Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
PWM schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:19:
Had al eerder besloten dat de i5 niet mijn auto gaat worden, voornamelijk om de achteruit gang in bediening.

Nu was het raam van mijn iX3 gescheurd en kreeg ik 2 dagen een i5 als vervangende auto. Ik ging een langere rit maken met het gezin en wat ons allemaal opviel was hoeveel geluid er in de auto komt van de weg en de ramen. Ik heb het nog even opgezocht en ik kon in de prijslijst ook geen Accoustic Glass optie vinden. Dat viel toch wel erg tegen.

Verbruik was wel weer heel netjes, 15kw/100 over de hele rit.
Dat vind ik wel vreemd. Ik heb juist de indruk dat de cabine heel erg stil is, ondanks dat het inderdaad geen akoestisch glas is.

Hoe kom je aan zo'n laag verbruik..? :P Ik zit constant rond de 20kw / 100km. 50/50 verhouding met snelwegkilometers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-06 08:46
Niel1991 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:41:
[...]

Dat vind ik wel vreemd. Ik heb juist de indruk dat de cabine heel erg stil is, ondanks dat het inderdaad geen akoestisch glas is.

Hoe kom je aan zo'n laag verbruik..? :P Ik zit constant rond de 20kw / 100km. 50/50 verhouding met snelwegkilometers wel.
De BMW App laat leuke statistieken zien. Je kan perfect zien wat je meest efficiënte rit is en hoe dit zich verhoudt tot andere i5's. Mijn gemiddeld verbruik is momenteel 18,00 kWh/100 km, dat is minder dan 46% van alle BMW i5-bestuurders :). Mijn efficiëntste rit is 14 kWh/100km.

Hoe je aan zo'n verbruik komt durf ik niet zeggen, niet te hard optrekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Niel1991 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:41:
[...]

Als je uit een ICE komt snap ik dat wel. Maar voor een EV vind ik het erg tegenvallen. Wereld van verschil met de iX3[/]
Het zal vooral geholpen hebben dat ik van Naarden naar Scheveningen en terug ben gereden met een Teamscall op de carkit. Heb dus enkel rustig 100 gereden de hele weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommyrotterdam
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-06 21:59
https://www.audi.nl/conte...-Audi-A6-e-tron-2409a.pdf

Toevallig vond ik de prijslijst van de A6 e-tron. Gezien de datum zal die vandaag wel worden gepubliceerd. Handig voor wie een vergelijk wil maken met de i5.

Wie tijd en zin heeft voor het delen van wat eerste observaties graag :)

• tommyrotterdam

De link als plaatje werkte niet, dus nog even de url..

• Niel1991
tommyrotterdam schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:10:

Toevallig vond ik de prijslijst van de A6 e-tron. Gezien de datum zal die vandaag wel worden gepubliceerd. Handig voor wie een vergelijk wil maken met de i5.

Het is natuurlijk moeilijk om de twee wagens in gelijkaardige configuraties met mekaar te vergelijken, maar ik heb de indruk dat Audi mits toepassing van wat opties toch als snel € 10k meer kost (België - configurator) dan de i5. Dat geldt voor de berline, maar ook voor de break versie.

De auto heeft natuurlijk ook wel iets beter specs, nl lager bereik en sneller laden.

Ik vind de A6 er erg saai uitzien. Vooral dat dahsboard :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigger1531
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-06 16:39
tommyrotterdam schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:10:

Even in de A6 Avant configurator zitten klooien; een A6 in vergelijkbare samenstelling als mijn i5 Touring in bestelling is ruim €7k duurder. Qua leaseprijs zit Audi in mijn ervaring vaak ook net wat hoger dan BMW, dus scheelt het bij elkaar behoorlijk wat geld iedere maand.

De A6 is van buiten een aardige auto, maar het interieur word ik niet heel warm van. EV specs van de A6 zijn zeker beter, maar over het geheel ben ik blij met mijn keuze voor de i5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyrotterdam
Goedemorgen,

Inmiddels zijn er al wel wat i5 tourings uitgeleverd. Zijn er die al praktijk ervaring kunnen delen? Is iemand toevallig ook overgestapt van een tesla 3 long range en weet die hoe beiden zich tot elkaar verhouden op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
tommyrotterdam schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:34:
Goedemorgen,

Inmiddels zijn er al wel wat i5 tourings uitgeleverd. Zijn er die al praktijk ervaring kunnen delen? Is iemand toevallig ook overgestapt van een tesla 3 long range en weet die hoe beiden zich tot elkaar verhouden op dit vlak?
Lees even terug in het topic. Ik ben overgestapt van een 2020 Long Range naar een i5 Touring. Heel tevreden :). Als je vragen hebt, stel ze zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-06 08:08
Goedemorgen,

Ik kom van een model Y, heb ook al e.e.a. Neergeschreven hier, maar indien je specifieke vragen hebt, stel gerust!

Realistisch bereik is voor mij 400-425km (heb hem sinds 30/05), dus in winter zal het iets minder zijn …
Ben begin augustus ook naar het zuiden van Frankrijk gereden, en bij goed doorrijden ongeveer na 1u50-2u moeten lade. (20>80%).

“Autopilot” veel natuurlijker dan de Tesla voor mij, niet constant optrekken en remmen, veel aangenamer voor de passagiers.

Ook de telefoon als sleutel werkt altijd, was bij mijn tesla niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
Goedemorgen,

Ik heb de i5 Touring intussen een kleine maand. Alle pakketten genomen behalve adaptieve ophanging.
Heel erg fijne wagen. Ik zou al bijna nutteloze ritjes gaan rijden om in de auto te vertoeven :D.

Ik heb inderdaad ook de indruk dan een realistisch bereik +/- 420km is in deze zomerperiode. in de winter verwacht ik 360 - 380km.

Minpunten die ik vooral ervaar tov. mijn Polestar 2 zijn:
  • Een veel minder intuitief infotainment systeem. Dat had Polestar wel goed voor mekaar met de integratie van Android automotive. (als het systeem niet tilt sloeg tenminste)
  • Geen rekker, compartiment, indeling om bagage of materiaal vast te maken in de koffer. Ik moet er nog iets op vinden om boodschappen ergens aan vast te maken, of in te zetten, zodat deze niet kunnen omvallen en rondbollen in de koffer die een halve kilomter lang is.
Verder is natuurlijk de lengte van de auto ook wel even wennen om te parkeren op publieke parkeerplaatsen. Het valt echt op dat je met een erg grote wagen onderweg bent. Snuit of poep steken vaak een stuk verder uit als andere wagens. Ik maak me dan vooral zorgen dat er iemand tegen zou rijden bij in of uitparkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-06 09:46
Nou dat wil ik even nuanceren eveneens als voormalig Polestar 2 rijder. Inderdaad Android Automotive werkt goed als je het alleen hebt over Google Maps. Overige apps zijn na VIER JAAR niet of nauwelijks ontwikkeld voor Automotive. En dan die terugkerende bugs. Diep teleurstellend. Vandaar toch heel tevreden met BMW systeem. Vraagt enige gewenning / verdieping maar dan werkt het ook. Twee sleutels geprogrammeerd voor mijn vrouw en mij. Stelt keurig zit en stuurpositie in bij herkenning van de sleutel. Gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
P2void19noPP schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:29:
Nou dat wil ik even nuanceren eveneens als voormalig Polestar 2 rijder. Inderdaad Android Automotive werkt goed als je het alleen hebt over Google Maps. Overige apps zijn na VIER JAAR niet of nauwelijks ontwikkeld voor Automotive. En dan die terugkerende bugs. Diep teleurstellend. Vandaar toch heel tevreden met BMW systeem. Vraagt enige gewenning / verdieping maar dan werkt het ook. Twee sleutels geprogrammeerd voor mijn vrouw en mij. Stelt keurig zit en stuurpositie in bij herkenning van de sleutel. Gewoon goed.
Ja, klopt natuurlijk wel. Je hebt een pak meer functies en het systeem werkt gewoon zonder bugs en vertragingen.

Maar ik heb het vooral over de switch tussen Android Auto en het systeem van BMW zelf. Je zit daar eigenlijk de hele tijd in een tweestrijd omdat de systemen een beetje parallel naast mekaar lopen. Ik begrijp dat dit wel altijd het geval is bij auto's met een eigen OS waar je dan Apple Carplay of Andoid auto op koppelt, maar het voelt een beetje terug in de tijd voor mij.

Om de volwaardige AR functies te gebruiken, wil je de GPS van de wagen gebruiken, maar Waze voelt vaak toch nog wat intelligenter als het op de laatste road info aankomt.

Spotify gebruiken via het BMW OS is the way to go voor de geluidskwaliteit, maar standaard lijkt hij altijd terug te grijpen naar Spotify via Android auto. Misschien valt daar wat aan te doen, maar die functie heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefunit41
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 23:31
Heeft er iemand al de Youtube app werkende gekregen? De info hierrond terug te vinden op het internet lijkt weinig bestaande?

Ook heb ik geprobeerd om ESIM te activeren maar mensen komende uit BE zijn eraan voor de moeite en gaan niet kunnen profiteren van de externe antenne, tenzij je een extra data abo neemt van 100euro per jaar, maar waarom zou ik dat willen doen als mijn mobiel abo onbeperkte data heeft?
Helaas werkt ESIM dus niet met de BE mobile providers maar met thirth party's. Ik hoop echt dat hier in de toekomst verandering in komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

JaQ

In Nederland werkt de eSim überhaupt niet, dan krijg je een soort van dongle. Die kan je vervolgens koppelen aan je mobiele abonnement (maar blijkbaar is voor vodafone het te moeilijk om een fysieke sim en een esim tegelijk te ondersteunen, enkel 2 fysieke sim's kan volgens de 3e helpdesker die ik heb gesproken).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beefunit41
Niel1991 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:07:
[...]

Ik heb de i5 Touring intussen een kleine maand. Alle pakketten genomen behalve adaptieve ophanging.
Heel erg fijne wagen. Ik zou al bijna nutteloze ritjes gaan rijden om in de auto te vertoeven :D.

Ik heb inderdaad ook de indruk dan een realistisch bereik +/- 420km is in deze zomerperiode. in de winter verwacht ik 360 - 380km.

Minpunten die ik vooral ervaar tov. mijn Polestar 2 zijn:
  • Een veel minder intuitief infotainment systeem. Dat had Polestar wel goed voor mekaar met de integratie van Android automotive. (als het systeem niet tilt sloeg tenminste)
  • Geen rekker, compartiment, indeling om bagage of materiaal vast te maken in de koffer. Ik moet er nog iets op vinden om boodschappen ergens aan vast te maken, of in te zetten, zodat deze niet kunnen omvallen en rondbollen in de koffer die een halve kilomter lang is.
Verder is natuurlijk de lengte van de auto ook wel even wennen om te parkeren op publieke parkeerplaatsen. Het valt echt op dat je met een erg grote wagen onderweg bent. Snuit of poep steken vaak een stuk verder uit als andere wagens. Ik maak me dan vooral zorgen dat er iemand tegen zou rijden bij in of uitparkeren.
Ook het parkeren in ondergrondse parkeerplaatsen is een uitdaging geworden, want zoals je reeds aanhaalde zijn het erg grote wagens waar deze parkings niet echt rekening mee gehouden hebben, en al zeker niet als de ondergrondse parking niet heel recent is.

Zo is het buitenrijden dikwijls met koud zweet om nergens een hoge borduur te raken of je velgen ergens te beschadigen omdat een slimmerik zich bedacht een kort s-bochtje te maken bij de in of uitrit.
Dit is in ieder geval het probleem in België, is dit ook zo in Nederland?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

beefunit41 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:42:
[...]

In Nederland hangt boven het bed van elke parkeergarageontwerper een foto van een Citroën 2CV.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niel1991
Haha, parkeren is inderdaad een stresserend onderdeel van de rit geworden. Mijn vriendin schoot al enkele keren in paniek terwijl ik aan het rijden was --> "STOOOOOP!", maar uiteraard alles onder controle! :D

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:50
beefunit41 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:42:
[...]
Heb met m'n 6GT al 2 keer gebruik moeten maken van de mogelijkheid om de auto uit zichzelf naar voren te laten rijden om uit een parkeerruimte te komen. Auto's aan weerzijden stonden op 10cm van mijn auto, waardoor instappen geen optie was. Iedereen stond wel midden in 'zijn' vak, dus dat was niet het probleem. Probleem is dat de auto's te groot zijn geworden voor de vakken. Of de vakken te klein zijn gebleven, het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

Ook IAS is een zeer welkome aanvulling in Nederlandse parkeergarage's.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLW Wisse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 14:14
Goedemiddag,

Welk leasebudget (zakelijk) hebben jullie / is nodig om een BMW (i)5 touring te kunnen leasen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:22
PLW Wisse schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:37:
Goedemiddag,

Welk leasebudget (zakelijk) hebben jullie / is nodig om een BMW (i)5 touring te kunnen leasen?

Alvast bedankt!
Ligt maar net aan je opties en kilometers. Maar vanaf een dikke 1000 tot 1500 ex btw, ex. brandstof/elektra verbruik kun je wel grofweg op rekenen.

Aanvulling: Full Operational in Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door DomiGijzen op 15-09-2024 20:50 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Ik heb 15K excl. inleg en 755€ per maand (exclusief BTW, inclusief onderhoud). 25K KM per jaar. België.

[ Voor 3% gewijzigd door Shattering op 15-09-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Uit mijn hoofd EUR ~1400 pm voor 3 jaar en 20k km met full operational lease in NL. Ex. laadkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tigger1531 op 15-09-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
Hmmm sinds update iPhone naar iOS18 kan ik niet meer Waze tegelijk met de interne GPS draaien :-(
Iemand nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

paQ

JaQ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:11:
In Nederland werkt de eSim überhaupt niet, dan krijg je een soort van dongle. Die kan je vervolgens koppelen aan je mobiele abonnement (maar blijkbaar is voor vodafone het te moeilijk om een fysieke sim en een esim tegelijk te ondersteunen, enkel 2 fysieke sim's kan volgens de 3e helpdesker die ik heb gesproken).
Ik kan het in de i7 schijnbaar nu wel activeren middels een door BMW geselecteerde e-sim partij.
Maar 14,95/mnd voor een paar GB 8)7. doei :D
Dan kun je beter gewoon een Chinese carplay "AI Box" kopen en de audiolag voor lief nemen.

edit
Het loopt via Ubigi dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VggYK12cmoj6Di3gpKkZSIl6ySw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YbiLFfdtVwYA035sqO8eqe5d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 17-09-2024 13:23 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

paQ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:04:
[...]

Ik kan het in de i7 schijnbaar nu wel activeren middels een door BMW geselecteerde e-sim partij.
Maar 14,95/mnd voor een paar GB 8)7. doei :D
Dan kun je beter gewoon een Chinese carplay "AI Box" kopen en de audiolag voor lief nemen.

edit
Het loopt via Ubigi dan
[Afbeelding]
Naar aanleiding van je post nog een keer gekeken, en nu kan ik ook via Ubigi een esim krijgen. 99 per jaar voor unlimited* (nou ja, 100GB op 4G/5G) . Voor dat bedrag vind ik dat wel de moeite waard.

https://bmw.ubigi.com/nl/...e%20of%20de%20Ubigi%2Dapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

oh dat is nog soort van "netjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
Zonder esim heeft de wagen dus eigenlijk geen internet? Of loopt het dan via de smartphone oid.?

Hoe werken de OTA updates dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Niel1991 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:34:
Zonder esim heeft de wagen dus eigenlijk geen internet? Of loopt het dan via de smartphone oid.?

Hoe werken de OTA updates dan?
OTA gaat via internet, maar met die eSim kan je ook het access point van de auto gebruiken via wifi. Dus stel dat je een paar kinderen hebt die op een beperkt abonnement zitten, dan kunnen ze de 100GB van de auto opstoken :)

Ook verloopt je connectie via de antenne van de auto (die net wat beter is dan van je telefoon, volgens bmw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Voor de rijders met drive assistant pro, hoe kan het dashboard eigenlijk zien dat je je ogen dicht hebt door een zonnebril heen in het donker :?
Het is superknap en veilig, maar vroeg me af hoe IR sensoren door een (zonne)bril heen gaan.

getest:
- Na ca 25 sec stuur los maar wel vooruit kijken vindt het systeem dat je onbekwaam rijdt en als je niets doet dan zet ie hem op de vluchtstrook
- Dat is ca 15 sec als je je ogen niet op de weg hebt
- Ogen dicht (stuur vast) is 7 seconden
- Ogen dicht (stuur vast) in het donker met een zonnebril op, eveneens 7 seconden.

• Niel1991
JaQ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:02:
[...]

OTA gaat via internet, maar met die eSim kan je ook het access point van de auto gebruiken via wifi. Dus stel dat je een paar kinderen hebt die op een beperkt abonnement zitten, dan kunnen ze de 100GB van de auto opstoken :)

Ook verloopt je connectie via de antenne van de auto (die net wat beter is dan van je telefoon, volgens bmw)
Duidelijk, thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
Daarnaast is die sim trouwens ook nodig als je gebruik wil maken van bepaalde diensten in het systeem; zoals YouTube.

• beefunit41
JaQ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:22:
[...]

Naar aanleiding van je post nog een keer gekeken, en nu kan ik ook via Ubigi een esim krijgen. 99 per jaar voor unlimited* (nou ja, 100GB op 4G/5G) . Voor dat bedrag vind ik dat wel de moeite waard.

https://bmw.ubigi.com/nl/...e%20of%20de%20Ubigi%2Dapp.
Dit is nou net mijn probleem dat ik hiermee heb, want ik heb zelf een esim abo 250GB waar ik ruimschoots mee toekom en door mijn werkgever betaald wordt.
Het zou me logisch en fair lijken dat ik dus met mijn huidige esim hier gebruik van kan maken om Youtube te kijken, zonder dat ik hiervoor 99€ per jaar extra moet betalen.

Hoe moeilijk kan het zijn voor BMW om dat geregeld te krijgen?

• alexbl69
beefunit41 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:49:
[...]Hoe moeilijk kan het zijn voor BMW om dat geregeld te krijgen?
Zou technisch geen enkel probleem zijn, ware het niet dat ze er dan niets aan verdienen.

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
hoezo is dit technisch geen probleem?

Volgens mij is het zo dat als de e-sim (en zo begrijp ik het) al in een ander device gebruikt wordt, je hem niet in nog een ander device (i5) kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gisteren OTA update gehad van 2.8 GB :S
Silent mode is toegevoegd
andere menu en HUD kleurtjes
en "vitalize" app :F
Is eveneens voor i5 uitgerold neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 24-09-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
paQ schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:42:
Hoi,

Alle zaken die je aanhaalt had ik al sinds dag 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Shattering schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:11:
[...]

Hoi,

Alle zaken die je aanhaalt had ik al sinds dag 1?
oh echt?

Nou dan zal het bij de tourings iig zo reeds uitgeleverd zijn neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

paQ schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:21:
[...]

oh echt?

Nou dan zal het bij de tourings iig zo reeds uitgeleverd zijn neem ik aan?
Ik kreeg m ook (en mijn touring is een van de allereerste in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

JaQ schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:33:
[...]

Ik kreeg m ook (en mijn touring is een van de allereerste in NL).
Nou in dat geval zal het er om gespannen hebben of je het wel of niet al had :P
Voor mij is het iig nieuw.

Ik vind de groene HUD route wel beter dan de lichtblauwe iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 10:19
paQ schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:42:
wat moet ik verstaan onder "silent mode"?

Mijn touring zou midden november geleverd worden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Fesjes schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:44:
[...]

wat moet ik verstaan onder "silent mode"?

Mijn touring zou midden november geleverd worden :-)
In mijn geval gaat de diamond ledstrip uit, geluid gaat uit, dashboard leeg met alleen snelheidsmeter en alle rolschermen gaan omhoog/dicht.
Ik had liever gezien dat het display dan ook uit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06 22:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

paQ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:09:
Voor de rijders met drive assistant pro, hoe kan het dashboard eigenlijk zien dat je je ogen dicht hebt door een zonnebril heen in het donker :?
Het is superknap en veilig, maar vroeg me af hoe IR sensoren door een (zonne)bril heen gaan.

getest:
- Na ca 25 sec stuur los maar wel vooruit kijken vindt het systeem dat je onbekwaam rijdt en als je niets doet dan zet ie hem op de vluchtstrook
- Dat is ca 15 sec als je je ogen niet op de weg hebt
- Ogen dicht (stuur vast) is 7 seconden
- Ogen dicht (stuur vast) in het donker met een zonnebril op, eveneens 7 seconden.
Misschien stomme vraag, maar is de adaptieve cruise controle nog uit te schakelen in de G60 generatie? Gebruik dit nauwelijks maar heel soms is het wel handig op mijn G21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tortelli schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:56:
[...]

Misschien stomme vraag, maar is de adaptieve cruise controle nog uit te schakelen in de G60 generatie? Gebruik dit nauwelijks maar heel soms is het wel handig op mijn G21.
Volgens mij kun je switchen van hulpmodus en alleen de cruise aanzetten op een vaste snelheid. (volgens mij moet je dan wel zelf sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:33
Ik was ff aan het configureren voor een 530E, en zag dat wanneer je M Sport edition selecteert, je "gratis" kleuren kunt selecteren en de driving assistant plus zit ook in dat pakket, wat voorheen niet het geval was.
Dus eigenlijk een verkapte prijsverlaging van ongeveer EUR 2500. Ook op de Touring trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
icarus007 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:21:
Ik was ff aan het configureren voor een 530E, en zag dat wanneer je M Sport edition selecteert, je "gratis" kleuren kunt selecteren en de driving assistant plus zit ook in dat pakket, wat voorheen niet het geval was.
Dus eigenlijk een verkapte prijsverlaging van ongeveer EUR 2500. Ook op de Touring trouwens.
Dat is een tijdelijke actie. Staat ergens op de site van bmw nl.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icarus007
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:33
Dat is denk ik toch een teken dat het niet helemaal vlotjes loopt met de verkopen vrees ik, dit doe je niet als de orderboeken volstromen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
Deze editie was met deze voordelen al een tijd (sinds mei?) beschikbaar voor de i5 en i5 touring dacht ik. Mede daarom heb ik deze editie besteld.

Nu dus ook beschikbaar voor de 530e? Logische keuze denk ik. Dan komt ie voor leaserijders wat dichterbij de i5 te liggen qua prijs/maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidduzy
Heb gelezen op enkele facebook groepen dat er al weken geen enkele i5 wordt uitgeleverd wegens leveringsstop en nakende terugroepactie (iets met de remsystemen), bijgevolg zijn er meer en meer mensen die hun bestelling annuleren en naar de concurrentie overstappen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
davidduzy schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:47:
Heb gelezen op enkele facebook groepen dat er al weken geen enkele i5 wordt uitgeleverd wegens leveringsstop en nakende terugroepactie (iets met de remsystemen), bijgevolg zijn er meer en meer mensen die hun bestelling annuleren en naar de concurrentie overstappen …
Niet alleen i5's.

Het begon met de hele X-serie, en heeft nu blijkbaar ook betrekking op de (gehele) 5 serie.

Begrijp niet waarom hier niet meer aandacht voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Zover ik begrepen heb, betreft dit een hele reeks auto’s die al op transport waren plus ook welke al uitgeleverd (terugroepactie) zijn.
Auto’s die nu van de band rollen hebben dit niet.

Flinke impact. Is in het (Duitse) financieel nieuws geweest en heeft het aandeel BMW geraakt.

Weet niet of de stop nu nog is. Maar paar weken geleden stond het al goed vol bij de lokale dealer. De auto’s werden toen wel gewoon gestopt bij de dealers.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
De vervangende onderdelen waren uiteraard niet allemaal tegelijk beschikbaar. Niet onlogisch, want het betrof 1,5 miljoen auto's.

De vervangende onderdelen zijn in deze volgorde van prioriteit gebruikt:
  1. Nieuw te produceren wagens
  2. Wagens die nog bij de fabriek stonden, klaar om naar de dealer te verschepen
  3. Wagens die al bij de dealer stonden, klaar om uit te leveren naar klanten
  4. Terugroepactie reeds uitgeleverde wagens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het speelde in mei ook al. Vreemd genoeg lijkt het als (pas) bij levering inplannen er wordt gedaan alsof het allemaal pas net heet van de pers komt en ze de levering moeten uitstellen.

Anyway, even nog over de update. Ik heb sindsdien bij drive assist twee grijze pijltjes naast het groene stuurtje. Wat doen die :? Die stonden er eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
paQ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:49:
Het speelde in mei ook al. Vreemd genoeg lijkt het als (pas) bij levering inplannen er wordt gedaan alsof het allemaal pas net heet van de pers komt en ze de levering moeten uitstellen.

Anyway, even nog over de update. Ik heb sindsdien bij drive assist twee grijze pijltjes naast het groene stuurtje. Wat doen die :? Die stonden er eerder niet.
Die pijltjes worden groen als het volgens het systeem veilig is om af te slaan naar links/rechts. Als het pijltje groen is, kan je de pinker aanzetten en vervolgens door naar dezelfde kant te kijken in jouw spiegel, gaat de auto zelf van baanvak veranderen. Ik dacht dat dit wel niet voor alle landen actief was (iets met regels omtrent zelfrijdende functies). In België werkt het wel. Al vind ik het eerder een gimmick. Het voelt nogal onnatuurlijk, en vanaf dat je terug vooruit kijkt, breekt de wagen abrupt de verandering van het baanvak af, waardoor je gevaarlijk terug naar je vak geslingerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
paQ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:49:

Bij ons werden de twee i5's wel uitgeleverd, maar we moesten een document ondertekenen dat we akkoord waren met het feit dat de voertuigen teruggeroepen zouden worden om de problematieken te herstellen.

Ook een beetje een paraplu die ze opentrekken voor wanneer het toch fout zou gaan door dat specifieke mankement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Niel1991 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Die pijltjes worden groen als het volgens het systeem veilig is om af te slaan naar links/rechts. Als het pijltje groen is, kan je de pinker aanzetten en vervolgens door naar dezelfde kant te kijken in jouw spiegel, gaat de auto zelf van baanvak veranderen. Ik dacht dat dit wel niet voor alle landen actief was (iets met regels omtrent zelfrijdende functies). In België werkt het wel. Al vind ik het eerder een gimmick. Het voelt nogal onnatuurlijk, en vanaf dat je terug vooruit kijkt, breekt de wagen abrupt de verandering van het baanvak af, waardoor je gevaarlijk terug naar je vak geslingerd word.
Het automatisch baanwissel werd pas actief als ik stuur vasthield en richtingaanwzijer inschakelde. Dat is nu niet anders. Er komt dan eerst aan de kant die je op wilt een grijze streep te staan en zodra veilig, dan groen en schuift de auto op.

De pijltjes nu zijn grijs en blijven ook grijs.
Wat jij beschrijft is autonoom fase 3 toch? (en idd hier niet toegestaan)
Moet binnenkort enkele dagen naar Duitsland. Kijken of hij daar iets anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Nou dat in de spiegel kijken ? En dan ? Gimmick. Leuk voor verjaardagen. Beter gewoon je richtingsaanwijzer aanzetten en dan wissel je ook van baan. Wat mij wel opvalt is dat dit dan gevoelsmatig vrij abrupt gebeurt en dan een klein beetje stroompedaal trappen helpt. Hebben ze bij BMW daar die BOOST knop voor bedoeld ?
En dan: Level 3 rijden is softwarematig bepaald. Het zou me echt verbazen dat kijken in de spiegel bij het binnenrijden van Duitsland ineens wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
P2void19noPP schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:46:
Nou dat in de spiegel kijken ? En dan ? Gimmick. Leuk voor verjaardagen. Beter gewoon je richtingsaanwijzer aanzetten en dan wissel je ook van baan. Wat mij wel opvalt is dat dit dan gevoelsmatig vrij abrupt gebeurt en dan een klein beetje stroompedaal trappen helpt. Hebben ze bij BMW daar die BOOST knop voor bedoeld ?
En dan: Level 3 rijden is softwarematig bepaald. Het zou me echt verbazen dat kijken in de spiegel bij het binnenrijden van Duitsland ineens wel zou werken.
Je moet weldegelijk de richtingaanwijzer inschakelen EN kijken in de spiegel, waarna de wagen pas van baanvak begint te wisselen. Je moet dan blijven kijken in de spiegel, hetgeen gevaarlijk aanvoelt, omdat je ook wil zien wat er voor de wagen aan het gebeuren is. Doe je dat niet, dan breekt hij het manoeuvre af. Niets waard dus.

Eigenlijk net zoals het automatisch inparkeren. Iemand die die functionaliteiten überhaupt gebruikt?
Ik heb er geen geduld voor. Liever gewoon zelf even aan de kant bomen, zonder eerst een paar handelingen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Bij mij werkt in standje automatisch sturen en afstand houden baanwissel automatisch ( na goedkeuring door sensoren en camera's) als ik de richtingaanwijzer in de gewenste richting zet. Kan ook ergens anders naar kijken dan in de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
P2void19noPP schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:46:
Wat ik heb begrepen uit de prijslijst en info uit Duitsland is dit naast regelgeving en software ook hardware*. De optie is hier niet beschikbaar. Is in Duitsland een aparte optie bovenop driving assist pro.
* Die hardware is info van duitste dealers. Dus, wellicht onjuist zoals veel info bij de lokale dealers ook.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

P2void19noPP schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:21:
Bij mij werkt in standje automatisch sturen en afstand houden baanwissel automatisch ( na goedkeuring door sensoren en camera's) als ik de richtingaanwijzer in de gewenste richting zet. Kan ook ergens anders naar kijken dan in de spiegel.
Ja precies.
Bij level 3 hoef je het stuur nieteens meer aan te raken, en in de spiegels kijken doet een baanwissel. (mits de ingestelde snelheid hoger is)

YouTube: BMW i7 Automated Driving Demonstration

De VS versie haalt dan ook de auto voor je automatisch in. (dus naar links, passeren, en terug naar rechts)

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 07-10-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Niel1991 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:51:
[...]

Eigenlijk net zoals het automatisch inparkeren. Iemand die die functionaliteiten überhaupt gebruikt?
Ik heb er geen geduld voor. Liever gewoon zelf even aan de kant bomen, zonder eerst een paar handelingen uit te voeren.
Ja, ik gebruik met met langsparkeren toch wel regelmatig. De auto is lang! (i5+2) en ik verbaas me erover hoe snel hij inparkeert en hoe ontzettend dicht op de auto's komt :D

Het op afstand inparkeren is ook wel lachen trouwens :+
Nog niet echt een casus voor, maar merk wel dat als mijn vrouw's auto ook op de oprit staat en het is bagger weer, ik toch nog wel eens de opgeslagen parkeeractie selecteer om hem ernaast te zetten (achteruit).
Je ziet ook dat ie anticipeert op gewijzigde omstandigheden. Best mooi voor mekaar.
Als de auto herkent waar hij is, en zijn locatie deel uitmaakt van een opgeslagen route, dan kun je zowel in als buiten de auto de parkeeractie starten.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 07-10-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dan is me nog steeds onduidelijk waar de pijltjes voor zijn :?
Heb ze op de snelweg ook niet groen zien worden volgens mij. Althans dat is me niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 16:15
Hier een stop-sale op een i5 touring. Kom in de garage aan en "net deze ochtend te horen gekregen dat ze niet mochten leveren". Niet doorgevraagd naar wat er echt moet worden vervangen. Deze twee terugroep acties als ik op VIN nummer controleer:
  • 0032660300 -> nieuw, kan ik niets over vinden
  • 0034780200 -> remmen. al lang bekend, mag hopen dat ze die module/software al gewisseld hadden
Iemand die weet wat de terugroepactie 0032660300 is?

Edit: ik denk dat 0032660300 dit is => https://www.autoevolution...amaged%20while%20steering.

Idd: 0032660300 is dit https://www.mrkenteken.nl...ils.php?refcode=MGP240324

[ Voor 29% gewijzigd door Mezelf op 09-10-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mezelf schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:21:
Hier een stop-sale op een i5 touring. Kom in de garage aan en "net deze ochtend te horen gekregen dat ze niet mochten leveren".
Dat is wat ik bedoel. Ik hoor dat van meer mensen. Alsof het net uit de lucht is komen vallen 8)7

0034750200
Heb ik nu open staan. Opnieuw de rembekkrachtiger. Was vorige keer ook al. de recall wordt gerecalled? :?

edit: is software geworden idd.

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 08-10-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

P2void19noPP schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:21:
Nog eens even getest zojuist.
Dat had ik voorheen ook, alleen moest ik daarvoor de richtingaanwijzer 'actief' houden. Geen idee vanaf welke snelheid dat werkte.

Na update:
drive assist + stuur vast + >79km/h = pijltjes
pijltjes + richting aangeven (kort) = baanwissel indien dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 12:58
Voor zij die nog kortelings een levering verwachten:

Zonet bericht gekregen dat mijn i5 touring die volgende week geleverd zou worden vastzit in de fabriek omdat er problemen zijn met de toeleverancier van zetels/zetelbekleding. Blijkbaar zou er een brand zijn geweest met alle gevolgen van dien.
Ging over geperforeerde sensatec in bruin.
Ze konden nog geen nieuwe levertermijn geven, maar ging snel iets horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezelf
Mezelf schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:21:
Hier een stop-sale op een i5 touring.
Net door de garage gebeld, onderdeel is binnen en levering is voorzien voor deze donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Geen i5 hier. Wel G61. September gebouwd. Afgelopen week bij de dealer binnen gekomen. Donderdag leveren. Geen terugroepacties. Dus september lijkt de gouden periode te zijn :)

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterbal82
  • Laatst online: 29-06 22:08
DomiGijzen schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:58:
Geen i5 hier. Wel G61. September gebouwd. Afgelopen week bij de dealer binnen gekomen. Donderdag leveren. Geen terugroepacties. Dus september lijkt de gouden periode te zijn :)
Daar lijkt het inderdaad wel op. Mijn i5 met productiedatum 26 september kan ik volgende week ophalen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:52
Vraagje: mijn vrouw mocht vandaag haar i5 touring ophalen.
Er zijn zo'n paar modes waaroder "relax". Hierbij wordt het instrumentenbord (dus het scherm achter het stuurt) heel eenvoudig weergegeven met in het midden je snelheid ipv aan de linkerkant.
Nu zijn er ook andere zaken aan die mode gelinkt zoals het automatisch sluiten van het panoramisch dak en uitzetten van de radio wat ze niet wenst.

Je zou het instrumentenbord met de instellingen op het stuur kunnen aanpassen: je hebt daar "content" en "layout". Ik vind het echter niet hoe je gewoon die snelheid in het midden kan hebben.
Verder is er ook de mode "personal" maar ik vind niet hoe ik daar iets kan aan customizen?

Mis ik iets/hoe doe je zoiets?

Gr,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:52
ok nevermind. Het is toch gelukt door de juiste content widget en layout te nemen. Ik dacht eerst dat ik dit verder kon customizen en ik bij een gekozen layout ging kunnen kiezen welke content waar ging komen.

Maar dus eigenlijk gewoon geen content nemen en dan komt de snelheid in het midden.

Verder kan je onder "personal" precies wel niet zo heel veel configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyrotterdam
Goedenavond,

Ik heb even afgewacht maar heb dan inmiddels toch twee i5 offertes liggen, die elkaar in de leaseprijs nauwelijks ontlopen.

Het gaat om een;
- i5 M-sport Pro met 20" velgen van het type 938, volledig leer;
- i5 M-sport met de normale 19" velgen met innovation pack

De auto's zijn beiden sowieso voorzien van;
- Travelpack
- Panoramadak
- Trekhaak
- Getint glas of zonnescherm
- Harman Kardon

De innovatie zou ik kiezen ivm het head-up display. Maar, ik twijfel een beetje in welke mate je dat echt mist, met een al flink instrumentenpaneel. Het rijdt denk ik wel erg rustig.

Heeft iemand nog een suggestie t.a.v. beide opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
@tommyrotterdam Een optie om m-sport pro te nemen met veganza i.p.v. leer en het heads up display?

Dat display zou ik niet willen missen. Onze tweede auto en meeste leen auto's (en motor) hebben het niet. Dan merk ik hoe handig de Hud is. Als ik nu naar een display moet kijken, merk ik hoe afleidend dat is van de weg.

Veganza wordt door sommige beter beoordeeld dan het leer. Vooral zachter. Heb beide getest en het verschil is inderdaad merkbaar zachter maar niet gigantisch. Bij de vorige generatie kunst leer zag je het verschil al nauwelijks, nu al helemaal niet meer.
Ben zelf voor veganza gegaan vanwege de, naar mijn idee, lelijke kleurstelling van het leer (dat grijs).

Panoramadak: Je weet dat niet nu nog enkel vast glas is? Dus geen kiep/schuif-stand. Vond dat zelf het geld niet waard. 1700 euro dacht ik?

Getint glas of zonnescherm: Zonnescherm laat minder zon door dan de tint. Maar de tint is inclusief achterruit. Daar heb je geen zonnescherm.

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Ik kijk 99% van de tijd naar de HUD en niet naar het display dat half achter het stuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
tommyrotterdam schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:43:
Goedenavond,

Ik heb even afgewacht maar heb dan inmiddels toch twee i5 offertes liggen, die elkaar in de leaseprijs nauwelijks ontlopen.

Het gaat om een;
- i5 M-sport Pro met 20" velgen van het type 938, volledig leer;
- i5 M-sport met de normale 19" velgen met innovation pack

De auto's zijn beiden sowieso voorzien van;
- Travelpack
- Panoramadak
- Trekhaak
- Getint glas of zonnescherm
- Harman Kardon

De innovatie zou ik kiezen ivm het head-up display. Maar, ik twijfel een beetje in welke mate je dat echt mist, met een al flink instrumentenpaneel. Het rijdt denk ik wel erg rustig.

Heeft iemand nog een suggestie t.a.v. beide opties?
Sinds ik een HUD in mijn i4 had wil ik nooit meer zonder. Rijdt bijzonder prettig! Dus ik zou zeker voor configuratie 2 gaan.

Daarnaast lijkt mij dat de 19-inch velgen ook een betere optie zijn. Op een scherm/plaatje zien ze er minder goed uit dan de 938M velgen, maar in real-life zijn de 19-inch 935M velgen echt prima aan te gluren. Maatje grotere velgen scheelt toch al gauw 3-5% range (dat was bij de i4 in ieder geval zo) en met het M sportonderstel is iets meer demping vanuit je banden wel zo comfortabel, zeker als je toch veel snelwegkilometers maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

In september een 550e besteld, zou week 49 in productie moeten gaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
DomiGijzen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:36:
@tommyrotterdam Een optie om m-sport pro te nemen met veganza i.p.v. leer en het heads up display?

Dat display zou ik niet willen missen. Onze tweede auto en meeste leen auto's (en motor) hebben het niet. Dan merk ik hoe handig de Hud is. Als ik nu naar een display moet kijken, merk ik hoe afleidend dat is van de weg.

Veganza wordt door sommige beter beoordeeld dan het leer. Vooral zachter. Heb beide getest en het verschil is inderdaad merkbaar zachter maar niet gigantisch. Bij de vorige generatie kunst leer zag je het verschil al nauwelijks, nu al helemaal niet meer.
Ben zelf voor veganza gegaan vanwege de, naar mijn idee, lelijke kleurstelling van het leer (dat grijs).

Panoramadak: Je weet dat niet nu nog enkel vast glas is? Dus geen kiep/schuif-stand. Vond dat zelf het geld niet waard. 1700 euro dacht ik?

Getint glas of zonnescherm: Zonnescherm laat minder zon door dan de tint. Maar de tint is inclusief achterruit. Daar heb je geen zonnescherm.
Eens, ik heb ook Veganza genomen na een aantal auto's getest te hebben met verschillende opties. Grijze baan vond ik zelf ook niet mooi en echt leuke kleuren kun je ook niet kiezen. Kortom gewoon saai zwart genomen, meest praktische ook met een jong gezin denk ik.

Panoramadak is veel te duur voor wat het is. Met kief/schuif had ik het alsnog niet genomen, veel teveel gezeik mee en ik heb al een echte cabrio ;).

[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 17-10-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyrotterdam
Dank voor jullie suggesties!

De head-up vond ik bij de proefrit al fijn, zo ervaren jullie dat dus ook lees ik.

Vwb vol leer bedoelde ik overigens de versie met volledig leganza, zonder het alcantara zitvlak. Vwb de velgen is kleiner inderdaad wellicht verstandiger in relatie tot de range.

T.a.v. de kleur, ik neig naar carbonschwartz.

Op het lijstje stonden ook nog Sophistograu of gewoon zwart.

Altijd persoonlijk natuurlijk, zo’n kleur, maar met kleinere wielen zie ik vooral voorraad foto’s in de kleur normaal zwart of grijs.

Hebben jullie daar nog gezichtspunten bij?

Dank jullie wel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
tommyrotterdam schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:55:
Dank voor jullie suggesties!

De head-up vond ik bij de proefrit al fijn, zo ervaren jullie dat dus ook lees ik.

Vwb vol leer bedoelde ik overigens de versie met volledig leganza, zonder het alcantara zitvlak. Vwb de velgen is kleiner inderdaad wellicht verstandiger in relatie tot de range.

T.a.v. de kleur, ik neig naar carbonschwartz.

Op het lijstje stonden ook nog Sophistograu of gewoon zwart.

Altijd persoonlijk natuurlijk, zo’n kleur, maar met kleinere wielen zie ik vooral voorraad foto’s in de kleur normaal zwart of grijs.

Hebben jullie daar nog gezichtspunten bij?

Dank jullie wel alvast!
Carbon Schwarz is de, in mijn ervaring, gevoeligste kleur. Schoon en in orde -> super mooi! Maar snel vies, net als zwart. En heel erg gevoelig voor micro krasjes.
Heb zelf ook lang over de kleur getwijfeld. Ben voor tanzanite gegaan omdat het zwart dan mooi uitkomt EN ik al een paar keer spijt heb gehad dat ik niet gedaan heb (of kon). Sophistograu was een van de alternatieven voor mij. Maar zoals met grijs wel vaker: niet snel vies maar ook niet snel het WOW effect. Toch heel mooi. Er zit een bepaalde diepte in die je bij normaal grijs niet hebt.
Zwart is ook mooi maar een veilige keus en zie je daarmee redelijk vaak.

Wit een idee? Staat heel mooi op deze auto.

Bij mijn klant staat een e-klasse in dezelfde groene kleur als ook leverbaar op de 5-serie. Ook mooi! Maar is inderdaad persoonlijk. Echt fout kun je niet kiezen heb ik het idee.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbal82
Ik ben voor carbon schwarz gegaan. Erg mooi hoe die kleur van zwart naar blauw kan gaan afhankelijk van het licht. En ja, een HUD altijd doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbal82
Iemand hier die deze aftermarket frunk al geïnstalleerd heeft? https://wokeby.de/en/product/bmw-i5-frunk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zelf had ik ook eerst Carbon Black als kleur genomen maar ben uiteindelijk toch gewisseld naar Tanzanite!

Carbon Black is alleen blauw als het echt helder is, ik vond hem zelf wat te donker (en heb al een andere zwarte auto).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DomiGijzen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qORIdXXmWh3NOPKZMkFE3ae0u9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9F7FBt4pr5SzGbe613BPMdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKKQB7O1t0XVQK2dQjLpZiWTOOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYM8UTUlRArZXMJaKORCAm6x.jpg?f=fotoalbum_large

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mezelf
Ondertussen auto opgehaald. York Green. Even wennen die kleur :)

Rijgedrag van de auto is geweldig, voor zo’n zware grote bak. Erg blij en tot zover tevreden.

Ze hebben wel een paar domme keuzes gemaakt
- de hele auto heeft swarovski achtige design details. Gewoon pure kitsch, kleuter niveau
- de ui is compleet debiel met al die apps. Volledig overspielt
- het instrumentenpaneel is nieuwerwets, ik vind het niet aangenaam om naar te kijken
- de knopjes om de ramen omhoog/omlaag te doen komen over als cheap, dacia gevoel
- dat het achterraam niet meer apart openkan, gemiste kans. Was uniek

[ Voor 7% gewijzigd door Mezelf op 19-10-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
Wie neemt er van BMW zelf ook een 2e set wintervelgen/banden af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Fesjes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:08:
Wie neemt er van BMW zelf ook een 2e set wintervelgen/banden af?
Ik was hier toevallig gisteren voor aan het kijken, dus ik denk dat ik het ga doen. Maar ik weet niet of er betere alternatieven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
@Fesjes Ik ook. Maatje kleiner (19" winter, zomer 20") en rondom dezelfde maat. Op de 275 achter die ik in de zomer heb, passen/mogen geen kettingen. Zeker met de meesturende achteras wil ik hier niet opzoek naar de limiet. En in de winter is 245 soms ook een voordeel.
Dat is uiteraard geredeneerd voor mijn bezoekjes aan de alpen landen.

Of er betere alternatieven zijn weet ik niet. Heb nog nooit een probleem gehad met originele velgen. Mooiere opties zijn er zeker!

[ Voor 16% gewijzigd door DomiGijzen op 21-10-2024 10:41 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fesjes
Makes sense, ik zou inderdaad ook voor 19" gaan. Enige waar ik nog over twijfel is al dan niet een 2e set velgen nemen in plaats van elk half jaar de rubber te wisselen op mijn originele velgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DomiGijzen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:40:
@Fesjes Ik ook. Maatje kleiner (19" winter, zomer 20") en rondom dezelfde maat. Op de 275 achter die ik in de zomer heb, passen/mogen geen kettingen. Zeker met de meesturende achteras wil ik hier niet opzoek naar de limiet. En in de winter is 245 soms ook een voordeel.
Dat is uiteraard geredeneerd voor mijn bezoekjes aan de alpen landen.

Of er betere alternatieven zijn weet ik niet. Heb nog nooit een probleem gehad met originele velgen. Mooiere opties zijn er zeker!
IAS moet je ook uitschakelen als er kettingen op liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Fesjes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:29:
Makes sense, ik zou inderdaad ook voor 19" gaan. Enige waar ik nog over twijfel is al dan niet een 2e set velgen nemen in plaats van elk half jaar de rubber te wisselen op mijn originele velgen...
Zou ik checken bij de firma waar je langs moet. Het zijn niet de makkelijkste maten en rubbers om mee te werken. BMW dealer of goede bandenboer zou ik het wel toevertrouwen. Maar kwikfit niet.
alexbl69 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

IAS moet je ook uitschakelen als er kettingen op liggen.
Klopt zeker. Maar weet niet of er nog andere dingen in de ophanging zitten die mogelijk in de weg zitten.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Goede vraag met betrekking tot meesturende achteras; ik heb de 942M gekocht als winterwielen met een breedte set (245 voor, 275 achter 19"). Heb de dealer even gevraagd.

Gaat in dit geval om een xDrive auto waardoor de kettingen vooral iets zijn voor de buhne denk ik maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Nog meer mensen het probleem dat de e-sim opeens niet meer werkt?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterbal82
DomiGijzen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:37:
Nog meer mensen het probleem dat de e-sim opeens niet meer werkt?
Nee geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Toevallig weer. Heb hier al twee dagen last van. Account opnieuw gekoppeld. Geen succes. Kwartier na mijn bericht deed ie het vanzelf weer.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigger1531
Aanstaande dinsdag is het zo ver! Dan mag ik mijn I5 touring in ontvangst nemen.

Vraagje voor de gelukkigen die al enige tijd rijden: iemand ervaring met plug & charge? Werkt dat in NL en zo ja bij welke netwerken en via welke laadpas aanbieder gebruiken jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
Nee. Werkt in ieder geval niet op in Nederland afgeleverde modellen. Dit alles volgens BMW Genius van Poelgeest. Mijn aflevering was in augustus 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
Werkt alvast voor mij hoor (België), zodra je een abonnement gekoppeld hebt - en enkel in ondersteunde laadstations. In de praktijk dus nog maar 3x kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Shattering op 31-10-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Fastned kan zonder laadpas maar met app van Fastned. Inpluggen en weglopen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Nou ja. Kleine winst. Tag er voor houden. Kabel moet je toch in ieder geval zelf inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 23:12
Bij mijn i5 m60 heeft de linker zijspiegel in het donker een blauwe gloed waardoor de koplampen van de tegenligger niet fel in je ogen schijnen echter de rechter zijspiegel heeft deze functie niet. Weet iemand of dit zo standaard hoort of is BMW vergeten deze functie ook in te bouwen bij de rechter zijspiegel?
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste