Het grote BMW i5 topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
sdgs schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Ik zou die extra range niet minimaal noemen.

En ik vind die vensterbediening er een pak beter uitzien dan in de eerste serie. Ik dacht dat de richtingaanwijzershendel ook een upgrade had gekregen, maar dan ben ik niet zeker van
Je hebt gelijk qua range, heb de exacte cijfers nog eens opgezocht en dat scheelt toch wel. Wordt dus MY2025. :P Ben ook wel van het idee afgestapt om voor de M60 te gaan. Een eDrive40 voldoet ruimschoots en ik rij toch amper in Duitsland.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 09-05-2026 18:51 ]

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-05 09:01
S_Chief schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:50:
[...]

Je hebt gelijk qua range, heb de exacte cijfers nog eens opgezocht en dat scheelt toch wel. Wordt dus MY2025. :P Ben ook wel van het idee afgestapt om voor de M60 te gaan. Een eDrive40 voldoet ruimschoots en ik rij toch amper in Duitsland.
Op een M60 is de rangewinst natuurlijk nog wat groter :+

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 13:42
Zo'n M60 is heel tof, maar hoe vaak gebruik je dat vermogen nou echt? En het vreet ook nog banden.
Ik heb de 40 niet gereden, maar die lijkt me inderdaad prima te voldoen.

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-05 09:01
Ophidian schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:11:
Ik zit ook in kamp marginale verbetering. Dit zal zeker niet voor iedereen gelden, maar voor ons is het beetje extra range niet waard. Simpel gezegd hadden onze vorige EVs minder range dan de i5 en daarmee stond ik ook alleen op vakantie bij de snellader

Ik kwam ergens tegen dat voor de eDrive 40 de verbetering 5% is voor de 19 inchers, 8% voor de 20 en 3% voor de 21.
Is voor iedereen verschillend. Ik maak 2 - 3 keer per jaar een rit van 440 km, voor mij is die 5% het verschil tussen bij een snellader moeten stoppen of niet.

Ik hoor in de categorie mensen die niet iedere avond zijn wagen in de laadpaal stopt. Zou hier ook niet kunnen, want er zijn drie mensen met een BEV hier. Ik probeer mijn auto ook zoveel mogelijk op zonne-energie te laden, dus een keer extra over en weer kunnen rijden is dan interessant (en die 5% zou het voor mij erg moeilijk maken om 4 keer over en weer te rijden op één lading, ik heb 18% per dag nodig)

Maar ik besef dat dit voor iedereen anders is
Over de 10.000km die we nu gereden hebben, zou het (laden thuis voor 0,21 cent) 20 euro gescheeld hebben. Ik weet even niet wat het prijsverschil is, maar zou er lang over doen om het verschil te overbruggen. Dus als je de range niet per se nodig hebt, mi zeker marginaal.
Hangt natuurlijk ook af van hoeveel km je aflegt, maar dat is ook helemaal niet de reden waarom ik geïnteresseerd ben in die range.
Als je range wel echt nodig hebt, is de i5 dan wel een goede optie? Niet beter de nieuwe iX3?
Range is voor mij belangrijk, maar een iX3 wil ik niet (ik wil geen SUV, en ik verkies interieur van de i5).
Ik had voor mezelf beslist dat ik niet echt wou inboeten op de range van het vorige voertuig. Indien die extra range er niet was gekomen, had de i5 waarschijnlijk niet op de shortlist gekomen. En dan had ik waarchijnlijk een A6 of een ID.7 genomen, maar ik ben aangezien de i5 toch op de shortlist stond, ben ik die gaan testen en is hij me goed bevallen (vooral interieur was een pak beter dan de andere twee)..

Maar nogmaals, dit is voor iedereen anders natuurlijk

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47
@sdgs Maar dat zijn goede overwegingen,. Mijn post was ook om aan te kaarten dat een beetje extra range niet voor iedereen per se nodig is met praktijkcijfers (en dus niet WLTP), zeker niet als die duurder zijn en je het niet per se nodig zou hebben. Net zoals dat 800V laden, klinkt leuk op verjaardagen, maar voor veel mensen maakt het niet per se uit en bij een praktijk test op youtube over een lang stuk, maakt het in het dagelijks leven niet zo heel veel uit in tijd of je 800V of 400V kon laden. De veranderingen in EV land zijn wat mij betreft niet meer zo groot. Op papier wel, maar praktisch marginaal.

De pianolak knopjes zijn ook wel persoonlijk, ik heb ze liever niet. Dat glimmende zwart krast alleen maar en is behoorlijk stofgevoelig helaas. En als de range belangrijk is, neem dan de 19" ;)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste