Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
sdgs schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Ik zou die extra range niet minimaal noemen.

En ik vind die vensterbediening er een pak beter uitzien dan in de eerste serie. Ik dacht dat de richtingaanwijzershendel ook een upgrade had gekregen, maar dan ben ik niet zeker van
Je hebt gelijk qua range, heb de exacte cijfers nog eens opgezocht en dat scheelt toch wel. Wordt dus MY2025. :P Ben ook wel van het idee afgestapt om voor de M60 te gaan. Een eDrive40 voldoet ruimschoots en ik rij toch amper in Duitsland.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 09-05-2026 18:51 ]

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:30
S_Chief schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:50:
[...]

Je hebt gelijk qua range, heb de exacte cijfers nog eens opgezocht en dat scheelt toch wel. Wordt dus MY2025. :P Ben ook wel van het idee afgestapt om voor de M60 te gaan. Een eDrive40 voldoet ruimschoots en ik rij toch amper in Duitsland.
Op een M60 is de rangewinst natuurlijk nog wat groter :+

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-05 09:36
Zo'n M60 is heel tof, maar hoe vaak gebruik je dat vermogen nou echt? En het vreet ook nog banden.
Ik heb de 40 niet gereden, maar die lijkt me inderdaad prima te voldoen.

• sdgs
Ophidian schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:11:
Ik zit ook in kamp marginale verbetering. Dit zal zeker niet voor iedereen gelden, maar voor ons is het beetje extra range niet waard. Simpel gezegd hadden onze vorige EVs minder range dan de i5 en daarmee stond ik ook alleen op vakantie bij de snellader

Ik kwam ergens tegen dat voor de eDrive 40 de verbetering 5% is voor de 19 inchers, 8% voor de 20 en 3% voor de 21.
Is voor iedereen verschillend. Ik maak 2 - 3 keer per jaar een rit van 440 km, voor mij is die 5% het verschil tussen bij een snellader moeten stoppen of niet.

Ik hoor in de categorie mensen die niet iedere avond zijn wagen in de laadpaal stopt. Zou hier ook niet kunnen, want er zijn drie mensen met een BEV hier. Ik probeer mijn auto ook zoveel mogelijk op zonne-energie te laden, dus een keer extra over en weer kunnen rijden is dan interessant (en die 5% zou het voor mij erg moeilijk maken om 4 keer over en weer te rijden op één lading, ik heb 18% per dag nodig)

Maar ik besef dat dit voor iedereen anders is
Over de 10.000km die we nu gereden hebben, zou het (laden thuis voor 0,21 cent) 20 euro gescheeld hebben. Ik weet even niet wat het prijsverschil is, maar zou er lang over doen om het verschil te overbruggen. Dus als je de range niet per se nodig hebt, mi zeker marginaal.
Hangt natuurlijk ook af van hoeveel km je aflegt, maar dat is ook helemaal niet de reden waarom ik geïnteresseerd ben in die range.
Als je range wel echt nodig hebt, is de i5 dan wel een goede optie? Niet beter de nieuwe iX3?
Range is voor mij belangrijk, maar een iX3 wil ik niet (ik wil geen SUV, en ik verkies interieur van de i5).
Ik had voor mezelf beslist dat ik niet echt wou inboeten op de range van het vorige voertuig. Indien die extra range er niet was gekomen, had de i5 waarschijnlijk niet op de shortlist gekomen. En dan had ik waarchijnlijk een A6 of een ID.7 genomen, maar ik ben aangezien de i5 toch op de shortlist stond, ben ik die gaan testen en is hij me goed bevallen (vooral interieur was een pak beter dan de andere twee)..

Maar nogmaals, dit is voor iedereen anders natuurlijk

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08
@sdgs Maar dat zijn goede overwegingen,. Mijn post was ook om aan te kaarten dat een beetje extra range niet voor iedereen per se nodig is met praktijkcijfers (en dus niet WLTP), zeker niet als die duurder zijn en je het niet per se nodig zou hebben. Net zoals dat 800V laden, klinkt leuk op verjaardagen, maar voor veel mensen maakt het niet per se uit en bij een praktijk test op youtube over een lang stuk, maakt het in het dagelijks leven niet zo heel veel uit in tijd of je 800V of 400V kon laden. De veranderingen in EV land zijn wat mij betreft niet meer zo groot. Op papier wel, maar praktisch marginaal.

De pianolak knopjes zijn ook wel persoonlijk, ik heb ze liever niet. Dat glimmende zwart krast alleen maar en is behoorlijk stofgevoelig helaas. En als de range belangrijk is, neem dan de 19" ;)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30
Pannencouque schreef op zondag 10 mei 2026 @ 07:57:
Zo'n M60 is heel tof, maar hoe vaak gebruik je dat vermogen nou echt? En het vreet ook nog banden.
Ik heb de 40 niet gereden, maar die lijkt me inderdaad prima te voldoen.
Elke dag 8) Daar heb ik graag de mindere range en de knaken voor over. Maar goed, ik zal wel de uitzondering zijn. Banden valt wel mee. Ik rijd ook veel lange stukken en het is een vierwielaandrijver. Mijn ix3 met alleen achterwielaandrijving gaat qua banden somehow veel harder.

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand hier een sedan met de geïntegreerde zonneschermen? Zo ja, gebruik je ze vaak of vind je de getinte ruiten genoeg?

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 13-05-2026 15:52 ]

• sdgs
Ophidian schreef op zondag 10 mei 2026 @ 09:22:. En als de range belangrijk is, neem dan de 19" ;)
NIet de 19" velgen, wel de 19" aero velgen, dan heb je , zoals ik, nog eens 23 km extra range. En ik vind ze er beter uitzien dan de standaard 19".

• Ophidian
sdgs schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:44:
[...]

NIet de 19" velgen, wel de 19" aero velgen, dan heb je , zoals ik, nog eens 23 km extra range. En ik vind ze er beter uitzien dan de standaard 19".
Volgens de configurator 581 voor de styling 935 en 598 voor de 936. Met een dikke vette maar, dat is de WLTP. Dus praktisch gezien 10-15km maar.

936 is wel fraaier ja. Heb zelf de 935, vind ze ok. Vind de 630 die we als wintervelg hebben wel mooier staan eigenlijk, maar das de helft van het jaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x0vgUIGDmSmHJqSlzRFKfsYCrk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2u7AYxM6wXvPMWjF709B94aP.jpg?f=user_large

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• DrizzleF
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-05 17:10
Zijn er mensen met een i5 touring en een rear-facing kinderzitje achter de passagierstoel die eventueel een foto kunnen nemen van de ruimte vooraan (passagierskant) indien stoel helemaal tot tegen de kinderstoel staat?

Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een ID.7 en een i5 touring.
Achterbank van de i5 is echter mogelijk wat krap voor grote kinderzitjes + passagier vooraan van 1.83m.

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:06
Na de update van Maart 2025 ging de xDrive40 Touring er 41 km in range op vooruit, en de M60 Touring maar 16 km. Weet iemand de reden achter deze 25 km verschil?

[ Voor 14% gewijzigd door mrwiggs op 14-05-2026 22:45 ]

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:40

florholvoet

aka F0x.be

mrwiggs schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:20:
Na de update van Maart 2025 ging de xDrive40 Touring er 41 km in range op vooruit, en de M60 Touring maar 16 km. Weet iemand de reden achter deze 25 km verschil?
De M60 Touring wordt standaard geleverd met 20" velgen en zo zullen er nog wel rangeverslindende opties zijn die gewicht toevoegen en standaard zijn op de M60 maar niet op de xDrive40.
Denk ik?

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• mrwiggs
florholvoet schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:47:
[...]

De M60 Touring wordt standaard geleverd met 20" velgen en zo zullen er nog wel rangeverslindende opties zijn die gewicht toevoegen en standaard zijn op de M60 maar niet op de xDrive40.
Denk ik?
Maar dat was pre-update al zo. Ben benieuwd waarom de xDrive40 er 41 km bij kreeg en de M60 slechts 16 km.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:07
DrizzleF schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:47:
Zijn er mensen met een i5 touring en een rear-facing kinderzitje achter de passagierstoel die eventueel een foto kunnen nemen van de ruimte vooraan (passagierskant) indien stoel helemaal tot tegen de kinderstoel staat?

Achterbank van de i5 is echter mogelijk wat krap voor grote kinderzitjes + passagier vooraan van 1.83m.
Misschien heb je hier wat aan? Startend op 19:35? Het is weliswaar de sedan maar de touring is wat dit betreft niet anders voor zover ik weet/.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:13
Weet iemand hier hoe het precies zit met de kaartupdates in de i5?

Ik krijg in de auto regelmatig meldingen dat de kaart geupdate is, maar via de BMW Portal zie ik ook de mogelijkheid om een handmatige kaartupdate te doen via de BMW download manager?

Zit hier verschil tussen?

[edit]

Ik denk dat ik het al gevonden heb, dit staat ergens op de BMW site

"Houd de kaarten van je navigatiesysteem up-to-date. Voor het thuisland gaat dat automatisch. Daarvoor hoef je niets te doen. Voor het buitenland maak je gebruik van het geheugen op een USB-stick. Download in de ConnectedDrive Store de gewenste regio en verbind de stick met je BMW. Het nieuwe materiaal wordt op de achtergrond geïnstalleerd."

Thuis je thuisland gaat via OTA, de rest van europa moet dus blijkbaar via USB Stick.

Nu kijken of ik nog ergens een 64GB USB Stick heb :P

[ Voor 50% gewijzigd door Grolsch op 17-05-2026 08:23 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Tigger1531
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:40
Grolsch schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:12:

Thuis je thuisland gaat via OTA, de rest van europa moet dus blijkbaar via USB Stick.
Gelukkig hoef je niet moeilijk te doen met USB sticks. Ook buitenland kaartupdates gaan OTA. Bij mij geeft hij, wanneer ik een (internationale) regio binnenrijdt, binnen 5-10min een bericht met dat er een kaartupdate geïnstalleerd is.

Ik kom iedere ~2 maanden in dezelfde streek in Noord-Frankrijk en dit doet ie daar vrijwel altijd. Idem in Duitsland en de Alpenlanden.

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:05
Gisteren hebben wij een zeer mooie I5 touring mogen aanschaffen. Zoals het er nu naar uitziet mogen wij deze aankomende vrijdag in ontvangst nemen. We komen af van een Alfa Romeo Stelvio, compleet wat anders. Hoewel dat ook pijn in hart doet om weg te doen, kijken we uit naar deze. Foto’s volgens snel 😊

• Ophidian
JaQ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:39:
[...]

Wat is er bijzonder aan deze koffer dat deze extra range toevoegd?

Ik heb met wintersport ook zo'n koffer op en fietsendrager (en een paar ski's er bovenop) achterop de auto. Als ik enkel de ski's heb, dan is er geen merkbaar verbruik tov zonder. Maar zo'n koffer kost eerder 5% dan dat het wat oplevert. (zelfde ervaring met dezelfde koffer achter een model 3)
Vandaag getest:
Rit hoofdzakelijk snelweg, 6km snelweg zuid, 12 km naar oost, 12 km west en weer 6km noord. en dan nog zo'n 1,8km binnendoor. Overal snelheidslimiet op de CC, nergens achter blijven hangen en de auto dmv cc op limiet laten accelereren de snelweg op enzo. Tijdens de rit geen boordcomputer in beeld, zodat je niet toch stiekem ernaar gaat rijden :+

Ventilatie stond uit.

Rit 1 zonder koffer: Temperatuur maximaal 15,5 en minimaal 14 graden. Wind 16km/h ZZW. Accu temp start 11,6 graden, bij einde 12,8 graden. Afstand 37,7 km, 1,1 kWh regeneratie.
Rit 2 met koffer: Temperatuur maximaal 14,5 en minimaal 12,5 graden (Net een regenbui over geweest). Wind 16km/h ZZW. Accu temp bij start 12,9, bij einde 14,0 graden. Afstand 37,8km, 1,0 kWh regeneratie.

Tijd van rit 2 was 2 minuten langer, stoplicht de snelweg af ging net op rood en moest daar dus langer wachten en moest iets voorzichtiger de oprit achteruit op draaien ;)
Verbruik zonder koffer 16,1kWh/100km. Verbruik met trekhaakkoffer 15,6kWh/100km, dus 3,2% zuiniger.

• S_Chief
  • Niet online
Ophidian schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:15:
[...]

Volgens de configurator 581 voor de styling 935 en 598 voor de 936. Met een dikke vette maar, dat is de WLTP. Dus praktisch gezien 10-15km maar.

936 is wel fraaier ja. Heb zelf de 935, vind ze ok. Vind de 630 die we als wintervelg hebben wel mooier staan eigenlijk, maar das de helft van het jaar ;)
[Afbeelding]
935 vind ik ook mooi, iets klassieker. 936 oogt weer wat groter door de langere spaken.. Twijfel zelf ook. :p

Heeft iemand trouwens spijt van de keuze voor Veganza? Lees eigenlijk nergens negatieve verhalen. Heb ook wat gebruikte auto's bekeken en het merinoleer ziet er best uitgeleefd uit bij auto's met maar 50k op de teller. :X

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 17-05-2026 16:26 ]

• Ophidian
S_Chief schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:25:
[...]

935 vind ik ook mooi, iets klassieker. 936 oogt weer wat groter door de langere spaken.. Twijfel zelf ook. :p

Heeft iemand trouwens spijt van de keuze voor Veganza? Lees eigenlijk nergens negatieve verhalen. Heb ook wat gebruikte auto's bekeken en het merinoleer ziet er best uitgeleefd uit bij auto's met maar 50k op de teller. :X
Als ik nieuw zou bestellen, zou ik voor de 20 inch 939 gaan. 21 inch vind ik te groot en niet praktisch. Maar de 935 zat er al onder en vind het ook niet zoveel geld waard om te wisselen eerlijk gezegd. Of moet een keer een set voor leuke prijs tegenkomen :+

Hier geen klachten met het espressobraun Veganza kunstleer overigens. bevalt prima.

• sdgs
S_Chief schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:25:
[...]

Ik ben er tot nu toe tevreden van, wel nog maar 15000km gereden.

Waar ik onwaarschijnlijk tevreden van ben is van de zetelverntilatie. Ik koop nooit nog een wagen zonder.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34

BierPul

2 koffie graag

Heb een i5 in bestelling staan in Oxide Grey, vooral omdat dat een veilige keuze was. Zag vanavond weer een 5 serie staan in Carbon Schwarz en vind dat stiekem toch wel echt een hele gave kleur. Alleen lees je online best veel doemverhalen over het onderhoud.

Ik ben geen echte lakpurist en heb vaker zwarte auto’s gehad. Is deze kleur nou echt zoveel gevoeliger? Of is het met een beetje normaal secuur onderhoud gewoon prima te doen? Dus geen borstels uit de wasbox en geen echte krasstraten.

Ja man

• Angilo
  • Laatst online: 28-05 22:27
BierPul schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:27:
Heb een i5 in bestelling staan in Oxide Grey, vooral omdat dat een veilige keuze was. Zag vanavond weer een 5 serie staan in Carbon Schwarz en vind dat stiekem toch wel echt een hele gave kleur. Alleen lees je online best veel doemverhalen over het onderhoud.

Ik ben geen echte lakpurist en heb vaker zwarte auto’s gehad. Is deze kleur nou echt zoveel gevoeliger? Of is het met een beetje normaal secuur onderhoud gewoon prima te doen? Dus geen borstels uit de wasbox en geen echte krasstraten.
Ik heb de Carbon black omdat ik het een fantastische kleur vind. Het is echt veel meer werk dan zwart om schoon te houden. Ik was thuis met hoge druk en de hand. Als je ‘m echt schoon wil houden kun je elke paar dagen wel bezig.

• CKi5
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-05 17:32
De vraag waar ik al langer mee leef: Welke parameters worden door BMW meegenomen in de voorspelde range. Is dit bijvoorbeeld ook het verleden van het automobiel qua verbruik zoals bij BMW bekend?

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 15:14
BierPul schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:27:

Ik neem aan dat het dezelfde beschermlagen krijgt, maar goed, op zwart zie je vuil gewoon veel meer (en eerder). En als je niet het juiste licht hebt, is het gewoon een ander soort zwart. Heb zelf een aantal keer zwart gehad, andere merken, metallic, uni, en ben tot de conclusie gekomen dat het enkel unizwart het me waard is, als er geen meerprijs op van toepassing is. Zodra er iets van stof of pollen op de auto ligt, tegenwoordig zo goed als het hele jaar door waar ik woon, valt de flake weg. En iedere keer wassen maakt de lak er ook niet beter op.

Zou een mooi subtiel zwart zelf dus pas overwegen bij een eigen carport / garage, zodat ik er langer van kan genieten dan enkel het ritje van de wasstraat naar huis.

Denk dat je met je keuze blij gaat zijn. Het past de auto sowieso erg goed omdat het afkleed in plaats van de auto dikker doet ogen. Heb er zelf ook eentje in die kleur in bestelling staan en vind het zowel chique (standaard) als sportief (M-Sport) ogen. Er is een reden waarom de 7-serie regelmatig met deze kleur wordt gepresenteerd :)

• Betermans
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-05 09:50
CKi5 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:32:
De vraag waar ik al langer mee leef: Welke parameters worden door BMW meegenomen in de voorspelde range. Is dit bijvoorbeeld ook het verleden van het automobiel qua verbruik zoals bij BMW bekend?
Ik meen dat dit alleen berekend wordt op basis van historische rijstijl van jezelf in de auto. De auto "leert" je stijl steeds beter kennen en past daar de voorspelde range op aan.

• S_Chief
  • Niet online
Ben weer iets verder met configureren.. :P Heeft iemand hier het interieur in rauchweiss? Zo ja, tevreden met je keuze of had je liever iets anders gehad? Heb dit interieur afgelopen weekend irl gezien, vind 'm wel erg mooi terwijl ik m'n keuze al min of meer had gemaakt (espressobraun). :+

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

JaQ

S_Chief schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:14:
Ben weer iets verder met configureren.. :P Heeft iemand hier het interieur in rauchweiss? Zo ja, tevreden met je keuze of had je liever iets anders gehad? Heb dit interieur afgelopen weekend irl gezien, vind 'm wel erg mooi terwijl ik m'n keuze al min of meer had gemaakt (espressobraun). :+
Ik heb rauchweiss in de i5, auto heedt Cape York Grun als kleur, 993 velgen en geen sportpakket (want ik ben niet zo van het piano-lak-zwart op auto’s en heb in plaats daarvan “gewoon” chromen lijsten op de auto) .

Ben zelf nog steeds erg tevreden met deze kleursamenstelling en krijg verrassend vaak complimenten van andere bmw rijders (de meerderheid lijkt toch voor zwart/grijze kleur met zwart of bruine bekleding te gaan). De bekleding maak ik eens in het kwartaal schoon, gewoon met een vochtige doek. Ziet er uit als nieuw, ondanks intensief gebruik als gezinswagen met 3 kinderen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:28
S_Chief schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:14:
Vriend van me heeft dat. Ziet er netjes uit. Niet mijn smaak maar is persoonlijk. Espressobraun heb ik zelf. Eigen keuze. Maar achteraf had ik liever zwart gehad. Het is te donker om goed uit te komen en toch net te afwijkend om een mooi geheel te vormen.

Grz D.

• Ophidian
Voordeel van het mooie weer, verbruik zakt nog verder maar ook het kleurtje wordt er nog mooier van. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yskqu_onWjk2oJMrYSespZmX2MM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2R50r2diw4kHkpChsNmvKXWu.jpg?f=user_large

• Micha_NL
Sinds vrijdag de I5 touring mogen ontvangen. Zeer fijne auto, zeer veel opties en ben mijn weg nog aan het zoeken door alle instellingen.

Waar ik niet uitkom: bij de verkeersbord herkenning staat sinds gisteren limit ipv de snelheid wat gereden mag worden, hoe kan ik dit herstellen?

Prachtige auto verder! Echt heel blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUfE9CP0Tdx0I-ww5Rhrr7lXfFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJZHz9RYYUEXizMDTmyREAd9.jpg?f=fotoalbum_large

• mrwiggs
Micha_NL schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:28:
Sinds vrijdag de I5 touring mogen ontvangen. Zeer fijne auto, zeer veel opties en ben mijn weg nog aan het zoeken door alle instellingen.

Waar ik niet uitkom: bij de verkeersbord herkenning staat sinds gisteren limit ipv de snelheid wat gereden mag worden, hoe kan ik dit herstellen?

[Afbeelding]
Heel gaaf. Is dit sophistograu?

• Micha_NL
mrwiggs schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:38:
[...]

Heel gaaf. Is dit sophistograu?
Yes, klopt helemaal!

• Bram131
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 10:32
Dit probleem had ik ook. Eindeloos gezocht naar een oplossing, updates uitgevoerd, maar het loste niets op. Uiteindelijk heb ik de dealer gebeld en op basis van mijn kenteken konden zij een software update voor de auto klaarzetten. Daarmee was het direct opgelost!

• Micha_NL
Bram131 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:09:
[...]

Dit probleem had ik ook. Eindeloos gezocht naar een oplossing, updates uitgevoerd, maar het loste niets op. Uiteindelijk heb ik de dealer gebeld en op basis van mijn kenteken konden zij een software update voor de auto klaarzetten. Daarmee was het direct opgelost!
Ah helder. Even kijken wat het doet, mijn vrouw gaf aan dat het vanmorgen weer werkte en anders neem ik even contact op.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 16:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb zo 123 geen foto's meer maar ik had een Britax Romer rear facing stoel met zo'n draaisysteem in mijn 550e touring zitten. Had die achter mijn eigen stoel zonder problemen maar ik ben niet al te groot met ~175cm.

Dochtertje gaat richting de 2 dus die stoel is niet meer in gebruik (en al verkocht). Auto is qua deze diepte niet sigificant groter dan mijn oude G21 330i (die mijn vrouw nu heeft).

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 27-05-2026 13:18 ]

• DrizzleF
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-05 17:10
Ophidian schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:52:
Voordeel van het mooie weer, verbruik zakt nog verder maar ook het kleurtje wordt er nog mooier van. :)

[Afbeelding]
Is dit fire red?

• Ophidian
Fire rot ja :+

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:24
Moet vandaag een lange rit en heb tot 100% geladen, mooie range!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StoAe5akEgmvGDb0oCGExLGyZN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mMQXieFMbMi9PCzxONU1VnF.jpg?f=fotoalbum_large

• Hendrik64
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:10
Mooie range. Ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is. Kom zelf nog niet boven de 525 km met de 20” 🙈

• Cid Highwind

[Afbeelding]
Mooie kleur, doet me altijd denken aan een strak pak dat net wat moderner oogt dan puur zwart.

Het lijkt er ook op de je de iconic grille hebt? Vind dat in het donker eigenlijk nog altijd te opzichtig. Maar overdag op zo een kleurstelling heb ik het daarentegen juist wel leren waarderen!

Geniet van de kilometers.
*gaat zelf weer terug de wachtkamer in voor een maandje*

• Micha_NL
Cid Highwind schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:51:
[...]

Mooie kleur, doet me altijd denken aan een strak pak dat net wat moderner oogt dan puur zwart.

Het lijkt er ook op de je de iconic grille hebt? Vind dat in het donker eigenlijk nog altijd te opzichtig. Maar overdag op zo een kleurstelling heb ik het daarentegen juist wel leren waarderen!

Geniet van de kilometers.
*gaat zelf weer terug de wachtkamer in voor een maandje*
Dank je wel en klopt, bijzondere kleur, maar erg chique. Was meteen overstag.

De iconic grille zit er inderdaad op, vind het wel af maken aan het geheel op de neus. Het is aanwezig maar ook wel weer subtiel genoeg ofzo.

en genieten doen we zeker.

Wat heb je besteld? Welke kleur en samenstelling?

• Cid Highwind
Heb eind maart een eDrive 40 in sedanvorm in bestelling gezet. De verwachting is dat deze eind juni uitgeleverd kan worden, dus moet nog even afwachten. En dat bevalt me niks :P Normaalgesproken heb ik contracten van 3 jaar, maar de vorige auto naar mijn wensen was al met een jaar verlengd, terwijl ik nu al een jaar een tussendoortje uit de pool rijd. Dus na 5 jaar weer "een eigen" nieuwe wagen voor de deur, dat is wel iets waar je dagelijks naar uitkijkt. Niet dat het nu met een basis EQE afzien is, maar wanneer je in dit topic rondhangt, dan zegt dat in de regel al genoeg over dat een auto voor jou toch net iets meer is dan slechts vervoer ;)

Qua uiterlijk heb ik gekozen voor Oxide Grey. Heb het nu een paar keer in het echt gezien, en vind het een enorm chique kleur, geeft de auto echt een zeer statig voorkomen met een zeer fraaie gloed in de zon. Het grenst aan seniorenchampagne, maar ik heb wel een zwak voor zoiets. Dat het 19" moest worden vanwege de range was me wel duidelijk, helaas zijn dat echter de 1056'ers geworden. Niet moeders mooiste, de 19" van het M-Pakket vind ik een stuk mooier, maar de zilveren raamomlijsting is voor mij een must, dus M viel af. De standaard neus en achterkant vind ik persoonlijk ook mooier passen bij deze kleurcombinatie.

Verder lichtgrijs interieur + donker glanzend hout, B&W audio en het onderstelpakket. Voor een 5-serie spaarzaam samengesteld, en waarschijnlijk ook behoorlijk uniek. Het is absoluut niet ieders smaak, maar wanneer rood is uitgesloten per policy en je vorige auto ook al blauw was, wordt de spoeling dun. Sophistograu stond op een nipte tweede plaats. De volgende mag weer donker worden, misschien dat dan ook een mooi bordeauxrood interieur weer tot de mogelijkheden behoort.

Heb je zelf nog wat bijzonders gedaan qua interieur?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:40
Na 3,5 jaar met de iX3 LCI te rijden moet ik volgende week een nieuwe wagen kiezen en heb de keuzelijst gekregen (opties nog te bepalen naar budget).

Aangezien ik de nieuwe iX3 40 te lelijk vind gaat het eigenlijk nog tusssen de GLC 400 en de i5 Touring M edition (we hebben een fixed lijst). Met 3 tieners (11, 14 en 14) denk ik dat beide groot genoeg gaan zijn gedurende de hele leaseperiode.

Ik twijfel bij de i5 wel om de kleur, ik vind fire red wel heel mooi, maar weet niet hoe (kras)gevoelig (waskrassen en vuil/pollebetc) die is. @Ophidian , valt dat wat mee? Andere mogelijkheid is dan oxid grey, dat lijkt een heel vergevingsgezinde kleur.

Wil vooral niet dezelfde fout maken als met mijn sophistograu iX3, daar zie je alles op.

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-05-2026 21:38 ]

• Ophidian
@Engineer Stewie Ik gebruik de wasstraat niet, was altijd met de hand. Maar is niet een kleur waar je makkelijk swirls op maakt danwel ziet. Ook niet makkelijk te polijsten overigens.

• Micha_NL

[...]
Klinkt goed zeg! Heel gaaf. Heb de auto zelf niet samen kunnen stellen maar we hadden een lijstje wat we echt belangrijk vonden. Daardoor op deze uitgekomen. Vond zelf de esspresso kleur bekleding een must. Verder memory seats, plus de ventilatie, b&w audio, 360 camera en voor de twee kids het panoramadak plus getinte ramen achter stonden hoog op het lijstje. En het moest een touring zijn voor de ruimte.

Uiteindelijk is het deze geworden, import bij een bmw dealer uit Duitsland met alles er op en er aan. Was een demo auto, weinig kilometers, en zo beetje elk pakket wat aan kan staat aan op de auto. Dus helemaal happy.

Twijfel alleen nog of de 19 inch vervangen moet worden voor een maat groter 😅
edit:
Reactie op cir highwind…

• Engineer Stewie
Ophidian schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:13:
@Engineer Stewie Ik gebruik de wasstraat niet, was altijd met de hand. Maar is niet een kleur waar je makkelijk swirls op maakt danwel ziet. Ook niet makkelijk te polijsten overigens.
Ik was de auto ook altijd met de hand en ben zo voorzichtig mogelijk. Zou er zelfs wat beter materiaal voor kopen (nieuwe hogedruk + foamlans) en uiteraard nieuwe doeken enzo.

Polijsten doe ik nu wel nooitz

brooklyn grey is ook nog een optie, maar dat is geen metallic.

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-05-2026 22:46 ]

• mrwiggs
Micha_NL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:28:
[...]

[...]
edit:
Reactie op cir highwind…
Hoe heb je de import gedaan? Zelf of via tussenpartij? Getransporteerd of zelf opgehaald?

• dedeurwaarder
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05 09:20

Ik zal proberen zo een foto te maken, maar wat mij betreft ruimte zat. Ik ben 1.80 en kan mijn stoelconfiguratie gelijk houden aan wanneer het zitje er nog niet in zat. Ik heb van de grote cybex stoeltjes

• mrwiggs
Engineer Stewie schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:45:
[...]

brooklyn grey is ook nog een optie, maar dat is geen metallic.
zeker? Hij staat wel bij de metallic lakken

• Ophidian
mrwiggs schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:20:
[...]

Hoe heb je de import gedaan? Zelf of via tussenpartij? Getransporteerd of zelf opgehaald?
JvB auto's in Zeewolde doet dit ook. Kan je doorgeven waar je naar op zoek bent en die halen ze bij BMW Duitsland vandaan.

• Ophidian
Er is een prima tracker te maken met de gegevens uit BMW Cardata stream in Home assistant trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RCHk0iTsHJdVFPwc234tJzHdDU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1AIePDeTcj0I93bwARpYJiH0.png?f=user_large
Dit is een heen en terugrit naar Noord-Holland.

Kijken hoe de rit naar Italië eruit gaat zien eind juli :+

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 10:13
Hendrik64 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:57:
Mooie range. Ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is. Kom zelf nog niet boven de 525 km met de 20” 🙈
same

• Cid Highwind
Micha_NL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:28:
[...]

[...]
edit:
Reactie op cir highwind…
Fraai! Zou ook niet klagen als ze me die zo voor de deur zouden zetten! Wat velgen betreft zou ik het van m’n rijprofiel af laten hangen.

Ik was graag voor 20” gegaan indien de optie er was. 19” is me optisch net een maat te klein, maar 21” zou teveel afbreuk doen aan de range (620 vs 550 km wltp). Ik rijd in de regel veel lange afstanden door Duitsland. Dus ik rijd liever dezelfde afstand bij een hogere snelheid, of met een configuratie die me wel de optie biedt mijn semi reguliere trips met 1 pauze te kunnen doen.

In een andere situatie zou ik daar geen moeite mee hebben en kijken wat mooi is en het fijnste rijdt.

Een groot verschil zal hem ook in de banden zitten, getuige de 20” 939M velgen, waar de sportievere banden onder dezelfde velg een goede 50 km verschil maken. Het is jammer dat voor de niet-M versie BMW geen fraaie 20” biedt. Maar in jouw situatie heb je natuurlijk nog veel meer opties.

[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 30-05-2026 11:18 ]

• Micha_NL
mrwiggs schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:20:
[...]

Via mijn eigen garage laten doen. Die heeft er mee geholpen uiteindelijk .

• Engineer Stewie
Vandaag de i5 gaan bekijken en mijn vrouw switches ineens naar een berline. Heb nu zelf weinig voorkeur (heb al berlines en breaks gehad al). Maar het gaat in wezen tussen een berline in oxidgrau of een touring in fire red. Moeilijk nu.

• Micha_NL
Cid Highwind schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Fraai! Zou ook niet klagen als ze me die zo voor de deur zouden zetten! Wat velgen betreft zou ik het van m’n rijprofiel af laten hangen.

Ik was graag voor 20” gegaan indien de optie er was. 19” is me optisch net een maat te klein, maar 21” zou teveel afbreuk doen aan de range (620 vs 550 km wltp). Ik rijd in de regel veel lange afstanden door Duitsland. Dus ik rijd liever dezelfde afstand bij een hogere snelheid, of met een configuratie die me wel de optie biedt mijn semi reguliere trips met 1 pauze te kunnen doen.

In een andere situatie zou ik daar geen moeite mee hebben en kijken wat mooi is en het fijnste rijdt.

Een groot verschil zal hem ook in de banden zitten, getuige de 20” 939M velgen, waar de sportievere banden onder dezelfde velg een goede 50 km verschil maken. Het is jammer dat voor de niet-M versie BMW geen fraaie 20” biedt. Maar in jouw situatie heb je natuurlijk nog veel meer opties.
Klopt helemaal, zeker als je veel lange ritten maakt is denk ik de range belangrijker. Maar keuze tussen range en optisch is een lastige haha😂. Ik moet eens even goed kijken waar de beste balans ligt. Voor nu staat ze er prima bij en gaan we er eerst mee eens op vakantie :) dan maar eens verder uitdokteren.

Benieuwd na die van jou!
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste