Het grote Winora bakfiets topic

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Blik1984 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:48:
[...]

Bij het kiezen voor de nieuwe bakfiets kon je ook kiezen voor de City Mountain, en de regentent die je nu hebt was compatibel daarmee geweest. De reden dat je nu geen 100% vervanger hebt gekregen is naar mijn mening een eigen keuze geweest.
Je had hier ook kunnen vragen: was de city Mountain dan geen goed alternatief geweest?
Dan had ik namelijk kunnen vertellen dat die geen bagagedrager heeft die ook onderdeel was van de gekozen fiets.

Daarbij weet jij nu ook dat de City Mountain nog helemaal niet uitgeleverd wordt en had ik nu 100% zeker geen vervanger gekregen en nog zonder fiets gezeten.

Er was dus geen 100% vervanger beschikbaar en je zit er dus volledig naast. Misschien handig om voortaan eerst te vragen voordat je conclusies trekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:47
Hann1BaL schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:04:
[...]

Je had hier ook kunnen vragen: was de city Mountain dan geen goed alternatief geweest?
Dan had ik namelijk kunnen vertellen dat die geen bagagedrager heeft die ook onderdeel was van de gekozen fiets.

Daarbij weet jij nu ook dat de City Mountain nog helemaal niet uitgeleverd wordt en had ik nu 100% zeker geen vervanger gekregen en nog zonder fiets gezeten.

Er was dus geen 100% vervanger beschikbaar en je zit er dus volledig naast. Misschien handig om voortaan eerst te vragen voordat je conclusies trekt. ;)
Gevoelig typetje?

Vanwaar de noodzaak van een bagagedrager?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 10:24

JKa

Blik1984 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:16:
[...]

Gevoelig typetje?

Hij heeft toch gewoon gelijk en reageert normaal?
En hij gaf eerder aan dat hij een bagagedrager nodig heeft voor een extra fietsstoeltje en fietstassen.

Bovendien is het niet zo gek dat men geen Babboe meer wil toch? Zeker met al dit gedoe en de betrouwbaarheid van de modellen in kwestie.

[ Voor 16% gewijzigd door JKa op 02-09-2024 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Blik1984 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:16:
[...]

Gevoelig typetje?

Ik ben niet gevoelig, maar probeer je wat bij te brengen en dat lijkt gelukt. Ik neem het maar als een verkapt excuus van de misser. 8)

Goed dat je die vraag stelt! Noodzaak is een groot woord, maar met 2 kinderen naar school, heb je wel eens dat er een 3e of soms zelfs een 4e mee naar huis gaat om bijv te spelen. Een bagagedrager is daar bij uitstek geschikt voor.

Ik heb Babboe overigens ook de kans gegeven wel een goed alternatief te bieden en letterlijk de eisen op een rijtje gezet zoals:
Regentent
Bagagedrager
2-wieler

Dus het feit dat Babboe dat niet aangeboden heeft is een gemiste kans vanuit hun en niet mijn keuze.
Ik heb die eisen ook niet uit dwarsigheid opgesteld, maar puur uit: dit is waarom we de fiets gekocht hebben en hoe wij die gebruiken of eigenlijk gebruikten.

Zojuist je T&T voor de regentent gekregen dus morgen kan die er ook op. Dan kan de RBV verder achter de accessoires aan. Mocht de regentent alsnog geleverd worden, heb ik er dus eventueel 1 voor een gereduceerd tarief voor een ander Babboeslachtoffer.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 02-09-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-06 14:46
Dannydekr schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:48:
[...]

Je hebt een fiets ter waarde van €4500 gekregen, die in elk opzicht beter is dan alles wat Babboe in hun assortiment had. In mijn geval gaat het om een fiets waarvoor ik bijna vier jaar geleden €2300 heb betaald. Is het dan niet wat hebberig om nog een accessoire te eisen? De communicatie was inderdaad slecht en de beloofde levertijd van 4-6 weken is niet gehaald. Maar je bent één van de 800 mensen die een gloednieuwe fiets heeft gekregen, terwijl er nog 21.000 mensen zonder zitten.

Persoonlijk zou ik voor die €250 niet zoveel moeite steken in een organisatie die al op zijn laatste benen loopt. Uiteindelijk vind ik het een nette oplossing en ben ik erg blij met de Winora. Ik wil het liefst niets meer met Babboe te maken hebben en hoop dat ze nog een goede afsluiting krijgen, al lijkt een faillissement en opheffing onvermijdelijk.
Houd toch eens op met dit soort kul. Mensen hadden graag gewoon een bakfiets gehad die werkte en niet vanaf februari zonder willen zitten. 2300 euro en we hebben gigaveel inflatie gehad in de afgelopen 4 jaar, alleen daarmee is die bakfiets al een heel stuk duurder geworden. Mensen hebben ook veel aan accessoires uitgegeven, in ons geval zo'n 1800 euro. Daar krijgen we dan met wat geluk een regententje voor terug.
Ik prijs mezelf gelukkig in onze situatie in, vergeleken met anderen. Maar uiteindelijk is bijna iedereen een oor aangenaaid en vind ik dat mensen daar best kritisch over mogen zijn. Nog sterker ik vind al die negatieve stemmen héél belangrijk ter ondersteuning van de mensen die ver buiten de boot vallen in dit verhaal.
Jij zal persoonlijk niet veel moeite daarvoor doen, voor andere mensen is die 250 euro misschien wel héél veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hann1BaL schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:22:
[...]

Ik ben niet gevoelig, maar probeer je wat bij te brengen en dat lijkt gelukt. Ik neem het maar als een verkapt excuus van de misser. 8)

Goed dat je die vraag stelt! Noodzaak is een groot woord, maar met 2 kinderen naar school, heb je wel eens dat er een 3e of soms zelfs een 4e mee naar huis gaat om bijv te spelen. Een bagagedrager is daar bij uitstek geschikt voor.

Ik heb Babboe overigens ook de kans gegeven wel een goed alternatief te bieden en letterlijk de eisen op een rijtje gezet zoals:
Regentent
Bagagedrager
2-wieler

Dus het feit dat Babboe dat niet aangeboden heeft is een gemiste kans vanuit hun en niet mijn keuze.
Ik heb die eisen ook niet uit dwarsigheid opgesteld, maar puur uit: dit is waarom we de fiets gekocht hebben en hoe wij die gebruiken of eigenlijk gebruikten.

Zojuist je T&T voor de regentent gekregen dus morgen kan die er ook op. Dan kan de RBV verder achter de accessoires aan. Mocht de regentent alsnog geleverd worden, heb ik er dus eventueel 1 voor een gereduceerd tarief voor een ander Babboeslachtoffer.
Ik heb altijd een tweede bankje gehad in de Babboe, en daarmee konden kind 3 en 4 ook altijd mee. Heb overigens ook een zitje op de bagagedrager gehad, maar die is in de praktijk eigenlijk nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
JKa schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:18:
[...]

Hij heeft toch gewoon gelijk en reageert normaal?
En hij gaf eerder aan dat hij een bagagedrager nodig heeft voor een extra fietsstoeltje en fietstassen.

Bovendien is het niet zo gek dat men geen Babboe meer wil toch? Zeker met al dit gedoe en de betrouwbaarheid van de modellen in kwestie.
Ik ga geen 25 pagina’s teruglezen om te lezen wat iedereen zijn eisenpakket is. Dat van de bagagedrager was nieuw (voor mij) en kwam in de eerdere reactie niet terug.

En alle begrip dat er niet weer voor een Babboe wordt gekozen, heb ik zelf ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 12:50
xscyther schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:25:
[...]

Houd toch eens op met dit soort kul. Mensen hadden graag gewoon een bakfiets gehad die werkte en niet vanaf februari zonder willen zitten. 2300 euro en we hebben gigaveel inflatie gehad in de afgelopen 4 jaar, alleen daarmee is die bakfiets al een heel stuk duurder geworden. Mensen hebben ook veel aan accessoires uitgegeven, in ons geval zo'n 1800 euro. Daar krijgen we dan met wat geluk een regententje voor terug.
Ik prijs mezelf gelukkig in onze situatie in, vergeleken met anderen. Maar uiteindelijk is bijna iedereen een oor aangenaaid en vind ik dat mensen daar best kritisch over mogen zijn. Nog sterker ik vind al die negatieve stemmen héél belangrijk ter ondersteuning van de mensen die ver buiten de boot vallen in dit verhaal.
Jij zal persoonlijk niet veel moeite daarvoor doen, voor andere mensen is die 250 euro misschien wel héél veel geld.
Dat is dan jouw perceptie, maar mijn situatie en die van vele anderen is veel rooskleuriger. Laatst sprak ik iemand die een tweedehands afgetrapte Babboe gekocht had voor een prikkie en nu een vervangende fiets heeft gekregen. In zo'n geval vind ik dat de oplossing echt meer dan prima is.

Overigens is 250 euro voor mij ook heel veel geld.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Blik1984 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:34:
[...]

Ik ga geen 25 pagina’s teruglezen om te lezen wat iedereen zijn eisenpakket is. Dat van de bagagedrager was nieuw (voor mij) en kwam in de eerdere reactie niet terug.

En alle begrip dat er niet weer voor een Babboe wordt gekozen, heb ik zelf ook niet gedaan.
Snap ik, het is inmiddels een enorm topic geworden.
Zelf vandaag ook weer diverse medewerkers gesproken. De een heeft geen informatie, de ander heeft het over beperkte voorraad. Het kan zijn dat je m nog in september krijgt maar anders wordt het na november zei ze doodleuk. Maar goed, deze vrouw heeft eerder ook gezegd dat ik de fiets 100% zeker in augustus zou ontvangen en afgelopen vrijdag gaf ze nog 1e week van september aan. Bijzonder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterspr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Heeft er nog iemand bericht gehad vandaag over een leverdatum?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rdd1
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb zojuist bericht gehad (enkel nog via mail, er staat nog niks in my Babboe) van Westerman dat mijn Winora op 9 september zal worden bezorgd.

30 april besteld, Gorinchem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 16:03
Rdd1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:26:
Ik heb zojuist bericht gehad (enkel nog via mail, er staat nog niks in my Babboe) van Westerman dat mijn Winora op 9 september zal worden bezorgd.

Dit bericht had zo door mij gepost kunnen zijn. Zojuist bericht gehad, 9 september levering, 30 april besteld, en ook Gorinchem oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joycebe
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Wij hebben onze bakfiets op 29 april besteld en afgelopen maandag ontvangen!

Heeft iemand de winora al verzekerd? Tips voor een fietsverzekering? Onze Babboe was verzekerd bij enra, maar met een extra hangslot kan ik de winora daar niet verzekeren, omdat de nieuwwaarde te hoog is. Dan moet ik eerst en track en trace in laten bouwen waarvan de kosten 200 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 12:50
ANWB is de way to go wat mij betreft. Geen gezeur over trackers en een normaal bedrag (uit mijn hoofd 2 tientjes per maand) en prima voorwaarden.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Even wat ervaringen.

Het zitkussen van de Babboe City-E past prima op de Winora:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UrQp4eEzB776HwJbJLwge9WfFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hr19qdKMsnj6trgbrcTJN6mx.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik de regentent op de fiets gemonteerd. Dit is niet vergelijkbaar met de Babboe regentent op de City-E.
Als je de rits open doet, kun je werkelijk niets. (Zie foto, verder kun je de tent niet open doen, zonder andere bandjes los te maken.)
Je moet 1 kant volledig open maken en los maken om de fiets in te kunnen stappen. Echt slecht ontworpen.
Ook de handleiding van de regentent is nogal twijfelachtig. De tekeningen kloppen net niet (tekenen een schroefje waar ze een boutje bedoelen etc..) Je komt er wel uit, maar waarom niet gewoon kloppend :)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQR3Ft7yApNpoQzikqoQQ6PWwPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmidTmLTIEipXWGRhT2kPfGV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtcKMj__XvxG5IXb6IoJTr6vAZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JpZo4yu8wbqHcrWkbe5z0kD.jpg?f=fotoalbum_large

Het motiveert vooral de regentent te verwijderen als je deze niet nodig hebt, maar dan moet je die weer ergens opslaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Rdd1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:26:

In My Babboe komt ook gewoon niks te staan… Misschien uiteindelijk wel, maar Westerman lijkt betrouwbaar en de Track en Trace is dat ook.
Veel plezier er mee volgende week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:32
Voordeel van deze regentent vind ik wel dat hij wat hoger is, door die ronding moest mijn oudste gebukt zitten in de Babboe.

En doordat de tent open is aan de achterkant kan je tenminste nog normaal praten met de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
TinusXIII schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:32:
Voordeel van deze regentent vind ik wel dat hij wat hoger is, door die ronding moest mijn oudste gebukt zitten in de Babboe.

En doordat de tent open is aan de achterkant kan je tenminste nog normaal praten met de kinderen.
De regentent van de Mini kon je aan de achterkant open ritsen, kon dat bij de City niet?

Edit: ik zeg ritsen, maar het was klitteband. Maar wel prima verder :)

[ Voor 7% gewijzigd door domin8r op 04-09-2024 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

domin8r schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:11:
[...]

De regentent van de Mini kon je aan de achterkant open ritsen, kon dat bij de City niet?
Nee, er was wel een (ventilatie)opening, maar als je aan het fietsen was, hoorde je elkaar slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

TinusXIII schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:32:

Ik kan sowieso niet normaal praten met mijn kinderen, maar dat klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Oxigeon schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Ik bij de anwb voor het bedrag dat op de factuur staat. 4300 zeg ik uit mijn hoofd
Hoe kom jij aan de factuur? Ik heb er geen
4300 zou fijn zijn, want dat is onder de 4500 euro die meestal de vereiste triggered om een track and trace te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 04-09-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Hann1BaL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:53:
[...]

Hoe kom jij aan de factuur? Ik heb er geen
4300 zou fijn zijn, want dat is onder de 4500 euro die meestal de vereiste triggered om een track and trace te installeren.
Die zou in mybabboe moeten (komen te) staan. Misschien onder orders? Anders even contact opnemen met Babboe. Die helpen je graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joycebe
  • Laatst online: 16-10-2024
De factuur via de mail is de factuur waarop 5199,- staat. Als je op mijn Babboe inlogt dan staat er een factuur zonder btw. Ik ga de verzekering wel zetten op de factuur zonder btw, dan is de track en trace niet bij elke verzekering nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

JKa schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:47:
[...]

Die zou in mybabboe moeten (komen te) staan. Misschien onder orders? Anders even contact opnemen met Babboe. Die helpen je graag :+
Dat laatste betwijfel ik eigenlijk, maar ik wacht dat nog even af dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Hann1BaL schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:12:
[...]

Dat laatste betwijfel ik eigenlijk, maar ik wacht dat nog even af dan.
Dat laatste was ook sarcastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

JKa schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:28:
[...]

Dat laatste was ook sarcastisch
Sorry dat begreep ik maar kwam niet uit mijn reactie naar voren 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nog wat extra ervaringen om te delen. De matte afwerking op de fiets ziet er mooi uit en veel fietsen hebben dat, maar wat is het ongelooflijk krasgevoelig. Als je er met een watje tegenaan gaat krast het nog (nee, niet echt he? Het is bij wijze van spreken.)
Wel een minpuntje. Verder fietst dat ding veel fijner dan de City-E door de middenmotor. (De City-E ging, als je heel licht ging trappen er ineens vandoor met je. Dat doet de Winora niet. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Leuk dat je zo van alles blijft delen Hannibal!
Over dat krasgevoelige is hier eerder iets geschreven meen ik. Ik dacht door Dannydekr maar ben niet zeker. Mensen gaven tips meen ik.

Ik had mijn city after market elektrisch laten maken dmv een bafang middenmotor dus ik verwacht niet veel verschil qua ervaring. Al is de Bosch motor wel krachtiger geloof ik.

Is de motor gemakkelijk aan te passen trouwens? Mijn Bafang motor kon ik ook ondersteuning laten geven wanneer ik niet trapte zodat ik, wanneer ik met een volgeladen bakfiets op bijv t schoolplein liep, mezelf niet te barsten sleurde.

[ Voor 24% gewijzigd door JKa op 06-09-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
JKa schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:51:
Leuk dat je zo van alles blijft delen Hannibal!
Over dat krasgevoelige is hier eerder iets geschreven meen ik. Ik dacht door Dannydekr maar ben niet zeker. Mensen gaven tips meen ik.

Ik had mijn city after market elektrisch laten maken dmv een bafang middenmotor dus ik verwacht niet veel verschil qua ervaring. Al is de Bosch motor wel krachtiger geloof ik.

Is de motor gemakkelijk aan te passen trouwens? Mijn Bafang motor kon ik ook ondersteuning laten geven wanneer ik niet trapte zodat ik, wanneer ik met een volgeladen bakfiets op bijv t schoolplein liep, mezelf niet te barsten sleurde.
De Bosch motor is zeker krachtiger, is een groot verschil ook. Ze zijn weliswaar allebei 250Watt als ik het me goed herinner, maar de torque is verschillend. Die van de Yamaha is 55Nm meen ik, die van de Bosch Cargoline is 85Nm (Sorry ik vergelijk met de motor van de City Mountain).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

JKa schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:51:

De winora heeft een walk assist, moet je eerst een knopje onder het scherm drukken en dan de + ingedrukt houden en dan gaat de motor helpen tijdens het lopen, meende tot 6 kmh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kolenkitmom
  • Laatst online: 10-09-2024
Hoi, dit is de eerste keer dat ik reageer op een forum, yeah!

En ik vroeg me af of meer mensen hier tegenaan lopen: ik heb bij de Baboe terugroepactie met mij e-voucher een Winora besteld. Toen (maand geleden) stond er 'levertijd langer dan 4 weken' bij, maar nu krijg ik steeds mailtjes van Babboe dat de levertijd onbekend is en het waarschijnlijk nog héél lang gaat duren. Zucht.

Ik bedacht dus dat ik in de tussentijd beter een andere bakfiets kan kopen, en als ik de Winora dan krijg verkoop ik m gewoon meteen door. Maar volgens Bakfix, een (tweedehands) bakfietshandelaar in mijn buurt kun je hem echt maar voor een laag bedrag doorverkopen omdat de garantie van 5 jaar meteen vervalt. Zonder die garantie is de fiets veel minder waard. Hij moet zelf ook weer garantie geven van een jaar. Hij wil er daarom nieuw slechts €2500,- voor geven.

Nu vraag ik me af: klopt het dat die garantie meteen vervalt als je hem doorverkoopt? Want ik zie mensen op marktplaats ook de Winora verkopen voor bedragen van rond de €3800,- en erbij zeggen dat er garantie is. Er wordt ook rond 3500 voor geboden. Hoe zit dit? Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Kolenkitmom schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:59:
Hoi, dit is de eerste keer dat ik reageer op een forum, yeah!

En ik vroeg me af of meer mensen hier tegenaan lopen: ik heb bij de Baboe terugroepactie met mij e-voucher een Winora besteld. Toen (maand geleden) stond er 'levertijd langer dan 4 weken' bij, maar nu krijg ik steeds mailtjes van Babboe dat de levertijd onbekend is en het waarschijnlijk nog héél lang gaat duren. Zucht.

Ik bedacht dus dat ik in de tussentijd beter een andere bakfiets kan kopen, en als ik de Winora dan krijg verkoop ik m gewoon meteen door. Maar volgens Bakfix, een (tweedehands) bakfietshandelaar in mijn buurt kun je hem echt maar voor een laag bedrag doorverkopen omdat de garantie van 5 jaar meteen vervalt. Zonder die garantie is de fiets veel minder waard. Hij moet zelf ook weer garantie geven van een jaar. Hij wil er daarom nieuw slechts €2500,- voor geven.

Nu vraag ik me af: klopt het dat die garantie meteen vervalt als je hem doorverkoopt? Want ik zie mensen op marktplaats ook de Winora verkopen voor bedragen van rond de €3800,- en erbij zeggen dat er garantie is. Er wordt ook rond 3500 voor geboden. Hoe zit dit? Iemand enig idee?
Die meneer ziet natuurlijk ook hoe ze op marktplaats verkocht worden en wil z'n eigen graantje meepikken. Dus 1000 euro marge is voor hem al vrij laag.

Uiteindelijk roepen merken vaak over bepaalde garanties die ingetrokken worden. Ik denk dat niet alles wettelijk hard te maken is. Bij onze nieuwe bakfiets zit meen ik een levenslange garantie op het frame, maar die vervalt zodra we m door verkopen. In dit geval is het een niet wettelijke garantie die ze late vervallen. Dat betekend ook niet dat elke garantie op het frame vervalt, alleen de levenslange garantie.

Uiteindelijk zal elk product aan wettelijke garantie eisen moeten voldoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Hi allemaal,

Bizar dit. In ons dorp hebben ik en vrienden allebei op 1 mei de babboe op laten halen. Zij hadden gekozen voor de babboe bakfiets, ik voor de Winora. Vorige week hebben ze bij dat nieuwe aanbod geswitched naar de Winora. Nu hebben zij een e-mail van westermann ontvangen voor levering 16 september en ik niks! Hoe werkt dat bij die gasten?

Toch een x bellen naar babboe (niet dat ik hier het idee had dat het een verschil maakte)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 14:48
Wtf man...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antaa
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-01 21:17
Bas22 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:05:
Hi allemaal,

Bizar dit. In ons dorp hebben ik en vrienden allebei op 1 mei de babboe op laten halen. Zij hadden gekozen voor de babboe bakfiets, ik voor de Winora. Vorige week hebben ze bij dat nieuwe aanbod geswitched naar de Winora. Nu hebben zij een e-mail van westermann ontvangen voor levering 16 september en ik niks! Hoe werkt dat bij die gasten?

Toch een x bellen naar babboe (niet dat ik hier het idee had dat het een verschil maakte)…
Ik heb dit ook. Op 03-05 is mijn fiets opgehaald, 07-05 certificaat ontvangen en een nieuwe Babboe fiets besteld. Vorige week donderdag 05-09 bestelling omgezet naar een Winora. Nog gebeld naar Babboe om te vragen naar de levertijd, die was ~7 weken. En vandaag een mail gehad van Westerman dat de Winora 16-09 wordt geleverd. Ik vind het best, maar kloppen doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

antaa schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:20:
[...]

Ik heb dit ook. Op 03-05 is mijn fiets opgehaald, 07-05 certificaat ontvangen en een nieuwe Babboe fiets besteld. Vorige week donderdag 05-09 bestelling omgezet naar een Winora. Nog gebeld naar Babboe om te vragen naar de levertijd, die was ~7 weken. En vandaag een mail gehad van Westerman dat de Winora 16-09 wordt geleverd. Ik vind het best, maar kloppen doet het niet...
Er gaat toch een hoop fout bij Babboe zeg. Ongelofelijk.
Zal blij zijn als ik mn Winora heb ontvangen. Helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Bas22 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:05:
Hi allemaal,

Gisteren ook al iemand die naar de Winora geswitched was na eerst een Babboe besteld te hebben (Ironisch hoe dit volgens mij niet was waar ze op hoopten bij Babboe) en die de Winora snel geleverd kregen. Nu kan dit natuurlijk logisch zijn wanneer er vroeg besteld is en mensen dus niet hun wachttijd kwijtraken. Echter dit voorbeeld lijkt te suggereren dat er iets anders (ook) gebeurd in het systeem. De vraag is wat er gebeurd wanneer je je Winora canceld en dan opnieuw besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JKa

JKa

xscyther schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:58:
[...]

Gisteren ook al iemand die naar de Winora geswitched was na eerst een Babboe besteld te hebben (Ironisch hoe dit volgens mij niet was waar ze op hoopten bij Babboe) en die de Winora snel geleverd kregen. Nu kan dit natuurlijk logisch zijn wanneer er vroeg besteld is en mensen dus niet hun wachttijd kwijtraken. Echter dit voorbeeld lijkt te suggereren dat er iets anders (ook) gebeurd in het systeem. De vraag is wat er gebeurd wanneer je je Winora canceld en dan opnieuw besteld.
Wil jij het voor ons allemaal proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolenkitmom
Net gebeld met Leenders fietsen om ze te vragen of ik een Batavus Fier van ze kan kopen, en dat ze dan later mijn Winora overkopen. Zij geven aan dat dit voor hen ongunstig is omdat ze hem dan niet als 'nieuw' mogen verkopen en dat dit veel doet met de prijs die ze ervoor kunnen geven (dus dit raden ze af).

Ze zeggen ook dat ze geen Batavus Fier/Winora meer hebben (alleen nog showmodel) of geleverd krijgen omdat Winora met man en macht aan het produceren is voor de Babboe terugroepactie (nu de vakantie achter de rug is zal dit ook weer sneller gaan). De dame die ik sprak leek wel wat inside informatie te hebben en gaf aan dat de verwachting was dat alle Babboe terugroepklanten wel voor het einde van het jaar hun Winora krijgen. Ze zetten in elk geval alles op alles om dat voor elkaar te krijgen.

Ik heb m echt dagelijks nodig dus wil niet wachten, maar in de tussentijd een andere kopen lijkt dus wel financieel erg ongunstig.

Is hier iemand die in hetzelfde schuitje zit, toevallig in Amsterdam West woont (nabij metrostation Vlugtlaan) en tijdelijk een Cargoroo-altijd abonnement met ons wil delen? Haha long shot maar niet geschoten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
JKa schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:29:
[...]

Wil jij het voor ons allemaal proberen? :P
Jazeker! Echter staat op m'n vrouw d'r naam dus ik kan en mag niets 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Kolenkitmom schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:55:
Net gebeld met Leenders fietsen om ze te vragen of ik een Batavus Fier van ze kan kopen, en dat ze dan later mijn Winora overkopen. Zij geven aan dat dit voor hen ongunstig is omdat ze hem dan niet als 'nieuw' mogen verkopen en dat dit veel doet met de prijs die ze ervoor kunnen geven (dus dit raden ze af).

Ze zeggen ook dat ze geen Batavus Fier/Winora meer hebben (alleen nog showmodel) of geleverd krijgen omdat Winora met man en macht aan het produceren is voor de Babboe terugroepactie (nu de vakantie achter de rug is zal dit ook weer sneller gaan). De dame die ik sprak leek wel wat inside informatie te hebben en gaf aan dat de verwachting was dat alle Babboe terugroepklanten wel voor het einde van het jaar hun Winora krijgen. Ze zetten in elk geval alles op alles om dat voor elkaar te krijgen.

Ik heb m echt dagelijks nodig dus wil niet wachten, maar in de tussentijd een andere kopen lijkt dus wel financieel erg ongunstig.

Is hier iemand die in hetzelfde schuitje zit, toevallig in Amsterdam West woont (nabij metrostation Vlugtlaan) en tijdelijk een Cargoroo-altijd abonnement met ons wil delen? Haha long shot maar niet geschoten...
Ik heb het geprobeerd met Cargoroo, staat er hier eentje aan de overkant. Was driedubbel falen (lekke band voordat klantenservice open was, 3 weken voordat die lekke band gefikst was, kosten lopen snel op dat t niet meer aantrekkelijk is) en dus zijn wij eind juni voor een andere bakfiets gegaan. Het verlies dat we pakken met de verkoop van de Winora hebben we ingecalculeerd, het verlies van het gemak, de zomer zonder bakfiets en eventueel Cargoroo kosten zagen wij als vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinietheman
  • Registratie: Juni 2023
Zijn de Winora FUB52 en Winora Fier dezelfde of andere fietsen? In het laatste geval, wat zijn de verschillen? Online kom ik er niet uit. Babboe bood ons in eerste instantie de Fier. Omdat die te lang duurt, nu de FUB 52. Vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterspr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Wij hebben net bericht gehad van Westerman dat onze winora bakfiets maandag geleverd wordt. Wij hebben hem op 1 mei besteld in regio Alkmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Poinietheman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:21:
Zijn de Winora FUB52 en Winora Fier dezelfde of andere fietsen? In het laatste geval, wat zijn de verschillen? Online kom ik er niet uit. Babboe bood ons in eerste instantie de Fier. Omdat die te lang duurt, nu de FUB 52. Vandaar de vraag.
De Winora Fier bestaat niet.... De Batavus Fier wel en dat is exact dezelfde als de winora FUB maar dan met andere kleurtjes en letters erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanne1M
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-10-2024
Hier ook op 1 mei aangevraagd en maandag de levering. Regio Rijswijk Zh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domin8r
Wij zitten op 10 mei.. dat lijkt dichterbij te komen maar het tempo is ook zo laag dat het ook weer ver weg lijkt.

• Blik1984
domin8r schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:13:
Wij zitten op 10 mei.. dat lijkt dichterbij te komen maar het tempo is ook zo laag dat het ook weer ver weg lijkt.
Hier 15 mei, ik heb mijn hoop gezet op eind oktober/begin november...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-07 16:30
domin8r schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:13:
30 mei hier... Ik hoop dat wij met de kerstvakantie weer kunnen bakfietsen :+

Ik blijf erbij, ik vind het vervelendste...het gebrek aan communicatie van Babboe. Je moet toch prima weten hoeveel fietsen je per dag / week maakt en geschatte levertijden kunnen aanbieden? De range is nu 3 weken - 6 maanden voor mijn gevoel...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• domin8r
sbmuc schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:27:
[...]

30 mei hier... Ik hoop dat wij met de kerstvakantie weer kunnen bakfietsen :+

Ik blijf erbij, ik vind het vervelendste...gebrek aan communicatie. Je moet toch prima weten hoeveel fietsen je per dag / week maakt en geschatte levertijden kunnen aanbieden? De range is nu 3 weken - 6 maanden voor mijn gevoel...
Ja ook mijn allergrootste ergernis in dit geheel. Als je nu ineens zegt dat het "wel 4 maanden" duurt om een bakfiets in elkaar te zetten (wat ik bizar lang vind maargoed) dan weet je toch op dag 1 dat die "meer dan 4 weken" complete onzin is voor 98% van de mensen.

Maar daarna kun je inderdaad toch ook via je backoffice een schatting maken van de levertijd. Je moet X bakfietsen bouwen en die leveren aan Y mensen die hun fiets hebben ingeleverd op datum Z. Het zijn allemaal redelijk makkelijke variabelen die je met een beetje ERP systeem kunt verwerken. Natuurlijk kunnen er tegenvallers zijn, maar dan schuiven er 1 of meer variabelen en rolt daar een nieuwe schatting uit. We zijn nu al 4 maanden aan het wachten en het enige wat ze met zekerheid kunnen vertellen is dat ze nog STEEDS geen schatting kunnen maken en of we niet iets anders willen uitkiezen misschien.

Dus OF ze hebben geen enkel systeem in dit traject (voelt best plausibel) OF ze weten het al lang en houden ieder bewust in het onzekere om alle vrijheid te houden om maar aan te kunnen klooien en schuiven.

• Bakfietsje
Blik1984 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:19:
[...]

Hier 15 mei, ik heb mijn hoop gezet op eind oktober/begin november...
Wij ook 15 mei

• JKa

JKa

domin8r schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:46:
[...]

Ja ook mijn allergrootste ergernis in dit geheel. Als je nu ineens zegt dat het "wel 4 maanden" duurt om een bakfiets in elkaar te zetten (wat ik bizar lang vind maargoed) dan weet je toch op dag 1 dat die "meer dan 4 weken" complete onzin is voor 98% van de mensen.

Maar daarna kun je inderdaad toch ook via je backoffice een schatting maken van de levertijd. Je moet X bakfietsen bouwen en die leveren aan Y mensen die hun fiets hebben ingeleverd op datum Z. Het zijn allemaal redelijk makkelijke variabelen die je met een beetje ERP systeem kunt verwerken. Natuurlijk kunnen er tegenvallers zijn, maar dan schuiven er 1 of meer variabelen en rolt daar een nieuwe schatting uit. We zijn nu al 4 maanden aan het wachten en het enige wat ze met zekerheid kunnen vertellen is dat ze nog STEEDS geen schatting kunnen maken en of we niet iets anders willen uitkiezen misschien.

Dus OF ze hebben geen enkel systeem in dit traject (voelt best plausibel) OF ze weten het al lang en houden ieder bewust in het onzekere om alle vrijheid te houden om maar aan te kunnen klooien en schuiven.
Volledig eens met wat je zegt. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze het er daar in de top bij Babboe en Accell ook over eens maar dat systeem hebben of gebruiken ze niet.
Ze geven aan dat ze problemen hebben gehad met de productie (ook dat kun je bij tijds communiceren) en dat ze problemen hebben gehad met de levering (nogmaals, communiceren). Het is imo erg makkelijk van Babboe om daar alles op af te schuiven. Gelukkig staat Accell garant anders had t mij niet verbaasd als Babboe al lang failliet was gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
domin8r schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:46:
[...]

Dat laatste lijkt me. Dit is allemaal tactiek. Net als de volslagen willekeurige reacties van de consumentenservice. Alles is bedoeld om zo min mogelijk duidelijkheid te geven.

Als ze in de periode februari tot april waarin ze met het opzetten van de terugroepactie bezig waren hadden aangegeven dat nog vrijwel niemand in september een fiets had teruggezien ( met een goeie kans dat eind 2024 al niet gehaald wordt voor 75% van de gedupeerden) dan was er bijna niemand geweest die de fiets had ingeleverd.

“Nodig” is altijd relatief bij dit soort gebruiksobjecten, maar je richt wel een groot deel van je gezinsleven in op zo’n fiets. Het is nu al 7 maanden aanrommelen hier met de logistiek in het gezin, we snakken inmiddels wel erg naar het einde van al het gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
Kremers schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:35:
[...]

“Nodig” is altijd relatief bij dit soort gebruiksobjecten, maar je richt wel een groot deel van je gezinsleven in op zo’n fiets. Het is nu al 7 maanden aanrommelen hier met de logistiek in het gezin, we snakken inmiddels wel erg naar het einde van al het gedoe.
Ja en al dat "aanrommelen" is extra lastig omdat je al die tijd niet weet hoe lang het allemaal duurt. Als je van tevoren had geweten dat het 7 maanden (en langer) zou duren had je wellicht andere keuzes kunnen maken. Een andere bakfiets, iets leasen, etc, etc.

• supermickopreis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 15:00
1 mei, ingeleverd, Groningen, as maandag wordt de bakfiets geleverd.....er komt ook voor het noorden een beetje schot in de zaak. Wij zijn er blij mee.
Wee ervoor nog een mail met mogelijkheid een omruil te doen ivm de aankomende wachttijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

supermickopreis schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:49:
1 mei, ingeleverd, Groningen, as maandag wordt de bakfiets geleverd.....er komt ook voor het noorden een beetje schot in de zaak. Wij zijn er blij mee.
Wee ervoor nog een mail met mogelijkheid een omruil te doen ivm de aankomende wachttijden.
Ik zit zelf op 2 mei, West Brabant. Nog niets vernomen ondanks meerdere beloftes. Verwacht volgende week toch wel een mail van Westermann te ontvangen.

Veel plezier alvast er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallie
  • Laatst online: 03-06 10:03
JKa schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:51:
[...]

Ik zit zelf op 2 mei, West Brabant. Nog niets vernomen ondanks meerdere beloftes. Verwacht volgende week toch wel een mail van Westermann te ontvangen.

Veel plezier alvast er mee!
wij ook besteld op 2 mei. hoop dat er nog wat voorraad is, voor mijn gevoel zijn we "bijna" aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Rallie schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:25:
[...]

wij ook besteld op 2 mei. hoop dat er nog wat voorraad is, voor mijn gevoel zijn we "bijna" aan de beurt
Net weer gebeld met Babboe; zij geven aan dat de fiets in week 40 (over 2 weken) geleverd gaat worden. Een andere collega zei dat wij in wk 40 een email ontvangen met dat de fiets eraan komt dus het zal rond die koers zijn.

Het stond dus daadwerkelijk ingepland. Dat was eerder nog niet het geval.

Over de accessoires (zoals bijv de regentent) is nog niets bekend.

[ Voor 13% gewijzigd door JKa op 16-09-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallie
JKa schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:53:
[...]

Net weer gebeld met Babboe; zij geven aan dat de fiets in week 40 (over 2 weken) geleverd gaat worden. Een andere collega zei dat wij in wk 40 een email ontvangen met dat de fiets eraan komt dus het zal rond die koers zijn.

kijk dat is goed nieuws. ik hoop dat wij tegen die tijd ook bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
[...]

Een week per dag, nou dan ben ik over 25 weken aan de beurt :+

Dit schiet toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallie
TinusXIII schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:22:
[...]

Een week per dag, nou dan ben ik over 25 weken aan de beurt :+

Dit schiet toch niet op.
alles valt of staat met de voorraad die binnenkomt. je mag toch hopen dat straks, wanneer ze een nieuwe batch met bijv. 1000 fietsen binnenkrijgen, het opeens een stuk sneller gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

Rallie schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:28:
[...]

alles valt of staat met de voorraad die binnenkomt. je mag toch hopen dat straks, wanneer ze een nieuwe batch met bijv. 1000 fietsen binnenkrijgen, het opeens een stuk sneller gaat.
Ik heb het afgelopen jaar van Babboe geleerd dat je soms niet teveel moet hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermickopreis
Hij is vandaag binnengekomen (Groningen), mooie fiets. Hier dus een tevreden Babboe gebruiker.
Er worden nog 16 uitgeleverd in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
[...]

Tot op heden nog niet gebeld met Babboe omdat ik het idee kreeg dat daar mensen zitten die nagenoeg net zo veel weten als wij (niks dus). Heeft het naar jouw ervaring zin om te bellen met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

domin8r schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:31:
[...]

Tot op heden nog niet gebeld met Babboe omdat ik het idee kreeg dat daar mensen zitten die nagenoeg net zo veel weten als wij (niks dus). Heeft het naar jouw ervaring zin om te bellen met ze?
Niet echt. Dit was de 10e of de 15e keer denk ik :X maar ik heb gewoon weinig geduld met die fiets denk ik.
Dit topic in de gaten houden heeft me meer info en inzicht gebracht om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanR
  • Laatst online: 03-10-2024
Hallo, vandaag de winora ontvangen. Zo blij mee! Mooie fiets, 1 mei besteld. Omgeving Breda. Weet iemand of je ook iets van een voucher geleverd krijgt en wat deze inhoud? De leverancier was heel snel, zonder uitleg ook weer weg. Prima natuurlijk, maar was benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
JKa schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:46:
[...]

Niet echt. Dit was de 10e of de 15e keer denk ik :X maar ik heb gewoon weinig geduld met die fiets denk ik.
Dit topic in de gaten houden heeft me meer info en inzicht gebracht om eerlijk te zijn.
Oke bedankt. Goed om te weten! Ons geduld begint ook aardig op te raken dus dan overweeg je elk aanknopingspunt voor informatie. Het bellen altijd afgehouden door gebrek aan informatie en zo te horen blijft dat zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 10:06
supermickopreis schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:57:
Hij is vandaag binnengekomen (Groningen), mooie fiets. Hier dus een tevreden Babboe gebruiker.
Er worden nog 16 uitgeleverd in Groningen
Wanneer is jullie Babboe opgehaald?
Wij wonen 20km buiten Groningen, maar hebben tot op heden nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermickopreis
Uit Groningen, 1 mei....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

Net bericht gehad van Westermann, volgende week donderdag (26-9) wordt de Winora eindelijk geleverd.

West-Brabant
2 mei besteld en oude fiets opgehaald

• xscyther
JKa schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:48:
Net bericht gehad van Westermann, volgende week donderdag (26-9) wordt de Winora eindelijk geleverd.

West-Brabant
2 mei besteld en oude fiets opgehaald
Oeh eindelijk 2 mei. Het lijkt er toch echt op dat Babboe ongeveer 2 kalenderdagen per 3 weken uitlevert. Dus voor ons nog 33 weken te gaan 8)7

• domin8r
xscyther schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:57:
[...]

Oeh eindelijk 2 mei. Het lijkt er toch echt op dat Babboe ongeveer 2 kalenderdagen per 3 weken uitlevert. Dus voor ons nog 33 weken te gaan 8)7
Ik vond mijn (niet onderbouwde) inschatting van 1 kalenderdag per week al redelijk frustrerend. Ik hoop dat je niet gelijk hebt. Dan zouden we nog 24 weken moeten. Dan zitten we in februari en een kalenderjaar zonder bakfiets. Nu ik dit typ besef ik hoe belachelijk dat eigenlijk is.

• xscyther
domin8r schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:13:
[...]

Ik vond mijn (niet onderbouwde) inschatting van 1 kalenderdag per week al redelijk frustrerend. Ik hoop dat je niet gelijk hebt. Dan zouden we nog 24 weken moeten. Dan zitten we in februari en een kalenderjaar zonder bakfiets. Nu ik dit typ besef ik hoe belachelijk dat eigenlijk is.
Persoonlijk vind ik het ondertussen wel prima. We zijn al lang door naar een andere bakfiets. Ik vind het dus prima wanneer de Winora komt in de tijd van het jaar dat meer mensen fietsen kopen.

Belachelijk is het zeker wel. Ik zal persoonlijk nooit meer een fiets bij de Accell groep kopen en geen kans onbenut laten om mijn afkeur voor dit bedrijf kenbaar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domin8r
xscyther schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:21:
[...]

Persoonlijk vind ik het ondertussen wel prima. We zijn al lang door naar een andere bakfiets. Ik vind het dus prima wanneer de Winora komt in de tijd van het jaar dat meer mensen fietsen kopen.

Belachelijk is het zeker wel. Ik zal persoonlijk nooit meer een fiets bij de Accell groep kopen en geen kans onbenut laten om mijn afkeur voor dit bedrijf kenbaar te maken.
Ja we hebben een tijdelijke, niet elektrische, bakfiets maar nooit de knoop doorgehakt om echt iets anders aan te schaffen. Als we van te voren hadden geweten dat die "meer dan 4 weken" zo'n aanfluiting zou zijn hadden we waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.. En nu voelt het ook weer soort van of we bijna bij de finish zijn. Dat maakt het zo lastig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

1 mei = 16 sept.
2 mei = 26 sept.

Dat lijkt per kalender dag dus 10 dagen verwerking.

15 mei = 13 dagen extra t.o.v. 2 mei.
is dus 130 dagen vanaf 26 sept.

3 feb 2025.... hmmmm...

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:37
Lol achterlijk dat we nu zelf proberen hun levertijd te correleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
HellStorm666 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:14:
1 mei = 16 sept.
2 mei = 26 sept.

3 feb 2025.... hmmmm...
Fijn dat jij het al voor me uitrekent, dan hoef ik het niet meer (ook 15 mei)
Maar het zou toch echt van de zotte zijn! 8)7

• JKa

JKa

xscyther schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:21:
[...]

Hoewel ik het volledig met je eens ben dat Babboe (en Accell) dit vooral op communicatief vlak dramatisch hebben gedaan, vind ik het niet nodig om ze bewust zwart te gaan maken. Het duurt allemaal veel te lang voordat er een vervangende bakfiets komt maar het feit dat je een compleet nieuwe fiets krijgt is natuurlijk wel top (de mensen die de fiets nog geen jaar hadden even uitgezonderd).
Het is een uitzonderlijke situatie waarvan wij allemaal hopen dat dit nooit meer voor gaat komen. Babboe en Accell zullen dat net zo hard hopen en hier hopelijk van leren.

Maar nogmaals, ik begrijp en deel je frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

Bakfietsje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:08:
[...]

Fijn dat jij het al voor me uitrekent, dan hoef ik het niet meer (ook 15 mei)
Maar het zou toch echt van de zotte zijn! 8)7
Ik mag toch hopen dat dit niet de werkelijkheid gaat worden er spoedig een enorme batch aan komt omdat Babboe/Accell flink hebben opgeschaald (geen idee of ze dat hebben gedaan overigens).

• Bakfietsje
Ik hoop met je mee, maar ik ben daarin ook al iets te vaak teleurgesteld.

• xscyther
Snuurtje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:19:
Ach in alles vind ik dit dan wel weer een klein lichtpuntje om er een 'leuk' spelletje van te maken. Doet me denken aan vroeger op vakantie gaan zonder navigatie en alles. Midden in de nacht door Frankrijk rijden en m'n vriendin sliep altijd zodra de motor startte. En dan elke keer bij elk afstandenbord berekenen hoe laat ik bij de volgende stad was :D

• domin8r
Snuurtje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:19:
Dat is het absoluut! Maar zolang dit onze enige bron van informatie is dan is dit in ieder geval iets. Van Babboe ontvang je alleen bericht dat ze na al die maanden nog steeds niet weten hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
JKa schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:32:
[...]

Hoewel ik het volledig met je eens ben dat Babboe (en Accell) dit vooral op communicatief vlak dramatisch hebben gedaan, vind ik het niet nodig om ze bewust zwart te gaan maken. Het duurt allemaal veel te lang voordat er een vervangende bakfiets komt maar het feit dat je een compleet nieuwe fiets krijgt is natuurlijk wel top (de mensen die de fiets nog geen jaar hadden even uitgezonderd).
Het is een uitzonderlijke situatie waarvan wij allemaal hopen dat dit nooit meer voor gaat komen. Babboe en Accell zullen dat net zo hard hopen en hier hopelijk van leren.

Maar nogmaals, ik begrijp en deel je frustratie.
Bewust zwartmaken? Dat vind ik dan wel weer wat ver gaan, nog even en ik ben het probleem en niet zij. Zolang zij geen kans onbenut laten om zo slecht mogelijk te communiceren naar hun klanten, zet dat alleen maar kwaad bloed. Zij hebben ervoor gekozen om ons met onveilige bakfietsen rond te laten fietsen, zij hebben ervoor gekozen om dit in een doofpot te proberen te steken, zij hebben ervoor gekozen om elke stap van de weg zo slecht mogelijk te communiceren, zij hebben gekozen voor een externe klanten(afweer)service, zij kiezen ervoor om veel mensen ver onder de waarde vouchers te geven, zij kiezen ervoor om de producten die met die vouchers te koop zijn boven de waarde te verkopen. Zij maken alle keuzes, ik laat alleen maar mijn afkeer daar van weten! Zij hebben de mogelijkheden om alles beter af te handelen en mij en anderen tevreden te stellen.

• JKa

JKa

xscyther schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:09:
[...]

Bewust zwartmaken? Dat vind ik dan wel weer wat ver gaan, nog even en ik ben het probleem en niet zij. Zolang zij geen kans onbenut laten om zo slecht mogelijk te communiceren naar hun klanten, zet dat alleen maar kwaad bloed. Zij hebben ervoor gekozen om ons met onveilige bakfietsen rond te laten fietsen, zij hebben ervoor gekozen om dit in een doofpot te proberen te steken, zij hebben ervoor gekozen om elke stap van de weg zo slecht mogelijk te communiceren, zij hebben gekozen voor een externe klanten(afweer)service, zij kiezen ervoor om veel mensen ver onder de waarde vouchers te geven, zij kiezen ervoor om de producten die met die vouchers te koop zijn boven de waarde te verkopen. Zij maken alle keuzes, ik laat alleen maar mijn afkeer daar van weten! Zij hebben de mogelijkheden om alles beter af te handelen en mij en anderen tevreden te stellen.
Het was geen aanval he. Ik geef aan dat ik het met je eens ben en je frustratie absoluut snap, die deel ik namelijk. Er zijn 100.000 dingen die ze beter kunnen en hadden kunnen doen maar de uiteindelijke oplossing (die, nogmaals, veel te lang duurt) is wel goed.
Jij en ik hadden het ongetwijfeld anders aangepakt en ik zal blij zijn als ik de fiets heb en (hopelijk) van ze af ben maar ik vond je opmerking 'ik zal geen kans onbenut laten om mijn afkeur voor dit bedrijf kenbaar te maken' wat overdreven, vandaar mijn reactie. Maar wellicht was die opmerking in mijn interpretatie wat heftiger dan je eigenlijk bedoelde.

• domin8r
JKa schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:34:
Ik mag toch hopen dat dit niet de werkelijkheid gaat worden er spoedig een enorme batch aan komt omdat Babboe/Accell flink hebben opgeschaald (geen idee of ze dat hebben gedaan overigens).
Inmiddels is het me wel duidelijk dat de kans dat ze ook daadwerkelijk de productie hebben opgeschaald om meer Winora's te kunnen leveren vrij nihil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Net een belletje gewaagd naar de klantenservice. Ze hopen voor december alle fietsen te hebben geleverd. Er schijnen nog best veel mensen gebruik te hebben gemaakt van de mogelijkheid om hun bestelling te cancellen en een andere fiets uit te kiezen.

Eerlijke medewerker aan de lijn gehad die gewoon toegaf dat er compleet geen logica zit in het systeem hoe ze uitleveren. Dat de ene maanden moet wachten en de ander veel sneller de fiets krijgt.

Nja we wachten maar weer af.

• Loxley13
  • Laatst online: 01-03 22:36
2 mei besteld, 18 september bericht, 24 september levering. Castricum, Noord-Holland

• devalph
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-07 21:30
2 mei besteld, 18 september bericht en de 23e staat de levering in Hoofddorp!

• Benties
  • Laatst online: 29-01 22:36
Helaas zegt het niets… 1 mei besteld; mede bestellers in zelfde locatie fiets reeds ontvangen. Ik heb nog niets gehoord…

• Keesvis
  • Laatst online: 12-11-2024
Onlangs gebeld met Babboe en mij werd verteld dat er 26.000 fietsen zijn opgehaald. Vermoedelijk heeft vrijwel iedereen daarvan gekozen voor de Winora bakfiets.

Zelfs bij een productiesnelheid van 500 per week (erg optimistisch) duurt het dus minstens een jaar voordat iedereen is voorzien van een nieuwe fiets.

Het moederbedrijf achter Babboe en Winora, de Accell Group, heeft trouwens een zeer slechte liquiditeitspositie. In 2022 is de Accell Group in handen gekomen van KKR, een van ‘s werelds grootste Private Equity firma’s. De Accell Group is een van de slechtste beleggingen in hun portefeuille. 26 duizend fietsen betekent minstens een negatieve cash flow van 50 miljoen…

Ik sluit niet uit dat de meeste gedupeerden naar hun fiets/geld kunnen fluiten. Grote private equity firma’s denken in Dollars en zullen uiteindelijk hun verlies nemen. Bijvoorbeeld het accepteren van een faillissement waarbij de geringe resterende liquiditeit naar de schuldeisers zal gaan. Niet naar de gedupeerden.

Ik heb vandaag KKR gemaild met de vraag of zij ons inzicht kunnen geven in de verwachte levertijden. Aangezien zowel Babboe als Accell mij vertellen dat ze geen idee hebben… Ik verwacht dat een reactie uitblijft…

Heeft er iemand contact gehad met Babboe of Accell over het krijgen van een financiële compensatie ipv een fiets die ergens in de komende jaren (misschien) wordt geleverd?

Tot slot, ik heb pas 1 keer een Winora zien rijden. Terwijl ik tientallen urban arrows per dag zie… zien jullie wel eens een Winora?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bakfietsje
Daarvan heeft echt niet "vermoedelijk vrijwel iedereen" een Winora besteld... Talloze mensen met een voucher van laten we zeggen <€2000 hebben een gewone besteld of nog niets

Heel veel mensen in dit topic willen liever financiële compensatie en spelen dat via hun rechtsbijstand, maar zonder soelaas

Er zijn nog niet veel winora's in het wild gezien behalve in Deventer

Ik raak best wel geïrriteerd van al die mensen die dit topic binnenvallen met vragen die om de haverklap beantwoord worden zonder terug te lezen :{

• xscyther
Keesvis schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:28:
Onlangs gebeld met Babboe en mij werd verteld dat er 26.000 fietsen zijn opgehaald. Vermoedelijk heeft vrijwel iedereen daarvan gekozen voor de Winora bakfiets.

Zelfs bij een productiesnelheid van 500 per week (erg optimistisch) duurt het dus minstens een jaar voordat iedereen is voorzien van een nieuwe fiets.

Het moederbedrijf achter Babboe en Winora, de Accell Group, heeft trouwens een zeer slechte liquiditeitspositie. In 2022 is de Accell Group in handen gekomen van KKR, een van ‘s werelds grootste Private Equity firma’s. De Accell Group is een van de slechtste beleggingen in hun portefeuille. 26 duizend fietsen betekent minstens een negatieve cash flow van 50 miljoen…

Ik sluit niet uit dat de meeste gedupeerden naar hun fiets/geld kunnen fluiten. Grote private equity firma’s denken in Dollars en zullen uiteindelijk hun verlies nemen. Bijvoorbeeld het accepteren van een faillissement waarbij de geringe resterende liquiditeit naar de schuldeisers zal gaan. Niet naar de gedupeerden.

Ik heb vandaag KKR gemaild met de vraag of zij ons inzicht kunnen geven in de verwachte levertijden. Aangezien zowel Babboe als Accell mij vertellen dat ze geen idee hebben… Ik verwacht dat een reactie uitblijft…

Heeft er iemand contact gehad met Babboe of Accell over het krijgen van een financiële compensatie ipv een fiets die ergens in de komende jaren (misschien) wordt geleverd?

Tot slot, ik heb pas 1 keer een Winora zien rijden. Terwijl ik tientallen urban arrows per dag zie… zien jullie wel eens een Winora?
Deze hoort meer in het Babboe-topic. Daar zal je ook antwoorden vinden op je vragen, voor zover die mogelijk zijn.

Allereerst wil ik zeggen dat KKR wel enorm goed past bij een private equity firm, maar ook bij Babboe. Wat een geKKR!

Als KKR in Dollars had willen denken en een faillissement aan had willen vragen dan hadden ze dat waarschijnlijk al lang gedaan. Men is nu op een punt dat dat niet zomaar kan. Er zitten natuurlijk ook wel een aantal erg waardevolle namen onder de Accell groep.

Honderden, als niet duizenden, mensen hebben contact gezocht over een financiële compensatie. Dat is juist wat Babboe, KKR, Accell niet wil, die strop zou nog groter zijn en daar komt de liquiditeit dan ook daadwerkelijk in geding.

Tot slot kan ik vol trots zeggen dat ik gisteren zowaar een tweede Winora heb zien fietsen bij mij in de buurt en ik vermoed dat deze uit de inruilactie is gekomen waar de eerste al ruim ouder is.

• domin8r
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5H8oGezlR_CLKYO6cdXN3MY0Tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XJPAbk6YahvWouOCyrIiHJ55.png?f=fotoalbum_large

Ze communiceren dat Accell garant staat voor het leveren van de fietsen. En wat ik heb gelezen was dit ook binnen Accell en de financierders afgestemd. De insteek is (lijkt het) nog steeds om dit af te ronden en Babboe/Accell de komende jaren weer op de rit te krijgen.

Denk inderdaad dat een mogelijke claim ze niet goed uit komt en vermoed ook dat dat het proces gaat verstoren. Maar het is ook aan Babboe/Accell om dat te voorkomen door duidelijk te communiceren, goede oplossingen te bieden, etc.

Heb gisteren toch maar eens gebeld met Babboe. Enige wat ze kunnen zeggen is dat de levering in batches gaat en ze daarom niet kunnen inschatten wanneer de levering zal zijn. Ik begrijp nog steeds de logica daarvan maar we doen het er maar mee.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-07 16:30
Accell group zit achter een heel sloot merken, ze willen de naam van die merken in stand houden. Vertrouwen behouden.

Die fietsen worden gewoon geleverd. Kan alleen 4-12 maanden langer duren dan de "minimaal 4 weken". Het is ook van de zotte dat ze uberhaupt de Winora nog steeds aanbieden, flikker dat ding uit de mogelijkheden...

Ik zou ook gewoon geld aanbieden, €2000,- nu ipv een voucher voor een fiets, veel mensen zouden daar direct voor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
HellStorm666 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:14:
1 mei = 16 sept.
2 mei = 26 sept.

3 feb 2025.... hmmmm...
Dit maakt je toch uitermate cynisch... En er zijn zat mensen (zoals wij) die nog een volle maand later besteld hebben. En waarom moest je wachten? Omdat ze het framenummer van hun zelf gebouwde fiets niet kennen...

Ik snap echt wel dat dit een hele lastige situatie is voor Babboe, maar even voor de goede orde:

- Dan heb je als bedrijf ruim anderhalve maand de tijd genomen om over een terugroepactie en compensatie na te denken. Met alle logistieke uitdagingen die er bij komen kijken. Je denk na over hoe snel je de fietsen kunt ophalen, en je denkt na hoe snel je nieuwe fietsen kunt bouwen en uitleveren. Lijkt mij toch? Want ze waren er wel als de kippen bij om Winora als nieuw bakfietsmerk in NL te lanceren.

En wat komt er dan uit..?

- In het beste geval heb je na een dik halfjaar een nieuwe fiets, en het gros van de gedupeerden wacht na 7 maanden nog steeds op iets van een indicatie op de levering. Met een goeie kans dat je zelfs binnen de 12 maanden niks hebt ontvangen. Dit kan niet louter op een tegenvallende planning neer komen.

En dan zit je nog in de gelukkige groep die een NIEUWE fiets krijgt. Je kunt ook nog veel meer pech hebben en een tegoedbon van 400 euro aangeboden krijgen...

..al had je dan, aan de andere kant, een iets makkelijkere keuze over een alternatief kunnen maken.

En dan nog details als:

- compleet gebrek aan logica in ophalen en uitleveren
- een klantenservice zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt
- ze zullen je ook niet een tijdelijke leenbakfiets geven, bijvoorbeeld die Babboes die ze nu kennelijk toch mogen uitleveren.
- ze zullen je ook geen andere alternatieven uit de Accell-collectie dan de Babboe en Winora. Geen Batavus Fier of Carqon. Desnoods tegen redelijke bijbetaling.
- krijgen we nou nog een voucher voor accessoires of krijg je die pas nádat je alles al gekocht hebt?

Op geen enkel vlak weet je waar je aan toe bent. Het is gewoon compleet gekmakend.

Zelfs het alternatief wat ze wél geven (een andere fiets bestellen) is in allerlei nevelen gehuld qua levertijd. Het is allemaal zo waanzinnig slecht gepland dat ik me echt niet kan voorstellen dat dit per ongeluk is... om even full wappie mode te gaan; het voelt allemaal als een bewuste actie om zo veel mogelijk mensen aan het lijntje te houden, zowel gedupeerden als de NVWA. Ergens hou ik er nog steeds rekening mee dat er een vervelend konijn uit de hoge hoed gaat komen. *oh nee sorry die Winora's, die doen we niet meer* of Westermann die niet betaald krijgt en stopt met de levering ofzo.

[/boze vader mode]

• xscyther
sbmuc schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:19:
Accell group zit achter een heel sloot merken, ze willen de naam van die merken in stand houden. Vertrouwen behouden.

Die fietsen worden gewoon geleverd. Kan alleen 4-12 maanden langer duren dan de "minimaal 4 weken". Het is ook van de zotte dat ze uberhaupt de Winora nog steeds aanbieden, flikker dat ding uit de mogelijkheden...

Ik zou ook gewoon geld aanbieden, €2000,- nu ipv een voucher voor een fiets, veel mensen zouden daar direct voor gaan.
Kunnen ze niet tenzij ze wat anders naast Babboe bieden. Dan wordt het Batavus, Reilaigh (dezelfde als de Winora dus) of Carqon. Die laatste is alleen maar duurder en ze moesten (meen ik mij te herinneren) een alternatief geven naast de Babboe.

Die 2000 euro kost ze nog steeds meer dan de Winora hen waarschijnlijk kost en dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk klanten kwijt. Klanten die ze nu linksom of rechtsom houden door bakfietsen van hun eigen merken op te dringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesta
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 00:04
Vandaag mail gehad van Westerman. Dinsdag 24 september wordt de Winora geleverd. Besteld op 2 mei, Zaandam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devalph
Hij is vanmorgen afgeleverd!
De eerste indruk is erg goed. Erg netjes afgewerkt, voelt allemaal aan als goede kwaliteit.
Hij fietst (voor zover ik het me kan herinneren) stabieler dan de Babboe City Mountain die we hadden.
De tent valt me mee. De stof lijkt me stevig genoeg. Het monteren is niet ideaal, maar als 'ie eenmaal zit ziet het er netjes uit. Het valt wel op dat hij langs de zijkanten wat losjes blijft zitten, maar de kinderen zitten in ieder geval droog en uit de wind.

We zijn er erg blij mee! Na ruim 20 weken wachten kunnen we eindelijk weer de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

devalph schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:25:
Hij is vanmorgen afgeleverd!
De eerste indruk is erg goed. Erg netjes afgewerkt, voelt allemaal aan als goede kwaliteit.
Hij fietst (voor zover ik het me kan herinneren) stabieler dan de Babboe City Mountain die we hadden.
De tent valt me mee. De stof lijkt me stevig genoeg. Het monteren is niet ideaal, maar als 'ie eenmaal zit ziet het er netjes uit. Het valt wel op dat hij langs de zijkanten wat losjes blijft zitten, maar de kinderen zitten in ieder geval droog en uit de wind.

We zijn er erg blij mee! Na ruim 20 weken wachten kunnen we eindelijk weer de weg op.
Tent er bij gekregen? of vooraf al gekocht?
V1 of V2?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devalph
HellStorm666 schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:21:
[...]

Tent er bij gekregen? of vooraf al gekocht?
V1 of V2?
We hebben hem gekocht zodra we bericht kregen. De V2! Geen zin in het speurwerk naar een V1😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizaaa
  • Laatst online: 25-09-2024
Hey! Heeft iemand die de Winora heeft ontvangen al een factuur ontvangen? Zo ja, via welke weg?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste