Ik ben benieuwd of je weet of er vanuit bv Pay andere opties komen met een vast laag bedrag aan transactiekosten, zoals nu met iDEAL, iets van 19 t/m 25 cent per transactie.
Aangezien ik begrepen heb dat Wero overgaat op een percentage van het betaalde bedrag.
Voor waar ik werk (B2B met voornamelijk hogere bedragen) is dit een zorgelijke ontwikkeling, aangezien dit een gigantische kostenstijging kan betekenen. Wij merken dit nu ook al met sommige pintransacties van debitkaarten, waarbij dat bijvoorbeeld ineens 0,9% of 2,3% kan kosten, terwijl dat vorig jaar met dezelfde pas nog bijvoorbeeld 6,8 cent was. Als iemand dus een bedrag van €1000 pint, kan dat al €23 voor één transactie zijn in plaats van 6,8 cent wat het vroeger was.
Het liefst zouden wij deze percentagekaarten weigeren (is voor B2B toegestaan, maar B2C blijkbaar niet), maar helaas biedt CCV daar geen ondersteuning voor. Ik zou me nog moeten oriënteren op alternatieven als het echt uit de hand gaat lopen.
Als we hetzelfde met Wero gaan meemaken (percentage in plaats van een vaste fee), dan zou ik daarvoor ook naar alternatieven moeten kijken. Een overboeking van zakelijke rekening naar zakelijke rekening kost volgens mij ongeveer 20 à 25 cent, dus dat is al een alternatief. Alleen is het voor onze klanten vaak een stuk gebruiksvriendelijker om een betaallink te ontvangen.