[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste
Acties:
  • 571.296 views

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
C00P schreef op woensdag 18 december 2024 @ 05:08:
Als Luigi Mangione vrij wordt gesproken voor een jury wat zo maar zou kunnen, het is een charmante jongeman met een boodschap.

Dan heeft links ook zijn Rittenhouse.

Dit kan links indien goed aangepakt wel wat zieltjes doen winnen.
Neen de kans dat die vrijkomt (als hij effectief de dader was) is nul.
Compleet niet te vergelijken met Rittenhouse

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als Luigi Mangione vrij wordt gesproken voor een jury wat zo maar zou kunnen, het is een charmante jongeman met een boodschap.

Waarom is Luigi vrijspreken een 'links' iets? Die CEO neerschieten was geen linkse daad. Rechts publiek vond het ook schitterend, zeker in het begin, toen de rechtse mediamachine er nog niet aan dacht om er een links ding van te maken en dat 24/7 te verspreiden. Bovendien, de laatste paar keer dat er een publiek figuur neergeschoten diende te worden waren dat rechtse loners en schoten/wilden ze schieten op Trump.

Luigi gaat gewoon voor moord met voorbedachte rade veroordeeld worden, zoals het heurt.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
k995 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:20:
[...]

Neen de kans dat die vrijkomt (als hij effectief de dader was) is nul.
Er is natuurlijk altijd een minimale kans op Jury Nullification.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:35

Als je bedoelt dat de Democraten hier garen bij kunnen spinnen: dat kan, maar niet door hun eigen Rittenhouse te creëren. Ze kunnen luisteren naar het sentiment wat achter al die positieve reacties op de moord zit.

Maar dat doen ze niet, want dat gaat in tegen wat de donoren van de partij willen.

Mangione komt op mij eerder over als een real-life Joker (uit de eerste film dan).

[ Voor 6% gewijzigd door autje op 19-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
https://www.theguardian.c...nt-funding-trump-shutdown

Ondertussen dreigt de volgende shutdown: de heersende visie is dat het GOP niet wil stemmen als Trump persoonlijk geen goedkeuring geeft over een plan, ookal is hij nog niet geïnstalleerd als president. Het interessante ervan is dat er een fiks deel geld nodig is voor distater relief (veel GOP staten hebben nogal wat orkanen op hun dak gekregen en ander natuurgeweld). We zien dus dat hij zonder met zijn ogen te knipperen eigen stemmers onder de bus gooit voor eigen politiek gewin.

Let ook op de timing: quasi last-minute, zonder zich er eerder mee te hebben bemoeit.
The president-elect’s sudden entrance into the debate and new demands sent Congress spiraling as lawmakers are trying to wrap up work and head home for the holidays. It leaves Johnson scrambling to engineer a new plan before Friday’s deadline to keep government open.

“Republicans must GET SMART and TOUGH,” Trump and JD Vance said in a statement.
Let ook op hoe Musk wederom hier in zit te roeren door preventief een vuurtje op te stoken en in feite GOP senaatsleden verkapt te bedreigen (danwel te waarschuwen). Het geeft te denken wat de man zijn positie is binnen Trump zijn team of wat de positie is die hij zich probeert toe te eigenen.
Musk, who is heading the new Department of Government Efficiency and leading the charge against it, warned: “Any member of the House or Senate who votes for this outrageous spending bill deserves to be voted out in 2 years!”

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

autje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:08:
[...]
Als je bedoelt dat de Democraten hier garen bij kunnen spinnen: dat kan, maar niet door hun eigen Rittenhouse te creëren. Ze kunnen luisteren naar het sentiment wat achter al die positieve reacties op de moord zit.

Maar dat doen ze niet, want dat gaat in tegen wat de donoren van de partij willen.

Mangione komt op mij eerder over als een real-life Joker (uit de eerste film dan).
Of omdat iemand vermoorden op straat niet iets is dat ze willen verheerlijken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:20
YakuzA schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:20:
[...]

Luisteren naar het sentiment wat erachter zit is niet hetzelfde als de daad verheerlijken.
Helixes schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:31:
Ik denk dat dit een volstrekte misvatting is van het Rittenhouse-incident. Hij had zich als vrijwilliger opgegeven om een winkelcomplex te bewaken tegen wat hij zag als gevaarlijke plunderaars in de tijd van de BLM-protesten. Mede door zich provocerend op te stellen kwam hij in een situatie waarin een aantal bewapende mensen die hij zag als zijn tegenstanders hem konden omsingelen. Hoewel ik zelf niet geloof dat eenieder van hen de intentie had te schieten, heeft Rittenhouse dat wel gedaan.

En, in veel staten in de VS is er in die situatie dan sprake van zelfverdediging. Omdat beide partijen de wapens getrokken hadden, was er in eenzelfde situatie, maar dan omgekeerd, eveneens geëindigd in vrijspraak.

Eén manier om naar die situatie te kijken is dat de gewapende demonstranten - over het algemeen gezien als links in deze situatie - zelfbeheersing hebben getoond. En dat Rittenhouse - rechts, in dit verhaal - die zelfbeheersing niet heeft gehad.

De afdronk is, voor mijn, dat rechts, in deze confrontatie, heeft verloren. Het feit dat sommigen binnen de rechtse gemeenschap daar anders tegenaan kijken, is bijzonder veel zeggend.

Maar - de notie dat links een Rittenhouse nodig heeft lijkt mij volstrekt de verkeerde analyse.
Niet helemaal juist. Rittenhouse heeft zichzelf willens en wetens in de situatie gebracht waarin het zou kunnen escaleren. Dat maakt dat zelfverdediging niet zo maar toepasbaar is als juridische verdediging. In een vergelijkbare, maar minder politieke, zaak uit die tijd werd de schutter wel veroordeeld. Ik zal even kijken of ik die terug kan vinden
Bovendien is Rittenhouse vrijgesproken voor het overtreden van de wapenwet op een technicality. Hij mocht in die staat als minderjarige geen wapen gebruiken met een loop korter dan een bepaalde lengte. Die regel is, zodat je wel een minderjarige mee kan nemen op jacht, maar geen handwapen kan geven...

Edit: De zaak was die van Cameron Lamb. Een agent was in burger de achtertuin van Lamb in gelopen, nadat hij Lamb ruzie had zien maken op straat. Toen Lamb de agent aansprak voelde die zich bedreigd en heeft Lamb doodgeschoten. Belangrijkste reden voor de veroordeling van de agent was dat hij geen geldige reden had om in die achtertuin te komen. Zelfverdediging was daarom niet toepasbaar. Uitleg van Beau of the Fifth column.

[ Voor 9% gewijzigd door Spookelo op 19-12-2024 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
YakuzA schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:20:
[...]

Als dit de Democraten ertoe verleidt om een economisch linksere koers te gaan varen als gevolg van het begrijpen waarom mensen zo positief op deze moord reageren, dan kunnen ze daar winst mee boeken. Het gaat niet om de moord zelf, maar om het sentiment achter de moord en de reacties daarop. Iets over 'achter de oren krabben'.

Mensen moeten zich eens afvragen waarom er iedere week in de VS een paar dozijn mensen vermoord worden zonder dat er echt aandacht aan besteed wordt. Maar nu is het een CEO, en dan is het meteen landelijk nieuws, dagen lang. Waarom?

Als je maar genoeg mensen uitknijpt, dan draait er vanzelf eentje door en krijg je dit, zeker in een land waar wapens gewoon over de toonbank te verkrijgen zijn. Ik zeg niet dat hij het verdient, maar raar er van opkijken vind ik vreemd. Er zit ergens wel een mooie ironie in: de lobby van de wapenindustrie werkt al decennia lang zoals het een waar kapitalist in de VS betaamt aan deregulering van hun sector. Dat zorgt ervoor dat wapens vrij voorhanden zijn, en daar wordt nu net een kapitalist die zich (met winstoogmerk) ook liever niet aan de regeltjes houdt mee doodgeschoten.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:45

DevWouter

Creator of ThenNext

autje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:35:
Mensen moeten zich eens afvragen waarom er iedere week in de VS een paar dozijn mensen vermoord worden zonder dat er echt aandacht aan besteed wordt. Maar nu is het een CEO, en dan is het meteen landelijk nieuws, dagen lang. Waarom?
Omdat een CEO meer impact heeft op de samenleving. Althans dat is de overtuiging.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• autje
DevWouter schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:59:
[...]

Omdat een CEO meer impact heeft op de samenleving. Althans dat is de overtuiging.
Precies, en de samenleving zou zich eens af moeten vragen of dat wel zo is (kleine hint: nee).

• C00P
  • Laatst online: 22:32
autje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:35:
[...]

Als dit de Democraten ertoe verleidt om een economisch linksere koers te gaan varen als gevolg van het begrijpen waarom mensen zo positief op deze moord reageren, dan kunnen ze daar winst mee boeken. Het gaat niet om de moord zelf, maar om het sentiment achter de moord en de reacties daarop. Iets over 'achter de oren krabben'.
Precies dit, misschien dat vele Trump stemmers er op deze manier achter komen dat die billionaires er niet zitten voor het leven van de gewone man beter te maken, mensen als Berny Sanders wel!

Vele van die Maga gelovers zitten in een cult, en soms kan je die mensen wakker maken , dit is zo een moment en dit moet dan ook met beide handen worden aangenomen door de dems!

Al die trump stemmers die sympathy opbrengen voor Mangione zijn potentiële democraat stemmers!

[ Voor 14% gewijzigd door C00P op 19-12-2024 15:42 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• autje
C00P schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:30:
[...]

Precies dit, misschien dat vele Trump stemmers er op deze manier achter komen dat die billionaires er niet zitten voor het leven van de gewone man beter te maken, mensen als Berny Sanders wel!

Vele van die Maga gelovers zitten in een cult, en soms kan je die mensen wakker maken , dit is zo een moment en dit moet dan ook met beide handen worden aangenomen door de dems!
One can hope, maar dan moeten ze wel beter kijken naar deze post (nou ja, naar het artikel waarnaar gelinkt wordt ;)).

• C00P
autje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:38:
[...]

One can hope, maar dan moeten ze wel beter kijken naar deze post (nou ja, naar het artikel waarnaar gelinkt wordt ;)).
Maga heeft de informatie oorlog gewonnen, ik ben ervan overtuigd met de hulp van Cambridge analytica systemen.

Het wordt tijd dat de dems het ook eens smeriger gaan spelen, en met dezelfde wapens gaan strijden.

• autje
C00P schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:49:
[...]

Maga heeft de informatie oorlog gewonnen, ik ben ervan overtuigd met de hulp van Cambridge analytica systemen.

Het wordt tijd dat de dems het ook eens smeriger gaan spelen, en met dezelfde wapens gaan strijden.
Ik weet niet of het smeriger is, de Republikeinen zijn er gewoon een stuk beter in en zoeken de kiezers op daar waar ze zijn. De Democraten zitten nog altijd vastgeroest in oude denkwijzen.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:53
Spookelo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:34:
Niet helemaal juist. Rittenhouse heeft zichzelf willens en wetens in de situatie gebracht waarin het zou kunnen escaleren. Dat maakt dat zelfverdediging niet zo maar toepasbaar is als juridische verdediging. In een vergelijkbare, maar minder politieke, zaak uit die tijd werd de schutter wel veroordeeld. Ik zal even kijken of ik die terug kan vinden
Bovendien is Rittenhouse vrijgesproken voor het overtreden van de wapenwet op een technicality. Hij mocht in die staat als minderjarige geen wapen gebruiken met een loop korter dan een bepaalde lengte. Die regel is, zodat je wel een minderjarige mee kan nemen op jacht, maar geen handwapen kan geven...
Ik baseer me vooral op wat Devin Stone en zijn team er over hebben gezegd op hun YouTube-kanaal. Ik denk dat ze daar een redelijk goed overzicht van de situatie geven.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
The Guardian heeft ook een artikel over de shutdown en Musk's rol daarin.
Elon Musk debuts grip on Washington by sinking spending bill
The world’s richest man again flexed the muscle he gained during the 2024 election, in which he spent big to help elect Donald Trump and spread of rightwing rumors on X. Since the spending bill was introduced, Musk has fired off tweet after tweet attacking it, amplifying false claims about what it includes and dooming its fate.
He and the account for the “department of government efficiency” or Doge, a government body that Trump says he’ll create, claimed the bill would significantly raise pay for members of Congress – it wouldn’t. He claimed it includes funding for bioweapons – it does not. He erroneously shared that it would direct billions for a stadium in DC. He offensively used the word “retard” to joke about language changes in the bill, then joked further about his use of the word.
Het is niet een mening waar je het mee eens of oneens kunt zijn, maar het is een hele rij pure leugens. Ik krijg er een naar gevoel bij dat dit soort propaganda steeds meer genormaliseerd wordt en dat wij dit live meemaken.

Een voorproefje voor de komende vier jaar ben ik bang.

Alsof de man nog niet genoeg invloed heeft:
MTG Suddenly Calls for Elon Musk to Take Over as House Speaker

[ Voor 14% gewijzigd door user109731 op 19-12-2024 22:41 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Tja, het verval van een grootmacht he. Nu Rusland van het toneel af gaat moet er wel een andere oligarchie naar de voorgrond treden (in plaats van in de schaduw blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Republicans fail to pass spending bill in House in setback for Trump

De laatste poging met steun van Trump is ook mislukt. Dems krijgen hier de schuld van natuurlijk maar 38 (!) Republikeinen stemden ook tegen. Toch wel een afgang en met het gepraat over 'President Musk' vraag ik me af hoe lang het goed gaat tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ergens fantastisch nieuws. De eerste 100 dagen van een presidentschap krijg je het meeste gedaan. Indien Trump en Musk de boel op slot gooien zit de boel op gewoon dicht en krijg je weinig gedaan. Het verhaal dat blijft hangen is dat de boel op slot was en dat is voor niemand goed.

En ja, types met Trump… het land moet blijkbaar eerst zichzelf platbranden voor er iets beters kan komen. Ieder moment kan er 1 republikein overlopen en dan hebben ze geen meefderheid meer…. En dat gebeurt niet. Er zijn geen goede republikeinen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:25
Delerium schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:35:
Het verhaal dat blijft hangen is dat de boel op slot was en dat is voor niemand goed.
Je voelt de spin niet aankomen?

"Biden heeft er op de valreep voor gezorgd dat de boel op slot ging, nog wel vlak voor kerst, en Trump heeft toen hij aan de macht kwam gezorgd dat de lockdown stopte"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Delerium schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:35:
Ergens fantastisch nieuws. De eerste 100 dagen van een presidentschap krijg je het meeste gedaan. Indien Trump en Musk de boel op slot gooien zit de boel op gewoon dicht en krijg je weinig gedaan. Het verhaal dat blijft hangen is dat de boel op slot was en dat is voor niemand goed.
Het zet de lijn verder waar het GOP al jarenlang van profiteert: problemen worden niet opgelost en de overheid loopt vast in regels (of dat is het narratief). Kortom: het geeft nog meer draagvlak aan hun propaganda van een kleinere overheid en meer regels en meer macht bij een selecte groep mensen, omdat er anders niets kan gebeuren.

Let ook op dat dit nog een beste opstap kan geven naar een nog sterkere zuivering van het GOP. Mensen die tegen Trump zijn, krijgen geen plek (en dat is een proces wat al een paar jaar bezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb het idee dat het elke week op slot zit in de USA; hoe serieus is dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Deruxian schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:14:
Ik heb het idee dat het elke week op slot zit in de USA; hoe serieus is dit?
Heel serieus: het begrotingsprobleem wordt door de jaren heen ook steeds politieker. Als je nu de social media gaat volgen, zie je dat men over en weer elkaar gaat beschuldigen van het in de steek laten van mensen omdat men de laatste deal weigerde. Het is een propagandastukje gewordern ondertussen.

Wat er gaat gebeuren is dat heel wat overheidsinstellingen stoppen: ambtenaren krijgen bv. geen salaris meer, met uitzondering van defensie/politie. Dienstverlening richting burgers gaat stoppen, parken gaan dicht (dus ook nationale parken, dus ook toezicht op die parken), enz.

Noodhulp zal stoppen/niet starten (denk aan de gebieden die door orkanen zijn getroffen).

Uitkeringen lopen dan wel nog door.

De impact is heel groot en het is bizar hoe een Trump/Musk/Vance zich last-minute beginnen te bemoeien ermee. Het is nog bedenkelijker als je ziet hoe een GOP hierin mee gaat. Als de 'baas' het beveelt via zijn social media, gooien ze zonder enige twijfel hun complete eigen achterban (lees: staat die ze vertegenwoordigen) onder de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16
Het is mij nog even onduidelijk hoe het precies in zijn werk is gegaan.
Aangespoord door aankomend president Trump en zijn bondgenoot Elon Musk hebben Republikeinen in het Congres onverwachts een compromis met Democraten voor extra fondsen weggestemd
Zijn het de tweets van Musk geweest waardoor Republikeinen anders gestemd hebben? Is zijn mening dermate belangrijk geworden binnen GOP?
Hoewel politici benadrukten dat die voorstellen helemaal niet voorkomen in het voorstel, noemde Musk de wet vreselijk, ongehoord en een waanzinnige misdaad. Hij stelde voor ieder Congreslid dat voorstemde weg te sturen bij de volgende verkiezingen. Volgens hem zou er geen enkele wet meer aangenomen moeten worden voordat Trump over een een maand aantreedt. "Niet een. Nul."

Het leidde ertoe dat het compromis van tafel ging en Republikeinen overhaast een alternatief moesten aanleveren, waarin onder meer hun eigen loonsverhoging was verdwenen.
Ik mis een beetje hoe het er toe leidde. En waarom zou men hun eigen loonsverhoging wegstemmen? Nogmaals; is het angst voor Musk? Wat houd hij boven hun hoofd?

Verder over 'President Musk': ik snap dat je met geld iemand president kan maken, ik snap ook dat je een president in zijn eerste termijn kan omkopen en een tweede termijn als wortel aan de stok kan gebruiken. Maar als Trump zo president is van zijn tweede en laatste termijn, wat kan Musk dan nog voor hem betekenen? Waar heeft hij Musk nog voor nodig? Meer miljarden voor z'n pensioen (als ie überhaupt nog jaren te gaan heeft na z'n termijn)?

En men rept over dat het Musk 130 miljoen heeft gekost. Er zijn 800 miljardairs in Amerika, en Trump zelf zou 6 miljard waard zijn momenteel. Aan de verkiezingen is 15 miljard uitgegeven en de Super PACs hebben 3 miljard uitgegeven. Dan is 130 miljoen toch niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heel serieus, maar de afgelopen 2 jaar waren de republikeinen in dat huis volmaakt disfunctioneel. Kevin werd gewipt, Boebert betrapt op aftrekken in volle bioscoop, Gartz met zijn pedoverhalen, Santos gewipt. Altijd gedoe en niets voor elkaar krijgen.

Komt de kiezer langs en die heeft dat beloond met nog eens twee jaar dit. Platbranden is op een gegeven moment het enige wat nog werkt. Mijns inziens is minder republikeinen het enige wat werkt maar die kiezers daar kiezen elke keer juist meer van dat. Het is goed met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:34:
En men rept over dat het Musk 130 miljoen heeft gekost. [...] Dan is 130 miljoen toch niets?
$ 277 miljoen :)
en Trump zelf zou 6 miljard waard zijn momenteel.
Daar heb ik wel zo mijn twijfels bij maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
user109731 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:41:
[...]

$ 277 miljoen :)

[...]

Daar heb ik wel zo mijn twijfels bij maar dat is een andere discussie.
vergeet niet de kosten van de aanschaf van Twitter ;) Dat is de facto een pro-republikeins narratief propagandaplatform geworden onder het mom van 'freedom of speech'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16
polthemol schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:47:
[...]

vergeet niet de kosten van de aanschaf van Twitter ;) Dat is de facto een pro-republikeins narratief propagandaplatform geworden onder het mom van 'freedom of speech'.
Een platform wat sterk de narratief kan sturen inderdaad, maar niet iets waardoor congresleden hun stem voor wijzigen. En al zou het 500 miljoen zijn wat Musk er in heeft gestopt, het blijft relatief weinig geld met wat een campagne kost. Als je met 500 miljoen een land als Amerika kan kopen dan wordt het wel heel goedkoop verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump geeft aan een handelsoorlog met de EU te willen starten:
Aankomend president Donald Trump heeft gedreigd met importheffingen voor de Europese Unie als de lidstaten niet meer Amerikaanse olie en gas kopen. Dat deed hij in een bericht op zijn sociale mediaplatform Truth Social. De Verenigde Staten zijn de grootste producent van ruwe olie en de grootste exporteur van vloeibaar gemaakt aardgas (lng).

‘Ik heb de Europese Unie verteld dat ze hun enorme handelstekort met de Verenigde Staten moeten goedmaken door grootschalig onze olie en gas in te kopen. Anders komen er HEFFINGEN!!!’, schreef Trump. De toekomstige Amerikaanse president heeft eerder al met heffingen gedreigd, niet enkel voor de EU, maar ook voor China, Mexico en Canada. Zijn dreigementen lijken zich vooral te richten op landen die meer exporteren naar de VS dan importeren.

Trumps dreigende taal doet de vrees voor een wereldwijde handelsoorlog toenemen. Hogere importheffingen kunnen immers tot vergeldingsmaatregelen leiden.
Bron: https://www.bndestem.nl/b...ekort-goedmaken~a49da732/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:06:
Een platform wat sterk de narratief kan sturen inderdaad, maar niet iets waardoor congresleden hun stem voor wijzigen.
Musk zegt tegen zijn N miljoen volgers op X: wat een slecht voorstel (inclusief een flinke dosis misinformatie erover), bel nu je 'representative' op en zeg dat hij/zij tegen moet stemmen! Die congresleden willen niet door MAGA uitgekotst worden als 'RINO' en ze willen in de toekomst herkozen worden, dus dan misschien toch maar tegen stemmen om Musk en zijn volgers te vriend te houden? Want wat als hij volgende keer een andere (Republikeinse) kandidaat financieel en via X steunt?
Rep. Andy Barr, a Republican from Kentucky, said his office was flooded with calls from constituents.

"My phone was ringing off the hook," he said. "The people who elected us are listening to Elon Musk."

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 20-12-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Compuchip87 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:46:
[...]

Je voelt de spin niet aankomen?

"Biden heeft er op de valreep voor gezorgd dat de boel op slot ging, nog wel vlak voor kerst, en Trump heeft toen hij aan de macht kwam gezorgd dat de lockdown stopte"
Alles valt te spinnen, dus daar moet je totaal nooit naar kijken. Een willekeurig denktankje kan van elk neutraal of positief nieuwsbericht een anti-Biden bericht maken. Als je daar op voorsorteert kun je nooits meer iets zeggen of doen

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
user109731 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:13:
Republicans fail to pass spending bill in House in setback for Trump

De laatste poging met steun van Trump is ook mislukt. Dems krijgen hier de schuld van natuurlijk maar 38 (!) Republikeinen stemden ook tegen. Toch wel een afgang en met het gepraat over 'President Musk' vraag ik me af hoe lang het goed gaat tussen die twee.
In de wet wilden ze de staatsschuld fors laten oplopen.

Op FoxNews stond vanmorgen een rep afgevaardigde (meen Arizona) het volkomen bezopen vond om in de verkiezingscampagne te stellen dat je de staatsschuld wilde aanpakken en vervolgens met zo’n wet komt. Helaas is dat Artikel niet snel meer terug te vinden. De homepage is nu gevuld met naming en shaming van wie er tegenstemde. In de wet zou de staatsschuld met 5000 miljard oplopen.

Ergens ook aandoenlijk dat er nog rep afgevaardigden zijn die daadwerkelijk denken dat Trump problemen zoals de staatsschuld wil aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
HEY_DUDE schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:36:
[...]

In de wet wilden ze de staatsschuld fors laten oplopen.

Op FoxNews stond vanmorgen een rep afgevaardigde (meen Arizona) het volkomen bezopen vond om in de verkiezingscampagne te stellen dat je de staatsschuld wilde aanpakken en vervolgens met zo’n wet komt. Helaas is dat Artikel niet snel meer terug te vinden. De homepage is nu gevuld met naming en shaming van wie er tegenstemde. In de wet zou de staatsschuld met 5000 miljard oplopen.

Ergens ook aandoenlijk dat er nog rep afgevaardigden zijn die daadwerkelijk denken dat Trump problemen zoals de staatsschuld wil aanpakken.
Als hij en zijn vriendjes er beter van kunnen worden zal hij de staatsschuld wel aanpakken.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
user109731 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:30:
Musk zegt tegen zijn N miljoen volgers op X: wat een slecht voorstel (inclusief een flinke dosis misinformatie erover), bel nu je 'representative' op en zeg dat hij/zij tegen moet stemmen! Die congresleden willen niet door MAGA uitgekotst worden als 'RINO' en ze willen in de toekomst herkozen worden, dus dan misschien toch maar tegen stemmen om Musk en zijn volgers te vriend te houden? Want wat als hij volgende keer een andere (Republikeinse) kandidaat financieel en via X steunt?
Ik vind het altijd opvallend dat er nog mensen zijn in Republikeinse hoek die de kern van hun conservatieve ideologie niet doorgronden. D.w.z. de kern van rechts conservatisme van de huidige Republikeinen is een hiërarchische samenleving, waarbij macht en invloed een direct gevolg zijn van de hoeveelheid kapitaal en invloed die men kan vergaren in de samenleving en juist niet in de politiek.

Als je die ideologie aanhangt is het logisch dat kapitaalkrachtige personen met invloed buiten de politiek om macht naar zich toe trekken. Ze kunnen dan niet klagen dat dit niet is hoe het spel gespeeld wordt, ze hebben zelf juist de spelregels zo gemaakt.

Als ze dit niet willen dan zouden ze zich juist sterk moeten maken om de invloed van machtige en kapitaalkrachtige personen buiten de politiek te houden en het juist meer democratischer te laten zijn.

En dat is het onderliggende probleem wat je altijd ziet in hiërarchische samenlevingen, hoe verder je klimt naar de top des te minder ruimte is om te delen. Als je het spel om de macht verliest dan moet je de macht van de ander accepteren of het spel in z'n geheel opgeven.

Het ironische is dat de Republikeinen nu al 3 keer tegen dezelfde steen zijn gestoten: eerst met de neocons onder Bush/Cheney, later met de Tea Party en nu weer met de MAGA beweging. Waarbij de oude groep telkens weer blindsided waren toen ze opzij werden geschoven.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
defiant schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:24:
[...]

Ik vind het altijd opvallend dat er nog mensen zijn in Republikeinse hoek die de kern van hun conservatieve ideologie niet doorgronden. D.w.z. de kern van rechts conservatisme van de huidige Republikeinen is een hiërarchische samenleving, waarbij macht en invloed een direct gevolg zijn van de hoeveelheid kapitaal en invloed die men kan vergaren in de samenleving en juist niet in de politiek.

Als je die ideologie aanhangt is het logisch dat kapitaalkrachtige personen met invloed buiten de politiek om macht naar zich toe trekken. Ze kunnen dan niet klagen dat dit niet is hoe het spel gespeeld wordt, ze hebben zelf juist de spelregels zo gemaakt.

Als ze dit niet willen dan zouden ze zich juist sterk moeten maken om de invloed van machtige en kapitaalkrachtige personen buiten de politiek te houden en het juist meer democratischer te laten zijn.

En dat is het onderliggende probleem wat je altijd ziet in hiërarchische samenlevingen, hoe verder je klimt naar de top des te minder ruimte is om te delen. Als je het spel om de macht verliest dan moet je de macht van de ander accepteren of het spel in z'n geheel opgeven.

Het ironische is dat de Republikeinen nu al 3 keer tegen dezelfde steen zijn gestoten: eerst met de neocons onder Bush/Cheney, later met de Tea Party en nu weer met de MAGA beweging. Waarbij de oude groep telkens weer blindsided waren toen ze opzij werden geschoven.
Conservatism’s Long Secret Journey: From Medievalism to Fascism ISBN: 978-3-659-78420-0 Milan Zafirovski, Dan Rodeheaver

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Compuchip87
defiant schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:24:
[...]

Ach je hebt van de week in Nederland weer kunnen zien hoe makkelijk christelijk conservatief rechts is om te kopen.

Je belooft ze dat je niet aan hun godsdienstonderwijs komt en ze gaan zo akkoord met het slopen van de rest van het onderwijs en de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
polthemol schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:22:
[...]
Wat er gaat gebeuren is dat heel wat overheidsinstellingen stoppen: ambtenaren krijgen bv. geen salaris meer, met uitzondering van defensie/politie. Dienstverlening richting burgers gaat stoppen, parken gaan dicht (dus ook nationale parken, dus ook toezicht op die parken), enz.
[...]

De impact is heel groot en het is bizar hoe een Trump/Musk/Vance zich last-minute beginnen te bemoeien ermee. [...]
Heel vervelend is ook dat de servers van NIST ook uitgaan en daarmee hun vulnerability database ook. Daar is nogal wat tooling op gebasseerd en deze terugkerende budgetteringscrisis is waarom ik een globale switch in onze build pipelines voor de software heb moeten zetten om bepaalde taken tijdelijk uit te zetten. (Pending een fatsoenlijke oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hoe lang zou het duren tot de poging om de ethics committee te ontmantelen?
Of zo in te richten dat ze eerst toestemming van de big chief nodig hebben om hun werk te doen?
The House Ethics Committee found evidence that former Rep. Matt Gaetz paid tens of thousands of dollars to women for sex or drugs on at least 20 occasions, including paying a 17-year-old girl for sex in 2017, according to a final draft of the panel’s report on the Florida Republican, obtained by CNN.
https://edition.cnn.com/2...-ethics-report/index.html

En ook weer proberen om Groenland te kopen :)
https://nos.nl/l/2549473
Trump wil nog steeds Groenland kopen en dreigt met inname Panamakanaal

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 23-12-2024 23:28 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:59
YakuzA schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:47:
Hoe lang zou het duren tot de poging om de ethics committee te ontmantelen?
Of zo in te richten dat ze eerst toestemming van de big chief nodig hebben om hun werk te doen?

[...]
https://edition.cnn.com/2...-ethics-report/index.html

En ook weer proberen om Groenland te kopen :)
https://nos.nl/l/2549473

[...]
Dat Trump iets debiels over Groenland roept is puur ter afleiding. Je leest vrijwel nergens meer in de media dat Musk en Trump Geatz hebben gepromoot en genomineerd voor een van de meest machtige functies in het land, en dat de derde machtigste republikein, Johnson, hemel en aarde heeft bewogen om deze informatie onder de tafel te houden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Verslag op the Guardian van het Turning Point USA Event.

Lees en huiver, want dit is religieus extremisme wat je ziet:
https://www.theguardian.c...t-trump-turning-point-usa

wat quotes uit het artikel als bloemlezing over wat voor een soort event het is en wat voor een soort groeperingen/mensen zich daar laten zien:
And when an audience member asked Ben Shapiro how he would feel, as a Jewish person, about the Christian Bible being taught in public schools, the conservative commentator replied: “I think it’s great.” He called the Bible the “seminal document of western civilization”, and added that he believes “all of America is built on biblical values”.
Although Christianity dominates religious belief in the US, with more than 65% of Americans identifying as Christian, according to 2023 survey data by the Public Religion Research Institute, presenters at the TPUSA event invoked longstanding, if unfounded, anxieties about systematic Christian persecution in the US to promote policies restricting LGBTQ+ rights and transferring political power to the church.
Pacific Justice Institute legislative counsel Janice Lorrah alleged the outgoing Joe Biden White House had “declared war on people of faith” and offered a note of optimism about Trump’s campaign promise to create a taskforce dedicated to rooting out anti-Christian bias.
TPUSA field organizers focused on evangelical voter turnout and electoral strategy, chatting about what worked and what didn’t during the 2024 campaign season – and how the group could continue to mobilize churches into partisan politics. Registering voters in churches was an easy way to engage evangelicals and boost Republican turnout because “you’re going to a place that you know you will be registering conservatives,” said one Wisconsin panelist.
Met name in onderstaande zie je hoe men effectief de scheiding tussen kerk en staat (Voor zover die al bestond aldaar) actief gaat omzeilen om selectief stemmers te verzamelen. Men lijkt hier in te zetten op het bouwen van een verzuiling zoals we hier 'vroegah' hebben gehad: de pastoor zijn invloed op jouw politieke keuze gaat heel groot worden op deze manier.
Presenters on the Turning Point Faith panel highlighted an ongoing effort by the organization to help pastors establish political 501c4 organizations, parallel to their churches, to participate in partisan politics. On a big screen at the front of the conference room, attendees could scan a QR code, sending them to a registration page titled “501c4 application” and a form to fill out with their name, phone number, the name of the church and the church’s address – plus a section for interested participants to jot down notes.

The push parallels efforts by right-leaning Christian activists to do away with a law that prohibits churches and other 501c3 organizations from endorsing and donating to political candidates. Without such restrictions on electioneering, experts warn churches – which are not required to file 990 forms disclosing financial information to the IRS – could become conduits for large sums of untraceable money into political campaigns.
One group of Christians were not welcome: progressives, and anyone whose theology strayed from the stringently anti-trans and pro-Trump messaging of Turning Point USA.

“I’ve made it my mission to eradicate wokeism from the American pulpit,” said Lucas Miles, TPUSA’s senior strategic faith director, during Faith Night on Saturday. Miles disavowed not only contemporary Christian progressives, but historical examples of Christian movements that advocated for social change.
En hier krijg je de hele nare geloofsvisies. Dit zijn zeloten die een visie hebben die 1000-den jaren terug gaat. Dit zijn mensen en denkbeelden waar je je als maatschappij niet aan moet willen wagen. Het maakt je geen haar beter dan vele andere landen die op basis van religie hun bevolking in het gareel proberen te houden (denk bv. aan een Iran of een Afghanistan om een paar extremen te noemen, het systeem is echter gelijk).

Dit is het event waar ook Trump een keynote speech kwam geven. Dit zijn de mensen dus waar hij zich mee
omringt, dit zjn ook de mensen achter oa. project2025 en nog een collectie erg onzalige (semi pun intended) visies over hoe je een maatschappij moet omvormen naar religieus beeld.

Het verslag gaat nog verder,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Je leest er bijna overheen, maar er stond nog een belangrijk zinnetje in:
Even Steve Bannon nodded to the idea that Trump’s presidency had been God-ordained – and suggested it could be prolonged to what would be an unconstitutional third term.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
autje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:29:
Je leest er bijna overheen, maar er stond nog een belangrijk zinnetje in:

[...]
Er staat zo gigantisch veel in wat over zo gigantisch veel grenzen heen gaat, dat het makkelijk te missen was, maar ja :)

'het zal wel meevallen' gaat toch niet meer op, want men spreekt er dus gewoon openlijk over al.

• C00P
De wereld praat niet meer over Trump... Elon Musk, vliegtuig dat uit de lucht valt, schepen die zinken, Rusland die weg trekt uit Syrië...

Dus gaat Trump maar wat aandacht zoeken, want als de grootste narcist die ooit heeft geleefd wilt hij wel in het middelpunt van de belangstelling blijven staan, en dan krijg je deze onzinpost van hem.

(Nu ik erover nadenk, het kan natuurlijk ook op commando van Putin zijn dat Trump de onnozelaar moet uithangen want die maakt ook geen al te goede beurt.)

https://bsky.app/profile/...social/post/3le66huvquk2l

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Elon Musk accused of censoring conservatives on X who disagree with him about immigration
At least 14 conservative accounts said late Thursday or Friday that X had revoked their blue verification badge, cutting them off from a variety of premium features, including the ability to monetize their accounts through subscriptions and advertising revenue-sharing, according to a review conducted by NBC News. Some accounts said the number of those affected was far higher.
At least three of the affected X accounts have more than 1 million followers each, including the accounts of Ryan Fournier and Laura Loomer.
MAGA kopstukken zijn hun 'blue checkmarks' kwijt en klagen over shadow bans nadat ze het oneens waren met 'President Musk', mister free speech absolutist _O-

De oorzaak? Musk vindt H-1B visas wel een goed idee: goedkope krachten die voor weinig problemen zorgen. Die lui kunnen niet makkelijk ontslag nemen want dan riskeren ze uitzetting, zoals we zagen bij Twitter destijds. MAGA vindt deze instroom van mensen 'uit India' maar niks.

[ Voor 44% gewijzigd door user109731 op 28-12-2024 09:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
polthemol schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:59:
[...]

Er staat zo gigantisch veel in wat over zo gigantisch veel grenzen heen gaat, dat het makkelijk te missen was, maar ja :)

'het zal wel meevallen' gaat toch niet meer op, want men spreekt er dus gewoon openlijk over al.
Blijft toch bijzonder dat steeds meer mensen het helemaal niet erg vinden als er een dictatuur komt. Totdat ze er de nadelen van gaan ondervinden natuurlijk.

Uit een onderzoek van Een Vandaag bleek dat een flink deel van de Nederlanders (voornamelijk PVV en FvD stemmers) graag 1 leider hebben die alles kan bepalen. Zelfs als die geen absolute meerderheid heeft, maar gewoon de grootste is geworden bij de verkiezingen. Dus ook hier hebben steeds meer mensen er geen moeite meer mee mocht er een dictatuur komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Frame164 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:48:
[...]

Blijft toch bijzonder dat steeds meer mensen het helemaal niet erg vinden als er een dictatuur komt. Totdat ze er de nadelen van gaan ondervinden natuurlijk.

Uit een onderzoek van Een Vandaag bleek dat een flink deel van de Nederlanders (voornamelijk PVV en FvD stemmers) graag 1 leider hebben die alles kan bepalen. Zelfs als die geen absolute meerderheid heeft, maar gewoon de grootste is geworden bij de verkiezingen. Dus ook hier hebben steeds meer mensen er geen moeite meer mee mocht er een dictatuur komen.
Toxic Majoritarianism. Er is al voor gewaarschuwd, helaas, de trend is er. Maar, zo zeiden mensen in de topics toen, het zal allemaal zo’n vaart niet lopen, ‘t is toch maar menselijk gedrag …

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Virtuozzo schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:40:
[...]

Toxic Majoritarianism. Er is al voor gewaarschuwd, helaas, de trend is er. Maar, zo zeiden mensen in de topics toen, het zal allemaal zo’n vaart niet lopen, ‘t is toch maar menselijk gedrag …
Je merkt aan alles dat het deze kant op gaat, erg triest maar lijkt dus wel te zijn wat mensen willen? De rijkste worden rijker en armste worden armer maar toch stemen de meeste vooral op populistische partijen die voor nog veel meer armoede voor ze zorgen. De hele democratie staat op het spel de komende jaren in Europa en het ziet er echt niet goed uit.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
[...]

Maar dan uiteraard wel de leider die ze willen. Ik zou het dan wel weer lachen vinden als Frans Timmermans de grootste wordt en je ze dan weer met dit onderzoek om de oren mag slaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Goh, Trump riep toch dat hij immigratie wilde stoppen?

Nou, als het hem of zijn vriendjes (Musk in dit geval) geld oplevert mogen immigranten gewoon blijven komen hoor.

En als ze dat niet meer mogen, wordt er nu zelfs met een regelrechte oorlog gedreigd:
Aankomend president Donald Trump van de Verenigde Staten steunt techbaas Elon Musk, die een werkvisum voor hooggeschoolde migranten wil handhaven. Musk is daarover in een verhit debat geraakt met Trumpaanhangers die tegen immigratie zijn en dat type visum juist willen beperken of zelfs afschaffen.

Trump liet zaterdag weten dat hij juist een voorstander is van het speciale visumprogramma, het zogeheten H-1B-visum, dat speciaal bedoeld is voor hogeropgeleiden uit het buitenland.

De gemoederen over het visum liepen de afgelopen dagen hoog op en Musk dreigde op zijn eigen platform X zelfs met ,,oorlog”. Musk en andere grote techondernemers vinden dat de Verenigde Staten te weinig technisch hoogopgeleiden levert. De uit Zuid-Afrika afkomstige en tot Amerikaans staatsburger genaturaliseerde Musk kwam zelf naar de VS op een H-1B-visum. Op X schreef hij dat het voor de VS essentieel is om topingenieurs uit het buitenland te halen ,,om te blijven winnen”.
Bron en meer info: Trump steunt Musk in dispuut met aanhang over werkvisum hooggeschoolden

In andere woorden, mooi roepen voor de bühne dat je immigratie wil aanpakken, maar als het winstgevender is voor je bedrijven gewoon immigratie blijven toestaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:11
Tja, lekker goedkoop zo'n chantabele arbeider uit India.
Via een legale constructie aannemen via een bemiddelingsbureau in India, voor minimum loon 16 uur per dag aan de slag net als Elon ooit deed maar nog steeds over opschept. Geen rechten, geen vakantie, geen bescherming, de Amerikaanse versie van slavenarbeid in een Chinese scam compound in Vietnam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 20:40
[...]

Wanneer ik kijk naar mijn eigen omgeving, dan zie ik dit helaas ook. De reden is dam voornamelijk gedreven door frustratie, angst voor het onbekende/ onduidelijke (incl. racistisch gedachtegoed…) en simpelweg dom zijn.

Afgelopen kerst ook weer.. Trump was een held want: eigen volk eerst. Een poging tot uitleggen dat dit ergens wel klopt, maar dit niet de burgers van de US zijn, maar de ultrarijken, ging er niet in. In mijn familie is tot mijn spijt ook veel op PVV gestemd. De énige reden dat ze dat doen, is omdat Wilders mooie praatjes maakt over minder minder en de grenzen dicht wil gooien. Als Wilders groot genoeg zou zijn, kon hij dit alles regelen. Nú dwarsbomen andere partijen dus is het alles behalve Wilders zijn schuld.

Verdert is de mensheid in mijn optiek goed in een aantal zaken: repetitief gedrag vertonen en last hebben van selectief geheugen. Doe daar wat kwaliteiten zoals onwetendheid en zelfdestructie bij en tadaa: kom maar op supreme leader!

Ik vrees dat zolang andere partijen niet ook deze domme (ik zeg overigens niet dat alle PVV of Trump stemmers dom zijn!! Maar wel dat veel domme mensen om de verkeerdere redenen op dergelijke personen stemmen) of simpelweg rascistische groep mensen gaat horen en toespreken, het alleen maar erger zal worden.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja als je ziet wat voor klerezooi de democratisch gekozen regering er nu van maakt zou je ook haast een partij met absolute meerderheid wensen :X

Of in ieder geval een coalitie van twee of max 3 partijen. Totaal lamgeslagen momenteel.

Ben alleen een beetje bang dat de eerste die daarvoor in aanmerking komt de PVV is, als het huidige kabinet valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:28
wildhagen schreef op zondag 29 december 2024 @ 03:29:
In andere woorden, mooi roepen voor de bühne dat je immigratie wil aanpakken, maar als het winstgevender is voor je bedrijven gewoon immigratie blijven toestaan.
Dat riep hij niet voor de bühne, maar voor de stemmen. Trump wordt wel eens hypocriet genoemd maar dat is onterecht. Hij roept dingen, niet omdat hij het meent of in gelooft maar om een doel te bereiken: verkozen worden of bepaalde wetten voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 29 december 2024 @ 03:29:
Goh, Trump riep toch dat hij immigratie wilde stoppen?

Nou, als het hem of zijn vriendjes (Musk in dit geval) geld oplevert mogen immigranten gewoon blijven komen hoor.

En als ze dat niet meer mogen, wordt er nu zelfs met een regelrechte oorlog gedreigd:
Het legt een vinger op een blootliggende zenuw. De tech bro's wilden graag profiteren van het momentum en de maniertjes van maga en dat leek goed te gaan. Maar nu zijn ze met (arbeids)immigratie op een fundamenteel onderwerp / conflict gestuit.

Aan de ene kant de grote invloedrijke tech-bro geldschieters en aan de andere kant de fanatieke en gedreven aanhangers van het nativistische anti-immigratie maga fundament.
Ook Steve Bannon en Nikki Haley zien redenen om zich met dit conflict te bemoeien.
Zie ook YouTube: Elon F**ked Up! MAGA Won't Forget or Forgive! | Bulwark Takes

Deze fundamentele strijd kan vermoedelijk niet worden opgelost met polderen.
Toch ook vermakelijk, stukje schadenfreude. Waar is de popcorn?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 21:42

JJJ

Een machtsstrijd in de Republikeinse factie zoals de nieuwsbrief van Heather Richardson ook mooi uitlegde. Maar uiteindelijk wordt zo’n strijd gewonnen door de ene en verloren door de andere partij.

Als ik zie welke middelen het verschil hebben gemaakt gedurende de presidentscampagne (die van de tech bros) verwacht ik dat zij de strijd gaan winnen, waarmee de corporatisten de overhand gaan krijgen. Wat dat betreft verwacht ik daarbij weer de “klassieke” pro-business lijn: deregulering van bedrijven, versnellen van ongelijkheid in de samenleving en daarbij verdere verdieping van de voedingsbodem voor fascisme.

Zoals Virtuozzo uit heeft gelegd: het geloofsgedrag van de maga factie zal vanzelf een nieuwe richting gegeven worden en dit is wederom de volgende iteratie in insurrection by oligarchy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
De H-1B visum behouden én iets aan de massa immigratie doen zijn 2 dingen die mi gewoon naast elkaar kunnen bestaan. Het lijkt me meer dat die ophef geforceerd wordt. Die vele miljoenen die de afgelopen jaren zijn binnengekomen zullen dat niet met behulp van die visa hebben gedaan. Dus dat kan nog steeds aangepakt worden.
Het lijkt mij meer een poging om Musk aan te vallen en zodoende DOGE te ondermijnen.

Wat mij wel verbaasd is dat het nu alleen over de aankomende regering gaat. Vrijwel niets over de huidige regering die nog een krappe maand dingen kan doen. Behalve Biden dan, die heeft eerst nog even vakantie voordat hij met pensioen gaat.

let the past be the past.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caelorum
Tja, je kan gewoon niet roepen dat je America First bent en geen immigratie wilt en dan wel hoogopgeleide mensen uit het buitenland naar binnen halen. Waarom dan niet zelf opleiden? Waarom de eigen bevolking niet eerst?

Het is gewoon hypocriet geneuzel omdat er altijd in extremen wordt verteld door (voornamelijk) MAGA.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HEY_DUDE
SPee schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:16:
De H-1B visum behouden én iets aan de massa immigratie doen zijn 2 dingen die mi gewoon naast elkaar kunnen bestaan. Het lijkt me meer dat die ophef geforceerd wordt. Die vele miljoenen die de afgelopen jaren zijn binnengekomen zullen dat niet met behulp van die visa hebben gedaan. Dus dat kan nog steeds aangepakt worden.
Het lijkt mij meer een poging om Musk aan te vallen en zodoende DOGE te ondermijnen.

Wat mij wel verbaasd is dat het nu alleen over de aankomende regering gaat. Vrijwel niets over de huidige regering die nog een krappe maand dingen kan doen. Behalve Biden dan, die heeft eerst nog even vakantie voordat hij met pensioen gaat.
Trump had gezworen om de H-1B regeling op te heffen. Het was het slechtste ding ooit, slecht voor de werkers slecht voor Amerika, het slechtste ding ooit.

En hoppa nu is het het beste ding ooit alleen een deel van zijn achterban heeft nog wat moeite met de zoveelste flipflop. Terecht dat er wat schadenfreude is over de enigheid in het MAGA kamp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:53

Ook hier weer plotseling talking points injecteren dat externe invloeden de MAGA uit elkaar proberen te drijven. Hoe transparant wil je het het hebben, waar haal jij je nieuwsgaring vandaan? Echt op diverse socials zie je nu dit op poppen, echt bijzonder weer.

Edit:
Even ter verduidelijking, reacties van dezelfde strekking zie je terug als comments in diverse threads maar dus niet als initieel post van een specifieke actor binnen één van de twee kampen. Dit is overduidelijk injecteren van een naratief. Degene die wat meer de socials afstruinen zullen dit 100% herkennen.

Er wordt hier geen wig gedreven, dit is puur techno bro’s VS de oorspronkelijke MAGA alt right beweging. Loop de tijdslijn langs en zie bijvoorbeeld de reacties van Loomer en Banon. Dan hoef je geen ingewikkelde hersengymnastiek te bedrijven om te concluderen dat de oorspronkelijke MAGA alt right beweging door Trump bij de neus is genomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 29-12-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje

Het probleem is dat het argument zichzelf in de vingers snijdt. Musk roept dat H-1B immigranten nodig zijn omdat de VS zelf niet over genoeg mensen beschikt om het werk te doen wat deze immigranten doen. Maar dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld al die illegale immigranten die in de agrarische sector werken, en over die immigranten roept iedereen in MAGA-land dat ze het land uit moeten. Dus wat is het nou?

Musk wil echter goedkoop op de eerste rij zitten. Hij weet dondersgoed dat hij dit soort medewerkers harder uit kan knijpen omdat ze hun legale status kunnen verliezen als ze eruit gegooid worden. Iets wat hij overigens in 2022 zonder pardon gedaan heeft, dus zo belangrijk zijn die visa kennelijk niet.

Overigens verdienen deze mensen niet slecht; kostenbesparingen zijn niet de drijfveer. Althans, niet de loonkosten. Maar hij kan ze harder laten werken en makkelijker eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:31
In de basis is dergelijke migratie-retoriek van overal en van alle tijden.

Diegene die een (economische) meerwaarde bieden mogen binnen, de rest liever niet.

In Europa is het toch ook zo?

Trump en co spreken dit op de meest boertige manier uit, in Europa is het meer verdoken.

En laat ons eerlijk zijn: zonder de migranten die werken in de bouw, schoonmaak, logistiek, industrie, zorg,... valt de economie van de ene op de andere dag stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Wozmro schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:53:
In de basis is dergelijke migratie-retoriek van overal en van alle tijden.

Diegene die een (economische) meerwaarde bieden mogen binnen, de rest liever niet.

In Europa is het toch ook zo?

Trump en co spreken dit op de meest boertige manier uit, in Europa is het meer verdoken.

En laat ons eerlijk zijn: zonder de migranten die werken in de bouw, schoonmaak, logistiek, industrie, zorg,... valt de economie van de ene op de andere dag stil.
"Omdat de eigen bevolking te lui is on het werk te doen" "we kunnen niemand vinden".
Nee, ze betalen te weinig en de marges van alle tussenhandelaren zijn te hoog.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:47

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik lees online vooral wat foute oordelen deels vanuit de Democraten en deels vanuit de Republikeinen. De confrontatie tussen Musk en de extreem rechtse tak van MAGA is vooral musk die schoon schip maakt. Die tak is niet meer nodig; ze hebben het juiste vakje aangekruist tijdens de verkiezingen en hebben hun doel gedaan. Dat Musk nu met ze afrekent is vooral omdat het kan en omdat het moet. Een groeiend probleem voor X is namelijk dat het een bolwerk voor extreem rechts lijkt te worden en dit hindert eventuele groei kansen.

Musk en Trump hebben ook nooit moeite gehad met import werknemers (en zoals sommige zeiden de EU ook niet). Ze hebben zich vooral tegen de vlakte gelaten en hun achterban in de waan gelaten dat ze alle migranten gingen aanpakken. En de illegale? Het zou mij niet verbazen als sommige daarvan gewoon tot H-1B worden omgedoopt na een korte check. ' Kijk jongens; we pakken de illegale migratie aan'.
Echt een probleem is dat niet want deze extreem rechtse zullen in 2028 weer netjes Republikein stemmen want ze hebben geen keus.
Dat is feitelijk de denkfout bij de Republikeinse achterban; ze zijn misleid en voorgelogen en mogen nu klagen in de lijntjes want ze hebben hun werk gedaan.

Aan de Democratische kant wordt de indruk gewekt dat er chaos is in de rangen van de Republikeinen. Maar de realiteit is dat de achterban niet belangrijk is. Alhoewel ik verwacht dat de balans in macht tussen Trump en Musk iets is wat nog moet stabiliseren denk ik dat uiteindelijk er wel redelijk wat neuzen dezelfde kant uit staan bij de Republikeinen. Ik denk dat het vooral wensdenken is van de Democraten dat de Republikeinen een soort civil war krijgen en daardoor niets van de grond krijgen de komende vier jaar.

Ik vermoed dat Trump het fundament van de democratie in de VS nu definitief kreupel gaat maken. De VS zijn democratie is in ieder geval sowieso voor decennia lang erg zwak gemaakt door decennia lang hard zaagwerk en bereikt nu zijn kritieke punt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:51

Stoney3K

Flatsehats!

DropjesLover schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:14:
[...]

"Omdat de eigen bevolking te lui is on het werk te doen" "we kunnen niemand vinden".
Nee, ze betalen te weinig en de marges van alle tussenhandelaren zijn te hoog.
En tegelijkertijd zijn het wel alle immigranten die onze banen lopen in te pikken! |:( 8)7

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Stoney3K schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:08:
[...]

En tegelijkertijd zijn het wel alle immigranten die onze banen lopen in te pikken! |:( 8)7
En alleen maar komen voor onze uitkeringen!

:P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 20:40
Stoney3K schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:08:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt.. omdat er (vul afkomst immigranten hier in) voor een hongerloontje 60 uur in de week werk komt verrichten, willen werkgevers uitbuiters niet meer betalen voor die arbeid.

Ik heb een keer via via gehoord van iemand die dus niet om het team paste bij een sollicitatie. Die had later meegekregen dat ze daar voor omgerekend 70% minimumloon werken. Tsja, dan ben je natuurlijk een dure kracht.

Iets zegt mij dat in de US een illegale werknemer met 30-60% minimumloon al tevreden te krijgen is.

Edit: ik bedenk mij nu dat ik - jaren terug - toen in 16 was en een bijbaantje had bij een lokale witlof teler, dat ik direct ben aangelopen na een mededeling in de pauze. Hun gaven aan dat ze in plaats van per uur, een uurloon per x aantal bakken zouden betalen. Dit omdat we niet snel genoeg werkten naar hun zin. Voordeel was dat als we doorwerkten we makkelijk extra konden verdienen… niet dus. Met 110% inzet was 75% van wat ze verwachten mogelijk. Nadat ik weg liep volgde iedereen mij naar buiten. Let wel: de oudste medewerker (van de ik meen 8-10) daar was 19 jaar(!). De meeste 15-17.

Maar... zou ik afhankelijk zijn van die werkgever voor mijn visum en/ of eten op de plank, tsja.

[ Voor 36% gewijzigd door Thalaron op 30-12-2024 21:47 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Auredium schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:45:
Ik lees online vooral wat foute oordelen deels vanuit de Democraten en deels vanuit de Republikeinen. De confrontatie tussen Musk en de extreem rechtse tak van MAGA is vooral musk die schoon schip maakt. Die tak is niet meer nodig; ze hebben het juiste vakje aangekruist tijdens de verkiezingen en hebben hun doel gedaan. Dat Musk nu met ze afrekent is vooral omdat het kan en omdat het moet. Een groeiend probleem voor X is namelijk dat het een bolwerk voor extreem rechts lijkt te worden en dit hindert eventuele groei kansen.

Musk en Trump hebben ook nooit moeite gehad met import werknemers (en zoals sommige zeiden de EU ook niet). Ze hebben zich vooral tegen de vlakte gelaten en hun achterban in de waan gelaten dat ze alle migranten gingen aanpakken. En de illegale? Het zou mij niet verbazen als sommige daarvan gewoon tot H-1B worden omgedoopt na een korte check. ' Kijk jongens; we pakken de illegale migratie aan'.
Echt een probleem is dat niet want deze extreem rechtse zullen in 2028 weer netjes Republikein stemmen want ze hebben geen keus.
Dat is feitelijk de denkfout bij de Republikeinse achterban; ze zijn misleid en voorgelogen en mogen nu klagen in de lijntjes want ze hebben hun werk gedaan.
Ik denk dat wat er vooral aan de hand is dat Trump levert wat hij heeft beloofd: Een oligarchistische plutocratie met fascistoïde trekjes introduceren. Je kunt niet eens echt spreken van misleiding. Zijn verhikel daartoe - de Republikeinse Partij - mag daar al helemaal niet verbaasd over doen. Zij waren er bij.

Musk is wel een nieuwe factor in de clique. Persoonlijk denk ik niet dat Twitter een belangrijke factor is in zijn beweegredenen. Er zijn genoeg manieren om zijn nieuwe positie in (internationale) machtsverhoudingen te gelde te maken. En, als hij echt afstand wil nemen tot rechts-extremisme om zijn Twitter te redden, dan moeten we het toch nog even over Farage en AFD hebben. Je kunt niet spelen met het fascisme op de plek waar we van die stroming de allerergste uitwassen hebben gezien...
Ik vermoed dat Trump het fundament van de democratie in de VS nu definitief kreupel gaat maken. De VS zijn democratie is in ieder geval sowieso voor decennia lang erg zwak gemaakt door decennia lang hard zaagwerk en bereikt nu zijn kritieke punt.
Ik denk eerlijk gezegd dat de VS al geen functionerende democratie meer was toen we deze verkiezingen ingingen. Wat Trump vooral gaat doen is de checks and balances afbreken die het systeem nog enigzins laten functioneren. Het Huis en de Senaat voorop - maar eenzelfde lot zal er bijvoorbeeld voor de SCOTUS zijn weggelegd.

Ja, die gaan tegensputteren. Maar, ik denk inderdaad dat het daarvoor te laat is....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Helixes
Elon Musk changes his name to Kekius Maximus on X - BBC.com

"Stable genius".

Het is deze man werkelijk naar z'n bol gestegen. Ik ben niet de eerste die een vergelijk maakt met je fenomeen Bond-villain, maar je moet je toch echt gaan afvragen of het niet tijd wordt om MI6 te vragen of het niet een keertje tijd is om er een geheim agent op af te sturen. Slechts kwestie van tijd tot hij een kernwapen steelt, geloof ik.

Zonder gekheid, je gaat toch bij a denken dat deze man net iets teveel uit het medicijnkastje heeft geplunderd op de avond van het begin van wat hij allicht ziet als 'zijn jaar'.

In de VS zijn drug screenings vrij normaal bij het aangaangaan van een nieuwe functie, of zelfs periodiek tijdens je loopbaan. Tien tegen één dat hij die gaat inzetten om de federale ambtenarij te doen krimpen. Terwijl hij duidelijk ongeveer de laatste is die er door zou komen.

Nu ja. Het is 1 januari, en ik voel me alsof de beugel om mijn torso vastklikt bij het vertrek van de achtbaan. De tergend langzame rit omhoog is nog 19 dagen. No way back....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Helixes schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:12:

"Stable genius".

Het is deze man werkelijk naar z'n bol gestegen. Ik ben niet de eerste die een vergelijk maakt met je fenomeen Bond-villain, maar je moet je toch echt gaan afvragen of het niet tijd wordt om MI6 te vragen of het niet een keertje tijd is om er een geheim agent op af te sturen. Slechts kwestie van tijd tot hij een kernwapen steelt, geloof ik.

Zonder gekheid, je gaat toch bij a denken dat deze man net iets teveel uit het medicijnkastje heeft geplunderd op de avond van het begin van wat hij allicht ziet als 'zijn jaar'.

In de VS zijn drug screenings vrij normaal bij het aangaangaan van een nieuwe functie, of zelfs periodiek tijdens je loopbaan. Tien tegen één dat hij die gaat inzetten om de federale ambtenarij te doen krimpen. Terwijl hij duidelijk ongeveer de laatste is die er door zou komen.

Nu ja. Het is 1 januari, en ik voel me alsof de beugel om mijn torso vastklikt bij het vertrek van de achtbaan. De tergend langzame rit omhoog is nog 19 dagen. No way back....
Een rechts extremistisch hondenfluitje en een meme coin die 900% in waarde gestegen is. Er zijn weer wat mensen of fascisten rijker geworden hierdoor. Kekistan komt weer dichterbij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:51

Stoney3K

Flatsehats!

"Make it look like an accident, 007." :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nu.nl FBI vindt 150 zelfgemaakte bommen bij Amerikaanse boerderij
De FBI heeft bij een huiszoeking bij een boerderij in de Amerikaanse staat Virginia vorige maand 150 zelfgemaakte bommen aangetroffen. In de geschiedenis van de inlichtingendienst werd niet eerder zo'n groot aantal explosieven bij één persoon aangetroffen.

Dat melden meerdere Amerikaanse media, waaronder The New York Times. De politie heeft ook een man gearresteerd: de 36-jarige Brad Spafford. Wat hij precies van plan was met de bommen is niet bekend. Wel werd er een rugzak gevonden met het opschrift #nolivesmatter. Dat zou verwijzen naar een extremistische en anti-overheidsorganisatie.

Spafford zou foto's van de Amerikaanse president Joe Biden hebben gebruikt op een schietschijf in zijn tuin.

De FBI was de bommen op het spoor gekomen na een tip van een informant. De meeste bommen werden gevonden in zijn garage, enkele hadden het opschrift "dodelijk". In 2021 verloor Spafford drie vingers van een hand bij het werken aan een zelfgemaakt explosief. Recent zou hij een opleiding tot sluipschutter hebben gevolgd bij een lokale schietvereniging, schrijft BBC.
(Dikgedrukt door mij.)

Men refereert aan BBC en New York Times. Nog even afwachten op een goede, (semi-)open bron. De huiszoeking zou ergens vorige maand (dus in december) plaats hebben gevonden. Virginia is een staat waar veel overheidsmedewerkers wonen (denk ook aan geheime diensten e.d.). Het ligt ook in de buurt van Washington DC, Maryland, en North Carolina (waar hetzelfde geldt).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:04
Caelorum schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:23:
Tja, je kan gewoon niet roepen dat je America First bent en geen immigratie wilt en dan wel hoogopgeleide mensen uit het buitenland naar binnen halen. Waarom dan niet zelf opleiden? Waarom de eigen bevolking niet eerst?
De opleidingsmogelijkheden zijn er al. Om allerlei redenen zijn er blijkbaar niet genoeg mensen die kiezen voor een hoge (technische) opleiding.
Mensen dwingen een hogere opleiding te volgen gaat niet werken, maar er zou wel door de overheid moeten worden ingegrepen, bvb de kwaliteit vh vooropleidingstraject verhogen (ruim 50% van volwassenen heeft leesvaardigheid beneden lagere school niveau 6, wereldwijd op de 125ste positie). En de extreem hoge studieschuld die je opbouwt met een hoge opleiding maakt het niet aantrekkelijk ($1,75 Biljoen (trillion) totaal, gemiddeld $29.000).
Dat allemaal oplossen kost flink meer overheidsgeld. Trump/Musk willen juist veel minder uitgeven.

Overigens ligt vanuit MAGA/Trump de nadruk wel op 'illegale immigratie'/economisch vluchtelingen ("Biden laat miljoenen criminelen binnen"), niet op kenniswerkers, maar daarbij wordt vaak wel gesproken over "immigranten" (in het algemeen dus), ipv zoals in NL "asielzoekers", dus ze zullen eerder alle immigranten over één kam scheren.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

"Stable genius".

Ik las het, maar 'kek' is niets anders dan 'lol' ofwel 'laughing out loud' in de taal van de orcs in World of Warcraft. De horde player typt lol, en de alliance player ziet kek. Het is gewoon een substitute cypher (zoals ceasar o.i.d.), in de tijd dat WoW begon had je ook al kennyspeak (kenny.pl in FreeBSD ports 2002) bijvoorbeeld. Het is dan ook niet verbazend dat het gereversed is (zie o.a. hier). Want het stelt, met alle respect, niet zoveel voor.

Het geestige is dat als Musk dit doet, men voorziet dat cryptocurrency koersen gaan stijgen, en om die reden gaat men speculeren. Het is dus een self-fullfilling prophecy. Maar waar je bij een bedrijf speculeert in liquide middelen waardoor het bedrijf sterker kan worden (wat dan tot gevolg heeft stijging waarde bedrijf), speculeer je bij cryptocurrency in gebakken lucht, en er gaan er ook zat zijn die speculeren vlak voor de 'munt' weer naar beneden kukelt. Dat zijn de slachtoffers; de early adopters winnen en degenen die de munt bezaten voor de gold rush zijn onderdeel van de early adopters; die winnen altijd, mits ze op tijd verkopen. Wat Musk dus wellicht doet is de 'munt' inkopen, dan zijn naam veranderen, en dan uiteindelijk de munt weer verkopen. Easy money.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Of je voor de rest gelijk hebt, weet ik niet. Pump&dump-achtige praktijken werken eigenlijk niet in de crypto space in volumes die interessant zijn voor een cento-miljardair.

Op dit moment bevindt Musk zich in een positie die hem het potentieel geeft geld te verdienen op een niveau die we eigenlijk niet meer hebben gezien sinds het tijdperk van de Robber Barons. Zou Musk die positie willen verkloten door Trump's geduld te testen met dit soort luie plannetjes? Ik bedoel, dat is 100% Musk ten voeten uit. Maar het werkt denk ik niet in zijn voordeel op lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 21:34
Musk lijkt langzamerhand 1 van de machtigste mannen in de wereld te zijn, geef mij dan toch maar een Bill Gates die nog wat om andere mensen geeft. Elon is een ongelofelijk gevaarlijke man blijkt wel na dit jaar en wie gaat hem tegenhouden? Alleen Trump zou dat evt kunnen doen maar wie weet wat ze allemaal besproken hebben.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stylze schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:39:
Musk lijkt langzamerhand 1 van de machtigste mannen in de wereld te zijn, geef mij dan toch maar een Bill Gates die nog wat om andere mensen geeft. Elon is een ongelofelijk gevaarlijke man blijkt wel na dit jaar en wie gaat hem tegenhouden? Alleen Trump zou dat evt kunnen doen maar wie weet wat ze allemaal besproken hebben.
*knip* rant/niet onderbouwd.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 02-01-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:59
BadRespawn schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:27:
[...]

die kiezen voor een hoge (technische) opleiding.
tJa niet iedereen heeft de brainz voor techniek. Is een ander soort opleiding daarmee veel minder waardevol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Nu online
Helixes schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:29:
Op dit moment bevindt Musk zich in een positie die hem het potentieel geeft geld te verdienen op een niveau die we eigenlijk niet meer hebben gezien sinds het tijdperk van de Robber Barons.
Andrew Carnegie zou gecorrigeerd voor inflatie nu 10 of zo miljard bezitten. De huidige tech feodalisten hebben er dus al een flinke schep bovenop gelegd. De concentratie van waarde is allang voorbij het punt van absurd laat staan zinvol. De vraag is hoe lang het duurt voor de Musks, de Bezossen e.d. er zélf achter komen dat alle moeite en energie om nog verder groeien eigenlijk niets meer toevoegt. Dat ze ergens zijn blijven steken in de piramide van Maslov. Maar dat inzicht zal wel uitblijven, het is een soort obesitas. Pathology of Wealth.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
@mekkieboek er is ook meer welvaart die verzamelt kan worden.

Waar ik vooral op doel is dat de Carnegies en de Mellons een groot deel van hun welvaart direct uit belastinggeld hebben kunnen vergaren. Dat geldt trouwens nu al voor Musk, maar het is echt een eeuw geleden dat het geld zo dicht op de macht zat.

Het is nog niet duidelijk of dit leidt tot een pluto-; oligo-; of kleptocratie - maar dat het gaat leiden tot emancipatie van het volk en goed bestuur is vrijwel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:04
Sjah schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:17:
[...]

tJa niet iedereen heeft de brainz voor techniek. Is een ander soort opleiding daarmee veel minder waardevol?
Dat is niet een punt van discussie. Het punt is dat naast brainz ook andere factoren een rol spelen, en om daar wat aan te doen zodat geen immigratie van kenniswerkers nodig zou zijn, zou de overheid veel geld moeten uitgeven, precies wat Trump niet wil.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:08
BadRespawn schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Overigens ligt vanuit MAGA/Trump de nadruk wel op 'illegale immigratie'/economisch vluchtelingen ("Biden laat miljoenen criminelen binnen"), niet op kenniswerkers, maar daarbij wordt vaak wel gesproken over "immigranten" (in het algemeen dus), ipv zoals in NL "asielzoekers", dus ze zullen eerder alle immigranten over één kam scheren.
Vergeet niet dat het grootste deel van illegale immigranten nog altijd mensen zijn die legaal het land binnen komen, maar nooit meer vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Helixes schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Of je voor de rest gelijk hebt, weet ik niet. Pump&dump-achtige praktijken werken eigenlijk niet in de crypto space in volumes die interessant zijn voor een cento-miljardair.

Op dit moment bevindt Musk zich in een positie die hem het potentieel geeft geld te verdienen op een niveau die we eigenlijk niet meer hebben gezien sinds het tijdperk van de Robber Barons. Zou Musk die positie willen verkloten door Trump's geduld te testen met dit soort luie plannetjes? Ik bedoel, dat is 100% Musk ten voeten uit. Maar het werkt denk ik niet in zijn voordeel op lange termijn.
Het is low risk, low effort. Iedere cent die hij ermee verdient is voor hem mooi meegenomen (en voor de aankoop Twitter heeft hij nogal wat moeten lenen). Maar het is zero sum. De losers in de cryptocurrency wereld hoor je bijna nooit iets over. In dit geval heeft hij gewoon plausible deniability, want insider trading is in context van deze cowboywereld lastiger te bewijzen. Plus cryptocurrency zal ook gebruikt worden om geld wit te wassen of geldstromen wereldwijd te verplaatsen. Denk hierbij ook even aan Noord-Korea, China, Rusland, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:08

rapture

Zelfs daar netwerken?

mekkieboek schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:14:
[...]

Andrew Carnegie zou gecorrigeerd voor inflatie nu 10 of zo miljard bezitten. De huidige tech feodalisten hebben er dus al een flinke schep bovenop gelegd. De concentratie van waarde is allang voorbij het punt van absurd laat staan zinvol. De vraag is hoe lang het duurt voor de Musks, de Bezossen e.d. er zélf achter komen dat alle moeite en energie om nog verder groeien eigenlijk niets meer toevoegt. Dat ze ergens zijn blijven steken in de piramide van Maslov. Maar dat inzicht zal wel uitblijven, het is een soort obesitas. Pathology of Wealth.
De bevolking, welvaart, economie,... is door de tijd veel groter geworden.

De productieaantallen van auto's, bussen en vrachtwagens:

Afbeeldingslocatie: https://www.darrinqualman.com/wp-content/uploads/2017/06/Automobile-production-various-nations-1900-to-2016-e1497400099939.webp
https://www.darrinqualman.com/global-automobile-production/

Als je vroeger tanks, bommenwerpers, fighter planes,... in grote aantallen wilt bestellen, dan klopte je bij de auto-industrie aan om hun fabrieken te converteren of nieuwe fabrieken te laten bouwen. De tienduizenden tanks en vliegtuigen tijdens WOII lijken veel tegenover wat er nu in de wereld zijn.

Totdat we de burgerproductie tot oorlogsproductie converteren. Van de schaalgrootte van 4 à 5 miljoen gemotoriseerde voertuigen per jaar voor WOII naar meer dan 90 miljoen gemotoriseerde voertuigen per jaar tegenwoordig, zitten we in ongeveer 20 keer grotere welvaart.

Zijn inflatiegecorrigeerde vermogen van $9.5 billion zou je eigenlijk maal 20 moeten doen om naar de huidige wereld op te schalen. 190 miljard dollar komt in de buurt van de rijkste mannen.

Ik weet dat er een gat tussen Carnegie in late 19de eeuw en WOII zit.

Het was een periode toen de gold standard populair was. Bankbiljetten vertegenwoordigen een bepaalde hoeveelheid goud en je kan het voor gouden munten omruilen. Dit houdt het waarde van het geld relatief constant tegenover fait currency.
The gold standard was the basis for the international monetary system from the 1870s to the early 1920s, and from the late 1920s to 1932[1][2] as well as from 1944 until 1971 when the United States unilaterally terminated convertibility of the US dollar to gold, effectively ending the Bretton Woods system.[3]
Wikipedia: Gold standard
En omdat in de naoorlogse periode de grootste veranderingen waren, de oude empires, gesloten handelsnetwerken werd vervangen door het Amerikaanse systeem van de zeeën voor (bijna) alle landen open houden, opkomst van de auto, wirtschaftswunder, dekolonisatie, kunstmest deed de voedselproductie op een lapje grond in Afrika maal 5, wereldbevolking groeide procentueel veel harder, val van de Sovjet Unie, opening van China, computers, Internet, smartphone, sociale media,...

Er zijn wel andere manieren om naar het heden om te rekenen zoals percentage GDP, market cap,...

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 02-01-2025 03:11 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Dit plaatje lijkt mij een prachtige metafoor voor de opsomming van de komende 4 jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLrV00wYrtwA_7YJPo1gtZqqYy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qW5N7hnec4FTUo3OEpVT4qpU.png?f=fotoalbum_large

2025 begint weer lekker met aardig wat buitensporig geweldadige incidenten in 'Merica.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wellicht reeds bekende kost voor de vaste posters. Vandaag staat er een interessant essay van Roxane van Iperen in Vrij Nederland, aangaande het hier vaker voorbij gekomen accelerationisme.
Een aantal quotes.

https://www.vn.nl/verlossing-door-vernietiging/
Het grimmige beeld van de galg die op 6 januari voor het Capitool verrees, werd in bredere zin misschien geïnterpreteerd als een historische verwijzing naar de lynch-partijen van zwarte mensen, maar onderzoekers wereldwijd herkenden erin ook een bekend symbool uit accelerationistische hoek. Het verwijst naar een dag van afrekening met de ‘corrupte overheid’ en iedereen die haar ondersteunt. De scène komt uit The Turner Diaries, ook wel de ‘bijbel van racistisch rechts’ genoemd: een boek dat al decennialang dient als inspiratiebron voor gewelddadige, rechtsextremistische groeperingen. Een FBI-memorandum uit 1991 omschreef het als ‘een belangrijk werk- en basisdocument dat nauw wordt omarmd door zowel de leiding als de achterban van de rechtse, witte suprematistische beweging, ook wel bekend als de “christelijke identiteitsbeweging”.’

The Turner Diaries uit 1978 is een dystopische roman van Andrew MacDonald, pseudoniem voor William Luther Pierce. Het boek volgt Earl Turner, een witte nationalist die strijdt tegen een tirannieke overheid die hem zijn wapens en zijn vrijheid wil afnemen. Om ‘het systeem’, geleid door joden en hun corrupte handlangers, omver te werpen, verenigt Turner zich ondergronds met zijn mede-patriotten en ontketent een revolutie die uitmondt in een rassenoorlog.

De auteur zelf, Pierce, was in 1970 de oprichter van de ‘National Alliance’, een politieke organisatie die in de VS lange tijd werd gezien als de best georganiseerde neonazistische beweging van het land, met een uitgesproken genocidale ideologie. Het einddoel was ‘de uitroeiing van alle niet-witte rassen en rassenverraders’, zodat in de VS een wit ‘thuisland’ kon verrijzen voor het ‘Arische’, ‘Europese’ ras. Of, zoals het op de website van National Alliance werd verwoord: ‘Nadat de ziekte van het ‘multiculturalisme’, die Amerika, Groot-Brittannië en elk ander Arisch land waar het wordt gepromoot vernietigt, is weggevaagd, moeten we weer een raszuiver gebied op aarde hebben voor de verdere ontwikkeling van ons volk.’
De pandemie was de opmaat naar een autoritaire staat, zo geloofde men, waarin het volk volledig gecontroleerd zou worden. In dezelfde periode werden ook complottheorieën rond ‘omvolking’ in steeds bredere kring omarmd, een germanisme van de naziterm Umvolkung: het geloof dat er een systematisch plan van de ‘elite’ is om het ‘eigen, witte volk’ te laten vervangen door ‘vreemde elementen’. Actuele politieke dossiers werden steeds vaker in die context geplaatst, zoals de stikstofcrisis van 2022: zogezegd een manier om via de onteigening van boerenland ruimte te maken voor migranten. Inmiddels is ook de term ‘omvolking’ bovengronds breed geïntegreerd, in zowel de publieke opinie als het parlement.

Een dieper gewortelde stroming van accelerationisme is terug te vinden in ‘Siege’-cultuur – waarvan ook weer symbolen tijdens de bestorming van het Capitool zichtbaar waren. Deze ideologie is gebaseerd op de nieuwsbrieven van James Mason, een Amerikaanse neonazi die in 1966, op zijn veertiende, lid werd van de American Nazi Party, waar hij bovengenoemde William Luther Pierce ontmoette, auteur van The Turner Diaries. In de jaren ’80 publiceerde Mason een serie nieuwsbrieven onder de titel Siege, belegering, waarin hij zijn gewelddadige theorieën over racistische terreuraanvallen uiteenzette. Om een nieuwe, witte orde te kunnen stichten, zo redeneerde Mason, was het noodzaak om eerst de democratie en de onderliggende sociale structuur ten val te brengen. De gebundelde stukken werden in boekvorm gepubliceerd en Siege werd verplichte leeskost voor, bijvoorbeeld, leden van de Atomwaffen Division, een internationale neonazistische terreurgroep.

De teksten roepen op tot gewelddadige acties om angst en chaos te creëren, door gerichte aanvallen op de overheid, op minderheden of mensen uit de lhbtiq+-beweging. ‘Revolutionaire discipline moet betekenen dat WIJ de enige overlevenden zullen zijn in een oorlog tegen het Systeem, een TOTALE OORLOG tegen het Systeem.’ Of: ‘Voor de Verenigde Staten zal er geen behoefte zijn aan concentratiekampen van welke aard dan ook, want geen enkele zondaar zal het lang genoeg overleven om het tot zo’n toevluchtsoord te schoppen.’
In een tijdperk waarin polarisatie een modewoord is geworden, onderwerp van talloze rapporten, overheidscampagnes en gesprekken bij de koffieautomaat, gaat de meeste aandacht uit naar spanningen tussen burgers en bevolkingsgroepen onderling. Opeenvolgende voorbeelden van dergelijk ‘horizontaal geweld’ domineerden de afgelopen jaren het nieuws, waarbij voor- en tegenstanders met elkaar botsten. Zwarte Piet, het vaccinatiebeleid, institutioneel racisme, de stikstofcrisis, klimaatactie, de oorlog in Oekraïne, het geweld in Gaza, asielbeleid, vrouwenrechten: een aaneenschakeling van ophef slokt onze aandacht op. Hierdoor lijkt het alsof de grootste dreiging vanuit groepen ‘boze burgers’ komt – welke dat dan op dat moment mogen zijn. Je kunt het ook zien als een uiting van een functionerende democratie waarin mensen het stevig met elkaar oneens mogen zijn, waarbij iedereen in gelijke zin wordt beschermd door de staat, die, indien nodig, haar geweldsmonopolie kan aanwenden binnen het kader van de wet.

Wie met accelerationistische blik kijkt, ziet dat ‘verticaal geweld’ momenteel een reëlere dreiging vormt, in zowel Nederland en diverse andere Europese landen, als de VS. Dat wil zeggen: niet de dreiging of polarisatie tussen burgers onderling, maar de dreiging van de staat richting haar burgers. Het zijn de politieke partijen met antidemocratische, antiliberale standpunten die steeds succesvoller zijn geworden, niet ondanks, maar dankzij hun uitgesproken wantrouwen richting ‘de overheid’, ‘de elite’ en alle instituties die daarmee samenhangen, van media en rechterlijke macht tot wetenschap en parlement.

[ Voor 47% gewijzigd door dawg op 02-01-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Amazon Prime gaat in 2026 een documentaire uitzenden over Melania Trump en een blik achter de schermen: https://www.rtl.nl/boulev...em_4AEQHRWIzG22XPhs9K6Iqg

Over nauwe banden tussen Bezos en Trump gesproken. Ik sla deze doc graag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op de valreep zal de uitspraak toch (waarschijnlijk) nog gedaan worden als het aan de rechter ligt:
Judge Juan Merchan has denied Donald Trump’s request to postpone his Friday sentencing for his hush money conviction, the judge said in a filing Monday.

Trump’s lawyers are likely to appeal Merchan’s decision to a New York appeals court.
https://edition.cnn.com/2...ney-sentencing/index.html

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Meta geeft geld aan Trump en prompt wordt een vriend van hem benoemd in bestuur zie https://www.bnr.nl/nieuws...naar-presidentschap-trump
En ze passen het modereren aan zie ook BNR https://www.bnr.nl/nieuws...-van-meningsuiting-bieden Ze stoppen met factchecken en laten het aan de mensen (gelijkwaardig aan Community Notes X).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Meta voert ingrijpende veranderingen aan content moderatie en policy handhaving. Dit is mijn inziens niet los te zien van de verkiezing van Trump.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
Mog schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:26:
[Twitter]
Meta voert ingrijpende veranderingen aan content moderatie en policy handhaving. Dit is mijn inziens niet los te zien van de verkiezing van Trump.
Dat is inderdaad duidelijk:
Zuckerberg zei dat de afgelopen verkiezingen in de VS een grote rol hebben gespeeld bij zijn besluit. "De laatste verkiezingen voelen als een cultureel omslagpunt om vrijheid van meningsuiting opnieuw op de voorgrond te zetten."
Zuckerberg is ook langs geweest bij Trump op Mar-a-lago. De tech bro's komen allemaal netjes de zegelring kussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
Super triest dat de veroordeelde misdadiger en verkrachter, en leider van een opstand tegen de republiek gewoon weer president kan worden. Ondanks dat in hun grondwet expliciet staat opstand tegen de republiek die persoon uitsluit van alle overheidsfuncties.

En die zooi komt ook onze kant op omdat onze politiek graag mee wil doen. Dus ook wij krijgen te maken met die onzin, en de gevolgen.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:26:
[Twitter]
De exacte woorden van Zuckerberg van de zes veranderingen:

1. Replacing Fact-Checkers with Community Notes
First, we're going to get rid of fact-checkers and replace them with Community Notes similar to X, starting in the U.S. After Trump first got elected in 2016, the legacy media wrote nonstop about how misinformation was a threat to democracy. We tried in good faith to address those concerns without becoming the arbiters of truth. But the fact-checkers have just been too politically biased and have destroyed more trust than they created, especially in the U.S. So over the next couple of months, we're going to phase in a more comprehensive Community Note system.

2. Simplifying Content Policies
Second, we're going to simplify our content policies and get rid of a bunch of restrictions on topics like immigration and gender that are just out of touch with mainstream discourse. What started as a movement to be more inclusive has increasingly been used to shut down opinions and shut out people with different ideas. And it's gone too far. I want to make sure that people can share their beliefs and experiences on our platforms.

3. New Approach to Policy Enforcement
Third, we're changing how we enforce our policies to reduce the mistakes that account for the vast majority of censorship on our platforms. We used to have filters that scan for any policy violation. Now we're going to focus those filters on tackling illegal and high severity violations. And for lower severity violations, we're going to rely on someone reporting an issue before we take action. The problem here is that the filters make mistakes and take down a lot of content that they shouldn't. So by dialing them back, we're going to dramatically reduce the amount of censorship on our platforms. We're also going to tune our content filters to require much higher confidence before taking down content. The reality is that this is a trade off. It means that we're going to catch less bad stuff, but we'll also reduce the number of innocent people's posts and accounts that we accidentally take down.

4. Bringing back Civic Content
Fourth, we're bringing back civic content. For a while, the community asked to see less politics because it was making people stressed. So we stopped recommending these posts. But it feels like we're in a new era now. And we're getting feedback that people want to see this content again. So we're going to start phasing this back into Facebook, Instagram and Threads while working to keep the communities friendly and positive.

5. Moving our Trust and Safety and Content Moderation Teams
Fifth, we're going to move our trust and safety and content moderation teams out of California, and our U.S.-based content review is going to be based in Texas. As we work to promote free expression I think that will help build trust to do this work in places where there's less concern about the bias of our teams.

6. Protecting Free Expression Worldwide
Finally, we're going to work with President Trump to push back on governments around the world, going after American companies and pushing to censor more. The U.S. has the strongest constitutional protections for free expression in the world. Europe has an ever-increasing number of laws institutionalizing censorship and making it difficult to build anything innovative there. Latin American countries have secret courts that can order companies to quietly take things down. China has censored our apps from even working in the country. The only way that we can push back on this global trend is with the support of the U.S. government. And that's why it's been so difficult over the past four years, when even the U.S. government has pushed for censorship. By going after us and other American companies, it has emboldened other governments to go even further. But now we have the opportunity to restore free expression and I am excited to take it.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
"The U.S. has the strongest constitutional protections for free expression in the world" :r
Het land waar je zo vrij kan zijn om neergeschoten te worden vanwege het uiten van een "free expression". Ja, leuk dat het constitutioneel zo is vastgelegd, maar er is ook genoeg constitutioneel vastgelegd die het compleet ongedaan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zou me niet verbazen als Zuckerberg nu, net als Musk, ook een ministerspost gaat krijgen van Trump, nu hij hem gesponsord heeft en met hem mee loopt.

De FP heeft het nu ook opgepikt overigens: nieuws: Meta gaat stoppen met factchecken en stapt over naar community notes

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:45

DevWouter

Creator of ThenNext

Mog schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:52:
[...]

De exacte woorden van Zuckerberg van de zes veranderingen:

1. Replacing Fact-Checkers with Community Notes
First, we're going to get rid of fact-checkers and replace them with Community Notes similar to X, starting in the U.S. After Trump first got elected in 2016, the legacy media wrote nonstop about how misinformation was a threat to democracy. We tried in good faith to address those concerns without becoming the arbiters of truth. But the fact-checkers have just been too politically biased and have destroyed more trust than they created, especially in the U.S. So over the next couple of months, we're going to phase in a more comprehensive Community Note system.
Zucht... Feiten zijn geen meningen en hebben dan ook geen voorkeur (bias).
2. Simplifying Content Policies
Second, we're going to simplify our content policies and get rid of a bunch of restrictions on topics like immigration and gender that are just out of touch with mainstream discourse. What started as a movement to be more inclusive has increasingly been used to shut down opinions and shut out people with different ideas. And it's gone too far. I want to make sure that people can share their beliefs and experiences on our platforms.
Zucht... Inclusiviteit gaat juist over dat iedereen welkom is ongeacht wie/wat ze zijn.
3. New Approach to Policy Enforcement
Third, we're changing how we enforce our policies to reduce the mistakes that account for the vast majority of censorship on our platforms. We used to have filters that scan for any policy violation. Now we're going to focus those filters on tackling illegal and high severity violations. And for lower severity violations, we're going to rely on someone reporting an issue before we take action. The problem here is that the filters make mistakes and take down a lot of content that they shouldn't. So by dialing them back, we're going to dramatically reduce the amount of censorship on our platforms. We're also going to tune our content filters to require much higher confidence before taking down content. The reality is that this is a trade off. It means that we're going to catch less bad stuff, but we'll also reduce the number of innocent people's posts and accounts that we accidentally take down.
Zucht... Alleen de overheid kan censuur toepassen.
Zucht... Hondenfluitjes zijn subtiel en vereisen moderators die capabel zijn.
Zucht... Automatisering op content policy werkt niet, zelfs AI doet het slecht (bovendien kost dat meer geld vanwege rekenkracht)
4. Bringing back Civic Content
Fourth, we're bringing back civic content. For a while, the community asked to see less politics because it was making people stressed. So we stopped recommending these posts. But it feels like we're in a new era now. And we're getting feedback that people want to see this content again. So we're going to start phasing this back into Facebook, Instagram and Threads while working to keep the communities friendly and positive.
Zucht... Jullie zien dat interacties over politiek mensen drijft om interacties te doen en dat vinden de advertentieboeren leuk... Tot dat het misgaat en zo ging het de vorige keer ook.
5. Moving our Trust and Safety and Content Moderation Teams
Fifth, we're going to move our trust and safety and content moderation teams out of California, and our U.S.-based content review is going to be based in Texas. As we work to promote free expression I think that will help build trust to do this work in places where there's less concern about the bias of our teams.
Zucht... Belastingvoordeel
Zucht... Semi-gedwongen ontslag (dus kleiner team)
Zucht... Hoezo heeft de locatie van je moderatie-team invloed op de handhaving?
6. Protecting Free Expression Worldwide
Finally, we're going to work with President Trump to push back on governments around the world, going after American companies and pushing to censor more. The U.S. has the strongest constitutional protections for free expression in the world. Europe has an ever-increasing number of laws institutionalizing censorship and making it difficult to build anything innovative there. Latin American countries have secret courts that can order companies to quietly take things down. China has censored our apps from even working in the country. The only way that we can push back on this global trend is with the support of the U.S. government. And that's why it's been so difficult over the past four years, when even the U.S. government has pushed for censorship. By going after us and other American companies, it has emboldened other governments to go even further. But now we have the opportunity to restore free expression and I am excited to take it.
Zucht... Amerika doet ook aan apps blokkeren
Zucht... Amerika doet ook aan geheime rechtbanken
Zucht... Amerika doet ook aan censuur (of zijn jullie die worldpress foto vergeten)
Zucht... Privacy != censuur

offtopic:
@Mog Bedankt voor de opsomming, en het mag duidelijk zijn dat deze post niet tegen jou persoonlijk bedoeld is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C00P
Goebbels moest het doen met wat kranten en radio.

Nu hebben ze een heel media apparaat, van Twitter tot Facebook tot Instagram....

Dit gaat de verkeerde richting uit, hopelijk komen we de komende 4 jaren door zonder al te veel kleerscheuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua dynamiek is ongemodereerd internet een vrijplaats voor nazi's die in no-time alleen maar nazi's herbergt.

Trump is nog niet begonnen en we hebben al een glimp over hoe het er volgend jaar in de media 'gedebatteerd' wordt. Dat wordt niet mooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16

Zewatanejo

Fine Thanks!

C00P schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:33:
Goebbels moest het doen met wat kranten en radio.

Nu hebben ze een heel media apparaat, van Twitter tot Facebook tot Instagram....

Dit gaat de verkeerde richting uit, hopelijk komen we de komende 4 jaren door zonder al te veel kleerscheuren.
Ik ben bang dat het voor hopen te laat is... de signalen laten geen twijfel meer mogelijk. We moeten ons schrap zetten en als Europa ons actief voorbereiden op een sterke onafhankelijkheid van de VS om de schade te beperken. Dit gaat een enorme onstabiliteit veroorzaken. Met de Amerikanen heb ik geen medelijden meer.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +40 Henk 'm!
Tijd voor een verbod op sociale media. We deden het prima zonder. De machine die we nu zien heeft niets meer te maken met sociaal, maar met macht. Rauwe macht over denken, voelen, vormen.

We lijken vergeten te zijn wat de oorsprong was van wat we sociale media noemen. Wapenprogramma’s.

[ Voor 21% gewijzigd door Virtuozzo op 07-01-2025 18:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

wildhagen schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:58:
Zou me niet verbazen als Zuckerberg nu, net als Musk, ook een ministerspost gaat krijgen van Trump, nu hij hem gesponsord heeft en met hem mee loopt.

De FP heeft het nu ook opgepikt overigens: nieuws: Meta gaat stoppen met factchecken en stapt over naar community notes
Musk daarentegen wil juist wat minder politiek op X en meer entertainment zo lijkt. Ook dat lijkt me vrij helder: Nu Trump aan de macht komt met Musk wil je juist weer minder politiek hebben en meer brood en spelen.

Amazon ook even 40 miljoen aftikken aan Melania voor haar film.

Het is treurig om te constateren, maar fascisme en Trump hebben op alle mogelijke manieren gewonnen. As usual komt Trump overal mee weg, verdient miljarden en 24/7 propaganda op alle social media gaat langzaam maar zeker steeds meer zieltjes winnen onder het murw gebeukte volk, waar apathie zal opstaan.

Het buigen van al die techbillionaires voor Trump ging eigenlijk nog sneller dan ik verwachtte. De ene na de ander.

En Europa ,waar de ene na de andere rechts-radicaal wint is ook zwak en geslagen, het gevolg van een paar decennia altijd naar Europa wijzen als schuldige voor binnenlandse problemen door regeringen.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 07-01-2025 18:13 ]

Dit dus.

Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.