Dat iphone mirroring is wat mij betreft wel het hoogtepunt van wwdc, maar ik vraag me echt af of ik het in de praktijk wel (veel) ga gebruiken.
Documenten deelde ik al via icloud en airdrop. En de apps die ik van mijn iphone op mijn MacBook wil gebruiken staan er al (bijna allemaal) op. Die gebruik ik ook als ik de keuze heb liever lokaal. Wat dta betreft zou ik liever willen dat Apple de mogelijkheid van installatie van IOS apps afdwong (al geef ik toe, een aantal gaan dan niet werken als ze dat deden). Notificaties idem, hoewel wel het voordeel is dat What'sapp op de mac uit kan staan en ik nog steeds meldingen krijg.
Met de password app ben ik blij. Geen grote vernieuwing dit, maar de huidige keychain interface is vreselijk. De integratie met apps (zoals safari) is echter wel meestal heel prettig. Voor mij geen reden om naar password over te stappen, maar keychain is al mijn password manager. Dat die voor Windows er aan komt is goed, maar ik gebruik dat privé toch niet (meer). Zou eigenlijk liever willen dat er ook iets voor Linux komt (niet dat ik dat veel gebruik, maar toch...)
Dat window managing vastplakken is een groot pluspunt. Privé boeit het me niet zo enorm, maar zakelijk (met Windows) gebruik ik dat best vaak. Dat is al jaren een van de (weinige) dingen die Windows had en ik in MacOS miste.
En dat hele AI gedoe, we gaan het meemaken... Ik gebruik Siri op de mac al nooit en chatgpt kun je nu ook al gebruiken.
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat ze Lanchpad een keertje onder handen zouden nemen, maar helaas...
[
Voor 11% gewijzigd door
PrimusIP op 12-06-2024 08:02
]