Dat ik dit niet ervaar maar misschien is mijn gehoor minder verfijnd dan die van jullie
[ Voor 17% gewijzigd door MM1974 op 27-07-2026 08:22 ]
Dat ik dit niet ervaar maar misschien is mijn gehoor minder verfijnd dan die van jullie
[ Voor 17% gewijzigd door MM1974 op 27-07-2026 08:22 ]
Ik dus zeker niet. Auto reviews ook geen issue en ik kijk de Duitse bijdragen vooral en die drukke het pedaal wel een stuk dieper in op de Autobahn.Cid Highwind schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:09:
[...]
Ik wel, jij ook?
Geen idee wat jouw referentie is, maar wanneer je het over auto's van 80k € + hebt, horen daar ook gewoon bepaalde verwachtingen bij. BMW vraagt graag de hoofdprijs, ik als klant, associeer daar een bepaalde standaard bij. Dat een Polestar boven de 130 km/h ineens flink luidruchtiger wordt, kan ik begrijpen. Dat is een Chinees-Zweeds model met de focus op markten waar die snelheid eerder uitzondering dan regel is.
Bij Duitse schepen is de verwachting dat deze ook bij 180 km/h nog aangenaam rustig en comfortabel blijven, "souverän", zoals ze het zelf noemen. En dat is helaas niet het geval.
Juist het contrast t.o.v. de ervaring bij lagere snelheden zorgt dat het des te meer een negatieve indruk achterlaat.
[ Voor 5% gewijzigd door MM1974 op 27-07-2026 08:18 ]
Dat vond ik al vanuit een F11 naar een 3-serie. En die had niet eens dubbel glas ofzo.Tortelli schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:29:
Je mis imo de optie voor dubbelglas, dat had geholpen. Overigens schik je qua geluidsbeleving als je terug stap in een 3 serie (met wel deze optie).
Ik rij zelf de hybrid (550e, dus met de B58Cid Highwind schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:23:
[...]
Ik kan me de 3-Serie, tenminste ten tijde van toen deze op de markt kwam, als aangenaam stil herinneren. Ik reed destijds een C-Klasse (W205) met dezelfde optie, en de geteste 3-Serie deed er absoluut niet voor onder, integendeel.
Maar inderdaad, je went heel snel aan zulke zaken.
Ook bij de C-Klasse merkte je dat het sterk afhankelijk is van hoe de wind staat (en in welke hevigheid). Bij de i5 is het gewoon frappant wanneer je deze naast z'n directe concurrent zet, dat de rollen bij hoge snelheid, afhankelijk dus van de wind, zich omdraaien. De EQE is qua stroomlijn nu eenmaal nog net wat verder geoptimaliseerd, met dus ook kleinere spiegels. Maar aangezien de i5 verder best een flinke jongen is, zal dat er mogelijk wat vreemd uit hebben gezien. Dan rest enkel extra demping.
De i5 heeft daarin er natuurlijk ook gewoon last van dat de auto qua rijgeluiden verder erg stil is. Bij een diesel, de norm in dit segment / bij deze snelheden, valt het ook weer minder op. Ik zal Herr Zimmer z'n magie eens laten doen :)
Overigens, dat er gewoon niks van de aandrijflijn doordringt is echt klasse. Hetzelfde met hoe het onderstel zich op de achtergrond houdt. Zeer indrukwekkend. Ondanks dat het een hybride platform is, is het enorm knap dat BMW dat dus op orde heeft, terwijl de EQE daar dus juist weer steken laat liggen. Niet dat het echt stoorde, maar het viel wel op.
Disclaimer: Ik ben misschien ook gewoon een zeikerd op dit vlak. Maar zeker in tijden waarin professionele reviewers toch vaak de nodige steken laten vallen, al dan niet omwille van financiële incentives en snoepreisjes, vind ik het wel belangrijk niet alleen de loftrompet af te steken. Laat niet verlet dat dit de meest aangename auto is die ik ooit ben gereden.
Absoluut, mijn vrouw rijdt nu een 1,5 jaar in mijn oude G21 330i waar ik soms nog wel eens kleine stukjes mee rij. Verschil is best groot, al is de 3 serie absoluut de leukere stuurauto. De 5 serie is capabel maar het gewicht kun je ook echt wel merken. Nog altijd wle benieuwd wat het adaptieve M onderstel zou doen wat dit betreft (met actieve rolstabilisatie). Was te zeikerig voor deze optiePannencouque schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:49:
[...]
Dat vond ik al vanuit een F11 naar een 3-serie. En die had niet eens dubbel glas ofzo.
Als je eenmaal dat soort comfort in een 5 gewend bent, merk je het snel als je ergens anders in zit. Vooral als het hard gaat is het verschil groot.
[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 27-07-2026 09:23 ]