[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.396 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29
jordy89 schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:06:
[...]

Wat Trump anders gaat richten, zoals? Dit valt toch op geen enkele manier goed te praten. Dit geeft alleen maar meer stokken om te slaan aan Trump.
Biden is exit en de Democraten moeten zich opnieuw uitvinden. Trump heeft alle stokken om mee te slaan al in handen. Zie niet zo in hoe dit Trump meer in de kaart speelt.

Ik zie het meer.als bevestiging dat nepotisme definitief onderdeel is geworden van het presidentschap. Zonder Trump was dit niet denkbaar geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
[...]

Wat Trump anders gaat richten, zoals? Dit valt toch op geen enkele manier goed te praten. Dit geeft alleen maar meer stokken om te slaan aan Trump.
Trump had anders wraak genomen via Bidens zoon. En Trump heeft helemaal geen stokken nodig om te slaan. Met of zonder deze actie had Trump toch al wel gratie gegeven aan een hoop mensen, want wat heeft Trump te verliezen? Net als Biden kan hij geen derde termijn doen en ook niet aangesproken worden op de acties die hij als president gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 26-10 21:43

Plasma_Wolf

Student

jordy89 schreef op maandag 2 december 2024 @ 06:56:
Biden gaat z'n zoon gratie verlenen. Wat een ontzettende misser van Biden en de democraten. Dit is iets wat je verwacht van Trump om te doen, maar w
had niet verwacht dat Biden zo z'n macht zou misbruiken.
Het is geen machtsmisbruik. Het presidentieel pardon is een politiek legaal middel in de VS. Je mag iedereen een pardon geven als je dat wil.

Hunter Biden's acties zijn wetsovertredingen, maar er wordt hem VEEL meer in de schoenen geschoven dan waar hij voor verantwoordelijk is. Het rechtssysteem in de VS verdedigt je daar niet tegen. Zijn privacy is op alle mogelijke manieren geschonden. Dit is zeker een politiek proces te noemen (ook als er rechtmatig een zaak is) en dan is zo'n pardon naar mijn mening ook te verdedigen.

Trump heeft al beloofd dat hij de terroristen van 6 januari een pardon zal geven, en hij heeft al meerdere mensen een pardon gegeven voor vergrijpen die erger zijn dan die van Hunter Biden.

Daarbij gaat de volgende Trump regering een lading politieke processen beginnen, dit hebben ze in de campagne meermaals aangekondigd.

De acties van Biden veranderen niets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

https://www.huffpost.com/..._674d27dde4b0e9a096d07d23
John Dean, the former White House counsel who helped bring down President Richard Nixon in the Watergate scandal, urged President Joe Biden to go further with his pardons.

Biden on Sunday pardoned son Hunter Biden, who pleaded guilty in June in a firearms case and in September in a tax case.

The president, who had previously vowed not to pardon his son, is facing criticism from both the left and right over the move. But Dean said he didn’t go far enough ― and urged Biden to issue blanket pardons to everyone President-elect Donald Trump has vowed to target when he returns to the White House next month.
Het kan dus tactiek zijn om geen (direct) doelwit te worden van acties die ondernomen zullen worden op basis van wraak ipv rechtvaardigheid zoals omschreven door het wetboek.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 02-12-2024 07:37 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
HEY_DUDE schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:25:
[...]

Biden is exit en de Democraten moeten zich opnieuw uitvinden. Trump heeft alle stokken om mee te slaan al in handen. Zie niet zo in hoe dit Trump meer in de kaart speelt.

Ik zie het meer.als bevestiging dat nepotisme definitief onderdeel is geworden van het presidentschap. Zonder Trump was dit niet denkbaar geweest.
Je vergeet dat Clinton zijn half-broer gratie heeft verleend. :)

Persoonlijk vind ik deze zet van Biden niet zo erg.
Het onderzoeken en veroordelen van zijn zoon was uiteindelijk een groot toneelspel van de GOP om Biden en zijn presidentschap te ondermijnen.
Tis niet alsof ie Hunter vervolgens ambassadeur voor Frankrijk maakt :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 22:22
Plasma_Wolf schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:34:
[...]

Het is geen machtsmisbruik. Het presidentieel pardon is een politiek legaal middel in de VS. Je mag iedereen een pardon geven als je dat wil.

Hunter Biden's acties zijn wetsovertredingen, maar er wordt hem VEEL meer in de schoenen geschoven dan waar hij voor verantwoordelijk is. Het rechtssysteem in de VS verdedigt je daar niet tegen. Zijn privacy is op alle mogelijke manieren geschonden. Dit is zeker een politiek proces te noemen (ook als er rechtmatig een zaak is) en dan is zo'n pardon naar mijn mening ook te verdedigen.

Trump heeft al beloofd dat hij de terroristen van 6 januari een pardon zal geven, en hij heeft al meerdere mensen een pardon gegeven voor vergrijpen die erger zijn dan die van Hunter Biden.

Daarbij gaat de volgende Trump regering een lading politieke processen beginnen, dit hebben ze in de campagne meermaals aangekondigd.

De acties van Biden veranderen niets
*knip*geen sealioning, zelf ook wat aandragen.

[ Voor 5% gewijzigd door teacup op 02-12-2024 17:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:19

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
In het geval van Biden bemoeide een Republikeinse partij zich er via het congress volop met dat Hunter Biden vervolgt zou moeten worden op basis van enkele overtredingen (wapenaanvraag waarbij hij een verslaving zou hebben verzwegen en een belastingschuld die al lang en breed was voldaan) voor iets waar een gewone Amerikaan al klaar zou zijn.

In het geval van Trump was er sprake van oa. een putsj proberen te organiseren, gesjoemel met campagnegelden, verkiezingsmedewerkers onder druk zetten om stemmen 'te vinden' en zo kunnen we nog even door gaan. Dit is compleet anders dus dan de rechtzaken tegen Trump.

Maar in het kader van: laat afleiding je niet afleiden van wat er toe doet:
https://www.volkskrant.nl...moet-beschermen~b8be4787/

Al eerder hier ook gepost. De bloemlezing van wederom een uitermate omstreden kandidaat:
- ontkent de verkiezingsnederlaag van Trump in 2020
- spreekt al diverse jaren over een politieke zuivering die plaats moet vinden onder werknemers van Justitie en FBI
- predict over het opsporen van samenzweerders, ook in mediaomgeving
- is niet vies van indoctrinatie op een zeer bedenkelijk niveau getuige zijn kinderboek
Aan Patel nu de taak om dat namens Trump te doen. Dat hij zichzelf daartoe uitstekend in staat acht, blijkt ook uit zijn in 2022 uitgebrachte kinderboek The Plot Against the King. Daarin schrijft Patel over een tovenaar die eropuit trekt om ‘koning Donald’ te redden van het Ruslandonderzoek en de kwaadaardige ‘Hillary Queenton’. ‘Laten we zorgen dat dit geweldige boek in alle Amerikaanse klaslokalen komt te liggen’, zo prees Trump het boek ooit aan. De tovenaar in kwestie? Niemand minder dan Patel zelf.
Trump stelt een kandidaat aan die loyaal is en zweert achter tegenstanders aan te gaan. Ik begrijp Joe Biden heel erg goed dat hij Hunter Biden van de politieke speeltafel wil halen. Het is zelfs zeer zinnig om te doen. Waar eerst al een GOPpartij er geen enkele moeite mee had om de familie van een president continu te blijven aanvallen op basis van onzin (0 bewijs in alle jaren, buiten wat schamele rechtzaken waar een gewone Amerikaan beduidend eenvoudiger vanaf zou komen), is er nu ook nog een GOP-president met aanstellingen van loyalisten die al ruim op voorhand hebben aangekondigd zuiveringen te gaan uitvoeren en de facto, in het geval van Patel met name, doodleuk aankondigen iedereen die tegen Trump is of tegen Trump is geweest gewoon te gaan vervolgen.

[ Voor 1% gewijzigd door teacup op 02-12-2024 17:27 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:55
polthemol schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:00:
[...]

In het geval van Biden bemoeide een Republikeinse partij zich er via het congress volop met dat Hunter Biden vervolgt zou moeten worden op basis van enkele overtredingen (wapenaanvraag waarbij hij een verslaving zou hebben verzwegen en een belastingschuld die al lang en breed was voldaan) voor iets waar een gewone Amerikaan al klaar zou zijn.

In het geval van Trump was er sprake van oa. een putsj proberen te organiseren, gesjoemel met campagnegelden, verkiezingsmedewerkers onder druk zetten om stemmen 'te vinden' en zo kunnen we nog even door gaan. Dit is compleet anders dus dan de rechtzaken tegen Trump.

Maar in het kader van: laat afleiding je niet afleiden van wat er toe doet:
https://www.volkskrant.nl...moet-beschermen~b8be4787/

Al eerder hier ook gepost. De bloemlezing van wederom een uitermate omstreden kandidaat:
- ontkent de verkiezingsnederlaag van Trump in 2020
- spreekt al diverse jaren over een politieke zuivering die plaats moet vinden onder werknemers van Justitie en FBI
- predict over het opsporen van samenzweerders, ook in mediaomgeving
- is niet vies van indoctrinatie op een zeer bedenkelijk niveau getuige zijn kinderboek

[...]

Trump stelt een kandidaat aan die loyaal is en zweert achter tegenstanders aan te gaan. Ik begrijp Joe Biden heel erg goed dat hij Hunter Biden van de politieke speeltafel wil halen. Het is zelfs zeer zinnig om te doen. Waar eerst al een GOPpartij er geen enkele moeite mee had om de familie van een president continu te blijven aanvallen op basis van onzin (0 bewijs in alle jaren, buiten wat schamele rechtzaken waar een gewone Amerikaan beduidend eenvoudiger vanaf zou komen), is er nu ook nog een GOP-president met aanstellingen van loyalisten die al ruim op voorhand hebben aangekondigd zuiveringen te gaan uitvoeren en de facto, in het geval van Patel met name, doodleuk aankondigen iedereen die tegen Trump is of tegen Trump is geweest gewoon te gaan vervolgen.
Was de rechter die de pleadeal weigerde niet ook een benoeming van trump/de hop.
Vergeet niet andere dan hier een groot deel van de rechters ook van lagere rechtbanken politieke benoemingen zijn.

Dus ja hij heeft zijn zoon een pardon gegeven. Maar dat heeft wel een paar maanden geduurd. Als je je ergens “druk “ over kan maken zijn het de harde woorden van Biden in de verklaring .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Nee, de Trump-zaken zijn op daadwerkelijk bewijs gestoeld, en hebben een veel grotere impact dan die van Hunter Biden. Zie als een voorbeeld deze video, in de richting van bewijs en getuigenis:

https://m.youtube.com/watch?v=c4IajegpXqs

[ Voor 11% gewijzigd door teacup op 02-12-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Plasma_Wolf schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:11:
[...]

Nee, de Trump-zaken zijn op daadwerkelijk bewijs gestoeld, en hebben een veel grotere impact dan die van Hunter Biden. Zie als een voorbeeld deze video, in de richting van bewijs en getuigenis:

https://m.youtube.com/watch?v=c4IajegpXqs
Hoe is dat bij Humter Biden anders? Hij heeft zelfs bekend dat hij het heeft gedaan.

Bij de hushmoney zaak is er een democratische aanklager die in haar hele campagne enkel heeft aangegeven achter Trump aan te gaan, waar de FBI eerder onvoldoende bewijs in zag. Dat klinkt mij ook als justitie als politiek middel inzetten.

Wat mij betreft zijn beide zaken terecht en er is voor beide voldoende bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
jordy89 schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:20:
[...]

Hoe is dat bij Humter Biden anders? Hij heeft zelfs bekend dat hij het heeft gedaan.

Bij de hushmoney zaak is er een democratische aanklager die in haar hele campagne enkel heeft aangegeven achter Trump aan te gaan, waar de FBI eerder onvoldoende bewijs in zag. Dat klinkt mij ook als justitie als politiek middel inzetten.

Wat mij betreft zijn beide zaken terecht en er is voor beide voldoende bewijs.
Er is wel een verschil in omvang en ernst van de feiten.

Dat Biden het rechtssysteem de schuld geeft vind ik ook niet terecht en geeft ook een impuls aan het verder politiseren van rechtssysteem.

Ik had het beter gevonden als Biden het gewoon gedaan had uit liefde voor zijn zoon. Daar valt wel wat voor te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik vind het ook opmerkelijk dat Joe Biden dit doet. Hij had immers beloofd het niet te doen. Hij verbreekt een belofte.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
Kamala/ de Democratic part had hem wellicht ook wijsgemaakt dat als hij zou aftreden, Trump geen kans zou maken. Kamala heb ik zien zeggen dat MAGA niet zou winnen.

De uitleg waarom hij Hunter gratie heeft kan je natuurlijk over discussiëren of het niet handig noemen, maar ik snap het wel. Ik zou denk ik aangeven dat ik dit doe omdat ik niet wil dat het falen van de partij de strop voor mijn zoon zal worden uit wraak vanuit MAGA o.i.d.

Sowieso zou ik, als ik een rijke anti MAGA US citizen zou zijn, overwegen te emigreren 😅

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-10 15:57
Hoever strekt die gratie van Biden aan zijn zoon? Is dat puur alleen voor de overtredingen uit de rechtszaak of kan hierdoor ook toekomstige zaken belemmerd worden? Trump kennende zal hij wel onderzoek willen laten doen naar het advies-schap van Hunter in Oekraïne. Dat was meteen wat bij me opkwam toen ik het hoorde bij het journaal.

[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 02-12-2024 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

martwoutnl schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:44:
Hoever strekt die gratie van Biden aan zijn zoon? Is dat puur alleen voor de overtredingen uit de rechtszaak of kan hierdoor ook toekomstige zaken belemmerd worden? Trump kennende zal hij wel onderzoek willen laten doen naar het advies-schap van Hunter in Oekraïne. Dat was meteen wat bij me opkwam toen ik het hoorde bij het journaal.
Waarom zou Trump dat doen? Hij is president, Biden hoor je straks nooit meer wat van en hij heeft niets te winnen. Toen hij eenmaal president was, is hij ook niet achter Clinton aangegaan. Hunter boeit hem vanaf januari helemaal niets.

Het is gewoon nepotisme. Maar het is wel grappig om te zien hoe half twitter over elkaar heen buitelt om recht te praten wat krom is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Even snel gezocht en (oo Fok..) kom ik hebt volgende tegen:
‘De gratie dekt alle mogelijke federale misdaden die Hunter Biden heeft begaan “van 1 januari 2014 tot en met 1 december 2024”, wat zijn hele termijn in de raad van bestuur van het Oekraïense gasbedrijf Burisma beslaat.’

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:19

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
dat onderzoek is al geweest en er was niets. Dat is ook het probleem: Trump maakt van alles politiek, ook met zijn aanstellingen. Mensen happen nu gretig op dit, maar bedenk dat er al vele jaren kansen waren om daadwerkelijk te onderzoeken/vervolgen, er gebeurde echter niets, buiten dat het GOP (en met name de MAGA-kant) los bleef gaan over Hunter Biden. Men heeft er meer baat bij om te blijven slaan dan daadwerkelijk iets te doen.

Echter! Trump is gekend dat hij volhardend is met het koesteren van wrok en wraak nemen. Dat is al bekend toen hij zijn golfterreinen ontwikkelde en iedereen in de buurt weg ging pesten (zie oa. de documentaire 'you've been Trump$d' https://en.wikipedia.org/wiki/You%27ve_Been_Trumped.

Zijn aanstellingen nu op oa. FBI en justitie zijn mensen die totaal loyaal zijn aan hem en al voor de verkiezingen orakelden hoe ze wilden gaan vervolgen.

Nogmaals: dit is een autocratie in wording, we zijn nu alle kernmerken aan het zien nog voor ze effectief aan de macht zijn (https://nl.wikipedia.org/wiki/Autocratie)
In de meeste van deze autocratieën is er sprake van systematische onderdrukking van tegenstanders van de dictator en andersdenkenden, bijvoorbeeld door ze gevangen te nemen of zelfs te vermoorden. Een dergelijke dictatuur wordt ook meestal geassocieerd met misstanden zoals zelfverrijking door de dictator. Omdat er geen controle op de dictator bestaat is de mogelijkheid van machtsmisbruik volop aanwezig.
Systematische onderdrukking van tegenstanders: als je iemand aanstelt die spreekt over 'zuiveringen' en het vervolgen van politieke tegenstanders, dan is dat een aankodiging van een systematische onderdrukking.

@PWM uit wraak. Hij heeft al wat eerdere pogingen gedaan tot vervolgingen, maar oa. een Bill Barr en diens opvolger vonden dat een brug te ver. Bill Barr was al een loyalist, maar blijkbaar net niet loyaal genoeg. Deze is nog een trede hoger in loyalist zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 02-12-2024 08:56 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
De zaken tegen Trump in basis niet, het feit dat hij nog steeds vrij rond loopt is inderdaad politiek.

[ Voor 18% gewijzigd door teacup op 02-12-2024 17:29 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-10 15:57
PWM schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:50:
[...]

Waarom zou Trump dat doen? Hij is president, Biden hoor je straks nooit meer wat van en hij heeft niets te winnen. Toen hij eenmaal president was, is hij ook niet achter Clinton aangegaan. Hunter boeit hem vanaf januari helemaal niets.

Het is gewoon nepotisme. Maar het is wel grappig om te zien hoe half twitter over elkaar heen buitelt om recht te praten wat krom is.
O.b.v. alle artikelen die rondgaan en het aanstellen van mensen die bepaalde zaken wel willen aanpakken denk ik dat Trump van 2e termijn heel anders gaat zijn dan 1e termijn. De wraak-signalen komen teveel langs. Ik verwacht ook wel dat hij snel na aantreden gratie zal gaan verlenen aan mensen rond bestorming. Ik hoop zeer ernaast te zitten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

polthemol schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:54:
[...]

Nogmaals: dit is een autocratie in wording, we zijn nu alle kernmerken aan het zien nog voor ze effectief aan de macht zijn (https://nl.wikipedia.org/wiki/Autocratie)
Ik heb Claude gevraagd om de waarschuwingssignalen van een beginnende autocratie even op een rijtje te zetten.

*knip* Op zich prima om een AI te gebruiken voor een eerste verkenning, maar zo onverkort gebruiken is te ongecontroleerd. Voor je uiteindelijke tekst wordt van je verwacht dat je die ook tegen andere bronnen aanhoudt en corrigeert, Heb je dat gedaan is het inmiddels jouw tekst geworden en zie we graag dat je die hier deelt.

[ Voor 61% gewijzigd door teacup op 02-12-2024 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb Claude gevraagd om de waarschuwingssignalen van een beginnende autocratie even op een rijtje te zetten:
*knip*
Welke niet?

[ Voor 71% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

2 dingen in mediacontrole mis ik nog.

Publieke omroep hervormen (VS heeft nauwelijks eenpublieke omroep, dus we zijn al vrij ver afgezakt in deze richting)

Regelgeving tegen fake news.1st amendment maakt dit lastig, maar er zij legio mogelijkheden voor civiele rechtszaken, deze vallen wel onder intimidatie.

Alle andere punten zijn gebeurd tijdens campagnes en tijdens Trump's eerste termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik geef Biden geen ongelijk mbt de gratie.
De Democraten willen altijd alles volgens het boekje doen, en de GOP heeft in Trump zn eerste termijn al laten zien dat ze tot alles in staat is en er voor hen zeker geen ongeschreven regels bestaan.

Het enige jammere is nu dat dit nu natuurlijk meteen opgepakt wordt als: ja maar hunnie deden het ook! Dus dat zal nu de opgevoerde reden worden voor de vrijlating van de J6 criminelen, die zitten nu immers "ook dankzij een politiek proces".

In die zin heel jammer dat Biden niet voor het uitbreiden van SCOTUS is gegaan om weer wat liberaal tegenwicht te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb Claude gevraagd om de waarschuwingssignalen van een beginnende autocratie even op een rijtje te zetten:
*knip*
Een checklist vanaf Reagan.

40 jaar planning.

[ Voor 68% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 06:19 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Fase 2: Institutionele verzwakking
- Wijzigen van regels rond rechtersbenoemingen
- Hervormen van kieswet of kiesdistricten

Fase 3: Mediacontrole
- Publieke omroep 'hervormen' (in Amerika speelt de PO een minder dominante rol)
- Regelgeving invoeren tegen 'fake news'

Fase 4: Concentratie van macht
- Noodwetten invoeren voor 'tijdelijke' situaties (alleen lokaal)
- Demonstratierecht inperken voor 'veiligheid' (alleen lokaal)

[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 02-12-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:50:
[...]

Even los van de Trump dynamiek, het is nogal Republikeinse traditie om te vervolgen en na te trappen, juist als er niets op tafel ligt, waarbij het gebruik van georganiseerde misdaad niet geschuwd wordt om Democraten in het gevang te krijgen.

Leuke verkenning, de Democratische gouverneur van Alabama.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martwoutnl schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:58:
[...]

O.b.v. alle artikelen die rondgaan en het aanstellen van mensen die bepaalde zaken wel willen aanpakken denk ik dat Trump van 2e termijn heel anders gaat zijn dan 1e termijn. De wraak-signalen komen teveel langs. Ik verwacht ook wel dat hij snel na aantreden gratie zal gaan verlenen aan mensen rond bestorming. Ik hoop zeer ernaast te zitten...
Zeker juist omdat Trump’s vector niet langer dominant is. Misbruik van macht is daarmee een integrale vereiste bij het reduceren van politiek tot theater en mafia dynamiek.

Er ligt altijd een natuurlijke lijn van transitie -> illiberalisme -> kleptocratie -> autocratie.

Voor de moderne variant, zie de Captured State Rusland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:37:
Fase 3: Mediacontrole
- Publieke omroep 'hervormen' (in Amerika speelt de PO een minder dominante rol)
Project 2025 heeft een sectie over funding intrekken voor NPR en PBS. Wikipedia heeft een korte samenvatting:
It proposes defunding the Corporation for Public Broadcasting, a private, nonprofit corporation that provides funding for the Public Broadcasting System and National Public Radio, as "good policy and good politics." It also entertains the idea of revoking NPR stations' noncommercial status, forcing them to relocate outside the 88-92 range on the FM dial, which could then be taken by religious programming.
Fase 4: Concentratie van macht
- Noodwetten invoeren voor 'tijdelijke' situaties (alleen lokaal)
Trump confirms plan to declare national emergency, use military for mass deportations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

user109731 schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:50:
[...]

Project 2025 heeft een sectie over funding intrekken voor NPR en PBS. Wikipedia heeft een korte samenvatting:

[...]

[...]

Trump confirms plan to declare national emergency, use military for mass deportations
Dat zijn plannen. Het idee van een checklist is dat je de dingen afvinkt die daadwerkelijk gebeurt zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:37:
[...]

Fase 2: Institutionele verzwakking
- Hervormen van kieswet of kiesdistricten
Het hervormen van kieswetten en kiesdistricten kan niet afgevinkt worden? Is dat niet wat de GOP de laatste tientallen jaren juist aan het doen is geweest?

Al die gekke wetten omtrent de stemhokjes en stemlocaties, het niet meer uit mogen delen van water, gerrymandering etc. etc.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

LAD93 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:04:
[...]

Het hervormen van kieswetten en kiesdistricten kan niet afgevinkt worden? Is dat niet wat de GOP de laatste tientallen jaren juist aan het doen is geweest?

Al die gekke wetten omtrent de stemhokjes en stemlocaties, het niet meer uit mogen delen van water, gerrymandering etc. etc.
Ja, bij dat punt twijfelde ik. Lokaal kan hem zeker afvinken. Maar het kan nog veel erger. Volgens mij hebben we het op landelijk niveau nog niet teruggezien. Ik ben benieuwd naar 2028.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mog schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:14:
[...]

Ja, bij dat punt twijfelde ik. Lokaal kan hem zeker afvinken. Maar het kan nog veel erger. Volgens mij hebben we het op landelijk niveau nog niet teruggezien. Ik ben benieuwd naar 2028.
Fair enough. Ik ben ook niet genoeg op de hoogte van federaal vs. lokaal qua kieswetten alsin is er überhaupt iets dat op federaal niveau geregeld wordt wat dat betreft.

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

https://m.youtube.com/@DemocracyDocket/search?query=District

Een link naar het YT-kanaal van Democracy Docket. Zij zetten zich in voor eerlijke verkiezingen in de VS, met nadruk op het tegengaan van gerrymandering en voter suppression.

Het nationale aspect van beïnvloeden van verkiezingen ligt bij het aanspannen van een miljoen valse rechtszaken door de GOP, met als doel om de kiezer te kiezen, per district.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Blijkbaar wil Trump iemand als baas van de FBI hebben die ook lekker gedachtegoed heeft in de bovenkamer: Cash Patel.

YouTube: Trump goes OFF THE DEEP END with stunning move

In dit filmpje zit een stuk interview met hem. Blijkbaar wil hij iedereen vervangen met loyalisten en achter de vijand aan. Dan zien ze later wel of ze ze persoonlijk of strafrechtelijk kunnen vervolgen. En daarmee doelde hij ook op de mensen en media die ervoor hebben gezorgd dat Biden in 2020 de verkiezingen kon stelen 🫣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .Erik.
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-01 15:46
Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar ik vind het persoonlijk bizar dat wanneer Biden een behoorlijk ruime gratie geeft wat op die manier nog niet eerder is gedaan, het gelijk weer over Trump gaat in media zoals Joop, dat laat denk ik mooi zien wat voor een rookgordijn er word opgetrokken elke keer wanneer de "Linksere" kant iets verkeerd doet.

Dat het enigzins hypocriet is a la, maar om daar dan alle aandacht als een soort bliksemafleider heen te leiden vind ik bizar.

https://www.bnnvara.nl/jo...ocriet-trump-weer-laaiend
https://www.bbc.com/news/articles/cjwl3venz39o

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
.Erik. schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:06:
Dat het enigzins hypocriet is a la, maar om daar dan alle aandacht als een soort bliksemafleider heen te leiden vind ik bizar.
Nee, dat vind ik helemaal niet. Het vuile spel van Trump is maanden lang vele malen erger geweest, en hij heeft voor zichzelf een pardon geregeld voor veel ernstiger misdaden terwijl de democraten al die tijd netjes volgens de regels hebben geprobeerd te spelen. Dat in zo'n ongelijk landschap waar één partij met elke mogelijke misdaad wegkomt, Biden op de valreep nog even goed voor z'n zoon zorgt vind ik 100% begrijpelijk. Mensen die nu met het vingertje aan het wijzen zijn naar Biden vind ik zelf extreem hypocriet. Waar waren al die mensen toen Trump zorgde dat de aanklachten tegen hem kwamen te vervallen? Die gast had al lang en breed in het gevang moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Erik.
Avalaxy schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:16:
[...]

Nee, dat vind ik helemaal niet. Het vuile spel van Trump is maanden lang vele malen erger geweest, en hij heeft voor zichzelf een pardon geregeld voor veel ernstiger misdaden terwijl de democraten al die tijd netjes volgens de regels hebben geprobeerd te spelen. Dat in zo'n ongelijk landschap waar één partij met elke mogelijke misdaad wegkomt, Biden op de valreep nog even goed voor z'n zoon zorgt vind ik 100% begrijpelijk. Mensen die nu met het vingertje aan het wijzen zijn naar Biden vind ik zelf extreem hypocriet. Waar waren al die mensen toen Trump zorgde dat de aanklachten tegen hem kwamen te vervallen? Die gast had al lang en breed in het gevang moeten zitten.
Dit is natuurlijk wel behoorlijk selectief, omdat jij klaarblijkelijk vind dat Trump aan vals spel heeft gedaan, is een uitzonderlijke gratie voor elke misdaad opeens gerechtvaardigd? Trump heeft zichzelf zover ik kon vinden geen pardon gegeven, en ik heb jou ook niet met bronnen zien komen.

“I said, ‘The last thing I’d ever do is give myself a pardon,’” the former president said.
https://edition.cnn.com/2...d-trump-pardon/index.html

Dit geeft mij een beetje de "Ja maar" vibe, en dit vind ik behoorlijk hypocriet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
.Erik. schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:06:
Ik weet niet of anderen dit ook hebben, maar ik vind het persoonlijk bizar dat wanneer Biden een behoorlijk ruime gratie geeft wat op die manier nog niet eerder is gedaan, het gelijk weer over Trump gaat in media zoals Joop, dat laat denk ik mooi zien wat voor een rookgordijn er word opgetrokken elke keer wanneer de "Linksere" kant iets verkeerd doet.

https://www.bnnvara.nl/jo...ocriet-trump-weer-laaiend
https://www.bbc.com/news/articles/cjwl3venz39o
Ik vermoed dat Biden dit heeft gedaan zodat zijn zoon onder de aankomende regering niet meer lastig gevallen kan worden. Hunter Biden is namelijk al meerdere malen schaamteloos beschuldigd en beschadigd met allerlei halve waarheden en leugens. Daar waar Trump het heeft over een heksenjacht was dit overduidelijk het geval bij Hunter Biden. Burisma, laptops, corruptie en meer, nergens is er ooit sluitend bewijs geweest en veelvuldig wel aantijgingen ontkracht. Dat kun je bijvoorbeeld niet zeggen van Trump in zijn vele rechtszaken.

Btw Joop is nou niet echt hele objectieve media, zeker niet als je de specifieke opinie stukken erbij pakt. Opinie stukken zijn overigens vrijwel altijd op gericht om prikkels te veroorzaken, zodat je je mening erover kunt vormen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-10 22:32

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik snap de beslissing wel. Al die media-aandacht was eigenlijk sowieso al irrelevant aangezien Hunter geen rol in de regering heeft gespeeld of dat zal doen. Hunter Biden had de pech om de zoon van een democratische president te zijn. Het beschadigen van Joe Biden was het doel van de vervolging van Hunter, iemand met een andere familie was met dezelfde strafbare feiten nooit zo zwaar bestraft. Om iemand met een ernstig verslavingsverleden jaren in de gevangenis stoppen is al erg riskant en dat is nog los van de verwachting dat het Trump regime hem het leven zuur zou maken puur als vergelding naar Joe Biden toe.

Dit is een wezenlijk verschil met Trump, die verleent een pardon puur als vriendendienst of als beloning voor loyaliteit naar hem als persoon. En hij geeft dergelijke figuren doodleuk weer een hoge positie.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

.Erik. schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:29:
[...]

Dit is natuurlijk wel behoorlijk selectief, omdat jij klaarblijkelijk vind dat Trump aan vals spel heeft gedaan, is een uitzonderlijke gratie voor elke misdaad opeens gerechtvaardigd? Trump heeft zichzelf zover ik kon vinden geen pardon gegeven, en ik heb jou ook niet met bronnen zien komen.
Trump heeft familielid papa Jared een pardon gegeven, welke heel wat ernstigere misdaden heeft begaan dan Hunter.

Biden snapt wel dat hij een bothsides creeert, maar uiteindelijk komt het elke keer weer op een 'one side is not like the other'. Trump heeft duizenden terechte rechtszaken aan zijn broek gehad en heeft allerlei loyalisten een pardon gegeven welke bewezen misdaden hebben begaan. Dat is vele gradaties verder dan wat presidenten normaal deden (hash-gebruikers enzo pardons geven).

Misschien moeten we eens stoppen met relatief kleine dingen van de democraten gelijk te stellen aan de massale gekheid die bij de GOP plaats vindt. Het komt zo raar over.

Hij gaat straks gewelddadige coupe-plegers een pardon geven. Mensen die politieagenten PTST hebben bezorgd, op politie heeft ingeslagen en op zoek waren naar senatoren om ze te lynchen worden gelijkgesteld aan de zoon van een president die een paar boeboe's heeft begaan waar normale burgers niet eens voor vervolgd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 02-12-2024 18:00 ]

Dit dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 20:49
Ter verduidelijking waar Hunter vrijstelling voor heeft gekregen.

Hunter Biden is schuldig bevonden aan misdrijven gerelateerd aan de overtreding van de Amerikaanse wapenwet:

1. Liegen tegen een wapenhandelaar.
Hij gaf valse informatie over zijn drugsgebruik bij het aanschaffen van een revolver in 2018.
2. Valsheid in geschrifte
Dit betreft het invullen van onjuiste informatie op het wapenaanvraagformulier.
3. Illegaal bezit van een wapen
Hij bezat het wapen gedurende 11 dagen terwijl hij onder invloed van drugs was.

Verder heeft hij onlangs schuld bekend in de belastingzaak tegen hem voor het niet betalen van ongeveer 1.4 miljoen dollar aan belastingen tussen 2016 en 2019.

Acties:
  • +15 Henk 'm!
1. Literally Fascist Mafia.
2. OMG Hunter Biden.

Werkelijk mensen, kom op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 14:11

Trump dreigt BRICS-landen met heffing van 100 procent, ‘best heftig’

BRICS-landen die proberen de dollar als belangrijkste sleutelvaluta te ondermijnen kunnen importheffingen van 100 procent tegemoet zien. Met dat dreigement probeert Donald Trump de dollar te beschermen. 'Hij gaat niet tolereren dat andere landen aan die hegemonie van de dollar gaan tornen', zegt BNR's huiseconoom Han de Jong. 'Dit is wel heftig.'
https://www.bnr.nl/nieuws...n-100-procent-best-heftig

De eerste bedreigingen zijn de deur uitgestuurd. Verwacht dat dit averrechts gaat werken.Steeds meer Afrikaanse landen en landen uit het Midden-Oosten zullen zich aansluiten bij het BRICS.

https://www.bbc.com/news/world-66525474

https://apnews.com/articl...23d91bf520846b28ffeacef80

Biden probeert nog een een tour door Angola te doen. Maar dat is veels te laat zeker als je kijkt wat China gaat en heeft geinvesteerd in Noord Afrika en Oost Afrika. Verwacht dat Trump Afrika compleet gaat negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
polli_ schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:25:

Trump dreigt BRICS-landen met heffing van 100 procent, ‘best heftig’

[...]

https://www.bnr.nl/nieuws...n-100-procent-best-heftig

De eerste bedreigingen zijn de deur uitgestuurd. Verwacht dat dit averrechts gaat werken.Steeds meer Afrikaanse landen en landen uit het Midden-Oosten zullen zich aansluiten bij het BRICS.

https://www.bbc.com/news/world-66525474

https://apnews.com/articl...23d91bf520846b28ffeacef80

Biden probeert nog een een tour door Angola te doen. Maar dat is veels te laat zeker als je kijkt wat China gaat en heeft geinvesteerd in Noord Afrika en Oost Afrika. Verwacht dat Trump Afrika compleet gaat negeren.
Betere titel was geweest: Trump dreigt eigen burgers te laten betalen voor tarifering BRICS landen. En ja, voor ons in Europa is dit nogal relevant, want zo gaan nogal wat grondstoffenreservoirs nóg harder, zelfs zonder Wagner drama, naar door Transnational Organized Crime captured states en autocratische landen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Opmerkelijk stukje leesvoer in The Atlantic, waar de auteur zelf nog worstelt met hoe & wat, waar echter wel iets op tafel komt waar niemand omheen kan:
Journalists will have a special challenge in the era of the Trump Reaction. We’re living in a world where facts instantly perish upon contact with human minds. Local news is disappearing, and a much-depleted national press can barely compete with the media platforms of billionaires who control users algorithmically, with an endless stream of conspiracy theories and deepfakes.
The internet, which promised to give everyone information and a voice, has consolidated in just a few hands the power to destroy the very notion of objective truth. “Legacy journalism is dead,” Musk crowed on his own X in the week before the election.
Instead of chasing phantoms on social media, journalists would make better use of our dwindling resources, and perhaps regain some of the public’s trust, by doing what we’ve done in every age: expose the lies and graft of oligarchs and plutocrats, and tell the stories of people who can’t speak for themselves.
En dan moet het opgemerkt worden, die mensen die niet langer voor zich zelf kunnen spreken, dat zijn niet de armen. De lijnen zijn opgeschoven, consistent. De burger kan niet langer voor zich zelf spreken. Van werknemer tot ondernemer. Die burger.

Als terzijde, voor wie zich nog afvraagt waarom rechts-conservatief in de VS zo'n singuliere focus heeft ontwikkeld op marge en niche topics, sinds de dagen van Paul Weyrich toen de zeloten zich geconfronteerd zagen met het belasting moeten gaan betalen ... hoe breek je de cultuur-maatschappelijke associaties tussen burger en politieke behartiging?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibbLCtsIRBs1lu2ZeuzLgAfndwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpXar6Noytgc4YFanevmgflU.jpg?f=fotoalbum_large

En als je dan geen toegang hebt tot grote bepalende media om je eigen verhaal te kunnen bepalen ... voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog even terug in de tijd, naar Maart 2023: Are the feds ignoring Trump allies’ multi-state effort to access election systems? Experts raise alarms for 2024.

Blijft opmerkelijk, wanneer je de county / district lijsten naast de primaire focus van Tech Bro initiatieve legt voor geodemografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Erik.
Virtuozzo schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:14:
1. Literally Fascist Mafia.
2. OMG Hunter Biden.

Werkelijk mensen, kom op.
Dat ben jij van mening, prima.

Dat betekent niet dat wij niks mogen bespreken, dit is een beetje een geval van "Mijn mening is de waarheid, wat jullie bespreken doet er niet toe"

Beetje een wrange manier van een open gesprek voeren lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Erik.
Virtuozzo schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:41:
Opmerkelijk stukje leesvoer in The Atlantic, waar de auteur zelf nog worstelt met hoe & wat, waar echter wel iets op tafel komt waar niemand omheen kan:

[...]

[...]

[...]

En dan moet het opgemerkt worden, die mensen die niet langer voor zich zelf kunnen spreken, dat zijn niet de armen. De lijnen zijn opgeschoven, consistent. De burger kan niet langer voor zich zelf spreken. Van werknemer tot ondernemer. Die burger.

Als terzijde, voor wie zich nog afvraagt waarom rechts-conservatief in de VS zo'n singuliere focus heeft ontwikkeld op marge en niche topics, sinds de dagen van Paul Weyrich toen de zeloten zich geconfronteerd zagen met het belasting moeten gaan betalen ... hoe breek je de cultuur-maatschappelijke associaties tussen burger en politieke behartiging?

[Afbeelding]

En als je dan geen toegang hebt tot grote bepalende media om je eigen verhaal te kunnen bepalen ... voila.
Mensen associëren de democraten steeds minder met de "Working class" idd, wat je grafiek ook laat zien. Ik denk dat ze zich dit op zichzelf hebben geroepen door meer aandacht te besteden aan de hele "liberale" topics waar niet iedereen zich (geheel) in kan vinden zoals immigratie en Lgbtq etc.

De fusiepartij die we nu hier hebben is daar een mooi parallel van denk ik.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
.Erik. schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:48:
[...]

Dat ben jij van mening, prima.

Dat betekent niet dat wij niks mogen bespreken, dit is een beetje een geval van "Mijn mening is de waarheid, wat jullie bespreken doet er niet toe"

Beetje een wrange manier van een open gesprek voeren lijkt mij....
Dat soort projecteren voegt niets toe, het is puur dat projecteren.

Terug serieus, kom op. Misschien ben ik ietwat hard, maar dit is *knip*onnodig en reductionisme ten top.

Willen we het écht gaan vergelijken? Serieus? Echt?

Prima.

Trump ging mateloos tekeer met pardons voor hele series criminelen, brokers, fixers, spionnen en nog meer gestoorde dossiers. Zelfs tot aan zijn laatste uren in de stoel aan toe.

Prachtig / pijnlijk voorbeeld. Hij gaf een pardon aan Jonathan Pollard. Veroordeeld spion voor Israël. Die vloog vervolgens met het privé vliegtuig van de megadonor Sheldon Adelson naar Israël, waar hij verwelkomd werd door Bibi Netanyahu en Papa Kushner.

Alle gekheid op een stokje.

Biden geeft een pardon aan een zoon na jaren en jaren aan vervolging en gefixeerd & opgeklopt juridisch drama volledig voorbij gaande aan de kern van de zaak.
Trump geeft hele reeksen pardons aan actoren van Transnationaal Georganiseerde Misdaad, Geopolitieke Tegenstanders, Transnationale Netwerkcorruptie - en daar houdt het nog niet eens mee op.

Nee. Er is van alles over te zeggen, het pardon van Hunter Biden. Maar gaan we ons daarbij puur fixeren op de narratieven opgeklopt bij Republikeinse tradities van natrappen binnen context van kleptocratie en de weg naar autoritarisme?

Of zetten we het in een breder perspectief, in vol besef dat in tijden van cycli van autoritarisme het enige tegengif dat van Big Picture Perspective is.

Prima, projecteer maar raak, maar ik stel dan wel vragen wanneer mensen zich fixeren in detail. Want dat gaat daar volledig tegen in.

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 07:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
.Erik. schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:57:
[...]

Mensen associëren de democraten steeds minder met de "Working class" idd, wat je grafiek ook laat zien. Ik denk dat ze zich dit op zichzelf hebben geroepen door meer aandacht te besteden aan de hele "liberale" topics waar niet iedereen zich (geheel) in kan vinden zoals immigratie en Lgbtq etc.

De fusiepartij die we nu hier hebben is daar een mooi parallel van denk ik.
Nee dus. Je hebt misschien de afgelopen twee maanden in het topic gemist, maar er zijn tafels vol aan dossiers voorbij gekomen met onderbouwing dat de Democraten geen enkele beheersing hebben gehad over topics, talking points, narratieven en zelfs maar de packaging van het eigen verhaal - tot en met het punt waarop men op gegeven moment zich maar op local events ging concentreren en niet langer het D.C. Press Corps volgde, want men kreeg geen voet aan de grond voor het eigen verhaal.

En dat is een trend dynamiek die al meer dan veertig jaar consistent cumulatief is.

But OMG LGBTQ+etcetera!

Dit is waarom het spook van Cancel Culture in het leven is geroepen. Dit is waarom door Republikeinse megadonoren betaalde PR bureaus niche topics in Pink Slime distributie tot primaire topics gemaakt hebben. Dit is waarom al voor de tegenwoordige varianten criminele en pedofiele pastoors abortus als niche topic projecteerden want ze wilden geen belasting betalen met hun predikers en megachurches.

Wat we hier zien is effectief een toepassing van victim blaming. De primaire mechanismen? Projectie, prikkel en accusation in a mirror. Ach ja, waar kennen we die strategie ook al weer van in de geschiedenisboeken ....

Zeker, de Democraten zijn naïef geweest. Net als het gros van het land zelf, en ook wij allemaal hier. Met het volharden in het idee / het geloof dat het in de VS om een conforme politieke arena ging waar alle actoren en organisaties volledig conform waren en het bestel deden onderschrijven.

Nou? Nee dus. Veertig jaar consistente agenda, consistente toepassing van investeringen voor een machine van perceptie management. Maar goed, we gaan het op het konto van de Democraten schuiven.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 02-12-2024 23:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Als terzijde, dan nog maar iets om op tafel te leggen ...
Major media outlets obsessed with banana, ignore Sun's payment to Trump.
Yup. De banaan was een afleidingsmanoeuvre. En waar ging het over in de media? Yup. De banaan.

Het is steeds eenvoudiger om narratief te projecteren en perceptie naar de hand te zetten. We zouden er wel eens wat meer over na mogen denken tegenwoordig.
A Chinese national, charged with fraud by the SEC, just sent Donald Trump $18 million
De banaan was goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ach, wat Scooter Libby had gedaan was veel en veel en veel ernstiger en schadelijker (Valerie Plame had makkelijk dood kunnen zijn als gevolg), en die heeft ook 'gratie' (technisch gezien: commuting the sentence) gekregen. Nou kun je dat een whataboutism vinden, feit is wel dat de Reps dit stukken ernstiger doen, zoals bijvoorbeeld het voorbeeld van Libby. Is het netjes wat Biden heeft gedaan? Het heeft de schijn van nepotisme, dus ik zou het op die grond afraden, want ik ben daar principieel op tegen op statelijk niveau. Maar de tegenpartij doet dit constant, op een nog veel grotere schaal. Hoor je nauwelijks iets over in de media.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:13:

Yup. De banaan was een afleidingsmanoeuvre. En waar ging het over in de media? Yup. De banaan.

De banaan was goedkoop.
De banaan is een publiciteitsstunt, die nog goedkoop is ook. Immers cryptocurrency is gebakken lucht. Voor een deel van de opbrengt van deze gebakken lucht kocht meneer een banaan van 6 miljoen USD. Wat hij met de rest van de opbrengst heeft gedaan hebben we het vervolgens niet over.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerie schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:14:
Ach, wat Scooter Libby had gedaan was veel en veel en veel ernstiger en schadelijker (Valerie Plame had makkelijk dood kunnen zijn als gevolg), en die heeft ook 'gratie' (technisch gezien: commuting the sentence) gekregen. Nou kun je dat een whataboutism vinden, feit is wel dat de Reps dit stukken ernstiger doen, zoals bijvoorbeeld het voorbeeld van Libby. Is het netjes wat Biden heeft gedaan? Het heeft de schijn van nepotisme, dus ik zou het op die grond afraden, want ik ben daar principieel op tegen op statelijk niveau. Maar de tegenpartij doet dit constant, op een nog veel grotere schaal. Hoor je nauwelijks iets over in de media.
De rauwe ironie is dat in termen van sociaal-psychologisch conflict management, en dat is helaas een van de pijlers van de strategieën toegepast de afgelopen veertig jaar door zeloten, corporatisten en Republikeinen, het een handeling is die effect gaat ressorteren op de Republikeinse dynamica. En dat gaat de moeite waard zijn om in de gaten te houden, niet de media narratieven van de Beltway "journalist"- Quislings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerie schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:16:
[...]

De banaan is een publiciteitsstunt, die nog goedkoop is ook. Immers cryptocurrency is gebakken lucht. Voor een deel van de opbrengt van deze gebakken lucht kocht meneer een banaan van 6 miljoen USD. Wat hij met de rest van de opbrengst heeft gedaan hebben we het vervolgens niet over.
Yup. Ironie ten top.

Bloedserieus, menige redacteur mag zich diep, diep schamen. Het is een van de meest simpele en meest gekende stunts van PR. En men liep er over de volledige linie mee weg.

Terwijl het er nota bene zo ontzettend dik op lag, zelfs in de Feeds, want, SEC notices. FinCen Notice. DoJ Notice. Maar ja. Banaan!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als die Hunter daadwerkelijk alleen een wapendocument verkeerd heeft ingevuld en daarvoor de bak in draaide, dan vraag ik mij af waarom het Congress zoveel hoorzittingen hierover organiseerde:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.dailydot.com/2023/07/Screenshot-2023-07-19-at-4.32.16-PM.png?auto=compress&fm=png
he House of Representatives on Wednesday heard testimony from a long-touted IRS whistleblower who claimed he had proof of misconduct regarding the government’s investigation into Hunter Biden’s illicit tax dealings, which he recently pled guilty to. But it devolved into a public airing of a Hunter Biden dick pic.
Het is allang niet meer te goeder trouw discussiëren als je de vervolging van Hunter niet als politiek gemotiveerd ziet en de straf in geen verhouding staat voor het misdrijf, zeker niet in een land waar regelmatig een kleuterklas overhoop geschoten wordt.

Dat Biden zich correcter dan correct moet opstellen voor een partij die geen probleem heeft met zowel bogusvervolgingen alsmede de eigen misdaden los laat lopen (rapport over Gaetz al gezien?) slaat nergens meer op. En de critici zullen wederom hun mond houden als Trump zichzelf en de 6-Januari-meute een pardon verleend. Of erger, zeggen dat Biden ermee begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Erik.
Virtuozzo schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:58:
[...]

Dat soort projecteren voegt niets toe, het is puur dat projecteren.

Terug serieus, kom op. Misschien ben ik ietwat hard, maar dit is een discussie van kleutergedrag en reductionisme ten top.

Willen we het écht gaan vergelijken? Serieus? Echt?

Prima.

Trump ging mateloos tekeer met pardons voor hele series criminelen, brokers, fixers, spionnen en nog meer gestoorde dossiers. Zelfs tot aan zijn laatste uren in de stoel aan toe.

Prachtig / pijnlijk voorbeeld. Hij gaf een pardon aan Jonathan Pollard. Veroordeeld spion voor Israël. Die vloog vervolgens met het privé vliegtuig van de megadonor Sheldon Adelson naar Israël, waar hij verwelkomd werd door Bibi Netanyahu en Papa Kushner.

Alle gekheid op een stokje.

Biden geeft een pardon aan een zoon na jaren en jaren aan vervolging en gefixeerd & opgeklopt juridisch drama volledig voorbij gaande aan de kern van de zaak.
Trump geeft hele reeksen pardons aan actoren van Transnationaal Georganiseerde Misdaad, Geopolitieke Tegenstanders, Transnationale Netwerkcorruptie - en daar houdt het nog niet eens mee op.

Nee. Er is van alles over te zeggen, het pardon van Hunter Biden. Maar gaan we ons daarbij puur fixeren op de narratieven opgeklopt bij Republikeinse tradities van natrappen binnen context van kleptocratie en de weg naar autoritarisme?

Of zetten we het in een breder perspectief, in vol besef dat in tijden van cycli van autoritarisme het enige tegengif dat van Big Picture Perspective is.

Prima, projecteer maar raak, maar ik stel dan wel vragen wanneer mensen zich fixeren in detail. Want dat gaat daar volledig tegen in.
Heb ik gezegd dat Trump onschuldig is? Nee dus.

*knip* een TR aanmaken volstaat

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 20:49
Delerium schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:40:
Als die Hunter daadwerkelijk alleen een wapendocument verkeerd heeft ingevuld en daarvoor de bak in draaide, dan vraag ik mij af waarom het Congress zoveel hoorzittingen hierover organiseerde:

[Afbeelding]

[...]

Het is allang niet meer te goeder trouw discussiëren als je de vervolging van Hunter niet als politiek gemotiveerd ziet en de straf in geen verhouding staat voor het misdrijf, zeker niet in een land waar regelmatig een kleuterklas overhoop geschoten wordt.

Dat Biden zich correcter dan correct moet opstellen voor een partij die geen probleem heeft met zowel bogusvervolgingen alsmede de eigen misdaden los laat lopen (rapport over Gaetz al gezien?) slaat nergens meer op. En de critici zullen wederom hun mond houden als Trump zichzelf en de 6-Januari-meute een pardon verleend. Of erger, zeggen dat Biden ermee begonnen is.
Het was mogelijk wel meer, maar zal niet verder uitgezocht worden in de tijdsperiode van 2014 - 2024 december, omdat die hiervan is vrijgesteld.

De zaken die ik eerder had gepost konden resulteren in een maximale straf van 42 jaar, hoewel de kans op het ontvangen van de maximale straf voor beide zaken erg klein is gezien precedenten en strafmaatpraktijken.

Wel kan je stellen dat Hunter er goed vanaf is gekomen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
.Erik. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 00:11:
[...]

*knip*
Wat voor positiefs en wat voor vooruitgang voor de maatschappij brengt jouw manier van doen denk je? Ik bedoel zo hameren op iets kleins. (Is enkel mijn mening, als de andere kant integer, fatsoenlijk speelde kon ik het zwaarder opvatten)

Oke, Biden gaf zijn zoon een pardon. Iets dat veel vaker gebeurd. Heel erg? Wat was zo erg dat dat het een schande maakt? De hetse, hoe Hunter als bliksemafleider word misbruikt, de wraak instelling, de massale leugens en ophitserij. Je denkt dat daar een eerlijk proces op hem zit te wachten?

Ben je ook zo kritisch op de andere partij? Zo ja, wat vind je daar niet door de beugel kunnen? Zo nee, waarom niet?

Wat maakt dat je er zo dik op zit?

Ik begrijp de hypocritie op de hypocritie niet zo goed en vraag me dit allemaal eerlijk af.

Nja misschien snap ik het wel en is het de jarenlange propaganda, sociale bubbels en ophitserij die verblindend maakt. Dit gebeurd aan alle kanten maar aan 1kant tot in het extreme (zie bv Brexit en hoe dat uitpakte voor het gewone volk) Allemaal afleiding voor de oppervlakte zodat daaronder de serieuze foute dingen gedaan kunnen worden. Divide and conquer. Maar liever hoor ik dat ik het fout heb.

Of is het enkel dat je vind en wil horen, dat was niet netjes van Biden? Zonder verder gedoe over de andere kant. Kan en mag, maar je wou een open gesprek. Maar wat vind je er zelf van, hoe zwaar vind je het een probleem van Biden of voor de maatschappij?

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 07:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Mutatie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 00:39:
[...]

Wat voor positiefs en wat voor vooruitgang voor de maatschappij brengt jouw manier van doen denk je? Ik bedoel zo hameren op iets kleins. (Is enkel mijn mening)

Oke, Biden gaf zijn zoon een pardon. Iets dat veel vaker gebeurd. Heel erg? Wat was zo erg dat dat het een schande maakt? De hetse, hoe Hunter als bliksemafleider word misbruikt, de wraak instelling, de massale leugens en ophitserij. Je denkt dat daar een eerlijk proces op hem zit te wachten?

Ben je ook zo kritisch op de andere partij? Zo ja, wat vind je daar niet door de beugel kunnen? Zo nee, waarom niet?

Wat maakt dat je er zo dik op zit?

Ik begrijp de hypocritie op de hypocritie niet zo goed en vraag me dit allemaal eerlijk af.

Nja misschien snap ik het wel en is het de jarenlange propaganda, sociale bubbels en ophitserij die verblindend maakt. Dit gebeurd aan alle kanten maar aan 1kant tot in het extreme (zie bv Brexit en hoe dat uitpakte voor het gewone volk) Allemaal afleiding voor de oppervlakte zodat daaronder de serieuze foute dingen gedaan kunnen worden. Divide and conquer. Maar liever hoor ik dat ik het fout heb.

Of is het enkel dat je vind en wil horen, dat was niet netjes van Biden? Zonder verder gedoe over de andere kant. Kan en mag. Maar wat vind je er zelf van, hoe zwaar vind je het een probleem van Biden of voor de maatschappij?
Het is dezelfde BS over de oorlogsmisdaden die Oekraïne zou plegen. Er is in dat conflict één partij de agressor, en die partij pleegt aan de lopende band oorlogsmisdaden. Nu ook weer Russische luchtmacht in Syrië ziekenhuizen gebombardeerd.

Zo ook hier. Er is een club die aan de lopende band aan nepotisme doet, en die moreel failliet is. Dat is niet het kamp Biden.

Ik denk trouwens dat Biden het ook heeft gedaan op afraden van de Dems. Zo van lange neus ik doe het toch. Dit omdat diverse prominenten binnen de partij Biden niet liggen n.a.v. de druk om af te treden als kandidaat.

Het is net zoiets als zeggen NATO begaat oorlogsmisdaden want Chinese consulaat in Belgrado gebombardeerd. Terwijl dat een uitzondering was, en een fout.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 03-12-2024 00:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:10

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.Erik. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 00:11:
[...]

*knip*
Je mist het punt. Hunter is klein bier. Het is alsof je van een politieke mug een olifant maakt.

[ Voor 41% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 07:22 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Erik.
DevWouter schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 03:14:
[...]

Je mist het punt. Hunter is klein bier. Het is alsof je van een politieke mug een olifant maakt.
Het betekent niet dat je het er niet over mag hebben, dat er van een mug een olifant word gemaakt is verder jouw mening, zo staat niet iedereen erin.
DevWouter schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 03:14:
[...]

Het betekent niet dat je het er niet over mag hebben, dat er van een mug een olifant word gemaakt is verder jouw mening, zo staat niet iedereen erin.

niet suggereren, dat leidt tot speculatie, en dat is het laatste wat w hier nodig hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door teacup op 03-12-2024 19:32 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:24
.Erik. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 03:36:
[...]

Daarnaast is 10 jaar aan volledige immuniteit voor elke bekende en niet bekende begane misdaad niet niks...
Het punt bij discussie is dat je je mening onderbouwd met feiten, zeker hier op dit forum. Door meerdere hier ben je heel nadrukkelijk op feiten gewezen. Het enige wat je hier doet is het oplepelen van republikeinse MAGA talking points en feiten afdoen als meningen. Daar gaat een discussie hier voeren niet goed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Erik.
Miki schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 04:49:
[...]

Het punt bij discussie is dat je je mening onderbouwd met feiten, zeker hier op dit forum. Door meerdere hier ben je heel nadrukkelijk op feiten gewezen. Het enige wat je hier doet is het oplepelen van republikeinse MAGA talkingpoints en feiten afdoen als meningen. Daar gaat een discussie hier voeren niet goed op.
*knip* niet het topic in geheel aanspreken

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 03-12-2024 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Virtuozzo schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:13:
Als terzijde, dan nog maar iets om op tafel te leggen ...
[...]

Het is steeds eenvoudiger om narratief te projecteren en perceptie naar de hand te zetten. We zouden er wel eens wat meer over na mogen denken tegenwoordig.
[...]
De banaan was goedkoop.
Ah, interessant.

Ik heb een paar Republikeinse vrienden op Facebook (uit de tijd dat ik regelmatig in DC kwam, we jong waren, de stad in gingen en shots dronken) die in de politiek zijn blijven hangen (lobbyisten, kortom). Ik blijf die volgen omdat het me interessante inzichten geeft in de Republikeinse bubble; regelmatig zie je hoe de "talking points" van bovenaf, via surrogates, aan alle kanten via media op mensen afgeschoten worden, en die herhalen dat -- want het klinkt plausibel genoeg. Vaak is het even zoeken en terug redeneren om uit te vinden waar het vandaan komt, en waarom.

Waarom ze het plotseling over die banaan hadden begreep ik al niet. Oud verhaal (de banaan is ook al een keer opgegeten door een performance artist). So? Maar nu valt het kwartje ;)

(Overigens heb ik nog veel meer Democratische vrienden, maar die posten relatief saaie en degelijke politieke dingen waar ik het meestal moeilijk mee oneens kan zijn.)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Hunter Biden komt bij de commissie

GOP wil getuigenis van Hunter Biden, hij komt, GOP zegt 'nee, alleen achter gesloten deuren'

Het doel: voorkomen sat de waarheid aan het licht komt, Hunter Biden's woorden verdraaien zodat het in de media een 'hij zegt, wij zeggen' spel blijft.

'Bewijs' over Hunter Biden

Het bewijs waar de GOP mee schermt was al langer tijd ontkracht, en ze blijven ermee doorgaan.

Jan6-commissie

De man die leiding heeft over de commissie waarmee hij achter Hunter Biden is aan gegaan weigerde zelf vragen van de Jan6 commissie te beantwoorden (zeuren over oneerlijkheid). In het kort: Hunter Biden is een MAGA talking point, en een van de vuilste acties van MAGA die ze hebben ingezet.

Dit zijn allemaal links van meer dan 9 maanden geleden (Jan6 commissie was van 2 jaar geleden), en tonen goed aan hoe Hunter Biden een heksenjacht kreeg van mensen die zelf alles doen om aan de wet te ontsnappen. Dit is allemaal informatie die je zelf kan vinden, die besproken is in het topics van de VS-politiek.

Achter alle bronnen aangaan, over alles wat GOP/MAGA uitvreten is onmogelijk voor dit moment. Dit zijn 3 in (voorzichtige schatting) 4000 links die ik zou kunnen pakken op legio onderwerpen. Neem het topic van de VS-politiek maar door, kijk maar naar de videos van MeidasTouch (of Tennesee Brando of Texas Paul), de videos van Farron Balanced, Beau of the Fifth column (nu hernoemd naar Belle of the Ranch), of Brian Tyler Cohen. Zij komen allemaal met een duidelijke uiteenzetting over de totale asymmetrie van de politiek in de VS. Als je het over Bias hebt, met deze informatie zou toch echt duidelijk moeten worden dat de Bias als jaren en jaren in het voordeel is van Trump en co.

Tenslotte nog een naam. Zoek op YouTube naar Glenn Kirchner. Een voormalig aanklager die de zaken rondom Trump in detail behandelt. Dit zijn bronnen die we in de afgelopen jaren veelvuldig hebben gebruikt, dus we hebben ze nog vers in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:10
FunkyTrip schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:58:
[...]

zoon van een president die een paar boeboe's heeft begaan waar normale burgers niet eens voor vervolgd worden.
Leg dat maar uit aan de ouders waar van de kinderen jaren lang de bak in gaan als ze voor de derde keer nat gaan in Amerika dat is toch de essentie van het verhaal

Los van het politiek geneuzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik zag elders ergens een opmerkingen dat Fox News maar een kleine 2 miljoen kijkers zou hebben. Die cijfers lljken te kloppen, voor cable viewers. Daar ons 8 uur journaal al 1.5 miljoen kijkers trekt, op 18 miljoen inwoners (tegen 345 in de VS) is duidelijk dat die cijfers niet direct te vergelijken zijn. Ook als je het aantal kabelaansluitingen meeneemt (~70 miljoen) is het niet bijzonder hoog, voor mijn gevoel.

Uiteraard is er meer dan enkel Fox News (talk radio bijvoorbeeld), maar Fox is wel het boegbeeld van media invloed in deze context, dus ik zou hogere cijfers verwacht hebben. Wat mis ik hier? Zijn het kanalen die wij Fox zouden noemen (lokaal, rebroadcast over ether, enz) maar hier niet meegenomen worden? Overschat ik de aantallen huiskamers waar het aanstaat?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 05:59:

GOP wil getuigenis van Hunter Biden, hij komt, GOP zegt 'nee, alleen achter gesloten deuren'

Het doel: voorkomen sat de waarheid aan het licht komt, Hunter Biden's woorden verdraaien zodat het in de media een 'hij zegt, wij zeggen' spel blijft.

Het bewijs waar de GOP mee schermt was al langer tijd ontkracht, en ze blijven ermee doorgaan.

Jan6-commissie

De man die leiding heeft over de commissie waarmee hij achter Hunter Biden is aan gegaan weigerde zelf vragen van de Jan6 commissie te beantwoorden (zeuren over oneerlijkheid). In het kort: Hunter Biden is een MAGA talking point, en een van de vuilste acties van MAGA die ze hebben ingezet.

Dit zijn allemaal links van meer dan 9 maanden geleden (Jan6 commissie was van 2 jaar geleden), en tonen goed aan hoe Hunter Biden een heksenjacht kreeg van mensen die zelf alles doen om aan de wet te ontsnappen. Dit is allemaal informatie die je zelf kan vinden, die besproken is in het topics van de VS-politiek.

Achter alle bronnen aangaan, over alles wat GOP/MAGA uitvreten is onmogelijk voor dit moment. Dit zijn 3 in (voorzichtige schatting) 4000 links die ik zou kunnen pakken op legio onderwerpen. Neem het topic van de VS-politiek maar door, kijk maar naar de videos van MeidasTouch (of Tennesee Brando of Texas Paul), de videos van Farron Balanced, Beau of the Fifth column (nu hernoemd naar Belle of the Ranch), of Brian Tyler Cohen. Zij komen allemaal met een duidelijke uiteenzetting over de totale asymmetrie van de politiek in de VS. Als je het over Bias hebt, met deze informatie zou toch echt duidelijk moeten worden dat de Bias als jaren en jaren in het voordeel is van Trump en co.

Tenslotte nog een naam. Zoek op YouTube naar Glenn Kirchner. Een voormalig aanklager die de zaken rondom Trump in detail behandelt. Dit zijn bronnen die we in de afgelopen jaren veelvuldig hebben gebruikt, dus we hebben ze nog vers in het geheugen.
Ik denk dat ze zich hier van bewust zijn bij de Dems.

De vraag is meer: wil je dan zoiemand gratie verlenen, of zeg je collateral damage? Want door hem gratie te verlenen, ontstaat er ruimte voor bepaalde talking points. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat by design is vanuit GOP.

Laat ik het zo zeggen: had Hunter Biden deze gratie verkregen als hem hetzelfde was overkomen wanneer hij niet een Biden was? Maar dat is natuurlijk oneerlijke vraag want hij is getarget omdat hij een Biden is. Dan kom je bij eenzelfde argument uit als positieve discriminatie. Het is (op andere schaal) een reparatie voor eerder onterecht leed.

De assymetrie ontstaat m.i. ook omdat men niet zelfkritisch is bij de Reps. Er is geen introspectie. Het is de opmaars naar een totalitaire partij. Helaas willen mensen als Raymond Mens en Maarten van Rossem dat niet inzien, en dat stemt me verdrietig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Jerie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat ze zich hier van bewust zijn bij de Dems.

De vraag is meer: wil je dan zoiemand gratie verlenen, of zeg je collateral damage? Want door hem gratie te verlenen, ontstaat er ruimte voor bepaalde talking points. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat by design is vanuit GOP.
Het is by design, vanuit de GOP. Al sinds... (kijk vooral de lastste 10 seconden)

70s show, s1 e3

De talking points bestaan al jaren. Als Biden dit niet had gedaan, had MAGA wel iets anders genomen. Maak je daar geen zorgen om.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ijdod schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:40:
Ik zag elders ergens een opmerkingen dat Fox News maar een kleine 2 miljoen kijkers zou hebben. Die cijfers lljken te kloppen, voor cable viewers. Daar ons 8 uur journaal al 1.5 miljoen kijkers trekt, op 18 miljoen inwoners (tegen 345 in de VS) is duidelijk dat die cijfers niet direct te vergelijken zijn. Ook als je het aantal kabelaansluitingen meeneemt (~70 miljoen) is het niet bijzonder hoog, voor mijn gevoel.

Uiteraard is er meer dan enkel Fox News (talk radio bijvoorbeeld), maar Fox is wel het boegbeeld van media invloed in deze context, dus ik zou hogere cijfers verwacht hebben. Wat mis ik hier? Zijn het kanalen die wij Fox zouden noemen (lokaal, rebroadcast over ether, enz) maar hier niet meegenomen worden? Overschat ik de aantallen huiskamers waar het aanstaat?
Ja, Fox News is klein, maar het ecosysteem is groot, en het effect is nog groter. Redistribution is een flink ding, zeker bij regionale netwerken. Ook is er het issue van content productie, waarbij vanuit de bredere infrastructuur van Fox bepaald wordt wat veel verdere netwerken en broadcasters uitzenden.

Daar komt nog bij het zogeheten signaal effect. The Loudest Voice influences the behavioral shift of everyone else in the group. En dat bovenop de aanwezige verdeel & heers werking van het volledige ecosysteem, waar elke “zuil” eigen TAT heeft maar het gedragseffect synergistisch is over segmenten heen, en collectieve perceptie gevormd wordt vanuit wat prioriteit krijgt middels / vanuit de ad economy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkJ-L-EjYyjAHI9VkznL4k-2Ifg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAsB6O8lc62h0y3M3KbS5x9q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bec5Nvf-jbI9sLHZZm8IFC9WaYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5msA1Vw7K3nN61JQJ9ix2onT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 14:32

PinusRigida

I put the p in pool.

Plasma_Wolf schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 05:59:

Jan6-commissie

Exact, ik volg de meeste van de kanalen die je aanhaalt en allen toonden ze reeds meermaals aan dat er een gigantisch (en historisch) onevenwicht is in het voordeel van diegenen die 'vals spelen' tot een kunst verheven hebben.

En dat onevenwicht, die bias, is alleen mogelijk omdat er een (groot) publiek voor open staat, een publiek dat de GOP zelf gekneed heeft om te slikken wat de GOP wil, ongeacht hoe absurd onwaar en pervers de boodschap.

Signaling, desinformatie, afleiden, ontkennen, cherrypicken, flagrant en pathologisch hun eigen kiespubliek beliegen, ondertussen partijdigheid en corruptie installeren in de rechtsstaat en zoveel mogelijk afbraak doen aan sociale instellingen en onderwijs in ruil voor zoethoudertjes als "streng migratiebeleid-beloftes", "christelijke waarden"-retoriek en het heilige 2'nd amendment waarborgen.

De kracht van die methode werd onderschat en heeft ervoor gezorgd dat

- iemand met een openlijk(!), overduidelijke pro-rijke-elite agenda en geen g*t interesse voor enige beleidsmatige verbetering in de situatie van de lagere -en middenklasse...
- ...een tweede maal werd verkozen door massa's Amerikanen met lage inkomens, géén toegang tot social security, géén of slechte opleidings/arbeidsmarkt kansen,...
- ...omdat ze écht geloven dat hij, de voor fraude veroordeelde miljardair die tijdens z'n eerste term al fiscale cadeautjes gaf aan z'n rijke vrienden en de voorbije 4 jaar duidelijk aangaf dit beleid verder te willen zetten x10, de man van/voor het volk is...
...die geloven ze... want de andere was een gekleurde vrouw en dat kan echt niet... |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 03-12-2024 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

bie100 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:17:
[...]

Leg dat maar uit aan de ouders waar van de kinderen jaren lang de bak in gaan als ze voor de derde keer nat gaan in Amerika dat is toch de essentie van het verhaal

Los van het politiek geneuzel
Dat hoeft niet uitgelegd te worden omdat het volslagen andere type misdaad betreft.
Vergeten belasting te betalen is een tik op de vingers en achteraf betalen voor 99% van de Amerikanen
Liegen bij aanvraag vergunning is een tik op de vingers en geen 3 strikes out.

Dus nee, dat is niet de essentie van het verhaal.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
Zijn die Maga mensen nu echt hysterisch aan het worden omdat Biden ocharme zijn zoon gratie verleende???

Trump heeft drugsdealers fraudeurs en verraders van het vaderland een Pardon gegeven, hell er gingen geruchten de ronde dat hij Pardons verkocht voor heel veel geld.

Jeetje zeg, in wat voor wereld leven wij? Haal de balk eens uit uw eigen oog voordat je over een splinter begint !!!

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +6 Henk 'm!
C00P schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:31:
Zijn die Maga mensen nu echt hysterisch aan het worden omdat Biden ocharme zijn zoon gratie verleende???

Trump heeft drugsdealers fraudeurs en verraders van het vaderland een Pardon gegeven, hell er gingen geruchten de ronde dat hij Pardons verkocht voor heel veel geld.

Jeetje zeg, in wat voor wereld leven wij? Haal de balk eens uit uw eigen oog voordat je over een splinter begint !!!
Republikeinen, en in algemene zin specifiek het gedeelte geodemografie met predisposities voor sociopathie, autoritarisme, hiërarchie, rigiditeit e.d., gaan al met alles uit hun dak sinds de eerste Cultural Engineering toepassingen van de jaren ‘30 vorige eeuw.

Accusation in a Mirror. Deus le Vult. De realiteit van de deal die blanke arbeiders gesloten hebben met de oligarchieën die hen uitbuiten: je krijgt niks, behalve het gevoel van status, en dus ben je ons wapen tegen jezelf. Zwepen we zaken op om dat gevoel van status te bedreigen, dan geven jullie je over aan fascisme.

Ik heb het eerder gezegd, voor de Amerikaanse context is het werk van W.E.M. du Bois het enige wat mensen hoeven te lezen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Virtuozzo schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:36:
[...]

Republikeinen, en in algemene zin specifiek het gedeelte geodemografie met predisposities voor sociopathie, autoritarisme, hiërarchie, rigiditeit e.d., gaan al met alles uit hun dak sinds de eerste Cultural Engineering toepassingen van de jaren ‘30 vorige eeuw.

Accusation in a Mirror. Deus le Vult. De realiteit van de deal die blanke arbeiders gesloten hebben met de oligarchieën die hen uitbuiten: je krijgt niks, behalve het gevoel van status, en dus ben je ons wapen tegen jezelf. Zwepen we zaken op om dat gevoel van status te bedreigen, dan geven jullie je over aan fascisme.

Ik heb het eerder gezegd, voor de Amerikaanse context is het werk van W.E.M. du Bois het enige wat mensen hoeven te lezen.
Ik word het naderhand beu om hem te quoten maar ook hier sloeg George Carlin de nagel op de kop:

"The upper class: keeps all of the money, pays none of the taxes. The middle class: pays all of the taxes, does all of the work. The poor are there...just to scare the shit out of the middle class."

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 03-12-2024 16:53 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PinusRigida schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:46:
[...]

Ik word het naderhand beu om hem te quoten maar ook hier sloeg George Carlin de nagel op de kop:

"The upper class: keeps all of the money, pays none of the taxes. The middle class: pays all of the taxes, does all of the work. The poor are there...just to scare the shit out of the middle class."
Jep, moet dan ook altijd weer aan deze cartoon denken:
Afbeeldingslocatie: https://www.dillonforsberg.com/images/carefulmate.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!
PinusRigida schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:46:
[...]

The wages of whiteness. Settlerism and fascism, two variants of the same oppression culture dynamic.

De ironie is dat die middenklasse de oorlog reeds verloren heeft, louter door het maken van de deal (les voor oppositie in NL hier, de enige reden waarom de dynamiek continuïteit heeft zit hem in het er mee aan tafel blijven gaan, alsof het normaal is. Conform). De VS zijn pijnlijk punt van studie in deze, het conflict zit inmiddels in de 1- 3% laag.

De trend versnelt nog steeds.

https://americanaffairsjo...19/11/the-real-class-war/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het tweepartijenstelsel draagt natuurlijk ontzettend bij aan de polarisatie. Heb me er nog niet zo in verdiept, maar is er ooit een kans geweest dat er een 3e partij aan de macht zou kunnen komen? Je hebt die Tea party en Independents, maar is er nu geen draagvlak om een nieuwe partij uit de grond te stampen die het wel van de GOP kan winnen?
Het zal zonder buy-in van de miljardairs cq eigenaren van het medialandschap waarschijnlijk sowieso niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Virtuozzo schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:02:
[...]

The wages of whiteness. Settlerism and fascism, two variants of the same oppression culture dynamic.

De ironie is dat die middenklasse de oorlog reeds verloren heeft, louter door het maken van de deal (les voor oppositie in NL hier, de enige reden waarom de dynamiek continuïteit heeft zit hem in het er mee aan tafel blijven gaan, alsof het normaal is. Conform). De VS zijn pijnlijk punt van studie in deze, het conflict zit inmiddels in de 1- 3% laag.

De trend versnelt nog steeds.

https://americanaffairsjo...19/11/the-real-class-war/
Thanks 4 de link, leesvoer voor straks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-10 22:32

Phehistyr

De Epische Lurker

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:05:
Het tweepartijenstelsel draagt natuurlijk ontzettend bij aan de polarisatie. Heb me er nog niet zo in verdiept, maar is er ooit een kans geweest dat er een 3e partij aan de macht zou kunnen komen? Je hebt die Tea party en Independents, maar is er nu geen draagvlak om een nieuwe partij uit de grond te stampen die het wel van de GOP kan winnen?
Het zal zonder buy-in van de miljardairs cq eigenaren van het medialandschap waarschijnlijk sowieso niet lukken.
De Tea Party was een radicale stroming binnen de GOP die rechts is ingehaald door Trump met MAGA. Geen aparte 3e partij. Independents is een label voor mensen die zich niet aan democraten of republikeinen verbinden. Geen organisatie verder en dus ook geen partij.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:10

DevWouter

Creator of Todo2d.com

.Erik. schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 03:36:
[...]

Daarnaast is 10 jaar aan volledige immuniteit voor elke bekende en niet bekende begane misdaad niet niks...
Uiteraard heeft iedereen recht op een mening, maar niet elke mening zal een ander overtuigen. Ook ontkent niemand de ernst van de zaak dat er immuniteit gegeven wordt. Het grote verschil is dat sommige alleen exclusief naar de gebeurtenis kijken terwijl anderen kijken naar de context waar in het gebeurt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
@CyBeRSPiN er zijn meerdere momenten geweest waarop het had kunnen gebeuren, zie ook dit filmpje: YouTube: Timeline of US Political Parties
Het is alleen om verschillende redenen nooit gebeurd en de kans dat het nog eens kan gebeuren is met hedendaagse technologie erg klein.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:05:
Toch is dit meer complex dan het op het eerste oog lijkt. Het is meer een issue van het ontbreken van een functioneel parlementair stelsel.

Anders gezegd: when Americans became independant, they got rid of kings, forgot about the lords, and neglected to take what was of use to learn from mistakes.

Het lijkt een twee partijen stelsel, maar functioneel is het primair een conflict dynamiek van oligarchie + might makes right versus rule of law + public industry. Dit is waar elke cyclus van autoritarisme in de VS op neerkomt, en wat zich continu probeert te laten gelden bij gebruik van krachten en componenten van het land - niet enkel politiek of politieke organisatie.

Daarbij komt nog dat de "Democraten" effectief enkel een partij zijn, als amalgaam van politieke stromingen die in een functioneel parlementair stelsel gewoon partijen zouden zijn, als product van het langzaam maar zeker overnemen van de ene na de andere partij, sub-partij en stroming van het rechts-conservatieve geloofssysteem door het probleem van oligarchie.

Het is zo lang geleden nog niet dat "De Republikeinen" louter een politiek front waren voor verschillende organisaties met verschillende ideologische kaders en zelfs verschillende ecosystemen. En dat is het bijna grappig zo triest als het is, maar die samengestelde dynamiek was pijnlijk vergelijkbaar met de in Nederland aanwezige pseudo-verdeling van VVD, CDA, PVV, D66, SGP, NSC et alii.

En de enige echte reden voor dat politieke front zat hem in de indringende effecten van de Koude Oorlog, én de bijzondere invloed van de post-OSS machtsdynamiek die daarbij uitermate hard aan de touwtjes trok en stap voor stap die samengestelde dynamiek collectieve identiteit verstrekte middels toepassingen van Cultural Engineering. Rauwe ironie dan ook dat de volgende iteraties / generaties van die club de controle zijn kwijtgeraakt aan waar ze zich bij die drama's aan bloot deden stellen.

De grote verschuiving kwam eigenlijk bij de Tea Party. Dat was in zijn begin niet eens een partij van extremisten, maar van gematigde conservatief-corporatisten, die vrij snel organisatorisch overgenomen werden door de papa's van veel toxische actoren die we tegenwoordig zelf en met verdere familie achter het invasieve drama van network state / crypto con / neofeudalism zien, en de toenmalige jongere garde van extremistische oligarchie zoals de broers Koch et alii. Die maakten de Tea Party tot een PVV, reduceerden het tot hefboom, en alles wat we de afgelopen jaren aan drama hebben kunnen zien in de algemene arena werd in die periode losgelaten binnen het bredere ecosysteem van rechts-conservatief. Wat daarmee, als altijd in menselijke respons op aanwezigheid van een Loudest Voice, opschoof, en doorsloeg.

De Democraten zijn zelfs nu nog niet echt een partij, in de zin van een uniforme stroming. Het wordt als product van NYT narratieven altijd afgedaan als gekibbel en chaos, maar in termen van politieke functionaliteit zijn de Democraten onder de streep het enige conforme politieke instrument wat er echt is, ook al zorgt de afwezigheid van een parlementair stelsel er voor dat veel van die functies binnen een semi-structuur van politieke organisatie plaatsvinden.

Dat gezegd, het patroon zou duidelijk mogen zijn, of we nu naar Democraten kijken, of Republikeinen, of het stelsel in zijn algemeen, er is één variabele die bij elke cyclus van autoritarisme in de VS keihard actor en aanjager is van ontwikkelingen. En dan juist niet primair in de politieke arena, maar in toepassingen gericht op subculturen, het omvormen daarvan, het samensmeden en onzelfstandig maken daarvan - het probleem van oligarchie. En dat zit diep in de VS. Heel diep. Men heeft er gewoon nooit mee afgerekend.

Voor ons hier in Europa ligt hier een bijzondere les. Immers, wij volgen op hun lijnen. Neem Nederland als voorbeeld, met het aanwezige degressieve belastingstelsel stimuleren we doelbewust een injecteren van accelerationisme in de reeds lang aanwezige Parade van Pen, op een voedingsbodem van narratief gedreven bankieren op geloofsgedrag wat langzaam maar zeker een consolideren van gesegregeerde subculturele dynamiek nestelt. Nederland kweekt exact hetzelfde probleem als aanwezig in de VS.

Het enige wat nog mist is de confessionele wederopstandig, in afwezigheid van breed-religieuze aanwezige subculturele geodemografie van voldoende schaal. Nog. De indicatoren voor trendpotentieel liggen er.

Er zijn interessante verkenningen die op tafel liggen bij het verschil tussen hoe wij de VS zien en hoe het echt in elkaar zit, in relatie tot hoe wij ons zelf zien, en de lijnen die wij volgen.

Als er één les vanuit politieke wetenschappen ligt voor wat de facto, als product van het effectief één cluster zijn van rechts-conservatief, rest van conforme politiek, dan ligt die bij de fout gemaakt door de Democraten in aannames ten aanzien van conformiteit aan het bestel door rechts-conservatief.

In de VS is dit de valstrik van bipartisanship. In Nederland is dit het aan tafel gaan met dat cluster van pseudo-traditioneel / alt / radicaal / extreem rechts-conservatief in de naam van bestuur en beleid.

De Democraten hadden effectief de Republikeinen elke keer zich zelf onderuit moeten laten halen, en aldus de mythos die gelieerde geodemografie omgevormd heeft tot stemvee met een strop om de nek door Republikeinen zelf om zeep te laten brengen. Ja, met consequenties, zeker. Maar zie waar ze nu zitten, de consequenties zijn nog meer bruut, en worden enkel meer bruut.

De Democraten hadden de keuze tussen korte pijn voor het land, en het struikelen van dat Might Makes Right offensief, of de lange pijn en het op magische wijze vertrouwen in magische structuren die op magische wijze de toxische tegenstander zo maar non-toxisch zouden maken.

En dit is het punt waarop de huidige oppositie én het huidige media landschap zit in Nederland. Ik leg het bewust op tafel, ook al is dit wreed om te doen - dat zal duidelijk worden als mensen hier even heel rustig stil bij gaan staan. Maar dit is een kritieke stressor dynamiek die altijd weer door autoritarisme uitgebuit wordt.

Ga je mee aan tafel? Dan geeft je toestemming.

Of we nu in de VS kijken, of in het VK, in Hongarije, of in het Nederlandse. Er ligt een lijn van toestemming die het mogelijk gemaakt heeft om de condities te scheppen voor de versnelling en consolidatie van autoritarisme waar we nu voor staan.

En dan komt het uiteindelijk weer op tafel als de realiteit hard aankomt, wie heeft het gedaan? Links / progressief / groen - het oude spook!

Zoals Hannah Arendt al deed opmerken, when everyone is guilty, no one is. En dat is hier de toepassing waar doorheen geprikt moet worden. Bij elke cyclus van autoritarisme zoekt het de vereiste toestemming, en die weet het te vinden in het mede schuldig maken van de tegenstander, die net als de rest van de samenleving het beoogde slachtoffer is. Maar eerst het zondebokje en de afleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 03-12-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 21:00
Virtuozzo schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:26:
Bij elke cyclus van autoritarisme zoekt het de vereiste toestemming, en die weet het te vinden in het mede schuldig maken van de tegenstander, die net als de rest van de samenleving het beoogde slachtoffer is. Maar eerst het zondebokje en de afleiding.
offtopic:
Daarom begrijp ik niet goed waarom kabinet Schoof/Wilders momenteel wel samenwerking met / goedkeuring voor zoekt bij de oppositie maar GL/PvdA en/of SP erbuiten houdt. Maar dat is voor het andere topic.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mekkieboek schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:22:
[...]

offtopic:
Daarom begrijp ik niet goed waarom kabinet Schoof/Wilders momenteel wel samenwerking met / goedkeuring voor zoekt bij de oppositie maar GL/PvdA en/of SP erbuiten houdt. Maar dat is voor het andere topic.
Bij de Republikeinen hebben we hetzelfde gezien, via (daar) het prikkelen van het rule of law frame. Met Bush VS Gore brak dat, maar de cumulatieve inertie van een andere toepassing, de Derde Weg school heeft nog lang enorm bereik gehad. Pas vorige week nam Raskin bijvoorbeeld de consultancy garde daarvan flink op de korrel.

Het is niet beperkt tot daar, die tactiek van medeschuldig maken en normalcy framing, de Tories deden dat ook consistent. De VVD idem - waarom dacht je dat de media lobby zo rigoureus werd ingezet toen GL na een verkiezing uit dat spel stapte …

Dit is iets wat bij al deze topics voorbij komt. Als we ooit een Hongarije topic gehad hadden, was hetzelfde op tafel gekomen - het is cruciaal geweest daar voor consolidatie van toxische politiek. In Polen hebben we hetzelfde gezien, het was enkel aan weerstand vanuit het media landschap dat toenmalige oppositie enigszins wakker werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
Jerie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 00:48:
[...]

Het is dezelfde BS over de oorlogsmisdaden die Oekraïne zou plegen. Er is in dat conflict één partij de agressor, en die partij pleegt aan de lopende band oorlogsmisdaden. Nu ook weer Russische luchtmacht in Syrië ziekenhuizen gebombardeerd.

Zo ook hier. Er is een club die aan de lopende band aan nepotisme doet, en die moreel failliet is. Dat is niet het kamp Biden.

Ik denk trouwens dat Biden het ook heeft gedaan op afraden van de Dems. Zo van lange neus ik doe het toch. Dit omdat diverse prominenten binnen de partij Biden niet liggen n.a.v. de druk om af te treden als kandidaat.

Het is net zoiets als zeggen NATO begaat oorlogsmisdaden want Chinese consulaat in Belgrado gebombardeerd. Terwijl dat een uitzondering was, en een fout.
Ja ik weet het. Ik had al eens eerder een opmerking gemaakt over mensen die komen roepen, op gereageerd word, daarna klagen over censuur oid. Maar vervolgens nergens over in gesprek gaan. Het is niet een goed iets dat men al precies weet na een opmerking wat diegene allemaal exact denkt en vind.
Nu ook, klagen over bv dat er geen open gesprek mogelijk is, ik geef een eerlijke open kans zonder meteen in te vullen en dan zie je dat er geen reactie komt.
Bizar om te zien dat het gewoon geprogrammeerde propaganda reacties zijn. Geen enkele intentie tot een eerlijk gesprek of interesse in de onderwerpen, enkel roepen en vervolgens klagen en naar mijn idee zonder enig zelfbesef of zelfreflectie waarom men zo handeld en reageerd.

Vanuit links vind ik het ook jammer dat men bij paar bekende steekwoorden alles al invult voor de ander. Logisch ook wel gezien het 99 vd 100x toch weer dit zo blijkt.
We moeten het met elkaar doen en liever zie ik dat men elkaar eerlijk een kans geeft tot gesprek. Maar moe en moedeloos word je er wel van. Het voelt haast onmogelijk.
Ik wist al bijna zeker dat er geen reactie op zou komen.

Maargoed, beetje jammer weer.

Ik zag gister weer een mooi gesprek met John Stewart en een republikein. Dat is hoe het hoort. Als er iemand een geweldige president zou kunnen zijn is het John Stewart wel. Als president moet je ook met meer duistere/nare zaken overweg willen en kunnen en wat dat betreft zie ik hem daar niet aan willen. Maartoch, een geweldige intelligente charismatische man die al heel veel goeds heeft gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 04-12-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
C00P schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:31:

Waarom zo richten op Trump terwijl Biden dit besluit neemt? Biden neemt m.i. een onhandig besluit voor de democratische partij en verliest geloofwaardigheid door wat hij eerder heeft gezegd. Trump is hier geen partij in. Je kan ook het ene afkeuren en het ander ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Hier is de video van Stewart met een republikein.

YouTube: Fmr. Deputy Attorney General Sally Yates - Equal Justice & Trump’s T...

Stewart zou een geweldige kandidaat zijn, is slim en grappig en zou gehakt maken van elke GOP kandidaat.

Ik vrees dat er na 4 jaar Trump helaas geen eerlijke verkiezingen meer gaan zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• C00P
jordy89 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:00:
[...]

Waarom zo richten op Trump terwijl Biden dit besluit neemt? Biden neemt m.i. een onhandig besluit voor de democratische partij en verliest geloofwaardigheid door wat hij eerder heeft gezegd. Trump is hier geen partij in. Je kan ook het ene afkeuren en het ander ook.
Trump is een ongelooflijke narcist en psychopaat ,als hij met Kash Pattel het in zijn hoofd krijgt om de deep state eens tegoei aan te pakken en ze steken hem voor 20 jaar in de bak, wat dan ?

Als het een normale President was geweest had Biden het waarschijnlijk niet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

C00P schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:15:
[...]

Trump is een ongelooflijke narcist en psychopaat ,als hij met Kash Pattel het in zijn hoofd krijgt om de deep state eens tegoei aan te pakken en ze steken hem voor 20 jaar in de bak, wat dan ?

Als het een normale President was geweest had Biden het waarschijnlijk niet gedaan.
De vraag is of het uberhaupt zo'n opgeblazen zaak was geworden zonder Trump.
Dat gezegd hebbende; het is vooral dom van Biden dat ie eerst zo stellig zegt het niet te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:24:
[...]

De vraag is of het uberhaupt zo'n opgeblazen zaak was geworden zonder Trump.
Dat gezegd hebbende; het is vooral dom van Biden dat ie eerst zo stellig zegt het niet te doen.
Als ze niet verloren hadden dan had ie het denk ik ook niet gedaan. De kans is nu echter groot dat ze nooit stoppen met achter zijn zoon aangaan. Dan toch maar een pardon geven om zijn zoon te helpen.

Verder is iedereen die hier zo'n moeite mee heeft natuurlijk enorm hypocriet. Trump heeft een flink aantal mensen een pardon gegeven voor veel grotere misdaden. Wat Hunter heeft gedaan valt compleet in het niets tegenover de rest. Dan problemen hebben met wat Biden hier doet gaat compleet nergens over. Zoals altijd moeten de Democraten perfect zijn en kan Trump doen wat ie wil zonder problemen. Zeuren over wat Biden hier doet zonder tig keer zwaarder Trump te veroordelen geeft wel aan dat mensen op geen enkele manier neutraal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dat, en hoe vaak heeft Trump niet A gezegd en B gedaan?

Voor de volledigheid: ik vind ook dat iemand zich aan z'n woord moet houden, maar in de politiek kan dat knap lastig zijn. En ik vrees inderdaad dat Trump en/of de GOP Hunter Biden helemaal kapot hadden gemaakt als dat publiciteit oplevert. Ik snap Biden dus geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
PilatuS schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:25:
[...]

Als ze niet verloren hadden dan had ie het denk ik ook niet gedaan. De kans is nu echter groot dat ze nooit stoppen met achter zijn zoon aangaan. Dan toch maar een pardon geven om zijn zoon te helpen.

Verder is iedereen die hier zo'n moeite mee heeft natuurlijk enorm hypocriet. Trump heeft een flink aantal mensen een pardon gegeven voor veel grotere misdaden. Wat Hunter heeft gedaan valt compleet in het niets tegenover de rest. Dan problemen hebben met wat Biden hier doet gaat compleet nergens over. Zoals altijd moeten de Democraten perfect zijn en kan Trump doen wat ie wil zonder problemen. Zeuren over wat Biden hier doet zonder tig keer zwaarder Trump te veroordelen geeft wel aan dat mensen op geen enkele manier neutraal zijn.
Waarom hypocriet? Ik snap niet waarom je wijst naar Trump. Die heeft hier niks mee te maken. Biden heeft nu iets gedaan en dat vind ik behoorlijk hypocriet omdat hij eerst iets anders heeft gezegd. Als Trump dit zou doen zou ik hetzelfde zeggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jordy89 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:15:
[...]

Waarom hypocriet? Ik snap niet waarom je wijst naar Trump. Die heeft hier niks mee te maken. Biden heeft nu iets gedaan en dat vind ik behoorlijk hypocriet omdat hij eerst iets anders heeft gezegd. Als Trump dit zou doen zou ik hetzelfde zeggen.
Het is hypocriet dat je bepaalde mensen nergens over hoort als Trump iets doet, maar zodra Biden iets doet wat nog geen 1% is, dan hoor je sommige mensen ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
PilatuS schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:18:
[...]

Het is hypocriet dat je bepaalde mensen nergens over hoort als Trump iets doet, maar zodra Biden iets doet wat nog geen 1% is, dan hoor je sommige mensen ineens wel.
Daar ben ik het mee eens, maar in dit geval gaat het over Biden dus ik vind dat mensen ook een mening moeten vormen over zijn daden en niet wijzen naar wat Trump heeft gedaan of gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:21:
De speech van Navarro wordt omschreven als griezelig; een voorproefje van wat de VS nog te wachten staat:
Deze man, die eerder dit jaar nog vast zat, heeft ook weer een functie gekregen in Trump II.
Trump names Peter Navarro, jailed for contempt of Congress, trade adviser

Hegseth is ook een solide kandidaat gebleken voor Defensie:
Hegseth Is Reportedly Vowing to Stop Drinking, Having His Mom Call Senators

[ Voor 24% gewijzigd door user109731 op 05-12-2024 07:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
jordy89 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:15:
[...]

Van gedachten veranderen is niet hypocriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 16:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Frame164 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:52:
[...]

Van gedachten veranderen is niet hypocriet.
Het is nog niet eens echt van gedachten veranderen. Zijn stelling was hunter geen uitzondering moet zijn kwa "boetedoening" t.o.v. van iedereen anders die dit soort vergrijpen doet. Alleen omdat hij zijn zoon is.

Dat was dan vooral in de context van "niet minder straf" , maar het moge duidelijk zijn dat in dit geval hunter hij zon beetje de enige is die puur voor die feiten veroordeeld was, omdat het zijn zoon is. Dus in dat opzicht is het niet anders dan "gelijke rechten"

En het feit dat trump(aanhangers) klagen over nepotisme is wel echt het toppunt van hypocrisie

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 09:18
heuveltje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:53:
En het feit dat trump(aanhangers) klagen over nepotisme is wel echt het toppunt van hypocrisie
Ik ben het hier helemaal mee eens, maar desalniettemin dat Trump tot op het bot corrupt is is geen excuus voor Biden om dit te doen. Toen hij de belofte deed wist hij dat de verkiezingen verloren konden gaan worden, en bovendien moet een politicus wat mij betreft nooit zijn ambt gebruiken voor persoonlijk gewin. Het staat vast dat Biden Jr. misdaden heeft begaan, en daar staan consequenties op. Ja, de media meten met 2 maten, maar toch had hij dit gewoon niet moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 05-12-2024 10:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 79 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.