Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
Hier meer mensen met CarPlay issues? Gisteravond mijn iPhone 14 een update gegeven en vanmorgen nergens opgelet (had de radio aan), maar vanmiddag wilde ik Siri even laten appen en toen kreeg ik in mijn auto een “Device not supported” melding. Telefoon verwijderd, opnieuw gekoppeld, maar CarPlay doet nog niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Wacht, wij krijgen ook de verbeterde Siri met natural language niet? Want dat is in America al wel uit… dat “set a timer for 8, wait no 10”. Dat werkt hier dus ook niet kennelijk. Iig niet op mijn iPhone 13 Pro, maar ook niet op mijn m1 iPad Pro.

Ik snap dat Apple intelligence een DMA dingetje is. Maar waarom krijgen we improved Siri niet? Dat heeft er dus weer helemaal niks mee te maken.

Wat irritant zeg. En dan bedoel ik van Apple, niet van de EU. Kinderachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:10
BurrowedLurker schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:05:
Wacht, wij krijgen ook de verbeterde Siri met natural language niet? Want dat is in America al wel uit… dat “set a timer for 8, wait no 10”. Dat werkt hier dus ook niet kennelijk. Iig niet op mijn iPhone 13 Pro, maar ook niet op mijn m1 iPad Pro.

Ik snap dat Apple intelligence een DMA dingetje is. Maar waarom krijgen we improved Siri niet? Dat heeft er dus weer helemaal niks mee te maken.

Wat irritant zeg. En dan bedoel ik van Apple, niet van de EU. Kinderachtig.
Verbeterde Siri is op basis van Apple Intelligence. Zolang die laatste niet in de EU blijft Siri niet zo slim.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:15
Tot nu toe ben ik het meeste blij met de nieuwe wachtwoorden app. Vandaag meteen afscheid genomen van de Google Authenticator en OTP Auth. Nooit eraan gedacht om die 2FA in te stellen onder de wachtwoorden omdat het zo omslachtig was maar nu gelukkig opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Wat een heerlijkheid in iOS 18, de zaklamp en fotocamera van het scherm verwijderd. Zoooo lang op gewacht.
Een van de 2 ging vaak ongewild aan bij mij.
Nu dus niet meer!

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Talkshowhost schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:41:
Tot nu toe ben ik het meeste blij met de nieuwe wachtwoorden app. Vandaag meteen afscheid genomen van de Google Authenticator en OTP Auth. Nooit eraan gedacht om die 2FA in te stellen onder de wachtwoorden omdat het zo omslachtig was maar nu gelukkig opgelost.
Wachtwoorden app is inderdaad erg fijn. Voor mij de beste maar ook het enige waar ik blij mee ben met de nieuwe IOS18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:42
Er is een nieuwe 18.1 (beta 4) :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 17-09-2024 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes Lets go!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRMTYXKkds9nrMSbrLcVmXFUYVo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YDzYzUhCPfMGS3FrKtbjGVEo.png?f=fotoalbum_large

Was wel nodig hier, had een behoorlijke battery drain op beta 3.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-09-2024 19:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Dank voor het laten weten! Love Tweakers. Ik ga ook updaten nu. Hopelijk werkt mijn mobiele hotspot nu weer 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
De podcasters van de bekende Apple-gefocusde podcast "ATP" verwachten komende maanden nog niet gek veel van "Apple Intelligence". Sterker nog, als dat de enige reden zou zijn dat je een nieuwe iPhone wilt, zou je volgens hun net zo goed kunnen wachten tot volgend jaar.
En dat gaat alleen nog over de Verenigde Staten, niet over de EU.

Ik denk dat ze daar wel gelijk in hebben. Plus dat bij Apple het vaal nog wat extra tijd kost voor ze ook andere talen ondersteunen. Ze zijn het ook nog maar net aan het uitrollen, dat kost meestal wat tijd. Zoals zo vaak duurt het toch wel een tijdje voor je er echt wat mee kunt. Of, het resultaat valt tegen en het verdwijnt ergens naar de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hopelijk snel een update want ik heb op de 13mini best wel last van een batterij drain met IOS18

En nee, hij is niet meer aan het indexeren.
Gisterenavond had ik de update er
opgezet en na het indexeren herstart.

Vandaag rond ~1500uur moest ik toch een oplader eraan hangen anders had ik geen muziek voor de terugweg…

Ben wel happy met de constante darkmode. Ook de widgets zien er dan nog steeds goed uit.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:42
Bij elke beta update kijk ik meteen, maar helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG2fAfc4VV1oKRNWk5ipkGvkwdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEezLFmrMNxJoncZzyKZhMaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
WatchOS 11.1 beta is er ook

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:51
streamnl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:33:
Hopelijk snel een update want ik heb op de 13mini best wel last van een batterij drain met IOS18

Vandaag rond ~1500uur moest ik toch een oplader eraan hangen anders had ik geen muziek voor de terugweg…

Ben wel happy met de constante darkmode. Ook de widgets zien er dan nog steeds goed uit.
Bedankt. Ik heb zelf ook een 13 mini en heb expres gewacht om zoiets als bovenstaande bevestigd te krijgen. Nu weet ik zeker dat ik tot een patch release ga wachten.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Dennisdn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:35:
Bij elke beta update kijk ik meteen, maar helaas:

[Afbeelding]
Ook niet als je enkel je taal en Siri aanpast naar US English? Ik hoop dat ze die Apple id vereisten eraf halen…. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-09 15:44
Hoe zet ik een 4x4 widget in het midden van een beginscherm? Dus met ruimte rechts en links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Apple heeft iPadOS 18.0 teruggetrokken voor de iPad Pro met M4 chip. Zie ipsw.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
g1n0 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:10:
[...]

[...]

Ik heb het dan over de ruk naar beneden voor vorige/bovenliggende context en duw omhoog voor meer details/extra content. Die gestures heb je ook in de YT app.
Ooh. Als je bij het bekijken van een foto of video bedoelt; dat had ik in iOS17 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Marco schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 05:56:
[...]

Bij mij verschijnt dat icoontje helemaal niet. :?
Misschien iets met taal of privacy settings te maken? Telefoon staat bij mij i.i.g. in het Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Fido schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:21:
Meer mensen last dat filmpjes in de foto's app niet af te spelen zijn?
Nee. Alles werkt tot nu toe. Zowel ontvangen als zelf opgenomen videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:33:
Hier meer mensen met CarPlay issues? Gisteravond mijn iPhone 14 een update gegeven en vanmorgen nergens opgelet (had de radio aan), maar vanmiddag wilde ik Siri even laten appen en toen kreeg ik in mijn auto een “Device not supported” melding. Telefoon verwijderd, opnieuw gekoppeld, maar CarPlay doet nog niks?
2x gebruikt vandaag en werkte normaal. De maps app is wel geüpdatet met wat visuele updates. Favorieten bestaat ook niet meer en heet nu library. ‘Pins’ komen daar nu ook automatisch bij te staan. Denk dat die wel beter is dan de aloude halve oplossing met favorietes

Heb nog niet geprobeerd zelf custom routes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Ik ervaar een significante lag tussen het klikken op de ‘post message’ button en het zichtbaar worden van je msg in zowel WA als in Messages. Anderen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

nvm

[ Voor 111% gewijzigd door Slasher op 17-09-2024 22:37 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tdem schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:21:
Dank voor het laten weten! Love Tweakers. Ik ga ook updaten nu. Hopelijk werkt mijn mobiele hotspot nu weer 😌
En? Hier ook last met m’n hotspot (Odido, voor zover dat uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:34:
[...]

En? Hier ook last met m’n hotspot (Odido, voor zover dat uitmaakt)
Hier geen last, wat voor problemen ervaar je dan? Ik gebruik een 15 pro en lenovo yoga provider Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCK
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22

LCK

Ik kan in IOS 18 op zowel iPhone als iPad geen (netwerk) bestanden meer verwijderen in de ‘Bestanden’ app. De optie ‘verwijderen’ is greyed out, of verschijnt niet bij lang klikken op ‘t te verwijderen bestand of map. Heeft nog iemand hier last van? Of al een oplossing voor gevonden? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:37:
[...]

Hier geen last, wat voor problemen ervaar je dan? Ik gebruik een 15 pro en lenovo yoga provider Odido.
iPhone 15 met MacBook Air M3. Kan wel verbinden met de hotspot maar geen internet, sinds deze update (zowel iOS 18 als MacOs 15). Op zich niet een groot probleem aangezien ik ook internet in de trein heb maar dat is redelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:57:
[...]

iPhone 15 met MacBook Air M3. Kan wel verbinden met de hotspot maar geen internet, sinds deze update (zowel iOS 18 als MacOs 15). Op zich niet een groot probleem aangezien ik ook internet in de trein heb maar dat is redelijk traag.
Precies dit inderdaad. Zelfde laptop, maar dan een 15 pro en sim van KPN.

Na de update helaas nog steeds hetzelfde probleem. Maakt wel verbinding met de hotspot, maar internet werkt niet.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Trouwens, heeft Apple met iOS18 iets veranderd aan de schermhelderheid of kleurinstellingen van het scherm?

Mijn scherm (Apple iPhone 13 Mini) lijkt soms inconsistent helder(der) of verzadigd (?), terwijl de schermhelderheid op een lage waarde staat (<50%).

Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik ben doorgaans best gevoelig voor dit soort zaken en er lijkt iets niet te kloppen (of veranderd te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Yonix schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:22:
Trouwens, heeft Apple met iOS18 iets veranderd aan de schermhelderheid of kleurinstellingen van het scherm?

Mijn scherm (Apple iPhone 13 Mini) lijkt soms inconsistent helder(der) of verzadigd (?), terwijl de schermhelderheid op een lage waarde staat (<50%).

Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik ben doorgaans best gevoelig voor dit soort zaken en er lijkt iets niet te kloppen (of veranderd te zijn).
Dat idee heb ik ook inderdaad. Het lijkt wel alsof ze mogelijk iets met true tone hebben gedaan.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Is het iemand gelukt om voice memos native te transcriberen? Ik lees dat dit een nieuwe functie is. Via zowel de dictafoon als opgenomen geluidsopnames in de Notes-app zie ik geen optie? Taal staat van iOS staat op NL. Lukt niet met Nederlandse en Engelse geluidsopnames.

• Tdem
  • Niet online
Fuujii schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:55:
Is het iemand gelukt om voice memos native te transcriberen? Ik lees dat dit een nieuwe functie is. Via zowel de dictafoon als opgenomen geluidsopnames in de Notes-app zie ik geen optie? Taal staat van iOS staat op NL. Lukt niet met Nederlandse en Engelse geluidsopnames.
Klinkt als Apple intelligence. En dat is hier nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat idee had ik ook. Maar sluit zeker niet uit dat het tussen mijn oren zit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:57:
[...]

Misschien zit het in MacOS of is het een combinatie maar ik heb geen last, je zou kunnen proberen maximaliseer compatibiliteit aan te zetten.

• Fuujii
Tdem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:07:
[...]

Klinkt als Apple intelligence. En dat is hier nog niet.
Ahh, dat klinkt logisch. Jammer dat zo veel functies niet bruikbaar zijn in Europa. Net als mirroring.

Ik sta in zekere zin achter de wetgeving, maar hoop dat we deze functies in een vorm in Nederland krijgen.

• loreedijk
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 08:37
Met de nieuwe IOS 18, lijkt het home screen steeds te wisselen tussen oude icoontjes & nieuwe icoontjes. meer mensen last van?¿

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
loreedijk schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:18:
Met de nieuwe IOS 18, lijkt het home screen steeds te wisselen tussen oude icoontjes & nieuwe icoontjes. meer mensen last van?¿
Heb je aan staan dat het wisselt ivm dark mode?

• Locolau
Iemand enig idee hoe ik de Schermtijd widget in het midden krijg hier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPGX1CXjoWPrpH9NpHl9Q4WbM_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p6Ciizqbnej6QPNi1YZTtA5K.png?f=fotoalbum_large

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40
Locolau schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:23:
Iemand enig idee hoe ik de Schermtijd widget in het midden krijg hier?
[Afbeelding]
Dat kan volgens mij niet met widgets.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copperminekd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:18
Fuujii schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:55:
Hmm lukt hier wel in het engels... (iPhone in US English ingesteld)
Edit: in de Voice Memos app

[ Voor 3% gewijzigd door copperminekd op 18-09-2024 11:53 ]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Talkshowhost schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:41:
Als ik nou ook ergens de mogelijkheid heb om al m’n wachtwoorden en OTP te kunnen importeren vanuit een andere app of via Windows….
Dan zou ik overstappen
WishmasterNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:21:
[...]

Als ik nou ook ergens de mogelijkheid heb om al m’n wachtwoorden en OTP te kunnen importeren vanuit een andere app…..
Dan zou ik overstappen
Dat zit alleen op macOS inderdaad.

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik mis nog veel te veel functionaliteiten in die app om mijn huidige passwordmanager te verlaten.
Ik wil veel meer vrije 'tekst' velden en tags maar hoe dan ook een prima eerste stap richting de gebruikers die geen passwordmanager gebruiken.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:09
TheVMaster schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:35:
[...]

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom een provider dat niet gewoon out of the box gaat ondersteunen. Het is toch gewoon een ‘moderne’ SMS opvolger, of heeft een provider weer een hele infra nodig en zouden ze je ook weer per bericht kunnen laten betalen?
Geen idee, ik denk ook altijd zo, maar ja. Er zal wel een reden voor zijn.

Ik vind ook dat de optie gewoon zichtbaar moet zijn als je hem kunt vinden met de zoek functie. Als ze hem dan doorzichtig maken zodat je hem niet kunt bedienen met de tekst erbij dat de provider de functie niet ondersteund, dan zoek je je tenminste niet rot. Maar ik weet niet hoe ze dat normaal bij iOS oplossen. Misschien past dat wel helemaal niet bij de design language.

Ach, we zullen maar zeggen dat ze toch wel gigantisch veel werk hebben geleverd en dat ze nu de komende maanden nog veel werk hebben om nog wat op te poetsen hier en daar in het OS!

• Fuujii
Apple Reminders is nu geïntegreerd in de Calendar-App. Handig! Ik vind Goole Calendar echter fijner werken. Is het iemand gelukt Reminders succesvol te syncen naar Google Calendar: dat ik daar mijn to-do's real-time zie?

Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd met IFTTT, maar dat werkte niet lekker. Volgens mij kan het nog steeds niet standaard, maar ik hoop dat het iemand is gelukt met iOS 18? _/-\o_
copperminekd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:37:
[...]

Hmm lukt hier wel in het engels... (iPhone in US English ingesteld)
Edit: in de Voice Memos app
Dit ga ik proberen!

• healthy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 14:51
MainframeX schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:44:
[...]

Bedankt. Ik heb zelf ook een 13 mini en heb expres gewacht om zoiets als bovenstaande bevestigd te krijgen. Nu weet ik zeker dat ik tot een patch release ga wachten.
Geldt ook voor mij. Ik ben toch al niet zo enthousiast over het uithoudingsvermogen van de batterij. Ben benieuwd in welke versie de battery drain verbeterd gaat worden. Hopelijk snel, de vooruitzichten van iOS18 zijn goed!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Hebben we geen ‘favorieten’ meer in de photo’s app? Ik kan het nu alleen maar vinden via filter opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:41:
Hebben we geen ‘favorieten’ meer in de photo’s app? Ik kan het nu alleen maar vinden via filter opties
Die zitten in de 'vast gemaakt verzamelingen', die kan je aanvinken helemaal onderin bij 'pas aan en wijzig volgorde', daarna kan je aangeven wat je precies wilt zien in de 'aangepaste verzamelingen'.

Ik snap de ophef over de foto app echt niet, ik heb het redelijk hetzelfde als het was nu via 'pas aan en wijzig volgorde'

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Kassad schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:54:
[...]

Die zitten in de 'vast gemaakt verzamelingen', die kan je aanvinken helemaal onderin bij 'pas aan en wijzig volgorde', daarna kan je aangeven wat je precies wilt zien in de 'aangepaste verzamelingen'.

Ik snap de ophef over de foto app echt niet, ik heb het redelijk hetzelfde als het was nu via 'pas aan en wijzig volgorde'
Thanks was dus te snel geweest met die eruit knikkeren

• loreedijk
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 08:37
Locolau schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:20:
[...]

Heb je aan staan dat het wisselt ivm dark mode?
Dat was em! bedankt

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:41:
[...]

Misschien zit het in MacOS of is het een combinatie maar ik heb geen last, je zou kunnen proberen maximaliseer compatibiliteit aan te zetten.
Die heb ik aangezet en het werkt nu wel weer, maar het werkt ook weer als ik het uit heb staan. Dus waar het nou aan lag, geen idee. Misschien dat het toevallig iets tijdelijks was met Odido en dat het precies samenviel na de update. In ieder geval, het lijkt allemaal weer gewoon goed te werken.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
streamnl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:33:

Ik had op mijn 13 mini ook een battery drain na update naar iOS 17. Een network reset heeft dat toen opgelost.

• Yonix
  • Laatst online: 10:11
Tabbladen ‘wegswipen’ in Safari gaat ook een stuk moeizamer in iOS18? Swipen / scrollen door menu’s gaat verder prima.

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
Ik heb een iPhone 15 pro Max en zit nog iOS 17.7 en nog niet op iOS 18.0.
Mijn vraag is of apps invloed hebben op een nieuwere versie? Heeft iemand ervaring met de app Freestyle Libre 3? Dit is een app speciaal voor mensen met diabetes. Deze houdt d.m.v. een sensor op je arm je bloedglucose in de gaten. Ik ben benieuwd.

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27

Dat idee had ik ook al inderdaad.

Moet btw wel echt wennen aan de vernieuwde Foto’s app. Het voelt voor mij toch als een achteruitgang, ik vond de ‘knoppen’ onderin om direct naar albums te gaan bijvoorbeeld wel makkelijk.. nu is het voor alles lopen scrollen naar onder of zoekfunctie

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Kassad schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:54:
[...]

Ik vind het er ook wel gelikt uitzien. En idd even de volgorde wat aangepast naar hoe ik het overzichtelijker vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• WRT54G
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb iOS 18 draaien op mijn iPhone 14 Pro.
Een aantal apps heb ik beveiligd met FaceID.
Het gaat dan om de iOS (18) FaceID en niet van de app in kwestie zelf.

Er viel mij alleen wat geks op…
Namelijk als ik mijn iPhone unlock met FaceID en dan direct 1 van die apps open dan hoef ik niet te authenticeren met FaceID en opent de app zonder. Het lijkt of mijn FaceID een soort van gecached is voor een xx seconden en daarom de app opent zonder dat ik hoef te authenticeren met mijn gezicht.

Ik heb dit getest door mijn iPhone te unlocken met FaceID, vervolgens de iPhone zo te draaien dat mijn gezicht niet zichtbaar is en dan direct een van de apps te openen.

Zijn er meer mensen met dit “probleem”?
Het lijkt me toch een bug…

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yonix schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:17:
Tabbladen ‘wegswipen’ in Safari gaat ook een stuk moeizamer in iOS18? Swipen / scrollen door menu’s gaat verder prima.
Klopt, ervaarde ik ook al, gaat te soepel of zo.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Ik wil enkel mijn wallpaper veranderen naar die van ios 18. Ik zit mij hier suf te zoeken en de enige manier dat het mij lukt is om een nieuwe aan te maken maar dan ben ik mijn widgets en settings e.d. Verloren en moet ik het opnieuw instellen?

Kan toch niet dat dat de enige manier is om gewoon een andere wallpaper te kiezen??

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
pina schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:18:
Ik wil enkel mijn wallpaper veranderen naar die van ios 18. Ik zit mij hier suf te zoeken en de enige manier dat het mij lukt is om een nieuwe aan te maken maar dan ben ik mijn widgets en settings e.d. Verloren en moet ik het opnieuw instellen?

Kan toch niet dat dat de enige manier is om gewoon een andere wallpaper te kiezen??
Bij het toevoegen van een nieuwe achtergrond maak je een nieuwe binnen de focus aan. Bij mij neemt deze de indeling van app iconen over van de focus waarbij je op nieuwe toevoegen klikt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• pina
SirLenncelot schreef op donderdag 19 september 2024 @ 00:03:
[...]

Bij het toevoegen van een nieuwe achtergrond maak je een nieuwe binnen de focus aan. Bij mij neemt deze de indeling van app iconen over van de focus waarbij je op nieuwe toevoegen klikt.
Dat is wanneer je een focus hebt aan staan, maar wat als je geen focus hebt aan staan? Is bij mij meestal het geval

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Ik heb geen zin om in clickbait te happen. Welke instellingen MOET ik ONMIDDELIJK wijzigen? Kun je even samenvatten? Als ik het niet doe gebeuren er vreselijke dingen als ik de titel lees.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:13
Of-Aaargh schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:33:
[...]

Ik heb geen zin om in clickbait te happen. Welke instellingen MOET ik ONMIDDELIJK wijzigen? Kun je even samenvatten? Als ik het niet doe gebeuren er vreselijke dingen als ik de titel lees.
Het zijn meer 'tips & tricks'. Er is niks mis met de standaard instellingen.
Wel jammer dat er voor zo'n clickbait titel is gekozen. Normaal is Brandon Butch goed geïnformeerd en serieus met veel kennis van zaken.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

Verschrikkelijk die videootjes. Puur om meer reclame te maken.

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik heb de update nog niet uitgevoerd, maar hebben de meeste top 3rd party apps al een dark mode logo gemaakt? Niks zo frustrerend als 1 of 2 apps het niet overnemen en je homescreen verpest is.

• Tdem
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:03:
[...]

Die heb ik aangezet en het werkt nu wel weer, maar het werkt ook weer als ik het uit heb staan. Dus waar het nou aan lag, geen idee. Misschien dat het toevallig iets tijdelijks was met Odido en dat het precies samenviel na de update. In ieder geval, het lijkt allemaal weer gewoon goed te werken.
Bij vorige MacOS-versie werkte het niet. En bij de zojuist uitgebrachte ook niet. Maximaliseer compatibiliteit maakt hier ook geen verschil.

Ik ontdekte net dat de hotspot via USB wel werkt. Draadloos maakt hij wel verbinding, maar krijgt hij blijkbaar geen data door. Hopelijk binnenkort een fix.

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 17:47
Zijn er meer mensen met issues op IOS18 icm een e-sim? In mijn telefoon (SE 2020) zit een KPN-sim van het werk en mijn eigen e-sim, maar met de e-sim heb ik geen internet.

Als ik de e-sim uitzet, werkt alles normaal, schakel ik 'm weer in, dan doet internet 't niet (whatsapp blijft op "Connecting..." staan).

Te vroeg in de klaagboom geklommen. Een reboot doet ook op een iphone af en toe wonderen...

[ Voor 14% gewijzigd door Kenny_NL op 19-09-2024 10:56 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Kenny_NL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:54:
Zijn er meer mensen met issues op IOS18 icm een e-sim? In mijn telefoon (SE 2020) zit een KPN-sim van het werk en mijn eigen e-sim, maar met de e-sim heb ik geen internet.

Als ik de e-sim uitzet, werkt alles normaal, schakel ik 'm weer in, dan doet internet 't niet (whatsapp blijft op "Connecting..." staan).
Ja, iPhone 12 mini met e-sim op KPN en ook iOS18, maar wel gewoon internet hier.
De e-sim is de enige (e-)sim/nummer die ik gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wel blij met iOS18, lijkt een stuk sneller op mn iphone 15pro.

Leuke nieuwe feature: Als je accu leeg is, zie je ook hoe laat het is naast het batterij symbool(of was dat al?)

Carplay is wel wat brak, de bediening valt bij iedere notificatie volledig weg en soms uberhaupt de bediening.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Dat heb ik nog niet eerder gezien, maar kan mij niet herinneren wanneer ik ooit een lege batterij heb gehad 😂.

• WRT54G
WRT54G schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:54:
Ik heb iOS 18 draaien op mijn iPhone 14 Pro.
Een aantal apps heb ik beveiligd met FaceID.
Het gaat dan om de iOS (18) FaceID en niet van de app in kwestie zelf.

Er viel mij alleen wat geks op…
Namelijk als ik mijn iPhone unlock met FaceID en dan direct 1 van die apps open dan hoef ik niet te authenticeren met FaceID en opent de app zonder. Het lijkt of mijn FaceID een soort van gecached is voor een xx seconden en daarom de app opent zonder dat ik hoef te authenticeren met mijn gezicht.

Ik heb dit getest door mijn iPhone te unlocken met FaceID, vervolgens de iPhone zo te draaien dat mijn gezicht niet zichtbaar is en dan direct een van de apps te openen.

Zijn er meer mensen met dit “probleem”?
Het lijkt me toch een bug…
Niemand met dit zelfde probleem? :+
laurens0619 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:43:
Leuke nieuwe feature: Als je accu leeg is, zie je ook hoe laat het is naast het batterij symbool(of was dat al?)
Nee dat is nieuw idd.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Soullie

Planeshift

[...]

Ja apple doet altijd 20 settings fout zetten, men test niets.
Gelukkig zijn er dit soort youtubers. :P

Moet zeggen dat ik best blij ben met IOS18, darkmode is fijn, je eigen settings menu instellen is ook super.
De password app is ook wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:02:
Dat heb ik nog niet eerder gezien, maar kan mij niet herinneren wanneer ik ooit een lege batterij heb gehad 😂.
Die iphone accu is te goed waardoor ik niet meer mn telefoon iedere nacht oplaad :P

Afbeeldingslocatie: https://www.idropnews.com/wp-content/uploads/2024/06/ios18-dead-battery-998x600.jpg

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
WRT54G schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:04:
[...]

Niemand met dit zelfde probleem? :+
Klopt, zie ook als telefoon unlock met faceID, dan WhatsApp open gewoon zonder is, maar dan nogmaals WhatsApp openen wel faceID

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• WRT54G
@SuperVeloce
Ja, idd exact hetzelfde.
Dank voor het testen.

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 14:40
remmuz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:53:
[...]

Het zijn meer 'tips & tricks'. Er is niks mis met de standaard instellingen.
Wel jammer dat er voor zo'n clickbait titel is gekozen. Normaal is Brandon Butch goed geïnformeerd en serieus met veel kennis van zaken.
Deze video laat ook zien dat Apple in iOS updates alleen maar dingen toevoegd. Kent Apple het begrip 'feature creep' niet? Als Apple doorgaat in het huidige tempo, dan bestaan iOS27 uit achthonderd settings-pagina's. Het zijn er nu al een paar honderd.

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Bij mij werkt de vertaalapp Engels en Nederlands niet meer. Laat in de vertaling alleen een gekleurde balk zien. Was voor de update niet. :s

• WishmasterNL

WishmasterNL

Soullie schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:20:
[...]

De password app is ook wel handig.
Als er nu nog eens een optie was om mijn passwords te importeren via Windows….
Nu kan ik er niks mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:36
Kleurt bij jullie de Apple Store app wel mee naar donker als appicoon? Die is hier nog wit (met blauw). Vanwege kijken naar status voor de nieuw iPhone nogal vaak aangeklikt de afgelopen tijd.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:38
Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:32:
Kleurt bij jullie de Apple Store app wel mee naar donker als appicoon? Die is hier nog wit (met blauw). Vanwege kijken naar status voor de nieuw iPhone nogal vaak aangeklikt de afgelopen tijd.
Op mijn iPhone is het Apple Store icoontje donker maar op mijn iPad blijft dit wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 05:57
AppleFan2007 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:46:
[...]

Op mijn iPhone is het Apple Store icoontje donker maar op mijn iPad blijft dit wit.
Hier idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Banshee schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:44:
Bij mij werkt de vertaalapp Engels en Nederlands niet meer. Laat in de vertaling alleen een gekleurde balk zien. Was voor de update niet. :s
Ik had dit gisteren ook. Werkt vandaag wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
soms neem ik mijn tennismatch op en als dat bv een 1.5u heeft geduurd, kan ik dat niet afspelen in de photos app. De enige manier om het te doen werken is hem met kabel overzetten op mijn laptop en daar afspelen. Is dat normaal? Ik heb een iPhone 13, maar dat kan toch niet dat die iPhone te zwak is om een clip af te spelen dat door het toestel zelf werd opgenomen? Is gewoon standaard 1080p @ 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24

NoTimeRemains

I know

WishmasterNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:28:
[...]

Als er nu nog eens een optie was om mijn passwords te importeren via Windows….
Nu kan ik er niks mee..
ik weet niet of je dit ook bedoeld, maar volgens dit artikel kan je ook via iCloud for Windows gebruiken.

https://www.theverge.com/...anager-windows-mac-icloud

of dit zo werkt weet ik niet.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 08:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axipO_G0O9BCp2WOW4ZwU1-M0Qs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LEztZyOhMacWHbUkWRraZfkM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl6qDrqhok1-hwh3RJwnEpPTJzs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u0Fpi3VijX48kTvrawArrSmq.png?f=fotoalbum_large

Ik heb deze problemen met icloud, ook krijg ik geen mails binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:32
Hebben jullie geavanceerde gegevens bescherming ook ingeschakeld bij iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:32
svenn15 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb deze problemen met icloud, ook krijg ik geen mails binnen
"Aanbevolen voor jou" heb ik er niet eens tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 11:49
Drials schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:35:
Hebben jullie geavanceerde gegevens bescherming ook ingeschakeld bij iCloud?
Ik wel ja

• -Edwin-
  • Laatst online: 11:13
NoTimeRemains schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:59:
[...]

ik weet niet of je dit ook bedoeld, maar volgens dit artikel kan je ook via iCloud for Windows gebruiken.

https://www.theverge.com/...anager-windows-mac-icloud

of dit zo werkt weet ik niet.
Helaas kan je op Windows niet vanuit een andere programma importeren naar iCloud Passwords.

En 350 wachtwoorden overtypen is wat teveel van het goede.

• turkeyhakan
Het lijkt dat er een nieuwe iOS is voor de 16 Pro Max (in mijn geval).

Apple Devices op Windows geeft aan werk bij, terwijl de oude en nieuwe versie iOS 18 is.

Edit: er is inderdaad een nieuwe update beschikbaar voor de nieuwe iPhone 16 serie!

[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 21-09-2024 08:26 ]

• WishmasterNL

WishmasterNL

-Edwin- schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 01:36:
[...]

Helaas kan je op Windows niet vanuit een andere programma importeren naar iCloud Passwords.

En 350 wachtwoorden overtypen is wat teveel van het goede.
Dit inderdaad. Er is geen mogelijkheid om mijn wachtwoorden te importeren via Windows.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:03
WishmasterNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:07:
[...]

Dit inderdaad. Er is geen mogelijkheid om mijn wachtwoorden te importeren via Windows.
Even wachten tot iOS 18.1 of .2.. of een update tzt voor iCloud voor Windows. Komt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:44
turkeyhakan schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:23:
Het lijkt dat er een nieuwe iOS is voor de 16 Pro Max (in mijn geval).

Apple Devices op Windows geeft aan werk bij, terwijl de oude en nieuwe versie iOS 18 is.

Edit: er is inderdaad een nieuwe update beschikbaar voor de nieuwe iPhone 16 serie!
Hopelijk lost deze update de problemen met de touch sensitivity op. Ik heb hier al een Spigen screenprotector klaarliggen voor mijn nieuwe 16 PM die vandaag komt. Ben altijd zeer tevreden geweest met de Spigen op de 15 PM.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben wel blij met de nieuwe mogelijkheden van het control center.

Alleen het verplaatsen van de controls is helaas weer des Apple. Of ik doe iets verkeerd. Maar het is op sommige plekken niet mogelijk om een icoon te verplaatsen zonder de rest ook volledig te vernaggelen. Het is een soort rubik's cube om het goed te krijgen.

Hopelijk dat een komende iOS update dit verbetert.

Verder vind ik iOS 18 wel een hele goede update. De extra vrijheden qua UI vind ik erg prettig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tranquility schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:11:
[...]

Hopelijk lost deze update de problemen met de touch sensitivity op. Ik heb hier al een Spigen screenprotector klaarliggen voor mijn nieuwe 16 PM die vandaag komt. Ben altijd zeer tevreden geweest met de Spigen op de 15 PM.
Hier geen last hoor, gewoon plakken. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Hier ook totáál geen issues met de 16 Pro en Spigen Glas.tR EZ Fit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
Interessante video wel:

YouTube: 30 Hidden NEW Features in iOS 18

T9 support _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door pina op 21-09-2024 11:48 ]

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 08:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djZolusUx2HtdTRm-PThSv0hLbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iihjMHvT2OzoULYhtz59m6wl.png?f=fotoalbum_large

Nog mensen waar dit blijfr opstaan dat de update wordt voltooid ?
Staat er al sinds gisteren
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.