[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.951 views

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar zelfs de popular vote winnen? Hoe kan die ouwe man zelfs die stunt voor elkaar krijgen? Wat is daar aan de hand dat je met een mislukte campagne toch kan winnen?

Huis en senaat kleuren ook rood, je kan de eerste maanden qua beleid al redelijk voorspellen. Thomas zal bv opstappen en zijn stoel aan Cannon geven.

Qua economie zal Trump vast de geldbuidel leksteken zodat er overal geïnvesteerd gaat worden. Staatsschuld ten spint, er zal de nodige economische activiteit plaatsvinden … tijdelijk

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:56
alexbl69 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
[...]

Oekraïne is geen Navo. Polen wel.
Estland, Letland, Litouwen en Roemenië ook. Gaat Europa een nucleaire oorlog riskeren om die landen, of delen daarvan, te beschermen? De VS zie ik het onder Trump in ieder geval niet doen. Er woont vast wel ergens een etnisch Russische minderheid die Putin kan gebruiken om een aanval te rechtvaardigen.

Ik weet verder niet helemaal hoe het zit met het gebruik van Amerikaanse wapens en voertuigen, maar er is een redelijke kans dat we zonder Trumps "toestemming" niet eens in staat zijn onze peperdure straaljagers effectief in te zetten. Europa moet echt aan de bak als we ons hier veilig willen voelen, en met hoe het er momenteel in Duitsland en Frankrijk aan toe gaat zie ik dat helaas niet gebeuren.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
renegrunn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:16:
[...]

Komen we vanzelf achter hoor: Musk 2028
Dat kan dus niet:
The U.S. Constitution states that the president must:

Be a natural-born citizen of the United States

Be at least 35 years old

Have been a resident of the United States for 14 years
https://www.usa.gov/requirements-for-presidential-candidates

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:22:
Hee niet zo pessimistisch: de vorige ronde Trump hebben we ook overleefd. Als het goed is beginnen we zelf ook te begrijpen dat we onze zaakjes zelf moeten regelen en niet moeten laten afhangen van de volgende drag queen in het witte huis (oh de ironie).
Vorige keer had je nog traditionele Republikeinen onder hem die regelmatig nee zeiden (en die Trump nu fascistisch noemen en hem niet steunen). Pence, Milley, John Kelly etc.

Nu krijg je MAGA ja knikkers. Laura Loomer, RFK jr, Musk, Vance. Dit wordt echt veel gekker.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even doemdenken; kan Trump dit niet gewoon aanpassen de komende vier jaar?

De enige silver lining die ik zie is dat we als Europa misschien meer gaan inzien dat we zelf beter ons best moeten doen.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 20:06
Selzer zat er flink naast in Iowa, poeh!
[Twitter: https://x.com/mattdizwhitlock/status/1854057595658477756]

[ Voor 47% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2024 08:30 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:03
user109731 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:25:
[...]

Vorige keer had je nog traditionele Republikeinen onder hem die regelmatig nee zeiden (en die Trump nu fascistisch noemen en hem niet steunen). Pence, Milley, John Kelly etc.

Nu krijg je MAGA ja knikkers. Laura Loomer, RFK jr, Musk, Vance. Dit wordt echt veel gekker.
@DropjesLover idem - dat klopt, maar alleen een implosie kan tonen wat men werkelijk is. Dus die moeten ze zelf maar veroorzaken.

Zie hier de teleurstelling op basis van de bubbel waarin we allemaal zitten: blijkbaar is de Musk-Zuckerberg bubbel voor republikeinen veel groter en impactvoller geweest. Wat hoewel Zuckerberg nog wat buiten het publieke domein verbleef zal die nu ook wel een powergrab doen.

Wij moeten ons simpelweg leren te weren tegen de misinformatie, of die nu uit de VS, China of Rusland komt. Tenzij we hetzelfde willen eindigen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:35
Soullie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:23:
[...]

Denk het ook, ik vermoed dat de UK zich er dan ook actief mee gaat bemoeien.
Ook dat maar Polen is al op weg om het sterkste leger van Europa op te bouwen Binnen de NAVO staan ze al op de derde plaats na de Verenigde Staten en Turkije wat het aantal militairen betreft

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:24:
[...]

Ik weet verder niet helemaal hoe het zit met het gebruik van Amerikaanse wapens en voertuigen, maar er is een redelijke kans dat we zonder Trumps "toestemming" niet eens in staat zijn onze peperdure straaljagers effectief in te zetten. Europa moet echt aan de bak als we ons hier veilig willen voelen, en met hoe het er momenteel in Duitsland en Frankrijk aan toe gaat zie ik dat helaas niet gebeuren.
Zonder logistieke keten vanuit Lockheed Martin is het geen kwestie van effectief of niet, maar of ze überhaubt gaan opstijgen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19

Osxy

Holy crap on a cracker

Cartman! schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:26:
[...]

De enige silver lining die ik zie is dat we als Europa misschien meer gaan inzien dat we zelf beter ons best moeten doen.
Volgens mij is dat grondwet wijziging en dat kan als goed is niet binnen 1 periode worden gedaan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Tk55
  • Niet online
[...]

Heeft 2/3e stemmen nodig in zowel House als Senate dus dat is niet zo makkelijk.

En een immigrant als president gaat er ook bij de Trump fans niet zo snel in.

Verwijderd

Player1S schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:20:
Jesus in wat voor een nachtmerrie ben ik wakker geworden.

Vrienden in de VS van mij gaan hier keihard door geraakt worden. Onze economie gaat hier keihard door geraakt worden. Oekraine gaat hier hard door geraakt worden.

Ik ben er letterlijk ziek van.
Hoezo gaan wij hier keihard door geraakt worden? Ik zie het juist als een kans dat we hier juist beter uit kunnen worden.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:00

boesOne

meuh

ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:24:
[...]

Estland, Letland, Litouwen en Roemenië ook. Gaat Europa een nucleaire oorlog riskeren om die landen, of delen daarvan, te beschermen? De VS zie ik het onder Trump in ieder geval niet doen. Er woont vast wel ergens een etnisch Russische minderheid die Putin kan gebruiken om een aanval te rechtvaardigen.
Juist. Maar dan is het effectief einde Navo. Het hele pact drijft op de aanname dat als er 1 aangevallen wordt, we allemaal aangevallen worden. Als we daar 1 x mee sjoemelen is het over.
Hee, precies wat Putin's doel is. Toevallig zeg!

We zullen ons als laatste democratische bastion eens moeten inlezen in popper's paradox of ons moeten voorbereiden op overheersing door dictaturen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Het probleem bij Europa is dat een nou niet bepaald een stel federalen aan de macht hebben, maar wel wat putin-gezinden.

Europa is bedacht met het idee dat mensen vrijheid en vrede willen. Dat blijkt naïef te zijn geweest.

People as things, that’s where it starts.

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12 13:52
NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:28:
[...]

@DropjesLover idem - dat klopt, maar alleen een implosie kan tonen wat men werkelijk is. Dus die moeten ze zelf maar veroorzaken.

Zie hier de teleurstelling op basis van de bubbel waarin we allemaal zitten: blijkbaar is de Musk-Zuckerberg bubbel voor republikeinen veel groter en impactvoller geweest. Wat hoewel Zuckerberg nog wat buiten het publieke domein verbleef zal die nu ook wel een powergrab doen.

Wij moeten ons simpelweg leren te weren tegen de misinformatie, of die nu uit de VS, China of Rusland komt. Tenzij we hetzelfde willen eindigen.
Het wordt tijd voor een europese hyperscaler ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:31:
[...]

Hoezo gaan wij hier keihard door geraakt worden? Ik zie het juist als een kans dat we hier juist beter uit kunnen worden.
Je bent niet bekend met de heer Trump en wat hij en zijn mensen van plan zijn?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:22:
[...]

Hee niet zo pessimistisch: de vorige ronde Trump hebben we ook overleefd. Als het goed is beginnen we zelf ook te begrijpen dat we onze zaakjes zelf moeten regelen en niet moeten laten afhangen van de volgende drag queen in het witte huis (oh de ironie).

Richt je daar op, ipv de VS.

@nst6ldr ik ben maar even gestopt met reageren op de influx aan trollen op dit moment. Zijn met een uurtje wel weer weg.
Ik ben niet pessimistisch maar realistisch. pessimistisch zou ik veel erger zijn. ;)
Het kan zijn dat sommige Amerikanen als gevolg hiervan naar Europa migreren. (dit zijn geen stuitende aantallen overigens).

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:55
NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:13:
[...]

Das toch goed: de enige die ze kunnen stoppen zijn ze zelf. Anderen de schuld geven zit er niet in de komende tijd, tenzij het conflict er eentje in zichzelf wordt. Er moet immers conflict zijn.

Wordt een interessante periode voor de toekomst van de VS. En voor ons een kwestie van zelf onze broek op houden.
Het probleem voor ons is dat:

- We dit economisch gaan voelen
- Er enorm veel politieke en militaire onzekerheid komt
- Dit de voedingsbodem in alle EU landen vergroot voor types als Wilders, Orban, Fico. We krijgen een (extreem) rechts politiek landschap
- De EU nooit eensgezind genoeg is om de juiste dingen te doen om de eigen broek militair op te houden

Hoewel het op lange termijn de EU misschien laat veranderen, gaan we op korte termijn zeer donkere dagen tegemoet….

• NiGeLaToR
-Bonalds schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:32:
[...]

Het wordt tijd voor een europese hyperscaler ;)
De Lidl was je voor! :+

https://www.techzine.nl/b...aws-azure-en-google-werd/

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 20:18

muhda

Time & Space traveler

LZ86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:13:
[...]

De Amerikanen kiezen liever een veroordeeld crimineel, een nazi als president dan een vrouw.

Dat land is gedoemd. Hopelijk nemen ze ons niet te hard mee in de val.
De campagne van Kamala was gewoon absurd slecht, dit zagen veel mensen al aankomen.

Meeste (jonge) Amerikanen zijn moe van oorlogen, die willen dat de aankomende president aandacht besteed aan 'Housing' (woningen & woning recht), Healthcare (Zorg), Education (schooling en educatie), Inflation (inflatie) en Domestic issues (binnenlandse kwesties en problematiek) Maar Kamala was te druk met wapens, andere hulpmiddelen en biljoenen naar andere landen te sturen.

En dan nog in zee gaan met 'Liz Cheney' alsof Bill Clinton naar Georgia sturen niet genoeg was. :F

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:32:
[...]

Je bent niet bekend met de heer Trump en wat hij en zijn mensen van plan zijn?
Ja en niet van onder de indruk, je leest misschien te veel de Volkskrant? Jammer dat hij gaat winnen maar genoeg kansen om er beter van te worden en zelfstandiger.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-12 20:23

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Je beseft toch wel dat alleen al het tarieven plan onze economie gaat raken? En als de Amerikaanse economie vervolgens instort gaan wij dat ook voelen.

Wij zijn niet morgen al onafhankelijk van wat er in de VS gebeurd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-12 01:08
Delerium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:24:
Maar zelfs de popular vote winnen? Hoe kan die ouwe man zelfs die stunt voor elkaar krijgen? Wat is daar aan de hand dat je met een mislukte campagne toch kan winnen?
Door een nog slechtere campagne te voeren als de democraten. De peilingen zagen er nog best aardig uit met een aardige kans om te winnen. De werkelijkheid lag toch een stuk anders.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03
nst6ldr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:30:
[...]

Zonder logistieke keten vanuit Lockheed Martin is het geen kwestie van effectief of niet, maar of ze überhaubt gaan opstijgen.
De hele Amerikaanse Defensie industrie stort dan in.. dat gaat simpelweg niet gebeuren, puur vanuit Economisch belang.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 17:35
[...]

Ik hou een simpele redenering in het achterhoofd: Trump wil Amerika sterker maken. Dat kan door andere mogendheden te verzwakken. Laat Rusland zijn gang gaan in Oekraine en Europa verzwakt. Ik zie het niet gebeuren dat Rusland Europa gaat aanvallen maar Europa zal op zijn minst zijn aandacht daar (nog meer) op moeten vestigen en zeer veel geld uitgeven aan de mogelijke dreiging waardoor de positie in de wereld verzwakt.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43
Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
Heb waarlijk geen idee waar je dit vandaan haalt. Ik heb in totaal 0 uitzendingen van de NOS hierover gezien.
Erik Mouthaan is ook RTL Nieuws en geen NOS.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:44
West-Europese welvaart bestaat dankzij de NAVO. Continentaal West-Europa heeft geografisch en materieel nooit een goede positie tov. Rusland gehad. Minder NAVO betekent op zijn best dat meer van onze welvaart naar Defensie gaat.

Maar leg uit hoe we er beter uit gaan komen.

• RobbieB
Delerium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:24:

Huis en senaat kleuren ook rood, je kan de eerste maanden qua beleid al redelijk voorspellen. Thomas zal bv opstappen en zijn stoel aan Cannon geven.

Qua economie zal Trump vast de geldbuidel leksteken zodat er overal geïnvesteerd gaat worden. Staatsschuld ten spint, er zal de nodige economische activiteit plaatsvinden … tijdelijk
CNN vatte het samen in 1 zin: De Democraten zijn de arbeidersklasse verloren, door ze te vertellen dat ze ze willen helpen door te worden zoals zij, in plaats van naar hun zorgen te luisteren.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:01

Agent47

I always close my contracts.

Ik vind Musk nog een stapje enger dan Trump op de lange termijn.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

214 om 267 nu volgens AD :X

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Enigmus
  • Laatst online: 20-12 19:20
Dennis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:35:
[...]

Erik Mouthaan is ook RTL Nieuws en geen NOS.
Ik heb geen enkele Nederlandse media gevolgd dus ook Erik Mouthaan niet. Amerikaanse media is veel accurater en uitgebreider. Mijn punt staat nog steeds.

• RobbieB
Agent47 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:37:
Zeker, je kunt er donder op zeggen dat hij in 2028 gaat runnen op het platform dat Trump achterlaat.

• Agent47

Agent47

Ik vertrouw alleen CNN met dit soort dingen

• ErikT738
boesOne schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:31:
[...]

Juist. Maar dan is het effectief einde Navo. Het hele pact drijft op de aanname dat als er 1 aangevallen wordt, we allemaal aangevallen worden. Als we daar 1 x mee sjoemelen is het over.
Hee, precies wat Putin's doel is. Toevallig zeg!
Precies! Zonder de VS is het ineens geen zekerheid meer dat de NAVO gaat winnen en zullen andere landen veel terughoudender zijn met ondersteuning.

Het probleem is dat ik hier ook geen mogelijkheid tot verbetering zie binnen Nederland en Europa. Links heeft traditioneel een hekel aan defensie, en rechts vindt het allemaal wel prima als Putin Oekraïne en een paar andere Oostblok landen pakt. Als Trump zich inderdaad terug trekt uit de NAVO zijn we met zijn allen zwaar de lul.
[...]

Mooi al die pro-Trump berichten zonder ook maar enige onderbouwing hier...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:33:
[...]

Ja en niet van onder de indruk, je leest misschien te veel de Volkskrant? Jammer dat hij gaat winnen maar genoeg kansen om er beter van te worden en zelfstandiger.
De lijstjes met hoe het ons negatief gaat beïnvloeden vliegen de hele ochtend al langs. Leuk dat jij het kinderlijk optimisme hebt om te zeggen “ik denk niet”, maar dat is een beetje dun.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:19
Je weet niet dat Trump zijn overwinningsspeech al aan het geven is?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Agent47 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:37:
Die zal idd de opvolger van Trump worden of een positie straks krijgen..

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• NiGeLaToR
Requiem19 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:32:
[...]

Het probleem voor ons is dat:

- We dit economisch gaan voelen
- Er enorm veel politieke en militaire onzekerheid komt
- Dit de voedingsbodem in alle EU landen vergroot voor types als Wilders, Orban, Fico. We krijgen een (extreem) rechts politiek landschap
- De EU nooit eensgezind genoeg is om de juiste dingen te doen om de eigen broek militair op te houden

Hoewel het op lange termijn de EU misschien laat veranderen, gaan we op korte termijn zeer donkere dagen tegemoet….
Als we er voor kiezen niet te willen zien wat de impact van autocratisch nepotisme is omdat iemand je steeds op een genderneutraal toilet blijft wijzen dan verdienen we wellicht ook wel hetzelfde lot.

Want al die voorbeelden die je noemt heeft geleid tot verlies aan kwaliteit van leven, economische voorspoed, innovatie. Hek, Hongarije heeft inmiddels een kleinere economie dan Roemenie, ook per capita.

Het probleem is echter: bereikt dit nieuws ook de mensen die net als een zeemeeuw in dit topic ‘hun’ overwinning kwamen vieren, krijsend en de boel onderschijtend met onzin? Die groep is enorm gegroeid en blind voor de realiteit, op basis van feiten, cijfers. Want, enge immigrant, kijk, daar!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 11:40
martwoutnl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:03:
[...]
Poetin is niet zo dom om de NAVO aan te vallen. Daar heeft hij meer mee te verliezen. Die gaat echt puur voor staten als Oekraïne, Moldavie en Georgie verwacht ik.
Maar Trump heeft al eerder aangegeven uit de NAVO te willen stappen, en bovendien artikel 5 niet te respecteren voor landen die in zijn ogen te weinig hebben bijgedragen.
Voorlopig zal Poetin het voldoende vinden om verdeeldheid te zaaien. Op het moment dat hij denkt dat de VS Europa laat barsten grijpt hij zijn kans.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Verwijderd

Diep triest dat zo iemand herkozen wordt. Als het enkel om zijn programma zou draaien: het zij zo, dat is democratie. Maar deze man is een veroordeelde crimineel, die populair geworden is met gescheld, leugens, complottheorieën en overdrijvingen, met het retorisch talent van een kleuter, die geen verlies accepteert en door dictators aan de macht geholpen wordt, omdat zijn kiespubliek grotendeels in ongemodereerde sociale media bubbels leeft en er blind in trapt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2024 08:50 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
Allard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:39:
[...]

Maar Trump heeft al eerder aangegeven uit de NAVO te willen stappen, en bovendien artikel 5 niet te respecteren voor landen die in zijn ogen te weinig hebben bijgedragen.
Voorlopig zal Poetin het voldoende vinden om verdeeldheid te zaaien. Op het moment dat hij denkt dat de VS Europa laat barsten grijpt hij zijn kans.
Kan en mag, daarom moeten wij het zelf gaan doen.
Maar goed het is niet voor niks er al een dozijn aan wapen fabrieken door de EU gebouwd worden in UA op dit moment.
Wij laten dit niet "gaan" omdat Trump dat wil.

Dus bereid je me maar voor dat als Trump echt eruit gaat wij veel meer moeten gaan doen en ik sluit het niet uit dat de volgende stap al het luchtruim vrij houden over West UA gaat worden.
Maar weten we het zeker nee, en dat maakt het allemaal wel onzeker.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Soullie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:17:
[...]

Musk is zuid afrikaan (of was). Volgens mij kan die nooit president worden.
Klopt, maar met Trump kan die wet zomaar worden gewijzigd?

• Dennis
  • Laatst online: 08:43
Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:37:
Ik heb geen enkele Nederlandse media gevolgd dus ook Erik Mouthaan niet. Amerikaanse media is veel accurater en uitgebreider. Mijn punt staat nog steeds.
Het is geen wedstrijd hoor. @alexbl69 zijn punt was dat de Nederlandse verslaggeving faalt omdat daar alleen maar alles pro-Harris is en men niet genoeg neutraal kan verslaan. Daar reageerde jij op met je eerste zin :).

• Agent47

Agent47

Nou de rijken lachen. China lacht. Rusland lacht. Elon Musk lacht. De wereld doet twee stappen achteruit. Well done!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

muhda schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:33:
[...]

De campagne van Kamala was gewoon absurd slecht, dit zagen veel mensen al aankomen.

Meeste (jonge) Amerikanen zijn moe van oorlogen, die willen dat de aankomende president aandacht besteed aan 'Housing' (woningen & woning recht), Healthcare (Zorg), Education (schooling en educatie), Inflation (inflatie) en Domestic issues (binnenlandse kwesties en problematiek) Maar Kamala was te druk met wapens, andere hulpmiddelen en biljoenen naar andere landen te sturen.
Ah, jij trapt ook in het sprookje dat die miljarden daadwerkelijk naar Oekraïne gaan ipv de eigen defensieindustrie :F Hoe gaat Trump trouwens al die punten aanpakken? Heeft hij al een concept van een plan?

• D-e-n
  • Laatst online: 09:59
RobbieB schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:36:
[...]

CNN vatte het samen in 1 zin: De Democraten zijn de arbeidersklasse verloren, door ze te vertellen dat ze ze willen helpen door te worden zoals zij, in plaats van naar hun zorgen te luisteren.
Dat veel geplugde riedeltje hoor je hier ook altijd maar ondertussen doen de extreme clubs waar wel op wordt gestemd helemaal geen zak aan de problemen van de arbeidersklasse. Hier niet en in de VS niet. Er valt genoeg aan te merken op pakweg GL of de democraten maar ze doen heus meer voor de arbeider dan Trump of Wilders.

Edit:
En uiteindelijk klopt het ook niet. Niet de Republikeinse meerderheid is het probleem, die was er wel vaker. Het probleem is dat die partij is overgenomen door fascisten als Trump en Musk. Dat is allesbehalve de schuld van de democraten.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2024 08:46 ]

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-12 21:43
fsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:43:
[...]

Ah, jij trapt ook in het sprookje dat die miljarden daadwerkelijk naar Oekraïne gaan ipv de eigen defensieindustrie :F Hoe gaat Trump trouwens al die punten aanpakken? Heeft hij al een concept van een plan?
Ja dat plan heet project 2025.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 19-12 15:31
rcthans schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:15:
[...]

Hahaha. Meer kan ik hier niet op zeggen. In Ukraine spreken ze voornamelijk Russisch. Het idee dat Putin Duitsland of ons Nederland zal aanvallen is gestoord. Met wat, waarom? Een Rus heeft een enorm eergevoel. Een soort ego. Daarom is er überhaupt oorlog om een stuk Oekraïne. Dat heeft echt niks met de rest van Europa te maken. De enige reden dat we er wel mee te maken hebben is omdat onze ongekozen leiders hebben besloten dat Ukraine al van ons was
Naïef, de Rus heeft helemaal niks te zeggen over wat Rusland, als entiteit zal gaan doen. Dat heeft niks met eergevoel of wat dan ook te maken.

Poetin zal er alles aan doen z'n macht verder uit te breiden, dat is inherent aan het soort politicus dat hij is. Door "onze leiders", wie je er ook mee mag bedoelen, weg te zetten als "ongekozen" en dat zij besluiten wat Oekraïne wel of niet doet, terwijl dit een land is met een gekozen regering die zélf heeft gekozen voor onafhankelijkheid, maar met Europese waarden, laat je overigens aardig in de kaart kijken.

Dat we ons er als Europa mee bemoeien is verder inderdaad puur politiek. Technisch gezien hadden we ons afzijdig kunnen houden, dat is echter ook niet goed voor onze machtspositie. Zowel qua imago, als qua politieke en economische macht, hebben we er baat bij dat Oekraïne wint, en zich eventueel bij ons aansluit.

Hetzelfde geldt hier overigens ook voor de Amerikaan. Trump zit er niet om het leven van "de Amerikaan" beter te maken. Dat is enkel bijvangst. Er is een verschil tussen Amerika als entiteit, als economie en wereldmacht, en de Amerikaan als burger. Trump zit er niet voor de laatste, de laatste is ook gewoon een middel voor verdere machtsvergaring en zelfverrijking, ondanks dat er natuurlijk ook een groep zal zijn die mag meeprofiteren en een groep die dit als een worst krijgt voorgehangen, want anders krijg je de democratie natuurlijk niet mee. Dat laatste is in Rusland overigens al effectief geen factor van belang meer. Het zou zeer naïef zijn te verwachten dat dit onder Trump niet eveneens zal gebeuren, gezien z'n authoritaire trekjes.
Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
[...]

Heb waarlijk geen idee waar je dit vandaan haalt. Ik heb in totaal 0 uitzendingen van de NOS hierover gezien. Wel de rally's van zowel Trump als Harris. Laatstgenoemde had duidelijk momentum mee. De gerespecteerde polls zagen geen duidelijke winnaar, maar wel een stabiele Harris die het nipt beter deed in de meeste swingstaten. De rally's van Trump waren ook niet zo energiek als die van Kamala, qua endorcements had zij ook veel meer in huis naast dat ze veel meer geld te besteden had en een betere ground game als basis.

Als kandidaat heeft ze een veel betere CV (officier van justitie, senaat lid, procureur generaal en vice president waar ze met andere wereld leiders sprak). Ze was misschien niet de beste kandidaat, maar vind dat ze het in een heel kort tijdsbestek het prima heeft gedaan, zeker tijdens het debat. Over het algemeen komt zij presidentieel over, kan ze bekwaam communiceren, haar plannen duidelijk weerleggen en als vrouw een belangrijke demografie aanspreken (vrouwen stemmen meer dan mannen).

Vind het daarom te kortzichtig om te zeggen dat je vooraf kon zien dat ze geen kans maakte.
Allemaal valide redenen waarom men op Harris zou kunnen stemmen.
Het probleem is dat dit gewoon vooral niet relevant blijkt te zijn. De gemiddelde Amerikaan wil gewoon huisje boompje beestje, zekerheid qua werk en inkomen, een sterke economie.

Als men dan jarenlang moet horen dat de inflatie de schuld van Biden is, omdat men deze ziet toenemen terwijl hij regeert, dan maakt het al niet eens meer uit hoe deze tot stand is gekomen. Biden is nu verantwoordelijk en daarmee de democraten.

Democratie is een simpel iets, de meerderheid mag z'n zin doordrukken. En de meerderheid van het volk is of niet bereid, of niet in de situatie, of gewoon niet capabel om zich werkelijk uitvoerig, inhoudelijk en diepgaand dusdanig met politiek uiteen te zetten om ook maar een beetje door de oppervlakte heen te komen.

Vandaar dat campagnes als anti-woke het ook zo goed doen. Het geeft immers de indruk af dat de democraten (of "links") zich enkel bezig houdt met dergelijk geneuzel terwilj de maatschappij grotere problemen heeft.

Dat hele CV van Harris, het maakt de gemiddelde Amerikaan gewoon geen reet uit, net zoals het strafblad van Trump. Als de bottom line er bij Trump beter uitziet dan bij Harris, dan is het de economie en de persoonlijke welvaart die de doorslag geeft. En op dat vlak heeft Trump gewoon altijd al een beter praatje gehad. Op exact dezelfde manier als we in Nederland zien.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:01
Zal mij ook niks verbazen als trump wapens gaat leveren aan Rusland.

Trump toch president, mijn gevoel klopte (helaas).

• Agent47

Agent47

Serieus? Dana White erbij op het podium?

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:59
Gelukkig heb ik geen kinderen, want qua klimaatverandering gaat het nu wel heel hard denk ik.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 08:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tijdens zn speech meandert ie al weer lekker alle kanten op. Z’n hoofdsponsor wordt beloond met een lange uitweiding over hoe geweldig Starlink wel niet is.

• NiGeLaToR
Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:45:
[...]

Ja dat plan heet project 2025.
Echt lees je in, in de realiteit. Alsjeblieft.
Op 5 juli 2024 nam Trump afstand van Project 2025 met een verklaring op zijn platform Truth Social: "I know nothing about Project 2025. I have no idea who is behind it. I disagree with some of the things they're saying and some of the things they're saying are absolutely ridiculous and abysmal. Anything they do, I wish them luck, but I have nothing to do with them."[1][2][3][4]
Het is niet zijn plan, maar het plan van een conservatieve denktank die van de VS een soort conservatieve sekte wil maken. Lees het anders even.

• Enigmus
  • Laatst online: 20-12 19:20
Dennis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:43:
[...]

Het is geen wedstrijd hoor. @alexbl69 zijn punt was dat de Nederlandse verslaggeving faalt omdat daar alleen maar alles pro-Harris is en men niet genoeg neutraal kan verslaan. Daar reageerde jij op met je eerste zin :).
Ben het daar wel mee eens en is ook een reden waarom ik niet keek naar Nederlandse media. Maar vind het te ver gaan om te suggereren dat Harris geen kans maakte. Des te meer omdat Trump echt hard zijn best deed om zijn eigen campagne te saboteren met bizarre uitspraken en gebaren. (zijn laatste was een blow job gebaar richting zijn mic).

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Agent47 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:47:
Haha, ja dat vond ik ook apart. Maar beide zijn harde schreeuwers, dus was het ook wel weer te verwachten.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12 10:07

n3z

NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:51:
[...]

[...]

Het is niet zijn plan, maar het plan van een conservatieve denktank die van de VS een soort conservatieve sekte wil maken. Lees het anders even.
Het zijn dezelfde mensen die voor Trump hebben gewerkt tijdens zijn presidentschap. Tevens liegt Trump natuurlijk nooit.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:44
renegrunn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:42:
Klopt, maar met Trump kan die wet zomaar worden gewijzigd?
Daar is een grondwetswijziging voor nodig. En zelfs met een Republikeinse meerderheid in beide huizen moet die worden goedgekeurd door politici die concurrenten van Musk zijn, omdat ze ook President willen worden in 2028. Ik geef het weinig kans.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:49:
Tijdens zn speech meandert ie al weer lekker alle kanten op. Z’n hoofdsponsor wordt beloond met een lange uitweiding over hoe geweldig Starlink wel niet is.
Dat is kennelijk wat men wil, een president die zichzelf verkoopt aan de hoogste bieder. Nederland zal per definitie niet tot de hoogste bieders kunnen behoren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:35
Agent47 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:47:
Die zijn al jaren lang bevriend zo vreemd is dat niet

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

[...]

En Trump spreekt natuurlijk altijd de waarheid. Het punt is dat er een hoop 'donkere machten' schuimbekkend op dit moment hebben gewacht. De mensen achter Project 2025 zien hun kans schoon, net als Musk, RFK, en het hele zootje idioten (+Xi, Putin, etc.) die allemaal weten dat je Trump met een paar complimentjes naar je hand kan zetten. Dat is het veel grotere gevaar dan enkel Trump.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12 14:19

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Dit topic (of ja, forum) is behoorlijk links, dus vandaar de negativiteit nu ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 13:28
TommyGun schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:55:
[...]

Dit topic (of ja, forum) is behoorlijk links, dus vandaar ;)
klopt, maar rechts kijkt wel mee :)

nothing stops this train

• 1Mark
  • Laatst online: 09:34
jaapstobbe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:47:
Gelukkig heb ik geen kinderen, want qua klimaatverandering gaat het nu wel heel hard denk ik.
Als je ze wel hebt hebben ze straks dienstplicht. Want zonder de Navo zullen we toch wel iets van een leger nodig hebben.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-12 17:51
feedback op beleid kan in het feedbacktopic

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:58 ]

• NiGeLaToR
fsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:54:
[...]

En Trump spreekt natuurlijk altijd de waarheid. Het punt is dat er een hoop 'donkere machten' schuimbekkend op dit moment hebben gewacht. De mensen achter Project 2025 zien hun kans schoon, net als Musk, RFK, en het hele zootje idioten (+Xi, Putin, etc.) die allemaal weten dat je Trump met een paar complimentjes naar je hand kan zetten. Dat is het veel grotere gevaar dan enkel Trump.
Dat ontken ik niet, dat project 2025 ding werd neergezet als Trump’s partij programma en dat is het niet.

• RobbieB
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:56:
Het zero tolerance beleid hier is vooral een anti trump beleid geweest. Vele redenen worden altijd aangehaald waarom net die pro trump posts direct worden verwijderd.

Jammer, het zou tweakers sieren om hier ook ook pro trump geluiden te tolereren. Het zou het forum meer divers en inclusief maken, ja echt.

Dus: leer hiervan en Donald Trump is echt niet zo slecht als hij vrijwel overal wordt afgeschilderd. Denk eens na over zijn overwinning, zijn er dan toch echt redenen voor zoveel mensen om op hem te stemmen? Zien die iets anders? Kunnen mensen ook anders denken?
Hij stond op het podium een microfoon te pijpen... letterlijk.. live op televisie. Voor iedere presidentskandidaat was dat voldoende geweest om het niet te redden.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 11:58
[...]

[...]

Niet zijn plan, en hij neemt er zogenaamd afstand van, maar Trump is een leugenaar van wereldformaat, mark my words er komen hele zwarte tijden aan, en niet alleen voor de VS, maar voor de hele wereld.

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het ging al hard, maar denk niet dat er ook maar iets gedaan werd wat nodig is. De keuzes van Europa in de afgelopen 25 jaar tonen dat ook al aan, daar was/is geen Trump voor nodig.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
*knip* commentaar op moderatie gaat per dm

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 10:00 ]

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 11:22
RobbieB schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:57:
[...]

Hij stond op het podium een microfoon te pijpen... letterlijk.. live op televisie. Voor iedere presidentskandidaat was dat voldoende geweest om het niet te redden.
Dat dus... knettergek dus los van het hele politieke gebeuren toch bizar dat zo iemand een land gaat leiden/lijden?

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-12 19:38
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:53:
[...]

Daar is een grondwetswijziging voor nodig. En zelfs met een Republikeinse meerderheid in beide huizen moet die worden goedgekeurd door politici die concurrenten van Musk zijn, omdat ze ook President willen worden in 2028. Ik geef het weinig kans.
Je hoeft de grondwet niet te wijzigen als je hem ook gewoon kan herinterpreteren.

Ik lees op zijn Wikipedia-pagina bijvoorbeeld: "He is of British and Pennsylvania Dutch ancestry". Er is vast wel een opperrechter te vinden die even uit kan legen wat "natural born citizen" betekent, je moet gewoon in oplossingen denken!

• ErikT738
[...]

Dit topic (of ja, forum) is behoorlijk links, dus vandaar ;)
Ik ga niet ontkennen dat Tweakers behoorlijk links is, maar nog niemand in dit topic heeft geprobeerd te onderbouwen WAAROM het voor ons, Nederlanders, Belgen en Europeanen, goed zou zijn dat Trump heeft gewonnen.

• 1Mark

Dus: leer hiervan en Donald Trump is echt niet zo slecht als hij vrijwel overal wordt afgeschilderd. Denk eens na over zijn overwinning, zijn er dan toch echt redenen voor zoveel mensen om op hem te stemmen? Zien die iets anders? Kunnen mensen ook anders denken?
tja, als ik hem hoor praten zegt hij toch echt voornamelijk zaken die echt slecht zijn:
- de US 'allies' zijn afzetters die meer moeten betalen
- Ukraine is corrupt en Putin is briljant
- Kim Jong Un is een toffe peer
- sociale healthcare moet echt weg
- mensen moeten gewoon overwerken zonder extra salaris
- immigranten vervuilen ons bloed
- US soldaten die in het buitenland vechten zijn suckers
- vrouwen moet je gewoon bij hun *** grijpen

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-12 17:51
RobbieB schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:57:
[...]

Maar dit soort reacties zijn zeker wel OK?

Dat mensen niet kunnen begrijpen dat trump wint, zegt veel over hun en hun bubble.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 20:18

muhda

Time & Space traveler

fsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:43:
[...]

Wie zegt dat ik het over Oekraïne heb? ;)

Harris heeft de verkeerde punten aandacht gegeven, zoals "Abortion" (Roe v. Wade), The wall en "Student loans". Allemaal punten waaraan ze de afgelopen jaar al iets had kunnen doen. Maar in plaats van in te grijpen of er oprecht er aan te werken, bleef ze het naar voren schuiven en beloven dat ze het pas na de verkiezing kon aanpakken.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De afgelopen weken toch veel berichten hier hoe pollers en media er allemaal weinig van snapte. Blijkt het zomaar de groep Tweakers te zijn die er helemaal naast zit.

Iedereen die een beetje in de US rondkeek en mensen sprak hadden wel door dat het een landslide zou worden voor Trump. Snap echt de verbazing niet.

Jammer maar helaas. Nu mogen de Democraten hard aan het werk om over 4 jaar wel een kandidaat te hebben.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het zero tolerance beleid hier is vooral een anti trump beleid geweest. Vele redenen worden altijd aangehaald waarom net die pro trump posts direct worden verwijderd.
Heb je daar, buiten een onderbuikgevoel, ook concrete voorbeelden van? Of is dit ook een kwestie van gevoel == feit?
Jammer, het zou tweakers sieren om hier ook ook pro trump geluiden te tolereren. Het zou het forum meer divers en inclusief maken, ja echt.

We staan allemaal open voor goed onderbouwde plannen, helaas is alles wat we tot nu toe zien heel makkelijk met feiten te weerleggen. Het jammere is dat sommigen meteen de "jij bent anti-Trump"-slachtofferrol in kruipen als je uitlegd waarom bijv importheffingen een negatief effect op de Amerikaanse economie zal hebben.

• Compuchip87
[...]

Maar vertel dan eens waaróm. Want ik heb hier al heel vaak voorbij zien komen waarom Trump slecht is voor Amerika en voor ons hier, maar iedereen die claimt dat het juist goed is dat hij gewonnen heeft blijft angstaanjagend stil als je vraagt naar de redenen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Compuchip87 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:58:
[...]

Je hoeft de grondwet niet te wijzigen als je hem ook gewoon kan herinterpreteren.

Ik lees op zijn Wikipedia-pagina bijvoorbeeld: "He is of British and Pennsylvania Dutch ancestry". Er is vast wel een opperrechter te vinden die even uit kan legen wat "natural born citizen" betekent, je moet gewoon in oplossingen denken!
Ik hou er niet zo van als mensen zoals Trump met "oplossingen" voor "kwesties" komen :/

People as things, that’s where it starts.

• 1Mark
Compuchip87 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:01:
[...]

Maar vertel dan eens waaróm. Want ik heb hier al heel vaak voorbij zien komen waarom Trump slecht is voor Amerika en voor ons hier, maar iedereen die claimt dat het juist goed is dat hij gewonnen heeft blijft angstaanjagend stil als je vraagt naar de redenen.
laten we inderdaad eens serieus redeneren wat dit nu voor NL betekent. Even alle cultuur en identity daargelaten.

Verwijderd

*knip* reageer s.v.p. constructief en inhoudelijk, onderbouw je standpunten of maak een topic report aan als je vind dat een post niet voldoet aan onze forum/topic regels.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 12:03 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:00

boesOne

meuh

Nee, natuurlijk maakt het tolereren van geluiden van een intolerante proto-fascist het formum niet inclusiever. Wat een kapitale denkfout.
Nee, mensen laten zich gewoon ophitsen door o.a. media. Er worden vijandsbeelden gefabriceerd. Verder denk ik dat Trump nog veel slechter is dan hij wordt afgeschilderd. We weten, als we naar de historie kijken, vrij goed waar dit gaat eindigen: Waar alle nationalistische dictaturen eindigen: geweld tegen en onderdrukking van een steeds groter wordende out-group.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• RobbieB
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:00:
[...]

Dat mensen niet kunnen begrijpen dat trump wint, zegt veel over hun en hun bubble.
Ik begrijp prima dat hij gewonnen heeft, hij (en de republikeinse partij) hebben een briljante campagne gevoerd op inflatie, immigratie en conservatisme die bij veel Amerikanen resoneerde.

Dat neemt niet weg dat het een oude seniele gek is die nog geen normale zin aan elkaar kan rijgen.

Dit raakt ook meteen het probleem van het 2 partijen systeem. Als je het niet met de ene partij eens bent, moet je op de andere stemmen, ook al staat er een idioot aan het roer.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-12 09:29

Dat hij heeft gewonnen zegt is geen waardeoordeel over Trump, het is een waardeoordeel over het volk. Het maakt van Trump geen ander persoon met een andere boodschap.

Democratie is helaas een noodzakelijk kwaad, het is dit , of een dictatuur. Waarbij we in een democratie nog een kans hebben om niet te eindigen met een closet dictator, zolang het volk niet te stom is om te stemmen, is dat bij een dictatuur ongeacht de wil van het volk een verloren strijd.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 16:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:51:
[...]

Ben het daar wel mee eens en is ook een reden waarom ik niet keek naar Nederlandse media. Maar vind het te ver gaan om te suggereren dat Harris geen kans maakte. Des te meer omdat Trump echt hard zijn best deed om zijn eigen campagne te saboteren met bizarre uitspraken en gebaren. (zijn laatste was een blow job gebaar richting zijn mic).
Wat ik vooral bijzonder (doch begrijpelijk) vind is dat ineens iedereen overal weer opduikt om de schuld bij de democraten te leggen. 'slechte campagne, ze luisteren niet blablabla'. Keer op keer wordt dit gebruikt. Totale onzin. Het maakt niet uit wat Kamala zegt of doet (zolang ze geen gaffe doet die het direct over en uit doet zijn). De hele samenleving is zorgvuldig tribaal gemaakt. Alle bizarre dingen m.b.t. Trump komt niet binnen. Voor alle personen die op Trump stemmen is hij genormaliseerd. Hoe? Eenvoudig. Social media, misinformatie, rechtse propagandazenders. Echt.
Mensen stemmen letterlijk op iemand met zwartwit extreme plannen, een veroordeeld crimineel, met een coupe op zijn naam en CORRUPT in hoofdletters op zijn voorhoofd geschreven. Het maakt niet uit wat voor geweldig plan je daar tegenover zet.

Feitelijk gaat het prima met de Amerikaanse economie tov de rest van de wereld. Als het volk dat niet voelt, dan is dat niet meer te veranderen. Als het volk is losgemaakt van harde feiten, dan doet niets er meer toe.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 06-11-2024 09:05 ]

Dit dus.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:32

UTM

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:02:
[...]

Wat is dit? 2016? Hoorde toen exact dezelfde angstkreten.
En is het sindsdien beter gegaan? :X

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gaat dat over in een bubbel leven? Ik kan niet begrijpen dat men ooit op een persoon met zo'n mensbeeld zou stemmen. Om nog maar te zwijgen over de continue stroom van halve waarheden, klinklare onzin, tegenstrijdigheden en bewuste leugens. Ik kan er met mijn hoofd écht niet bij.

Dat er mensen zijn die nostalgie hebben naar vroeger dat snap ik. Ook dat mensen kritisch kunnen zijn over migratie. Hetzelfde over hoeveel inspanningen we nu moeten doen om de klimaatverandering een halt toe te roepen. Vanuit die standpunten zou ik begrijpen hoe je op een conservatieve kandidaat zou kunnen stemmen.

Maar niet op een roeptoeter die samenhangt van de onzin en op regelmatige basis anderen dehumaniseert.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 11:58
[...]

Begrijpen kan ik het best, Wilders heeft hier ook gewonnen, en we zien nu langzaam wat dat voor ellende oplevert. De wereld is te ingewikkeld geworden voor de gewone man (en daar reken ik mezelf ook onder) en Social media diie verdienen aan onrust en onderbuikgevoelens (lees Hariri) doen de rest.
Is iets van alle tijden overigens, gisteren een leuke docu gezien over de Anglo Dutch wars, en hoe snel het volk van Cromwell weer overstapte naar een Koning omdat dat beter zou zijn.
De verandering ten goede (richting wereldvrede, en een beter klimaat) gaat pijn doen in onze portemonee en leefstijl, daar kunnen velen zich niet overheen zetten, en klampen zich vast aan mensen die beloven dat ze het oude goede willen behouden. Nou die 1,5 graad gaan we nooit meer redden, en de vraag wie de nieuwe Wereldmacht is is ook beantwoord, dat is de VS niet meer.... Met een clown aan het roer daar gaan de berekenende, vooruitkijkende machthebbers het winnen (m.n. China)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:00:
De afgelopen weken toch veel berichten hier hoe pollers en media er allemaal weinig van snapte. Blijkt het zomaar de groep Tweakers te zijn die er helemaal naast zit.

Iedereen die een beetje in de US rondkeek en mensen sprak hadden wel door dat het een landslide zou worden voor Trump. Snap echt de verbazing niet.

Jammer maar helaas. Nu mogen de Democraten hard aan het werk om over 4 jaar wel een kandidaat te hebben.
Dat is wel heel makkelijk roepen nu de uitkomst vaststaat. Het was gewoon een toss-up die geen enkele pollster of 'expert' accuraat kon voorspellen. Het idee dat jouw anekdotische bewijs ("Ik heb op mijn laatste dienstreis in de kroeg met wat Amerikanen gesproken, dus ik weet wat de uitslag zal zijn") precies wist hoe de race zou lopen getuigd van lichtelijke zelfoverschatting. Zelf Fox was zich gister nog niet zo zeker als jij.

• Compuchip87
[...]

Je bedoelt die periode waarin Trump uit het Parijs-akkoord is gestapt, de energiesector heeft geprobeerd te dereguleren en die eindigde met een gewelddadige aanval op het capitool?

Ja dat wordt vast veel beter nu hij de afgelopen jaren iedereen die nog enig tegengeluid durfde te laten horen vakkundig weggefilterd heeft.

• Agent47

Agent47

Admiral Freebee schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:04:
[...]

Gaat dat over in een bubbel leven? Ik kan niet begrijpen dat men ooit op een persoon met zo'n mensbeeld zou stemmen. Om nog maar te zwijgen over de continue stroom van halve waarheden, klinklare onzin, tegenstrijdigheden en bewuste leugens. Ik kan er met mijn hoofd écht niet bij.

Dat er mensen zijn die nostalgie hebben naar vroeger dat snap ik. Ook dat mensen kritisch kunnen zijn over migratie. Hetzelfde over hoeveel inspanningen we nu moeten doen om de klimaatverandering een halt toe te roepen. Vanuit die standpunten zou ik begrijpen hoe je op een conservatieve kandidaat zou kunnen stemmen.

Maar niet op een roeptoeter die samenhangt van de onzin en op regelmatige basis anderen dehumaniseert.
Er zijn heel veel simpelen in Amerika, Nederland is er niks bij.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 19-12 15:31
[...]

Dit topic (of ja, forum) is behoorlijk links, dus vandaar de negativiteit nu ;)
Vergeleken met de VS, laat staan Trump, is alles links van Baudet links.

Het behoeft weinig uitleg dat de gemiddelde Europeaan hier niet beter van gaat worden. De economische cijfers zullen het mogelijk wel gewoon goed doen, maar ook daar heeft niet iedereen de afgelopen jaren van kunnen meeprofiteren. Die zijn immers gedreven door bedrijfswinsten en die vloeien slechts in beperkte zakken.

Niet dat ik onder Harris een ander effect had verwacht, maar Trump is wel iemand die meer opheeft met een Land of the Strong dan een Land of the Free. Democratie is enkel een middel, geen principe.

Wij, als Europa, zijn voor Trump en z'n aanhangers een stel linkse gekkies. In dat beeld is geen ruimte voor nuance. Reken jezelf dus niet rijk, zelfs als je je als Europeaan wel kunt vinden in zijn standpunten, al dan niet uit principieel oogpunt. Dat hele "we moeten op eigen benen kunnen staan" argument wat vaak voorbij komt snijdt ook geen hout, dat teken was al gegeven, dat bewustzijn is er al en het hoeft niet hand in hand te gaan met een POTUS die moedwillig onze tegenstanders voedt, legitimeert of zelfs openlijk bewondert.

Er liggen echt wel kansen, ook voor Nederland. Maar met de mentaliteit van Trump is dat wel een beetje hetzelfde als te stellen dat er kansen voor Oekraïne liggen indien met bereid is zich achter Poetin te scharen.
[...]

Geen idee maar ik zie hier vooral reacties dat men het niet gehoopt had, maar dat men tegelijkertijd ook niet geheel verbaast is dat het toch gebeurd is. Twee heel verschillende dingen.

Dat de peilingen ver van de huidige realiteit lijken te liggen, dat is wel tekenend.

• ErikT738
1Mark schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:59:
- sociale healthcare moet echt weg
- mensen moeten gewoon overwerken zonder extra salaris
- immigranten vervuilen ons bloed
- US soldaten die in het buitenland vechten zijn suckers
- vrouwen moet je gewoon bij hun *** grijpen
Dit is vooral rot voor Amerikanen, maar is onder aan de streep voor ons niet relevant.
1Mark schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:59:
- de US 'allies' zijn afzetters die meer moeten betalen
- Ukraine is corrupt en Putin is briljant
- Kim Jong Un is een toffe peer
Dit is dat echter wel. Ik heb nog geen pro-Trump geluid gehoord wat ook maar iets naar voren kan brengen wat positief uitpakt voor ons. Ja, "vrede" in Oekraïne (lees: capitulatie). Het enige wat dat ons gaat brengen is meer Oekraïense vluchtelingen die nooit meer terug kunnen gaan naar hun thuisland.

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12 16:06
Die zag ik niet aankomen. Wellicht toch teveel meegesleept door de media en narratief dat Trump en zn stemmers dom en idioot zijn, en Harris dit wel even gaat overnemen.

Ik volg de verkiezingen echter niet genoeg om iets zinnigs over te zeggen. Was Joe Biden toch te ver afgegleden? Walsh niet sterk genoeg als VP? Of gewoon te laat Biden teruggetrokken en hadden ze helemaal geen Harris moeten kiezen.

Ik had haar graag gezien maar de Amerikanen kennelijk niet. Nouja, er zijn natuurlijk altijd nog impeachment procedures om die 4 jaar Trump minder te maken, en dit worden ook echt de laatste Trump jaren. Daarnaast vind ik als buitenlander dat Bidens buitenlandbeleid aan alle kanten letterlijk in de brand stond, en met Harris nog maar moet zien of zij dat op kan lossen.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:52
[...]

Exact. En is het beter geworden in de tussentijd? Nee, zeker niet. Sterker nog, wetenschappers zijn het bijna unaniem eens dat het enorm slecht gaat. En met zo'n man als Trump aan het hoofd van een groot land wordt het alleen maar versneld.

Ik vind het zeer zorgelijk dat mensen er zo luchtig over doen en niet doorhebben op wat voor ramp we afstevenen. Ik twijfel steeds vaker hardop over de combinatie social media en democratie - dit werkt niet meer. Het is kapot. Maar alternatieven? Geen idee. Ik ben maar een simpele man.

Verwijderd

Ik ben benieuwd wie we op zijn inauguratie gaan zien. De vorige keer was Obama er bij, maar deze keer kan ik me niet voorstellen dat er topdemocraten of ex-presidenten gaan bij zijn, des te meer omdat hij er ook niet was bij Biden. Hij is nu ook erger dan in 2016 (uithollen democratie, retoriek, wraak,...)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:58:
[...]

Ik ga niet ontkennen dat Tweakers behoorlijk links is, maar nog niemand in dit topic heeft geprobeerd te onderbouwen WAAROM het voor ons, Nederlanders, Belgen en Europeanen, goed zou zijn dat Trump heeft gewonnen.
Voor de goede orde, ik ben tegen Trump en overigens ook Harris. Ik vind het knap dat een land met 300M inwoners kunnen kiezen tussen twee idioten.

Het zal er hopelijk voor zorgen dat de EU minder het slaafje van Amerika gaat worden. Op die manier op de lange termijn kunnen we er sterker uitkomen. Dat wil niet zeggen dat het de komende jaren leuk gaat zijn.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-12 13:32
FunkyTrip schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:03:
[...]

Wat ik vooral bijzonder (doch begrijpelijk) vind is dat ineens iedereen overal weer opduikt om de schuld bij de democraten te leggen. 'slechte campagne, ze luisteren niet blablabla'. Keer op keer wordt dit gebruikt. Totale onzin. Het maakt niet uit wat Kamala zegt of doet (zolang ze geen gaffe doet die het direct over en uit doet zijn). De hele samenleving is zorgvuldig tribaal gemaakt. Alle bizarre dingen m.b.t. Trump komt niet binnen. Voor alle personen die op Trump stemmen is hij genormaliseerd. Hoe? Eenvoudig. Social media, misinformatie, rechtse propagandazenders. Echt.
Mensen stemmen letterlijk op iemand met zwartwit extreme plannen, een veroordeeld crimineel, met een coupe op zijn naam en CORRUPT in hoofdletters op zijn voorhoofd geschreven. Het maakt niet uit wat voor geweldig plan je daar tegenover zet.
Misschien moet je je eens verdiepen waarom mensen vatbaar worden voor het Trumpisme?

Kijk voorbij het grote oranje monster. Waarom zouden mensen op een figuur als Trump stemmen als ze een tevreden en comfortabel leven lijden?

Idealisme even laten varen en kijken naar het alledaagse leven van Jan Modaal in Amerika de afgelopen 40 jaar.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-12 17:21
ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:58:
[...]

Maar uiteraard wel keihard CeNsUuR roepen en zeggen dat alles van Pro-Trump weg-gemod is. Ik heb nog niks voorbij zien komen wat goed is of wat onderbouwd is. Maar dat zal ook niet gaan gebeuren :+

Zucht...

• Mektheb
Orangelights23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:07:
[...]

Exact. En is het beter geworden in de tussentijd? Nee, zeker niet. Sterker nog, wetenschappers zijn het bijna unaniem eens dat het enorm slecht gaat. En met zo'n man als Trump aan het hoofd van een groot land wordt het alleen maar versneld.

Ik vind het zeer zorgelijk dat mensen er zo luchtig over doen en niet doorhebben op wat voor ramp we afstevenen. Ik twijfel steeds vaker hardop over de combinatie social media en democratie - dit werkt niet meer. Het is kapot. Maar alternatieven? Geen idee. Ik ben maar een simpele man.
Vraag me dan wel af wat er allemaal slechter is geworden en hoe de wereld er nu zo afhankelijk van is.
Deze zaken die gebeuren van een Oorlog of Import tax China en al dat soort zaken gebeuren ook zonder een Trump.

Als je denkt dat iemand het niet kan en niet doet dan doet die het juist, en denken wij als mensen leren van het verleden en uit eindelijk de juiste keuzes maken.
Zou ik zeggen lees de geschiedenis boeken er maar op na we zijn in 2024 niet in eens beter dan in 1800 of 800.
Wij zijn een species met geheugenverlies en wij willen niet het collectieve goede, maar wat het best is voor de individu.
Pagina: 1 ... 62 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.