Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dennisdn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Normaal geeft ie dat tijdens het overzetproces wel aan dat ie eerst geupdate moet worden voor je verder kan en zet hem dan al klaar. Wellicht heeft ie daar een kleine hickup gehad…
Dit wel 4 keer geprobeerd en telefoon weer gereset en weer geprobeerd, maar het was zeker geen eenmalige hiccup.

Maar dan is het punt misschien ook wel: de nieuwe telefoon was geupdate. Alleen naar 18.0.1 en de oude op 18.1, dus dat zou het alsnog wel kunnen verklaren. In het normale proces zouden beide telefoons op 18.0.1 gezeten hebben en nu uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Dit wel 4 keer geprobeerd en telefoon weer gereset en weer geprobeerd, maar het was zeker geen eenmalige hiccup.

Maar dan is het punt misschien ook wel: de nieuwe telefoon was geupdate. Alleen naar 18.0.1 en de oude op 18.1, dus dat zou het alsnog wel kunnen verklaren. In het normale proces zouden beide telefoons op 18.0.1 gezeten hebben en nu uiteraard niet.
Het kan altijd wat gedoe geven. Daarom verbaast het mij altijd een soort van dat Rebuy en Swappie enzo niet moeilijk doen over toestellen met beta erop. Want als ze hem té snel doorverkopen loopt de koper tegen dat probleem aan én is ie verplicht de beta te draaien….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:04

mv1

Dennisdn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

Het kan altijd wat gedoe geven. Daarom verbaast het mij altijd een soort van dat Rebuy en Swappie enzo niet moeilijk doen over toestellen met beta erop. Want als ze hem té snel doorverkopen loopt de koper tegen dat probleem aan én is ie verplicht de beta te draaien….
Denk dat ze tijdens hun checks ook wel een restore doen naar de huidige software. Kleine moeite en je weet dan ook meteen of de software wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Morning, ik kreeg een onbekend belletje van iemand en die gaf aan dat hij een oude bedrijfsnaam van mij, in zijn scherm kreeg.....

kan je ergens instellen dat er een naam gekoppeld zit aan je telefoon nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wwwmarcel schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:16:
Morning, ik kreeg een onbekend belletje van iemand en die gaf aan dat hij een oude bedrijfsnaam van mij, in zijn scherm kreeg.....

Je kan een contact poster aanmaken in iOS die op het scherm verschijnt bij degene die je gaat bellen. Maar dat lijkt mij het in deze niet te kunnen zijn, als het aan het nummer is gekoppeld zouden ze met jouw sim moeten bellen en als het aan iOS is gekoppeld verdwijnt het zodra je je toestel wiped voor verkoop.

Iets meer info lijkt mij relevant: wanneer, hoe en wát gebeurd er precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
o sorry, het was tot nu toe eenmalig...maar is alles behalve gewenst, dus ik dacht ik duik er gelijk in..

kan er voor de rest weinig over vinden maar zag vd week wel dat bedrijven hun "stempel" kunnen achterlaten bij gebeld worden..dus dacht dat staat ergens geregistreerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wwwmarcel schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:32:
o sorry, het was tot nu toe eenmalig...maar is alles behalve gewenst, dus ik dacht ik duik er gelijk in..

kan er voor de rest weinig over vinden maar zag vd week wel dat bedrijven hun "stempel" kunnen achterlaten bij gebeld worden..dus dacht dat staat ergens geregistreerd...
Bedrijven kunnen sinds deze week ook Contact Posters aanmaken. Maar dan telt nog steeds hetzelfde: moeten ze bellen met jouw sim of met een on-gewiped toestel.

Wanneer verschijnt het precies? Als ie gebeld wordt? Of zomaar op het scherm? Was je telefoon voorzien van anti diefstal en gelocked aan jouw bedrijf? Het is nu allemaal heel onduidelijk wat er aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
oke sorry, het is een prive toestel en naar mijn weten niet gekoppeld aan die bedrijfsnaam...

nogmaals sorry voor de onduidelijkheid...ik ga het eerst eens verder onderzoeken of het vaker gebeurd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:41
wwwmarcel schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:16:

Dit is een functie van de telefoon van de ontvanger . Daar wordt er in een db naar het onbekende tel nummer gezocht en bij een match de gevonden naam weergegeven. Data komt van bv KVK gegevens of gewoon geschraapt van websites. Er zijn zelfs hele bedrijven die hier hun geld mee verdienen. Heb jij als ontvanger weinig invloed op anders dan je tel nummer info weghalen op bekende plekken zoals KVK, je website en de Googles van deze wereld.

Zie bv smart call van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:44:
[...]

Dit is een functie van de telefoon van de ontvanger . Daar wordt er in een db naar het onbekende tel nummer gezocht en bij een match de gevonden naam weergegeven. Data komt van bv KVK gegevens of gewoon geschraapt van websites. Er zijn zelfs hele bedrijven die hier hun geld mee verdienen. Heb jij als ontvanger weinig invloed op anders dan je tel nummer info weghalen op bekende plekken zoals KVK, je website en de Googles van deze wereld.

Zie bv smart call van Samsung
Maar dan zou diegene die gebeld heeft naar de ontvanger met de simkaart (of vaste lijn) van wwwmarcel moeten bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:28
Dennisdn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Maar dan zou diegene die gebeld heeft naar de ontvanger met de simkaart (of vaste lijn) van wwwmarcel moeten bellen....
Hoezo ga je er vanuit dat het niet @wwwmarcel was die belde? Ik las de post als @wwwmarcel belde met iemand en die ander zag z'n oude bedrijfsnaam in beeld.

Dit kan komen door zowel publieke informatie of hoe de andere je nummer had opgeslagen. Laat hem even kijken of die bij jouw contact je company name heeft opgeslagen. Misschien heeft Siri dit ooit voor hem gekoppeld. Mochten andere het ook zien dan moet je even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ex87 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Hoezo ga je er vanuit dat het niet @wwwmarcel was die belde? Ik las de post als @wwwmarcel belde met iemand en die ander zag z'n oude bedrijfsnaam in beeld.
Omdat hij een onbekend belletje kreeg van iemand om hem dit te vertellen...

Als het gebeurde tíjdens een gesprek tussen wwwmarcel en de ontvanger dan is dat idd logisch, Poster ID of Caller ID en is er niets aan de hand en zou ik mij niet zo druk maken. Zelf een Poster ID aanmaken en hopen dat die oude info uit openbare databases overruled bij de ontvanger :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2024 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:28
Dennisdn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Omdat hij een onbekend belletje kreeg van iemand om hem dit te vertellen...
Ja ik las het als 'iemand belde mij en zag TOEN mijn oude bedrijfsnaam' en dan is het allemaal wel logisch wat er is gebeurd :P maar goed @wwwmarcel moet maar even verduidelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
Safari lijkt mijn batterij (iPhone 13 Mini, iOS 18.0.1) echt leeg te slurpen hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttbzdfxpXo3FoA6YSEOZUYJ7q90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zQNJNYtNnHYaNu4BhXQmGwLJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69UnsMO8GUxnUh0TR-vUy4dM1DY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ijHDOudDsDMAYlG2nhkKKsTP.png?f=fotoalbum_large

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Yonix schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:21:
Safari lijkt mijn batterij (iPhone 13 Mini, iOS 18.0.1) echt leeg te slurpen hier:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk eerder dat whatsapp achtergrond activiteit je batterij opvreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:00
Ik heb dan geen 13 mini maar nee geen last van, staat er misschien een tabblad wat vast loopt ofzo?.

Ik laat mijn tabbladen automatisch sluiten na 24 uur,
Hierdoor blijft op ze minst niet veel actief op de achtergrond.
Maar ziet er meer uit dat whatsapp bij jou een boosdoener is.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-10-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
mv1 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Denk eerder dat whatsapp achtergrond activiteit je batterij opvreet.
30% t.o.v. 14% of moet ik dat anders lezen?

Kan het ook met ‘ververs op de achtergrond’ te maken hebben? Dit staat voor veel apps uit, maar voor WhatsApp heb ik dit aan staan, want notificaties - I guess?

Trouwens, dit heb ik al sinds iOS 16 zo ingesteld staan en leek voorheen nooit een probleem, maar sinds 18.0.X wel dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Yonix op 18-10-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Yonix schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

Kan het ook met ‘ververs op de achtergrond’ te maken hebben? Dit staat voor veel apps uit, maar voor WhatsApp heb ik dit aan staan, want notificaties - I guess?

Trouwens, dit heb ik al sinds iOS 16 zo ingesteld staan en leek voorheen nooit een probleem, maar sinds 18.0.X wel dus.
Guess wat notificaties komen gewoon binnen als je dat uit zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Yonix schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

Als je kijkt naar daadwerkelijk on screen gebruik zie je idd dat Safari 5 min meer on screen heeft, maar 42 min op de achtergrond kan ook aardig batterij vreten.

Ververs op achtergrond betekent eigenlijk dat de app op de achtergrond dingen mag doen, ook al is de app niet geopend.

Ik heb dit uit staan en alle notificaties incl die van WhatsApp komen gewoon netjes binnen.

Voorbeeld van m’n eigen verbruik:

Had gister m’n iPhone hersteld naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld. Photo’s heeft al mijn foto’s op de achtergrond naar m’n iPhone gedownload. Reken er maar op dat het zeker wat met m’n batterij heeft gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQ77M2ffht7_rTP_1FWcqEUIHi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mFS4HG1m2szu5SDsFC6aTfe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door mv1 op 18-10-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
ex87 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Ja ik las het als 'iemand belde mij en zag TOEN mijn oude bedrijfsnaam' en dan is het allemaal wel logisch wat er is gebeurd :P maar goed @wwwmarcel moet maar even verduidelijken
sorry allen.. ik werd gebeld...en toen zei de beller die bedrijfsnaam..
ik hou het in de gaten of het vaker gebeurd...vind het wel irritant, thanks voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 00:06
Yonix schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook een 13 mini die na de updates laatste tijden zeker sneller leeg is en opvallend warmer wordt bij gebruik . Safari staat ook op 53%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 12:05
Ik lees toch veel battery issues, ik heb in mijn batteryoverzocht staan dat Gezondheid meer dan 30% van mijn batterij op een dag gebruikt.

Vandaag maar eens een reset doen en opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39
Worker123 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:53:
Ik lees toch veel battery issues, ik heb in mijn batteryoverzocht staan dat Gezondheid meer dan 30% van mijn batterij op een dag gebruikt.

Vandaag maar eens een reset doen en opnieuw instellen
Toevallig een Apple Watch? Zou kunnen dat die daarom iets met de gezondheid app doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvwbuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:26
Ik probeer mijn schermtijd te verminderen op mijn iPhone. Zodoende heb ik bijna alle meldingen in een aantal geplande overzichten over de dag verspreid, behalve de Whatsapp/Signal/iMessage direct messages. Ik zou graag mijn groepsmeldingen ook in dat overzicht krijgen. Nu lukt dat niet en moet ik handmatig de apps openen, ook geen ramp natuurlijk, maar dan grijp je toch meer naar die telefoon. Is het iemand hier gelukt?

iOS 18.1 op iPhone 12
Gepland overzicht aanstaan voor Whatsapp bv.
Directe berichten vink staat aan
Geprobeerd met gedempte en niet gedempte groepen

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Gvwbuck schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:38:
Ik probeer mijn schermtijd te verminderen op mijn iPhone. Zodoende heb ik bijna alle meldingen in een aantal geplande overzichten over de dag verspreid, behalve de Whatsapp/Signal/iMessage direct messages. Ik zou graag mijn groepsmeldingen ook in dat overzicht krijgen. Nu lukt dat niet en moet ik handmatig de apps openen, ook geen ramp natuurlijk, maar dan grijp je toch meer naar die telefoon. Is het iemand hier gelukt?

iOS 18.1 op iPhone 12

Thanks
Zover ik weet is het niet mogelijk om de directe berichten te scheiden van de groepsberichten. Je kiest per app of je ze in het overzicht wil of niet en that’s it.

Wellicht dat t ooit in de toekomst mogelijk gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Alle meldingen gewoon helemaal uitzetten. Dan ga je vanzelf veel minder kijken.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvwbuck
mv1 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:04:
[...]

Zover ik weet is het niet mogelijk om de directe berichten te scheiden van de groepsberichten. Je kiest per app of je ze in het overzicht wil of niet en that’s it.

Wellicht dat t ooit in de toekomst mogelijk gaat zijn.
Dank voor je antwoord. Jammer, hopelijk in de toekomst. Idealiter zet ik alles uit, maar soms moet je gewoon DM’s kunnen ontvangen voor werk/gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Gvwbuck schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:38:

iOS 18.1 op iPhone 12

Thanks
Hoezo ga je dan toch meer kijken, gewoon niet kijken telefoon laten liggen is niet zo moeilijk hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:14:
Alle meldingen gewoon helemaal uitzetten. Dan ga je vanzelf veel minder kijken.
Haha ja precies ik heb bijna alle meldingen uit, behalve prive whatsapp dan nog.
Groeps gesprekken heb ik meldingen in whatsapp zelf uitgezet, ik vind het ook irritant browsers van nieuws site ook aanbieden steeds wilt u notificaties van nieuwe berichten(NEE :+ ).
Ik kijk zelf wel ook hier op tweakers bijv, ik hoef niet direct te weten dat iemand iets gepost heeft. Dat is nergens voor nodig(Of je moet ergens antwoord op willen hebben, of verkopen kan het handig zijn).

Prive agenda(niet werk daar heb ik een werk mobiel voor)
Microsoft Autenticator(Dat is dan wel makkelijk als je ergens wil inloggen, verder krijg je toch geen melding er van).
Berichten app(Gebruik toch niet meer zowat ook geen Imessage)
Tv Time(Dit is niet zo spannend alleen he er begint weer een serie)
Wachtwoorden app(Schijnbaar goed is nieuw, maar tot nu toe nog niks van gemerkt volgens mij)

Verder geeft niks meldingen youtube niet, Safari niet, mail niet, instagram niet, Stocard niet, streaming diensten niet, Ns app niet, Buienalarm niet, App store niet, Alle folders reclame app niet etc(Dat waren nog niet eens alle apps die ik dan heb).
Mijn telefoon gaat gedurende dag bijna nooit meer aan voor een notificatie, en zelf kijken doe ik ook niet dan effe snel.
Ik kan mijn telefoon gerust vandaag de hele dag laten liggen, misschien eens tijdens lunch kijken. En daarna vanavond eens een keer bijv.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-10-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gvwbuck
Carlos0_0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

Haha ja precies ik heb bijna alle meldingen uit, behalve prive whatsapp dan nog.
Groeps gesprekken heb ik meldingen in whatsapp zelf uitgezet, ik vind het ook irritant browsers van nieuws site ook aanbieden steeds wilt u notificaties van nieuwe berichten(NEE :+ ).
Ik kijk zelf wel ook hier op tweakers bijv, ik hoef niet direct te weten dat iemand iets gepost heeft. Dat is nergens voor nodig(Of je moet ergens antwoord op willen hebben, of verkopen kan het handig zijn).

Prive agenda(niet werk daar heb ik een werk mobiel voor)
Microsoft Autenticator(Dat is dan wel makkelijk als je ergens wil inloggen, verder krijg je toch geen melding er van).
Berichten app(Gebruik toch niet meer zowat ook geen Imessage)
Tv Time(Dit is niet zo spannend alleen he er begint weer een serie)
Wachtwoorden app(Schijnbaar goed is nieuw, maar tot nu toe nog niks van gemerkt volgens mij)

Verder geeft niks meldingen youtube niet, Safari niet, mail niet, instagram niet, Stocard niet, streaming diensten niet, Ns app niet, Buienalarm niet, App store niet, Alle folders reclame app niet etc(Dat waren nog niet eens alle apps die ik dan heb).
Mijn telefoon gaat gedurende dag bijna nooit meer aan voor een notificatie, en zelf kijken doe ik ook niet dan effe snel.
Ik kan mijn telefoon gerust vandaag de hele dag laten liggen, misschien eens tijdens lunch kijken. En daarna vanavond eens een keer bijv.
Je hebt gelijk dat ik gewoon niet moet kijken. Ik merk dus dat ik, als ik de telefoon voor iets anders gebruik, daarna onbewust manueel die apps open om te kijken of er een bericht is, omdat ik weet dat ik anders geen melding krijg (heb ook alles gedempt nu). Dat werkt voor mij dus niet, vandaar deze wens. Doel is minder schermtijd, nog minder notificties, minder handmatige acties en meer automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31

PeaceNlove

Deugleuter

Gvwbuck schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Dank voor je antwoord. Jammer, hopelijk in de toekomst. Idealiter zet ik alles uit, maar soms moet je gewoon DM’s kunnen ontvangen voor werk/gezin.
Moet je volgens mij met focus wel kunnen bereiken. Ik heb mijn partner in alle focussen toegestaan dat meldingen doorkomen. En dan zie ik ook de meldingen van haar als ze wat schrijft in een Whatsapp groep.
Of je ze ook in de overzichten kan krijgen weet ik niet, maar op deze manier zou je wel vanuit je gezin de notificaties van berichten moeten kunnen ontvangen op het moment dat ze binnenkomen terwijl je de rest pas later ziet

[ Voor 19% gewijzigd door PeaceNlove op 20-10-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik met focus best lekker werk/privé gescheiden kan houden op één telefoon.

En wat betreft whatsapp meldingen, alles uitstaan. Die zijn toch nooit dringend. Als iets dringend is dan wordt er gewoon gebeld. Maar ik ben met 36 jaar misschien nu al van een andere generatie…

Edit: ik krijgt soms meldingen van mijn bank. Maar de actie ontgrendelen en wegswipen zit zo in mijn automatische systeem dat ik ze niet eens lees. Dan moet ik weer terugswiprn om te kunnen lezen wat het was.

[ Voor 26% gewijzigd door SirLenncelot op 20-10-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:39:
Ik moet zeggen dat ik met focus best lekker werk/privé gescheiden kan houden op één telefoon.

En wat betreft whatsapp meldingen, alles uitstaan. Die zijn toch nooit dringend. Als iets dringend is dan wordt er gewoon gebeld. Maar ik ben met 36 jaar misschien nu al van een andere generatie…

Edit: ik krijgt soms meldingen van mijn bank. Maar de actie ontgrendelen en wegswipen zit zo in mijn automatische systeem dat ik ze niet eens lees. Dan moet ik weer terugswiprn om te kunnen lezen wat het was.
Nee precies als het belangrijk is bel je die persoon, neemt die niet bel je nog een keer.
Neemt die weet niet op goed dat kan, is die wellicht even druk bel je later weer even.

Berichten zijn niet belangrijk, soms handig even snel.
Maar dingen met prio bel je die gene gewoon, daarom alleen privé berichten aan staan van whatsapp.
De meeste berichten komen toch via groeps apps, dus 1ne privé berichtje is niet zo ramp als het binnen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Nee precies als het belangrijk is bel je die persoon, neemt die niet bel je nog een keer.
Neemt die weet niet op goed dat kan, is die wellicht even druk bel je later weer even.

Berichten zijn niet belangrijk, soms handig even snel.
Maar dingen met prio bel je die gene gewoon,
Dat vind ik dus super irritant, gebeld worden in het algemeen maar mensen die direct nog een keer bellen verdienen helemaal een privaat plekje in hell :+

Iemand bellen is iets asociaals en ouderwets, het geeft wat mij betreft aan dat de beller vind dat zijn/haar gesprek belangrijker is dan wat ik op dat moment aan het doen ben en mij daarom maar mag storen.

Gelukkig wordt bellen steeds minder en voor de rest heb ik met focus mode alleen een zeer kleine selectie het privilege gegeven om mij te mogen bellen. De rest wordt stil afgeleverd :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:56
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

Dat vind ik dus super irritant, gebeld worden in zijn algemeen maar mensen die direct nog een keer bellen verdienen een privaat plekje in hell :+

Iemand bellen is iets asociaals en ouderwets, het geeft wat mij betreft aan dat de beller vind dat zijn/haar gesprek belangrijker is dan wat ik op dat moment aan het doen ben en mij daarom maar mag storen.

Gelukkig wordt bellen steeds minder en voor de rest heb ik met focus mode alleen een zeer kleine selectie het privilege gegeven om mij te mogen bellen. De rest wordt stil afgeleverd :P
Haha pas op met wat je zegt hoor. Straks krijg je opmerkingen zoals 'je hoeft niet op te nemen toch?!?!' naar je hoofd geslingerd. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:39:
Ja eens werkt perfect, even configureren maar daarna is het heel fijn.

Toestel gaat op werkdagen om 09:00 automatisch op work profile en om 16:30 er weer af, nooit omkijken naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Haha pas op met wat je zegt hoor. Straks krijg je opmerkingen zoals 'je hoeft niet op te nemen toch?!?!' naar je hoofd geslingerd. :)
Haha ja idd. Daarom is focus mode ook zo fijn overigens, je ziet het het gesprek niet binnen komen maar er verschijnt gewoon ineens een gemiste oproep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
[...]

Dat vind ik dus super irritant, gebeld worden in het algemeen maar mensen die direct nog een keer bellen verdienen helemaal een privaat plekje in hell :+

Nou, als ik mijn moeder of mijn broer wil spreken, pleeg ik gewoon een belletje hoor. Daar vind ik niks asociaals aan. De ander kan zelf wel beoordelen of het schikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Nou, als ik mijn moeder of mijn broer wil spreken, pleeg ik gewoon een belletje hoor. Daar vind ik niks asociaals aan. De ander kan zelf wel beoordelen of het schikt of niet.
Daarom zei ik ook
en voor de rest heb ik met focus mode alleen een zeer kleine selectie het privilege gegeven om mij te mogen bellen
mijn moeder zit daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik ga er wel vanuit dat iemand die twee keer achter elkaar belt iets heel dringends heeft.

Andersom geldt imho trouwens ook, iets wat niet dringend of complex is kan via een berichtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 14:10
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:41:
Ik ga er wel vanuit dat iemand die twee keer achter elkaar belt iets heel dringends heeft.

Andersom geldt imho trouwens ook, iets wat niet dringend of complex is kan via een berichtje
Nou de mensen die mij twee keer bellen zijn meestal oude mensen die niet door hadden dat ik ze weg drukte omdat ik in een vergadering/op de wc zit…

Ik werd een paar maanden geleden drie keer achter elkaar gebeld door mijn zus, dus dacht ‘nou dan zal het wel belangrijk zijn‘ dus vergadering uit gegaan, blijkt het echt helemaal nergens over te gaan ‘oh ik vond het al raar dat ik steeds je voicemail kreeg, maar wist je dat pap zijn telefoon kwijt is?’ :X :? |:(

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

Daarom zei ik ook
[...]
mijn moeder zit daarbij.
Zo kan ieder dus voor zichzelf bepalen en inregelen hoe en wanneer diegene bereikbaar wil zijn. Het heeft in mijn ogen niks met (a)sociaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:00: Het heeft in mijn ogen niks met (a)sociaal te maken.
Ja dat kan ook iedereen weer voor zichzelf bepalen, in de mijne dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:41:
Dat zou etiketten moeten zijn inderdaad! Helaas is dat in de praktijk niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
[...]

Ik vind gebeld worden ook niet altijd leuk maar om het asociaal te noemen gaat wel ver. Mogen mensen je nog wel direct aanspreken of is dat ook asociaal en moeten ze eerst een berichtje sturen.

Ik merk dat jeugd moeite heeft met bellen en alles gaat via whatsapp. Gekke is dat ze een berichtje erg belangrijk vinden en denken dat iemand direct moet antwoorden dus appen is in jouw vergelijking dan net zo asociaal geworden.

Een berichtje vind ik persoonlijk fijn omdat ik in , naar mijn idee, op mijn eigen tijd kan antwoorden en bellen doe ik om sneller iets te kunnen regelen of antwoord te krijgen. Moet er bij zeggen dat ik voornamelijk zakelijk bel en heel weinig privé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juist zakelijk vind ik ze irritant en tegen het asociale aan. Want tijdens kantooruren moet men er vanuit gaan dat ik geen tijd heb of in de auto zit. En na kantooruren geen zin in.

Vrijdag nog een boze klant aan de lijn omdat ik niet binnen 24u had teruggebeld… “Dan ga je toch ergens anders klant worden, jij hebt mij nodig, niet andersom”. (Dacht ik en moest mij inhouden het niet hardop te zeggen).

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:10:
[...]

Ik vind gebeld worden ook niet altijd leuk maar om het asociaal te noemen gaat wel ver. Mogen mensen je nog wel direct aanspreken of is dat ook asociaal en moeten ze eerst een berichtje sturen.
Er staat geen vraagteken achter maar zal toch even antwoorden: Berichtje sturen! :)
Ik merk dat jeugd moeite heeft met bellen en alles gaat via whatsapp. Gekke is dat ze een berichtje erg belangrijk vinden en denken dat iemand direct moet antwoorden dus appen is in jouw vergelijking dan net zo asociaal geworden.
Ik reken mijzelf absoluut niet meer onder de jeugd (ik ben 39) en heb geen whatsapp maar een berichtje (of mail etc) is een a synchroon communicatie middel, ik verwacht dus absoluut niet direct antwoord maar geef ook zeker niet direct antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Er staat geen vraagteken achter maar zal toch even antwoorden: Berichtje sturen! :)

[...]

Ik reken mijzelf absoluut niet meer onder de jeugd (ik ben 39) en heb geen whatsapp maar een berichtje (of mail etc) is een a synchroon communicatie middel, ik verwacht dus absoluut niet direct antwoord maar geef ook zeker niet direct antwoord.
Zoeken ze bij jullie nog mensen? Lijkt me top om zo te kunnen werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:37
[...]

Ik even nacissen in de grond zetten…

Niet opnemen is toch ook gewoon een optie. Als ik opneem dan schikt het, anders niet.

[ Voor 5% gewijzigd door lexuzu op 20-10-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
lexuzu schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:18:
[...]
Niet opnemen is toch ook gewoon een optie. Als ik opneem dan schikt het, anders niet.
Precies. En als het belangrijk is volgt er wel een voicemail of berichtje.
Ik stuur mijn familie en vrienden altijd eerst een vergaderverzoek om te kunnen bellen. :)
Zonder gekheid, ik vind dat er groot verschil zit tussen zakelijk en privé. Bij mijn vorige werkgever was zelfs het beleid van check eerst de agenda van een collega voordat je diegene belt.

In ieder geval mooi dat je op je devices van alles kunt ingeregelen over wel/niet gestoord worden. Ik maak er zelf te weinig gebruik van. Ooit een workshop gevolgd waarbij werd aangeven dat het 20 min. duurt voordat je in een focus zit. Dat je dan van alles even uit kunt zetten, is wel fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 20-10-2024 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Zoeken ze bij jullie nog mensen? Lijkt me top om zo te kunnen werken!
Goeie mensen zijn altijd welkom! Al heeft mijn visie op bereikbaarheid niet direct raakvlakken met wat de directie zou willen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
CarJunkyXL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:38:
Is er hier iemand toevallig met iPad OS 18 en en iPad Pro die ook nog eens heel toevallig de AV usb c adapter heeft? Ik gebruik deze combi om nog wel eens wat op een extern scherm te tonen, maar zou eigenlijk willen dat dan het scherm van de iPad zelf uit gaat.

Nu is dit niet mogelijk met iOS 17, zover ik kan vinden. En nu de hamvraag… kan dit met iPad OS 18 of wel?

Edit: lijkt me ook niet wenselijk met de komst van de M4 iPad incl oled display. Maar goed. Wie ben ik. 😉
SuperVeloce schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:47:
[...]

Ook niet volgens mij. Ik heb een hdmi naar c kabel en scherm moest aanblijven op iPad (iPadOS 18.1 beta)
Ik wil een ipad pro 6th via hdmi op een beamer/scherm zien te krijgen. Welke kabel of hub gebruiken jullie? ik was aan het kijken bij Anker aan het kijken maar ik vind die website erg verwarrend, per land een verschillend aanbod en producten die niet onder 'apple accesoires' vallen maar wel naar iPadOS verwijzen (en weer niet naar iOS).

Anyway, wat gebruiken jullie?
Kunnen jullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:48
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:10:
[...]

[...]

Ik wil een ipad pro 6th via hdmi op een beamer/scherm zien te krijgen. Welke kabel of hub gebruiken jullie? ik was aan het kijken bij Anker aan het kijken maar ik vind die website erg verwarrend, per land een verschillend aanbod en producten die niet onder 'apple accesoires' vallen maar wel naar iPadOS verwijzen (en weer niet naar iOS).

Kunnen jullie
Van Ugreen heb ik C-HDMI kabel

https://a.aliexpress.com/_EHYaPBT

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 14:10
[...]

[...]

Kunnen jullie
Ik heb een standaard usb-c naar HDMI kabel die prima werkt en gebruik ook mijn usb-c dock van mijn laptop wel eens voor de iPad, werkt ook prima.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@SuperVeloce thanks!

@Kassad slim, niet eens aan het dock gedacht! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
Garret1410 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:10:
[...]

Een berichtje vind ik persoonlijk fijn omdat ik in , naar mijn idee, op mijn eigen tijd kan antwoorden en bellen doe ik om sneller iets te kunnen regelen of antwoord te krijgen. Moet er bij zeggen dat ik voornamelijk zakelijk bel en heel weinig privé.
Ik bel zelf liever dan dat ik een berichtje stuur of een mail of iets. Met bellen krijg je gelijk een antwoord (als er opgenomen wordt) en je kunt vrij snel horen hoe de ander reageert. Als ik ergens langs rij en bedenk 5 minuten van te voren om spontaan bij iemand binnen te vallen bel ik ff, als ik iets wil weten of mijn order of als er bijvoorbeeld iets fout is gegaan met een levering, even bellen en klaar, achteraf nog even een bevestiging op de mail en that's it. Een berichtje of mailtje gaat snel verloren, in sommige gevallen vergeet ik wel eens te reageren op iemand zijn bericht en gaan er dagen zo niet weken overheen, idem met mail. En mocht het gebeuren en belangrijk zijn klimt de ander wel in de telefoon.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik ben trouwens wel al een tijd op zoek naar een manier om geautomatiseerd een telefoonlijn in/uit te kunnen schakelen op bepaalde tijden (eigenlijk verwachtte ik dit met een focus profiel te kunnen regelen).

Iemand daar toevallig iets handigs voor gevonden?

Edit: dus dual sim, en werk-lijn alleen actief tijdens werktijd.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 20-10-2024 22:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:44:
Ik ben trouwens wel al een tijd op zoek naar een manier om geautomatiseerd een telefoonlijn in/uit te kunnen schakelen op bepaalde tijden (eigenlijk verwachtte ik dit met een focus profiel te kunnen regelen).

Ja, ik heb daar twee automatiseringen voor. Eentje schakelt automatisch de e-sim van het werk in om 08.00 of zo en de ander om 18.00 weer uit. Dat kan via de 'Shortcuts' app.

Wel een ding als je data gebruikt van de zakelijke e-sim trouwens. Is dat het geval? Anders kan ie natuurlijk niet zomaar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyDaM3G3ZjtECSJB6z_VvIYYep0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpBOQ4tnZisprM1s7b41pNrE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 20-10-2024 22:49 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:44:

Gewoon met een automation?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ah check heb het nu gevonden. Zat er in het verleden in ieder geval niet in via shortcut automations.

Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 22:30
[...]

[...]

Kunnen jullie
Ik heb er ooit een bij Ome Ali besteld, maar die werkte niet. Dus toen maar de orginele gekocht:
uitvoering: Apple USB‑C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter Wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Voorheen kon je fijn ‘frame voor frame’ scrollen in een filmpje (Foto-app). In iOS18 kan dat niet meer? :s

Dan nog even over het batterijgebruik: ik merk echt dat dit er, sinds iOS18 (geïnstalleerd op 16-09), op achteruit is gegaan (13 Mini). Ik doe al niet zoveel op mijn Mini 13, enkel wat browsen, mail en messaging, echter de 48 uur die ik voorheen met gemak haalde is nu beperkt tot iets meer dan een dag. En dat met alle batterijbeperkingen en optimalisaties die, sinds de eerste dag dat ik dit toestel heb, ingesteld staan.

Ik zie ook dat de batterijcapaciteit is gedaald naar 96%. Dat is dus 4% in 13 maanden. Ik zet even mijn ‘aluminium hoedje’ op, maar het zou mij niets verbazen als per nieuwe iOS-release de oude toestellen bewust slechter gaan presteren (door allerlei softwarematige tweaks), zodat de consument sneller naar een nieuwer model wordt gepusht. /conspicary

[ Voor 25% gewijzigd door Yonix op 21-10-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Yonix schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:06:

Ik zie ook dat de batterijcapaciteit is gedaald naar 96%. Dat is dus 4% in 13 maanden. Ik zet even mijn ‘aluminium hoedje’ op, maar het zou mij niets verbazen als per nieuwe iOS-release de oude toestellen bewust slechter gaan presteren (door allerlei softwarematige tweaks), zodat de consument sneller naar een nieuwer model wordt gepusht. /conspicary
Ja, het schijnt dat ze Tim Cook twee weken mee laten ontwikkelen aan iOS voor de oudere iPhones. Alles om jou een nieuwe aan te smeren. En oh ja, ze zetten ook het batterijpercentage lager. Zou me niets verbazen als ze dat ook om deze reden doen. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@Yonix 4% in 13 maanden is gewoon heel erg netjes. Je hebt dus een goede batterij tot je beschikking. Ik zou daar niets achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Yonix schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:06:
Voorheen kon je fijn ‘frame voor frame’ scrollen in een filmpje (Foto-app). In iOS18 kan dat niet meer? :s
Ik heb een progress balk onderin de video staan die afspeelt, waarmee ik handmatig door de video kan scrollen. Niet beschikbaar als de video fullscreen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RC van 18.1 is uit., het zoals de RC van al het andere .1 overigens.

Dus watchOS 11.1, tvOS 18.1, visionOS 2.1 enz.

Op naar beta 1 van 18.2 met meer AI frutsels.

[ Voor 94% gewijzigd door Donstil op 21-10-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:36:
RC van 18.1 is uit., het zoals de RC van al het andere .1 overigens.

Dus watchOS 11.1, tvOS 18.1, visionOS 2.1 enz.

Op naar beta 1 van 18.2 met meer AI frutsels.
Helaas is AI momenteel niet beschikbaar in onze regio… Cleaning functie in de Foto’s app is er helaas niet…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbSu6K1J3qE0uoySHy2fbjMzMp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWnntkSaR1l3naxMH8eqZGcp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door dkawa op 21-10-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dkawa schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

Helaas is AI momenteel niet beschikbaar in onze regio… Cleaning functie in de Foto’s app is er helaas niet…
[Afbeelding]
Als je de store inlogt met een ID uit een regio waar AI wel beschikbaar is en je toestel+Siri op Engels zet is het te activeren.

Ook in de RC heb ik het nog actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/da0w16fuS3waYGvJH02oPZDRVHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ztv0CbOTD5ze1hhRmZZGAB3i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
dkawa schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

[Afbeelding]
Niet beschikbaar meer? Of niet beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Niet beschikbaar meer? Of niet beschikbaar?
"Niet beschikbaar", Apple had ervoor kunnen kiezen om bovenstaande "loophole" uit de Final te slopen maar dat is met deze RC in ieder geval nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Als je de store inlogt met een ID uit een regio waar AI wel beschikbaar is en je toestel+Siri op Engels zet is het te activeren.

Ook in de RC heb ik het nog actief.

[Afbeelding]
Thanks maar zo omslachtig allemaal. Apple moet dit gewoon wereldwijd uitrollen en niet beperken tot slechts een aantal landen.. vind dit echt wel slecht hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
dkawa schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:28:
[...]

Thanks maar zo omslachtig allemaal. Apple moet dit gewoon wereldwijd uitrollen en niet beperken tot slechts een aantal landen.. vind dit echt wel slecht hoor
Bedank de Europese Unie daar maar voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

Ooh zeg dat nou niet 🤫

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:56
[...]

De EU heeft niets verboden. Het is de keuze van Apple om het niet in de EU uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
Echt slecht van Apple…. Ik dacht even te updaten naar 18.1 voor o.a. de cleanup functie…

En dan werkt het niet eens 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:15
Is het na het activeren met een Amerikaans AppleID wel weer mogelijk om daarna te wisselen naar een Europese AppleID? Of moet je ingelogd blijven op de Amerikaanse?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VeeGee schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:05:
Is het na het activeren met een Amerikaans AppleID wel weer mogelijk om daarna te wisselen naar een Europese AppleID? Of moet je ingelogd blijven op de Amerikaanse?
Ingelogd blijven in de store, het Apple account hoeft niet het hoofd account te zijn wat ingelogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

Ingelogd blijven in de store, het Apple account hoeft niet het hoofd account te zijn wat ingelogd is.
Hoe gaat het dan verder met iCloud etc? Alles wat bother gekoppeld was aan mn NL account gaat over naar het US account… of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkawa schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:15:
[...]

Hoe gaat het dan verder met iCloud etc? Alles wat bother gekoppeld was aan mn NL account gaat over naar het US account… of niet?
Nee hoor, puur de zaken die via de AppStore lopen (Aankopen in apps, muziek, tv+). De zaken die via de Apple Account lopen (iMessage. Foto’s. Mail) blijven gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18:30
De public beta gedownload! Het lijkt erop dat het scherm probleem is opgelost bij mijn 16PM!

Vraagje aan de experts: waarom is de update naar 18.1 meer dan 7GB?

Als ik volgende week de release zou afwachten, zou dit toch hooguit maar een paar GB zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Meer mensen hier last van, hier namelijk wel. Ook met iOS 18 al overigens. Recent en stickers worden niet getoond. https://www.reddit.com/r/ios18beta/s/1jQrUXWFEq

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:24:
Vraagje aan de experts: waarom is de update naar 18.1 meer dan 7GB?

Als ik volgende week de release zou afwachten, zou dit toch hooguit maar een paar GB zijn?
Omdat het een volledige image is als je van de normale release naar de RC gaat. Vanaf de laatste beta naar de RC was ook zo groot.

Had je op het normale spoor gebleven dan was de update kleiner geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:17:
[...]

Nee hoor, puur de zaken die via de AppStore lopen (Aankopen in apps, muziek, tv+). De zaken die via de Apple Account lopen (iMessage. Foto’s. Mail) blijven gewoon hetzelfde.
Ah ok. Dat klinkt positef. Kan ik dan wel hetzelfde mailadres gebruiken als mn NL account? En kan ik gewoon met mn NL mobiel nummer registeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:25:
Meer mensen hier last van, hier namelijk wel. Ook met iOS 18 al overigens. Recent en stickers worden niet getoond. https://www.reddit.com/r/ios18beta/s/1jQrUXWFEq
Af en toe wel gehad tijdens de bèta’s. Maar nu met de RC juist niet meer, maar voor de Reddit poster heeft dit het niet opgelost zie ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMpY43Eaow-6iOBSGe96WXUHtvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rK61xOUnCBdWVaHiYVnDNUR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Omdat het een volledige image is als je van de normale release naar de RC gaat. Vanaf de laatste beta naar de RC was ook zo groot.

Had je op het normale spoor gebleven dan was de update kleiner geweest.
Dus van “normaal” naar normaal is de update kleiner?

Waarom is de update van normaal naar RC zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:30:
[...]

Af en toe wel gehad tijdens de bèta’s. Maar nu met de RC juist niet meer, maar voor de Reddit poster heeft dit het niet opgelost zie ik.

[Afbeelding]
Voor mij helaas ook niet, je zou zeggen dat het met een 7GB build wel opgelost moet zijn. Zal hem anders een keer resetten. Wel een gedoe.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:32:
[...]

Dus van “normaal” naar normaal is de update kleiner?

Waarom is de update van normaal naar RC zo groot?
Omdat er dan een volledige image gedownload wordt ipv alleen de “update bestanden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:34:
[...]

Omdat er dan een volledige image gedownload wordt ipv alleen de “update bestanden”.
Wat mij betreft alleen maar goed, toch? 👌🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:37:
[...]

Wat mij betreft alleen maar goed, toch? 👌🏼
Maakt in de praktijk doorgaans niet zo veel uit hoor. Maar nadelig is het met de RC in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:41:
[...]

Maakt in de praktijk doorgaans niet zo veel uit hoor. Maar nadelig is het met de RC in ieder geval niet.
Laatste vraag: waar in iOS is de data van je iPhone opgeslagen? Dat gedeelte wordt niet geraakt neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:44:
[...]

Laatste vraag: waar in iOS is de data van je iPhone opgeslagen? Dat gedeelte wordt niet geraakt neem ik aan?
Zo even uit de losse pols geschud: de user data staat op een andere partitie/sector. Alleen de systeembestanden worden aangeraakt.

macOS doet dat ook. Je kunt een nieuwe installatie over de oude poetsen en dat werkt eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:43
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:17:
[...]

Dus elke toekomstige aankoop is dan aan een ander Apple Account gekoppeld? En hoe gaat het met lopende abonnementen via iap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
sigmundfreund schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

Dus elke toekomstige aankoop is dan aan een ander Apple Account gekoppeld? En hoe gaat het met lopende abonnementen via iap?
Echt omslachtig als het zo moet gaan dan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sigmundfreund schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

Als je een Nederlandse aankoop wilt doen moet je even omwisselen idd.
Ik installeer tegenwoordig zelden nieuwe apps dus voor mij persoonlijk niet echt een issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:21
Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Ik installeer tegenwoordig zelden nieuwe apps dus voor mij persoonlijk niet echt een issue.
Leuk ik ga dit ook maar eens proberen. Heel benieuwd hoe het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-07 09:04
[...]

Dat is iets wat Apple beweert maar het gekke is wel dat Samsung en Google het wel in hun toestellen implementeren. Daarom geloof ik het niet. Apple wil dat IPhone gebruikers massaal naar de EU wijzen…. Men wil de aandacht afleiden van iets anders….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Jeuvie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:45:
[...]

Dat is iets wat Apple beweert maar het gekke is wel dat Samsung en Google het wel in hun toestellen implementeren. Daarom geloof ik het niet. Apple wil dat IPhone gebruikers massaal naar de EU wijzen…. Men wil de aandacht afleiden van iets anders….
Het antwoord zit al in je opmerking. Android maakt het mogelijk om voor zowel Google als kennelijk Samsung (dus ook anderen) een eigen AI-integratie te realiseren.

In iOS/iPadOS kan dat (nog) niet.

Dat hoef je niet te geloven, maar het is wel zoals het nu is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeuvie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:45:
[...]
Men wil de aandacht afleiden van iets anders….
Ik ben er ook zeker van. Ze willen de maan stelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14

amphora

Websites & Fotografie

Dennisdn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Ik ben er ook zeker van. Ze willen de maan stelen!
En er een hap uit nemen en een blaadje aan geven...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Let op dat er tegenwoordig wat maatregelen zijn getroffen. Ik ben hier helaas tegen aan gelopen en er was niks aan te doen behalve de tijd uitzitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKU9QEZA0tKe8GXt8mxRSEYC4iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6cl1tjQRuFDFRT2M2TGL0Ni.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.