Even wat frustraties uiten met een BMW i5 touring. Ik ervaar een paar enorme ergerlijkheden en ben benieuwd of iemand anders dat ook zo ervaart. Ergernissen op software en hardware.
Ik vraag me ook of hoe BMW te bewegen in ieder geval de software problemen op te lossen. Ik heb al feedback gegeven, waar behalve een beleefd antwoord niets mee gebeurt. Is het een idee om een apart topic op te zetten, met een gepinde post waarin de software problemen samengevat kunnen worden, die ik dan tzt eens lief aan BMW kan laten weten?
Echt, die auto hangt me de keel uit met deze fouten.
i-Drive knop
Welke clown heeft die i-Drive knop in de i5 ontworpen? Dat ding is niet te gebruiken. Indrukken en draaien lukt prima, maar de kantel functie werkt voor geen meter.
Waarschuwingsscherm
Af en toe vind BMW het nodig om schermvullend een waarschuwing weer te geven. Bijvoorbeeld als de radar vervuild is; of als iemand achterin zijn gordels niet vast heeft. Als bestuurder kan je niet anders dan lezen, anders kun je je navigatie niet gebruiken. Debiel en gevaarlijk.
Comfort sluiten
Een functie die in principe fantastisch is: je auto sluit automatisch als je wegloopt. Alleen jammer dat BMW het weer zo verneukt heeft: ik stap uit, mijn gezin is aan het uitstappen, ik loop naar de laadpaal 1 meter achter de auto, en de auto sluit alle sloten en laadklep! Terwijl er deuren open staan, de achterklep staat open. Maar nee, 1 of andere debiel bij BMW vindt dat alle sloten al op slot moeten. Laat die sloten met rust als mijn deuren open staan! Is ook een stuk minder frustrerend als je boodschappen van de achterbank wil halen.
Achteruit rijden een hellingkje op
Geen idee wie dit al geprobeerd heeft, maar het is niet te doen. De sensors denken het beter te weten: achteruit rijden, een helling op: -> dat is een obstakel. Ik rij echt niet verder! Oh wacht, toch wel als je het electriciteits pedaal helemaal indrukt, dan wil ie schokkerig wel achteruit
Achterste klimatisering altjd op 22
Achterste klimatisering start altijd op 22 graden en de sync blijft niet onthouden.
Ik ben op dit punt aangekomen: #kutauto
[
Voor 3% gewijzigd door
Mezelf op 03-01-2026 22:02
]