Het grote Winora bakfiets topic

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RosalieLeonie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-01 11:25
Wij net ook bericht, maandag wordt -ie geleverd. Omgeving Amsterdam, 23 april besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizaaa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-09-2024
Dannydekr schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Toevallig ook de regio Brabant?
Zeeland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 11:49
Wij hebben 'm 18 april besteld, wonen in Zeeland en zouden 'm maandag moeten krijgen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 10:24

JKa

Gehoord van Accel/Babboe dat alle mensen die in april en mei hun nieuwe bakfiets hebben besteld, deze in augustus geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:53
Ben benieuwd, eind mei besteld maar alleen het mailtje gehad dat alles vertraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:25
JKa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:23:
Gehoord van Accel/Babboe dat alle mensen die in april en mei hun nieuwe bakfiets hebben besteld, deze in augustus geleverd krijgen.
Geldt denk ik alleen voor de personen die een Winora hebben besteld. Want mijn nieuwe Babboe is vertraagd las ik in een emiel van een tijdje terug.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 22:32
Jasphur schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:40:
[...]

Geldt denk ik alleen voor de personen die een Winora hebben besteld. Want mijn nieuwe Babboe is vertraagd las ik in een emiel van een tijdje terug.
Ja vooralsnog is die City Mountain nog steeds niet goedgekeurd begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 18:14
Veel mensen krijgen de Winora inmiddels, dus dat is mooi want dat betekent dat die mail m.b.t. augustus in ieder geval geen onzin was :-)

Ik heb zelf nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen (Purmerend - vlakbij Amsterdam - bestelling geplaatst op 29 april), maar als ik de berichten hier en op Facebook een beetje volg, lijkt het erop dat het niet lang meer zal duren. Veel mensen die net iets eerder waren dan ik, krijgen hun fiets aanstaande maandag al geleverd. Ik zag ook dat sommigen die na mij besteld hebben, het ook maandag ontvangen. Beetje jammer dat ze het FIFO-systeem, dat ik vroeger als vakkenvuller leerde, niet helemaal volgen, maar ik heb goede hoop

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
JKa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:23:
Hoe bedoel je precies "gehoord"? En van wie precies?
Onze is begin mei besteld maar zou bijzonder verbaasd zijn als die in augustus zou komen. Vooral ook omdat wij niet de e-mail hebben ontvangen dat we de bakfiets ergens in augustus konden verwachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• turniphead
Bij ons issie vanmorgen binnengekomen! Eerste indruk: mooie fiets, trapt heerlijk met de bosch motor. Is geleverd met enviolo versnelling, en de lader die meegekomen is laad met 4 amp, dat is lekker want onze andere bosch heeft een lader van 2 amp. Volladen gaat lekker vlot zo.

Het spannenste voor ons was het 2e bankjes verhaal, we hebben namelijk 4 plekken in de bak en 1 achterop nodig in de praktijk. Stoeltje achterop was natuurlijk geen probleem. Voor het 2e bankje hadden we alvast het 2e bankje voor de FUB 3 gekocht. Het metalen frame past mooi in de rails die er in zitten, verder van allebei de kanten ongeveer 4,5cm afgezaagd, kale delen gespoten en toen paste het mooi(genoeg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zn8U8G1YevZD5Qby1KlIiY5qwjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSYK1YEvC9PeGrMHZKx74IiD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIEKfz2jbi1WYM_yRLNcTLf6XbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZQ0qTpEAa2v3T6Y6EDYgmuU.jpg?f=fotoalbum_large

En dan alle stoeltjes en kussentjes er in die we nog hadden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJgDB6aR2EI86EyC6IZcbS0ogjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfXN2lsbPJSDRRE2CTsW3SsU.jpg?f=fotoalbum_large

Als het goed is komt morgen de regentent binnen (de voorraden raken snel op zo te zien), ik hoop dat dat er nog over past voorin, maar die stoeltjes zijn flexibel, dus ik denk het wel.

De vogue carry 2 die we tijdelijk hadden gekocht is ook gelijk vandaag naar vrienden gegaan. Nu nog even de gratis accessoire afwachten, en dan is alles eindelijk afgewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
turniphead schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:04:
Bij ons issie vanmorgen binnengekomen! Eerste indruk: mooie fiets, trapt heerlijk met de bosch motor. Is geleverd met enviolo versnelling, en de lader die meegekomen is laad met 4 amp, dat is lekker want onze andere bosch heeft een lader van 2 amp. Volladen gaat lekker vlot zo.

Het spannenste voor ons was het 2e bankjes verhaal, we hebben namelijk 4 plekken in de bak en 1 achterop nodig in de praktijk. Stoeltje achterop was natuurlijk geen probleem. Voor het 2e bankje hadden we alvast het 2e bankje voor de FUB 3 gekocht. Het metalen frame past mooi in de rails die er in zitten, verder van allebei de kanten ongeveer 4,5cm afgezaagd, kale delen gespoten en toen paste het mooi(genoeg):
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het goed is komt morgen de regentent binnen (de voorraden raken snel op zo te zien), ik hoop dat dat er nog over past voorin, maar die stoeltjes zijn flexibel, dus ik denk het wel.

De vogue carry 2 die we tijdelijk hadden gekocht is ook gelijk vandaag naar vrienden gegaan. Nu nog even de gratis accessoire afwachten, en dan is alles eindelijk afgewikkeld.
Ziet er goed uit! Al enig idee wat de gratis accesoire zou moeten worden? Ze beweerden in de mail dat je na levering een voucher kreeg oid.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RosalieLeonie
Dannydekr schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

Ziet er goed uit! Al enig idee wat de gratis accesoire zou moeten worden? Ze beweerden in de mail dat je na levering een voucher kreeg oid.
Hier ook vandaag geleverd! Niks gehoord over een accessoire en ook niks in de mail oid. Maar het is een prachtige fiets en echt een enorme verbetering ten opzichte van de babboe (wij hadden een city-e). Winora rijdt veel soepeler, stabieler, niet zo’n gammele rammelbak, echt gewoon een veel fijnere fiets, kan niet anders zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik zou me ook niet druk maken om zo'n accessoire :-) Kijk, met een beetje helicopter view moet je gewoon bekennen dat Babboe dit geneuzel feitelijk gewoon heel goed oplost. Je krijgt in ruil voor een oude gammele bakfiets een nieuw premium model t.w.v. 4000 euro voor niks, thuis geleverd. Communicatie is helemaal ruk, de onzekerheid is irritant, maar puntje bij paaltje lijken ze het vooralsnog na te komen.

In tegenstelling tot andere bedrijven doen ze dit gewoon heel erg netjes en is het een bijna onwerkelijk goede deal. Ze hadden zich ook falliet kunnen laten verklaren en de makkelijke weg kunnen kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MjanneNL
  • Laatst online: 30-09-2024
Vandaag gebeld met Babboe, niet met het Surinaamse callcentre maar via een ander nummer. Deze beste man wist me te vertellen dat ik moest uitgaan van november omdat we niet bij de april-groep horen; we hebben de Winora 1 mei besteld 🥲... Er zou gewoon niet genoeg voorraad zijn. Dus toch maar ARAG nogmaals gebeld. Een goeie 6 weken geleden zeiden ze niet veel te kunnen doen voor ons, maar vandaag was het toch een ander verhaal. Ze gaan toch een dossier vormen. Ik verwacht echt geen gouden bergen en een bakfiets die morgen op de stoep staat door toedoen van ARAG, maar we voelen ons gewoon zó machteloos én genaaid, zoals iedereen hier 😅. Je wil gewoon iets doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

domin8r schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Hoe bedoel je precies "gehoord"? En van wie precies?
Onze is begin mei besteld maar zou bijzonder verbaasd zijn als die in augustus zou komen. Vooral ook omdat wij niet de e-mail hebben ontvangen dat we de bakfiets ergens in augustus konden verwachten.
Via Babboe Suriname dus de vraag is hoe betrouwbaar dat is. Gevraagd of ik dan over 2 weken een mail krijg met dat het weer is uitgesteld maar ze zei van niet. Op de vraag of ze er dan dus genoeg op voorraad hebben staan antwoordde ze bevestigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

MjanneNL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:13:
Vandaag gebeld met Babboe, niet met het Surinaamse callcentre maar via een ander nummer. Deze beste man wist me te vertellen dat ik moest uitgaan van november omdat we niet bij de april-groep horen; we hebben de Winora 1 mei besteld 🥲... Er zou gewoon niet genoeg voorraad zijn. Dus toch maar ARAG nogmaals gebeld. Een goeie 6 weken geleden zeiden ze niet veel te kunnen doen voor ons, maar vandaag was het toch een ander verhaal. Ze gaan toch een dossier vormen. Ik verwacht echt geen gouden bergen en een bakfiets die morgen op de stoep staat door toedoen van ARAG, maar we voelen ons gewoon zó machteloos én genaaid, zoals iedereen hier 😅. Je wil gewoon iets doen...
Met welk nummer heb je gebeld? Ik heb de ervaring dat ze je het liefst zo snel mogelijk doorverbinden met Suriname. Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-06 14:46
turniphead schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:04:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe ver ben je verwijderd van nog meer ruimte nodig hebben en een follow-me tandem of aanhangertje erachter hangen? :*)
Goed bezig! Veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
xscyther schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Hoe ver ben je verwijderd van nog meer ruimte nodig hebben en een follow-me tandem of aanhangertje erachter hangen? :*)
Goed bezig! Veel plezier ervan!
Haha nou, onze gastouderopvang zit vol, en gezinsuitbreiding zou simpelweg minder plekken in de opvang betekenen, dus we zitten nu wel even aan de max.

Het lijkt me wel grappig om er ook nog een kar achter te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MjanneNL
  • Laatst online: 30-09-2024
JKa schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:25:
[...]

Met welk nummer heb je gebeld? Ik heb de ervaring dat ze je het liefst zo snel mogelijk doorverbinden met Suriname. Waardeloos
Ik heb met +31513788112 gebeld. Dat nummer hebben we ooit gekregen van Babboe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

MjanneNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Ik heb met +31513788112 gebeld. Dat nummer hebben we ooit gekregen van Babboe.
Dat is het nummer van Accel. Die verbinden met 9 vd 10x alsnog door met de Surinaamse Babboe afdeling.
Wat kies jij in het keuzemenu?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• turniphead
Nog even de range getest vandaag en gister:
Accu: 500W
Stand: TURBO
Snelheid: ±22km/u*
Belasting: ±112kg (1 volwassene, 2 kinderen)
Wind: 2bft
Wegdek: grotendeels asfalt
Terrein: weinig hoogte verschil
Start/stop: groot deel door de stad met stoplichten en ander verkeer

Afstand tot 0 range: 45km
Afstand tot stop ondersteuning: 47km

Gedrag: Van 100% tot 1km range perfecte ondersteuning, daarna lichte afzwakking, maar nog steeds zonder moeite 20km/u te halen. Zonder ondersteuning? Alsof je door honing fietst.

De voorspelde range was in het begin iets aan de hoge kant, maar na een tijdje liep het goed gelijk met de gereden kilometers.

De test bestaat uit verschillende korte ritten en 1 lange rit.

*denk ik, op dit display kan ik de gemiddelde snelheid van een trip niet vinden

[ Voor 56% gewijzigd door turniphead op 13-08-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVisscher
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 21:14
Enige tijd geleden hebben wij onze winora al ontvangen en nu willen we ook een regentent kopen.

Op een Duitse website bieden ze 2 versies aan
https://fahrrad-teile.sho...egenschutz-fuer-lastenrad

https://fahrrad-teile.sho...-sc-02-v1.2-r-2-rain-tent

In eerdere post had is al begrepen dat het aantal ritsen anders is. Iemand die er ervaring mee heeft en wat de voor/nadelen zijn van een of 2 ritsen?

[ Voor 69% gewijzigd door BVisscher op 15-08-2024 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 19:46
BVisscher schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:34:
Enige tijd geleden hebben wij onze winora al ontvangen en nu willen we ook een regentent kopen.

Op een Duitse website bieden ze 2 versies aan
https://fahrrad-teile.sho...egenschutz-fuer-lastenrad

https://fahrrad-teile.sho...-sc-02-v1.2-r-2-rain-tent

In eerdere post had is al begrepen dat het aantal ritsen anders is. Iemand die er ervaring mee heeft en wat de voor/nadelen zijn van een of 2 ritsen?
De v1.2 is de versie met 2 ritsen aan beide kanten

De v2.0 is de versie met 1 rits aan beide kanten

Zelf hebben wij ook in Dld geprobeerd een v1.2 te kopen maar kregen bij aankomst de v2.0

Het probleem / ooit terugroep actie ofzo van de v1.2 was dat het stuur bij maximaal indraaien tegen het doek komt. De openingsrand is ook wat breder geworden bij v2.0

Ook heeft de v1.2 zilverkleurige bouten ipv v2.0 zwarte bouten.

Zelf nog steeds bezig met de zoektocht naar een v1.2 want de v2.0 is echt ontzettend lelijk. ( opening met uitklimmen kind of open als er zon is vinden wij echt niks )

Hopelijk heeft bovenstaand bedrijf ze nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
  • Laatst online: 03-10-2024
Vandaag is onze Winora geleverd. Regio Uden.

Kleine tegenvaller.. ze zijn de sleutels van de accu vergeten mee te leveren. De accu zat al op de fiets gemonteerd, dus die krijg ik er nu niet meer af.

Nu is dat niet direct een ramp, want de accu kan opgeladen worden terwijl ie op de fiets zit

Toch maar ff Babboe gebeld en het is doorgezet naar de afdeling die hierover gaat.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazelb
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb vandaag even met de klantenservice gebeld mbt tot de voucher voor assessoires (wij hebben onze Winora een week geleden geleverd gekregen). Ze vertelde dat de webshop voor assessoires pas na de uitlevering van de fietsen online zou komen. Ze kon niets vertellen over de waarde van de voucher. Geen idee of de info deze keer correct is, maar zo wel dan lijkt het nog maanden te gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Prakfiets schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:29:

Kleine tegenvaller.. ze zijn de sleutels van de accu vergeten mee te leveren. De accu zat al op de fiets gemonteerd, dus die krijg ik er nu niet meer af.

Nu is dat niet direct een ramp, want de accu kan opgeladen worden terwijl ie op de fiets zit

Toch maar ff Babboe gebeld en het is doorgezet naar de afdeling die hierover gaat.

Ben benieuwd!
Wanneer heb je de mail gekregen dat je fiets geleverd zou worden? En wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Prakfiets schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:29:

Ben benieuwd!
Volgens mij krijg ik de accu los met dezelfde sleutel dan dat ik mijn fiets van het slot haal. Of zit ik hier mis mee?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
Oxigeon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

Volgens mij krijg ik de accu los met dezelfde sleutel dan dat ik mijn fiets van het slot haal. Of zit ik hier mis mee?
Haha! Oeps, dat klopt helemaal. Ik kreeg de sleutels er in eerste instantie niet in. Nog ff geprobeerd en het past toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
Dannydekr schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:49:
[...]

Wanneer heb je de mail gekregen dat je fiets geleverd zou worden? En wanneer had je besteld?
Afgehaald en besteld op 24 april.

Donderdag 15 augustus kreeg ik een mail van Westerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:58
Prakfiets schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Afgehaald en besteld op 24 april.

Donderdag 15 augustus kreeg ik een mail van Westerman.
Hier ook op 24 april besteld, maar nog niks gehoord of gezien.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
Herkz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Hier ook op 24 april besteld, maar nog niks gehoord of gezien.
Ik heb niet het idee dat ze het nu op chronologische volgorde aan het uitleveren zijn. Volgens mij plant Westerman meer op basis van regio. Ik zag in mijn geval dat ze ook een levering hadden in Den Bosch. Dat is hier vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Vandaag nog even gebeld met Accel en met Babboe. Accel weet niks, Babboe geeft aan dat wij onze fiets volgende week zouden moeten ontvangen (Winora 2 mei besteld, West Brabant).

Wat betreft accessoires zou je een mail moeten krijgen na het leveren van de bakfiets. Maar wanneer daarna weten ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
JKa schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:16:
Vandaag nog even gebeld met Accel en met Babboe. Accel weet niks, Babboe geeft aan dat wij onze fiets volgende week zouden moeten ontvangen (Winora 2 mei besteld, West Brabant).

Wat betreft accessoires zou je een mail moeten krijgen na het leveren van de bakfiets. Maar wanneer daarna weten ze niet
Had je al een verzendbevestiging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Dannydekr schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Had je al een verzendbevestiging gehad?
Nee. Ze gaf aan dat die volgende week komt (vanuit Westerman). De levering vindt de dag erna plaats. Je krijgt dus op bijv maandag een mail dat je fiets dinsdag geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
JKa schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Nee. Ze gaf aan dat die volgende week komt (vanuit Westerman). De levering vindt de dag erna plaats. Je krijgt dus op bijv maandag een mail dat je fiets dinsdag geleverd wordt.
Ben benieuwd :) Normaal zeggen ze niks, dus ik vermoed dat ze wel het e.e.a. heeft geverifieerd of in ieder geval toestemming heeft om iets zinnigs te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:31
Prakfiets schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Ik heb niet het idee dat ze het nu op chronologische volgorde aan het uitleveren zijn. Volgens mij plant Westerman meer op basis van regio. Ik zag in mijn geval dat ze ook een levering hadden in Den Bosch. Dat is hier vlakbij.
Dat klopt. Wij hebben in april besteld, vandaag heb ik contact gehad met Babboe per mail en die geven aan dat het nog lang gaat duren voordat wij onze Winora krijgen. Mijn hoop op deze maand is daarmee ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 14:48
Wat stom zeg! Ik kreeg n.a.v. die mails echt het idee dat ze nu in batches aan het werken zijn. Dus misschien niet perfect chronologisch, maar wel eerst de eerste twee weken, dan de volgende twee etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
Bakfietsje schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:12:
Wat stom zeg! Ik kreeg n.a.v. die mails echt het idee dat ze nu in batches aan het werken zijn. Dus misschien niet perfect chronologisch, maar wel eerst de eerste twee weken, dan de volgende twee etc.
wat ik hoor en zie lijkt het meer op regio clusters te gaan dan chronologisch. Heb geen enkel idee welke logica daar achter zit maar daar lijkt het toch sterk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Bij mij waren ze al heel laat met ophalen dus ik ga er vanuit dat het ook nog wel even gaat duren voordat ze ‘m uitleveren.

Nu zo’n drie maanden aan het wachten, ik ga er niet vanuit dat ik deze zomer nog ga fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Nee, ik zal ook blij zijn als het dit jaar allemaal nog lukt. Nogal waardeloos want in oktober gaat de jongste van drie naar de opvang. Zoals het er nu naar uit zet wordt dat dus alles met de auto doen, incl. parkeren in een oude binnenstad in de ochtend en middag, want drie op één stadsfiets gaat me niet lukken.

Effectief zitten we nu al 6 maanden zonder bakfiets en is er nog steeds geen enkel zicht op een datum.
En in de webshop staat er nog steeds een levertijd van "meer dan 4 weken". Ja dat klopt, maar dat geeft totaal geen juiste inschatting aan mensen die er nu een willen kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kremers op 20-08-2024 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeee
  • Laatst online: 23-01 13:50
hier hetzelfde, met 3 kleine kinderen fietsen is niet te doen en ik was de auto zat. Net een nieuwe bakfiets gekocht. Hopelijk krijg ik een goed bedrag voor de Winora, maar ik ben vooral bij dat we weer kunnen fietsen en niet meer afhankelijk zijn van de slechte communicatie en verwachtingsmanagement van Babboe. Ik kan het nu rustig afwachten. Dat voelt een stuk beter

[ Voor 8% gewijzigd door Jeee op 20-08-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
Prakfiets schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Gisteravond kregen we eindelijk een leveringsbevestiging met track and trace. Maandag gaat het gebeuren. Regio Friesland. :9~

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Herkz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Gisteravond kregen we eindelijk een leveringsbevestiging met track and trace. Maandag gaat het gebeuren. Regio Friesland. :9~
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
24 april.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeee
  • Laatst online: 23-01 13:50
Weet iemand de hoogte van de regentent gemeten vanaf het bankje?

• Dannydekr
Hier zojuist eindelijk de verzendbevestiging gehad! Maandag wordt die dan als het goed is geleverd.

29 april besteld, Purmerend (vlakbij Amsterdam).

Dan kan ik me nu ook druk gaan maken om de regentent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommaso_be
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-04 23:32
Als ik het forum/topic doorzoek, zie ik dat de laatse keer een Winora besteld is geraakt rond 6 juli.
Zijn er mensen die recenter (augustus?) de Winora hebben beschikbaar gezien in de webshop? Het lijkt dat deze al weken op 'niet beschikbaa'r lijkt te staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Levertijd valt ook mee, staat meer dan 4 weken, dus zal vast niet veel meer dan het dubbele zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:06
Snuurtje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:07:
Levertijd valt ook mee, staat meer dan 4 weken, dus zal vast niet veel meer dan het dubbele zijn...
Grapjas, merendeel van de mensen die eind april/begin mei besteld hebben zitten nog te wachten op hun bakfiets. Wachttijd is voor mij op dit moment 14 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Snuurtje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:07:
Schandalig dat Babboe dit nog steeds zo hoopvol op de website gooit. Ze kunnen beter spreken over maanden en uitleggen hoe het momenteel ervoor staat en dat ze waarschijnlijk nog tot ver binnen 2025 bezig zijn met uitleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evberkel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 07:42
26 april besteld, vandaag mail van de transporteur. Op 02 september wordt de winora eindelijk geleverd. Onlangs een mail gekregen van Babboe waarin staat; “Omdat we al veel geduld van je hebben gevraagd, willen we je graag een voucher aanbieden voor een gratis accessoire in onze webshop. Je ontvangt deze voucher via e-mail na levering van je bakfiets.”
Dat was toch al vanaf het begin kenbaar gemaakt? Vind het sowieso schandalig dat er geen geldelijke compensatie komt, wij hadden de bakfiets pas vanaf vorig jaar zomer. Door deze situatie zijn we de auto veel meer (moeten) gaan gebruiken, dus veel meer kosten moeten maken. Mijn vrouw gebruikte de fiets erg veel en heeft nieuwe kleding moeten kopen omdat ze dikker is geworden. (Grapje). Maar goed een voucher, een sigaar uit eigen doos omdat de bijgekochte regentent van €170 onbruikbaar is op de Winora… en de onderhoud beurt van €65 is ook voor niets geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

evberkel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:19:
26 april besteld, vandaag mail van de transporteur. Op 02 september wordt de winora eindelijk geleverd. Onlangs een mail gekregen van Babboe waarin staat; “Omdat we al veel geduld van je hebben gevraagd, willen we je graag een voucher aanbieden voor een gratis accessoire in onze webshop. Je ontvangt deze voucher via e-mail na levering van je bakfiets.”
Dat was toch al vanaf het begin kenbaar gemaakt? Vind het sowieso schandalig dat er geen geldelijke compensatie komt, wij hadden de bakfiets pas vanaf vorig jaar zomer. Door deze situatie zijn we de auto veel meer (moeten) gaan gebruiken, dus veel meer kosten moeten maken. Mijn vrouw gebruikte de fiets erg veel en heeft nieuwe kleding moeten kopen omdat ze dikker is geworden. (Grapje). Maar goed een voucher, een sigaar uit eigen doos omdat de bijgekochte regentent van €170 onbruikbaar is op de Winora… en de onderhoud beurt van €65 is ook voor niets geweest.
Deels met je eens. Je krijgt anderzijds natuurlijk wel gewoon een spiksplinternieuwe (en veel betere) bakfiets. Voor jou valt het minder voordelig uit omdat je m nog niet zo lang had dus die teleurstelling snap ik wel. Ik had m zelf al dik 4 jaar dus voor mij is het top (los van t feit dat het enorm lang duurt).

Hopelijk komt die voucher, en de daarbij behorende bestelling, snel toe en hoeven we daar niet ook nog maanden op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Wel mooi dat ik nu voor het eerst iets concreets lees over de tegemoetkoming in de vorm van onderhoud en accessoires. Als ik Babboe mail wordt daar niet op gereageerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik zie het zo dat je een bakfiets krijgt die ~1.500 euro meer waard is dan je Babboe. Proces is niet fijn natuurlijk, maar voor iedereen die een nieuwe bakfiets krijgt is het verder prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domin8r
Blik1984 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

Ik zie het zo dat je een bakfiets krijgt die ~1.500 euro meer waard is dan je Babboe. Proces is niet fijn natuurlijk, maar voor iedereen die een nieuwe bakfiets krijgt is het verder prima
De waarde van de vervangende Winora moet je natuurlijk wel met een korreltje zout nemen. De waardes om de webshop zijn nogal aan de hoge kant.
Als je rondkijkt voor de Batavus Fier 2 (in principe dezelfde bakfiets) dan kun je die wel voor rond de 3500 kopen. Niet de opgeklopte €5199 bjj Babboe bij de webshop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
domin8r schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:16:
[...]

De waarde van de vervangende Winora moet je natuurlijk wel met een korreltje zout nemen. De waardes om de webshop zijn nogal aan de hoge kant.
Als je rondkijkt voor de Batavus Fier 2 (in principe dezelfde bakfiets) dan kun je die wel voor rond de 3500 kopen. Niet de opgeklopte €5199 bjj Babboe bij de webshop zet.
Naar wat ik begrepen heb zijn alle varianten amper tot niet verkrijgbaar. De gezakte prijzen eerder concurreerden met wat er aan Winora's op marktplaats kwamen. Daarvoor lagen de prijzen in de aanbieding echt wel hoger dan 3500 euro. Dat gezegd hebbende was er vrijwel geen verkoper die zich aan de adviesprijzen leek te houden.

Ik heb al even gekeken, maar heb zo'n gevoel dat ook de marktplaats prijzen wel ergens moeten stijgen omdat de Batavus en de Winora niet of amper te krijgen zijn voor winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazelb
  • Laatst online: 01-12-2024
Bovendien hebben die goedkopere batavus fier 2 varianten een accu 300 w ipv 500 en geen enviolosysteem, dus dat kan je niet een op een vergelijken.
De waar(de/heid) zal wel ergens in het midden liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
domin8r schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:16:
[...]

Ik ga dan uit van een reële waarde van ~4.500 euro, niet van de 5200 euro die op de site staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosalieLeonie
Blik1984 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Ik ga dan uit van een reële waarde van ~4.500 euro, niet van de 5200 euro die op de site staat
Je krijgt na levering ook een factuur van de nieuwe fiets en daar staat een bedrag van 4296,69 op. En dus niet de 5199 die wel op de webshop staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 19:46
RosalieLeonie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:01:
[...]

Je krijgt na levering ook een factuur van de nieuwe fiets en daar staat een bedrag van 4296,69 op. En dus niet de 5199 die wel op de webshop staat.
Klopt, ook al eerder gemeld..

Er is over de ingeleverde fiets al btw betaald, dus niet op de vervangende daar zit het verschil in.

Ik zie sommige een mail krijgen met een compensatie voor een accessoire maar dit geldt toch voor iedereen ? Althans dat staat bij mijn 1e mail van babboe.

Ze zijn goed de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommaso_be
  • Laatst online: 24-04 23:32
Ah bizar..
Op de Belgische webshop is deze niet beschikbaar.
https://shop.controleerje.../bakfietsen/winora-fub-52
Mijn originele bestelling was ook op de Nederlandse website, dus zal deze daar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
londemanmp schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:07:
[...]

Klopt, ook al eerder gemeld..

Er is over de ingeleverde fiets al btw betaald, dus niet op de vervangende daar zit het verschil in.

Ik zie sommige een mail krijgen met een compensatie voor een accessoire maar dit geldt toch voor iedereen ? Althans dat staat bij mijn 1e mail van babboe.

Ze zijn goed de weg kwijt.
Nee ee, dat staat niet in je 1e mail.

Er staat dat iedereen een beurt en/of accessoire krijgt. Ofwel je krijgt een beurt en zelfs die blijkt voor mensen die een nieuwe bakfiets krijgen afgedekt te zijn in de voorwaarden. Het lijkt er nu dan wel op dat mensen die echt heel lang hebben moeten wachten tussen bestellen en levering, een voucher voor een accessoire krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dannydekr
Netjes volgens schema afgeleverd om 10:00. Alles compleet, netjes uitgepakt en echt afgeleverd alsof je een fiets hebt gekocht. Fietst echt zo weg.

Paar dingetjes;
  • Het spat-deksel op de band aan de achterkant (geen idee hoe je het noemt) komt een beetje tegen het wiel aan tijdens het rijden, deze moet je dus meteen even verstellen zodat die wat hoger komt. Dit was vrij simpel door beetje aan het zijdraad te pielen.
  • De klip om je kind vast te zetten is ook tamelijk stroef, maar dit is even wennen vooral
  • Turbo is ook echt turbo. Trekt enorm snel op, dus dat is goed om te weten voordat je wegrijdt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSUmvS9rL0A7CbXAi_hNyd88h5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2o1yKYWJNeyApPbHdBkgPKnH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2V_D6zAcEIMl5Dx5sLG1drRAfvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwNQ5TPkiyEfJpRTeJe7ZGH6.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ik merk dat de matte verf echt heel snel krast. Wij hebben een grote ketting, en als je die dus al beetje over de railing heen laat komen als je hem in je bak doet, heb je meteen lichte krasjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 26-08-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudia not
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik ben nu nog maar tot het besef gekomen dat ik mijn babboe fiets moet laten vervangen. :/
Dus krijg ik nu ook de optie voor de winora bakfiets.
Ik heb echter nog de maxi cosi drager nodig in de bakfiets.
Zou dit lukken om deze in de winora bakfiets te monteren?
En ik las eerder dat we via de belgische site ze niet kunnen bestellen omdat ze niet in voorraad zijn maar lukt dit om via de nederlandse site te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
claudia not schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:32:
Ik ben nu nog maar tot het besef gekomen dat ik mijn babboe fiets moet laten vervangen. :/
Dus krijg ik nu ook de optie voor de winora bakfiets.
Ik heb echter nog de maxi cosi drager nodig in de bakfiets.
Zou dit lukken om deze in de winora bakfiets te monteren?
En ik las eerder dat we via de belgische site ze niet kunnen bestellen omdat ze niet in voorraad zijn maar lukt dit om via de nederlandse site te bestellen?
Voor de Batavus wordt de "Mini Mee Bakfiets" aangeraden. Lijkt me dat die ook in de Winora past: https://www.steco.nl/producten/mini-mee-bakfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Dannydekr schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:32:
.....
Edit: Ik merk dat de matte verf echt heel snel krast. Wij hebben een grote ketting, en als je die dus al beetje over de railing heen laat komen als je hem in je bak doet, heb je meteen lichte krasjes.
Matte PPF (Paint Protection Film) er over doen.
Xpel heeft bijvoorbeeld de Stealth daarvoor. Dit beschermt erg goed. En de eventuele krasjes die in de folie komen herstellen weer met warmte (als die dus in de zon staat oa).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Vanavond een mail gekregen met de vraag of ik niet voor een alternatieve (lees: Babboe bakfiets) wil gaan omdat die sneller te leveren is (3-7 weken). Je mag natuurlijk bij je huidige keuze blijven maar we weten niet hoe lang het dan nog duurt bla bla bla.

Klinkt als een algemene mail maar man wat duurt dit lang allemaal zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
JKa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:18:
Vanavond een mail gekregen met de vraag of ik niet voor een alternatieve (lees: Babboe bakfiets) wil gaan omdat die sneller te leveren is (3-7 weken). Je mag natuurlijk bij je huidige keuze blijven maar we weten niet hoe lang het dan nog duurt bla bla bla.

Los van het feit dat ik het absoluut niet wil durf ik op die levertijd ook niet te vertrouwen. Dat hebben we wel gemerkt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 15:11
JKa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:18:

Check, hier ook. Zitten hier toch te twijfelen om toch voor de curve te gaan… ik zie onze Winora zo echt 5 maanden+ nog duren als ik het zo zie/hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
sbmuc schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Check, hier ook. Zitten hier toch te twijfelen om toch voor de curve te gaan… ik zie onze Winora zo echt 5 maanden+ nog duren als ik het zo zie/hoor
Ondertussen zou ik hier heel blij mee zijn. Laat m maar eind februari of medio maart komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
xscyther schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Ondertussen zou ik hier heel blij mee zijn. Laat m maar eind februari of medio maart komen.
Ook even aan denken dat als je voor een Curve zou gaan dat die fiets ook niet perse 100% is en dus ook nog een dingetje.

Dit zeggen ze:
De fietsen worden geïnspecteerd door onze inspecteurs. In een later stadium zullen enkele noodzakelijke updates van Babboe kosteloos worden verstrekt. Voor deze updates moet je je bakfiets naar een Babboe-dealer brengen, of onze monteur komt bij je langs om deze updates uit te voeren.
Vind ik ook nog wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
domin8r schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Ook even aan denken dat als je voor een Curve zou gaan dat die fiets ook niet perse 100% is en dus ook nog een dingetje.

Dit zeggen ze:

[...]

Vind ik ook nog wel een dingetje.
Ik had duidelijker moeten reageren. Ik bedoelde het 5 maanden wachten op de Winora Daar zou ik zo ondertussen wel voor tekenen. Wij hebben een andere bakfiets al en die Winora gaat gelijk door naar een gelukkige koper. Nou ja gelukkig, gelukkig totdat ze met Accell moeten handelen, ik wens hen toe dat de Winora die ze van ons kopen de beste is en nooit grote problemen zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BonaKalou
  • Laatst online: 02-09-2024
Eindelijk bericht van Westermann. Maandag komen ze hem brengen. 29 april besteld, in Rotterdam.

• Dannydekr
xscyther schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Ik had duidelijker moeten reageren. Ik bedoelde het 5 maanden wachten op de Winora Daar zou ik zo ondertussen wel voor tekenen. Wij hebben een andere bakfiets al en die Winora gaat gelijk door naar een gelukkige koper. Nou ja gelukkig, gelukkig totdat ze met Accell moeten handelen, ik wens hen toe dat de Winora die ze van ons kopen de beste is en nooit grote problemen zal hebben.
Elke noemenswaardige fietsenmaker kan hier zelf veel aan sleutelen. De Winora bestaal allemaal uit onderdelen van een derde partij (Bosch) waardoor de repairability flink toeneemt. De accu is overal te koop, de fietscomputer idem dito. Standaard geneuzel m.b.t. een band, zadel etc. zijn makkelijk op te lossen.

Kwestie van je lokale fietsenmaker binnenstappen en uberhaupt na een paar honderd kilometer je fiets laten checken. Dat voorkomt al heel veel ellende en is ook niet per se heel duur.

• xscyther
Dannydekr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Elke noemenswaardige fietsenmaker kan hier zelf veel aan sleutelen. De Winora bestaal allemaal uit onderdelen van een derde partij (Bosch) waardoor de repairability flink toeneemt. De accu is overal te koop, de fietscomputer idem dito. Standaard geneuzel m.b.t. een band, zadel etc. zijn makkelijk op te lossen.

Kwestie van je lokale fietsenmaker binnenstappen en uberhaupt na een paar honderd kilometer je fiets laten checken. Dat voorkomt al heel veel ellende en is ook niet per se heel duur.
Blijf ik bij m'n punt dat ik ze het beste ermee toewens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
Zijn er mensen die de Winora al hebben verzekerd? Zo ja, waar? En welke waarde heb je opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Prakfiets schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
Zijn er mensen die de Winora al hebben verzekerd? Zo ja, waar? En welke waarde heb je opgegeven?
Ik bij de anwb voor het bedrag dat op de factuur staat. 4300 zeg ik uit mijn hoofd

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

Vandaag maar weer Babboe gebeld...
Begin deze maand was beloofd dat de klanten die in april én mei hadden besteld, hun fiets deze maand zouden krijgen. Dame van de klantenservice gaf aan dat ze weldegelijk fietsen aan het uitleveren zijn maar dat het (zoals we inmiddels van Babboe gewend zijn) wat langer duurt. April is bijna voltooid, mei volgt begin september...

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 30-08-2024 21:50 . Reden: Onnodig taalgebruik ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Hopelijk gaat mei wat sneller dan april 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
JKa schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:22:
Vandaag maar weer Babboe gebeld...
Begin deze maand was beloofd dat de klanten die in april én mei hadden besteld, hun fiets deze maand zouden krijgen. [Mbr]Dame[/] van de klantenservice gaf aan dat ze weldegelijk fietsen aan het uitleveren zijn maar dat het (zoals we inmiddels van Babboe gewend zijn) wat langer duurt. April is bijna voltooid, mei volgt begin september...
Een week of 3 geleden zeiden ze tegen mijn vrouw dat ze verwachtte dat eind mei nog voor het einde van augustus uitgeleverd zou zijn. Wachttijd loopt ogenschijnlijk alleen maar verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
xscyther schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Een week of 3 geleden zeiden ze tegen mijn vrouw dat ze verwachtte dat eind mei nog voor het einde van augustus uitgeleverd zou zijn. Wachttijd loopt ogenschijnlijk alleen maar verder op.
Noemden ze er ook een jaartal bij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvand85
  • Laatst online: 04-04 17:07
Allen, een paar vragen waar ik bij babboe geen antwoord op krijg:
1) ik heb op 3 juni een winora bakfiets besteld. Wanneer zou levering verwacht kunnen worden? (Ik lees hier en daar dat ze nu met april/mei bezig zijn...)
2) babboe gaf telefonisch aan dat er een compensatie zal komen. Heeft iemand een indicatie wat dit zal zijn?
3) babboe gaf telefonisch aan dat er een mail zal volgen waarmee je (gebruik makend van een tegoed) onderdelen kan bestellen.

Heeft iemand van jullie antwoorden?

Wat een proces dit...

[ Voor 3% gewijzigd door joostvand85 op 31-08-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa

JKa

joostvand85 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:57:
1) ik heb op 3 juni een winora bakfiets besteld. Wanneer zou levering verwacht kunnen worden? (Ik lees hier en daar dat ze nu met april/mei bezig zijn...)
2) babboe gaf telefonisch aan dat er een compensatie zal komen. Heeft iemand een indicatie wat dit zal zijn?
3) babboe gaf telefonisch aan dat er een mail zal volgen waarmee je (gebruik makend van een tegoed) onderdelen kan bestellen.

Wat een proces dit...
1. Ik hoop dat je geduld hebt want ze zijn nu met eind april bezig. Met wat geluk krijgen we in december nog wat mooie dagen en heb je m dan in huis.

2. Daar is nog geen indicatie van. Zou ook niet weten wat ze, buiten het leveren van een spiksplinternieuwe fiets, aan compensatie moeten doen.

3. Die mail zou je na het ontvangen van je bakfiets moeten krijgen. Heb hier echter nog niemand gehoord die kan bevestigen dat ze een dergelijke mail hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
TinusXIII schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Noemden ze er ook een jaartal bij? :+
Nou ja ze zeiden vorig jaar dat ze er van overtuigd waren de hele inruilactie afgerond te hebben voor januari 2025....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xscyther
joostvand85 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:57:

Wat een proces dit...
1. Dat gaat nog wel even duren ben ik bang. Niemand heeft een idee maar de wachttijd lijkt eerder op te lopen dan af te nemen. Daar bovenop is Babboe met nog een optie gekomen om je keuze te wijzigen, dat schept niet veel hoop dat het uitleveren sneller zal gaan gaan.

2. We vinden het echt heel erg voor je, we begrijpen je frustratie

3. Dat is een nieuwe voor mij, alhoewel er wel signalen zijn dat mensen een regentent of iets kunnen kopen ter compensatie van het lange wachten.

4. Volgens mij dwalen we af richting Babboe en hoort dit in het grote Babboe topic (xscyther in "Babboe bakfiets terugroepactie").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zelf heb ik een regentent gekocht, maar eis ik die nog steeds van Babboe.
De herfst staat op de stoep en ik wil nu weer gewoon de fiets gebruiken zoals ik dat had bedoeld.

Dan kan een eventuele 2e regentent op Marktplaats. Ik verwacht niet dat Babboe mij de kosten gaat vergoeden van de regentent.
De fiets komt straks.
Besteld op 3 mei, Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domin8r
Hann1BaL schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:55:
De herfst staat op de stoep en ik wil nu weer gewoon de fiets gebruiken zoals ik dat had bedoeld.

Dan kan een eventuele 2e regentent op Marktplaats. Ik verwacht niet dat Babboe mij de kosten gaat vergoeden van de regentent.
De fiets komt straks.
Ik verbaas me er trouwens erg over dat die regentent niet 100% waterdicht is. Sowieso is de achterkant open, wat mij niet ideaal lijkt als de wind verkeerd staat maar blijkbaar zijn de naden ook niet opgewassen tegen stevige regen en komt het er dan doorheen. Dat vind ik toch vreemd voor een regentent.

We kunnen (terecht) een hoop vinden van Babboe, maar die regentent was absoluut waterdicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

domin8r schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:09:
[...]

Ik verbaas me er trouwens erg over dat die regentent niet 100% waterdicht is. Sowieso is de achterkant open, wat mij niet ideaal lijkt als de wind verkeerd staat maar blijkbaar zijn de naden ook niet opgewassen tegen stevige regen en komt het er dan doorheen. Dat vind ik toch vreemd voor een regentent.

We kunnen (terecht) een hoop vinden van Babboe, maar die regentent was absoluut waterdicht.
Klopt ja. Ik ben niet zo bang voor de open achterkant, want daarvoor zit ik toch in de weg en vang ik de regen wel. Ook zijn mijn kinderen niet van suiker en geen baby. (Dit hele verhaal heeft zo lang geduurd, ze zijn nog net niet aan het puberen ;) )

De fiets is geleverd. Technisch lijkt het een vooruitgang op de Babboe:
Traploos schakelen
Fijnere motor (veel geleidelijker dan de City-E) wel minder standen voor support (5 vs 8 op de Babboe)

De bak van geperst schuim is voor ons niet helemaal ideaal (maar wisten we) vs de houten bak van de Babboe. Dit omdat we de fiets ook gebruikte voor de hond en met de nagels is dat niet ideaal. We bedenken wel even of daar een goede oplossing voor gevonden kan worden.

Blij dat we eindelijk een vervanger hebben.
De vrachtwagen heeft er vandaag 5 geleverd (in de buurt) Er waren er 3 voor mij en er stond er nog 1 in. Dat geeft mij wel een beetje de impressie dat er dus een groot capaciteitsprobleem is. Anders had je er best nog een paar kunnen meenemen en uitleveren. (We weten uiteraard dat dat probleem er is vanwege het lange wachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovendien
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-07 22:07
Vorige week maandag is de Winora bij ons geleverd (besteld op 24 april). Hier wat bevindingen na ~100km gefietst te hebben:

Fiets:
  • Overall een stuk betere fiets dan de City-E; sterkere motor, betere accu, betere remmen, etc.
  • Enviolo versnellingen zijn even wennen en voegen wat mij betreft weinig toe; wel fijn dat je je niet rot hoeft te trappen als je harder dan 20km/u rijdt
  • De standaard kleppert niet; erg fijn! Om de standaard zit (bij levering) zo'n rubberen stuurhandgreep ter demping, met een tiewrap vast, beetje amateuristisch: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHoPoZx0YsK4X29kHsnidT7eNkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP5XBMqAB471qcnL2qsGUjSA.jpg?f=fotoalbum_large
Accessoires:
  • De regentent was inderdaad bij de City-E wel echt beter; we hebben de 2.0 tent gekocht, het ding werkt wel, maar voelt niet heel degelijk aan. Ook moet je (conform handleiding) het stuur op z'n laagst zetten zodat de tent erboven langs past 8)7 . Al met al lijkt het erop dat ze echt achteraf pas bedacht hebben dat ze ook nog een tentje erbij moesten ontwerpen...
  • Steco Mini Mee past op de rails in de Winora zodat je Maxi Cosi mee kan. Om meer beenruimte bij het bankje te creëren heb ik de Steco wel ingekort (stukje afzagen, nieuwe gaten boren); hiermee win ik nu ~5cm. Ik heb overigens 4 schuifmoeren (M6, €0,35/stuk) bij de lokale toko (Warmteservice) gehaald om in de rails te schuiven, dat werkt prima. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2T3xrYiU5Mk0esaodTWz-fgzNeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ttnZja9QIzMtokCf4wx9OYT.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGmkzYZhWjYJoJHXHgZ9xIkk-o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bg7eThrSTPugSHSuOfnxC62j.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jz-J7OCClBlx0QwT91rkle1TZCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIEDAxZ1Rtn0FBqDbLyBZqPI.jpg?f=fotoalbum_large
  • Wij willen graag fietstassen én een stoeltje achterop. Dan kom je uit bij fietsstoeltjes met losse voetensteuntjes. Het achterframe van de Winora is ovaal (en dik), dus tot nu toe passen dit type voetsteuntjes voor achterstoeltjes allemaal niet (Yepp, Qibbel, Bobike), hier zoek ik dus nog verder naar :)
Levering/communicatie
Zoals te verwachten geen enkele communicatie vanuit Babboe, ook niet over een tegoedbon oid voor accessoires. De levering en berichtgeving vanuit Westerman was wel prima. In My Babboe na levering wel een factuur teruggevonden (handig voor de verzekering). Die staat overigens op naam van Accell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Hann1BaL schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:55:

De fiets komt straks.
Je hebt een fiets ter waarde van €4500 gekregen, die in elk opzicht beter is dan alles wat Babboe in hun assortiment had. In mijn geval gaat het om een fiets waarvoor ik bijna vier jaar geleden €2300 heb betaald. Is het dan niet wat hebberig om nog een accessoire te eisen? De communicatie was inderdaad slecht en de beloofde levertijd van 4-6 weken is niet gehaald. Maar je bent één van de 800 mensen die een gloednieuwe fiets heeft gekregen, terwijl er nog 21.000 mensen zonder zitten.

Persoonlijk zou ik voor die €250 niet zoveel moeite steken in een organisatie die al op zijn laatste benen loopt. Uiteindelijk vind ik het een nette oplossing en ben ik erg blij met de Winora. Ik wil het liefst niets meer met Babboe te maken hebben en hoop dat ze nog een goede afsluiting krijgen, al lijkt een faillissement en opheffing onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
bovendien schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:36:
Vorige week maandag is de Winora bij ons geleverd (besteld op 24 april). Hier wat bevindingen na ~100km gefietst te hebben:

Fiets:
  • Overall een stuk betere fiets dan de City-E; sterkere motor, betere accu, betere remmen, etc.
  • Enviolo versnellingen zijn even wennen en voegen wat mij betreft weinig toe; wel fijn dat je je niet rot hoeft te trappen als je harder dan 20km/u rijdt
  • De standaard kleppert niet; erg fijn! Om de standaard zit (bij levering) zo'n rubberen stuurhandgreep ter demping, met een tiewrap vast, beetje amateuristisch: [Afbeelding]
Accessoires:
  • De regentent was inderdaad bij de City-E wel echt beter; we hebben de 2.0 tent gekocht, het ding werkt wel, maar voelt niet heel degelijk aan. Ook moet je (conform handleiding) het stuur op z'n laagst zetten zodat de tent erboven langs past 8)7 . Al met al lijkt het erop dat ze echt achteraf pas bedacht hebben dat ze ook nog een tentje erbij moesten ontwerpen...
  • Steco Mini Mee past op de rails in de Winora zodat je Maxi Cosi mee kan. Om meer beenruimte bij het bankje te creëren heb ik de Steco wel ingekort (stukje afzagen, nieuwe gaten boren); hiermee win ik nu ~5cm. Ik heb overigens 4 schuifmoeren (M6, €0,35/stuk) bij de lokale toko (Warmteservice) gehaald om in de rails te schuiven, dat werkt prima. [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
  • Wij willen graag fietstassen én een stoeltje achterop. Dan kom je uit bij fietsstoeltjes met losse voetensteuntjes. Het achterframe van de Winora is ovaal (en dik), dus tot nu toe passen dit type voetsteuntjes voor achterstoeltjes allemaal niet (Yepp, Qibbel, Bobike), hier zoek ik dus nog verder naar :)
Levering/communicatie
Zoals te verwachten geen enkele communicatie vanuit Babboe, ook niet over een tegoedbon oid voor accessoires. De levering en berichtgeving vanuit Westerman was wel prima. In My Babboe na levering wel een factuur teruggevonden (handig voor de verzekering). Die staat overigens op naam van Accell.
Tipje: Dacht in een youtube video gezien te hebben dat de bagagedrager een bepaald systeem is waar je accesoires op kan klikken. Misschien helpt dat voor je keuze en kan je dat bevestigen / ontkrachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dannydekr schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:48:
[...]

Je hebt een fiets ter waarde van €4500 gekregen, die in elk opzicht beter is dan alles wat Babboe in hun assortiment had. In mijn geval gaat het om een fiets waarvoor ik bijna vier jaar geleden €2300 heb betaald. Is het dan niet wat hebberig om nog een accessoire te eisen? De communicatie was inderdaad slecht en de beloofde levertijd van 4-6 weken is niet gehaald. Maar je bent één van de 800 mensen die een gloednieuwe fiets heeft gekregen, terwijl er nog 21.000 mensen zonder zitten.

Persoonlijk zou ik voor die €250 niet zoveel moeite steken in een organisatie die al op zijn laatste benen loopt. Uiteindelijk vind ik het een nette oplossing en ben ik erg blij met de Winora. Ik wil het liefst niets meer met Babboe te maken hebben en hoop dat ze nog een goede afsluiting krijgen, al lijkt een faillissement en opheffing onvermijdelijk.
Altijd open voor feedback, maar:
De fiets heeft een waarde van 3999 euro, want dat is waar ik deze voor zou kunnen kopen.
Dat is niet veel meer dan de prijs die ik betaald heb, een jaar geleden, voor de City-E. Dus de prijsontwikkeling is nu eenmaal zo dat ze erg gestegen zijn en dat is voor het grootste deel geen kwaliteitsverschil. En nogal een verschil met de prijs door jou betaald.

Ik vind het een nonsense-argument dat ik blij moet zijn met de fiets omdat Babboe zo slecht is met het uitleveren van fietsen. De redenatie is wat mij betreft dan: omdat ik geluk heb dat ik wel en fiets heb, moet ik dan maar accepteren dat de aangeboden vervanging geen vervanging is van het product wat ik heb aangeschaft, namelijk een transportmiddel waarmee ik mijn kinderen beschermd tegen het weer kan vervoeren?

Accell loopt niet op zijn laatste benen en is een zeer groot bedrijf. Juist omdat ze er zo’n potje van gemaakt hebben (en in mijn geval heeft de jaar oude fiets nog 4 maanden stil gestaan door een defect) vind ik het niet meer dan normaal dat ik de eis doorzet. Ik heb bijna 4000 euro uitgegeven voor een bakfiets die ik 4 maanden heb kunnen gebruiken sinds juni vorig jaar.

De moeite laat ik vooral door mijn rechtsbijstand er in steken, dus kost het mij persoonlijk weinig moeite. Dus ik vind dit niet hebberig, ook omdat mijn eis niet in de weg zit van alle anderen die op een fiets zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa

JKa

Hann1BaL schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:04:
[...]

De fiets heeft een waarde van 3999 euro, want dat is waar ik deze voor zou kunnen kopen.
Dat is niet veel meer dan de prijs die ik betaald heb, een jaar geleden, voor de City-E. Dus de prijsontwikkeling is nu eenmaal zo dat ze erg gestegen zijn en dat is voor het grootste deel geen kwaliteitsverschil. En nogal een verschil met de prijs door jou betaald.

Ik vind het een nonsense-argument dat ik blij moet zijn met de fiets omdat Babboe zo slecht is met het uitleveren van fietsen. De redenatie is wat mij betreft dan: omdat ik geluk heb dat ik wel en fiets heb, moet ik dan maar accepteren dat de aangeboden vervanging geen vervanging is van het product wat ik heb aangeschaft, namelijk een transportmiddel waarmee ik mijn kinderen beschermd tegen het weer kan vervoeren?

Accell loopt niet op zijn laatste benen en is een zeer groot bedrijf. Juist omdat ze er zo’n potje van gemaakt hebben (en in mijn geval heeft de jaar oude fiets nog 4 maanden stil gestaan door een defect) vind ik het niet meer dan normaal dat ik de eis doorzet. Ik heb bijna 4000 euro uitgegeven voor een bakfiets die ik 4 maanden heb kunnen gebruiken sinds juni vorig jaar.

De moeite laat ik vooral door mijn rechtsbijstand er in steken, dus kost het mij persoonlijk weinig moeite. Dus ik vind dit niet hebberig, ook omdat mijn eis niet in de weg zit van alle anderen die op een fiets zitten te wachten.
Ik heb zelf de fiets 2 mei besteld en Babboe verzekerde mij vorige week dat mensen die na mij besteld hebben (dus zoals in jouw geval 3 mei) de fiets niet eerder zouden krijgen omdat dat bijv locatietechnisch beter zou zijn. Weer een loze belofte. Ik heb zelf namelijk nog 0.0 gehoord van Westermann of Babboe.

Volledig met je eens wat betreft tevreden zijn of niet. Babboe zou dit regelen dus dan moeten ze dat ook doen. Ze hebben zelf ondeugdelijk spul verkocht, dat mogen ze dan nu compenseren. Heb je fiets gekocht -> fiets compenseren. Fiets + regentent oid gekocht -> fiets + regentent compenseren.

Het helpt niet dat het allemaal zo lang duurt. Ik begrijp dat het een enorme operatie is maar al die loze beloftes en gebrek aan communicatie zorgt niet voor meer begrip.

Je zou overigens voor een adapter (easyfit carrier) kunnen gaan voor op je bagagedrager zodat je er toch iets van een Yepp fietsstoeltje op kunt zetten.
Mijn vrouw heeft dit op haar gewone fiets. Was even gepruts maar t zit prima nu. Of dit ook op de bagagedrager van de Winora past weet ik niet maar dat verwacht ik wel.
Of je gaat voor een Yepp Maxi (met zadelbuisbevestiging). Dan kun je (denk ik) je fietstassen gewoon aan je bagagedrager bevestigen. Allemaal niet ideaal misschien maar ik probeer zelf ook over wat oplossingen na te denken. Mocht je iets gevonden hebben dat werkt, hoor ik het ook graag! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door JKa op 02-09-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Ben het toch wel met @Hann1BaL eens in zijn geval, gezien die dus qua kosten oorspronkelijk een vergelijkbaar bedrag aan ze heeft betaald een jaar geleden.

De laatste mail die wij kregen stond in "Na het ontvangen van de Winora krijg je een voucher voor een accessoire". Die hebben ze nooit gestuurd. Daarnaast staan er in hun webshopje ook geen accessoires voor Winora. Lijkt dus een compleet loze belofte die bovendien onnodig was en enkel zorgt voor boze reacties binnen een al temperamentvolle userbase inmiddels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mamavan2
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een tijdje meegelezen en jullie frustraties gedeeld. Wij hebben 29 april de bakfiets besteld en vanmorgen is hij geleverd. Wij wonen in Leusden en waren om 7:45 denk ik de eersten. Ze had een zo goed als lege vrachtwagen met 5 winora's er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 14:48
JKa schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:15:
[...]

Ik heb zelf de fiets 2 mei besteld en Babboe verzekerde mij vorige week dat mensen die na mij besteld hebben (dus zoals in jouw geval 3 mei) de fiets niet eerder zouden krijgen omdat dat bijv locatietechnisch beter zou zijn. Weer een loze belofte. Ik heb zelf namelijk nog 0.0 gehoord van Westermann of Babboe.
Ik snap jouw frustratie als de eindstreep in zicht lijkt. Volgende is ook niet specifiek tegen jou, het triggert mij alleen.
Want eigenlijk vind ik dat het chronologisch moet worden gedaan op basis van aanmelding, niet ophalen. IK heb er niet voor gekozen dat de mijne pas op 15 mei is opgehaald, dat was de volledige lukrake ophaalplanning in het begin. Ik heb me op 10 april netjes meteen aangemeld. Hoezo is het dan ineens "eerlijk" als ik dus maanden langer moet wachten? Iemand anders heeft zicht misschien pas een dikke week later aangemeld, maar profiteert ervan dat zijn buurman er 10 april wel bij was en ook al tijdig is opgehaald en die van hem er nog wel bij paste in de vrachtwagen. Diegene rijdt nu al lekker rond. Ik moet "eerlijk" op mijn beurt wachten terwijl er nog 14 dagen aan bestellingen uitgeleverd moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JKa

JKa

@Bakfietsje

Ik snap je punt hoor en ben t met je eens. Op basis van aanmelding is het eerlijkste. Ik heb m direct aangemeld zodra dat kon (zoals velen). Ik snap dat niet alles in 1x geleverd kan worden maar ik erger mij vooral aan (het gebrek aan) communicatie en de vele loze beloftes.

[ Voor 70% gewijzigd door JKa op 02-09-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin8r
JKa schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:01:
@Bakfietsje

Ik snap je punt hoor en ben t met je eens. Op basis van aanmelding is het eerlijkste. Ik heb m direct aangemeld zodra dat kon (zoals velen). Ik snap dat niet alles in 1x geleverd kan worden maar ik erger mij vooral aan (het gebrek aan) communicatie en de vele loze beloftes.
Het gebrek aan communicatie en transparantie draagt inderdaad erg bij aan het ongenoegen. We hebben met z'n allen geen idee wat de logica achter de volgorde is, wat dat voor ons betekent, etc.

Dat in de laatste mail (van 6 dagen geleden) nog steeds staat "Op dit moment zijn de levertijden nog niet bekend en we werken er hard aan om dit zo snel mogelijk te verduidelijken" geeft aan dat ze geen idee lijken te hebben. Kan blijkbaar nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hann1BaL schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:04:
[...]

Bij het kiezen voor de nieuwe bakfiets kon je ook kiezen voor de City Mountain, en de regentent die je nu hebt was compatibel daarmee geweest. De reden dat je nu geen 100% vervanger hebt gekregen is naar mijn mening een eigen keuze geweest.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste