Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• Bobke2173
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:10
Angilo schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:17:
Heeft iemand nog tips voor instellingen om tegen fatsoenlijke tarieven te laden? Ik laad 90% thuis, de andere 10% bij snelladers en ik betaal altijd 70-95 cent per kWh. Met de zelfs als ik met de bmw bij tesla laadt is het goedkoper. Ik krijg dat echter niet ingesteld op de navigatie.
Ik kijk meestal in de bmw app op de gsm of via internet op de bmw charging site op de kaart

Zo vind je, in de omgeving waar je wil laden, de verschillende oplaadpalen en hun prijzen erbij. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk, namelijk prive....dus is wel duidelijk verschil tussen 0.43€/khw of 0.68€/khw...Auto en oplaadkaart van een bedrijf moet je dus inderdaad niet van wakker liggen... Zelfs snelladers aan 0.45€/khw...

Zo ook mijn verlof uitgestippeld waar ik goedkoper kon opladen

Ik laadde vroeger ook probleemloos via stopcontact thuis, doch sinds enkele maanden hapert die continue en stopt de laadsessie om dan 1min later weer te herstarten, tot de pogingen teveel worden en hij volledig afbreekt... Probleem kabel of stopcontact?

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:27
florholvoet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:37:
Voor 10% kan je je de vraag stellen of het de moeite is om daarmee bezig te zijn?
Als ik snel-laad (uit noodzaak, enkel bij lange trips) dan kijk ik eigenlijk niet echt naar het tarief.
Het verschil tussen heel duur en gewoon duur is niet zo groot.

Als je nu veel zou snelladen kan je een abonnement bij Fastned ofzo overwegen, maar dat is dus niet interessant als je zo weinig er gebruik van maakt.
Eens. Af en toe moet ik voor het werk wat langere afstanden rijden. Dan krijg ik een rekening van 100-150 euro en denk ik, oei, kan dat niet anders? Het is te onregelmatig om een abonnement oid te nemen inderdaad. Ionity abonnement heb ik geprobeerd, maar dat scheelt vrijwel niks. Ik heb de app ingesteld op laden via Tesla, maar de auto stuurt mij nooit langs een supercharger.
Bobke2173 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:18:
[...]

Ik kijk meestal in de bmw app op de gsm of via internet op de bmw charging site op de kaart

Zo vind je, in de omgeving waar je wil laden, de verschillende oplaadpalen en hun prijzen erbij. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk, namelijk prive....dus is wel duidelijk verschil tussen 0.43€/khw of 0.68€/khw...Auto en oplaadkaart van een bedrijf moet je dus inderdaad niet van wakker liggen... Zelfs snelladers aan 0.45€/khw...

Zo ook mijn verlof uitgestippeld waar ik goedkoper kon opladen

Ik laadde vroeger ook probleemloos via stopcontact thuis, doch sinds enkele maanden hapert die continue en stopt de laadsessie om dan 1min later weer te herstarten, tot de pogingen teveel worden en hij volledig afbreekt... Probleem kabel of stopcontact?
Ik heb de auto prive inderdaad. Ik vind het niet super erg, maar wel zonde van het geld, ik blijf een Nederlander...
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste