makooy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:55:
[...]

Heb hem zelf ook maar de test via Airpods > Head Gestures > Try Head Gestures werkt bij mij niet
AirPods firmware 7A294
Ooh dat is vreemd, gaat hier prima.
Je zit wel ook op iOS 18.x toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Overigens is de geluids interface wel weer geweldig hoor. Je hebt tijdens het knikken/schudden echt het gevoel alsof je dat geluidje door je hoofd/airpods heen slingert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:08
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:01:
Gaat nog wel effe duren voor ik de nieuwe firmware heb, zal niet eerder dan volgende week zijn.
Ik heb nog oortjes die vol zitten tot 100%, en een case die nog 64% batterij heeft.
Volgens mij hoeft je case niet op de lader te liggen maar wel binnen bluetooth bereik van je telefoon.

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wmg_561nntEBQpZgYPtJdc5BBIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KWt7NBC4jBXaDdm4LfoYN5EL.png?f=fotoalbum_large

Stiekem doen alsof je heel hard aan het werk bent achter je bureau wordt wel heel verleidelijk zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:27
hk12nl schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:35:
[...]

Volgens mij hoeft je case niet op de lader te liggen maar wel binnen bluetooth bereik van je telefoon.
Merken van zelf wel(Of niet :+ ), airpods updates check ik nooit.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Heb de AirPods update sinds vanochtend. Vannacht lag de case aan de lader, naast m’n iPhone (ook aan lader).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:40:
[Afbeelding]

Stiekem doen alsof je heel hard aan het werk bent
“Een aanvaardbaar druktebeeld creëren” noemen wij dat als we op klantlocatie zitten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Aiii schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:40:
[Afbeelding]

Stiekem doen alsof je heel hard aan het werk bent achter je bureau wordt wel heel verleidelijk zo.
Daar heb ik geen iPhone mirroring voor nodig hoor. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:12
Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:29:
[...]

Ooh dat is vreemd, gaat hier prima.
Je zit wel ook op iOS 18.x toch?
iOS 18.1 beta 3 ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zhe8Py3RLNiDQwe1-NHlnBlerI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZtkTnXfgD2LUnWnuuPkqeMn.jpg?f=fotoalbum_large

kwam heel mooi tevoorschijn vanmorgen :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Voel me wel een beetje suf met ja/nee knikken :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Werkte direct toen ik m’n AirPods Pro 2 uit het doosje haalde. Handig!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:56
never mind

[ Voor 84% gewijzigd door arj1o1 op 11-09-2024 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Het viel mij pas op toen ik de RC erop had gezet op de iPad, maar nu eigenlijk op de iPhone ook.
Als je Safari opent zie je bovenaan suggesties, over algemeen je vaak bezochtste websites.

Tot en met ios17 waren dit gewoon normale kleine icoontjes met de naam, sinds ios18 zijn die icoontjes best grote plaatjes geworden.
Kan dat niet weer terug naar hoe het was, dit is wel erg lelijk zo ?.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:23
Zo hey! Ik heb de RC iOS18 na de Keynote geïnstalleerd. Maar dit doet mijn batterij van mijn 15 Pro Max geen goed. Ging naar bed met 100 procent en de teller staat nu al weer op 65 procent. Ik gok dat het aan bepaalde Apps liggen die nog niet zijn geüpgraded. Maar dit heb ik een tijd niet mogen meemaken op een iPhone. 🙈

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
4acesNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:06:
Zo hey! Ik heb de RC iOS18 na de Keynote geïnstalleerd. Maar dit doet mijn batterij van mijn 15 Pro Max geen goed. Ging naar bed met 100 procent en de teller staat nu al weer op 65 procent. Ik gok dat het aan bepaalde Apps liggen die nog niet zijn geüpgraded. Maar dit heb ik een tijd niet mogen meemaken op een iPhone. 🙈
Dat is normaal. Je telefoon is nu nog druk aan het indexeren.

• Carlos0_0
Rivanov schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:14:
[...]

Dat is normaal. Je telefoon is nu nog druk aan het indexeren.
Volgens mij verschilt het ook heel erg per toestel, en wat er allemaal op staat aan apps enzo.
Ik heb hem ook maandag avond geïnstalleerd(15 pro max), en heb hem net vanochtend met iets meer dan 30% opgeladen tot 95% ofzo.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Hopelijk komt 18.1 op de release van de nieuwe iPhone, anders kan ik mijn backup niet terugzetten met 18.0 als ik de iPhone 16 binnen krijg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
s0kkie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:00:
Hopelijk komt 18.1 op de release van de nieuwe iPhone, anders kan ik mijn backup niet terugzetten met 18.0 als ik de iPhone 16 binnen krijg :+
Haha ja dat is hier ook elk jaar een ding. Uit de doos alles door klikken en overslaan, beta erop en dan resetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
4acesNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:06:
Vanaf iOS 18 staan er nu bij Instellingen > Batterij speciaal hiervoor een waarschuwing dat je tel nog bezig is met indexeren na een update.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 19:47

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Ik heb alle developer beta's van iOS18 gedraaid zonder problemen deze zomer, echter nu ik de iOS 18 RC er op heb gezet, heb ik een enorme battery drain.
Tegen de 12u is mijn iphone leeg. Je zou zeggen dat het indexeren al achter de rug zou moeten zijn na de vorige beta's.

Nog iemand die ervaring?

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Pieterve schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:11:
Ik heb alle developer beta's van iOS18 gedraaid zonder problemen deze zomer, echter nu ik de iOS 18 RC er op heb gezet, heb ik een enorme battery drain.
Tegen de 12u is mijn iphone leeg. Je zou zeggen dat het indexeren al achter de rug zou moeten zijn na de vorige beta's.

Nog iemand die ervaring?
Er staat bij de (Uitgebreidere) info van je Batterij of de iPhone nog aan het indexeren is en als dit klaar is, is deze tekst niet meer te lezen.

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
RoRoNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:32:
[...]

Er staat bij de (Uitgebreidere) info van je Batterij of de iPhone nog aan het indexeren is en als dit klaar is, is deze tekst niet meer te lezen.
Neen is niet meer aan het indexeren, dus ik vrees voor een slechte beta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:14
Weet iemand of deze icons te reorganiseren zijn. Ik heb liever de bluetooth icon direct beschikbaar ipv de airdrop icon

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ios-18-release-candidate-discussion-v0-3a79kp1mycod1.jpeg?width=471&format=pjpg&auto=webp&s=00558412189d689b6486d95fc137ee8b38772513

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mm ik had eigenlijk beta 4 wel verwacht.
Beta 3 draait opzich wel prima hier maar de accu is vreselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:00:
Mm ik had eigenlijk beta 4 wel verwacht.
Beta 3 draait opzich wel prima hier maar de accu is vreselijk.
Dat is gewoon om te zorgen voor een negatieve bias zodat jullie niet klagen over het verbruik na de allemaal super blij zijn met het verbruik van de final release maandag. :+

[ Voor 7% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 12-09-2024 20:06 ]

sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:04:
[...]

Dat is gewoon om te zorgen voor een negatieve bias zodat jullie niet klagen over het verbruik na de allemaal super blij zijn met het verbruik van de final release maandag. :+
Nou ik bedoelde eigenlijk 18.1 beta 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
18.0 PB is m'n Apple Music he-le-maal over de zeik aan het gaan. :+ Eerst speelde ie enkel nog samples van 10-15 seconden van gedownloade muziek alsof er geen abonnement was (niet gedownload werkte juist wel, heel tegenstrijdig. :P). Dat is nu gefixt na een reboot. Maar als ik een nummer afspeel vult ie de wachtrij ongeveer 10x met hetzelfde nummer, waardoor dat nummer de hele tijd op repeat gaat. :') Kan wissen wat ik wil, komt gewoon terug bij het kiezen van een ander nummer. Loop/Continuous afspelen, repeat, shuffle, etc. staan allemaal uit. Nummers doen er ook heul lang over om te laden...

... Als er iets is waar ik geen zin in heb, is Music opnieuw installeren en m'n hele muziek library opnieuw downloaden. 6000+ nummers, duurt veel te lang. :P Dus fingers crossed dat er binnen 2 weken toch nog een update aankomt waar het in gefixt is.

-edit- Fixed. Herinnerde dat ik ooit Marvis aangeschaft heb. Die even gedownload, Apple Music-app gedwongen gesloten, vanuit Marvis de wachtrij leeggeknikkerd en hopsakee: problem solved, AM-app doet het nu ook weer zoals vanouds. Raar, maar i'll take it. :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 13-09-2024 01:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil de passwordmanager van iOS wat meer gaan gebruiken om te kijken of ik van 1Password af kan. Het enige wat ik lijk te missen: kun je geen categorieën toevoegen ofzo? Ik zou er ook alle licentiesleutels in kwijt willen maar dat moet toch makkelijker kunnen dan als gewoon wachtwoord invoeren en steeds door de hele passwordlijst te moeten scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:13:
Ik wil de passwordmanager van iOS wat meer gaan gebruiken om te kijken of ik van 1Password af kan. Het enige wat ik lijk te missen: kun je geen categorieën toevoegen ofzo? Ik zou er ook alle licentiesleutels in kwijt willen maar dat moet toch makkelijker kunnen dan als gewoon wachtwoord invoeren en steeds door de hele passwordlijst te moeten scrollen?
Ik neem aan dat je nog steeds kan zoeken? Ik scroll nooit door de lijst.
Je kan een shared group aanmaken en dan met niemand sharen, verkapte manier van categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:16:
[...]
Je kan een shared group aanmaken en dan met niemand sharen, verkapte manier van categorieën.
Precies wat ik denk ik nodig had, een second best en al gelukt. Dank 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:13:
Ik heb dat geprobeerd een aantal bèta’s geleden maar ben gillend terug gerend naar 1Password.

Ik had een export gemaakt van alles ik 1 password maar meer dan 300 items kon de iCloud password manager niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:20:
[...]

Ik heb dat geprobeerd een aantal bèta’s geleden maar ben gillend terug gerend naar 1Password.

Ik had een export gemaakt van alles ik 1 password maar meer dan 300 items kon de iCloud password manager niets mee.
Ik kan 1Password wel aanhouden, heb ooit een lifetime gratis versie gekregen. Maar wil er een beetje vanaf dat alles op 3 verschillende plekken staat met daarmee 3x risico dat ooit de passwordmanager wordt gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:40:
[...]

Ik kan 1Password wel aanhouden, heb ooit een lifetime gratis versie gekregen. Maar wil er een beetje vanaf dat alles op 3 verschillende plekken staat met daarmee 3x risico dat ooit de passwordmanager wordt gekraakt.
Voor mij was het ook een belangrijke reden om 1Password te blijven gebruiken, zodat niet alles in mijn iCloud-account staat. Mocht er iets met iCloud gebeuren, dan heb ik een minder groot probleem dan wanneer al mijn wachtwoorden daar ook zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:20:
[...]

Das vreemd.. ik heb meer dan 900 items in m’n Passwords app staan. & counting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChrisM schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:10:
[...]

Das vreemd.. ik heb meer dan 900 items in m’n Passwords app staan. & counting.
Nee ik bedoel dat meer dan 300 items uit de export niet in iCloud password konden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10
Donstil schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:28:
[...]

Nee ik bedoel dat meer dan 300 items uit de export niet in iCloud password konden.
Dat herken ik ook, ik ben van Dashlane naar Apple Passwords gegaan. Werkt prima maar de import is een drama.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
Ik denk dat het ook niet erg verstandig is om een merkgebonden passwordmanager te gebruiken, of dat nou Apple Passwords is of bijvoorbeeld Samsung Pass. Ik snap wel dat fabrikanten het doen om je meer in hun ecosysteem te dwingen, en het werkt heel fijn zolang je alleen dat ene merk hardware gebruikt; maar het is beter om een merkneutraal product te gebruiken, zodat je minder gedoe hebt als je één stapje buiten het ecosysteem zet, en meer vrijheid en gemak om te schakelen.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05
Ik vind het bij iCloud wachtwoorden wel echt waardeloos dat gezinswachtwoorden niet op een oudere MacOs beschikbaar zijn.. Ik kan mijn wachtwoorden prima gebruiken op bijv Monterey (te oud voor upgrade), maar zodra deze is gedeeld moet ik weer via iPhone zoeken.

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:56
Zonet alles netjes overgezet van KeePass en Enthe Auth naar de Apple paswoord App, helemaal prima.
Export van KeePass naar Apple ging op enkele records helemaal goed.

Maar klopt het dat ik het website adres niet kan aanpassen? Ik kan er alleen extra entey aan toevoegen, de eerste entry heeft geen mogelijkheid tot wijzigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QYAJSlxeo1ofhEPXUPVFviIyy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRKV2rgPgVuOf1x71a898bws.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door PrettigGestoord op 14-09-2024 09:45 ]

PrettigGestoord schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:43:

Maar klopt het dat ik het website adres niet kan aanpassen? Ik kan er alleen extra entey aan toevoegen, de eerste entry heeft geen mogelijkheid tot wijzigen?
Bovenin op de titel/website (naast het websitelogo) klikken zou genoeg moeten zijn om het toetsenbord te activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 14-09-2024 09:45 ]

• PrettigGestoord
Dennisdn schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:44:
[...]

Bovenin op de titel/website (naast het websitelogo) klikken zou genoeg moeten zijn om het toetsenbord te activeren.
Dan wijzig ik alleen de header, website adres blijft ongewijzigd.

Tenzij dit een limitatie is omdat deze geimporteerd zijn van een .csv via macOS?

Edit: zeer vreemd, zelfs met een nieuwe entry:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svbprVOqpvk6u2mjYXzqBNUIJ8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAIj7y7GXxyYiCOTeIeeia1w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door PrettigGestoord op 14-09-2024 09:50 ]

PrettigGestoord schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:48:
[...]

Dan wijzig ik alleen de header, website adres blijft ongewijzigd.

Tenzij dit een limitatie is omdat deze geimporteerd zijn van een .csv via macOS?

Edit: zeer vreemd, zelfs met een nieuwe entry:
[Afbeelding]
Ik zie bij mij in de lijst 2 verschillende versies, de ene staat het vakje website er helemaal niet bij, de andere keer wél en ik kan hem dan inderdaad ook niet aanpassen.

• Carlos0_0
PrettigGestoord schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:43:
Zonet alles netjes overgezet van KeePass en Enthe Auth naar de Apple paswoord App, helemaal prima.
Export van KeePass naar Apple ging op enkele records helemaal goed.

[Afbeelding]
Maar waarom zou je hem willen aanpassen, werkt het niet ofzo als je na tweakers gaat ?.
Bij mij staat er ook 1 malig tweakers.net, en het werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-09-2024 12:05 ]

• pseudomuffin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:50
Kassad schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:14:
[...]

Dat herken ik ook, ik ben van Dashlane naar Apple Passwords gegaan. Werkt prima maar de import is een drama.
Waar zit die import functie? Ik zoek me rot maar ik kan hem nergens vinden.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10
pseudomuffin schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:58:
[...]

Waar zit die import functie? Ik zoek me rot maar ik kan hem nergens vinden.
Dat is dus het drama, als je geen macOS apparaat hebt is er geen import behalve intypen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kassad op 14-09-2024 14:22 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• PrettigGestoord
Carlos0_0 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:04:
[...]

Maar waarom zou je hem willen aanpassen, werkt het niet ofzo als je na tweakers gaat ?.
Bij mij staat er ook 1 malig tweakers.net, en het werkt prima.
Sommige endpoints zijn nu eenmaal gewijzigd doorheen de tijd en de wil ik nu wel eens corrigeren.
Dat was een taak die ik al een hele tijd moest doen, samen met de cleanup van overbodige websites en resets van zwakke wachtwoorden.
Gezien alle andere managers wel die basis optie hebben leek het me voor de hand liggend dat het ook hier zou lukken.

Maar voorlopig zal ik ze manueel wel opnieuw toevoegen :+

En ik weet niet of het voorheen ook al kon maar met iCloud voor Windows worden de OTP codes ook automatisch ingevuld in de browser, vind ik wel handig op mijn W11 machine.

[ Voor 11% gewijzigd door PrettigGestoord op 14-09-2024 14:30 ]

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 22:09
Ik ga mlijn huidige telefoon niet updaten,zo voelt mijn 16 toch weer wat nieuwer aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
PrettigGestoord schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:27:
[...]

Sommige endpoints zijn nu eenmaal gewijzigd doorheen de tijd en de wil ik nu wel eens corrigeren.
Dat was een taak die ik al een hele tijd moest doen, samen met de cleanup van overbodige websites en resets van zwakke wachtwoorden.
Gezien alle andere managers wel die basis optie hebben leek het me voor de hand liggend dat het ook hier zou lukken.

Maar voorlopig zal ik ze manueel wel opnieuw toevoegen :+

En ik weet niet of het voorheen ook al kon maar met iCloud voor Windows worden de OTP codes ook automatisch ingevuld in de browser, vind ik wel handig op mijn W11 machine.
Nee ik kan ook geen urls wijzigen. Ik kan wel een 2e toevoegen zoals op het screenshot hierboven. Je kan ook je pwd copy-paste doen op de nieuwe inlog en als 'nieuw' opslaan en oude verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Op Android is er met 'Circle to search' of Google Assistant de mogelijkheid om in een keer alle tekst op je scherm te vertalen zonder dat je eerst tekst moet selecteren. Ik kan op mijn Iphone 15 Pro op IOS 18.0 zo'n optie nergens vinden. Bestaat dat? Of moeten we wachten tot Apple Intelligence in het Nederlands beschikbaar komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Of-Aaargh schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:15:
Op Android is er met 'Circle to search' of Google Assistant de mogelijkheid om in een keer alle tekst op je scherm te vertalen zonder dat je eerst tekst moet selecteren. Ik kan op mijn Iphone 15 Pro op IOS 18.0 zo'n optie nergens vinden. Bestaat dat? Of moeten we wachten tot Apple Intelligence in het Nederlands beschikbaar komt?
Dat is denk ik een Apple AI feature, ios18 heeft niet zulke baanbrekende vernieuwingen.
Dit is dus wellicht pas iets dat bij 18.1 beschikbaar komt, en uiteraard wanneer het in het land waar je woont mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ja het bestaat maar is een beetje een omweg en niet echt 100% vergelijkbaar. Je moet dan een schermfoto maken en dan de Google lens gebruiken.

Edit: je kan ook de shortcut maken in de shortcuts app waarbij je een schermfoto maakt en dan automatisch via Google lens het opzoekt. Google lens zit in de Google app mocht je het zoeken

[ Voor 14% gewijzigd door KorteGebruiker op 15-09-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
Ik heb een wallpaper ingesteld, maar ik vond de originele foto niet meer.
Kan je u wallpaper ergens opslaan ofzo zodat ik hem kan gebruiken als ik mijn 16pro binnenkrijg?

Ik ben van plan een clean install te doen, dus geen back up terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 21:33
Hangt dat “gesprek opnemen” tijdens bellen ook aan dat apple AI ? Of is dat weer taal gebonden iets wat later pas beschikbaar wordt voor Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
In iOS17 kan dit met foto's in je album, zonder andere apps. Als ik een screenshot maak, naar het foto album ga en de foto selecteer, dan staat er rechts onderin een icoontje: vierkantje met streepjes erin, lijkt een beetje op een a4t-je met tekst - heel ver uitgezoomd. Daarop tikken en alle tekst in je foto wordt vertaald.

Kan bij mij ook direct in de camera-app maar dat werkt een stuk minder omdat de tekst soms niet 'herkend' word. Ik denk door 'bewegen'.

edit: al sinds iOS16 blijkbaar :)
https://economictimes.ind...how/92080496.cms?from=mdr
Afbeeldingslocatie: https://img.etimg.com/thumb/msid-92080439,width-650,height-488,imgsize-41376,resizemode-75/apple-translate.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/WzE0uWenHLYn3ODF7injO8ESikE=/1600x0/article-new/2022/09/ios-16-translate-camera-how-to.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 15-09-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik weet dat het kan in je fotoalbum of als je eerst een screenshot maakt. Maar dat is erg omslachtig. Ik wil dus gewoon snel de tekst op het scherm in elke willekeurige app kunnen vertalen zoals het op Android kan: power button ingedrukt houden om de Assistant op te roepen, knop 'vertaal' indrukken, de vertaalde tekst die op een overlay van het scherm verschijnt lezen; en als ik aan de onderkant van de tekst ben, back swipen en dan ben ik nog steeds op hetzelfde scherm dat ik zojuist heb laten vertalen.
Maar goed, misschien moet ik maar gewoon accepteren dat sommige dingen beter gaan op IOS, en sommige andere dingen beter gaan op Android. Het is niet voor niets dat ik twee smartphones heb. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Of-Aaargh op 15-09-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKnb-aYEsUMMT3_kbkAhqyd-aKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yaIKkN9EhAjRoEyTcdmkEVE3.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas snapt AI geen Nederlandse berichten dus zie ik het niet zo vaak in actie maar dit werkt wel leuk als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:12:
[Afbeelding]

Helaas snapt AI geen Nederlandse berichten dus zie ik het niet zo vaak in actie maar dit werkt wel leuk als het werkt.
Ik snap niet zo goed wat ik moet zien hier, je krijgt een notificatie met omschrijving wat er op de foto staat ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

Aiii

何これ

Of-Aaargh schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:07:
Ik weet dat het kan in je fotoalbum of als je eerst een screenshot maakt. Maar dat is erg omslachtig. Ik wil dus gewoon snel de tekst op het scherm in elke willekeurige app kunnen vertalen zoals het op Android kan: power button ingedrukt houden om de Assistant op te roepen, knop 'vertaal' indrukken, de vertaalde tekst die op een overlay van het scherm verschijnt lezen; en als ik aan de onderkant van de tekst ben, back swipen en dan ben ik nog steeds op hetzelfde scherm dat ik zojuist heb laten vertalen.
Maar goed, misschien moet ik maar gewoon accepteren dat sommige dingen beter gaan op IOS, en sommige andere dingen beter gaan op Android. Het is niet voor niets dat ik twee smartphones heb. :P
Screenshot maken. Daar kun je meteen tekst herkennen en vertalen, op done klikken, en uiteraard op delete screenshot en je bent weer exact daar waar je geweest ben. Toegegeven het is 1 extra knop, maar dat zal het verschil niet maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:18:
[...]

Ik snap niet zo goed wat ik moet zien hier, je krijgt een notificatie met omschrijving wat er op de foto staat ?.
Voor iemand die het niet snapt heb je het wel precies goed begrepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:49:
[...]

Voor iemand die het niet snapt heb je het wel precies goed begrepen :+
Ik kan alleen niet zo goed bedenken waar de functie voor is… hooguit misschien voor slechtzienden dat Siri kan voorlezen wat er op de foto staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:00:
[...]

Ik kan alleen niet zo goed bedenken waar de functie voor is… hooguit misschien voor slechtzienden dat Siri kan voorlezen wat er op de foto staat?
Met CarPlay ook wel handig.

Siri kan alle notificaties zo samenvatten overigens, dat heb ik nog niet echt werkend gezien ivm de Nederlandse taal maar lijkt mij best wel handig voor lange berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:26:
[...]

Siri kan alle notificaties zo samenvatten overigens, dat heb ik nog niet echt werkend gezien ivm de Nederlandse taal maar lijkt mij best wel handig voor lange berichten.
Ah, is het dát onderdeel, was al benieuwd hoe dat eruit zou zien. Zal wel weer een tijd duren voor het Nederlands kan, áls het eenmaal officieel beschikbaar is voor ons…

Ook alweer iets wat ik niet zo goed snap: waarom duurt het vertalen van onderdelen altijd zo lang… met zoveel medewerkers zitten er toch ook zat Nederlanders, Fransen en Duitsers tussen die even over een geautomatiseerde AI-vertaling heen kijken en wat fouten eruit halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Dennisdn schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:45:
[...]

Ook alweer iets wat ik niet zo goed snap: waarom duurt het vertalen van onderdelen altijd zo lang… met zoveel medewerkers zitten er toch ook zat Nederlanders, Fransen en Duitsers tussen die even over een geautomatiseerde AI-vertaling heen kijken en wat fouten eruit halen?
Het is nogal wat om op zo veel terreinen een diepe integratie met het OS en apps te introduceren. Strategie zal wel zijn om Engels voor nu beschikbaar te maken en dan rustig eens kijken hoe het uitpakt.

Herinneren we ons Apple Maps nog? Meteen wereldwijd beschikbaar en wat een blamage was dat. :+

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
Smart Albums zou ook wel een mooie toevoeging geweest zijn, met een vernieuwde Photos app in het achterhoofd was ik daar nu net onbewust naar op zoek, zoals in de macOS app.

Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 16:08

KarlHungus

I fix the cable.

Bij mij blijft de kalender al de hele dag op zo 15 staan. De agenda openen zet hem heel snel op ma 16, maar springt gelijk weer terug. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdhBwKA_GpBgDb9FiTpMBa5CaNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldVp045e692d26cAECtIheyR.jpg?f=fotoalbum_large

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:34
KarlHungus schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:37:
Bij mij blijft de kalender al de hele dag op zo 15 staan. De agenda openen zet hem heel snel op ma 16, maar springt gelijk weer terug. :+

[Afbeelding]
Even de iPhone restarten. Kijken of het probleem blijft

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb heel veel gekke dingen met Telegram sinds IOS18, hij laat met regelmaat een Badge zien dat er een nieuwe bericht is(Terwijl er helemaal geen nieuw bericht is).
Gek genoeg sinds ios18 dus zou zeggen dat het daar aan ligt, vind het niet erg maar viel mij toevallig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:48
svenn15 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:09:
Ik ga mlijn huidige telefoon niet updaten,zo voelt mijn 16 toch weer wat nieuwer aan
Start je dan helemaal nieuw?
Anders moet je telefoon wel de up date hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Roos79 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:47:
[...]

Start je dan helemaal nieuw?
Anders moet je telefoon wel de up date hebben
Moet niet je kan gewoon een ios17 backup terug zetten op een ios18 device, het kan alleen niet andersom.
Je kan geen nieuwere backup, op een device terug zetten die oudere software draait.

Dus geen ios17 backup terug zetten op een device die ios14,15,16 bijv draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoeft inderdaad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De final in inmiddels uit, 4,03GB op een 15 Pro.

[ Voor 72% gewijzigd door Donstil op 16-09-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:05:
De final in inmiddels uit, 4,03GB op een 15 Pro.
Ik wacht wel tot de eerste drukte over is :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Ik krijg nu ook nog even 17.7 eerst, en de keuze om naar iOS 18 te gaan. Vanmiddag waren er geen updates en zat ik op 17.6.1.

Ik gooi dus 17.7 er eerst even overheen. Vanavond 18.

[ Voor 18% gewijzigd door pennywiser op 16-09-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
Op de 12 pro komt hier de update er nu ook doorheen!

Met idd melding over 17.7 maar direct 18 aangezet natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Sleehond op 16-09-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Slasher schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:07:
[...]

Ik wacht wel tot de eerste drukte over is :)
'Nog ongeveer 5 Minuten' geeft m'n 13 Pro-Max nu nog aan. (Update laten zoeken via 5G en daarna via WiFi installeren) :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KarlHungus

KarlHungus

I fix the cable.

In ieder geval was de RC ook de officiële versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

4 uur wachten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:33
Hier geluk gehad, in 35 sec binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De Agenda app heeft een hele fijne visuele update gekregen. Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar het ziet er veel beter uit. En ook timed reminders komen nu in je agenda te staan. Super chill.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Soppyscroll schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:11:
[...]

Hier geluk gehad, in 35 sec binnen gehaald.
iPadOS 17.7 kwam hier wel rap binnen. iPadOS 18 nu vrolijk op 2 uurtjes.

\\edit: en binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 16-09-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Splinter Cell schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:14:
[...]

iPadOS 17.7 kwam hier wel rap binnen. iPadOS 18 nu vrolijk op 2 uurtjes.
iPadOS is hier inmiddels ook aan het installeren (download duurde inderdaad wel wat langer). Zo m'n AppleTV's ook nog maar even laten kijken voor een nieuw tvOS :P

Én ook die gaan as-we-speak ook beide naar tvOS 18.0

Blijven zometeen m'n AWU én de HomePod mini's nog over.... Maar daarvoor moet éérst de telefoon klaar zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 16-09-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
Hier stond ook 2 uur wachten, even 10 minuten wat anders gedaan en is nu al bijna klaar met update voorbereiden... spannond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47
Hoe is de batterijduur met iOS 18 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 22:09
Dus ik kan vrijdag mijn 2 gsms zonder problemen naast mekaar leggen,of wel best updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

svenn15 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:25:
Dus ik kan vrijdag mijn 2 gsms zonder problemen naast mekaar leggen,of wel best updaten ?
Vrijdag a.s.? Dan is iOS 18.0.1 toch al wel uit? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
iOS 18 download 1 minuut geleden gestart hier : rond de 30 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:34
Mog schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:14:
De Agenda app heeft een hele fijne visuele update gekregen. Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar het ziet er veel beter uit. En ook timed reminders komen nu in je agenda te staan. Super chill.
Je kunt in de maand weergave eindelijk de afspraken normaal zien staan. Beetje zoals eerder ook met weekcal. (Die ik daarna dan ook verwijderd heb)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

La1974 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:24:
Dat is 24 minuten na een release moeilijk te zeggen ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Slasher schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:31:
[...]

Nee hoor, de batterijen zijn nog steeds even duur bij Apple .... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47
[...]

:+ standaard vraag na iedere major release. Dan krijg je klachten dat het slechter is geworden. De reactie is dat hij nog aan het indexeren is.

Uiteindelijk is het al sinds jaar en dag dat de batterij ongeveer een dag meegaat (als ie nog relatief nieuw is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KarlHungus

KarlHungus

I fix the cable.

La1974 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:24:
Safari is snappier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
Sleehond schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:07:
Op de 12 pro komt hier de update er nu ook doorheen!

Met idd melding over 17.7 maar direct 18 aangezet natuurlijk.
Zo stom geweest om eerst 17.7 aan te klikken, op iPhone. Op mijn iPad deze fout niet weer gemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:21
Will_M schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:26:
[...]

Vrijdag a.s.? Dan is iOS 18.0.1 toch al wel uit? :9
Zit al op 18.1 nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waar al best even geen update voor geweest is.
Had ik eigenlijk afgelopen week wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
[...]

De release candidate is al een week uit, en is gelijk aan de release van vandaag. Dus zo gek ik de vraag eigenlijk helemaal niet, ondanks de knipoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:12
Het is opeens druk in deze topic. Ben benieuwd wat er gebeurd is :+

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpuMabO_7kYsIsEAVxSayTThJaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDiCnH1yF1gmSxmf6yWvTTDc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest er even aan wennen. Die grote iconen zijn net Fisher Price My First Mobile. Maar ze zorgen ook voor focus. Me likey!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.