Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 21:22
Ik ben aan het uitkijken naar een jonge i5 m60 (2024).
Gezien het grote aanbod momenteel, wat zijn voor jullie de must have opties op een i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
St_frederik schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 06:02:
Gezien het grote aanbod momenteel, wat zijn voor jullie de must have opties op een i5?
Christus te paard wat schrijven die dingen af.... :X

Hier bij Dusseldorp staat er één voor €67.950 waar zo'n beetje alles op zit. Als je die in de configurator bij elkaar klikt ben je meer dan 125K kwijt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beterweter
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16-08 14:10
alexbl69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 06:58:
[...]

Hier bij Dusseldorp staat er één voor €67.950 waar zo'n beetje alles op zit. Als je die in de configurator bij elkaar klikt ben je meer dan 125K kwijt.
De dusseldorp bmw komt uit eind 2023.
Nieuwprijs 125k nu voor 68k.

Hoe dan zoveel waarde verlies in minder dan 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 12:52
alexbl69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 06:58:
[...]

Totdat je die wagen in real life ziet, dan ren je hard weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb dit topic even gevolgd zoekende naar een opvolger voor mijn Tesla Model 3. Dat is een hele fijne auto maar ik had graag weer een station wagon willen rijden. De i5 rijdt heerlijk en de tech is ook top. Op sommige punten liggen ze voor op Tesla. Dus de i5 is in mijn ogen mooier, comfortabeler en gewoon meer auto. Echter, de ruimte valt me tegen. Het is zonde dat BMW niet meer moeite heeft gedaan voor de EV uitvoering. Geen frunk, geen grote ruimte onder de kofferbak, nog steeds een middentunnel om maar wat te noemen.

Een occasion met alles er op en eraan naar mijn wensen circa 70k kosten. De dealer gaf nog geen 30k voor m'n Tesla. Ruim 40k bijleggen dus. Ouch. Daar is het verschil toch echt te klein voor. Met name op het gebied van bagageruimte zou ik er nauwelijks op vooruit gaan.

Toen een proefrit gemaakt in de facelift Tesla Model Y. Véél meer ruimte dan in de i5. Iets minder op het vlak van tech, maar verder wel vergelijkbare opties. Ook erg comfortabel en stil. Hoewel de i5 net wat comfortabeler rijdt en stiller is. Het verschil is minder groot dan ik had verwacht. De i5 heeft wel véél betere stoelen. Maar dan de prijs. Vanwege een aanbieding kost een nieuwe Model Y nu 42k. Inruilbod voor mijn Model 3 bijna 34k. Bijleggen een ruime 8k. En dan rijd ik weer nieuw met 4 jaar garantie en 8 jaar op de accu en aandrijving. Dat prijsverschil met een occasion i5 is het me gewoon niet waard. Ik blijf dus voorlopig bij Tesla voor de gezinsauto, ook al is dat dan helaas een SUV en geen station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15

florholvoet

aka F0x.be

Voor mij is een Tesla qua bouwkwaliteit, imago en rijplezier/comfort gewoon another league. In de negatieve zin. Persoonlijk vergelijk ik dit zelfs niet met BMW.

Uiteraard zijn die goedkoper en dus betere prijs/kwaliteit. Dat ze die niet meer aan de straatstenen verkocht krijgen, helpt natuurlijk om de prijs te drukken.

Als prijs/kwaliteit primeert dan valt BMW direct af. Zijn zoveel meer EV merken nu die op de markt aan het inbeuken zijn dat je eerder naar Tesla en Chinese merken moet kijken.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
florholvoet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:26:
Voor mij is een Tesla qua bouwkwaliteit, imago en rijplezier/comfort gewoon another league. In de negatieve zin. Persoonlijk vergelijk ik dit zelfs niet met BMW.

Uiteraard zijn die goedkoper en dus betere prijs/kwaliteit. Dat ze die niet meer aan de straatstenen verkocht krijgen, helpt natuurlijk om de prijs te drukken.

Als prijs/kwaliteit primeert dan valt BMW direct af. Zijn zoveel meer EV merken nu die op de markt aan het inbeuken zijn dat je eerder naar Tesla en Chinese merken moet kijken.
Heb je er in gereden? Qua imago 100% met je eens. Mijn Model 3 Performance biedt veel meer rijplezier dan die toch wel lompe i5 hoor. Het comfort van de i5 is wel beter. Bouwkwaliteit van de nieuwe Tesla's is ook dik in orde. Qua betrouwbaarheid al helemaal.

Overigens worden er nog voldoende Tesla's verkocht hoor in Nederland. Er was een dip bij de overgang van pre facelift model Y naar facelift model Y. Maar het is niet zo'n succesnummer meer als voorheen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15

florholvoet

aka F0x.be

GekkeRipper schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

Heb je er in gereden? Qua imago 100% met je eens. Mijn Model 3 Performance biedt veel meer rijplezier dan die toch wel lompe i5 hoor. Het comfort van de i5 is wel beter. Bouwkwaliteit van de nieuwe Tesla's is ook dik in orde. Qua betrouwbaarheid al helemaal.

Overigens worden er nog voldoende Tesla's verkocht hoor in Nederland. Er was een dip bij de overgang van pre facelift model Y naar facelift model Y. Maar het is niet zo'n succesnummer meer als voorheen inderdaad.
Bijna al mijn collega's rijden met Tesla. Ik rij regelmatig mee en heb hun auto's ook al vaak geleend. De ophanging lijkt alsof ze vering nog moeten uitvinden, verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen van het contante teringluide gepiep als er een "obstakel" te dichtbij komt (= iets dat de camera's dan ziet, maar elke wagen met sensoren zou doorhebben dat geen obstakel is)
/rant
Anyway, nogmaals niks tegen Tesla. Het is gewoon een ander segment van de markt.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 15:30
florholvoet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Anyway, nogmaals niks tegen Tesla.
Ik absoluut wel, rijd nu 4.5 jaar met een model 3, over 4 maanden eindelijk vervangen (door een i5 Touring).

Onbetrouwbaar (5 defecten + 1 terugroepactie), slechte service (Tesla heeft me twee keer met een wagen op pad gestuurd die niet legaal de weg op mocht) en oncomfortabel, zonder enige vorm van vering en geluidsisolatie

Ik had al voor de bocht naar extreem-rechts beslist dat ik geen Tesla meer zou nemen, en na de fratsen van Musk is er echt geen haar op mijn hoofd dat nog overweegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
florholvoet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Bijna al mijn collega's rijden met Tesla. Ik rij regelmatig mee en heb hun auto's ook al vaak geleend. De ophanging lijkt alsof ze vering nog moeten uitvinden, verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen van het contante teringluide gepiep als er een "obstakel" te dichtbij komt (= iets dat de camera's dan ziet, maar elke wagen met sensoren zou doorhebben dat geen obstakel is)
/rant
Anyway, nogmaals niks tegen Tesla. Het is gewoon een ander segment van de markt.
Sinds de facelift van de 3 en Y is het comfort een stuk beter geworden. Maar inderdaad, een i5 is wel een klasse hoger. Ook D segment versus E segment. Maar ik had het verschil groter verwacht. Naar mijn idee 30% meer auto voor ruim 100% meer geld. Als de ruimte niet zo zou tegenvallen voor het formaat auto had ik het zeker overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
sdgs schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:02:
[...]

Ik absoluut wel, rijd nu 4.5 jaar met een model 3, over 4 maanden eindelijk vervangen (door een i5 Touring).

Onbetrouwbaar (5 defecten + 1 terugroepactie), slechte service (Tesla heeft me twee keer met een wagen op pad gestuurd die niet legaal de weg op mocht) en oncomfortabel, zonder enige vorm van vering en geluidsisolatie

Ik had al voor de bocht naar extreem-rechts beslist dat ik geen Tesla meer zou nemen, en na de fratsen van Musk is er echt geen haar op mijn hoofd dat nog overweegt
Die Tesla's van voor de eerste facelift zijn inderdaad belabberd in zaken als bouwkwaliteit, afwerking, comfort, beleving, etc. Precies de dingen die een autoliefhebber zoekt. Daarom heb ik die generatie zelf ook nooit willen hebben. De tweede facelift was al stukken beter. En met de derde facelift is het gewoon een nieuw model te noemen tov de eerste.

Maar ik houd er over op. Dit is geen Tesla topic. Ik wilde jullie meenemen in mijn overwegingen.

Wellicht als het geld hier tegen de plinten omhoog klotst en BMW met de Neue Klasse eindelijk aan fatsoenlijke "packaging" gaat doen met hun EVs meld ik me weer in een BMW topic :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ik heb beide auto's voor de deur, Tesla Model Y en BMW i5. Het zijn andere auto's.

Naar mijn mening is er geen betere auto dan de Tesla MY voor het geld dat je betaalt. De verhouding van die auto vind ik zeer sterk, comfort, gebruiksgemak, rij ervaring, ruimte, software. Echter is de i5 mijn keuze. Een auto waar ik geniet van het rijden (behalve de geluidsinstallatie, wat een verschrikking), de Tesla brengt je gewoon van A naar B. Het is een andere klasse, een klasse auto waarbij prijs/kwaliteit verhouding niet meer belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperstrz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 22:22
Ik heb onlangs mijn BMW i5 eDrive40 touring opgehaald bij van Poelgeest in Amsterdam. De auto was een demo uit 2024 met 21” velgen.

Hiervoor heb ik in een Tesla model S gereden en mijn laatste auto was een BMW iX3.

Ik vind de auto een beetje trillen/schokkerig bij bepaalde snelheden. Wanneer ik bij bijvoorbeeld 50 km/h rijd op glad asfalt en langzaam accelereer of langzaam afrem in de B stand (regeneratief remmen), voelt de auto wat schokkerig aan, alsof er een kleine vibratie in het onderstel zit.
Ook bij 130km/h snelweg (glad asfalt) heeft de auto een lichte vibratie. De bijrijdersstoel zie je ook licht trillen. Dit kan wat mij betreft niet acceptabel zijn in een 5serie van €100k.
Mijn vorige auto’s hebben dit verschijnsel nooit gehad.
St_frederik schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 06:02:
Herkent iemand dit verschijnsel? Bij van Poelgeest geven ze aan dat dit in het onderstel zit. Ik kan me dit niet voorstellen vandaar mijn vraag aan jullie.

[ Voor 29% gewijzigd door Kasperstrz op 07-08-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZvy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 16:38
Ik heb ook een BMW i5 eDrive40 Touring maar dan met 19" velgen en geen adaptief onderstel.
Ik merk totaal geen vibraties op.
Ik gebruik wel nooit stand B, en in stand D heb ik regeneratief remmen op laag ingesteld.

Heb jij een adaptief onderstel? Doet het probleem zich ook voor in stand D met regeneratief remmen laag?
Kasperstrz schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:44:
Ik heb onlangs mijn BMW i5 eDrive40 touring opgehaald bij van Poelgeest in Amsterdam. De auto was een demo uit 2024 met 21” velgen.

Hiervoor heb ik in een Tesla model S gereden en mijn laatste auto was een BMW iX3.

Ik vind de auto een beetje trillen/schokkerig bij bepaalde snelheden. Wanneer ik bij bijvoorbeeld 50 km/h rijd op glad asfalt en langzaam accelereer of langzaam afrem in de B stand (regeneratief remmen), voelt de auto wat schokkerig aan, alsof er een kleine vibratie in het onderstel zit.
Ook bij 130km/h snelweg (glad asfalt) heeft de auto een lichte vibratie. De bijrijdersstoel zie je ook licht trillen. Dit kan wat mij betreft niet acceptabel zijn in een 5serie van €100k.
[...]

Herkent iemand dit verschijnsel? Bij van Poelgeest geven ze aan dat dit in het onderstel zit. Ik kan me dit niet voorstellen vandaar mijn vraag aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37
GekkeRipper schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

Lompe i5? Hoe dan? Wat bedoel je precies met lomp in dit geval? Ik heb in beide gereden, en los van de bedroefde bouwkwaliteit/afwerking van de gemiddelde Tesla en de 'service' (lees: het gebrek eraan) die je kan verwachten is de Tesla Y absoluut geen waardige vergelijking. De i5 zweeft heerlijk over de weg, waar de Y probeert sportief te zijn en daar jammerlijk in faalt. Ja, op een aantal gebieden is de innovatie van Tesla echt wel beter, maar rijcomfort is daar niet een van. En dan heb ik het nog niet eens over het imago van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[...]

Nee. Dit heb ik niet. Ik heb een i5 sedan 40 op 19”. Maar hij trilt echt niet. Niet in D en niet in B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 00:26

[...]

Hier ook een i5 touring op 21 inch. Geen vibraties te bespeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Carino schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:54:
[...]

Lompe i5? Hoe dan? Wat bedoel je precies met lomp in dit geval? Ik heb in beide gereden, en los van de bedroefde bouwkwaliteit/afwerking van de gemiddelde Tesla en de 'service' (lees: het gebrek eraan) die je kan verwachten is de Tesla Y absoluut geen waardige vergelijking. De i5 zweeft heerlijk over de weg, waar de Y probeert sportief te zijn en daar jammerlijk in faalt. Ja, op een aantal gebieden is de innovatie van Tesla echt wel beter, maar rijcomfort is daar niet een van. En dan heb ik het nog niet eens over het imago van de auto's.
Een Y rijdt ook wel wat lomper dan een 3 inderdaad. Maar als je een 3 met een i5 vergelijkt dan is de Model 3 veel lichtvoetiger, snellere stuurreacties en sneller vergeleken met de 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52

[...]

Dat is de reden dat ik mijn i4 niet ingeruild heb op een i5 touring e40. Heb hetzelfde ervaren met 3 verschillende i5 tourings e40.

Al deze i5's hadden 21 inch en meesturende achteras. Later ben ik nog benaderd door de dealer (waren leuke acties op de voorraad modellen). Toen heb ik met een i5 touring gereden op 20 inch en zonder meesturende achteras en die had geen trilling erin zitten. Die meesturende achteras maakt van de i5 wel een hele dynamisch rijdende auto ten opzichte van de niet meesturende achteras. Helaas was er geen voorraad model wat aan mijn wensen voldeed, dus afgezien van de aankoop.

Dus Ja, ik herken wat jij zegt en het is niet exemplarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
Zouden jullie een jong gebruikte i7 overwegen t.o.v. een i5 m60.
Ik was van plan een i5 te kopen (m60) maar krijg momenteel mooie i7s aangeboden aan interessante prijzen.
De i7 is fantastisch comfortabel te rijden, ik twijfel vooral nog ivm de afmetingen. (Parkeren langs de straat & in parkeergarages)
Iemand ervaringen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:54

JaQ

St_frederik schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:39:
Ik was van plan een i5 te kopen (m60) maar krijg momenteel mooie i7s aangeboden aan interessante prijzen.
De i7 is fantastisch comfortabel te rijden, ik twijfel vooral nog ivm de afmetingen. (Parkeren langs de straat & in parkeergarages)
Iemand ervaringen ?
Voor mij was de uitstraling van de i7 meer het probleem, een bat-mobiel vergelijkbaar met Chrysler LS300.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
Heeft iemand ervaring met de BMW I5 xDrive40?
Ik kan er relatief weinig test-berichten over terugvinden.

En iemand ervaringen met het witte/beige Veganer leder ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
St_frederik schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:39:
Iemand ervaringen ?
Vergelijk even met m’n vorige Tesla Model S. de Tesla was eigenlijk te breed voor Nederlands parkeervakken en garages. Sommige garages tot wel 2 keer steken per verdieping om door te rijden. Past nooit in een vak, etc. De BMW is 1,4 cm smaller, dus dat is iets maar blijft dus heel breed.
Dan de lengte, de S is op 3 cm na 5 meter lang. Dat is flink maar daar eigenlijk geen problemen mee gehad, ging wel. De BMW i7 is echter nog eens 42 cm langer, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:44
St_frederik schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:22:

Ik lees de verslagen ook vooral over de M60 en de eDrive40.

Veganza leer heb ik veelal goede verhalen over gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:44
wimpie schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

Vergelijk even met m’n vorige Tesla Model S. de Tesla was eigenlijk te breed voor Nederlands parkeervakken en garages. Sommige garages tot wel 2 keer steken per verdieping om door te rijden. Past nooit in een vak, etc. De BMW is 1,4 cm smaller, dus dat is iets maar blijft dus heel breed.
Dan de lengte, de S is op 3 cm na 5 meter lang. Dat is flink maar daar eigenlijk geen problemen mee gehad, ging wel. De BMW i7 is echter nog eens 42 cm langer, dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik schrok even maar zocht het op en inderdaad, wat een lel van een auto is zo'n i7. Bijna 5.40m, daarmee loop je wel het risico dat ie erg onpraktisch wordt en regelmatig uitsteekt bij een parkeervak. Dat vind ik bij m'n G31 al en dat zal bij de G61 al niet jofel zijn gezien die al bijna 5.10m is. Nog 30cm erbij is flink.

Daarnaast is een i7 vooral op de neus voor mij niet om aan te zien, maar als het je smaak is kun je het zeker doen. Het zal allicht erg comfortabel rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

St_frederik schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:22:

Je ziet vaker dat de modellen die na de initiele introductie beschikbaar komen weinig media aandacht krijgen. Uiteindelijk is het een 40 met xDrive en een beetje meer vermogen en wat extra gewicht in de voorkant.
Range zal iets minder zijn en de auto is iets zwaarder. Denk dat je er voor de rest niets van zult merken eerlijk gezegd.

Veganer heb ik zelf in de 550e, moet zeggen dat dit er echt goed uitziet en kwalitatief beter aanvoelt dan het "kippen" leer uit mijn G21 330i.
Hoor goeie verhalen over de levensduur. Meerprijs voor het executive leer vond ik het niet waard, vooral vanwege de rare grijze baan over de stoel heen.
Pannencouque schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:07:
[...]

Ik schrok even maar zocht het op en inderdaad, wat een lel van een auto is zo'n i7. Bijna 5.40m, daarmee loop je wel het risico dat ie erg onpraktisch wordt en regelmatig uitsteekt bij een parkeervak. Dat vind ik bij m'n G31 al en dat zal bij de G61 al niet jofel zijn gezien die al bijna 5.10m is. Nog 30cm erbij is flink.

Daarnaast is een i7 vooral op de neus voor mij niet om aan te zien, maar als het je smaak is kun je het zeker doen. Het zal allicht erg comfortabel rijden.
5 serie is meestal wel een plek voor te vinden waarbij hij niet of nauwelijks uitsteekt. Een i7 is wel echt een lel van een auto waarbij parkeren niet grappig meer is denk ik.
Vraag is of je hier last van hebt natuurlijk, ik zou hem skippen als je geen eigen oprit hebt ;).

[ Voor 32% gewijzigd door Tortelli op 20-08-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
Ik heb geen eigen oprit, parkeer elke avond in de stad langs de straat, dus is nog wat langer zoeken om een plek te vinden die lang genoeg is.
Ik maak me eerder zorgen over ondergrondse parkeergarages (al is dit met een Range Rover of X5 , X7 waarschijnlijk ook geen pretje en daar rijden er nog veel meer van rond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatteSchacht
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:59
Ter info: 5 serie is langer dan een X5. 7 serie is langer dan een X7

https://www.carsized.com/en/ is een handige website om buitenmaten te vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-09 15:30
i7 gaat zeker geweldig rijden (de RR Spectre is op 't zelfde platform gebouwd), maar mij lijkt dat echt geen handige wagen om mee te rijden, veels te groot (eigenlijk hoort de i5 ook al in die categorie).

Goed voor een CEO die de wagen thuis op de oprit parkeert en op kantoor op een voor hem gereserveerde plek parkeert, maar in de meeste parkeergarages/parkeerplaatsen past die gewoon niet of amper (de norm voor de grootte voor een haakse parkeerplaats is 5 bij 2.5 m), zowel in NL als BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:02
Dag allen, mijn iX3 2022 is einde lease en ik denk er over om een i5 te bestellen. Weet er iemand of er een update zit aan te komen van dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKi5
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-09 20:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
hedwigvb schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:52:
Dag allen, mijn iX3 2022 is einde lease en ik denk er over om een i5 te bestellen. Weet er iemand of er een update zit aan te komen van dit model?
Volgens gemini komt de neue klasse ix3 in 2025, een elektrische versie van de 3 serie in 2026 en de i5 in 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvester7
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-09 21:00
Aanstaande vrijdag haal ik mijn i5 Touring eDrive40 op. Toch begin ik te twijfelen… Alles wat ik online lees doet me soms denken: moet ik de aankoop niet gewoon afblazen?

Ik heb er wel mee gereden in Amsterdam en dat beviel eigenlijk goed. Kom zelf van een Tesla Model Y AWD LR (2021). Wat me wel zorgen baart zijn de reviews:

veel plastic en minder premium gevoel t.o.v. de vorige G30

erg veel pianolak in het interieur

Zijn er hier mensen die al ervaring hebben?
→ Valt dat plastic in de praktijk echt tegen?
→ En hoe gaan jullie om met die pianolak: heeft iemand er PPF overheen laten zetten zodat het niet zo snel krast, of valt dat mee in dagelijks gebruik?

Verder lees ik ook negatieve ervaringen over de rechtuitstabiliteit bij hogere snelheden. Ik heb zelf de uitvoering met enkel het M Sportonderstel (dus géén adaptieve dempers). Volgens mij is luchtvering op de achteras wel standaard. Hoe ervaren jullie dit op de snelweg?

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:04
Sylvester7 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:25:
Aanstaande vrijdag haal ik mijn i5 Touring eDrive40 op. Toch begin ik te twijfelen… Alles wat ik online lees doet me soms denken: moet ik de aankoop niet gewoon afblazen?

Ik heb er wel mee gereden in Amsterdam en dat beviel eigenlijk goed. Kom zelf van een Tesla Model Y AWD LR (2021). Wat me wel zorgen baart zijn de reviews:

→ En hoe gaan jullie om met die pianolak: heeft iemand er PPF overheen laten zetten zodat het niet zo snel krast, of valt dat mee in dagelijks gebruik?

Verder lees ik ook negatieve ervaringen over de rechtuitstabiliteit bij hogere snelheden. Ik heb zelf de uitvoering met enkel het M Sportonderstel (dus géén adaptieve dempers). Volgens mij is luchtvering op de achteras wel standaard. Hoe ervaren jullie dit op de snelweg?

Meer plastic dan in de vorige generatie. Maar het is wel in de vorm van nette materialen -> Dus wel minder leer maar geen bling bling harde plastics. Mij stoort het niet. Nog altijd een veel betere afwerking dan menig andere auto.

Pianolak is snel vies. Waarschijnlijk ook snel microkrasjes maar geen krassen die je normaal ziet. Vooral het snel vies zijn stoort me. Het laat zich wel makkelijk schoonmaken.

Rechtuit heb ik nooit problemen ervaren? Ook op de snelweg niet. Ook nooit over gelezen eigenlijk.

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angilo
Sylvester7 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:25:

Na het lezen van veel comments onder YT filmpjes en online berichten op fora begon ik ook te twijfelen aan mijn eigen mening. Of ik de auto wel goed bekeken had en de materialen wel goed gevoeld heb, etc. Ik heb de auto nu ongeveer een maandje en ben er erg blij mee. Rijdt fantastisch, materialen vind ik prachtig. Ook al zeggen de vorige generatie fanboys dat het allemaal plastic en lelijk is, who cares. Doen wat jij zelf gaaf vind.
Ik heb een microvezel doekje in de auto liggen en veeg een beetje om mij heen terwijl de auto zelf stuurt op een rustige snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-09 21:25
Mijn vader is overgestapt van een iPhone 13 naar een iPhone 16e en nu werkt Digital Key Plus niet meer icm zijn iX1. Ik rijd zelf een G61 (eDrive40) met comfort acces en digital key plus en krijg binnenkort ook een iPhone 16e. Heeft iemand van de G60/G61-rijders ervaring met de combi Digital Key Plus en iPhone 16e?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:54

JaQ

iPhone 16e heeft geen ultra wide band (UWB), dat is nodig voor digital key plus. Gaat dus niet werken.

Het enige dat je kan doen is via NFC je auto openen (en dus de telefoon bij de handgreep houden) of met een BMW keyfob. Ik denk dat “starten” ook nog werkt, maar dat weet ik niet zeker (mogelijk eerst de key activeren via dubbelklik vergelijkbaar met Apple Pay)

[ Voor 24% gewijzigd door JaQ op 27-08-2025 08:00 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik zag gisteren een update voorbijkomen voor mijn i5.

Volgens mij iets met 2025-07, ik lees dat nu op mijn telefoon even niet terug.

Iemand deze al geïnstalleerd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wSKLEe8.jpeg

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Angilo
Grolsch schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:04:
Ik zag gisteren een update voorbijkomen voor mijn i5.

Volgens mij iets met 2025-07, ik lees dat nu op mijn telefoon even niet terug.

Iemand deze al geïnstalleerd?

[Afbeelding]
Het is mij opgevallen dat ze veelal nietszeggende release notes delen. Dat is bij Tesla toch wel een stuk transparanter en duidelijker. Ook snap ik niet dat er zo weinig beschikbaar is in de "store".

• alexbl69
Angilo schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Het is mij opgevallen dat ze veelal nietszeggende release notes delen. Dat is bij Tesla toch wel een stuk transparanter en duidelijker. Ook snap ik niet dat er zo weinig beschikbaar is in de "store".
Dat lijstje is wel next-level nietszeggend inderdaad :).

• Grolsch
Er staat nog wel een hele waslijst onder met concrete voorbeelden.

Ik zal eens een paar screenshots maken, want online lees ik er niets van terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:57
In het i4 topic is een uitgebreidere omschrijving gepost van de nieuwste update. Dus meer info is er wel degelijk.
ASS-Ware in "Het grote BMW i4 topic"

• Grolsch
Dit gaf de app van mij aan, hij is nu aan het installeren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VuCYYGk.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F9SK5bG.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r42puQK.jpeg

• DomiGijzen
Ik kan eindelijk weer de ontvangen locaties vinden :)

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CKi5
Ben vooral blij met de hoogtemeter.

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 12:52
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd, duurde 30min voordat de interaction bar weer ging werken en vandaag een melding dat het noodoproep systeem is uitgevallen... Top update weer. :X

• alexbl69
CKi5 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:31:
Die is leuk inderdaad :) . Alleen jammer dat hij alleen op het pure navi scherm staat.

• DomiGijzen
CKi5 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:31:
alexbl69 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:41:
[...]

Die is leuk inderdaad :) . Alleen jammer dat hij alleen op het pure navi scherm staat.
Die zit ook, al langer, in een van de schermen van de navi widget voor je home screen.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
DomiGijzen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:49:
[...]

[...]

Die zit ook, al langer, in een van de schermen van de navi widget voor je home screen.
Klopt, maar heb zelf altijd de mediabron/telefoon widget in beeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Iemand bekend met deze terugroepactie: 0061270900?

Blijkbaar betreft het mijn auto. Geen idee wat of hoe. Google geeft geen hits.

Edit: ff gezocht op de Duitse fora. Er zit mogelijk ergens bij het dashboard een kabelboom los. Die moeten ze opnieuw bevestigen. 1-2 uur werk.

[ Voor 35% gewijzigd door DomiGijzen op 02-09-2025 15:21 ]

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CKi5
Ik begrijp dat bij vervanging ( kapje) van het nano-luchtfilter bij de eerste servicebeurt een fout kan worden gemaakt bij het terugschroeven van het kapje waardoor de kabelboom die er net naast ligt beschadigd zou kunnen worden. Bron: BMW USA. Geen reden voor zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door CKi5 op 02-09-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Zorgen had ik sowieso niet. Maar schijnbaar moet het bij de banden wissel gedaan worden. Dan ga ik er niet op wachten :)

Grz D.

• Vuurmuis
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 20:38
Wat is jullie DC laadcurve? Het valt mij op dat deze na 55% op 50-45kW blijft hangen. Vooral bij een meerdere laadstops ben ik maar gestopt bij 60% omdat het anders te lang duurt.
Dit is met de eDrive40, ik had hiervoor 5 maanden een M60 en ik dacht dat deze laadcurve veel langer hoog bleef en pas na 80% wel helemaal inkakt maar dat is normaal. Helaas kan ik de statics niet meer terug zien in de BMW app.

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 21:34
Vuurmuis schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:17:
Wat is jullie DC laadcurve? Het valt mij op dat deze na 55% op 50-45kW blijft hangen. Vooral bij een meerdere laadstops ben ik maar gestopt bij 60% omdat het anders te lang duurt.
Dit is met de eDrive40, ik had hiervoor 5 maanden een M60 en ik dacht dat deze laadcurve veel langer hoog bleef en pas na 80% wel helemaal inkakt maar dat is normaal. Helaas kan ik de statics niet meer terug zien in de BMW app.
Ik herken het niet Afgelopen dagen met mijn edrive40 meerdere keren per dag DC geladen waarbij ik een keer tot 52% heb geladen waarbij het boven de 115kW bleef en boven de 60kW tot 80%. Bij 60% zat ik nog op de 100kW.

Had je wel de “accu voorbereiden” functie geactiveerd voor het laden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2rDITT4dqNSKnlSL9kENt64m6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNahlFAk7WR1tm8YmWO5wFHA.jpg?f=fotoalbum_large

• Tigger1531
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09 12:51
Vuurmuis schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:17:
Hier ook geen problemen met een eDrive40. Bij een goede DC paal heb ik normaliter tot 55-60% SoC nog 100kW+ en dan zakt hij langzaam naar ~60kW bij 80% SoC. Daarna stabiliseert de laadsnelheid op ~55kW tot voorbij de 95% SoC. Dat laatste doe ik uiteraard meestal niet, maar met kleine kids erbij duurt een laadstop soms ineens ongepland wat langer 😉

• Vuurmuis
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 20:38
Ja precies, zoiets kon ik me ook herinneren van m’n M60. Ik heb deze op accu voorbereiding op automatisch staan en ook de route naar een HPC POI. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtPQyWQMyqPmXIwQZMJ0bAdqkHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvVlkuqtmWBg57MLDiJDRiEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Auke 325ci schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:14:
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd, duurde 30min voordat de interaction bar weer ging werken en vandaag een melding dat het noodoproep systeem is uitgevallen... Top update weer. :X
Ik had hem aangezet op vakantie (nog steeds..) en kwam erachter dat ik daarna mijn kofferbak niet meer dicht kreeg :D. Gelukkig gewoon met de hand dicht te doen, auto stond ook in een afgesloten garage.
Hoogtemeter is wel leuke gimmick!

Echter sinds deze update (??) geregeld uitvallen van stuurfunctie. Adaptieve cruisecontrole werkt meestal nog wel maar de stuur functie niet. Even van mode switchen en je hebt de snelheidsregeling iig terug. Snelle auto uit/aan (voor verkeerslicht) hielp niet.

Heb dit eerder gehad, maar zeer sporadisch. Zou het door vervuiling kunnen komen? Auto is niet heel smerig, wel stoffig.

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 05-09-2025 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobke2173
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:53
i5 touring gekocht
Was alternatief audi a6 etron..mooi sportief maar voelde me als sardientje in blik...ook afwerking interieur redelijk hoekig en hard
Bmw lekker zachte zetels en toch wel iets mooier afgewerkt...lekker sportief
Iemand ervaring met android car...? Ik heb muziekmappen op gsm staan...wil ik die afspelen moet ik eerst op gsm muziekspelerapp openen en nummer op play duwen
Dacht rechtstreeks te kunnen scrollen in de mappen via de draaiknop...niet dus
Of moet ik usb kabel aansluiten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecqeJ9fb05WIEupq3-B9mxey5jc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/efGzh4F4Q4uA5wTN6wsTtWfJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMUTaxSsVOjK6DYKV58syAlAeCw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mhAxuWUOiY3o0MviFxYZku7a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsvqUtSyiK0eGsUZ61R8swrV68M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUh1S35EoTSbWMLcIeROdLLl.jpg?f=fotoalbum_large

• Bobke2173
Ben nu een weekje verder sinds aankoop
Zalige auto, maar toch paar puntjes die ik niet duidelijk vind of een vraag bij heb...

1) Bij bergafrijden naar de ondergrondse parking, piepen de remmen heel luid bij het afremmen ?
2) Assistance drive op snelwegen wringt het stuur toch even tegen bij spoorwissel alhoewel ik mijn pinker heb opstaan, hetgeen ik storend vind wat wil zo snel mogelijk naar ander rijvak en hij pruttelt beetje tegen
Moet de lane assistant niet uitgaan bij gebruik pinker en spoorwissel, tenzij een naderend voertuig gevaar vormt en hij daar reageert, maar zelfs zonder gevaar blijft het aan
3) Bij openen van de wagen springt de radio automatisch aan alsook mijn zetelventilatie vollebak, zelfs al is het niet te warm buiten. Kan dat ergens ingesteld worden? Alsook de wagen stillegt, blijft de muziek spelen
Bedankt voor enkele reacties
Michel

• DomiGijzen
Bobke2173 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:35:
Ben nu een weekje verder sinds aankoop
Zalige auto, maar toch paar puntjes die ik niet duidelijk vind of een vraag bij heb...

1) Bij bergafrijden naar de ondergrondse parking, piepen de remmen heel luid bij het afremmen ?
2) Assistance drive op snelwegen wringt het stuur toch even tegen bij spoorwissel alhoewel ik mijn pinker heb opstaan, hetgeen ik storend vind wat wil zo snel mogelijk naar ander rijvak en hij pruttelt beetje tegen
Moet de lane assistant niet uitgaan bij gebruik pinker en spoorwissel, tenzij een naderend voertuig gevaar vormt en hij daar reageert, maar zelfs zonder gevaar blijft het aan
3) Bij openen van de wagen springt de radio automatisch aan alsook mijn zetelventilatie vollebak, zelfs al is het niet te warm buiten. Kan dat ergens ingesteld worden? Alsook de wagen stillegt, blijft de muziek spelen
Bedankt voor enkele reacties
Michel
1) M-remmen? Mijn maken een schurend geluid. Echt piepen niet.

2) Zou inderdaad niet moeten tegenwerken als je de richtingaanwijzer gebruikt. Maar blijft wel tegenwerken als je richtingaanwijzer te laat aan zet...

3) Hele auto gaat aan als je de deur opent en pas uit als je de deur opent. Enkel het rij gedeelte zet je aan/uit. De ventilatie kun je wel instellen om pas aan te gaan samen met de aan/uit knop. Staat ergens bij settings van ventilatie. Een zelfde optie had je vroeger voor de radio, weet niet of die er nog in zet.
Dat de stoelventilatie op max gaat is wel raar. Gaat zelfs bij warm weer zelden op max. Staat daar misschien bij de instellingen iets op maximaal ofzo?

Grz D.

• Bobke2173
Beste

Bedankt voor de reactie
Idd de rode M-remklauwen, en ja schurend geluid ipv piepen

De andere zaken zou ik es moeten uitpluizen, zoals de zovele extra's op deze wagen
Sommige zelfs een beetje te (overbodige) opties :-)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste