Iedereen mag doen wat 'ie zelf wilt met z'n eigen geld, en als je gelukkiger wordt van een lagere hypotheek, vooral doen.
Dat verandert echter niks aan het feit dat als je hypotheekrente minder kost dan je spaarrente oplevert, het financieel gezien slimmer is om
niet af te lossen
En soms is het dus ook beter om niet al teveel naar je gevoel te luisteren, want daar kan je later spijt van krijgen. Zo heb ik een paar jaar geleden een aardig deel van m'n hypotheek afgelost, toen spaarrentes op 0% stonden bij Nederlandse banken, en daar had ik achteraf gezien toch beter even mee gewacht.
TS heeft inmiddels gereageerd, maar dat alle reacties hier nutteloos zouden zijn als dat niet was gebeurd is onzin. Ook als iemand niet reageert kan diegene er baat bij hebben gehad, en zo niet TS, dan wel andere mensen.
purgie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:09:
En ik denk dat ik een groot deel van mijn geld misschien maar op een Deposito rekening moet gaan zetten. Ik denk gewoon maar bij mijn eigen bank. (ASN, 2.75% rente). Maar misschien is een buitenlandse bank ook een optie. Vind dit wel wat 'eng' maar misschien zijn die zorgen onterecht.. Beleggen heb ik geen verstand van..
Een buitenlandse bank is niet veel enger dan een Nederlandse bank, die kunnen net zo goed omvallen. Zolang je het bij banken houdt die onder het Europese stelsel vallen en er niet meer dan 100k op zet, zal het allemaal wel loslopen.
En anders spreid je je spaargeld een beetje. Bijvoorbeeld 50% op een buitenlandse rekening met meer dan 3% rente, en 50% op een Nederlandse rekening (Santander is bijvoorbeeld 3,35% vrij opneembaar, stuk interessanter dan een ASN Deposito van een jaar voor minder rente).
[
Voor 52% gewijzigd door
Hahn op 08-08-2024 10:46
]
The devil is in the details.