[macOS 15 Sequoia] - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Voorwoord

OP in aanbouw, voorlopig alvast een topic waar we over MacOS Sequoia kunnen discussiëren.

Wat is Nieuw?

Op deze pagina is een overzicht te vinden van de belangrijkste vernieuwingen. https://www.apple.com/macos/macos-sequoia-preview/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C00B6Jif2ZzKTUpD3aGNlt2C7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D9SG6TQpbDrwxzmjGKwDQpmW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jG9CWuB4Ja0XZlCdfQyf5Yr0Umg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0p7AJahFeyfUJ6VZ11ZP3Pjo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUlBsXyx7QreZdRQTWOWMiqZRvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Q1NdhyDfoX00WbjP429FM2u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1OEU4w4NkVUar6Ero4nBugZdQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U9Vpz63eA5lSpjnv1KFEFd6K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdJx_OEM5mLa-zECS1izz1XV9sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/byJATPTo0JMBtQBMQoasIl5V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FLsnRHl5MFdY8EI8RmJjqtAG94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jgvMS7QBAhvo6s4kHXFOROc8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0wXivziZIpjon2Dp1MP_mJCbA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TvDfxXAsMrtnUTjDWWpmq9el.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Greatsword op 10-06-2024 21:09 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lV1RWZnPFbLXjEdyKO-F86DInl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G8hrWK9qwlL4lTZUtUOEgZY6.png?f=fotoalbum_large
zo te zien worden intel Mac's nog ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:49

nelizmastr

Goed wies kapot

AppleFan2007 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:57:
zo te zien worden intel Mac's nog ondersteund
Had ik niet verwacht. Ze mogen dan nog een jaartje, maar daarna zal het wel klaar zijn. Die oudere Intel’s zijn echt wel traag in de machines zonder dedicated videokaart, alle animaties horten en stoten :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:56
Easier Window Tiling zal fijn zijn! Nu afhankelijk van derde programmas om een beetje "fatsoenlijk" te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
nelizmastr schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:00:
[...]

Had ik niet verwacht. Ze mogen dan nog een jaartje, maar daarna zal het wel klaar zijn. Die oudere Intel’s zijn echt wel traag in de machines zonder dedicated videokaart, alle animaties horten en stoten :+
Dat is absoluut merkbaar, ik ben al blij dat de MacBook Air 2018 is afgevallen. Mijn moeder heeft de laatste update onwetende binnen gehaald met all gevolgen vandien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
erg blij met een aparte password app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heel blij met deze update:
  • AI geïntegreerd in allerlei apps
  • Losse passwords app (buh-baai 1Password)
  • Hikes in Maps aanmaken
  • Makkelijk je vensters organiseren (1:1 mijn favoriete feature van Windows gekopieerd)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
En we zijn live!
  • Dat Tiles (Window snapping) is nog een beetje apart, er blijft een paar mm rondom de vensters leeg. Blijf hiervoor denk bij Window Snapping van BetterTouchTool, even uitvogelen hoe ik het kan uitzetten.
  • De nieuwe screensaver is echt saai in vergelijking tot Sonoma, maar gelukkig zijn de screensavers van de AppleTV wel een verademing
  • Passwords ziet er wel echt nice uit, vooral die functie om een groep te maken en te delen. Ideaal als je veel doet/beheerd voor familie etc ;)
  • FaceTime achtergronden ziet er goed uit, lijkt ook veel minder last te hebben van grafische glitches t.o.v. Teams
  • Math in Notes werkt ook gelijk als je = in typt)
  • De Zoom shortcut in Safari kan voor sommige mensen/use cases wel eens handig zijn denk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd88Bsvm1Q0eu3Bz0VNT5UaOKkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NtgZcfqXLrmJC81iWmvSBCvy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ex1jJYRHO3NzoH2SkvKeXCBoPKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ft0iSLtDorFPPXoHMmiX4lPs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s93Ct8LoxgQUzJnZSfvKf1pJGYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h7wkEsTzRL0eLCzcU5oOiXCr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjR9ORIkB8YkDs8jmGAs-J9dJ6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f13GmHGNI2c2OSmRxH7602Cm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p6B2JY83FPngklmvpiKGxNkkMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/voOte5V3BO9L8RFhQldLVDCn.png?f=user_large

[ Voor 92% gewijzigd door Greatsword op 11-06-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zijn de achtergronden/screensavers van Sonoma er ook nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Commendatore schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:29:
Zijn de achtergronden/screensavers van Sonoma er ook nog?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep4Ugh2idyegD_I8_Jz8DhHaxiE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i1sNDBZYHuX7mSvrPDDrOwed.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaczpere
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-11-2024
Werkt bij iemand iPhone Mirroring? Bij mij crasht die meteen.

MacBook Pro 14-inch, Nov 2023 M3 Max 36GB / iPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je in die Passwords app ook bestanden toevoegen zoals pdf of afbeeldingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:30
1Password kan de deuren sluiten :+

Ben benieuwd naar de integratie met de iCloud app voor Windows. Als dat lekker werkt dan ga ik serieus overwegen om over te stappen. Erg blij met die Passwords app, eindelijk weer een goede poging doen om familieleden veilige wachtwoorden te laten gebruiken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Executor16 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 01:05:
Kun je in die Passwords app ook bestanden toevoegen zoals pdf of afbeeldingen?
Nee, alleen tekst notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Fijn dat OTP’s eindelijk kunnen. Doeidoei Google authenticator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
nelizmastr schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:49:
Kan volgens mij in de huidige versie al..? Maar goed, geeft maar weer aan dat een losse app direct meer overzicht geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45
nelizmastr schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:49:
Dit kon al een tijdje, volgens mij al vanaf iOS 16. Hopelijk wordt passkey eens meer ondersteund.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

gielie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:51:
[...]

Dit kon al een tijdje, volgens mij al vanaf iOS 16. Hopelijk wordt passkey eens meer ondersteund.
Ik zie het inderdaad, al is het niet bepaald intuïtief, dan liggen Microsoft en Google nog steeds voor,
maar goed de wachtwoorden app zal dit vast beter kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
So far klinkt alleen de passwords toevoeging een nuttige. Zou me een 1 Password subscriptie schelen. Hopelijk werkt het een beetje soepel en kan ik makkelijk honderden wachtwoorden migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-04 22:34

amaterasu

In memory of Cj

kaczpere schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:06:
Werkt bij iemand iPhone Mirroring? Bij mij crasht die meteen.
Ik krijg heel het iPhone Mirroring überhaupt niet gevonden?
Heb een 16" 2023 Pro met M2 Pro en een iPhone 14 Pro.

Beide draaien nu de developer beta software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
amaterasu schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Misschien heb je voor iPhone Mirroring ook een A17 Pro chip nodig, dus vanaf iPhone 15 Pro.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09
THE_BASE schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Misschien heb je voor iPhone Mirroring ook een A17 Pro chip nodig, dus vanaf iPhone 15 Pro.
Dat is toch niet te hopen...

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
amaterasu schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:02:
[...]

is nog niet actief / te gebruiken in deze allereerste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-04 22:34

amaterasu

In memory of Cj

_Bailey_ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:18:
[...]

is nog niet actief / te gebruiken in deze allereerste beta.
Dat dacht ik ook. Maar de user die ik quote geeft aan dat het bij hem crashed. Dus de feature lijkt toch wel aanwezig.

Verder staat er dit bij de eisen van Apple:

Available on Mac computers with Apple silicon and Intel-based Mac computers with a T2 Security Chip. Requires that your iPhone and Mac are signed in with the same Apple ID using two-factor authentication, your iPhone and Mac are near each other and have Bluetooth and Wi-Fi turned on, and your Mac is not using AirPlay or Sidecar.

Hier voldoet de gehele setup aan. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:11
Ik kan me voorstellen dat het onderliggende systeem niet veel anders werkt dan CarPlay, waarbij de iPhone draadloos een tweede scherm rendert en dat doorstuurt naar het ontvangende apparaat.

Met alle iPhones die CarPlay ondersteunen lijkt me het dan ook erg onlogisch dat dat exclusief zou zijn voor de 15 (Pro). Maar we gaan het zien, ik ben benieuwd.

Verder lijkt Sequoia me een interessante release met veel nuttige functies; ik kan me voorstellen dat wachtwoord managers het nu met de Passwords app wel moeilijk gaan krijgen.

Ik gebruik nu 1Password en ik was graag overgestapt, maar het lijkt er op dat een watchOS-variant van de Passwords app er niet in zit. Eén van de voordelen van 1Password op dit moment vind ik dat ik 2FA codes ook via mijn Watch kan inzien als ik bijvoorbeeld op een vreemde PC inlog.

[ Voor 47% gewijzigd door BleuZ op 11-06-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:41
Kan iemand mij vertellen wat de belangrijkste verschillen zijn met Apple wachtwoorden en 1paswords. En waarom 1paswords overbodig wordt na de update van Apple wachtwoorden.

Ik heb zelf altijd Apple wachtwoorden gebruikt en dat heeft voor mij altijd goed gewerkt. Ben benieuwd wat anderen dan tekort komen aan deze functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
Drials schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:56:
Kan iemand mij vertellen wat de belangrijkste verschillen zijn met Apple wachtwoorden en 1paswords. En waarom 1paswords overbodig wordt na de update van Apple wachtwoorden.

Ik heb zelf altijd Apple wachtwoorden gebruikt en dat heeft voor mij altijd goed gewerkt. Ben benieuwd wat anderen dan tekort komen aan deze functie?
Tot voorheen was de Apple sleutelhanger niet beschikbaar voor Windows. Dat is nu met Apple wachtwoorden wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Iemand die de beta al geïnstalleerd heeft en kan bevestigen dat er nu ook een Music Widget is? Deze mis ik nog steeds :D

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:09:
Iemand die de beta al geïnstalleerd heeft en kan bevestigen dat er nu ook een Music Widget is? Deze mis ik nog steeds :D
edit: dacht dat we in het iOS topic zaten

[ Voor 17% gewijzigd door AppleFan2007 op 11-06-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaczpere
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik gebruik Raycast ipv Spotlight en daar kan ik hem gewoon vinden. Je kan ook zoeken naar "iphone mirroring" in je Applicaties folder.
amaterasu schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar de user die ik quote geeft aan dat het bij hem crashed. Dus de feature lijkt toch wel aanwezig.

Verder staat er dit bij de eisen van Apple:

Available on Mac computers with Apple silicon and Intel-based Mac computers with a T2 Security Chip. Requires that your iPhone and Mac are signed in with the same Apple ID using two-factor authentication, your iPhone and Mac are near each other and have Bluetooth and Wi-Fi turned on, and your Mac is not using AirPlay or Sidecar.

Hier voldoet de gehele setup aan. Beetje raar.

MacBook Pro 14-inch, Nov 2023 M3 Max 36GB / iPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

iPhone Mirroring is wel aanwezig maar lijkt standaard hidden te zijn. Even CMD+Shift+. doen in de Applications folder en je ziet de hidden files.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnnF17n3ZoKttW_-YD0na0ffvwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8oFtX7PpL5NwjzsAHqrDBAI.png?f=fotoalbum_large

Bij mij crashed ie echter ook direct na launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Tot voorheen was de Apple sleutelhanger niet beschikbaar voor Windows. Dat is nu met Apple wachtwoorden wel het geval.
Het zit al wel tot op zekere hoogte in iCloud for Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Commendatore schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Het zit al wel tot op zekere hoogte in iCloud for Windows.
Voor mijn werk laptop nog steeds geen optie om dit te installeren, terwijl je 1password in de browser kan gebruiken.
Zal voor mij geen vervanging worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Dat iphone mirroring is wat mij betreft wel het hoogtepunt van wwdc, maar ik vraag me echt af of ik het in de praktijk wel (veel) ga gebruiken.
Documenten deelde ik al via icloud en airdrop. En de apps die ik van mijn iphone op mijn MacBook wil gebruiken staan er al (bijna allemaal) op. Die gebruik ik ook als ik de keuze heb liever lokaal. Wat dta betreft zou ik liever willen dat Apple de mogelijkheid van installatie van IOS apps afdwong (al geef ik toe, een aantal gaan dan niet werken als ze dat deden). Notificaties idem, hoewel wel het voordeel is dat What'sapp op de mac uit kan staan en ik nog steeds meldingen krijg.

Met de password app ben ik blij. Geen grote vernieuwing dit, maar de huidige keychain interface is vreselijk. De integratie met apps (zoals safari) is echter wel meestal heel prettig. Voor mij geen reden om naar password over te stappen, maar keychain is al mijn password manager. Dat die voor Windows er aan komt is goed, maar ik gebruik dat privé toch niet (meer). Zou eigenlijk liever willen dat er ook iets voor Linux komt (niet dat ik dat veel gebruik, maar toch...)
Dat window managing vastplakken is een groot pluspunt. Privé boeit het me niet zo enorm, maar zakelijk (met Windows) gebruik ik dat best vaak. Dat is al jaren een van de (weinige) dingen die Windows had en ik in MacOS miste.

En dat hele AI gedoe, we gaan het meemaken... Ik gebruik Siri op de mac al nooit en chatgpt kun je nu ook al gebruiken.

Ik had eigenlijk wel gehoopt dat ze Lanchpad een keertje onder handen zouden nemen, maar helaas...

[ Voor 11% gewijzigd door PrimusIP op 12-06-2024 08:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
Drials schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:56:

Let op, ik heb op dit moment nog aardig wat pro-1Password bias, maar dit zijn de voor mij de belangrijkste verschillen.
  1. Je wachtwoorden zijn beveiligd met een 6 digit pin code in Passwords, bij 1Password gebruik je een passphrase. Dat voelt toch veiliger.
  2. Bij 1Password kan je bestanden bij je wachtwoorden opslaan, deze zijn ook encrypted.
  3. Bij 1Password kan je credit card gegevens opslaan, of ja, eigenlijk veel meer verschillende soorten gegevens
  4. 1Password is betaald
  5. 1Password heeft goede enterprise management tools, wat ik bij Passwords niet zeker weet.
TL;DR> 1Password is een kluis, Passwords is een wachtwoord kluisje (met een sleutel die niet uniek is).

Door punt 1, is er een hogere drempel voor veel mensen op een wachtwoord manager te gebruiken. Als Apple door deze app, meer mensen kan overhalen om fatsoenlijke wachtwoorden te gebruiken, dan graag! Maar het is (op dit moment) niet de oplossing voor iedereen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-03 15:38
Het handige aan 1Password vind ik dat die 2fa codes kan genereren en ook automatisch kan invullen. Kan deze nieuwe app van Apple dat ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Dannydekr op 12-06-2024 08:40 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:40:
Het handige aan 1Password vind ik dat die 2fa codes kan genereren en ook automatisch kan invullen. Kan deze nieuwe app van Apple dat ook?
Ja volgens mij wel, ik heb een test gedaan met Tweakers en ik kon daar gewoon netjes inloggen met 2FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
sorted.bits schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ja volgens mij wel, ik heb een test gedaan met Tweakers en ik kon daar gewoon netjes inloggen met 2FA.
Als dat zo is, ga ik over. Developer beta maar eens installeren dus :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
sorted.bits schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:16:
[...]

Let op, ik heb op dit moment nog aardig wat pro-1Password bias, maar dit zijn de voor mij de belangrijkste verschillen.
  1. Je wachtwoorden zijn beveiligd met een 6 digit pin code in Passwords, bij 1Password gebruik je een passphrase. Dat voelt toch veiliger.
  2. Bij 1Password kan je bestanden bij je wachtwoorden opslaan, deze zijn ook encrypted.
  3. Bij 1Password kan je credit card gegevens opslaan, of ja, eigenlijk veel meer verschillende soorten gegevens
  4. 1Password is betaald
  5. 1Password heeft goede enterprise management tools, wat ik bij Passwords niet zeker weet.
TL;DR> 1Password is een kluis, Passwords is een wachtwoord kluisje (met een sleutel die niet uniek is).

Door punt 1, is er een hogere drempel voor veel mensen op een wachtwoord manager te gebruiken. Als Apple door deze app, meer mensen kan overhalen om fatsoenlijke wachtwoorden te gebruiken, dan graag! Maar het is (op dit moment) niet de oplossing voor iedereen gok ik.
Mee eens, op dit moment is 1Password nog iets uitgebreider dan Apple Passwords. Het mooie van 1Password is ook dat je extra velden kunt toevoegen voor bijvoorbeeld je e-mailadres, klantnummer of andere velden die je er bij wenst. Dat zie ik in Passwords nog niet terug. Maar het is in ieder geval een goed begin. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Als dat zo is, ga ik over. Developer beta maar eens installeren dus :)
Daar heb je niet de developer beta voor nodig, hoor.. gewoon macOS Monterey (en/of iOS 15) is voldoende. Dat zit namelijk al sinds toen er in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
ChrisM schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Daar heb je niet de developer beta voor nodig, hoor.. gewoon macOS Monterey (en/of iOS 15) is voldoende. Dat zit namelijk al sinds toen er in ;)
Developer beta zojuist geinstalleerd en ik heb meteen 1Password opgezegd. Dit werkt echt meteen heel goed, zonder gedoe. Scheelt toch weer 4 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:09:
Iemand die dit kan checken voor mij? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
hk12nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:37:
[...]

Iemand die dit kan checken voor mij? :)
Ik vrees van niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0yIVx2RwcSOnMV1ydHV9YSm2Zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/43kIFdgvZMb2x0JfymoukFfd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:41
Over widgets gesproken: ik krijg altijd de melding “ pak je iPhone om de widget te gebruiken” wat heb je dan aan de widget op de Mac als je alleen het begin scherm kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Drials schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Over widgets gesproken: ik krijg altijd de melding “ pak je iPhone om de widget te gebruiken” wat heb je dan aan de widget op de Mac als je alleen het begin scherm kan zien?
Ja sommige widgets zijn echt onzin maar dat wat in Sonoma ook al zo, gebruik ze eerlijk gezegd ook niet eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Drials schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Wat @Greatsword ook al zegt: ik gebruik ze eigenlijk niet. Een desktop op de Mac is bij mij altijd leeg en die widgets voegen echt totaal niets toe aan mijn workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:39
Iemand die iets meer informatie/ beelden kan geven van de hiking mogelijkheden in maps? Of is het aanmaken van routes en dergelijke alleen mogelijk in US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Harrie-Handbak schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:06:
Iemand die iets meer informatie/ beelden kan geven van de hiking mogelijkheden in maps? Of is het aanmaken van routes en dergelijke alleen mogelijk in US?
Alleen voor de VS. Had je iets anders verwacht? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Harrie-Handbak schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:06:
Ik heb er even mee gespeeld op mijn iPhone:

Ik denk dat de uitgebreide topografie kaarten gelimiteerd zijn tot de national parks van de VS. Maar de hiking routes doen het in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:39
Mog schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:14:
[...]

Ik heb er even mee gespeeld op mijn iPhone:

[Video: Creating custom hike routes in iOS 18]

Ik denk dat de uitgebreide topografie kaarten gelimiteerd zijn tot de national parks van de VS. Maar de hiking routes doen het in Nederland.
Super! Maar wel jammer haha, zal net als de fietsroutes weer jaren duren. Toch vervelend dat ze altijd alles in USA uitbrengen maar wereldwijd communiceren en wij altijd moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe draait het ondertussen bij jullie? Is het een beetje stabiel ?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DennusB schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:42:
Hoe draait het ondertussen bij jullie? Is het een beetje stabiel ?
Voor een eerste beta verrassend weinig issues. Alle Microsoft 365 apps werken ook prima. Enige wat stuk is bij ons is de GlobalProtect VPN client maar de laatste update fixed dat geloof ik ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 20:57
kazuka schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Voor een eerste beta verrassend weinig issues. Alle Microsoft 365 apps werken ook prima. Enige wat stuk is bij ons is de GlobalProtect VPN client maar de laatste update fixed dat geloof ik ook al.
Voor mij ook een reden om nog niet te testen, mijn wek macbook die ik gebruik voor iOS development zou ik graag upgraden naar MacOS 15 vanwege Xcode 16 features. Maar ik weet niet of Ivanti Secure Access VPN blijft werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Tripwire999 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Voor mij ook een reden om nog niet te testen, mijn wek macbook die ik gebruik voor iOS development zou ik graag upgraden naar MacOS 15 vanwege Xcode 16 features. Maar ik weet niet of Ivanti Secure Access VPN blijft werken
Bèta’s installeer ik daarom ook altijd op een externe SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-04 12:03
Voor de geïnteresseerden: SF Symbols versie 6 is ook in beta maar daar hoef je nog geen Sequoia voor te hebben. Voegt zo'n 840 nieuwe symbolen toe, veel met betrekking tot nieuwe iOS features en de Vision Pro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-10-2024

KarlHungus

I fix the cable.

https://9to5mac.com/2024/...ring-not-in-eu-at-launch/

Apple Intelligence, iPhone Mirroring to Mac, and SharePlay Screen Sharing won’t be available in the EU at launch

Geweldig. Bedankt, EU.

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
DEV 2 staat klaar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
KarlHungus schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:36:
https://9to5mac.com/2024/...ring-not-in-eu-at-launch/

Apple Intelligence, iPhone Mirroring to Mac, and SharePlay Screen Sharing won’t be available in the EU at launch

Geweldig. Bedankt, EU.
Ik ben juist wel blij met de EU. Als die wetten nou echt de belemmering zijn dan is er toch best iets flink mis. Want zo schokkend zijn die EU regels niet.
Maar Apple heeft er toch al een handje van om dingen eerst in de VS uit te brengen. Ik denk aan fiets routes in Maps, Siri waar je geen “hey” hoeft te zeggen, GPS berichtjes, Apple News, Apple Vision Pro, NL taal inde translate software, etc.
Eu maakt het Apple moeilijker (wat ik niet als iets verkeerds zie), maar Apple beschouwd Europa ook als een tweede rangs markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Heel specifieke vraag, maar ach, we zijn tweakers!
Wil iemand dit voor mij testen?
Op macOS sequoia, een nieuw configuration profile aanmaken (bijv met imazing profile editor https://imazing.com/profile-editor ) en dan “Share passwords over AirDrop” uitzetten. Profiel toepassen op je Mac, en dan kijken of je in de nieuwe passwords app nog bij je password groepen (gedeelde wachtwoorden) kan.

Ik mag, helaas, ivm werk laptop geen beta draaien. Maar in de huidige macOS, zorgt deze policy er voor dat ik geen wachtwoord groepen kan gebruiken, en das best jammer als je ook je laptop privé gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ChrisM schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:19:
Op macOS sequoia, een nieuw configuration profile aanmaken (bijv met imazing profile editor https://imazing.com/profile-editor ) en dan “Share passwords over AirDrop” uitzetten. Profiel toepassen op je Mac, en dan kijken of je in de nieuwe passwords app nog bij je password groepen (gedeelde wachtwoorden) kan.

Ik mag, helaas, ivm werk laptop geen beta draaien. Maar in de huidige macOS, zorgt deze policy er voor dat ik geen wachtwoord groepen kan gebruiken, en das best jammer als je ook je laptop privé gebruikt.
Dat wil ik wel voor je uitzoeken. :)

Mijn MacBook ligt thuis en kan daarom vanavond of morgenochtend iets voor je betekenen. Mocht een andere Tweaker het sneller kunnen dan ook helemaal goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
Ik heb sinds beta 2 dat alle lokale websites via Chrome niet meer te bereiken zijn, via Safari gaat het wel goed.

Dus 192.168.1.1 etc

Safari werkt wel, heb Chrome zelfs al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Iemand een idee?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-04 20:57
Ik had het vanavond gewoon met sonoma 14.5 met google niks te bereiken en safari wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:40:
De bestaande app (niet beta) kan dat ook, en dat werkt prima. De user interface is momenteel alleen een draak.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ChrisM schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:19:

Op macOS Sequoia 15.0 Beta 2 (24A5279h) zie ik precies wat jij al aangeeft. Als ik de mogelijkheid blokkeer, dan verdwijnen de gedeelde wachtwoordgroepen en mag ik ook sowieso geen objecten meer delen vanuit de Passwords app.

Het lijkt er dus op dat het in macOS Sequoia niet anders zal zijn dan nu in Sonoma. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Op macOS Sequoia 15.0 Beta 2 (24A5279h) zie ik precies wat jij al aangeeft. Als ik de mogelijkheid blokkeer, dan verdwijnen de gedeelde wachtwoordgroepen en mag ik ook sowieso geen objecten meer delen vanuit de Passwords app.

Het lijkt er dus op dat het in macOS Sequoia niet anders zal zijn dan nu in Sonoma. :-(
Awww shit, das jammer. Super dank voor het uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Iemand enig idee hoe we iPhone Mirroring in beta 2 aan de praat kunnen krijgen in Nederland? Hij is namelijk regio-locked op de VS omdat de feature niet voldoet aan die gare EU-wetgeving. Allemaal leuk en aardig, maar wij als consument zijn de dupe en hebben dus geen toegang momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dannydekr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:21:
Iemand enig idee hoe we iPhone Mirroring in beta 2 aan de praat kunnen krijgen in Nederland? Hij is namelijk regio-locked op de VS omdat de feature niet voldoet aan die gare EU-wetgeving. Allemaal leuk en aardig, maar wij als consument zijn de dupe en hebben dus geen toegang momenteel.
Ja, door in te loggen met een Apple ID op zowel je iPhone als je MacBook dat geregistreerd is in een land buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Ja, door in te loggen met een Apple ID op zowel je iPhone als je MacBook dat geregistreerd is in een land buiten de EU.
Onhandig. Heb namelijk een Apple One abonnement met additionele storage etc. Lijkt me niet heel makkelijk om dit allemaal om te zetten. Aan de andere kant; als we daarmee deze trend kunnen doorbreken, dan moet ik er toch aan geloven binnenkort, want dit zal alleen maar erger worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dannydekr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Onhandig. Heb namelijk een Apple One abonnement met additionele storage etc. Lijkt me niet heel makkelijk om dit allemaal om te zetten. Aan de andere kant; als we daarmee deze trend kunnen doorbreken, dan moet ik er toch aan geloven binnenkort, want dit zal alleen maar erger worden vermoed ik.
Ja dat is. En is inderdaad niet makkelijk als ik de berichten mag geloven. Je kunt wel aankopen en andere zaken overzetten naar een account in VS bijvoorbeeld. Maar ik dacht dat Apple One dan weer niet 1-2-3 over kan.

Ik vind het 't in ieder geval niet waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Het is voor nu iPhone Mirroring, maar straks wordt het ook alles m.b.t. geïntegreerde AI. Dat vind ik wel een enorme domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-04 18:08
Dannydekr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Wat wil je omzetten? Gewoon Apple abonnementen stopzetten, regio wijzigen, en alle abonnementen weer aan zetten met Apple giftcards. Via de Amerikaanse Apple Store kan ik met mijn NL cc gift cards bestellen, dus heb je ook geen gare sites nodig. Anders is livekaarten.nl wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
BiaggioLuciano schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Wat wil je omzetten? Gewoon Apple abonnementen stopzetten, regio wijzigen, en alle abonnementen weer aan zetten met Apple giftcards. Via de Amerikaanse Apple Store kan ik met mijn NL cc gift cards bestellen, dus heb je ook geen gare sites nodig. Anders is livekaarten.nl wel goed.
Ja, totdat je Family Sharing wil gebruiken bijvoorbeeld. Dat schijnt dan niet mogelijk te zijn.

Het zal me ook niets verbazen dat er op termijn ook een geo-check wordt gedaan net zoals dat nu met sideloaden gebeurt. Langer dan x dagen in dezelfde regio? Dan heb je pech.

Moet een ieder maar voor zichzelf weten, maar nogmaals, ik ga er niet aan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

4POX

Everybody is wired

Ik ben onder de indruk hoe goed de eerste twee beta's werken op mijn oude Intel Macbook.

1. De photos app is een goede stap vooruit. Ik vind het erg leuk dat bij People & Pets het systeem verzamelingen maakt van mensen die vaak samen op de foto staan. Je kan ook je eigen verzamelingen maken.
2. Als ik eerlijk ben zitten alle aanpassingen van deze release in de Photos app. Alle andere nieuwe functies werken niet op deze (oude) machine. Ik installeer geen beta software op mijn Apple Silicon werkmachine.
3. Misschien een bug. Misschien een verkeerde instelling. Iedere nacht gaat de accu naar 0 procent als de Macbook niet aan de lader hangt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowfall
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-04 22:32
Sequoia Werkt tot nu toe best goed. Ben vooral te spreken over Xcode 16. Enige dingen die nu soms gebeuren zijn:

1: Dat Dock opeens niet meer werkt, loopt zeg maar soort van vast en je kan wel op de icoontjes klikken maar doet niets meer.
2: Wanneer je Expose opent om je apps te zien dat de glassmorphism/blur niet werkt
3: Bestanden downloaden met safari en opslaan op externe SSD gaat vaak fout
4: Op Intel Macs begin je wel te merken dat de processor oud begint te worden (Late 2018 MBP 15 inch).

Verder zeer te spreken. Had trouwens onder de laatste stabiele versie van Sanoma echt super veel problemen met 100 procent CPU verbruik. Zelfs na verse installatie kon ik oprecht niets hele dagen. Sequoia Beta 2 werkt in tegenstelling echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:04
Iemand die het op een M1 Air 2020 heeft draaien? Werkt de camera bij jullie?

In Sonoma werkt ie, softwarefout dus :).

[ Voor 25% gewijzigd door sigmundfreund op 09-07-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
sigmundfreund schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:22:
Iemand die het op een M1 Air 2020 heeft draaien? Werkt de camera bij jullie?

In Sonoma werkt ie, softwarefout dus :).
Is gefixt in Beta 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:04
Niet bij mij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:12

amphora

Websites & Fotografie

In Sequoia kan je schermen maximaliseren en passend maken met het nieuwe menutje dat verschijnt bij het groene bolletje van een venster. Maar "vullen" is volgens apple marge overhouden aan de randen en dat bevalt mij niet zo goed. Is er al een instelling ontdekt die er voor zorgt dat het wel echt vullend is? Of moet ik toch weer terugvallen op tools als Magnet?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:58

WTM

amphora schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:45:
In Sequoia kan je schermen maximaliseren en passend maken met het nieuwe menutje dat verschijnt bij het groene bolletje van een venster. Maar "vullen" is volgens apple marge overhouden aan de randen en dat bevalt mij niet zo goed. Is er al een instelling ontdekt die er voor zorgt dat het wel echt vullend is? Of moet ik toch weer terugvallen op tools als Magnet?
Daar is een vinkje voor in de instellingen, heb mijn MacBook niet in de buurt met Sequoia. Kan in elk geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

WTM schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:54:
[...]

Daar is een vinkje voor in de instellingen, heb mijn MacBook niet in de buurt met Sequoia. Kan in elk geval wel.
Yes, gevonden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oreW_NSpb1ILkH-kQ_tzz0Kygy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fkP1wj4Sx9m6zhupxBJEyht2.png?f=fotoalbum_large
Nu nog keybinds er aan zien te koppelen en dan kan Magnet de deur uit.
Edit: fn-control-F lijkt default keybind te zijn

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 14-07-2024 12:45 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Volgende 'ergenis'. In vorige versies van Safari op MacOS kon je de icoontjes in de favorietenbalk verbergen door een right-click en dan alle icoontjes verbergen. Helaas lijkt dat in Sequoia niet meer te werken, wel kan je nu per favoriet item de titel verbergen maar niet het icoontje. Hopelijk passen ze het nog aan zodat je per item kan kiezen op je of icoontje of titel (of beide) kan laten zien.
Heb dit maar als feedback gestuurd naar Apple, hopelijk doen ze er wat mee.

Edit: Blijkbaar werkt het nog wel zoals voorheen. Maar je moest net buiten een item rechts klikken voor de weergave opties...

[ Voor 19% gewijzigd door amphora op 14-07-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik draai nu al een tijdje macOS 15 Sequoia en het werkt tot nu toe prima. iPhone Mirroring is leuk, maar niet noodzakelijk. En het werkt alleen met een Amerikaans Apple-account. Ook eligibility.plist moet regelmatig worden aangepast, dus dat is best omslachtig.

[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 17-07-2024 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:22
Greatsword schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:05:
En we zijn live!

[list]
• Dat Tiles (Window snapping) is nog een beetje apart, er blijft een paar mm rondom de vensters leeg. Blijf hiervoor denk bij Window Snapping van BetterTouchTool, even uitvogelen hoe ik het kan uitzetten.
Was jij er al achter? Je kan het namelijk in settings uitzetten bij desktop & Dock (bureaublad & Dock) de setting 'tiled windows have margins' uitzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OC8ufy7EBshd5DdaqLO9pkLV2zQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5V0m9D1y8OUJZqeLhYBeNohQ.png?f=fotoalbum_large

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik vind het nog steeds bijzonder dat er geen Apple Music widget is sinds de introductie van de widgets... Zo moeilijk kan het niet zijn...

Daarnaast moet ik zeggen dat de 'vernieuwingen' mij niet opvallen in mijn dagelijkse gebruik. Het meeste kijk ik nog uit naar de nieuwe achtergronden :+

Wat zijn voor jullie de opvallendste wijzigingen?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:20
is er ongeveer een vaste tijd wanneer de update morgen beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
baco101 schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:21:
is er ongeveer een vaste tijd wanneer de update morgen beschikbaar is?
Rond 19:00 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:43
Wie update er al gelijk vanavond? Of wachten tot er een .1 update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

RC draait hier probleemloos dus zal zeker updaten vanavond, indien de build daadwerkelijk nieuwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jimmy87 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:24:
Ik draai al een week de RC-build en merk geen problemen. Ook geen bijzondere nieuwe features overigens. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
jimmy87 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:24:
Ik zet hem wel ff aan, gebruik de macbook vrij weinig dus is het wel prettig dat het dan gebeurt is ivm de prompts wanneer ik hem wel nodig is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

Japie.G

Colour Classic

Als ik nu de public beta aanklik is dat dan automatisch de RC build?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:07:
[...]

Ik draai al een week de RC-build en merk geen problemen. Ook geen bijzondere nieuwe features overigens. :+
Ik vind Screen mirror handiger dan ik verwacht had eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:55:
[...]

Ik vind Screen mirror handiger dan ik verwacht had eigenlijk.
Ik hoop dat er dan snel een oplossing komt voor ons als EU gebruikers. Ik vond dat ook een hele toffe en makkelijke optie toen ik hem zag in de presentatie...

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hk12nl schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:27:
[...]

Ik hoop dat er dan snel een oplossing komt voor ons als EU gebruikers. Ik vond dat ook een hele toffe en makkelijke optie toen ik hem zag in de presentatie...
Ik weet eigenlijk niet waar de beperking zit maar op mijn Macs draai ik geen beta en ben gewoon ingelogd met NL account enz.

iPhone wel half NL en half US.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-04 12:03
Sequoia draait al mooi op mijn 2012 Mac Mini, 2013 MBP en 2017 MBP. Heel fijn dat de OCLP devs vòòr de OS release al de patcher klaar hadden, ongekend!

Al die Macs waren toevallig ook echte koopjes geweest hier op Tweakers, dus om ze nog een aantal jaar met de nieuwste software te kunnen gebruiken maakt het nog geweldiger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 14:59
Vanavond de update geïnstalleerd op m'n Mac Mini M2. Beetje teleurgesteld dat iPhone Mirroring niet in de EU beschikbaar is. Dat is toch wel de feature waar ik het meest naar uitkeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:11
Hier draait Sequoia ook uitstekend op een 5K iMac uit 2017. Het is nog hele goede hardware, dus mooi inderdaad dat de knappe koppen van OCLP ervoor zorgen dat ook niet-ondersteunde Macs dezelfde dag geüpdate kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Werkt de pinch-zoom bij jullie ook zo slecht in safari? Beetje "hit and miss" bij mij. Leek mij veel vloeiender voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:50
Jammer dat iPhone weergave niet werkt. Komt dit nog in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
Zapato schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:36:
Jammer dat iPhone weergave niet werkt. Komt dit nog in Nederland?
iPhone Mirroring?
Is al meermaals besproken in deze topic en iOS18 topic.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of (later) Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.