Inderdaad wordt er door AI chatbots flink wat afgelogen, gewoon zelf googelen. Overigens: De Skoda Elroq en de Kia EV3 bieden beiden 'voorbereiding op V2H/V2G". Maar dat stelt nog niks voor, daar kun je in de praktijk nog niets mee. En ja, de Kia EV3 biedt V2L, maar wat wil je daarmee? Op de camping de föhn van je vrouw aansluiten of zo? Of een kabel van je auto via de voordeur je huis intrekken om een schemerlamp te laten branden bij stroomuitval? Kortom, dat V2L lijkt een leuk speeltje en dat is het ook, meer niet in mijn ogen.peterx1 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:55:
VRAAG IK ZOJUIST AAN CO-PILOT NAAR V2L VAN DE EV3!
Dan krijg ik als antwoord dat de ev3 helemaal geen mogelijkhied heeft of zelfs krijgt voor V2L!
Mocht dit waar zijn dan ben ik toch regelrecht bedonderd door de dealer omdat dit voor mij het verschil maakte voor mijn keuze tussen de kia of de scoda elroq.
Mijn EV3 staat in bestelling. Ter voorbereiding op het rijden wil ik graag de handleiding doorlezen. Ik kan echter nergens een PDF vinden. Zit de handleiding alleen nog in de app? Die is alleen bruikbaar als je de auto al rijdt lijkt het. Iemand een suggestie?
Geen PDF, maar twee URLs naar de handleidingen op het web:jdbiggelaa schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:21:
Mijn EV3 staat in bestelling. Ter voorbereiding op het rijden wil ik graag de handleiding doorlezen. Ik kan echter nergens een PDF vinden. Zit de handleiding alleen nog in de app? Die is alleen bruikbaar als je de auto al rijdt lijkt het. Iemand een suggestie?
handleiding EV3
handleiding ccNC
Have fun .. and happy dreamingjdbiggelaa schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:21:
https://media.kia.nl/productenDb/documents/306.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door _birdie_ op 13-03-2026 20:56 ]
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green