Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een film in atmos te luisteren/bekijken?
Mijn receiver krijg met VLC of IINA nog geen atmos signaal door.
Mijn receiver krijg met VLC of IINA nog geen atmos signaal door.
Kan je 'keybindings' toevoegen aan het venster links, rechts of fullscreen juist? Zo ja, hoe?amphora schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:43:
[...]
Yes, gevonden!
[Afbeelding]
Nu nog keybinds er aan zien te koppelen en dan kan Magnet de deur uit.
Edit: fn-control-F lijkt default keybind te zijn
Als je in instellingen gaat naar 'Keyboard' en dan iets met 'short cuts' en dan 'alle apps' dan kan je dat hier aanpassen/toevoegen.FabianNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:05:
[...]
Kan je 'keybindings' toevoegen aan het venster links, rechts of fullscreen juist? Zo ja, hoe?
Ben geen hele ervaren Mac-gebruiker, maar deze functie miste ik wel heel erg toen ik vanuit Windows overkwam. In de tussentijd inderdaad opgelost met Magnet.
©2004
[ Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 17-09-2024 16:46 ]
Kan je voorbeelden noemen waar je dit voor zou gebruiken?Poops_McGhee schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:08:
Vanavond de update geïnstalleerd op m'n Mac Mini M2. Beetje teleurgesteld dat iPhone Mirroring niet in de EU beschikbaar is. Dat is toch wel de feature waar ik het meest naar uitkeek.
Mijn auto heeft een geweldige app voor iOS, maar niet voor macOS (al zou het technisch kunnen), nu kan ik vanaf mijn Mac deze app bedienen en hoef ik niet mijn telefoon te pakken. Plus dat notificaties van deze app ook op de Mac weergegeven worden.Drials schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:13:
[...]
Kan je voorbeelden noemen waar je dit voor zou gebruiken?
[ Voor 8% gewijzigd door Joyous-P op 18-09-2024 09:28 ]
Ja, dat kan maar hier staan de default keybindings allemaal: https://support.apple.com...chl9674d0b0/15.0/mac/15.0FabianNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:05:
[...]
Kan je 'keybindings' toevoegen aan het venster links, rechts of fullscreen juist? Zo ja, hoe?
Ben geen hele ervaren Mac-gebruiker, maar deze functie miste ik wel heel erg toen ik vanuit Windows overkwam. In de tussentijd inderdaad opgelost met Magnet.
Ik vind het nog steeds geen succes, bovenin blijven er bij mij nog wat pixels tussen zitten.jdiezrequejo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:01:
[...]
Was jij er al achter? Je kan het namelijk in settings uitzetten bij desktop & Dock (bureaublad & Dock) de setting 'tiled windows have margins' uitzetten
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 18-09-2024 14:06 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Beetje hetzelfde hier. Wifi en LAN connecten wel met m'n router, maar hebben geen internet access. Ik moet de netwerkverbindingen een paar keer aan- en uitzetten in m'n settings, voordat m'n Mac access heeft tot internet. Beetje irritant (beetje boel), maar zodra hij het doet, dan verliest hij de verbinding niet meer.awenger schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:12:
Ik ben nog niet te spreken over de upgrade naar Sequoia. Na de upgrade geen verbinding meer via WiFi of via LAN. Alleen als ik eerst met mijn hotspot verbind en dan overschakel naar mijn verbinding thuis doet deze het. Merkwaardig…..
Like this?FabianNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:05:
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door joint_me op 19-09-2024 09:44 ]
Hello fellow humans
Maanden later, maar ja: "Address unreachable" in browser, maar ping werktmakooy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:23:
Ik heb sinds beta 2 dat alle lokale websites via Chrome niet meer te bereiken zijn, via Safari gaat het wel goed.
Dus 192.168.1.1 etc
Safari werkt wel, heb Chrome zelfs al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door mfkne op 19-09-2024 09:47 ]
Unifi UDM Pro met Pi-hole voor ad blocking.mfkne schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:45:
[...]
Maanden later, maar ja: "Address unreachable" in browser, maar ping werkt
Wat voor netwerkhardware (met name router) gebruik je?
https://github.com/koekeishiya/yabai/issues/2425 Dit issue m.b.t. yabai toevallig? Iemand heeft daar een uitleg staan hoe het weer werkend te krijgen, misschien heb je er wat aan.joint_me schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:41:
Ik ben over, maar heb een paar issues.
1. Ik gebruik een tiling window manager (Yabai), maar deze werkt sinds de update maar half het verplaatsen van een window naar een anders space mag niet meer.
1. Wifi verbind niet altijd lekker, zoals bij meerdere
1. Mijn Nuphy keyboard wordt niet altijd goed herkend
Ik mis Yabai echt enorm, MacOS tiling komt niet eens in de buurt.
[...]
Like this?
https://support.apple.com...mac-help/mchl9674d0b0/mac
Vreemd, ik heb dit in de finale versie nog steeds op twee Macs. Ook bij mij gaat het om een UniFi netwerk, langzaamaan begin ik te denken dat het iets daarmee te maken heeft, want anders had ik verwacht dat die bug veel spraakmakender zou zijn dan nu het geval is.makooy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:59:
[...]
Unifi UDM Pro met Pi-hole voor ad blocking.
Inmiddels werkt alles weer bij mij.
Sequoia 15.1 beta 4
Werkt alleen als je SIP disabled, niet een optie op mijn werk laptop.JanW schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:03:
[...]
https://github.com/koekeishiya/yabai/issues/2425 Dit issue m.b.t. yabai toevallig? Iemand heeft daar een uitleg staan hoe het weer werkend te krijgen, misschien heb je er wat aan.
https://github.com/koekei...5#issuecomment-2359250067
Hello fellow humans
Ik had hier ook last van in Arc (chrome), bleek dat je specifiek toegang voor moet geven in de settings.makooy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:59:
[...]
Unifi UDM Pro met Pi-hole voor ad blocking.
Inmiddels werkt alles weer bij mij.
Sequoia 15.1 beta 4
1
| system settings > privacy & security > local network |
Hello fellow humans
Google Chrome staat daar 3x in bij mij, 2x op "OFF" en 1x op "ON".joint_me schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:13:
[...]
Ik had hier ook last van in Arc (chrome), bleek dat je specifiek toegang voor moet geven in de settings.
code:
1 system settings > privacy & security > local network
[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 19-09-2024 11:31 ]
Dat was het inderdaad! Ik heb nu mijn MacBook Air geupgrade naar de final van Sequoia en voor het eerst vroeg me macOS of ik Chrome toestemming wilde geven om naar devices op het lokale netwerk te zoeken. Na deze toestemming te hebben gegeven werkt alles na behoren.joint_me schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:13:
[...]
Ik had hier ook last van in Arc (chrome), bleek dat je specifiek toegang voor moet geven in de settings.
code:
1 system settings > privacy & security > local network
Ik heb een verse installatie gedaan. Sneller dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg.Poops_McGhee schreef op donderdag 19 september 2024 @ 01:45:
[...]
Beetje hetzelfde hier. Wifi en LAN connecten wel met m'n router, maar hebben geen internet access. Ik moet de netwerkverbindingen een paar keer aan- en uitzetten in m'n settings, voordat m'n Mac access heeft tot internet. Beetje irritant (beetje boel), maar zodra hij het doet, dan verliest hij de verbinding niet meer.
Geen idee hoe het te fixen is.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoMagicMike op 25-09-2024 16:47 ]
Mijn Mac Mini M2 heb ik net een maand of 2 en heb er geen VPN apps op gedraaid.awenger schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 05:29:
[...]
Ik heb een verse installatie gedaan. Sneller dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik vermoed dat het met restanten van een VPN applicatie van doen had.
My name is Karl. Ich bin expert.
Dank je voor de tip. Ik heb het topic doorgelopen, maar de oplossing daar is al mijn instelling (ingesteld als Exchange).Greatsword schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:34:
@KarlHungus Is het toevallig niet dit probleem? Apple mail blijft om wachtwoorden vragen
[ Voor 13% gewijzigd door Talkshowhost op 27-09-2024 06:49 ]
[ Voor 15% gewijzigd door kesj op 02-10-2024 12:22 ]
Dank voor je reactie! Die stond inderdaad uit. Maar nu hij wel aanstaat, verschijnt de optie "recente locaties" nog niet in het Chrome/Gmail dialoogvenster. Wel kan ik via de navigatiekolom (favorieten) bij de recente bestanden (zie screenshot), ware het niet dat daar dan weer niet alle recente bestanden staan.Greatsword schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:13:
@kesj Heb je bij de instellingen van Finder "recent" wel aangevinkt?
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 02-10-2024 12:31 ]
ik zou bettersnaptool proberenRoyy90 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:36:
Nou, ik kan het dus niet vinden, dus hopelijk hebben jullie de gouden tip.
Ik heb mijn 2x 27" omgeruild voor een 34" widescreen. Ik krijg het niet voor elkaar om twee vensters naast elkaar te gebruiken buiten fullscreen. Ik sleep 1 app naar rechts, en dan vult hij netjes het halve scherm. Als ik dan een andere app naar links schuif vult deze ook het halve scherm... maar is er steeds maar 1 van de 2 op het beeld(de actieve).
Ik kan het wel in fullscreen doen door middel van het groene bolletje rechtsboven>schermvullend, dan werkt het wel. Maar ik wil dus dus niet in fullscreen.
Is dit mogelijk?
Goed dat je het zegt! klopt idd heb me er altijd aan zitten ergeren koop je ene snelle Mac start office op na 13 keer stuiteren nu 3 x_birdie_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:30:
Ik heb als sinds jaren het probleem dat Office365 en andere "niet Apple" applicaties ontzettend traag opstarten (air M2). 10-15x stuiteren voor ze uiteindelijk starten. Het lijkt er nu op dat dat met Sequoia is opgelost (2-3x stuiteren). Hoop dat dit zo blijft !
Helaas is die snelheid nu al weer weg.frenkied schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:31:
[...]
Goed dat je het zegt! klopt idd heb me er altijd aan zitten ergeren koop je ene snelle Mac start office op na 13 keer stuiteren nu 3 x
En @frenkied Hebben jullie dit ook bij een schone installatie en ik neem aan dat je de Apple Sillicon versies hebt geïnstalleerd?
[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 12-10-2024 12:14 ]
Zowel Davinci Resolve, Affinity Photo 2, Affinity Designer 2 als Affinity Publisher 2 hebben bij mij minder bounces nodig, dus dat denk ik niet.Greatsword schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
En @frenkied Hebben jullie dit ook bij een schone installatie en ik neem aan dat je de Apple Sillicon versies hebt geïnstalleerd?
Net even getest en hier ook 12 bounces. Lijkt een beetje hoe zwaarder de applicatie hoe meer bounces of zo.
[ Voor 50% gewijzigd door Slasher op 13-10-2024 12:10 ]
Elect a clown, expect a circus.
Werkt ook niet in NL.tompcs schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:03:
ik heb ook problemen met iphone mirroring de foutmelding is dat het niet beschikbaar is in mijn land of regio
[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 13-10-2024 18:50 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Gluten Parody op 16-10-2024 10:50 ]
Al eens een schone installatie gedaan i.p.v. upgrade?Gluten Parody schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:49:
Sinds upgrade naar Sequoia (MBP intel) ben ik bijna dagelijks op willekeurige momenten mijn klok en notificatiecentrum kwijt, verdwijnen alle icoontjes in mijn System Settings én wordt het beeld op mijn Studio Display heel korrelig. Na een reboot is het weg, maar nooit voor lang...
Waar zou ik het in kunnen zoeken? P-RAM/SMC reset al gedaan, zo veel mogelijk achtergrond-applicaties uitgezet.
Opgelost.Redondo77 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:22:
Ik dacht dat als je je Mac taal en Siri Taal op English US staan hebt, dat Apple Intelligence geënabled zou zijn?
Blijkbaar heb je enkel de optie om je je op een wachtlijst te zetten?
In photos kan ik echter wel de 'cleanup' functie gebruiken na de update naar 15.1.
Snap het niet goed.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 29-10-2024 00:00 . Reden: typo ]
[ Voor 4% gewijzigd door baco101 op 02-11-2024 10:08 . Reden: aanvulling ]
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Ik zag op YouTube dat dit niet meer mogelijk is bij macOS Sequoia i.v.m. Apple Intelligence.Greatsword schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:10:
Zijn er hier mensen die MacOS Sequoia (of Sonoma) op een externe SSD hebben geïnstalleerd en daar nu ook vanaf kunnen booten?
Ik ben echt de hele middag bezig geweest om het voor elkaar te krijgen maar het lukt niet meer. Zeker 8x geprobeerd. Paar maanden terug met de Beta geen enkel probleem op een Samsung T7.
Ik doe echt elk jaar meerdere schone installaties dus de stappen kan ik inmiddels dromen. Het gaat hier om een MacBook Pro M1 Max.
Wat ik allemaal al gedaan heb:
Samsung T7 en een T9 volledig geformatteerd (er staat dus helemaal geen software o.i.d. meer op), Verschillende USB-C kabels en poorten geprobeerd.
[Afbeelding]
macOS Sonoma/Seqouia gedownload via de Apple Store. Het installatiebestand staat dan ook gewoon netjes tussen de Apps. (Alternatief geprobeerd om via https://mrmacintosh.com/m...load-directly-from-apple/ ) rechtstreeks het installatiebestand te downloaden.
Na het downloaden geprobeerd om het OS rechtstreeks te installeren op de T7 of T9.
Ook geprobeerd om eerst een bootable USB te maken en dan vanaf daar de installatie uitvoeren.
De opstartbeveiliging aangepast zoals hieronder zodat je ook gewoon daarvandaan kan booten
[Afbeelding]
De installatie lukt gewoon volledig, echter bij het opnieuw opstarten Boot hij niet vanaf de T7 of T9.
Als ik in Finder kijk, lijkt het alsof de installatie wel gewoon helemaal gelukt is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik de Mac opnieuw opstart en de Powerknop ingedrukt houdt om de opstart opties te laden zie ik ook de T7 of T9, als ik daar echter op klik om op te starten gebeurt er niks.
Als ik gewoon vanaf mijn Macbook opstart (Sonoma) en daar de opstartschijf probeer aan te passen, blijf ik onderstaande melding krijgen.
[Afbeelding]
Na wat googelen (" macos sequoia samsung t7 not booting ") kwam ik wat Reddit berichten tegen van meer mensen die hier tegen aanlopen maar niks lijkt te werken.
Ik kwam ook een artikel tegen om de DFU USB-C poort te gebruiken voor de installatie en ook dat zorgt niet voor de oplossing.
Ik kan nu dus zowel Sonoma als Sequoia niet booten vanaf de externe SSD's.
https://support.apple.com/en-us/120694
Heeft iemand nog raad, want ik snap er echt niks meer van en zoals ik al zei doe ik dit normaliter jaarlijks zonder problemen.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Je synchroniseert toch met je iCloud op de Mac? Je gaat de foto’s niet importeren vanaf je telefoon, toch?PrettigGestoord schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:13:
Als je foto in iCloud staat en je hebt een low res versie op je iPhone en dan ga je deze gaan importeren van je iPhone naar de Photos app in macOS, krijg je dan een download van de full res in je Photos bibliotheek of de low res vanop je iPhone?
Kan daar precies geen sluitend antwoord over vinden en uit een test lijkt het op de full res download maar ik wou het toch zeker zijn
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Uiteindelijk toch gelukt om extern te booten met de USB-C poort aan de rechterkant van de MacBook.Haas schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:37:
[...]
Ik zag op YouTube dat dit niet meer mogelijk is bij macOS Sequoia i.v.m. Apple Intelligence.
Bron: https://www.youtube.com/w...nel=MacSoundSolutionsinc.
En nu heb ik even een andere manier nodigChrisM schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:49:
[...]
Je synchroniseert toch met je iCloud op de Mac? Je gaat de foto’s niet importeren vanaf je telefoon, toch?
PrettigGestoord schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:00:
[...]
En nu heb ik even een andere manier nodig![]()
Zat mensen die tegen de limiet van 1000 stuks aanlopen wanneer je deze uit icloud via de browser wil downloaden.
Thx. Ik zou alleen nog steeds aanraden om eerst Find My Mac altijd eerst uit te zetten, vooral bij Apple Silicon Macs.Greatsword schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:59:
@loekf2 Heb deze stappen gevolgd, want zo werkt het officieel.
Wat je moet doen voordat je je Mac verkoopt, weggeeft, inruilt of laat recyclen.
https://support.apple.com/nl-nl/102664
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is nu juist een van de onderdelen die de nieuwe methode 'Wis alle inhoud en instellingen' doet, om te voorkomen dat je dat vergeet.loekf2 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:33:
Ik zou alleen nog steeds aanraden om eerst Find My Mac altijd eerst uit te zetten, vooral bij Apple Silicon Macs.
[ Voor 43% gewijzigd door sonderpa op 15-11-2024 11:40 ]
Wat ik nog herinnner is dat ik in overlappende prompts voor je account password en Apple account/ID password terecht kwam. Die zijn bij mij verschillend. Dus na een paar reboots & pogingen maar eerst zelf Find my Mac uitegezet, toen ging wel goed.sonderpa schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:34:
[...]
Dat is nu juist een van de onderdelen die de nieuwe methode 'Wis alle inhoud en instellingen' doet, om te voorkomen dat je dat vergeet.
[Afbeelding]
Net een beetje aan de slag met macOS 15.1 op een nieuwe MacBook Pro M4. Het bovenstaande werkt nog steeds, maar mij is opgevallen dat de hostname in de prompt van de terminal nu "Mac" is.begintmeta schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Iets dat eerder (voor zover ik me kan herinneren) niet werkte werkt nu wel!
'sudo launchctl config user path <PATH>' zet nu daadwerkelijk het pad voor de user domains
opgelost dus...
Idempotent.
Ja ik herken dit, maar wist tot voor kort niet waar het door kwam. Ik vond in in dit topic op superuser.com wat praktische tips en verklaringen.PrimusIP schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:09:
Herkennen jullie dit en weten julliie waardoor het komt:
In de terminal heb je [user_name]@[computer_name]. Ik heb geregeld dat wanneer ik daar te lang rond hang de computername opeens of "MacBook" geworden is, of één of andere vage code van cijfers en letters is. Terminal opnieuw opstarten helpt niet. Maar een system reboot helpt wel.
Have you tried turning it off and on again?
[ Voor 54% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2024 09:27 ]
Waar ben je niet van onder de indruk? Het is duidelijk nog niet voor de Nederlandse markt, dus verbaast me ook niet echt vooralsnog.loekf2 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:51:
Ik update de M3 iMac en de M4 Mini en ja Apple Intelligence kun je aanzetten, maar niet onder de indruk. Siri kan ChatGPT gebruiken, maar beetje verbaasd over de traagheid van de response, zeker 10 seconden.
(ik heb US engels als taal aanstaan trouwens, country NL)
Als die cursor nog staat zoals in je screenshot; probeer eens Shift+Pijl>DavyE82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:18:
ik heb een probleem met Safari.
Als je een comment typt in YouTube krijg je geen tekst te zien. Er staat wel tekst maar het blijft zwart. enig idee hoe je dat kan oplossen in safari.
ik heb een prinsscreen gemaakt.
[Afbeelding]
oke geprobeerd met het bovenstaande. De tekst blijf zwart.RoRoNL schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:32:
[...]
Als die cursor nog staat zoals in je screenshot; probeer eens Shift+Pijl>
?
Ik ben er al achter. Ik heb dark mode aanstaan in Mac OS en dat werkt blijkbaar niet met de YouTube website. Dus nu zie ik wel de tekst die ik typ in de comment.RoRoNL schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:32:
[...]
Als die cursor nog staat zoals in je screenshot; probeer eens Shift+Pijl>
?
Ik heb dan gewoon witte letters. Heb je de dark mode van YouTube zelf en niet een of andere dark mode extensie?DavyE82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:24:
[...]
Ik ben er al achter. Ik heb dark mode aanstaan in Mac OS en dat werkt blijkbaar niet met de YouTube website. Dus nu zie ik wel de tekst die ik typ in de comment.
Dat is wel een bugterwijl dark mode al zo lang bestaat. dat is toch raar in Safari. Ik ben toch niet de enige die dit heeft! of gebruikt iedereen google chrome of microsoft edge.
Ik heb gewoon Dark mode vanuit systeem instellingen standaard aanstaan en bij de Youtube instelling staat de instelling gebruik de systeem instelling dus Dark mode, maar dat moet ik dus nu naar "Light" zetten, anders zie ik geen letters de letters zijn dan gewoon zwart als ik een comment wil typen.Zapato schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:49:
[...]
Ik heb dan gewoon witte letters. Heb je de dark mode van YouTube zelf en niet een of andere dark mode extensie?
Vreemd, ik heb exact dezelfde settings. En heb ook geen extensies en andere rommel draaien ;-)DavyE82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:02:
[...]
Ik heb gewoon Dark mode vanuit systeem instellingen standaard aanstaan en bij de Youtube instelling staat de instelling gebruik de systeem instelling dus Dark mode, maar dat moet ik dus nu naar "Light" zetten, anders zie ik geen letters de letters zijn dan gewoon zwart als ik een comment wil typen.
Nee ik heb geen andere extensies of andere rommel draaien. Ik ben namelijk net overgestapt van windows naar een nieuwe MacBook Air en geüpdatet van 15.1 naar 15.2.
Misschien tzt een clean install doen van 15.2. Wellicht is er iets vernageld op de achtergrond. Ik heb geen idee.Zapato schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:04:
[...]
Vreemd, ik heb exact dezelfde settings. En heb ook geen extensies en andere rommel draaien ;-)
Zojuist even microsoft edge geïnstalleerd en getest en wederom hetzelfde probleem. Ook daar staat alles op dark mode en als je een comment wilt typen zie je niks. De letter zijn hier ook zwart. Het maakt dus niet uit of je Safari of microsoft edge gebruikt.DavyE82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:26:
[...]
Misschien tzt een clean install doen van 15.2. Wellicht is er iets vernageld op de achtergrond. Ik heb geen idee.
Bij Windows doe ik meestal een clean install bij een grote update. had jij verwacht dat ik dit niet hoefde te doen bij MacOs. Ik vind het mooi draaien... Lekker stil ook zo een MacBook Air.
Op Reddit wordt de bug ook besproken. Misschien helpt het je.DavyE82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:48:
[...]
Zojuist even microsoft edge geïnstalleerd en getest en wederom hetzelfde probleem. Ook daar staat alles op dark mode en als je een comment wilt typen zie je niks. De letter zijn hier ook zwart. Het maakt dus niet uit of je Safari of microsoft edge gebruikt.
Bedankt voor jouw hulpZapato schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:59:
[...]
Op Reddit wordt de bug ook besproken. Misschien helpt het je.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Yes het is gelukt je moet onder Apearance de highlight color veranderen naar Green en dan krijgt de tekst een andere kleur, als je op YouTube voor Dark mode hebt gekozen.Zapato schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:59:
[...]
Op Reddit wordt de bug ook besproken. Misschien helpt het je.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 25-12-2024 07:44 ]
Ik teken nergens meer voor
[ Voor 97% gewijzigd door B-Real op 28-01-2025 12:13 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2025 15:11 ]
Ja, heb ik. In principe kom je een eind met de simulator in Xcode, maar helaas heb je geen toegang tot de App Store en kun je niet inloggen met een eigen Apple Account. Net nog geprobeerd om via de browser in de simulator in te loggen op Microsoft Teams, dat lukt ook niet.Dennisdn schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:08:
Heeft iemand misschien wat ervaring met de iOS-emulators voor MacOS?
Komende week wordt vanwege veiligheid bij ons op werk de teugels verder aangehaald en kan ik op mijn Mac als het goed is Outlook en OneNote niet meer gebruiken, ook niet via browser 365-online. Natuurlijk hebben we wel een Windows-laptop, maar op klantlocatie gebruik ik echt alleen Outlook en OneNote en dan is een Mac zoveel fijner dan Windows. (Ondanks het vervelend is, ik snap het wel. Heb collega’s zien werken op persoonlijke devices zonder enige inlogcode oid).
Maar ik kan wel een persoonlijke iPad laten managen door Intune.
Als ik de beschrijvingen van die emulators lees is het vooral bedoeld om applicaties te testen.
Maar is het ook mogelijk een compleet iOS of iPadOS device te emuleren?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq