Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:42:
batterij (16 Pro) echt dikke prima na 18.0.1. update.
Bijna vergelijkbaar met de tijd dat ik een 15 Pro Max had hiervoor.
Hier ook netjes hoor, met normaal gebruik. 's Morgens op werkdagen om 8 uur van de lader, de volgende dag 's avonds er weer aan rond 22 uur met 20%. Ik kom dus ook goed de hele dag door met meer verbruik dan standaard.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Mijn eerdere opmerking was een aanvulling op onderstaande opmerking.
Help!!!! schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:34:
Ook bij 80% laadt de batterij af en toe op naar 100%. Dat is normaal. Kun je gewoon terugvinden bij apple.
Er is dus niks ‘normaal’ aan, omdat je niet weet welk model iPhone de betreffende tweaker heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door meesje op 06-10-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:34:
Ook bij 80% laadt de batterij af en toe op naar 100%. Dat is normaal. Kun je gewoon terugvinden bij apple.
Inderdaad, dat is normaal.
Sowieso “leert” de iPhone van je gebruik en past het laden daar op aan enz, is ook zichtbaar in het menu waar je dat instelt.

Oftewel: Ben je net naar 18.0.1 gewoon even geduld hebben maar vooral niet wennen aan die 25% extra batterij :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:42:
batterij (16 Pro) echt dikke prima na 18.0.1. update.
Bijna vergelijkbaar met de tijd dat ik een 15 Pro Max had hiervoor.
Nog steeds leeg begin van de avond maar lijkt wel minder hard te gaan. Als Microsoft eens wat zou optimaliseren aan teams dan zou het zomaar kunnen dat ik de hele dag ga halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

meesje schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:00:
Mijn eerdere opmerking was een aanvulling op onderstaande opmerking.

[...]

Er is dus niks ‘normaal’ aan, omdat je niet weet welk model iPhone de betreffende tweaker heeft.
De specifieke chargelimits kun je alleen instellen op de 15 en 16. Dus als je het kunt instellen dan heb je een 15 of 16 en is dat gedrag ook normaal.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Help!!!! schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

De specifieke chargelimits kun je alleen instellen op de 15 en 16. Dus als je het kunt instellen dan heb je een 15 of 16 en is dat gedrag ook normaal.
Nog even verder gezocht. Ook al heb je een limiet ingesteld is het kennelijk wel normaal dat er af en toe naar 100% wordt geladen. https://discussions.apple.com/thread/255172326?sortBy=rank
@R_M Dus al het volladen af en toe gebeurt, is dus normaal. Dus het eerder ‘normaal’ heeft wat nuance.

[ Voor 60% gewijzigd door meesje op 06-10-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ook nog even doorgezocht, ik vond dit en dit bericht dat het inderdaad normaal is.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 06-10-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:57
Ik hoop dat er vandaag of morgen een nieuwe 18.1 voorbij gaat komen, want ik heb nu wel een lastige en best kritische bug....

Het begon zaterdag met een complete freeze. Lockscreen op slot en geen enkele reactie meer. Uit zetten ging niet, een harde knoppen-reset deed niets etc. Mijzelf een keer gebeld om te kijken of ie er dan toevallig doorheen kwam, die verschenen direct als gemist gesprek op het scherm. Ver van huis dus geen laptop ofzo in de buurt om een DFU te doen en het was een geval "jij weer altijd met je k*t-beta's!!!".

Tot ik na een paar uur een helder moment had: laat ik eens kijken of de camera-knop hem erdoorheen trekt en zo waar: binnen een paar seconden werden álle daarvoor geprobeerde handelingen uitgevoerd en was ik weer in de lucht :) Intussen alweer een paar keer gebeurd en telkens ging het weer goed via de camera-knop.

Best lastig nu ik met die onzekerheid komende week aan de andere kant van de wereld de jungle in moet... Gelukkig nog een SE als reserve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
Dennisdn schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:06:
Ik hoop dat er vandaag of morgen een nieuwe 18.1 voorbij gaat komen, want ik heb nu wel een lastige en best kritische bug....

Het begon zaterdag met een complete freeze. Lockscreen op slot en geen enkele reactie meer. Uit zetten ging niet, een harde knoppen-reset deed niets etc. Mijzelf een keer gebeld om te kijken of ie er dan toevallig doorheen kwam, die verschenen direct als gemist gesprek op het scherm. Ver van huis dus geen laptop ofzo in de buurt om een DFU te doen en het was een geval "jij weer altijd met je k*t-beta's!!!".

Tot ik na een paar uur een helder moment had: laat ik eens kijken of de camera-knop hem erdoorheen trekt en zo waar: binnen een paar seconden werden álle daarvoor geprobeerde handelingen uitgevoerd en was ik weer in de lucht :) Intussen alweer een paar keer gebeurd en telkens ging het weer goed via de camera-knop.

Best lastig nu ik met die onzekerheid komende week aan de andere kant van de wereld de jungle in moet... Gelukkig nog een SE als reserve....
Ik wil je niet teleur stellen maar :9

update 6 oktober 2024: Volgens Mark Gurman van Bloomberg is de release van iOS 18.1 met de eerste Apple Intelligence-functies op 28 oktober.

https://www.iculture.nl/nieuws/ios-18-1-functies/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Carlos0_0 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:10:
[...]

Ik wil je niet teleur stellen maar :9

update 6 oktober 2024: Volgens Mark Gurman van Bloomberg is de release van iOS 18.1 met de eerste Apple Intelligence-functies op 28 oktober.

https://www.iculture.nl/nieuws/ios-18-1-functies/
Dat is de echte release, ik doel op een volgende beta :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:18:
[...]

Dat is de echte release, ik doel op een volgende beta :)
Ja die komt deze week wel, laatste was alweer twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:19
Is het ook mogelijk om die grote emojis aan te passen? Sinds de public beta 18.1 zijn die ineens een stuk groter…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:43:
[...]

Ja die komt deze week wel, laatste was alweer twee weken geleden.
En beta 6 is beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30
Dennisdn schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:06:

Waarom met een beta werken als je je toestel echt nodig hebt op vakantie? Zitten er echt features in waar je niet zonder kan/kon?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Alekz87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Waarom met een beta werken als je je toestel echt nodig hebt op vakantie? Zitten er echt features in waar je niet zonder kan/kon?
Ik had nu niet meer in de beta willen zitten. Maar omdat Apple dit jaar alles anders heeft gedaan met 18.0 en 18.1 kon ik bij de iphonerelesse niet terugvallen naar regulier zoals gebruikelijk en moet ik eerst uitzitten tot 18.1 officieel is. Risico van het vak bij bèta’s en heb altijd wel een reserve phone bij de hand :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Alekz87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Omdat het “leuk” is, ik draai al de bèta’s zo lang het kan, vroeger eens 3 dagen zonder iPhone gezeten in de wildernis van Alaska omdat ik geen internet kon vinden en de beta verlopen was 8)7

Houd het spannend joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flinke update ook, 900MB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:47:
[...]

Flinke update ook, 900MB.
Ik zie ook meteen verbeteringen. De klok-widget was helemaal vaal alsof ie door de zon verkleurd was of te heet gewassen, die is weer goed. En alle icoontjes in de mappen waren steeds zwart en nu weer herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:19
Agostino schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:48:
Is het ook mogelijk om die grote emojis aan te passen? Sinds de public beta 18.1 zijn die ineens een stuk groter…
2 emoji's sturen, dan is het weer normale grootte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:19
ChrisM schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:33:
[...]

2 emoji's sturen, dan is het weer normale grootte.
Ik bedoelde eigenlijk bij het toetsenbord, hier waren eerst 5 rijen emoji’s te zien en nu nog maar 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ok, dit begrijp ik niet helemaal maar ik ben blij dat het blijkbaar ook zo werkt:

Ik heb gisteren mijn nieuwe 16 PM gactiveerd (aangeschaft in de VS). Bij het configureren heb ik aangegeven dat mijn regio US is. Vervolgens heb ik een restore gedaan vanaf mijn oude 15 PM. Om dit te kunnen doen moest ik wel eerst updaten naar 18.1 (omdat de 15 PM ook al op 18.1 draaide).

Na dat gedaan te hebben kon ik Apple Intelligence activeren, met al mijn oude subscriptions nog in tact :).

Ik heb nog niet heel veel kunnen testen, maar vooralsnog lijkt alles te werken (Apple Pay, Bank apps) en zie ik in de apps waar ik een subscription op heb lopen ook inderdaad dat deze nog gewoon actief zijn. Me = very happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
bob-nwk schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:58:
Ok, dit begrijp ik niet helemaal maar ik ben blij dat het blijkbaar ook zo werkt:

Ik heb gisteren mijn nieuwe 16 PM gactiveerd (aangeschaft in de VS). Bij het configureren heb ik aangegeven dat mijn regio US is. Vervolgens heb ik een restore gedaan vanaf mijn oude 15 PM. Om dit te kunnen doen moest ik wel eerst updaten naar 18.1 (omdat de 15 PM ook al op 18.1 draaide).

Na dat gedaan te hebben kon ik Apple Intelligence activeren, met al mijn oude subscriptions nog in tact :).

Ik heb nog niet heel veel kunnen testen, maar vooralsnog lijkt alles te werken (Apple Pay, Bank apps) en zie ik in de apps waar ik een subscription op heb lopen ook inderdaad dat deze nog gewoon actief zijn. Me = very happy :)
Waar ben je/was je fysiek bij het activeren? In de US of in NL?

Staat de regio in je App Store (account) op us of nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Waar ben je/was je fysiek bij het activeren? In de US of in NL?
US

Staat de regio in je App Store (account) op us of nl?
NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
Je store moet toch ook op de US staan, jij kan dan jou bank gewoon vinden ING of weet ik het ?.
Het hele AI boeit mij verder niet, maar je zou toch denken bepaalde apps niet beschikbaar zijn(Zoals een bank app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@bob-nwk top! Best of both worlds. Ik verbaas me zoiezo hoe mensen met abbo’s het volhouden want ik moet toch regelmatig van regio wisselen om benodigde app te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bob-nwk schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:58:

Yup klopt, zie mijn eerdere berichten, tot je in NL bent werk dit :P
Ik had ongeveer 1 seconden Nederlandse bereik en toen stond AI gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Je store moet toch ook op de US staan, jij kan dan jou bank gewoon vinden ING of weet ik het ?.
Het hele AI boeit mij verder niet, maar je zou toch denken bepaalde apps niet beschikbaar zijn(Zoals een bank app).
Alleen als je hier bent, als je daar bent hoef je geen US account ingelogd te hebben voor de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Yup klopt, zie mijn eerdere berichten, tot je in NL bent werk dit :P
Ik had ongeveer 1 seconden Nederlandse bereik en toen stond AI gelijk uit.
Ah jammer! Maarja, de komende 3 weken er dan maar optimaal van genieten 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:41
Sinds 3 dagen heb ik bij een zoekterm typen in de safaribalk dat ik eerst van google een “controle” krijg dat ik geen robot ben. Vrij irritant.. omdat het is sinds de beta 3 update vraag ik me af of het een bug is of dat dit enkel mij treft en iets anders is. Herkent iemand dit? Of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
drusloos schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:10:
Sinds 3 dagen heb ik bij een zoekterm typen in de safaribalk dat ik eerst van google een “controle” krijg dat ik geen robot ben. Vrij irritant.. omdat het is sinds de beta 3 update vraag ik me af of het een bug is of dat dit enkel mij treft en iets anders is. Herkent iemand dit? Of weet iemand een oplossing?
Ik krijg dit als ik een vpn heb aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
drusloos schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:10:
Staat bij iCloud-instellingen toevallig privédoorgifte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:41
Tdem schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Staat bij iCloud-instellingen toevallig privédoorgifte aan?
Die staat aan! Maar volgens mij staat die al heel lang aan en toen had ik nooit ergens last van, is er iets gewijzigd in die optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
kan iemand de appmakers van nu.nl en Waze wakkerschudden om nou eens een dark icon te maken voor hun apps?
Dan is eindelijk mijn homescreen uniform met dark icons!

#firstworldproblems

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
_Bailey_ schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:09:
kan iemand de appmakers van nu.nl en Waze wakkerschudden om nou eens een dark icon te maken voor hun apps?
Dan is eindelijk mijn homescreen uniform met dark icons!

#firstworldproblems
En die van Weerplaza, zelfs geen dark mode in de app |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja irritant dat niet alle developers daar gelijk opspringen, begrijpelijk maar irritant.

De app van mijn auto heeft een volledig wit icoon en die kleurt ook niet automatisch mee 😠

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
Donstil schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:29:
De app van mijn auto heeft een volledig wit icoon en die kleurt ook niet automatisch mee 😠
Ik heb een echte Volvo en die kleurt wel zwart :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Donstil schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:29:
Ja irritant dat niet alle developers daar gelijk opspringen, begrijpelijk maar irritant.

Eventueel shortcut maken die die app opstart met donkere kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb een echte Volvo en die kleurt wel zwart :P :+
Hehe, ja ik een Chinese Volvo idd, ooh wacht dat zijn ze eigenlijk allemaal tegenwoordig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zapato schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Eventueel shortcut maken die die app opstart met donkere kleur.
Ooh kan dat voor het icoon?
De app inhoudelijk is wel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Donstil schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Ooh kan dat voor het icoon?
De app inhoudelijk is wel donker.
Je kunt dan kiezen uit de standaard icoontjes. Bijvoorbeeld een auto. Dus niet het icoon van Polestar (meen ik me te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zapato schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Je kunt dan kiezen uit de standaard icoontjes. Bijvoorbeeld een auto. Dus niet het icoon van Polestar (meen ik me te herinneren).
Ooh daar ga ik even naar kijken, goeie tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:32
Nou lees ik net op iculture dat Samsung een ring heeft uitgebracht. Dat ding wordt helemaal aangestuurd vanuit AI. Mag dat dan allemaal wel van de EU? Ik snap niet waar ze dan een grens leggen en waarom de een wel AI mag gebruiken en bij de ander dat eerst onderzocht moet worden.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Knoezelbos schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:07:
Nou lees ik net op iculture dat Samsung een ring heeft uitgebracht. Dat ding wordt helemaal aangestuurd vanuit AI. Mag dat dan allemaal wel van de EU? Ik snap niet waar ze dan een grens leggen en waarom de een wel AI mag gebruiken en bij de ander dat eerst onderzocht moet worden.
Niemand die zegt dat Apple hun AI niet in de EU uit mag brengen. Apple zegt alleen dat ze de regels omtrent het openstellen van hun platform niet duidelijk genoeg vinden. Daarom nemen ze het zekere voor het onzekere en brengen het voorlopig niet uit.

Maar dat het AI is heeft hier niet zoveel mee te maken.

Het punt is meer dat Apple AI nogal nauw verweven is met iOS. Als poortwachter onder de DMA moet Apple andere bedrijven de mogelijkheid geven ook van de features van iOS of de iPhone gebruik te maken. Zoals nu bijvoorbeeld de NFC-chip.

Maar het iOS ecosysteem is nogal een gesloten. Apple wil dit graag zo houden omdat dit voor hen het meest lucratief is. De veiligheid van het platform wordt ook vaak genoeg maar het is nu ook weer niet zo dat al die Android-telefoons zo lek als een mandje zijn.

Het Apple-ecosysteem is heilig voor ze. Logisch want ze verdienen er miljarden mee. De EU zegt nu dat ze dit niet meer zo willen laten en dat de boel meer open moet.

[ Voor 7% gewijzigd door La1974 op 13-10-2024 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Zoals ik het begreep omdat Samsung net als de meeste grote techbedrijven wel aan de Europese regels voor AI voldoet. Apple mag ook AI gebruiken, maar weigert dat tot nu toe, omdat ze niet aan die regels willen voldoen. Daarom kun je AI wel op je Windows-PC, je Android smartphone, je Wear OS horloge en rings gebruiken, en niet op Apple producten.

[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 14-10-2024 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
La1974 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:06:
[...]

Het Apple-ecosysteem is heilig voor ze.
“Ze” kun je ook doortrekken naar de gebruiker. Ik maak volledig gebruik van het ecosysteem en het device zoals een iPhone of iPad is niet meer dan een inwisselbaar toegangspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

“Ze” kun je ook doortrekken naar de gebruiker. Ik maak volledig gebruik van het ecosysteem en het device zoals een iPhone of iPad is niet meer dan een inwisselbaar toegangspunt.
Dan zal Apple heel blij met je zijn.

Ik heb vrijwel ook alleen Apple maar die geslotenheid is voor mij niet heilig.

En Apple is zo enorm uitgebreid tegenwoordig dat het perfect werken ook wel meevalt.

Ik heb hier ik huis vier maal AirPods. Maar dat werkt alleen als je je eigen device isoleert van de rest van het gezin. Als je een keer de iPad pakt (die iedereen gebruikt) zit je in elkaars ecosysteem en wordt iedereen hier gek van dat constant overspringen van de ene naar de andere device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Ooh, pas nou op, je uitspreken over het genot van het ecosysteem is glad ijs!

Dat eco systeem is mij heilig, net zoals de manier waarop het "gesloten" is overigens.
Alles werkt met elkaar zoals ik verwacht van dure producten en daar ben ik dol blij mee!

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 13-10-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah ja dat valt allemaal wel mee met die ring. Er zijn al jaren "Algoritmes" of "Machine learning" om bepaalde zaken voor gebruikers te regelen.

Nu tegenwoordig noemen we echter alles AI omdat dit lekker bekt in de marketing of binnen artikelen zoals op iCulture. Er is natuurlijk helemaal niets van de "AI" in die ring op het niveau van de AI's die nu niet in de EU uitkomen.

Maar los daarvan is Android toch al een gatenkaas, dus dan is het wat minder bezwaarlijk als je als samsung alles "open moet stellen" onder eventuele wetgeving. Je ziet overigens wel dat niet alle AI mogelijkheden van bijvoorbeeld de Google Pixel hier uitkomen dus we zijn met iOS daarin niet alleen.

Die EU regelgeving moet gewoon beter en/of duidelijker en laten we hopen dat ze dat snel gaan regelen zodat we hier in de EU niet in een zwart gat vallen als het aankomt op de razendsnelle ontwikkeling die we nu in het AI langschap zien.

TLDR: AI in de ring is marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
La1974 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Ik heb hier ik huis vier maal AirPods. Maar dat werkt alleen als je je eigen device isoleert van de rest van het gezin. Als je een keer de iPad pakt (die iedereen gebruikt) zit je in elkaars ecosysteem en wordt iedereen hier gek van dat constant overspringen van de ene naar de andere device.
Dit inderdaad, ik wou dat hier een oplossing voor was.. de keren dat ik AirPods in doe en ineens naar de game luister waar de 7-jarige in zit, gecombineerd met zijn (zeer luide) klachten dat zijn geluid weg is…
Donstil schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:11:
[...]
.
90% van AI is op dit moment mArketIng..

[ Voor 13% gewijzigd door Kassad op 13-10-2024 20:13 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Dit inderdaad, ik wou dat hier een oplossing voor was.. de keren dat ik AirPods in doe en ineens naar de game luister waar de 7-jarige in zit, gecombineerd met zijn (zeer luide) klachten dat zijn geluid weg is…
Daar is ook gewoon een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:11:
90% van AI is op dit moment mArketIng..
Nah kan er best inkomen dat veel AI nu marketing is maar 90% is wel echt te hoog daarvoor.
Ik gebruik op het werk al veel verschillende LLM's en hoe dat nu al taken kan overnemen is echt niet alleen maar marketing.

Het is alleen wel als gereedschap, je moet weten hoe je het moet gebruiken anders heb je er alsnog niets aan.

Edit: Lijkt mij fantastisch als Apple Intelligence straks automatisch emails kan beantwoorden waarin bijvoorbeeld collega’s om informatie vragen.

Vraag komt binnen over bezoek bij klant: “Hé ben jij 17 augustus nou nog bij <Klant X> geweest om dat upgrade voorstel te bespreken”.
AI kijkt in agenda, AI kijkt in verzonden items waar upgrade voorstel in staat.
AI Stuurt mail terug naar collega: “Ja dat klopt, ik ben geweest inderdaad en <gebruikt info uit upgrade voorstel>

Er zijn nu al email clients die dat doen met AI maar van externe partijen etc, even wachten tot Apple dat allemaal gaat combineren omdat de AI volledige toegang heeft tot de OS laag.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 13-10-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Hoe is een iPad een oplossing voor dat probleem dan? De kleine speelt op dat moment op een iPad.. en een eigen iPad kan hij echt op zijn buik schrijven :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

Nah kan er best inkomen dat veel AI nu marketing is maar 90% is wel echt te hoog daarvoor.
Ik gebruik op het werk al veel verschillende LLM's en hoe dat nu al taken kan overnemen is echt niet alleen maar marketing.

Het is alleen wel als gereedschap, je moet weten hoe je het moet gebruiken anders heb je er alsnog niets aan.

Edit: Lijkt mij fantastisch als Apple Intelligence straks automatisch emails kan beantwoorden waarin bijvoorbeeld collega’s om informatie vragen.

Vraag komt binnen over bezoek bij klant: “Hé ben jij 17 augustus nou nog bij <Klant X> geweest om dat upgrade voorstel te bespreken”.
AI kijkt in agenda, AI kijkt in verzonden items waar upgrade voorstel in staat.
AI Stuurt mail terug naar collega: “Ja dat klopt, ik ben geweest inderdaad en <gebruikt info uit upgrade voorstel>

Er zijn nu al email clients die dat doen met AI maar van externe partijen etc, even wachten tot Apple dat allemaal gaat combineren omdat de AI volledige toegang heeft tot de OS laag.
AI is al tientallen jaren de overkoepelde term van o.a. machine learning, neural networks, deep learning, GenAI.

Vrijwel alles wat nu aan consumenten wordt aangeboden is eigenlijk een vorm van machine learning of borduurt daar op voort zoals GenAI, etc.

Wat Apple, Samsung, Google, OpenAI biedt heeft verder niet zo heel veel met intelligentie te maken.

Het probeert (het gedrag van) mensen na te doen wat eigenlijk het ultieme doel van AI is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kassad schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Hoe is een iPad een oplossing voor dat probleem dan? De kleine speelt op dat moment op een iPad.. en een eigen iPad kan hij echt op zijn buik schrijven :)
Nou je zegt het zelf al, een extra iPad kopen dus.
Dat is wat ze willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Of-Aaargh schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:08:
[...]

Zoals ik het begreep omdat Samsung net als de meeste grote techbedrijven wel aan de Europese regels voor AI voldoet. Apple weigert dat tot nu toe. Daarom kun je AI wel op je Windows-PC, je Android smartphone, je Wear OS horloge en rings gebruiken, en niet op Apple producten.
Dat is niet waar. Apple Intelligence is in Europa gewoon op de Mac te gebruiken. De Mac is geen poortwachter-device en de Samsung Ring ook niet, de iPhone daarentegen wel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
La1974 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

En Apple is zo enorm uitgebreid tegenwoordig dat het perfect werken ook wel meevalt.

Omdat je het dan gebruikt zoals het niet bedoeld is. Als ik de auto van mijn vriendin pak die net als een iPad geen gebruikersprofielen heeft moet ik ook de stoel verstellen, heel irritant. Dan kun je terecht klagen dat er geen profielen beschikbaar zijn, maar nu zal je het ermee moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-10-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Nah ja dat valt allemaal wel mee met die ring. Er zijn al jaren "Algoritmes" of "Machine learning" om bepaalde zaken voor gebruikers te regelen.

Nu tegenwoordig noemen we echter alles AI omdat dit lekker bekt in de marketing of binnen artikelen zoals op iCulture. Er is natuurlijk helemaal niets van de "AI" in die ring op het niveau van de AI's die nu niet in de EU uitkomen.

Maar los daarvan is Android toch al een gatenkaas, dus dan is het wat minder bezwaarlijk als je als samsung alles "open moet stellen" onder eventuele wetgeving. Je ziet overigens wel dat niet alle AI mogelijkheden van bijvoorbeeld de Google Pixel hier uitkomen dus we zijn met iOS daarin niet alleen.

Die EU regelgeving moet gewoon beter en/of duidelijker en laten we hopen dat ze dat snel gaan regelen zodat we hier in de EU niet in een zwart gat vallen als het aankomt op de razendsnelle ontwikkeling die we nu in het AI langschap zien.

Nu zit ik nu even buiten de EU en al paar dagen aan het spelen met de AI maar behalve foto’s oppoetsen is er eigenlijk verder niets wat ik in Nederland echt mis. Maar die foto’s oppoetsen doet ie dan weer wel écht heel goed.

En het samenvatten van berichten is ook wel heel handig trouwens. Iemand stuurt 8 whatsappberichten achter elkaar en de samenvatting die hij maakt is wel precies het relevante uit alle berichten samen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 13-10-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Mog schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

Dat is niet waar. Apple Intelligence is in Europa gewoon op de Mac te gebruiken. De Mac is geen poortwachter-device en de Samsung Ring ook niet, de iPhone daarentegen wel.
Je hebt gelijk, de Mac is als enige Apple platform tot nu toe wel toegankelijk voor derde partijen. Ik wist niet dat je Apple AI al wel op de Mac kunt gebruiken, ik heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Ik neem aan dat dat vergelijkbaar werkt als Apple AI op IOS en IpadOS? Maar ik neem aan dat Apple het wél blokkeert op Safari, omdat dat een poortwachter-platform is?
De Samsung ring mag gewoon afgesloten zijn, omdat Samsung geen poortwachter is. De term poortwachter-device ken ik niet. De Verordening digitale markten spreekt over poortwachters als zijnde bedrijven en platforms die een sterke economische, bemiddelings- en marktpositie hebben. Ik neem aan dat je bedoelt een device van zo'n bedrijf of platform, zoals Apple is met de platforms IOS, Safari en de Appstore, of Microsoft met Windows?
Maar wat blijft staan is dat Apple weigert AI uit te rollen voor IOS en IpadOS in de EU omdat ze dan verplicht zijn met die AI aan de regels voor eerlijke concurrentie te voldoen, zoals alle andere grote techbedrijven (poortwachter of niet) wel doen. Ik vermoed dat een Apple Ring ook zo'n 'poortwachters-device' zou worden, omdat Apple 'RingOS' waarschijnlijk ook potdicht en exclusief binnen hun ecosysteem zal willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33
Of-Aaargh schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Je hebt gelijk, de Mac is als enige Apple platform tot nu toe wel toegankelijk voor derde partijen. Ik wist niet dat je Apple AI al wel op de Mac kunt gebruiken, ik heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Ik neem aan dat dat vergelijkbaar werkt als Apple AI op IOS en IpadOS? Maar ik neem aan dat Apple het wél blokkeert op Safari, omdat dat een poortwachter-platform is?
De Samsung ring mag gewoon afgesloten zijn, omdat Samsung geen poortwachter is. De term poortwachter-device ken ik niet. De Verordening digitale markten spreekt over poortwachters als zijnde bedrijven en platforms die een sterke economische, bemiddelings- en marktpositie hebben. Ik neem aan dat je bedoelt een device van zo'n bedrijf of platform, zoals Apple is met de platforms IOS, Safari en de Appstore, of Microsoft met Windows?
Maar wat blijft staan is dat Apple weigert AI uit te rollen voor IOS en IpadOS in de EU omdat ze dan verplicht zijn met die AI aan de regels voor eerlijke concurrentie te voldoen, zoals alle andere grote techbedrijven (poortwachter of niet) wel doen. Ik vermoed dat een Apple Ring ook zo'n 'poortwachters-device' zou worden, omdat Apple 'RingOS' waarschijnlijk ook potdicht en exclusief binnen hun ecosysteem zal willen houden.
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Het is geen poortwachterbedrijf. De EC kijkt per app en per device of het een poortwachter is. Daar zijn kwantitatieve drempels voor al kan de EC daar ook nog van afwijken. Als iets een poortwachter is dan zijn er additionele regels. Zou heeft de EC de IPad en IPhone los van elkaar bekeken. Een apple ring zal waarschijnlijk niet direct een poortwachters functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
giantgiantus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:56:
[...]

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Het is geen poortwachterbedrijf. De EC kijkt per app en per device of het een poortwachter is. Daar zijn kwantitatieve drempels voor al kan de EC daar ook nog van afwijken. Als iets een poortwachter is dan zijn er additionele regels. Zou heeft de EC de IPad en IPhone los van elkaar bekeken. Een apple ring zal waarschijnlijk niet direct een poortwachters functie hebben.
Klopt, preciezer gezegd is Apple met IOS, Safari en de App store een poortwachter. Maar goed, ik wilde geen juridische discussie starten.
Ik weet niet waarom de EC IOS IpadOS niet als poortwachter heeft aangewezen. Ik denk dat met RingOS het kwartje beide kanten kan opvallen, afhankelijk van hoe populair en gesloten het gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:02:
[...]

Nu zit ik nu even buiten de EU en al paar dagen aan het spelen met de AI maar behalve foto’s oppoetsen is er eigenlijk verder niets wat ik in Nederland echt mis. Maar die foto’s oppoetsen doet ie dan weer wel écht heel goed.

En het samenvatten van berichten is ook wel heel handig trouwens. Iemand stuurt 8 whatsappberichten achter elkaar en de samenvatting die hij maakt is wel precies het relevante uit alle berichten samen :)
Ja eens hoor, aan AI in 18.1 mis je weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
De iPhone 16 pro release hadden ze volgens mij uit moeten stellen. Alle nieuwe functies werken nog niet. Ik snap die fixatie op jaarlijkse vernieuwing niet.

Als ze de 16 pro hadden uitgebracht met alles erop en eraan was het denk ik veel meer een echt nieuw device geweest met relevante nieuwe features die ook daadwerkelijk werken (AI, nieuwe Siri interface, cameraknop etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:54:
[...]

Nu ik bèta maar bij de final van 18.1 komt het niet officieel naar Europa toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:22

mv1

Donstil schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Ja eens hoor, aan AI in 18.1 mis je weinig.
Het wordt denk ik pas interessant met ChatGPT integratie en visual intelligence.

Maar goed, denk dat t sowieso wel even duurt voor we AI hier in Europa gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:25:
[...]

Nu ik bèta maar bij de final van 18.1 komt het niet officieel naar Europa toch?
Mac ;) Helaas niet i(Pad)OS.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Mac ;) Helaas niet i(Pad)OS.
Ooh excuus, 15.1 bedoelde ik.

Is het voor 15.1 officieel, ik had begrepen dat het nu wel werkt in de beta maar dat er geen officiële bevestiging is dat het uitkomt.

Edit: Zou wel logisch zijn, macOS is niet zo gesloten dus het argument om AI tegen te houden vanwege het open moeten breken van iOS/iPadOS gaat dan niet op.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 14-10-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:52:
[...]

Omdat je het dan gebruikt zoals het niet bedoeld is. Als ik de auto van mijn vriendin pak die net als een iPad geen gebruikersprofielen heeft moet ik ook de stoel verstellen, heel irritant. Dan kun je terecht klagen dat er geen profielen beschikbaar zijn, maar nu zal je het ermee moeten doen.
Jij werkt zeker bij Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Donstil schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:53:
[...]

Nou je zegt het zelf al, een extra iPad kopen dus.
Dat is wat ze willen :P
haha nou wat kids van 7 willen wordt echt alleen ter kennisgeving meegenomen in besluiten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
La1974 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:06:
[...]
Jij werkt zeker bij Apple
Als dat zo was dan had ik gebruikersprofielen in de iPad gestopt zodat jouw probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:23
Dennisdn schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Als dat zo was dan had ik gebruikersprofielen in de iPad gestopt zodat jouw probleem was opgelost.
Jammer, misschien had je dan wat korting kunnen regelen voor @La1974 zijn tweede iPad. :+

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Of-Aaargh schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:04:
[...]
Ik weet niet waarom de EC IOS IpadOS niet als poortwachter heeft aangewezen.
IpadOS valt ook onder de poortwachter.
nieuws: EU: ook Apples iPadOS moet voldoen aan Digital Markets Act

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 14-10-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kassad schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

haha nou wat kids van 7 willen wordt echt alleen ter kennisgeving meegenomen in besluiten :)
Haha eens, maar ik bedoelde eigenlijk dat ze dat bij Apple willen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Weet iemand of het Apple bekend is of draadloos opladen op 18.01 op een iPhone 14 niet meer werkt? Ook een collega van mij die een Apple 14 + heeft en daar werkt het ook niet meer. Echter mijn vrouw heeft een iPhone 14 met iOS 17 en werkt het gewoon wel.

Ik heb wel een paar oplossingen op internet geprobeerd, zoals alle instellingen resetten en hem aan laten zetten door de lader zelf, maar dat helpt niet.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik heb de volgende notificatie op mij lockscreen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEY3WTrOQ8hvyl7CZTLLsVMHZL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bn1gkMKQD0qNsDM5ZKmN9li8.jpg?f=fotoalbum_large

Enig idee wat dit betekend? Het pijltje aan de rechterkant doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Heb net 18.1 bèta 7 op mijn 16 gezet en merk gelijk dat de animaties een stuk soepeler zijn.

Geen kleine hiccups meer zoals ik had in 18.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37

amphora

Websites & Fotografie

Geen idee of dit aan tweakers ligt of iOS 18.1 beta 7 (die laatste gok ik) maar sinds vandaag heb ik dit als ik tweakers/got wil openen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0853pH6G7sH_vaadWMOkdXyLhZc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IXGaST4lQVgUhrkSYBHujZPR.png?f=fotoalbum_large

Safari hard afsluiten en dan werkt het weer.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:30:
Geen idee of dit aan tweakers ligt of iOS 18.1 beta 7 (die laatste gok ik) maar sinds vandaag heb ik dit als ik tweakers/got wil openen.

[Afbeelding]

Mm vreemd, hier werkt het prima.
Zal dan wel een bugje zijn, of er was even kort wat met het certificaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Speedy55 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:39:
Weet iemand of het Apple bekend is of draadloos opladen op 18.01 op een iPhone 14 niet meer werkt? Ook een collega van mij die een Apple 14 + heeft en daar werkt het ook niet meer. Echter mijn vrouw heeft een iPhone 14 met iOS 17 en werkt het gewoon wel.

Ik heb wel een paar oplossingen op internet geprobeerd, zoals alle instellingen resetten en hem aan laten zetten door de lader zelf, maar dat helpt niet.
Ik gebruik het dagelijks in de auto en merk geen verschil of probleem. Wat voor lader gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Ik gebruik het dagelijks in de auto en merk geen verschil of probleem. Wat voor lader gebruik je?
Belkin BoostCharge Pro 2-in-1 met 30 watt usb hub (of hoe je dat ook noemt, deze zit bij de Belkin)
Volgens mijn weten is Belkin ook het lader merk voor Apple, buiten hun eigen laders om?
Belkin Boostcharge
en
Innova Draadloze Oplader 15W - QI Snellader met 30 watt usb hub.
Innova Draadloze Oplader

Bij beide laad mijn iPhone 14 dus niet meer op, hij geeft wel dat qi logo (heet dat zo?) dat hij gaat laden en hij zegt bij de batterij ook dat hij aan het laden is, maar er gebeurd dus niets.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:58
Prutsky schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:06:
Ik heb de volgende notificatie op mij lockscreen:
[Afbeelding]

Enig idee wat dit betekend? Het pijltje aan de rechterkant doet niets.
Ik had dit ook een paar dagen terug met mijn iPad. Toen stond er "iPad" (je zou het niet verwachten :X ). Maar inderdaad het pijltje deed niks, heb het gewoon weg geswiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 19:57
amphora schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:30:

[Afbeelding]

Me too (op de iPad dan, niet op de iPhone), al is het niet consistent, soms gaat het goed, soms gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Gebeurd bij mij ook. Lijkt issue met alleen tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldbvUX7ZdNfkGypwfSTBMugHICs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6naFjghstF5aJbk1IaFNVz8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch ook wel bijzonder. De hele nacht aan de lader met een kabel (heeft ie blijkbaar ook gedetecteerd), maar toch bijna een lege batterij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Speedy55 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

Belkin BoostCharge Pro 2-in-1 met 30 watt usb hub (of hoe je dat ook noemt, deze zit bij de Belkin)
Volgens mijn weten is Belkin ook het lader merk voor Apple, buiten hun eigen laders om?
Belkin Boostcharge
en
Innova Draadloze Oplader 15W - QI Snellader met 30 watt usb hub.
Innova Draadloze Oplader

Bij beide laad mijn iPhone 14 dus niet meer op, hij geeft wel dat qi logo (heet dat zo?) dat hij gaat laden en hij zegt bij de batterij ook dat hij aan het laden is, maar er gebeurd dus niets.
Aah ok. Duidelijk. Ik zal eens opletten want naar de % jes kijk ik normaal niet, alleen naar het bliksemschicht icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 21:19
traxxion schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:56:
[Afbeelding]

Dit is toch ook wel bijzonder. De hele nacht aan de lader met een kabel (heeft ie blijkbaar ook gedetecteerd), maar toch bijna een lege batterij :-)
Hele nacht spelletjes lopen spelen? ;) Dan lukt het wel om de batterij leeg te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
[Afbeelding]

Wij hadden vannacht hetzelfde met de iPad. Dacht dat ik gek was !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

[Afbeelding]

Lamp per ongeluk aan gelaten mss?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 15:14
Mijn battery is ook gedrained vannacht... komt door Find my!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Alexknl schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:37:
[...]

Ik had dit ook een paar dagen terug met mijn iPad. Toen stond er "iPad" (je zou het niet verwachten :X ). Maar inderdaad het pijltje deed niks, heb het gewoon weg geswiped.
Terugdenkend heb ik mijn iPhone die ochtend voor het eerst via de magsafe geladen. Toen kreeg ik (een voor mij ook nieuwe) melding te zien dat die meer energie kost. Wellicht dat dit daarmee te maken had.

Maar goed een iPad kan je niet kabelvrij laden...

Anyhoo... ik heb hem uiteindelijk ook maar weg geswiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik heb vandaag voor het eerst een “iPhone high temp” melding gekregen tijdens het laden met kabel. De melding boeit me niet zo veel want die kan gewoon negeren maar hij klokt de telefoon terug en die wordt dus traag en dimt het scherm ook, en die kan je als user niet overrulen :(

Ik krijg ze standaard met draadloos laden >1hr maar nu dus voor het eerst ook aan de kabel :( als dit zo blijft wordt de volgende helaas geen iPhone mee. Wordt er een beetje moe van dat gezeik met zo’n moderne telefoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:28:
Ik heb vandaag voor het eerst een “iPhone high temp” melding gekregen tijdens het laden met kabel. De melding boeit me niet zo veel want die kan gewoon negeren maar hij klokt de telefoon terug en die wordt dus traag en dimt het scherm ook, en die kan je als user niet overrulen :(

Ik krijg ze standaard met draadloos laden >1hr maar nu dus voor het eerst ook aan de kabel :( als dit zo blijft wordt de volgende helaas geen iPhone mee. Wordt er een beetje moe van dat gezeik met zo’n moderne telefoon.
Snel weer de Nokia 3310 uit de kast halen dan. Hoef je maar één keer per jaar op te laden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:41:
[...]

Snel weer de Nokia 3310 uit de kast halen dan! Hoef je maar één keer per jaar op te laden. :+
Wordt daar nog mee gebeld dan? Dacht dat die tegenwoordig vooral als hamer op de bouw werden gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:39
Snel weer de Nokia 3310 uit de kast halen dan! Hoef je maar één keer per jaar op te laden. :+
Ik had niet zo lang een geleden een iPhone van werk die ik maar één keer per week hoefde op te laden. Nu gebruikte ik dat ding vooral om bereikbaar te zijn (terwijl collega's vooral mij emailen) en voor 2FA inloggen.

Moraal in het verhaal, als je je iPhone gebruikt op de manier dat je je oude Nokia gebruikt, kun je er ook heel lang mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
[...]

Ja dat waren tijden! toen werden accu’s helemaal niet te warm tijdens laden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Speedy55 zowel de auto als originele Apple puck laden daadwerkelijk op. iOS 18.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Probeerde vanochtend alles over te zetten van mijn iPhone 14 pro naar een iPhone 16 Pro maar dat lukte niet. Hij zag de telefoon niet en de directe data/apps transfer begon niet. (Account zelf overzetten lukte wel).

Toen bedacht ik mij dat de iPhone 14 de public beta 18.1 draaide en de nieuwe telefoon uiteraard niet.
Ik heb eerst de 16 pro als nieuwe telefoon ingesteld. Public beta geinstalleerd en daarna weer gereset.

Nu draait de dataoverdracht van oude naar nieuwe telefoon wel.

In eerste instantie dacht ik daarna: logisch, want nieuwere software op de oudere telefoon, maar al snel dacht ik: Wacht even, een nieuwere telefoon kan altijd een subversie achterlopen op de oude telefoon. Zeker omdat die al een paar maanden in de doos kan zitten en je bij wijze van spreken gisteren nog een update op je oude telefoon kan hebben ontvangen.

Het zou dus niet zo moeten zijn, maar mocht iemand dit probleem tegen komen, kun je bovenstaande in ieder geval proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Speedy55 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:39:

Dit werkt op mijn iPhone 14 pro nog gewoon wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Hann1BaL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:37:
Probeerde vanochtend alles over te zetten van mijn iPhone 14 pro naar een iPhone 16 Pro maar dat lukte niet. Hij zag de telefoon niet en de directe data/apps transfer begon niet. (Account zelf overzetten lukte wel).

Toen bedacht ik mij dat de iPhone 14 de public beta 18.1 draaide en de nieuwe telefoon uiteraard niet.
Ik heb eerst de 16 pro als nieuwe telefoon ingesteld. Public beta geinstalleerd en daarna weer gereset.

Nu draait de dataoverdracht van oude naar nieuwe telefoon wel.

In eerste instantie dacht ik daarna: logisch, want nieuwere software op de oudere telefoon, maar al snel dacht ik: Wacht even, een nieuwere telefoon kan altijd een subversie achterlopen op de oude telefoon. Zeker omdat die al een paar maanden in de doos kan zitten en je bij wijze van spreken gisteren nog een update op je oude telefoon kan hebben ontvangen.

Het zou dus niet zo moeten zijn, maar mocht iemand dit probleem tegen komen, kun je bovenstaande in ieder geval proberen. :)
Normaal geeft ie dat tijdens het overzetproces wel aan dat ie eerst geupdate moet worden voor je verder kan en zet hem dan al klaar. Wellicht heeft ie daar een kleine hickup gehad…
Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.