Dit maakt je toch uitermate cynisch... En er zijn zat mensen (zoals wij) die nog een volle maand later besteld hebben. En waarom moest je wachten? Omdat ze het framenummer van hun zelf gebouwde fiets niet kennen...
Ik snap echt wel dat dit een hele lastige situatie is voor Babboe, maar even voor de goede orde:
- Dan heb je als bedrijf ruim anderhalve maand de tijd genomen om over een terugroepactie en compensatie na te denken. Met alle logistieke uitdagingen die er bij komen kijken. Je denk na over hoe snel je de fietsen kunt ophalen, en je denkt na hoe snel je nieuwe fietsen kunt bouwen en uitleveren. Lijkt mij toch? Want ze waren er wel als de kippen bij om Winora als nieuw bakfietsmerk in NL te lanceren.
En wat komt er dan uit..?
- In het beste geval heb je na een dik halfjaar een nieuwe fiets, en het gros van de gedupeerden wacht na 7 maanden nog steeds op iets van een indicatie op de levering. Met een goeie kans dat je zelfs binnen de 12 maanden niks hebt ontvangen. Dit kan niet louter op een tegenvallende planning neer komen.
En dan zit je nog in de gelukkige groep die een NIEUWE fiets krijgt. Je kunt ook nog veel meer pech hebben en een tegoedbon van 400 euro aangeboden krijgen...
..al had je dan, aan de andere kant, een iets makkelijkere keuze over een alternatief kunnen maken.
En dan nog details als:
- compleet gebrek aan logica in ophalen en uitleveren
- een klantenservice zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt
- ze zullen je ook niet een tijdelijke leenbakfiets geven, bijvoorbeeld die Babboes die ze nu kennelijk toch mogen uitleveren.
- ze zullen je ook geen andere alternatieven uit de Accell-collectie dan de Babboe en Winora. Geen Batavus Fier of Carqon. Desnoods tegen redelijke bijbetaling.
- krijgen we nou nog een voucher voor accessoires of krijg je die pas nádat je alles al gekocht hebt?
Op geen enkel vlak weet je waar je aan toe bent. Het is gewoon compleet gekmakend.
Zelfs het alternatief wat ze wél geven (een andere fiets bestellen) is in allerlei nevelen gehuld qua levertijd. Het is allemaal zo waanzinnig slecht gepland dat ik me echt niet kan voorstellen dat dit per ongeluk is... om even full wappie mode te gaan; het voelt allemaal als een bewuste actie om zo veel mogelijk mensen aan het lijntje te houden, zowel gedupeerden als de NVWA. Ergens hou ik er nog steeds rekening mee dat er een vervelend konijn uit de hoge hoed gaat komen. *oh nee sorry die Winora's, die doen we niet meer* of Westermann die niet betaald krijgt en stopt met de levering ofzo.
[/boze vader mode]