[macOS 15 Sequoia] - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:42:
[...]

Ja, heb ik. In principe kom je een eind met de simulator in Xcode, maar helaas heb je geen toegang tot de App Store en kun je niet inloggen met een eigen Apple Account. Net nog geprobeerd om via de browser in de simulator in te loggen op Microsoft Teams, dat lukt ook niet.

Dit zal dus niet het middel zijn waar je naar op zoek bent. :/
Daar was ik ook al een beetje bang voor. Als ik alle beschrijvingen van mogelijke emulatoren lees is het het allemaal nét niet wat ik zoek. Toch dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:57
Dennisdn schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:48:
[...]

Daar was ik ook al een beetje bang voor. Als ik alle beschrijvingen van mogelijke emulatoren lees is het het allemaal nét niet wat ik zoek. Toch dank!
Je had volgens mij toch een bedrijf genaamd Corellium die ook volgens mij IOS Emulators aanbood ? Ik weet alleen niet of je met dat de App Store op kan, maar ik herinner het me nog omdat Apple een rechtzaak tegen dit bedrijf had aangespannen (iets met Jailbreaks end testen etc)

Maar misschien is hun Emulator iets voor je? Je kan je er in verdiepen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Veli_kavlak schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Je had volgens mij toch een bedrijf genaamd Corellium die ook volgens mij IOS Emulators aanbood ? Ik weet alleen niet of je met dat de App Store op kan, maar ik herinner het me nog omdat Apple een rechtzaak tegen dit bedrijf had aangespannen (iets met Jailbreaks end testen etc)

Maar misschien is hun Emulator iets voor je? Je kan je er in verdiepen eventueel?
Dank, ik ga er naar kijken! Maar die Appstore enzo zijn wel belangrijk omdat ik MDM software moet kunnen downloaden. Maar misschien moet ik mij er maar bij neerleggen gewoon weer aan Windows te wennen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 15:24
Ik ervaar momenteel spontaan uitvallen van de bluetooth op mijn iMac m1, dat is nu al de tweede keer dat eerst de muis en het keyboard uitviel, overigens waren deze wel gewoon opgeladen.
Verder blijft alles gewoon werken maar ik moet de iMac rebooten en dan werkt alles weer prima.
Wat kan hier een oorzaak van zijn want dit heb ik eerder nooit meegemaakt.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:19

amphora

Websites & Fotografie

Sinds de laatste update vindt spotlight helemaal geen apps meer. Zelfs de stock apps niet.
Herkent iemand dit probleem?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:33:
Sinds de laatste update vindt spotlight helemaal geen apps meer. Zelfs de stock apps niet.
Herkent iemand dit probleem?
Nee niet, hier werkt alles via spotlight na update 15.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31

Thandor

SilverStreak

Bij mij had Spotlight een korte tijd nodig om opnieuw te indexeren (~halve minuut, maar gezien ik Spotlight veel gebruik had ik het meteen door). Je kunt de index ook handmatig opnieuw doen. Via Google kom je talloze artikelen tegen die je vertellen hoe je dit aan kunt pakken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik was mijn bestanden wat aan het opruimen en zag dat Systeemgegevens 48gb bevat. Nu las ik dat dit beetje een vergaarbak is, maar is dit een normale hoeveelheid? Ik heb niet heel veel geïnstalleerd staan en ook nooit gehad. Wel migratie van oude pro naar air m4 512gb gedaan en gebruik 2 Time Machine schijven.

Edit: wel net een iOS backup van 24gb verwijderd. Wellicht zit die nu in een TimeMachine snapshot bij systeemgegevens?

[ Voor 16% gewijzigd door gelukkie op 25-04-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@gelukkie Met een programma als Daisydisk of DiskinventoryX kan je makkelijk door je schijf navigeren om na te gaan waar al je opslagruimte heen gaat.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:26
Of als je half in de terminal leeft; brew install ncdu en dan "ncdu /"

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:46
gelukkie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:57:
Ik was mijn bestanden wat aan het opruimen en zag dat Systeemgegevens 48gb bevat. Nu las ik dat dit beetje een vergaarbak is, maar is dit een normale hoeveelheid? Ik heb niet heel veel geïnstalleerd staan en ook nooit gehad. Wel migratie van oude pro naar air m4 512gb gedaan en gebruik 2 Time Machine schijven.

Edit: wel net een iOS backup van 24gb verwijderd. Wellicht zit die nu in een TimeMachine snapshot bij systeemgegevens?
Die 24GB kan nu best wel in je backups zitten. Met de tooltjes ga je inzicht krijgen welke bestanden er nog hangen. Meestal is dat cache van applicaties en dergelijke. Op het moment dat je SSD volraakt zal macOS zelf met die bestanden aan de haal gaan. Het is in die zin normaal en ook niet zo erg. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 13:32
Heeft iemand hier de portrait mode, studio backlight e.d. in MacOS 15 werkend i.c.m. een externe webcam?

We hebben een webcam (powerConf C200) gekocht voor vaders zodat we hem ook kunnen zien wanneer hij belt vanaf zijn Mac Mini (M4), maar het lijkt erop dat deze functies 'niet beschikbaar' tonen wanneer hij het camera menu opent tijdens het bellen.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
pimsaint schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:54:
Heeft iemand hier de portrait mode, studio backlight e.d. in MacOS 15 werkend i.c.m. een externe webcam?

We hebben een webcam (powerConf C200) gekocht voor vaders zodat we hem ook kunnen zien wanneer hij belt vanaf zijn Mac Mini (M4), maar het lijkt erop dat deze functies 'niet beschikbaar' tonen wanneer hij het camera menu opent tijdens het bellen.
Studio Light en Portrait Mode werken alleen met de ingebouwde camera van een MacBook/iMac of Continuity Camera (iPhone als Webcam gebruiken).
Portretmodus
Vereist een Mac-laptop met Apple silicon waarop de ingebouwde camera wordt gebruikt, of een Mac waarop Continuïteitscamera met een iPhone XR of nieuwer wordt gebruikt.

Studiolicht
Vereist macOS Sonoma of nieuwer op een Mac-laptop met Apple silicon waarop de ingebouwde camera wordt gebruikt, of macOS Sonoma of nieuwer op een Mac waarop Continuïteitscamera met een iPhone 12 of nieuwer wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
ThomasG schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:15:
[...]
Studio Light en Portrait Mode werken alleen met de ingebouwde camera van een MacBook/iMac of Continuity Camera (iPhone als Webcam gebruiken).
[...]
Dankjewel, ik weet niet waarom het mij niet lukte om dit te vinden met Google.

Kortom, geen camera effects op je Mac Mini, Mac Studio of Mac Pro zonder Studio Display?

Erg jammer, daar portrait mode voorheen wel werkte met externe webcams in oudere versies van MacOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
pimsaint schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:46:
[...]

Kortom, geen camera effects op je Mac Mini, Mac Studio of Mac Pro zonder Studio Display?

Erg jammer, daar portrait mode voorheen wel werkte met externe webcams in oudere versies van MacOS.
Heb je geen iPhone?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
De beste man in kwestie heeft een Android telefoon.

Maar het gaat in dezen ook echt over het gemak van een statische webcam; gewoon achter de computer ploffen bij een inkomend video gesprek en bellen maar.

Dat gaat nu natuurlijk ook, het is alleen een beetje jammer dat we die uitstekende studio effects (via de neural engine?) nu niet kunnen gebruiken op een Mac Mini.

Ik dacht even dat het misschien aan instellingen lag, maar uit de bovengenoemde Apple documentatie lijkt het uit de laatste MacOS te zijn gesloopt.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of (later) Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.