Xeor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:53:
Ik heb sinds IOS18 geen kiestoon bij uitbellen. Iemand anders nog meer last van?
iPhone Xr
Odido (Simpel)
Niet helemaal lekker verwoord. Ik bedoel het aantal keren dat de telefoon overgaat tijdens het uitbellen voordat iemand opneemt.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:56:
[...]
Bestaat dat nog dan? Tegenwoordig typ je toch altijd het nummer voordat je op de knop drukt ? Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een kiestoon gehoord heb.
Aah. Ja hoor. Hoor hem hier nog gewoon overgaan met VodafoneXeor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:01:
[...]
Niet helemaal lekker verwoord. Ik bedoel het aantal keren dat de telefoon overgaat tijdens het uitbellen voordat iemand opneemt.
Dat heet beltoon.Xeor schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:01:
[...]
Niet helemaal lekker verwoord. Ik bedoel het aantal keren dat de telefoon overgaat tijdens het uitbellen voordat iemand opneemt.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Om precies te zijn: de terugbeltoon.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nog nooit van het wordt terug beltoon gehoord, is dat een Belgische uitspraak misschien ?
Blijkbaar heet het geluid dat je hoort totdat iemand opneemt de wektoon. Wikipedia: Telefoontonen
De beltoon, terugbeltoon, wektoon is sinds vandaag weer terug. Wellicht was er een storing bij Simpel/Odido kort nadat ik had geüpdatet naar iOS 18.
Geen idee, ik ben volledig Nederlands. Klinkt wel Vlaams inderdaad.Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:38:
[...]
Nog nooit van het wordt terug beltoon gehoord, is dat een Belgische uitspraak misschien ?.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nu alleen de kiestoon nogXeor schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:05:
De beltoon, terugbeltoon, wektoon is sinds vandaag weer terug.
Iemand iets gezien over het automatisch wisselen donkere app-icons voor de shortcuts die op het beginscherm staan?
Nu zijn dat, samen met de web-apps, de enige icons die niet wisselen
Nu zijn dat, samen met de web-apps, de enige icons die niet wisselen
Hoi! Hebben jullie sinds kort ook ineens de Apple Store app geïnstalleerd staan? Sinds vanochtend staat hij ineens op mijn iPhone en ik heb geen idee hoe die daar komt. Ik heb de iOS18 update vorige week al uitgevoerd en ik heb verder geen andere Apple toestellen/mijn account wordt nergens anders gebruikt.
Als ik de app open zegt hij ook dat de Store momenteel niet beschikbaar is..
Toevallig een iPad of iets dergelijks en daar wel recent op geïnstalleerd?LogLeg schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:12:
Hoi! Hebben jullie sinds kort ook ineens de Apple Store app geïnstalleerd staan? Sinds vanochtend staat hij ineens op mijn iPhone en ik heb geen idee hoe die daar komt. Ik heb de iOS18 update vorige week al uitgevoerd en ik heb verder geen andere Apple toestellen/mijn account wordt nergens anders gebruikt.
Have you tried turning it off and on again?
Kan het in het topic niet vinden,
Maar het double tap om Siri opdrachten te typen.
Komt dit pas met iOS 18.1? Of icm de Apple AI?
Kan nergens vinden of dit onderdeel is van 18.0
In ieder geval werkt het dus bij mij niet
18.1 en AI idddebroei schreef op maandag 30 september 2024 @ 00:28:
Kan het in het topic niet vinden,
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb em niet, net gecontroleerd.LogLeg schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:12:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Nee, geen iPad (ik heb geen andere Apple devices). Vreemd hoor dat het er ineens bij staat.
[ Voor 23% gewijzigd door LogLeg op 30-09-2024 09:07 ]
Ja inderdaad. Vreemd! Het komt nog wel eens voor dat iPad apps dan ook op iPhone terecht komen. Dat is een instelling en mega irritant. Maar goed, niet van toepassing op jou dus.LogLeg schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:07:
Nee, geen iPad (ik heb geen andere Apple devices). Vreemd hoor dat het er ineens bij staat.
Even écht de post lezen en je hebt het antwoord al…Gr4mpyC3t schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:17:
[...]
Toevallig een iPad of iets dergelijks en daar wel recent op geïnstalleerd?
<John O`Mill>
Klopt, tenzij je je toestel en siri op Engels (VS) insteld en appstore inlogt met VS icloud.ChrisM schreef op maandag 30 september 2024 @ 05:08:
[...]
En dus waarschijnlijk bij de release van 18.1 nog niet in Europa.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Hier ook op het beginscherm, ios 18bétaLogLeg schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:12:
12 x 330WP | Oost/west
Nee zowel niet op de iPhone als de iPad, mocht je hem wel hebben gewoon verwijderen toch(Als je hem niet gebruikt?)LogLeg schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:12:
Nu net een weekje ios 18 op mn iphone 13 mini staan en eindelijk sinds gisteren weer dat m’n telefoon niet zoveel batterij meer verstookt. Sterker nog; hij lijkt het nu langer op batterij te doen dan ios 17. Het kan een gevoelsmatig iets zijn maar het lijkt echt alsof de procenten langzamer wegtikken bij gebruik dan bij de vorige versie van release.
Iets anders wat me opviel is dat de touchscreen veel accurater is geworden. Ik heb veel minder foutieve toetsaanslagen dan voorheen. Is dat meer mensen opgevallen?
Iets anders wat me opviel is dat de touchscreen veel accurater is geworden. Ik heb veel minder foutieve toetsaanslagen dan voorheen. Is dat meer mensen opgevallen?
Idempotent.
Dat is logisch. Je iPhone is klaar met indexering op de achtergrond.MainframeX schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:59:
Nu net een weekje ios 18 op mn iphone 13 mini staan en eindelijk sinds gisteren weer dat m’n telefoon niet zoveel batterij meer verstookt. Sterker nog; hij lijkt het nu langer op batterij te doen dan ios 17. Het kan een gevoelsmatig iets zijn maar het lijkt echt alsof de procenten langzamer wegtikken bij gebruik dan bij de vorige versie van release.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mwa zo heel logisch vind ik dat eerlijk gezegd niet. Mac Os en Windows en Android hebben dat gedrag na een update niet en het wordt ook niet duidelijk vermeld voor of nadat je de update uitvoert.
Idempotent.
Best mogelijk iPhone jou veel moest indexeren opnieuw(Al moet ik zeggen een week wel lang indexeren), en misschien is de batterij wel opnieuw gekalibreerd, of je moet zoveel zooi op je telefoon hebben haha.MainframeX schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:59:
Of je batterij is opnieuw gekalibreerd, dit is toen bij de iPhone 11 ook met een update gedaan, dit kan ook helpen de batterij conditie beter te krijgen.
Hier ook een 13 mini die na de update sneller leeg is en bij gebruik vaker warmer voelt. Vooral bij gebruik safari. Reageert soms ook langzamer dan voor de update. Nog steeds indexeren? Duurt wel lang zo.. Batterij gekalibreerd en paar keer opnieuw opgestart maar tevergeefs. Verder niets opvallends te zien bij batterij activiteiten overzicht, safari verbruikt meest staat er wel.MainframeX schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:59:
[ Voor 23% gewijzigd door mennoza op 01-10-2024 10:16 ]
De eerste dagen is je telefoon inderdaad bezig met indexeren etc. Dat zie je ook onder het kopje batterij in instellingen staan als dat bezig is. Wie weet wat er nog meer gebeurt, wellicht iets met het downloaden van foto's of het indexeren van foto's op de achtergrond. Mijn 16 Pro was de eerste week ook sneller leeg en trager soms dan dat ie nu is.MainframeX schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:10:
Mwa zo heel logisch vind ik dat eerlijk gezegd niet. Mac Os en Windows en Android hebben dat gedrag na een update niet en het wordt ook niet duidelijk vermeld voor of nadat je de update uitvoert.
Zucht...
Dit is vaag: twee iPhones 16 Pro, allebei iOS 18.0. Bij mijn iPhone komt de animatie van een app die ik open uit het appicoon (geen idee hoe ik dat beter kan uitleggen). Bij de andere iPhone komt het vaag uit het midden.
Ik vraag me af waar dat verschil vandaan komt.
Iets in de beeldscherm instellingen met vloeiende bewegingen of reduceer/verminder beweging. Geen idee hoe die optie precies heet.THE_BASE schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:43:
Dit is vaag: twee iPhones 16 Pro, allebei iOS 18.0. Bij mijn iPhone komt de animatie van een app die ik open uit het appicoon (geen idee hoe ik dat beter kan uitleggen). Bij de andere iPhone komt het vaag uit het midden.
Toch wel. Heeft de wederhelft zitten pielen.Locolau schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:13:
[...]
Iets in de beeldscherm instellingen met vloeiende bewegingen of reduceer/verminder beweging. Geen idee hoe die optie precies heet.
Irritant dat ik niet een iOS18 achtergrond die mooi mee gaat met darkmode op mijn beginscherm kan krijgen en gewoon een mooie foto op het toegangscherm.
Als ik die wallpaper van iOS 18 wil gebruiken moet dat in een combinatie… daar is geen omweg in?
Als ik die wallpaper van iOS 18 wil gebruiken moet dat in een combinatie… daar is geen omweg in?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat kan gewoon, ipv set as wallpaper pair moet je op customize home screen tikkenKuhr89 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:25:
Irritant dat ik niet een iOS18 achtergrond die mooi mee gaat met darkmode op mijn beginscherm kan krijgen en gewoon een mooie foto op het toegangscherm.
Ik krijg het niet voor elkaar. Wel dat mijn toegangsscherm een iOS 18 wallpaper is, maar die wil ik juist als foto. Dan wil ik een iOS 18 wallpaper bij mijn icoontjes. Dat krijg ik niet voor elkaar.KorteGebruiker schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:41:
[...]
Dat kan gewoon, ipv set as wallpaper pair moet je op customize home screen tikken
@Kuhr89 lukt bij mij ook niet. Omdat ik de officiële wallpapers niet kan kiezen bij het customizen van het home screen. Een omweg is om de iOS 18 wallpapers los te downloaden als foto’s. Dan kan je hem wel individueel selecteren.
@KorteGebruiker hoe krijg jij het wel voor elkaar?
@KorteGebruiker hoe krijg jij het wel voor elkaar?
Ik begrijp jullie issue niet. Als je het lockscreen een seconde ingedrukt houdt en in de configurator komt kun je toch gewoon lockscreen en homescreen aanpassen en doen en laten wat je wilt?
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 02-10-2024 21:07 ]
Nee. Omdat iOS wallpapers geen gewone foto’s zijn zoals ik hierboven zei. Probeer maar. Lockscreen een privé foto, home screen iOS wallpaper.Dennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:06:
Ik begrijp jullie issue niet. Als je het lockscreen een seconde ingedrukt houdt en in de configurator komt kun je toch gewoon lockscreen en homescreen aanpassen en doen en laten wat je wilt?
Dan maak je er toch gewoon ff een screenshot van zodat ie in je foto’s staat?sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:09:
[...]
Nee. Omdat iOS wallpapers geen gewone foto’s zijn zoals ik hierboven zei. Probeer maar. Lockscreen een privé foto, home screen iOS wallpaper.
Dus het kan bij jouw ook niet?Dennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:10:
[...]
Dan maak je er toch gewoon ff een screenshot van zodat ie in je foto’s staat?
Hoe maak jij een screenshot van de wallpaper zonder enige text erop?
Oplossing is er al: gewoon downloaden als foto.
@Kuhr89
https://9to5mac.com/2024/...-18-ipados-18-wallpapers/
[ Voor 10% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 02-10-2024 21:14 ]
Ja heb er inderdaad een foto van. Het mooie alleen van de officiële wallpaper is dat de kleur meegaat in de donkere modus. Dus de achtergrond gaat dan ook mee.
Ik wissel mijn wallpaper met een shortcut automatisch op zonsondergang en zonsopkomst. Kan wellicht ook de oplossing zijn voor jouw?Kuhr89 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:16:
Ja heb er inderdaad een foto van. Het mooie alleen van de officiële wallpaper is dat de kleur meegaat in de donkere modus. Dus de achtergrond gaat dan ook mee.
Nu het dan toch even over wallpapers gaat: maar weinig lijken hem te kennen maar ik blijf de eerste uit de rij van “Weer en astronomie” de mooiste vinden. Die veranderd de hele dag mee met het weer buiten en heeft vaak toffe effecten zoals regen, sneeuw of nu een sterrenhemel en als het onweert bliksem op je scherm zodra je de telefoon aan raakt 
:strip_exif()/f/image/OpWXR8yiTpCwSQml6RneQClh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 02-10-2024 21:24 ]
Mijn toetsenbord en spelling gaat continu op de verkeerde taal, de telefoon blijft geluid maken ook al heb ik alles uit staan en de actie knop doet ook niet meer wat ik wil. Kan je terug naar 17? Ben niet de enige op de zaak met upgrade spijt.
Heb zelf een 15 Pro Max met iOS18, maar pak voorlopig nog een oude 12 voor mijn bloeddruk.
Heb zelf een 15 Pro Max met iOS18, maar pak voorlopig nog een oude 12 voor mijn bloeddruk.
Toetsenbord doet bij mij ook nog steeds vreemde dingen, met name in web-apps. Maar geen taalproblemen en geen geluid problemen.PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:07:
Mijn toetsenbord en spelling gaat continu op de verkeerde taal, de telefoon blijft geluid maken ook al heb ik alles uit staan en de actie knop doet ook niet meer wat ik wil. Kan je terug naar 17? Ben niet de enige op de zaak met upgrade spijt.
Miss een schone install eens proberen? en daar dan je backup weer op terugzetten?
De dynamische van iOS 18 is ook tof, veranderd ook de hele dag.Dennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:22:
Nu het dan toch even over wallpapers gaat: maar weinig lijken hem te kennen maar ik blijf de eerste uit de rij van “Weer en astronomie” de mooiste vinden. Die veranderd de hele dag mee met het weer buiten en heeft vaak toffe effecten zoals regen, sneeuw of nu een sterrenhemel en als het onweert bliksem op je scherm zodra je de telefoon aan raakt
[Afbeelding]
Meet jij je bloeddruk met een iPhone dan ?PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:07:
Maar dat van de verkeerde taal herken ik, heb ik ook op mijn werk SE(niet op mijn 15 pro Max).
Actieknop werkt bij mij wel prima, geluid blijft ook gewoon uit bij mij.
Ja hoor, 17.7 wordt nog gesigned op het moment. Toestel in DFU en de IPSW erop fietsen.PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:07:
Mijn toetsenbord en spelling gaat continu op de verkeerde taal, de telefoon blijft geluid maken ook al heb ik alles uit staan en de actie knop doet ook niet meer wat ik wil. Kan je terug naar 17?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Goede tip, tnx! Heb mijn lockscreen aangepast. En mijn achtergrond gewoon zwart gehouden zoals ik al jaren hebDennisdn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:22:
[Afbeelding]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Maar waarom zit de “kopiër” button helemaal rechts… als je een wachtwoord wil copy/pastenPrimusIP schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:08:
[...]
Wachtwoorden app is inderdaad erg fijn. Voor mij de beste maar ook het enige waar ik blij mee ben met de nieuwe IOS18.

:strip_exif()/f/image/D52BUc43Yh4NvFAQLYRnNasT.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
voor wachtwoorden gebruik ik vaak 'autofill' -> ' password' waarna de ios passwords app opentJB schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:05:
[...]
Maar waarom zit de “kopiër” button helemaal rechts… als je een wachtwoord wil copy/pastenHad gehoopt dat ze dat met 18.0.1 opgelost zouden hebben, maar dat zit er nog steeds in
[Afbeelding]
Ahhh 18.0.1 is echt een verademing op de 13 Mini. App Store werkt weer normaal ipv dat ie bij updates helemaal over z’n zuiger gaat en apps worden niet meer bij het minste of geringste beetje resource verbruik meteen afgeknald. (Vooral vervelend bij de medische apps -_-) Dus gok dat de 13 Mini een van de “sommige modellen” was waarbij memory management een probleem was in 18.0.
[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 04-10-2024 01:15 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Nu 18.0.1 uit is, volgt er vast ook gauw nieuwe 18.1 beta met ook fixes uit 18.0.1 denk ik
Voelt snappier…. Nja… al is het half waar, fijne update. Die freezes was irritant.SuperVeloce schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 03:27:
Nu 18.0.1 uit is, volgt er vast ook gauw nieuwe 18.1 beta met ook fixes uit 18.0.1 denk ik
no comment
Ja maar dat gaat lang niet altijd bij apps, velden. Het is toch raar dat je het kopieer knopje helemaal rechts stopt?sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:55:
[...]
voor wachtwoorden gebruik ik vaak 'autofill' -> ' password' waarna de ios passwords app opent
Mijn boefje is liev!
Heb ik nog niet ervaren behalve bij opgesplitste velden voor bv pin codesJB schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:16:
[...]
Ja maar dat gaat lang niet altijd bij apps, velden.
Staat bij mij ‘altijd’ als eerste als ik iets op het klembord heb, getest hier op deze textbox op Tweakers, een website password veld en een app met pwd veld. Maar ik zal er ook eens op gaan lettenHet is toch raar dat je het kopieer knopje helemaal rechts stopt?
[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 04-10-2024 08:31 ]
Het beste van iOS 18 is wel dat je de snelkoppeling naar de zaklamp van je homeschreen nu kan vervangen. Heerlijk: totdat Apple er eindelijk een slider van maakt nooit meer de zaklamp aan in mijn broekzak!
Dus voor wie dat ook heeft: probeer maar eens.
En zet bij instellingen-faceid en toegangscode ook meteen de slider uit om je bedieningspaneel vanaf je lockscreen te kunnen openen. Voordeel: een dief kan je draadloze verbindingen die je je toestel laten volgen niet meer binnen 1 seconde uitzetten na diefstal van je toestel.(nu zet je flightmodus in 1 seconde aan).
En zet bij instellingen-faceid en toegangscode ook meteen de slider uit om je bedieningspaneel vanaf je lockscreen te kunnen openen. Voordeel: een dief kan je draadloze verbindingen die je je toestel laten volgen niet meer binnen 1 seconde uitzetten na diefstal van je toestel.(nu zet je flightmodus in 1 seconde aan).
[ Voor 38% gewijzigd door ucsdcom op 04-10-2024 11:55 ]
Ik heb echt nog nooit in al die jaren sinds 2014 de zaklamp aan gehad in de broekzak, zelfs niet met de pro max iphonesucsdcom schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:08:
Het beste van iOS 18 is wel dat je de snelkoppeling naar de zaklamp van je homeschreen nu kan vervangen. Heerlijk: totdat Apple er eindelijk een slider van maakt nooit meer de zaklamp aan in mijn broekzak!
En zet bij instellingen-faceid en toegangscode ook meteen de slider uit om je bedieningspaneel vanaf je lockscreen te kunnen openen. Voordeel: een dief kan je draadloze verbindingen die je je toestel laten volgen niet meer binnen 1 seconde uitzetten na diefstal van je toestel.
Die 2de tip is op zich handig idd handig maar hij kan nog steeds gewoon uitgezet worden.
Volume omhoog 1 keer, volume omlaag 1 keer en daarna de powerknop indrukken.
Goed dat is wel even 3 handelingen, en niet iedereen zal het weten. maar dit is ook een kwestie van tijd(En dit is al een tijd zo).
Bij ga je daarmee naar het shutdown scherm. Wat zie jij als je deze handeling doet?Carlos0_0 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Volume omhoog 1 keer, volume omlaag 1 keer en daarna de powerknop indrukken.
Goed dat is wel even 3 handelingen, en niet iedereen zal het weten. maar dit is ook een kwestie van tijd(En dit is al een tijd zo).
Een iPhone die uit staat kan nog steeds getracked worden totdat de batterij helemaal dood is
Alleen uitzetten dan blijft Findmy wel actief tot de batterij echt leeg is. Met het blokkeren van het controlscreen kun je voorkomen dat ze hem op Flightmode zetten en ie echt offline gaat wat je wat hopelijk wat extra tijd geeft om hem op afstand te locken en/of wipen.Carlos0_0 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Die 2de tip is op zich handig idd handig maar hij kan nog steeds gewoon uitgezet worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 04-10-2024 11:49 ]
Als ik dit doe krijg ik het schuifje zet uit, of te wel je kan hem uitzetten(En dus gedaan en gelukt).sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:46:
[...]
Bij ga je daarmee naar het shutdown scherm. Wat zie jij als je deze handeling doet?
Een iPhone die uit staat kan nog steeds getracked worden totdat de batterij helemaal dood is
Dus ja het is handig je niet direct een uit knopje ziet als je scherm naar beneden schuift(Wat dan niet kan), maar hij is gewoon nog steeds uit te zetten(Door de knoppen combi).
Maar goed zoals @Dennisdn wel zegt, ze kunnen hem ieder geval niet in vliegtuigmodes zetten. Want als een iphone uitgezet wordt is die niet volledig uit(Tot de batterij echt leeg is).
In vliegtuigstand is die natuurlijk wel van de radar verdwenen.
Ja precies, je had hem dus verkeerd gelezen/begrepen. Dat was dus het punt van de originele post waar je op reageerde: vliegtuigmodus voorkomen. Telefoon uitzetten maakt niets uit.Carlos0_0 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:56:
[...]
Als ik dit doe krijg ik het schuifje zet uit, of te wel je kan hem uitzetten(En dus gedaan en gelukt).
Dus ja het is handig je niet direct een uit knopje ziet als je scherm naar beneden schuift(Wat dan niet kan), maar hij is gewoon nog steeds uit te zetten(Door de knoppen combi).
Maar goed zoals @Dennisdn wel zegt, ze kunnen hem ieder geval niet in vliegtuigmodes zetten. Want als een iphone uitgezet wordt is die niet volledig uit(Tot de batterij echt leeg is).
In vliegtuigstand is die natuurlijk wel van de radar verdwenen.
Ook nog eens wat ik toelichtte in mijn post.
Alles wat een online verbinding nodig heeft voelt erg traag tov 17 bij mij lijkt het. Safari is zowel op de mac als iphone traag evenals contact met mijn server. Ik wordt niet vrolijk van de update naar 18 op dit moment. Hopelijk dat een paar kleine updates helpen alles weer lekker responsief te maken met name bij Safari.
Wat bedoel je dan precies? Als ik bijvoorbeeld buiten de deur ben, een VPN open zet en vervolgens naar mijn lokale server ga, of wat lokaal draaiende services probeer te bereiken merk ik geen verschil. Bijvoorbeeld Uptime Kuma, Jellyfin etc zijn goed te bereiken zonder traagheid.Dagg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:42:
Alles wat een online verbinding nodig heeft voelt erg traag tov 17 bij mij lijkt het. Safari is zowel op de mac als iphone traag evenals contact met mijn server. Ik wordt niet vrolijk van de update naar 18 op dit moment. Hopelijk dat een paar kleine updates helpen alles weer lekker responsief te maken met name bij Safari.
Zucht...
Er zit vertraging in de reactie op de knoppen die ik indruk. Ik heb een 14pro bijvoorbeeld, zowel wifi als roaming (geen vpn) zit er vertraging in safari zodra ik wat indruk en de apps van de server. Ik kan er niet mijn vinger achter krijgen alleen dan dat het trager werkt dan twee dagen geleden.
Er gebeurd allerlei indexing op de achtergrond na het installeren van een update, dat zou na een week (afhankelijk van hoeveel files/data je hebt) wel achter de rug moeten zijnDagg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:56:
Er zit vertraging in de reactie op de knoppen die ik indruk. Ik heb een 14pro bijvoorbeeld, zowel wifi als roaming (geen vpn) zit er vertraging in safari zodra ik wat indruk en de apps van de server. Ik kan er niet mijn vinger achter krijgen alleen dan dat het trager werkt dan twee dagen geleden.
Ik zoek nogal eens foto’s op via de kaart, maar sinds iOS 18 gaat dat goed fout. Een heleboel foto’s worden niet meer weergegeven. Soms staat op de kaart bv dat er op een plaats 12 foto’s zijn, maar als ik daarop tik zie ik er naar twee. Of soms helemaal geen een!
iOS 18.0.1 heeft daarin geen verbetering gebracht.
Wat kan hier aan de hand zijn?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bSHqqymBZ0NfPDmkfL5XPVjH.jpg?f=user_large)
/f/image/FoqsMKUgDEhMn47MoyXDycoX.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bSHqqymBZ0NfPDmkfL5XPVjH.jpg?f=user_large)
/f/image/FoqsMKUgDEhMn47MoyXDycoX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PEykmcIxEKt6hgClQStQqLxa.png?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
Vooral gewoon een buggy foto's app. Als je in een andere app een foto wilt kiezen crasht hier ook regelmatig de view, met een melding dat niets geladen kan worden. In de app laatst ook alle recente foto's op zwart omdat ik blijkbaar had ingezoomd en daarna terug was gegaan naar start view van de app. Zo zijn er nog wel meer dingen die niet of amper werken. Trips zijn bijvoorbeeld ook vaker verdwenen dan dat ze wel getoond worden.Hippe Lip schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:03:
Ik zoek nogal eens foto’s op via de kaart, maar sinds iOS 18 gaat dat goed fout. Een heleboel foto’s worden niet meer weergegeven. Soms staat op de kaart bv dat er op een plaats 12 foto’s zijn, maar als ik daarop tik zie ik er naar twee. Of soms helemaal geen een!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die hele foto app is gewoon nog niet af. Lijkt wel beetje op de Sonos app. Het willen veranderen maar veel te vroeg releasen... met nog heel veel bugs aanwezig in de app.
@Psql Nou, die kaartfunctie gebruik ik al héél veel jaren en deze fout is echt totaal nieuw voor me.
Dat die foto-app buggy is herken ik ook niet. Die andere problemen die he beschrijft heb ik geen last van. En ja, ik haal ook in diverse apps foto’s op, dus ik kom regelmatig in dat soort situaties naar heb tot nu toe daar nooit problemen mee.
Alleen die kaarten dus.
Hebben anderen dat ook of gebruiken jullie die functie nooit (en dan merk je het niet)?
Dat die foto-app buggy is herken ik ook niet. Die andere problemen die he beschrijft heb ik geen last van. En ja, ik haal ook in diverse apps foto’s op, dus ik kom regelmatig in dat soort situaties naar heb tot nu toe daar nooit problemen mee.
Alleen die kaarten dus.
Hebben anderen dat ook of gebruiken jullie die functie nooit (en dan merk je het niet)?
<John O`Mill>
Dat zegt niets. In iOS 18 is de Foto's app weer eens volledig op de schop gegaan dus genoeg mogelijkheden voor Apple om nieuwe bugs te introduceren. Waar je dus eerder nooit issues mee had kan nu prima omgevallen zijn. Ook de view met foto's van een locatie is aangepast. Waar je nu eerst 1 grote foto ziet als soort background en dan de overige foto's met een kleine thumbnail. Dus prima mogelijk dat daar nog bugs in zitten.Hippe Lip schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:45:
@Psql Nou, die kaartfunctie gebruik ik al héél veel jaren en deze fout is echt totaal nieuw voor me.
Daarbij hoeft niet iedereen er last van de hebben. Bijvoorbeeld die kaartfunctie werkt hier dan juist weer prima zonder issues, maar heb ik dus wel al die andere issues zoals unable to load photos als ik een wallpaper wil instellen en ik wil die uit een collectie halen. Ook dat gebruik ik al jaren en is nu spontaan kapot.
[ Voor 7% gewijzigd door Psql op 05-10-2024 10:14 ]
Werkte bij mij kort na de update ook niet maar nu wel. Ik gooide het daarom maar op indexeren.Hippe Lip schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik krijg met geen mogelijkheid whatsapp op carplay.
Alle instellingen staan goed voor zover ik gecontroleerd heb/
Bij siri staat alles goed, in whatsapp meldingen toegestaan in carplay.
In de lijst carplay apps komt whatsapp er niet bij te staan.
Carplay al verwijderd van de telefoon, opnieuw gekoppeld met de auto. Helpt helaas ook niet/
Iemand nog een gouden tip?
Carplay al verwijderd van de telefoon, opnieuw gekoppeld met de auto. Helpt helaas ook niet/
12 x 330WP | Oost/west
Ik meen mij van vroeger (half jaar geleden) te herinneren dat whatsapp niet op CarPlay zit. Je krijgt wel meldingen binnen. Beetje zoals bij Apple Watch.Elahkneh schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:15:
Ik krijg met geen mogelijkheid whatsapp op carplay.
Je moet whatsapp ook niet gebruiken als je de bestuurder ben 🤪
Gelukkig kan siri gesproken berichten doenCarlos0_0 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:29:
https://www.iculture.nl/t...%20je%20CarPlay%2Dscherm.
Lijkt me toch vreemd dat het niet zou kunnen werken.
Bovenstaande link suggereert toch anders.
[ Voor 33% gewijzigd door Elahkneh op 05-10-2024 12:42 ]
12 x 330WP | Oost/west
Huh??Zapato schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:28:
[...]
Ik meen mij van vroeger (half jaar geleden) te herinneren dat whatsapp niet op CarPlay zit. Je krijgt wel meldingen binnen. Beetje zoals bij Apple Watch.
Al een jaar of vier Carplay in gebruik en al een jaar of vier Whatsapp via Carplay in gebruik.
IFTFY 🙃Carlos0_0 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:29:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik gebruik de kaart functie ook regelmatig en bij mij werkt het normaal.Hippe Lip schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:45:
Alleen die kaarten dus.
Carplay mysterie opgelost! Ik heb voor whatsapp face id vereist.. dan verdwijnt ie per direct uit carplay.
Knap onhandig maar goed, het is opgelost.
Knap onhandig maar goed, het is opgelost.
12 x 330WP | Oost/west
Wat is Apple zo nu en dan toch een triest bedrijf. Kom er net achter dat vanaf iOS18 het niet meer mogelijk is je slaap bij te houden met de iPhone. Wat een onzin zeg. Alsof iedereen honderden euro’s uit gaat geven voor een watch waarmee het wel kan. Of überhaupt een watch wil.
Bah bah, dit soort praktijken. Kweekt bij mij i.p.v. sympathie enkel meer antipathie.
Bah bah, dit soort praktijken. Kweekt bij mij i.p.v. sympathie enkel meer antipathie.
Het is ook wel direct een vooroordeel om te denken dat het een stategie om meer Apple Watch te verkopen... regelmatig vanaf 249 euro heb je overigens al een Apple Watch, dus honderden valt best wel mee als het zo belangrijk voor je is.dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:
Wat is Apple zo nu en dan toch een triest bedrijf. Kom er net achter dat vanaf iOS18 het niet meer mogelijk is je slaap bij te houden met de iPhone. Wat een onzin zeg. Alsof iedereen honderden euro’s uit gaat geven voor een watch waarmee het wel kan. Of überhaupt een watch wil.
Wat is er veranderd dan? Ik kan de uren nog steeds ziendawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:
Wat ik er van begrijp meet de ‘Time in Bed’ functie alleen of je de iPhone hebt gebruikt terwijl je eigenlijk hoort te slapen. Voor de rest lijkt het niet veel te doen, klopt dat?dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:
Naast het feit dat het gewoon kinderachtig is van Apple denk ik niet dat u in mijn portemonnee kunt kijken.THE_BASE schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:09:
[...]
Het is ook wel direct een vooroordeel om te denken dat het een stategie om meer Apple Watch te verkopen... regelmatig vanaf 249 euro heb je overigens al een Apple Watch, dus honderden valt best wel mee als het zo belangrijk voor je is.
Sinds enkele weken wordt het niet meer bijgehouden, de historie is wel gewoon zichtbaar.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:10:
[...]
Wat is er veranderd dan? Ik kan de uren nog steeds zien
Zie ook https://discussions.apple...&sortBy=rank#255766224021
Klopt maar voor mij (en wellicht velen met mij) meer dan voldoende.Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:12:
[...]
Wat ik er van begrijp meet de ‘Time in Bed’ functie alleen of je de iPhone hebt gebruikt terwijl je eigenlijk hoort te slapen. Voor de rest lijkt het niet veel te doen, klopt dat?
Dank voor de toelichting! Zuur dat de functie verdwenen is. Misschien een foutje of is gebleken dat het weinig waarde toevoegt voor het meerendeel van de gebruikers?dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:26:
Klopt maar voor mij (en wellicht velen met mij) meer dan voldoende.
We zullen het waarschijnlijk nooit echt weten.
Hier is ‘tijd in bed’ gewoon beschikbaar op ios18 en ipados18?dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:
Om zeker te weten dat ik niet gek geworden ben toch nog eens gekeken maar ik heb die optie echt niet meer.Hulliee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:46:
[...]
Hier is ‘tijd in bed’ gewoon beschikbaar op ios18 en ipados18?
Is het dan uit ios18 gehaald of staat er iets verkeerd ingesteld op jouw device?dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:58:
[...]
Om zeker te weten dat ik niet gek geworden ben toch nog eens gekeken maar ik heb die optie echt niet meer.
@HullieeHulliee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:46:
[...]
Hier is ‘tijd in bed’ gewoon beschikbaar op ios18 en ipados18?
Fotootje waaruit blijkt dat de afgelopen dagen geregistreerd staan, om misverstanden te voorkomen?
<John O`Mill>
Voor zover ik begrepen heb (zie ook de link naar Apple community) uit iOS18 gehaald.Hulliee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
Is het dan uit ios18 gehaald of staat er iets verkeerd ingesteld op jouw device?
Ik had het fout, mijn iPad was nog niet bijgewerkt naar 18…dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:12:
[...]
Voor zover ik begrepen heb (zie ook de link naar Apple community) uit iOS18 gehaald.
Je zou Sleep Cycle kunnen proberen, die app meet je slaap op de iPhone.dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:26:
[...]
Naast het feit dat het gewoon kinderachtig is van Apple denk ik niet dat u in mijn portemonnee kunt kijken.
[...]
Sinds enkele weken wordt het niet meer bijgehouden, de historie is wel gewoon zichtbaar.
Zie ook https://discussions.apple...&sortBy=rank#255766224021
[...]
Klopt maar voor mij (en wellicht velen met mij) meer dan voldoende.
Ik zou het liever niet hebben dan niet kloppende informatie. En daarnaast kun je altijd nog handmatig data opvoeren. Ik bedoel, wil je die informatie accuraat, dan heb je daar een apparaat voor nodig. Al zijn er ook genoeg apps die je slaap meten en ook je beweging enzo tijdens je slaap!dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:
Zucht...
Werkt dat ook niet met via autosleep(app)? Sowieso is het vrijwel onmogelijk om nauwkeurig je slaap te meten zonder watch, lijkt mij tenminste..dawg schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:06:
Gisteren update 18.0.1 geïnstalleerd en vanmorgen wakker geworden met de batterij van mijn iPhone 100% opgeladen. Vreemd aangezien er een limiet op 80% is ingesteld. De limiet staat trouwens nog steeds op 80% dus blijkbaar heeft het OS die gewoonweg genegeerd.
Ook bij 80% laadt de batterij af en toe op naar 100%. Dat is normaal. Kun je gewoon terugvinden bij apple.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Onderstaande kun je gewoon terug vinden bij Apple.Help!!!! schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:34:
Ook bij 80% laadt de batterij af en toe op naar 100%. Dat is normaal. Kun je gewoon terugvinden bij apple.
About 80% Limit with iPhone 15 models
With iPhone 15 models, you can choose between Optimised Battery Charging, 80% Limit and None.
When you choose 80% Limit, your iPhone will charge up to about 80 per cent and then stop charging. If the battery charge level gets down to 75 percent, charging will resume until your battery charge level reaches about 80 percent again.
Volledige quote is:
Over de 80%-limiet bij iPhone 15-modellen
Bij iPhone 15-modellen kun je kiezen tussen 'Geoptimaliseerd opladen', '80%-limiet' en 'Geen'.
Als je '80%-limiet' kiest, laadt je iPhone tot ongeveer 80 procent op waarna het opladen wordt gestopt. Als het oplaadniveau van de batterij tot 75 procent daalt, wordt het opladen hervat totdat het oplaadniveau van de batterij weer ongeveer 80 procent bedraagt.
Als '80%-limiet' is ingeschakeld, laadt je iPhone af en toe op tot 100 procent om de schattingen van de oplaadstatus van de batterij nauwkeurig te houden.
Over de 80%-limiet bij iPhone 15-modellen
Bij iPhone 15-modellen kun je kiezen tussen 'Geoptimaliseerd opladen', '80%-limiet' en 'Geen'.
Als je '80%-limiet' kiest, laadt je iPhone tot ongeveer 80 procent op waarna het opladen wordt gestopt. Als het oplaadniveau van de batterij tot 75 procent daalt, wordt het opladen hervat totdat het oplaadniveau van de batterij weer ongeveer 80 procent bedraagt.
Als '80%-limiet' is ingeschakeld, laadt je iPhone af en toe op tot 100 procent om de schattingen van de oplaadstatus van de batterij nauwkeurig te houden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
batterij (16 Pro) echt dikke prima na 18.0.1. update.
Bijna vergelijkbaar met de tijd dat ik een 15 Pro Max had hiervoor.
Bijna vergelijkbaar met de tijd dat ik een 15 Pro Max had hiervoor.
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 06-10-2024 09:42 ]
Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.