pro 2 zijn vannacht naar de laatste firmware gegaan.JB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:54:
De AirPods Pro 2 updaten vanuit iOS 18 Public Beta is niet mogelijk, zeker?
Oke, dan eens kijken hoe ik dat kan triggeren. De APP2 zijn niet altijd "bij me" en liggen dan in mijn kantoortje.Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:58:
[...]
Jawel hoor. Alleen dat gaat "automatisch". Mijn Airpods Pro 2 zijn vannacht naar de laatste firmware gegaan.
Mijn boefje is liev!
Bij mij liggen ze alle 3 tegelijk op te laden via een magsafe stand en dan is vrijwel altijd de volgende ochtend de firmware wel bijgewerkt. Maar goed zou makkelijker moeten kunnen zou je zeggen.JB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:06:
[...]
Oke, dan eens kijken hoe ik dat kan triggeren. De APP2 zijn niet altijd "bij me" en liggen dan in mijn kantoortje.
Firmware updates are delivered automatically while your AirPods are charging and in Bluetooth range of your iPhone, iPad, or Mac that’s connected to Wi-Fi.
Heb je de nieuwe functies al kunnen testen?Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:58:
[...]
Jawel hoor. Alleen dat gaat "automatisch". Mijn Airpods Pro 2 zijn vannacht naar de laatste firmware gegaan.
[ Voor 11% gewijzigd door thomastvd op 11-09-2024 11:25 ]
Heb de APP2 nu ook op de MagSafe lader liggen, iPhone ligt er naast en zit op WiFi. Eens kijken of er komende uren wat gebeurd.Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:14:
[...]
Bij mij liggen ze alle 3 tegelijk op te laden via een magsafe stand en dan is vrijwel altijd de volgende ochtend de firmware wel bijgewerkt. Maar goed zou makkelijker moeten kunnen zou je zeggen.
[...]
Mijn boefje is liev!
Je kan het schudden op Siri reacties ook testen in de instellingen. Werkt wel grappig moet ik zeggenthomastvd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:22:
[...]
Heb je de nieuwe functies al kunnen testen?
Of is dat nog niet deze firmware? Later dit jaar schiet me nu te binnen.
[ Voor 12% gewijzigd door hk12nl op 11-09-2024 11:36 ]
©2004
Ik had al de beta firmware op mijn AirPods. Dus bijvoorbeeld schudden om een call te weigeren werkte al.thomastvd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:22:
[...]
Heb je de nieuwe functies al kunnen testen?
Of is dat nog niet deze firmware? Later dit jaar schiet me nu te binnen.
Heb hem zelf ook maar de test via Airpods > Head Gestures > Try Head Gestures werkt bij mij nietDonstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:53:
[...]
Ik had al de beta firmware op mijn AirPods. Dus bijvoorbeeld schudden om een call te weigeren werkte al.
Het heeft iets vreemds om ineens als enige op kantoor nee te gaan zitten schudden met je beta firmware. Dat moet even “gemeengoed” worden als iedereen de firmware update heeft en dan ga ik het pas gebruiken
Dat is gek, die werkte bij mij prima...makooy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:55:
[...]
Heb hem zelf ook maar de test via Airpods > Head Gestures > Try Head Gestures werkt bij mij niet
AirPods firmware 7A294
©2004
JB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:24:
[...]
Heb de APP2 nu ook op de MagSafe lader liggen, iPhone ligt er naast en zit op WiFi. Eens kijken of er komende uren wat gebeurd.
Mijn boefje is liev!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq