Het grote Winora bakfiets topic

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:07
HellStorm666 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:38:
Zojuist bericht ontvangen.
Woensdag (20 nov) wordt ie geleverd.
15 mei besteld.
Ja, hier ook!

15 mei besteld, 20 november wordt ie geleverd. (Regio Deventer)

Eindelijk, ik kijk er echt naar uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abcdefgh
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-09 12:46
16 mei besteld, wordt nu 21 november geleverd.

Regio Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Ze komen precies op het moment dat ik niet thuis kan zijn. Kan iemand anders hem gewoon aannemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 08:32

JKa

Bakfietsje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:31:
Ze komen precies op het moment dat ik niet thuis kan zijn. Kan iemand anders hem gewoon aannemen?
Ja dat is geen probleem. Bij mij hebben mn schoonouders m ook aangenomen. Andere achternaam, was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 08:32

JKa

dagizmo schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:16:
Wij overwegen een Winora te kopen van iemand die de fiets geleverd heeft gekregen. Hebben jullie ook informatie hoe het zit met garantie? Kan ik met een leveringsbewijs de garantie ook dus overnemen? En is er bekend bij welke dealers je in Nederland terecht kunt voor garantie, service en onderhoud?
Diegene van wie je m overneemt of over wil nemen, heeft als het goed is gewoon een factuur gehad in Mijn Babboe. Dat is direct je garantiebewijs en het lijkt mij dat je die gewoon over kunt nemen zonder dat de garantie vervalt. Antwoorden op je overige vragen moet ik je schuldig blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleesje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 09:18
Er gaat een lekkere batch doorheen nu! 17 mei besteld en 22 november gaat hij geleverd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:23
15 mei besteld, 20 november komt die.

Grappig, lijkt nu dag op dag te kloppen. 16 mei --> 21 november, 17 mei --> 22 november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Voor de mensen met een regentent: Wees bloedvoorzichtig met het verstellen van je stuur.

De tolerantie op de pen is 15Nm, maar het aluminum is onwijs zacht waardoor de houders van de bout al snel niet meer passen, zelfs als je het op de hand weer aandraait. Wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat je het schroefdraad stript et voila, ik kan straks opnieuw gaan tappen _O-

Dus, wees voorzichtig :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
MadMax12 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:59:
Net even gebeld om het adres aan te passen, die man bevestigde idd dat de fiets is ingepland voor woensdag.
Regio Groningen.
De sheet ook gelijk ingevuld.

Nu nog de regentent bestellen.
Voor het lot van de wachtenden wil ik het bestaan van de sheet nog even benadrukken voor wie deze nog niet eerder heeft aangevuld ;) Zou mooi zijn als hij zo up to date als mogelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-09 21:02
Net een e-mail dat de bakfiets vrijdag komt
27 mei besteld. Eindelijk 🙏🏻

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
A.Geerts schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:34:
Net een e-mail dat de bakfiets vrijdag komt
27 mei besteld. Eindelijk 🙏🏻
Wow dat is nogal een sprong ineens, binnen één week van 13 naar 27 mei! Hebben ze een flinke voorraad binnen ineens, of was de WINORA gewoon een tijdlang niet te bestellen tussen deze data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
JWPVDW schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:55:
[...]

Wow dat is nogal een sprong ineens, binnen één week van 13 naar 27 mei! Hebben ze een flinke voorraad binnen ineens, of was de WINORA gewoon een tijdlang niet te bestellen tussen deze data?
Onze fiets is op 22 mei opgehaald en was destijds niet te bestellen. Ik denk een combinatie van beide.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:32
Ik lees in de Facebookgroep in ene best veel van 27 mei inderdaad.

Ik heb helaas nog geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08 15:46
Inmiddels hebben wij de Winora Fub dit weekend nieuw van iemand overgenomen (was de dag ervoor bij ze geleverd). In het kader van tweaken/waarom niet: De Batavus Fier is technisch identiek aan de Winora Fub. Op de Batavus Fier wordt een V-light laser gemonteerd (zie hier)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VmOBzD5rrvHmXOJ3ExFsubuIug=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/DtUsCBn3Vi8DXn0FWpQEv1ae.webp?f=user_large

Deze had ik dus eigenlijk ook verwacht op de Winora. Aangezien deze er niet op zit, maar ik er vanuit ga dat hij moet passen, heeft iemand enig idee hoe hier aan te komen? Lijkt me wel lachen om erop te zetten. Iemand ervaring mee? Kun je ergens (reserve)onderdelen bestellen o.i.d.? Ik kan vooralsnog niks vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
spacefreek schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:50:
Inmiddels hebben wij de Winora Fub dit weekend nieuw van iemand overgenomen (was de dag ervoor bij ze geleverd). In het kader van tweaken/waarom niet: De Batavus Fier is technisch identiek aan de Winora Fub. Op de Batavus Fier wordt een V-light laser gemonteerd (zie hier)

[Afbeelding]

Deze had ik dus eigenlijk ook verwacht op de Winora. Aangezien deze er niet op zit, maar ik er vanuit ga dat hij moet passen, heeft iemand enig idee hoe hier aan te komen? Lijkt me wel lachen om erop te zetten. Iemand ervaring mee? Kun je ergens (reserve)onderdelen bestellen o.i.d.? Ik kan vooralsnog niks vinden…
Lijkt op deze : https://www.cyclingweb.nl...0vHy90EAQYAiABEgLnsvD_BwE

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
spacefreek schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:50:

[Afbeelding]

Reserveonderdelen zijn een drama ben ik achter gekomen. Heb nu 2 fietsen zaken gehad en die kunnen gewoon in de Batavus catalogus kijken, maar veel zaken (zoals mijn gemolde stuurpen) zijn simpelweg niet vermeld....

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Onze Winora staat inmiddels in de garage.

Uitgepakt en uitgelegd door de bezorger. Vorige bezorger was minder behulpzaam. Dus pluspunt voor onze bezorger. Had nog een Winora en wat “gewone” fietsen in de bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWPVDW
Zojuist is hier ook de Winora bezorgd :-)

Het oude Babboe-kussentje (van de City-E) past gelukkig perfect.

Helaas zit er een kleine beschadiging op het achterspatbord (dat zag ik pas toen de chauffeur weg was). Overal op de fiets zat beschermend plastic, behalve daar (..).

Maar goed, na 6 maanden wachten ga ik niet moeilijk doen. Ik lak het wel zwart. Ook heb ik wat carbon tape besteld om de hoekdelen af te plakken en te beschermen tegen krassen. Kennelijk krast de verf er wel erg snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Hier is hij ook bezorgd! Hij staat te shinen midden in de woonkamer want het sneeuwde toen hij kwam

Jammer dat we hem niet meteen lekker kunnen gebruiken met dit weer, maar ik ben er toch heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
KillaZ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:37:
Voor de mensen met een regentent: Wees bloedvoorzichtig met het verstellen van je stuur.

De tolerantie op de pen is 15Nm, maar het aluminum is onwijs zacht waardoor de houders van de bout al snel niet meer passen, zelfs als je het op de hand weer aandraait. Wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat je het schroefdraad stript et voila, ik kan straks opnieuw gaan tappen _O-

Dus, wees voorzichtig :)
Dan heb ik misschien geluk gehad dat het allemaal soepel en zonder gedoe ging! De tent zelf is even wennen, anders dan de Babboe maar tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
domin8r schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:58:
[...]

Dan heb ik misschien geluk gehad dat het allemaal soepel en zonder gedoe ging! De tent zelf is even wennen, anders dan de Babboe maar tot nu toe prima.
Het zit nu hoor, heb een draadeind gepakt, en met RVS ringen en moeren vastgezet. Gaat nergens meer heen en is nog makkelijker aan te passen.

Het is alleen cosmetisch wat minder mooi, maar goed eerst maar eens de onderdelen afwachten.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MadMax12 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:08:
Onze Winora staat inmiddels in de garage.

Uitgepakt en uitgelegd door de bezorger. Vorige bezorger was minder behulpzaam. Dus pluspunt voor onze bezorger. Had nog een Winora en wat “gewone” fietsen in de bak.
Nog dingen die anders zijn dan bij de Babboe. Bij mij was het zo van, hier staat die dan op de oprit en hij ging weer door :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijenhuis81
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-02 10:58
Vandaag mailtje gehad, Winora wordt 22 november geleverd.
Besteld op 27-5-2024

nu hopen dat ze ook echt komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Heeft iemand nog goede deals gevonden om die tent bij te bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleesje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijsw88
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-04 10:02
Vandaag mail gehad van Westerman. Vrijdag 22 november levering. 27 mei besteld

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Thijsw88 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:16:
Vandaag mail gehad van Westerman. Vrijdag 22 november levering. 27 mei besteld
Hier precies eender! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
Goed om te lezen dat er in elk geval hier op het forum flink wat geleverd gaat worden.
Ik gooi ook de sheet er weer even in, zie ook onderstaande link.

Ook dank aan degene die de verwachte leverdatum (ETA) in kolom C ingevuld heeft.
Als iedereen de sheet bij wil houden, dan wordt het beeld voor een ieder die nog wacht alleen maar preciezer.

https://docs.google.com/s...CNSnVjqw/edit?gid=0#gid=0

Wij hebben de eerste ritjes gehad met de Winora en deze fietst zoals vaker gelezen en geschreven beter dan de Babboe. Die was niet slecht, maar je merkt dat de Winora beter in elkaar zit, voelt meer rigide aan dan de Babboe. De motor is ook vele malen beter, maar dat was ook wel te verwachten, alleen al door het verschil tussen midden-motor en motor in de achteras.

• A.Geerts
Wij krijgen de fiets morgen. Maar hoe zit het eigenlijk met onderhoud? Ik kan mijn herinneren dat de Babboe na 100km onderhoud nodig had. Hoe zit dat met de Winora?

Tja.... 🤨

• Kremers
MadMax12 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:23:
Goed om te lezen dat er in elk geval hier op het forum flink wat geleverd gaat worden.
Ik gooi ook de sheet er weer even in, zie ook onderstaande link.

Ook dank aan degene die de verwachte leverdatum (ETA) in kolom C ingevuld heeft.
Als iedereen de sheet bij wil houden, dan wordt het beeld voor een ieder die nog wacht alleen maar preciezer.

https://docs.google.com/s...CNSnVjqw/edit?gid=0#gid=0
Er staan nog wat "oudjes" in die denk ik inmiddels al wel binnen zijn. Hopelijk hebben de personen in kwestie er erg in de data aan te vullen. Kan me ook zo voorstellen dat je inmiddels niet meer met dit dossier wil geconfronteerd worden en nooit meer op dit topic komt.. :)

Hoe dan ook goed om te zien dat momenteel de leveringen behoorlijk voor lopen op de ETA. Nu zegt dat weinig naar de toekomst toe, want het kan ook zomaar weer lang stil liggen, maar het geeft wel goede hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
  • Laatst online: 24-08 10:22
A.Geerts schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:27:
Wij krijgen de fiets morgen. Maar hoe zit het eigenlijk met onderhoud? Ik kan mijn herinneren dat de Babboe na 100km onderhoud nodig had. Hoe zit dat met de Winora?
Gezien de recente klachten over de winora is dit héél belangrijk. Babboe doet daar echter helemaal niets in dus je zult er zelf voor naar een fietsenmaker moeten. Aandachtspuntje lijken zeker de schroeven van de schijfremmen te zijn. Het rem mechanisme lijkt bij een aantal mensen losgegaan te zijn en er wordt geclaimd dat de schroeven te kort zijn.
Op zich verder niet moeilijk om regelmatig even die schroeven aan te draaien met een imbus.

• Murlock
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-08 20:01
27 mei besteld en hier nu ook bericht dat het 25 juni wordt geleverd.... eindelijk. Ik ben benieuwd waar jullie de verzekering hebben afgesloten?

*25 november natuurlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Murlock op 21-11-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Eindelijk! Na bijna een half jaar wachten wordt de fiets volgens de track en trace maandag bezorgd *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
Murlock schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:05:
27 mei besteld en hier nu ook bericht dat het 25 juni wordt geleverd.... eindelijk. Ik ben benieuwd waar jullie de verzekering hebben afgesloten?
November hoop ik? ;-)

• wr28375
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-06 09:56
Lekker bezig met het schema, veel nieuwe leveringen. 28-mei komt steeds dichterbij...

• Zonnetje1980
  • Laatst online: 21-11-2024
Hi!

Ik heb de winora ook ontvangen, (13 mei babboe opgehaald) vraagje:
De riempjes krijg ik met geen mogelijkheid open, ligt dat aan mij of gaat het bij meer mensen stroef?

Bedankt voor jullie reactie!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Hier 17 mei besteld, morgen wordt ie geleverd. Precies een halfjaar dus, wat een treurnis.

Ik geloof het trouwens pas als de bakfiets echt daadwerkelijk op de stoep staat.

Inmiddels hebben we al veel plezier van onze Dolly, wat een veel beter product is dan Babboe.

Ik koop ook nooit meer iets van Accel

Deze gaat regelrecht de verkoop in...
Bij interesse, DM me maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Dani86 op 21-11-2024 21:29 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tesbabboe
  • Laatst online: 02-12-2024
Hier wordt de Winora 25 november geleverd. 27 mei besteld (Den Haag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Zonnetje1980 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:23:
Hi!

Ik heb de winora ook ontvangen, (13 mei babboe opgehaald) vraagje:
De riempjes krijg ik met geen mogelijkheid open, ligt dat aan mij of gaat het bij meer mensen stroef?

Bedankt voor jullie reactie!
die riempjes zijn inderdaad lastig, bij mij is het de knop hard indrukken en dan nog hard aan de riempjes trekken voordat ze los gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Net de bakfiets ontvangen, aardige chauffeur. Maar ik wil de bakfiets opladen maar is het correct dat daar de accu voor los moet (net als de city-e)?

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

A.Geerts schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:26:
Net de bakfiets ontvangen, aardige chauffeur. Maar ik wil de bakfiets opladen maar is het correct dat daar de accu voor los moet (net als de city-e)?
Ja de accu moet los om hem op te laden, dit kan met het sleuteltje van het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Ja eraf halen was gelukt. Bedankt!

Tja.... 🤨

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• domin8r
Wij hadden hem besteld bij WeLoveWheels. Volgende dag bezorgd. Was ook het model met rits aan beide kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperafman
  • Laatst online: 22-11-2024
Zojuist de bevestiging gehad dat ze de fiets maandag 25 november bezorgd zal worden (regio Alkmaar). Ik heb de Babboe ingeleverd op 27 mei.

Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Even een snelle blik op de sheet https://docs.google.com/s...CNSnVjqw/edit?gid=0#gid=0 vertelt ons dat er tussen vrijdag 15 en vrijdag 22 november 27 fietsen zijn afgeleverd van dit bestand. Dat is precies 25% van alle fietsen in dit bestand (108) in één week. Als dit zo doorgaat zijn ze aan het einde van het jaar al een heel eind, zou je zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
domin8r schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:22:
[...]

Wij hadden hem besteld bij WeLoveWheels. Volgende dag bezorgd. Was ook het model met rits aan beide kanten.
Hier vandaag ook besteld, als het goed is morgen in huis.
Kremers schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:54:
Even een snelle blik op de sheet https://docs.google.com/s...CNSnVjqw/edit?gid=0#gid=0 vertelt ons dat er tussen vrijdag 15 en vrijdag 22 november 27 fietsen zijn afgeleverd van dit bestand. Dat is precies 25% van alle fietsen in dit bestand (108) in één week. Als dit zo doorgaat zijn ze aan het einde van het jaar al een heel eind, zou je zeggen...
ALS, als, als, maar er worden in elk geval wel stappen gemaakt gezien de aantallen hier op Tweakers.
Kan natuurlijk zijn dat ze vanuit Accell meelezen en daarom alle gebruikers van hier voorrang geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.kuiper
  • Laatst online: 02-01 14:33
Dit schiet eindelijk lekker op. Wij zitten met smacht te wachten dus hopelijk komt hij bij ons ook snel. 27 mei besteld en wonen in Alkmaar. Ik zie ondertussen wel wat leveringen voorbij komen met dezelfde besteldatum en omgeving. Hopelijk kunnen ze de vrachtwagen aanvullen met 1 extra O-)
Wij wachten het nog even af....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
[...]

Thanks, ook besteld daar. Goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
MadMax12 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:00:
ALS, als, als, maar er worden in elk geval wel stappen gemaakt gezien de aantallen hier op Tweakers.
Kan natuurlijk zijn dat ze vanuit Accell meelezen en daarom alle gebruikers van hier voorrang geven 8)7
Dat is natuurlijk de hamvraag. Ben toch wel heel benieuwd hoe ze het nu voor elkaar krijgen ineens zo veel fietsen af te leveren. Als de productiecapaciteit voor een langere tijd gereserveerd is voor de Winora FUB, dan biedt dat hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Kremers schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:32:
[...]

Dat is natuurlijk de hamvraag. Ben toch wel heel benieuwd hoe ze het nu voor elkaar krijgen ineens zo veel fietsen af te leveren. Als de productiecapaciteit voor een langere tijd gereserveerd is voor de Winora FUB, dan biedt dat hoop.
Ik had van de week, voor ik de afleverdatum kreeg, nog gebeld. Er werd gezegd dat ze hard hun best doen om alle bestellingen voor het einde van het jaar uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
TinusXIII schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:37:
[...]

Ik had van de week, voor ik de afleverdatum kreeg, nog gebeld. Er werd gezegd dat ze hard hun best doen om alle bestellingen voor het einde van het jaar uit te leveren.
Ik weet niet in hoeverre we nog serieus kunnen of moeten nemen wat de klantenservice van Babboe zegt, maar dat zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:50
Vrienden van ons hebben 27 mei besteld. Wordt maandag geleverd. Regio Ede / Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
[...]

Qua tent; wat wordt aangeraden? Er zijn twee mogelijkheden. Eén met 1 rits en één met 2 ritsen toch? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Edenaar1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:15:
[...]

Qua tent; wat wordt aangeraden? Er zijn twee mogelijkheden. Eén met 1 rits en één met 2 ritsen toch? Wat zijn de ervaringen?
Nee er is maar 1 variant. De oude, met twee ritsen aan één kant kan je nergens krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 14:19

M3!

Wij hebben de fiets vandaag eindelijk gekregen.

Alleen lijkt het stuur niet helemaal recht te staan t.o.v. het wiel. Heeft iemand hier ook dit probleem gehad en eenvoudig opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsw88
  • Laatst online: 25-04 10:02
Vandaag bakfiets geleverd gekregen! Hoe kom je aan de factuur voor de verzekering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
TinusXIII schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:17:
[...]

Nee er is maar 1 variant. De oude, met twee ritsen aan één kant kan je nergens krijgen.
Oké, en dat zijn deze welke moet hierboven zijn genoemd?

https://www.amazon.de/-/n...?smid=AMOTOP2RXDRQV&psc=1

https://welovewheels.jort...-raleigh-fier-2?locale=nl

Zijn dit dezelfde regententen? De kleur lijkt anders, die van Welovewheels is zwart, ziet er mooier uit. Amazon is goedkoper 😜

Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
TinusXIII schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:17:
[...]

We hadden de tent bij WeLoveWheels besteld voor een goede prijs en dat is de zwarte variant met aan beide zijden een rits. Makkelijk qua instappen en kan ook beide kanten open vastzetten zodat het meer een zonnedakje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Ja aan beide zijden een rits, maar geen twee ritsen aan beide kanten. Dat is de oude tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-09 18:31
solomo schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:04:
[...]

Ja de accu moet los om hem op te laden, dit kan met het sleuteltje van het slot.
Is daar nog een specifiek trucje voor? Mijne is gisteren ook bezorgd (voor de administratie: 27 mei besteld, 22 november geleverd, regio Wageningen), maar ik krijg de accu niet los met de sleutel van het slot van de fiets zelf. De berzorger kreeg het, bij het geven van de instructie, ook niet voorelkaar. Met dit weer is het ook wel fijn om de accu binnenshuis te kunnen bewaren, in plaats van een niet-geïsoleerd schuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
Domme vraag over de Winora regentent (v2): is het bij stap 1 en 2 nou de bedoeling dat je het schroefje dat er al in zit vervangt of niet? Ik heb hem nu laten zitten en het haakje daaraan bevestigt (maar nu heb ik wat onderdelen over 😂)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Geerts
Pompidompi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:56:
[...]

Is daar nog een specifiek trucje voor? Mijne is gisteren ook bezorgd (voor de administratie: 27 mei besteld, 22 november geleverd, regio Wageningen), maar ik krijg de accu niet los met de sleutel van het slot van de fiets zelf. De berzorger kreeg het, bij het geven van de instructie, ook niet voorelkaar. Met dit weer is het ook wel fijn om de accu binnenshuis te kunnen bewaren, in plaats van een niet-geïsoleerd schuurtje.
Sleutel er in en omdraaien, op dat moment kan je de accu loshalen.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
TinusXIII schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:53:
Ja aan beide zijden een rits, maar geen twee ritsen aan beide kanten. Dat is de oude tent.
Oké, de meeste hier kopen dus dit model; https://welovewheels.jort...-raleigh-fier-2?locale=nl

1 van de 2 keuzes welke er zijn. Zwarte kleur of die grijze. Lekker makkelijk. Zit het wel goed op de bakfiets?
Op sommige foto’s ziet het er top uit, strak gespannen ect. Maar op één foto ziet het er wel ‘lelijk’ uit. Ze hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Voh_oABvy7xUNF1di7YtdrawKzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIpWmCigCClBq1iOAAqjAVp6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
JWPVDW schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:22:
Domme vraag over de Winora regentent (v2): is het bij stap 1 en 2 nou de bedoeling dat je het schroefje dat er al in zit vervangt of niet? Ik heb hem nu laten zitten en het haakje daaraan bevestigt (maar nu heb ik wat onderdelen over 😂)
Ik heb de bestaande bout gebruikt, werkte prima 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Edenaar1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:27:
[...]

Oké, en dat zijn deze welke moet hierboven zijn genoemd?

https://www.amazon.de/-/n...?smid=AMOTOP2RXDRQV&psc=1

https://welovewheels.jort...-raleigh-fier-2?locale=nl

Zijn dit dezelfde regententen? De kleur lijkt anders, die van Welovewheels is zwart, ziet er mooier uit. Amazon is goedkoper 😜

Weet iemand dit?
Wij twijfelen ook. Qua prijs maar het niet veel uit. Iemand advies? Die van Amazon lijkt 2 ritsen te hebben aan beide kanten.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleesje
Volgens mij is die van Amazon ook gewoon de v2, zie naam. Ik heb die gevonden door de codes van WeLoveWheels te pakken en te zoeken. Over een weekje weet ik het zeker ;)

Bij de meeste verkopers zijn de foto's van de v1 en verkopen ze de v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleesje
Hoe lang duurt het voordat de factuur beschikbaar wordt op My Babboe nadat de fiets geleverd is? Wil hem graag verzekeren, maar dat kan nu nog niet bij gebrek aan factuur (vrijdag geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
londemanmp schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:25:
Als iemand de factuur zoekt voor om de fiets te verzekeren. Deze staat ook in mijn Babboe bij de Winora.

Bedrag is zonder btw ( 4296,69 )

Nu nog even opschieten met die accessoires !!
Hoe en waar heb je de Winora verzekerd? Voor welk bedrag? Bij 4296,69 valt het nog onder de GPS regeling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
Via centraal beheer (€5400,- incl accessoires). Betaal €16,22 zonder een track and trace verplichting wel met 2de slot verplichting.

Factuur was niet nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door A.Geerts op 25-11-2024 11:59 ]

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Hij is net geleverd. 15 leverde hij vandaag af.

Fijn om eindelijk weer een bakfiets te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demiandenker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-06 15:17
Hi there,

We had the insurance taken at Lemonade (https://www.lemonade.com/nl) for a few years now and had good experiences so far.

We pay 27eur/month which consists of insurance for House contents, Liability, accidental damage, and theft for all our bikes (not just one), including the Babboe E-City that we had until it was picked up, last June.

For bikes or other things (phones, computers, etc) below 5000eur, you don't need to do anything special, it is just covered, inside the same policy. And for bikes, it covers theft anywhere, not just at your house.

Worth taking a look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix90
  • Laatst online: 26-05 20:56
Hebben er vandaag nog mensen bericht gehad van Westerman over geplande levering van een Winora, of Track and trace zien verschijnen bij Babboe/my orders? Wij hebben op 27 mei besteld en zijn nog in afwachting van bericht, dus ben erg benieuwd. Regio Delft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Vraag, iemand ervaring met een insteekslot voor de Winora? is mij niet helemaal duidelijk wat voor type insteekslot erin moet. Ik heb er een voor mijn eigen fiets, maar die past niet in de Winora (te klein). Is een Art2 insteekslot hetgene dat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.kuiper
  • Laatst online: 02-01 14:33
Felix90 schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:53:
Hebben er vandaag nog mensen bericht gehad van Westerman over geplande levering van een Winora, of Track and trace zien verschijnen bij Babboe/my orders? Wij hebben op 27 mei besteld en zijn nog in afwachting van bericht, dus ben erg benieuwd. Regio Delft
Hier hetzelfde.... maar helaas ook nog geen bericht. In volle verwachting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
Felix90 schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:53:
pf... Regio Delft hier ook, en we hebben op 26 juni besteld....

maar en waren wat deliveries vandaag:
https://www.marktplaats.n...205639019-winora-f-u-b-2w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felix90
  • Laatst online: 26-05 20:56
Zojuist bericht gehad dat Westerman de Winora komende donderdag (28/11) komt leveren. 27/5 besteld, regio Delft. Er zijn dus nog leveringen, succes aan iedereen die nog in afwachting is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Blik1984 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:09:
Vraag, iemand ervaring met een insteekslot voor de Winora? is mij niet helemaal duidelijk wat voor type insteekslot erin moet. Ik heb er een voor mijn eigen fiets, maar die past niet in de Winora (te klein). Is een Art2 insteekslot hetgene dat ik nodig heb?
Er zat bij ons een Trelock slot op met ART2 certificering. Wij hebben een Trelock ZR355 insteekketting van 150 cm besteld en dit werkt perfect, je kunt hem erin pluggen als het slot al afgesloten is, in tegenstelling tot sommige AXA sloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Eerste rondje zit erop. Fijne fiets, prima ondersteuning. Blij dat ie geleverd is.

Succes nog voor degenen die nog wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWPVDW
domin8r schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:49:
[...]

Ik heb de bestaande bout gebruikt, werkte prima 😊
Thanks! Heb nog even gekeken en vergeleken en de bout die er standaard in zit is zelfs langer dan die meegeleverd werd in het zakje, dus zal wel zo bedoeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolan1234
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Wij hebben vanmiddag een email gehad dat we de bakfiets op donderdag krijgen, 28-5 besteld, precies 6 maanden er tussen. Hopelijk blijven de leveringen zo door gaan voor iedereen! Zo blij dat we weer kunnen fietsen op de bakfiets straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
TinusXIII schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:21:
Eerste rondje zit erop. Fijne fiets, prima ondersteuning. Blij dat ie geleverd is.

Succes nog voor degenen die nog wachten.
Hier ook, prima fiets! Wat wel irritant is, de dop op de stang bij het kleine wiel.. die zit wat los. Wanneer je over een klinkerweg rijd hoor je dat continu tikken - los zitten. Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Dit lijkt me een neppe webshop; https://www.fietswinkel-n...-2-regentent-bakfiets-v2/

Voor €99,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
Edenaar1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:27:
[...]

Hier ook, prima fiets! Wat wel irritant is, de dop op de stang bij het kleine wiel.. die zit wat los. Wanneer je over een klinkerweg rijd hoor je dat continu tikken - los zitten. Is dat bij jullie ook?
Lijkt mij geen betrouwbare website. Van 399,- voor 99,-

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
A.Geerts schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:29:
[...]

Lijkt mij geen betrouwbare website. Van 399,- voor 99,-
Nee inderdaad. Had ook al zo’n gevoel. Nederlandse en Engelse teksten door elkaar heen.. heb de tent bij love weels besteld. Prima, ziet er goed uit.

Voor wat betreft verzekeren, iemand tips ervaringen?
Denk vooral over wat verstandig is over de waarde van de fiets. ANWB heeft goede optie, maar eigen risico 5% van waarde. En centraal beheer €25 euro. Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Edenaar1 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:16:
[...]

Nee inderdaad. Had ook al zo’n gevoel. Nederlandse en Engelse teksten door elkaar heen.. heb de tent bij love weels besteld. Prima, ziet er goed uit.

Voor wat betreft verzekeren, iemand tips ervaringen?
Denk vooral over wat verstandig is over de waarde van de fiets. ANWB heeft goede optie, maar eigen risico 5% van waarde. En centraal beheer €25 euro. Nogal een verschil.
Ik betaal bij CB €16,22 voor een waarde van €5400 (3jaar waardevast en €25,- eigenrisco). Misschien per regio anders? (Regio Tilburg)

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Edenaar1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:27:
[...]

Dat dopje zit wel wat los, maar ik hoor ‘m niet tikken.

Bij de City-E was dat dopje los gegaan en had ik die verder vastgedraaid. Misschien kan het met deze ook. Heb ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leono
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Onze bakfiets is gister geleverd. Besteld op 27 mei. Omgeving haarlem.

Wij willen een extra slot voor op de accu. Heeft iemand hiervoor toevallig een goede tip? Ik kom er op internet namelijk niet echt goed uit welke geschikt is voor de winora fub2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leono
En weet iemand waar dit voor is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i01fT8_tHZZtLLLyERUc65j1yO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2ccbHeXalcuYxh9LKdNqmWA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Leono op 26-11-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
Is een afdekdopje voor de bakfiets als de accu op aan het laden is. Kan er geen vocht op de aansluiting komen

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leono
In een zakje zaten 2 zwarte dopjes. 1 zit nu idd op de plek van de accu ivm opladen. Moet dat kleine dopje ook ergens bij de accu bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wisey schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:33:
[...]

Er zat bij ons een Trelock slot op met ART2 certificering. Wij hebben een Trelock ZR355 insteekketting van 150 cm besteld en dit werkt perfect, je kunt hem erin pluggen als het slot al afgesloten is, in tegenstelling tot sommige AXA sloten.
Net even gekeken, en ik heb geen Trelock maar een AXA Block XXL slot. Heb daar zojuist bij bol.com een bijpassende insteekketting voor besteld.

Stom eigenlijk dat ze dit niet bij de accessoires aanbieden, ik heb nu een los slot besteld als gratis accessoire, maar die gaat nu in de kast belanden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
A.Geerts schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:06:
[...]

Ik betaal bij CB €16,22 voor een waarde van €5400 (3jaar waardevast en €25,- eigenrisco). Misschien per regio anders? (Regio Tilburg)
Dat is een prima prijs, hier komt de berekening op €20,16 per maand uit. Best een bedrag voor een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Leono schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:36:
In een zakje zaten 2 zwarte dopjes. 1 zit nu idd op de plek van de accu ivm opladen. Moet dat kleine dopje ook ergens bij de accu bevestiging?
Geen idee, afgebroken ? Ik heb maar 1 dopje.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27
Wij kunnen het bijna niet geloven maar het lijkt erop dat onze Winora toch echt gaat komen. Net een e-mail dat hij 29-11 binnen zal komen. 30 mei hadden wij hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donjody
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 11:15
Hoe zijn jullie aan de factuur gekomen, ik heb alleen een afleverbewijs van Westerman, maar daar staat geen bedrag op en wil mijn fiets graag verzekeren, Mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Net mail gekregen dat ze donderdag (28-11) willen komen bezorgen. Besteld 5 juni, regio Utrecht. Helaas op vakantie dus gevraagd of we kunnen herplannen. Had niet verwacht zo snel aan de beurt te zijn ineens! Alles zit wel tegen deze vakantie dus de levering ‘missen’ van de bakfiets past wel in dat straatje 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:12
Vanmiddag mail gehad dat ze de bakfiets 28/11 willen leveren, 30 mei besteld. Zou leuk zijn dat het ook zo is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
donjody schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:26:
Hoe zijn jullie aan de factuur gekomen, ik heb alleen een afleverbewijs van Westerman, maar daar staat geen bedrag op en wil mijn fiets graag verzekeren, Mvg
Staat in mijn babboe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vveba
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-01 09:18
(sorry for the English) 16-08 ordered and just got the message that it will be delivered on 3rd of December.

Edit: I misunderstood it, they are sending Westermann to pick up the bike which they already picked up in July. So it seems like it will take forever to get the new bike.

[ Voor 44% gewijzigd door vveba op 26-11-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 11:31
Op facebook las ik dat er a.s. donderdag een fiets in regio Diemen uitgeleverd wordt die op 3 juni besteld is. Het lijkt redelijk vlot te gaan nu.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste