[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:18:
[...]

Dus, om precies te zijn:
- Donald Trump is civielrechtelijk schuldig bevonden aan seksueel misbruik, niet aan verkrachting.
- Matt Gaetz heeft geen veroordelingen voor verkrachting of soortgelijke misdrijven.
Nou, precies wat ik zeg dus :)
C00P schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:09:
[...]

Met alle respect, maar je lijkt van meerdere zaken het fijne niet te weten.
Je snapt dat hier mensen zitten die wel het fijne weten over geschiedenis en hoe zaken zich herhalen en zich zorgen maken?
Het was een vraag he ;) *knip*onnodig, helpt een discussie niet
PilatuS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:20:
[...]

Ik had de edit verkeerd te gezien dan, mijn fout.

Maar nu dus verder met cherry picken om je gelijk te halen en niet reageren op het geheel waar ik het over heb. Dat Gaetz hier fout zit is zeer aannemelijk en dat Trump een verkrachter is, dat is bewezen. Dus maar reageren op het Gaetz verhaal en de rest compleet negeren. Van Gaetz is voor jou niet genoeg bewijs en het Trump bewijs, daar hebben we het dan maar niet over.

Laat ook verder maar, geen idee waarom ik eigenlijk reageer. 2 vingers in de oren en lallalallala.
Wat wil je dat ik zeg dan? Van Trump wist ik, en ja ik vind het ook heel apart dat je dan weer herkozen kan worden, ontken je verhaal niet wat Trump betreft toch? Kan verder niet zoveel met je verhaal. Daarnaast is er een verschil tussen seksueel misbruik en verkrachting maar ok, dat terzijde.

[ Voor 40% gewijzigd door teacup op 14-11-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*knip*op verzoek gebruiker verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door teacup op 17-11-2024 21:22 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

- Donald Trump is civielrechtelijk schuldig bevonden aan seksueel misbruik, niet aan verkrachting.
Judge clarifies: Yes, Trump was found to have raped E. Jean Carroll

En voor meer 'geruchten': Wikipedia: Donald Trump sexual misconduct allegations

En voor @Verwijderd , als je zo onbezonnen een discussie-topic binnenwandelt en meent dat er veel overdreven wordt, waarom heeft een dan veroordeelde seksueel roofdier dan een nieuwe minister van justitie voorgesteld die niet zoveel met justitie heeft maar wel met loyaliteit? Je kan daar ook klein bier van maken, maar mensen die de wereld wel serieus nemen zien daar wel een bepaald signaal in.

[ Voor 26% gewijzigd door Delerium op 13-11-2024 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* op de man
Delerium schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:44:
[...]

En voor meer 'geruchten': Wikipedia: Donald Trump sexual misconduct allegations

En voor @Verwijderd , als je zo onbezonnen een discussie-topic binnenwandelt en meent dat er veel overdreven wordt, waarom heeft een dan veroordeelde seksueel roofdier dan een nieuwe minister van justitie voorgesteld die niet zoveel met justitie heeft maar wel met loyaliteit? Je kan daar ook klein bier van maken, maar mensen die de wereld wel serieus nemen zien daar wel een bepaald signaal in.
Dat stukje https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80708010 was gewoon een legitieme vraag.
Als Trump veroordeelt is voor rape, neem ik mijn woorden terug. In de bron die ik las, ging het ook over seksueel misbruik. Nogmaals, beide verschrikkelijk natuurlijk.

[ Voor 91% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 10:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:46:
Kon het nog gekker? Ja dus.
Matt Gaetz als kandidaat Attorney General. Echt..
NYT noemt het een “provocative move”.
Ben benieuwd wat ie Jim Jordan dan gaat toeschuiven.

Dit is wel echt het land vakkundig de vernieling inrijden zo, en echte politieke vervolgingen kunnen dan zomaar plaats gaan vinden, uit wraak-reactie op de terechte zaken die allemaal tegen hen liepen.
Nog een engnek in genoemd voor in een sleutelrol, niemand is verbaasd, toch?

toevoeging in edit: ik betwijfel of deze meneer's aanstelling bekrachtigd zou worden door de Senaat, als dat al op tafel komt. Maar dat de naam genoemd wordt is tekenend voor Trump en zijn plannen voor retaliation.

Het enige positieve is dat er wat meer bewustzijn lijkt te zijn in Europa en elders in de wereld dat de VS grenzen aan het overschrijden is en dat er echt opgelet moet worden op wat er zou kunnen gebeuren. Niet alleen in de wereld, maar ook in de landen zelf. NL is al een eind heen en op weg naar VK-light, wat zodra Starmer's tijd erop zit weer terugschuift naar VS-light. Ik vind NL al jaren de meest waarschijnlijke om ook te stemmen voor het verlaten van de EU na Brexit. En helaas is de EU een immer makkelijk doelwit. Niet alleen al decennia wordt alle ellende toegeschreven aan "Brussel" en ieder succes aan de regering van de dag, maar de EU is log en luistert niet naar signalen uit de bevolking. Als het zelfreinigend vermogen al ontbreekt om gekkigheid als het Straatsburg-circus weg te managen... Dat is niet alleen een doelwit op je eigen rug schilderen, maar de anti-EU kant ook een richtkijker aanreiken.

De VS gaat naar de kut de komende jaren en dat zal langer dan dat dooretteren, dat is jammer maar helaas. Er is bijna volledige grip op het systeem met potus, scotus en beide kamers in handen van de corpo's achter maga. Scotus kan verjongd worden met de volgende Alito en Thomas, dat gaat decennia doorwerken.

Volle focus moet nu op het vinden van een plek in een nieuwe wereld waar het "westen" geen dominerend sturende rol meer heeft. Aanpassen en blijven communiceren met de wereld, ook tegenstanders, is noodzaak. Ik denk dat er een tijd aanbreekt waarin het diplomatieke apparaat van zowel individuele landen als supranationale organisaties het verschil zullen moeten maken om iets van stabiliteit in de basis te borgen. De VS, VK en inmiddels ook NL laten zien dat continuiteit in beleid vanuit de regering niet langer de norm is.

Maargoed, eerst nog maar even zien hoe lang het duurt voordat lagere rechters op Poolse/Hongkongse wijze worden weggemanaged in de VS en wat er daarna allemaal mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 13-11-2024 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jij vind je gelijk halen belangrijker dan waar het om gaat. Gelijk iemand als Gaets verdedigen is nogal wat. Dan overslaan dat Trump een verkrachter is en daar over in discussie gaan is ook nogal wat.
Ook dit, makkelijk he, meteen met facisme, racisme etc komen zodra mensen anders denken dat jij. Fijne avond nog.
Misschien moet je eens uitzoeken wat de stappen naar fascisme zijn (of wat fascisme uberhaupt is) zodat je kan zien dat dit precies is wat Trump aan het doen is. Daar het woordje racisme bij pakken waar het niet over gaat is een interessante keuze.

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 14-11-2024 06:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:51:
[...]

Jij vind je gelijk halen belangrijker dan waar het om gaat. Gelijk iemand als Gaets verdedigen is nogal wat. Dan overslaan dat Trump een verkrachter is en daar over in discussie gaan is ook nogal wat.

[...]

Misschien moet je eens uitzoeken wat de stappen naar fascisme zijn (of wat fascisme uberhaupt is) zodat je kan zien dat dit precies is wat Trump aan het doen is. Daar het woordje racisme bij pakken waar het niet over gaat is een interessante keuze.
Iemand die vlakbij woont heeft 8 jaar vastgezeten om vervolgens vrijgelaten te worden omdat ze toch de verkeerde persoon hadden. Het was toen allemaal zo zeker dat ze hem toch achter tralies gestopt hebben en guess what. Ik ben daar wat voorzichtiger mee, ja. Dat klopt.

Verder verdedig ik helemaal niemand, ik zeg alleen dat er een verschil is tussen misbruik en verkrachting. Maar goed, veel plezier met neerbuigend doen terwijl je zelf ook je feiten niet op een rijtje hebt en ik wens je nogmaals een fijne avond.

Late edit: Heb je een bron dat Trump daadwerkelijk veroordeeld is voor raping? Ik zie voornamelijk veroordeeld voor dafamation maar geen concrete bron dat hij veroordeeld is voor raping/misbruik van.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:54:
[...]

Iemand die vlakbij woont heeft 8 jaar vastgezeten om vervolgens vrijgelaten te worden omdat ze toch de verkeerde persoon hadden. Het was toen allemaal zo zeker dat ze hem toch achter tralies gestopt hebben en guess what. Ik ben daar wat voorzichtiger mee, ja. Dat klopt.

Verder verdedig ik helemaal niemand, ik zeg alleen dat er een verschil is tussen misbruik en verkrachting. Maar goed, veel plezier met neerbuigend doen terwijl je zelf ook je feiten niet op een rijtje hebt en ik wens je nogmaals een fijne avond.
Je gaat er zelf vol in met smaad terwijl er genoeg bekend is over de feiten. Dan gaan mierenneuken over de definitie van wat Trump heeft gedaan slaat ook nergens op.

Ik heb mijn feiten prima op een rijtje. Jij zet overal de meest extreme vraagtekens bij terwijl iedereen zonder oogkleppen prima kan zien wat het is. Daar wil je dan een discussie over voeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Donald Trump is in mei 2023 schuldig bevonden in een civiele zaak voor seksueel misbruik en smaad, niet voor verkrachting, tegen schrijfster E. Jean Carroll. De jury oordeelde dat hij haar niet verkracht had zoals zij beweerde, maar wel schuldig was aan seksueel misbruik. Voor deze aanklacht moest hij een schadevergoeding betalen. Het is belangrijk om te onderscheiden dat civiele veroordelingen anders zijn dan strafrechtelijke veroordelingen,Trump is hier niet strafrechtelijk veroordeeld voor een misdrijf.

Wat betreft Matt Gaetz, zijn er geen veroordelingen voor verkrachting of enige andere seksuele misdrijven tegen hem. Gaetz is wel onderzocht door de federale overheid in een onderzoek naar sekshandel en corruptie, maar er zijn geen aanklachten tegen hem ingediend en geen veroordeling op basis van die beschuldigingen.

Dus, om precies te zijn:
- Matt Gaetz heeft geen veroordelingen voor verkrachting of soortgelijke misdrijven.
Misschien is het handig om je bronnen te vermelden als je dat soort stellingen deponeert.
A judge has now clarified that this is basically a legal distinction without a real-world difference. He says that what the jury found Trump did was in fact rape, as commonly understood
Precies verkeerd inderdaad.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:54:
[...]

Dus als iemand niet expliciet veroordeeld is voor iets mogen we het hem niet aanrekenen, en als hij wel veroordeeld is ook niet omdat jij een anekdote kent van iemand die een keertje onterecht veroordeeld is 8)7
Je verdedigt anders blind iedereen die een MAGA petje op heeft. Een derderangs Fox host als minister van defensie? Natuurlijk joh klinkt toch leuk!
Laten we maar hopen dat het naïef optimisme is.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2024 00:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Matt Gaetz als AG is zo slecht dat er vanuit Republikeinse hoek ook genoeg kritiek op is. Zelfs r/conservative vindt dit een slechte keuze.

Tulsi Gabbard verspreidde onder andere Russische leugens over biolabs in Oekraïne. Deze mevrouw wordt nu Director of National Intelligence.

Verwijderd

fsfikke schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:25:
[...]

Dus als iemand niet expliciet veroordeeld is voor iets mogen we het hem niet aanrekenen, en als hij wel veroordeeld is ook niet omdat jij een anekdote kent van iemand die een keertje onterecht veroordeeld is 8)7

[...]

Je verdedigt anders blind iedereen die een MAGA petje op heeft. Een derderangs Fox host als minister van defensie? Natuurlijk joh klinkt toch leuk!
Laten we maar hopen dat het naïef optimisme is.
Zijn genoeg mensen die onterecht vervolgd zijn. Dus ja. Klopt wat je zegt.
Ik ben daar wat terughoudend in. Veroordeeld met harde bewijzen sure.

Verder verdedig ik helemaal geen persoon, heb ik helemaal niks over een minister van defensie gezegd.
Megalith schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:49:
De Duitstalige versie van bovenstaande docu (Kapitalismus Made in USA, Reichtum als Kult) is ook op YT te vinden. Heb ze een tijd geleden gekeken toen ze nog via Arte te bekijken waren. Erg interessant en boeiend om te zien hoe de Amerikaanse oligarchie die we vandaag de dag zien best ver terug gaat. Iets waar ik geen idee van had.

Enfin
Deel 1: YouTube: Kapitalismus made in USA Reichtum als Kult 1/3 ARTE
Deel 2: YouTube: Kapitalismus made in USA Reichtum als Kult 2/3 Die Reichen zur K...
Deel 3: YouTube: Kapitalismus made in USA Reichtum als Kult 3/3 Wer will Milliard...
Potverdorie, dat is top. Bedankt!

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Valt het niet inmiddels op dat bij elke "selectie" er een actor zit vol met prikkels, waar het dan over gaat, en niet over wat hun netwerk / kring is.

Access. En tot wat? Tja.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:33:
[...]

Zijn genoeg mensen die onterecht vervolgd zijn. Dus ja. Klopt wat je zegt.
Ik ben daar wat terughoudend in. Veroordeeld met harde bewijzen sure.
Het is misschien eens een idee om na te denken over waarom democratie het minst slechte systeem is, en dan ook eens rustig na te denken over waar het systeem op rust.

Niet op vertrouwen. De functionaliteit voor balans van machten zit hem in het georganiseerd wantrouwen 8)
Niet of proces of procedure. De functionaliteit van machten zit hem in grenzen aan gedrag 8)

Als het op macht aankomt, is het historisch behoorlijk consistent zelfdestructief om vertrouwen te geven. Er zijn verdomd goede redenen waarom we processen en actoren van politieke economie van grenzen en kaders voorzien 8)

Je zit hier in een goed gekende valstrik van absolutisme van proces en persoon, wat interessant genoeg altijd juist heel selectief is voor associatie waar het bij toegepast wordt. Lees eens wat over hoe toxische organisaties werken, en waarom je met dergelijk perspectief ze gefaciliteerd worden.

Maffia is altijd een zeer praktische invalshoek daarbij, omdat de overlap van gedragskaders zo'n match is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
user109731 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:25:
Matt Gaetz als AG is zo slecht dat er vanuit Republikeinse hoek ook genoeg kritiek op is. Zelfs r/conservative vindt dit een slechte keuze.
Nou ja, de indrukwekkende lijst van politiek en economisch actoren met saillante perikelen van grensoverschrijdend gedrag, individueel en institutioneel, die vinden het prachtig.

Iets van autoritarisme als systeem van misbruik gefaciliteerd door misbruikers die ontslag van elk risico van verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid zoeken ...

De ironie is dat er ook opmerkelijk veel net wat slimmer zijn die zich niet prettig voelen bij een dergelijke AG, met alle toegang wat daar bij komt, tot al die skeletten 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 02:57
Ah ja, de Central Park Five.
Trump will nog steeds de doodstraf voor 5 onschuldige mensen omdat hij niet kan toegeven dat hij er heel erg naast zat.

Nou is Matt Gaetz een zeer onsympathiek persoon, met een twijfelachtig verleden, maar hij is inderdaad niet veroordeeld. We vragen echter niet om de doodstraf, we vragen ons alleen af hoe moreel fout het is, om Matt Gaetz aan te stellen als AG? Niet alleen gezien zijn verleden met Justitie maar ook vanwege zijn zeer geringe ervaring als advocaat; hij heeft slechts 3 jaar werkervaring voordat hij de politiek in ging.

Ik heb 3 jaar bij een restaurant gewerkt als bordenwasser, dus ik denk dat ik wel klaar ben om het stokje over te nemen van Jonnie Boer in De Librije.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:41
mercapto schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:55:
Ah ja, de Central Park Five.
Trump will nog steeds de doodstraf voor 5 onschuldige mensen omdat hij niet kan toegeven dat hij er heel erg naast zat.

Nou is Matt Gaetz een zeer onsympathiek persoon, met een twijfelachtig verleden, maar hij is inderdaad niet veroordeeld. We vragen echter niet om de doodstraf, we vragen ons alleen af hoe moreel fout het is, om Matt Gaetz aan te stellen als AG? Niet alleen gezien zijn verleden met Justitie maar ook vanwege zijn zeer geringe ervaring als advocaat; hij heeft slechts 3 jaar werkervaring voordat hij de politiek in ging.

Ik heb 3 jaar bij een restaurant gewerkt als bordenwasser, dus ik denk dat ik wel klaar ben om het stokje over te nemen van Jonnie Boer in De Librije.
Ehm, de meeste ministers hebben weinig werkervaring. Vaak missen de mensen 'uit het veld' het gereedschap om zich staande te houden in de slangenkuil van de politiek. Die zijn 'te netjes', te authentiek. Beroepspolitici hebben één kwaliteit, en dat is hun imago. Die hebben minder kennis, minder betrokkenheid en dat is eerder een voordeel dan een nadeel. Die kunnen makkelijker snoeien, de dingen reorganiseren. Niet allemaal hoor, maar het gros wel.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22
Fornoo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:02:
[...]

Ehm, de meeste ministers hebben weinig werkervaring. Vaak missen de mensen 'uit het veld' het gereedschap om zich staande te houden in de slangenkuil van de politiek. Die zijn 'te netjes', te authentiek. Beroepspolitici hebben één kwaliteit, en dat is hun imago. Die hebben minder kennis, minder betrokkenheid en dat is eerder een voordeel dan een nadeel. Die kunnen makkelijker snoeien, de dingen reorganiseren. Niet allemaal hoor, maar het gros wel.
Maar als je gaat snoeien zonder kennis is dat juist weer een nadeel. Het liefste heb je iemand die wel weet hoe de boel in elkaar steekt, maar verder weinig betrokkenheid heeft. Want dan heb je iemand die weet waar hij kan snoeien en er ook geen moeite mee heeft om dat ook daadwerkelijk te doen. Voor een goede reorganisatie moet je gewoon weten in welke stukken de overhead zit en welke stukken maar weinig toegevoegde waarde hebben.

Dat je dan niet puur moet kijken naar iemand die in het veld goede resultaten heeft behaald klopt natuurlijk, maar een gebrek aan kennis is wel degelijk een groot nadeel. Want voor je het weet snijd je in de verkeerde stukken en ben je daarna alleen maar meer kwijt om de boel weer op orde te krijgen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Matt Gaetz is wel zo'n verschrikkelijk slechte kandidaat, dat ik het idee heb dat hij als fall guy ingezet gaat worden. Zijn eigen partij wil hem er al niet bij hebben, dus ergens halverwege het process gaan ze hem terugtrekken (desnoods van de vloer halen) om vervolgens met een andere, net iets minder omstreden, kandidaat te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voordracht zodat ie een "reden voor de bühne" heeft om op te stappen uit z'n vorige rol, net voordat het rapport van de ethics committee wordt vrijgegeven, met voor Trump een loyalty test voor de senaat, zodat ie alvast een lijstje heeft om te verketteren?

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

HollovVpo1nt

I like gadgets

mercapto schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:55:
we vragen ons alleen af hoe moreel fout het is, om Matt Gaetz aan te stellen als AG?
De VS heeft zichzelf buitenspel gezet om die discussie te voeren. Als Moraliteit namelijk een afwegingscriterium is voor wie het land mag leiden... :+ Dat wordt sowieso een amusante discussie om te volgen want veel van de argumenten tegen Gaetz gelden voor Trump. Ben heeeel benieuwd hoe de GOp dat aanpakt.

[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-11-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 16:11
Dit gaat een enorm probleem worden, als de VS zich gaat gedragen als een Hongarije op het wereldtoneel dan zorgt dat voor veel onrust (met een president die elke dag een andere mening heeft, zijn regerings en ambtenarenapparaat uitkleed tot domme ja-knikkers met ook een beroerde reputatie) Dat geeft China aan de ene kant de kriebels, want een ferm anti China Standpunt, maar met clowns in de VN namens Amerika daar walst China en andere potentiële grootmachten met gemak overheen. Als de VS daar achter komt, en als een kleuter reageert, dan voorzie ik ellende.
Om over het milieu, mensenrechten en eerlijke handel nog maar te zwijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:51
PWM schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:38:
Matt Gaetz is wel zo'n verschrikkelijk slechte kandidaat, dat ik het idee heb dat hij als fall guy ingezet gaat worden. Zijn eigen partij wil hem er al niet bij hebben, dus ergens halverwege het process gaan ze hem terugtrekken (desnoods van de vloer halen) om vervolgens met een andere, net iets minder omstreden, kandidaat te komen.
offtopic:
Een beetja als Wilders die Gidi Markuszower voordraagt om daarna met Faber als een 'redelijk' alternatief te komen (terwijl die om andere redenen eigenlijk ook niet geschikt is).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

PWM schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:38:
Hij is zelf al van de vloer gestapt om het onderzoek naar hem te laten stoppen:
Gaetz resigns from Congress — possibly skirting long-awaited Ethics report

(..) GOP House colleagues believe his decision is actually tied to an Ethics Committee report investigating several allegations including that Gaetz engaged in sex with a minor, which they believe was poised to be released in a matter of days.
https://www.politico.com/...resigns-congress-00189488

Dus ja, hem dan niet benoemen als AG en dan zijn ze van hem af? Of kan ie dan weer aanspraak maken?

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-11-2024 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Laatst online: 27-10 02:57
mekkieboek schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:26:
[...]

offtopic:
Een beetja als Wilders die Gidi Markuszower voordraagt om daarna met Faber als een 'redelijk' alternatief te komen (terwijl die om andere redenen eigenlijk ook niet geschikt is).
Dat zal hem wel zijn inderdaad, "Alles is beter dan..."
Als de eerste 1 of 2 kandidaten er niet door komen is optie 3 ineens acceptabel, terwijl als optie 3 de eerste keus was die het ook niet zou halen. Net als met de speaker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 00:21
Het is gewoon de bedoeling dat Gaetz het gaat worden, Gaetz heeft Trump van in den beginnen gesteund en zat 24/7 aan zijn gat te likken.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 15:19
C00P schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:37:
Het is gewoon de bedoeling dat Gaetz het gaat worden, Gaetz heeft Trump van in den beginnen gesteund en zat 24/7 aan zijn gat te likken.
Trump doet voornamelijk loyalty picks met deze gekke figuren. Dit zal geen 4d chess move zijn om hem zonder schande uit dat onderzoek te komen. GOP maakt zich vooral hard tegen denkbeeldige predators om de echte te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

C00P schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:37:
Het is inderdaad niet veel anders dan die mensen die eigenlijk niet geschikt/gekwalificeerd waren aan te stellen voor het Supreme Court.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:48
Zijn de republikeinen nou werkelijk zo naïef dat ze dachten dat Trump capabele mensen zou aanstellen. En zijn ze nou werkelijk nog steeds zo naïef dat Trump überhaupt interesse heeft in de mening van anderen?

https://www.ad.nl/buitenl...ustitieminister~a4d61ff9/

Ben benieuwd waardoor de republikeinen nog meer “geschokt” raken komende maanden. Laat staan de komende vier jaar.

We hebben overigens nu dus een president die sex heeft met een porno ster op de WC en een minister van justitie die zich te buiten gaat aan hoeren waarvan vermeend ook minderjarige. En de christenlijke achterban vindt het allemaal wel top. Family values

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:23
Puur uit interesse en oprechte hoop voor de wereld.

Zijn er eigenlijk nog scenario's waarbij het allemaal niet door zou gaan voor Trump en J.D. op 20 januari, anders dan dat hij zou overlijden o.i.d.?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Why the Guardian is no longer posting on X

Nou, waarom? Om de voor de hand liggende redenen. Beter laat dan nooit. Hopelijk volgen er meer.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 15:19
HEY_DUDE schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:32:
Zijn de republikeinen nou werkelijk zo naïef dat ze dachten dat Trump capabele mensen zou aanstellen. En zijn ze nou werkelijk nog steeds zo naïef dat Trump überhaupt interesse heeft in de mening van anderen?

https://www.ad.nl/buitenl...ustitieminister~a4d61ff9/

Ben benieuwd waardoor de republikeinen nog meer “geschokt” raken komende maanden. Laat staan de komende vier jaar.

We hebben overigens nu dus een president die sex heeft met een porno ster op de WC en een minister van justitie die zich te buiten gaat aan hoeren waarvan vermeend ook minderjarige. En de christenlijke achterban vindt het allemaal wel top. Family values
Geatz was die gast die een 17 jarige "escort" over staats grensen transporteerde voor drugs en sex feestjes. Dat is waar dat onderzoek voor gaande was, iedereen(zijn collega's) weet dat hij schuldig is hieraan omdat ze waarschijnlijk ook op nodige feestjes hebben mee gedaan.

@mprkooij tenzij de 3 letter agencies nu een lijst aan het maken zijn van wie allemaal een gevaar zijn voor de federale staat en er op gaan handelen vermoed ik niet echt een reëel scenario waar Trumps feestje niet doorgaat. Beste hoop de we nu hebben is een combi van neo-con die het foreign policy beleid stabiel houden en incompetentie van de rest van de picks waardoor schade beperkt blijft

[ Voor 15% gewijzigd door ArgantosNL op 14-11-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:42:
[...]

Valt het niet inmiddels op dat bij elke "selectie" er een actor zit vol met prikkels, waar het dan over gaat, en niet over wat hun netwerk / kring is.

Access. En tot wat? Tja.
Maar wordt Trump gewoon in het oor gefluisterd wie hij moet nomineren of is hij zelf zo sluw om juist die actors vol prikkelingen daar te zetten?

Dit dus.

• Jerie
  • Niet online
mprkooij schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:41:

Zijn er eigenlijk nog scenario's waarbij het allemaal niet door zou gaan voor Trump en J.D. op 20 januari, anders dan dat hij zou overlijden o.i.d.?
Je zou denken dat er een screening aan vooraf gaat zoals bij Nederlandse ministers. Gidi Markuszower kwam niet door de AIVD screening. Ik zie zoiets in de VS niet gebeuren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:44
mprkooij schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:41:

Nouja, Biden heeft natuurlijk extreem veel macht gekregen van het Supreme Court :p

Alle nominaties moeten door de Senaat goedgekeurd worden.
Maar dat heeft weinig om het lijf wanneer het allemaal ja-knikkers van Trump zijn, of wanneer ze tactisch met vakantie gaan.

Mijn grootste vraag is eigenlijk hoe alles wat op stapel staat over 4 jaar weer te herstellen... Er zitten zo veel MAGA poppetjes op plekken waar de politiek normaal niks over te zeggen heeft (zie bijv. het Pentagon/leger-top)....

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Makaja
  • Laatst online: 30-10 14:32
DropjesLover schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:22:
Mijn grootste vraag is eigenlijk hoe alles wat op stapel staat over 4 jaar weer te herstellen... Er zitten zo veel MAGA poppetjes op plekken waar de politiek normaal niks over te zeggen heeft (zie bijv. het Pentagon/leger-top)....
Daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen, omdat er nog teveel onzekere factoren zijn:
- Is Trump nog wel president over 4 jaar? Of hebben we dan Vance?
- Komt hij zijn belofte na, dat burgers niet meer hoeven stemmen?
- Zal Project2025 inderdaad realiteit worden?
- Wat doen andere (f)actoren in de regering?
- Wat is de situatie in de rest van de wereld (Rusland, China, Oekraine, Israel, etc)?

Kortom: ik denk dat je pas iets zinnigs kunnen zeggen/vinden, als we een jaar verder zijn. Als alle doemscenario's uitkomen, ja, dan zie ik het ook somber in. Maar ik verwacht eerlijk gezegd toch wel een vorm van gezond verstand bij Congres en HvA, om sommige zaken tegen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Makaja schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:19:
[...]

Daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen, omdat er nog teveel onzekere factoren zijn:
- Wat is de situatie in de rest van de wereld (Rusland, China, Oekraine, Israel, etc)?

Kortom: ik denk dat je pas iets zinnigs kunnen zeggen/vinden, als we een jaar verder zijn. Als alle doemscenario's uitkomen, ja, dan zie ik het ook somber in. Maar ik verwacht eerlijk gezegd toch wel een vorm van gezond verstand bij Congres en HvA, om sommige zaken tegen te houden.
Kun je 'ns een tiental Republikeinse afgevaardigden en/of congresleden noemen waar jij gezond verstand van verwacht?

• Makaja
Jerie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:25:
[...]

Kun je 'ns een tiental Republikeinse afgevaardigden en/of congresleden noemen waar jij gezond verstand van verwacht?
Zo bekend ben ik niet met beide instanties, dat ik die zo uit mijn mouw zou kunnen schudden. 8)7

Ik ga gewoon uit van het feit dat de Republiekijnen weliswaar een meerderheid hebben, maar dat er (samen met de Democraten) toch een afwijzende meerderheid zal zijn, bij de meest extreme voorstellen. Dat zie je nu ook terug bij de kandidatuur van Matt Gaetz: genoeg Republiekijnen die hem niet zien zitten.

• Jerie
  • Niet online
Makaja schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:33:
[...]

Zo bekend ben ik niet met beide instanties, dat ik die zo uit mijn mouw zou kunnen schudden. 8)7

Ik ga gewoon uit van het feit dat de Republiekijnen weliswaar een meerderheid hebben, maar dat er (samen met de Democraten) toch een afwijzende meerderheid zal zijn, bij de meest extreme voorstellen. Dat zie je nu ook terug bij de kandidatuur van Matt Gaetz: genoeg Republiekijnen die hem niet zien zitten.
Er lijken nog enkele hobbeltjes:
“Obviously, the president has the right to nominate whomever he wishes,” she continued. “But this is why the background checks that are done by the FBI and the advice-and-consent process in the Senate and public hearings are all so important.”
En:
It appears that Senate Republicans will have 53 Senate seats in the upcoming congressional session, meaning that they will be able to lose no more than three senators on any nomination in order to confirm them into the Trump administration. Judging by Republican senators’ initial reaction, far more than that might be ready to vote against him.

The two moderate Republicans left in the Senate sounded deeply incredulous.
Dus ze mogen er niet meer dan drie verliezen, en de twee moderates klinken 'geschokt'. Dus dat moet even worden gladgestreken.

Verder heeft Trump de GOP compleet omgetoverd tot een gehoorzaam familiebedrijf zoals de PVV dat ook is (met het verschil dat die partij maar 1 lid heeft). En wat voor lid... dus waar je in het verleden 'activistische kamerleden' had, is dat nu waarschijnlijk wel verdwenen.

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:25
Jerie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:56:
[...]

Er lijken nog enkele hobbeltjes:

[...]

En:

[...]

Dus ze mogen er niet meer dan drie verliezen, en de twee moderates klinken 'geschokt'. Dus dat moet even worden gladgestreken.

Verder heeft Trump de GOP compleet omgetoverd tot een gehoorzaam familiebedrijf zoals de PVV dat ook is (met het verschil dat die partij maar 1 lid heeft). En wat voor lid... dus waar je in het verleden 'activistische kamerleden' had, is dat nu waarschijnlijk wel verdwenen.
Kan een vice president dan niet meestemmen?

• Makaja
Superman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:01:
[...]

Kan een vice president dan niet meestemmen?
Alleen bij een gelijke uitkomst van een stemming in de senaat.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Soms zijn er ook grappige ontwikkelingen …

The Onion Wins Auction to Take Over InfoWars

Yup.
The satirical news org will relaunch InfoWars with a "relentless barrage of humor for good."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Alle doemscenario's hoeven niet uit te komen om een flinke stap achteruit te gaan. Dat is het probleem. Je laat het op deze manier klinken alsof je eerst heel Project 2025 moet aflopen voordat de VS pas hernoemd kan worden naar Gilead, om het maar even net zo stevig aan te zetten als voorgenoemde stelling.

Je hebt ook nog de effecten die in de financiële wereld bekendstaan als "compounding". Dat houdt in dat vele kleine herhalende beetjes uiteindelijk een groot effect (kunnen) hebben.

Daarnaast is al bekend wat de situatie in de rest van de wereld gaat zijn qua bv. Rusland of China, want zij laten extreem duidelijk horen wat zij willen. Naast de leugens die ze op industriële schaal verspreiden is dat nou juist iets wat tot nu toe wel iedere keer waar bleek te zijn. Het is geen onzekere factor meer dat Rusland omliggende landen wil annexeren omdat ze zichzelf niet als land maar als imperium zien, zoals @Virtuozzo ook wel eens voorbij laat komen.

Qua dat laatste is deze nieuwe video van Johnny Harris trouwens ook wel een leuke om te kijken. Het wordt stevig aangezet, maar als je terugkijkt naar het verleden dan is een "land" vooral een moderne afspraak om jezelf aan regels te kunnen houden zodat bijvoorbeeld beschikbare middelen netjes kunnen worden verdeeld. Types zoals Putin en Xi zijn niet zo modern en willen dat niet omdat ze dan minder kunnen roven.

Zo zie je gelijk beter de fout die wordt gemaakt met bijvoorbeeld Taiwan. Het zijn de mensen die vanuit het hoofddeel van wat als "China" wordt gezien naartoe zijn gevlucht nadat de zaak in het verleden hardhandig werd geännexeerd. Zo ontstond in principe (omdat landen het niet allemaal erkennen, wat dus in principe onzinnig is) een land dat niet China heet.

Met dat in gedachten zou een situatie in de VS waarbij Trump de macht voor zichzelf uitbreidt interessant zijn omdat staten in principe al gezien kunnen worden als een soort landen. New York zal vast niet breken, California ook niet (ter info: het is de vijfde economie op deze planeet qua GDP), maar het zou wel de slagkracht van het federale geheel verkleinen, zoals ome Putin en Xi dat graag zouden zien.

Afaik, natuurlijk, en ook deels gebaseerd op uitspraken van (real-life) kennissen in de VS :) Er zal vast een virtuoos zijn die me kan verbeteren ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
[...]

Niet alle doen scenarios hoeven uit te komen om toch een significant probleem te hebben.

In Nederland merk je nu dat het eigenlijk weinig uitmaakt welk kabinet er zit omdat we toch geregeerd worden door de wereld en de waan van de dag. En nog regels hebben en een ambtenarenapparaat, een continue "Yes, Minister" aflevering.

Maar de VS bepaalt de wereld (voor een groot deel) en Trump heeft nu de plannen en de macht om flink in dat ambtenarenapparaat te snijden.
En dat bouw je echt niet meer zo makkelijk terug op. De mensen hebben ander werk, wie is nog capabel, en de overheid zal verslaafd zijn aan die lagere kosten. Om het terug op te bouwen kost biljoenen, wat opgebracht wordt door belastinggeld. Daar win je geen verkiezingen mee...

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 14-11-2024 18:18 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Het zijn lang niet allemaal doemscenario”s maar voorbeelden van voorgenomen beleid.

Denken/hopen dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen is je kop in het zand steken.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
Ik hoop dat er organisaties zijn die het snijden in het aantal ambtenaren zorgvuldig zullen documentarieren en evalueren.

Er zal waarschijnlijk hier en daar potentieel zijn om efficiënter te werken te besparen.

Maar er worden heel veel taken uitgevoerd door de overheden op de achtergrond. Zodanig dat pas zal uitkomen hoe belangrijk die taken zijn op de dag dat ze er niet meer zijn.

Ik hoop dat Musk geen manager is die bespaart op zoiets als preventie omdat 'er toch nooit iets ergs gebeurt'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Authoritarians always do exactly what they set out to do, announcing it well in advance, uncaring about the details of results, knowing that ultimately it all boils down to long term behavioral effects.

Moderatie comment - Bedenk dat niet iedere lezer bij bovenstaande uitspraak gelijk aanhaakt. Even toelichten waarom je het deelt kan die drempel verlagen

[ Voor 28% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 20:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wozmro schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:23:
Ik hoop dat er organisaties zijn die het snijden in het aantal ambtenaren zorgvuldig zullen documentarieren en evalueren.

Er zal waarschijnlijk hier en daar potentieel zijn om efficiënter te werken te besparen.

Maar er worden heel veel taken uitgevoerd door de overheden op de achtergrond. Zodanig dat pas zal uitkomen hoe belangrijk die taken zijn op de dag dat ze er niet meer zijn.

Ik hoop dat Musk geen manager is die bespaart op zoiets als preventie omdat 'er toch nooit iets ergs gebeurt'.
Hij is dan ook geen manager, enkel een handige frontman - ok men heeft hem al zo vaak moeten redden van failure dat het bijna niet meer grappig is, en hij hangt aan elkaar van disfuncties, maar zakenman of techneut is hij niet, procedurele focus zal er gewoon niet zijn.

Maar dat is ook niet het punt van de oefening. Het is één deel theater voor misdirectie en normaliseren, en één deel pressie bij het in kaart brengen van clusters van functionaliteit bij overheid. Obey or get out.

Het zal bijna onmogelijk zijn om de schade bij te houden. We hebben an sich best redelijke ervaringsbasis met dit soort mechanismen en toepassingen, historisch echter wel in met name derde wereld landen die gestuurde collaps ondergingen bij overnames, maar ook bij landen waar fragmentatie dominant werd, en bij zogeheten schurkenstaten waar pressiemechanismen geïnstitutionaliseerd werden.

Het is ook best wel een stap, het idee dat dergelijke kennisbasis bij een Verenigde Staten van Amerika toepasbaar zal zijn, erger, de kennisbasis die van toepassing is. Het strookt niet met ons idee, en ons geloof en overtuigingen bij dat idee, van de VS. Land of the free, home of the brave, greatest economy, ga zo door.

Toch is het een match, en dat is erg pijnlijk.

Als we de fout maken om de realiteit van dynamiek en mechanismen die op het bord komen niet te erkennen, dat kan zeer serieuze gevolgen hebben. Bij Brexit hebben we ook een aantal kritieke momenten gehad waar politiek van een aantal lidstaten er niet in slaagde om het beeld van zich af te schudden, en op basis van realiteit te handelen. Gelukkig is/was het nog zo in die lidstaten dat er lagen van competentie ingebouwd waren bij aanwezige Onderzoeksinstellingen en structuren van bestuur & beleid, anders was het toen waarschijnlijk anders gelopen.

Maar goed, zo ongemakkelijk als het was, zo pijnlijk als het vaak ook was, het ageren op basis van meetbare realiteit zorgde er wel voor dat we het probleem om wisten te zetten in uitdaging zonder ons zelf daarbij te compromitteren. En tevens de basis te leggen voor correctie / herstel.

Onze omgang met de VS zal in niet onvergelijkbare wijze als bij Brexit op subtiele maar fundamentele wijze moeten veranderen. En als ik zo vrij mag zijn, het stomste wat we hier in Europa zouden kunnen doen, is dat op niveau van lidstaten te laten spelen.

Niet enkel zitten daar een paar flink rotte appels, er zijn op dit moment ook lidstaten die zelf op het randje zitten van vergelijkbare transitie naar illeberale democratie -> kleptocratie -> autocratie.

Daarbij, juist bij dynamica van autoritarisme loont het zich om niet ten prooi te vallen aan verdeel en heers spelletjes, maar om zelf met stil maar goed overleg te kunnen wisselen tussen actoren. Waarbij een boeman van EU voor een dynamiek à la Trump juist prima in te zetten is om het spelbord naar de hand te kunnen zetten met zowel procedure als wendbaarheid als diversiteit van interacties.

Heel serieus, het zou zo verkeerd niet zijn om daar een Barnier 2.0 voor in te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:19:
[...]

Denken/hopen dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen is je kop in het zand steken.
“The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil.”
― Hannah Arendt, The Life of the Mind

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Ik vermoed dat het efficiënter maken van de overheid vooral gaat betekenen dat bedrijven geen strobreed in de weg wordt gelegd. Geen vergunningen nodig om uit te breiden, lastige milieuregels afschaffen, unions verbieden, dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod

ik vrees dat alle sites, onderzoeken, rapporten... ivm alles wat hun niet uitkomt gaat sneuvelen.
Wetenschappelijk rapport dat fracking toch niet zo'n goed idee is? schrappen!
Onderzoek waaruit blijkt dat iedereen met een kleurtje preventief in de gevangenis gooien geen goed idee is? onderdrukken!
Overheidssite waar je overheidssteun kunt aanvragen omdat je de eindjes niet meer aan elkaar kunt knopen? weg ermee!
Allemaal in de naam van efficientie, weetjewel

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:15
Ik zou gewoon even wachten op de invulling die hieraan gegeven wordt, het kan natuurlijk alle kanten op (ook de positieve kant). Verder is er al een "Government Accountability Office" welke (als ik het goed begrijp) al ongeveer hetzelfde doet.
In 1990, we began a program to report on government operations that we identified as “high risk.” Since then, generally coinciding with the start of each new Congress, we have reported on the status of progress to address high-risk areas and update the High Risk List.

Overall, our High Risk List has served to identify and help resolve serious weaknesses in areas that involve substantial resources and provide critical services to the public. Since our program began, the government has taken high-risk problems seriously and has made long-needed progress toward correcting them. In a number of cases, progress has been sufficient for us to remove the High Risk designation.
Zij houden sinds 1990 al een "High Risk List" bij, waar voor 2023 bijvoorbeeld ook "Improving the Management of IT Acquisitions and Operations" op staat.
Als het in de US hetzelfde loopt als in NL denk ik dat veel Tweakers kunnen beamen dat daar wel wat winst te behalen valt. (pak een willekeurig gefaald NL overheid IT project nieuwsartikel op Tweakers en lees de comments maar :) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:51

Het is bepaald niet de eerste keer dat vooraf beloofd werd de overheidsuitgaven drastisch te beperken, dat begon al onder Reagan. Maar feit is dat sinds (en inclusief 8 jaar) Reagan bij álle republikeinse presidenten de overheidsuitgaven zijn gegroeid. Democraten zijn juist wél geslaagd in het beperken vd uitgeven.

Van wikipedia US Econ perf:
Since 1981, federal budget deficits have increased under Republican presidents Ronald Reagan, both Bushes, and Trump, while deficits have declined under Democratic presidents Clinton and Obama. The economy ran surpluses during Clinton's last four fiscal years, the first surpluses since 1969. The deficit was projected to decline sharply in Biden's first fiscal year.
Dus of het (conflict-of-interest-)Trump met (conflict-of-interest-)Musk en (conflict-of-interest-)Vivek nu wel gaat lukken? Nah, schau ma mal :7

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Naranya schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:04:
Ik zou gewoon even wachten op de invulling die hieraan gegeven wordt, het kan natuurlijk alle kanten op (ook de positieve kant). Verder is er al een "Government Accountability Office" welke (als ik het goed begrijp) al ongeveer hetzelfde doet.
Nope. Er is geen enkele manier om een toepassing van cultisme te vergelijken met een instelling van gedragskaders en regels.

Dat noemen we false equivalence, met een flinke scheut projectie. Het is een is meetbaar toxisch, het ander een functie van open bestel. En goh, laat het eerste nu uit zijn op misbruik en ondermijning van het tweede. Daar is men zelf volkomen duidelijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mekkieboek schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:19:
[...]

Het is bepaald niet de eerste keer dat vooraf beloofd werd de overheidsuitgaven drastisch te beperken, dat begon al onder Reagan. Maar feit is dat sinds (en inclusief 8 jaar) Reagan bij álle republikeinse presidenten de overheidsuitgaven zijn gegroeid. Democraten zijn juist wél geslaagd in het beperken vd uitgeven.

Van wikipedia US Econ perf:

[...]

Dus of het (conflict-of-interest-)Trump met (conflict-of-interest-)Musk en (conflict-of-interest-)Vivek nu wel gaat lukken? Nah, schau ma mal :7
Ik denk dat het ze nog prima nu wel eens kan lukken. Social Security en Medicare compleet slopen levert nogal wat miljarden op. De mensen die er door worden getroffen boeit ze toch niet.

Zie ook hier over onder andere de zorg voor veteranen: https://www.newsweek.com/...rnment-efficiency-1985641

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Even een profiel van Pete Hegseth, nominee Secretary of Defense. Daar is al genoeg over te zeggen in termen van sociale psychologie en loopbaan, maar Matthew D. Taylor heeft vanuit onderzoek naar Christian Nationalism en het Soldiers of God syndroom een stukje netwerkanalyse beschikbaar - met beperkingen, want er zijn connects naar andere subvectoren die niet tot het onderzoeksgebied van Taylor behoren (zoals het georganiseerde misdaad circuit Opus Dei).

De bronnen en verwijzingen zijn evident, een diepere netwerkanalyse zou niet verkeerd zijn. Lees niet enkel het draadje, de verwijzingen zijn cruciaal.

Kruisvaarder. Deus le Vult. The Family. Theonomie. NAR. Dominionism.

Pete Hegseth as his Secretary of Defense.

Laat ik het anders zeggen: dit is een figuur voor wie Margaret Atwood's Gilead nog niet ver genoeg gaat, die inherent militant en accelerationistisch is, en die in tegenstelling tot het media profiel actief actor van verbinding en handeling is van zwaar extremistische netwerken van zeloten.

Het allerergste is eigenlijk dat het wederom om het type netwerkfenomeen gaat waar verbinding niet financieel is, maar product van signaleren en faciliteren. Anders gezegd: het ligt anders hier in Europa, maar in de VS zijn de protocollen voor background checks & security clearances al tijdens Bush senior al dermate uitgehold dat hij er probleemloos doorheen kan lopen.

Wie trouwens nog wat verder wil kijken, bijvoorbeeld naar een Russ Vought, voila.
They speak in existential terms.
De eerste reflex bij confrontatie met deze realiteit is het afwijzen. We zouden toch eens goed moeten nadenken over wat dat existentiële wil zeggen.

Ik betwijfel ten zeerste of er een journalist te vinden is in het Nederlandse die deze situatie weet in te schatten, nog steeds ligt het historische fenomeen van Christian Nationalism in een totale blinde vlek, en dat is eigenlijk wel opmerkelijk, aangezien we juist hier in Europa donders goed kunnen weten wat het is, wat het nastreeft, en wat het teweeg brengt. Het is moeilijk om een oorlogsmonument of herdenkteken te vinden waar zo niet de medewerking dan wel de sturing van het fenomeen bij ten grondslag ligt aan het vergoten bloed.

Zelfs nu nog is er extreem weinig onderzoek naar de overlap tussen de Family netwerken, georganiseerde misdaad en alt / extreem / radicaal rechts hier in Europa. Een tijdje geleden heb ik hier een link geplaatst naar een onderzoeksbureau, € 90 miljoen over vier jaar via Nederland, voor initiatieven van radicalisering en etremistisch religieuze agenda. Topje, ijsberg. Het drama van de Conservative Conferences, zoals die in London en Rome, zit bommetjevol met actoren als een Hegseth, net in het pak gestoken, en allemaal doordrenkt in toolboxen van signals messaging en training voor beïnvloeding.

Het boek van Taylor is in essentie al verontrustend genoeg, die meetbare realiteit van bereidheid tot organisatie van macht en geweld in dienst van die oude ziekte van Might Makes Right, het is iets waar wij al veel te lang niet stil bij hebben gestaan.

We zouden eens een keer heel rustig na moeten denken over wat het precies inhoudt dat een van de twee dominante vectoren achter de verschuivingen en overname van de VS deze is. Deus le Vult.

Er is trouwens ook een Duitse onderzoekster, Annika Brockschmidt, die behoorlijk onderzoek gedaan heeft naar de verschillende componenten van die vector, hun gedragskaders, de symbolen van signaleren en de connects van organisaties. Juist vanuit haar achtergrond als Duits, met de geschiedenis van Duitsland in het geheugen, zit bij haar publicaties een invalshoek die heel erg Europees is. Het maakt goed duidelijk hoe moeilijk het hier in Europa is om de realiteit van die vector te erkennen.

Zeer de moeite waard:

Amerikas Gotteskrieger

Die Brandstifter: Wie Extremisten die Republikanische Partei übernahmen

I know. Duits. Er was eens een tijd waarin dat in het Nederlandse een non-probleem was.

offtopic:
Saillant, er is geen Nederlandse uitgever te vinden voor vertaling en publicatie in het Nederlands.

offtopic:
Ook saillant, op het moment is ze, naast haar primaire focus, betrokken bij een onderzoek naar verschuivingen in het Nederlandse

Als terzijde, we kennen een begrip voor dit soort positioneren. Hegseth, Vought, Tulsi Gabbard, het is echt de moeite waard om netwerkanalyse toe te passen op de lijst van nominaties.

Decapitation Strike.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 14-11-2024 23:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nog een stukje leesvoer, best saillant, maar goed - het huidige media debat is vrij effectief met memory holing, dan is het niet slecht dat er in de marge toch nog opgelet wordt.

Trump Cabinet Picks Rubio and Stefanik Once Confirmed Putin Attacked the 2016 Election to Help Trump

Even heel simpel:

Twee wetgevers dus, die elk vanuit onderzoek bevestigd hebben dat het Kremlin aanjager was van kritieke processen van beïnvloeding (en niet enkel online, integendeel) aanwezig bij de 2016 verkiezing, strikt ten gunste van Trump, en in verbinding ermee. Het rapport van Rubio is best opmerkelijk, iets van 900 pagina's aan referenties.

Bot gezegd, als je op zoek was naar signaal dat de overname van de Republikeinen, en het reduceren ervan tot onzelfstandig gereedschap compleet is, dan is het dit. Het inkapselen van zij die precies weten hoe de vork in de steel zit. En ze volgen.

Ze kiezen ervoor te volgen.

En dit zijn dus leden van de primaire Intelligence comités. Wederom: toegang. Wat wil het zeggen dat de twee dominante vectoren voor elkaar kregen wat Trump niet lukte, op dusdanige wijze dat ze zonder tegenwicht, zonder slag of stoot, zich overgeven.

Weet iemand nog hoe Orwell's 1984 eindigt?

Winston Smith krijgt te horen hoe de Partij de realiteit maakt, maar hij is vrij, zodra hij zich verplicht verklaart om te volgen, zonder vragen, zonder gedachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 14-11-2024 23:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik leg het maar even op tafel, maar een van de meest verontrustende resultaten (niet gevolgen, resultaten, want er is over flinke tijdlijn bewust ontwikkeld beleid en agenda toegepast) van het afbreken van vangnetstructuren voor veteranen (uniform, dus niet enkel wat we daar vaak reflexief bij waarnemen, PTSS, Wounded Warrior e.d.).

Het Soldiers of God syndroom.

1 op de 5 deelnemers bij 1/6 was veteraan. In de eerste periode Trump is er een gigantische focus geweest op blokkeren van benoemingen binnen de reguliere strijdkrachten, terwijl bij de National Guards (maar ook andere organisaties als DHS et alii) de benoemingen gestoord ver over alle quota heen gingen. Het absolute merendeel daarvan is herleidbaar tot genoemd syndroom, dan wel netwerk verbonden daaraan.

Ik zeg bewust de periode Trump, hij zelf was er niet mee bezig. Waar een Eastman continu Trump prikkelde en faciliteerde, ging Pat Cipollone heel ver alle boekjes te buiten, in activiteiten van lobby voor die processen van bevordering, benoeming en affirmatie. Dezelfde Pat die door Liz Cheney buiten scope van de 1/6 Commissie gehouden werd.

Termijnstrategie. Het is een consistent aanwezige karakteristiek bij elke organisatie en activiteit binnen de twee dominante vectoren. Maar goed, Trump is het magische probleem. Geen chaos actor of symbool die mensen fixeert, gedrag normaliseert, politiek tot theater reduceert, en dusdanig bandbreedte opvreet dat er te weinig overblijft voor de kritieke machtsclusters en hun agenda.

Ik merk het maar op, want bij het drama van SCOTUS ging het net zo. Veel te weinig ruimte voor analyse van netwerk, verbinding, achtergrond, skeletten ... en wie de eigenaren waren van de nieuwe stoeltjes. En ineens schrok iedereen ervan dat SCOTUS zomaar dingen deed die "crazy" waren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het kan altijd gekker: Trump kiest vaccin-criticus Robert F. Kennedy als minister van Volksgezondheid 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2024 23:26 ]

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:25

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik blijf steeds maar denken dat jullie de Speld (of de Onion) linken, maar het is allemaal echt :X

Ik zou niet eens een "straks krijgen we nog x als minister van y"-grap kunnen maken want gekker dan de nominaties die nu bekend zijn kan ík het niet verzinnen. Nou ja, hij zou letterlijk een paard kunnen installeren als senator, en zelfs dan zou je nog denken, ja, binnen de context is dat eigenlijk helemaal niet onlogisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Superman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:28:
[...]

Volgende stap een rol voor Alex Jones? 8)7
Het gevecht tussen Jake Paul en Tyson moet uitwijzen wie de minister van financiën wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
migchiell schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:41:
[...]

Ik blijf steeds maar denken dat jullie de Speld (of de Onion) linken, maar het is allemaal echt :X

Ik zou niet eens een "straks krijgen we nog x als minister van y"-grap kunnen maken want gekker dan de nominaties die nu bekend zijn kan ík het niet verzinnen. Nou ja, hij zou letterlijk een paard kunnen installeren als senator, en zelfs dan zou je nog denken, ja, binnen de context is dat eigenlijk helemaal niet onlogisch.
Yup. Inderdaad. Maar men is zich dus volledig bewust van dit soort gedragseffecten. Volledig.

Hier ligt een zeer kritieke afstand tussen privaat/commercieel-wetenschappelijk onderzoek, geïntegreerd binnen organisaties en netwerken behorende tot de twee dominante vectoren (en dat al heel lang), en het na Cambridge Analytica drama langzaam wakker worden bij het gat in publiek wetenschappelijk onderzoek naar realiteit van draaiboeken, ecosystemen en toepassingen.

Anders gezegd: de gestoorden zijn extreem berekenend vanuit langdurige opbouw van toolboxen juist vanuit het oude en instinctieve bewustzijn van de realiteit van aard van de arena: gedrag. Niet dat van hen, dat van hun slachtoffers / gereedschap / vijanden. Wij dus allemaal. Everyone who is not one of the wannabe lords.

Wij hebben nog steeds enorme moeite met het surrealisme ervan, dermate dat we nog steeds vastzitten in respons op "crazy", en het aldus niet kunnen erkennen van het "calculating".

Bijkomend issue hier is misschien subtiel, maar evenzo relevant. Al die gestoorden, ik gebruik het woord bewust, want het zit tot aan de nek in cultisme en ronduit archaïsche overtuigingen van Might Makes Right, zijn stuk voor stuk geselecteerde, getrainde, gecultiveerde en gepositioneerde frontmannetjes (en vrouwtjes, daar zijn er ook genoeg van).

En dat dus in een informatie ecosysteem waar een klimaat heerst ontwricht door gericht en bewust gezaaide en gestimuleerde drama's van conspiracy theory.

Reële samenzwering. Conspiracry Theory Swamp. Daar zit ook gedragseffect. Meer dan een. And a bandwidth problem.

Bij al die actoren is er één consistent thema. Access. Toegang. Van nogal kritieke stukken van zowel overheid als het ecosysteem van het fenomeen wat we tegenwoordig kennen onder de term van Surveillance Capitalism.

Het lijkt veel te veel, en veel te snel, op een slecht boek, of een slechte film. En toch is het de meetbare realiteit. Het conflict bij onze perceptie is dan ook volstrekt normaal. Verklaarbaar. Maar het is een probleem, want het geeft te makkelijk richting aan gedrag waarbij het effect het ruimte scheppen of zelfs faciliteren van het hele proces is.

Ik kan hier ook menige quote van Joost Meerloo, Hannah Arendt of moderne onderzoekers van accelerationisme, 5e generatie oorlogsvoering en radicalisering bij plaatsen, maar goed. Je hebt gelijk, de realiteit is te surrealistisch om op praktische wijze mee om te gaan. Niet reflexief in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

migchiell schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:41:
[...]

[…]
Over the Onion en Alex Jones gesproken:

The Onion buys Alex Jones's Infowars at auction

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• C00P
RFK, dit zijn een paar van zijn gekke gedachten:

Robert F. Kennedy Jr. has promoted many controversial health-related conspiracy theories:

1. Vaccines & Autism - Claims vaccines cause autism, despite extensive debunking.

2. COVID-19 Vaccines - Suggests they’re unsafe, countered by strong data proving efficacy.

3. Bill Gates & Microchips - Believes Gates wants to use vaccines to implant microchips.

4. 5G Health Risks - Warns 5G causes cancer, with no supporting evidence.

5. HIV/AIDS - Questions if HIV causes AIDS, contrary to established science.

6. Polio Vaccine Doubt - Attributes polio reduction to sanitation over vaccination.

7. Mercury in Vaccines - Claims mercury in vaccines causes harm, disputed by studies.

8. Chemicals in Environment - Overstates certain chemicals' health risks.

9. Pandemic Control - Argues COVID-19 measures are tools for population control.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:35
C00P schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:48:
RFK, dit zijn een paar van zijn gekke gedachten:

Robert F. Kennedy Jr. has promoted many controversial health-related conspiracy theories:

1. Vaccines & Autism - Claims vaccines cause autism, despite extensive debunking.

2. COVID-19 Vaccines - Suggests they’re unsafe, countered by strong data proving efficacy.

3. Bill Gates & Microchips - Believes Gates wants to use vaccines to implant microchips.

4. 5G Health Risks - Warns 5G causes cancer, with no supporting evidence.

5. HIV/AIDS - Questions if HIV causes AIDS, contrary to established science.

6. Polio Vaccine Doubt - Attributes polio reduction to sanitation over vaccination.

7. Mercury in Vaccines - Claims mercury in vaccines causes harm, disputed by studies.

8. Chemicals in Environment - Overstates certain chemicals' health risks.

9. Pandemic Control - Argues COVID-19 measures are tools for population control.
Iemand die nu nog beweert dat het allemaal wel gaat meevallen, of dat er "teveel aannames" gemaakt worden, is zelf echt compleet van het padje af...

Hij wilt ook de FDA ontmantelen 8)7

Dit is echt gewoon een stap voor stap schoolvoorbeeld van een authoritaire machtsgreep, ik huiver voor vrienden die ik daar heb en ik hoop echt dat die er zonder kleerschuren uit gaan komen, maar mocht het ergste gebeuren sta ik klaar ze op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Gaan al die wackjobs wel verkozen geraken?
De stemming gebeurt in het geheim en heeft 1 maga extremist al tegengehouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gaat lekker daar.

Whats next? Oprichten van een nieuw ministerie van Wereldvrede, die dan geleid gaat worden door Putin als minister en Kim Jong Un als onderminister?

Met al deze benoemingen, wie neemt de VS straks nog serieus?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:14

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
C00P schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 02:26:
Gaan al die wackjobs wel verkozen geraken?
De stemming gebeurt in het geheim en heeft 1 maga extremist al tegengehouden.
https://nos.nl/collectie/...ister-van-volksgezondheid

hij wil de benoemingen tijdens een reces erdoor duwen. Het GOP heeft dan de keuze of ze er nu wel schoon genoeg van hebben opeens of dat ze ondergaan. Ik zet er weinig geld op in dat ze opeens wel een mening hebben over wetten volgen of kandidaten op kwaliteiten controleren

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Balen voor de minderheid, maar hier is democratisch voor gekozen.
Ja dat is zielig, ja dit gaat honderden miljoenen mensen raken daar.

Eens kijken wat er gebeurt wanneer door ook maar 1 van deze ministers taken van de overheid niet meer uitgevoerd worden en er slachtoffers vallen. Want dat zullen waarschijnlijk de armere Republikein stemmers zijn.

Tot die tijd... Popcorn eten.
Wat een shit show / trein ongeluk in slow motion :D

BThGvNeOA

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Elon Musk's DOGE is hiring. Here's the kind of person he's looking for.
Instead, it described the kind of person they want to hire: "We need super high-IQ small-government revolutionaries willing to work 80+ hours per week on unglamorous cost-cutting."
Super high IQ.. is dit geschreven door een 11 jarige? :?
The post said that interested applicants should send a direct message, or DM, to the account with their CV, although the DOGE account wasn't open to messages when the job notice was first posted.

Even after the DOGE account opened to direct messages, not all X users could send their resumes because only verified accounts or accounts followed by DOGE are able to DM the account. The DOGE account currently doesn't follow any other X users, and verification on the platform costs $84 a year.

Only the "top 1% of applicants" will be reviewed by Musk and Ramaswamy, the DOGE account added. The post didn't specify how it will rank applicants.
Je kunt dus alleen solliciteren bij DOGE als je betaalt voor X. Ik had het eerder over belangenverstrengeling met Elon, hier gaan we al.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HEY_DUDE
polthemol schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:14:
[...]

https://nos.nl/collectie/...ister-van-volksgezondheid

hij wil de benoemingen tijdens een reces erdoor duwen. Het GOP heeft dan de keuze of ze er nu wel schoon genoeg van hebben opeens of dat ze ondergaan. Ik zet er weinig geld op in dat ze opeens wel een mening hebben over wetten volgen of kandidaten op kwaliteiten controleren
De NOS heeft ook weer ernstig moeite met hun woordkeus. Vooral proberen de idioterie van de kandidaten te downplayen.
Veel voorgedragen kandidaten hebben ook een gevoeligheid voor desinformatie gemeen. Een andere overeenkomst is dat veel beoogde bewindslieden hun dedain hebben geuit voor de ministeries die ze moeten gaan leiden.
]

Een gevoeligheid voor desinformatie, wtf, het zijn de grootste verspreiders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:14:
[...]

De NOS heeft ook weer ernstig moeite met hun woordkeus. Vooral proberen de idioterie van de kandidaten te downplayen.

[...]
]

Een gevoeligheid voor desinformatie, wtf, het zijn de grootste verspreiders.
Daar zat ik me ook aan te ergeren. De beste man is rijp voor een gesticht, maar toch deze presentatie als serieus persoon.

En dat is niet eens een mening. Vroeger kreeg je gewoon een mooie dwangbuis aan als je serieus zou aankomen met het equivalent van "er zitten microchips in vaccins".

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DropjesLover schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:35:
Daar durf ik wel aan te tornen: is het nog democratisch te noemen als er letterlijk mensen worden omgekocht en keer op keer wordt aangetoond dat mensen worden beïnvloed door ondermaatse kwaliteit van "nieuws" / social media?

Volgens de huidige definities wellicht, maar wetgeving loopt achter op ontwikkelingen. Het zou mij weinig verbazen als "we" straks op deze periode terugkijken en vinden dat dit echt niet door de beugel kon.

Wel jammer dat zoiets vast nog een generatie gaat duren.
Hoezo, "daar"? Wie is er in het bezit van o.a. de reservecurrency die kan worden "bijgedrukt" waarna de rest van de wereld in de koers en bijbehorende schulden meegaat? Helemaal zodra de ontkoppeling van de FED er is?
Eens kijken wat er gebeurt wanneer door ook maar 1 van deze ministers taken van de overheid niet meer uitgevoerd worden en er slachtoffers vallen.
Waarschijnlijk nog meer verafgoding. Check wat er de laatste keer gebeurde nadat Trump de gevolgen van corona niet op waarde kon inschatten en de VS één van de landen werd met de hoogste aantallen doden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
Virtuozzo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:15:
[...]

Nope. Er is geen enkele manier om een toepassing van cultisme te vergelijken met een instelling van gedragskaders en regels.

Dat noemen we false equivalence, met een flinke scheut projectie. Het is een is meetbaar toxisch, het ander een functie van open bestel. En goh, laat het eerste nu uit zijn op misbruik en ondermijning van het tweede. Daar is men zelf volkomen duidelijk over.
*knip* Voorgaande argumentatie wordt afgeserveerd zonder nieuwe argumenten aan te dragen. Graag alleen reageren met andere/nieuwe argumentatie.

[ Voor 14% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 20:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Naranya schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:48:
[...]

Ik noem ergens een stempel op drukken voordat het überhaupt een invulling heeft gekregen vooroordelen.
Als ik jou een plan toon dat ik je elke dag een klap ga geven en ik geef jou maandag en dinsdag een klap. Dan is denken dat je woensdag een klap gaat krijgen geen vooroordeel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
hier is niet voor gekozen. In een democratie kun je er niet voor kiezen dat een gekozen persoon de wetten en regels negeert. Buiten dat de namen niet op de lijst stonden voor je je stem uit kon brengen. Mensen dachten te kiezen op basis van de continu veranderende statements van Trump en zijn team, maar er is geen verkiezingsplan, er is geen visie. De kans is vrij aannemelijk dat men dus eerder hun stem heeft uitgebracht op basis van microtargeting (jij schat abortus als belangrijk in, dus men gaat je bombarderen met dat trump pro abortus is en voro de rest niets. Jij bent een groot voorstander van Palestina? Men bombardeert je met informatie dat alleen Trump voor vrede kan zorgen in het MO. Jij bent van Joodse afkomst? Men bombardeert je dat Trump garant staat voor de Joodse staat en hun acties, enz. enz. enz.).

Daarbij is het volgende issue dus dat dit loyalisten zijn (waarom, die redenen zijn divers, maar ik zet vooral in op eigen agenda's, dus de loyalist zal vooral een opportunist zijn zodra er kansen zijn), die weinig tot geen kennis hebben van zaken of zelfs gewoon ronduit 'batshit insane' zijn. Onderschat niet wat de kosten zijn van afbraak: als je een departement sloopt bouw je dat niet 'even' op. De mensen die er werkten zijn veelal weg, de kennis is weg, enz. enz. Je begint bijna vanaf 0.

Als we over een tijdslijn heen kijken, zitten we nu in de fase dat mensen die de vorige keer als labiel werden gezien (Bolton oa.) voor belangrijke posities, nu de redelijke stemmen zijn. Je kunt weg komen met een poging tot een coupe, je kunt rechters aanstellen die meineed plegen bij hun aanstelling, onderzoeken worden door je eigen partij stil gezet, belangenverstrengeling kan, jezelf te koop aanbieden bij verkiezingen is ook geen probleem, enz. enz. In die tijdslijn zijn we nu aanbeland bij het punt dat men absoluut incompetente mensen wil gaan aanstellen en kijkt om daarvoor ook het congress te passeren. Denk even terug aan de infameuze uitspraak: https://apnews.com/articl...d7c13fabbe3ae7dd7f1235c72 '
Trump said of Hannity. “He says, ‘You’re not going to be a dictator, are you?’ I said: ‘No, no, no, other than day one. We’re closing the border, and we’re drilling, drilling, drilling. After that, I’m not a dictator.’”
Dit zijn toch definitief acties van een authocraat, danwel dictator in spé. Dit is hoe dat soort politieke systemen vorm krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
Kheos schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:54:
[...]

Als ik jou een plan toon dat ik je elke dag een klap ga geven en ik geef jou maandag en dinsdag een klap. Dan is denken dat je woensdag een klap gaat krijgen geen vooroordeel.
Sure, maar dat is een duidelijk en simpel plan wat al in uitvoering is, dan zijn het inderdaad geen vooroordelen meer. Niet te vergelijken met een nieuw government department waar nog niet veel meer bekend over is wat ze nu exact gaan doen dan "to dismantle Government Bureaucracy, slash excess regulations, cut wasteful expenditures, and restructure Federal Agencies".

Ik denk wanneer Musk zijn naam er niet aan gekoppeld was geweest en heel die DOGE meme er niet aan gelinkt was, was de ophef veel minder geweest. (wellicht de betere optie)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Het bijzondere blijft hoe men dit blijft rechtvaardigen en ondersteunen. Ik vraag me inderdaad sterk af of dit een nieuwe trend is of dat deze extreme populistische groepen nu zo sterk worden door de steun van sociale media.

Helaas zijn weinig mensen getraind in kritisch lezen en daar wordt nu optimaal gebruik van gemaakt. Nog erger vind ik dat wanneer je mensen een andere opinie laat zien, dan wel feitelijke beweringen deelt dat ze hier niet voor openstaan.

We hebben contacten in Amerika, die enorm voorstander is van Trump. De ironie is enorm gezien zn vrouw een Mexicaanse is die recent pas haar burgerschap heeft gekregen. Hij is er heilig van overtuigd dat Trump en Trump alleen het land naar succes gaat brengen. Wanneer ik artikelen van The Guardian deelde, was dit maar gekleurde nieuws en dus niet waar.

De tactiek van Trump is zo destructief, dat het nu ook overwaait naar Europa en ook nog aanslaat ook. Wilders, Orban enz. maken hier mooi gebruik van. Soms krijgt het trekjes met de ' documentaire ' how to become a dictator.

Zal de geschiedenis zich herhalen en dit een volgende golf zijn zoals Hitler ook is gestart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Naranya schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:08:
[...]
Ik denk wanneer Musk zijn naam er niet aan gekoppeld was geweest en heel die DOGE meme er niet aan gelinkt was, was de ophef veel minder geweest. (wellicht de betere optie)
Dan ga je er van uit dat mensen vergeten zijn dat Trump al president is geweest en dat de republikeinse partij niet gisteren is opgericht.
Het is echt wel duidelijk welke richting dit uitgaat.
Ze hebben zichzelf voorgenomen om de overheids kosten met een derde omlaag te duwen. Waar gaan die klappen vallen denk je?
De posten waar ze zelf en hun aanhang veel poen mee kunnen scheppen? Of zaken als onderwijs, gezondheidszorg, milieu, personeel (dat niet noodzakelijk hun visie deelt)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

J_star schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:20:
Het bijzondere blijft hoe men dit blijft rechtvaardigen en ondersteunen. Ik vraag me inderdaad sterk af of dit een nieuwe trend is of dat deze extreme populistische groepen nu zo sterk worden door de steun van sociale media.

Helaas zijn weinig mensen getraind in kritisch lezen en daar wordt nu optimaal gebruik van gemaakt. Nog erger vind ik dat wanneer je mensen een andere opinie laat zien, dan wel feitelijke beweringen deelt dat ze hier niet voor openstaan.

We hebben contacten in Amerika, die enorm voorstander is van Trump. De ironie is enorm gezien zn vrouw een Mexicaanse is die recent pas haar burgerschap heeft gekregen. Hij is er heilig van overtuigd dat Trump en Trump alleen het land naar succes gaat brengen. Wanneer ik artikelen van The Guardian deelde, was dit maar gekleurde nieuws en dus niet waar.

De tactiek van Trump is zo destructief, dat het nu ook overwaait naar Europa en ook nog aanslaat ook. Wilders, Orban enz. maken hier mooi gebruik van. Soms krijgt het trekjes met de ' documentaire ' how to become a dictator.

Zal de geschiedenis zich herhalen en dit een volgende golf zijn zoals Hitler ook is gestart?
Orban is al langer aan de macht en zijn machtsbasis is aan het afbrokkelen omdat hij teveel pro-Putin is. Wilders stond ook al heel lang in de kaarten. De processen die daarachter zitten zijn al langer bezig dan 2016 en hebben ook feitelijke oorzaken. (Migratie is ii in de EU gewoon een probleem bijvoorbeeld).
Trump maakt het idd optisch niet beter erop maar we moeten nou niet gaan doen of Wilders en Orban niet aan de macht zouden zijn zonder Trump. Dat is meer internationale zachte invloed aan Trump toekennen dan hij daadwerkelijk heeft.

Verder lijkt het erop dat Trump inderdaad gewoon Project 2025 aan het opzetten is. Je weet niet wat je hebt tot het er niet meer is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

John Oliver vindt er ook wat van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:01

Player1S

Probably out in the dark

Eens kijken wat er gebeurt wanneer door ook maar 1 van deze ministers taken van de overheid niet meer uitgevoerd worden en er slachtoffers vallen. Want dat zullen waarschijnlijk de armere Republikein stemmers zijn.

Tot die tijd... Popcorn eten.
Wat een shit show / trein ongeluk in slow motion :D
Het zou idd popcorn vreten zijn en lachen als wij er niet door geraakt zouden worden. Zodra de Amerikaanse economie in stort door trump's tarifs dan gaan wij hier ook richting een recessie. Wij gaan ons niet binnen paar maand onafhankelijk van hun economie maken. Zelfs niet als we dat in sneltreinvaart zouden doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]
Niet te vergelijken met een nieuw government department waar nog niet veel meer bekend over is wat ze nu exact gaan doen dan "to dismantle Government Bureaucracy, slash excess regulations, cut wasteful expenditures, and restructure Federal Agencies".
wat hier al uit te halen is:
- bureaucratie moet ontmantelt worden, het zou dus een probleem zijn
- reguleringen zouden 'excess' zijn, zonder verdere duidingen. Men neemt dus aan dat er te veel regulatie is, dat is het startpunt
- 'wasteful expenditures', het impliceert dat er heel veel verspilling is, dat is het startpunt
- restructure federal agencies: wederom impliceert dit dat er nood is aan herstructurering. Niet een specifieke agency, maar 'federal agencies'.

Bij al deze punten impliceert men dus dat het aan de overheid ligt en er zaken veranderd moeten worden. Men heeft het echter alleen maar over wegsnijden, stoppen en ontmantelen. Er staat niet bij waarom dit noodzakelijk is, waar het idee op gebaseerd is of op welk onderzoek. Wat wel interessant is: wat een vorm van herstructurering is, is mensen binnen een 'federal agency' vervangen voor loyalisten. Dat is namelijk iets wat wel is aangekondigd.
De ophef was misschien minder geweest, dat is een PR-stukje. Of de schade minder was betwijfel ik ten zeerste. Buiten dat is het wishful thinking: Musk is erbij betrokken vanaf het begin, er is geen situatie hierin zonder Musk en de belangenverstrengelingen (en die zijn echt gigantisch! De VS overheid is de grootste financiële peiler voor zijn bedrijven middels subsidies) die aan zijn persoon hangen. Dit gehele plan is een powergrab waar je naar kijkt en een oligarch in wording.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Grapjas, die minderheid is de meerderheid 8) Zie het probleem van majoritarianism - het gebruik van hefboom en manipulatie perceptie voor illusie en narratief van meerderheid, onder condities geschapen voor het demotiveren en demobiliseren van die meerderheid.

Moderatie comment: hou je publiek in dit forum in het achterhoofd met een zin als de bovenstaande. Het gaat erom dat je iedereen kan duidelijk maken wat je hiermee wilt zeggen. Het is juist van belang dat we elkaar kunnen bereiken. Misschien is dat nog wel belangrijker dan kennis op zich.

Dat is toch wel iets anders dan democratisch proces - het is misbruik van democratisch proces.

Uiterst gevaarlijk narratief, zie Weimar.

[ Voor 20% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:30
Trump kiest vaccin-criticus Robert F. Kennedy als minister van Volksgezondheid
De 70-jarige Kennedy staat sceptisch tegenover vaccins en verspreidde daarover nepnieuws. Zo herhaalde hij regelmatig de mythe dat vaccins autisme zouden veroorzaken.

Kennedy wil ook de Food and Drug Administration (FDA) aanpakken. De toezichthouder die veiligheid van voedsel, medicijnen en medische hulpmiddelen waarborgt moet volgens hem "ontmanteld" worden.

Begin deze maand liet Kennedy weten een eind te willen maken aan het toevoegen van fluor aan drinkwater, wat sinds de jaren 50 gebeurt in de VS. Hij beweerde ten onrechte dat de chemische stof botbreuken en kanker veroorzaakt.
Wat is shitshow is/wordt dat land toch…krijgt de leiders die het verdient oid.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
polthemol schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:57:
[...]

wat hier al uit te halen is:
- bureaucratie moet ontmantelt worden, het zou dus een probleem zijn
- reguleringen zouden 'excess' zijn, zonder verdere duidingen. Men neemt dus aan dat er te veel regulatie is, dat is het startpunt
- 'wasteful expenditures', het impliceert dat er heel veel verspilling is, dat is het startpunt
- restructure federal agencies: wederom impliceert dit dat er nood is aan herstructurering. Niet een specifieke agency, maar 'federal agencies'.

Bij al deze punten impliceert men dus dat het aan de overheid ligt en er zaken veranderd moeten worden. Men heeft het echter alleen maar over wegsnijden, stoppen en ontmantelen. Er staat niet bij waarom dit noodzakelijk is, waar het idee op gebaseerd is of op welk onderzoek. Wat wel interessant is: wat een vorm van herstructurering is, is mensen binnen een 'federal agency' vervangen voor loyalisten. Dat is namelijk iets wat wel is aangekondigd.

[...]

De ophef was misschien minder geweest, dat is een PR-stukje. Of de schade minder was betwijfel ik ten zeerste. Buiten dat is het wishful thinking: Musk is erbij betrokken vanaf het begin, er is geen situatie hierin zonder Musk en de belangenverstrengelingen (en die zijn echt gigantisch! De VS overheid is de grootste financiële peiler voor zijn bedrijven middels subsidies) die aan zijn persoon hangen. Dit gehele plan is een powergrab waar je naar kijkt en een oligarch in wording.
Zelfs de meest eenvoudige analyse van Musk maakt vrij snel duidelijk dat het altijd al drama geweest is, en dat hij ook een chaos actor is.

We zullen toch af moeten van de reflex om ontwikkelingen te observeren alsof het een conforme dynamiek betreft, alsof de packaging reëel is, en de PR louter dat. Processen van subversie.

Pur sang is het ook gewoon weer surrealistisch, een pseudo-miljardair gekocht voor toegang en effect. Ludlum had zich dit nooit kunnen bedenken. Andropov daarentegen, tja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*knip* niet mensen wegzetten. En een spreuk waar iedereen een eigen interpretatie kan maken is net zo min informatie

[ Voor 44% gewijzigd door teacup op 15-11-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10 18:37
iamerwin schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:04:

Wat is shitshow is/wordt dat land toch…krijgt de leiders die het verdient oid.
Dit raakt ook ons, op meerdere manieren. Ik hoop dat bedrijven als Moderna gewoon door kunnen blijven gaan want die zijn bezig met de ontwikkeling van ontzettend belangrijke vaccins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
iamerwin schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:04:
krijgt de leiders die het verdient oid.
Wat niet kan kloppen omdat je daarmee negeert dat dit soort situaties ontstaan door groeperingen (bv. kijkers van Fox) die verandering teweeg proberen te brengen ipv het individu dat stemt.

Daarnaast (en dit gaat geheel in tegen m'n vorige tekst) werkt het demotiverend omdat je zo ook indirect stelt dat stemmen geen nut heeft. Volgens mij hebben deze laatste verkiezingen, hoe goed of slecht het resultaat ook moge zijn, het tegenovergestelde bewezen. Maar "het volk" is er nog steeds van overtuigd dat dit niet zo is. Zie 2020.

Daarmee wordt het een goede uitspraak als je wil helpen om verder af te glijden naar een autocratie.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-10 16:39
Player1S schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:55:
[...]

Het zou idd popcorn vreten zijn en lachen als wij er niet door geraakt zouden worden. Zodra de Amerikaanse economie in stort door trump's tarifs dan gaan wij hier ook richting een recessie. Wij gaan ons niet binnen paar maand onafhankelijk van hun economie maken. Zelfs niet als we dat in sneltreinvaart zouden doen.
Andersom gaat Amerika de heffingen andersom ook voelen. Ze exporteren zelf ook naar de EU zie https://ustr.gov/countrie...ast/europe/european-union EU zal dat ook gaan belasten. En door de importtarieven daar zullen de burgers nog duurder uit zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 15-11-2024 12:33 . Reden: Zin weggehaald die als offtopic gezien kan worden ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

Avalaxy schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:22:
[...]

Dit raakt ook ons, op meerdere manieren. Ik hoop dat bedrijven als Moderna gewoon door kunnen blijven gaan want die zijn bezig met de ontwikkeling van ontzettend belangrijke vaccins.
Ja die keuze om Kennedy aan te stellen is echt krankzinnig idioot. Trump is tijdens de Covid pandemie nota bene zelf geholpen met een vaccine waarna hij toch echt moest toegeven dat het nodig was.
Wij hebben hier al gezien wat de gevolgen waren van mensen die niet gevaccineerd waren. Ziektes die hier al tijden niet voor kwamen begonnen plotseling op te duiken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:30
Stukfruit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:49:
[...]

Wat niet kan kloppen omdat je daarmee negeert dat dit soort situaties ontstaan door groeperingen (bv. kijkers van Fox) die verandering teweeg proberen te brengen ipv het individu dat stemt.

Daarnaast (en dit gaat geheel in tegen m'n vorige tekst) werkt het demotiverend omdat je zo ook indirect stelt dat stemmen geen nut heeft. Volgens mij hebben deze laatste verkiezingen, hoe goed of slecht het resultaat ook moge zijn, het tegenovergestelde bewezen. Maar "het volk" is er nog steeds van overtuigd dat dit niet zo is. Zie 2020.

Daarmee wordt het een goede uitspraak als je wil helpen om verder af te glijden naar een autocratie.
Natuurlijk is het te kort door de bocht en spelen er meer factoren mee dan we hier kunnen overzien, zie ook de posts van @Virtuozzo.

Aan de andere kant, als je bewust stemt op een misdadiger die aantoonbaar de boel aan elkaar liegt en bedriegt…dan heb je het zo gewild en zul je het krijgen ook. Ik heb medelijden met de mensen die dit niet willen, ook zo gestemd hebben en toch dit te verduren krijgen, maar verder…tja. Don’t care. 🤷🏼‍♂️

Ik vrees alleen voor uitwerkingen buiten de Verenigde Staten.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 14:32

PinusRigida

I put the p in pool.

iamerwin schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:59:
[...]

Ik vrees alleen voor uitwerkingen buiten de Verenigde Staten.
Wat volgens mij het grotere risico is, is het precedent dat dit schept voor andere landen, wetende wat er al jaren gaande is: verrechtsing en verradicalisering van regeringen en het "ok" zijn van de status-quo over radicaalrechts militantisme, bij gratie van een deel van het volk dat steeds individualistischer, kwader, en rechtser wordt, dat ook nog 's heel planmatig die richting wordt opgestuurd door narratief en door desinformatie maar ook groepsdruk en positieve feedback binnen hun eigen sociale kringen, op compleet verkeerde en kunstmatig gestuurde denkprocessen.

... dit alles was een vrucht dat al jaren aan het rijpen was... en nu lijkt in de VS de vrucht rijp te zijn voor consumptie en krijgt radicaalrechts over heel de wereld bevestiging dat hun jarenlange 'dumbdownthepeople-campagne' z'n doel effectief kan bereiken, zoals het in de VS z'n doel heeft bereikt: tweede term voor de meest obvious moreel, economisch en politiek corrupte, incompetente én criminele gevaarlijke gek.

De leuze "only in America" is failliet... dit kan overal gebeuren en als we niet opletten overkomt het ons ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-10 15:29
PinusRigida schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
[...]

Wat volgens mij het grotere risico is, is het precedent dat dit schept voor andere landen, wetende wat er al jaren gaande is: verrechtsing en verradicalisering van regeringen en het "ok" zijn van de status-quo over radicaalrechts militantisme, bij gratie van een deel van het volk dat steeds individualistischer, kwader, en rechtser wordt, dat ook nog 's heel planmatig die richting wordt opgestuurd door narratief en door desinformatie maar ook groepsdruk en positieve feedback binnen hun eigen sociale kringen, op compleet verkeerde en kunstmatig gestuurde denkprocessen.
Wat we wel niet mogen vergeten is dat als je democraten zo verplaatsen naar hier (in mijn geval België), ze absoluut niet als links gezien zouden worden maar eerder rechts. We hebben dus nog een aantal jaren respijt voor we zo ver zijn afgegleden. Uitstel is echter geen afstel vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Sure, maar dat is een duidelijk en simpel plan wat al in uitvoering is, dan zijn het inderdaad geen vooroordelen meer. Niet te vergelijken met een nieuw government department waar nog niet veel meer bekend over is wat ze nu exact gaan doen dan "to dismantle Government Bureaucracy, slash excess regulations, cut wasteful expenditures, and restructure Federal Agencies".

Het departement wordt mede geleid door iemand die het volledige onderwijs wil afschaffen en dat ook daafwerkelijk een goed idee vindt.

En dat is maar een van de waanbeelden die ze hebben. Je kan ook ook niet een activistische veganist de minister van landbouw maken en vinden dat dat niets zegt over het beleid dat hij voor de vee sector gaat voeren. Je kan ook niet een seksueel misbruiker minister van justitie maken en verwachten dat dat niet zijn beledi voor het vervolgen van seksueel misbruik beïnvloedt.

Het zijn allemaal terechte vooroordelen, niet elk vooroordeel is onterecht. Er is voldoende bekend wat er allemaal mis is. Je kan je kop in het zand steken en claimen we weten de toekomst niet, maar je kan prima een educated guess maken.

Daarnaast hebben we te maken met een groepering die zich uitermate vaak van onterechte en dikwijls rascisitiche vooroordelen. Vindt het vingertje wijzen naar anderen met (zelfs onderbouwde) vooroordelen een lastig standpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:35
[...]

... dit alles was een vrucht dat al jaren aan het rijpen was... en nu lijkt in de VS de vrucht rijp te zijn voor consumptie en krijgt radicaalrechts over heel de wereld bevestiging dat hun jarenlange 'dumbdownthepeople-campagne' z'n doel effectief kan bereiken, zoals het in de VS z'n doel heeft bereikt: tweede term voor de meest obvious moreel, economisch en politiek corrupte, incompetente én criminele gevaarlijke gek.

De leuze "only in America" is failliet... dit kan overal gebeuren en als we niet opletten overkomt het ons ook.
Ik wou dat ik je 100 duimpjes kon geven, want dit moet echt oneindig herhaald worden (wat Virtuozzo ook al doet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Met het risico off-topic te gaan: op Instagram kwam ik al een video van Baudet tegen met een kort interview door zo'n 'influencer', waar hij al aangaf dat hij zich niet eens richt op de verkiezingen tegenwoordig. En dat is te merken, de laatste twee jaar zie ik een influx aan een soort van zomerkampen waar mensen als het ware klaargestoomd worden voor Nederlands' eigen magnum opus zoals die nu in Amerika onthult is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Pagina: 1 ... 75 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.