• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:19
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:57:
[Afbeelding]

Nog mensen waar dit blijfr opstaan dat de update wordt voltooid ?
Staat er al sinds gisteren
Yes. Ik neem aan indexeren??

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:18
Bleef bij mij (iPhone 13 mini) uiteindelijk aantal dagen staan. Daarna was het weg. Maar geen merkbare verschillen in performance ervaren.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:55

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

WishmasterNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:28:
[...]

Als er nu nog eens een optie was om mijn passwords te importeren via Windows….
Nu kan ik er niks mee..
Helemaal mee eens. Dat is met meer dingen van Apple; ze zitten op een onbereikbaar eiland. Importeren of exporteren van een aantal dingen lijkt totaal onmogelijk. Daarom wil ik voor die dingen niet in de lock-in van Apple terechtkomen.
Wel jammer… 🤷‍♂️ 8)7

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hmm. Sinds iOS 18 kan ik niet meer twee iconen van dezelfde app op verschillende beginschermpagina's plaatsen (bijv. WhatsApp op pagina 1 en 2 van je home screen). Hebben jullie dit ook?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Hippe Lip schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:47:
[...]
Helemaal mee eens. Dat is met meer dingen van Apple; ze zitten op een onbereikbaar eiland. Importeren of exporteren van een aantal dingen lijkt totaal onmogelijk. Daarom wil ik voor die dingen niet in de lock-in van Apple terechtkomen.
Wel jammer… 🤷‍♂️ 8)7
En zeker wachtwoorden wil je altijd in eigen beheer houden (zo veel mogelijk). Ik gebruik op Windows de KeePass applicatie en op iOS Keepassium, met de bijbehorende password database in een grote cloud dienst (met backup elders), waar ik van beide eilanden bij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09 19:29
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:39:
Hmm. Sinds iOS 18 kan ik niet meer twee iconen van dezelfde app op verschillende beginschermpagina's plaatsen (bijv. WhatsApp op pagina 1 en 2 van je home screen). Hebben jullie dit ook?
Lukt hier wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88VRmWoYgnoH2iJ5evEcwJdKPkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsG6Ot2RFVfdZcNsbSfY5Nh3.jpg?f=fotoalbum_large

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bij mij verplaatst hij ze van scherm naar scherm :(

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:22
Nooit geweten dat dit kon, maar waarom zou je dit willen?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
Drials schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:07:
[...]

Inderdaad ook nooit geweten dat dit kon, zie zelf ook het nut er eigenlijk niet van in.
Maar goed schijnbaar vinden sommige het handig, bepaalder apps altijd kunnen zien(Maar zou ik hem onderin zetten?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:22
Carlos0_0 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:13:
[...]

Inderdaad ook nooit geweten dat dit kon, zie zelf ook het nut er eigenlijk niet van in.
Maar goed schijnbaar vinden sommige het handig, bepaalder apps altijd kunnen zien(Maar zou ik hem onderin zetten?).
Maar waarom 2 dezelfde?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:28
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:39:
Als het echt niet anders gaat zou je een shortcut kunnen maken op de andere pagina’s. Dan heb je alleen geen badge met ongelezen berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Carlos0_0 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:13:
[...]

Drials schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:07:
[...]

Ik werk veel met Focus Modes. Bijvoorbeeld: als ik in de buurt kom van het winkelcentrum of de dichtstbijzijnde supermarkt, activeert mijn iPhone automatisch mijn Winkelen-Focus. Dan wordt mijn home screen aangepast naar eentje met mijn boodschappenlijst, de non-foodlijst, podcasts en berichten (om mijn vrouw te vragen of ze nog iets nodig heeft). Wanneer ik het winkelcentrum verlaat, wordt de Focus automatisch weer uitgeschakeld. Op mijn normale scherm heb ik ook podcasts en berichten, maar door een bug zijn die nu niet zichtbaar.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 08:43
MacArnold schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:39:
Bleef bij mij (iPhone 13 mini) uiteindelijk aantal dagen staan. Daarna was het weg. Maar geen merkbare verschillen in performance ervaren.
Ook niet een batterij verschil ? Mijn 16 pro max gaat snel leeg.

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09 19:29
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:06:
[...]

Dus gewoon in de app bib. een long press en slepen werkt niet? Vreemd.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PrettigGestoord schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:35:
[...]

Dus gewoon in de app bib. een long press en slepen werkt niet? Vreemd.
Nee. In iOS 17 wel.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:29
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:57:
[Afbeelding]

Nog mensen waar dit blijfr opstaan dat de update wordt voltooid ?
Staat er al sinds gisteren
Dat stond er ook bij mij tot en met vanmorgen. Gisteren om 1030 opgehaald en rond 1230 volledig over.

Zucht...

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:18
svenn15 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:18:
[...]

Ook niet een batterij verschil ? Mijn 16 pro max gaat snel leeg.
Nope. Had wel een soort van battery drain maar dat was al voordat ik naar iOS18 ging. Die battery drain uiteindelijk op kunnen lossen met een network reset (met dank aan iemand die het hier noemde)…

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 23:01
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:17:
[...]

[...]

Ik werk veel met Focus Modes. Bijvoorbeeld: als ik in de buurt kom van het winkelcentrum of de dichtstbijzijnde supermarkt, activeert mijn iPhone automatisch mijn Winkelen-Focus. Dan wordt mijn home screen aangepast naar eentje met mijn boodschappenlijst, de non-foodlijst, podcasts en berichten (om mijn vrouw te vragen of ze nog iets nodig heeft). Wanneer ik het winkelcentrum verlaat, wordt de Focus automatisch weer uitgeschakeld. Op mijn normale scherm heb ik ook podcasts en berichten, maar door een bug zijn die nu niet zichtbaar.
Haha leuk te zien dat ik niet de enige ben die focus mode gebruikt. Hier ook een boodschappen focus haha.
Vind dat echt erg goed werken.

Heb de action button ook gelinkt aan verschillende focus modes met een shortcut. Dat werkt ook erg goed.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:06:
[...]

bij mij ook. getest met Mail en een 3rd party app.

• sjorsjuhmaniac
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:17:
[...]

[...]

Ooh wacht even, ik had begrepen dat je binnen 1 focus ze op meerdere pagina's wil zien?

Ik heb op mijn bestaande focussen, voor de upgrade naar 18, meerdere apps die op meerdere focussen terugkomen. dat werkt allemaal nog steeds. Ik kan niet 2x dezelfde app binnen een focus op het homescreen plaatsen zoals hierboven de screenshot toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edpost
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Omdat ik een IPhone 16 pro heb aangeschaft,wil ik graag mijn oude IPhone 15 pro uit ICloud halen.
Echter lukt dit niet en krijg de volgende melding. (Zie bijlage)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3b2UfNTA-bUJ61X74rGSe7Yla8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Js89HWOCU1vtPwjVlieCmWrW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJICXqxJ_gZIyM_Pk5uT3p_q_aM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EuDKHxig7V23xeiNle4MJzWE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:23
edpost schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:29:
Goedemorgen,

Omdat ik een IPhone 16 pro heb aangeschaft,wil ik graag mijn oude IPhone 15 pro uit ICloud halen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je je nieuwe iPhone 16 al in gebruik?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edpost
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Ja heb de nieuwe inmiddels in gebruik. En de 15 pro terug gezet naar fabrieks instellingen.

Vr gr

Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik denk dat je in de verkeerde optie zit

Instellingen --> op je naam foto bovenaan klikken --> Naar onderen scrollen --> druk op de oude iPhone.

Zeg hier verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
De uiterlijke wijzigingen geef ik nooit zo om, het maakt een frisse indruk, maar foto’s vind ik bijvoorbeeld totaal een ramp geworden.
Wat me het meeste opvalt; de batterijduur is aanzienlijk langer geworden met IOS 18. Op mijn 12 promax valt het op dat ik eind van de dag gewoon nog een halve accu over heb daar waar dat 25% was bij ios17. Ook op mijn werktelefoon (se22) valt op dat hij veel langer op een lading mee gaat. Positief verast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
drusloos schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:20:
De uiterlijke wijzigingen geef ik nooit zo om, het maakt een frisse indruk, maar foto’s vind ik bijvoorbeeld totaal een ramp geworden.
Wat me het meeste opvalt; de batterijduur is aanzienlijk langer geworden met IOS 18. Op mijn 12 promax valt het op dat ik eind van de dag gewoon nog een halve accu over heb daar waar dat 25% was bij ios17. Ook op mijn werktelefoon (se22) valt op dat hij veel langer op een lading mee gaat. Positief verast!
Klopt foto's heb vind ik ook verschrikkelijk, ik heb wel alles uitgesnikt behalve "Andere".
Dan zie je tenminste al die drukke sociale media achtige meuk niet als lidshows, herinneren, en weet ik het allemaal constant.
Dan is het al wel beter maar nog vond ik de oude app beter, batterijduur geen idee aangezien ik al 2,5 tot 3 dagen met 1 batterij doe(15 pro max en werk SE 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:18
Sinds een paar dagen heb ik op beide iPhones (iphone 13 mini en iPhone SE 2020 (denk ik) last van een bug waarbij ik ineens geen opgeslagen / favoriete tabbladen meer kan openen in Google Chrome.

Iemand anders die dit al heeft kunnen fixen? Normaal gesproken hoef ik maar licht op zo'n favoriet te klikken en dan kom ik er maar nu gebeurt er dan niks. Als ik er langer op druk kan ik er wel heen maar dan krijg ik ineens de melding dat de pagina ineens niet meer kan worden bereikt.

op de iphone 13 mini heb ik de meest recente veiligheidsupdate voor ios 17 gedownload.

Aanvulling: speciaal hiervoor naar ios 18 gegaan, iets in mij hoopte dat ik daar weer bij mijn favorieten kon. Helaas niet mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 22-09-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
edpost schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:44:
Ja heb de nieuwe inmiddels in gebruik. En de 15 pro terug gezet naar fabrieks instellingen.

Vr gr

Eddy
Wat je nu probeert te doen is je nieuwste backup (die van je 16) te verwijderen via je 15. Dit zal niet gaan omdat je op je 16 hebt aan gegeven dat je een backup wilt hebben. Ziezo is het niet nuttig zelf een backup te verwijderen. Laat iCloud dat lekker zelf regelen ivm je upgrade naar de 16.

Wat je wel moet doen is je 15 uit je Apple account verwijderen zodat iemand anders hem kan registreren. Zoals hierboven aangegeven. Als de 15 niet zichtbaar is in dat lijstje dan heb je hem al uit je account verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
edpost schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:29:
Goedemorgen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat hij nog onder de iPhones in je “zoek mijn” app? Dan is iCloud nog actief. Misschien dat er nog geen nieuwe back-up heeft gedraaid van je iPhone 16 en resulteert dat erin dat je back-up nog de “oude” naam laat zien.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
De Foto app is even wennen, maar vind het wel een verfrissing om eerlijk te zijn. Kom iedere keer weer wat anders tegen. Bij de 'Vastgemaakte verzamelingen' heb ik de meest gebruikte albums gezet.

Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 16:17
Ik vind de Foto app echt een zooitje. De oude opzet was prima en overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Onder Instelling - Batterij vind ik een vertaling niet geheel logisch. Daar staat namelijk onder Batterijconditie, de term 'Bezig met opladen'. In het Engels zal er vast staan 'Charging' wat de lading meer denkt wat er onder die optie zit.

Nu is het net of iPhone bezig is met opladen, terwijl het gaat over de opties tijdens het opladen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
Ik probeer teams in te loggen, maar die opent een browser in de authenticator van Microsoft. Vervolgens moet ik de code invullen in de authenticator.... Wat niet kan want daar zit de browser in.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:10:
Ik probeer teams in te loggen, maar die opent een browser in de authenticator van Microsoft. Vervolgens moet ik de code invullen in de authenticator.... Wat niet kan want daar zit de browser in.

Meer mensen dit probleem?
Je kunt als het goed is uit die app gaan door omhoog te swipen (of de Authenticator notificatie aan te klikken mocht je dat aan hebben staan) en dan de Authenticator openen. Dan staat daar de prompt nog.

Edit: Of je doet "Ik kan de Authenticator op dit moment niet gebruiken", dan doet hij een fallback wat meestal nog SMS is, SMS snapt iOS weer door die keyboard functie.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 23-09-2024 19:24 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe beta's: https://www.macrumors.com...le-seeds-ios-18-1-beta-5/

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 23-09-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:16:
[...]

Je kunt als het goed is uit die app gaan door omhoog te swipen (of de Authenticator notificatie aan te klikken mocht je dat aan hebben staan) en dan de Authenticator openen. Dan staat daar de prompt nog.

Edit: Of je doet "Ik kan de Authenticator op dit moment niet gebruiken", dan doet hij een fallback wat meestal nog SMS is, SMS snapt iOS weer door die keyboard functie.
Dat is het probleem. De inlog gebeurt in de authenticator app, ipv in de browser. Omhoog slepen kan ik hem wel sluiten en dan de authenticator app openen, maar dan kom ik dus weer op dezelfde plek: vul je code in.

Sms is niet ingesteld bij ons. Dus het is de authenticator app die moet werken, of je moet de code van de authenticator app invullen... En beide lukt dus niet omdat die het in de authenticator app doet.

Morgen IT maar vragen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:45:
[...]

Dat is het probleem. De inlog gebeurt in de authenticator app, ipv in de browser. Omhoog slepen kan ik hem wel sluiten en dan de authenticator app openen, maar dan kom ik dus weer op dezelfde plek: vul je code in.

Sms is niet ingesteld bij ons. Dus het is de authenticator app die moet werken, of je moet de code van de authenticator app invullen... En beide lukt dus niet omdat die het in de authenticator app doet.

Morgen IT maar vragen :+
Dan moet je in het numbermatchting scherm kiezen voor “I can’t use….” > “get codes” drukken rechts boven > de code kopiëren > done drukken > > verification code > plakken > verify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojr2DJ3lkG3RhpR3E9B9OcLqP8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/feJ6JuEcBUat6qXoxaDVdUWp.png?f=fotoalbum_large

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:19
La1974 schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:25:
[...]

Drie berichten terug……
Overheen gelezen……………..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:57:
[...]

Dan moet je in het numbermatchting scherm kiezen voor “I can’t use….” > “get codes” drukken rechts boven > de code kopiëren > done drukken > > verification code > plakken > verify.
Jaa die code krijg ik dus niet want ik zit al in de authenticator app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoE1QsPWO4F9_3e7L1zu0g7Zovg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7fQRmGKH8Q2d548qtXDbTGL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan de authenticator app niet openen omdat die al open is.. en als ik kies voor "kan niet gebruiken...." En dan de code die, vraagt die om een code uit de authenticator app... In de authenticator app.

Maar morgen IT maar vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waah schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:02:
[...]

Jaa die code krijg ik dus niet want ik zit al in de authenticator app.
[Afbeelding]

Ik kan de authenticator app niet openen omdat die al open is.. en als ik kies voor "kan niet gebruiken...." En dan de code die, vraagt die om een code uit de authenticator app... In de authenticator app.

Maar morgen IT maar vragen.
Ik bedoelde deze maar die lijk jij ook niet te hebben: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFtSIy7FZPXOqf7qyQn5PlHDPsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGkXXCYlKsTU7wwXV3q1fnJg.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd waar ze mee komen, keep us posted!

Edit: Ooh volgens mij hebben jullie number matching nog helemaal niet aanstaan zo te zien 😳, dat moeten ze eerst eens ff fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 23-09-2024 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:08:
[...]

Edit: Ooh volgens mij hebben jullie number matching nog helemaal niet aanstaan zo te zien 😳, dat moeten ze eerst eens ff fixen.
@Waah bij mij komt het number matching schermpje over deze inlog actie heen. Beide in the auth app dus. Overigens tot nu toe maar 2x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 16:08

KarlHungus

I fix the cable.

Ik gebruik MacOS mail met meerdere email accounts. Een van die accounts vereist elke week een MFA inlog. Prima natuurlijk, maar ik krijg met geen mogelijkheid deze melding / pop-up weg als mail open staat, en ik even niet opnieuw wil inloggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7C4dw8Gjmq_neibj2oIISDjc3qc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xLeSTrnl9PJNviw23ICvJDJN.png?f=user_large

Onder Systeeminstellingen-Meldingen kan ik nergens aangeven dat ik deze melding niet wil zien; de mail melding staat overigens gewoon uit. De melding verschijnt zelfs ook als ik 'Niet Storen' focus aan heb staan.

Iemand suggesties?

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 17-09 11:36
KarlHungus schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:26:
Ik gebruik MacOS mail met meerdere email accounts. Een van die accounts vereist elke week een MFA inlog. Prima natuurlijk, maar ik krijg met geen mogelijkheid deze melding / pop-up weg als mail open staat, en ik even niet opnieuw wil inloggen.

[Afbeelding]

Onder Systeeminstellingen-Meldingen kan ik nergens aangeven dat ik deze melding niet wil zien; de mail melding staat overigens gewoon uit. De melding verschijnt zelfs ook als ik 'Niet Storen' focus aan heb staan.

Iemand suggesties?
Deze vraag zou ik in het MacOS topic stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 16:08

KarlHungus

I fix the cable.

Oei. Mijn fout, ik dacht toch echt in MacOS te zitten. Shows what I know...!

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Bij mij is ineens de brede versie van de vitale functies widget verdwenen. Bij meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zapato schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:42:
Bij mij is ineens de brede versie van de vitale functies widget verdwenen. Bij meer mensen?
Je kunt ze nu zelf breder of smaller maken. Wijzigen en dan op de hoek (hoek rechtsonder wordt dan wit) vastpakken en slepen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-09-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Dennisdn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:01:
[...]

Je kunt ze nu zelf breder of smaller maken. Wijzigen en dan op de hoek vastpakken en slepen :)
Deze niet. Ik had hem na updaten naar ios 18 op breed op mijn scherm staan en gisteren was hij weg. Ik kan wel de vierkante versie op mijn scherm zetten, maar ik kan hem niet uittrekken. Kwart rondje aan de rechteronderkant verschijn niet, wel bij andere widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zapato schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:05:
[...]

Deze niet. Ik had hem na updaten naar ios 18 op breed op mijn scherm staan en gisteren was hij weg. Ik kan wel de vierkante versie op mijn scherm zetten, maar ik kan hem niet uittrekken. Kwart rondje aan de rechteronderkant verschijn niet, wel bij andere widgets.
Je hebt gelijk, even snel geprobeerd en hier wordt de hoek ook niet meer wit…. Hopelijk een bug.
Je zou er wel 2 naast elkaar kunnen zetten als workaround…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/50GYnggz/Screenshot-2024-09-24-at-17-44-09.png

Ik heb deze optie helemaal niet in ios18. Jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
Yzord schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:46:
[Afbeelding]

Zoals al meerdere malen vermeld, de Nederlandse providers ondersteunen dit niet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Yzord schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:46:
[Afbeelding]

Hier ook niet. Ik heb Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kassad schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:51:
[...]

Zoals al meerdere malen vermeld, de Nederlandse providers ondersteunen dit niet.
Toch wel leuk dat je op een site als T.net allemaal nieuws leest over RCS enzo en hoe Google en Apple de afgelopen jaren met elkaar aan het bekvechten zijn waarom wel en niet en dan komt er het moment dat beide partijen alles afgestemd lijken te krijgen, maar dan ondersteunen onze providers het weer niet. Zelfs Belgie loopt voorop hiermee.

Manman |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 24-09-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dennisdn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:15:
[...]

Je hebt gelijk, even snel geprobeerd en hier wordt de hoek ook niet meer wit…. Hopelijk een bug.
Je zou er wel 2 naast elkaar kunnen zetten als workaround…
Ik had hem in mijn 'stapel' en dan gaat dan natuurlijk niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
sinds de nieuwe photo's app kunnen we geen 'favorites' meer zien als album. Het is nu een collection. Boeit me allemaal niet zo veel maar..... nu is in apps, bv WA, dus geen 'favorites' album meer selecteren (want er bestaat geen 'favorites' album meer). Hoe hebben jullie dit opgelost?

Shortcutje om alle favorites in een nieuw album "favoriteshack" te plaatsen ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 24-09-2024 20:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kassad
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:49:
sinds de nieuwe photo's app kunnen we geen 'favorites' meer zien als album. Het is nu een collection. Boeit me allemaal niet zo veel maar..... nu is in apps, bv WA, dus geen 'favorites' album meer selecteren (want er bestaat geen 'favorites' album meer). Hoe hebben jullie dit opgelost?

Shortcutje om alle favorites in een nieuw album "favoriteshack" te plaatsen ofzo?
Favorieten zit nu bij ‘vastgemaakt’. Dus die aanzetten samen met albums, even uitvinken wat je niet wilt zien bij ‘vastgemaakt’ en klaar. Ik heb daarmee favorieten en albums naast elkaar, plus de kaart, exact wat ik gebruik. Ik snap de opwinding niet over de foto app, je kan het exact indelen zoals je wilt, het is juist heel flexibel geworden.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:25
Zapato schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:42:
Heb die optie hier ook niet.

Ben hier ook de training load widget kwijt op mijn 16 PM. Terwijl op mijn 14 PM de widget nog wel zichtbaar is onder de Fitness App. Verder heeft mijn Watch alle info en zie ik die ook op mijn 16 dus waarom die widget weg is..., zal wel wat bugs zijn met iOS 18 rond de widgets.

• Carlos0_0
Kassad schreef op woensdag 25 september 2024 @ 05:15:
[...]

Favorieten zit nu bij ‘vastgemaakt’. Dus die aanzetten samen met albums, even uitvinken wat je niet wilt zien bij ‘vastgemaakt’ en klaar. Ik heb daarmee favorieten en albums naast elkaar, plus de kaart, exact wat ik gebruik. Ik snap de opwinding niet over de foto app, je kan het exact indelen zoals je wilt, het is juist heel flexibel geworden.
Valt wel mee ik wil juist niks zien, gewoon zoals het was paar albums meer niet.
Pas als in op die album open dat ik alle foto’s zie.

Ook merk ik dat ik super snel een foto aan het bewerken ben, dus die verplichte foto’s ook gewoon in een mapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ah, die rij kende ik nog niet. Is inderdaad een fijne, kan aanzetten wat ik zelf snel wil zien. Thanks!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
De brakke carplay begint mij nu toch wel te irriteren. Iedere keer als er een google maps notification popup komt bevriest mn hele control, moet wachten tot de popup weg is tot ik weer iets kan.

Of soms wel beeld maar totaal geen control, ook niet buiten de popups.

Iemand anders last van?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Zapato
laurens0619 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:52:
De brakke carplay begint mij nu toch wel te irriteren. Iedere keer als er een google maps notification popup komt bevriest mn hele control, moet wachten tot de popup weg is tot ik weer iets kan.

Iemand anders last van?
Ik heb het weer uitgezet. Ik vind het een ratjetoe van 2 stijlen (Android Auto, licht/strak en Carplay kleurrijk/druk). Bellen vond ik ook onhandig, want dan moet je eerst naar Carplay en dan pas kun je bellen. Ik heb het een uurtje uitgeprobeerd en ben geen vastlopers tegengekomen.

Enige irritante voor mij is nog dat als ik de spraakknop iets te lang indruk er een melding komt om te verbinden met bluetooth.

Voor mij had die hele carplay niet gehoeven, ik red me prima zonder.

• sjorsjuhmaniac
[...]

Uhu dat heb ik ook. Ik had het niet over in de foto app maar dus in een 3rd party app als je een foto wilt selecteren die in je favorites staat. Hoe die jij dat nu? Ik zie namelijk in WA als ik een foto toevoeg geen album favorites.

Ps: overigens kan je natuurlijk wel in Messages gewoon simpel een foto uit je favorites selecteren ;) want echt gek zijn ze bij Apple nog niet, eigen shit first :+

[ Voor 10% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 25-09-2024 10:06 ]

• Kassad
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:02:
[...]

Uhu dat heb ik ook. Ik had het niet over in de foto app maar dus in een 3rd party app als je een foto wilt selecteren die in je favorites staat. Hoe die jij dat nu? Ik zie namelijk in WA als ik een foto toevoeg geen album favorites.

Ps: overigens kan je natuurlijk wel in Messages gewoon simpel een foto uit je favorites selecteren ;) want echt gek zijn ze bij Apple nog niet, eigen shit first :+
Ik gebruik geen Whatsapp dus dat weet ik niet, bij Signal werkt alles normaal, kan ik gewoon mappen, favorieten etc selecteren.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Iemand anders last van?
Heb je dit specifiek bij Google Maps? Wat gebeurt er als je Apple Maps gebruikt? En welke systeem, auto, bedraad/wireless, etc. gebruik je?
Zelf gebruik ik AM en ervaar totaal niet wat jij beschrijft.
Voor CarPlay hebben we overigens een apart topic. [CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 25-09-2024 10:46 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:06

Iemand anders last van?
Nope. Maar zonder context kunnen wij ook weinig. ;)
Welke auto heb je.. welke versie infotainment. Wired / wireless CarPlay? etc. etc.
Ik heb 0,0 issues met Wireless CarPlay in mijn BMW.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• laurens0619
Carplay werkte altijd perfect pas stuq sinds ios18

Wireless carplay op id6 icm iphone 11/15 pro ios18

• sjorsjuhmaniac
Rivanov schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb 0,0 issues met Wireless CarPlay in mijn BMW.
Alles werkt bij mij in de mini maar na een uur of 4 krijg ik altijd artifacts, hier het duidelijkst in het groene :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErLqF9NsNNRghwal9nfEUAowtik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IsPjXOzG2tTj6EJYw1mljE4.jpg?f=fotoalbum_large

• sjorsjuhmaniac
Kassad schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik geen Whatsapp dus dat weet ik niet, bij Signal werkt alles normaal, kan ik gewoon mappen, favorieten etc selecteren.
Aah ik zie het idd. Thanks voor de feedback. Ga ik daar klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Voor CarPlay is er een afzonderlijk topic.
[CarPlay] Ervaringen & Discussie - Deel 2
En geef gelijk even wat meer aan dan alleen ‘het is stuk’. :)

• dejongemi
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb ook vol vertrouwen de IOS18 gedownload en baal er enorm van. In mail verwijder ik mail en die komt per omgaande weer terug. Als ik muziek wil downloaden via Apple Music, ik heb een betalend account, dan is de download functies weg. Krijg de tip abonneer je op Apple Music. Als ik dat doe dan krijg ik de melding u bent al klant. Inderdaad al tien jaar. Ik wil graag muziek streamen. Wie kan mij helpen aub op de iPhone 13 Pro Max

Edit: ik heb je post verhuisd vanuit: Firmware-update: Apple iOS 18.0.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 25-09-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato

Iemand anders last van?
Geen last van, zowel op de 14 Pro als 16 Pro als 13 Mini. Vorige week ~3000km gereden met Carplay op iOS 18 zonder issues. Seat Ibiza uit 2020. Zelfs het switchen van Carplay tussen 2 apparaten (direct aangesloten op de USB-C tegelijk) ging zonder issues.

[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 25-09-2024 11:52 ]

Zucht...

• laurens0619
Dank voor de terugkoppeling, heb nog niemand anders met de issue gevonden dus dan heb ik ergens toch een uniek probleem te pakken in iOS18 met carplay :(

Ik zal hem eens opnieuw pairen, kijken of dat iets doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17-09 15:14
laurens0619 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:17:
Dank voor de terugkoppeling, heb nog niemand anders met de issue gevonden dus dan heb ik ergens toch een uniek probleem te pakken in iOS18 met carplay :(

Kan ook aan je auto liggen met verouderde software.

• meesje
laurens0619 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:17:

Je kunt de eerdere berichten negeren, maar we hebben een CarPlay topic. Dan denk ik dat je vraag een groter bereik heeft. En geef dan gelijk aan of het zich alleen bij GM voordoet. Zo ja, dan mag Google aan de slag.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
Weet niet of het de juiste topic is dus dont shoot me ;)

Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld een berichtje via Siri Shortcuts/Opdrachten te krijgen wanneer de AirPods 20% batterij over hebben?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
meesje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:49:
[...]

Je kunt de eerdere berichten negeren, maar we hebben een CarPlay topic. Dan denk ik dat je vraag een groter bereik heeft. En geef dan gelijk aan of het zich alleen bij GM voordoet. Zo ja, dan mag Google aan de slag.
Die heb ik gelezen maar het leek mij geen betere plek. Ik ben juist op zoek naar het effect van iOS 18 op carplay, niet carplay in zijn algemeenheid :)

Die vraag is nu beantwoord, hier, en op google/reddit lijk ik tot nu toe de enige. Dat is waardevolle informatie waar ik iets mee kan. Zit dan eerder in mijn auto oid.

• Dennisdn
Merk bij elke iOS beta update het volgende: als ik bijvoorbeeld iets via de AppleTV afspeel of een radioapp aan heb staan ofzo op de iPhone dan komt er een mooie bijna schermvullend mediaplaatje op het lockscreen van hetgeen dat afspeelt. Serie-posters enzo. Maar hij wisselt echt af: ene beta wel, volgende niet, volgende update weer wel en nu bij de huidige weer niet.

Zien jullie dat ook? Of heb ik daar op de één of andere manier invloed op met een instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dennisdn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:42:
Merk bij elke iOS beta update het volgende: als ik bijvoorbeeld iets via de AppleTV afspeel of een radioapp aan heb staan ofzo op de iPhone dan komt er een mooie bijna schermvullend mediaplaatje op het lockscreen van hetgeen dat afspeelt. Serie-posters enzo. Maar hij wisselt echt af: ene beta wel, volgende niet, volgende update weer wel en nu bij de huidige weer niet.

Zien jullie dat ook? Of heb ik daar op de één of andere manier invloed op met een instelling?
Als je op het lockscreen op de art tikt is die fullscreen (met achtergrond color matching) of niet. Bedoel je dat ?

• Dennisdn
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:47:
[...]

Als je op het lockscreen op de art tikt is die fullscreen (met achtergrond color matching) of niet. Bedoel je dat ?
Ik denk dat ik dat bedoel…

Aanvulling: aha ik snap wat je bedoeld, je moet op het kleine plaatje drukken… dank, hij doet het weer en lag dus aan mij :)

[ Voor 70% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2024 20:01 ]

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Hebben jullie ook dat ‘begin-/toegangsscherm’ een hoog energieverbruik heeft? Dit vreet de laatste tijd bijna 25% van de batterij op een dag op en is daarmee de grootste verbruiker. In de laatste iOS 17 had ik dit ook al. Geen idee waaraan het kan liggen want heb geen widgets op mijn lockscreen, wel always on aanstaan, maar dat heb ik al aan sinds mijn iPhone 15 pro.

• Carlos0_0
Kartmans1 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:01:
Hebben jullie ook dat ‘begin-/toegangsscherm’ een hoog energieverbruik heeft? Dit vreet de laatste tijd bijna 25% van de batterij op een dag op en is daarmee de grootste verbruiker. In de laatste iOS 17 had ik dit ook al. Geen idee waaraan het kan liggen want heb geen widgets op mijn lockscreen, wel always on aanstaan, maar dat heb ik al aan sinds mijn iPhone 15 pro.
Afgelopen 24 uur heeft het 14% gebruikt, geen idee of dit veel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Kartmans1 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:01:
Je moet het iets anders lezen. Het is het percentage van het totaal verbruikte, niet 25% van de hele batterij. Dus als je verder maar weinig met het toestel doet op een dag is het niet gek.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Dennisdn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:16:
[...]

Je moet het iets anders lezen. Het is het percentage van het totaal verbruikte, niet 25% van de hele batterij. Dus als je verder maar weinig met het toestel doet op een dag is het niet gek.
Daar heb je een punt. Echter heb ik nu ook vaak minder dan 10% batterij over en moet ik mijn telefoon al eerder op de avond opladen, terwijl voorheen mijn batterij aan het einde van de avond nog 30% was. Dus lijkt wel een soort batterijslurper te zijn. Voorheen stond dit ook niet als nummer 1 verbruiker, terwijl het gebruik van mijn telefoon niet is veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Kartmans1 op 25-09-2024 22:43 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Na het installeren van de iOS update weer eens opnieuw aan de slag met focus-instellingen. Ik gebruikte dat alleen om werk notificaties te filteren. Maar ik was in de veronderstelling dat je per focus ook een andere beginscherm indeling kon aanhouden. Dus andere widgets en apps zichtbaar op het beginscherm. Dat lijkt nu toch niet zo te zijn.

Heb ik die functie gehallucineerd of mis ik ergens een vinkje?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
SirLenncelot schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:03:
Na het installeren van de iOS update weer eens opnieuw aan de slag met focus-instellingen. Ik gebruikte dat alleen om werk notificaties te filteren. Maar ik was in de veronderstelling dat je per focus ook een andere beginscherm indeling kon aanhouden. Dus andere widgets en apps zichtbaar op het beginscherm. Dat lijkt nu toch niet zo te zijn.

Heb ik die functie gehallucineerd of mis ik ergens een vinkje?
Kan nog steeds hoor. In settings-> focus kan je aangeven welke van je bestaande “beginschermen” bij die focus hoort. Is maar een heel groote afbeelding van je beginscherm ;)
Met de text ‘customize screens’. Dus … iets meer dan een vinkje :+

[ Voor 9% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 25-09-2024 23:07 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Thnx!

Ik zocht het in het aanpassen van de schermen zelf. Ik dacht dat de aanpassingen die ik binnen een focus deed bewaard bleven. Maar daar zit dus een handeling voor.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• laurens0619
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWDBDGKupo5xcxgKcJ5shjXnGHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeSXcw3QZhyl4L1F0JFt8hqq.jpg?f=fotoalbum_large

In opvolging van mijn vorige bericht mbt iOS18 carplay issues.
Het gaat om iedere notifications popup die er komt, het lijkt erop dat mijn carplay integratie geen idee heeft wat die ermee aanmoet.
De foto boven komt dus zon popup, blauw is de focus van mn iDrive knop (ik heb geen touchscreen). Normaal klik je dan op blauw pijltje en opent die google maps, of je klikt op "back" en dan haalt die de notificatie weg. Nu doet die helemaal niets totdat de popup automatisch verdwijn. Daarna kan ik alles weer bedienen met de knop.

De look and feel van de notificatie is wel veranderd viel mij op. Weet iemand of er nog andere zaken zijn die anders zijn aan notifications in ios die ik kan instellen?

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Gecontroleerd of faceID restrictie voor apps aan staat, staat uit
- Toon voorvertoning aangepast naar altijd

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:29

amphora

Websites & Fotografie

Ligt het aan mij of is 18.1 beta maar ik kan onder instellingen -> camera nergens meer vinden hoe je spatial/ruimtelijk video opnemen uit kan zetten? Staat bij mij nog steeds als optie tussen video/portret/ruimtelijk/panorama etc.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:55

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Het is flink wennen aan de veranderingen bij Foto’s. Ik maak vaak gebruik van ‘Kaart’ en zoek dan foto’s die op (rond) een bepaalde plek genomen zijn.

Nu lijkt dat nauwelijks meer te werken. Ik ga al jaren naar diverse beurzen in de Brabanthallen, maar nu zetg-ie dat ik daar maar 55 foto’s heb gemaakt. Dat moeten er een paar honderd zijn.

Doe ik iets verkeerd, of hebben jullie dat ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGNL7ivR08zoZUlhOdFGFEOeddU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q2rASXoq7ZuzlDrqxDnAylzH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Hippe Lip op 26-09-2024 09:33 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• sjorsjuhmaniac
Hippe Lip schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:32:
Het is flink wennen aan de veranderingen bij Foto’s. Ik maak vaak gebruik van ‘Kaart’ en zoek dan foto’s die op (rond) een bepaalde plek genomen zijn.

Nu lijkt dat nauwelijks meer te werken. Ik ga al jaren naar diverse beurzen in de Brabanthallen, maar nu zetg-ie dat ik daar maar 55 foto’s heb gemaakt. Dat moeten er een paar honderd zijn.

Doe ik iets verkeerd, of hebben jullie dat ook?
[Afbeelding]
Lijkt bij mij gewoon te werken maar ik heb nooit echt op de aantallen gelet.

Zoek eens een foto op die niet in die 55 zit maar wel op die locatie gemaakt is. Als je dan naar boven swiped krijg je de info van de foto te zien. Staat er in die info dan wel een gps locatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:58:
[...]

Alles werkt bij mij in de mini maar na een uur of 4 krijg ik altijd artifacts, hier het duidelijkst in het groene :
[Afbeelding]
Even een side note, maar ik vind dat ronde scherm in de nieuwe Mini dus heel tof, alleen deze implementatie van Carplay laat wel goed zien waarom we geen ronde schermen moeten gebruiken voor zoiets 8)7

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:53:
[...]

Even een side note, maar ik vind dat ronde scherm in de nieuwe Mini dus heel tof, alleen deze implementatie van Carplay laat wel goed zien waarom we geen ronde schermen moeten gebruiken voor zoiets 8)7
Of CarPlay ‘gewoon’ rond integreren? De oem Navi ziet er wel prachtig uit en heeft zelfs een AR integratie die goed werkt!

Dit is de eerste keer dat ik een oem Navi heb die ik wat vind toevoegen over een CarPlay optie. Het abonnements model zuigt wel weer erg hard daarentegen.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Super dat reminders met een specifieke datum/eindtijd nu ook worden weergegeven in de agenda. Erg handig.

Echter wordt deze in de Agenda widget niet realtime geüpdatet wanneer je een reminder afvinkt. Ik moet eerst de widget aanklikken en vervolgens verdwijnt hij. Is dat bij jullie ook zo?

...less is more

• Zapato
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:53:
[...]

Bij rechthoekige schermen (Volvo EX30) staat het ook niet. Strak/wit Android Automotive i.c.m. druk/kleurrijk Carplay is erg lelijk.
Zapato schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:21:
[...]

Bij rechthoekige schermen (Volvo EX30) staat het ook niet. Strak/wit Android Automotive i.c.m. druk/kleurrijk Carplay is erg lelijk.
Ja eens, het scherm in de interface van de auto is vaak niet zo fraai.
Ik rij zelf een Polestar en die heeft daar ook wel een beetje last van als ik de lichte Carplay interface zou kiezen, bij donker gelukkig niet dus staat permanent op donker :)

• sjorsjuhmaniac
Zapato schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:21:
[...]

WardGeerts schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:35:
Je kan je CarPlay background zelf aanpassen naar wit of zwart dus dan blend die wel wat beter denk ik.
NokiaFan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:46:
Zojuist ook even naar de dealer gereden voor 1.4.2. Even een paar foto’s om weer te geven hoe dit eruit ziet:
CarPlay in Dark mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVQWgSRljXpoDfnwvXWXIkyyCJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kWEFAfoCATA1WTJDMRSDGroo.jpg?f=user_large

CarPlay in Light mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtxMpAbxoaZb_nQFWi94J3zqxn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Y20BVTXpeETxXjBS0lE7Iex.jpg?f=user_large

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:53:
[...]

[...]

[...]

CarPlay in Dark mode
[Afbeelding]

CarPlay in Light mode
[Afbeelding]
Jammer dat de app icoontjes niet in donkere modus staan zoals dat nu op de iPhone is.
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:53:
[...]

[...]

[...]

CarPlay in Dark mode
[Afbeelding]

CarPlay in Light mode
[Afbeelding]
Dat het scherm boven afgerond is en beneden niet vind ik dan weer heel lelijk.

In zwart blend CarPlay wat mij betreft prima, al zou het nog mooier zijn als de apps van de auto weg waren en CarPlay nog iets verder door liep.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 26-09-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 16:05
Ik heb sinds IOS18 geen kiestoon bij uitbellen. Iemand anders nog meer last van?

iPhone Xr
Odido (Simpel)
Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.