• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48
La1974 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:38:
[...]

Een soortgelijk proces bestaat toch al jaren bij partijen als Mastercard en Visa. Dit zal daar toch wel op gaan lijken?
Ja, zelfs decennia.
Het is ook geen rocket science, maar een kwestie van hoor- en wederhoor.

Wat mij alleen nog niet duidelijk is, is of Wero ook zelf een definitief oordeel in geschillen gaat geven. Vooralsnog lijkt het vooral faciliterend en moet je, als de eerste fase van het geschil niet tot uitkomst leidt, je eigen bank het gaan uitzoeken met de verkoper of diens payment provider.

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-12 17:24
Wordt Wero ook geforceerd via PSD3? Want als er landen niet meedoen zal Wero weinig succes hebben.

• Wally2002
gpon schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:33:
Wordt Wero ook geforceerd via PSD3? Want als er landen niet meedoen zal Wero weinig succes hebben.
Wat bedoel je met 'geforceerd via PSD3' ?

In het kader van een vrije markt en gelijk speelveld gaat de EU echt geen partijen voortrekken.
Hooguit zouden er, gezien geopolitieke ontwikkelingen, eisen kunnen komen m.b.t. verwerking en opslag van betaaldata in de EU (voor zover dat nog niet gebeurd). Maar daar zouden de Amerikaanse bedrijven ook aan kunnen voldoen.

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-12 17:24
Wally2002 schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:45:
[...]

Wat bedoel je met 'geforceerd via PSD3' ?

In het kader van een vrije markt en gelijk speelveld gaat de EU echt geen partijen voortrekken.
Hooguit zouden er, gezien geopolitieke ontwikkelingen, eisen kunnen komen m.b.t. verwerking en opslag van betaaldata in de EU (voor zover dat nog niet gebeurd). Maar daar zouden de Amerikaanse bedrijven ook aan kunnen voldoen.
10 a 13 jaar geleden was er een soortgelijk project om een alternatief te bieden aan Visa en MC, maar doordat veel EU landen niet meededen is het aan een stille dood gestorven.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:40
gpon schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:48:
[...]
10 a 13 jaar geleden was er een soortgelijk project om een alternatief te bieden aan Visa en MC, maar doordat veel EU landen niet meededen is het aan een stille dood gestorven.
Klopt, maar als de Wiki van Wero leest dan zie je dat er allang een groot genoeg marktaandeel is verkregen (dat grotendeels nog moet worden geïmplementeerd) om het een de facto standaard te maken. Lees vooral ook de EPI site (zie de verwijzingen in de Wiki).

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-12 21:49
CEO iDEAL te gast in podcast van BNR:
https://www.bnr.nl/podcas...keer-en-de-komst-van-wero

• GeEkIe
Ondertussen plant N26 de start van Wero, ook in Nederland, in H2 '26:
N26 plans to initially launch the Wero integration in Germany, France and the Netherlands in H2 2026.

• Wally2002
GeEkIe schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:08:
Ondertussen plant N26 de start van Wero, ook in Nederland, in H2 '26:

[...]
Dit was 4 december al gemeld:

• GeEkIe
Wally2002 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:57:
[...]
Dit was 4 december al gemeld:
[...]
Dat was mij ontgaan, excuus.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag een betaling via Mollie gedaan en ik zag de optie (naast bv iDEAL enzo), iets in de zin van betaal rechtstreeks via je bank onderin en werd gestuurd naar de volgende link: https://checkout.instantbankpayment.com/?session=1337

Het opende idd mijn bank app en daar kon ik de betaling mee afronden. Geen idee of dit ook een soort alternatief voor Wero is/wordt. Ik had het iig nog niet eerder gezien.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:02
xileS schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:23:
Vandaag een betaling via Mollie gedaan en ik zag de optie (naast bv iDEAL enzo), iets in de zin van betaal rechtstreeks via je bank onderin en werd gestuurd naar de volgende link: https://checkout.instantbankpayment.com/?session=1337

Het opende idd mijn bank app en daar kon ik de betaling mee afronden. Geen idee of dit ook een soort alternatief voor Wero is/wordt. Ik had het iig nog niet eerder gezien.
Is dit niet "Payment Initiation Services (PIS)", ook bekend als "Pay by Bank"?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste