Dat ik dit niet ervaar maar misschien is mijn gehoor minder verfijnd dan die van jullie
[ Voor 17% gewijzigd door MM1974 op 27-07-2026 08:22 ]
Dat ik dit niet ervaar maar misschien is mijn gehoor minder verfijnd dan die van jullie
[ Voor 17% gewijzigd door MM1974 op 27-07-2026 08:22 ]
Ik dus zeker niet. Auto reviews ook geen issue en ik kijk de Duitse bijdragen vooral en die drukke het pedaal wel een stuk dieper in op de Autobahn.Cid Highwind schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:09:
[...]
Ik wel, jij ook?
Geen idee wat jouw referentie is, maar wanneer je het over auto's van 80k € + hebt, horen daar ook gewoon bepaalde verwachtingen bij. BMW vraagt graag de hoofdprijs, ik als klant, associeer daar een bepaalde standaard bij. Dat een Polestar boven de 130 km/h ineens flink luidruchtiger wordt, kan ik begrijpen. Dat is een Chinees-Zweeds model met de focus op markten waar die snelheid eerder uitzondering dan regel is.
Bij Duitse schepen is de verwachting dat deze ook bij 180 km/h nog aangenaam rustig en comfortabel blijven, "souverän", zoals ze het zelf noemen. En dat is helaas niet het geval.
Juist het contrast t.o.v. de ervaring bij lagere snelheden zorgt dat het des te meer een negatieve indruk achterlaat.
[ Voor 5% gewijzigd door MM1974 op 27-07-2026 08:18 ]
Dat vond ik al vanuit een F11 naar een 3-serie. En die had niet eens dubbel glas ofzo.Tortelli schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:29:
Je mis imo de optie voor dubbelglas, dat had geholpen. Overigens schik je qua geluidsbeleving als je terug stap in een 3 serie (met wel deze optie).
Ik rij zelf de hybrid (550e, dus met de B58Cid Highwind schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:23:
[...]
Ik kan me de 3-Serie, tenminste ten tijde van toen deze op de markt kwam, als aangenaam stil herinneren. Ik reed destijds een C-Klasse (W205) met dezelfde optie, en de geteste 3-Serie deed er absoluut niet voor onder, integendeel.
Maar inderdaad, je went heel snel aan zulke zaken.
Ook bij de C-Klasse merkte je dat het sterk afhankelijk is van hoe de wind staat (en in welke hevigheid). Bij de i5 is het gewoon frappant wanneer je deze naast z'n directe concurrent zet, dat de rollen bij hoge snelheid, afhankelijk dus van de wind, zich omdraaien. De EQE is qua stroomlijn nu eenmaal nog net wat verder geoptimaliseerd, met dus ook kleinere spiegels. Maar aangezien de i5 verder best een flinke jongen is, zal dat er mogelijk wat vreemd uit hebben gezien. Dan rest enkel extra demping.
De i5 heeft daarin er natuurlijk ook gewoon last van dat de auto qua rijgeluiden verder erg stil is. Bij een diesel, de norm in dit segment / bij deze snelheden, valt het ook weer minder op. Ik zal Herr Zimmer z'n magie eens laten doen :)
Overigens, dat er gewoon niks van de aandrijflijn doordringt is echt klasse. Hetzelfde met hoe het onderstel zich op de achtergrond houdt. Zeer indrukwekkend. Ondanks dat het een hybride platform is, is het enorm knap dat BMW dat dus op orde heeft, terwijl de EQE daar dus juist weer steken laat liggen. Niet dat het echt stoorde, maar het viel wel op.
Disclaimer: Ik ben misschien ook gewoon een zeikerd op dit vlak. Maar zeker in tijden waarin professionele reviewers toch vaak de nodige steken laten vallen, al dan niet omwille van financiële incentives en snoepreisjes, vind ik het wel belangrijk niet alleen de loftrompet af te steken. Laat niet verlet dat dit de meest aangename auto is die ik ooit ben gereden.
Absoluut, mijn vrouw rijdt nu een 1,5 jaar in mijn oude G21 330i waar ik soms nog wel eens kleine stukjes mee rij. Verschil is best groot, al is de 3 serie absoluut de leukere stuurauto. De 5 serie is capabel maar het gewicht kun je ook echt wel merken. Nog altijd wle benieuwd wat het adaptieve M onderstel zou doen wat dit betreft (met actieve rolstabilisatie). Was te zeikerig voor deze optiePannencouque schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:49:
[...]
Dat vond ik al vanuit een F11 naar een 3-serie. En die had niet eens dubbel glas ofzo.
Als je eenmaal dat soort comfort in een 5 gewend bent, merk je het snel als je ergens anders in zit. Vooral als het hard gaat is het verschil groot.
[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 27-07-2026 09:23 ]
Ik rijd er, conservatief geschat, zo’n 15k km per jaar, vrijwel uitsluitend in de rustigere uurtjes.MM1974 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:15:
[...]
Ik dus zeker niet. Auto reviews ook geen issue en ik kijk de Duitse bijdragen vooral en die drukke het pedaal wel een stuk dieper in op de Autobahn.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Dit heb ik in het verleden wel eens met de iX3 gehad. Systeem opnieuw opstarten hielp. Volume knop 30 sec inhouden.Ophidian schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:55:
Hebben meer mensen last vandaag dat hij geen automatische laadstops toevoegt? Heb al vanalles in de instellingen gedaan maar maakt geen verschil. Als hij dan incidenteel wel wat toevoegt, zijn het hele rare stops met amper palen of 22kW palen.
Grz D. | GijzenDMA.com
[ Voor 15% gewijzigd door Ophidian op 30-07-2026 16:56 ]
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik heb exact hetzelfde.sdgs schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:08:
Ik heb een grappige bug. Wanneer ik gesproken routebegeleiding activeer is dat in het Nederlands, maar nummers van nationale wegen of autosnelwegen zijn in het Frans. Dus N-trois en E-quarante
Sinds vorige week is dat veranderd, nu zijn die nummers in ‘t Duits.![]()
. N-drei en E-vierzig.
Kennen andere mensen deze bug?
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Geen sfeerverlichting achterin.bibi2205 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:12:
Mijn werkgever wil onze hybrides gaan vervangen door EV’s en aangezien ik de laatste 10 jaar Tourings heb gehad en geen fan ben van SUV’s heb ik mijn oog laten vallen op een Premium Selection i5 uit 2024 met +-25000km en nog 97% battery health.
Nu keek ik gisteren een YouTube review en daar spraken ze van ontbrekende ambient lighting aan de achterbank (bv. in de deurvakken). Voor zover ik kan zien in de configurator zou dit er wel moeten op zitten. Is dat met de 2025 refresh veranderd of maak ik me “zorgen” om niets?
Niet dat het een reden zou zijn om de wagen te laten staan. Ik zit voornamelijk alleen (of met hond) in de auto dus dan kijk ik vooral naar de baan en de hond is niet geïnteresseerd in lampjes rond de achterbank.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KXQAcJ8Eczu0IIBtELPEztT0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TvKSr5rPbsIhNypRySyp67MG.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 02-08-2026 09:12 ]
Ja, hij verspringt van Frans naar Duits en terug naar Nederlands enkel voor de plaats en straatnamen (zoals autostrades).sdgs schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:17:
[...]
En is dat bij jou dan ook van 't Frans naar 't Duits gesprongen sinds ergens midden juli?
Da's een erg net verbruik. Wat voor snelheden heb je aangehouden? Kan me niet voorstellen dat je ruim boven 130km/h bent geweest.Ophidian schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:11:
Wij zijn inmiddels 1100km zuidelijker met de i5. Wat een heerlijke auto om mee te rijden. Gotthard pas gepakt met alle slingerweggetjes ernaartoe, echt een genot. Verbruik over 17,4kWh/100km over de eerste 740, en 16,5kWh/100km over de laatste 440 kilometer ondanks temperaturen van dik 35 graden onderweg. Trekhaakkoffer merk je niks van, behalve bij het laden moet je even oppassen dat je de paal niet raakt
Personal esim onderweg zodat de kinderen gewoon internet hadden op hun iPad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En de laadplanning werkte 1 dag later gewoon weer. Wel zo fijn, want met al die files in Duitsland moest er wat aan de planning gedaan worden. BMW navigatie is wel wat conservatief, Google Maps is soms wat inventiever om rondom files te gaan, de navigatie zelf stuurt je graag een stilstaande file in.
Nadeel is de prijs per kWh hier, maargoed dat weet je in Italië. Voordeel is wel de 22kW boordlader, de lokale paal hier doet gewoon 20kW laden AC. De DC lader is 40kW gedeeld.
Overigens lifehack: in de file kan je je linkerknie tegen het stuur houden, dan zeurt de auto niet dat je je stuur moet vasthouden
Mijn home assistant BMW tracker werkt prima
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 04-08-2026 12:07 ]
Wij zijn zondag weer terug gekomen en kan alleen maar beamen wat je zegt: zeer fijne auto om mee te reizen. Afgelopen 2 en halve week zo 5000 km afgelegd, geen centje pijn. En in Duitsland een waar genot met assistant driving plus. De soepelheid waar ze mee door het verkeer heen rijdt is uitstekend.Ophidian schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:11:
Wij zijn inmiddels 1100km zuidelijker met de i5. Wat een heerlijke auto om mee te rijden. Gotthard pas gepakt met alle slingerweggetjes ernaartoe, echt een genot. Verbruik over 17,4kWh/100km over de eerste 740, en 16,5kWh/100km over de laatste 440 kilometer ondanks temperaturen van dik 35 graden onderweg. Trekhaakkoffer merk je niks van, behalve bij het laden moet je even oppassen dat je de paal niet raakt
Personal esim onderweg zodat de kinderen gewoon internet hadden op hun iPad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En de laadplanning werkte 1 dag later gewoon weer. Wel zo fijn, want met al die files in Duitsland moest er wat aan de planning gedaan worden. BMW navigatie is wel wat conservatief, Google Maps is soms wat inventiever om rondom files te gaan, de navigatie zelf stuurt je graag een stilstaande file in.
Nadeel is de prijs per kWh hier, maargoed dat weet je in Italië. Voordeel is wel de 22kW boordlader, de lokale paal hier doet gewoon 20kW laden AC. De DC lader is 40kW gedeeld.
Overigens lifehack: in de file kan je je linkerknie tegen het stuur houden, dan zeurt de auto niet dat je je stuur moet vasthouden
Mijn home assistant BMW tracker werkt prima
[Afbeelding]
Ik heb er even op gelet en volgens mij is er wel iets van een gloed te herkennen op de luidsprekers in de deuren en in de deurvakken. Het is alleen wel erg subtiel, geen Mercedes taferelen. Meer een gloed dan echte verlichting.bibi2205 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:12:
Mijn werkgever wil onze hybrides gaan vervangen door EV’s en aangezien ik de laatste 10 jaar Tourings heb gehad en geen fan ben van SUV’s heb ik mijn oog laten vallen op een Premium Selection i5 uit 2024 met +-25000km en nog 97% battery health.
Nu keek ik gisteren een YouTube review en daar spraken ze van ontbrekende ambient lighting aan de achterbank (bv. in de deurvakken). Voor zover ik kan zien in de configurator zou dit er wel moeten op zitten. Is dat met de 2025 refresh veranderd of maak ik me “zorgen” om niets?
Niet dat het een reden zou zijn om de wagen te laten staan. Ik zit voornamelijk alleen (of met hond) in de auto dus dan kijk ik vooral naar de baan en de hond is niet geïnteresseerd in lampjes rond de achterbank.
Ik zag in een andere review van een 2024 M60 inderdaad wel sfeerverlichting achteraan in de deurvakken.Cid Highwind schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:56:
[...]
Ik heb er even op gelet en volgens mij is er wel iets van een gloed te herkennen op de luidsprekers in de deuren en in de deurvakken. Het is alleen wel erg subtiel, geen Mercedes taferelen. Meer een gloed dan echte verlichting.
Nu heb ik ook de B&W audio dus misschien maakt dat ook nog uit. Maar dat er niks is, dat klopt dus niet geheel.
/f/image/6uvbrp1XVNhyjCGph0TOpnd1.png?f=fotoalbum_large)
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sfWfQ4OF8o92aafxzfulkSZa.jpg?f=user_large)
Dank hiervoor.Franciesco schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:04:
@MM1974 in onderstande topic is daar vanalles over te lezen
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Op mijn vorige wagen (1-reeks) heb ik een trekhaak laten namonteren door een niet-bmw dealer. Dit doe ik nooit meer. Foutmeldingen ivm de elektronica die ze na veel moeite hebben kunnen oplossen, en de kofferbaksensor ging willekeurig af dus hebben ze uiteindelijk moeten uitschakelen.robb. schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:44:
Ik wil een trekhaak laten monteren voor mijn i5 touring (ivm trekhaakkoffer). De bmw dealer vraagt hiervoor bijna 4000 euro, schandalig duur....
Heeft iemand goede ervaring met niet-bmw dealers? Bijvoorbeeld ATL uit Luttenberg.
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
Je kan wel de bandenmaat selecteren in iDrive. Maar sowieso gaat hij rekening houden met je rijgegevens voorafgaand. Dus dan houdt hij er een soort van rekening mee. Hij blijft conservatief. Vandaag rit naar Colombare gedaan, iets van 45 kilometer heen en weer. Volgens de voorspelling 12% nodig voor de heen en weer. Uiteindelijk 7% nodig gehadMM1974 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:07:
[...]
Dank hiervoor.
Weet er iemand of het navigatiesysteem van de i5 rekening houdt met de bandenmaat/velgmaat
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/utVXzFlYzOeeeeo3FyquxGdl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8Iy2UUcylPeyleOgkpBkEWQH.jpg?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Ophidian op 10-08-2026 12:41 ]
Helaas is het achteraf inbouwen van een trekhaak echt een heel kostbare grap. Dat wordt veroorzaakt door de complexe inkoppeling van het elektronische deel van de trekhaak. Zoals florholvoet al aangeeft: de keuze om het door een derde partij te laten uitvoeren kan leiden tot veel teleurstellingen.robb. schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:44:
Ik wil een trekhaak laten monteren voor mijn i5 touring (ivm trekhaakkoffer). De bmw dealer vraagt hiervoor bijna 4000 euro, schandalig duur....
Heeft iemand goede ervaring met niet-bmw dealers? Bijvoorbeeld ATL uit Luttenberg.
Pure vendor lock-in.Pannencouque schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:26:
Lang leve de nieuwe techniek. Vroegâh was dat echt een stuk beter te doen, zonder allerlei gedoe, codering, etc.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/egNSer7odlCS0hL3d0JI5she.jpg?f=user_large)
Nee dat klopt niet. Laadlimiet stond op 100%. Volgens de planning moesten we tot 62% laden. Laadlimiet stond toen op 70% en was niet te verhogen. Pas toen ik de rit uit de navigatie haalde stond limiet weer op 100%florholvoet schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:00:
Bij DC laden gaat hij normaal altijd door naar laadlimiet ongeacht de route/laadplanning.
Laadlimiet dien je wel manueel juist in te stellen (100%) tijdens zo’n ritten denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Uitvreter op 14-08-2026 13:00 ]
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Uitvreter schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:57:
Ze zijn niet ondersteboven gemonteerd, ze zijn gewoon wat minder intuïtief.
Ik zie mijn passagiers ook altijd friemelen; kwestie van "survival of the fittest".
Ze zijn niet ondersteboven gemonteerd: ligt eraan hoe je het bekijkt![]()
ze zijn gewoon wat minder intuïtief: dat klopt als een bus
Daar willen we dan wel graag een foto van zien (en als het kan even de uitgebreide optielijst).robb. schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:25:
Ik rijd sinds kort in een BMW i5 Touring.
:strip_exif()/f/image/YzXWHBlBRnTF5JAWRs33hbgm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MZpIBWnKsNCnFJIj7LtePPcJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door bibi2205 op 14-08-2026 18:28 ]
Wat is er precies nodig? Want datum en afgelegde kilometers staat nou net wel in de BMW app.robb. schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:00:
Is het mogelijk om met de bmw app een rittenadministratie (datum en afgelegde km) bij te houden? Ik zie wel ritgegevens in de app maar niet wat ik nodig heb.
http://www.deyterra.com
Je hebt gelijk, vreemd dat ik het niet eerder kon vinden. Is deze data ook te exporteren?Ophidian schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:05:
[...]
Wat is er precies nodig? Want datum en afgelegde kilometers staat nou net wel in de BMW app.
Voor zover ik weet niet, volgens mij ook niet in cardata.robb. schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:13:
[...]
Je hebt gelijk, vreemd dat ik het niet eerder kon vinden. Is deze data ook te exporteren?
Dank je wel! Dat zou heel fijn zijnOphidian schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 20:05:
@RobinI5 Als je de melding in de auto leest, dan verdwijnt ie voor geruime tijd.
Carbonschwarz is een gevoelige lak maar dit is gewoon te wijten aan de auto door de wasstraat te halen ipv met de hand wassen. Mijn vorige auto was een ix3 met deze kleur. Paar keer door de wasstraat en je lak is vernageld! Heb toen de auto laten polijsten en een coating. Zag er weer als nieuw uit en daarna alleen maar met de hand gewassen. Vooral als het beetje bewolkt is met wat zonneschijn is komt die blauwe glans mooi naar voren.bibi2205 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:20:
[...]
Aftellen naar het einde van het jaar en dan mag ik me hier hopelijk officieel melden met mijn eigen i5. Carbonschwarz was een voorkeur-kleurtje maar na deze (en zijn krasjes) te hebben gezien denk ik dat ik maar ga uitkijken naar een Brooklyn Grau of Mineral-/Alpinweiss.
De verkoper gaf nog aan dat de i5 volgend jaar een refresh zou krijgen in het design van de Neue Klasse, met centraal groot scherm en Panoramic View. Aangezien ik daar voorlopig nog niet zo enthousiast van word ben ik blij dat ik nog een "ouder model" ga krijgen.
Jammer dat het zo gevoelig is. Ik vind het echt een mooie kleur! Heeft Saphirschwarz daar minder last van?MM1974 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:16:
[...]
Carbonschwarz is een gevoelige lak maar dit is gewoon te wijten aan de auto door de wasstraat te halen ipv met de hand wassen. Mijn vorige auto was een ix3 met deze kleur. Paar keer door de wasstraat en je lak is vernageld! Heb toen de auto laten polijsten en een coating. Zag er weer als nieuw uit en daarna alleen maar met de hand gewassen. Vooral als het beetje bewolkt is met wat zonneschijn is komt die blauwe glans mooi naar voren.
Dit laatste heb je al heel snel met rijbewijs B en een EV, zeker icm met een i5 Touring eDrive 40 die een maximaal toegestane massa van 2790 kg heeft. Eigenlijk mag je met rijbewijs B en een i5 touring alleen een aanhanger/caravan trekken die max 750kg beladen mag zijn en geen eigen kenteken nodig heeft. Alles wat meer is, dus een caravan of aanhanger met eigen kenteken die >750kg mag wegen, is al te veel voor rijbewijs B: 3500kg - 2790kg=710kg. En dus is een rijbewijs B+ of BE dan nodig.Ophidian schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:12:
De i5 mag hem net trekken, maar de combinatie is met rijbewijs B niet meer te rijden.
Saphirschwarz weet ik niet. Denk zelf dat dit bij de meeste donkere lakken het geval zal zijnVidaR-9 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:18:
[...]
Jammer dat het zo gevoelig is. Ik vind het echt een mooie kleur! Heeft Saphirschwarz daar minder last van?
Tansanit is ook schitterend, maar is ook redelijk gevoelig (en zichtbaar).
Ik denk het ook. Bij wit of (zilver)grijs zie je het een stuk sowieso minder snel dan op een donkere kleur. Al verschilt het ook wel per merk/lak. Mijn Polestar 2 (void black) kraste al als je ernaar keek, terwijl mijn huidige Mercedes (spectraalblauw) vooralsnog echt heel mooi blijft na ruim een jaar iedere 3-4 weken door de wasstraat.MM1974 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:46:
[...]
Saphirschwarz weet ik niet. Denk zelf dat dit bij de meeste donkere lakken het geval zal zijn
Heb ditzelfde probleem met de 550e ook, mijn schoonouders hebben een forse caravan die ik dus zelf niet mee kan nemen. Behoefte is er momenteel ook niet maar soms loop ik wel eens met het idee hem gewoon een keer te halen om hem maar te hebben.....Franciesco schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:31:
[...]
Dit laatste heb je al heel snel met rijbewijs B en een EV, zeker icm met een i5 Touring eDrive 40 die een maximaal toegestane massa van 2790 kg heeft. Eigenlijk mag je met rijbewijs B en een i5 touring alleen een aanhanger/caravan trekken die max 750kg beladen mag zijn en geen eigen kenteken nodig heeft. Alles wat meer is, dus een caravan of aanhanger met eigen kenteken die >750kg mag wegen, is al te veel voor rijbewijs B: 3500kg - 2790kg=710kg. En dus is een rijbewijs B+ of BE dan nodig.
[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 25-08-2026 11:10 ]
Precies wat ik heb gedaan... kost je een ochtendje en dan heb je hem maar. Als je het pas gaat doen als je het nodig hebt is het eigenlijk te laatTortelli schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:03:
soms loop ik wel eens met het idee hem gewoon een keer te halen om hem maar te hebben.....
Yep idem hier. Ik heb hem vorige week er 45min voor weggebracht. 3 dagen later was ook de melding uit de app en op de rdw website. Gewoon op aandringen bij je dealer dus.RobinI5 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:23:
Kreeg vandaag de melding in de app vanwege de terugroepactie airconditioning microfilter dat die bij vervanging kabels kan beschadigen. Ook in de auto komt die melding zodra je instapt maar ook als je weer uitstapt en de power uitzet.
Even contact opgenomen met de BMW dealer en die gaf aan dat dit (in mijn geval) pas nodig is bij de 1e onderhoudsbeurt (volgend jaar). Het filter is immers nog niet eerder vervangen dus is er geen gevaar.
Ik vroeg aan hem of ik die melding op het dashboard en ook in de app uit kan zetten. Antwoord was: nee dat kan niet, die melding kunnen we pas weghalen als we er naar gekeken hebben.
Nou dat wordt dan een jaar lang tegen die melding aan blijven kijken!?
Meer mensen hier last van?
Dat is de functie "automatisch aantrekken van de parkeerrem" dat zichzelf uitschakelt na een update, ook al gehad.Cid Highwind schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:09:
Iemand anders die gemerkt heeft dat na de laatste update de auto wel erg schommelt zodra je hem geparkeerd hebt? Net alsof je in een kinderwagen zit, erg vreemd.
Ken het gevoel enkel van een E60 met automaat die ik jaaaren terug eens van een maat mocht rijden.
Het is me pas opgevallen met de laatste update maar mocht er een trucje zijn welke ikzelf toe kan passen hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door RubenTheys op 26-08-2026 18:47 ]
Congrats!RubenTheys schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:47:
net de datum gekregen voor mijn i5. Exact op mijn verjaardag geleverdFrozen Deep Gray kleurtje en 21 inch. Voor de rest simpel zwart interieur met M stoeltjes
[Afbeelding]
Ik vind de comfortstoelen dan weer beter zitten.._SW schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:39:
[...]
De M Stoelen zijn absoluut een goede keuze.
EensVidaR-9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:19:
[...]
Ik vind de comfortstoelen dan weer beter zitten..![]()
De M stoelen zien er wel beter uit, dat dan weer wel
Wat een mooie config!RubenTheys schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:47:
net de datum gekregen voor mijn i5. Exact op mijn verjaardag geleverdFrozen Deep Gray kleurtje en 21 inch. Voor de rest simpel zwart interieur met M stoeltjes
[Afbeelding]
Mist er niet wat in de opties>?RubenTheys schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:47:
[Afbeelding]
Die 19k is het subtotaal exterieur/interieur/opties.ApC_IcE schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:30:
[...]
Mist er niet wat in de opties>?
19k en als je de bedragen optelt kom je rond de 10k?
hier precies hetzelfde verhaal. kom van een ix3 bj2022 en was gaan proefrijden in de nieuwe ix3. bij terugkomst aangegeven dat het niet gaat worden en toen navraag gedaan voor een 2de hands i5 M60. verkoper gaf toen aan om eens een offerte te maken voor een nieuwe i5 40. dat zag er goed uit en weer terug bij de voor mij mooiste serie van BMW.redlightning schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:58:
[...]
Wat een mooie config!
Ik heb net zelf een BMW I5 Touring eDrive 40 M edition besteld (lease). De opties die ik gekozen heb:
- Oxide grau - Is eens wat anders dan zwart of grijs, ik heb deze op de parking van de dealer zien staan en vind 'm écht mooi in de zon.
- Zonnewerend glas achteraan, om het M pakket af te maken
- Trekhaak
- M pakket komt met Alcantara/Veganza interieur
Ik lever een IX3 van 2021 in. Ik ben gaan proefrijden met de nieuwe IX3 (eDrive 40, dus 'kleine' batterij) en de I5 wint het qua rijgevoel absoluut tov de IX3 neue klasse. Ik lever wel enkele tientallen minuutjes aan laadtijd in op vakantie, om elke dag te kunnen genieten van een leukere rit.
Congrats!MM1974 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:52:
[...]
hier precies hetzelfde verhaal. kom van een ix3 bj2022 en was gaan proefrijden in de nieuwe ix3. bij terugkomst aangegeven dat het niet gaat worden en toen navraag gedaan voor een 2de hands i5 M60. verkoper gaf toen aan om eens een offerte te maken voor een nieuwe i5 40. dat zag er goed uit en weer terug bij de voor mij mooiste serie van BMW.
Eufemisme voor bugfixes?CKi5 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:35:
Naar aanleiding van recente update 07/2026.34 Het blijft mij toch lichtelijk verbazen dat BMW bij ieder update niet verder komt dan algehele kwaliteits- / veiligheidsverbeteringen voor een betere rijervaring. Wat dan?
Merk je dat niet dan? De automatische handrem waarvan ze vinden dat ie echt uit moet staan.CKi5 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:35:
Naar aanleiding van recente update 07/2026.34 Het blijft mij toch lichtelijk verbazen dat BMW bij ieder update niet verder komt dan algehele kwaliteits- / veiligheidsverbeteringen voor een betere rijervaring. Wat dan?
dat - ik snap ik echt niet dat BMW dat blijft doen. Is echt super vervelend.Angilo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:17:
[...]
Merk je dat niet dan? De automatische handrem waarvan ze vinden dat ie echt uit moet staan.
Heeeeerlijke update. Alleen al dat als je lane keeping. Of hoe die ook heet uitzet niet meer “weet je het zeker?” Moet drukken. Weer een knopje minder.CKi5 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:35:
Die vraag kreeg ik nooit. Ik heb wel sinds de update dat lane assist aksnog ingrijpt terwijl deze functie uitstaat.ApC_IcE schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:47:
[...]
Heeeeerlijke update. Alleen al dat als je lane keeping. Of hoe die ook heet uitzet niet meer “weet je het zeker?” Moet drukken. Weer een knopje minder.
De handrem herken ik. Alhoewel dat nu bij deze update eens niet uitgezet is. De rest herken ik niet. Wel dat de auto op de opruit unlocked als ik langs loop maar dat is na 1 rit weer uitgeschakeld (locatie gebaseerd op slot blijven).Angilo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:36:
Ik heb vannacht weer een update gehad. Ik stond vanochtend in de keuken en hoorde auto op de oprit unlocked worden. Fantastisch die software bij BMW...
Morgen hoef ik pas weer van huis, ik gok dat ik er dan achter kom dat de handrem niet aangetrokken wordt, de spiegels niet automatisch richting de stoep gaan wanneer ik 'm in de achteruit zet en dat ik de auto lock/unlock instellingen moet aanpassen.
Grz D. | GijzenDMA.com
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Waar heb je die nieuwe kaart ingevoerd? Ik dacht namelijk dat betalen via de app in de auto nu via BMW gaat en niet via easypark. Maar weet het ook niet helemaal zeker.alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:18:
Heb sinds een paar maanden een probleem met de parkeer-app. Deze geeft aan dat de betaalmethode niet meer geldig is en dat er nog een betaling openstaat.
De problemen zijn inderdaad ontstaan toen ik een nieuwe credit-card kreeg en er op de oude dus niet meer geïnd kon worden. Toen ik echter na deze melding de nieuwe kaartgegevens heb ingevoerd bleef het probleem bestaan. Telkens weer die melding. Heb de kaartgegevens inmiddels al tig keer ingevoerd, en hoopte dat het misschien na deze update wel zou werken.
Heb de app (Easypark) ook op m'n telefoon staan, en daar werkt hij probleemloos.
Herkent iemand dit probleem?
Grz D. | GijzenDMA.com
In de auto zelf. Als je (in de app in de auto) aangeeft de betaalmethode te willen updaten komt er een QR code in beeld. Deze kun je met de telefoon scannen waarna de parkeerapp in de telefoon het overneemt en je daar de kaartgegevens in kunt voeren.DomiGijzen schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:47:
[...]
Waar heb je die nieuwe kaart ingevoerd? Ik dacht namelijk dat betalen via de app in de auto nu via BMW gaat en niet via easypark. Maar weet het ook niet helemaal zeker.
Dat is gewoon een kwestie van de L/R spiegelselector te verzetten, volgens mij heeft dat niks met de update te maken?Angilo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:36:
de spiegels niet automatisch richting de stoep gaan wanneer ik 'm in de achteruit zet
Dat is inderdaad bij mij twee keer de oplossing geweest. De spiegelselector 1x op L en dan 1x op R drukken en dan werkt het weer. Net zoals dat de oplossing (bij mij) voor het automatisch unlocken bij huis ver genoeg van huis rijden en weer terug is. Rondje om het hofje voor ons huis is bijvoorbeeld niet genoeg.florholvoet schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:40:
[...]
Dat is gewoon een kwestie van de L/R spiegelselector te verzetten, volgens mij heeft dat niks met de update te maken?
Neem contact op met BMW assistance vanuit de auto zelf. Heb hetzelfde probleem gehad en ze hebben het gefixt. Mogelijk helpt een software update ook.alexbl69 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:18:
Heb sinds een paar maanden een probleem met de parkeer-app. Deze geeft aan dat de betaalmethode niet meer geldig is en dat er nog een betaling openstaat.
De problemen zijn inderdaad ontstaan toen ik een nieuwe credit-card kreeg en er op de oude dus niet meer geïnd kon worden. Toen ik echter na deze melding de nieuwe kaartgegevens heb ingevoerd bleef het probleem bestaan. Telkens weer die melding. Heb de kaartgegevens inmiddels al tig keer ingevoerd, en hoopte dat het misschien na deze update wel zou werken.
Heb de app (Easypark) ook op m'n telefoon staan, en daar werkt hij probleemloos.
Herkent iemand dit probleem?