Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Donstil schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Als je een Nederlandse aankoop wilt doen moet je even omwisselen idd.
Ik installeer tegenwoordig zelden nieuwe apps dus voor mij persoonlijk niet echt een issue.
En met updates van reeds geinstalleerde apps? Moet je dan ook gewoon even wisselen (dat gebeurd natuurlijk wel regelmatig).

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:09

mv1

Fjeze schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

En met updates van reeds geinstalleerde apps? Moet je dan ook gewoon even wisselen (dat gebeurd natuurlijk wel regelmatig).
Worden gewoon automatisch geupdate.

Ik heb een aantal apps die ik met een buitenlands Apple ID zijn aangekocht en die worden gewoon iedere keer netjes geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 22:39
Op mijn 15 pro Max met iOS 18.0.1 wil ik graag de foto’s waar ik een “hartje” aan heb gegeven zien. In iOS 17 was hier een aparte map/titel voor, deze kan ik nu echter niet meer vinden.

Ik kijk er vast omheen, maar kan iemand me wegwijs maken?😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
JimmyJoness schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:47:
Op mijn 15 pro Max met iOS 18.0.1 wil ik graag de foto’s waar ik een “hartje” aan heb gegeven zien. In iOS 17 was hier een aparte map/titel voor, deze kan ik nu echter niet meer vinden.

Ik kijk er vast omheen, maar kan iemand me wegwijs maken?😀
Ik heb hem staan bij vastgemaakte verzamelingen > favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Greatsword schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Let op dat er tegenwoordig wat maatregelen zijn getroffen. Ik ben hier helaas tegen aan gelopen en er was niks aan te doen behalve de tijd uitzitten.

[Afbeelding]
Dit maakt het wisselen tussen accounts dus eigenlijk haast onmogelijk.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Let op dat er tegenwoordig wat maatregelen zijn getroffen. Ik ben hier helaas tegen aan gelopen en er was niks aan te doen behalve de tijd uitzitten.

[Afbeelding]
Ik krijg deze melding ook regelmatig maar heb er eigenlijk nog nooit nadeel van ondervonden maar ik heb dan ook geen automatische downloads aan staan, verder werkt alles gewoon.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Korte vraag: is het niet zo bij een encrypted backup via iTunes/macOS dat je niet alle wachtwoorden, bankapps, Apple Pay opnieuw hoeft te regelen bij het herstellen en terugzetten van de reservekopie in tegenstelling tot iCloud?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:21:
Korte vraag: is het niet zo bij een encrypted backup via iTunes/macOS dat je niet alle wachtwoorden, bankapps, Apple Pay opnieuw hoeft te regelen bij het herstellen en terugzetten van de reservekopie in tegenstelling tot iCloud?
Jawel, Apple Pay moet je opnieuw configureren en in mijn geval de bank app van de ABN AMRO ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:40:
[...]

Jawel, Apple Pay moet je opnieuw configureren en in mijn geval de bank app van de ABN AMRO ook.
Dan zit er dus niet zoveel verschil meer in iCloud of macOS. Thanks!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:21:
Een bank app zal je sowieso altijd opnieuw moeten instellen, het zelfde als Apple pay opties.
Dit is gewoon een extra veiligheid van de bank, en lijkt mij op zich niet meer dan logisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Een bank app zal je sowieso altijd opnieuw moeten instellen, het zelfde als Apple pay opties.
Dit is gewoon een extra veiligheid van de bank, en lijkt mij op zich niet meer dan logisch :).
Eens, maar voorheen was er wel een verschil tussen een reservekopie via iTunes en iCloud. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Oei we updaten lekker door. Nu net “leuke” AI dingen: iOS 18.2 beta now available with Genmoji, Image Playground, ChatGPT, iPhone 16 Visual Intelligence, and more

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_DoAQm1xTiErzPezOzi6dUfgGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UyxvqBLMCett9LeVKz7Q8U29.png?f=fotoalbum_large

Edit: Ook weer op wachtrij, hopen dat die net zo snel gaat als de wachtrij met 18.1 beta 1.

Gaat super snel. Inmiddels access.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEYJjdHW8KPVQ8S7wBJ2uestoVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LK3bZthf16J7pPt1VGcYB8GJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guDeVW9E0U7qz0LJIaf4fveOhXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozRq1vjo8p00Qhbl7lxJG7ny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS7LRbESyYoQF0d6Q3zx82X1Itc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OASToWoC93IAg54LZfpzgIPW.jpg?f=fotoalbum_large

Dog playing in the water on a skateboard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OORwUWo2jL9l7BretVoiD8-ya-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1Mq4dTxIEF0WOkejQ5zlUJV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 151% gewijzigd door Donstil op 23-10-2024 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De afbeeldingen zoek machine wil nog niet echt lekker maar chatGPT integratie gaat al wel prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA-pKyoqk6J3FikYQu82MqrU0VY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1W2btWPeQB9yWHZe7hBHP5XO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOoZ6M1ElI3oMac6uSCkrh_cIBA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hyPFZuIZIdDtXhQR7QAsTmod.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6U5oONvo-d_yjy9MYHvX-7-PdAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZPtL3RGE4rPC3bDOgGp6C3M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hA6oPp-09WbSUEKeeWX2bO4xxQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M4bPcJgq8lcnUi8rgbsYo8Ao.png?f=fotoalbum_large

Edit: ChatGPT kan zonder inlog gebruikt worden maar wil je alle/betaalde functies dan zal je moeten inloggen met je eigen ChatGPT account.

Wel kan je de “weet je zeker dat Siri dit naar chatGPT mag sturen” meldingen uitzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 23-10-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
Zie de nieuwe mail layout bij mij nog niet terugkomen trouwens :)

Zou in 18.2 moeten zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2o12QdyHcAMKFJ3Wp6AChtGruM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m1z4vRs0pZiVQ9t4XWjUQwxJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mprkooij schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:23:
Zie de nieuwe mail layout bij mij nog niet terugkomen trouwens :)

Zou in 18.2 moeten zitten.

[Afbeelding]
Werkt hier al wel. Al is het inhoudelijk nog beperkt aangezien het alleen met de engelse taal mails goed werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkSJCdui0_SU-lAvy4VAz8Cj6PQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcVTXuyClkh2OedvP7EHWBea.jpg?f=fotoalbum_large

Categoriseren werkt al wel prima zo te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 23-10-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
hmmmmmm, lijkt erop dat als je Apple Intelligence niet aan hebt staan, de mail app niet vernieuwd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57
Ik zit nog te twijfelen. Dit is een van de eerste keren dat ik niet gelijk op de beta's duik omdat functies (zonder omweg) niet werken.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:40:
Ik zit nog te twijfelen. Dit is een van de eerste keren dat ik niet gelijk op de beta's duik omdat functies (zonder omweg) niet werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhC6ammzmutARAogC8Ks6xCZ7P8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/6xrWh66dtADBOmKVHSzDeof1.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nog wel redelijk vrij, zoals de EU middel vinger bijvoorbeeld 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2BZlQPclZaSxM3y4aoR6yZ4qvw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/heetms4yGamAIpNx0I0Fok7v.jpg?f=user_large

Of: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DT-5cCZZPosydWGNWWpcSnQHwik=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4GMlmWmgZXLKBDrmgC1mII0h.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVbwKW0VP9STQI3fAp_a3MjQLwU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ui5BsG3gmaPUT0XWtUY7l4Iu.jpg?f=user_large

Het is een hele goeie voor de accu discussie ook, toestel wordt kokend heet en blaast door de accu heen als de AI apps open staan.

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 23-10-2024 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:23:
toestel wordt kokend heet en blaast door de accu heen als de AI apps open staan.
Ik was eigenlijk ook van kamp-afhaak… maar dit is wel verleidelijk :9

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 23-10-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48

TheVMaster

Moderator WOS
Ik was ook alweer afgehaakt, maar op m’n iPad heb ik hem toch maar ff geïnstalleerd. Enige wat me tegenhoudt op mijn iPhone is de ‘requirement’ om een US Store account te gebruiken, al is dat eigenlijk niet een issue begrijp ik. De huidige Apps worden gewoon geüpdatet volgens mij? En abonnementen (aangezien het alleen om je Store account gaat) blijven ook gewoon actief volgens mij?

Hmm..Apple Music hangt dus wel aan je store account, dat werkt niet meer op een device met een US account. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 23-10-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
Inmiddels sta ik al een paar uurtjes in de rij voor Playground. Nog niet aan de beurt. Iedereen zal wel tegelijk zo’n aanvraag gedaan hebben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:33:
Ik was ook alweer afgehaakt, maar op m’n iPad heb ik hem toch maar ff geïnstalleerd. Enige wat me tegenhoudt op mijn iPhone is de ‘requirement’ om een US Store account te gebruiken, al is dat eigenlijk niet een issue begrijp ik. De huidige Apps worden gewoon geüpdatet volgens mij? En abonnementen (aangezien het alleen om je Store account gaat) blijven ook gewoon actief volgens mij?

Hmm..Apple Music hangt dus wel aan je store account, dat werkt niet meer op een device met een US account. :'(
Ja dat laatste is wel irritant ja, ik heb nu 3 maanden proef Apple Music genomen op mijn us account (zat bij de vision) en met dat account mijzelf lid gemaakt van mijn NL Playlists. Dan zie ik daarna wel verder.

Ik heb het alleen op mijn iPhone, met mijn iPad (pro M4) stap ik nu de 18.1 RC er is uit het beta traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:58:
[...]

Ja dat laatste is wel irritant ja, ik heb nu 3 maanden proef Apple Music genomen op mijn us account (zat bij de vision) en met dat account mijzelf lid gemaakt van mijn NL Playlists. Dan zie ik daarna wel verder.

Ik heb het alleen op mijn iPhone, met mijn iPad (pro M4) stap ik nu de 18.1 RC er is uit het beta traject.
Dat zou idd nog wel kunnen. Al heb ik volgens mij op m’n US account ook nog iTunes tegoed staan. Maar goed, aangezien ChatGPT met z’n nieuwe voice ook in de Eu beschikbaar is kan het toch niet lang meer duren voordat ook Apple (en MS Copilot) beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:54:
Inmiddels sta ik al een paar uurtjes in de rij voor Playground. Nog niet aan de beurt. Iedereen zal wel tegelijk zo’n aanvraag gedaan hebben. :-)
Ja, hier duurt het ook al ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Dennisweb schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:54:
Hier hetzelfde… duurt echt lang! Was ook er niet vanaf 19u bij, pas rond 21u..

Deze update, vooral GenMoji, daar heb ik zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Noem mij "late to the party" maar ik kom er dus vanochtend pas axchter dat je tegenwoordig in Calender kunt inzoomen zodat de inhoud van afspraken zichtbaar wordt.

Huisgenoten van mij gebruikten om deze reden dus altijd een third party app omdat de standaard Calander app van Apple dit niet had.

Of zat dit er al langer in en word ik nu pas wakker?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:00
Eric H schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:09:
Noem mij "late to the party" maar ik kom er dus vanochtend pas axchter dat je tegenwoordig in Calender kunt inzoomen zodat de inhoud van afspraken zichtbaar wordt.

Huisgenoten van mij gebruikten om deze reden dus altijd een third party app omdat de standaard Calander app van Apple dit niet had.

Je wordt nu pas wakker. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ChrisM schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Hier hetzelfde… duurt echt lang! Was ook er niet vanaf 19u bij, pas rond 21u..

Deze update, vooral GenMoji, daar heb ik zin in!
Het duurt wel heel lang nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:23:
Het is nog wel redelijk vrij, zoals de EU middel vinger bijvoorbeeld 😏

[Afbeelding]

Of: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een hele goeie voor de accu discussie ook, toestel wordt kokend heet en blaast door de accu heen als de AI apps open staan.
Oke ik ben overtuigd door die plaatjes. Wat was het ook alweer? Amerikaanse Store ID en taal op Engels toch?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:09

mv1

SgtElPotato schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Oke ik ben overtuigd door die plaatjes. Wat was het ook alweer? Amerikaanse Store ID en taal op Engels toch?
Yep!

Sta overigens nog steeds in de wachtrij voor Genmoji & image playground.

[ Voor 13% gewijzigd door mv1 op 24-10-2024 11:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

OS en Siri engels, store land waar AI wel beschikbaar is/komt.
Je main Apple Account kan gewoon op NL blijven.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 24-10-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40
Eric H schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:09:

Inzoomen? Hoe doe je dat dan? Bedoel je in landscape week modus meer ziet na pinchen?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
Kassad schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Inzoomen? Hoe doe je dat dan? Bedoel je in landscape week modus meer ziet na pinchen?
Nee, in portrait mode.
Je hebt rechtsbovenin je scherm (naast het vergrootglas) nu de optie om te kiezen uit drie weergave-modi.
Compact; gestapeld en details

Bij compact zie je alleen gekleurde balkjes (obv kleur van je agenda) dat er een afspraak is.
Bij gestapeld zie je meerdere balkjes onder elkaar, zonder de inhoud van de afspraak te zien.

Wanneer je kiest voor details, zie je (de naam zegt het al) ook de details.
Maar hier kun je dan vervolgens nog (door pinch/zoom) nog verder op inzoomen.

En dat had ik nog niet eerder ontdekt.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Links onder op vandaag klikken en op hamburgermenu naast vergrootglas op lijst drukken.
Zo kun je gewoon door je agenda scrollen. en is overzichtelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
World breaking news

nu punt nl eindelijk een dark icon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Aiii

何これ

Sinds wanneer hebben ze het gedrag van een tik met de Pencil op de Safari adresbalk eigenlijk gefixed? Vroeger kreeg je dan een cursor op de plek waar je tikte en moest je drie keer tikken voor een full select. Nu krijg je dat meteen met de eerste tik. Long overdue, maar dat had best een big deal news item mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40
Eric H schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Nee, in portrait mode.
Je hebt rechtsbovenin je scherm (naast het vergrootglas) nu de optie om te kiezen uit drie weergave-modi.
Compact; gestapeld en details

Bij compact zie je alleen gekleurde balkjes (obv kleur van je agenda) dat er een afspraak is.
Bij gestapeld zie je meerdere balkjes onder elkaar, zonder de inhoud van de afspraak te zien.

Wanneer je kiest voor details, zie je (de naam zegt het al) ook de details.
Maar hier kun je dan vervolgens nog (door pinch/zoom) nog verder op inzoomen.

En dat had ik nog niet eerder ontdekt.....
Well I’ll be… die kende ik ook nog niet, dank! Ik zit altijd in “lijst” modus en dan werkt dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 24-10-2024 18:42 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Gewoon nog steeds niet. Wat een enorme wachtlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:17:
[...]

Gewoon nog steeds niet. Wat een enorme wachtlijst.
Bizar wel. Of zouden ze door hebben dat we in NL zitten en daarom achteraan de rij gezet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
TheVMaster schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

Bizar wel. Of zouden ze door hebben dat we in NL zitten en daarom achteraan de rij gezet zijn?
Zit @Donstil in Amerika, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dit moment helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Solid profiel pic! :D

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 19:51
Yonix schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:06:
Voorheen kon je fijn ‘frame voor frame’ scrollen in een filmpje (Foto-app). In iOS18 kan dat niet meer? :s

Dan nog even over het batterijgebruik: ik merk echt dat dit er, sinds iOS18 (geïnstalleerd op 16-09), op achteruit is gegaan (13 Mini). Ik doe al niet zoveel op mijn Mini 13, enkel wat browsen, mail en messaging, echter de 48 uur die ik voorheen met gemak haalde is nu beperkt tot iets meer dan een dag. En dat met alle batterijbeperkingen en optimalisaties die, sinds de eerste dag dat ik dit toestel heb, ingesteld staan.

Ik zie ook dat de batterijcapaciteit is gedaald naar 96%. Dat is dus 4% in 13 maanden. Ik zet even mijn ‘aluminium hoedje’ op, maar het zou mij niets verbazen als per nieuwe iOS-release de oude toestellen bewust slechter gaan presteren (door allerlei softwarematige tweaks), zodat de consument sneller naar een nieuwer model wordt gepusht. /conspicary
Mijn batterijpercentage ging voorheen 's nachts met 1 à 2 procent omlaag, maar nu is het tussen de 4 en 6 procent. Ook is mijn batterijcapaciteit (misschien puur toeval) met 1% gedaald na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
nazimv schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:14:
[...]

Mijn batterijpercentage ging voorheen 's nachts met 1 à 2 procent omlaag, maar nu is het tussen de 4 en 6 procent. Ook is mijn batterijcapaciteit (misschien puur toeval) met 1% gedaald na de update.
Toevallig vannacht getest: met vliegtuigmodus aan (via ‘Opdrachten’ van 23:30u - 06:30u) is mijn batterijpercentage 8% gedaald. Dat vind ik best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
[...]

Op Reddit (iOSbeta) ook een grote groep mensen (US, UK) die geen toegang hebben en ook al lang wachten. Dus denk niet dat het door NL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Yonix schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 06:57:
[...]

Toevallig vannacht getest: met vliegtuigmodus aan (via ‘Opdrachten’ van 23:30u - 06:30u) is mijn batterijpercentage 8% gedaald. Dat vind ik best veel!
Als vliegtuig modes aangaat, dan blijft wifi en bluetooth wel aan standaard.
Heb je deze ook apart uitgezet via een opdracht of zelf even handmatig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
Carlos0_0 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:07:
[...]

Hmmz, ik was in de veronderstelling dat 'vliegtuigmodus' alle draadloze verbindingen verbreekt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Yonix schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Hmmz, ik was in de veronderstelling dat 'vliegtuigmodus' alle draadloze verbindingen verbreekt. :S
Ik heb nog even getest maar denk dat er iets veranderd is dan, wifi gaat wel uit. maar Bluetooth blijft aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zou niet handig zijn nu tegenwoordig bijna alle vliegtuigen wifi hebben en je daar met Bluetooth headsetjes naar filmpjes wil kijken of muziek luisteren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2024 10:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[...]

Speciaal even voor jou gemaakt met AI:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2oFPAZOkzs8s2ipzVaV9Hiq2W0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kzWy6RO6YEnANrsiEkuh49PU.webp?f=fotoalbum_large

Of natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgbsRdWJm1ZS9ndppK2nSv7WdRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4ghqvRmh7CveSL6yjF4x6NZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 25-10-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:33
[...]

Vliegtuigmodus gaat naar de laatste status van de vliegtuigmodus, in mijn ervaring. Juist in het vliegtuig heb je bv wel Bluetooth en wifi aan terwijl vliegtuigmodus actief is. Anyway, hangt dus van de vorige status af in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Carlos0_0 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:07:
[...]

Volgens mij niet toch, hij blokkeert volgens mij wel alles (behalve connecties naar je iOS devices, zoals Apple Watch). W T F hij houdt hier ook mijn Wifi actief en zet alleen mobiele data uit.

wachten duurt trouwens wel heel erg lang

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Vliegtuigmodus gaat naar de laatste status van de vliegtuigmodus, in mijn ervaring. Juist in het vliegtuig heb je bv wel Bluetooth en wifi aan terwijl vliegtuigmodus actief is. Anyway, hangt dus van de vorige status af in mijn geval.
Dit klopt helemaal idd. Als je dus in Airplane mode wifi uitzet, dan gaat het volgende keer ook uit bij Vliegtuigmodel en als je het niet uitzet (of weer aanzet), dan gaat het de volgende keer ook weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Yes, dit klopt. Hij onthoudt of je de vorige keer bluetooth en wifi aan had, en doet dat weer. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/108785

Vliegtuigmodus is eigenlijk vooral om je mobiele telefoonverbinding uit te zetten, die stoort namelijk met de frequenties die ook door vliegtuigen worden gebruikt om te communiceren. Alleen in Amerika, trouwens, in Europa gebruiken ze andere frequenties. Zie https://www.quest.nl/tech...modus-tijdens-een-vlucht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Carlos0_0 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Ik heb nog even getest maar denk dat er iets veranderd is dan, wifi gaat wel uit. maar Bluetooth blijft aan.
En als ik me niet vergis blijft de GPS-ontvanger ook aan in vliegtuigmodus.
Dat is een flinke energieslurper hoor!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Hippe Lip schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

O dat zou kunnen inderdaad, en kan idd best wel energie gebruiken(Wat op zich niet zo gek is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Hippe Lip schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Als je telefoon stil ligt, dan verbruikt GPS echt niet zo veel, hoor. de iPhone heeft door dat ie niet beweegt, dus dan hoeft GPS ook niet geüpdatet worden en zal het verbruik nihil zijn. Pas bij beweging, en eigenlijk vooral pas bij actief gebruik (met bijv. navigatie apps etc) zal de GPS meer gaan verbruiken, maar dat lijkt me 's nachts niet het geval. Apple heeft dat echt wel geoptimaliseerd.

Denk ik. Kan er natuurlijk naast zitten! :) Ik baseer het deels bijv. op https://www.reddit.com/r/...luetooth_gps_and_wlan_is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Nu online
ChrisM schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Als je telefoon stil ligt, dan verbruikt GPS echt niet zo veel, hoor. de iPhone heeft door dat ie niet beweegt, dus dan hoeft GPS ook niet geüpdatet worden en zal het verbruik nihil zijn. Pas bij beweging, en eigenlijk vooral pas bij actief gebruik (met bijv. navigatie apps etc) zal de GPS meer gaan verbruiken, maar dat lijkt me 's nachts niet het geval. Apple heeft dat echt wel geoptimaliseerd.

Denk ik. Kan er natuurlijk naast zitten! :) Ik baseer het deels bijv. op https://www.reddit.com/r/...luetooth_gps_and_wlan_is/
En ik denk dat......
Vliegtuigmodus, dus je zit in een vliegtuig.
Reken maar dat de GPS ontvanger dan hard moet werken om de GPS locatie steeds bij te werken.

Hence, hoger batterij verbruik.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

bij mij zijn het al jaren Garmin Connect app en find my app de boosdoeners qua batterijverbruik.. ik kan gerust 6 a 12% verliezen in de nacht.. soms maar 2a3% .. ik ben nu aan het testen of het helpt om bluetooth in de nacht uit te zetten...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn zwagertje heeft vanmorgen 18.2 geïnstalleerd en uurtje op de wachtlijst gestaan. Lijkt dus ook wel snel te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:50:
Mijn zwagertje heeft vanmorgen 18.2 geïnstalleerd en uurtje op de wachtlijst gestaan. Lijkt dus ook wel snel te kunnen.
Hier vanaf release al in de wachtrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Eric H schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:04:
[...]

En ik denk dat......
Vliegtuigmodus, dus je zit in een vliegtuig.
Reken maar dat de GPS ontvanger dan hard moet werken om de GPS locatie steeds bij te werken.

Hence, hoger batterij verbruik.
:P Het ging over vliegtuigmodus terwijl je slaapt, en dan het energieverbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Donstil schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:50:
Oh echt??! Das gek!
Heeft iemand al geprobeerd opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Oh echt??! Das gek!
Heeft iemand al geprobeerd opnieuw te installeren?
Ja vreemd he. Dacht daarom meld ik het toch ff, omdat sommige hier al lang in de rij staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Maandag om 18:00 kunnen we 18.1 al downloaden. In Amerika gaat de wintertijd pas later in. Scheelt weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
iPhone 14. iOS 18.0.1

Ik heb een bug in Safari waarbij de addressbalk niet meer tevoorschijn komt als ik Safari open. Niets helpt. Ik moet dan de app killen en opnieuw openen waarna de balk er weer is. Gebeurt niet iedere keer maar wel regelmatig. Met name als ik langere tijd niet in safari ben geweest. Heeft iemand anders dat ook?

Safari is locked met faceid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
https://www.reddit.com/r/iOSBeta/s/l5B3LxCxmd

Iemand heeft contact opgenomen met Craig van Apple. Die geeft aan dat het echt een wachtlijst is en het weken kan duren voordat je toegang krijgt tot Image Playground.

[ Voor 12% gewijzigd door ChrisM op 26-10-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:06:

Iemand heeft contact opgenomen met Craig van Apple. Die geeft aan dat het echt een wachtlijst is en het weken kan duren voordat je toegang krijgt tot Image Playground.
Maar lijkt vreemd genoeg dus super willekeurig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
ChrisM schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:06:

Het komt de dus wel weer goed uit dat een groot deel van de wereld weer eens niet mee mag doen. Ze kunnen het niet eens aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:03
Ik heb sinds een uur ongeveer toegang. Op wachtlijst sinds ~19:40 op avond van release van beta. Ben sinds gister wel in VS, weet niet of dat een factor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Het is nog een beta, dus ik gok dat ze op de achtergrond 'rustig' aan het opschalen zijn en dat ze daarom voor een wachtlijst hebben gekozen. Slimme keuze denk ik, want op deze manier zorg je ervoor dat er genoeg capaciteit is voor iedere gebruiker.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:42:
Het is nog een beta, dus ik gok dat ze op de achtergrond 'rustig' aan het opschalen zijn en dat ze daarom voor een wachtlijst hebben gekozen. Slimme keuze denk ik, want op deze manier zorg je ervoor dat er genoeg capaciteit is voor iedere gebruiker.
Ja dat lijkt mij ook, het is nu “uitgerold” in de aller eerste beta. Goeie test om te kijken hoeveel resources er voor laag 2 nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Ja dat lijkt mij ook, het is nu “uitgerold” in de aller eerste beta. Goeie test om te kijken hoeveel resources er voor laag 2 nodig zijn.
+ het maakt de 'hype' alleen maar groter. supply and demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Niet bij iedereen, ik zit bijv helemaal niet te wachten op al die ai dingen van iOS ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Niet bij iedereen, ik zit bijv helemaal niet te wachten op al die ai dingen van iOS ;).
Nou dan woon je in de goeie regio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Ja dat ook idd, wordt er weer over geschreven enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Hier niks. En Craig zegt het niet voor niets: het is een wachtlijst. Reken er maar niet op: voor de kerst zijn wij niet door die wachtlijst heen. Behalve @Donstil dan.

Zullen we maar een Playgroundcrisis uitroepen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Dennisweb schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:24:
[...]

Hier niks. En Craig zegt het niet voor niets: het is een wachtlijst. Reken er maar niet op: voor de kerst zijn wij niet door die wachtlijst heen. Behalve @Donstil dan.
En z'n zwager niet vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:50
Twijfel of het hier moet, maar mogelijk is het een iOS18 dingetje. Ik krijg het niet voor elkaar de Hue lampen te bedienen in het bedieningspaneel.

In het bedieningspaneel heb ik een regelaar toegevoegd voor Woning. Ik heb een scène gemaakt voor de lampen in de woonkamer en deze ook geselecteerd in het bedieningspaneel. Als ik hier op druk gebeurt er echter niks, zie ik iets over het hoofd wellicht? Via de Woning app zelf reageren de lampen wel.

*edit: schiet mij maar lek, nu werkt de regelaar ineens wel na nog een keer in de woning app de lampen aan en uit te zetten. Bijna net als thuis, zodra ik aan de vrouw vraag waar iets ligt zie ik het ineens :')

[ Voor 30% gewijzigd door Southern Sun op 28-10-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:37
En daar zijn de nieuwe updates! Bijzonder, 18.1 is niet gelijk aan de RC versie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Splinter Cell schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:21:
Maandag om 18:00 kunnen we 18.1 al downloaden. In Amerika gaat de wintertijd pas later in. Scheelt weer. ;)
Update: Ze zijn nu al uit. Wat een aparte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Kunnen wij nu ook al gebruik maken van die clean up functie in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:08:
Niet zonder door wat hoepels te springen om AI te kunnen activeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 28-10-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:08:
AI is niet beschikbaar in de EU dus nee, volgend jaar april.
Anders Amerikaans account maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Splinter Cell schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Update: Ze zijn nu al uit. Wat een aparte tijd.
De update als je wel wilt updaten maar geen veranderingen wenst :+

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 28-10-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

De update als je wel wilt updaten maar geen veranderingen wenst :+
Ik vond de update ook bizar snel gaan op mijn 15 pro max, hoefde alleen versie nummer bij te werken zeker :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Ik vond de update ook bizar snel gaan op mijn 15 pro max, hoefde alleen versie nummer bij te werken zeker :+ .
Haha ja zou zomaar kunnen ;)
(Al is de firmware wel overal gelijk natuurlijk 🤫)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Heeft iemand een deftige rekenmachine als widget? Ik heb er al wat geprobeerd maar die hebben altijd een input delay wanneer je iets wilt uitrekenen. Echt verschrikkelijk gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
pina schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:48:
Heeft iemand een deftige rekenmachine als widget? Ik heb er al wat geprobeerd maar die hebben altijd een input delay wanneer je iets wilt uitrekenen. Echt verschrikkelijk gewoon
Geen widget maar de rekenmachine nu wel onder de sneltoets op het toegangsscherm. Maakt het ook vlot beschikbaar.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
Wellicht dat Nederlands er toch bij zit:
and in April, a software update will deliver expanded language support, with more coming throughout the year. Chinese, English (India), English (Singapore), French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Spanish, Vietnamese, and other languages will be supported.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hk12nl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Wellicht dat Nederlands er toch bij zit:
and in April, a software update will deliver expanded language support, with more coming throughout the year. Chinese, English (India), English (Singapore), French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Spanish, Vietnamese, and other languages will be supported.
Verwacht eerder dat NL en andere “kleinere” talen in september bij iOS 19 volgen..

Maar we zullen zien in april.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
TheKerremenke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

Verwacht eerder dat NL en andere “kleinere” talen in september bij iOS 19 volgen..

Maar we zullen zien in april.
Eens maar ik bedoelde meer dat het nog niet uitgesloten was 😃

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
hk12nl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

Eens maar ik bedoelde meer dat het nog niet uitgesloten was 😃
Zou mooi zijn. ChatGPT kan ook prima Nederlands, dus dan moet Apple dat ook wel lukken zou je zeggen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SgtElPotato schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Zou mooi zijn. ChatGPT kan ook prima Engels, dus dan moet Apple dat ook wel lukken zou je zeggen.
ChatGPT spreekt zelfs zonder problemen Nederlands, snap niet waarom dat dan ineens een issue zou moeten zijn.
Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.