De eerste bakfietsen zijn al weer een poos geleden geleverd en in eerste instantie leek het dat ze de in die genoemde 4-6 weken ook zouden halen. Daar leek het eind mei ook nog op. Vervolgens is sindsdien de wachttijd opgelopen naar 3 maanden. Het is fijn om te zien dat er nu iig weer beweging in zit, maar wij gaan er toch vanuit dat de wachttijd nog wel verder op zal lopen in de tijd die voor ons resteert betreffende de 3 maanden.Raftie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:20:
[...]
Hoezo minimaal 3 maanden +? Ik was een van de eerste en zit nu bijna op 3 maanden, wellicht gaat het vanaf nu juist sneller. Ik hoop in ieder geval dat iedereen er een krijgt en dat jullie ook snel van het gedonder af zijn!
Wel even goed om te weten met de vakantieperiode die aanbreekt dus. Dat je de aflevering niet een weekje later kan zetten ofzo.Oxigeon schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:44:
[...]
Gewoon zorgen dat er iemand aanwezig is bij de aflevering. In mijn geval moesten mijn partner en ik werken en heeft mijn moeder de fiets aangenomen.
Nadeel is als je de bezorgafspraak afzegt je weer achteraan in de rij aansluit. Ik zou dus ten alle tijden zorge dat iemand je fiets kan aannemen.... familielid/vrienden/je buren noem maar op
Ik zag 1 Winorabakfiets in Groningen, deze zal ik eens ondervragen, of hij van Babboe komt.
Idd de uitgifte, hoop toch niet dat ze die gaan uitleveren als het noorden (over 2 weken start de vakantie hier) op vakantie is?
Idd de uitgifte, hoop toch niet dat ze die gaan uitleveren als het noorden (over 2 weken start de vakantie hier) op vakantie is?
Ik heb toen gebeld met de vervoerder of dit te verzetten was ivm werken. Dit was toen echt geen optie en we moesten weer achteraan aansluiten. Hebben toen dus iemand anders bij ons thuis laten zitten om de fiets aan te nemen.TinusXIII schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:33:
[...]
Wel even goed om te weten met de vakantieperiode die aanbreekt dus. Dat je de aflevering niet een weekje later kan zetten ofzo.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat vroeg ik me inderdaad al af, of je achteraan de rij komt. Wat stom eigenlijk!Oxigeon schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 00:44:
[...]
Gewoon zorgen dat er iemand aanwezig is bij de aflevering. In mijn geval moesten mijn partner en ik werken en heeft mijn moeder de fiets aangenomen.
Nadeel is als je de bezorgafspraak afzegt je weer achteraan in de rij aansluit. Ik zou dus ten alle tijden zorge dat iemand je fiets kan aannemen.... familielid/vrienden/je buren noem maar op
Als we de planning zo doortrekken, zijn wij namelijk ook aan de beurt wanneer hij komt. Maar goed, dan gaan we dus wel buren vragen met de sleutel, of ze hem midden in de woonkamer willen zetten
Dit is ook de reden dat er zoveel Winora's aangeboden worden op marktplaats. Al die advertenties zijn van mensen die nog wachten op een Winora. Mensen kunnen niet onbeperkt zonder dus dan kies je voor een andere oplossing dan eindeloos wachten. Wij hebben gekozen voor een goedkope, niet electrische, bakfiets voor tijdelijk gebruik maar ik snap ook heel goed dat mensen de knoop doorhakken en gewoon echt een nieuwe bakfiets kopen en dan tegen die tijd de Winora weer verpatsen.sbmuc schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:17:
Fijn voor jou iig. Betekend wel voor de rest hier dat het inmiddels dus minimaal 3 maanden+ zal zijn.
En ik zie 4-5 maanden eerder de realiteit voor veel van ons. Dat vind ik ook zo vervelend. Ze zeggen meer dan 4 weken. Als ik wist dat het minimaal 4 maanden(schatting) zou zijn, dan hadden we in de tussentijd wel een andere bakfiets gekocht en verkopen de Winora tzt wel. Nu zitten wij zelf al op 2 maanden zonder bakfiets met de zomervakantie voor de deur…
Idd stom, maar ook te verwachten. Het is volgens mij van begin af aan duidelijk geweest, althans tussen de regels door, dat dit een klus is die Westerman met name combineert met andere werkzaamheden. Dus hebben we leveringen van andere goederen bij jou in de buurt en hebben ze ruimte over in de bus, dan komen ze m bij je brengen als jij bovenaan het regio lijstje staat.Bakfietsje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:33:
[...]
Dat vroeg ik me inderdaad al af, of je achteraan de rij komt. Wat stom eigenlijk!
Als we de planning zo doortrekken, zijn wij namelijk ook aan de beurt wanneer hij komt. Maar goed, dan gaan we dus wel buren vragen met de sleutel, of ze hem midden in de woonkamer willen zetten
Dit is natuurlijk speculatie, maar zo voelt het voor mij althans. Dit past natuurlijk wel in heel laagkostig het probleem oplossen.
Ja, snap ik wel, maar zet mij dan terug bovenaan het lijstje voor mijn regio. Niet helemaal onderaan, zodat iemand uit mijn wijk die maanden later heeft besteld hem eerder heeft.xscyther schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:06:
[...]
Idd stom, maar ook te verwachten. Het is volgens mij van begin af aan duidelijk geweest, althans tussen de regels door, dat dit een klus is die Westerman met name combineert met andere werkzaamheden. Dus hebben we leveringen van andere goederen bij jou in de buurt en hebben ze ruimte over in de bus, dan komen ze m bij je brengen als jij bovenaan het regio lijstje staat.
Dit is natuurlijk speculatie, maar zo voelt het voor mij althans. Dit past natuurlijk wel in heel laagkostig het probleem oplossen.
Maar goed, ik ga gewoon zorgen dat dit niet aan de orde komt
Zeker in de vakantie periode is de kans dan groot dat ze bezig blijven. Kosten technisch zal ook hier de keuze zijn gemaakt dat dit de minste administratie geeft. Of Babboe, en dit lijkt binnen hun patroon te passen, vinden het erg lekker om je op deze manier nogmaals de vinger te geven.Bakfietsje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:28:
[...]
Ja, snap ik wel, maar zet mij dan terug bovenaan het lijstje voor mijn regio. Niet helemaal onderaan, zodat iemand uit mijn wijk die maanden later heeft besteld hem eerder heeft.
Maar goed, ik ga gewoon zorgen dat dit niet aan de orde komt
Volgens Babboe (ik ben teruggebeld door iemand uit NL, geen Surinaamse klantenservice) is het gewoon mogelijk om je bezorgafspraak te wijzigen als je met vakantie bent. Ze gaf aan: het is jouw fiets, dus als je de bezorgafspraak wil wijzigen bij westerman dan kan dat. Ze houden de fiets dan voor je vast. Weet niet uit de praktijk of het echt zo is, maar lijkt me opzich logisch?
Mocht de fiets toevallig komen als we op vakantie zijn willen de buren de fiets gelukkig wel in ontvangst nemen en in de garage zetten.
Ik wil niet het risico lopen dat als je eindelijk aan de beurt bent je straks weer weken/maanden moet wachten.
Ik wil niet het risico lopen dat als je eindelijk aan de beurt bent je straks weer weken/maanden moet wachten.
Je kunt allicht even bellen met Westerman. Dan hoor je het vanzelf.RosalieLeonie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:15:
Volgens Babboe (ik ben teruggebeld door iemand uit NL, geen Surinaamse klantenservice) is het gewoon mogelijk om je bezorgafspraak te wijzigen als je met vakantie bent. Ze gaf aan: het is jouw fiets, dus als je de bezorgafspraak wil wijzigen bij westerman dan kan dat. Ze houden de fiets dan voor je vast. Weet niet uit de praktijk of het echt zo is, maar lijkt me opzich logisch?
Ik belde net met Westerman met een vraag over de levering die op maandag gepland staat, en die mevrouw kon geen afspraak vinden op ons adres. Blijkt dat Accell tientallen leveringen heeft geannuleerd. Zonder ons dus op de hoogte te brengen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lazijo op 10-07-2024 18:51 ]
Wonderlijk weer.. konden ze zeggen waarom ze geannuleerd waren?Lazijo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:18:
Ik belde net met Westerman met een vraag over de levering die op maandag gepland staat, en die mevrouw kon geen afspraak vinden op ons adres. Blijkt dat Accell tientallen leveringen heeft geannuleerd. Zonder ons dus op de hoogte te brengen.
Benieuwd hiernaar, mocht je wat weten wordt het gewaardeerd als je dat even deelt met onsLazijo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:43:
Nee, alleen dat ze ons aanraadde contact op te nemen met Accell. Dat ga ik morgen even doen.
Check de Facebookpagina van de terugroepactie… Babboe schijnt alle orders voor de Winora bakfiets te hebben geannuleerd vanwege geen voorraad.
Zou ik een link mogen naar de specifieke pagina? Desnoods in DM als het hier niet is toegestaan.RosalieLeonie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:08:
Check de Facebookpagina van de terugroepactie… Babboe schijnt alle orders voor de Winora bakfiets te hebben geannuleerd vanwege geen voorraad.
*Edit*
Gok dat het deze is, LINK
[ Voor 12% gewijzigd door pelidee op 12-07-2024 14:25 ]
Wat een armoe. Dit gaat toch helemaal nergens meer over.RosalieLeonie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:08:
Klopt dat is ‘m. Er is ook nog een pagina specifiek voor de Winora fiets. Als je Winora fub 2W intypt zie je ‘m vanzelf. Daar wordt ook deze info in gedeeld. Vind het best verontrustend en vraag me voor het eerst af of we wel een fiets gaan krijgen. Had altijd nog wel positieve hoop maar die begint nu wel minder te worden 🥲pelidee schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:15:
[...]
Zou ik een link mogen naar de specifieke pagina? Desnoods in DM als het hier niet is toegestaan.
*Edit*
Gok dat het deze is, LINK
Dat is niet best..RosalieLeonie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:08:
Ik heb de posts doorgenomen, ik heb er welgeteld een kunnen vinden waarbij iemand een track&track order had gekregen van Westerman voor uitlevering van de Winora, maar dat deze geannuleerd is. Let wel: de levering is geannuleerd, niet de order.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Ik heb de posts ook doorgenomen, maar ik zag dat dit bij meerdere mensen het geval was.
Ik vermoed dat ze simpelweg dachten dat ze 50 stuks op voorraad hadden, maar dat dit er bijv. 35 bleken te zijn. Misschien niet goed afgemonteerd, of misschien simpelweg een communciatiefout.
Wat kwalijker is, is dat Babboe deze mensen zelf dus niet informeert. Ze moeten er via de T&T achterkomen. Echt schandalig! Dit belooft niet veel goeds.
Ik wacht inmiddels ook al sinds 29 april op de Winora. Als ik dit had geweten hadden wij hem NOOIT meegegeven. De fiets was prima en het feit dat die misschien ooit eens kapot kan gaan, neem ik dan maar voor lief. Dit is echt oplichterij.
Ik vermoed dat ze van de NVWA echt alles op alles moesten zetten om die fietsen terug te roepen, omdat ze anders juridisch vervolgd konden worden. Met zo'n worst van 5000 euro is dat aardig gelukt. Maar het daadwerkelijke leveren lijkt veel minder prioriteit te hebben. Dit riekt echt naar vakkundige oplichterij. Maar goed, wat kun je verwachten van een bedrijf dat willens en wetens gezinnen door liet fietsen op gevaarlijke bakfietsen?
Ik vermoed dat ze simpelweg dachten dat ze 50 stuks op voorraad hadden, maar dat dit er bijv. 35 bleken te zijn. Misschien niet goed afgemonteerd, of misschien simpelweg een communciatiefout.
Wat kwalijker is, is dat Babboe deze mensen zelf dus niet informeert. Ze moeten er via de T&T achterkomen. Echt schandalig! Dit belooft niet veel goeds.
Ik wacht inmiddels ook al sinds 29 april op de Winora. Als ik dit had geweten hadden wij hem NOOIT meegegeven. De fiets was prima en het feit dat die misschien ooit eens kapot kan gaan, neem ik dan maar voor lief. Dit is echt oplichterij.
Ik vermoed dat ze van de NVWA echt alles op alles moesten zetten om die fietsen terug te roepen, omdat ze anders juridisch vervolgd konden worden. Met zo'n worst van 5000 euro is dat aardig gelukt. Maar het daadwerkelijke leveren lijkt veel minder prioriteit te hebben. Dit riekt echt naar vakkundige oplichterij. Maar goed, wat kun je verwachten van een bedrijf dat willens en wetens gezinnen door liet fietsen op gevaarlijke bakfietsen?
[ Voor 43% gewijzigd door Dannydekr op 14-07-2024 08:38 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ik ben er een van waarbij de levering is geannuleerd en weet van tussen de 5 en 10 anderen, dus het is er niet maar 1.Pater schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:14:
Ik heb de posts doorgenomen, ik heb er welgeteld een kunnen vinden waarbij iemand een track&track order had gekregen van Westerman voor uitlevering van de Winora, maar dat deze geannuleerd is. Let wel: de levering is geannuleerd, niet de order.
In de zin van vandaag geanuleerd, of ook in de batch van eind vorige week?Thimmah schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:47:
Hier ook laatste moment geanuleerd
Op de Facebook groep gelukkig in ieder geval 1 iemand bij wie de fiets vandaag wél geleverd is. Dus dat is in ieder geval iets…
Ik heb Babboe gebeld, kreeg weer dezelfde vrouw aan de lijn. Ze zei dat ze "intern aan het onderzoeken zijn" en dat we bericht kunnen afwachten.
Zou vandaag worden geleverd.pelidee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:12:
[...]
In de zin van vandaag geanuleerd, of ook in de batch van eind vorige week?
Is er al wat bekend?Lazijo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:47:
Ik heb Babboe gebeld, kreeg weer dezelfde vrouw aan de lijn. Ze zei dat ze "intern aan het onderzoeken zijn" en dat we bericht kunnen afwachten.
Misschien ben ik wat overdreven cynisch, maar het is natuurlijk absurd dat het intern bij Babboe niet eens bekend is dat ze leveringen hebben geannuleerd. Ik geloof daar niet zoveel van, eerder dat de instructie is zoveel mogelijk op de vlakte te houden wellicht?Lazijo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:47:
Ook voor deze ellende wist de klantenservice eigenlijk van niets, ongeacht de vraag. Dus ik denk niet dat er meer achter zit dan algehele onkunde.Kremers schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:46:
[...]
Misschien ben ik wat overdreven cynisch, maar het is natuurlijk absurd dat het intern bij Babboe niet eens bekend is dat ze leveringen hebben geannuleerd. Ik geloof daar niet zoveel van, eerder dat de instructie is zoveel mogelijk op de vlakte te houden wellicht?
Het is natuurlijk niet zo dat de klantenservice betrokken is bij het bestuur van Babboe
Ik heb niks gehoord, maar ik ga er ook niet vanuit dat dat nog gebeurt eigenlijk. Ze hadden niet eens laten weten dat de levering geannuleerd was, dus gok dat ze niet nu ineens met info gaan komen.
Nu ineens weer een mailtje dat de fiets maandag as geleverd wordt, maar ik wacht eerst even af voor me erop te verheugen 😅
Waarom veranderen wat ze altijd al gedaan hebben?Kremers schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:46:
[...]
Misschien ben ik wat overdreven cynisch, maar het is natuurlijk absurd dat het intern bij Babboe niet eens bekend is dat ze leveringen hebben geannuleerd. Ik geloof daar niet zoveel van, eerder dat de instructie is zoveel mogelijk op de vlakte te houden wellicht?
Zojuist opgehangen met babboe. Zij bevestigde inderdaad aan mij ook dat alle bestellingen geannuleerd zijn ivm leveringsproblemen. Was not amused uiteraard want ik heb daarover geen mail ontvangen. Dat aangegeven kreeg ik van haar te horen dat, dat alleen intern gecommuniceerd is... fraai is dat. Op 10 april als een van de eerste de claim ingediend, 19 juni is de fiets (pas) opgehaald. Dat is ook de datum waar zij mee rekenen dus niet wie t eerst komt, wie t eerst maalt.
Is de levering of bestelling geannuleerd? In geval het laatste, wat gaat men cq Babboe nu dan doen?tinavdh schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:24:
Zojuist opgehangen met babboe. Zij bevestigde inderdaad aan mij ook dat alle bestellingen geannuleerd zijn ivm leveringsproblemen. Was not amused uiteraard want ik heb daarover geen mail ontvangen. Dat aangegeven kreeg ik van haar te horen dat, dat alleen intern gecommuniceerd is... fraai is dat. Op 10 april als een van de eerste de claim ingediend, 19 juni is de fiets (pas) opgehaald. Dat is ook de datum waar zij mee rekenen dus niet wie t eerst komt, wie t eerst maalt.
19 juni opgehaald en je had dus al een afleverdatum gekregen voor de Winora? Dat was ook snel. Jammer dat ze m nu geannuleerd hebben. Een idee hoe lang je moet wachten nu?tinavdh schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:24:
Nee dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze gebeld heeft en dat alle bestellingen geannuleerd zijnTinusXIII schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:42:
[...]
19 juni opgehaald en je had dus al een afleverdatum gekregen voor de Winora? Dat was ook snel. Jammer dat ze m nu geannuleerd hebben. Een idee hoe lang je moet wachten nu?
Het bestuur is natuurlijk verantwoordelijk voor de ellende. De klantenservice kan er ook niet veel aan doen dat ze niet geinformeerd worden. Al heb ik op basis van de contacten die ik met de klantenservice van Babboe heb gehad, ook weer niet de indruk dat er hele capabele mensen zijn ingehuurd.Hann1BaL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:20:
[...]
Ook voor deze ellende wist de klantenservice eigenlijk van niets, ongeacht de vraag. Dus ik denk niet dat er meer achter zit dan algehele onkunde.
Het is natuurlijk niet zo dat de klantenservice betrokken is bij het bestuur van Babboe
Buiten de capabelheid van de mensen denk ik ook dat de klantenservice bewust slecht geinformeerd wordt om zoveel mogelijk informatie binnenskamers te houden.Kremers schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:59:
[...]
Het bestuur is natuurlijk verantwoordelijk voor de ellende. De klantenservice kan er ook niet veel aan doen dat ze niet geinformeerd worden. Al heb ik op basis van de contacten die ik met de klantenservice van Babboe heb gehad, ook weer niet de indruk dat er hele capabele mensen zijn ingehuurd.
De klantenservice is uitbesteed aan bedrijf dat medewerkers in Suriname heeft. Deze mensen werken via een belscript en ontvangen wekelijks een update vanuit Babboe/Accell. Het zijn vriendelijke mensen maar weten echt minder dan de meeste bellers. Ik heb er nu 2 gesproken en moest hen aanvullen op basis van de informatie die ik op internet gevonden had.Hann1BaL schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Buiten de capabelheid van de mensen denk ik ook dat de klantenservice bewust slecht geinformeerd wordt om zoveel mogelijk informatie binnenskamers te houden.
Ze zullen bewust minder informatie krijgen, het is niet voor niks de eerste lijn. Wat je wel merkt is dat ze elkaar op verschillende kanalen tegenspreken. Er is een telefoonnummer in Heerenveen waar je iets verder komt, afhankelijk van je vraag.
Ik heb net Westerman gesproken, en onze order voor as maandag staat nog. Je kunt zelf de track and trace checken om te zien of de levering nog gepland staat, die stopt nl met werken als de levering geannuleerd wordt.
Ik heb iemand van de klantenservice van zowel accell als babboe gesproken, en beide geven aan dat niet bestellingen zijn geannuleerd, maar alleen leveringen. Alle bestellingen staan dus gewoon nog. Babboe klantenservice wist verder geen indicatie te vermelden, maar accell klantenservice had het over ‘korte termijn’ en zei ook dat het 1000% zeker is dat iedereen die een winora bakfiets heeft besteld, deze uiteindelijk gewoon krijgt. Kan alleen dus lang duren.
Wat is het nummer van accell klantenservice?RosalieLeonie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:16:
Ik heb iemand van de klantenservice van zowel accell als babboe gesproken, en beide geven aan dat niet bestellingen zijn geannuleerd, maar alleen leveringen. Alle bestellingen staan dus gewoon nog. Babboe klantenservice wist verder geen indicatie te vermelden, maar accell klantenservice had het over ‘korte termijn’ en zei ook dat het 1000% zeker is dat iedereen die een winora bakfiets heeft besteld, deze uiteindelijk gewoon krijgt. Kan alleen dus lang duren.
Tja.... 🤨
+31 513 78 81 12A.Geerts schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:24:
[...]
Wat is het nummer van accell klantenservice?
Geen Surinaams callcenter, kreeg een op zich vriendelijke man aan de lijn die het zelf ook super schrijnend vond allemaal.
Nieuw bezorg moment over 1.5 week we gaan het zien
Het is in ieder geval dus geen totale chaos en het lijkt erop dat ze de eerste nieuwe batch meteen naar de gedupeerden van deze fuckup sturen.Thimmah schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:45:
[...]
Nieuw bezorg moment over 1.5 week we gaan het zien
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Er is vandaag een update via de mail verstuurd waarin het volgende wordt gezegd over mensen die al lang wachten op een vervangende bakfiets:
Update over de terugroepactie
In Nederland zijn bijna 10.000 Babboe-bakfietsen die deel uitmaken van de terugroepactie nu opgehaald. De eigenaren van deze bakfietsen hebben een omruilcertificaat ontvangen om hun opgehaalde bakfiets om te ruilen voor een nieuwe (bak)fiets.
We realiseren ons dat het lang duurt om de bakfietsen om te ruilen voor nieuwe fietsen en met name voor nieuwe bakfietsen. Alhoewel regelmatig in de media te lezen is dat er hoge voorraden in onze sector zijn, geldt dat niet voor bakfietsen, terwijl de vraag daarnaar juist hoog is, ook door de schaal van deze operatie.
Daarom hebben we besloten om meer alternatieven (e-bikes en fietsen) aan te bieden voor klanten die niet langer willen wachten. Deze zullen naar verwachting beschikbaar zijn voor levering binnen 1 tot 3 weken na de bestelling. Ondertussen doen we ons best om de bakfietsen zo snel mogelijk te vervangen, wat helaas veel tijd kost.
Als je al een vervangende bakfiets hebt besteld die nog niet afgeleverd is, krijg je een e-mail van ons met uitleg hoe je – als je dat wilt- je keuze kunt aanpassen naar een e-bike of fiets met een kortere levertijd.
Update over de terugroepactie
In Nederland zijn bijna 10.000 Babboe-bakfietsen die deel uitmaken van de terugroepactie nu opgehaald. De eigenaren van deze bakfietsen hebben een omruilcertificaat ontvangen om hun opgehaalde bakfiets om te ruilen voor een nieuwe (bak)fiets.
We realiseren ons dat het lang duurt om de bakfietsen om te ruilen voor nieuwe fietsen en met name voor nieuwe bakfietsen. Alhoewel regelmatig in de media te lezen is dat er hoge voorraden in onze sector zijn, geldt dat niet voor bakfietsen, terwijl de vraag daarnaar juist hoog is, ook door de schaal van deze operatie.
Daarom hebben we besloten om meer alternatieven (e-bikes en fietsen) aan te bieden voor klanten die niet langer willen wachten. Deze zullen naar verwachting beschikbaar zijn voor levering binnen 1 tot 3 weken na de bestelling. Ondertussen doen we ons best om de bakfietsen zo snel mogelijk te vervangen, wat helaas veel tijd kost.
Als je al een vervangende bakfiets hebt besteld die nog niet afgeleverd is, krijg je een e-mail van ons met uitleg hoe je – als je dat wilt- je keuze kunt aanpassen naar een e-bike of fiets met een kortere levertijd.
Leuk idee om een vervangende fiets aan te bieden, maar de bakfiets is toch doorgaans een bakkie duurder dan een normale fiets. Dus dan zul je toch wel 2 hele mooie fietsen moeten gaan aanbieden als vervanging.
Ik heb vandaag het eerste onderhoud gewoon bij de fietsenmaker laten doen na 400km aangezien Babboe er niks mee doet. Was 90 euro kwijt.
Het probleem van bakfietsen die doormidden breken is groter dan alleen bij het merk Babboe. Ook frames van Vogue, Cangoo, en Bakfiets.nl bakfietsmerken kunnen tijdens het fietsen doormidden breken, zo blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
Niet alleen Babboe: nog meer bakfietsen breken volgens RTL
Ja dat is natuurlijk weer slecht nieuws. Nog een hogere vraag naar nieuwe fietsen.olentzero schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:54:
Het probleem van bakfietsen die doormidden breken is groter dan alleen bij het merk Babboe. Ook frames van Vogue, Cangoo, en Bakfiets.nl bakfietsmerken kunnen tijdens het fietsen doormidden breken, zo blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
Waarom slecht nieuws? Alleen maar beter voor de doorverkoopprijs van die Winora mocht die ooit komen.Hann1BaL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:13:
[...]
Ja dat is natuurlijk weer slecht nieuws. Nog een hogere vraag naar nieuwe fietsen.
Bij mij wordt het nu ook wel lastig qua het missen van de fiets. Had echt gerekend op 1-2 maanden, maar we zijn nu al over de 3 maanden heen.
Ik kan via mijn werk via Lease-a-bike best een goede deal krijgen. Je betaald dan 36 maanden lang netto ca. 100 euro per maand, inclusief verzekering en onderhoud voor een Urban Arrow, of welke bakfiets dan ook van ca. 5000 euro.
Heb liever gewoon duidelijkheid. Hoe lang moet ik in hemelsnaam nog wachten op die Winora? Ik heb weinig zin om straks die Winora ook weer te moeten verkopen, maar ik heb tegelijkertijd geen zin om tot einde jaar te wachten. Er komt een moment dat ik de knoop toch door moet hakken.
Ik kan via mijn werk via Lease-a-bike best een goede deal krijgen. Je betaald dan 36 maanden lang netto ca. 100 euro per maand, inclusief verzekering en onderhoud voor een Urban Arrow, of welke bakfiets dan ook van ca. 5000 euro.
Heb liever gewoon duidelijkheid. Hoe lang moet ik in hemelsnaam nog wachten op die Winora? Ik heb weinig zin om straks die Winora ook weer te moeten verkopen, maar ik heb tegelijkertijd geen zin om tot einde jaar te wachten. Er komt een moment dat ik de knoop toch door moet hakken.
Ja dat blijft het grote probleem, het complete ontbreken van informatie over de voortgang. Het is inmiddels duidelijk dat het met een slakkengang gaat maar zelfs dat moeten we hier met z'n allen vaststellen.Dannydekr schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:23:
Bij mij wordt het nu ook wel lastig qua het missen van de fiets. Had echt gerekend op 1-2 maanden, maar we zijn nu al over de 3 maanden heen.
Het hoeft niet de op de dag precies maar wel prettig om te weten of het Augustus wordt, December, 2025, misschien wel helemaal niet meer?
Het is zo'n enorm onderdeel van je gezins-logistiek dat het ondoenlijk is om maar gewoon te wachten maar ook zomaar een tussenoplossing te treffen.
In jouw geval een commitment aangaan voor 36 maanden bijvoorbeeld. En dan komt ineens die Winora.
Ja dat bericht hebben wij ook gehad! Volgens mij degenen die hebben besteld na 30 april hebben bericht gehad dat de levering vertraging heeft en dat ze hun bestelling kunnen annuleren en een andere fiets kunnen uitkiezen die sneller leverbaar is. Het feit dat wij deze optie niet krijgen, maakt me toch weer hoopvol dat ze fiets er nu toch wel echt aan lijkt te komen…
Ik heb dezelfde melding gehad inderdaad.
Wel fijn dat we de 2e helft van de maand op vakantie zijn.
Wel fijn dat we de 2e helft van de maand op vakantie zijn.
Ja wij zijn de laatste 3 weken van augustus ook op vakantie. Maar heb hierover contact gehad met westerman, en zij geven aan dat dit geen probleem is en dat je dan met hen gewoon de leverdatum kunt verzetten naar een later moment.
Dat ga ik dan doen en anders afspreken met de buren. Ik wil nu wel weer eens een bakfietsRosalieLeonie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:15:
Ja wij zijn de laatste 3 weken van augustus ook op vakantie. Maar heb hierover contact gehad met westerman, en zij geven aan dat dit geen probleem is en dat je dan met hen gewoon de leverdatum kunt verzetten naar een later moment.
wij hebben 2 mei besteld en een bericht gehad dat de levering nog op zich laat wachten. denk dat iedereen die in april besteld heeft de email heeft gehad met (mogelijke) levering voor eind augustus. heb dus nog enige hoop dat die van ons snel daarna een keer komt en niet dat ze weer weken op voorraad aan t wachten zijn.
Dat is niet helemaal correct. Onze fiets werd op 3 mei opgehaald en dat is ook de dag dat ik de nieuwe fiets besteld heb, maar ik heb dus wel de mail ontvangen dat ze verwachten deze voor eind aug te leveren.Rallie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:18:
wij hebben 2 mei besteld en een bericht gehad dat de levering nog op zich laat wachten. denk dat iedereen die in april besteld heeft de email heeft gehad met (mogelijke) levering voor eind augustus. heb dus nog enige hoop dat die van ons snel daarna een keer komt en niet dat ze weer weken op voorraad aan t wachten zijn.
Ja en daarentegen heb ik ook gelezen van mensen die in april hebben besteld en de mail hebben ontvangen dat ze niet weten wanneer.Hann1BaL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:56:
[...]
Dat is niet helemaal correct. Onze fiets werd op 3 mei opgehaald en dat is ook de dag dat ik de nieuwe fiets besteld heb, maar ik heb dus wel de mail ontvangen dat ze verwachten deze voor eind aug te leveren.
oh dat is apart zeg. misschien dat jij dan op een bepaalde (gunstige) route ligt dat ze de fiets ook bij jou komen brengen. lucky youHann1BaL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:56:
[...]
Dat is niet helemaal correct. Onze fiets werd op 3 mei opgehaald en dat is ook de dag dat ik de nieuwe fiets besteld heb, maar ik heb dus wel de mail ontvangen dat ze verwachten deze voor eind aug te leveren.
Zullen we eerst even wachten tot we daadwerkelijk een fiets hebben voordat ik mijzelf als gelukkig bestempel?Rallie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:49:
[...]
oh dat is apart zeg. misschien dat jij dan op een bepaalde (gunstige) route ligt dat ze de fiets ook bij jou komen brengen. lucky you
haha goeie inderdaadHann1BaL schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:08:
[...]
Zullen we eerst even wachten tot we daadwerkelijk een fiets hebben voordat ik mijzelf als gelukkig bestempel?
je bent in ieder geval al een stap(je) verder dan een boel andere
Babboe zit ons toch gewoon te fucken? In België en Duitsland krijgt iedereen zijn/haar Winora na een week of 3-4 en wij zitten massaal zeker 3 maanden te wachten
en de controles gaan daar ook veel sneller.
Ik denk dat we in zijn algemeenheid inmiddels wel kunnen stellen dat Babboe ons zit te fucken. Deze hele afhandeling getuigd op geen enkele manier van betrokkenheid met ons als klanten/gedupeerden. Misschien onderschat ik het, maar alles straalt "minimum effort" uit.Bakfietsje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:16:
Babboe zit ons toch gewoon te fucken? In België en Duitsland krijgt iedereen zijn/haar Winora na een week of 3-4 en wij zitten massaal zeker 3 maanden te wachtenen de controles gaan daar ook veel sneller.
Ja maar zelfs dan nog weten ze mij te verbazen als ik hoor hoe het in het buitenland gaat
Misschien wel gebonden aan regelgeving in die landen? NVWA die hier aan de touwtjes trekt.
Wellicht is het in het buitenland gewoon gelijk vervangen omdat er daar geen toezichthouder op zit?
Wellicht is het in het buitenland gewoon gelijk vervangen omdat er daar geen toezichthouder op zit?
Nee hoor, op Facebook ook vele berichten van mensen wiens fiets in juni is opgehaald en die nu al een nieuwe hebben...
Winora staat in Duitsland al jaren als merk, vermoedelijk kiezen ze er bewust voor die goede naam (ga ik vanuit?) daar te behouden.
Ik heb nu toch een email van Westerman over de levering van de fiets mogen ontvangen.
De fiets is op 3 mei besteld.
Zou op 12 aug geleverd moeten gaan worden.
Ik heb de afspraak kunnen verzetten. Niet super flexibel, maar de 12e lukte niet. Nu wordt het 2 september. Die paar weken maakt mij ook niet meer uit.
Ik heb de afspraak kunnen verzetten. Niet super flexibel, maar de 12e lukte niet. Nu wordt het 2 september. Die paar weken maakt mij ook niet meer uit.
[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 05-08-2024 15:54 ]
Hier 29 april, nog niks ontvangen. Woon vlakbij Amsterdam.Hann1BaL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:12:
Ik heb nu toch een email van Westerman over de levering van de fiets mogen ontvangen.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt maar dat is gewoonweg niet waar.Bakfietsje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:16:
Babboe zit ons toch gewoon te fucken? In België en Duitsland krijgt iedereen zijn/haar Winora na een week of 3-4 en wij zitten massaal zeker 3 maanden te wachtenen de controles gaan daar ook veel sneller.
Wij wonen in Belgie, hebben onze Winora eind mei besteld en kregen vorige week een email dat de bakfietsen niet voorradig zijn en of we niet gewoon een andere fiets willen nemen. Ook wij zullen nog lang moeten wachten op onze fiets.
Van de terugroepactie Facebookpagina. Geen onzin dus.
Maar dit maakt het alleen maar gekker. Dit is echt het beeld wat daar wordt geschetst en dan blijkt het toch ook weer niet eenduidig..
Maar dit maakt het alleen maar gekker. Dit is echt het beeld wat daar wordt geschetst en dan blijkt het toch ook weer niet eenduidig..
[ Voor 68% gewijzigd door Bakfietsje op 06-08-2024 07:44 ]
Facebook is uiteraard altijd een betrouwbare bron van informatieBakfietsje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:38:
Van de terugroepactie Facebookpagina. Geen onzin dus.
Waarom het niet eenduidig is, zo lijkt, is dat je gewoon geluk moet hebben: Er worden fietsen uitgedeeld, maar op een laag tempo. Tal van mensen wachten gewoon gelaten af en zitten niet in een topic als deze. (Grootste groep gok ik)
Ik denk dat mensen (ik iig wel) een behoefte hebben aan iets van informatie omdat er vanuit Babboe nagenoeg niks komt. Dat die informatie soms niet helemaal klopt is helaas een vervelend bijverschijnsel hiervan.Hann1BaL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Facebook is uiteraard altijd een betrouwbare bron van informatie![]()
Waarom het niet eenduidig is, zo lijkt, is dat je gewoon geluk moet hebben: Er worden fietsen uitgedeeld, maar op een laag tempo. Tal van mensen wachten gewoon gelaten af en zitten niet in een topic als deze. (Grootste groep gok ik)
Ja deels mee eens.domin8r schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat mensen (ik iig wel) een behoefte hebben aan iets van informatie omdat er vanuit Babboe nagenoeg niks komt. Dat die informatie soms niet helemaal klopt is helaas een vervelend bijverschijnsel hiervan.
Maar de behoefte is soms ook wat “overdreven”. Hoeveel nieuws wil je hebben met de laatste berichtgeving dat het even gaat duren? Een maand wachten kunnen we niet meer.
Ik wil Babboe niet verdedigen, want de informatievoorziening is echt slecht, maar juist door zo actief te zoeken en het liefst elke dag nieuws te willen verkrijgen is de verwachting ook scheef.
Vervelend, maar wacht gewoon even een maand. Zeker met wat je nu weet. Check nu, niets? Over een maand nog een keer.
Wederom, Babboe doet het slecht, maar ik denk dat er ook een onredelijke verwachting is.
Babboe zou een statuspagina kunnen maken en die wat meer up to date houden en wat meer transparantie over het hele verloop van het proces.
Nou ja, het probleem is dat vele van ons gewoon heel graag weer een bakfiets hebben en in de tussentijd allemaal moeten aanklooien. En de communicatie van Babboe? Sinds de bakfiets is opgehaald begin mei hebben we welgeteld 1 email van ze gekregen waar in staat dat het vertraagd is en ze niet kunnen aangeven hoe lang het wel dan gaat duren. Dat is serieus de enige update na een kleine 3 maanden wachten. En of we niet misschien een gewone fiets willen ipv een bakfiets (wat overigens ook nog eens niet werkt). Ik hoef niet perse elke dag nieuws maar dit is gewoon belachelijk. Nu 3 maanden later weten we nog niet of nog 1 maand duurt, of 3, of 6. Geen enkele indicatie.Hann1BaL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:17:
[...]
Ja deels mee eens.
Maar de behoefte is soms ook wat “overdreven”. Hoeveel nieuws wil je hebben met de laatste berichtgeving dat het even gaat duren? Een maand wachten kunnen we niet meer.
Ik wil Babboe niet verdedigen, want de informatievoorziening is echt slecht, maar juist door zo actief te zoeken en het liefst elke dag nieuws te willen verkrijgen is de verwachting ook scheef.
Vervelend, maar wacht gewoon even een maand. Zeker met wat je nu weet. Check nu, niets? Over een maand nog een keer.
Wederom, Babboe doet het slecht, maar ik denk dat er ook een onredelijke verwachting is.
Babboe zou een statuspagina kunnen maken en die wat meer up to date houden en wat meer transparantie over het hele verloop van het proces.
Als je mijn bericht anders nog een keer rustig leest, dan onderschrijf ik dat ook.domin8r schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:54:
[...]
Nou ja, het probleem is dat vele van ons gewoon heel graag weer een bakfiets hebben en in de tussentijd allemaal moeten aanklooien. En de communicatie van Babboe? Sinds de bakfiets is opgehaald begin mei hebben we welgeteld 1 email van ze gekregen waar in staat dat het vertraagd is en ze niet kunnen aangeven hoe lang het wel dan gaat duren. Dat is serieus de enige update na een kleine 3 maanden wachten. En of we niet misschien een gewone fiets willen ipv een bakfiets (wat overigens ook nog eens niet werkt). Ik hoef niet perse elke dag nieuws maar dit is gewoon belachelijk. Nu 3 maanden later weten we nog niet of nog 1 maand duurt, of 3, of 6. Geen enkele indicatie.
Iedereen wil die vervangende fiets, maar dat is verder minder relevant voor de snelheid van het probleem oplossen. En we zitten allemaal in diezelfde situatie.
Maar 2 updates dus en dus niet “serieus de enige update” :
1. Vertraging met onbepaalde tijd
2. Misschien wil je een andere fiets omdat het lang gaat duren (zonder aan te geven hoe je dat dan moet doen. Ik heb deze optie nog wel overwogen als er 2 fietsen aangeboden zouden worden ter vervanging van 1 bakfiets, maar ik heb dat nooit kunnen bekijken.)
En inderdaad moet er een veel betere indicatie komen, maar tegelijk: sinds je weet dat het dus heel lang gaat duren, kun je vooral jezelf teveel moeite besparen. Want online ga je teruglezen dat er wat fietsen geleverd zijn en dat levert alleen maar frustratie op “waarom wij niet?!” En het helpt je niet.
Babboe regelt het allemaal slecht en de communicatie is slecht, maar voor eigen gemoedsrust kun je maar beter tegen jezelf zeggen: ik doe het tot de winter wel zonder en dan krijg je misschien ineens we de email voor Westerman.
En ik deel die frustratie verder helemaal, maar het helpt allemaal niets. Ik heb vorig jaar een bakfiets gekocht in Juni, die is 3 maanden stuk geweest wachtend op een vervangend onderdeel en 2 maanden later mocht hij aan de kant blijven vanwege het bekende euvel. Ik heb dat ding dus een paar maanden kunnen gebruiken tot nu toe. Compleet K*T dus.
Ik snap de frustratie over de communicatie helemaal. Nu op Facebook een bericht van iemand die 26 juni (regio Groningen) een Winora bakfiets heeft besteld en deze volgende week geleverd krijgt. Terwijl er andere mensen die al 18 april hebben besteld nog steeds met lege handen staan. Tuurlijk, iedereen zit dezelfde periode zonder fiets aangezien je deze al sinds februari niet mag gebruiken, maar de complete ondoorzichtigheid en willekeurigheid van leveren en het gebrek aan communicatie daaromheen maakt het erg frustrerend omdat je gewoon niet weet wanneer je iets krijgt. Transparantie en duidelijke updates zou heel veel frustratie schelen, en maakt het ook minder erg om te wachten. Je kan er inderdaad niks aan doen, maar door deze gang van zaken snap ik echt dat mensen zoeken naar communicatie op andere kanalen aangezien deze van babboe niet alleen niet komt maar ook nog eens heel ondoorzichtig is
Hier gisteren bericht ontvangen dan hij maandag as geleverd wordt (18 april besteld) en vorige week de mail gehad dat hij uiterlijk eind aug geleverd zou worden.
Welke regio/stad woon je als ik vragen magWesleyZ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:59:
Hier gisteren bericht ontvangen dan hij maandag as geleverd wordt (18 april besteld) en vorige week de mail gehad dat hij uiterlijk eind aug geleverd zou worden.
Hallo!
Even een kleine update:
Ik heb eindelijk een mail gehad dat ze de fiets maandag 12 augustus komen afleveren. Op 18 april besteld. Kijk er wel naar uit, na al die maanden zonder.
Even een kleine update:
Ik heb eindelijk een mail gehad dat ze de fiets maandag 12 augustus komen afleveren. Op 18 april besteld. Kijk er wel naar uit, na al die maanden zonder.
Wat jij hier update 1 en update 2 noemt was 1 e-mail die ik 29 juli heb ontvangen. Dus daadwerkelijk wel “serieus de enige update”Hann1BaL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:57:
[...]
Als je mijn bericht anders nog een keer rustig leest, dan onderschrijf ik dat ook.
Iedereen wil die vervangende fiets, maar dat is verder minder relevant voor de snelheid van het probleem oplossen. En we zitten allemaal in diezelfde situatie.
Maar 2 updates dus en dus niet “serieus de enige update” :
1. Vertraging met onbepaalde tijd
2. Misschien wil je een andere fiets omdat het lang gaat duren (zonder aan te geven hoe je dat dan moet doen. Ik heb deze optie nog wel overwogen als er 2 fietsen aangeboden zouden worden ter vervanging van 1 bakfiets, maar ik heb dat nooit kunnen bekijken.)
En inderdaad moet er een veel betere indicatie komen, maar tegelijk: sinds je weet dat het dus heel lang gaat duren, kun je vooral jezelf teveel moeite besparen. Want online ga je teruglezen dat er wat fietsen geleverd zijn en dat levert alleen maar frustratie op “waarom wij niet?!” En het helpt je niet.
Babboe regelt het allemaal slecht en de communicatie is slecht, maar voor eigen gemoedsrust kun je maar beter tegen jezelf zeggen: ik doe het tot de winter wel zonder en dan krijg je misschien ineens we de email voor Westerman.
En ik deel die frustratie verder helemaal, maar het helpt allemaal niets. Ik heb vorig jaar een bakfiets gekocht in Juni, die is 3 maanden stuk geweest wachtend op een vervangend onderdeel en 2 maanden later mocht hij aan de kant blijven vanwege het bekende euvel. Ik heb dat ding dus een paar maanden kunnen gebruiken tot nu toe. Compleet K*T dus.
En ja misschien is alles los laten beter maar zolang we in de tussentijd elke dag moeten aanklooien is dat lastig. Als ik, zoals veel mensen, een Urban Arrow of iets had gekocht en straks de Winora op Marktplaats kan gooien dan was dat makkelijker. Het helpt in ieder geval wel dat ik via verschillende kanalen nog steeds hoor dat mensen een bakfiets bezorgd krijgen, dan weet je tenminste dat het nog loopt. Ook al is dat op een droevig tempo.
Tsja, het is onderhand wel duidelijk,:
Babboe/Accell doet echt enkel minimale inspanning voor deze ‘recall’ en geeft blijk van minachting richting de klant.
Zojuist weer even update-‘belrondje’ gedaan.
Extern Babboe callcenter op Suriname gebeld (zoals ik onderhand heb begrepen):
Na standaard nepbetoog van telefoniste (‘dat ze het zo erg vinden en echt begrijpen hoe vervelend het is’), nu leveringsdatum van November (!) gekregen, voor een Winora bakfiets die we half Juni besteld hebben.
Daarna m’n rechtsbijstand weer gebeld.
Zij zijn wat zaken aan het verzamelen om mogelijk volgende maand proefproces te starten. Hoofdvraag blijft wat een rechter een ‘redelijke termijn’ zal vinden voor vervanging (en tevens wat ‘redelijk is’, voor gemaakte kosten / dagwaarde voor < 2019 fietsen).
Begreep van hen wel dat moederbedrijf Accell zich garant zou hebben gesteld voor Babboe; dat maakt faillissement van Babboe hopelijk (voor nu 😉 ) iets minder voor de hand liggend.
We wachten weer af…
Babboe/Accell doet echt enkel minimale inspanning voor deze ‘recall’ en geeft blijk van minachting richting de klant.
Zojuist weer even update-‘belrondje’ gedaan.
Extern Babboe callcenter op Suriname gebeld (zoals ik onderhand heb begrepen):
Na standaard nepbetoog van telefoniste (‘dat ze het zo erg vinden en echt begrijpen hoe vervelend het is’), nu leveringsdatum van November (!) gekregen, voor een Winora bakfiets die we half Juni besteld hebben.
Daarna m’n rechtsbijstand weer gebeld.
Zij zijn wat zaken aan het verzamelen om mogelijk volgende maand proefproces te starten. Hoofdvraag blijft wat een rechter een ‘redelijke termijn’ zal vinden voor vervanging (en tevens wat ‘redelijk is’, voor gemaakte kosten / dagwaarde voor < 2019 fietsen).
Begreep van hen wel dat moederbedrijf Accell zich garant zou hebben gesteld voor Babboe; dat maakt faillissement van Babboe hopelijk (voor nu 😉 ) iets minder voor de hand liggend.
We wachten weer af…
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. 20 juni kon ik de fiets bestellen. Waar kwam die November ineens vandaan? Klinkt ook een beetje willekeurig. Al is het ook wel weer min of meer waar ik zelf rekening mee hield, het blijft pijnlijk om te horen.
Toevallig ook de regio Brabant?Lizaaa schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:35:
Hallo!
Even een kleine update:
Het enige wat volgens mij ergens gereageerd is (via de tam tam waarschijnlijk) is dat de check-up geldt als de gratis beurt. De en/of accessoire lijkt voor de buhne toegevoegd terwijl ze er niets mee beloven.Kremers schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:40:
Heeft iemand overigens al iets over de compensatie in de vorm van een gratis onderhoudsbeurt en/of accessoires gehoord? Ik heb op 4-7, 12-7 en 1-8 gemaild met Babboe maar helemaal geen reactie gekregen tot op heden.
Jij ook regio Amsterdam toch? Wij ook vlakbij Amsterdam en 23 april besteld. Wel de mail dat ie in augustus bezorgd zou moeten worden maar nog geen leverdatum helaas. Een hoop anderen inmiddels wel.
De check-up krijg je niet wanneer je een nieuwe fiets krijgt. Er is door Babboe letterlijk gemaild:xscyther schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:10:
[...]
Het enige wat volgens mij ergens gereageerd is (via de tam tam waarschijnlijk) is dat de check-up geldt als de gratis beurt. De en/of accessoire lijkt voor de buhne toegevoegd terwijl ze er niets mee beloven.
Compensatie
Alle Babboe-eigenaren, of je bakfiets nou gecontroleerd/gerepareerd moet worden of wordt teruggeroepen, krijgen een compensatie voor het ongemak in de vorm van een gratis onderhoudsbeurt en/of accessoires.
Het minste dat ze zouden aan moeten bieden is dan in elk geval de gratis onderhoudsbeurt.
Zou het echt pas november worden heb je 9 maanden geen gebruik van de bakfiets kunnen maken en mag er zéker wel iets meer tegenover staan.
Dan zullen we vast ergens volgende week bericht krijgen verwacht ik. Ze hebben natuurlijk vrij recent een batch rond Amsterdam Noord gedaan, dus zullen het dan wel beetje verdelen eerst in de andere regio’s.RosalieLeonie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:10:
[...]
Jij ook regio Amsterdam toch? Wij ook vlakbij Amsterdam en 23 april besteld. Wel de mail dat ie in augustus bezorgd zou moeten worden maar nog geen leverdatum helaas. Een hoop anderen inmiddels wel.
Daarom zei ik ook de check-up en niet de 1e controle beurt.Kremers schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:48:
[...]
De check-up krijg je niet wanneer je een nieuwe fiets krijgt. Er is door Babboe letterlijk gemaild:
Compensatie
Alle Babboe-eigenaren, of je bakfiets nou gecontroleerd/gerepareerd moet worden of wordt teruggeroepen, krijgen een compensatie voor het ongemak in de vorm van een gratis onderhoudsbeurt en/of accessoires.
Het minste dat ze zouden aan moeten bieden is dan in elk geval de gratis onderhoudsbeurt.
Zou het echt pas november worden heb je 9 maanden geen gebruik van de bakfiets kunnen maken en mag er zéker wel iets meer tegenover staan.
Wij hebben ook bericht gekregen dat ie as. maandag (12 aug.) geleverd zal worden (Hilversum). Wij hebben hem 18 april besteld.