Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:11
Diverse mailaccounts van Microsoft in Apple mail blijven om ww vragen.
Het gaat om hotmail en live accounts (3 totaal)

De ww die ik gebruik zijn 100% de juiste, in webmail en Spark mail werken ze nl wel.
Ook op de iPhone werkt het prima met Apple mail.

Account verwijderen in Apple mail en opnieuw toevoegen is niet de oplossing.

Als Apple mail om het ww vraagt accepteert hij het 9 van de 10 niet en dan ineens weer wel, nogmaals het ww is juist. Het werkt dan weer even (1 dag meestal) en daarna gaat het weer fout.

Gebuikte hard en software
MacBook Air m2
Sonoma 14.6.1

Overigens heeft mijn vrouw (MacBook Air m1) er ook last van.

Andere email accounts (Ziggo ed) werken wel goed in Apple mail

Beste antwoord (via Stevie07 op 20-08-2024 17:22)

Anoniem: 1146155

Via welke optie meld je je account aan? Bij mij hielp het om het bestaande account te verwijderen en opnieuw aan te melden als een "Microsoft Exchange"-account, waar ik voorheen altijd de optie "Andere Mail-account" gebruikte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQWQ8AfDWeLT4BVMaRA2COhjqo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39csifoZ9x6tnPfTWnfS4A82.png?f=fotoalbum_large

Bij de optie "Andere Mail-account" gebruik je trouwens de zogeheten app-wachtwoorden van Microsoft, en niet je eigen wachtwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sluit Mail. Open Sleutelhangertoegang, zoek het opgeslagen antwoord voor het betreffende account op en verwijder die. Je kunt het account in Mail gewoon laten staan, de eerstvolgende keer dat je het waarheid weer in moet voeren kies je er voor om die op te slaan zodat het weer goed in Sleutelhangertoegang staan.

Soms valt er een bitje om in Sleutelhangertoegang waardoor je steeds opnieuw de vraag krijgt om het wachtwoord in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
Bedankt maar ik gebruik geen sleutelhangertiegang voor mail ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook niet lokaal op de Mac? Open daar eens de app Sleutelhangertoegang en kijk of het wachtwoord er in staat. Dit heeft niets te maken met de cloud-versie van Sleutelhanger die je wel of niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vergelijkbare problemen had ik bij Thunderbird (Windows).
Altijd gewerkt, maar sinds augustus problemen op meerdere computers.
Soms werkte aanmelden wel en soms weer niet.
Volgens de mail die ik van Microsoft ontving zijn ze bezig met uitfaseren van aanmelden via een user id + wachtwoord (volgens mij per september).
Het lijkt wel of die foutmeldingen een soort waarschuwingen zijn.
De meeste mail clients zijn inmiddels aangepast, in ieder geval Thunderbird.

Voor de juiste mail settings is het meestal voldoende om het account opnieuw aan te melden.
De mail client zou zelf de juiste instellingen moeten kiezen voor het mail adres.
Belangrijk is dan in ieder geval voor authenticatie voor OAuth2 te kiezen (bij Thunderbird tenminste).
Je krijg dan eenmalig een browser pop-up waarbij je je blij Outlook moet aanmelden.
Daarna werkt alles weer en komen er geen foutmeldingen meer.

Als de mail client niet automatisch de juiste settings kiest, dan kun je het ook zelf instellen.
De settings voor Thunderbird op Mac staan hier: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1406094
Mogelijk dat deze settings ook voor jou werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1146155

Via welke optie meld je je account aan? Bij mij hielp het om het bestaande account te verwijderen en opnieuw aan te melden als een "Microsoft Exchange"-account, waar ik voorheen altijd de optie "Andere Mail-account" gebruikte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQWQ8AfDWeLT4BVMaRA2COhjqo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39csifoZ9x6tnPfTWnfS4A82.png?f=fotoalbum_large

Bij de optie "Andere Mail-account" gebruik je trouwens de zogeheten app-wachtwoorden van Microsoft, en niet je eigen wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
Ik gebruik inderdaad andere mail account.
Exchange account aangemaakt, nu even afwachten of dat de oplossing is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:17

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Dat is de oplossing.
Hier ook meerdere macs ingesteld met hotmail en outlook adressen via de exchange server optie en alles werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie07
Exchange gebruiken lijkt inderdaad de oplossing.

Bedankt !!

Wel gaan en komen er veel mailtjes in de spambox, meer als voorheen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Stevie07 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:22:
Exchange gebruiken lijkt inderdaad de oplossing.

Bedankt !!

Wel gaan en komen er veel mailtjes in de spambox, meer als voorheen lijkt het.
Spam in hotmail/outlook is een bekend verschijnsel. Er is een langlopend topic hierover.

Het is en tijd hem slecht geweest, toen een maand of 6 geleden weer goed en nu een tijdje weer matig.

[ Voor 13% gewijzigd door Boeryepes op 20-08-2024 17:46 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:33
Ik heb exact hetzelfde met mijn Air M2, fijn dat er al een topic over is. Ik ga de oplossing toepassen.
Pagina: 1