[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.410 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

The_Bird schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:23:
[...]

Emotie is krachtiger dan rationaliteit. Daarom deed President Trump het zo goed. Hij kon en kan connection op emotioneel niveau. Veel van zijn rallies waren emotie, zonder de concrete oplossing voor de problemen al te onthullen. En dat geldt niet allen voor zijn rallies, zijn hele campagne voerde dat de boventoon.
En nu mag jij uitleggen waarom hij die oplossingen niet meteen al onthulde? :p President (bij het begin van een zin gebruiken we in Nederland een hoofdletter, daarna is het bij functieaanduidingen een spelfout) Trump is heer en meester in fictie boven feiten. Na acht jaar lang herhalen hoe verschrikkelijk de VS was geloofden mensen dat blind, ook al zagen ze met hun eigen ogen heel wat anders. Daar kon Kamala Harris in twee maanden niet tegenop met saaie dingen genaamd feiten. Op zich positief dat ze niet meegegaan is in de race to the bottom om op dezelfde manier met populisme zieltjes te winnen.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2024 23:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18
The_Bird schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:03:
[...]

En daarom wist President Trump grote groepen mensen aan te trekken en de verkiezingen ruimschoots van Kamala te winnen.
Nou nee, niet helemaal.
Per gister had Trump 49.94% van de popular-vote, en Harris 48.26%

De winst van Trump was dus allesbehalve "epic", "historic" en van een "landslide" is ook geen sprake.
Zijn percentage popular-vote ligt lager dan die van Biden in 2020 (51.3), Obama in 2012 (51.1), Obama in 2008 (52.9), George W. Bush in 2004 (50.7), George H.W. Bush in 1988 (53.2), Ronald Reagan in 1984 (58.8), Reagan in 1980 (50.7), en Jimmy Carter in 1976 (50.1).

Dat "ruimschoots" is puur vanwege het absurde Electoral College gedoe.

Ps: waarom gebruik je wel President Trump en niet Vice-President Harris?
Of heb je nog met haar geknikkerd en mag je daarom Kamala zeggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 20-11-2024 00:14 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:29:
[...]

En nu mag jij uitleggen waarom hij die oplossingen niet meteen al onthulde? :p President (bij het begin van een zin gebruiken we in Nederland een hoofdletter, daarna is het bij functieaanduidingen een spelfout) Trump is heer en meester in fictie boven feiten. Na acht jaar lang herhalen hoe verschrikkelijk de VS was geloofden mensen dat blind, ook al zagen ze met hun eigen ogen heel wat anders. Daar kon Kamala Harris in twee maanden niet tegenop met saaie dingen genaamd feiten. Op zich positief dat ze niet meegegaan is in de race to the bottom om op dezelfde manier met populisme zieltjes te winnen.
Omdat veel mensen blijkbaar genoegen nemen met het benoemen van de problemen die ervaren worden, en zeggen dat je ze je aandacht hebben. Kortom, tenminste doen alsof je luistert. En natuurlijk jarenlang die problemen omschrijven als de schuld van de Democraten. Die zijn de schuld van alles wat er niet goed gaat in de VS. Of dat nou waar is maakt niet uit. Trump en consorten zijn gewoon heel goed in het temmen van de Amerikaanse kiezer.

Maar ik vond Harris naar omstandigheden best een goede kandidaat. Jammer dat ze vanaf de start al kansloos was. :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

The_Bird schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:14:
Laat ik het dan zo stellen. Zou je denken dat een andere Democratische kandidaat een kans had gemaakt?
Er van uitgaande dat die evenveel tijd als Harris had?
Geen schijn van kans, zoals de media en justitie Trump vrij spel gaven en de sociale media volledig op de hand waren, het is eigenlijk meer een wonder dat het Biden was gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delerium schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:19:
[...]
't is mijn werk. Fantastisch, iets met 75k doden per jaar en het economisch ruïneren van hele en halve staten, voornamelijk rood. En wat doen ze, ze kiezen iemand die de FDA wil afschaffen en drugs wil vrijgeven.
Dat worden dus makkelijk 200k doden per jaar en mijn werk is een stuk makkelijker. En ze kiezen er zelf voor.

Dit is overigens iets dat Europa nooit gaat overnemen.
Zeg dat laatste niet te snel. Een primaire observatie die op tafel komt bij analyse van de cultuur-maatschappelijke trends in de VS in correlatie met aanwezige machtsclusters van duale politieke economie zit hem in de pijnlijke lage drempels voor toepassingen van cultural engineering.

Ook hier zitten we met enorme push voor overnemen van zowel trends als fenomeen. Zet dat door, dan gaan alle aannames het raam uit. Nederland is de poort, daarna dat de druk daar ook zo gericht is, juist voor politieke functies van tijd en timing.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nnoitra schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:48:
[...]

Nou nee, niet helemaal.
Per gister had Trump 49.94% van de popular-vote, en Harris 48.26%

De winst van Trump was dus allesbehalve "epic", "historic" en van een "landslide" is ook geen sprake.
Zijn percentage popular-vote ligt lager dan die van Biden in 2020 (51.3), Obama in 2012 (51.1), Obama in 2008 (52.9), George W. Bush in 2004 (50.7), George H.W. Bush in 1988 (53.2), Ronald Reagan in 1984 (58.8), Reagan in 1980 (50.7), en Jimmy Carter in 1976 (50.1).

Dat "ruimschoots" is puur vanwege het absurde Electoral College gedoe.

Ps: waarom gebruik je wel President Trump en niet Vice-President Harris?
Of heb je nog met haar geknikkerd en mag je daarom Kamala zeggen?
Beware of toxic majoritarianism, inderdaad. Triumf des Willens draaiboek, pijnlijk herkenbaar, en pijnlijk zichtbaar hoe sommige mensen zich er voor lenen als signaalmechanisme.

Al met al is zowel de electorale als de selectorale uitkomst pijnlijk herleidbaar tot toepassingen van puntdak die buiten de Trump campagne lagen. Nog iets waar de fellow travellers, useful idiots en quislings aandacht van af zoeken te leiden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:23

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Enkele posts verwijderd: dit topic gaat over de Amerikaanse verkiezingen. De Nederlandse politieke historie uitdiepen behoort daar niet toe

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10 02:27
‘Dr. Oz’ krijgt rol op ministerie van Volksgezondheid (Centers for Medicare and Medicaid Services) en voormalig CEO van WWE (ja die ja) Linda McMahon wordt minister van Onderwijs (Department of Education).

https://www.reuters.com/w...administrator-2024-11-19/
https://www.reuters.com/w...y-cnn-reports-2024-11-19/

Ik ben benieuwd hoeveel miljonairs en miljardairs er uiteindelijk in Trump zijn kabinet eindigen. :+ Van wat ik lees op diverse platforms (bijvoorbeeld /r/conservative) zijn hun ook niet helemaal vrolijk met de keuzes die Trump maakt... maarja wat hadden ze verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Stroopwafels schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:06:
‘Dr. Oz’ krijgt rol op ministerie van Volksgezondheid (Centers for Medicare and Medicaid Services) en voormalig CEO van WWE (ja die ja) Linda McMahon wordt minister van Onderwijs (Department of Education).

Ik ben benieuwd hoeveel miljonairs en miljardairs er uiteindelijk in Trump zijn kabinet eindigen. :+ Van wat ik lees op diverse platforms (bijvoorbeeld /r/conservative) zijn hun ook niet helemaal vrolijk met de keuzes die Trump maakt... maarja wat hadden ze verwacht.
Ze past in het plaatje, want ze is genoemd in een rechtszaak mbt wetenschap van seksueel misbruik (ten tijde van WWE), het verzwijgen ervan en het laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De focus op story arcs van theater wordt steeds meer duidelijk. Net als de historisch consistente trend van selectie frontmannetjes op basis van incompetentie.

Daar mogen mensen zich op fixeren, de touwtjes blijven buiten zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

De eye opener die te laat komt. Zelfs als bij wijze van wonder de VS nog een soort kleptomane democratie blijft (hun vorm van democratie was al decennia lang niet in orde) is er voor decennia lang schade. Dit betekend effectief dat het land zelf ook steeds minder gelijkheid zal kennen.

Ik kan er met mijn kop niet helemaal bij dat die mensen niet inzien dat het gewone volk in een debt-trap wordt gebracht. Gewoon altijd schuld hebben en dus moeten werken tegen slechte voorwaarden of op straat leven zonder enig sociaal vangnet.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
en voormalig CEO van WWE (ja die ja)
offtopic:
Ik ben blij dat mijn mediabubbel zo beperkt is dat ik moest opzoeken waar WWE voor staat. :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Auredium schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:52:
Ik kan er met mijn kop niet helemaal bij dat die mensen niet inzien dat het gewone volk in een debt-trap wordt gebracht. Gewoon altijd schuld hebben en dus moeten werken tegen slechte voorwaarden of op straat leven zonder enig sociaal vangnet.
Ik kan daar ook met de kop niet bij, eerlijk. Maar het is nog erger dan dat. De instituties worden inderdaad doelbewust afgebrokenz ten faveure van bedrijven, ondernemers, en de 0,1%. Al die regels en toezichthouders bestaan om het land en het volk te beschermen tegen uitwassen en oneigenlijkheden. Zelfs als er al regels bestaan, dan is er nog niemand om daar uitvoering aan te geven.

Dit is precies hoe een dystopie er uitziet.

Ik bedoel, ja, in de VS heb je twee lagen van overheid, en veel van die zaken worden geregeld door de Staten zelf. Maar de staten met een Republikeinse meerderheid zullen zich laten meevoeren met deze liberarische orgie. Dat zie je nu al. Veel bedrijven trekken naar Texas, bijvoorbeeld - de snelst groeiende economie binnen de VS. En de mensen zullen moeten volgen.

Om een goed voorbeeld te noemen. Ja, je kunt het landelijke minimumloon afschaffen. Maar, waarom zou je als de toezicht op naleving collectief ontslag heeft gekregen? Je kunt er zelfs voor kiezen om het minimumloon te verhogen om het plebs tevreden te houden. En zo zijn er duizend kleine dingetjes waar wij niet eens aan denken, die plots volstrekt onzeker zijn.

... Wat zou onze eigen Minister van Migratie denken van tienduizenden Amerikanen die naar Nederland komen omdat hun eigen land verworden is tot dystopie?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helixes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:18:
[...]

Ik kan daar ook met de kop niet bij, eerlijk. Maar het is nog erger dan dat. De instituties worden inderdaad doelbewust afgebrokenz ten faveure van bedrijven, ondernemers, en de 0,1%. Al die regels en toezichthouders bestaan om het land en het volk te beschermen tegen uitwassen en oneigenlijkheden. Zelfs als er al regels bestaan, dan is er nog niemand om daar uitvoering aan te geven.

Dit is precies hoe een dystopie er uitziet.

Ik bedoel, ja, in de VS heb je twee lagen van overheid, en veel van die zaken worden geregeld door de Staten zelf. Maar de staten met een Republikeinse meerderheid zullen zich laten meevoeren met deze liberarische orgie. Dat zie je nu al. Veel bedrijven trekken naar Texas, bijvoorbeeld - de snelst groeiende economie binnen de VS. En de mensen zullen moeten volgen.

Om een goed voorbeeld te noemen. Ja, je kunt het landelijke minimumloon afschaffen. Maar, waarom zou je als de toezicht op naleving collectief ontslag heeft gekregen? Je kunt er zelfs voor kiezen om het minimumloon te verhogen om het plebs tevreden te houden. En zo zijn er duizend kleine dingetjes waar wij niet eens aan denken, die plots volstrekt onzeker zijn.

... Wat zou onze eigen Minister van Migratie denken van tienduizenden Amerikanen die naar Nederland komen omdat hun eigen land verworden is tot dystopie?
Het is geen kwestie van inzien. Men heeft die mogelijkheid niet, vanuit conditionering en condities.

Cultural Engineering eats Strategy for Breakfast. Dit was ooit een strategem in mijn tijd bij WikiStrat, en het is de crux van dit alles. Het is diep triest dat in het Nederlandse die discipline uit het academische gezet is, dat er enkel nog een mager aftreksel van Cultuurwetenschappen bestaat, men zou daar in het publiek wetenschappelijke domein eens heel serieus over na moeten denken.

Niet dat het Nederlandse een uitzondering is in het Europese. Enkel in Magdeburg is de discipline nog aanwezig. Voor de rest is het commercieel-wetenschappelijk domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-10 17:51

The_Bird

Meneer de Raaf

mekkieboek schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:17:
[...]

offtopic:
Ik ben blij dat mijn mediabubbel zo beperkt is dat ik moest opzoeken waar WWE voor staat. :)
Tja, Donald Trump is ook iemand die in de WWE Hall of Fame is gezet. Tel daarbij op dat Hulk Hogan campagne voerde voor Trump en we weten dat WWE dé doorslaggevende factor is bij verkiezingen ;-)

Wat serieuzer dan nog. Trump is ook betrokken geweest bij WWE verhaallijnen waarbij je in feite acteert voor een immens live publiek en jezelf larger than life presenteert. Soms ook moet improviseren. Dat soort ervaring helpt denk ik behoorlijk bij campagne voeren.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Nnoitra schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:28:
Ze past in het plaatje, want ze is genoemd in een rechtszaak mbt wetenschap van seksueel misbruik (ten tijde van WWE), het verzwijgen ervan en het laten gebeuren.
*knip* Niet dergelijke uitspraken zonder onderbouwing

[ Voor 37% gewijzigd door teacup op 20-11-2024 21:21 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel grappig dan om te zien hoe marginaal die campagne geweest is, en hoe bitter afhankelijk van toepassingen volledig buiten Trump om.

Touwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helixes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:38:
[...]

Ah.

Ik vermoed dat er een transactie heeft plaatsgevonden. Absolute immuniteit voor haar en haar man, in ruil voor absolute loyaliteit. Immers, het hooggerechtshof heeft duidelijk gemaakt dat de President lustig kan shoppen in het vervolgingsbeleid van het OM.

See how that works?

Ik denk dat we meer benoemingen door die bril moeten gaan bekijken...
Transactiionalisme, ja.

Maar, de politieke dynamiek is samengesteld vanuit selecties van incompetentie voor goede redenen.

Touwtjes blijven buiten beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
The_Bird schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:30:
[...]

Tja, Donald Trump is ook iemand die in de WWE Hall of Fame is gezet. Tel daarbij op dat Hulk Hogan campagne voerde voor Trump en we weten dat WWE dé doorslaggevende factor is bij verkiezingen ;-)

Wat serieuzer dan nog. Trump is ook betrokken geweest bij WWE verhaallijnen waarbij je in feite acteert voor een immens live publiek en jezelf larger than life presenteert. Soms ook moet improviseren. Dat soort ervaring helpt denk ik behoorlijk bij campagne voeren.
Moeten we hier nog serieus op reageren? Dat een kandidaat een soort van stage moet lopen bij de WWE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

HEY_DUDE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:46:
[...]

Moeten we hier nog serieus op reageren? Dat een kandidaat een soort van stage moet lopen bij de WWE?
Jammer dat je woorden verdraait. Ik zei nergens dat ze stage moeten lopen daar. Wat ik wel zeg is dat live performance voor grote groepen algemeen publiek, behoorlijk kan helpen voor een presidentskandidaat, gezien een groot deel van de campagne publiek spreken is.

Waar je die eerdere ervaring opdoet is minder belangrijk, de ervaring zelf is een behoorlijke plus om de boodschap naar de massa over te brengen. Dat geldt niet alleen voor deze verkiezing, ook in vorige verkiezingen maakte dat een verschil bij kandidaten. Je kan een geweldige boodschap hebben maar wanneer je dat niet naar de massa kan presenteren, maakt de inhoud van jouw boodschap minder uit,

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spreken is niet het punt bij story arc toepassingen voor de marginale geodemografie die functioneert als afleiding van de daadwerkelijk breed effectieve manipulaties - waar Trump volledig irrelevant bij is.

Het theater, het geloofsgedrag, het cultisme. Dat is de essentie bij de micro dynamiek van Trump, niet langer de chaos actor, maar symbool bij de Use Case.

De hefboom van MAGA is irrelevant geworden idem. Een massa toepassing is er niet bij, dat is op dit moment waar de C Street club bezig mee is met voorbereidingen.

Beware of toxic majoritarianism. Het herhalen van linguïstiek voor narratief van “meerderheid” is Quisling gedrag - het slaat immers meetbaar nergens op, dient enkel autoritarisme, en zegt alles over de mensen die het propageren.

[ Voor 29% gewijzigd door Virtuozzo op 20-11-2024 14:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
The_Bird schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:00:
[...]

Jammer dat je woorden verdraait. Ik zei nergens dat ze stage moeten lopen daar. Wat ik wel zeg is dat live performance voor grote groepen algemeen publiek, behoorlijk kan helpen voor een presidentskandidaat, gezien een groot deel van de campagne publiek spreken is.

Waar je die eerdere ervaring opdoet is minder belangrijk, de ervaring zelf is een behoorlijke plus om de boodschap naar de massa over te brengen. Dat geldt niet alleen voor deze verkiezing, ook in vorige verkiezingen maakte dat een verschil bij kandidaten. Je kan een geweldige boodschap hebben maar wanneer je dat niet naar de massa kan presenteren, maakt de inhoud van jouw boodschap minder uit,
Je bedoelt gewoon dat je een showman wil als president. Door de focus op de WWE dacht ik dat je daar specifieke competenties zag.

Ik zou zelf showman veranderen in conman. Als je uitgebreide ervaring hebt met het misleiden en oplichten van mensen geeft dat in het huidige politieke een enorme voorsprong.

Er is al veel geschreven waarom de V.S. erg gevoelig is voor een conman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://edition.cnn.com/2...dContentRecirc_end_recirc
A House Republican is pushing to ban transgender women from women’s restrooms at the US Capitol, two weeks after history was made with the election of America’s first out transgender person to Congress.

South Carolina Rep. Nancy Mace on Monday introduced a resolution to amend the rules of the US House of Representatives less than two months before Democratic Rep.-elect Sarah McBride, a Delaware state senator, is sworn-in in January.
Dit is natuurlijk nog een heel groot ding in de VS.

Die amerikanen hebben toch wel een aardige obsessie met wie naar welke wc mag.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-11-2024 14:33 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:33:
https://edition.cnn.com/2...dContentRecirc_end_recirc

[...]

Dit is natuurlijk nog een heel groot ding in de VS.

Ik hoorde van (ik meen) Jon Steward dat kamp reps even voor de verkiezingen meer dan 200 mio aan een anti-reclamecampagne heeft besteed waarbij de dems telkens weer negatief werden gelinked aan transgender onwaarheden. Als men in VS een obsessie heeft op dat gebied dan verklaart dat deze enorme besteding (en mogelijk was het nog effectief ook).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:33

Kheos

FP ProMod
YakuzA schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:33:
Tuurlijk! Stel je voor dat een transgender naar een vrouwentoilet gaat. De horror! Nee nee, we moeten opkomen voor de rechten van die arme weerloze vrouwen of ze nu willen of niet.
Wablieft? Baas over eigen lichaam? Ow, nu ook niet gaan overdrijven hé.
Hou het respectvol met termen

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 21-11-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The_Bird schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:00:
[...]

Vertel eens eerlijk: waar haal je uit dat Trump een goede en ervaren publieke spreker is die zijn boodschap met inhoud brengt?

Ter illustratie:
"So we’ll have many meetings but we won’t have rally meetings. We’re going to have — maybe we’ll rally in that we’ll rally in our success."
edit:
Uit de laatste regel van @The_Bird blijkt dat hij mogelijk bedoelde dat hij het los ziet van een inhoudelijke boodschap. Dan ben ik het er nog steeds niet helemaal mee eens, maar ik wil het ook niet erger maken dan het is. Dus bij dezen een kleine correctie (y).

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 21-11-2024 19:47 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Stukfruit schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:09:
[...]
Vertel eens eerlijk: waar haal je uit dat Trump een goede en ervaren publieke spreker is die zijn boodschap met inhoud brengt?
[...]
Het enige positieve aan zijn manier van op het podium staan, is dat hij niet bang is zichzelf te zijn. Voor de rest gaan zijn speeches echt alle kanten op, en is het alsof hij zijn gedachten gewoon direct uitspreekt. Coherente zinnen maken, lukt hem ook al vaak niet. Nee, een goede spreker zou ik Trump inderdaad niet noemen. Helemaal als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Obama.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29
Makaja schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:43:
[...]

Het enige positieve aan zijn manier van op het podium staan, is dat hij niet bang is zichzelf te zijn. Voor de rest gaan zijn speeches echt alle kanten op, en is het alsof hij zijn gedachten gewoon direct uitspreekt. Coherente zinnen maken, lukt hem ook al vaak niet. Nee, een goede spreker zou ik Trump inderdaad niet noemen. Helemaal als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Obama.
Obama is een goede spreker, en komt over als echt en autheniek. Harris had dit niet Clinton al helemaal niet en Biden door zijn gaffs komt niet goed over. Voor Trump zijn dit pratisch ideale tegenstanders als het gaat om presentatie. En gezien de verkiezing meer over vibes dan beleid gaat leggen ze het af. Biden had geluk dat COVID verprutst werd door trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
ArgantosNL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:00:
[...]

Obama is een goede spreker, en komt over als echt en autheniek. Harris had dit niet Clinton al helemaal niet en Biden door zijn gaffs komt niet goed over. Voor Trump zijn dit pratisch ideale tegenstanders als het gaat om presentatie. En gezien de verkiezing meer over vibes dan beleid gaat leggen ze het af. Biden had geluk dat COVID verprutst werd door trump.
Obama had geen schijn van kans gemaakt in het huidige politieke klimaat. Destijds had hij al erg te lijden onder een rascistische complot theorie. En complot theorieën hebben nu aanhang van een heel groot deel van de bevolking o.a. door de diverse megafonen. Daar was Obama nooit doorheen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
ArgantosNL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:00:
[...]

Wachten tot ie weer iets serieus verprutst en ondertussen proberen onder de (politieke) radar mensen te ondersteunen in hun zorgen en problemen.

Iets beters als aanpak kan ik zelf niet bedenken.

Ik denk echt dat het van grassroot (revolutie) zal moeten komen om tegen de huidige trend in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
*knip* Niet gaan suggereren op basis van een evenzo suggestief filmpje

[ Voor 82% gewijzigd door teacup op 20-11-2024 21:12 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
C00P schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:44:
Ik heb vroeger vrienden gehad die aan de coke hingen.
Trump en junior geven mij exact dezelfde vibes.
Candyman Johnson zal nog wel andere lekkere dingen bij zich hebben voor straks in slaap te geraken...

https://bsky.app/profile/...social/post/3lbf666cf2k24
Vraag me vooral af of de politicus Musk de drugs wel links kan laten liggen. Ik zou met dit kabinet wel voorstander zijn van drugstesten op de werkvloer.

https://www.bnr.nl/nieuws...rugsgebruik-van-elon-musk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
HEY_DUDE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:21:
[...]

Vraag me vooral af of de politicus Musk de drugs wel links kan laten liggen. Ik zou met dit kabinet wel voorstander zijn van drugstesten op de werkvloer.

Elon gebruikt ketamine, je begint ervan te dansen als een complete idioot.

YouTube: Elon Musk shows off bizarre dance moves at Tesla event in China

Acties:
  • +4 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:21:
[...]

Het is pas na dat artikel in de WSJ geweest dat er weer wat aandacht kwam voor Musk als grootgebruiker van LSD, Amfetamine, ketamine (yupp), cocaïne en xtc. Het was zo erg dat op gegeven moment het zelfs weer onderdeel werd van Venture Capital briefings in de sector.

Tot aan dat artikel is het lang stil geweest, grotendeels vanuit invloed van Peter Thiel - die heeft heel lang enorme invloed gehad op selectie / de-selectie binnen media, voornamelijk vanuit het extreem hard rondgooien van gewicht, op het ridicule af, met rechtszaken. Menig medium is er aan ten onder gegaan. Naarmate Thiel's aandacht echter meer strategisch werd, en Musk als persoon steeds minder relevant dan zijn gebruik als chaos actor, werd het langzaam iets wat juist als probleem minder issue werd, en zelfs meer toegang gaf binnen segmenten van Big Tech. Ook iets om stil bij te staan.

De man is een symbool binnen toepassing van cultisme, maar zit met en zonder drugsgebruik vanaf zeer jonge leeftijd zelf diep verstrikt in cultisme.

De ironie hier is dat juist naarmate Musk dieper verstrengeld raakte in cultisme en drugsgebruik, zijn bruikbaarheid bij economische toepassingen voor politieke druk / invloed toegenomen is.

En dat is ook wel iets om eens rustig stil bij te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Stukfruit schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:09:
[...]

Ter illustratie:

[...]
Ik had het over goede sprekers in het algemeen.

*knip* En weer: We willen hier geen oneliners zonder onderbouwing, onderbouwen wat je stelt

[ Voor 16% gewijzigd door teacup op 20-11-2024 20:48 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10 23:17
The_Bird schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:33:
Ik had het over goede sprekers in het algemeen. *knip*
Niet alleen "door in te gaan op de onderboekgevoelens", maar ze te bevestigen, danwel misinformatie over verspreiden die gewenst wordt en dat is vervolgens wat die "connectie" met het publiek tot stand brengt.
En ik zou het ook geen kunst willen noemen, misschien kunde maar dan wel van het sluwe en giftige soort.

Je kan toch moeilijk vragen van een *wel* serieuze kandidaat om daar in mee te gaan om maar zieltjes te winnen ?

[ Voor 19% gewijzigd door teacup op 20-11-2024 21:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:03

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Modbreak:De "discussie" over de sprekerskwaliteit van deze of gene politicus, zoals Trump, beëindigen we hier. Zonder dat mensen hun statements onderbouwen wordt het feitenvrij pingpongen. Laten daarmee stoppen.

Nieuwe posts in deze discussie worden verwijderd. Want ze voegt verder niet zoveel toe.

Terug naar de concrete situatie nu ten aanzien van de overdracht. En graag niet teveel meer theoretiseren zonder vaste grond onder de voeten.

[ Voor 4% gewijzigd door teacup op 20-11-2024 20:51 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
*knip* In een topic niet direct op een moderatie reageren

Ik vermoed dat er een transactie heeft plaatsgevonden. Absolute immuniteit voor haar en haar man, in ruil voor absolute loyaliteit. Immers, het hooggerechtshof heeft duidelijk gemaakt dat de President lustig kan shoppen in het vervolgingsbeleid van het OM.

See how that works?

Donald Trump heeft namelijk een zeer lang historie van eisen van loyaliteit. Onder andere Cohen is daar wel duidelijk genoeg over geweest. Het voorbeeld dat me te binnen schiet is die van James Comey, die dat verzoek in 2016 kreeg. Meer nog dan voorheen lijkt hij te kiezen voor loyalisten over competentie - waarbij loyaliteit allicht geen verzoek meer is.

Ik denk dat we meer benoemingen door die bril moeten gaan bekijken. Hij lijkt nu wel heel erg prat te gaan op beschadigde profielen, die maar wat graag de wortel van de paraplu van immuniteit van Trump accepteren, maar zich dondersgoed bewust zijn van de stok die hen wacht wanneer ze uit de gratie vallen. Die macht over het OM werkt namelijk wel twee kanten uit. Gaetz gaat wat mij betreft in die parade voorop.

[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 21-11-2024 07:10 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:18
HEY_DUDE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:17:
[...]

Je bedoelt gewoon dat je een showman wil als president. Door de focus op de WWE dacht ik dat je daar specifieke competenties zag.
Dat zegt die toch ook niet denk dat je onderschat hoeveel stemmers het oplevert als je goed ligt bij het WWE of het UFC publiek

Veel blue collar workers in ieder geval
bie100 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:41:
[...]

Dat zegt die toch ook niet denk dat je onderschat hoeveel stemmers het oplevert als je goed ligt bij het WWE of het UFC publiek

Veel blue collar workers in ieder geval
De voetafdruk daarvan is toch marginaal gebleken, die onderzoeken zijn eerder in het topic voor bij gekomen. Wat meer relevant is, dat zit hem in een gedragseffect maar dan met name bij media en hun verwerking van fenomeen en bijbehorende methodologie.

Daar zitten verschuivingen die nog niet voldoende in kaart gebracht zijn, voornamelijk omdat media vanuit hun primair commerciële dynamica er weinig ruimte toe hebben (en, als we eerlijk zijn, ook weinig ruimte hebben tot zelfreflectie binnen die kaders), en omdat bij Amerikaanse media goed zichtbaar is hoe vast men zit in valstrikken van functioneren. Bijvoorbeeld de fixatie van content & content productie.

Onder de streep functioneren de grote bepalende media in hoge mate als mechanisme van normalisatie en versterking. Een van de resultaten daarbij is dus dat subversie middels wat we story arc theatre noemen vanuit die dynamiek laagdrempelig grotere distributie en versterking krijgt.

Meer eenvoudig gezegd: daarmee is het mogelijk gebleken om de dynamiek van het cluster Trump een perspectief mee te geven als "zijnde van het volk", iets waar autoritarisme altijd afhankelijk van is, wat het is nu juist altijd iets van de elite, en dus moet het veel investeren in marketing en packaging.

Een tweede gedragseffect bij media is dat men het concept van story arcs is over gaan nemen, en dat heeft ook bijzondere gevolgen, want Amerikanen zwemmen in een zee van narratief en op gegeven moment wordt vanuit saturatie duidelijk dat men niet in verhaal zwemt, maar in narratief - en dat is een constructie met doelen en doelstellingen voor het vorm geven aan perceptie vanuit consumptie.

Meer eenvoudig gezegd, vanuit het overnemen bij media van conceptuele toepassing is dat issue van saturatie niet op tafel gekomen, want de brave burger kreeg narratief toegediend op wijzen waarmee men niet door had dat het narratief was, maar juist internaliseerde alsof het verhaal was. En dat heeft veel dieper effect dan narratief.

Kijk, die Trump campagne was op nationaal niveau net zo waardeloos als irrelevant, men heeft het moeten hebben van initiatieven die volledig los stonden van de campagne, en organisatie van invloed wat heel ver daarbuiten stond. Maar dat is mogelijk geweest omdat het gedrag van media voor packaging van content dermate verschoven is dat op electorale niveaus subversie verpakt kon worden zonder dat het als narratief overkwam. Dat is een kritiek effect geweest met name bij de onderwerpen als economie, inflatie, gas prices, infrastructuur en zo voorts.

Stuk voor stuk onderwerpen waar aanwezige problematiek rationeel herleidbaar is tot Trump, waar resolutie en aanpakken rationeel herleidbaar is tot Biden, maar omdat de narratieven overkwamen als verhaal werd het veel breder en veel makkelijker overgenomen in perceptie van lezer en kijker.

Het is een uitermate interessant fenomeen geweest, maar pur sang absoluut niet vreemd, eigenaardig of niet voorspelbaar. We hebben het elders gezien in moderne tijden, en in termen van historisch perspectief hebben we het ook de revue zien passeren. Echter omdat het altijd voorbeelden zijn van autocratische landen, schurkenstaten of landen in cyclus van autoritarisme zien we het fenomeen als iets wat "hier" niet mogelijk is "want ons land is niet XYZ".

In de VS zit die reflex van het cultureel exceptionalisme nog dieper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De rode draad in de Trump keuzes blijft toch wel opvallend, nu weer de volgende:
Linda McMahon, Trump’s Education pick, was sued for allegedly enabling sexual abuse of children
Police report reveals new details from sexual assault allegation against Trump’s defense secretary nominee
Het lijkt wel alsof je alleen door de ballotage bent gekomen als je minimaal 1x bent aangeklaagd voor iets gerelateerd aan sexual abuse...

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2024 12:34 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
En paar dagen geleden is dit artikel geplaatst:
https://www.planetcritica...erts-warn-election-hacked

Wellicht is een korrel zout nodig, maar een paar punten die genoemd worden zijn toch wel erg vreemd.
Met name het fenomeen "bullet ballots" welke historisch gezien rond de 1% ligt. Echter tikten enkele staten de afgelopen verkiezing percentages tussen de 5 en 11 aan. In Arizona kwamen bijna alle "bullet ballots" uit slechts 1 county.

Conspiracy theoriën zijn een ding tegenwoordig, maar dit lijkt gewoon keiharde data te zijn welke een abnormale afwijking vertoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik lees die geruchten ook. Maar een goed proces heeft ook steekproefsgewijze hertellingen en al die data bij elkaar moet ongeveer op hetzelfde resultaat komen.
Ik neem aan dat in fatsoenlijke counties ook democraten rondlopen die data bij elkaar proces uitvoeren en al dan niet constateren of er wel of niet iets klopt en bij afwijkingen het hogerop spelen.

Dus, of er een conspiracy bezig om vals te melden dat er gesjoemeld is of er is gesjoemeld en de democraten/onafhankelijke mensen houden allemaal hun mond. Met deze keuze maakt het antwoord mij niet echt uit en respecteer ik gewoon hun uitslag. Dat ze hebben gekozen voor volmaakte zelfdestructie is hun keuze en dus hun probleem.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nnoitra schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:46:

Wellicht is een korrel zout nodig, maar een paar punten die genoemd worden zijn toch wel erg vreemd.
Met name het fenomeen "bullet ballots" welke historisch gezien rond de 1% ligt. Echter tikten enkele staten de afgelopen verkiezing percentages tussen de 5 en 11 aan. In Arizona kwamen bijna alle "bullet ballots" uit slechts 1 county.

Conspiracy theoriën zijn een ding tegenwoordig, maar dit lijkt gewoon keiharde data te zijn welke een abnormale afwijking vertoond.
Er zijn een aantal subreddits gewijd aan alle conspiracy theories m.b.t. voter fraud.
Ik vond het zelf wel vrij bijzonder dat de democraten zoveel down-ballot wonnen (vrijwel in alle swingstates?), maar dat Trump deze staten toch won, wat betekent dat er heel erg veel stemmers voor Trump gingen maar op state level toch voor democraten. Dat is toch wel een indicatie van Harris-haat. Dat je nog liever de criminele verkrachter Trump hebt dan een ex-prosecutor met een vrijwel vlekkeloze staat van dienst.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:18:
[...]

Er zijn een aantal subreddits gewijd aan alle conspiracy theories m.b.t. voter fraud.
Ik vond het zelf wel vrij bijzonder dat de democraten zoveel down-ballot wonnen (vrijwel in alle swingstates?), maar dat Trump deze staten toch won, wat betekent dat er heel erg veel stemmers voor Trump gingen maar op state level toch voor democraten. Dat is toch wel een indicatie van Harris-haat. Dat je nog liever de criminele verkrachter Trump hebt dan een ex-prosecutor met een vrijwel vlekkeloze staat van dienst.
Het is geen indicatie van Harris-haat 8) Het is relatief eenvoudig verklaarbaar vanuit observatie van narratieven in de grote nationale media, en de lokale. De popular vote heeft ze gewonnen, maar daar wringt het schoentje niet.

Lang verhaal kort, dat zien we ook nu wel in de tabulatie van de popular vote (Harris is Trump Al lang voorbij), mensen willen geen autoritarisme en “beleid” van zeloten en corporatisten - zelfs de gigantische school voucher push is electoraal afgestraft. Maar perceptie van mensen bij primary topics is volledig vervormd kunnen worden vanuit repressie door media t.a.v. voor die mensen effectief beleid van Biden.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 21-11-2024 20:03 ]

• Nnoitra
FunkyTrip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:18:
[...]

Een 'bullet ballot' is weer wat anders, en nog vreemder.
Dan vul je op het hele formulier maar 1 stem in. Dus niet Trump 4 prez én een democraat/republikein voor state level, maar alleen Trump.
Zelfs voor republikeinse stemmers is dat raar als je full pull republikeins/maga gaat.
Of als democraat dat je tegen Harris bent, maar het op state level wél democraat wilt houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 13:05
Trump picks Pete Hoekstra to be US ambassador to Canada

De slechtste ambassadeur die de VS ooit deze kant op stuurde krijgt promotie. Nogmaals bewijs dat Trump bang is voor competentie en alleen op loyaliteit selecteert.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:27
Nnoitra schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:46:

Ach ik hoor Trump al 4 jaar over election fraud en als ik hier één ding over hem geleerd heb is dat zijn beschuldigingen vooral een spiegel naar zichzelf zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Matt Gaetz trekt zich terug als kandidaat AG.
Hij was al opgestapt uit het HvA, of zou ie weer terug kunnen komen?

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-11-2024 19:01 ]

• Nnoitra
CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:00:
Als ie weer terug gaat naar het HvA, dan komt dat Ethics rapport ook weer bovendrijven. Dus dat lijkt me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:00:
IANL maar…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n15sLVE4IHsG7JtEvSy-TMQZybw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OT08nc7xQp81ByBScrasN56M.jpg?f=fotoalbum_large

Hij had zijn ontslag ook ingediend voor het volgende, 119de congress.

Maar het lijkt me duidelijk dat z’n vriendjes in de partij die het ethics rapport gezien hebben hem ingefluisterd hebben dat hij zich beter terug kan trekken. Als in dat rapport gestaan had dat er geen bewijs voor wrongdoing zou zijn hadden de 5 republikeinen in the Ethics Committee wel voor openbaring gestemd ipv ertegen. Niet dat er nog niet genoeg belastende details bekend waren: https://www.nytimes.com/2...z-venmo-payments-sex.html ‘Only the best people!’

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 21-11-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Ik ben benieuwd welke puppet ze deze keer naar voor gaan schuiven, zou zomaar Hannity of die andere goon Tucker Carlson kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fsfikke schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:20:
[...]

IANL maar…
[Afbeelding]

Hij had zijn ontslag ook ingediend voor het volgende, 119de congress.

Maar het lijkt me duidelijk dat z’n vriendjes in de partij die het ethics rapport gezien hebben hem ingefluisterd hebben dat hij zich beter terug kan trekken. Als in dat rapport gestaan had dat er geen bewijs voor wrongdoing zou zijn hadden de 5 republikeinen in the Ethics Committee wel voor openbaring gestemd ipv ertegen. Niet dat er nog niet genoeg belastende details bekend waren: https://www.nytimes.com/2...z-venmo-payments-sex.html ‘Only the best people!’
Gaetz trekt nu wat de aandacht, maar hij wijkt niet af van de lijn. Ik vraag me wel eens af in hoeverre hier niet een factor speelt van het jaren en jaren en jaren lang projecteren vanuit rechts-conservatief bij onderwerp als machtsmisbruik, van politiek via economisch helemaal door tot aan religieus en seksueel.

Autoritarisme wordt altijd gefaciliteerd door mensen die misbruik willen plegen, voor ontslag van verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en het vernietigen van grenzen aan hun gedrag. In zijn botte essentie is dit het probleem van grensoverschrijdend gedrag, roofdiergedrag. Maar dan dus geïnstitutionaliseerd.

Gaetz is geen afwijking, maar bij hem ligt dossier op een punt waar het niet langer bruikbaar is als skelet in de kast. Bij Bill Barr zagen we dat heel goed, typisch Opus Dei, altijd het verzamelen van skeletten, of dat nu het zwarte boekje van Epstein was, of het faciliteren van het verdwijnen van rechtszaken. Maar ja, Gaetz ligt op tafel. Bruikbaar is hij niet, want hij is niet beheersbaar vanuit het inzichtelijk zijn van de kast.

Eigenlijk zouden we ons af moeten vragen wat bij al de rest in de kast zit aangezien zij een volledige match zijn voor gedragsdynamica van vectoren maar er te weinig inzage is in de skeletten om hen uit selectie te houden.

And now for something completely different, de technologie in het leven geroepen vanuit de Private Intelligence / Transnational Organised Crime waar Bibi frontman van is, getest onder saillante omstandigheden in Israel (versus de Israelis die protesteren tegen die club, het drama rondom het Armeense kwartier blijft pijnlijk voorbeeld) en Palestian, komt naar de VS!

En dat bij een trend van toename van normaliseren van zowel dergelijke "economische activiteit", als gebruik van dergelijke technologie. Waar tot nu toe de Amerikaanse overheid niet happig was op het drama, dient zich nu wel de vraag aan of dat anders gaat zijn onder Trump. Er lagen immers nogal wat initiatieven om juist beperkingen op te leggen, maar het was geen gedane strijd - met name DHS (flink vol van perikelen vanuit benoemingen 1e Trump periode) ging daar vol tegen in.

Afgelopen september was de deal rond.

Het is de zoveelste "could it happen here" die op tafel komt.

Oh, en Matt Gaetz is daar ook onderwerp bij 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:23:
Het is geen indicatie van Harris-haat 8) Het is relatief eenvoudig verklaarbaar vanuit observatie van narratieven in de grote nationale media, en de lokale. De popular vote heeft ze gewonnen, maar daar wringt het schoentje niet.
Ze heeft er voorlopig nog steeds minder dan Trump: 76.7 vs 74.1 mln.

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FunkyTrip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:48:
[...]

Ze heeft er voorlopig nog steeds minder dan Trump: 76.7 vs 74.1 mln.
Dat was het punt niet. Ze heeft de derde hoogste popular vote ooit gehaald. Achter Biden op 1 en Trump op 2:

Dat ontkracht de “ze was een mateloos impopulaire en kansloze kandidaat”-verhalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gaetz wordt vervangen door Pam Bondi als minister van justitie:

https://nos.nl/artikel/25...ter-na-aftocht-matt-gaetz

Ze was de eerste vrouwelijke attorney general van Florida in 2011 - 2019 en zou goed werk hebben verricht tegen de handel in opiaten. Maar wat ik verder tussen de regels door lijk te lezen komt neer op het aanpakken van partijen zelf ipv zaken minder goed mogelijk maken via wetgeving, dus het komt een beetje over als lapmiddel omdat gebruik van andere middelen (fentanyl) nu juist weer stijgende is als belangrijkste oorzaak van overlijden.

Verder is er weinig meer nieuws te vinden dan zaken die al op haar Wikipedia-pagina staan. Doet mee met Scientology, hulp als adviseur / advocaat tijdens de impeachments van Trump, het roepen van "lock her up" voor Hillary en ze is geen fan van Obamacare. Ze is ook een guest host geweest bij Fox News.

offtopic:
Het begint trouwens een steeds grotere uitdaging te worden om iets te vinden via Google én DuckDuckGo. Keywords worden zelfs met extra hints in de wind geslagen en alles moet maar recent zijn...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 13:05
Stukfruit schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 06:20:
Gaetz wordt vervangen door Pam Bondi als minister van justitie:

https://nos.nl/artikel/25...ter-na-aftocht-matt-gaetz

Ze was de eerste vrouwelijke attorney general van Florida in 2011 - 2019 en zou goed werk hebben verricht tegen de handel in opiaten. Maar wat ik verder tussen de regels door lijk te lezen komt neer op het aanpakken van partijen zelf ipv zaken minder goed mogelijk maken via wetgeving, dus het komt een beetje over als lapmiddel omdat gebruik van andere middelen (fentanyl) nu juist weer stijgende is als belangrijkste oorzaak van overlijden.

Verder is er weinig meer nieuws te vinden dan zaken die al op haar Wikipedia-pagina staan. Doet mee met Scientology, hulp als adviseur / advocaat tijdens de impeachments van Trump, het roepen van "lock her up" voor Hillary en ze is geen fan van Obamacare. Ze is ook een guest host geweest bij Fox News.

offtopic:
Het begint trouwens een steeds grotere uitdaging te worden om iets te vinden via Google én DuckDuckGo. Keywords worden zelfs met extra hints in de wind geslagen en alles moet maar recent zijn...
Het belangrijkste is (wederom) dat ze corrupt en loyaal is. Ze liet het onderzoek naar Trump University vallen nadat ze een flinke donatie kreeg van Trump, een donatie die ook frauduleus was. Uiteindelijk weten we dankzij haar niet corrupte collega in NY wat voor illegale shit Trump uitspookte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:22

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Mensen, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om stellingen en uitspraken zoals bovenstaande post over vermeende corruptie beter te onderbouwen? Een simpel linkje naar bijvoorbeeld een nieuwsartikel volstaat al. Dat scheelt onnodige discussie en ons topicreports. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Een linkje naar de wikipedia volstaat al. Pam Bondi is corrupt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pam_Bondi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Nu online
Het is blijkbaar al enkele dagen oud nieuws en ik volg de VS nieuws niet op de voet. Zojuist hoorde ik dit over MSNBC's Joe en Mika:
Hosts Joe Scarborough and Mika Brzezinski met with the president-elect on Friday and told viewers on Monday’s show they decided it was time to “restart communications” after a long-standing feud.
Het is bijna een 1 april grap. In aanloop naar de verkiezingen was MSNBC (en zeker Joe en Mika) uitgesproken en fel tegenstander van GOP en Trump en hun manieren maar het lijkt er op dat ze aan het back-pedalen zijn. Wat moet je hier van denken? Ja, de komende 4 jaar tweedehands nieuws rapporteren vanaf de zijlijn is niet ideaal maar aan de andere kant, toegeven aan Trump kan onmogelijk zonder kosten zijn geweest, als iemand een transactionele opstelling heeft dan is het wel Trump.

YouTube: How Morning Joe plans to cover a second Trump term
De commentaren onder hun eigen bekendmakingsvideo spreken boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die talking heads leveren wat mij betreft sowieso weinig van waarde.

Ze zijn er te vaak om zichzelf relevant te houden met de verkoop van eigen producten (boeken, zichzelf als consultant, enz) en dat geeft ook weer eens die perverse prikkel om dingen te zeggen die niet behulpzaam of ronduit overbodig zijn in een bepaalde situatie, of zoals hierboven dus het behoud van inkomsten is.

Dit artikel op FT geeft wat leuke voorbeelden:
Similarly, the Deepwater Horizon oil spill was being “blown out of proportion”, so he endeavoured to put it in the context of other environmental disasters.
Daar zit iemand die niet alleen de tijd in een uitzending probeert op te vullen omdat echt nieuws of personen die er direct mee te maken hebben op zo'n moment niet beschikbaar zijn, maar ook iemand die zomaar even beslist dat een gebeurtenis toch niet zo belangrijk is terwijl er bijna schreeuwend een lange uitzending over wordt gemaakt.

Pundits zijn op die manier weinig meer dan de hoeveelheid wol die een gemiddelde LLM met foutieve instellingen produceert om weinig inhoud met veel woorden te omschrijven.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:59

Jebus4life

BE User

Bemerking die ik me al een tijd maak.

Trump / Project 2025 wil naast een aantal 100% ideologische maatregelen ook op economisch vlak het roer omgooien, waar ik niet direct zie hoe het zal praktisch kan. Specifiek: wie gaat al die nieuwe jobs in hemelsnaam uitvoeren?

1. Gezien het lijkt dat Trump wil doorzetten met het uitzetten illegale migranten tegen een versneld tempo van nu gaan er veel laagbetaalde arbeiders verdwijnen (vergelijkbaar met in de UK post brexit). De schok zal wel niet zo groot zijn als origineel gevreesd (er wordt gericht op 1 miljoen uitzettingen per jaar, momenteel zijn het er al om en bij de 500k per jaar naar ik begrijp).

Effect: minder (laagbetaalde) werkers

2. Trump wil een zwakkere dollar (niet onlogisch, de dollar is gewoonweg te sterk momenteel) om manufacturing in de VS aantrekkelijker te maken. In combinatie met zaken als de chips act lijkt dat ook de goede kant uit te gaan. Momenteel is die zwakkere dollar niet in zicht (integendeel) maar mocht Trump de FED kunnen strongarmen in de interest enorm omlaag te drijven (of "zijn" congres fondsen kunnen laten voorzien om massaal buitenlandse valuta te laten kopen) (of een nieuwe soort Plaza akkoorden te kunnen sluiten, maar lijkt me onwaarschijnlijk).

Effect: Meer jobs

3. Er komen gigantische infrastructuurwerken aan (niet op het conto van Trump, als ik me niet vergis zijn die appropiations van die enorme miljarden inmiddels al door het congres?)

Er zijn vast nog een dozijn andere elementen, maar diegene die ik opsom zorgen, in theorie, voor een pak werk zorgen, maar met een 4% unemployment is de werkzaamheidsgraad in de VS al behoorlijk hoog...Wie gaat al die nieuwe jobs in hemelsnaam uitvoeren?

Nuja, hij kan zijn goede vriend Elon carte blanche geven en zorgen dat zelfrijdende trucks en taxi's 4 miljoen nieuwe werklozen genereren die een job nodig hebben. Dat zou natuurlijk al wat helpen. Alternatief zie ik de Repiblikeinen nog wel een systeem optuigen om massaal nieuwe Green cards uit te delen voor witte Europeanen, hoe precies zullen ze vast zelf al over nagedacht hebben.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jebus4life schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:47:
Bemerking die ik me al een tijd maak.

Trump / Project 2025 wil naast een aantal 100% ideologische maatregelen ook op economisch vlak het roer omgooien, waar ik niet direct zie hoe het zal praktisch kan. Specifiek: wie gaat al die nieuwe jobs in hemelsnaam uitvoeren?

1. Gezien het lijkt dat Trump wil doorzetten met het uitzetten illegale migranten tegen een versneld tempo van nu gaan er veel laagbetaalde arbeiders verdwijnen (vergelijkbaar met in de UK post brexit). De schok zal wel niet zo groot zijn als origineel gevreesd (er wordt gericht op 1 miljoen uitzettingen per jaar, momenteel zijn het er al om en bij de 500k per jaar naar ik begrijp).

Effect: minder (laagbetaalde) werkers
Verwacht er niet veel van, kijk naar Texas als voorbeeld. Uitzetting, maar strikt selectief voor sectorale quota, conform aanwezige feodale dynamiek. Dit is transactioneel, puur om regionale oligarchie te binden voor de toekomst. Verwacht hier meer focus voor bij staten die niet rigide Republikeins zijn, maar waar wel rurale Republikeinse basis + aanwezigheid megachurches is. Bijvoorbeeld, het op de korrel nemen van Californië.
2. Trump wil een zwakkere dollar (niet onlogisch, de dollar is gewoonweg te sterk momenteel) om manufacturing in de VS aantrekkelijker te maken. In combinatie met zaken als de chips act lijkt dat ook de goede kant uit te gaan. Momenteel is die zwakkere dollar niet in zicht (integendeel) maar mocht Trump de FED kunnen strongarmen in de interest enorm omlaag te drijven (of "zijn" congres fondsen kunnen laten voorzien om massaal buitenlandse valuta te laten kopen) (of een nieuwe soort Plaza akkoorden te kunnen sluiten, maar lijkt me onwaarschijnlijk).

Verwacht hier niet veel van, behoudens het stimuleren van aanwezige spanningsvelden, die op hun beurt uitgebuit kunnen worden in het geopolitieke speelveld. We hebben daar de vorige keer al toepassingen van gezien, bijvoorbeeld met de enorme verkopen van raffinaderijen .. aan de Saudis. Het was een subtiele toepassing die niet van Trump zelf kwam, puur transactioneel, en het werd geblocked door het Biden beleid.

Verwacht meer van profiteren van effecten in gang gezet door het Biden beleid, zoals die nu gezekerde CHIPS act, maar zie ook de investeringen in de grote vijf interne kapitaalstromen. Dat gaat werkgelegenheid scheppen. Trump gaat pronken, en dat zal absoluut gefaciliteerd worden door de media die inmiddels in de rij staan om zich over te geven.
3. Er komen gigantische infrastructuurwerken aan (niet op het conto van Trump, als ik me niet vergis zijn die appropiations van die enorme miljarden inmiddels al door het congres?)

Idem, Biden beleid. Dat gaat drie grote cycli van spinoff leveren bovenop de nu al aanwezige trends. De grote vraag hier echter is of de regionale clusters van oligarchie niet gaan pushen om het allemaal om zeep te helpen, want het Biden beleid raakt linea recta aan hun controle dynamica. Goede indicatoren hierbij zijn te vinden in mogelijke verschuivingen / versnellingen / verhardingen "beleid" onderwijs.
Er zijn vast nog een dozijn andere elementen, maar diegene die ik opsom zorgen, in theorie, voor een pak werk zorgen, maar met een 4% unemployment is de werkzaamheidsgraad in de VS al behoorlijk hoog...Wie gaat al die nieuwe jobs in hemelsnaam uitvoeren?

Nuja, hij kan zijn goede vriend Elon carte blanche geven en zorgen dat zelfrijdende trucks en taxi's 4 miljoen nieuwe werklozen genereren die een job nodig hebben. Dat zou natuurlijk al wat helpen. Alternatief zie ik de Repiblikeinen nog wel een systeem optuigen om massaal nieuwe Green cards uit te delen voor witte Europeanen, hoe precies zullen ze vast zelf al over nagedacht hebben.
Hou in het achterhoofd de afhankelijkheden van het machtsmodel. Het gaat niet om het bewerkstelligen van een realiteit van groei, louter perceptie, en er zijn serieuze bedreigingen voor het model vanuit het wel bewerkstelligen van groei.

Ik verwacht niet dat men zo gestoord gaat zijn als wat twee jaar geleden op tafel kwam bij het CNP, grote verhalen van werkprogramma's voor preferente landen (blank, Russisch, gelieerd), maar je weet het nooit.

Ik verwacht persoonlijk veel meer focus op afbraak van aanwezige economische dynamiek, afgedekt met virtuele economie en maskers van marketing. Men heeft het nu al over de broekriem en de belofte, en als er iets is wat de sponsors van Musk en de partners van de grote oligarchen delen met het aanwezige machtsmodel, dan is het wel het afbreken van hoekstenen van Amerikaanse niet-virtuele economie.

Met de juiste PR van drama, theater, crises en geloofsgedrag is veel te bereiken. Zeker met media die "obeying in advance" tot kunst verheffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stap1 van DOGE is dus om random mensen weg te gaan pesten door te proberen kantoorwerken voor 100% verplicht te gaan stellen:
Elon Musk and Vivek Ramaswamy are determined to force federal employees to return to the office in hopes that some will opt to quit instead.
https://edition.cnn.com/2...lecommute-doge/index.html
“Requiring federal employees to come to the office five days a week would result in a wave of voluntary terminations that we welcome: If federal employees don’t want to show up, American taxpayers shouldn’t pay them for the Covid-era privilege of staying home,” they wrote.
Goede manier om ook je goedwerkende thuiswerkers met kennis weg te krijgen en nog meer inefficiëntie te introduceren.

En voor een klein mogelijk resultaat:
Forcing all federal workers to return to the office may not save that much money, Brian Riedl, senior fellow at the right-leaning Manhattan Institute, told CNN. Total compensation for federal civilian staffers comes to about $305 billion a year, a little more than 4% of the federal budget. So even cutting a sizeable share of the workforce would only put a tiny dent in spending.
Wist ook niet dat lonen blijkbaar dus maar 4% in totaal zijn van het budget :o

En verder natuurlijk Project 2025 waar hij zich van probeerde te distancieren:
President-elect Donald Trump has selected Russell Vought as his pick to lead the Office of Management and Budget, he said in a Truth Social post.

Vought was one of the key authors of Project 2025 – the conservative blueprint that Trump tried to distance himself from during the campaign. He was Trump’s former budget director during his first administration when Vought oversaw a widespread deregulation push.
https://edition.cnn.com/2...udget-director/index.html

[ Voor 43% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2024 11:02 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
@YakuzA Je merkt het zelf al op, maar dat geld is in deze een hele grote red herring. Alles wijst er op dat men de overheid zich zo ver mogelijk wil laten terugtrekken, om zo de libertaire heilstaat te stichten.

De notie dat geld uitgegeven door de overheid ook kan worden gezien als een investering in bijvoorbeeld het investeringsklimaat is ze daar natuurlijk volledig ontgaan. Nog los van het feit dat Tesla ooit een bail-out van een half miljard kreeg van de Amerikaanse overheden. Achteraf natuurlijk ook best een prima investering, all things considered. Nu ja.

Maar goed, deze zaterdag haalde iemand in de Volkskrant Berlin aan met een uitspraak die de situatie in de VS uitstekend samenvat: Liberty for the wolves is death to the lambs. Veel beter had ik het niet kunnen zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

*knip*, iets meer onderbouwing van vergezichten zoals deze is wel gewenst.

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 29-11-2024 15:10 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Helixes schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:20:
Maar goed, deze zaterdag haalde iemand in de Volkskrant Berlin aan met een uitspraak die de situatie in de VS uitstekend samenvat: Liberty for the wolves is death to the lambs. Veel beter had ik het niet kunnen zeggen.
Het interview met Joseph Stiglitz heb je het dan over. De moeite waard van het lezen (zijn boeken trouwens ook).

https://www.volkskrant.nl...ik-had-verwacht~b7b2e6ae/ (paywall)

De man geeft in feite een bloemlezing van alle waarschuwingen door de jaren heen voor de impact van het neoliberalisme en het idee dat de vrije markt alles wel op gaat lossen. Op basis hiervan geeft hij ook aan hoe politici zoals Trump of oligarchen in wording zoals Musk hun kans grijpen doordat mensen maar blijven geloven in de 'onzichtbare hand' zoals Adam Smith het noemde. Een of ander 'systeem' wat ervoor zorgt dat de vrije markt altijd het goede zal doen voor de gemeenschap (hetgeen niet klopt, want het idee van Smith maakt de aanname dat iedereen perfect rationeel is en een volledig overzicht heeft over alle relevante kennis bij het maken van een beslissing. Beide gaan niet op).
Een voorbeeld van die ‘freedom to exploit’ was de liberalisering van de financiële sector, die in 2008 resulteerde in de kredietcrisis. ‘De vrijheid van de wolven (bankiers) ging ten koste van de schapen (werknemers, kleine investeerders en huiseigenaren)’, schrijft Stiglitz.
En vooral dan dit stuk, waar hij nog eens aangeeft wat Trump zijn manier van zaken doen is en waar je mee weg komt omdat men weigert te geloven in het nut van regulering, danwel dat regulering dermate ineffectief is gemaakt al, dat je zelfs met het betalen van de boete winst maakt.
Misschien wel hét symbool van die ‘freedom to exploit’ is de aankomende president van de VS, Donald Trump, merkt Stiglitz op. Hij doelt daarmee op diens zwendel met Trump University, een ‘universiteit’ die helemaal geen universiteit bleek te zijn. Het gebrek aan hoogleraren, collegezalen, studiepunten, academische graden en een universitaire accreditatie belette Trump niet om tot wel 35 duizend dollar aan collegegeld te vragen voor een veredelde vastgoedcursus.

Zijn ruim 7.600 studenten kregen geen persoonlijke ontmoeting met Trump, zoals was voorgespiegeld, al mochten ze wel op de foto met een bordkartonnen versie van de zakenman. In november 2016, vlak na zijn eerste presidentiële verkiezingswinst, kocht Trump de rechtszaken tegen Trump University af voor 25 miljoen dollar.
En een deelconclusie, een beeld waar de VS heel sterk in is. Als je miljarden hebt, dan heb je het gemaakt en ben je bijna automatisch 'a good guy'.
‘We hebben rijkdom op een voetstuk geplaatst, ongeacht of die rijkdom nu op eerlijke wijze is vergaard, of juist ten koste van anderen, door mensen te bedriegen of uit te buiten’, zegt Stiglitz. ‘Donald Trump is daar een toonbeeld van.
De rest van het interview reflecteert ook op de rol van diverse social media die het effect van 'engagement through enragement' maximaal uitbuiten om maar centen te harken, ongeacht de sociale gevolgen ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
@polthemol Stirglitz inderdaad. Buitengewoon sterk stuk, en zeer waardevol perspectief.

In de aflevering van Buitenhof van gister kwam ik nog een interview tegen dat hier een goede aanvulling op vormt. Amitav Gosh vergeleek het veronderstelde recht de wereld maar te mogen vervuilen met het kolonialisme van de periode die vooraf ging aan de acceleratie van de kooldioxide-uitstoot. Specifiek noemt hij de situatie op Banda in 1612.

Maar uitzoomend, en toegepast op de VS geldt natuurlijk ook hier dat het privilege die de VS zich zeker nu met Trump toe-eigent de Aarde voor de rest van de wereld te verkloten (pun intended) zeker de ultieme uiting is van dat neo-kolonialisme. Of, beter gezegd, de notie dat men zich dat zomaar toe kan eigenen, voortvloeit uit die eerdere buitengewoon destructieve periode.

Ik blijf er bij dat het zelf-destructieve karakter van de beginselen die ten grondslag liggen aan het kolonialisme een passend antwoord is op de Fermi-paradox :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Het is wachten op de volgende corona, superstorm, terroristische aanslag,... voor de gewone Amerikaan zal beseffen hoezeer hij bedrogen is geweest.

Betogingen, rellen, veel geweren, radeloosheid,...

Regulering = preventie. En het hoogste wat je kan bereiken met behulp van preventie is dat er niets ergs gebeurt.
Maar een gebeurtenis die niet voorvalt komt niet in de media en zo lijkt het alsof een samenleving zichzelf op een veilige manier draaiende houdt.
Tot de preventie geschrapt wordt wegens te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Wozmro schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:07:
Het is wachten op de volgende corona, superstorm, terroristische aanslag,... voor de gewone Amerikaan zal beseffen hoezeer hij bedrogen is geweest.

Betogingen, rellen, veel geweren, radeloosheid,...

Regulering = preventie. En het hoogste wat je kan bereiken met behulp van preventie is dat er niets ergs gebeurt.
Maar een gebeurtenis die niet voorvalt komt niet in de media en zo lijkt het alsof een samenleving zichzelf op een veilige manier draaiende houdt.
Tot de preventie geschrapt wordt wegens te duur...
Op een of andere manier heeft Trump het geluk ook aan zijn zijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaapstobbe schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:01:
[...]

Niet zozeer geluk. Wel perceptie als constructie van media debat. De right wing machine, opgebouwd over dertig jaar, staat continu aan. Het maakt niet uit of iets gebeurt, of wanneer, het is instant beschikbaar en stuurbaar.

Het is een zeer interessante verkenning, ik zie er echt nog wel studenten op afstuderen. Timing isn't relevant, neither is the event - running the story wins. Zolang als er synergie is tussen toxische actoren en die enorme machine zal dat zo blijven.

Als Trump zich buiten het theater waagt, dan zal blijken hoe weinig "geluk" hij heeft. Maar dat zal hij niet, he's never been the Don, only ever the frontman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
jaapstobbe schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:01:
[...]

Trump is gewoon beter dan zijn tegenstanders in successen van iemand anders claimen en zijn eigen mislukkingen in iemand anders' schoenen schuiven.

Als Obama een mooie vaas gekocht heeft voor de slaapkamer, zet Trump hem in de hal van het Witte Huis en pronkt met zijn goede smaak. En vervolgens laat hij de vaas vallen, probeert Biden hem te lijmen en het diens schuld dat overal breuklijnen over de vaas lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Miriam Elder deed als journalist acht jaar lang verslag vanuit Rusland. Ze vergelijkt Donald Trumps nakende terugkeer als president van de Verenigde Staten met de terugkeer van Vladimir Poetin als president van Rusland in 2012 en waarschuwt voor de gevaren van zogenoemde ‘interne emigratie’.

[...] er is iets wat de twee mannen, die ongecontroleerde macht nastreven, verbindt: ze creëren interne vijanden, maken voortdurend schokbewegingen om mensen scherp te houden, houden de informatieomgeving in een stevige greep en zorgen voor woede en uitputting bij hun critici.
Een mij nog onbekende term voor een mij bekend verschijnsel: interne emigratie. Het komt neer op het blokken van onwenselijke ontwikkelingen en een ruimte te creëren (thuis) waar je net doet of het niet zo is. De omschrijving van de overeenkomst tussen Trump en Poetin lijkt mij een behoorlijk goede samenvatting van de methode die ze hanteren. Nog wat meer daarover:
Sommigen werden geteisterd door schuldgevoelens. Een van hen was Ilja Krasilsjtsjik, een voormalig journalist die hielp bij het organiseren van een aantal protesten tegen Poetin en die in The New York Times schreef dat alle Russen hun rol in het uitbreken van de oorlog in vraag zouden moeten stellen.

Zijn stuk herlezen in de nasleep van de overwinning van Trump voelt aan als een waarschuwing. Hij betreurt dat Rusland “erg individualistisch” is, dat mensen “zich graag afzonderen van elkaar, van de staat, van de wereld”. Krasilsjtsjik: “Hierdoor konden velen van ons een levendig, hoopvol, energiek leven opbouwen tegen een grimmige achtergrond van arrestaties en gevangenisstraffen. We raakten geïsoleerd en verloren de belangen van alle anderen uit het oog.”

Ik heb Krasilsjtsjik, die ik ken van mijn jaren als journalist in Rusland, opgebeld om hem te vragen of hij advies had voor Amerikanen die zich proberen aan te passen aan het feit dat Trump weer aan de macht komt en het gevecht aangaan met een verlangen om zichzelf af te sluiten. Hij stelt dat het belangrijkste wat hij in 2012 niet inzag, was dat Poetin niet gewoon verderbouwde op het werk uit zijn eerdere termijnen. “Wat ik toen zeker niet inzag, was dat we in een compleet ander tijdperk zaten”, aldus Krasilsjtsjik. “Het was het begin van het tijdperk waar we ons nu in bevinden, met de oorlog in Oekraïne, met een volledig verwoeste burgermaatschappij.”
Het stuk sluit, onvermijdelijk, af met het inzicht dat het echter niet werkt. Het is in Rusland alleen maar erger geworden, en het patroon in de VS is idem. (En dan zet ik er zelf jaren 30 Duitsland er maar naast: ook daar hielp het negeren niets.) Helaas loopt de prijs van niet intern migreren steeds hoger op, in een steeds minder vrij land.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
The Guardian heeft een overzicht gemaakt van welke 'project 2025' mensen zijn aangesteld binnen Trump zjin kabinet:

https://www.theguardian.c.../project-2025-trump-picks

In totaal 9 mensen die een positie krijgen en die op enige wijzen mee hebben gewerkt aan het Project 2025
Als je de lijst doorneemt, zijn het vrij prominente namen die er tussen staan, die ook in project 2025 prominente posities in hebben genomen.

(om wat bij te blijven: zie https://www.theguardian.com/us-news/project-2025 voor een totaal overzicht wat the guardian heeft bijgehouden inzake dat onderwerp).

In het kader van 'het gaat wel meevallen', zijn we dus een stap verder: een significant deel van het behoorlijk extreme 'Heritage foundation' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Heritage_Foundation) zit rechtstreeks aan de knoppen van de regering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump heeft nieuwe wraakacties (in de vorm van ontslagen) aangekondigd:
Donald Trump is van plan om alle medewerkers die samenwerkten met aanklager Jack Smith te ontslaan zodra hij in januari president van de Verenigde Staten is. Dat schrijft The Washington Post. Smith leidt twee zaken die gaan over het achterhouden van geheime documenten door Trump en over zijn pogingen om aan de macht te blijven na zijn verkiezingsnederlaag in 2020.

Bronnen melden aan The Washington Post dat ook ambtenaren die gewoonlijk beschermd zijn tegen politieke vergelding hun baan verliezen, als het aan Trump ligt. Ook wil de Republikein binnen het ministerie van Justitie een team aanstellen om verkiezingsfraude in 2020 te onderzoeken.

De plannen van Trump laten volgens de krant zien dat Trump in deze zaak 'niet gedreven wordt door ideologie of beleidsplannen, maar door persoonlijk ongenoegen'. Trump heeft de afgelopen jaren meermaals gezegd dat hij het slachtoffer is geworden van ,,een politieke heksenjacht".

Zodra Trump president is, zou hij volgens een van de bronnen ,,schoon schip willen maken met de slechteriken die achter hem aanzaten". Of Trump ambtenaren die al jaren op het ministerie van Justitie werken zomaar kan ontslaan is onduidelijk, schrijft de krant.

The New York Times meldde eerder al dat Smith zelf van plan is om op te stappen voordat Trump aan de macht komt. Omdat het ministerie van Justitie, waar Smith voor werkt, geen zittende presidenten vervolgt, lijkt de rol van de speciale aanklager voorlopig uitgespeeld. Hij zou willen voorkomen dat hij ,,binnen twee seconden ontslagen wordt", aldus de krant.
(uit het AD Liveblog).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:09:
Trump heeft nieuwe wraakacties (in de vorm van ontslagen) aangekondigd:

[...]

(uit het AD Liveblog).
Dat Trump Jack Smith zou ontslaan dat had ik wel verwacht (eigenlijk op zichzelf al best ernstig dat ik dat verwacht en dat het gaat gebeuren) maar dit is nog weer een stapje verder. Zo zie je ook maar weer hoe dat werkt dat extremen opzoeken: het normaliseert iets anders dat eigenlijk ook veel te ver gaat.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer iemand uit de familie die gepushed wordt naar een hoge baan, papa van Jared.
Ook weer een convicted felon zoals dat bij trump hoort:
https://nos.nl/l/2546581
Kushner kreeg in 2020 gratie van toenmalig president Trump. Hij kreeg in 2005 twee jaar cel wegens belastingontduiking en het beïnvloeden van getuigen. Zo liet Kushner filmen hoe een prostituee zijn zwager verleidde om medewerking van zijn zus te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2024 20:13 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Kash Patel is voorgedragen als hoofd van de FBI.
https://x.com/briantylercohen/status/1863008498533228602

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nederlandse bron. en meer info: Trump wil bondgenoot Kash Patel als nieuwe directeur FBI

Vooral dit stuk over die Patel is veelzeggend:
Ook heeft hij in het verleden opgeroepen om het hoofdkantoor van de FBI in Washington te sluiten. Daarbij moest ook de FBI-top gezuiverd worden van mensen die weigeren de agenda van Trump uit te voeren, zei hij toen.

In 2023 schreef Patel het boek Government Gangsters. Trump zei toen dat hij dit boek zou kunnen gebruiken als een "routekaart om een einde te maken aan de heerschappij van de Deep State".
Het begint echt een persoonlijkheidscultus te worden daar, met hun complottheorien over Deep State enzo.

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 01-12-2024 06:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

De 10-jarige termijn (van Wray), dat als safeguard zou moeten dienen tegen een dictator, loopt pas in 2026 af. Welke truc hebben ze om hem eerder te kunnen vervangen?
Blijft toch eng om te zien wat zich hier nu af gaat spelen.
Trump heeft nog een appeltje te schillen met de door hem zelf(!) in 2016 aangestelde Wray (verving James Comey, die de “but her emails”-hoax van Hillary vlak voor die verkiezingen een nudge gaf), omdat deze de invallen bij Mar-A-Lago goedkeurde (waarbij de hele santekraam aan staatsgeheime documenten werd gevonden).

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-12-2024 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 1 december 2024 @ 06:52:
[...]

De 10-jarige termijn (van Wray), dat als safeguard zou moeten dienen tegen een dictator, loopt pas in 2026 af. Welke truc hebben ze om hem eerder te kunnen vervangen?
Wray heeft het onacceptabele lef gehad om zijn functie onafhankelijk uit te voeren:
Wray lag de afgelopen jaren meerdere keren met Trump en diens aanhangers in de clinch. Onder zijn leiding deed de FBI bijvoorbeeld een huiszoeking op Trumps landgoed Mar-a-Lago, om te kijken of daar geheime documenten aanwezig waren. Tijdens zijn campagne voor het Amerikaanse presidentschap dreigde Trump al dat hij Wray wilde ontslaan.
Ook de voorganger van Wray werd door Trunp ontslagen omdat die liet zien dat Rusland de verkiezingscampagne van Trump had gesteund. Dat werd niet echt geaccepteerd, en dus volgde ontslag:
De aanstelling van Wray in 2017 volgde overigens al op een ander ontslag. Toenmalig directeur James Comey werd destijds door Trump de laan uitgestuurd. Comey haalde de woede van Trump en aanhangers op de hals vanwege een FBI-onderzoek naar Russische inmenging tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Zie https://www.nu.nl/buitenl...nieuwe-directeur-fbi.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wildhagen schreef op zondag 1 december 2024 @ 06:50:

[...]

Het begint echt een persoonlijkheidscultus te worden daar, met hun complottheorien over Deep State enzo.
Niet enkel is cultisme altijd integrale component bij elke vector en variant van autoritarisme, het is ook fundament voor ontwerp & functionaliteit van alles wat er de deur voor open zet.

Probleem is helaas dat we het concept van cultisme redelijk reflexief beperken tot associaties à la Manson, I am, Wacko en zo meer. Terwijl iets als Dominionisme, New Apostolic Reformation, Pizzagate, Maga3X en zo voorts en zo verder - tot en met ook het basisordeningsmodel van Republikeinse partij uniform gestoeld is op exact hetzelfde.

We zien de tekenen wel, herkennen ze echter niet, "want het is geen cult zoals XYZ". En dan is het te laat.

Het is zeer de moeite waard om er eens dieper in te duiken, we zien immers exact dezelfde toepassingen in het Nederlandse. Juist daar waar men de deuren open doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
https://nos.nl/nieuwsuur/...jk-bedreigend-voor-europa
De NOs heeft een artikel wat iets dieper in gaat op de rol die silicon valley in neemt voor/bij/met Trump. Men stipt ook de gevaren aan en hoe vanuit Europa er momenteel nog blind voor zijn.

Let ook op hoe men nu Thiel zijn invloeden ook aanstipt samen met de radicale visie van hem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
polthemol schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:01:
De NOs heeft een artikel wat iets dieper in gaat op de rol die silicon valley in neemt voor/bij/met Trump. Men stipt ook de gevaren aan en hoe vanuit Europa er momenteel nog blind voor zijn.

Let ook op hoe men nu Thiel zijn invloeden ook aanstipt samen met de radicale visie van hem.
In verbinding daarmee: Crypto Industry Reminds Trump He Owes Them Big Now
Cryptocurrency PACs spent more on the recent election cycle than any other industry.
En ja, de Trump campagne was pretty much useless, ineffectief en struikelend over een marketing strategie die veel te diep geënt was op de fixaties van Biden en "omg inflation" (het was wachten totdat media eindelijk durven te praten over het begin van de inflatiecurve ... hint: Trump + Saudi + Rusland Oil Production Deal).

De Tech Bros waren daarentegen van cruciale relevantie, samen met de cumulatieve normalisatie + prikkel effecten van de grote bepalende media in de landschappen van TV en kranten - wat ook wel een studie waard is, aangezien Amerikanen over de volledige linie op lokale niveaus tegen alles van talking points & policy drama van Republikeinen stemmen, maar op nationaal niveau van Electoral College dynamics (Harris heeft de electoral vote zeer overtuigend gewonnen) zich laten misleiden in reductionisme.

Die Tech Bro acties waren opmerkelijk. Achter het theater van Musk's incompetenties en zijn SPAC theater van door to door shenanigans schuilt een uitermate goed georganiseerde serie toepassingen van puntdruk van Feeds + AI + Pink Slime + Local Sponsorships. Met name bij de Down Ballot races voor Huis en Senaat heeft dat het (nog steeds krappe) verschil gemaakt.

Het is toch eigenlijk wel gestoord, dat een cult club van zonen van Wall Street oplichters zich verbonden heeft met een moderne variant van het 16e eeuwse stablecoin bankieren primair gedragen door georganiseerde misdaad en schurkenstaten, zich zo in heeft weten te kopen in de grote vectoren van zeloten en corporatisten, om de macht te kopen.

Waar 1/6 nog een tekstboek self-coup was, is bij deze verkiezingen zo breed sprake geweest van verstrengelingen tussen interne en externe vectoren dat het moeilijk is om daar nog van te spreken, ook al zijn de zeloten en de corporatisten dominant.

Even cru, maar je hebt dus:

Een cult van zeloten
Een cult van big / tech / bros
Een cult van feodale corporatisten
Een cult van Private Intelligence + Organised Crime

..... het is niet moeilijk om verschuivingen voor gedragskaders en -lijnen te extrapoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
[...]

Nederlandse bron. en meer info: Trump wil bondgenoot Kash Patel als nieuwe directeur FBI

[...]

"Patels nominatie past bij de plannen van Trump om de veiligheidsdiensten ingrijpend te hervormen"

Tsja dat is inderdaad één manier om Project 2025 te omschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Compuchip87 schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:28:
[...]

"Patels nominatie past bij de plannen van Trump om de veiligheidsdiensten ingrijpend te hervormen"

Een van de hardnekkigste valstrikken bij Nederlandse media zit ontzettend diep: men slaagt er eigenlijk maar niet in om te erkennen dat het niet om een conforme dynamiek gaat - en daar ligt wel een lijn bij die zich doorzet ook naar observatie & analyse van Nederlandse politieke ontwikkelingen.

Nu is dit an sich niet vreemd. Het publieke debat heeft hier ook last van. Probeer maar eens een gesprek in IT kringen over Musk, en het wordt snel duidelijk hoe inherent beperkt het perspectief is. Maar, dat is in hoge mate product van het media debat. En daar blijft de lijn consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:01
polthemol schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:01:

Goed artikel, ik was blij verrast door de diepgang.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Compuchip87 schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:28:
[...]

Het is in ieder geval wel neutraal. Als ze het scherper zouden omschrijven is het commentaar weer dat het zo gekleurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frame164 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:33:
[...]

Het is in ieder geval wel neutraal. Als ze het scherper zouden omschrijven is het commentaar weer dat het zo gekleurd is.
Men zal toch weer terug moeten naar de oude lessen, waaronder de - zorgvuldige - noodzaak tot pushing the envelope, waarbij objectief perspectief niet verward wordt met neutraliteit, maar ook geen ruimte laat voor perceptie waarbij dat wat non-conform (en erger) is, gezien kan worden als wel conform, of zelfs maar als iets wat zich beweegt in een verder totaal normale en dus magisch functionele arena.

Dat is immers de ruimte waar toxiciteit zich beweegt voor eigen toepassingen van pushing the envelope, and the overton window.

Binnen context hier, komt dat neer op:

1. het uitleggen van de realiteit en complexiteit van surveillance capitalism
2. het uitwerken en uitleggen de weg daar naar toe en de aanwezige blinde vlekken
3. het plaatsen van de gelieerde ontwikkelingen in de VS binnen context van het mondiale conflict
4. het uitleggen hoe het meer complex is dan doorgeslagen Big Tech als machtscluster in de VS, aangezien het cluster op het niveau van fundamenten grotendeels beheerst wordt door aan de VS externe vectoren

Het wordt hard wakker worden de komende tijd.

Claes heeft inzicht in bovenstaande perikelen. Het kan zijn dat het vooralsnog allemaal een brug te ver is, en dat er eindelijk eens een weg naar Big Picture Perspectief komt vanuit de NOS bij onderwerpen als deze - nogal een kritieke oefening. Hint: bij de mensen van Zembla ligt heel, heel veel kennis, en een flink stapel dossiers.

James Grimmelmann daarentegen zit in de soep. Ook daar is volledig besef van bredere context, maar het blijft een non-topic, maar wat eigenlijk erger is, dan zit hem in het propageren van het narratief dat het allemaal zo erg niet is want - Big Tech overschat zich zelf.

De crux is niet het speelveld van apps of services of het drama van pseudo-AI. De crux zit hem in wat zich van Big Tech kan bedienen voor:

1. toegang tot gericht én uniform gebruik van de data beschikbaar vanuit Surveillance Capitalism
2. de bruut zorgwekkende verstrengelingen daarvan met infrastructuur én processen collectieve veiligheid
3. de oude maar consistent aanwezige focus op beheersing van alle menselijke processen van perceptie

Met name dat laatste is nog steeds een cruciale blinde vlek in Europa, voornamelijk vanuit een cultuur-maatschappelijk conflict (vanuit historisch-filosofische grondvesten). Wij zien gedrag nog steeds als iets van het individu. Geen netwerkfenomeen, maar een keuzedynamiek van individu. In academische zin weten we beter, maar we zitten nog steeds op dat scherp van de snede van willen en kunnen erkennen.

Het artikel zou een heel goede stap naar een post mortem en beginpunt van reële bewustwording kunnen zijn. De vraag is of op redactioneel niveau daar bereidheid toe is, want als er iets naar voren kwam op de conferenties van vorig jaar alsmede dit jaar (tot en met de recente ConCon in Duitsland, redactionele niveaus in het Nederlandse zijn zich er terdege bewust van dat als dit allemaal een onderwerp wordt, er ook een conflict ligt met de dynamica van eigenaren en advertising economy, maar misschien nog meer gevoelig, met cumulatief eigen navigeren op de weg gevolgd naar waar we nu zitten.

Het is absoluut niet vanzelfsprekend dat wat inderdaad een kritieke bedreiging voor collectieve veiligheid én cultuur-maatschappelijke stabiliteit is ook als dusdanig erkend kan worden dat het mogelijk wordt er ook effectief iets tegen te doen.

Als terzijde, wat politieke en economische actoren in Europa aangaat, daar zou men zich eens gedachten maken over hoe al die informatie puur in de VS gebruikt is geworden de afgelopen 10 jaar (en langer nog), want ontzettend veel van de verschuivingen en ontwikkelingen zijn herleidbaar tot misbruik van data. Persoonlijke data. Een VVD kan bijvoorbeeld bij Republikeinse confraters wel eens navragen wat de consequenties waren van het SmartTech drama. Nederlandse CEO's mogen wel eens te rade gaan voor de gevolgen van SolarWinds, een post-Gasgebouw bedrijfsleven mag zich wel eens afvragen hoe persoonlijke data gebruikt is geworden bij de serie mislukte participaties na de Trump / SA / RU productie deal - er liggen legio voorbeelden. En dan hebben we het nog niet over kwesties als toegang, wetenschappelijk onderzoek, cultuur, entertainment, advertising, media - het is een enorme arena. Van gedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door Virtuozzo op 01-12-2024 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:44
Virtuozzo schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:33:
Nu is dit an sich niet vreemd. Het publieke debat heeft hier ook last van. Probeer maar eens een gesprek in IT kringen over Musk, en het wordt snel duidelijk hoe inherent beperkt het perspectief is. Maar, dat is in hoge mate product van het media debat. En daar blijft de lijn consistent.
Je bent hier in "IT kringen" hoor. Alleen zijn er allerlei beslissers die zich tegenwoordig ook "IT'ers" noemen, en die horen meestal tot de Silicon Valley fanclub. Tesla voor de deur, iPad onder de arm, en altijd benieuwd naar wat ze daar in Amerika voor leuke nieuwe speeltjes gaan verzinnen.

Op de werkvloer snapt men dondersgoed dat de Nederlandse (en waarschijnlijk Europese) automatiseringssector zich aan het omvormen is tot sales support en verkoopafdeling van de Amerikaanse techreuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CVTTPD2DQ schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:10:
[...]

Je bent hier in "IT kringen" hoor. Alleen zijn er allerlei beslissers die zich tegenwoordig ook "IT'ers" noemen, en die horen meestal tot de Silicon Valley fanclub. Tesla voor de deur, iPad onder de arm, en altijd benieuwd naar wat ze daar in Amerika voor leuke nieuwe speeltjes gaan verzinnen.

Op de werkvloer snapt men dondersgoed dat de Nederlandse (en waarschijnlijk Europese) automatiseringssector zich aan het omvormen is tot sales support en verkoopafdeling van de Amerikaanse techreuzen.
Voila, en dat is precies waar het begint te dringen. Beslissingsbomen zijn in toenemende mate doordrenkt van narratief en geloofsgedrag. De toenemende afstand tussen die punten en de mensen die het echte werk doen, nu ja, dat helpt absoluut niet, maar het functioneert ook nog eens als mechanisme.

Het is niet onvergelijkbaar met uitdaging voor bewustwordingsprocessen als in andere sectoren en vormen van organisaties. It's bottom up, or everyone ends bottoms up. We zien hetzelfde binnen NGO's, Politieke Organisaties, het is een netwerkfenomeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

[...]

Projecting; de Deep State zijn ze zelf. Het speelt mooi in op het ongenoegen onder de lagere sociale klasses. Hetzelfde zagen we ook in de jaren 20/30.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Virtuozzo schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:02:
[...]

Men zal toch weer terug moeten naar de oude lessen, waaronder de - zorgvuldige - noodzaak tot pushing the envelope, waarbij objectief perspectief niet verward wordt met neutraliteit, maar ook geen ruimte laat voor perceptie waarbij dat wat non-conform (en erger) is, gezien kan worden als wel conform, of zelfs maar als iets wat zich beweegt in een verder totaal normale en dus magisch functionele arena.

Dat is immers de ruimte waar toxiciteit zich beweegt voor eigen toepassingen van pushing the envelope, and the overton window.

Binnen context hier, komt dat neer op:

1. het uitleggen van de realiteit en complexiteit van surveillance capitalism
2. het uitwerken en uitleggen de weg daar naar toe en de aanwezige blinde vlekken
3. het plaatsen van de gelieerde ontwikkelingen in de VS binnen context van het mondiale conflict
4. het uitleggen hoe het meer complex is dan doorgeslagen Big Tech als machtscluster in de VS, aangezien het cluster op het niveau van fundamenten grotendeels beheerst wordt door aan de VS externe vectoren

Het wordt hard wakker worden de komende tijd.

Claes heeft inzicht in bovenstaande perikelen. Het kan zijn dat het vooralsnog allemaal een brug te ver is, en dat er eindelijk eens een weg naar Big Picture Perspectief komt vanuit de NOS bij onderwerpen als deze - nogal een kritieke oefening. Hint: bij de mensen van Zembla ligt heel, heel veel kennis, en een flink stapel dossiers.

James Grimmelmann daarentegen zit in de soep. Ook daar is volledig besef van bredere context, maar het blijft een non-topic, maar wat eigenlijk erger is, dan zit hem in het propageren van het narratief dat het allemaal zo erg niet is want - Big Tech overschat zich zelf.

De crux is niet het speelveld van apps of services of het drama van pseudo-AI. De crux zit hem in wat zich van Big Tech kan bedienen voor:

1. toegang tot gericht én uniform gebruik van de data beschikbaar vanuit Surveillance Capitalism
2. de bruut zorgwekkende verstrengelingen daarvan met infrastructuur én processen collectieve veiligheid
3. de oude maar consistent aanwezige focus op beheersing van alle menselijke processen van perceptie

Met name dat laatste is nog steeds een cruciale blinde vlek in Europa, voornamelijk vanuit een cultuur-maatschappelijk conflict (vanuit historisch-filosofische grondvesten). Wij zien gedrag nog steeds als iets van het individu. Geen netwerkfenomeen, maar een keuzedynamiek van individu. In academische zin weten we beter, maar we zitten nog steeds op dat scherp van de snede van willen en kunnen erkennen.

Het artikel zou een heel goede stap naar een post mortem en beginpunt van reële bewustwording kunnen zijn. De vraag is of op redactioneel niveau daar bereidheid toe is, want als er iets naar voren kwam op de conferenties van vorig jaar alsmede dit jaar (tot en met de recente ConCon in Duitsland, redactionele niveaus in het Nederlandse zijn zich er terdege bewust van dat als dit allemaal een onderwerp wordt, er ook een conflict ligt met de dynamica van eigenaren en advertising economy, maar misschien nog meer gevoelig, met cumulatief eigen navigeren op de weg gevolgd naar waar we nu zitten.

Het is absoluut niet vanzelfsprekend dat wat inderdaad een kritieke bedreiging voor collectieve veiligheid én cultuur-maatschappelijke stabiliteit is ook als dusdanig erkend kan worden dat het mogelijk wordt er ook effectief iets tegen te doen.

Als terzijde, wat politieke en economische actoren in Europa aangaat, daar zou men zich eens gedachten maken over hoe al die informatie puur in de VS gebruikt is geworden de afgelopen 10 jaar (en langer nog), want ontzettend veel van de verschuivingen en ontwikkelingen zijn herleidbaar tot misbruik van data. Persoonlijke data. Een VVD kan bijvoorbeeld bij Republikeinse confraters wel eens navragen wat de consequenties waren van het SmartTech drama. Nederlandse CEO's mogen wel eens te rade gaan voor de gevolgen van SolarWinds, een post-Gasgebouw bedrijfsleven mag zich wel eens afvragen hoe persoonlijke data gebruikt is geworden bij de serie mislukte participaties na de Trump / SA / RU productie deal - er liggen legio voorbeelden. En dan hebben we het nog niet over kwesties als toegang, wetenschappelijk onderzoek, cultuur, entertainment, advertising, media - het is een enorme arena. Van gedrag.
Helemaal mee eens, maar we weten ondertussen ook dat als een journalist wat kritischer wordt er al serieuze bedreigingen zijn geuit voordat de drukinkt droog is. De achterban van extreem-rechts zit wat dat betreft de hele dag te F5-en lijkt het wel. Kijk alleen maar wat er op social media langskomt als reacties op domme feiten die door AD of NRC worden gepubliceerd. Dat zorgt al voor bedreigingen. Laat staan als er nog een klein beetje een kritische analyse wordt toegevoegd. Dus ik snap journalisten ook wel. Die willen ook gewoon 's avonds naar huis kunnen.

Het ergste is dus dat we op deze manier keihard afrennen op een fascistische samenleving. En iedereen stond er bij en keer er naar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Frame164 schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:33:
[...]

Helemaal mee eens, maar we weten ondertussen ook dat als een journalist wat kritischer wordt er al serieuze bedreigingen zijn geuit voordat de drukinkt droog is. De achterban van extreem-rechts zit wat dat betreft de hele dag te F5-en lijkt het wel. Kijk alleen maar wat er op social media langskomt als reacties op domme feiten die door AD of NRC worden gepubliceerd. Dat zorgt al voor bedreigingen. Laat staan als er nog een klein beetje een kritische analyse wordt toegevoegd. Dus ik snap journalisten ook wel. Die willen ook gewoon 's avonds naar huis kunnen.

Het ergste is dus dat we op deze manier keihard afrennen op een fascistische samenleving. En iedereen stond er bij en keer er naar.
En daar begint het perceptieprobleem al:

"fascisme is terug van weg geweest"

Nope.

Fascisme is terug van nooit weg geweest. Er is een weg geweest van internaliseren en normaliseren van zowel de ruimte als de narratieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:11
Biden gaat z'n zoon gratie verlenen. Wat een ontzettende misser van Biden en de democraten. Dit is iets wat je verwacht van Trump om te doen, maar w
had niet verwacht dat Biden zo z'n macht zou misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
jordy89 schreef op maandag 2 december 2024 @ 06:56:
Biden gaat z'n zoon gratie verlenen. Wat een ontzettende misser van Biden en de democraten. Dit is iets wat je verwacht van Trump om te doen, maar w
had niet verwacht dat Biden zo z'n macht zou misbruiken.

Dit geeft ook Trump de mogelijkheid om diverse mensen gratie te verlenen onder het mom van Biden geeft z'n eigen zoon gratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het verdient geen schoonheidsprijs nee, maar wellicht is hij bang voor wat team Trump anders gaat aanrichten?

Genoeg lijkt mij genoeg.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
Stukfruit schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:04:
Het verdient geen schoonheidsprijs nee, maar wellicht is hij bang voor wat team Trump anders gaat aanrichten?

Genoeg lijkt mij genoeg.
Wat Trump anders gaat richten, zoals? Dit valt toch op geen enkele manier goed te praten. Dit geeft alleen maar meer stokken om te slaan aan Trump.
Pagina: 1 ... 78 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.