Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-04 22:05
FlipModeNL schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:59:
Het lijkt erop dat sfeerverlichting en adaptieve LED niet bij de i5 standaarduitrusting zijn toegevoegd. Enkel bij de gewone 5 dus?
Was al standaard voor de i5, muv de Business Editions. Maar icm metallic lak wel altijd een verplichte optie. Lijkt nu nog steeds zo te zijn. Vreemde verplichte combinatie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-04 09:18
Nou en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-04 22:38
Geen prijsverlagingen in België?

Ik maak dezelfde configuratie op de BE site en NL site met de volgende configuraties. Dit zouden btw ook mijn opties zijn om te bestellen. Ik rijd momenteel in BMW iX3 LCI van 02/2022 (Impressive met dark shadow pack). Belgische rijder btw.

Btw ik heb dezelfde oefening gemaakt bij Audi, en Audi is ook veel goedkoper en beter uitgerust.

Nu eerst de BMW:

- standaard uitvoering i5e40 berline/sedan
- phytonicblau
- alu velgen 933 (19”)
- kunstleder veganza zwart
- professional pack (NL: Innovation pack)
- comfort pack
- zonnewerend glas
- zonnegordijn met elektrisch bediening achter + Lateraal
- panoramisch dak
- driving assistent pack professional

Totaalprijs BE: 85.475 EUR (dit is btw de basisprijs van een BMW iX xdrive45 incl metallic - zonder opties welteverstaan, wel met 95kw batterij - 408pk en 602km WLTP range)

Totaalprijs NL: 79.360,20 EUR

6.000 eur verschil vind ik toch wel een heel groot verschil.

Btw de iX xDrivve 45 in NL kost basis met metallic 86.413,60 EUR - 1.000eur meer dan in België)
Dus ik begrijp de prijs verschil bij i5 niet.

Nu de A6 sportback e-tron.

Ik vind persoonlijk dat je de A6 wel mag vergelijken met de i5. Dit is altijd geweest en dit blijft nu ook zo. De specs van Audi en BMW zijn vergelijkend. Audi is ook een echte EV, en dus ook meer ruimte binnen en op 800v infrastructuur wat te goede komt met je laadcurve.

Audi (BMW)
- Afmetingen: lbh - 4,928/1.923/1.456 (5.060/1.900/1.516)
- cargo en Max: 502l - 1330l (490l - 785l)
- Frunk: 27l (Bmw: geen)
- netto batterij: 75.8kwh (81.2kwh)
- bruto bat: 83kwh (84.4kwh)
-> ik denk Audi nog wat batterij gaat vrijgeven voor een hogere range.
- WLTP: 627 (626)
- 0-100: 6.0s (6.0s)
- power: 326pk (340pk)
- Charge: 225kwh (206kwh) 22min t.o.v. 26 min opladen naar 80%

Dus vergelijkend in specs.

Laten we nu gaan kijken wat we krijgen als we opties bijzetten. Audi begint voor de S-line aan 67.400 dit t.o.v. bmw is er verschil van 10k in België.

Configuraties die ik zou nemen:
- S-line e-tron (basis batterij dus)
- Pack Platinum (dit is Pack Comfort, Pack Technology plus( voegt extra scherm voor de passagier), adaptieve rijassistent plus, Bang & Olufsen, pack mmi Experienced pro, pack storage, pabo dak met variabele lichtregeling, pack interieur sport)
- pack winter
- pack shadow look pro
- metaalkleur
- 20” velgen (de basis)
- verduisterende zijruiten
- laden: Rechts en links (bmw: rechts)

Totaalprijs 82.829,99eur

Indien ik dezelfde opties aanvink bij bmw voor zowel in BE als NL site, dan ben ik verbaasd dat BMW heel duur is. BMW was altijd duurder dan de Audi maar verschil was nog nooit zo groot.

- in BE: 95.180EUR
- in NL: 89.071EUR

Ik ben zelf een BMW rijder en liefst op een klein
SUV zoals iX3. Maar momenteel is er BMW er niks in die specs en prijsklasse. Wachten op de neue klasse van ix3 kan, maar hopelijk is dit op tijd, want nieuwe bestelling zal in 09/25 gebeuren.

Audi Q6 e-tron sportback is ook een optie, maar is duur tov dezelfde opties tov een A6 e-tron sportback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZvy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 16:13
oGoG schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:11:

Ik vind persoonlijk dat je de A6 wel mag vergelijken met de i5. Dit is altijd geweest en dit blijft nu ook zo. De specs van Audi en BMW zijn vergelijkend. Audi is ook een echte EV, en dus ook meer ruimte binnen en op 800v infrastructuur wat te goede komt met je laadcurve.

Audi (BMW)
- Afmetingen: lbh - 4,928/1.923/1.456 (5.060/1.900/1.516)
- cargo en Max: 502l - 1330l (490l - 785l)
- Frunk: 27l (Bmw: geen)
- netto batterij: 75.8kwh (81.2kwh)
- bruto bat: 83kwh (84.4kwh)
-> ik denk Audi nog wat batterij gaat vrijgeven voor een hogere range.
- WLTP: 627 (626)
- 0-100: 6.0s (6.0s)
- power: 326pk (340pk)
- Charge: 225kwh (206kwh) 22min t.o.v. 26 min opladen naar 80%

Dus vergelijkend in specs.

Laten we nu gaan kijken wat we krijgen als we opties bijzetten. Audi begint voor de S-line aan 67.400 dit t.o.v. bmw is er verschil van 10k in België.

Configuraties die ik zou nemen:
- S-line e-tron (basis batterij dus)
- Pack Platinum (dit is Pack Comfort, Pack Technology plus( voegt extra scherm voor de passagier), adaptieve rijassistent plus, Bang & Olufsen, pack mmi Experienced pro, pack storage, pabo dak met variabele lichtregeling, pack interieur sport)
- pack winter
- pack shadow look pro
- metaalkleur
- 20” velgen (de basis)
- verduisterende zijruiten
- laden: Rechts en links (bmw: rechts)

Totaalprijs 82.829,99eur

Indien ik dezelfde opties aanvink bij bmw voor zowel in BE als NL site, dan ben ik verbaasd dat BMW heel duur is. BMW was altijd duurder dan de Audi maar verschil was nog nooit zo groot.

- in BE: 95.180EUR
- in NL: 89.071EUR

Ik ben zelf een BMW rijder en liefst op een klein
SUV zoals iX3. Maar momenteel is er BMW er niks in die specs en prijsklasse. Wachten op de neue klasse van ix3 kan, maar hopelijk is dit op tijd, want nieuwe bestelling zal in 09/25 gebeuren.

Audi Q6 e-tron sportback is ook een optie, maar is duur tov dezelfde opties tov een A6 e-tron sportback.
De Audi is in mijn ogen niet vergelijkbaar met de i5. Ik stond ook voor de keuze tussen een A6/Q6 of de i5.
Ik heb een testrit gedaan in beide wagens en ik vind niet dat de A6 op hetzelfde niveau staat.
De afwerking is eerder D-segment. Ondanks dat de Audi een puur elektrisch platform is, is de binnenruimte niet gegroeid. De kofferruimte is kleiner tov de Touring (en vreemd genoeg gelijk voor de Sportback en Avant uitvoeringen).

Het komt bij mij over alsof Audi een trucje probeert uit te halen met de naamgeving.
ICE-lijn:
A4–>A5
A6–>A7(?)

EV-lijn:
A4–>A6
A6–>A8(?)

En dan de hoge prijs van de EV (en D-segment afwerking) probeert te verdoezelen door de A6 badge.

Het was niet allemaal slecht en het is zeker geen slechte wagen, maar naar mijn mening geen concurrent van de i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
MoZvy schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:52:
[...]

De Audi is in mijn ogen niet vergelijkbaar met de i5. Ik stond ook voor de keuze tussen een A6/Q6 of de i5.
Ik heb een testrit gedaan in beide wagens en ik vind niet dat de A6 op hetzelfde niveau staat.
De afwerking is eerder D-segment. Ondanks dat de Audi een puur elektrisch platform is, is de binnenruimte niet gegroeid. De kofferruimte is kleiner tov de Touring (en vreemd genoeg gelijk voor de Sportback en Avant uitvoeringen).

Het komt bij mij over alsof Audi een trucje probeert uit te halen met de naamgeving.
ICE-lijn:
A4–>A5
A6–>A7(?)

EV-lijn:
A4–>A6
A6–>A8(?)

En dan de hoge prijs van de EV (en D-segment afwerking) probeert te verdoezelen door de A6 badge.

Het was niet allemaal slecht en het is zeker geen slechte wagen, maar naar mijn mening geen concurrent van de i5.
Ik geef je gelijk maar niet over de gehele lijn. Ik heb natuurlijk nog niet gereden met de i5 of de A6 e-tron. Andere optie is de eqe van Mercedes. Maar opnieuw het is geen bmw.

Ik las hier ergens ook dat de i5 geen dubbel beglazing heeft, de ix3 heeft dit wel en is heel stil van binnen.

Ik vraag mij of iemand van de ix3 overgeschakeld is naar i5 en wat de bevindingen zijn hierin.

Ik heb al veel bmw’s versleten, 3 serie, 5 serie, x1, M3 en nu iX3. Maar ik heb ook een Audi A4 gehad en Volvo XC60, Audi A1 en A3, Skoda superb en wat nog allemaal. Ik ben ook btw moto fanaat maar geen bmw motor fanaat.

Goh als de prijs in BE ook zakt, dan ga ik voor de i5 touring.

[ Voor 7% gewijzigd door oGoG op 01-02-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
En waarom bevindt Audi niet in de E segment, autojournalisten zeggen van wel .

https://topgear.nl/autoni...ktrische-sedan-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZvy
oGoG schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:44:
En waarom bevindt Audi niet in de E segment, autojournalisten zeggen van wel .

https://topgear.nl/autoni...ktrische-sedan-nederland/
Autojournalisten zeggen inderdaad van wel. Mijn mening is dat de A6 er qua afwerking niet thuishoort.
Ik zou zeggen, ga er zelf eens een ritje mee maken. :).
Ik rij momenteel met een A4 Avant en vind de afwerking van de A4 beter dan de A6 qua materiaalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:38
Heeft het nu om de navigatie via een USB stick te updaten? Volgens mij update de auto zelf ook de navigatie?

Als ik de BMW download manager installeer op mijn laptop zegt hij wel "update beschikbaar" bij mijn auto, maar volgens mij heeft de auto laatst zelf ook al wat geupdate :?

Nu heb ik een 64GB USB stick gevonden, maar nog zegt de software "onvoldoende vrij geheugen".

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
MoZvy schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:07:
[...]

Autojournalisten zeggen inderdaad van wel. Mijn mening is dat de A6 er qua afwerking niet thuishoort.
Ik zou zeggen, ga er zelf eens een ritje mee maken. :).
Ik rij momenteel met een A4 Avant en vind de afwerking van de A4 beter dan de A6 qua materiaalgebruik.
Dat ga ik zeker doen, maar als prijs in BE ook naar beneden gaat dan neem ik sowieso BMW.

Zoals ik al zei heb ik al wat BMWs gehad doorheen de tijd. Het zijn nog steeds fijne wagens maar de ziel van vroeger in de jaren 80/90/00 zijn toch al weg. Maar ze staan nog steeds voor op anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 18:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Grolsch schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:20:
Heeft het nu om de navigatie via een USB stick te updaten? Volgens mij update de auto zelf ook de navigatie?

Als ik de BMW download manager installeer op mijn laptop zegt hij wel "update beschikbaar" bij mijn auto, maar volgens mij heeft de auto laatst zelf ook al wat geupdate :?

Nu heb ik een 64GB USB stick gevonden, maar nog zegt de software "onvoldoende vrij geheugen".
Vroeg mij dit ook af, lijkt erop alsof de auto de gehele update zelf download? Oude G21 downloadde zelf alleen de BENELUX kaarten, rest van Europa liep via de USB install.
Heb meerdere grote usb sticks, maar geen usb-c sticks vrij voor dit doel.....

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:36
oGoG schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik geef je gelijk maar niet over de gehele lijn. Ik heb natuurlijk nog niet gereden met de i5 of de A6 e-tron. Andere optie is de eqe van Mercedes. Maar opnieuw het is geen bmw.

Ik las hier ergens ook dat de i5 geen dubbel beglazing heeft, de ix3 heeft dit wel en is heel stil van binnen.

Ik vraag mij of iemand van de ix3 overgeschakeld is naar i5 en wat de bevindingen zijn hierin.

Ik heb al veel bmw’s versleten, 3 serie, 5 serie, x1, M3 en nu iX3. Maar ik heb ook een Audi A4 gehad en Volvo XC60, Audi A1 en A3, Skoda superb en wat nog allemaal. Ik ben ook btw moto fanaat maar geen bmw motor fanaat.

Goh als de prijs in BE ook zakt, dan ga ik voor de i5 touring.
Ik ben er 'zo een' die is overgestapt van een iX3 (LCI) naar een i5 Touring. Ik had een voorraadmodel gekocht want op dit moment worden er serieuze kortingen gegeven en levering eind deze maand. Echter toen afgelopen week de berichtgeving kwam dat vanaf maart de geüpdate versies komen van de i5 (ca 10% meer range, 5K prijsverlaging en kleine interieur updates) was ik wel zuur. De dealer heeft zonder dat ik daar expliciet om heb gevraagd een alternatief voorstel gedaan voor een nieuwe en de mogelijkheid gegeven de huidige overeenkomst te annuleren. Dat is nu klantenbinding en heb ja gezegd. Het enige nadeel is wat langer wachten op de Touring maar dat is eigenijk niet echt een nadeel.

De motivatie om voor de Touring te gaan is voor mij best een eenvoudige; ik heb tot en met 2015 een 5-serie Tourings gereden. Eerst de 525D E61 met de zes-in-lijn en daarna de F11 525, de viercilinder met turbo. Die laatste was echt de fijnste auto ooit. Daarna ben ik overgestapt naar elektrisch rijden en na 2 model S-sen weer terug naar BMW omdat deze een redelijk aanbod had in de vorm van de iX3.

Met de iX3 ben ik eigenlijk nooit iets tekort gekomen, hooguit de wens om wat verder te kunnen rijden op een acculading tijdens de vakanties maar dat is voor mij geen reden om een auto niet te kopen voor de enkele keren per jaar. Daarnaast was de toegepaste techniek in de iX3 ten tijde van het op de markt komen ervan al enigszins achterhaald en is de laadsnelheid te laag. Ik heb wel getwijfeld over de aanschaf van de Touring want de value for money was in mijn optiek wel erg scheef. Natuurlijk weet je bij BMW dat je nooit te weinig betaald maar dit klopte gewoon niet. Daarnaast is de auto wel erg groot en de actieradius zeker niet grensverleggend. Dus of de prijs moest omlaag of de spec's verbeterd was mijn conclusie en dat is nu het geval.

De i5 Touring die nu aanstaande is, is dus inclusief de update in Oxidgrau M-sport pro uitvoering met de 20" wielen en dynamisch adaptief onderstel professional (met meesturende achterwielen), Pano-dak, trekhaak, B&W-geluidsinstallatie, als belangrijkste opties. Het dynamische onderstel was voor mij een must vanwege de grootte van de auto. De draaicirkel wordt verkleind van 12,7 meter naar 10,3 meter (of ongeveer deze getallen) en dat scheelt enorm naast de verbetering van de algehele rijdynamiek. Inclusief de genoemde opties en wielen is de WLPT gesteld op 551km. Mijn ervaringen met BMW (we hebben ook een MINI SE en hadden twee jaar een i4 edrive40) is dat de afwijking ten opzichte van de WLPT niet bijster groot zijn; jaargemiddeld max 15% en voor ons betekent dit dat de i5 Touring een geweldig vervoersmiddel zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThibautVos
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:59
The DeZ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:57:
[...]

De i5 Touring die nu aanstaande is, is dus inclusief de update in Oxidgrau M-sport pro uitvoering met de 20" wielen en dynamisch adaptief onderstel professional (met meesturende achterwielen), Pano-dak, trekhaak, B&W-geluidsinstallatie, als belangrijkste opties. Het dynamische onderstel was voor mij een must vanwege de grootte van de auto. De draaicirkel wordt verkleind van 12,7 meter naar 10,3 meter (of ongeveer deze getallen) en dat scheelt enorm naast de verbetering van de algehele rijdynamiek. Inclusief de genoemde opties en wielen is de WLPT gesteld op 551km. Mijn ervaringen met BMW (we hebben ook een MINI SE en hadden twee jaar een i4 edrive40) is dat de afwijking ten opzichte van de WLPT niet bijster groot zijn; jaargemiddeld max 15% en voor ons betekent dit dat de i5 Touring een geweldig vervoersmiddel zal zijn.
Kon jij de update dan nog met Oxid Grau bestellen? Want ik dacht dat deze kleur geschrapt was vanaf maart 2025...

{edit} ik zie nu dat in NL die kleur nog wel leverbaar is, en in BE niet... vreemde keuze van BMW {edit}

[ Voor 4% gewijzigd door ThibautVos op 03-02-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
ThibautVos schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Kon jij de update dan nog met Oxid Grau bestellen? Want ik dacht dat deze kleur geschrapt was vanaf maart 2025...

{edit} ik zie nu dat in NL die kleur nog wel leverbaar is, en in BE niet... vreemde keuze van BMW {edit}
Ik ben natuurlijk direct gaan kijken en inderdaad onverklaarbaar waarom Oxidgrau geen optie is in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
The DeZ schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Ik ben er 'zo een' die is overgestapt van een iX3 (LCI) naar een i5 Touring. Ik had een voorraadmodel gekocht want op dit moment worden er serieuze kortingen gegeven en levering eind deze maand. Echter toen afgelopen week de berichtgeving kwam dat vanaf maart de geüpdate versies komen van de i5 (ca 10% meer range, 5K prijsverlaging en kleine interieur updates) was ik wel zuur. De dealer heeft zonder dat ik daar expliciet om heb gevraagd een alternatief voorstel gedaan voor een nieuwe en de mogelijkheid gegeven de huidige overeenkomst te annuleren. Dat is nu klantenbinding en heb ja gezegd. Het enige nadeel is wat langer wachten op de Touring maar dat is eigenijk niet echt een nadeel.

De motivatie om voor de Touring te gaan is voor mij best een eenvoudige; ik heb tot en met 2015 een 5-serie Tourings gereden. Eerst de 525D E61 met de zes-in-lijn en daarna de F11 525, de viercilinder met turbo. Die laatste was echt de fijnste auto ooit. Daarna ben ik overgestapt naar elektrisch rijden en na 2 model S-sen weer terug naar BMW omdat deze een redelijk aanbod had in de vorm van de iX3.

Met de iX3 ben ik eigenlijk nooit iets tekort gekomen, hooguit de wens om wat verder te kunnen rijden op een acculading tijdens de vakanties maar dat is voor mij geen reden om een auto niet te kopen voor de enkele keren per jaar. Daarnaast was de toegepaste techniek in de iX3 ten tijde van het op de markt komen ervan al enigszins achterhaald en is de laadsnelheid te laag. Ik heb wel getwijfeld over de aanschaf van de Touring want de value for money was in mijn optiek wel erg scheef. Natuurlijk weet je bij BMW dat je nooit te weinig betaald maar dit klopte gewoon niet. Daarnaast is de auto wel erg groot en de actieradius zeker niet grensverleggend. Dus of de prijs moest omlaag of de spec's verbeterd was mijn conclusie en dat is nu het geval.

En wat met geluidsisolatie van iX3 tov bmw i5. Ik wil zeker niet achteruitgaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The DeZ
oGoG schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:24:
[...]

En wat met geluidsisolatie van iX3 tov bmw i5. Ik wil zeker niet achteruitgaan :)
Voor zover ik het heb kunnen ervaren zit er geen merkbaar verschil tussen de modellen. Het is eerder afhankelijk van het merk/type band wat het verschil maakt qua geluid. Ik heb in diverse i5's gereden met zomer en winterbanden en mijn eigen auto met zomer- en winterbanden en daarin zitten wel variaties maar niet doorslaggevend voor de een of de ander. Wat betreft passeergeluid van andere weggebruikers heb ik geen blijvende indruk dat dit in de i5 slechter is oi.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Tortelli schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Vroeg mij dit ook af, lijkt erop alsof de auto de gehele update zelf download? Oude G21 downloadde zelf alleen de BENELUX kaarten, rest van Europa liep via de USB install.
Heb meerdere grote usb sticks, maar geen usb-c sticks vrij voor dit doel.....
Enig juiste antwoord. Heb het nagevraagd bij BMW. Voor in Nederland geleverd geldt Benelux OTA. Kaarten van Europa zitten er wel in maar zullen ( selectief - landkeuze) via USB een update kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-04 20:15
P2void19noPP schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:32:
[...]

Enig juiste antwoord. Heb het nagevraagd bij BMW. Voor in Nederland geleverd geldt Benelux OTA. Kaarten van Europa zitten er wel in maar zullen ( selectief - landkeuze) via USB een update kunnen krijgen.
Mijn i5 (en daarvoor mijn i4 en 320e LCI) lijkt wel OTA kaart updates te krijgen van landen buiten de Benelux, maar alleen als je ook daadwerkelijk in die landen rijdt. Ik krijg (soms tot ergernis aan toe) zodra ik in het buitenland rijd om de haverklap een melding dat de kaarten zojuist ge-update zijn.

Zou dat een bepaald service abbo zijn die standaard is aangevinkt bij de leasemaatschappij of heeft iedereen deze mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kaart geupdate via USB-C stick gister, echter lijkt het erop dat er niets is veranderd bij mij. Als Versie staat gewoon Road Map Europe Joy 2025-1, dat stond er ook al voordat ik hem installeerde.
Zou het kunnen dat hij een deel gewoon van internet afhaalt wanneer nodig, en ik met deze install nu alles offline erop gezet heb?
Bij de G21 kon je duidelijk zien dat hij Benelux had gedownload als nieuwere versie en de rest van de EU er nog opstond van een vorige generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Tigger1531 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:41:
[...]
Zou dat een bepaald service abbo zijn die standaard is aangevinkt bij de leasemaatschappij of heeft iedereen deze mogelijkheid?
Heb dit met m'n 4 maanden oude (niet geleasde) G05 ook, is dus waarschijnlijk een feature van BMW.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

oGoG schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Ik heb de iX3 een jaar gereden en 2x een i5 als vervangend vervoer meegekregen. Ik merkte geen verschil in het rijden op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
PWM schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:51:
[...]

Ik heb de iX3 een jaar gereden en 2x een i5 als vervangend vervoer meegekregen. Ik merkte geen verschil in het rijden op de snelweg.
Bedankt om te delen, binnenkort ga ik enkele wagens testen, zowel sedan/break als suv’s. Spijtig dat mijn budget de vernieuwde iX45 xdrive niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiAfU7wtW5jDn7O9f7mkGCehtz0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p3E2xX9oyvsyJQf4hcRhyvQ5.png?f=fotoalbum_large

Het verjaardagscadeautje is aanstaande. Ben alvast aan het kijken naar wat accessoires zoals een kofferbakmat met bumperbeschermer; wij hebben namelijk een flinke hond die achterin mee moet kunnen. Zijn er hier al i5 Touring rijders die tips hebben voor een dergelijke mat of voorziening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-Kees
The DeZ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:41:
[Afbeelding]

Het verjaardagscadeautje is aanstaande. Ben alvast aan het kijken naar wat accessoires zoals een kofferbakmat met bumperbeschermer; wij hebben namelijk een flinke hond die achterin mee moet kunnen. Zijn er hier al i5 Touring rijders die tips hebben voor een dergelijke mat of voorziening?
Ik heb een kofferbakmat van Gledring: https://www.winparts.nl/i...diesel-2023/p1984242.html

Volgens mij hebben ze daar ook nog een extra mat bij die de bumper beschermd. Pasvorm is perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyTJL9RsX8WDGIIKp8nqYbbSPUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAgYiLLotRFQLILQzUJgA1ik.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-04 23:02
The DeZ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:41:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Wij hebben een Alaskan Malamute en hebben deze bench gekocht. Past op de millimeter:
https://www.4pets-product...r.html#custom-html-7l(PRO noir 3 Large)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wana-krImRO4ftZXq6JrLLyDLL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9mVY1H736CMjto5nwHav6iL.jpg?f=fotoalbum_large

Past met wat moeite nog best wat naast ook. Anders zit je daarmee dat je heel je kofferbak kwijt bent aan de hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@Jan-Kees en @dedeurwaarder: Dank voor jullie reply! Ik ga vandaag direct even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

JaQ

Ik heb deze. Vergelijkbaar qua ruimte met @dedeurwaarder . Gaat een vizsla in (schofthoogte 62cm). Heb ook zo’n mat er bij voor over de bumper.

Ik heb voor een bench gekozen omdat onze hond graag door modder en de sloot gaat. Anders is de kofferbak een grote bende en gaat stinken. Nu eens in de maand (of zo) het matje uit de bench in de was.

Beste advies staat bij de omschrijving: ga er langs om te passen. Zowel voor de hond als de bench.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:08
👋 Net een bestelling voor een full option i5 m-sport sedan in frozen pure grey geplaatst. Ik rij nu nog in een Polestar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-04 19:53
Jan-Kees schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:42:
[...]

Ik heb een kofferbakmat van Gledring: https://www.winparts.nl/i...diesel-2023/p1984242.html

Volgens mij hebben ze daar ook nog een extra mat bij die de bumper beschermd. Pasvorm is perfect.

[Afbeelding]
Mooi! Alleen vind ik de optie voor de bumper bescherming niet. Heb je daar een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
Fesjes schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Mooi! Alleen vind ik de optie voor de bumper bescherming niet. Heb je daar een link van?
Ik heb zelf de bumperbescherming niet, maar kijk eens hier: https://www.venderparts.n...assend-voo-154330072.html

GL1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAG16
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-04 23:55
Bestelling is geplaatst: Touring, M Sport Pro (rode remmen :)), Sophistograu, 20 inch 938M, B&W Sound, innovation- en comfortpack, getint glas en trekhaak.

Huidige meer 'marktconforme' prijs icm met 556 WLTP (deze config) was in the end bepalend voor weer een BMW. Audi vind ik qua interieur echt minder mooi en 'mijn' runner up was de Polestar 3.

Ik laad huidige IX3 altijd naar 100% en de accu kent na 130.000km geen merkbare degradatie. Ik maak me dus ook niet zo'n zorgen voor de I5. Ik rij ~1000km per week en de keren dat de auto in NL aan een snellader hangt zijn op een hand te tellen. Als dan 5 min zeg maar...

Wel heb ik nog een vraag over DC laden ~80% en >2 keer op een dag. Op vakanties laad ik de IX3 uiteraard vaker op een dag en schiet deze wel eens voorbij aan de 80%. Dit kan dus probleemloos meermaals. Is dit wel nog een probleem met de i5 wat ik eerder op dit forum las?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 09:28
Nee, geen issues gezien met onze wintersport trip. We hebben 4 of 5 keer aan de DC geladen met soms over 80%.Ik las ooit deze claim https://www.i5talk.com/th...times-then-ac-charge.349/ maar wordt gezien als broodje aap (onwaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAG16
  • Laatst online: 21-04 23:55
La_Pazz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:11:
Nee, geen issues gezien met onze wintersport trip. We hebben 4 of 5 keer aan de DC geladen met soms over 80%.Ik las ooit deze claim https://www.i5talk.com/th...times-then-ac-charge.349/ maar wordt gezien als broodje aap (onwaar).
Thx, pfff gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
La_Pazz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:11:
Zou heel mooi zijn als dit inderdaad niet van toepassing is op de i5, maar ik heb dit zelf 2x gehad met mijn vorige auto, een i4. Dus helaas niet helemaal een broodje aap verhaal….

• Grolsch
Weet iemand van jullie hoe ik ervoor zorg dat mijn rechterspiegel niet naar beneden draait bij het achteruit rijden :?

Dit vind ik erg irritant, en vooral bij mij thuis moet ik een muur rechtsachter in de gaten houden, en dat zie ik dus niet omdat de spiegel naar beneden draait als ik de auto in de achteruit stand zet.

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:58
Grolsch schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:52:
Weet iemand van jullie hoe ik ervoor zorg dat mijn rechterspiegel niet naar beneden draait bij het achteruit rijden :?

Dit vind ik erg irritant, en vooral bij mij thuis moet ik een muur rechtsachter in de gaten houden, en dat zie ik dus niet omdat de spiegel naar beneden draait als ik de auto in de achteruit stand zet.
Spiegelverstelkeuzeschakelaar naar rechts zetten.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DomiGijzen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Spiegelverstelkeuzeschakelaar naar rechts zetten.
Inderdaad, dat was hem 8)7 8)7
Ik had alle menu's doorzocht, maar blijkbaar hebben ze daar dus wel een fysieke knop voor O-)

Ik snap het plaatje op de knop eigenlijk nog niet, het lijkt op een spiegel die naar beneden klapt, en als je hem op die stand zet klapt hij dus niet naar beneden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:11

florholvoet

aka F0x.be

De knop heeft een dubbele functie, hij dient ook om te kiezen welke spiegel je wilt verstellen.
Dit is niet intuïtief, maar eenmaal je het weet wel erg handig. Het staat ook uitgelegd in de handleiding trouwens.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Functie zat al op de E46 ;)
DAG16 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:21:
Bestelling is geplaatst: Touring, M Sport Pro (rode remmen :)), Sophistograu, 20 inch 938M, B&W Sound, innovation- en comfortpack, getint glas en trekhaak.

Huidige meer 'marktconforme' prijs icm met 556 WLTP (deze config) was in the end bepalend voor weer een BMW. Audi vind ik qua interieur echt minder mooi en 'mijn' runner up was de Polestar 3.

Ik laad huidige IX3 altijd naar 100% en de accu kent na 130.000km geen merkbare degradatie. Ik maak me dus ook niet zo'n zorgen voor de I5. Ik rij ~1000km per week en de keren dat de auto in NL aan een snellader hangt zijn op een hand te tellen. Als dan 5 min zeg maar...

Wel heb ik nog een vraag over DC laden ~80% en >2 keer op een dag. Op vakanties laad ik de IX3 uiteraard vaker op een dag en schiet deze wel eens voorbij aan de 80%. Dit kan dus probleemloos meermaals. Is dit wel nog een probleem met de i5 wat ik eerder op dit forum las?
Dure optie maar bijzonder prettig: adaptief onderstel, dan krijg je direct de meesturende achteras mee die de draaicircel fors verkort.

[ Voor 95% gewijzigd door Tortelli op 21-02-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Weet iemand of je in de i5 met een “bmw security pro” systeem ook altijd een separate security tag mee moet nemen (ook bij gebruik van digital key plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
_--[]--__ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:10:
Weet iemand of je in de i5 met een “bmw security pro” systeem ook altijd een separate security tag mee moet nemen (ook bij gebruik van digital key plus)?
Wat ik hier lees wel. Lijkt me erg onhandig. Zeker met meerdere gebruikers en überhaupt keyless is er dan niet meer. Dan zou ik voor een ander klasse 5 alarm kiezen. Bij mij zit er ene van faringwell in. Zonder extra keys/tags. Wel los systeem bovenop het standaard klasse 3 alarm met doormelding maar securitas. En code knop in de auto voor als deze geblokkeerd wordt.

https://lojack.eu/wp-cont.../03/BMW_Pro_DUTCH_c-1.pdf

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-04 23:02
Tortelli schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:56:
Functie zat al op de E46 ;)

[...]

Dure optie maar bijzonder prettig: adaptief onderstel, dan krijg je direct de meesturende achteras mee die de draaicircel fors verkort.
Het meesturende achteras heeft me gered in de parkeergarage bij AFAS in scheveningen. Dat was toch even billenknijpen met deze tank, maar ben er heelhuids doorheen gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 12:21
DomiGijzen schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:59:
[...]

Wat ik hier lees wel. Lijkt me erg onhandig. Zeker met meerdere gebruikers en überhaupt keyless is er dan niet meer. Dan zou ik voor een ander klasse 5 alarm kiezen. Bij mij zit er ene van faringwell in. Zonder extra keys/tags. Wel los systeem bovenop het standaard klasse 3 alarm met doormelding maar securitas. En code knop in de auto voor als deze geblokkeerd wordt.

https://lojack.eu/wp-cont.../03/BMW_Pro_DUTCH_c-1.pdf
ook makkelijk via de app te bedien van Faringwell. Ik zet hem nog wel eens op geblokkeerd als ik lang (vakantie bv) geparkeerd sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
dencoupe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:01:
[...]

ook makkelijk via de app te bedien van Faringwell. Ik zet hem nog wel eens op geblokkeerd als ik lang (vakantie bv) geparkeerd sta.
Net bericht van de dealer gekregen dat het opheffen van de blokkade na een alarm ook met de mobiele app van bmw security kan en de tag dus niet noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 14:00
Momenteel zijn wij ons aan het orienteren op een nieuwe lease auto. Shortlist is eigenlijk terug gebracht tot een id7 en i5 (beiden touring/er). Id7 hebben we afgelopen weekend proef gereden en de i5 staat voor komend weekend op de planning.

Spoiler alert: de i5 zal van goede huize moeten komen om de (voorlopige) eerste plek over te nemen.

I5 zou mijn eerste BMW worden (altijd Volkswagen gereden, is dus bepaalde bias), dus loop vast in het ‘klassieke’ oerwoud van opties/pakketten en afhankelijkheden.

Ben zeker niet op zoek naar een volledig speced-out auto, maar wel een aantal ‘minimum’ comfortwensen. Hopijk kunnen ervaringsdeskundigen (jullie?) me hierbij helpen.

Uitgangspunt: i5 40 eDrive Business

Gewenste opties/comfort:
- Metallic lak (hier kom ik zelf nog uit!)
- Adaptive cruise Control (Drive Assistent Plus?)
- stoelverwarming voorstoelen (standaard?)
- elektrisch verstelbare voorstoelen (Comfort Pack?) hebben deze altijd geheugenfunctie?
- eventueel stoelmassage (moet je dan naar de comfortstoelen bovenop Comfortpack)?
- achteruitrijcamera /parkeersensoren (standaard?)
- alarm klasse 3 (verplicht via leasemaatschappij; standaard?)

Zijn er verder nog andere opties die zeer aan te raden zijn, maar zich verstoppen in allerlei pakketten? Zaken als shadowline (hele mooi, meer enkel op M-line), panoramisch dak, etc zijn me de meerprijs absoluut niet waard.

Zijn er hier verder mensen die ook de vergelijking id7/i5 genaakt hebben? Wat zijn jullie ervaringen en welke keuze is uiteindelijk gemaakt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
PRoeske schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:13:
Momenteel zijn wij ons aan het orienteren op een nieuwe lease auto. Shortlist is eigenlijk terug gebracht tot een id7 en i5 (beiden touring/er). Id7 hebben we afgelopen weekend proef gereden en de i5 staat voor komend weekend op de planning.

Spoiler alert: de i5 zal van goede huize moeten komen om de (voorlopige) eerste plek over te nemen.

I5 zou mijn eerste BMW worden (altijd Volkswagen gereden, is dus bepaalde bias), dus loop vast in het ‘klassieke’ oerwoud van opties/pakketten en afhankelijkheden.

Ben zeker niet op zoek naar een volledig speced-out auto, maar wel een aantal ‘minimum’ comfortwensen. Hopijk kunnen ervaringsdeskundigen (jullie?) me hierbij helpen.

Uitgangspunt: i5 40 eDrive Business

Gewenste opties/comfort:
- elektrisch verstelbare voorstoelen (Comfort Pack?) hebben deze altijd geheugenfunctie?
- eventueel stoelmassage (moet je dan naar de comfortstoelen bovenop Comfortpack)?

Zijn er verder nog andere opties die zeer aan te raden zijn, maar zich verstoppen in allerlei pakketten? Zaken als shadowline (hele mooi, meer enkel op M-line), panoramisch dak, etc zijn me de meerprijs absoluut niet waard.

Zijn er hier verder mensen die ook de vergelijking id7/i5 genaakt hebben? Wat zijn jullie ervaringen en welke keuze is uiteindelijk gemaakt?

Alvast bedankt!
Ben benieuwd naar je ervaring en wat je precies zoekt. Je vergelijkt hier, naar mijn idee, wel twee verschillende categorieën. ID7 full Option is net iets duurder dan een i5 met helemaal niks.

Persoonlijk zou ik zeker voor een upgrade qua audio gaan. Parking plus (camera's rondom) is handig met dit formaat auto's. Maar je hebt parking assist standaard met sensoren.
De rest is eigenlijk luxe wat je persoonlijk moet afwegen.

-Nee, is optie.

-Ja, in het plus pakket.

-Ja.

-Ja, in comfort pack. Zover ik begrijp niet standaard. En het is ook niet duidelijk of de passagiersstoel inclusief is. Check dit als het van belang is.

-Is niet leverbaar op deze auto.

-Ja is standaard.

-Is standaard. Maar hier geldt wel, klik je wat opties aan om op dat gebied even compleet te zijn als de iD7, dan kom je snel boven de 85k wat meestal leidt tot alarmklasse 5.

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 14:00
Dankjewel voor de toelichting.

Ik ben me er van bewust dat er best een prijsverschil is (ca. 10k), vandaar dat ik ook aangeef dat de i5 van goede huize moet komen om boven de id7 te komen.

Tegelijkertijd, op basis van wat ik bij de dealer heb gezien/gevoeld vind ik het mogelijk interessant genoeg om de meerprijs er voor over te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The DeZ
@PRoeske

Ik persoonlijk vind de meerprijs voor de i5 het meer dan waard. Ik ben misschien ook niet zo objectief...;-) maar ben van mening dat wanneer je toch geld uitgeeft, ruwweg tussen de 75-100K, je vooral ook iedere keer dat je instapt ook ervaart waar je jouw geld aan hebt uitgegeven.

Mijn collega is meer van het type 'boekhouder' en heeft gekozen voor de iD7 Pro; een meer functionele keuze. Verder niets op aan te merken, behoudens dat ik de iD7 gewoon op geen enkele manier mooi kan vinden maar dat is subjectief. De iD7 doet veel dingen beter dan de i5 zoals range (weliswaar deels door de grotere batterij), meer ruimte op de achterbank en de laadcurve is minstens net zo goed als bij de i5. Maarrrr........het is geen i5 Touring! De road presence, de rijbeleving, het stuurgevoel, etc. maakt het voor mij een eenvoudige keuze en ja, het is voor een zeker deel ook meer emotie dan ratio. Het feit dat er door BMW nu met dikke kortingen wordt gesmeten maakt de keuze alleen maar makkelijker.

Dus met een iD7 doe je jezelf helemaal niks tekort, sterker nog: wanneer je jezelf een dergelijk vervoersmiddel kunt veroorloven dan heb je het gewoon erg goed. Wil je jezelf net een beetje meer verwennen en iedere keer met een blije bakkes rondrijden, kies dan voor de i5. Die meerkosten ben je vergeten zodra je de showroom uitrijdt. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tor93
  • Laatst online: 27-02 21:05
Hoi beste I5 rijders. Enige tijd geleden gaf ik jullie al aan dat er storingen voor komen in mijn BMW i5 . Helaas wordt het er niet beter op na verschillende reviews op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet de enige BMW i5 bezitter ben wie last heeft van deze storingen . De BMW is nu zelfs al een keer tijdens het rijden stil gevallen en gaf meerdere waarschuwingen af dat er problemen zijn met de accu en dat er problemen zijn met de aandrijving. Dit is voor matig voor z’n auto van meer kan 100K nieuw prijs . Na verschillende software updates en de auto meerder malen tijdens het laden naar brandende lucht stonk was er volgens de dealer en BMW niets aan de hand . Echter blijkt nu het systeem constant vol te zitten met fouten en storingen echter wordt dit in de garantie termijn niet kenbaar gemaakt aan mij als klant waar het nu om gaat . Het is een complex verhaal krijg ik te horen . Echter heeft BMW enkele weken geleden zelf aangegeven dat er niets mis was met de auto , maar naar 1 dag nieuw software te hebben geïnstalleerd bleek dat de storingen in de auto zich opnieuw voordeden. Sterker nog er kwamen nieuwe bij , tot aan stil vallen van het voertuig aan toe . Wel spijtig als je een bijna nieuwe auto aangeschaft en er is een probleem mee die mogelijk niet opgelost kan worden . De auto is wordt momenteel voor de zoveelste keer uitgelezen maar vorige keer kwam er niets naar voren ook niet door BMW zelf wie mij gerust stelde dat het voertuig in perfecte conditie verkeerde. ( er was niets mee aan de hand ) Echter blijkt dit dus niet waar te zijn . Nu komt het dus aan op de wettelijke garantie die nog op het voertuig zit , ik ben er van overtuigd dat de desbetreffende BMW dealer er alles aan doet om dit goed op te lossen alleen is ze dit de laatste half jaar niet gelukt om de problemen op te lossen en dat is spijtig want er komen continu meldingen naar voren neem contact op met BMW specialist ( die denken nu daar heb je hem weer ) . Zijn er in de toekomst mensen wie soortgelijke problemen hebben post dan even een berichtje want ik heb al een paar soort gelijke reviews gevonden maar daar staat geen specifieke informatie in vermeld.

Probleem - auto stinkt naar verbrande lucht tijdens het laden

Probleem - spanning verlies / ook bij laden telefoon

Probleem - deuren blokkeren / ramen gaan vanzelf open

Probleem - kofferbak gaat niet open of half open

Probleem - dakzonnescherm blokkeert

Probleem - auto geeft waarschuwingen af en valt uit in zijn aandrijving

Probleem - alarm gaat zo maar af

Probleem - BMW spraak herkenning doet het niet goed geeft aan rij naar rustig plekje ik kan je niet verstaan 🙈 dit is echt belachelijk, of ik wil iemand bellen gaat het systeem je navigeren naar onbekende plaatsen . ( zo kom je wel ergens )

Probleem - auto opent telkens andere menu’s tijdens het aanzetten auto . Wie ik niet bediend heb.

Probleem - energie management

Probleem - waarschuwing lampje bijna botsing blijft branden (achter sensor) , als er niemand achter zit ! En als er iemand op je bumper hangt geeft de sensor niets aan. Nu lijkt het niet meer te werken want ik zie geen lampje meer ik niet als het systeem in werking zou moeten treden .

Nou mijn advies , krijg jullie meldingen of vertrouw je het niet aarzel dan niet om er meteen na te laten kijken want in mijn geval is er van alles aan de hand en blijft het voorlopig in opgelost. En hopelijk valt het binnen de garantie ander heb je met z’n auto echt een dik probleem dan kom je er niet meer van af laten we maar stellen . De markt met elektrische auto ‘s is al verzadigd en de verkoop gaat minder worden de afschrijving op de BMW i5 is gigantisch 55 K in 1 jaar op de nieuw waarde is mij uitgelegd. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben met de BMW i5 , maar aangezien ik meerdere meldingen en vraagstukken gelezen heb over soortgelijke problemen voel ik mij verplicht om dit met jullie te delen. To be continued…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik denk dan echt dat je een maandag morgen model hebt want ik heb 0,0 problemen sinds ik heb heb. (Nu ruim 2 maanden).

Meent niet weg dat dit gigantisch k*t is voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
tor93 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 03:55:
Hoi beste I5 rijders. Enige tijd geleden gaf ik jullie al aan dat er storingen voor komen in mijn BMW i5 . Helaas wordt het er niet beter op na verschillende reviews op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet de enige BMW i5 bezitter ben wie last heeft van deze storingen . De BMW is nu zelfs al een keer tijdens het rijden stil gevallen en gaf meerdere waarschuwingen af dat er problemen zijn met de accu en dat er problemen zijn met de aandrijving. Dit is voor matig voor z’n auto van meer kan 100K nieuw prijs . Na verschillende software updates en de auto meerder malen tijdens het laden naar brandende lucht stonk was er volgens de dealer en BMW niets aan de hand . Echter blijkt nu het systeem constant vol te zitten met fouten en storingen echter wordt dit in de garantie termijn niet kenbaar gemaakt aan mij als klant waar het nu om gaat . Het is een complex verhaal krijg ik te horen . Echter heeft BMW enkele weken geleden zelf aangegeven dat er niets mis was met de auto , maar naar 1 dag nieuw software te hebben geïnstalleerd bleek dat de storingen in de auto zich opnieuw voordeden. Sterker nog er kwamen nieuwe bij , tot aan stil vallen van het voertuig aan toe . Wel spijtig als je een bijna nieuwe auto aangeschaft en er is een probleem mee die mogelijk niet opgelost kan worden . De auto is wordt momenteel voor de zoveelste keer uitgelezen maar vorige keer kwam er niets naar voren ook niet door BMW zelf wie mij gerust stelde dat het voertuig in perfecte conditie verkeerde. ( er was niets mee aan de hand ) Echter blijkt dit dus niet waar te zijn . Nu komt het dus aan op de wettelijke garantie die nog op het voertuig zit , ik ben er van overtuigd dat de desbetreffende BMW dealer er alles aan doet om dit goed op te lossen alleen is ze dit de laatste half jaar niet gelukt om de problemen op te lossen en dat is spijtig want er komen continu meldingen naar voren neem contact op met BMW specialist ( die denken nu daar heb je hem weer ) . Zijn er in de toekomst mensen wie soortgelijke problemen hebben post dan even een berichtje want ik heb al een paar soort gelijke reviews gevonden maar daar staat geen specifieke informatie in vermeld.

Probleem - auto stinkt naar verbrande lucht tijdens het laden

Probleem - spanning verlies / ook bij laden telefoon

Probleem - deuren blokkeren / ramen gaan vanzelf open

Probleem - kofferbak gaat niet open of half open

Probleem - dakzonnescherm blokkeert

Probleem - auto geeft waarschuwingen af en valt uit in zijn aandrijving

Probleem - alarm gaat zo maar af

Probleem - BMW spraak herkenning doet het niet goed geeft aan rij naar rustig plekje ik kan je niet verstaan 🙈 dit is echt belachelijk, of ik wil iemand bellen gaat het systeem je navigeren naar onbekende plaatsen . ( zo kom je wel ergens )

Probleem - auto opent telkens andere menu’s tijdens het aanzetten auto . Wie ik niet bediend heb.

Probleem - energie management

Probleem - waarschuwing lampje bijna botsing blijft branden (achter sensor) , als er niemand achter zit ! En als er iemand op je bumper hangt geeft de sensor niets aan. Nu lijkt het niet meer te werken want ik zie geen lampje meer ik niet als het systeem in werking zou moeten treden .

Nou mijn advies , krijg jullie meldingen of vertrouw je het niet aarzel dan niet om er meteen na te laten kijken want in mijn geval is er van alles aan de hand en blijft het voorlopig in opgelost. En hopelijk valt het binnen de garantie ander heb je met z’n auto echt een dik probleem dan kom je er niet meer van af laten we maar stellen . De markt met elektrische auto ‘s is al verzadigd en de verkoop gaat minder worden de afschrijving op de BMW i5 is gigantisch 55 K in 1 jaar op de nieuw waarde is mij uitgelegd. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben met de BMW i5 , maar aangezien ik meerdere meldingen en vraagstukken gelezen heb over soortgelijke problemen voel ik mij verplicht om dit met jullie te delen. To be continued…
Denk dat je met dit verhaal niet hier moet zijn, maar bij een advocatenkantoor.

Als ik dit zo lees zijn dit niet zomaar 'annoyances', maar vormt die wagen een directe bedreigen voor jezelf en je medeweggebruikers. In sommige staten in de VS hebben ze zogenaamde 'lemon' wetgeving waarbij de fabrikant de auto terug MOET nemen (en je het volledige aankoopbedrag terug krijgt) als de door jou beschreven omstandigheden zich voordoen en de dealer ze niet kan verhelpen.

Weet niet of onze consumentenbescherming hetzelfde is, maar het zou in dit geval zomaar kunnen. Je kunt met die auto eigenlijk de weg niet op, en dat zou je wel mogen verwachten van een auto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:59
Ik heb zelfs wat moeite dit verhaal te geloven eerlijk gezegd. Een midden in de nacht geschreven verhaal met veel taalfouten, allerlei problemen die niet samenhangend lijken en meerdere dingen die mogelijk gevaarlijk zijn. En een BMW dealer die daar dan helemaal niets aan wil doen of zelfs maar wil erkennen.

[ Voor 68% gewijzigd door JTHZZ op 26-02-2025 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
@tor93 Speelt dit vanaf het begin en heb je duidelijk aangegeven dat je de auto wilt inleveren omdat het product niet voldoet? De dealer zal nooit de eerste stap zetten. Ik zou sowieso een advocaat in de hand nemen.

Je geeft aan dat je hetzelfde hebt gelezen in meerdere reviews. Linkje? Al deze problemen los van energiemanagement (iX3) herken ik niet uit reviews/fora. De spraakherkenning herken ik deels maar ook uit vorige modellen. In de 5 serie is die juist een stuk beter.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JTHZZ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:29:
Ik heb zelfs wat moeite dit verhaal te geloven eerlijk gezegd. Een midden in de nacht geschreven verhaal met veel taalfouten, allerlei problemen die niet samenhangend lijken en meerdere dingen die mogelijk gevaarlijk zijn. En een BMW dealer die daar dan helemaal niets aan wil doen of zelfs maar wil erkennen.
Misschien uit frustratie de halve nacht wakker liggend en na een paar glazen Whiskey :).

Serieus: kan me niet voorstellen waarom iemand dit (ook zo gedetailleerd) allemaal zou verzinnen. Kan me daarentegen goed voorstellen dat je er aardig wanhopig van wordt als dit inderdaad waar is.

Hoe de dealer ermee omgaat kan ik niets over zeggen, heb zoiets gelukkig nog nooit bij de hakken gehad. @tor93 heeft het over een 'bijna nieuwe auto'. Ben eigenlijk wel benieuwd wat hiermee bedoeld wordt en welke consequenties dat heeft.

Dus een paar aanvullende vragen aan @tor93 :
  1. Is de auto bij een BMW dealer gekocht (hier de lijst) en zo nee waar dan wel?
  2. Wat versta je onder een 'bijna nieuwe auto'? Hoe oud was hij en hoeveel kilometer was ermee gereden?
  3. Beetje in lijn met bovenstaande: was de auto dealer onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
tor93 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 03:55:
Hoi beste I5 rijders. Enige tijd geleden gaf ik jullie al aan dat er storingen voor komen in mijn BMW i5 . Helaas wordt het er niet beter op na verschillende reviews op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet de enige BMW i5 bezitter ben wie last heeft van deze storingen . De BMW is nu zelfs al een keer tijdens het rijden stil gevallen en gaf meerdere waarschuwingen af dat er problemen zijn met de accu en dat er problemen zijn met de aandrijving. Dit is voor matig voor z’n auto van meer kan 100K nieuw prijs . Na verschillende software updates en de auto meerder malen tijdens het laden naar brandende lucht.......
Dit is wel heel zuur (understatement). Ik zou je wel adviseren om de tijdstippen en omstandigheden van de storingen goed te noteren, filmpjes maken etc. Je zult echt een dossier moeten gaan aanleggen want des te langer het duurt des te minder bereidwillig de andere partij wordt. Of het nu 1000 EUR hebt uitgegeven of het honderdvoudige maakt niet uit.

Goed om te weten (wellicht weet je dit al) en te beseffen dat in Nederland we niet iets kennen als 'wettelijke garantietermijn' omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. De wet (Burgelijk Wetboek 7) schrijft voor dat je recht hebt op een goed product en dat deze zich goed houdt over een gebruikelijke periode. Van een auto mag je verwachten dat deze 20 jaar mee kan gaan mits op een juiste manier gebruikt en onderhouden overeenkomstig de voorschriften van de fabrikant. Ook ligt de bewijslast in de eerste 12 maanden niet bij de koper maar de verkoper. Rechtsbijstandverzekeraar DAS heeft op eenvoudige wijze wat misverstanden geduid: https://www.das.nl/magazi...misverstanden-opgehelderd

Dat gezegd blijft het allemaal gewoon ruk, kost het heel veel tijd en ontneemt je ook het rijplezier wat je zou moeten hebben met een nieuwe auto. Hopelijk een snelle en definitieve oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tor93
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOHzOUMpTDoSsU_ioo2bbJvEXPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEFt6HuKF0JqvAZXOb40YCT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9OKmUgCGZ17eXLrOJMKcai7L3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbZlGZWwrEuakJx2CPKxdNZX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnUeA6kRvs9Psj8NtxEv1hw8Oi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoUFKBtKgYt74bUH1vUYJlA8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUsp1E0yDvxE6N4tS7jIISXHm10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZpmGeGY8HezVYOVTL1TYKf6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tor93
Niets is hier op taalfouten of iets dergelijks gebaseerd, ook volgende foto’s zijn recent , er zijn ook ook tijdstippen en dagen aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tor93 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:25:
Niets is hier op taalfouten of iets dergelijks gebaseerd, ook volgende foto’s zijn recent , er zijn ook ook tijdstippen en dagen aanwezig.
De taalfouten zitten ook niet in de auto, maar jouw bericht is in extreem slecht Nederlands geschreven wat het niet makkelijker maakt je verhaal te begrijpen. Helaas val je ook een beetje in het standaard communicatiepatroon van het compleet negeren van vragen die mensen stellen adhv jouw bericht. Ik hoop dat je dat in communicatie met de dealer anders aanpakt, maar voor hier werpt het de vraag op hoe veel nut verdere discussie heeft.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tor93
Disscussie is hier niet van belang , ik ben benieuwd of er hier op dit platform meer gebruikers zijn met eventuele zelfde storingen.

Ik ben een gigantische liefhebber van het merk en heb al vele BMW versleten echter zoiets als nu heb ik nog nooit eerder meegemaakt ook wordt dit aangegeven door BMW dealer zelf . Ik leest helaas ook op andere forums soort gelijke berichten . Vandaar dat ik er vanuit ga dat er meerdere mensen met soortgelijke ervaringen hebben en misschien met een oplossing kunnen komen of goed bedoelt advies . Inderdaad zijn de storingen niet allemaal tegelijk geweest er zit inderdaad tijd / fases tussen maar ze komen helaas terug in de auto . Aangegeven wordt nu dat er veel mis is met de auto door desbetreffende BMW specialist. Ik ben benieuwd wat het brengt . Ik begrijp eigenlijk de reacties niet echt , advocaat etc . Dat lost toch niets op . Mooi zou zijn er een oorzaak geconstateerd wordt dat is helaas tot nu toe niet het geval . En inderdaad dan ben je als auto bezitter wel even aan je lot overgelaten.
Maar suggesties wie op dit platform gedaan worden dat het allemaal verzonnen is , nou ik hoop dat u er zelf geen last van hebt en dat u er met plezier in rond kan rijden voor een lange tijd .
Ik kan toevoegen een bericht dat op een ander forum staat .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcgoINUg1D2o7u11Dm55HLzzYeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xc1UAqSE0aHGJjN9Xyzpoh78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/536wHW7Q8eLxb4AD2YH7ESphDPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XthJZJu77miWQEUJcMaITWO1.jpg?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/_TEShhO5dIjUFJOSVHHrB0bOg-c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WiAeXRajPcwrpe2QNj1T8auk.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXZ2Adl0o_8loCL7yqHaMccXA_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiAeXRajPcwrpe2QNj1T8auk.jpg?f=fotoalbum_large[/

Hopelijk is het vertrouwen in mij met deze berichten wel een beetje hersteld, want voor leugenaar hoef je mij niet uit te maken . Want ik vraag netjes om advies net zoals de boven genoemde berichten hier door andere mensen beschreven.

Nogmaals we hopen dat er positief bericht komt uit BMW maar zoals jullie weten is kan een elektrisch probleem tal van oorzaken hebben zeker als het zoals aangegeven door BMW dealer een zeer complex verhaal is om het allemaal uit te vogelen .
Ik houd jullie op de hoogte, hopelijk hebben jullie meer geluk dan ik momenteel heb gehad met de auto . Want laten we eerlijk zijn er gaat niets boven een 5 serie sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tor93 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:59:
[...]
Hopelijk is het vertrouwen in mij met deze berichten wel een beetje hersteld, want voor leugenaar hoef je mij niet uit te maken . Want ik vraag netjes om advies net zoals de boven genoemde berichten hier door andere mensen beschreven.
Niemand noemt je een leugenaar, maar je doet precies wat ik net al noemde: Je gaat 0,0 in op (terechte) vragen die mensen hebben. Je bent enkel aan het zenden, daar zijn platforms zoals Trustpilot beter voor.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 26-02-2025 13:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tor93
Ik zal straks bij gelegenheid kijken jullie vragen mijn excuses voor het niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
tor93 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:59:
Disscussie is hier niet van belang , ik ben benieuwd of er hier op dit platform meer gebruikers zijn met eventuele zelfde storingen.

Ik ben een gigantische liefhebber van het merk en heb al vele BMW versleten echter zoiets als nu heb ik nog nooit eerder meegemaakt ook wordt dit aangegeven door BMW dealer zelf . Ik leest helaas ook op andere forums soort gelijke berichten . Vandaar dat ik er vanuit ga dat er meerdere mensen met soortgelijke ervaringen hebben en misschien met een oplossing kunnen komen of goed bedoelt advies . Inderdaad zijn de storingen niet allemaal tegelijk geweest er zit inderdaad tijd / fases tussen maar ze komen helaas terug in de auto . Aangegeven wordt nu dat er veel mis is met de auto door desbetreffende BMW specialist. Ik ben benieuwd wat het brengt . Ik begrijp eigenlijk de reacties niet echt , advocaat etc . Dat lost toch niets op . Mooi zou zijn er een oorzaak geconstateerd wordt dat is helaas tot nu toe niet het geval . En inderdaad dan ben je als auto bezitter wel even aan je lot overgelaten.
Maar suggesties wie op dit platform gedaan worden dat het allemaal verzonnen is , nou ik hoop dat u er zelf geen last van hebt en dat u er met plezier in rond kan rijden voor een lange tijd .
Ik kan toevoegen een bericht dat op een ander forum staat .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/_TEShhO5dIjUFJOSVHHrB0bOg-c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WiAeXRajPcwrpe2QNj1T8auk.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/

Nogmaals we hopen dat er positief bericht komt uit BMW maar zoals jullie weten is kan een elektrisch probleem tal van oorzaken hebben zeker als het zoals aangegeven door BMW dealer een zeer complex verhaal is om het allemaal uit te vogelen .
Ik houd jullie op de hoogte, hopelijk hebben jullie meer geluk dan ik momenteel heb gehad met de auto . Want laten we eerlijk zijn er gaat niets boven een 5 serie sedan.
Ik zou niet op MyCarly gaan zoeken. Eigenijk twijfel ik heel erg of je een trol bent of echt met een probleem zit.
In het geval je echt met een probleem zit, maak de dealer duidelijk dat het product en de oplossingen niet alleen niet aan je verwachtingen voldoen maar ook dat het product gebrekkig is.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Vind een post op een forum daterend van 1 augustus 2024 over een i5 uit datzelfde jaar met 106.075 kilometer op de teller een beetje... sketchy.

Maar goed, zoals gezegd ga ik er vanuit dat je problemen echt zijn, want waarom zou je het anders posten?

Ben nu echter wel heel benieuwd waar je die wagen gekocht hebt, en wat de voorgeschiedenis er van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
alexbl69 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:07:
Vind een post op een forum daterend van 1 augustus 2024 over een i5 uit datzelfde jaar met 106.075 kilometer op de teller een beetje... sketchy.

Maar goed, zoals gezegd ga ik er vanuit dat je problemen echt zijn, want waarom zou je het anders posten?

Ben nu echter wel heel benieuwd waar je die wagen gekocht hebt, en wat de voorgeschiedenis er van is.
Ja, had al eens snel gerekend. dat is 60 à 70 km/u 24/7 sinds de aanschaf. Taxi in New York rijdt minder. Ook die prijs voor een reparatie is een lachertje. Op diezelfde site een i4 waarbij onderdelen in de versnellingsbak zijn vervangen voor 330 euro. Weer zo een vage prijs. En welke versnellingsbak?

Maar goed, misschien is deze persoon ten einde raad. Dan ga je al snel geloven.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tor93
Auto is uit 2023

Gekocht als tweedehands model

Bij erkende BMW dealer in Nederland .

Reeds gereden km rond de 19.000 km

Aanschaf had hij rond de 6.000 gelopen

Ik heb de auto een ruim jaar in bezit bouwjaar 2023

Ik ga geen bedrijven is diskrediet brengen wie nu hard aan het werk zijn dit op te lossen ook omdat de BMW garage en BMW aangeven met een passende oplossing te komen .
En inderdaad je zit er mee en het is erg vervelend . Maar ik ben geen trol hoor 🤫 alleen een klant wie helaas een auto heeft waar een hoop mee aan de hand schijnt te zijn . Wie zou ik zijn om niet te vragen of iemand anders soort gelijke ervaringen heeft gehad , ik hoop het natuurlijk niet maar ik lees wel wat dingen waarin hetzelfde naar voren komt .
Een paar glazen whiskey was misschien wel rustgevend geweest maar helaas drink ik niet bedankt voor het advies 😉

Maar laat ik het anders vragen hoe bevalt bij jullie de I5 ?

Wat zijn de voor en na delen in jullie ogen .

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ding rijd als een zonnetje, comfortabel snel en sportief eigenlijk alles wat je wilt . Energie neutraal bezig zijn en goedkoper dan brandstof en minder onderhoud waren in mijn ogen om z’n i5 aan te schaffen . Helaas loopt het dan nu anders dan verwacht maar dat wil ook niet zeggen dat iedere i5 hetzelfde probleem heeft . Helaas die van mij wel .

Nou wordt vervolgd ik ben benieuwd wat er uitrolt …

Diagnose zal waarschijnlijk wel aangeven wat er aan de hand is nu moet er nog een oplossing voor zijn.

Bij nieuwe informatie zou ik jullie als collega i5 rijders wel op de hoogte houden mochten jullie in de nabije toekomst ook tegen storingen aanlopen. Maar ik hoop dat jullie niet in mijn schoenen komen te staan…

Bedankt voor jullie reacties prettige dag nog .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 09:28
[Afbeelding]

Bovenstaand probleem "Meer energieverbruik tijdens parkeren" hadden wij ook.
Misschien dat Alarm Klasse 5 teveel stroom trok. Na 1 dag stilstaan zagen we dit bericht, en remote services waren uitgeschakeld (bijv op afstand auto opwarmen lukte niet meer). Toch wel heel vervelend, dat mogelijk na een week stilstand je (12 volts) accu helemaal is leeggetrokken. Dan kom je niet meer weg.

-> Is gelukkig opgelost bij de dealer door een nieuwe OS update (dacht november versie), of ze hebben bij de dealer iets bijgesteld, maar dat kon de balie mij niet vertellen. Auto moest sowieso naar de dealer vanwege een terugroep actie over iets met stuurkolom.
Auto lijkt nu ook stuk zuiniger (maar de buitentemp is nu ook hoger).

De i5 bevalt uitstekend, precies die dingen waar jij ook enthousiast op ben; road presence, snel, lichtvoetig bijna, 'gewoon' thuis opladen, etc. Soms een glitch, in het begin was er soms een reboot van systeem nodig (30 sec op volumeknop), na de upgrade van OS een stuk minder. Aja hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 26-02-2025 18:28 . Reden: Van 0 toegevoegde waarde op dese manier ]

• tor93
Alarm klasse 5 ja dat heb ik ook , zal inderdaad mogelijk zijn dat er met installatie ergens wat niet 100% oké is gegaan bedankt voor het aangeven wellicht kan de desbetreffende BMW dealer hier wat mee . De melding van Energie management komt echter wekelijks een paar keer naar voren.

Ik heb de BMW dealer duidelijk aangegeven dat de auto in gebreke was daar weten ze van echter zijnde er nu achter gekomen dat de CCU van de auto vervangen gaat worden en er wordt gesproken over vervangen van het accu pakket . Kortom serieuze zaken omtrent hardware . Ik leest ook dat er terugroepacties bij BMW zijn die dit soort problemen al kenbaar maken / zijn echter accu is in Nederland 1 geval van bekend. Zal ik dan nr 2 in de lijst worden . Het zal je maar overkomen .
Maar dan maar hopen dat dit de oplossing is voor weer een goed werkende auto het kan uiteraard zo zijn dat er veel meer overhit geweest is ( gerefereerd aan brandende lucht tijdens het laden meerder malen voor gekomen ) en dan kon het wel eens een blijvend probleem zijn . Momenteel wordt er een reparatie uitgevoerd. Waar voorheen het antwoord nieuwe software is voldoende zijn ze er nu toch echt achter gekomen dat er iets niet goed was met de auto , kortom er worden stappen ondernomen en dat is een prettig gevoel voor mij als klant daar zul je vertrouwen in moeten hebben aangezien het om garantie gaat. Echter is dit wel de laatste halte voor mij , bij verdere schade of onduidelijkheid/ storingen wens ik afstand te doen van het voertuig. De reeds voorgevallen storingen en benoemde punten in de voorgaande lijst zijn bij mij helaas genoeg om het vertrouwen in de auto bij verdere storingen op te zeggen , met name de brand lucht tijdens het laden is echter iets dat je uiteraard niet wenst te hebben met z’n auto en alles wijst er op dat het een zeer negatieve impact gehad heeft op het gehele systeem van de auto .
Maar de komende maand gaat het uiteraard uitwijzen ik hoop dat het opgelost is en blijft .
En anders toch dat glaasje whiskey er maar bij of de hele fles 😉

• tor93
Dan had ik nog 1 vraag aan jullie als BMW 5 serie liefhebbers , als jullie de ruitensproeiers aanzetten? Loopt het dan bij jullie ook het afgevoerde water langs de zij ruit weg . Die van mij heeft dat wel echter zeggen ze bij BMW dealer dat dit normaal is maar ik heb zelf met 3 andere BMW 5 series gereden en geen enkele had dezelfde ervaring als die van mij. Dit vindt plaats tijdens het bedienen van de ruitensproeiers , het water loopt dan werkelijk oor je buitenspiegels langs en ontneemt je in veel gevallen het zicht in met name linkerbuiten spiegel. Die heb je toch vaak nodig . Ook worden de ramen vaak vies na het bedienen ruitenwissersproeiervloeistof , dit heb ik echter met nog geen ander BMW ooit mee gemaakt.
Ik kan wel vinden dat dit in sommige nieuwe mini’s ook een probleem is . Wat zijn echter jullie ervaringen met de BMW i5 waterafvoer van de voorruit? Links loopt bij mij heel veel langs de voorruit en rechts maar een beetje , BMW dealer kon het probleem niet oplossen zeggen ze echter ben ik van mening ( na 3 andere 5 series gereden te hebben dat een probleem is wat zich niet voordoet bij iedere I5 .
Maar ik ben echt benieuwd of dat ook bij jullie het geval is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
tor93 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 02:39:
Alarm klasse 5 ja dat heb ik ook , zal inderdaad mogelijk zijn dat er met installatie ergens wat niet 100% oké is gegaan bedankt voor het aangeven wellicht kan de desbetreffende BMW dealer hier wat mee . De melding van Energie management komt echter wekelijks een paar keer naar voren.

Ik heb de BMW dealer duidelijk aangegeven dat de auto in gebreke was daar weten ze van echter zijnde er nu achter gekomen dat de CCU van de auto vervangen gaat worden en er wordt gesproken over vervangen van het accu pakket . Kortom serieuze zaken omtrent hardware . Ik leest ook dat er terugroepacties bij BMW zijn die dit soort problemen al kenbaar maken / zijn echter accu is in Nederland 1 geval van bekend. Zal ik dan nr 2 in de lijst worden . Het zal je maar overkomen .
Maar dan maar hopen dat dit de oplossing is voor weer een goed werkende auto het kan uiteraard zo zijn dat er veel meer overhit geweest is ( gerefereerd aan brandende lucht tijdens het laden meerder malen voor gekomen ) en dan kon het wel eens een blijvend probleem zijn . Momenteel wordt er een reparatie uitgevoerd. Waar voorheen het antwoord nieuwe software is voldoende zijn ze er nu toch echt achter gekomen dat er iets niet goed was met de auto , kortom er worden stappen ondernomen en dat is een prettig gevoel voor mij als klant daar zul je vertrouwen in moeten hebben aangezien het om garantie gaat. Echter is dit wel de laatste halte voor mij , bij verdere schade of onduidelijkheid/ storingen wens ik afstand te doen van het voertuig. De reeds voorgevallen storingen en benoemde punten in de voorgaande lijst zijn bij mij helaas genoeg om het vertrouwen in de auto bij verdere storingen op te zeggen , met name de brand lucht tijdens het laden is echter iets dat je uiteraard niet wenst te hebben met z’n auto en alles wijst er op dat het een zeer negatieve impact gehad heeft op het gehele systeem van de auto .
Maar de komende maand gaat het uiteraard uitwijzen ik hoop dat het opgelost is en blijft .
En anders toch dat glaasje whiskey er maar bij of de hele fles 😉
Lijkt me verstandig dat je de zaken die je hier nu neerzet tevens schriftelijk aan de dealer/importeur mededeelt.

Een opsomming van de klachten, en je geeft een termijn waarbinnen je de dealer/importeur opdraagt om deze te verhelpen.

Maar nogmaals: ga naar een advocaat hiervoor. Vermoed dat zodra je buiten de garantie valt de behandeling wel eens heel anders kan worden. Maar dan heb je het zelf ook te lang op z'n beloop gelaten.

• ldc7447
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-04 16:37
Heeft er iemand enig idee waarom de Belgische configurator van de i5 maar drie opties toont voor interieurlijsten terwijl er op de gewone 5-reeks veel meer zijn? Is dit echt een beperking op de i5 of eerder een fout van de configurator? Ik heb zeker al i5 wagens gezien met deze andere interieurlijsten. In de Nederlandse configurator zijn er over de hele lijn minder interieurlijsten meer te selecteren zie ik.

Op i5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePHvnYe5oHi1iKartbvp-aMPQ4Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V7F8ipYsZZQDjG4opo4nqtZm.png?f=user_large
Op 520d:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jlba-kSMwNQDCgHfrWVadHncMEs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/psh3d5J06YzgZLEkAoxODaJG.png?f=user_large

• MoZvy
ldc7447 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:15:
Heeft er iemand enig idee waarom de Belgische configurator van de i5 maar drie opties toont voor interieurlijsten terwijl er op de gewone 5-reeks veel meer zijn? Is dit echt een beperking op de i5 of eerder een fout van de configurator? Ik heb zeker al i5 wagens gezien met deze andere interieurlijsten. In de Nederlandse configurator zijn er over de hele lijn minder interieurlijsten meer te selecteren zie ik.

Op i5:
[Afbeelding]
Op 520d:
[Afbeelding]
Is volgens mij een aanpassing voor de i5 voor de productie vanaf maart 2025.
Ik kon in ieder geval bij de dealer ook slechts uit deze opties kiezen. Begin januari zag ik nog meer opties.

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Daarover gesproken, ik heb mijn i5 Touring die voor levering begin volgende maand gepland stond geannuleerd en opnieuw besteld zodat ik de update van maart nog heb.
(een paar weken geleden al)

De dealer was hier niet zo happig op, maar mits wat aandringen is het toch gelukt.

In België is er niet echt een prijsverschil, toch niet voor mijn bestelling. Wel heb ik nu ongeveer 40km extra range, een beter soundsystem, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
alexbl69 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:46:
[...]

Lijkt me verstandig dat je de zaken die je hier nu neerzet tevens schriftelijk aan de dealer/importeur mededeelt.

Een opsomming van de klachten, en je geeft een termijn waarbinnen je de dealer/importeur opdraagt om deze te verhelpen.

Maar nogmaals: ga naar een advocaat hiervoor. Vermoed dat zodra je buiten de garantie valt de behandeling wel eens heel anders kan worden. Maar dan heb je het zelf ook te lang op z'n beloop gelaten.
Goed advies, al is het alleen maar om goed voorbereid te zijn als al de nu genoemde reparaties niets uithalen.

Soms werkt het ook beter als er vanuit die hoek contact word opgenomen, worden ze toch onrustig van als je laat zien dat je het serieus neemt en dat je bereid bent door te pakken.

Heeft niets met wantrouwen naar je dealer te maken, daar blijf je in goed contact staan, als het erop aan komt laat je de advocaat vechten. Denk aan je eigen portemonnee, maar vooral je gezondheid. Stress doet rare dingen met mensen en dat heb je als het gaat over zoveel geld wat in die i5 zit

• The DeZ
florholvoet schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:24:
Daarover gesproken, ik heb mijn i5 Touring die voor levering begin volgende maand gepland stond geannuleerd en opnieuw besteld zodat ik de update van maart nog heb.
(een paar weken geleden al)

De dealer was hier niet zo happig op, maar mits wat aandringen is het toch gelukt.

In België is er niet echt een prijsverschil, toch niet voor mijn bestelling. Wel heb ik nu ongeveer 40km extra range, een beter soundsystem, etc.
Ik had ook een prijsopgave laten maken voor een lci-versie maar ik kwam gewoon een stuk hoger uit. De 'fabrieksondersteuning' om de voorraadmodellen de deur uit te krijgen was simpelweg unbeatable. Dat verschil in range (verbruik) is voor mij, tussen oud vs nieuw, op 30.000km/jr zo goed als verwaarloosbaar.

40km meer range op een volle accu van 81kWh netto staat gelijk aan een besparing van ca 9Wh/km of 0,9kWh/100km. Op 30.000km per jaar is dat 270kWh per jaar. Voor een kWh betaal ik gemiddeld 0,3 EUR/kWh en dat is dus 90 EUR per jaar (mix tussen thuis laden, op straat en een enkele keer HPC).
Al zou het het verschil 2 of 3x zo hoog zijn dan valt dat binnen de marge. Het woog in ieder geval niet op tegen de veel hogere aanschafprijs van bijna 8K voor een gelijke uitvoering en daarmee was de keuze voor mij snel gemaakt. Had het daarbinnen gevallen dan had ik wel overwogen te wachten.

Volgende week vrijdag eindelijk ophalen. :-)

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

The DeZ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:04:
[...]
Ik had ook een prijsopgave laten maken voor een lci-versie maar ik kwam gewoon een stuk hoger uit. De 'fabrieksondersteuning' om de voorraadmodellen de deur uit te krijgen was simpelweg unbeatable. Dat verschil in range (verbruik) is voor mij, tussen oud vs nieuw, op 30.000km/jr zo goed als verwaarloosbaar.

40km meer range op een volle accu van 81kWh netto staat gelijk aan een besparing van ca 9Wh/km of 0,9kWh/100km. Op 30.000km per jaar is dat 270kWh per jaar. Voor een kWh betaal ik gemiddeld 0,3 EUR/kWh en dat is dus 90 EUR per jaar (mix tussen thuis laden, op straat en een enkele keer HPC).
Al zou het het verschil 2 of 3x zo hoog zijn dan valt dat binnen de marge. Het woog in ieder geval niet op tegen de veel hogere aanschafprijs van bijna 8K voor een gelijke uitvoering en daarmee was de keuze voor mij snel gemaakt. Had het daarbinnen gevallen dan had ik wel overwogen te wachten.

Volgende week vrijdag eindelijk ophalen. :-)
Ik weet niet wat je bedoelt met LCI-versie.. Maar ik heb mijn bestelling en korting behouden, het enige wat er is veranderd, is de range en de standaarduitrusting.
De 9k korting is gebleven, dus ik win er alleen maar op.

Of ze die "oude" modellen nu in uitverkoop gooien met meer korting, dat weet ik niet. Dit was bij mij alleszins niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tor93
Bedankt voor het advies van Alexbl96 , gelukkig is er naar voren gekomen dat BMW netjes de garantie afhandelt en aangeeft de auto volledig in goede staat te repareren. Mocht het dan fout gaan kan ik hem in of omruilen voor wat anders . Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als goed vertrouwen tussen consument en verkopende partij. Echter geven ze nu wel aan dat dit war hier gebeurd is nog nooit eerder voorgevallen is bij dit type 5 serie , er zitten zo veel fouten in het systeem dat ze stap voor stap verder gaan . Echter ben ik natuurlijk ook benieuwd wat er gebeurd als ik de auto weer in mijn bezit krijg kortom 🤞. Altijd van het beste uitgaan en in dit geval moet ik het volgens de voorwaarden van de garantie ook de kans geven . Een andere auto is zo aangeschaft dat is niet echt een probleem maar je mag er toch van uitgaan dat als je premium koopt dat je ook premium krijgt. Zo zie je maar weer alles kan kapot gaan .
Binnenkort de update …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:14
Voor degene die geïnteresseerd zijn in statistiek.

Afstand gereden 975 km, 10:02 uur gereden, inclusief laden 11:38. Route Zwitserland naar Nl, vanaf 1000 hoogte meter, licht tegen wind, temperatuur 3 graden, vertrokken met 90% SoC, i5 Edrive 40 touring.

Start 90%
Laadstop 1) 7%>83%, 36 min, max 187kW (iets onder max laadcurve).
Laadstop 2) 10%>77%, 30 min, max 186kW (iets onder max laadcurve).
Laadstop 3) 10%>77%, 30 min, max 188kW (iets onder max laadcurve).
Aankomst thuis 11% SoC.

Hoe kan TeslaBjörn 1000 km rijden onder de 10:00, iemand enig idee?

Ik had een extra stop kunnen maken, korter laden maar daar win ik geen 90 min mee. Sneller rijden (ging niet vanwege verkeer) ? 110 gemiddeld zou zo’n 50 min winst opleveren maar ten koste van het laden.

Volgende keer 130 rijden (ging niet in Zwitserland) korter en vaker stoppen is waarschijnlijk de truc. Als ik beetje file tijd, lange laadstops en langzaam rijden op tel kom ik wel richting de 60 min. Evengoed 1000 km onder de 10 uur is een uitdaging.

[ Voor 28% gewijzigd door EVdriver op 01-03-2025 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigger1531
EVdriver schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:20:
Voor degene die geïnteresseerd zijn in statistiek.

Afstand gereden 975 km, 10:02 uur gereden, inclusief laden 11:38. Route Zwitserland naar Nl, vanaf 1000 hoogte meter, licht tegen wind, temperatuur 3 graden, vertrokken met 90% SoC, i5 Edrive 40 touring.

Start 90%
Laadstop 1) 7%>83%, 36 min, max 187kW (iets onder max laadcurve).
Laadstop 2) 10%>77%, 30 min, max 186kW (iets onder max laadcurve).
Laadstop 3) 10%>77%, 30 min, max 188kW (iets onder max laadcurve).
Aankomst thuis 11% SoC.

Hoe kan TeslaBjörn 1000 km rijden onder de 10:00, iemand enig idee?
Bijzonder dat je telkens max. ~187kW aantikt en niet meer. Misschien zonder accu voorbereiding gereden? Ik haal steevast de beloofde 205kW als ik hem (met accu voorbereiding) inplug onder de ~20%. Loopt daarna natuurlijk snel terug.

Het zal je hooguit een paar minuten opleveren op een dergelijke rit, maar viel wel op.

Ik heb paar weken geleden vanuit Oostenrijk naar NL 09:31 gedaan over 872km met een I5 e40 touring. Dat is 91,6km/u gemiddeld. Weggereden met 100% SoC en thuisgekomen met 5%. Er is altijd iets wat sneller had gekund, maar veel soepeler dan deze rit zie ik niet zo snel gebeuren. Nergens druk verkeer en laadstops allemaal soepel (dichtbij snelweg, makkelijk te vinden, altijd plek vrij).

Geen idee hoe je gem. >100km/u moet kunnen halen in winterse temperaturen. En zelfs in de zomer lijkt het me erg ambitieus. Je spaart wellicht één laadstop uit op zo’n afstand doordat je een stukje zuiniger rijdt bij 20gr. en met zomerbanden, maar zelfs met bijv. 30min (laden & snelweg af/op rijden) minder reistijd zou ik dan op gem. 96,7km/u uitkomen. Kortom, die gem. >100km/u is in mijn ogen bijna niet haalbaar in de praktijk. Alleen als echt alles perfect meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
BMW i5 e40 M edition al gezien voor de prijs van basis in België.

Voor 73.700 krijg je nu M-pakket met daarbij gratis metallic kleur en assistent-driving plus pakket.

Goede deal - Ik vraag mij waarom ze dit doen en hoelang dit gaat blijven.

Met wat ik eerder heb gezegd, is nu mijn configuratie van 85k gezakt naar 79k (dit was met professional pakket, pano dak, driving assistanc pack professional en getinte ruiten). Als ze dit lang aanhouden dan zal ik deze bestellen in aug/25 voor de volgende leasewagen.

Aanbod geldt voor zowel particulieren als professionals. Goed gedaan BMW!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Goh zo snel gaat deze nog niet komen, eerst ix3, dan i3 sedan, dan i5 en dan i7. Dus we spreken al van Q1 of Q2 2026.

Daarom dat ik raar vind dat ze nu dit doen, ze hebben recent een onderhouds facelift gegeven en nu gaan ze prijzen ook zakken met 6k.

Vind raar maar een goede tactiek om hogere verkoopcijfers te krijgen.

De vraag is, is het een tijdelijke actie of totdat facelift aankomt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The DeZ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EA8cc33lzgfnmeAaeGopYXxRvhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkbRhLRxStlMXM9q6aGvez9E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR40rz5oFwkiUw0llRD9s-m0YEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aGowm2I2tHPHsgHl97N0eVq.jpg?f=fotoalbum_large

De electra glide in Oxid grey is binnen! Wat een feest! :-)

[ Voor 30% gewijzigd door The DeZ op 08-03-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Wie heeft er ervaring me glass coating vs ceramic wax coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
  • Laatst online: 24-03 16:29
Gisteren voor het eerst in een i5 e40 gereden, wat een feest! Twijfel alleen enorm of het geen financiële zelfmoord is om nu een i5 van een jaar oud te kopen in privé… Zijn hier particuliere rijders aanwezig, die misschien iets van hun afwegingen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Ligt er maar net aan hoelang je van plan bent in de auto te rijden icm met het aantal kilometers je gaat rijden. Financiële zelfmoord bestaat alleen wanneer je iets koopt terwijl je het je eigenlijk niet kunt veroorloven. Ander is het hoogstens gewoon een beroerde uitgave. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 184x184
  • Laatst online: 24-03 16:29
The DeZ schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:34:
Ligt er maar net aan hoelang je van plan bent in de auto te rijden icm met het aantal kilometers je gaat rijden. Financiële zelfmoord bestaat alleen wanneer je iets koopt terwijl je het je eigenlijk niet kunt veroorloven. Ander is het hoogstens gewoon een beroerde uitgave. 😊
Veroorloven is niet het probleem. Zit meer met waardevermindering in mijn hoofd. Nu na 10 maanden minus 25k ten opzichte van aanschafprijs. Normaal gezien rijd ik een jaartje of 6. Afschrijving zal nog wel doorzetten denk ik en dan ga je ook snel richting einde garantie batterij pakket… Weet het gewoon niet. Is gewoon een top auto voor een scherpe prijs(tenminste, dat gevoel krijg je dan met -25k in 10 maanden) en dat vergeet je wel eens realistisch na te denken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Laatst online: 24-04 12:57
Er wordt heel veel korting gegeven op (nieuwe) electrische BMW's (EV's in het algemeen).
Vooral op de M60 daar gaat het soms tot 30% op nieuwprijs, dus denk dat je best een goede onderhandelings positie hebt, ondanks dat het een gebruikte is van een jaar. Ik hoorde van een verkoper bij een ander merk waar een klant een M60 wilde inruilen, was gekocht met bijna 30% korting, en andere merk delaer zou inruilprijs van 1 jaar oude M60 waarschijnlijk tussen de 60-70K inschatten, eerder dichterbij de EUR 60K....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Op een hybrid 5 serie krijg je ook zo'n 10% korting (wat al snel 10k is). Ze zetten de auto's gewoon te duur in de markt im. Als klant (95% zakelijk denk ik( betaal je uiteindelijk wel bijtelling over de 10% (of 30%) te hoge catalogus prijs. Dat maakt de M60 gewoon een vrij slechte deal, cataloguswaarde daarvan zit rond de 130k volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Laatst online: 24-04 12:57
Tortelli schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:39:
Op een hybrid 5 serie krijg je ook zo'n 10% korting (wat al snel 10k is). Ze zetten de auto's gewoon te duur in de markt im. Als klant (95% zakelijk denk ik( betaal je uiteindelijk wel bijtelling over de 10% (of 30%) te hoge catalogus prijs. Dat maakt de M60 gewoon een vrij slechte deal, cataloguswaarde daarvan zit rond de 130k volgens mij.
Het is net de Mediamarkt, eerst de prijs verhogen (te durr in markt zetten) en dan BTW korting uitdelen. Zet de prijs dan meteen goed en scherp in de markt, maar wellicht willen de leasemaatschappijen dan nog alsnog korting omdat ze dat gewend zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tortelli schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:39:
Toen ik m'n X5 kocht begon de verkoper ook uit zichzelf over een i5 M60 als alternatief. "De kortingen beginnen bij 20%", met een knipoog. Was toen ook m'n directe reactie dat dit qua bijtelling niet echt handig is. Als de verkoper al zonder dat je ooit naar een auto getaald hebt al 20% korting geeft is de enige conclusie dat de wagen gewoon veel te duur in de prijslijsten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Lekker eten dan op deze manier voor de Lease Mij. Die rekenen volgens mij nog steeds met oorspronkelijk catalogus-prijzen. Vervolgens wordt je dan door algehele prijsverlaging door BMW in je bijtelling fiscaal zwaar gen**d. Dank je wel BMW. Nooit meer doen ! Dit slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
Ik weet niet waar ik me harder door genaaid zou voelen.

De leasekosten worden op basis van onder andere afschrijving gebaseerd, dat is met 20-30% korting een stuk lager als eerder gecalculeerd.... dus die maandprijs kan dan een stuk lager.

heb je als medewerker geen last van, maar ik als werkgever zou me daardoor een stuk harder genaaid voelen. Je weet als medewerker dat de catalogusprijs/fiscale waarde bepalend is voor je bijtelling en niet de prijs die betaald moet worden door je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautVos
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:59
Mijn i5 touring staat nu op productieweek 14/04/2025. Iemand een idee wanneer die dan normaal bij de dealer (in Belgie) zou arriveren?

I know, ik kan de dealer ook vragen, maar wil die niet gek maken met mijn ongeduldigheid :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
ThibautVos schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:55:
Mijn i5 touring staat nu op productieweek 14/04/2025. Iemand een idee wanneer die dan normaal bij de dealer (in Belgie) zou arriveren?

I know, ik kan de dealer ook vragen, maar wil die niet gek maken met mijn ongeduldigheid :-D
Dacht dat ik m maand na productie de auto al reed.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
ThibautVos schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:55:

Die van mij staat op productie voor week 14, volgens de dealer moet ie dan in week 16 bij de dealer zijn en kan ik ‘m in week 17 komen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmutzigeharry
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-04 08:47
_--[]--__ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:30:
[...]

Die van mij staat op productie voor week 14, volgens de dealer moet ie dan in week 16 bij de dealer zijn en kan ik ‘m in week 17 komen halen
Mag ik vragen op welke datum je hem besteld hebt? En of je dan ook een aangepaste bestelling hebt geplaatst nav de 'maart update' met de aangepaste accu en dergelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schmutzigeharry
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-04 08:47
184x184 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:18:
Gisteren voor het eerst in een i5 e40 gereden, wat een feest! Twijfel alleen enorm of het geen financiële zelfmoord is om nu een i5 van een jaar oud te kopen in privé… Zijn hier particuliere rijders aanwezig, die misschien iets van hun afwegingen willen delen?
Ik heb uiteindelijk particulier een nieuwe besteld. Ik zocht op jong gebruikt, maar door een goeie korting toch gezwicht voor een nieuwe. Mijn overwegingen waren dat ik door de korting ook wel een stukje afschrijving zou inlopen. Maar goed, dat zal ik in de praktijk niet zo zijn als die kortingen gemeengoed zijn. Verder heb ik het voor mezelf goedgepraat door geen/lagere benzine- en onderhoudskosten. Maar dat geldt in het algemeen voor elektrische auto's. Als je zonnepanelen hebt iig. Verdere afwegingen waren dat ik geen Tesla wil of Chinees en een I4 te klein is. Tenslotte heb ik een zwak voor 5-serie. Ik heb niet voor niks ook een E28. Kortom rationele en financiële overwegingen spelen alleen een rol om het voor jezelf goed te praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
schmutzigeharry schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Mag ik vragen op welke datum je hem besteld hebt? En of je dan ook een aangepaste bestelling hebt geplaatst nav de 'maart update' met de aangepaste accu en dergelijke?
Besteld op 10 februari (gelijk in de “maart update” configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

Ik heb mijn i5 Touring (maart update) op 12 februari (opnieuw) besteld.

Deze screenshot van de dealer gekregen. Doet uitschijnen dat ik hem eind april in ontvangst kan gaan nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93vMEXGBXGj8L7FeWM28W0jIOa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9RhuisBsCBvj3lBYW7iLhlKw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kreeg een OTA update aangeboden vanmiddag voor de 550e, zullen meer mensen wel hebben denk ik?
Kleine update (200MB ofzo), volgens mij nog altijd 2024/11 maar heb niet heel goed gekeken.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste