Zijn er hier mensen die MacOS Sequoia (of Sonoma) op een externe SSD hebben geïnstalleerd en daar nu ook vanaf kunnen booten?
Ik ben echt de hele middag bezig geweest om het voor elkaar te krijgen maar het lukt niet meer. Zeker 8x geprobeerd. Paar maanden terug met de Beta geen enkel probleem op een Samsung T7.
Ik doe echt elk jaar meerdere schone installaties dus de stappen kan ik inmiddels dromen. Het gaat hier om een MacBook Pro M1 Max.
Wat ik allemaal al gedaan heb:
Samsung T7 en een T9 volledig geformatteerd (er staat dus helemaal geen software o.i.d. meer op), Verschillende USB-C kabels en poorten geprobeerd.
macOS Sonoma/Seqouia gedownload via de Apple Store. Het installatiebestand staat dan ook gewoon netjes tussen de Apps. (Alternatief geprobeerd om via
https://mrmacintosh.com/m...load-directly-from-apple/ ) rechtstreeks het installatiebestand te downloaden.
Na het downloaden geprobeerd om het OS rechtstreeks te installeren op de T7 of T9.
Ook geprobeerd om eerst een bootable USB te maken en dan vanaf daar de installatie uitvoeren.
De opstartbeveiliging aangepast zoals hieronder zodat je ook gewoon daarvandaan kan booten
De installatie lukt gewoon volledig, echter bij het opnieuw opstarten Boot hij niet vanaf de T7 of T9.
Als ik in Finder kijk, lijkt het alsof de installatie wel gewoon helemaal gelukt is.
Als ik de Mac opnieuw opstart en de Powerknop ingedrukt houdt om de opstart opties te laden zie ik ook de T7 of T9, als ik daar echter op klik om op te starten gebeurt er niks.
Als ik gewoon vanaf mijn Macbook opstart (Sonoma) en daar de opstartschijf probeer aan te passen, blijf ik onderstaande melding krijgen.
Na wat googelen (" macos sequoia samsung t7 not booting ") kwam ik wat Reddit berichten tegen van meer mensen die hier tegen aanlopen maar niks lijkt te werken.
Ik kwam ook een artikel tegen om de DFU USB-C poort te gebruiken voor de installatie en ook dat zorgt niet voor de oplossing.
Ik kan nu dus zowel Sonoma als Sequoia niet booten vanaf de externe SSD's.
https://support.apple.com/en-us/120694
Heeft iemand nog raad, want ik snap er echt niks meer van en zoals ik al zei doe ik dit normaliter jaarlijks zonder problemen.