Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:26
Soo he wat een gedrocht is de foto’s app geworden. Zo niet meer intuïtief scrollrichtingen die veranderen van boven naar beneden en vice versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Bobo221 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:56:
Soo he wat een gedrocht is de foto’s app geworden. Zo niet meer intuïtief scrollrichtingen die veranderen van boven naar beneden en vice versa.
Dat is inderdaad een achteruitgang helaas.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
Hadden ze 17.7 niet gewoon een paar dagen eerder vrij kunnen geven? Vanmiddag was ie er nog niet. En nu dus niets anders zichtbaar voor mij.

De iPad kan wel naar 18 bijgewerkt worden, de iPhone 12 niet. Vreemd.

[ Voor 20% gewijzigd door Lekker Ventje op 16-09-2024 20:06 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het lukt mij ook niet om er aan te wennen. Wat was er mis met de oude app? Die was duidelijk en snel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywNsKEpeBTNb22AEiGwSP3X-NRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jjd7YGgZBz0ItuQMgVPmzLty.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe krijg ik dit nou in het midden?

Ik krijg net een screenshot van iemand anders en daar staat de enkele widget netjes in het midden maar krijg dat zelf niet voor elkaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59
Mog schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:04:
[...]

Het lukt mij ook niet om er aan te wennen. Wat was er mis met de oude app? Die was duidelijk en snel.
Als je alles uitzet dan heb je toch bijna de oude app terug? Ik heb alleen de albums een paar verzamelingen aan en ik moet zeggen dat het me zo prima bevalt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mog schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:04:
[...]

Eerste wat me opviel inderdaad, foto photo app is geen verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eerste indruk is wel positief hoor. Lekker veel UI customization mogelijkheden. Indeling van settings op eerste gezicht ook logischer.

Photo app moet ik nog even kijken wat daar aan te customizen is.

Voelt allemaal toch een stuk moderner.

Na snelle eerste indruk tot nu toe wel happy met 18.0. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 16-09-2024 20:14 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:09:
[Afbeelding]

Hoe krijg ik dit nou in het midden?

Ik krijg net een screenshot van iemand anders en daar staat de enkele widget netjes in het midden maar krijg dat zelf niet voor elkaar.
Ik wilde zeggen: is het geen kunstje met 2 blanke widgets ernaast? Maar dan zou ie nog steeds in de grid van 4 moeten zitten en dus niet in het precieze midden…. Bij mij lukt het i.i.g. ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Éérste (minor) verandering welke me nu spontaan opvalt is overigens iets waar ik me al sinds de eerste iteratie van iOS aan gestoord heb: Ik kan nu met iOS 18 nog steeds de App-Updates zien welke ik (vanmiddag) nog onder iOS 17.6.1 uitgevoerd heb (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Help!!!! schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:13:
Photo app moet ik nog even kijken wat daar aan te customizen is.
Volgens mij is er niet iets relevants te customizen zover ik kan zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Tortelli schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:36:
[...]

Volgens mij is er niet iets relevants te customizen zover ik kan zien?
Nee klopt maar je kan wat dingen uitzetten, helemaal naar onder scrollen en dan drukken op custise en recorder drukken.
Als je alles uitvindt behalve anders(Utilities), dan is de app redelijk normaal terug als die was(Niet helemaal maar wel een stuk minder rommelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:22:
[...]

Ik wilde zeggen: is het geen kunstje met 2 blanke widgets ernaast? Maar dan zou ie nog steeds in de grid van 4 moeten zitten en dus niet in het precieze midden…. Bij mij lukt het i.i.g. ook niet.
Als ik een nieuw achtergrond paar maak lijkt het wel te werken. Ook icm de foto achtergrond die ik doorgaans gebruikt (en wisselt bij elke unlock).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUnh8jfPa5hchnsKPGKa1x91kFM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E36mn3uxCkKXjAs9rkTxC6pR.png?f=fotoalbum_large

Lijkt wel oud zeer in mijn achtergrond paar ofz 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:40:
[...]

Als ik een nieuw achtergrond paar maak lijkt het wel te werken. Ook icm de foto achtergrond die ik doorgaans gebruikt (en wisselt bij elke unlock).

[Afbeelding]

Lijkt wel oud zeer in mijn achtergrond paar ofz 🤷‍♂️
Aha, ik had het even snel geprobeerd met een nieuw achtergrond paar vanuit: voorgestelde foto. Dan zet ie er al 4 in en lukt het niet. Maar kaal met een eigen foto selecteren dan komt ie met de widget in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49
Ja en niet zo’n beetje ook. Viel gelijk op! :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Op mijn 12 voelt iOS 18 een stuk soepeler aan dan 17 deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
op iPadOS, is er een optie om dark mode te hebben zonder de dark mode icons zoals in de vorige versie?

Op mijn iPhone/iOS zie ik dat het hetzelfde is gebleven.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Bossie schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:42:
op iPadOS, is er een optie om dark mode te hebben zonder de dark mode icons zoals in de vorige versie?

Op mijn iPhone/iOS zie ik dat het hetzelfde is gebleven.
Ja, hou je vinger lang op je scherm. Kies linksboven voor ‘wijzig’ en ‘pas aan’. En kies ‘licht’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:50:
[...]

Ik heb het nu zo:

1. Toestel op Engels (us)
2. Siri op Engels (us)
3. Regio op NL
4. Store met Amerikaans ID.
5. Apple music abonnement genomen met iTunes tegoed.
6. Nederlands Apple Account ingelogd gelaten.
1: toestel English (staat geen "us" bij mij bij)
2: siri English US
3: region: US
4: app store id, staat op dit moment op US maar heb hier in het verlegen wel een NL Apple Music abonnement op gehad.

Ik heb geen 'apple intelligence' in mijn settings menu. Ook niet na opnieuweopstarten.
Vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:25:
[...]

4: app store id, staat op dit moment op US maar heb hier in het verlegen wel een NL Apple Music abonnement op gehad.

Ik heb geen 'apple intelligence' in mijn settings menu. Ook niet na opnieuweopstarten.
Vergeet ik nog iets?
15 Pro (Max) ? Met iOS 18.1 dev beta 2 erop?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Ik heb de beta draaiende op mijn iPhone, laatste public RC van iOS 18. Hoe kan ik nu de officiële iOS 18 (her)installeren? Ik heb wel al de beta's uitgezet, maar kreeg vanavond geen nieuwe update aangeboden. Mogelijk maakt het vanwege de RC niet uit, maar vind het toch een fijn gevoel om weer "over te stappen" op de officiële iOS18 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sjorsjuhmaniac schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:25:
[...]

Vergeet ik nog iets?
Schuif de steen aangaande AVG/GDPR en de EU even weg én vraag jezelf dan nogmaals af waarom die optie er hier in NL nog niet is..... En waarom Apple die update zelfs in de US pas uitbrengt met iOS 18.1 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
SuperVeloce schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:27:
[...]

Nee en nee

8)7 8)7 8)7 goed.... ik taai weer af naar mijn hol

mijn excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Will_M schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:28:
[...]

Schuif de steen aangaande AVG/GDPR en de EU even weg én vraag jezelf dan nogmaals af waarom die optie er hier in NL nog niet is..... En waarom Apple die update zelfs in de US pas uitbrengt met iOS 18.1 :'(
Daar heb ik dus geen last van, US-only! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:27:
[...]

Beta 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Nu online
Maar vanaf 2 werkte het ;) dat die minimaal ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:34:
[...]

Maar vanaf 2 werkte het ;) dat die minimaal ;)
Ooh in Nederland ja dat is waar ja. Ik had het in 18.1 ook maar was toevallig aan de andere kant van de plas dus vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Vind hem juist heel intuitief. Echt wel de standaard gestures zoals ik ze gewend ben. Herkende ook een aantal swipes van de Youtube app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
g1n0 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:36:
[...]

Vind hem juist heel intuitief. Echt wel de standaard gestures zoals ik ze gewend ben. Herkende ook een aantal swipes van de Youtube app.
heb je een voorbeeldje? ik ben niet bekend met de yt app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, hoor. Ik ga wel goed op die donkere icoontjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:26
[...]

Huh hebben we het over hetzelfde onderwerp?
Welke gestures? En wat is er in hemelsnaam intuïtief aan?

Nog iets waar ik mij erg aan kan storen is dat irritante uitzoomen wanneer je een video bekijkt en op de video zelf klikt en dan weer inzoomen om terug full screen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:44:
[...]
heb je een voorbeeldje? ik ben niet bekend met de yt app.
Bobo221 schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:58:
[...]
Huh hebben we het over hetzelfde onderwerp?
Welke gestures? En wat is er in hemelsnaam intuïtief aan?
Ik heb het dan over de ruk naar beneden voor vorige/bovenliggende context en duw omhoog voor meer details/extra content. Die gestures heb je ook in de YT app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:09
Ik heb hem ook maar geïnstalleerd op mijn 14 Pro Max. Werkt tot nu toe prima. Ik heb ook maar meteen watchOS 11 geïnstalleerd op mijn Watch 8. Daar ben ik minder over te spreken. Soms lijkt hij heel even de Watch plaat opnieuw te moeten laden nadat ik naar de widgets heb gekeken. Ook staat nu de Shazam app er dubbel in. De oude staat er nog in, en als je die opent zegt hij doodleuk dat je de nieuwe moet openen. Ik vraag me dan wel af waarom de oude er nog in staat. Dit lijkt me een bug. Nog meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CycloneCleaver schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:43:
Ik heb hem ook maar geïnstalleerd op mijn 14 Pro Max. Werkt tot nu toe prima. Ik heb ook maar meteen watchOS 11 geïnstalleerd op mijn Watch 8. Daar ben ik minder over te spreken. Soms lijkt hij heel even de Watch plaat opnieuw te moeten leggen nadat ik naar de widgets heb gekeken. Ook staat nu de Shazam app er dubbel in. De oude staat er nog in, en als je die opent zegt hij doodleuk dat je de nieuwe moet openen. Ik vraag me dan wel af waarom de oude er nog in staat. Dit lijkt me een bug. Nog meer mensen die dit ervaren?
Heb daar op m'n AWU i.c.m. 13 Pro Max geen last van (zelfde Watch serie als dat de AW8 uit komt). Misschien dat je de 'Shazam' app op je AW8 even middels de WatchApp op je iPhone moet verwijderen en weer opnieuw moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
Will_M schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:58:
[...]

Heb daar op m'n AWU i.c.m. 13 Pro Max geen last van (zelfde Watch serie als dat de AW8 uit komt). Misschien dat je de 'Shazam' app op je AW8 even middels de WatchApp op je iPhone moet verwijderen en weer opnieuw moet installeren?
Zou kunnen. Hij gebruikt ook bijna 500 MB op mijn Watch. Iets van 400 zoveel MB aan gegevens. Lijkt me wat extreem op de Watch 😂. Ik had beter nog even kunnen wachten met installeren. Maar goed, dat had ik kunnen weten.

Edit: na wat onderzoek, zou het vreemd zijn als jij niet hetzelfde hebt als ik. Ik lees overal op het internet dat de nieuwe Shazam app naar de oude bestaat op dit moment. Of daar later nog een verandering in gaat komen is speculeren, maar momenteel zou dus elke Watch op watchOS 11 ze beide moeten hebben, als de oude er nog op stond natuurlijk!

[ Voor 23% gewijzigd door CycloneCleaver op 17-09-2024 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

ik dacht dat je met een 15 Pro (Max) wel al die nieuwe Siri animatie zou krijgen, of is dat pas bij 18.1?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:21
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:45:
[...]

In iOS17 kan dit met foto's in je album, zonder andere apps. Als ik een screenshot maak, naar het foto album ga en de foto selecteer, dan staat er rechts onderin een icoontje: vierkantje met streepjes erin, lijkt een beetje op een a4t-je met tekst - heel ver uitgezoomd. Daarop tikken en alle tekst in je foto wordt vertaald.

Kan bij mij ook direct in de camera-app maar dat werkt een stuk minder omdat de tekst soms niet 'herkend' word. Ik denk door 'bewegen'.

edit: al sinds iOS16 blijkbaar :)
https://economictimes.ind...how/92080496.cms?from=mdr
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij verschijnt dat icoontje helemaal niet. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:12
Tja, iOS18, wat kan ik ervan zeggen? Het is een update die vol inzet op personalisatie, maar dan toch weer binnen de kaders van Apple - nét niet.

Zo heb ik het graag opgeruimd en mis ik nog steeds de mogelijkheid om het tweede ‘scherm’ te verwijderen - of simpelweg te vervangen door een app drawer. Ik zal het opnieuw moeten doen met de eilandjes, waar nu tevens een nieuw (en leeg!) eilandje bij is gekomen in de vorm van ‘Verborgen’ - die je dan weer niet kunt verbergen (ironisch, toch?). 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axQBY8A3jznNLDg53e98D6x5vNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poiDLzJbPoGec4wq52pvCO3o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOGVw8phUMaNsh5OaSN4LJbqB4k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjvEekxzvopLwtMiT02pQ4L8.png?f=fotoalbum_large

Dan nog de toevoeging van de app ‘Wachtwoorden’. Waarom moet dat opeens in een app? Het stond toch prima in ‘Instellingen’? Oh, en als je de app verwijderd kun je hem blijkbaar niet meer installeren via de App Store. Raar.

Tot slot de donkere modus en icoontjes. Leuk, maar niet alle icoontjes kleuren mee of volgen het ontwerp. Uiteindelijk ziet het er dan toch weer druk uit.

Er zal onder de motorkap vast het e.e.a. zijn veranderd, maar voor een update die gaat om persoonlijke touch slaat Apple de plank toch mis, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Wat een battery drain in idle zeg.. andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Secsytime schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 06:47:
Je telefoon is vast aan indexeren dit is normaal, dat kan even duren.
Kan ook zijn een app uiteraard niet geschikt is, kan je bij batterij instellingen zien.

Over algemeen is je telefoon helemaal opnieuw aan indexeren, gebeurt bij elke grote iOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Yucko schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 04:54:
ik dacht dat je met een 15 Pro (Max) wel al die nieuwe Siri animatie zou krijgen, of is dat pas bij 18.1?
Nieuwe Siri animaties hoort natuurlijk bij de nieuwe Siri, of te wel die krijg je wellicht pas als het mag in de eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
CycloneCleaver schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 01:06:
[...]

Zou kunnen. Hij gebruikt ook bijna 500 MB op mijn Watch. Iets van 400 zoveel MB aan gegevens. Lijkt me wat extreem op de Watch 😂. Ik had beter nog even kunnen wachten met installeren. Maar goed, dat had ik kunnen weten.

Edit: na wat onderzoek, zou het vreemd zijn als jij niet hetzelfde hebt als ik. Ik lees overal op het internet dat de nieuwe Shazam app naar de oude bestaat op dit moment. Of daar later nog een verandering in gaat komen is speculeren, maar momenteel zou dus elke Watch op watchOS 11 ze beide moeten hebben, als de oude er nog op stond natuurlijk!
Even op mijn watch gekeken maar 1 Shazam icoon te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

Vind juist te rommelig er zit te veel in, allemaal dingen om je in die app te houden.
Slideshows / terug blik momenten etc, gelukkig kan je zo goed als alles uitvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 06:56:
[...]

Vind juist te rommelig er zit te veel in, allemaal dingen om je in die app te houden.
Slideshows / terug blik momenten etc, gelukkig kan je zo goed als alles uitvinken.
Ik vind de boel ook maar rommelig. Er zijn best wat mooie en leuke dingen bijgekomen, en dan doel ik vooral op de uitbreidingen van sommige apps. Maar dat nieuwe Control center vind ik nog niet veel aan. Het 2e tabblad, waar je misschien in ziet die speelt is best leuk. Maar zodra ik Spotify uit zet komen er rare icoontjes in van de app Endel. De app loopt niet, en de rest van het OS geeft ook aan dat er niks aan het afspelen is, maar toch staan er spuug lelijke grote iconen in die ik niet vrijdag maar horizontaal kan scrollen. Als ik er dan op klik, start de app. Geen idee waarom dat in het scherm staat waar de album cover hoort te staan, maar het is allemaal heel slordig en voelt aan alsof ik weer een Android telefoon vast heb.

De dark mode icoontjes zijn mooi, maar ik hou ervan mijn OS in dark mode te hebben, maar de icoontjes wit, omdat de dark mode icoontjes niet consistent zijn. Nu heb ik dus witte icoontjes, maar in de settings zijn ze zwart, en dus moeilijker te herkennen, omdat ik ze met andere kleuren verwacht. Dit is allemaal niet echt Apple waardig. De mode om de icoontjes een kleur te geven is al helemaal gewoon totaal niks. Dat had er nooit in mogen komen wat mij betreft. Leuk idee, maar nog niet klaar. Zo zijn er nog wel wat dingen. Dit is wat mij betreft te snel uitgeven, en ik hoop dat ik over een half jaar kan zeggen dat het Apple waardig is. Maar momenteel vind ik het niet veel beter dan de standaard Android skin met heel veel aanpassingen waardoor je door de bomen het bos niet meer kan zien. iOS 17 was echt veel opgeruimder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

Fido

C:\> park

Meer mensen last dat filmpjes in de foto's app niet af te spelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Secsytime schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 06:47:
Je hebt m’n vertrouwen in de mensheid hersteld. Hoe gaat het met Safari?😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 06:21:

Zo heb ik het graag opgeruimd en mis ik nog steeds de mogelijkheid om het tweede ‘scherm’ te verwijderen - of simpelweg te vervangen door een app drawer. Ik zal het opnieuw moeten doen met de eilandjes, waar nu tevens een nieuw (en leeg!) eilandje bij is gekomen in de vorm van ‘Verborgen’ - die je dan weer niet kunt verbergen (ironisch, toch?). 8)7
Precies dit. Ik hoef geen apps te verbergen, dus ik hoef die folder zonder apps niet te zien. Ik zocht al of ik die folder dan kon verbergen: kan niet. Vrij irritant. Als ik apps wil verbergen dan verwijder ik ze wel.

Verder snap ik ook niet goed dat Apple deze weg is ingeslagen, alsof ze het verder niet meer wisten met iOS 18, naast AI. Veel kritiek overigens van gerenommeerde techsites ook op hoe dit is geïmplanteerd.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
THE_BASE schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:27:
[...]

Precies dit. Ik hoef geen apps te verbergen, dus ik hoef die folder zonder apps niet te zien. Ik zocht al of ik die folder dan kon verbergen: kan niet. Vrij irritant. Als ik apps wil verbergen dan verwijder ik ze wel.

Verder snap ik ook niet goed dat Apple deze weg is ingeslagen, alsof ze het verder niet meer wisten met iOS 18, naast AI. Veel kritiek overigens van gerenommeerde techsites ook op hoe dit is geïmplanteerd.
Wat bedoel je met deze weg ingeslagen? Ik vind die verborgen apps ook onnodig maar kan me voorstellen dat bv mensen met kinderen dat best handig vinden?

Verder veel verbeteringen die ik wel waardeer. De wachtwoorden app veel makkelijker dan telkens met een shortcut instellingen in moeten. Ook apps achter Face ID heel fijn. De grote icoontjes zonder namen maakt het scherm veel rustiger en het control scherm met direct contact tot vpn en hotspot is een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Zijn er meer mensen met problemen met inloggen bij een extra iCloud account? Ik kan zonder problemen inloggen op de Apple site maar de mailaccount van mijn zoon kan ik niet in en daardoor worden gegevens ook niet gesynchroniseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

THE_BASE schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:27:
[...]

Verbergen is zo chill. Ik wil af en toe op apps als X en Instagram openen, maar ik wil er niet constant aan herinnerd worden dat ik ze heb. Ik wil het icoontje niet in de App Library zien, ik wil geen notificaties, ik wil ze niet in mijn multitasker. Dus dit is perfect. En de Face ID maakt het trager om ze te openen zodat het een grotere drempel wordt. Heel fijn! Ik baal er juist van dat ik Apple apps als Safari niet kan verbergen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 17-09-2024 07:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:50
giantgiantus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:43:
[...]

Wat bedoel je met deze weg ingeslagen? Ik vind die verborgen apps ook onnodig maar kan me voorstellen dat bv mensen met kinderen dat best handig vinden?

Verder veel verbeteringen die ik wel waardeer. De wachtwoorden app veel makkelijker dan telkens met een shortcut instellingen in moeten. Ook apps achter Face ID heel fijn. De grote icoontjes zonder namen maakt het scherm veel rustiger en het control scherm met direct contact tot vpn en hotspot is een verademing.
Er zijn best wel wat argumenten te verzinnen waarom Apple het over een andere boeg slaat. Kunnen we het best wel wat uitgebreider over hebben.

Mijns inziens zie je een verschuiving van de implementatie van een eigen filosofie naar meer ‘opties en vrijheid’ voor de gebruiker. De homescreen is daar een goed voorbeeld van.

Apple vindt/vond dat een pagina schermvullend moest zijn met een vaste set aan iconen. Lekker overzichtelijk (subjectief) en zoals Apple dat zelf bedacht heeft. Na kritiek kwamen daar widgets bij. Nu de volgende stap waar die filosofie losgelaten wordt, doordat je het zelf kunt indelen.

Die vrijheid maakt het naar mijn mening ook rommeliger. Minder keuzes hoeven maken staat ongeveer gelijk aan overzicht en een ‘clean os’.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:53:
[...]

Verbergen is zo chill. Ik wil af en toe op apps als X en Instagram openen, maar ik wil er niet constant aan herinnerd worden dat ik ze heb. Ik wil het icoontje niet in de App Library zien, ik wil geen notificaties, ik wil ze niet in mijn multitasker. Dus dit is perfect. En de Face ID maakt het trager om ze te openen zodat het een grotere drempel wordt. Heel fijn! Ik baal er juist van dat ik Apple apps als Safari niet kan verbergen :(
Ja dat laatste vind ik ook irritant. Safari verwijderen kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11

_AN

Als je een app in die verborgen map stopt, krijg je dus automatisch ook geen notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:55:
[...]

Ja dat laatste vind ik ook irritant. Safari verwijderen kan ook niet.
Nog niet. Komt eraan gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_AN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:01:
Als je een app in die verborgen map stopt, krijg je dus automatisch ook geen notificaties?
Klopt. Het is gewoon weg. Dus ook als je terug naar het home screen gaat en de multitasker opent staat de app er niet tussen. Mega chill. Want ik ben zo iemand die zich niet kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:19
Gisteren om 19:08 iOs 18 geinstalleerd.
Vooralsnog vind ik het allemaal wel prima, anders gezegd, ik kan er wel mee leven.
Beetje pielen en spelen met instellingen tot de nieuwigheid er vanaf is.

1 ding wat ik jammer (gemiste kans) vind, is de summiere Passwords app.
Apple had mij over gekregen als deze veel uitgebreider was geweest.
Waarom kan ik hierin geen secure notes aanmaken, waarom kan ik hierin geen creditcardgegevens opslaan, waarom geen bankpasgegevens....

Voor mij dus nog geen aanleiding om LastPass vaarwel te zeggen.

Oh ja, toevoeging:
Waarom in hemelsnaam is het vertalen zo enorm summier op een iPhone.
Ik heb in pure noodzaak maar Google Translate geinstalleerd om uit het Grieks te kunnen vertalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Eric H op 17-09-2024 08:40 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
Marco schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 05:56:
[...]

Bij mij verschijnt dat icoontje helemaal niet. :?
Wellicht moet je ‘Livetekst’ nog aanzetten onder Instellingen > Algemeen > Taal & regio > Livetekst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 18:18
Wat zijn die safari iconen voor suggestions bizar groot geworden. Meestal gebruik ik dat voor frequente websites die ik bezoek. Had zo’n 4x2 dus 8 icoontjes. Nu zijn ze op zichzelf gewoon 4x groter geworden. Echt lelijk en onpraktisch.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 19:37
Zijn hier ook mensen met een iPhone 13 Pro met iOS18 erop?
Hoe gaat iOS18 met de batterij om op een iPhone 13 Pro?
Nog geen battery drain bij mensen?
dit is vaak de reden waarom ik niet meteen durf naar de nieuwste software te gaan.

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
erickov schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:42:
Wat zijn die safari iconen voor suggestions bizar groot geworden. Meestal gebruik ik dat voor frequente websites die ik bezoek. Had zo’n 4x2 dus 8 icoontjes. Nu zijn ze op zichzelf gewoon 4x groter geworden. Echt lelijk en onpraktisch.
Als je favorieten gebruikt heb je dat niet. Vind overigens deze design keuze ook heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14
CycloneCleaver schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:43:
Ik heb hem ook maar geïnstalleerd op mijn 14 Pro Max. Werkt tot nu toe prima. Ik heb ook maar meteen watchOS 11 geïnstalleerd op mijn Watch 8. Daar ben ik minder over te spreken. Soms lijkt hij heel even de Watch plaat opnieuw te moeten laden nadat ik naar de widgets heb gekeken.
Dit heb ik inderdaad ook. Als sinds de beta. Niet heel storend maar vreemd en opvallend is het wel. Tot op heden nog niet op weten te lossen.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 22:34
Cobus_NL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:47:
Zijn hier ook mensen met een iPhone 13 Pro met iOS18 erop?
Hoe gaat iOS18 met de batterij om op een iPhone 13 Pro?
Nog geen battery drain bij mensen?
dit is vaak de reden waarom ik niet meteen durf naar de nieuwste software te gaan.
Kun je na 1 dag nog weinig van zeggen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 11:15
Ik heb een iPhone 14 Pro Max met iOS 18. Mijn provider is KPN. Ik heb geprobeerd om RCS in te schakelen onder Instellingen > Apps > Berichten maar ik zie daar geen toggle voor RCS.

Het vreemde is dat als ik zoek op RCS hij mij ook naar Instellingen > Apps > Berichten leidt.

Iemand enig idee hoe je dit kan aanzetten voor KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Zijn er problemen met Airpods en Apple Podcast?
Sinds iOS 18 merk ik dat bij podcast luisteren er soms gedeeltes wegvallen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
CycloneCleaver schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:17:
[...]

Ik vind de boel ook maar rommelig. Er zijn best wat mooie en leuke dingen bijgekomen, en dan doel ik vooral op de uitbreidingen van sommige apps. Maar dat nieuwe Control center vind ik nog niet veel aan. Het 2e tabblad, waar je misschien in ziet die speelt is best leuk. Maar zodra ik Spotify uit zet komen er rare icoontjes in van de app Endel. De app loopt niet, en de rest van het OS geeft ook aan dat er niks aan het afspelen is, maar toch staan er spuug lelijke grote iconen in die ik niet vrijdag maar horizontaal kan scrollen. Als ik er dan op klik, start de app. Geen idee waarom dat in het scherm staat waar de album cover hoort te staan, maar het is allemaal heel slordig en voelt aan alsof ik weer een Android telefoon vast heb.

De dark mode icoontjes zijn mooi, maar ik hou ervan mijn OS in dark mode te hebben, maar de icoontjes wit, omdat de dark mode icoontjes niet consistent zijn. Nu heb ik dus witte icoontjes, maar in de settings zijn ze zwart, en dus moeilijker te herkennen, omdat ik ze met andere kleuren verwacht. Dit is allemaal niet echt Apple waardig. De mode om de icoontjes een kleur te geven is al helemaal gewoon totaal niks. Dat had er nooit in mogen komen wat mij betreft. Leuk idee, maar nog niet klaar. Zo zijn er nog wel wat dingen. Dit is wat mij betreft te snel uitgeven, en ik hoop dat ik over een half jaar kan zeggen dat het Apple waardig is. Maar momenteel vind ik het niet veel beter dan de standaard Android skin met heel veel aanpassingen waardoor je door de bomen het bos niet meer kan zien. iOS 17 was echt veel opgeruimder.
2de control scherm vind ik ook niet echt boeiend, heb er 1 gekeken en niet meer geweest(Draait de officele versie al 1 week).
De donkere icoontjes vind ik dan wel weer leuk, ik heb een redelijk donkere achtergrond, en met de icoontjes op donker zijn ze zwart en het logo van de app is gekleurd.

Zo zie je toch nog makkelijk wat het is, ik had het eerst op getint maar dan was het zwart icoontje + donkergrijs/ zwart logo kleur.
Goed getint kan je na de smaak aanpassen nog, maar dark ziet er wel leuk uit

https://images.macrumors....dark-mode-icons.jpg?lossy

Andere apps doen het ook al aardig goed, de meeste nog niet alle. NS app is bijv nog volledig geel(Maar veel doen het al wel.
Whatsapp is bijv zwart icoon met het whatsapp logo groen,(Zelfde als de berichten app een beetje), ING is zwart en de leeuw is oranje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 19:37
Erik1805 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:54:
[...]

Kun je na 1 dag nog weinig van zeggen.
Ik snap dat je er nog niet veel over kan zeggen maar als iemand echt last heeft van een battery drain merk je dat altijd vrij snel al.

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
SnoopBok schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:02:
Ik heb een iPhone 14 Pro Max met iOS 18. Mijn provider is KPN. Ik heb geprobeerd om RCS in te schakelen onder Instellingen > Apps > Berichten maar ik zie daar geen toggle voor RCS.

Het vreemde is dat als ik zoek op RCS hij mij ook naar Instellingen > Apps > Berichten leidt.

provider moet het wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
erickov schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:42:
Klopt zowel op de Ipad als Iphone bezar groot op deze manier, dan maar weer een paar favorieten aanmaken..(Schijnbaar is het dan niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Bij mij is die dark mode voor de apps totaal niet consequent. Ik bedoel dan niet dat niet elke app een dark mode versie heeft, wel dat niet elke app mooi veranderd van licht naar donker en omgekeerd samen met de rest van het systeem (heb dit zo ingesteld).

Momenteel staat m’n telefoon op light mode en zijn bijna alle apps light mode maar bv m’n mail app, LinkedIn en nog enkele andere blijven hangen in dark mode.

Ook de zoekfunctie vindt soms geen apps meer om dan 5 min later terug te werken.

Niet zo blij mee dus, lijkt weer heel buggy

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 13:17
Ik probeer al de hele morgen IOS te installeren via Itunes. IOS 18 is gedownload maar als ik op de bijwerken knop druk gebeurd er niets. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:27:
[...]

NS app is bijv nog volledig geel(Maar veel doen het al wel.
Bij mij is de NS volledig in dark mode, moet je we de dark mode op je telefoon aanzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWO4FutuPxJb1cOi2ug5aLxN0Co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPlaW5bazDSK3sb9vaAE21gv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAshqST_mIl8xM4qhWySoPCTOqk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xPLYJzubC4h7qT1MQ9k6Y8rk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 01:21
Mr.ZeroNull! schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:35:
[...]

Wellicht moet je ‘Livetekst’ nog aanzetten onder Instellingen > Algemeen > Taal & regio > Livetekst.
Top, dat was het inderdaad.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 11:15
Carlos0_0 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:28:
[...]

provider moet het wel ondersteunen.
Ja ik zie in de IMS-status 'Gesprekken en sms' staan bij de provider onder 'Info'. Ik meen dat daar ook RCS bij moet staan om het te kunnen ondersteunen. Het rare is dat ik op de frontpage lees dat mensen het al wel voor elkaar hebben met KPN:

https://tweakers.net/vide...ction=20313344#r_20313344
https://tweakers.net/vide...ction=20313174#r_20313174

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Mars18 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:10:
Zijn er problemen met Airpods en Apple Podcast?
Sinds iOS 18 merk ik dat bij podcast luisteren er soms gedeeltes wegvallen
Ik heb vanochtend ± 10min. naar een podcast geluisterd (dus dat is nog niet echt heel lang) op m'n iPhone 15 met iOS 18, maar geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14
Sowieso heb ik bijna een week het bericht zien staan bij de batterij instellingen dat mijn telefoon op de achtergrond bezig is om de software te optimaliseren. Deze is nu weg. Dus ga er vanuit dat je na een week pas echt resultaat ziet mbt de batterij.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Volgens mij ligt dat in Nederland nog aan de providers en moeten zij dit nog implementeren. Ik heb Vodafone en heb het ook nog niet.
Hier staat iets meer info:
https://www.iculture.nl/nieuws/rcs-providers-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog niet alles verloopt soepel: de locatie van mijn wederhelft loopt al 17 uur achter en wordt niet bijgewerkt. Ik ontvang eerst melding op Apple Watch en 10 seconden later op iPhone.

Maar goed, misschien met herstel van alles als de iPhone 16 Pro er is dat het soepeler werkt. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18-09 06:38
Vraagje:

Ik heb tot op de dag van vandaag nog nooit gebruik gemaakt van iCloud fotobibliotheek, omdat ik niet het risico wil lopen dat mijn foto's en video's per ongeluk verdwijnen. Daarom heb ik ook een 512 GB iPhone.

Nu zit ik met een dilemma:

Ik wil graag de foto's en video's die ik op mijn Windows PC heb, graag in iCloud zetten zodat ik die daar kan bekijken. Maar om dit te doen, moet ik iCloud fotobibliotheek aanzetten met als risico dat alle foto's/video's die ik op mijn iPhone heb staan naar de cloud worden geüpload. Klopt dat?

Kan ik op één of andere manier de foto's/video's die ik op mijn Windows PC heb staan naar iCloud uploaden en ze vervolgens op mijn iPhone bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Splinter Cell schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:14:
[...]

iPadOS 17.7 kwam hier wel rap binnen. iPadOS 18 nu vrolijk op 2 uurtjes.

\\edit: en binnen.
Op mijn iPhone zag ik de iOS 17.7 update ook, maar die update heb ik gewoon overgeslagen en ben direct doorgegaan naar iOS 18. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:55:
Vraagje:

Ik heb tot op de dag van vandaag nog nooit gebruik gemaakt van iCloud fotobibliotheek, omdat ik niet het risico wil lopen dat mijn foto's en video's per ongeluk verdwijnen. Daarom heb ik ook een 512 GB iPhone.

Nu zit ik met een dilemma:

Ik wil graag de foto's en video's die ik op mijn Windows PC heb, graag in iCloud zetten zodat ik die daar kan bekijken. Maar om dit te doen, moet ik iCloud fotobibliotheek aanzetten met als risico dat alle foto's/video's die ik op mijn iPhone heb staan naar de cloud worden geüpload. Klopt dat?

Kan ik op één of andere manier de foto's/video's die ik op mijn Windows PC heb staan naar iCloud uploaden en ze vervolgens op mijn iPhone bekijken?
Kleine omweg wellicht, maar je kunt foto's en videos ook uploaden naar de drive in iCloud. :) Dan hoef je niet meer de applicatie Fotos te gebruiken, maar Files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
St00mwals schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:38:
[...]

Bij mij is de NS volledig in dark mode, moet je we de dark mode op je telefoon aanzetten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn telefoon staat 24/7 in dark modes , de app zelf is in dark modes. het icoontje is nog vrolijk geel.
Jij heb waarschijnlijk je apps eerder bijgewerkt dan ik(Of automatisch gegaan), ik doe dat alleen met laden dus 1 keer in de 2 a 3 dagen.
Er is gisteren zie ik een update voor de NS app uitgegeven, omschrijving ook erbij dat NS icoontje nu donker is.

Dus ik zal de apps maar even updaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
CH4OS schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:01:
[...]
Kleine omweg wellicht, maar je kunt foto's en videos ook uploaden naar de drive in iCloud. :) Dan hoef je niet meer de applicatie Fotos te gebruiken, maar Files.
True, maar dan zie je ze niet meer terug in de foto's app en die is nou net helemaal veranderd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:02:
True, maar dan zie je ze niet meer terug in de foto's app en die is nou net helemaal veranderd :D
Ja, maar dan is het wat onduidelijk wat je wilt. Je wilde de bibliotheek functionaliteit toch niet? :? Dan kun je volgens mij de Fotos app icm iCloud niet gebruiken en zul je dus moeten afwegen wat je nu wel of niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
CH4OS schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:04:
[...]
Ja, maar dan is het wat onduidelijk wat je wilt. Je wilde de bibliotheek functionaliteit toch niet? :? Dan kun je volgens mij de Fotos app icm iCloud niet gebruiken en zul je dus moeten afwegen wat je nu wel of niet wilt.
Ik heb foto's en video's die op mijn iPhone staan en daarmee gemaakt zijn. Die wil ik ook graag op mijn iPhone behouden en dus niet in iCloud hebben.

Ik heb ook foto's en video's die op mijn PC staan. Die wil ik graag in iCloud zetten zodat ik ze op mijn iPhone kan bekijken. Echter, is er een manier om deze op mijn iPhone te krijgen? Bijv. doormiddel van iCloud foto's? Mogelijk een gedeelde album aanmaken, maar dan worden ze volgens mij niet meegenomen in allerlei herinneringen en overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
St00mwals schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit op mijn iPad, dit menu had de oplossing voor mij:
meesje schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:52:
[...]

Ja, hou je vinger lang op je scherm. Kies linksboven voor ‘wijzig’ en ‘pas aan’. En kies ‘licht’.
Ik heb niet alle updates doorgelezen, dus negeer als het dubbel is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:10:
[...]

Ik heb foto's en video's die op mijn iPhone staan en daarmee gemaakt zijn. Die wil ik ook graag op mijn iPhone behouden en dus niet in iCloud hebben.

Ik heb ook foto's en video's die op mijn PC staan. Die wil ik graag in iCloud zetten zodat ik ze op mijn iPhone kan bekijken. Echter, is er een manier om deze op mijn iPhone te krijgen? Bijv. doormiddel van iCloud foto's? Mogelijk een gedeelde album aanmaken, maar dan worden ze volgens mij niet meegenomen in allerlei herinneringen en overzichten.
Als je de foto's en videos die je met de iPhone gemaakt hebt en enkel daarop wilt houden, maar van de PC wel naar iCloud wilt zetten, dan kun je voor die foto's en video's die op de PC staan dus niet synchroniseren met Foto's (omdat die van de iPhone dan ook in de cloud komen en uiteindelijk ook op de PC terecht komen). Je zult de files dan in de iCloud Drive folder moeten zetten op de PC. Dan synchroniseren de files net zo goed over en weer. Je zult die foto's en video's dan niet direct in Foto's zien, maar in Files.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:10:
[...]

Zet ze in Bestanden (kan ook wel via iCloud.com, denk ik) en dan importeer je ze in de Foto bibliotheek op je iPhone? Je kan foto's openen in Bestanden op je telefoon en dan importeren in je iOS foto bibliotheek.

Trouwens, ik zou gewoon gebruik gaan maken van de iCloud foto bibliotheek. Je raakt niks kwijt. En je kan instellen dat je de foto's OOK in full resolution op je telefoon houdt. Zo heb je win-win: je hebt de foto's op je telefoon EN je hebt een back-up in de cloud. Dan raak je de foto's ook niet kwijt als je je telefoon kwijt raakt.

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisM op 17-09-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ChrisM schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:18:
[...]

Zet ze in Bestanden (kan ook wel via iCloud.com, denk ik) en dan importeer je ze in de Foto bibliotheek op je iPhone?

Trouwens, ik zou gewoon gebruik gaan maken van de iCloud foto bibliotheek. Je raakt niks kwijt. En je kan instellen dat je de foto's OOK in full resolution op je telefoon houdt. Zo heb je win-win: je hebt de foto's op je telefoon EN je hebt een back-up in de cloud. Dan raak je de foto's ook niet kwijt als je je telefoon kwijt raakt.
Ik kan mij ergens wel voorstellen dat je niet per se de foto's en video's die in Foto's op de iPhone staan ook op de PC wilt hebben, bijvoorbeeld omdat het privacy gevoelige informatie bevat, of bijvoorbeeld NSFW zijn en de PC een gedeelde PC is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
iOS 18 ook gelijk maar geïnstalleerd. Zag per toeval iets voorbij komen dat je het control centre menu kunt aanpassen. Daar ben ik net wat mee aan het stoeien geweest.

Fijn dat het kan, maar man man man wat bloedirritant dat als je één icoontje verkeerd versleept gelijk heel je indeling weer overhoop ligt en/of er vliegt weer iets naar een volgende pagina. Zelfde frustratie heb ik ook als ik eens per jaar een gekke bui heb en mijn apps wat wil herverdelen cq wil samenvoegen in een map.
Heel vroeg (of misschien nog wel?) kon je dat ook gewoon via iTunes doen dacht ik, dat werkte wel wat makkelijker maar ik zou niet weten wanneer ik iTunes voor het laatst gebruikt heb :P

Daarnaast wil ik graag wat favorieten/lampen op het eerste scherm hebben staan, dat lukt maar ik mag maar twee regels gebruiken terwijl een derde nog gewoon vrij is. Waarom?

En ja, er is nog een "Home" scherm, maar juist het 1e scherm met wat shortcuts en dus wat lampen/schakelaars vind ik onwijs handig.

Anyway, eenmaal instellen en nooit weer naar omkijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ChrisM schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:18:
[...]Trouwens, ik zou gewoon gebruik gaan maken van de iCloud foto bibliotheek. Je raakt niks kwijt. En je kan instellen dat je de foto's OOK in full resolution op je telefoon houdt. Zo heb je win-win: je hebt de foto's op je telefoon EN je hebt een back-up in de cloud. Dan raak je de foto's ook niet kwijt als je je telefoon kwijt raakt.
Als ik kies voor behoud foto's ook full res op telefoon, dan zijn ze dus ook opgeslagen op mijn telefoon? Dus als ik iCloud foto's uitschakel en kies voor verwijder, blijven ze nog steeds op mijn telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:42:
[...]

Als ik kies voor behoud foto's ook full res op telefoon, dan zijn ze dus ook opgeslagen op mijn telefoon? Dus als ik iCloud foto's uitschakel en kies voor verwijder, blijven ze nog steeds op mijn telefoon?
Yes op je 1e vraag.
En volgens mij moet je juist niet voor verwijder kiezen, maar voor behoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De mogelijkheden tot customizen doen mij al snel rommelig en Android-achtig aan. Ik hou van clean, opgeruimd en consequent. Gelukkig is het allemaal optioneel, maar deze weg past niet erg bij Apple.

De foto's app vind ik ook nog geen vooruitgang, maar dat moet ik ook gewoon even de kans geven.

Voor mijn wachtwoorden gebruik ik nog 1Password. Het zou een abonnement kunnen schelen (ik zit toch volledig in het Apple-ecosysteem), maar qua features lijkt het toch wel een stuk beperkter te zijn. Ook zie ik honderden items van sites die ik waarschijnlijk heb weggeklikt in het verleden (met "Password: never saved"). Worden die telkens automatisch toegevoegd? Als ik overstap, dan wil ik het wel opgeruimd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ChrisM schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:43:
[...]

Yes op je 1e vraag.
En volgens mij moet je juist niet voor verwijder kiezen, maar voor behoud.
Valt ook wat voor te zeggen, maar verwijder doelt mogelijk op een actie in iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tom schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:52:

Voor mijn wachtwoorden gebruik ik nog 1Password. Het zou een abonnement kunnen schelen (ik zit toch volledig in het Apple-ecosysteem), maar qua features lijkt het toch wel een stuk beperkter te zijn. Ook zie ik honderden items van sites die ik waarschijnlijk heb weggeklikt in het verleden (met "Password: never saved"). Worden die telkens automatisch toegevoegd? Als ik overstap, dan wil ik het wel opgeruimd houden.
Hoezo zou het kwa features beperkter zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:07:
[...]

Valt ook wat voor te zeggen, maar verwijder doelt mogelijk op een actie in iCloud?
Als ik de iCloud foto bibliotheek uit zet, krijg ik de vraag of ik wil kiezen tussen:
Verwijder van iPhone -> dat is dus alle foto's verwijderen van je telefoon
Download foto's en video's -> dat is alle foto's die in je iCloud bibliotheek staan, downloaden naar je telefoon (moet je wel genoeg ruimte op je telefoon hebben)

Ik heb wel "Optimaliseer iPhone-opslag" aan staan, ipv Download en bewaar originelen. Ik bewaar de foto's in de iCloud, en als ik een foto wil bekijken, is die binnen een paar tellen gedownload uit de iCloud. En zo kan ik lekker altijd de kleinste iPhone houden qua opslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ChrisM schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:13:
[...]

Als ik de iCloud foto bibliotheek uit zet, krijg ik de vraag of ik wil kiezen tussen:
Verwijder van iPhone -> dat is dus alle foto's verwijderen van je telefoon
Download foto's en video's -> dat is alle foto's die in je iCloud bibliotheek staan, downloaden naar je telefoon (moet je wel genoeg ruimte op je telefoon hebben)

Ik heb wel "Optimaliseer iPhone-opslag" aan staan, ipv Download en bewaar originelen. Ik bewaar de foto's in de iCloud, en als ik een foto wil bekijken, is die binnen een paar tellen gedownload uit de iCloud. En zo kan ik lekker altijd de kleinste iPhone houden qua opslag. :)
Ik ga er even een nachtje over slapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Dan nog de toevoeging van de app ‘Wachtwoorden’. Waarom moet dat opeens in een app? Het stond toch prima in ‘Instellingen’? Oh, en als je de app verwijderd kun je hem blijkbaar niet meer installeren via de App Store. Raar.
kan je die app niet hier terugvinden? Ik heb hem wel nog geïnstalleerd staan, maar ik vind die ook gewoon terug in de appstore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver

Klopt, de optie is er wel, maar onzichtbaar. Dit komt omdat KPN, en zo goed als iedere andere Nederlandse provider het gewoonweg niet ondersteund. Zodra ze het gaan ondersteunen krijg je de optie. Hij zou dan ook gewoon aan moeten staan. Hij staat nu in default aan, maar hij kan niet werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
CycloneCleaver schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:08:
[...]

Klopt, de optie is er wel, maar onzichtbaar. Dit komt omdat KPN, en zo goed als iedere andere Nederlandse provider het gewoonweg niet ondersteund. Zodra ze het gaan ondersteunen krijg je de optie. Hij zou dan ook gewoon aan moeten staan. Hij staat nu in default aan, maar hij kan niet werken nu.
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom een provider dat niet gewoon out of the box gaat ondersteunen. Het is toch gewoon een ‘moderne’ SMS opvolger, of heeft een provider weer een hele infra nodig en zouden ze je ook weer per bericht kunnen laten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

TheVMaster schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:35:
[...]

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom een provider dat niet gewoon out of the box gaat ondersteunen. Het is toch gewoon een ‘moderne’ SMS opvolger, of heeft een provider weer een hele infra nodig en zouden ze je ook weer per bericht kunnen laten betalen?
is dat niet wat ze in eerste instantie wilden met Joyn ? (wat eigenlijk RCS was)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.