Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 01:28:
Bij mijn i5 m60 heeft de linker zijspiegel in het donker een blauwe gloed waardoor de koplampen van de tegenligger niet fel in je ogen schijnen echter de rechter zijspiegel heeft deze functie niet. Weet iemand of dit zo standaard hoort of is BMW vergeten deze functie ook in te bouwen bij de rechter zijspiegel?
Is op elke BMW sinds 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

NemeSiS-7 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 01:28:
Bij mijn i5 m60 heeft de linker zijspiegel in het donker een blauwe gloed waardoor de koplampen van de tegenligger niet fel in je ogen schijnen echter de rechter zijspiegel heeft deze functie niet. Weet iemand of dit zo standaard hoort of is BMW vergeten deze functie ook in te bouwen bij de rechter zijspiegel?
Mocht dit je heel erg storen kan je een Britse rechter-spiegel kopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
Ik gebruik mijn I5 Touring in combinatie met een Oneplus 12. Bij het starten van de wagen wordt automatisch verbinding gemaakt met het toestel en dus Android Auto.

Nu merk ik dat de verbinding soms plots voor enkele seconden wegvalt, waarbij muziek stopt en navigatie via Waze bijvoorbeeld reset. Dit gebeurt bijna elke rit. Best wel irritant.

Ook als ik Spotify van de wagen zelf (vanwege de betere kwaliteit) gebruik, schakelt de wagen heel random regelmatig over naar Spotify van Android Auto. Dat laatste is vreemd, want ik heb op mijn telefoon nochtans de functionaliteit "muziek automatisch starten" uigeschakeld.

Iemand enig idee hoe ik hier beter mee kan omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:48
verkeerde zuinigheid in mijn ogen en past ook niet bij een auto van 100k. Is inderdaad zo vanaf 2020 dat dit er niet meer op zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
dencoupe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:20:
[...]

verkeerde zuinigheid in mijn ogen en past ook niet bij een auto van 100k. Is inderdaad zo vanaf 2020 dat dit er niet meer op zit :'(
Maar volgens mij was het iets met safety issues. Heb het toen helemaal uitgezocht omdat ik het ook niet begreep. Moet zeggen dat ik er nu eigenlijk nooit meer aan denk tot ik die post voorbij zag komen.

Dus of ze doen iets bijzonders in de i7 dat het me niet meer opvalt of het is toch niet zo erg als dat wij denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
in de zomer heb je er ook minder last van. Nu komt de tijd weer dat het langer donker is en de lampen weer lekker fel aanvoelen.

ik merk dat ik minder in mijn rechterspiegel kijk als ik merk dat er een auto achter me zit. Als die verder naar rechts rijdt, dan zit je in een ongedimde spiegel naar 1 of 2 witte vlekken te kijken.

Heeft de i7 ook geen gedimde spiegel rechts dan? wellicht maken ze daar een uitzondering voor, toch weer het hogere segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
DomiGijzen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:37:
Nog meer mensen het probleem dat de e-sim opeens niet meer werkt?
Probleem is weer terug en lost zich deze keer niet vanzelf op. Volgende week een afspraak bij de dealer.

Zijn er nog andere die de e-sim via Ubigi hebben lopen? Geen problemen?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

JaQ

DomiGijzen schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:29:
[...]

Probleem is weer terug en lost zich deze keer niet vanzelf op. Volgende week een afspraak bij de dealer.

Zijn er nog andere die de e-sim via Ubigi hebben lopen? Geen problemen?
De e sim werkt bij mij ook opeens niet meer. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat de dealer dat kan oplossen (software en dealers is meestal geen goede combinatie). Zeker weten doe ik dat uiteraard niet 😊

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Er is een probleem bij Ubigi. Heb 2 weken geleden een abonnement afgesloten en geactiveerd in m'n wagen. Een paar dagen later werkte het niet meer. Mail gestuurd naar support, dit was hun antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6LeYeLS-WqhB0x0yQYRlqscxXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ykaJv9KWC2OFv27F8y2hzcFl.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
alexbl69 schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:09:
Er is een probleem bij Ubigi. Heb 2 weken geleden een abonnement afgesloten en geactiveerd in m'n wagen. Een paar dagen later werkte het niet meer. Mail gestuurd naar support, dit was hun antwoord:

[Afbeelding]
Dat is niet echt een oplossing. Benieuwd wat bmw ervan gaat zeggen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09 21:11
Vraag mbt de Spotify app, de bibliotheek is leeg, normaal zou ik daar dezelfde playlist als op mijn telefoon verwachten, klopt dit?

De radio blijft doorspelen als je de auto uitzet, is dat ook in te stellen?

Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
EVdriver schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:10:
Vraag mbt de Spotify app, de bibliotheek is leeg, normaal zou ik daar dezelfde playlist als op mijn telefoon verwachten, klopt dit?

Dank
Met dezelfde inlog zou je hetzelfde moeten zien. Bij mij wel in ieder geval.

Wat betreft de radio. Ik dacht dat het kon. Maar kon het net niet vinden. Misschien iets wat nog in mijn gedachte zit van de vorige auto...

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
EVdriver schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:10:

Dank
EDIT: opgelost, cache leeg gemaakt in de Spotify app op de telefoon, nu is de bibliotheek wel zichtbaar in de auto (native BMW app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:02
Bij de personal mode gaat de ambient verlichting elke keer op blauw ipv de door mij eerder ingestelde kleur (ivoor). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of doe ik iets verkeerd?

Ook heb ik gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn om efficiënt mode als startmodus te kiezen. Is dat iemand gelukt?

Bron:

https://www.bmw.nl/nl/con...ftware-upgrade-24-07.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
NemeSiS-7 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:50:
Bij de personal mode gaat de ambient verlichting elke keer op blauw ipv de door mij eerder ingestelde kleur (ivoor). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of doe ik iets verkeerd?

Ook heb ik gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn om efficiënt mode als startmodus te kiezen. Is dat iemand gelukt?

Bron:

https://www.bmw.nl/nl/con...ftware-upgrade-24-07.html
Heb een keer gehad dat de kleur afweek van mijn ingestelde voorkeur. Denk dat het profiel toen niet was gesynced. Verder staat ie bij mij altijd op iets van rood en dat houdt ie ook vast.

Modes instellen als start mode zou moeten kunnen door de mode te selecteren en dan links bij instellingen te kiezen voor een bepaalde optie.

Edit: dat kan dus blijkbaar alleen voor thema modes. Soort en efficiënt zijn niet als start modes in te stellen via deze manier.

[ Voor 6% gewijzigd door DomiGijzen op 13-11-2024 18:42 ]

Grz D.

• DomiGijzen
  • Nu online
alexbl69 schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:09:

[Afbeelding]
Mijn auto zat vol met storingen schijnbaar. Niet dat nu de e-sim het doet. Maar heb wel een ander geluid in de auto nu 8)7
3 December terug. Dan gaan ze verder kijken en hopelijk software update doen. Heb elders al begrepen dat het probleem begonnen is met 2024/07 update en dat op de i7 met de 2024/11 update het probleem verholpen lijkt.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

DomiGijzen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:40:
@Fesjes Ik ook. Maatje kleiner (19" winter, zomer 20") en rondom dezelfde maat. Op de 275 achter die ik in de zomer heb, passen/mogen geen kettingen. Zeker met de meesturende achteras wil ik hier niet opzoek naar de limiet. En in de winter is 245 soms ook een voordeel.
Dat is uiteraard geredeneerd voor mijn bezoekjes aan de alpen landen.

Of er betere alternatieven zijn weet ik niet. Heb nog nooit een probleem gehad met originele velgen. Mooiere opties zijn er zeker!
Had deze vraag aan de verkoper gesteld, die antwoorde poos geleden al dat dit geen probleem was. Stuurde mij gister een screenshot dat de achterasbesturing uit te schakelen is als je sneeuwkettingen monteer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1athQ16hmaw9UtztW2HemiV6R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DruF23BdIlyaDKyPkmbwKWv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
DomiGijzen schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:17:
[...]

Heb een keer gehad dat de kleur afweek van mijn ingestelde voorkeur. Denk dat het profiel toen niet was gesynced. Verder staat ie bij mij altijd op iets van rood en dat houdt ie ook vast.

Modes instellen als start mode zou moeten kunnen door de mode te selecteren en dan links bij instellingen te kiezen voor een bepaalde optie.

Edit: dat kan dus blijkbaar alleen voor thema modes. Soort en efficiënt zijn niet als start modes in te stellen via deze manier.
Sinds de laatste update (pakweg 1-2 maand geleden), kan ik efficient wel als startmodus zetten, jammergenoeg moet de ambient light dan ook wel in dat blauw blijven, je kan deze niet aanpassen binnen een thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-09 21:25
Binnenkort wordt mijn nieuwe leaseauto, een i5 eDrive40 Touring geleverd. Mijn werkgever kiest ervoor om alle leaseauto’s af te leveren op all-seasonbanden. In maart wil ik met deze auto op wintersport en moet ik eigenlijk kettingen meenemen, maar volgens de boekjes passen deze niet op de achterbanden (275/40R19) van een i5 Touring. De BMW-dealer geeft aan dat loopvlakkettingen wellicht wel passen, maar dat is ook een prijzige optie, omdat je in de praktijk nagenoeg nooit kettingen nodig hebt. Zijn er meer i5-rijders met dit probleem/dilemma? En hoe gaan jullie dat oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Jan-Kees schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:35:
Binnenkort wordt mijn nieuwe leaseauto, een i5 eDrive40 Touring geleverd. Mijn werkgever kiest ervoor om alle leaseauto’s af te leveren op all-seasonbanden. In maart wil ik met deze auto op wintersport en moet ik eigenlijk kettingen meenemen, maar volgens de boekjes passen deze niet op de achterbanden (275/40R19) van een i5 Touring. De BMW-dealer geeft aan dat loopvlakkettingen wellicht wel passen, maar dat is ook een prijzige optie, omdat je in de praktijk nagenoeg nooit kettingen nodig hebt. Zijn er meer i5-rijders met dit probleem/dilemma? En hoe gaan jullie dat oplossen?
@EVdriver weet hier al meer over.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKiddo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:31
Mijn BMW dealer zegt alleen wielen met breedteset te mogen zetten op een i5 Touring. Zijn er hier mensen met dezelfde of juist afwijkende ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKiddo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:31
"Dit is om technische redenen. Waar dit exact om gaat heb ik helaas geen info over."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor de i5 touring weet ik de details niet precies, maar het is zeer waarschijnlijk correct. Het heeft te maken met het maximale gewicht op de achteras (exacte gewicht staat beschreven in je COC-document, als je een trekhaak hebt komt hier nog meer gewicht bij wat ook ergens vermeld staat). Banden hebben een maximaal gewicht wat ze aankunnen, bredere banden kunnen normaal meer gewicht aan.

255/30 R19 (91Y) bijv: 91 is de load index en geeft aan dat de banden 615kg aankunnen. Dus een maximaal gewicht op de achteras van 1230kg. Als het gewicht uit het COC hoger is heb je banden met een hogere load index nodig.

De hiervoor genoemde 275/40R19 hebben bijvoorbeeld een load index van 105 en kunnen dus 925x2=1850kg aan. Als jij een 255/30 R19 band kan vinden met een loadindex van 105 kan dat natuurlijk ook, alleen zijn die er waarschijnlijk niet.
https://www.pirelli.com/t...w-to-read/tyre-load-index

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Zelfde probleem hier, heb ondertussen wel Pirelli Zero's (*) laten opleggen, maar voor op wintersport te gaan toch ook een probleem gezien de achterwielaandrijving, en volgens dealer niet passen van sneeuwkettingen (wilde mij ook een velgenset verkopen ...).

Mijn plan zou zijn sokken te kopen indien het effectief nodig is, en een set sneeuwkettingen in de auto te leggen die ik niet gebruik (gezien je deze moet meehebben in bepaalde landen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Misschien moet iemand eens een Oostenrijkse dealer bellen. Daar is het verplicht en het zijn dezelfde auto's. Denk dat de dealer daar het wel weet.
Ik begin ook wel te twijfelen over mijn bandenset. Heb rondom 245 voor de winter. Het is wel een 530e maar de technische specs rondom banden en wielen zijn gelijk voor de i5 en hybrides zover ik kan zien.
En een hybride met trekhaak heeft waarschijnlijk meer gewicht op de achteras dan een ev? Accu ligt pal boven de achteras...

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:03
Jan-Kees schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:35:
Geen 5-, maar een 3-rijder hier. Ik heb (in de zomer :+ ) via MP een setje RUD Centrax loopvlakkettingen gekocht, ik heb 255/35R19 achter.

En toen kwam ik er bij het maken van de bandenwissel-afspraak achter dat in mijn contract toch een complete winterset is opgenomen, dus ik ga volgende maand terug naar 17" en kunnen die kettingen weer op MP 8)7

Maar goed, die kettingen komen online nogal eens langs en ze zijn vaak voor een veel breder scala aan banden- en velgmaten geschikt. Voor jouw maat heb je bijvoorbeeld de N893 nodig, staat nu in Rotterdam een set te koop die iemand voor een Volvo uit 2012 heeft gebruikt. 17 of 18" velgen, maar wel met zulke (ballon)banden zodat de omtrek blijkbaar bij elkaar in de buurt ligt.

Kijk, je pikt ze niet voor 3 tientjes op bij de ANWB, maar het is wel premium spul hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
Stalensnuitje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:03:
[...]

Geen 5-, maar een 3-rijder hier. Ik heb (in de zomer :+ ) via MP een setje RUD Centrax loopvlakkettingen gekocht, ik heb 255/35R19 achter.

En toen kwam ik er bij het maken van de bandenwissel-afspraak achter dat in mijn contract toch een complete winterset is opgenomen, dus ik ga volgende maand terug naar 17" en kunnen die kettingen weer op MP 8)7

Maar goed, die kettingen komen online nogal eens langs en ze zijn vaak voor een veel breder scala aan banden- en velgmaten geschikt. Voor jouw maat heb je bijvoorbeeld de N893 nodig, staat nu in Rotterdam een set te koop die iemand voor een Volvo uit 2012 heeft gebruikt. 17 of 18" velgen, maar wel met zulke (ballon)banden zodat de omtrek blijkbaar bij elkaar in de buurt ligt.

Kijk, je pikt ze niet voor 3 tientjes op bij de ANWB, maar het is wel premium spul hè :+
Kijk, dank voor je reactie/tip. Ik ga MP volgen!

Ik heb nog even verder gezocht op diverse fora en de conclusie is dat er voor normale kettingen maar 1 optie is, nl. BMW Styling 942 (M Performance). Dat zijn velgen met een andere maat, nl. 9Jx19 (ET41) i.p.v. 10Jx19 (ET46). I.c.m. 275/40R19 kunnen daar wel kettingen op. Maar dat is voor mijn leaseauto geen optie, dus ik ga op zoek naar een setje loopvlakkettingen, via MP of nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
DomiGijzen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:32:
Misschien moet iemand eens een Oostenrijkse dealer bellen. Daar is het verplicht en het zijn dezelfde auto's. Denk dat de dealer daar het wel weet.
Ik begin ook wel te twijfelen over mijn bandenset. Heb rondom 245 voor de winter. Het is wel een 530e maar de technische specs rondom banden en wielen zijn gelijk voor de i5 en hybrides zover ik kan zien.
En een hybride met trekhaak heeft waarschijnlijk meer gewicht op de achteras dan een ev? Accu ligt pal boven de achteras...
Heb je een touring of een sedan? Als touring is voor een 530e achter ook 275/40R19 de minimale breedte. Op een sedan kan dan weer wel 245/45R19 en dus ook 'normale' kettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Jan-Kees schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:18:
[...]

Heb je een touring of een sedan? Als touring is voor een 530e achter ook 275/40R19 de minimale breedte. Op een sedan kan dan weer wel 245/45R19 en dus ook 'normale' kettingen.
Touring. Wielen zijn geleverd door BMW zelf. Vandaar de twijfel. Overigens ook nog altijd te bestellen op deze manier.

Edit: net nog eens gekeken in de configurator. i5 touring niet zo te leveren. 530e wel met 245 achter als winterwiel. Het zal wel goed zijn. Maar het helpt de i5 rijders niet helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door DomiGijzen op 19-11-2024 14:22 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Kees
DomiGijzen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:19:
[...]

Touring. Wielen zijn geleverd door BMW zelf. Vandaar de twijfel. Overigens ook nog altijd te bestellen op deze manier.

Edit: net nog eens gekeken in de configurator. i5 touring niet zo te leveren. 530e wel met 245 achter als winterwiel. Het zal wel goed zijn. Maar het helpt de i5 rijders niet helaas.
Denk ook niet dat het veel kwaad kan. Weet wel dat ze daar in Duitsland altijd veel strenger op zijn. Als je op bijvoorbeeld Leebman24 zoekt met je VIN, krijg je voor een i5 touring achter altijd minimaal 275 breed. Ik denk dat hetzelfde geldt voor een 530e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DomiGijzen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:19:
[...]

Ik snap de twijfel niet? Kijk gewoon in de papieren van de auto en je weet het. Daar hoef je sinterklaas toch niet voor op te bellen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
fsfikke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:27:
[...]

Ik snap de twijfel niet? Kijk gewoon in de papieren van de auto en je weet het. Daar hoef je sinterklaas toch niet voor op te bellen :p
Belgie? Nederland heeft dat niet. Enige wat je erbij krijgt is de handleiding waar dit verder niet in staat.
Jan-Kees schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:25:
[...]

Denk ook niet dat het veel kwaad kan. Weet wel dat ze daar in Duitsland altijd veel strenger op zijn. Als je op bijvoorbeeld Leebman24 zoekt met je VIN, krijg je voor een i5 touring achter altijd minimaal 275 breed. Ik denk dat hetzelfde geldt voor een 530e
Meteen gedaan. 245 all around als mogelijkheid. Als de duisters het zeggen, heb ik er vertrouwen in :)

[ Voor 40% gewijzigd door DomiGijzen op 19-11-2024 14:35 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DomiGijzen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:32:
[...]

Belgie? Nederland heeft dat niet. Enige wat je erbij krijgt is de handleiding waar dit verder niet in staat.
Als de leasemaatschappij dat misschien achter houdt, maar als jij gewoon een auto koopt krijg je deze er bij hoor:
Afbeeldingslocatie: https://www.coc-online.com/cdn/shop/files/ECCertificateofConformityBMW.png?v=1725879339

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fesjes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 08:42
Hey all,

sinds dit weekend mijn eigen i5 Touring ontvangen. Een genot om mee te rijden (alhoewel ik van een Mercedes E break kom, wat toch gepaard gaat met wat gewenning 😇 )

Ik zit nog met enkele vraagstukken:
- ik heb mijn android auto gekoppeld en nu gaat hij altijd default naar de laatst gespeelde media van mijn gsm ipv naar de DAB zender. Is hier ergens een optie voor om dit uit te schakelen?

- ik heb de adaptieve ophanging professional, is er een manier om deze zelf te beheren? Zachter/harder of is dit helemaal niet meer van toepassing in deze auto's?

- in de app op de gsm heb ik de rechten aangezet om toegang te hebben tot mijn agenda voor mijn adressen te koppelen, maar in de app zegt hij dat er geen opkomende agenda items zijn met adressen (wat niet zo is). Nog iemand die dit voor heeft?

- kan je de "personalized mode" of andere modes ook effectief customizen? En zoja, hoe?

- Bij een eerste testlaadsessie (auto had nog 50%) merkte ik dat ik in de app of in de auto de laadsnelheid niet realtime kan zien, is dit by design? Toen ik achteraf ging kijken in de laad statistieken zag ik dat hij de eerste 2 uur aan 6-7KW lade (laadpunt doet 22KW, ik heb de optie genomen voor 22KW) en dan het laatste half uur aan 14KW maar nooit kwam hij in de buurt van wat geafficheerd is. Vooral de 6-7KW vond ik heel opvallend traag. Nog iemand dit gedrag gemerkt? Ik probeer alleszins na mijn ritten van vandaag (lange ritten) eens langs een snellader & een ander 22KW laadpunt ter test

- Is de instelling van 80% max laden echt nog van toepassing? Aangezien de batterij ansich ook groter is dan wat men effectief gebruikt (84.4 versus 81.2)

- het knopje voor de zetel verwarming aan de deur doet niets meer dan gewoon een menu openen in het scherm in de middenconsole? Of is dat instelbaar? Dat is anders echt een overbodige knop, je bent sneller via de middenconsole om je verwarming aan te zetten

- de parking assistent/camera, als je voorwaarts een parking in rijdt springt die heeeeeel laat op (basically als je al stil staat), is daar een mouw aan te passen?

Zo, en dan sluit ik nog graag af met een puntje om over te zagen: 😀
- het lichtje van de koffer staat verschrikkelijk slecht, als je in het donker naar de knop kijkt om hem dicht te doen, kijk je recht in die spot waardoor je de knop niet kan zien door het tegenlicht... ze hadden dat lichtje beter links gezet (het is wel een goed lichtje dat voldoende bijlicht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Fesjes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:06:
- ik heb mijn android auto gekoppeld en nu gaat hij altijd default naar de laatst gespeelde media van mijn gsm ipv naar de DAB zender. Is hier ergens een optie voor om dit uit te schakelen?
Is een optie in de Android Auto instellingen op je telefoon. 'Muziek automatisch starten' moet je dan uitvinken.

Overige vragen laat ik graag aan anderen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Fesjes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:06:
Hey all,

sinds dit weekend mijn eigen i5 Touring ontvangen. Een genot om mee te rijden (alhoewel ik van een Mercedes E break kom, wat toch gepaard gaat met wat gewenning 😇 )

- ik heb de adaptieve ophanging professional, is er een manier om deze zelf te beheren? Zachter/harder of is dit helemaal niet meer van toepassing in deze auto's?

In sport mode kun je comfort of sport kiezen.

- in de app op de gsm heb ik de rechten aangezet om toegang te hebben tot mijn agenda voor mijn adressen te koppelen, maar in de app zegt hij dat er geen opkomende agenda items zijn met adressen (wat niet zo is). Nog iemand die dit voor heeft?

Werkt bij mij wel op deze manier. Misschien rechten uitzetten en weer aanzetten? Je hebt wel in de native agenda app de afspraken staan?

- kan je de "personalized mode" of andere modes ook effectief customizen? En zoja, hoe?

Zover ik weet niet. Is wat mij betreft alleen overbodig.

- Bij een eerste testlaadsessie (auto had nog 50%) merkte ik dat ik in de app of in de auto de laadsnelheid niet realtime kan zien, is dit by design? Toen ik achteraf ging kijken in de laad statistieken zag ik dat hij de eerste 2 uur aan 6-7KW lade (laadpunt doet 22KW, ik heb de optie genomen voor 22KW) en dan het laatste half uur aan 14KW maar nooit kwam hij in de buurt van wat geafficheerd is. Vooral de 6-7KW vond ik heel opvallend traag. Nog iemand dit gedrag gemerkt? Ik probeer alleszins na mijn ritten van vandaag (lange ritten) eens langs een snellader & een ander 22KW laadpunt ter test

Gedeelde paal toevallig? Klinkt als load balancing op de paal. Eerst de halve snelheid en later dubbel. En lang niet alle normale palen kunnen 22kW.

- Is de instelling van 80% max laden echt nog van toepassing? Aangezien de batterij ansich ook groter is dan wat men effectief gebruikt (84.4 versus 81.2)

Veel discussie over. Auto in eigendom? Dan beter voorzichtige kant kiezen.
Bij mijn vorige auto in de winter altijd tot 100% geladen. Anders had ik geen reserve op de normale ritten. In de zomer vaak 80% ingesteld.

- het knopje voor de zetel verwarming aan de deur doet niets meer dan gewoon een menu openen in het scherm in de middenconsole? Of is dat instelbaar? Dat is anders echt een overbodige knop, je bent sneller via de middenconsole om je verwarming aan te zetten

Dat knopje is het zitcomfort menu knopje ;) Zetelverwarming bedien je via het scherm links onder.

- de parking assistent/camera, als je voorwaarts een parking in rijdt springt die heeeeeel laat op (basically als je al stil staat), is daar een mouw aan te passen?

Nee, niet echt. Overigens ook niet die ervaring. Hij springt aan zodra je in de oranje zone komt. Dat is nog ruim. Je kunt uiteraard wel op de parking sensor knop duwen als je ergens aan komt.

Zo, en dan sluit ik nog graag af met een puntje om over te zagen: 😀
- het lichtje van de koffer staat verschrikkelijk slecht, als je in het donker naar de knop kijkt om hem dicht te doen, kijk je recht in die spot waardoor je de knop niet kan zien door het tegenlicht... ze hadden dat lichtje beter links gezet (het is wel een goed lichtje dat voldoende bijlicht)

Heb er niet zoveel last van maar klopt. Na een paar keer doe je dat op gevoel. En als je in de auto zit tijdens het sluiten moet je zeker niet in de spiegel kijken.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Stalensnuitje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:03:
[...]

Punt in o.a. Oostenrijk is dat je ketting bij je moet hebben, begrijp van meerdere wintersporters die al jaren gaan dat ze deze in de praktijk nog nooit gebruikt hebben (xDrive).

Ben zelf pas een paar keer op wintersport geweest, geen idee of dit ook echt gecontroleerd wordt. Je hebt wel echt een issue als het bakken sneeuwt en je op een flinke pass naar boven moet. zonder 4WD of kettingen denk ik.
Jan-Kees schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:16:
[...]

Kijk, dank voor je reactie/tip. Ik ga MP volgen!

Ik heb nog even verder gezocht op diverse fora en de conclusie is dat er voor normale kettingen maar 1 optie is, nl. BMW Styling 942 (M Performance). Dat zijn velgen met een andere maat, nl. 9Jx19 (ET41) i.p.v. 10Jx19 (ET46). I.c.m. 275/40R19 kunnen daar wel kettingen op. Maar dat is voor mijn leaseauto geen optie, dus ik ga op zoek naar een setje loopvlakkettingen, via MP of nieuw.
Ik heb de Styling 942 gekocht bij mijn 550e Touring, alleen moet ik nog even uitzoeken welke kettingen daarop kunnen. De kettingen van mijn G21 gaan niet passen denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 21-11-2024 11:54 ]

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:03
Tortelli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:53:
[...]

Punt in o.a. Oostenrijk is dat je ketting bij je moet hebben, begrijp van meerdere wintersporters die al jaren gaan dat ze deze in de praktijk nog nooit gebruikt hebben (xDrive).

Ben zelf pas een paar keer op wintersport geweest, geen idee of dit ook echt gecontroleerd wordt. Je hebt wel echt een issue als het bakken sneeuwt en je op een flinke pass naar boven moet. zonder 4WD of kettingen denk ik.
Oh, ik bedoelde ook eigenlijk dat ik een andere kettingmaat nodig zou hebben, niet dat ik helemaal geen kettingen meeneem. Ik ga inmiddels bijna 20 jaar en ik heb ze nog nooit nodig gehad. 1x vergeten mee te nemen, dan zit je gewoon niet lekker :+

Echter, ik had het er gisteren met een collega nog over, die zocht ook loopvlakkettingen. Toen zat ik naar mijn etiket te kijken en bleek dat de mijne zowel op 255/35R19 passen als 225/50R17. Dat had ik me kunnen realiseren toen ik in mijn vorige post schreef dat het om de wielomtrek gaat bij loopvlakkettingen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
Thanks guys!

De optie in Android auto gevonden, maar heb voorlopig android auto afgekoppeld om te zien of ik de interne navigatie verder wil gebruiken. Ineens daar een vraag over: Die kaart geeft weinig (eigenlijk niets) "pijltjes" instructies op de middenconsole merk ik, is dit by design?

Jammer van die agenda, ondertussen in orde, maar dit wil zeggen dat ik mijn werk agenda's die via Outlook binnen komen, niet kan zien aangezien die niet in Google Agenda terecht komen?

Laden: ik vermoed dat het een laadpaal issue is, bij een nieuwe laadsessie zat ik weer op 6kw en steeg hij naar 16kw zodra mijn paal genoot vertrok. Zal dit nog verder testen op andere locaties.

Na een ritje van 290km, toch weer enkele extra vragen
- heeft die auto geen P stand zoals elke normale automaat? Ik kan enkel de elektrische parkeerrem aan zetten?
- dat verbruik zit nu op ongeveer 24kwh/100km, volgens de app zit de community rond de 20... ik heb op die afstand nochtans gewoon de adaptieve cruisecontrol gebruikt op gezapig autostrade tempo. Moet ik geduld hebben omdat de wagen zich nog wat moet "zetten" ofzo en gaat dit dan nog dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
@Fesjes
Agenda:
Ik heb zelf al mijn mail, agenda en nog wat andere zaken ook ingesteld op de native apps. In mijn geval iPhone. Heb met meer dingen dat dat handig is. Android zal iets opener zijn. Is dat een optie? Heb dan wel alle meldingen onderdrukt en mijn voorkeursapp ingesteld voor het daadwerkelijke gebruik.

Navi:
Hoe bedoel je alleen pijltjes op de midden console? Die achter t stuur of de centrale?
Op de centrale zie ik de volledige map zoals gebruikelijk. Zoomt mooi op tijd in enzo.
Achter t stuur heb je een paar opties. Kun je met het tand wiel op t stuur instellen. Met het scrollwiel kun je links/rechts duwen en op/neer scrollen voor de instellingen. Eerste optie is voor je display achter t stuur. Je hebt onder andere een optie pijltjes. Maar ook kaart en, afhankelijk van de uitvoering, video met overlay instructies. En verbruik enzo.
Als je een HUD hebt, kun je die ook zo instellen.

P is enkel het knopje van de parkeer rem. Nu je het zegt. Tot nu toe niet gerealiseerd dat je vroeger de P op de automaat had en ook nog de handrem.

Verbruik:
Kan ik niet veel van zeggen. Rij zelf de hybride. Mij valt wel op dat de korte stukken (<10/15km) relatief onzuinig aanvoelen. Op electric only dan. Je merkt dat het een zware auto is en dat acceleren veel energie kost. Op de langere stukken compenseer je dat echter weer flink.
Mijn vorige was een EV. Je moet er iets anders mee rijden (vond ik zelf dan). En: Betrapte me er vaak op dat ik toch vaak wat sneller wegreed bij het stoplicht dan nodig…

Dan over mijn eigen auto. Vandaag naar de Schwarzwald gereden. Foutmelding na foutmelding van de radar en zicht sensoren. Het sneeuwde maar niet beperkend qua zicht. Radar was ook helemaal vrij. Vermoed dat die verwarmd is. Want de rest van t front zat wel wat ijs op. Ook de camera helemaal vrij en schoon. Daar zorgt de ruitenwisser voor. En groot deel van de tijd geen sneeuw. Soms regen maar ook helder zicht.
GPS ook de weg kwijt. Die plotte me opeens ongeveer 200km van de echte locatie. Verkeersbord herkenning en lane change deden ook niks meer.
Reset en auto uit/aan was geen oplossing. GPS trok na een kwartier weer bij. Sensoren bleven lastig. Ook zonder sneeuw.
Pauze voor een lunch ook geen oplossing.
Na 3 uur begon t langzaam weer te werken. 5 km voor het einde van de rit alles weer werkend. Dus van 5 uur reistijd heb ik nog geen uur zonder foutmeldingen kunnen rijden. Gezien de issues en oponthoud ook niet de mooie B500 maar gewoon op de snelweg gebleven. Dan merk je overigens wel hoe je in de loop der jaren went aan alle systemen…

Dit biedt weinig vertrouwen zo. Afspraak stond al vanwege wat phantombreaks, plopjes in t geluid, zijwangen van de stoel die soms een tikkeltje worden opgeblazen en internet issues… Hoop dat dit brakke software is. Als het elektronica issues zijn, dan wordt het ellende.
Hoop dat ik zondag nog thuis kom 😂

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25
Twee weken geleden mijn wagen in ontvangst genomen en al meer dan 1500km gereden. Hieronder wat feedback over de ervaring:
  • Comfort: ik vind hem duidelijk beter rijden dan de iX3 (die ik ervoor had); de lage zitpositie is wel nog even wennen.
  • Rijgeluiden: al meerdere mensen de opmerking horen maken dat er vrij veel geluid hoorbaar is tijdens het rijden. Persoonlijk geen last van; valt niet meer op ten op zicht van de vorige wagen.
  • Afwerkingskwaliteit: daar ben ik enigszins wat in teleurgesteld. De afwerkingsgraad van de vorige generatie BMWs was toch wat beter. Meer harde plastics overal, de gordel van de passagierszetel tikt tegen de zetel/zijkant. De laadklep is een hit & miss: soms gaat hij open, meestal moet ik de wagen sluiten en terug openen.
  • Features: ik vind het ronduit belachelijk dat adaptieve cruise control niet standaard op de wagen zit. De interaction bar vind ik eerder een gadget, dat me bovendien stoort als het nacht is (omwille van de reflectie in de ruiten). Gelukkig kun je het ding af zetten.
  • Range: gemiddeld voorlopig 21kWh/100km
  • Koffer: ik heb de sedan versie (was enkel toegelaten in de car policy), ondanks de grote kofferruimte van 490l is 'ie wel een pak minder praktisch dan een SUV of touring. Maar dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
DomiGijzen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:53:
@Fesjes
Agenda:
Ik heb zelf al mijn mail, agenda en nog wat andere zaken ook ingesteld op de native apps. In mijn geval iPhone. Heb met meer dingen dat dat handig is. Android zal iets opener zijn. Is dat een optie? Heb dan wel alle meldingen onderdrukt en mijn voorkeursapp ingesteld voor het daadwerkelijke gebruik.

Navi:
Hoe bedoel je alleen pijltjes op de midden console? Die achter t stuur of de centrale?
Op de centrale zie ik de volledige map zoals gebruikelijk. Zoomt mooi op tijd in enzo.
Achter t stuur heb je een paar opties. Kun je met het tand wiel op t stuur instellen. Met het scrollwiel kun je links/rechts duwen en op/neer scrollen voor de instellingen. Eerste optie is voor je display achter t stuur. Je hebt onder andere een optie pijltjes. Maar ook kaart en, afhankelijk van de uitvoering, video met overlay instructies. En verbruik enzo.
Als je een HUD hebt, kun je die ook zo instellen.

P is enkel het knopje van de parkeer rem. Nu je het zegt. Tot nu toe niet gerealiseerd dat je vroeger de P op de automaat had en ook nog de handrem.

Verbruik:
Kan ik niet veel van zeggen. Rij zelf de hybride. Mij valt wel op dat de korte stukken (<10/15km) relatief onzuinig aanvoelen. Op electric only dan. Je merkt dat het een zware auto is en dat acceleren veel energie kost. Op de langere stukken compenseer je dat echter weer flink.
Mijn vorige was een EV. Je moet er iets anders mee rijden (vond ik zelf dan). En: Betrapte me er vaak op dat ik toch vaak wat sneller wegreed bij het stoplicht dan nodig…

Dan over mijn eigen auto. Vandaag naar de Schwarzwald gereden. Foutmelding na foutmelding van de radar en zicht sensoren. Het sneeuwde maar niet beperkend qua zicht. Radar was ook helemaal vrij. Vermoed dat die verwarmd is. Want de rest van t front zat wel wat ijs op. Ook de camera helemaal vrij en schoon. Daar zorgt de ruitenwisser voor. En groot deel van de tijd geen sneeuw. Soms regen maar ook helder zicht.
GPS ook de weg kwijt. Die plotte me opeens ongeveer 200km van de echte locatie. Verkeersbord herkenning en lane change deden ook niks meer.
Reset en auto uit/aan was geen oplossing. GPS trok na een kwartier weer bij. Sensoren bleven lastig. Ook zonder sneeuw.
Pauze voor een lunch ook geen oplossing.
Na 3 uur begon t langzaam weer te werken. 5 km voor het einde van de rit alles weer werkend. Dus van 5 uur reistijd heb ik nog geen uur zonder foutmeldingen kunnen rijden. Gezien de issues en oponthoud ook niet de mooie B500 maar gewoon op de snelweg gebleven. Dan merk je overigens wel hoe je in de loop der jaren went aan alle systemen…

Dit biedt weinig vertrouwen zo. Afspraak stond al vanwege wat phantombreaks, plopjes in t geluid, zijwangen van de stoel die soms een tikkeltje worden opgeblazen en internet issues… Hoop dat dit brakke software is. Als het elektronica issues zijn, dan wordt het ellende.
Hoop dat ik zondag nog thuis kom 😂
Over de navigatie bedoelde ik iets vergelijkbaars als wat je in google maps of in vele andere navigatie ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vo3vHLJrqIsi5r1ayDXBENitxdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9TzqzyAJ7t9Tds4fDOCok5j.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder zie je wat ik krijg en ik heb via een gadget wel een pijl instructie kunnen toevoegen maar die pijlen das gewoon visueel rampzalig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ89X-EWdMp4faNGM31b6KGh8Ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCDXA5UN3kLMEJNnM1ltavXl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sg2DmKQfWFmZXkQaemRXChqxkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fqtbhJC9iCxNS8ZCBXZAP4y.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Fesjes schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:46:
[...]

Over de navigatie bedoelde ik iets vergelijkbaars als wat je in google maps of in vele andere navigatie ziet:

[Afbeelding]

Hieronder zie je wat ik krijg en ik heb via een gadget wel een pijl instructie kunnen toevoegen maar die pijlen das gewoon visueel rampzalig
[Afbeelding][Afbeelding]
Ahja. De rijbaanbegeleiding plus de daadwerkelijk instructie. Die zie ik in mijn HUD. Weet niet of je die ook op je middenconsole kunt krijgen. Heb de optie nog niet gezien maar ook niet heen gezocht...

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
In de HUD heb ik de "minimalistische" view aangezet zodat de pijlen daar meer ruimte krijgen, das tot nu toe de best solution. Maar het is een gemis om dat niet op de middenconsole te zien. Zeker op lange ritten waar je co-pilot soms graag eens mee kijkt/helpt bij onbekende wegen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tigger1531
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-09 12:51
Voor diegenen die vragen hebben over sneeuwkettingen e.d. hierbij mijn bevindingen:

- sinds een paar weken rijd ik een i5 Touring eDrive 40 (fantastische auto overigens!).
- auto staat op 245/45/R19 102Y voor en 275/40R19 105Y achter (zomerbanden) met de Styling 935 M velgen.
- deze velgenset is een zogenaamde breedte-set en er mogen alleen deze maat banden op. Vanuit BMW wordt voor de i5 Touring altijd een breedte-set aangeraden. Andere bandenmaat achter voor winterbanden is dus direct andere velgenset en mogelijk niet zomaar verkrijgbaar via iedere BMW dealer.
- vanuit leasemaatschappij wil men geen extra velgenset voor winterbanden, dus krijg ik over 2 weken winterbanden in bovenstaande maten op de huidige velgenset.
- bij 275 achter passen er GEEN reguliere sneeuwkettingen achter het wiel in de wielkast volgens de dealer (Dusseldorp). Optie volgens hen is om loopvlakkettingen te nemen.
- Dealer adviseert Weissenfels Trak Auto M92 TA36 en biedt ze aan voor €425. Bij diverse webshops ook voordeliger verkrijgbaar voor €370-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Tigger1531 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:53:
Voor diegenen die vragen hebben over sneeuwkettingen e.d. hierbij mijn bevindingen:

- sinds een paar weken rijd ik een i5 Touring eDrive 40 (fantastische auto overigens!).
- auto staat op 245/45/R19 102Y voor en 275/40R19 105Y achter (zomerbanden) met de Styling 935 M velgen.
- deze velgenset is een zogenaamde breedte-set en er mogen alleen deze maat banden op. Vanuit BMW wordt voor de i5 Touring altijd een breedte-set aangeraden. Andere bandenmaat achter voor winterbanden is dus direct andere velgenset en mogelijk niet zomaar verkrijgbaar via iedere BMW dealer.
- vanuit leasemaatschappij wil men geen extra velgenset voor winterbanden, dus krijg ik over 2 weken winterbanden in bovenstaande maten op de huidige velgenset.
- bij 275 achter passen er GEEN reguliere sneeuwkettingen achter het wiel in de wielkast volgens de dealer (Dusseldorp). Optie volgens hen is om loopvlakkettingen te nemen.
- Dealer adviseert Weissenfels Trak Auto M92 TA36 en biedt ze aan voor €425. Bij diverse webshops ook voordeliger verkrijgbaar voor €370-400.
Goeie tip voor de loopvlakkettingen. Zonde eigenlijk want ik krijg een xDrive auto (550e) en zal die kettingen in de praktijk nooit gaan gebruiken 8)7.
PS: heb je een link voor die lage prijs?
Edit: https://www.grip500.nl/sn...trak-auto-m92/ta36-gp1001

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 01-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
Tortelli schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:18:
[...]

Goeie tip voor de loopvlakkettingen. Zonde eigenlijk want ik krijg een xDrive auto (550e) en zal die kettingen in de praktijk nooit gaan gebruiken 8)7.
PS: heb je een link voor die lage prijs?
Edit: https://www.grip500.nl/sn...trak-auto-m92/ta36-gp1001
Ik heb ze hier besteld:
https://www.sneeuwketting...eissenfels-trak-auto-m92/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 00:26
Ik heb sinds kort mijn i4 voor een i5 touring ingeruild. Nu valt het me op dat ik de luxe heb om het klimaat achter vanuit het menu te configureren. Hij blijft echter wel elke keer terugspringen naar 22 graden, wat ik nogal warm vindt. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en hebben jullie hier iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
dedeurwaarder schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:41:
Ik heb sinds kort mijn i4 voor een i5 touring ingeruild. Nu valt het me op dat ik de luxe heb om het klimaat achter vanuit het menu te configureren. Hij blijft echter wel elke keer terugspringen naar 22 graden, wat ik nogal warm vindt. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en hebben jullie hier iets op gevonden?
Ik heb hetzelfde voor. Ook nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Same. Schijnt iets te zijn sinds de laatste update (7/2024).
Gaat inderdaad naar 22 maar ook ventilatie zeer zwak. Ook rechts-voor synced altijd met links. Maar dat is als er niemand zit op die plaatsen. Op het moment dat er passagiers zijn op die plekken, staan de instellingen anders.
Geen idee of dit een feature of een big is... Zelf zou ik wel fijn vinden als er "sync" staat als er gesynced wordt.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 06:26
Wat ik ook mis is dat je in my modes eigenlijk heel weinig kan aanpassen per mode. Zou wel leuk zijn om stuurdynamiek te kunnen kiezen - kan nu enkel in sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15

florholvoet

aka F0x.be

Ik ben bezig met het configureren van een i5 Touring.

Ik twijfel nog over de "Adaptieve ophanging Professional", een dure optie die mij wel interessant lijkt. Wie heeft dit wel of juist niet gekozen? Is er een groot verschil?

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
florholvoet schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:47:

Ik twijfel nog over de "Adaptieve ophanging Professional", een dure optie die mij wel interessant lijkt. Wie heeft dit wel of juist niet gekozen? Is er een groot verschil?
Heb ik. Vond het m onderstel wat te stug in de proefrit en voor mij was de meesturende achteras een eis. Draaicirkel is merkbaar kleiner.
Hoe het comfort verschilt kan ik moeilijk zeggen. Teveel tijd tussen de proefrit en mijn eigen auto. Maar mijn auto rijdt aardig comfortabel. En je hebt toch 4mm verlaging ten opzichte van de standaard versie. M onderstel is nog wat lager. Het is maar een paar mm maar het verschil zie je wel.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
florholvoet schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:47:

Comfort is zonder ook prima, voldoende feedback en toch ook goede demping van dwarsribbels, putten e.d.

Als ik het zou kiezen is het voor de meesturende achteras, dat lijkt me de grote meerwaarde (maar zat helaas buiten mijn budget :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
De luxe had je in de i4 ook, daar kon je de temperatuur instellen op wat je zelf wilde. Dus wilde je standaard starten met 20 graden dan kon je de basis temperatuur veranderen. Lukt dat in een i5 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedeurwaarder
dencoupe schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:42:
[...]

De luxe had je in de i4 ook, daar kon je de temperatuur instellen op wat je zelf wilde. Dus wilde je standaard starten met 20 graden dan kon je de basis temperatuur veranderen. Lukt dat in een i5 niet?
Dank voor alle reacties. Klinkt alsof er iets misgegaan is in de update, dus ik hoop dat het volgende ronde weer in orde is :)

In de i4 is het me nooit opgevallen dat ik een optie had voor de tweede zitrij anders dan de bediening achter. Misschien dat het inderdaad wel kon, maar goed... Nu is het fijn als het weer goed werkt voor de i5 :)

PS. Voor de vraag voor adaptief onderstel. Ik rij een oude demo auto en daar zat het dan ook onder. Ik ben een beetje verliefd geraakt op de meesturende achterwielen. Dat maakt zo n groot apparaat ineens een stuk handzamer naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Er is ook nog een optie voor het speciale M onderstel (550e en M60 iig) maar die meerprijs vond ik zelf te gek: ~€4400. Adaptief is bij deze auto's standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-09 21:15
Kan er iemand uitleggen wat op deze auto de SNELSTE manier is om die ISA rommel (door de EU verplichte "Intelligent Speed Assistant" die helemaal niet zo intelligent is en vervelend begint wanneer je over de, dikwijls foute, snelheidslimiet gaat) uit te schakelen.
Blijkbaar kan je er niet aan ontkomen om die rotzooi bij elke start opnieuw te moeten uitschakelen, dus voor mijn volgende wagen wordt de mogelijkheid om dat met 1 snelle actie (button press) te doen vereiste #1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15

florholvoet

aka F0x.be

Bedankt voor jullie reacties ivm het onderstel. Ik wist zelfs niet dat de achterwielen ook meesturen in de Professional. Dan is het inderdaad zeker de moeite waard denk ik.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
Skiwi222 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:34:
Kan er iemand uitleggen wat op deze auto de SNELSTE manier is om die ISA rommel (door de EU verplichte "Intelligent Speed Assistant" die helemaal niet zo intelligent is en vervelend begint wanneer je over de, dikwijls foute, snelheidslimiet gaat) uit te schakelen.
Blijkbaar kan je er niet aan ontkomen om die rotzooi bij elke start opnieuw te moeten uitschakelen, dus voor mijn volgende wagen wordt de mogelijkheid om dat met 1 snelle actie (button press) te doen vereiste #1...
Gewoon 3 seconden lang de set knop op je stuur indrukken. Poepsimpel dus.
Ik had zelfde sentiment als jou, maar moet zeggen dat die melding heel subtiel is, in die mate dat ik ze zelfs aan laat als ik rijd op plaatsen waar ik nooit kom, kwestie van 1/ geen boetes en 2/ toch iets veiliger voor medeweggebruikers moest ik door verstrooidheid te snel rijden in zone 30 of 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Drosera schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:56:
[...]

Gewoon 3 seconden lang de set knop op je stuur indrukken. Poepsimpel dus.
Ik had zelfde sentiment als jou, maar moet zeggen dat die melding heel subtiel is, in die mate dat ik ze zelfs aan laat als ik rijd op plaatsen waar ik nooit kom, kwestie van 1/ geen boetes en 2/ toch iets veiliger voor medeweggebruikers moest ik door verstrooidheid te snel rijden in zone 30 of 50.
Het is simpel, maar het blijft mega-irritant. Zit nu gelukkig al helemaal in m'n systeem van gordel om, startknop indrukken, set-knop 3 seconden indrukken. Maar het blijft imho een betuttelend systeem dat te vaak niet goed werkt.

Niet altijd de schuld van de auto overigens. Kom meerdere keren per dag langs tijdelijke snelheidsbeperkingen die 'nooit' eindigen. Waar dus geen bord 'einde beperking' is geplaatst. Is me inderdaad al wel een paar keer opgevallen dat relatief nieuwe auto's (dus met ISA) daar slaafs de niet meer geldende beperking blijven rijden. Wat in mijn optiek dan weer best gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
alexbl69 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:31:
[...]

Het is simpel, maar het blijft mega-irritant. Zit nu gelukkig al helemaal in m'n systeem van gordel om, startknop indrukken, set-knop 3 seconden indrukken. Maar het blijft imho een betuttelend systeem dat te vaak niet goed werkt.

Niet altijd de schuld van de auto overigens. Kom meerdere keren per dag langs tijdelijke snelheidsbeperkingen die 'nooit' eindigen. Waar dus geen bord 'einde beperking' is geplaatst. Is me inderdaad al wel een paar keer opgevallen dat relatief nieuwe auto's (dus met ISA) daar slaafs de niet meer geldende beperking blijven rijden. Wat in mijn optiek dan weer best gevaarlijk is.
ISA neemt in NL toch geen snelheid automatisch over?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
DomiGijzen schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:40:
[...]

ISA neemt in NL toch geen snelheid automatisch over?
Nee, maar hij 'pingelt' wel.

Nu valt het bij BMW inderdaad wel mee. De waarschuwing is vrij subtiel én het systeem is vrij eenvoudig uit te schakelen. Maar ik zat laatst als passagier in een Chinese auto (BYD denk ik). Bij die auto was het uitschakelen een stuk lastiger én was het waarschuwingsgeluid dusdanig dat ik me voor kan stellen dat iemand onder de aangegeven snelheid blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
Mijn vriendin vindt het mega irritant, zelf gebruik ik de automatische cruisecontrol zo goed als overal incl de optie automatisch snelheid aanpassen, waardoor ik het geluid bijna nooit hoor :-)

Ander vraagje: ik heb mijn gsm gekoppeld en als ik wil bellen vanuit het scherm of gebeld wordt werkt alles perfect op de interface, maar het belangrijkste namelijk geluid horen en de andere kant moet mij ook horen, dat werkt helemaal niet. Het is gewoon stil... ik heb de telefoon al eens verwijderd en terug gekoppeld, maar dat helpt niet. Android Auto werkt perfect, muziekgeluid van de gsm komt perfect op de boxen van de auto, maar telefoon in 2 richtingen dus helemaal niet. Enig idee wat ik nog kan nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Fesjes schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:20:
Ander vraagje: ik heb mijn gsm gekoppeld en als ik wil bellen vanuit het scherm of gebeld wordt werkt alles perfect op de interface, maar het belangrijkste namelijk geluid horen en de andere kant moet mij ook horen, dat werkt helemaal niet. Het is gewoon stil... ik heb de telefoon al eens verwijderd en terug gekoppeld, maar dat helpt niet. Android Auto werkt perfect, muziekgeluid van de gsm komt perfect op de boxen van de auto, maar telefoon in 2 richtingen dus helemaal niet. Enig idee wat ik nog kan nakijken?
Heb dat probleem ook regelmatig, maar niet reproduceerbaar (iDrive 8.5, Pixel 9 Pro). In ongeveer een kwart van de gevallen werkt de audio in beide richtingen niet als ik een gesprek opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
alexbl69 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:30:
[...]

Heb dat probleem ook regelmatig, maar niet reproduceerbaar (iDrive 8.5, Pixel 9 Pro). In ongeveer een kwart van de gevallen werkt de audio in beide richtingen niet als ik een gesprek opneem.
Zelfde combo Pixel 9 Pro, andere modellen smartphones die het ook voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

iPhone 14 werkt eigenlijk altijd naadloos samen met carplay en de i5 touring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
Weissenfels automatika m91-n893

275/40 19”, Michelin Alpin 5, is even zoeken geweest (marktplaats), past prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0hl2X71RDDtszstrXJI6dFP4xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1wAJdGHGu0kCYrJTPpG5fmF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aA_kgdYzAsTPvAOOyBYhBqQRHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3dtP62shRkmv1RRglB7Cx1m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whU8A8bcdIsHZLnMORKyTIl-cH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YukJnrHcQaOa3RBx3dlGvhbl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWrnazJNHbWs62qaqhXhisw9uB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvoZC8QYM1gWWQc3QxAq7by9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-09 11:52
Vraagje voor de leaserijders; rijden jullie de 5 serie ook prive en wat doet dat ongeveer met de bijtelling?
Ik verwacht toch ergens tussen de EUR 800 en EUR 900. Vind dat best wel een bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
icarus007 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:19:
Vraagje voor de leaserijders; rijden jullie de 5 serie ook prive en wat doet dat ongeveer met de bijtelling?
Ik verwacht toch ergens tussen de EUR 800 en EUR 900. Vind dat best wel een bedrag.
Ligt aan je uitvoering en salaris. Maar ga daar maar vanuit. Dan zit je in de goede richting. Is best een bedrag ja. Maarja, is ook best een auto :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Ja ik rij ook privé in de zakelijke lease.

Mijn zakelijke lease budget is hoger dan ik uitgeef aan de i5. Het restant krijg ik bruto uitgekeerd. Aan de andere kant is er bijtelling. Wat de auto “echt” kost is meer dan enkel bijtelling, in mijn geval moet ik het verlies aan inkomen voor bruto leasetarief ook rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Denk dat de meeste die dit soort auto's van de baas mogen rijden wel in de hoogste regionen bevinden qua belastingschaal ;).
Berg geld maar je kunt hem er privé niet voor rijden!
EVdriver schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:31:
Weissenfels automatika m91-n893

275/40 19”, Michelin Alpin 5, is even zoeken geweest (marktplaats), past prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat betaal je daar gebruikt voor ongeveer? Zal MP wel eens in de gaten houden komende tijd, heb ik ze voor eind december niet gevonden koop ik ze gewoon nieuw.
Zonde van het geld eigenlijk, want met xDrive ga ik die dingen nooit gebruiken denk ik 8)7.

[ Voor 80% gewijzigd door Tortelli op 08-12-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Nou heb ik een paar loopvlakkettingen die passen op de achter wielen van een i5 (19”, 275 breed).

Laatste week kerstvakantie ben ik zelf weg, maar als iemand ze voor de voorjaarsvakantie als verzekeringen mee wil: dm maar. Dan verzinnen we wel wat 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:26
Nieuwe volger op dit forum, kom van het grote I4 forum :)

I5 40 (sedan) zal hopelijk eind dit jaar klaar zijn (stock wagen) wachten op de platen...

Brooklyn Grau
M sport + Pro
en nog wat zaken die waren aangetikt.

Wagen zat eigelijk niet in budget maar met de 14k+ korting ging het uiteraard makkelijk.

Hopelijk binnenkort wat foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

BMW strooit flink met kortingen, ook op de hybrids is mijn ervaring.
Mijn 550e touring is onderweg naar Nederland, begin januari levering!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigger1531
Voor wie nog moet wisselen naar (nieuwe) winterbanden; bel je bandenboer even op ter controle!

Bij mij bleek afgelopen vrijdag bij aankomst (Profile, afspraak gemaakt ruim 6 weken van te voren) de maat voorbanden (245/45R19) compleet uitverkocht en niet meer leverbaar in heel Nederland tot medio Feb. Idem dito bij Kwikfit. Nu fingers crossed dat het nog lukt bij Euromaster.

Leasemij (Ayvens) werkt ook totaal niet mee en vergoed geen winterbanden buiten de bekende ketens. Realistische kans dat de i5 touring dus niet meegaat naar de Alpen tijdens de kerstvakantie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Tigger1531 schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:08:
Voor wie nog moet wisselen naar (nieuwe) winterbanden; bel je bandenboer even op ter controle!

Bij mij bleek afgelopen vrijdag bij aankomst (Profile, afspraak gemaakt ruim 6 weken van te voren) de maat voorbanden (245/45R19) compleet uitverkocht en niet meer leverbaar in heel Nederland tot medio Feb. Idem dito bij Kwikfit. Nu fingers crossed dat het nog lukt bij Euromaster.

Leasemij (Ayvens) werkt ook totaal niet mee en vergoed geen winterbanden buiten de bekende ketens. Realistische kans dat de i5 touring dus niet meegaat naar de Alpen tijdens de kerstvakantie…
Als ik nu kijk bij kwik fit is er nog/weer iets te verkrijgen. Misschien snel bestellen?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Laatst online: 08-09 11:52
Tigger1531 schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:08:

Apart, ik zit ook bij Ayvens, en ik doe al mijn wissels en banden aankoop (zomer/winter) gewoon bij de dealer (= duurder dan bandenboeren maar wel makkelijker tijdens beurten)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 09:45
Leuk, een BMW i5 topic, die had ik nog niet gezien!

Sinds afgelopen donderdag ben ik ook in het bezit van een BMW i5 M60, en man man man wat een vermogen dat ding *O* *O*

Nu nog druk aan het uitvogelen hoe e.e.a. werkt, dat entertainmentsysteem mag je wel eerst voor op cursus.
Heb ik "ruzie" met die personal assistant die om de haverklap geactiveerd wordt :?

Volgens mij heb ik hem voor nu ff uitgezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9j8CffY.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XkvNX6L.jpeg

Verder ben ik nog op zoek naar een geschikt plekje voor mijn flitsmeister one. (Deze ga ik wel nodig hebben verwacht ik >:) )
Bij mijn vorige auto (Audi A6) had ik hem bij de achteruitkijkspiegel gemonteerd, maar zoals ik nu kan zien is dat bij de BMW geen geschikte plek.

Hier een i5 rijder die al een mooi plekje bedacht heeft :?

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 22-12-2024 11:14 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gfu48Ds0RgAj_6W7lVnpsAfvAxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioC5R5L9d8NamdtYmlOP1NxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zomaar een 5 touring in de sneeuw. Erg capabel. Zoals bekend is de mijne hybride maar vond vooral de goed en minimaal doseerbare elektrostand bruikbaar. Tractiecontrole is zo goed als instand.

@Grolsch wat is het verschil met de app? Die heb ik namelijk altijd aan via CarPlay en werkt wat mij betreft ook goed. Maar weet t verschil dus niet. En ik ben allergisch voor allerlei add-ons:)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DomiGijzen schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:27:
[Afbeelding]

Zomaar een 5 touring in de sneeuw. Erg capabel. Zoals bekend is de mijne hybride maar vond vooral de goed en minimaal doseerbare elektrostand bruikbaar. Tractiecontrole is zo goed als instand.

@Grolsch wat is het verschil met de app? Die heb ik namelijk altijd aan via CarPlay en werkt wat mij betreft ook goed. Maar weet t verschil dus niet. En ik ben allergisch voor allerlei add-ons:)
De flitsmeister one is een fysiek kastje welke een optisch EN akoestisch signaal geeft.

Android auto werkt op zich, maar de accu van mijn telefoon gaat dan wel hard, ik geef eigenijk de voorkeur aan de native spotify cliënt en navigatie vd bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Grolsch schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:06:
[...]

De flitsmeister one is een fysiek kastje welke een optisch EN akoestisch signaal geeft.

Android auto werkt op zich, maar de accu van mijn telefoon gaat dan wel hard, ik geef eigenijk de voorkeur aan de native spotify cliënt en navigatie vd bmw.
Moet zeggen dat met de gekoelde lader in de 5 serie mijn telefoon niet alleen accu behoudt maar zelfs kan laden zonder te warm te worden. En dat bij gebruik van Flitsmeister en vaak een muziek app. Wel iPhone.
Overigens gebruik ik ook de bmw navi.

Maar visuele waarschuwingen heb ik dan idd niet. Tenzij ik in CarPlay zit maar dan heb je weer andere dingen niet op je scherm natuurlijk.
En daarmee is je vraag helaas nog niet beantwoordt :)

Grz D.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan-Kees
Afgelopen woensdag bij Ekris Utrecht mijn nieuwe auto opgehaald:
BMW i5 Touring eDrive40 Business Edition
Alpinweiss / Veganza zwart

Harman Kardon Hi-Fi geluidssysteem
Extra getint glas in achterportierruiten en
achterruit
Driving Assistant Plus
Adaptieve LED koplampen
Uitgebreide ambiance verlichting
Travel Pack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xPGWFJy5GSL9H_qWs3INMHDdZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUJieXEa3xXtdyF6td87g63d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GG7p4fjt4ULR62XKN7ID78u3lPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjQlJMvxb0bTodYiVEIP4CPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khWKFM003NNCrrPsHdCyQb9evx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJIlOLfztrNPR4d50Bfidzmq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG_jeyfEqI2C7u8vq-Yi7Br4nSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJju9wjbqUlUqfpPKmVg9pEK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvKG2IM-Xg4WFl1asGir47rHIFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjTPECN3bOZS3JGdcIgniABg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGacr97YenYLwWCfiPNF8oEvENQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glA8MznIgYyTQFCGWe7fvtZw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VfwQ0qaxQSaIjEs0VZjFvuqNyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAm6UqgLPCIe3RpCEm8xZVmq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zat nog ff wat filmpjes te bekijken, en ik zie dat bij het inschakelen van de sportstand de melding wordt getoond "Sport Mode - Driving without stabilisation, Driver assistance steering interventions will be deactivated."

Bij mijn M60 krijg ik deze melding / mededeling niet :?
Is dit ergens instelbaar ofzo :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drosera
Vraagje, hoe zit het eigenlijk met jullie verbruik de laatste maand? Ik heb m’n wagen van eind November, en kom aan gemiddeld 24kWh/100km.
Trajecten zijn typisch woon werk verkeer, 50km per rit, waarvan +- 30km autosnelweg aan 130km/h, rest is binnenwegen of file, dus stapvoets verkeer of lage snelheid zones 50 en 70.

Edit: is een eDrive40 met 19 duimers.

[ Voor 5% gewijzigd door Drosera op 23-12-2024 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedeurwaarder
Drosera schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:39:
Vraagje, hoe zit het eigenlijk met jullie verbruik de laatste maand? Ik heb m’n wagen van eind November, en kom aan gemiddeld 24kWh/100km.
Trajecten zijn typisch woon werk verkeer, 50km per rit, waarvan +- 30km autosnelweg aan 130km/h, rest is binnenwegen of file, dus stapvoets verkeer of lage snelheid zones 50 en 70.

Ik heb ook eenzelfde verbruik ongeveer op de 21 inch met zomerbanden. Ik had eigenlijk de hoop dat omzetten op 19 inch zou helpen. Maar als ik jouw verhaal zo lees, twijfel ik daar een beetje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Laatst online: 10:06
@Grolsch Wat voor lak is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
Dat is Deep Frozen Grey :). Ik heb dezelfde, op mijn touring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/votwDh2M_ZPoo8smuaQSkZ_zA5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6cUpSTPti51e1bYW4SSDDT5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigger1531
Drosera schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:39:

Ik heb de laatste 2 maanden met een eDrive40 Touring met 19 inch velgen en zomerbanden een gemiddeld verbruik van 23kWh/100km. Dit is met stevig doorrijden op een dagelijkse rit van 125km heen en 125km terug, voornamelijk snelweg met 10-15min file.

Voor de grap eens wat rustiger gedaan (gewoon met verkeer mee rijden, niet in de buurt van hypermilen) in de ecomodus op zelfde traject; dan kom ik op 18kWh/100km. Realistische range van 440-450km met winterse temperaturen vind ik best wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Nu online
Grolsch schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:39:
Ik zat nog ff wat filmpjes te bekijken, en ik zie dat bij het inschakelen van de sportstand de melding wordt getoond "Sport Mode - Driving without stabilisation, Driver assistance steering interventions will be deactivated."

Bij mijn M60 krijg ik deze melding / mededeling niet :?
Is dit ergens instelbaar ofzo :?
Dan hebben ze in de instellingen van de sport bij, ik dacht aandrijving, sport plus geselecteerd. Je hebt dan onder andere verminderde ondersteuning.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DomiGijzen schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:47:
[...]

Dan hebben ze in de instellingen van de sport bij, ik dacht aandrijving, sport plus geselecteerd. Je hebt dan onder andere verminderde ondersteuning.
Tnx, ik denk dat ik het gevonden heb.

Ik begin de besturing / entertainment systeem steeds beter te begrijpen, maar echt makkelijk / eenvoudig vind ik het nog niet.

Het is dat ik een bovenmatige interesse heb voor zulke dingen, maar "normale" mensen gaat hier nooit uitkomen volgens mij :P

Wat ik nog niet kan vinden is het openen van het zonnescherm van het panoramadak. In een bepaalde modus gaat dit vanzelf, maar op het scherm kan ik dit nergens vinden :?

Wel met het knopje in het dak, maar niet ergens in het menu zover ik kan zien :?

[ Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 23-12-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Grolsch schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:52:
[...]
Panoramadak reageert op spraakcommando: open zonneDAK - sluit zonneDAK.

Ik begin de besturing / entertainment systeem steeds beter te begrijpen, maar echt makkelijk / eenvoudig vind ik het nog niet.

Het is dat ik een bovenmatige interesse heb voor zulke dingen, maar "normale" mensen gaat hier nooit uitkomen volgens mij :P

Wat ik nog niet kan vinden is het openen van het zonnescherm van het panoramadak. In een bepaalde modus gaat dit vanzelf, maar op het scherm kan ik dit nergens vinden :?

Wel met het knopje in het dak, maar niet ergens in het menu zover ik kan zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
[...]

Waarom zou je iets anders dan het knopje in het dak willen gebruiken? Is een stuk sneller/praktischer/veiliger dan via het scherm of met een stemcommando. Geldt voor alle functies waarvan de knoppen zijn wegbezuinigd overigens.

Kwam er achter dat zelfs het openen van de ramen met een stemcommando kan. Wie doet dat in vredesnaam als je hand bijna letterlijk rust op de fysieke knoppen waarmee dat kan :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Omdat het kan :)

Ik ben het met je eens dat het niet praktisch is via het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tnx, is er ergens een lijst van commando's? Die kan ik in de documentatie niet duidelijk terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Grolsch schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 23:35:
[...]

Tnx, is er ergens een lijst van commando's? Die kan ik in de documentatie niet duidelijk terug vinden.
Heb wel een Engelstalige lijst kunnen vinden, geen Nederlandse: https://fullfocus.notion....5bb1b4d80a6dc986f2bde8341

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
alexbl69 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:08:
[...]

Heb wel een Engelstalige lijst kunnen vinden, geen Nederlandse: https://fullfocus.notion....5bb1b4d80a6dc986f2bde8341
In het hoofdscherm onder Personal Assistent de Nederlands talige "voorbeeld" commando's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Nog een krappe 2 weken en ik kan mijn 550e touring ophalen 8). Auto gaat morgen naar het poetsbedrijf!
[...]

Instellingen menu van iDrive 8/8.5 is een ramp voor oudere die qua IT minder onderlegde mensen. Mijn vader (X1) veel dingen moeten uitleggen voordat hij eea snapte, begin 70 en technisch wel goed onderlegd. Hoor hier overigens veel meer klachten over in mijn omgeving.
DomiGijzen schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:27:
[Afbeelding]

Kettingen waren niet overbodig zo te zien? :D
alexbl69 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:19:
[...]

Waarom zou je iets anders dan het knopje in het dak willen gebruiken? Is een stuk sneller/praktischer/veiliger dan via het scherm of met een stemcommando. Geldt voor alle functies waarvan de knoppen zijn wegbezuinigd overigens.

Kwam er achter dat zelfs het openen van de ramen met een stemcommando kan. Wie doet dat in vredesnaam als je hand bijna letterlijk rust op de fysieke knoppen waarmee dat kan :?.
Honda Civic die mijn broer had (8e generatie, ~2006) kon al een waslijst van dit soort functies op spraakcomando. O.a. binnenventilatie kon je harder en zachter zetten, alleen moest je de commando's wel erg goed uit je hoofd kennen.

[ Voor 49% gewijzigd door Tortelli op 26-12-2024 14:38 ]

• P2void19noPP
[quote]Tortelli schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:33:
Nog een krappe 2 weken en ik kan mijn 550e touring ophalen 8). Auto gaat morgen naar het poetsbedrijf!

[...]

Instellingen menu van iDrive 8/8.5 is een ramp voor oudere die qua IT minder onderlegde mensen. Mijn vader (X1) veel dingen moeten uitleggen voordat hij eea snapte, begin 70 en technisch wel goed onderlegd. Hoor hier overigens veel meer klachten over in mijn omgeving.

[...]Ben het hier deels mee eens. Aan de andere kant ook weer niet. Menu is in eerste instantie "overwhelming" dat is waar. Maar wanneer éénmalig jouw voorkeuren (telefoon-stuur- stoel-spiegels en vooral riij-nstellingen) aan je BMW-ID gekoppeld zijn heb je daar geen omkijken meer naar. Werkt gewoon foutloos. Wij gebruiken twee sleutels en twee ID's met totaal verschillende instellingen. Veel gebruikte wisselende functies ( temperatuur-ventilatie -stoelverwarming -stuurverwarming) zijn eenvoudig direct te benaderen. Vind het dus uiteindelijk allemaal wel meevallen de veel gehoorde kritiek. ( Heb geen zakelijk belang bij BMW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Ik lees in het nieuwe artikel over autonoom rijden dan enkel de 7-reeks Highway Assist zou krijgen. Weet iemand of dit klopt? Ik dacht dat de 5-reeks deze hardware ook had.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste