[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 85 Laatste
Acties:
  • 572.952 views

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tja, ik vond dat de Dems al vrij makkelijk spraken over een overwinning nadat Harris het (veel te laat) overnam van Biden. Ik had gehoopt dat de DNC zou leren van de eerste keer dat Trump verkozen werd, maar schijnbaar hebben ze nog steeds teveel vertrouwen gehad in de kiezer. Het is een trieste dag voor de internationale gemeenschap.

per aspera ad astra

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:39:
[...]

Het is niet alleen vervelend voor de Amerikanen:
- Oekraïne kun je afschrijven, Trump zal Putin vrij spel geven
- Taiwan kun je afschrijven, Trump zal Xi vrij spel geven
- de Palestijnen zijn dood: Trump zal de genocide door Netanyahu niet alleen steunen maar juichend financieren
- Europa gaat een uitdaging krijgen qua bescherming
Afgezien van de Palestijnen mee eens. Maar genocide is het per definitie compleet niet. Zeker niet als er al decennia sinds Hamas gewoon bevolkignsgroei is. Maar goed.

Ik denk mbt Oekarine dat het voor Europa het beste duidelijk zal worden wat we straks van Trump écht kunnen verwachten. Ik kan de video al voor me zien dat Putin in het Witte Huis naast Trump staat te glimlachen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 22:48

MazeWing

The plot thickens...

Mektheb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:23:
[...]

Nou Zelensky gaat zich niks van Trump aan trekken, je kan verwachten wij in EU dubbel zoveel aan de bak gaan nu.
Nee maar andere landen binnen de EU wel waardoor de steun gaat afbrokkelen en er steeds minder landen miljarden geld erin gaan steken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dingdong schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:29:
[...]

Zo makkelijk om het op geslacht te gooien. Typisch Facebook niveau dit! Harris is net als Trump compleet ongeschikt. Ze weet de helft van de tijd niet waar ze het over heeft, loopt compleet vast bij de meest simpele vragen. Het vrouw zijn heeft er niks mee te maken. Haar agenda zit vol met onzin waar de gewone mens niks mee heeft, zoals woke en diversiteit.
Makkelijk? Het is gewoon de realiteit daar. Trump is echt niet beter in debatteren. Harris won het van Trump met debatteren he?

En dat ik en vele anderen het hier dom vinden om een vrouw naar voren te schuiven is niet omdat wij vrouwenhaters zijn of vinden dat vrouwen ongeschikt zijn.. dat vinden veel mensen in de VS. Op het platteland. Waar de verkiezingen worden beslecht.

Een groot deel van dat land is geen New York of Californië waar het bijna 2025 is. Het is daar 1928 waar je als vrouw doet wat je man je verteld.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

- de Palestijnen zijn dood: Trump zal de genocide door Netanyahu niet alleen steunen maar juichend financieren
Als Taiwan inderdaad aangevallen wordt dan zijn er ineens geen chips meer en gaan we hier ook inflatie zien van ruim dubbele cijfers. Dat gaat ons hard raken ook. Het is niet een ver weg land zonder enige importantie voor onze economie, het gros van alle chips worden daar gebakken.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:01
Dit viel helaas te verwachten. Buiten dat Trump mateloos populair is, bleef Kamela vooral “niet Trump”

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het gaat vooral eng worden nu omdat ie anders dan in 2016 geen normale mensen meer om zich heen zal hebben die op de rem trappen om hem te behoeden voor echt foute keuzes.

Musk zal wel profiteren door alle regels die hem tegenstaan naar zn hand te zetten.

Putin gaat waarschijnlijk zn zin krijgen en mag half Oekraīne houden en zn leger herstellen voor de volgende wave onze kant op.

SCOTUS kan nu voor de komende decennia aartsconservatief worden.

Spelregels voor de komende verkiezingen wijzigen om de GOP te verankeren.

4 jaar Trump was al vreselijk. Daar komt nu nog een periode bij. Hij zal de 4 jaar zelf niet vol maken qua gezondheid schat ik zo in, maar Vance is een mooie marionet ter vervanging.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 21:25
[...]

De gemiddelde Trump aanhanger in Nederland vind precies dit dus niet erg. Ze snappen de impact niet die dit gaat hebben, dit gaan onzekere tijden worden voor Europa het is maar de vraag wat Putin nu gaat doen en hoever hij door kan gaan.

Playstation 5

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:32
rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]

Extreem links is groter dan extreem rechts in Nederland.
Extreemlinks bestaat amper in Nederland. In de kamer zelfs niet aanwezig.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12 23:55
JeroenNietDoen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:42:
[...]

Dit. Wij (Europa, niet EU) moeten onafhankelijker worden van de VS en een sterker machtsblok in de wereld. We kunnen het risico niet lopen dat de VS ons laat vallen wanneer het voor zichzelf kiest.
De ironie is dat dezelfde mensen die Trump steunen niet de EU steunen. Het is echt een stukje zelfhaat lijkt het wel. Prima dat je meent dat de Europa op eigen benen moet staan maar steun dan het project wat dat moet bereiken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Stylze schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:43:
[...]

De gemiddelde Trump aanhanger in Nederland vind precies dit dus niet erg. Ze snappen de impact niet die dit gaat hebben, dit gaan onzekere tijden worden voor Europa het is maar de vraag wat Putin nu gaat doen en hoever hij door kan gaan.
Poetin heeft carte blanche nu. En afhankelijk van hoe het met de NAVO gaat kan onze oostgrens wel eens een stuk dichterbij komen.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 17:17

Plasma_Wolf

Student

LAD93 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:42:
Tja, ik vond dat de Dems al vrij makkelijk spraken over een overwinning nadat Harris het (veel te laat) overnam van Biden. Ik had gehoopt dat de DNC zou leren van de eerste keer dat Trump verkozen werd, maar schijnbaar hebben ze nog steeds teveel vertrouwen gehad in de kiezer. Het is een trieste dag voor de internationale gemeenschap.
Zo makkelijk spraken ze niet over winnen. Ik heb in het geheel 1 bericht gelezen over een campagnemedewerker die zei "het ziet er goed uit".

Al het andere, de positieve vibes van de Harris-campagne, waren intentie om te winnen, geen zekerheid van winst.

Maar wat maakt het uit. Trump + project 2025 + meer uiltraconservatieve mensen in SCOTUS = einde democratie. De Democratische partij zal nu ook met het overheidsapparaat worden aangevallen, alle vrijheidsrechten staan op het spel in de VS en het is de vraag of er ooit semi-eerlijke verkiezingen zullen komen (met gerrymandering en voter suppression waren ze nooit echt eerlijk)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:22
[...]

Oekraïne kan je inderdaad afschrijven, maar Trump lijkt geen fan van China en ik betwijfel of hij Taiwan op zou geven. Israël is de facto in oorlog met Iran wat juist onderdeel is van hetzelfde blok als Rusland, dus het is een beetje de vraag wat daar gaat gebeuren. Gaat Putin Iran laten vallen?

De vraag is of Europa nu wakker gaat worden en gaat leren om zowel militair als economisch op eigen benen te staan. Helaas zie ik niet welk land hierin het voortouw zou kunnen gaan nemen.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:40:
[...]

Ik verwacht eigenlijk 1 van 2 dingen:

- Burgeroorlog 2.0.
- Een soort Christelijk Afghanistan.
Waarbij optie 1 nog het beste zou zijn omdat er dan de kans is dat uit de puinhopen een democratischer, rechtvaardigere VS opstaan (al hoop ik op geen van beide scenario's).
In beide gevallen: winst voor Poetin, China, vrouwenrechten in de door de Republikeinen gecontroleerde delen naar nul (de dames zijn er om door verkrachting opgewekte kinderen af te leveren en in de keuken te zitten), milieu ook naar nul, met als consequentie geen schoon water meer etc. De facto 3e wereld land.

Natuurlijk is dat als Trump niet tussen nu en over een aantal jaar wordt omgelegd.
Dat station zijn we gepasseerd, als Trump wegvalt blijven de netwerken op de achtergrond aan de macht via zetbaas Vance.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40
D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:21:
[...]
Omdat het meestal niet of slecht onderbouwd wordt.
Niet helemaal het punt.

Vergelijk het met Nederland. Als er kritiek is op het handelen Van der Plas en Yeşilgöz (ja, dat heb ik gecopy-past van wikipedia :) ) is dat 'gewoon' kritiek. Zodra echter de pijlen op zeg een Halsema of voorheen Kaag gericht worden is een beschuldiging van seksisme nooit ver weg.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41

tuinïnen

Eventus stultorum magister

ph4ge schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:45:
[...]

De ironie is dat dezelfde mensen die Trump steunen niet de EU steunen. Het is echt een stukje zelfhaat lijkt het wel. Prima dat je meent dat de Europa op eigen benen moet staan maar steun dan het project wat dat moet bereiken.
Dat project is niet bepaald een succes te noemen. Zelfs niet met de steun. Aanmodderen en een log bureaucratisch apparaat is het, vol met veto-mogelijkheden.

Je kan je ook afvragen wat Europa de VS te bieden heeft dat ze altijd die onvoorwaardelijke steun zouden moeten krijgen. Los van dat de roots hier liggen is het toch bijzonder weinig.. vooral oud geld, verdeeldheid en hiermee gebrek aan enige daadkracht. De shit-show is ook hier, niet alleen aan de andere kant van de plas.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:47:
[...]

Oekraïne kan je inderdaad afschrijven, maar Trump lijkt geen fan van China en ik betwijfel of hij Taiwan op zou geven. Israël is de facto in oorlog met Iran wat juist onderdeel is van hetzelfde blok als Rusland, dus het is een beetje de vraag wat daar gaat gebeuren. Gaat Putin Iran laten vallen?

De vraag is of Europa nu wakker gaat worden en gaat leren om zowel militair als economisch op eigen benen te staan. Helaas zie ik niet welk land hierin het voortouw zou kunnen gaan nemen.
Xi bepaalt al wat Musk doet. Denk dat we vooral veel gemompel over Biden gaan horen en ondertussen Putin, Xi et al hun gang zien gaan.

Qua Oekraine moeten we een keuze maken, als EU.

Maar ook qua social media - gezien veel reacties hier na de bekendmakingen rondom Trump dit half uurtje zie ik dat we werk aan de winkel hebben. Desinformatie werkt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:26
Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:25:
[...]

Met welke middelen? Zelfs met de hulp van de vs worden er per wapens en munitie geleverd. Of in ieder geval bij lange na niet genoeg.
Dat is al sinds dag 1 zo dus dat verandert niet, maar met de kans dat zuid Korea gaat leveren gaat er veel veranderen

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-12 09:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxQgrBto98jlhgYwBVbZIr7_p2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMRz36QIb1vM5ce1bGlkTPHr.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wel humor.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

HEY_DUDE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:43:
[...]

Als Taiwan inderdaad aangevallen wordt dan zijn er ineens geen chips meer en gaan we hier ook inflatie zien van ruim dubbele cijfers. Dat gaat ons hard raken ook. Het is niet een ver weg land zonder enige importantie voor onze economie, het gros van alle chips worden daar gebakken.
Klopt. Maar in de zero-sum game van Trump doet dat er niet toe: als Xi hem paait met wat concessies voor hotels of golfbanen in China zal Trump geen fluit doen op het moment dat China Taiwan aanvalt. China krijgt dan iets, Trump krijgt dan iets en de rest van de wereld kan verrekken.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Biden kan natuurlijk altijd nog die SCOTUS beslissing over verantwoordelijkheid van de president gebruiken om Trump te blokkeren.

Alhoewel ik dan echt Burgeroorlog 2.0 zie gebeuren.

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
*knip* onnodige manier van reageren

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:02 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ga gewoon slapen, dan wordt ik zo wakker en blijkt dat gewoon een nachtmerrie was en Harris gewoon wint en ik me niet hoef af te vragen wat de fuck er aan de and is in de wereld.

People as things, that’s where it starts.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

*knip* een TR aanmaken volstaat

[ Voor 65% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:11 ]

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:51:
[...]

Klopt. Maar in de zero-sum game van Trump doet dat er niet toe: als Xi hem paait met wat concessies voor hotels of golfbanen in China zal Trump geen fluit doen op het moment dat China Taiwan aanvalt. China krijgt dan iets, Trump krijgt dan iets en de rest van de wereld kan verrekken.
Je kan veel van Trump zeggen maar qua China-beleid is hij toch wel een hardliner.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:47:
[...]

Er zijn wat initiatieven vanuit Frankrijk en Duitsland om een Europees leger op te zetten. Maar dat is nog lang niet zover dat het een macht van betekenis heeft ter grootte van bijvoorbeeld een VS of NAVO.
tuinïnen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:52:
[...]

Je kan veel van Trump zeggen maar qua China-beleid is hij toch wel een hardliner.
Eerst zien, dan geloven. Trump laat zich makkelijk inpakken door dictators, dat hebben we gezien bij Putin en Noord-Korea. Dus als Xi hem een beetje naar de mond praat en het financieel een tikje interessant voor hem maakt vrees ik het ergste.

[ Voor 21% gewijzigd door Pietervs op 06-11-2024 07:55 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ircghost schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:52:
[...]

Ik kan echt niet begrijpen dat je zoiets als dit stelt. Persoonlijk ben ik ook geen fan van de trans ontwikkelingen, maar als je kijkt naar het grotere plaatje met alle belangrijke economische belangen, geopolitieke uitdagingen en wellicht zelfs de macho cultuur denk jij echt dat de gemiddelde vrouw blij wordt van Trump vanwege dit punt over trans?
Ik moest even twee keer knipperen maar sarcasme is je duidelijk vreemd.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:26
Humor, precies hoe de VS dus tegen een immigrant aankijkt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

*knip* een TR aanmaken volstaat

[ Voor 64% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• NiGeLaToR
  • Nu online
*knip* don't feed the troll

[ Voor 48% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:03 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

tuinïnen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:52:
[...]

Misschien economisch klinkt ie als een hardliner, maar hij heeft het verstand van een gefaalde zakenman. Niet dat hij op een aantal punten een punt heeft, zijn manier van oplossen (importtarrieven en dreigenementen) zijn gewoon schadelijk voor enige normale gang van zaken.

'Doe wat ik zeg of verdrink.'

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• alexbl69
saveljos schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:25:
Wat een haat en doom denken hier tegenover Trump’s overwinning. Als je dit niet zag aankomen moet je je misschien afvragen waar je je informatie vandaan haalt. Minder vaak het NOS kijken?
Moet zeggen dat Trumps overwinning ook mij niet vrolijk stemt, maar de berichtgeving is/was inderdaad om te huilen. Erik Mouthaan die afgelopen week doodleuk vertelt dat werkelijk iedereen die hij spreekt op Harris gaat stemmen...

Ja sorry, maar als je zo overduidelijk letterlijk in je bubbel blijft steken ben je als VS-correspondent geen knip voor de neus waard. Iets meer interesse tonen in het volk van het land waar je verslag van moet doen lijkt me een eerste vereiste voor een correspondent. En je dan niet beperken tot het opvoeren van een Trump gekkie die iedere andersdenkende wil afschieten, waarmee je enkel je eigen kokervisie bevestigt.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-12 13:09
Het is eigenlijk bizar dat er in 4jr tijd een Republikeinse perfect storm is gekomen. Met een mafklapper op de ballet, die meerdere SCOTUS posities mocht aanwijzen.

Ik voorspel dat de perfect storm gaat veranderen een perfect hurricane. Met nog een aanstelling in SCOTUS de komende 4jr. Robert Kennedy Jr die de gezondheidszorg nog verder onbereikbaar maakt. Waarin het rechtssysteem zijn volledige waarde verliest. De wereldstabiliteit drastisch zal afnemen.

Het wordt 4jr Republikeinen met een meerderheid in alle huizen. Amerika krijgt wat het verdient, maar wij zijn er de dupe van.

• Punkrocker
  • Laatst online: 09:34

Punkrocker

Mostly harmless

rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]

Extreem links is groter dan extreem rechts in Nederland.
Ik denk dat je je Overton Window even goed moet afstellen...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 11:40
Delerium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:33:
Milieu en vrouwenrechten zijn nu al grote verliezer, ben benieuwd wat er nog meer bijkomt. Een zelf-pardon zit er natuurlijk ook aan te komen en de oorlog in oekraine zal rap aflopen met winst voor Poetin.

Maar goed, ook de lokale aanhang hier kan rustig roepen dat het allemaal meevalt.
Ik ben er bang voor dat Trump zijn belofte waar gaat maken dat dit de laatste keer is dat Amerikanen hoeven te stemmen. Met zowel het presidentschap, de senaat en de rechterlijke macht in Republikeinse handen kan men eindelijk doen waar al tijden naartoe wordt gewerkt; de Democraten voor altijd buiten spel zetten.
Hopelijk krijg ik ongelijk.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Ircghost

Ircghost

Glashelder schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:53:
[...]

Ik moest even twee keer knipperen maar sarcasme is je duidelijk vreemd.
Als ik kijk naar de andere posts van Dingdong is het denk ik geen sarcasme van hem.

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-12 03:35
Gefeliciteerd voor iedereen die mijn mening deelt. Mij is duidelijk dat dit niet mijn topic is. Voor de rest zal het even slikken zijn. Voor het land Amerika zal dit hoe dan ook goed uitpakken. (Lees: beter dan Harris) Wat het voor ons betekent laat ik aan de experts over. Maar het lijkt mij duidelijk dat het nationaal belang overal met een opmars bezig is. Het idee dat trump een cadeautje voor Rusland is snap ik oprecht niet. Mooi gelul. Met Trump zit er in ieder geval weer iemand met uitstraling en daadkracht. Hij zal het conflict niet oplossen. Maar als het escaleert heb ik liever hem dan de Obama kliek.

Amerikanen moeten in zichzelf geloven, en denken dat ze de beste zijn. Daar heeft de rest van de wereld baat bij. Een onzeker en verdeeld Amerika is ellende.

Maar wie ben ik... Ik maak in ieder geval geen statements die niet te bewijzen of te voorspellen vallen zoals de rest in dit topic ;)

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
tiswat schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:33:
Ik hoop dat het land flink nat gaat.
Dat zie ik helaas ook wel gebeuren. Niet op de korte termijn, maar de trend is duidelijk.

Vandaag is duidelijk geworden dat Amerika een rusland jaren '90 scenario ingetreden is. En we weten allemaal waar dat 25 tot 30 jaar later op uitloopt. Fijn om dat in real time te mogen aanschouwen met een tot de tanden bewapende natie, waar moreel nog sneller erodeert dan landsbelang.

Ach, het waren toch bijna 100 mooie jaren geworden. En over 300 jaar zal wederom hetzelfde gebeuren. Want de mens leert simpelweg niet van zijn fouten.

We zijn incompatible als duurzame levensvorm, destructie zit ons collectieve DNA. Dus vroeg of laat zullen ook wij als mensheid verbannen worden naar het verleden, zoals vele levensvormen voor ons.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Delerium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:33:
Milieu en vrouwenrechten zijn nu al grote verliezer, ben benieuwd wat er nog meer bijkomt. Een zelf-pardon zit er natuurlijk ook aan te komen en de oorlog in oekraine zal rap aflopen met winst voor Poetin.

Maar goed, ook de lokale aanhang hier kan rustig roepen dat het allemaal meevalt.
Maar, zijn de Amerikanen niet de winnaars? Trump is volgens mij erg van de 'eigen volk eerst', dus zo verbazingwekkend is het toch niet dat hij de meeste stemmen krijgt?

En waarom verwachten wij als Europeanen toch maar steeds dat de VS het maar even gaan oplossen? De Europese Unie heeft veel meer inwoners, dus zou toch op dit 'eiland' wel zijn eigen zaakjes moeten kunnen oplossen?

[ Voor 15% gewijzigd door President op 06-11-2024 07:59 ]

• NiGeLaToR
  • Nu online
@aschja we zijn alleen de dupe van ons eigen handelen. De VS is net als China, een handelspartner, het wordt tijd dat we ze zo gaan zien. Het is geen gidsland of grote broer, het is net zo goed een land van religieuze overtuigingen als we in het midden oosten zien. Dat is prima, tis hun land. Ons falen is hopen dat ‘ze’ ons gaan redden, in welk opzicht dan ook.

Dat hoeft niet: de EU hoeft niet gered te worden. We zijn collectief groot en sterk zat, met de nadruk op collectief. Daarom dat de VS, China, Iran en Rusland zo hun best doen dat te saboteren.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:23
renegrunn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:53:
[...]

Humor, precies hoe de VS dus tegen een immigrant aankijkt.
Wil iemand Elon's gezicht hier op shoppen? Dit is te echt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3HxYnKfpf1vRSSmXFKZNBT8YOo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RBUEhhfff53dyisrP1UFRyal.jpg?f=user_large

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-12 18:09
siggy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:54:
[...]

Misschien economisch klinkt ie als een hardliner, maar hij heeft het verstand van een gefaalde zakenman. Niet dat hij op een aantal punten een punt heeft, zijn manier van oplossen (importtarrieven en dreigenementen) zijn gewoon schadelijk voor enige normale gang van zaken.

'Doe wat ik zeg of verdrink.'
Alleen is beleid Biden (en dus Harris) ook niet bepaald pro Europa. Het is zoals ik laatst las in een economisch stuk. Trump doet het snel en fel maar Harris doet het ook alleen wat rustiger waardoor Europa weer in slaap valt. Misschien is de overwinning van Trump eens een signaal dat de EU eens zijn eigen zaken in orde moet brengen zowel korte als lange termijn. EU heeft teveel vertrouwd op Amerika. En Oekraïne naar Rusland.. Je kan moeilijk nog 10 jaar miljarden erin steken. Geen van beiden is aan de winnende hand en verwacht ook geen winnaar de komende 5-10 jaar. Dan moet je toch ook gaan kijken naar een tussenoplossing.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Johan Bogle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:43:
Dit viel helaas te verwachten. Buiten dat Trump mateloos populair is, bleef Kamela vooral “niet Trump”
Inderdaad, populisme komt bij het simpele volk altijd beter aan dan een niet-populist.

• Ircghost

Ircghost

Allard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:57:
[...]

Ik ben er bang voor dat Trump zijn belofte waar gaat maken dat dit de laatste keer is dat Amerikanen hoeven te stemmen. Met zowel het presidentschap, de senaat en de rechterlijke macht in Republikeinse handen kan men eindelijk doen waar al tijden naartoe wordt gewerkt; de Democraten voor altijd buiten spel zetten.
Hopelijk krijg ik ongelijk.
Ik denk dat hij genoeg gaat doen om schade te veroorzaken aan het vetrouwen in het instituut, en wellicht nog een bak rechters etc benoemen. Maar ik kan mij, ondanks al mijn negatieve beelden over Trump, niet voorstellen dat hij het voor mekaar kan krijgen om daadwerkelijk de democratie stop te zetten. Ik denk dat daar teveel Amerikanen, gelukkig ook bij de Repblikeinen, te trots zijn op hun land om dat toe te laten bij de wetten die daarvoor aangepast of gemaakt moeten worden. Hoop ik dan maar.

• D-e-n
martwoutnl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:59:
[...]

Geen van beiden is aan de winnende hand en verwacht ook geen winnaar de komende 5-10 jaar. Dan moet je toch ook gaan kijken naar een tussenoplossing.
Met Trump gaat Rusland winnen en kan Poetin zich voorbereiden op de Baltische staten en mogelijk Polen. Dus juist nog meer oorlog.

• renegrunn
President schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:58:
[...]

Maar, zijn de Amerikanen niet de winnaars? Trump is volgens mij erg van de 'eigen volk eerst', dus zo verbazingwekkend is het toch niet dat hij de meeste stemmen krijgt?
Met eigen volk bedoelt Trump de mensen om zich heen en de rijken van het land. Maar dat heeft het armere deel nog steeds niet door.

• martwoutnl
D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:01:
[...]

Met Trump gaat Rusland winnen en kan Poetin zich voorbereiden op de Baltische staten en mogelijk Polen. Dus juist nog meer oorlog.
Poetin is niet zo dom om de NAVO aan te vallen. Daar heeft hij meer mee te verliezen. Die gaat echt puur voor staten als Oekraïne, Moldavie en Georgie verwacht ik.

Edit: Spelfout.
Edit 2: Trump moest Poetin zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door martwoutnl op 06-11-2024 08:08 ]

• D-e-n
Ircghost schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:00:
[...]

Ik denk dat daar teveel Amerikanen, gelukkig ook bij de Repblikeinen, te trots zijn op hun land om dat toe te laten bij de wetten die daarvoor aangepast of gemaakt moeten worden. Hoop ik dan maar.
Dat doet er niet toe als de macht ligt bij een klein clubje dat alles gaat doen om de macht te houden. De mogelijkheid dat er überhaupt een Democraat kan winnen over vier jaar zal ernstig beperkt worden.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:58

Fanta

FordPerformance™️

rcthans schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:57:

Maar wie ben ik... Ik maak in ieder geval geen statements die niet te bewijzen of te voorspellen vallen zoals de rest in dit topic ;)
Niet?
Het idee dat trump een cadeautje voor Rusland is snap ik oprecht niet. Mooi gelul. Met Trump zit er in ieder geval weer iemand met uitstraling en daadkracht. Hij zal het conflict niet oplossen.
Wat is dit dan voor onzin statement zonder bewijs?

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-12 01:08
Er waren zes swingstates die volgens de peilingen 50-50 waren. North Carolina en Georgia zijn al rood. De andere kleuren langzaam maar zeker ook rood (met best wel aardige marges 3-6% met 80+% van de stemmen geteld). Ik denk dat je best mag zeggen dat deze uitslag erg teleurstellend is voor de democraten.

• D-e-n
martwoutnl schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:03:
[...]

Trump is niet zo dom om de NAVO aan te vallen. Daar heeft hij meer mee te verliezen. Die gaat echt puur voor staten als Oekraïne, Moldavie en Georgia verwacht ik.
Je bedoelt Poetin neem ik aan. Maar waar baseer je dat op? Dat werd namelijk ook van de Oekraïne gezegd.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@Virtuozzo wanneer je dit leest, en als het topic tegen die tijd niet locked is:

Wat is de stemming "op kantoor"? Is er nog hoop, of zijn per ommegaande veterschoenen verboden en is het dakterras gesloten?

• alexbl69
D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:04:
[...]

Je bedoelt Poetin neem ik aan. Maar waar baseer je dat op? Dat werd namelijk ook van de Oekraïne gezegd.
Oekraïne is geen Navo. Polen wel.

• NiGeLaToR
  • Nu online
renegrunn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:02:
[...]

Met eigen volk bedoelt Trump de mensen om zich heen en de rijken van het land. Maar dat heeft het armere deel nog steeds niet door.
Hee maar kijk een enge transgender!

Enfin, neem wat afstand, laat de VS lekker de VS spelen en richt je op je eigen omgeving om mensen weer te leren zelf te denken. Opvallend korte opleving van Facebook minnende Trump liefhebbers die een mening hebben over jaren van discussie hier - dat is onze doelgroep om er samen weer uit te komen.

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12 19:20
alexbl69 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:54:
[...]

Moet zeggen dat Trumps overwinning ook mij niet vrolijk stemt, maar de berichtgeving is/was inderdaad om te huilen. Erik Mouthaan die afgelopen week doodleuk vertelt dat werkelijk iedereen die hij spreekt op Harris gaat stemmen...

Ja sorry, maar als je zo overduidelijk letterlijk in je bubbel blijft steken ben je als VS-correspondent geen knip voor de neus waard. Iets meer interesse tonen in het volk van het land waar je verslag van moet doen lijkt me een eerste vereiste voor een correspondent. En je dan niet beperken tot het opvoeren van een Trump gekkie die iedere andersdenkende wil afschieten, waarmee je enkel je eigen kokervisie bevestigt.
Heb waarlijk geen idee waar je dit vandaan haalt. Ik heb in totaal 0 uitzendingen van de NOS hierover gezien. Wel de rally's van zowel Trump als Harris. Laatstgenoemde had duidelijk momentum mee. De gerespecteerde polls zagen geen duidelijke winnaar, maar wel een stabiele Harris die het nipt beter deed in de meeste swingstaten. De rally's van Trump waren ook niet zo energiek als die van Kamala, qua endorcements had zij ook veel meer in huis naast dat ze veel meer geld te besteden had en een betere ground game als basis.

Als kandidaat heeft ze een veel betere CV (officier van justitie, senaat lid, procureur generaal en vice president waar ze met andere wereld leiders sprak). Ze was misschien niet de beste kandidaat, maar vind dat ze het in een heel kort tijdsbestek het prima heeft gedaan, zeker tijdens het debat. Over het algemeen komt zij presidentieel over, kan ze bekwaam communiceren, haar plannen duidelijk weerleggen en als vrouw een belangrijke demografie aanspreken (vrouwen stemmen meer dan mannen).

Vind het daarom te kortzichtig om te zeggen dat je vooraf kon zien dat ze geen kans maakte.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd naar het lijstje met (lower court) rechters die Trump z’n administratie op 6 of 7 januari in het zadel gaan helpen. Dat heeft zo nodig een gigantische impact op de verkiezingen over 4 jaar…

[ Voor 3% gewijzigd door LAD93 op 06-11-2024 08:06 ]

per aspera ad astra

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
[...]
Trump is niet zo dom om de NAVO aan te vallen. Daar heeft hij meer mee te verliezen. Die gaat echt puur voor staten als Oekraïne, Moldavie en Georgia verwacht ik.
Trump = Putin :?

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 20:18

muhda

Time & Space traveler

Dit was naar mijn mening de makkelijkste verkiezing die de Dems konden winnen, maar zoals gewoonlijk maken ze er weer een puinhoop van.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
aschja schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:55:
Het is eigenlijk bizar dat er in 4jr tijd een Republikeinse perfect storm is gekomen. Met een mafklapper op de ballet, die meerdere SCOTUS posities mocht aanwijzen.

Ik voorspel dat de perfect storm gaat veranderen een perfect hurricane. Met nog een aanstelling in SCOTUS de komende 4jr. Robert Kennedy Jr die de gezondheidszorg nog verder onbereikbaar maakt. Waarin het rechtssysteem zijn volledige waarde verliest. De wereldstabiliteit drastisch zal afnemen.

Het wordt 4jr Republikeinen met een meerderheid in alle huizen. Amerika krijgt wat het verdient, maar wij zijn er de dupe van.
Amerika was al op vele vlakken kapot (zorg, ongelijkheid, enorme invloed van rijken/bedrijven, racisme, supreme court, etc). Met nog 4 jaar Trump en co aan de macht wordt deze situatie er niet beter op.

Wat is er nog mogelijk? De democraten gaan gewoon op dezelfde voet verder, hopend op een volgende overwinning in het Electoral College. Maar het kiessysteem aanpakken? Bedrijven harder aanpakken? Iets doen aan ongelijkheid? Daar zijn ze te bang voor, want dat betekent mogelijk verlies van eigen macht.

Dus wat zijn dan nog de opties? Revolutie?

• NiGeLaToR
  • Nu online
RobinHood schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
@Virtuozzo wanneer je dit leest, en als het topic tegen die tijd niet locked is:

Wat is de stemming "op kantoor"? Is er nog hoop, of zijn per ommegaande veterschoenen verboden en is het dakterras gesloten?
Denk dat die even de storm van gekte afwacht voor die weer reageert. Zal voor hem ook niet helemaal onverwacht zijn, deze uitkomst.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:18

Don Quijote

El Magnifico

Robkazoe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:04:
Ik denk dat je best mag zeggen dat deze uitslag erg teleurstellend is voor de democraten.
Dat lijkt mij het understatement van het jaar. De democraten zijn compleet weggevaagd. Trump staat zelfs voor in de populair vote…

• martwoutnl
D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:04:
[...]

Inderdaad. Ik moet dringend mijn koffie gaan drinken. Zal dat ook even aanpassen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:06:
[...]

Denk dat die even de storm van gekte afwacht voor die weer reageert. Zal voor hem ook niet helemaal onverwacht zijn, deze uitkomst.
ik heb geduld, en het is uiteindelijk inderdaad niet onverwacht, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het daar binnenkomt.

• Johan Bogle
fsfikke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:59:
[...]

Inderdaad, populisme komt bij het simpele volk altijd beter aan dan een niet-populist.
Exact dit soort opmerkingen hebben hem groot gemaakt.

• martwoutnl
Klopt. Net aangepast.

• rcthans
Fanta schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:03:
[...]

Niet?

[...]

Wat is dit dan voor onzin statement zonder bewijs?
Wat vind je onzin? Het daadkracht en uitstraling verhaal? Putin en Rusland loopt een aantal jaar achter. Ik weet weinig maar de kans dat hij de telefoon opneemt als Trump belt is groter dan als mevrouw Harris belt. En ja dat is sexisme en wij proberen daar als westers land wat aan te doen. Maar we moeten eens stoppen met hoe het hier reilt en zeilt te projecteren op de rest van de wereld en vooral een "vijand" als Rusland.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:38

HollovVpo1nt

I like gadgets

De transgender discussie heeft een dieper effect in het stemgedrag. Het gaat niet om of je voor of tegen transgenders bent. Het gaat erom dat je een kandidaat hebt die enerzijds pleit dat zij de beste kandidaat is voor vrouwenrechten maar het beleid dat ze steunt ook een hele grote groep vrouwen schoffeert. Dat maakt haar onbetrouwbaar op dit punt en dat kun je je niet veroorloven.

De campagne van Harris ging over het handhaven van de democratische waarden. Maar dat is de verkeerde boodschap naar de mensen die voelen dat die democratische waarden er al niet zijn. What's there to protect?

Ik had verwacht dat Harris zou winnen, maar zie absoluut veel uitlegbare oorzaken van deze swing.

• Requiem19
  • Nu online
House dus ook naar de Republikeinen lijkt het.

Wordt stuk erger dan 2016, want deze keer gewoon vrij spel voor ze.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Poetin is niet zo dom om de NAVO aan te vallen. Daar heeft hij meer mee te verliezen. Die gaat echt puur voor staten als Oekraïne, Moldavie en Georgie verwacht ik.

Edit: Spelfout.
Edit 2: Trump moest Poetin zijn.
Ik weet zelfs zeker dat zijn vizier op Europa staat. In WWII was dat al het doel, daar hebben we tenslotte de berlijnse muur en de koude oorlog aan te danken, poetin heeft nota bene zelf geschreven dat de afhandeling daarvan de grootste fout van het toenmalige USSR is geweest.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20
Blijft bijzonder hoe erg de Lower middle class Amerikanen zich bewust in eigen voet schieten. En die van hun buurman er bij.

Waar ik dan op hoop, net zoals in 2016, is dat de Republikeinen dan ook alles winnen, president, senaat en huis. Zodat ze echt eens aan de touwtjes zitten en echt hun ding kunnen doen.
Laat de mensen maar eens voelen hoe dat echt is. Kijken waar ze over 4 jaar op gaan stemmen :p

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• hneel
  • Laatst online: 09:32

hneel

denkt er het zijne van

In hoeverre heeft 'voter suppression' hier nog een rol gespeeld? We horen al lange tijd verhalen dat 'voter-rolls' werden 'gepurged'. Oftewel dat dem kiezers het kiezen onmogelijk werd gemaakt of anderszins moeilijk werd gemaakt.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:50
muhda schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
Dit was naar mijn mening de makkelijkste verkiezing die de Dems konden winnen, maar zoals gewoonlijk maken ze er weer een puinhoop van.
De Amerikanen kiezen liever een veroordeeld crimineel, een nazi als president dan een vrouw.

Dat land is gedoemd. Hopelijk nemen ze ons niet te hard mee in de val.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:11:
House dus ook naar de Republikeinen lijkt het.

Wordt stuk erger dan 2016, want deze keer gewoon vrij spel voor ze.
Das toch goed: de enige die ze kunnen stoppen zijn ze zelf. Anderen de schuld geven zit er niet in de komende tijd, tenzij het conflict er eentje in zichzelf wordt. Er moet immers conflict zijn.

Wordt een interessante periode voor de toekomst van de VS. En voor ons een kwestie van zelf onze broek op houden.

@LZ86 die keuze moeten we zelf maken, dat losmaken van ons lot van dat van de VS.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-11-2024 08:14 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Johan Bogle schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:08:
[...]
Exact dit soort opmerkingen hebben hem groot gemaakt.
Ja, helaas zijn mensen gevoelig voor argumenten die klaarblijkelijk onzin zijn, maar oh zo sterk aan hun innere Schweinehund appeleren. Wijs me iemand anders dan ikzelf aan die schuld heeft aan alles en beloof alles magisch op te lossen, you’ve got my vote! Wat is in jouw ogen het juiste antigif daartegen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 06-11-2024 08:14 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:50
Weet niet wat erger is. Trump of Musk met macht.

• rcthans
nst6ldr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:11:
[...]

Ik weet zelfs zeker dat zijn vizier op Europa staat. In WWII was dat al het doel, daar hebben we tenslotte de berlijnse muur en de koude oorlog aan te danken, poetin heeft nota bene zelf geschreven dat de afhandeling daarvan de grootste fout van het toenmalige USSR is geweest.
*knip*
Desondanks hoeven we Russische propaganda hier niet te zien.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2024 10:11 ]

• Johan Bogle
LZ86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:14:
100% de laatste…

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19
Wij in Europa moeten het nu zelf doen, maar zitten met onze eigen rechtse roeptoeters in de regering, met eenzelfde Poetin fascinatie.

Verwachte uitslag, de VS is uitgespeeld voorlopig. Opiaten crisis, gezondheidzorg alleen voor de rijken en ga zo maar door.

Het ergste is dit nog voor Oekraïne die ons behoeden voor de opmars van de Russen in onze richting. Donkere tijden breken aan voor Europa, en mogelijk de wereld. Zie China Taiwan enzovoort.

• renegrunn
Komen we vanzelf achter hoor: Musk 2028

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:22
saveljos schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:25:
Wat een haat en doom denken hier tegenover Trump’s overwinning. Als je dit niet zag aankomen moet je je misschien afvragen waar je je informatie vandaan haalt. Minder vaak het NOS kijken?

Ik ga in ieder geval vrolijk aan mijn dag beginnen.
Waar woon je dan dat dit nieuws je vrolijk stemt? Want voor de gemiddelde Europeaan is de overwinning van Trump gewoon slecht nieuws. De oorlog gaat dichter bij onze grenzen komen en we kunnen niet langer rekenen op militaire steun vanuit de verenigde staten. Ook zullen wij hier daarom te maken krijgen met meer legitieme vluchtelingen die je niet zomaar naar huis kunt sturen. Wat zijn, voor jou, de positieve gevolgen van president Trump?

• Soullie
  • Laatst online: 20-12 11:43

Soullie

Planeshift

Musk is echt van het padje af geraakt (of was hij al).

Ik hoop dat Trump gaat Golfen en er toch nog wat normale republikeinen over zijn.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is het ergste, Trump zelf is uiterst labiel en kinderlijk eenvoudig te beïnvloeden. Precies daarop hebben genoeg machten zich op voorbereid.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-12 01:08
Why not both? Volgens mij krijg je de een gratis bij de ander.

• Soullie

Soullie

Planeshift

renegrunn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:16:
[...]

Komen we vanzelf achter hoor: Musk 2028
Musk is zuid afrikaan (of was). Volgens mij kan die nooit president worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Soullie op 06-11-2024 08:17 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Beide heeeel eng

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 17:06
alexbl69 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:05:
[...]

Oekraïne is geen Navo. Polen wel.
Putin test nu al continue de grenzen af; straaljagers in het luchtruim, onderzeeboten in EU wateren et cetera.

Straks zullen dat soort praktijken ook op land gaan gebeuren. Daarbij komt het geweld dichterbij en belandt een bom of raket zeker wel een keer over een grens. Dat gebeurt nu al.

Een directe aanval is niet eens nodig om de boel te laten escaleren. Je zult als NAVO nu wekelijks de vraag moeten gaan beantwoorden wanneer iets een artikel 5 is.

• Mektheb
CornermanNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:16:
Wij in Europa moeten het nu zelf doen, maar zitten met onze eigen rechtse roeptoeters in de regering, met eenzelfde Poetin fascinatie.

Verwachte uitslag, de VS is uitgespeeld voorlopig. Opiaten crisis, gezondheidzorg alleen voor de rijken en ga zo maar door.

Het ergste is dit nog voor Oekraïne die ons behoeden voor de opmars van de Russen in onze richting. Donkere tijden breken aan voor Europa, en mogelijk de wereld. Zie China Taiwan enzovoort.
Krijgt die Fransoos met zijn uitspraken van 10 jaar geleden toch nog gelijk, EU moet het zelf doen.
Financieel Militair etc

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:06

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ziet eruit naar een Trump overwinning. Ze doen het zichzelf (en ons) aan.
O well, ik heb gelukkig niet veel investeringen in deze wereld.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-12 20:23

Player1S

Probably out in the dark

Jesus in wat voor een nachtmerrie ben ik wakker geworden.

Vrienden in de VS van mij gaan hier keihard door geraakt worden. Onze economie gaat hier keihard door geraakt worden. Oekraine gaat hier hard door geraakt worden.

Ik ben er letterlijk ziek van.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:35
D-e-n schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:01:
[...]

Denk dat die de Polen wel met rust laat hun leger is daar wel op voorbereid

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Soullie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:17:
[...]

Musk is zuid afrikaan (of was). Volgens mij kan die nooit president worden.
Met alle macht bij de republikeinen kan dat vast wel opgelost worden.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

rcthans schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:15:
[...]

Hahaha. Meer kan ik hier niet op zeggen. In Ukraine spreken ze voornamelijk Russisch.
In België spreken ze ook Nederlands, kom je mee? We vallen vandaag nog aan, Nederland heeft Lebensraum nodig.
[...]

Het idee dat Putin Duitsland of ons Nederland zal aanvallen is gestoord.
Ik hoor graag wat jouw competenties zijn op dit gebied om dat soort uitspraken te doen.
[...]

Met wat, waarom? Een Rus heeft een enorm eergevoel. Een soort ego. Daarom is er überhaupt oorlog om een stuk Oekraïne.
"Eergevoel" :') Overigens is Poetin het zelf al niet met je eens.
[...]

Dat heeft echt niks met de rest van Europa te maken. De enige reden dat we er wel mee te maken hebben is omdat onze ongekozen leiders hebben besloten dat Ukraine al van ons was
"Ongekozen leiders" ook echt. Ik weet gelijk met wie ik te maken heb.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• NiGeLaToR
  • Nu online
Auredium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:18:
Ziet eruit naar een Trump overwinning. Ze doen het zichzelf (en ons) aan.
O well, ik heb gelukkig niet veel investeringen in deze wereld.
Hee niet zo pessimistisch: de vorige ronde Trump hebben we ook overleefd. Als het goed is beginnen we zelf ook te begrijpen dat we onze zaakjes zelf moeten regelen en niet moeten laten afhangen van de volgende drag queen in het witte huis (oh de ironie).

Richt je daar op, ipv de VS.

@nst6ldr ik ben maar even gestopt met reageren op de influx aan trollen op dit moment. Zijn met een uurtje wel weer weg.

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-11-2024 08:23 ]

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12 13:52
Mektheb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:17:
[...]

Krijgt die Fransoos met zijn uitspraken van 10 jaar geleden toch nog gelijk, EU moet het zelf doen.
Financieel Militair etc
Yep, maar helaas hebben de VS, Rusland en China meer baat bij een zwak en verdeeld europa, waar zijn actief meebezig zijn om dat te realiseren, en het lijkt te werken....

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Niet verwacht dat de voorsprong zo groot zou zijn ook. Dat land is echt het uiterste zeg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mektheb
Ik onthou je post even, voor als ze na Ukraine wel door gaan.
Want ze schrijven het zelfs in hun vlaggen / regels / propaganda maar hoop je gelijk heb hoor.

[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 23:53 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:13:
[...

Wordt een interessante periode voor de toekomst van de VS.
Voor Oekraïne is het over en uit in ieder geval. Ik zie Trump ook nog wel alle sancties richting Rusland stoppen want olie vanuit daar is lekker goedkoop nu en Amerikaanse bedrijven hebben vrij spel als de Europese weg moeten blijven. Militaire hulp stopt ook vanuit Amerikaanse kant.

China kijkt goed toe en kan denk ik zonder veel problemen een move op Taiwan maken.

De economie loopt dankzij de democraten weer op rolletjes, dus daar kunnen ze net als na Obama weer flink korte metten mee maken met onhandige tax cuts en een handelsoorlog. Die tarieven zullen er wellicht niet zo komen (want vanaf nu is alles ineens weer the best) dus kunnen ze als trifecta gewoon verder gaan met de sociale binnenlandse afbraak en de tijd terugdraaien ten gunste van religie.

En aan het eind van de rit krijgen links en immigranten de schuld van alles wat nog mis zal zijn en wordt die boodschap 24/7 uitgezonden door fox en binnen Europa krijgt radicaal rechts en nog grotere boost.

Dit dus.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-12 15:56
Dit toont wat mij betreft wel de power van social media, algoritmes, marketing, enz.

Ik zie op het Nederlandse nieuws, internationale pers niets anders dan belachelijkmakende berichten over Trump, de idiote acties, net zo vreemde uitspraken, de halfbakken rally's met een paar honderd man. Heel Reddit staat vol met clownachtige foto's van Trump, het is een felon, alles wat hij aanraakt geeft oranje af, ook de diverse talkshows zoals John Oliver hebben zo vaak de politiek en presidentsverkiezingen besproken, allemaal pro Democrats of vooral anti-Trump. De segmenten die je dan uit Fox News ziet zijn ook beschamend zo slecht.

Oftewel had ik geen flauw idee hoe de peilingen toch zo dicht bij elkaar konden liggen. Dit kán toch niet écht zo spannend zijn?? Om dan nu te zien dat Trump daadwerklijk lijkt te gaan winnen is dan de 'kers' op de taart. Bizar.

• Soullie

Soullie

Planeshift

bie100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:20:
[...]

Denk dat die de Polen wel met rust laat hun leger is daar wel op voorbereid
Denk het ook, ik vermoed dat de UK zich er dan ook actief mee gaat bemoeien.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20
NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:22:
[...]

Hee niet zo pessimistisch: de vorige ronde Trump hebben we ook overleefd. Als het goed is beginnen we zelf ook te begrijpen dat we onze zaakjes zelf moeten regelen en niet moeten laten afhangen van de volgende drag queen in het witte huis (oh de ironie).

Richt je daar op, ipv de VS.
Yeah, maar toen had hij nog mensen met verstand van zaken die meer Trump manageden en het land er naast. Nu heeft hij nog meer ja-knikkers om zich heen verzameld.
Eigenlijk net als Musk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1 ... 61 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.