Het grote Winora bakfiets topic

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rallie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-08 09:32
Lizaaa schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:12:
Hey! Heeft iemand die de Winora heeft ontvangen al een factuur ontvangen? Zo ja, via welke weg?
wij krijgen de fiets maandag dus kan het nog niet verifieren:
wat ik echter begreep is dat je moet inloggen op mijn babboe. dan bij je order zou je een factuur kunnen downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devalph
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 23:51
Lizaaa schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:12:
Hey! Heeft iemand die de Winora heeft ontvangen al een factuur ontvangen? Zo ja, via welke weg?
Yep, hij stond de volgende dag in Mijn Babboe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Huishoudelijke mededeling: Ik snap dat veel ex-Babboe eigenaren in dit topic terecht komen en daar is uiteraard niets mis me. Maar specifieke discussies en/of mededelingen die alleen betrekking hebben op Babboe en diens terugroepactie, kunnen beter plaatsvinden in het daartoe bestemde topic ( Babboe bakfiets terugroepactie )

Dank!

Xbox Live ID:Notna8310

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 08:32

JKa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgZbOTREO3v0S8oFPahWskoGcjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WCQDi6EgUKuYVRU44BCfaWR.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Winora ontvangen (2 mei besteld). Zit dit zwarte dopje bij meer mensen los? Ik kan het er niet af draaien of los maken maar ik had het idee dat dit dopje (was zilver destijds) bij de Babboe City wel strak vast zat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supermickopreis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 14:12
Nu enige tijd in gebruik, de winora bakfiets. Heerlijk fietsje. Helemaal tevreden. 1 mei is mijn behoorlijk oude bakfiets opgehaald en begin sept dus geleverd. 4.5 maand, das even wachten maar achteraf best snel gezien de operatie. Het enige (hier is veel over gezegd) is de communicatie van Babboe, dit mocht beter maar verder dus tevreden. Nu nog een tegoed bon oid?, waar ze het over hadden. Deze heb ik nog niet.
Ik denk dat het grootste deel dit jaar wordt uitgeleverd. De rest succes, heb geduld (das een gladeis uitspraak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Voor de mensen die overwegen om niet langer op de Winora te wachten en toch maar voor de City Mountain te gaan, ik begrijp dat er een aantal productieproblemen zijn geweest en nu overschakelen waarschijnlijk langer gaat duren dan wachten op de Winora.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-08 09:32
JKa schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:25:
[Afbeelding]

Vandaag de Winora ontvangen (2 mei besteld). Zit dit zwarte dopje bij meer mensen los? Ik kan het er niet af draaien of los maken maar ik had het idee dat dit dopje (was zilver destijds) bij de Babboe City wel strak vast zat
inmiddels de bakfiets ontvangen en gekeken: dit zit bij ons ook los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Rallie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

inmiddels de bakfiets ontvangen en gekeken: dit zit bij ons ook los
Is dit verder hinderlijk of een probleem? Of vooral een beetje gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

domin8r schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Is dit verder hinderlijk of een probleem? Of vooral een beetje gek?
Haha een beetje gek. Misschien hoort het wel zo, zeker aangezien jij het ook hebt en het, het draaipunt van het voorwiel is, maar er zit erg veel speling op naar mijn idee.

[ Voor 5% gewijzigd door JKa op 01-10-2024 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

JKa schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:25:
[Afbeelding]

Die dop was bij onze City-e ook los.
Met wat moeite was ie er ook af te pakken, maar kon wel ronddraaien.
Intern zit er een rubber ring ter vergrendeling/afdichting. Die dop moet er af om bij het balhoofdlager te kunnen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
HellStorm666 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:14:
1 mei = 16 sept.
2 mei = 26 sept.

Dat lijkt per kalender dag dus 10 dagen verwerking.

15 mei = 13 dagen extra t.o.v. 2 mei.
is dus 130 dagen vanaf 26 sept.

3 feb 2025.... hmmmm...
Er vandaag ook maar eens een belletje aan gewaagd naar het Carribische callcenter. Blijkbaar zijn ze nog steeds pas begin mei met uitleveren, dus het ziet er naar uit dat je analyse best aardig de werkelijkheid volgt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Kremers schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:19:
[...]

Er vandaag ook maar eens een belletje aan gewaagd naar het Carribische callcenter. Blijkbaar zijn ze nog steeds pas begin mei met uitleveren, dus het ziet er naar uit dat je analyse best aardig de werkelijkheid volgt ;(
In dit geval had ik liever ongelijk gehad en m'n bestelling van 15 mei al binnen gehad ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benties
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-01 22:36
Helaas, hier 1 mei en ook nog steeds stilte. Ben wel benieuwd of er nog wat wordt uitgeleverd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Benties schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:11:
Helaas, hier 1 mei en ook nog steeds stilte. Ben wel benieuwd of er nog wat wordt uitgeleverd op dit moment.
Jammer dat zelfs mijn pessimistische verwachtingen niet waar gemaakt worden 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Weer eens een mail van Babboe om veranderen van bestelling te motiveren. Ze hebben een paar bakfietsen toegevoegd in de shop: https://shop.controleerjebakfiets.nl/bakfietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anouk8888
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-05 21:09
Ik vind het echt ook zo van de zotten dat ze zogenaamd wel alternatieven willen aanbieden maar geen realistische termijn kunnen aangeven voor de levering van de Winora.
Ik heb 5 juni besteld. Als ik die fiets over een jaar kan verwachten ja doe me dan maar een andere elektrische fiets maar 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:02
Gelet op het tempo van uitleveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benties
Goed nieuws.. Zojuist een mailing dat hij de 14e wordt geleverd. 1 mei besteld. Nu wachten op het werkelijk lever moment :)

[ Voor 31% gewijzigd door Benties op 08-10-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Hier vandaag ook een leverdatum van maandag 14 oktober doorgekregen.
Wij hadden hem op 3 mei besteld en zitten in regio zuid Limburg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michellewk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14-10-2024
Vandaag mail gehad dat de bakfiets de 14de geleverd wordt 7 mei besteld. Eerst zien dat geloven hoor😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Michellewk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:17:
Vandaag mail gehad dat de bakfiets de 14de geleverd wordt 7 mei besteld. Eerst zien dat geloven hoor😅
Wow 7 mei!? Dat is opeens een sprong, zou er dan toch schot in komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
xscyther schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:08:
[...]

Wow 7 mei!? Dat is opeens een sprong, zou er dan toch schot in komen?
Ik las in de Facebook groep dat iemand beweerd dat na 3 mei het volgende bestelmoment pas 7 mei was. Die persoon heeft tussen 3 en 7 mei elk uur op de webshop gekeken maar de winora was niet beschikbaar. Dus sprong valt helaas tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
KleinDraakje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:36:
[...]

Ik las in de Facebook groep dat iemand beweerd dat na 3 mei het volgende bestelmoment pas 7 mei was. Die persoon heeft tussen 3 en 7 mei elk uur op de webshop gekeken maar de winora was niet beschikbaar. Dus sprong valt helaas tegen.
Nou dat kan dan weer tot enig optimisme leiden. Wie had gedacht dat het veelvuldig niet op voorraad zijn van de Winora ook nog een gouden randje kon krijgen. "Zo zie je maar weer, ieder nadeel heb z'n voordeel." #14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
KleinDraakje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:36:
[...]

Ik vind het positief. Dan komt het even wat ‘sneller’ bij mijn besteldatum van 27 mei.

Wordt de fiets misschien toch nog in 2025 geleverd ipv 2026 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:28
Ik vind het ook positief, nog maar 1 week te gaan voordat we bij mijn besteldatum aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babboe omruil
  • Laatst online: 13-01 23:33
Hmmm, op 12 sept is eindelijk onze bakfiets opgehaald; de code op het omruilcertificaat werkte helaas niet. De Winona stond vanaf 16 sept op ‘niet op voorraad’ en kon dus niet besteld worden. Vanmorgen ontvingen wij dan met veel excuses de nwe omruilcode. Fijn, alleen is de Winora vanaf vandaag helemaal niet meer te zien op de website en lijkt de City Mountain voor ons het enige alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benties
Babboe omruil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:59:
Hmmm, op 12 sept is eindelijk onze bakfiets opgehaald; de code op het omruilcertificaat werkte helaas niet. De Winona stond vanaf 16 sept op ‘niet op voorraad’ en kon dus niet besteld worden. Vanmorgen ontvingen wij dan met veel excuses de nwe omruilcode. Fijn, alleen is de Winora vanaf vandaag helemaal niet meer te zien op de website en lijkt de City Mountain voor ons het enige alternatief.
Ik heb dit volgens mij ook gehad met mijn bestelling destijds. Maar was toen snel weer online. Hopelijk voor jou nu ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babboe omruil
  • Laatst online: 13-01 23:33
Tnx, het zou me overigens niet verbazen dat ze het bij de City Mountain houden omdat die nu aangepast en goedgekeurd is….en dus de Winora niet meer gaan aanbieden. Ik wacht nog maar een tijdje af, we shall see

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myranad
  • Laatst online: 09-05 14:15
Gister mail gehad dat de fiets 14 oktober wordt bezorgd in Nijmegen. 7 mei besteld.
Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G93
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-10-2024

G93

Vandaag mail gehad dat ie maandag 14 oktober bezorgd wordt. We hadden op 8 mei besteld. Amsterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keesvis
  • Laatst online: 12-11-2024
Net weer een e-mail reactie van Babboe gehad.

Babboe laat niks los per mail over een verwachte levertijd (besteld begin juni). Ze stellen alleen veel goedkopere gewone fietsen voor als alternatief. Een geldbedrag staan ze ook niet voor open. Zie hieronder:

“Bedankt voor uw bericht.

Helaas kunnen we op dit moment nog geen exacte levertijd voor de fiets aangeven, en we kunnen daarom ook geen specifieke maand of kwartaal bevestigen. We doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk op de hoogte te houden van verdere ontwikkelingen.

Wat betreft de alternatieve fietsen, het is helaas niet mogelijk om een bedrag van EUR 5199 uit te kiezen of dit bedrag op uw rekening te ontvangen. Mocht u echter geïnteresseerd zijn in een van de voorgestelde alternatieve fietsen, dan kijken we graag met u naar de beschikbare opties.

We begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop u hoopte en waarderen uw geduld.”

Daar kan ik dus helemaal niks mee…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Es123000Hil
  • Laatst online: 14-10-2024
Gisteren bericht gehad dat de winora 14 oktober wordt bezorgd in Hilversum. 8 mei besteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
Hopelijk zaten er nog een paar dagen tussen dat de Winora niet beschikbaar was. Dan gaat het wat harder richting de besteldatum van 27 mei _/-\o_

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• wr28375
  • Laatst online: 02-06 09:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WmreXNp6y48A49uh2b0eDvzqt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DKWyowcGgvwLCcYXewAYxzq3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 192% gewijzigd door wr28375 op 11-10-2024 11:01 . Reden: Klopte wél! ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mesta
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 00:04
Vanwege een aantal meldingen over de snelle krassen en beschadigingen heb ik op een aantal plekken tape geplakt. Het is dezelfde tape als je bijvoorbeeld bij de instap van je auto plakt tegen krassen. Via Ali zoeken naar carbon fiber tape oid. Kost een paar euro er werkt prima tot nu toe. Er zijn ook doorzichtige tapes. Niet perse mooier maar kan over 2 jaar wel een nettere fiets doorverkopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxiq9w0lGzy-YNgAOoVtkL1ifIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1zjQ1fWyIO1oMnjgNfyJD3f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mesta schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:35:
Vanwege een aantal meldingen over de snelle krassen en beschadigingen heb ik op een aantal plekken tape geplakt. Het is dezelfde tape als je bijvoorbeeld bij de instap van je auto plakt tegen krassen. Via Ali zoeken naar carbon fiber tape oid. Kost een paar euro er werkt prima tot nu toe. Er zijn ook doorzichtige tapes. Niet perse mooier maar kan over 2 jaar wel een nettere fiets doorverkopen.
[Afbeelding]
Interessant, ga ik ook maar aanschaffen mocht de bakfiets ooit komen. Hoe breed is de tape die jij gebruikt hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27
Flink aantal nieuwe Winora's (en babboe's) inmiddels op marktplaats beschikbaar. Dus het lijkt erop dat redelijk wat leveringen zijn geweest. Hopelijk blijft dit doorgaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benties
Gisteren levering gehad. Onze bezorger moest er 14 leveren die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benties
Mesta schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:35:
[Afbeelding]
Dit ziet er wel echt netjes uit, gisteren gelijk al een kras langs de schuurdeur. Heb jij nu de doorzichtige versie erop geplakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simoncornelis
  • Laatst online: 25-06 08:55
Babboe omruil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:59:
Ik begrijp van de rechtsbijstand advocaat dat de Winora's voorlopig niet meer in de webshop worden aangeboden totdat de achterstand is ingelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27
simoncornelis schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

Ik begrijp van de rechtsbijstand advocaat dat de Winora's voorlopig niet meer in de webshop worden aangeboden totdat de achterstand is ingelopen.
Heel fijn! Ook van de zotte, die levertijd liep ook alleen maar verder op..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ieerrrxx
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb de bakfiets 8 mei besteld en heb vandaag een mail gekregen dat die 17-10 word bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncornelis
Wij zaten te overwegen om dan toch maar een andere bakfiets te kopen zodat we in ieder geval weer mobiel zijn maar als ik het hier zo lees denk ik dat nog even afwachten zinvol kan zijn (we hebben 13 mei besteld).

Zijn er mensen die toch een andere bakfiets hebben aangeschaft en ondertussen ook de winora hebben ontvangen? raak je die nog kwijt voor een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
simoncornelis schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:20:
Wij zaten te overwegen om dan toch maar een andere bakfiets te kopen zodat we in ieder geval weer mobiel zijn maar als ik het hier zo lees denk ik dat nog even afwachten zinvol kan zijn (we hebben 13 mei besteld).

Zijn er mensen die toch een andere bakfiets hebben aangeschaft en ondertussen ook de winora hebben ontvangen? raak je die nog kwijt voor een schappelijke prijs?
We hebben een niet elektrische gekocht voor een redelijke prijs. Vermoed dat we die voor ongeveer hetzelfde weg kunnen doen. En wat verlies is ook oke aangezien het was om deze periode wat te overbruggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Voor de statistieken/zij die nog wachten: 7 mei besteld en afgelopen maandag (14 oktober) de Winora ontvangen. Er is dus nog hoop.

(En wat een fijne fiets. Helemaal als je van een oudere Babboe afkomt. Het is echt alsof je van een Renault 4 naar een Range Rover gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
simoncornelis schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:20:

Voor wat het waard is: ik zie op MP biedingen van rond de 3.500 euro. Dat vind ik zelf wel schappelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JKa

JKa

Zojuist een email gehad met een voucher voor accessoires. Wat blijkt, geen regentent, geen bankjes etc. Alleen maar fietstassen, koplampen en dat soort onzin...

Edit:
Net even gebeld en het is bij de klantenservice van Babboe altijd de vraag of het klopt maar de medewerker zei het volgende:
De webshop is nog niet bijgewerkt mbt de Winora accessoires omdat ze deze fiets pas enkele maanden in het assortiment hebben. Wanneer dit gebeurt is nog niet duidelijk (surprise) maar ze zijn zich ervan bewust dat er veel mensen de Winora hebben besteld dus dat de vraag naar accessoires voor deze fiets groot zal zijn.

Beetje hetzelfde verhaal als met de fiets zelf dus. Afwachten

[ Voor 62% gewijzigd door JKa op 17-10-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
JKa schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:46:
Zojuist een email gehad met een voucher voor accessoires. Wat blijkt, geen regentent, geen bankjes etc. Alleen maar fietstassen, koplampen en dat soort onzin...
Idem. Reageerde net al in het Babboe-topic hierover.

Ook weer niet verrast…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
JKa schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:46:

Edit:
Net even gebeld en het is bij de klantenservice van Babboe altijd de vraag of het klopt maar de medewerker zei het volgende:
De webshop is nog niet bijgewerkt mbt de Winora accessoires omdat ze deze fiets pas enkele maanden in het assortiment hebben. Wanneer dit gebeurt is nog niet duidelijk (surprise) maar ze zijn zich ervan bewust dat er veel mensen de Winora hebben besteld dus dat de vraag naar accessoires voor deze fiets groot zal zijn.

Beetje hetzelfde verhaal als met de fiets zelf dus. Afwachten
Dat zal best, maar er staan geen babboe tenten op dus zal er ook geen winora tent komen. Misschien een kussentje of spatbord, blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benties
Ai, had ook gehoopt op een maxi-cosi houder. Maar niets relevants helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Om hier bij aan te haken (top idee nl)

Hier een Google Sheet waarin een ieder de data's kan toevoegen.
https://docs.google.com/s...CNSnVjqw/edit?usp=sharing

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekmanz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
8-5 hebben we besteld. We kregen deze week bericht van Westerman dat vandaag (18-10) de Winora geleverd ging worden (omgeving Zwolle).
In deze email staat dat ze je updaten over een specifieke levertijd. Maar vanochtend had ik deze update nog niet gekregen.

Een belletje naar Westerman wijst uit dat Accell de batch waar onze nieuwe bakfiets deel van uit maakt on hold heeft gezet voor nadere inspectie. Natuurlijk ben ik niet verbaasd dat Babboe/Accell ons daar niet over informeert. Weer een duit in het zakje van een zeer ondermaatse communicatie.

Hopelijk wordt komende week de fiets daadwerkelijk uitgeleverd. We wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Niekmanz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:41:
8-5 hebben we besteld. We kregen deze week bericht van Westerman dat vandaag (18-10) de Winora geleverd ging worden (omgeving Zwolle).
In deze email staat dat ze je updaten over een specifieke levertijd. Maar vanochtend had ik deze update nog niet gekregen.

Een belletje naar Westerman wijst uit dat Accell de batch waar onze nieuwe bakfiets deel van uit maakt on hold heeft gezet voor nadere inspectie. Natuurlijk ben ik niet verbaasd dat Babboe/Accell ons daar niet over informeert. Weer een duit in het zakje van een zeer ondermaatse communicatie.

Hopelijk wordt komende week de fiets daadwerkelijk uitgeleverd. We wachten maar weer af.
Nadere inspectie? Is de Winora ook al doormidden gebroken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesta
KleinDraakje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:14:
[...]

Interessant, ga ik ook maar aanschaffen mocht de bakfiets ooit komen. Hoe breed is de tape die jij gebruikt hebt?
Ik heb 7cm gebruikt die past net niet maar dat zie je alleen als je eronder gaat liggen. 10 cm had ik ook geprobeerd maar overlapt elkaar waardoor het sneller losraakt. In het middenstuk heb ik wel 10 cm gebruikt en dat past perfect. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgW0_frN07PngcG1UDPkXNuS7rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6tJ8jAbnSxBpzzE6oI6g3BC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesta
Benties schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Dit ziet er wel echt netjes uit, gisteren gelijk al een kras langs de schuurdeur. Heb jij nu de doorzichtige versie erop geplakt?
Ja er is een zwarte en doorzichtige. Bij mn andere bericht zie je een variant (foto) die geen carbon fiber tape is maar iets dat transparent door protection tape op Ali heet. Werkt tot nu ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 20:50
Mesta schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Ik heb 7cm gebruikt die past net niet maar dat zie je alleen als je eronder gaat liggen. 10 cm had ik ook geprobeerd maar overlapt elkaar waardoor het sneller losraakt. In het middenstuk heb ik wel 10 cm gebruikt en dat past perfect. [Afbeelding]
Wil je een link delen van de doorzichtige ‘tape’ 7cm welke je gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolan1234
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb 28 mei besteld volg al sinds die tijd het forum.
Aan de hand van de Google sheet, het forum en de Facebook groep ben ik een beetje gaan kijken naar de besteldata.
Ik zie mensen die 8,9 ,13-17 mei en vanaf 27 mei hebben besteld. Als ik het goed gelezen heb was de winora niet te bestellen tussen 23-26 mei.
Ik heb dus nog wel hoop dat er misschien zo af en toe een sprongetje in de data komt die uitgeleverd worden. Maar het klinkt alsof er maar weinig worden uitgeleverd weer.

Edit:
Ik heb nog een andere Facebook groep gevonden er is ook nog besteld op 10 en 11 Mei. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCEk1pf-gWu0X1vODk9qUzxlH-M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GE1W0aquBuVNo2OJzYmXEemY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Jolan1234 op 21-10-2024 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
Oh zat er ook een sprongetje na 9 mei? Chillllll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Bakfietsje schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:30:
Oh zat er ook een sprongetje na 9 mei? Chillllll
Wij zijn van 10 mei dus iets kleiner sprongetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niekmanz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Kremers schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

Nadere inspectie? Is de Winora ook al doormidden gebroken? :'(
Speculatie natuurlijk; maar Ik kan me goed inbeelden dat bij een steekproef bij een fiets uit dezelfde batch iets naar boven is gekomen, wat maakte dat ze de hele batch hierop wilden controleren. Dat kan natuurlijk van alles zijn; iets met de versnellingen, de verlichting of de hoeveelheid loctite op de boutjes van de fietsbel.

Hoe dan ook, ik heb vanochtend mail gekregen dat ze morgen toch voor de deur staan met onze Winora. Track&Trace was de hele tijd actief gebleven; maar wordt nu zelfs geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncornelis
beetje stil deze week. Zijn er nog leveringen geweest onder volgers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
simoncornelis schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:47:
beetje stil deze week. Zijn er nog leveringen geweest onder volgers?
Vind het ook al (te) lang stil.. wij zijn "van 10 mei" en gevoelsmatig echt bijna zo ver maar nu lijkt het weer stil te liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:41
Vandaag gelezen dat iemand 27-5 besteld heeft en morgen de Winora geleverd krijgt. Gekke planning….

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 20:50
Nog informatie? Iemand wat gehoord? Het is stil.. verdacht stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domin8r
Edenaar1 schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:58:
Nog informatie? Iemand wat gehoord? Het is stil.. verdacht stil.
Het enige wat ik heb "gehoord" is dat er in november weer een lading Winora's zou komen. Of dat klopt en wanneer precies in november weet ik helaas ook niet. Ik zie in het overzicht dat op 31-10 iemand nog eentje geleverd heeft gekregen en dat we nog steeds "vast" zitten bij de 8 mei bestellingen.

9 mei is er niks besteld lijkt het. Toen was de Winora ook niet beschikbaar als ik me goed herinner. Wij zijn namelijk van 10 mei en weet nog wel dat we hem toen een beetje zaten te knijpen omdat de Babboe de 10e opgehaald zou worden maar de Winora niet besteld kon worden. Uiteindelijk was hij de 10e toch ineens weer beschikbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lillyvz
  • Laatst online: 08-11-2024
Wij hebben zojuist een mail gehad dat ze de Winora hier a.s. vrijdag komen leveren!
Besteldatum 8 mei, omgeving Eindhoven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
Laten we hopen dat er weer een beetje schot in komt. Het was erg stil afgelopen weken 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
Lillyvz schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:15:
Wij hebben zojuist een mail gehad dat ze de Winora hier a.s. vrijdag komen leveren!
Besteldatum 8 mei, omgeving Eindhoven.
Congrats! Had stiekem gehoopt dat ze 8 mei al afgerond hadden en weer verder ging maar dit is alsnog goed nieuws!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• simoncornelis
Wij hebben zojuist melding van Westerman gehad dat ze op 12 november de winora leveren. Op 13 mei besteld dus nog binnen het half jaar… 💨🔜
Regio Haarlem

[ Voor 4% gewijzigd door simoncornelis op 06-11-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:16
simoncornelis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:23:
Wij hebben zojuist melding van Westerman gehad dat ze op 12 november de winora leveren. Op 13 mei besteld dus nog binnen het half jaar… 💨🔜
Regio Haarlem
Nice, ook Haarlem hier, met dezelfde bestelddatum. Nog niks gehoord helaas. Kun je laten weten of hij ook daadwerkelijk geleverd is. Dat wisselt ook nog wel eens zie ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncornelis
Snuurtje schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:29:
[...]

Nice, ook Haarlem hier, met dezelfde bestelddatum. Nog niks gehoord helaas. Kun je laten weten of hij ook daadwerkelijk geleverd is. Dat wisselt ook nog wel eens zie ik hier.
Doe ik. Ter info: wij hebben via DAS rechtsbijstand verzocht om extra aandacht en dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
simoncornelis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:04:
[...]

Doe ik. Ter info: wij hebben via DAS rechtsbijstand verzocht om extra aandacht en dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen.
Nice, ik zit ook bij DAS, maar het is opgenomen in die massazaak, heb je nog iets extra's gedaan bij hen dan? Opzich is onze datum no ook zo ongeveer aan de beurt dus of het 1 op 1 te koppelen is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

HellStorm666 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:13:
[...]

Om hier bij aan te haken (top idee nl)

Hier een Google Sheet waarin een ieder de data's kan toevoegen.
https://docs.google.com/s...CNSnVjqw/edit?usp=sharing
Done!

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncornelis
Snuurtje schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:14:
[...]

Nice, ik zit ook bij DAS, maar het is opgenomen in die massazaak, heb je nog iets extra's gedaan bij hen dan? Opzich is onze datum no ook zo ongeveer aan de beurt dus of het 1 op 1 te koppelen is, geen idee.
Nee niets bijzonders, alleen bellen met DAS en extra gegevens gestuurd toen ze met Babboe om tafel gingen. Vandaag de fiets ontvangen. Ziet er goed uit. Hoop voor iedereen hier dat het ook snel wordt opgelost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ivel80
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Nou hier is het dan eindelijk zo ver. Ik krijg net een mail dat ze de bakfiets morgen komen leveren. 9 mei besteld in Amsterdam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• domin8r
Net voor de 300e keer ingelogd op "My Babboe" en zie ineens een track&trace van Westerman staan! Had vanmorgen al gekeken en toen nog niks. Vrijdag komt hij dan eindelijk!
10 mei besteld trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:28
Ivel80 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:50:
Nou hier is het dan eindelijk zo ver. Ik krijg net een mail dat ze de bakfiets morgen komen leveren. 9 mei besteld in Amsterdam.
Ik wilde serieus net vragen of er nog mensen een afleverbericht hadden ontvangen, omdat de laatste batch wel heel lang geleden is geweest. Dankjewel!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snuurtje
13 mei besteld. 18 november komt ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08 15:46
Hann1BaL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:58:

Als je de rits open doet, kun je werkelijk niets. (Zie foto, verder kun je de tent niet open doen, zonder andere bandjes los te maken.)
Je moet 1 kant volledig open maken en los maken om de fiets in te kunnen stappen. Echt slecht ontworpen.

[Afbeelding]
Terugkomende op deze foto, wij gaan dit weekend een nieuwe Winora overnemen via Marktplaats, en zijn zodoende ook op zoek naar een regentent, voorkeur voor V2 (mooiere kleur, ‘veiliger’, verkrijgbaar ;)).

Op de Babboe City hadden we de regentent permanent zitten (bescherming tegen wind, zon, regen, koude), en dat willen we nu ook graag doen. Maar hoe lastig is het nu precies om de kids erin en eruit te krijgen? De foto met de rits open beloofd niet veel goeds, maar is het niet een kwestie van nog een haakje achterin losmaken en hem openklappen, zoals hieronder? Hoeveel moeite is dit nu echt?
Mocht iemand nog zo’n regentent over hebben, ik houd me aanbevolen per DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@spacefreek het is niet onoverkomelijk en iets meer gedoe. Maar kinderen in en uit is natuurlijk geen groot probleem. We hebben de fiets met tent nu 2 maanden in gebruik en het gaat wel goed.

Maar vergeleken de babboe regentent is het wel wat minder
Ook maken we de klittenband van de zijkant niet vast want dat is gewoon irritant. En dan is het niet al te veel werk 😊

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 13-11-2024 23:30 ]

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08 15:46
Hann1BaL schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:29:
@spacefreek het is niet onoverkomelijk en iets meer gedoe. Maar kinderen in en uit is natuurlijk geen groot probleem. We hebben de fiets met tent nu 2 maanden in gebruik en het gaat wel goed.

Maar vergeleken de babboe regentent is het wel wat minder
Ook maken we de klittenband van de zijkant niet vast want dat is gewoon irritant. En dan is het niet al te veel werk 😊
Dank Hann1Bal, en qua sturen? Ik begreep dat het stuur op de laagste stand moet staat om de tent niet te raken? Is dit storend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhph
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-04 14:56
10 mei besteld , 15 november gepland :)

• Bakfietsje
spacefreek schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:43:
[...]

Terugkomende op deze foto, wij gaan dit weekend een nieuwe Winora overnemen via Marktplaats, en zijn zodoende ook op zoek naar een regentent, voorkeur voor V2 (mooiere kleur, ‘veiliger’, verkrijgbaar ;)).

Op de Babboe City hadden we de regentent permanent zitten (bescherming tegen wind, zon, regen, koude), en dat willen we nu ook graag doen. Maar hoe lastig is het nu precies om de kids erin en eruit te krijgen? De foto met de rits open beloofd niet veel goeds, maar is het niet een kwestie van nog een haakje achterin losmaken en hem openklappen, zoals hieronder? Hoeveel moeite is dit nu echt?

[...]

[...]

Mocht iemand nog zo’n regentent over hebben, ik houd me aanbevolen per DM.
Hoe zit die tent eigenlijk vast? Ik vraag me dat al al die tijd af, ik zie helemaal geen frame. Of gaatjes/pinnen/whatever om iets vast te maken..

• domin8r
Nu onze bakfiets onderweg is ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar de tent! Begreep dat de eerste versie praktischer was maar niet meer te krijgen? Dus wel benieuwd hoe handig de huidige tent is in gebruik. En tips qua webshops zijn ook welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

spacefreek schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:12:
[...]

Dank Hann1Bal, en qua sturen? Ik begreep dat het stuur op de laagste stand moet staat om de tent niet te raken? Is dit storend?
Je stuur zet je bijna rechtop met de tent, maar daar hebben wij helemaal geen last van. Je moet wel continu heel veel scherpe bochtjes willen nemen voordat dat een probleem is/

• Hann1BaL

Hann1BaL

Rhph schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:37:
10 mei besteld , 15 november gepland :)
Een week na ons besteld en 2 maanden later geleverd. Om even aan te geven hoe dit niet lineair gaat.
Veel plezier er mee. De Winora is echt technisch een veel betere bakfiets al lijkt de range van de batterij toch praktisch wel een stuk kleiner dan de Babboe City-E die wij hadden met de 500Wh batterij.

• domin8r
Hann1BaL schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:35:
[...]

Een week na ons besteld en 2 maanden later geleverd. Om even aan te geven hoe dit niet lineair gaat.
Veel plezier er mee. De Winora is echt technisch een veel betere bakfiets al lijkt de range van de batterij toch praktisch wel een stuk kleiner dan de Babboe City-E die wij hadden met de 500Wh batterij.
Er kan een tweede accu op toch? Kan me voorstellen dat dat je bereik enorm vergroot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

domin8r schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:09:
[...]

Er kan een tweede accu op toch? Kan me voorstellen dat dat je bereik enorm vergroot.
Ja, je kunt een 2e accu mee gaan slepen, maar ik houd het wel gewoon op iets vaker laden. Het is niet dat we er mee naar de andere kant van het land rijden. Het is dus geen probleem, maar gewoon iets wat we hebben opgemerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kremers
Er lijkt ineens weer een flinke batch te worden afgeleverd bij Accell getuige de reacties hier. Hopelijk houden ze dit vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

Hann1BaL schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:20:
[...]

Ja, je kunt een 2e accu mee gaan slepen, maar ik houd het wel gewoon op iets vaker laden. Het is niet dat we er mee naar de andere kant van het land rijden. Het is dus geen probleem, maar gewoon iets wat we hebben opgemerkt.
Precies dit. Op de turbostand gaat de accu rond de 40km mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
JKa schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:01:
[...]

Precies dit. Op de turbostand gaat de accu rond de 40km mee.
Oh dat is echt prima!

• Snuurtje
Volgens mij levert die turbo stand ook meer dan 2x zoveel vermogen als de babboe city e. (40 VS 85 nm) Dus dan kan t kloppen dat ie sneller op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-09 18:31
Snuurtje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:51:
Volgens mij levert die turbo stand ook meer dan 2x zoveel vermogen als de babboe city e. (40 VS 85 nm) Dus dan kan t kloppen dat ie sneller op is.
Volgens mij is het vermogen in Watt [W] en koppel in Newton * m [Nm].

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeeAmAitch
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-09 16:17
Mailtje van Westerman. Dinsdag 19-11 komt ie. 14-5 besteld, Blaricum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• domin8r
Afgelopen vrijdag bezorgd. Chauffeur heel vriendelijk en netjes. Fiets is ook helemaal top.
Het was een half jaar ellende qua wachten maar nu toch wel echt blij.
Tent komt vandaag binnen en dan kunnen we weer lekker crossen met de kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:12
Kijk toevallig net op de Babboe site en zie daar een link staan van Westerman, nu nog wachten op de mail.
Dan zou de Winora woensdag bezorgd worden.
Even de mail afwachten en dan snel contact zoeken met Westerman, aangezien wij inmiddels verhuisd zijn in het afgelopen jaar en ik kan geen adres aanpassen bij Babboe.
Besteld: 15-05-2024
Levering: 20-11-2024????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
Wauw, bij mij ook!! Vanochtend nog niet. Ook nog geen mail.

Ik durf het haast niet te geloven na al die tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:12
Net even gebeld om het adres aan te passen, die man bevestigde idd dat de fiets is ingepland voor woensdag.
Regio Groningen.
De sheet ook gelijk ingevuld.

Nu nog de regentent bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door MadMax12 op 18-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Zojuist bericht ontvangen.
Woensdag (20 nov) wordt ie geleverd.
15 mei besteld.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Wij overwegen een Winora te kopen van iemand die de fiets geleverd heeft gekregen. Hebben jullie ook informatie hoe het zit met garantie? Kan ik met een leveringsbewijs de garantie ook dus overnemen? En is er bekend bij welke dealers je in Nederland terecht kunt voor garantie, service en onderhoud?
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste