Voor diegenen die de Winora wel al hebben ontvangen.... hebben jullie iets van een boekje erbij gekregen? Ik heb er maar een van internet gehaald waar ik wel zie staan dat bij 100km een beurt nodig is, laten jullie die bij de lokale fietsenmaker uitvoeren? Ik heb Babboe gemaild, maar verwacht dat ze zich, logischerwijs, eerst richten op alles vervangen en controleren nu.
Het klopt dat er in het boekje een onderhoudsbeurt voor de eerste 100 km vermeld staat.
Ik maak mezelf daar niet zo druk over.
Je kunt wellicht het beste naar een batavusdealer gaan die ook de batavus fier 2 verkoopt.
Die zou die onderhoudsbeurt wel voor je kunnen doen.
Volgens mij bestaan die beurten uit het aandraaien van schroeven en kabels en alles even langslopen.
Je kunt wellicht het beste naar een batavusdealer gaan die ook de batavus fier 2 verkoopt.
Volgens mij bestaan die beurten uit het aandraaien van schroeven en kabels en alles even langslopen.
Denk dat het indd wel meevalt; er staat wel dat de garantie anders vervalt, maar als Babboe geen beurt kan bieden zijn we snel klaarBVisscher schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:00:
Het klopt dat er in het boekje een onderhoudsbeurt voor de eerste 100 km vermeld staat.
Ik had er verschillende boekjes bijzitten.Roel1553 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:46:
Voor diegenen die de Winora wel al hebben ontvangen.... hebben jullie iets van een boekje erbij gekregen? Ik heb er maar een van internet gehaald waar ik wel zie staan dat bij 100km een beurt nodig is, laten jullie die bij de lokale fietsenmaker uitvoeren? Ik heb Babboe gemaild, maar verwacht dat ze zich, logischerwijs, eerst richten op alles vervangen en controleren nu.
Een rood betreffende de fiets. En nog een grijs boekje wat ging over de Bosch aandrijflijn. Die 100km fietsbeurt laat ik in eerste instantie zitten.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Van Bosch had ik wel, maar niks van de fiets.Oxigeon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:42:
[...]
Ik had er verschillende boekjes bijzitten.
Een rood betreffende de fiets. En nog een grijs boekje wat ging over de Bosch aandrijflijn. Die 100km fietsbeurt laat ik in eerste instantie zitten.
Ik was vorig jaar iemand tegengekomen met een Winora, die persoon kwam ik toevallig woensdag weer tegen en heb d'r toch even aangeschoten naar haar ervaringen. Ik wist dat ze er toen in het begin niet héél tevreden over was, maar hoe was het nu.
Ze gaf aan ondertussen wel verliefd op het ding te zijn en zeker niet zonder 'm te willen. Wel gaf ze aan dat het stuur console (Purion) al een keer verzopen was, maar dat ze daar nu een hoesje om heeft wat beter lijkt te gaan. Verder gaf ze aan dat haar voorwiel nogal ging wiebelen op snelheid, ondanks dat ze daar via een kennis uiteindelijk een oplossing voor gevonden heeft ben ik benieuwd naar andere eigenaren of ze deze ervaring herkennen?
Ze gaf aan ondertussen wel verliefd op het ding te zijn en zeker niet zonder 'm te willen. Wel gaf ze aan dat het stuur console (Purion) al een keer verzopen was, maar dat ze daar nu een hoesje om heeft wat beter lijkt te gaan. Verder gaf ze aan dat haar voorwiel nogal ging wiebelen op snelheid, ondanks dat ze daar via een kennis uiteindelijk een oplossing voor gevonden heeft ben ik benieuwd naar andere eigenaren of ze deze ervaring herkennen?
Heb hem hier nu 2 weken staan. Staat wel altijd binnen (tenzij ik erop fiets uiteraard).xscyther schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:53:
Ik was vorig jaar iemand tegengekomen met een Winora, die persoon kwam ik toevallig woensdag weer tegen en heb d'r toch even aangeschoten naar haar ervaringen. Ik wist dat ze er toen in het begin niet héél tevreden over was, maar hoe was het nu.
- Wat betreft het voorwiel merk ik hier niets aan. Merk wel als ik zelf "snel" met het stuur wiebel de fiets anders reageert dan de Babboe. Maar dit vind ik niet storend.
- Ik merk wel dat ik de fiets "lastig" van de steun af krijg. Dit had mijn idee wel iets soepeler mogen gaan. Voordeel is wel dat hij onder het fietsen niet zit te klapperen
- Verder maak ik ook gebruik van de regentent. Nadeel hiervan vind ik dat je er niet doorheen of overheen kan kijken. Dit is in het begin eventjes wennen. Bij de Babboe kon ik het voorwiel namelijk gewoon zien.
Al met al merk ik wel in het algemeen dat ik deze Winora een stuk beter vind fietsen dan de oude Babboe City-E
Wij hebben hem nu ook 3 weken en vind hem stukken beter dan de City, hij is indd wat lastiger van de steun af te krijgen hoor ik van mijn vrouw, ikzelf ben bijna 2m dus heb er geen moeite mee. De tent heb ik ook en ben er zeer tevreden over, alleen jammer dat deze aan de achterkant open is. Gelukkig staat hij meestal overdekt als ik hem niet gebruik
- purion verzopen ?, heb op mijn elektrische mountainbike ook een purion en die is inmiddels 15.xxx km oud en 0 problemen mee gehad.
- wiebelen op snelheid van voorwiel ?, als je band niet goed opgepompt is kan dat wel gebeuren idd. Maar dat is bij elk voertuig met luchtbanden.
- regentent hebben wij nog in bestelling staan maar hiervoor de city mountain gehad met regentent en daarvan vonden wij dat je niet met je kind of kinderen kan kletsen tijdens het rijden wat je wel kan met de regentent van deze groep fietsen.
Doorheen of overheen kan kijken ? Dat je je voorwiel niet meer kan zien ?
Doe dat alsjeblieft niet en kijk gewoon waar je naar toe wilt.
- wiebelen op snelheid van voorwiel ?, als je band niet goed opgepompt is kan dat wel gebeuren idd. Maar dat is bij elk voertuig met luchtbanden.
- regentent hebben wij nog in bestelling staan maar hiervoor de city mountain gehad met regentent en daarvan vonden wij dat je niet met je kind of kinderen kan kletsen tijdens het rijden wat je wel kan met de regentent van deze groep fietsen.
Met deze regentent kan ik ook met de kids praten. Is wat dat betreft een stukje fijner.londemanmp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:41:
Ja ik pleur de fiets altijd vooruit de garage in. Als ik de fiets dan achteruit de garage uitrij en deze wil draaien op de oprit wil ik graag zien of ik met mijn wiel tegen de zijgevel van het huis ga botsen. Dit is nu "op goed gevoel". Maw ik kan niet zien hoeveel ik nog naar voren kan.
Ik lees dat de tent goed bevalt, ebben jullie allemaal de regentent met 1 rits? Of toch nog het oude model met 2 ritsen
Maar fiets je vaak in de regen met die e-MTB en staat die ook altijd buiten geparkeerd. Voor veel mensen in de stad is dat laatste natuurlijk wel de realiteit van het hebben van een bakfiets. Persoonlijk ga ik ook zelden in de regen een trail op.londemanmp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:41:
- purion verzopen ?, heb op mijn elektrische mountainbike ook een purion en die is inmiddels 15.xxx km oud en 0 problemen mee gehad.
Tjah uiteindelijk lag dit niet aan zachte banden, maar goed daarom vraag ik ook naar andere ervaringen, 1 persoon is natuurlijk een lage samplesize.
So betweterig reageren, maar nooit dat ding achterin de regentent van de Babboe ontdekt dat je open kan zetten en waarmee dat communiceren een stuk makkelijker wordt?
Dat kan natuurlijk ook wel, maar tussen waar ik ben en de Dom zit nog zoveel waar ik tegenaan kan fietsen...
Nja ik denk wel dat het iets makkelijker communiceren is met de regentent van de Winora. Of een Lovens, Urban Arrow of Makki wat dat betreft.
Dat kleine gleufje wat je open kan zetten doet niet zo heel veel.
Ik vind het ook wel fijn voor mijn kinderen omdat het dakje hoog blijft waar die bij de Babboe met een boogje weer omlaag gaat. Net even wat meer ruimte met rechtop zitten.
Ik vind het ook wel fijn voor mijn kinderen omdat het dakje hoog blijft waar die bij de Babboe met een boogje weer omlaag gaat. Net even wat meer ruimte met rechtop zitten.
Klinkt goed! Over welke regentent heb je het dan? Heb je een link van deze tent waar deze te koop is?TinusXIII schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:23:
Nja ik denk wel dat het iets makkelijker communiceren is met de regentent van de Winora. Of een Lovens, Urban Arrow of Makki wat dat betreft.
Edenaar1 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:42:
[...]
Klinkt goed! Over welke regentent heb je het dan? Heb je een link van deze tent waar deze te koop is?
londemanmp schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:18:
[...]
Zojuist een regentent gekocht voor de Winora.
Wat uitgezocht betreft versie 1.2 en 2.0 en handig voor de volgende kopers : ( foto’s zijn allemaal dezelfde terwijl dat niet zo is !! )
- versie 1.2 heeft 2 ritsen aan elke zijde.
8715957595005 / 732246
- versie 2.0 heeft 1 rits aan elke zijde. ( zie foto van @Roel1553 )
8715957592745 / 731637
Versie 1.2 is in NL niet meer verkrijgbaar en in DLD ontzettend moeilijk te krijgen omdat ze niet willen verzenden naar NL.
Uiteindelijk is het ons gelukt om versie 1.2 te weten aanschaffen en hebben dan net zoals bij de Babboe tent gewoon een dubbele rits.
( had wat gehoord dat hier ooit een terugroepactie voor is geweest ivm met stuur in doek, maar wij zetten ons stuur toch ver naar boven toe )
Versie 2.0 vinden wij onhandig met kind eruit halen en eerst rits los, daarna beugel naast accu los en dan kind eruit of boodschappen etc..en dan ook nog zo’n band met gesp die in de weg zit.
De 1.2 versie is gelijk aan 2.0 versie.
Allemaal dezelfde tent. Dubbele rits aan beide zijde niet meer leverbaar.
:strip_exif()/f/image/pzkcXTMIVy3fYQOHmrqbReDn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door londemanmp op 11-06-2024 09:45 ]
We zullen wel een vervangende fiets krijgen als mijn jongens de auto van mij willen lenen zeg maardaanl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:52:
[Afbeelding]
Statement van babboe, dit gaat nog wel even duren allemaal vrees ik...
1 op de 20 fietsen die al opgehaald zijn, hebben nu een vervangende fiets.
Denk dat ik mijn geld maar ga inzetten op op de roulettetafel, want dan heb ik meer kans.
[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 11-06-2024 09:08 ]
Ik volg het forum dagelijks want wij zijn ook al ruime tijd aan het wachten op de levering van onze Winora. Wat een gemis zo zonder bakfiets.
Maar ik lees verschillenden verhalen over een zwabberend voorwiel of juist dat het sturen zwaarder gaat.
Dit is een bekend probleem bij verschillende bakfietsen (ook de oude Babboes en anders merken). De oorzaak zit vaak in het balhoofd. Als het wiel gaat zwabberen dan is deze vaak te zwak aangedraaid en als het sturen erg zwaar gaat dan staat vaak wat de strak aangedraaid.
Het zijn over het algemeen niet de beste balhoofdlagers die gebruikt worden. Het kan daarom soms lastig zijn om het juiste aanhaalmoment te bepalen. Maar als je stuur zwabbert zet je balhoofd dan wat strakker (doe dit met gevoel en eventueel in kleine stapjes), gaat je stuur relatief zwaar draai je balhoofd dan iets losser. Mijn ervaring met de Babboe City E is dat het even uitzoeken is.
Succes met wachten en alvast (hopelijk) veel plezier met de nieuwe bakfiets. Ik hoop dat wij niet te lang meer hoeven wachten want wij missen hem enorm.
Maar ik lees verschillenden verhalen over een zwabberend voorwiel of juist dat het sturen zwaarder gaat.
Dit is een bekend probleem bij verschillende bakfietsen (ook de oude Babboes en anders merken). De oorzaak zit vaak in het balhoofd. Als het wiel gaat zwabberen dan is deze vaak te zwak aangedraaid en als het sturen erg zwaar gaat dan staat vaak wat de strak aangedraaid.
Het zijn over het algemeen niet de beste balhoofdlagers die gebruikt worden. Het kan daarom soms lastig zijn om het juiste aanhaalmoment te bepalen. Maar als je stuur zwabbert zet je balhoofd dan wat strakker (doe dit met gevoel en eventueel in kleine stapjes), gaat je stuur relatief zwaar draai je balhoofd dan iets losser. Mijn ervaring met de Babboe City E is dat het even uitzoeken is.
Succes met wachten en alvast (hopelijk) veel plezier met de nieuwe bakfiets. Ik hoop dat wij niet te lang meer hoeven wachten want wij missen hem enorm.
Dat er pas 300 bakfietsen uitgeleverd zijn in Nederland, vind ik zorgwekkend. Ze doen net of het een verrassing is dat ze zo'n voorraad nodig gingen hebben? Dan hadden ze simpelweg niet net moeten doen alsof het ca 4-6 weken duurt voor je een fiets had, maar dan had je gewoon moeten zeggen: "Het is een gigantische operatie, dit kan nog maanden duren. We doen ons best."
Ik was volgens Westerman ca. de 1500ste waarvan de fiets werd opgehaald. Ik wacht al meer dan 6 weken. Als ik dit dan lees, vermoed ik dat het nog aardig lang gaat duren. Geen idee wat de productiecapaciteit is van de fabrikanten en hoe lang het verschepen vervolgens duurt, maar ik ga dan eerder uit van maanden.
Ik snap niet dat Babboe dit niet accurater kan communiceren en meer transparantie geeft. Dit zorgt alleen maar voor irritatie, verwarring en teleurstelling.
Ik was volgens Westerman ca. de 1500ste waarvan de fiets werd opgehaald. Ik wacht al meer dan 6 weken. Als ik dit dan lees, vermoed ik dat het nog aardig lang gaat duren. Geen idee wat de productiecapaciteit is van de fabrikanten en hoe lang het verschepen vervolgens duurt, maar ik ga dan eerder uit van maanden.
Ik snap niet dat Babboe dit niet accurater kan communiceren en meer transparantie geeft. Dit zorgt alleen maar voor irritatie, verwarring en teleurstelling.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dat vooral, het gebrek aan communicatie. Ga ik nu wel of niet deze zomer naar het strand kunnen fietsen met een bakfiets.
Ja hoe alles nu gaat kan toch op geen enkele manier een verrassing zijn voor Babboe? Ze hebben 300 Winora's geleverd en nog 0 Babboe bakfietsen (want die zijn nog niet goedgekeurd). Dit moeten ze geweten hebben en moedwillig het veel rooskleuriger gecommuniceerd dan het was. Waarschijnlijk omdat de waarheid niet verkopen was. Vermoed dat de huidige gang van zaken net aan voldoende is om de NVWA tevreden te houden.Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:21:
Dat er pas 300 bakfietsen uitgeleverd zijn in Nederland, vind ik zorgwekkend. Ze doen net of het een verrassing is dat ze zo'n voorraad nodig gingen hebben? Dan hadden ze simpelweg niet net moeten doen alsof het ca 4-6 weken duurt voor je een fiets had, maar dan had je gewoon moeten zeggen: "Het is een gigantische operatie, dit kan nog maanden duren. We doen ons best."
Ze zijn nu sinds april bezig en nog maar 27% van de fietsen opgehaald en nog maar 2% a 3% van de bakfietsen geleverd (dat laatste is een beetje een gok omdat er ook mensen hebben gekozen voor een normale elektrische fiets ipv een nieuwe bakfiets maar zal wel kloppen).
Het voelt gewoon niet oke. We hebben de bakfiets aangemeld voor ophalen binnen 10 minuten nadat de site ervoor live was en ook de Winora echt DIRECT besteld nadat we ons certificaat binnen hadden. En ondertussen wachten we allemaal maar zonder enige informatie hoe lang we moeten wachten en waarom het zo lang duurt allemaal.
Dat suffe filmpje van de directeur als zoethoudertje was ook onzin.
Ik heb vanmorgen ook maar eens een (kansloze) mail gestuurd naar Babboe over de levering van onze Winora.
Heb het idee dat hier op het forum sneller informatie gedeeld wordt dan dat Babboe dat kan/wil.
15-05 is onze Babboe opgehaald nadat deze gelijk was aangemeld toen het kon op 10-04. Na ontvangst van het certificaat ook binnen 10 minuten de Winora besteld, maar daarna doodse stilte.
Heb het idee dat hier op het forum sneller informatie gedeeld wordt dan dat Babboe dat kan/wil.
15-05 is onze Babboe opgehaald nadat deze gelijk was aangemeld toen het kon op 10-04. Na ontvangst van het certificaat ook binnen 10 minuten de Winora besteld, maar daarna doodse stilte.
Ik probeer positief te blijven, maar in dit geval zegt mijn onderbuik steeds meer dat het niet deugt. Vanaf het begin vond ik het al 'te mooi om waar te zijn' en erg vreemd dat ze opeens hun moraal op orde hebben gekregen en iedereen een fiets van 4500 euro cadeau doen, terwijl ze het voorheen niet interesseerde of je met kind en al van de weg af kon vliegen.domin8r schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:14:
[...]
Ja hoe alles nu gaat kan toch op geen enkele manier een verrassing zijn voor Babboe? Ze hebben 300 Winora's geleverd en nog 0 Babboe bakfietsen (want die zijn nog niet goedgekeurd). Dit moeten ze geweten hebben en moedwillig het veel rooskleuriger gecommuniceerd dan het was. Waarschijnlijk omdat de waarheid niet verkopen was. Vermoed dat de huidige gang van zaken net aan voldoende is om de NVWA tevreden te houden.
Ze zijn nu sinds april bezig en nog maar 27% van de fietsen opgehaald en nog maar 2% a 3% van de bakfietsen geleverd (dat laatste is een beetje een gok omdat er ook mensen hebben gekozen voor een normale elektrische fiets ipv een nieuwe bakfiets maar zal wel kloppen).
Het voelt gewoon niet oke. We hebben de bakfiets aangemeld voor ophalen binnen 10 minuten nadat de site ervoor live was en ook de Winora echt DIRECT besteld nadat we ons certificaat binnen hadden. En ondertussen wachten we allemaal maar zonder enige informatie hoe lang we moeten wachten en waarom het zo lang duurt allemaal.
Dat suffe filmpje van de directeur als zoethoudertje was ook onzin.
Een scenario waarbij er vooral voor de bühne wordt gehandeld lijkt best aannemelijk (het is natuurlijk speculatie, dus niet meteen in paniek raken):
Het einddoel is misschien dat ze de NVWA tevreden houden totdat ze straks faillissement aanvragen en dan kunnen claimen dat ze 100% hebben meegewerkt, maar dat het onhaalbaar was. Ze hebben genoeg mensen kunnen verleiden om hun bakfiets in te leveren (een eis van de NVWA wellicht) om eventuele juridische stappen in te dekken. Ze leveren mondjesmaat nieuwe fietsen uit om in ieder geval procesmatig te laten zien dat de intentie er wel was. Wellicht hebben ze een X aantal ingecalculeerd die ze daadwerkelijk gaan afleveren, maar stiekem nooit de intentie gehad om er tienduizenden af te leveren.
Als bovenstaand scenario klopt, zal er tot alle fietsen zijn opgehaald de schijn nog worden opgehouden, maar daarna zal het mooie weer snel omslaan.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
@Dannydekr Ik ben met je eens dat het altijd mis kan gaan, maar er is voor Babboe geen voordeel om de fietsen op te halen en dan failliet te gaan. Dan kunnen ze net zo goed nu failliet gaan. Het bedrijf is dan weg en daarmee ook de verantwoordelijkheid.
Zo'n bestuurder wilt niet persoonlijk aansprakelijk worden gesteld en in potentie de bak in draaien, dus moet dan alle schijn van goed bestuur tonen, zeker als er afspraken zijn gemaakt met de NVWA. Een rechter zal anders echt gehakt maken van ze. Naast het bestuurlijke aspect, is er ook een groot risico genomen m.b.t. de veiligheid. Ik denk niet dat ze momenteel lekker slapenHann1BaL schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:07:
@Dannydekr Ik ben met je eens dat het altijd mis kan gaan, maar er is voor Babboe geen voordeel om de fietsen op te halen en dan failliet te gaan. Dan kunnen ze net zo goed nu failliet gaan. Het bedrijf is dan weg en daarmee ook de verantwoordelijkheid.
Je argumentatie is wel ok, maar aangezien Babboe gewoon onder en grotere onderneming valt is dat een argument om sowieso niet failliet te gaan want Accell kan dit gewoon dragen en zal dat moeten doen.Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:09:
[...]
Zo'n bestuurder wilt niet persoonlijk aansprakelijk worden gesteld en in potentie de bak in draaien, dus moet dan alle schijn van goed bestuur tonen, zeker als er afspraken zijn gemaakt met de NVWA. Een rechter zal anders echt gehakt maken van ze. Naast het bestuurlijke aspect, is er ook een groot risico genomen m.b.t. de veiligheid. Ik denk niet dat ze momenteel lekker slapen
Accell kan de boel niet laten klappen want dan zou dat faillissementsfraude betekenen. Als Babboe op zichzelf was geweest dan was het een ander verhaal geweest.Hann1BaL schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:07:
Ik weet niet hoe dit proces hoort te gaan maar je zou toch denken dat Babboe met een actie als deze een heel plan zou moeten overleggen aan de NVWA met daarin alles uitgewerkt, zowel financieel als logistiek. Kan me niet voorstellen dat deze "we doen ons best maar toch niet" geaccepteerd wordt.Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:47:
[...]
Ik probeer positief te blijven, maar in dit geval zegt mijn onderbuik steeds meer dat het niet deugt. Vanaf het begin vond ik het al 'te mooi om waar te zijn' en erg vreemd dat ze opeens hun moraal op orde hebben gekregen en iedereen een fiets van 4500 euro cadeau doen, terwijl ze het voorheen niet interesseerde of je met kind en al van de weg af kon vliegen.
Een scenario waarbij er vooral voor de bühne wordt gehandeld lijkt best aannemelijk (het is natuurlijk speculatie, dus niet meteen in paniek raken):
Het einddoel is misschien dat ze de NVWA tevreden houden totdat ze straks faillissement aanvragen en dan kunnen claimen dat ze 100% hebben meegewerkt, maar dat het onhaalbaar was. Ze hebben genoeg mensen kunnen verleiden om hun bakfiets in te leveren (een eis van de NVWA wellicht) om eventuele juridische stappen in te dekken. Ze leveren mondjesmaat nieuwe fietsen uit om in ieder geval procesmatig te laten zien dat de intentie er wel was. Wellicht hebben ze een X aantal ingecalculeerd die ze daadwerkelijk gaan afleveren, maar stiekem nooit de intentie gehad om er tienduizenden af te leveren.
Als bovenstaand scenario klopt, zal er tot alle fietsen zijn opgehaald de schijn nog worden opgehouden, maar daarna zal het mooie weer snel omslaan.
Dat geef ik ook aan in de reply daarna tochdomin8r schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:47:
[...]
Accell kan de boel niet laten klappen want dan zou dat faillissementsfraude betekenen. Als Babboe op zichzelf was geweest dan was het een ander verhaal geweest.
Dat denk ik niet. Een plan hoeven ze niet te overleggen. Als een bedrijf een product verkoopt wat niet goed is moeten ze een nieuw product leveren of het oude product opknappen.domin8r schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:50:
[...]
Ik weet niet hoe dit proces hoort te gaan maar je zou toch denken dat Babboe met een actie als deze een heel plan zou moeten overleggen aan de NVWA met daarin alles uitgewerkt, zowel financieel als logistiek. Kan me niet voorstellen dat deze "we doen ons best maar toch niet" geaccepteerd wordt.
Iedereen snapt dat je niet 22.000 fietsen op voorraad hebt liggen.dat het lang duurt.... dat klopt... communicatie mag gewoon beter. Ik ga er vanuit dat op het einde van het jaar de meeste lui gewoon een nieuwe fiets hebben staan
Iedereen snapt dat het even duurt, maar als het erg lang duurt en je communiceert "langer dan 4 weken" dan doe je het niet goed.Oxigeon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:59:
[...]
Dat denk ik niet. Een plan hoeven ze niet te overleggen. Als een bedrijf een product verkoopt wat niet goed is moeten ze een nieuw product leveren of het oude product opknappen.
Iedereen snapt dat je niet 22.000 fietsen op voorraad hebt liggen.dat het lang duurt.... dat klopt... communicatie mag gewoon beter. Ik ga er vanuit dat op het einde van het jaar de meeste lui gewoon een nieuwe fiets hebben staan
Inmiddels is het al ruim 2 maanden sinds de terugroepactie officieel begonnen is. In die tijd hebben ze 500 bakfietsen geleverd en ze moeten er 22.000 leveren. In dit tempo gaat het nog jaren en jaren duren.
Met zo'n doorlooptijd verandert ook het proces. Een product vervangen moet plaatsvinden binnen een redelijke termijn.
Als de termijn compleet de redelijkheid ontstijgt dan komt bijvoorbeeld ontbinden de koop om de hoek.
De nvwa heeft eerder gezegd dat zij gaan over de kwaliteit en dat ze niets te zeggen hebben / willen zeggen over hoe die terugroepactie wordt uitgevoerd. Dus babboe moet terugroepen, mag niet meer verkopen en mag bepaalde modellen reparen en bepaalde niet =nvwa.domin8r schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:50:
[...]
Ik weet niet hoe dit proces hoort te gaan maar je zou toch denken dat Babboe met een actie als deze een heel plan zou moeten overleggen aan de NVWA met daarin alles uitgewerkt, zowel financieel als logistiek. Kan me niet voorstellen dat deze "we doen ons best maar toch niet" geaccepteerd wordt.
Consument heeft rechten = wetgeving
Snelheid, communicatie, welk vervangend product precies, hoe ziet reparatie eruit etc. = keuze voor babboe
Als consument (misschien gezamenlijk) kun je de rechter inschakelen als je meent dat punt drie strijdig is met punt twee, maar er is geen instantie die dat zal zeggen of actief aan het controleren is
Oftewel: ze kunnen er jaren over doen en het enige wat jij kunt is procederen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bakfietsje op 12-06-2024 13:46 ]
Als ze dat hadden gezegd, zouden veel mensen ervoor kiezen om de Babboe gewoon te houden. Nu stond er een vrij goede deal; maandje afzien, daarna een nieuwe fiets.
Als ze hadden gezegd: kan tot een jaar duren, zouden veel mensen het risico voor lief te nemen en je zou eventueel zelf extra laswerk kunnen laten verrichten als je merkt dat er iets mis dreigt te gaan.
Als ze hadden gezegd: kan tot een jaar duren, zouden veel mensen het risico voor lief te nemen en je zou eventueel zelf extra laswerk kunnen laten verrichten als je merkt dat er iets mis dreigt te gaan.
Punt is alleen dat de verzekering lastig kan gaan doen als je met je Babboe valt en werkelijk stront aan de knikker is.Dannydekr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:16:
Als ze dat hadden gezegd, zouden veel mensen ervoor kiezen om de Babboe gewoon te houden. Nu stond er een vrij goede deal; maandje afzien, daarna een nieuwe fiets.
De nvwa heeft die fiets namelijk gewoon afgekeurd. En als je daar zelf aan gaat lassen zal hij zeker veiliger zijn. Maar daar heeft een nvwa maling aan, aangezien deze fiets evengoed niet is gekeurd door hen.
Moet wel bekennen. Stel ik had een fiets ouder dan 5 jaar en ze konden me geen dagwaarde noemen had ik de fiets altijd gehouden. Was ook ik er lekker op doorgereden. Was naar een lasser gegaan en had een extra buis ertussen laten lassen. Dan is het probleem zeker opgelost
Heb je als consument niet afgezien van bepaalde rechten bij het accepteren van de voucher?Bakfietsje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:45:
[...]
De nvwa heeft eerder gezegd dat zij gaan over de kwaliteit en dat ze niets te zeggen hebben / willen zeggen over hoe die terugroepactie wordt uitgevoerd. Dus babboe moet terugroepen, mag niet meer verkopen en mag bepaalde modellen reparen en bepaalde niet =nvwa.
Consument heeft rechten = wetgeving
Snelheid, communicatie, welk vervangend product precies, hoe ziet reparatie eruit etc. = keuze voor babboe
Als consument (misschien gezamenlijk) kun je de rechter inschakelen als je meent dat punt drie strijdig is met punt twee, maar er is geen instantie die dat zal zeggen of actief aan het controleren is
Oftewel: ze kunnen er jaren over doen en het enige wat jij kunt is procederen.
Hoewel het mij sterk lijkt dat die nieuwe voorwaarden stand houden, maakt het het uitvoeren van een gezamenlijke rechtzaak wel meteen complexer.
Ik heb nergens voor getekendSber schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:00:
[...]
Heb je als consument niet afgezien van bepaalde rechten bij het accepteren van de voucher?
Hoewel het mij sterk lijkt dat die nieuwe voorwaarden stand houden, maakt het het uitvoeren van een gezamenlijke rechtzaak wel meteen complexer.
Snap ik en wat ik zeg het lijkt mij sterk dat ze stand houden, maar volgens mij hebben ze voorwaarden proberen te plakken aan het accepteren van de voucher.
Lang verhaal kort is iig dat het nog een lang verhaal gaat worden, wat de uitvoering verder ook wordt

Het probleem met de fiets zelf proberen op te lappen is dat de frames op allerlei verschillende plekken door breken/scheuren. Waarschijnlijk omdat ze van binnenuit roesten. Daar valt haast niet tegenaan te lassen. Sommige breken onder het zadel, sommige bij de trappers, andere bij het voorwiel, etc.Oxigeon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:35:
[...]
Punt is alleen dat de verzekering lastig kan gaan doen als je met je Babboe valt en werkelijk stront aan de knikker is.
De nvwa heeft die fiets namelijk gewoon afgekeurd. En als je daar zelf aan gaat lassen zal hij zeker veiliger zijn. Maar daar heeft een nvwa maling aan, aangezien deze fiets evengoed niet is gekeurd door hen.
Moet wel bekennen. Stel ik had een fiets ouder dan 5 jaar en ze konden me geen dagwaarde noemen had ik de fiets altijd gehouden. Was ook ik er lekker op doorgereden. Was naar een lasser gegaan en had een extra buis ertussen laten lassen. Dan is het probleem zeker opgelost
Gisteren fiets opgehaald en certificaat/code ontvangen. Maar de winora staat niet beschikbaar in de shop. Wachten?
Ja, wachten. De fietsen komen toch pas eind dit jaar, dan kan een weekje wachten er ook nog wel bij
@Bakfietsje eind dit jaar? Waar haal he dat vandaan? In de email en op hun site stond 4 weken. Als ik de ervaringen hier in het forum lees is het ergens tussen de 3 en 6 weken bij de meeste mensen?
3 was helemaal in het begin, toen werd het 6 en nu zitten meerdere mensen al op 6 weken en horen nog niks. Bij de klantenservice zeggen ze nu 3 maanden, als ze al iets zeggen.p1lot schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:43:
@Bakfietsje eind dit jaar? Waar haal he dat vandaan? In de email en op hun site stond 4 weken. Als ik de ervaringen hier in het forum lees is het ergens tussen de 3 en 6 weken bij de meeste mensen?
Maar er zijn ook nog 1200 wachtenden voor u, zie AD artikel
wij zitten sinds vandaag op exact 6 weken maar het blijft angstvallig stilp1lot schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:43:
Ik vermoed dat ze een bericht uitsturen binnenkort om te melden dat het langer duurt dan ze hopen. Dan kunnen ze het mooi weer een paar maanden vooruit schuiven om de druk op de helpdesk te verminderen.Bakfietsje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:47:
[...]
3 was helemaal in het begin, toen werd het 6 en nu zitten meerdere mensen al op 6 weken en horen nog niks. Bij de klantenservice zeggen ze nu 3 maanden, als ze al iets zeggen.
Maar er zijn ook nog 1200 wachtenden voor u, zie AD artikel
Ze hebben blijkbaar 500 fietsen verscheept en er is waarschijnlijk geen voorraad meer. Orders zullen ongetwijfeld zijn geplaatst (hopen we dan maar), maar het produceren, assembleren en verschepen zal ook wel even duren.
Dit was natuurlijk wel te verwachten (behalve bij hun lijkt het), maar waarom ze zo slecht communiceren is me echt een raadsel. Het had zo simpel geweest om even wekelijks een mailtje te sturen, of een communicatiemedewerker wekelijks een blogje met wat foto's te laten schrijven om de mensen betrokken te houden met de operatie. Wederom een gemiste kans en het zorgt nu alleen maar voor argwaan en onnodige druk op de medewerkers.
Over de klantenservice gesproken: Ik heb nu 3x gebeld sinds februari en volgens mij heb ik 3x dezelfde dame gesproken (Caribisch accent). Werkt ze daar in haar eentje of is dat puur toeval en hebben jullie wel andere mensen gesproken?
@p1lot
Mijn bakfiets is 26 april opgehaald. Op 29 april certificaat ontvangen en direct de Winora bakfiets besteld. Nog steeds geen enkele update ontvangen en morgen is het al 7 weken geleden dat mijn bakfiets is opgehaald. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren. Sommige krijgen de fiets wel al eerder, maar ik lees verschillende verhalen.
Vandaag gebeld naar de klantenservice en ze kunnen geen info geven over hoelang het nog gaat duren. Ook hier hoor ik weer wisselende verhalen over. Sommige hadden het zelfs over nog maanden wachttijd.
Mijn bakfiets is 26 april opgehaald. Op 29 april certificaat ontvangen en direct de Winora bakfiets besteld. Nog steeds geen enkele update ontvangen en morgen is het al 7 weken geleden dat mijn bakfiets is opgehaald. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren. Sommige krijgen de fiets wel al eerder, maar ik lees verschillende verhalen.
Vandaag gebeld naar de klantenservice en ze kunnen geen info geven over hoelang het nog gaat duren. Ook hier hoor ik weer wisselende verhalen over. Sommige hadden het zelfs over nog maanden wachttijd.
Ik heb haar ook al meerdere keren aan de telefoon gehad en zei gisteren nog tegen mijn vrouw dat het lijkt dat er maar 1 persoon zit 😂Bakfietsje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:51:
Over de klantenservice gesproken: Ik heb nu 3x gebeld sinds februari en volgens mij heb ik 3x dezelfde dame gesproken (Caribisch accent). Werkt ze daar in haar eentje of is dat puur toeval en hebben jullie wel andere mensen gesproken?
Tja.... 🤨
Modmodus aan
Mag het geklaag over Babboe in de Babboe-thread? Ik ben in dit topic vooral benieuwd naar ervaringen en tips voor de Winora
Modmodus uit
Mag het geklaag over Babboe in de Babboe-thread? Ik ben in dit topic vooral benieuwd naar ervaringen en tips voor de Winora
Modmodus uit
Laten we dat indd doen, hiervoor is dit topic ook aangemaakt; ervaring over de Winora en niet over Babboe. ookal zijn er maar 300 Winora's geleverd op dit moment.Blik1984 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:10:
Modmodus aan
Modmodus uit
Ik heb er inmiddels een kleine 200km mee gefietst en ben erg tevreden, nu nog even kijken of ik al een controlebeurt laat doen bij de fietsenmaker, op Babboe ga ik niet wachten.
Ja, fair. Ik heb mijn vraag daar gesteld
Even over Winora's gesproken. Ik heb al heel lang niet meer gehoord over mensen die een Winora hebben ontvangen. Is de levering stil gevallen of delen mensen het niet meer? Iemand die de afgelopen weken er eentje heeft ontvangen?
Ik heb net Babboe aan de lijn gehad.
Vroeg ze om een update over de levering (hier op 15 mei besteld).
Hij had wel een update, maar helaas slecht nieuws.
Er zijn wat problemen en vertragingen geweest.
Hij gaf aan dat momenteel tussen bestellen en leveren ongeveer 3 maanden zit.
In ons geval betekent dat dus verwachte levering op 15 augustus.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Dat geldt dus ook voor reeds gedane bestellingen en niet alleen voor huidige bestellingen? Dus voor jouw (en mijn) 15 mei bestelling ook? Jammer...HellStorm666 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:22:
Tegelijkertijd wel weer een houvast dat ze toch wel lijken te komen. Beter dan radiostilte zullen we maar zeggen
Hoe moeilijk is het om even iedereen die besteld heeft een nieuwe indicatie te geven? Is die drie maanden vanaf het moment dat we besteld hebben, of vanaf 'nu'? In ons geval zou in het eerste geval de fiets er eind juli moeten zijn, in het ergste geval september-oktober.
Ik vermoed dat die problemen het niet doorgeven van bestellingen zijn....HellStorm666 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:22:
Je kan er vanuit gaan dat dit niet klopt. Ik heb ondertussen de Winora al. Maar ik belde en ze zeiden dat de leveren met 2 maanden vertraagd was. Week later werd die geleverd. Moed houden dusHellStorm666 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:22:
Toch goed om er vanuit te gaan, dan kan het alleen maar meevallen is de kans iets groter dat het niet tegenvalt
Wij hebben vandaag nog gebeld voor de status van levering voor ons. Ze gaven aan maximaal 3 maanden vanaf moment van bestelling…
Fijn dat hij zo goed bevalt! Ik was net bij onze fietsenmaker voor mijn 'gewone' fiets. Omdat ik al maanden geen bakfiets heb en ik de normale fiets moet gebruiken om alle ritjes met mijn kinderen van 2x3 jaar te maken was die wel toe aan een beurt 😅. Toen heb ik gelijk gevraagd hoe zij erin stonden om de beurt te doen. Ze verkopen wel bijv Batavus, maar geen Winora. Zij gaven toe dan liever geen hand in de buurt van de fiets te houden omdat dan voor ons evt recht op garantie van kapotte onderdelen vervalt bij Winora/Babboe omdat zij tweede partij zijn en niet degene zijn die de fiets geleverd hebben. Na 2 jaar, als de garantie op de meeste onderdelen vervalt, dan zouden zij wel de beurt kunnen/willen doen. Dus dat wordt ofwel op zoek naar een Winora-dealer ofwel de eerste 2 jaar nog bij Babboe aankloppen. Mochten ze dan nog bestaan 🙈 en mochten we überhaupt ooit de Winora krijgen... op 1 mei besteld en ook tegen ons zeiden ze van de week nog dat we van 3 maanden minimaal uit moesten gaan 😅. En als dat betekend dat dit midden in onze vakantie was en we niet in staat zijn om hem te ontvangen dat we dan weer achteraan in de rij komen 🥲.Roel1553 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:21:
[...]
Laten we dat indd doen, hiervoor is dit topic ook aangemaakt; ervaring over de Winora en niet over Babboe. ookal zijn er maar 300 Winora's geleverd op dit moment.
Ik heb er inmiddels een kleine 200km mee gefietst en ben erg tevreden, nu nog even kijken of ik al een controlebeurt laat doen bij de fietsenmaker, op Babboe ga ik niet wachten.
Voorheen was het maximaal 4-6 weken na bestelling. Inmiddels zit ik al ruim in week 7. Ik zou het vooral met een korreltje zout nemen. Maar goed, ze moeten wat roepen. Als ze zeggen dat ze geen flauw idee hebben, komt het ook niet over.sbmuc schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:39:
Wij hebben vandaag nog gebeld voor de status van levering voor ons. Ze gaven aan maximaal 3 maanden vanaf moment van bestelling…
[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 19-06-2024 16:07 ]
Eens, ik vind het vooral bijzonder dat ze op de bestel pagina dit aanhouden: "LEVERTIJD: MEER DAN 4 WEKEN" . Zeg dan gewoon verwacht +- 3 maanden.
3 maanden is toch ook meer dan 4 weken🤔sbmuc schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:02:
Eens, ik vind het vooral bijzonder dat ze op de bestel pagina dit aanhouden: "LEVERTIJD: MEER DAN 4 WEKEN" . Zeg dan gewoon verwacht +- 3 maanden.
Tja, straks kan ook over 20 jaar zijn. Maar om dat in een commerciële setting te gebruiken is niet geheel handig.
Volgens de persoon aan de lijn zouden accessoires ook los gecompenseerd gaan worden. Konden alleen nog niet vertellen hoe.. Dat zou nog volgen
Volgens de persoon aan de lijn zouden accessoires ook los gecompenseerd gaan worden. Konden alleen nog niet vertellen hoe.. Dat zou nog volgen
ja dat antwoord van je fietsenmaker snap ik op zich wel, maar goed onderhoud zal toch nodig zijn. ik kreeg van Babboe 2 berichten:MjanneNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:43:
[...]
Fijn dat hij zo goed bevalt! Ik was net bij onze fietsenmaker voor mijn 'gewone' fiets. Omdat ik al maanden geen bakfiets heb en ik de normale fiets moet gebruiken om alle ritjes met mijn kinderen van 2x3 jaar te maken was die wel toe aan een beurt 😅. Toen heb ik gelijk gevraagd hoe zij erin stonden om de beurt te doen. Ze verkopen wel bijv Batavus, maar geen Winora. Zij gaven toe dan liever geen hand in de buurt van de fiets te houden omdat dan voor ons evt recht op garantie van kapotte onderdelen vervalt bij Winora/Babboe omdat zij tweede partij zijn en niet degene zijn die de fiets geleverd hebben. Na 2 jaar, als de garantie op de meeste onderdelen vervalt, dan zouden zij wel de beurt kunnen/willen doen. Dus dat wordt ofwel op zoek naar een Winora-dealer ofwel de eerste 2 jaar nog bij Babboe aankloppen. Mochten ze dan nog bestaan 🙈 en mochten we überhaupt ooit de Winora krijgen... op 1 mei besteld en ook tegen ons zeiden ze van de week nog dat we van 3 maanden minimaal uit moesten gaan 😅. En als dat betekend dat dit midden in onze vakantie was en we niet in staat zijn om hem te ontvangen dat we dan weer achteraan in de rij komen 🥲.
-Na de levering van je Babboe bakfiets is het belangrijk om een eerste controlebeurt te plannen. Deze controlebeurt vindt plaats binnen 4 tot 12 weken of nadat je 100 kilometer hebt gereden, afhankelijk van wat het eerst komt.
Voordelen van de eerste Controlebeurt
Behouden van Garantie: Door de controlebeurt tijdig te laten uitvoeren, zorg je ervoor dat de garantie op je bakfiets geldig blijft.
Voorkomen van Dure Reparaties: Vroege detectie van eventuele problemen kan dure reparaties in de toekomst voorkomen.
De Babboe Monteur Komt Langs
Thuisservice: De Babboe monteur komt bij je thuis langs om de controlebeurt uit te voeren. Dit is handig en bespaart je tijd.
Professionele Inspectie: De monteur zal de bakfiets grondig inspecteren en afstellen waar nodig, zodat je veilig en zonder problemen kunt blijven fietsen.
Afspraak Inplannen
Babboe Neemt Contact Op: Babboe neemt contact met je op om de afspraak voor de controlebeurt in te plannen.
Gemak voor Jou: Jij hoeft nergens meer aan te denken. Alles wordt geregeld zodat de eerste controlebeurt soepel en op tijd verloopt.
daarna heb ik gevraagd of dit ook voor de Winora geldt en toen kreeg ik van een andere mdw als antwoord:
-Helaas moet ik u mededelen dat ik geen toegang heb tot deze informatie. Ik zou u moeten doorverwijzen de website van Winora zelf. Mocht u er niet uit komen dan hoor ik dat graag.
ik begrijp uiteraard ook dat ze zich nu focussen op vervanging en controles.
Donderdag is onze Winora besteld. Nu maar hopen dat we hem voor de herfst hebben… alles lezende zou me dat nog meevallen eigenlijk.
Eigenlijk van de zotten dat je een product aanbiedt maar geen idee hebt van de verwachte levertijd, zelfs in deze omstandigheden..
Eigenlijk van de zotten dat je een product aanbiedt maar geen idee hebt van de verwachte levertijd, zelfs in deze omstandigheden..
Het was wel erg stil inderdaad. Ik volg ook een Facebook-groep en ik zie dat 4 dagen geleden, iemand die 20 april besteld heeft, afgelopen vrijdag bericht heeft gekregen dat de Winora uitgeleverd gaat worden. Dat is erg hoopvol!
:fill(white):strip_exif()/f/image/3N1Tb56x8DZjTETO18KvT2AP.png?f=user_large)
Dat is dus nagenoeg 10 weken wachten. Toen onze bakfiets opgehaald (vrijdag 5 weken geleden) werd er gezegd dat de meeste leveringen gehaald werden binnen de 6 weken, nu wordt mensen verteld dat het al snel 3 maanden wordt.Dannydekr schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:29:
Het was wel erg stil inderdaad. Ik volg ook een Facebook-groep en ik zie dat 4 dagen geleden, iemand die 20 april besteld heeft, afgelopen vrijdag bericht heeft gekregen dat de Winora uitgeleverd gaat worden. Dat is erg hoopvol! [Afbeelding]
Enfin als het leveren in een maand tijd een maand langer geworden is heb ik niet het gevoel dat we voor het einde van de zomer onze levering krijgen.
Ik heb 29 april de bestelling geplaatst. Ik ben in ieder geval blij dat er dus überhaupt weer wordt uitgeleverd, want het was wekenlang muisstil.
Hier 18 april besteld maar nog geen zicht op levering….
Het hele first-in-first-out systeem lijken ze niet te kennen. Gaat volgens mij ook echt per regio.WesleyZ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:40:
Hier 18 april besteld maar nog geen zicht op levering….
Ik heb heel lang moeten wachten voordat ze de bakfiets kwamen ophalen dus ga er ook vanuit dat ik heel lang moet wachten voordat ik de Winora krijg
Zag vanmiddag het volgende bericht voorbij komen. Dit is geen goed nieuws als je nog een nieuwe fiets moet krijgen.
https://fd.nl/bedrijfslev...urt-aan-op-schuldsanering
Kan je het bericht hier plakken?Oxigeon schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:37:
Zag vanmiddag het volgende bericht voorbij komen. Dit is geen goed nieuws als je nog een nieuwe fiets moet krijgen.
In heel Groningen zie je geen Babboe meer fietsen (thans die oude). 1 mei zijn er al aardig wat opgehaald in de stad.
Waar (regio) zijn ze al uitgegeven en wanneer zijn die opgehaald? (al denk ik dat ze willekeurig uitleveren)😄
Waar (regio) zijn ze al uitgegeven en wanneer zijn die opgehaald? (al denk ik dat ze willekeurig uitleveren)😄
Ik lees het bericht eerder als: de huidige bestuurder (met ervaring bij slechtlopende bedrijven zoals Hema) heeft inzichtelijk waar knelpunten in het bedrijf zitten, regelt de terugroepactie bij Babboe in (Voordat hij het was heeft de Accel groep dit jarenlang vooruit proberen te schuiven, nu springen de eigenaar bij) en heeft al zaken ingezet om bedrijfsvoering te verbeteren (productielijnen verplaatst om kosten te reduceren). Ik zou me er voorlopig nog niet ongerust om maken.Oxigeon schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:37:
:strip_exif()/f/image/02C3iTiO9iT4SSkbbtYW2Yl9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn het wachten wel zat en hebben de knoop voor bovenstaande gekozen. We pakken ons verlies wel of en wanneer de Winora komt en voor hoeveel we die dan kunnen verkopen.
Verder blijf ik hier nog wel browsen en reageren, maar ondertussen is het me wel wat centen waard om niets meer met Accell te maken te hoeven hebben.
We zullen zien of we (de rest) nog wat krijgen. Wordt er nu nog wat uitgegeven (mondjesmaat)?
Ik begrijp dat de laatste weken er weer wat Winora's geleverd zijn. Geen grote aantallen maar het ligt in ieder geval niet helemaal stil.supermickopreis schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:24:
We zullen zien of we (de rest) nog wat krijgen. Wordt er nu nog wat uitgegeven (mondjesmaat)?
Helaas lijkt de uitlevering van de Winora's gestagneerd als ik het zo lees... Zelf heb ik afgelopen vrijdag telefonisch contact gehad met Babboe om te vragen wanneer ik ongeveer de Winora kan verwachten. Ik werd keurig te woord gestaan.
Maar er waren leveringsproblemen waardoor het nu maximaal 3 maanden kan duren tussen bestellen en leveren. Maar ze doen hun best om het eerder te doen en ik moet rekening houden met levering tussen de 6 weken en 3 maanden. Maar het zou eventueel ook langer dan 3 maanden kunnen duren.
Kortom, ik heb er helemaal niks aan we moeten gewoon afwachten. Maximaal 3 maanden zou dus ook langer dan 3 maanden kunnen duren... Ik had een beetje medelijden met de jongen aan de telefoon want hij wilde graag een duidelijk en helder antwoord geven en mij verder helpen maar dat kon hij gewoon niet. Ik had wel het idee dat hij het ook lastig vond...
Maar ja, gewoon afwachten dus.
Zijn er ondertussen wel al nieuwe leveringen geweest?
Maar er waren leveringsproblemen waardoor het nu maximaal 3 maanden kan duren tussen bestellen en leveren. Maar ze doen hun best om het eerder te doen en ik moet rekening houden met levering tussen de 6 weken en 3 maanden. Maar het zou eventueel ook langer dan 3 maanden kunnen duren.
Kortom, ik heb er helemaal niks aan we moeten gewoon afwachten. Maximaal 3 maanden zou dus ook langer dan 3 maanden kunnen duren... Ik had een beetje medelijden met de jongen aan de telefoon want hij wilde graag een duidelijk en helder antwoord geven en mij verder helpen maar dat kon hij gewoon niet. Ik had wel het idee dat hij het ook lastig vond...
Wat ik begrijp zijn er wel wat leveringen geweest maar echt nog maar 800 in totaal tot nu toe. Niet een enorme inhaalrace o.i.d.michiel.kuiper schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:48:
Helaas lijkt de uitlevering van de Winora's gestagneerd als ik het zo lees... Zelf heb ik afgelopen vrijdag telefonisch contact gehad met Babboe om te vragen wanneer ik ongeveer de Winora kan verwachten. Ik werd keurig te woord gestaan.
Het is inderdaad wel lullig voor die jongen in het callcenter. Als Babboe zelf nou mensen op de hoogte zou houden dan kreeg hij niet al die boze en teleurgestelde mensen te woord te staan.
Het is sowieso natuurlijk een aanfluiting dat ze in de verste verte niet kunnen leveren wat nodig is.Dat hebben ze van tevoren geweten moeten hebben. Maar informeren en wat "expectation management" zou voor veel mensen al verschil maken.
Nu weten mensen niks en zit iedereen maar te wachten. Ga je iets regelen voor die steeds groeiende "tussentijd" of snij je jezelf dan in de vingers als er een week later ineens een Winora op de stoep staat?
Kortom, niemand die het weet..michiel.kuiper schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:48:
Het is een trieste werkelijkheid maar ik heb me er al een beetje op ingesteld n.a.v. eerdere berichten.
Voor zover ik weet werd je City opgehaald en kon je er eentje met de tegoedbon bestellen. Tijdens het bestellen stond er 'langer dan vier weken levertijd'. Tja dan denk je: '6 weken of 8, das wel te doen'. Maar langer dan 4 week kan ook 4 maand zijn of 10 maand wat natuurlijk niet ' wat je kan verwachten'. Ik ben benieuwd hoe een jurist ernaar kijkt. Formeel heb je je je bezit niet meer en de andere partij moet een passende oplossing bieden. Er is nog rek gok ik maar over enkele maanden zouden de consumenten wellicht den pen pakken ........
En ja, als je er zoveel, zo snel binnnen haald dan is het te verwachten dat je je beloftes (Tja welke beloftes) niet kan nakomen, wat een aantal mensen bij het bedrijf wel weten natuurlijk.
Ik wacht gewoon af en tegen de tijd dat de kids op het voortgezet zitten heb ik misschien een mooie bakfiets 😄.
En ja, als je er zoveel, zo snel binnnen haald dan is het te verwachten dat je je beloftes (Tja welke beloftes) niet kan nakomen, wat een aantal mensen bij het bedrijf wel weten natuurlijk.
Ik wacht gewoon af en tegen de tijd dat de kids op het voortgezet zitten heb ik misschien een mooie bakfiets 😄.
In het begin stond er 4-6 weken, dat is wat veel mensen in hun gedachten hebben. Dat ze later "meer dan 4 weken" daarvan hebben gemaakt valt voor de meeste mensen niet zo op en staat minder in hun gedachten. Verder werkt de afweerservice van Babboe dan wel, omdat we nu dus medelijden hebben met de callcentermedewerker. Begrijp me niet verkeerd, die jongen kan er ook niets aan doen en boos op hem worden heeft totaal geen nut. Maar het is ook wel weer de spreekwoordelijke middelvinger vanuit Babboe.
Ik heb inmiddels de Winora Fub2 en kreeg dit te horen na de vraag hoe het zit met onderhoud......
Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen over het onderhoud en de diensten van Winora. Door een Winora-fiets te kiezen, gaat het onderhoud niet meer via Babboe en wordt het ook verplaatst naar Winora.
Of deze eerste service gratis is, daar kunnen we geen antwoord op geven, daar gaat Winora over.
Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen over het onderhoud en de diensten van Winora. Door een Winora-fiets te kiezen, gaat het onderhoud niet meer via Babboe en wordt het ook verplaatst naar Winora.
Of deze eerste service gratis is, daar kunnen we geen antwoord op geven, daar gaat Winora over.
Babboe is gonna Babboe AccellRoel1553 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:09:
Ik heb inmiddels de Winora Fub2 en kreeg dit te horen na de vraag hoe het zit met onderhoud......
apart, toen ik in april gebeld had met de klantenservice (chinees achtige dame) werd er aangegeven dat ook het onderhoud straks via Babboe in te plannen was....Roel1553 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:09:
Opzich prima, ik wil straks helemaal niks meer met Babboe te maken hebben.
Dat vertelde ze mij toen ook, dat is ook gemeld via alle kanalen en dat heb ik ook teruggehaald, maar ik ga er ook niet meer op zitten wachten.Rallie schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:55:
[...]
apart, toen ik in april gebeld had met de klantenservice (chinees achtige dame) werd er aangegeven dat ook het onderhoud straks via Babboe in te plannen was....
Hahaha wat een waanzin weer, zo'n antwoord. Winora heeft an sich als merk helemaal niks met de ellende, die veroorzaakt is door Babboe, te maken. Nog los van de interne Accell-verbanden moet Babboe daar een tegemoetkoming in doen. Ik heb ook nergens gezien in de bestelling van je Winora dat je met die aankoop afstand doet van de rechten die je wel zou hebben bij een Babboe.Roel1553 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:09:
In de mail van 2 april staat bovendien:
Hier komen ze dus nu niet achteraf mee weg. Het zou in theorie nog kunnen dat ze alleen gratis accessoires bieden, maar dat kan ook een fietsbel of een sticker zijn als je heel cynisch bent.Alle Babboe-eigenaren, of je bakfiets nou gecontroleerd/gerepareerd moet worden of wordt teruggeroepen, krijgen een compensatie voor het ongemak in de vorm van een gratis onderhoudsbeurt en/of accessoires.
Ga ze nou niet op ideeën brengen!Kremers schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:18:
[...]
Hier komen ze dus nu niet achteraf mee weg. Het zou in theorie nog kunnen dat ze alleen gratis accessoires bieden, maar dat kan ook een fietsbel of een sticker zijn als je heel cynisch bent.

Vandaag bericht dat ze m volgende week komen leveren 🙏. Op 23 april besteld, Amsterdam Noord.
Hopelijk zijn meer mensen snel aan de beurt!
Hopelijk zijn meer mensen snel aan de beurt!
Fijn voor jou iig. Betekend wel voor de rest hier dat het inmiddels dus minimaal 3 maanden+ zal zijn.
En ik zie 4-5 maanden eerder de realiteit voor veel van ons. Dat vind ik ook zo vervelend. Ze zeggen meer dan 4 weken. Als ik wist dat het minimaal 4 maanden(schatting) zou zijn, dan hadden we in de tussentijd wel een andere bakfiets gekocht en verkopen de Winora tzt wel. Nu zitten wij zelf al op 2 maanden zonder bakfiets met de zomervakantie voor de deur…
En ik zie 4-5 maanden eerder de realiteit voor veel van ons. Dat vind ik ook zo vervelend. Ze zeggen meer dan 4 weken. Als ik wist dat het minimaal 4 maanden(schatting) zou zijn, dan hadden we in de tussentijd wel een andere bakfiets gekocht en verkopen de Winora tzt wel. Nu zitten wij zelf al op 2 maanden zonder bakfiets met de zomervakantie voor de deur…
Hoezo minimaal 3 maanden +? Ik was een van de eerste en zit nu bijna op 3 maanden, wellicht gaat het vanaf nu juist sneller. Ik hoop in ieder geval dat iedereen er een krijgt en dat jullie ook snel van het gedonder af zijn!sbmuc schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:17:
Fijn voor jou iig. Betekend wel voor de rest hier dat het inmiddels dus minimaal 3 maanden+ zal zijn.
Hier ook vandaag bericht dat de Winora volgende week geleverd wordt, in Overijssel. Ook 23 april besteld.
Weet iemand of je moet tekenen bij ontvangst oid? Wij zijn nl met vakantie, dus zullen iets moeten regelen.
Weet iemand of je moet tekenen bij ontvangst oid? Wij zijn nl met vakantie, dus zullen iets moeten regelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lazijo op 08-07-2024 21:33 ]
Als je -zoals jij- vooraan in de lijn zit duurt het nu al 3 maanden blijkbaar, en sindsdien is het aantal mensen dat op een nieuwe fiets wacht alleen maar toegenomen. Dat biedt niet echt hoop dat het voor de rest ineens korter duurt. Bovendiem sorteert Babboe zelf al voor op de langere levertijd die ze benoemen in de webshop.Raftie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:20:
[...]
Hoezo minimaal 3 maanden +? Ik was een van de eerste en zit nu bijna op 3 maanden, wellicht gaat het vanaf nu juist sneller. Ik hoop in ieder geval dat iedereen er een krijgt en dat jullie ook snel van het gedonder af zijn!
Wellicht hebben ze de productie inmiddels stevig hebben opgevoerd, dat zou kunnen. Maar enige scepsis begrijp ik eigenlijk wel…
Gewoon zorgen dat er iemand aanwezig is bij de aflevering. In mijn geval moesten mijn partner en ik werken en heeft mijn moeder de fiets aangenomen.Lazijo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:32:
Hier ook vandaag bericht dat de Winora volgende week geleverd wordt, in Overijssel. Ook 23 april besteld.
Nadeel is als je de bezorgafspraak afzegt je weer achteraan in de rij aansluit. Ik zou dus ten alle tijden zorge dat iemand je fiets kan aannemen.... familielid/vrienden/je buren noem maar op
Kan nog steeds, wij zitten ondertussen 6 weken te wachten en hebben vorige week de knoop doorgehakt.sbmuc schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:17: