• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@hanev001 De basis betaal methode zou ik graag gratis zien, maar als er per betaal methode een ander tarief is heb ik er echt geen moeite mee. Dan weet ik dat die kosten niet in de artikel prijs zijn verwerkt en mijn goedkope keus niet voor de dure keus van anderen betaald en het voordeel voor mij is.

Ik had het beter zo geschreven.
Ik ben groot voorstander van alle kosten netjes gespecificeerd. Die waar je invloed op hebt dan toch.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:02
Logisch zou zijn om alle prijzen inclusief de goedkoopste betaalmethode te laten zijn en alle andere betaalmethoden een opslag te geven. Op die manier kan de klant een inclusief prijs krijgen maar eventueel zelf een duurdere betaalmethode kiezen.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@GeEkIe Dat is ook een optie, (had ik ook aan gedacht) maar dat is een wat minder doorzichtige situatie.
Het duidelijkst is als overal de prijs van bekend is.
Dan hoeven er geen verborgen kosten in de artikel prijs te zitten.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:02
onetime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:22:
@GeEkIe Dat is ook een optie, (had ik ook aan gedacht) maar dat is een wat minder doorzichtige situatie.
Het duidelijkst is als overal de prijs van bekend is.
Dan hoeven er geen verborgen kosten in de artikel prijs te zitten.
Het is inderdaad het duidelijkst als alle prijzen worden weergegeven en dat heeft ook mijn voorkeur. Misschien moet de klant zelf kunnen kiezen uit deze 2 opties door een voorkeur te laten opslaan. Leert die vanzelf ook de zinloosheid van het verbergen van kosten, hoewel mijn kijk op het leereffect wel eens optimistisch zou kunnen zijn als ik terugdenk aan de prepaid telefoonkaarten waarbij je €1000 'gratis' extra tegoed kreeg, maar je de eerste seconde bellen of SMS'en je al €1005 aftikte. Wel leuke wiskundeles op basisschool.

[ Voor 1% gewijzigd door GeEkIe op 25-01-2026 22:02 . Reden: verduidelijking ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:33

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

hanev001 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:23:
[...]

Daar kan ik het mee eens zijn maar dat is nu net het punt van discussie. Bij bijna elke online transactie is IDEAL/WERO de basis betaal methode. Dus zodra daarvoor extra kosten in rekening worden gebracht heb je geen gratis basis optie meer. Daarnaast hoe kan je de prijzen van producten bij verschillende verkopers vergelijken als je met verborgen kosten te maken krijgt bij het afrekenen. Het is nu al een probleem dat vooral bij reisorganisaties plaats vind bij de verkoop van vacanties en een van de meest voorkomende klachten bij consumenten organisaties.
Ik dacht dat het al een heleboel jaren geleden bij NL wet verboden was om een toeslag per betaalmethode te berekenen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste