alexbl69 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:54:
[...]
Moet zeggen dat Trumps overwinning ook mij niet vrolijk stemt, maar de berichtgeving is/was inderdaad om te huilen. Erik Mouthaan die afgelopen week doodleuk vertelt dat werkelijk iedereen die hij spreekt op Harris gaat stemmen...
Ja sorry, maar als je zo overduidelijk letterlijk in je bubbel blijft steken ben je als VS-correspondent geen knip voor de neus waard. Iets meer interesse tonen in het volk van het land waar je verslag van moet doen lijkt me een eerste vereiste voor een correspondent. En je dan niet beperken tot het opvoeren van een Trump gekkie die iedere andersdenkende wil afschieten, waarmee je enkel je eigen kokervisie bevestigt.
Heb waarlijk geen idee waar je dit vandaan haalt. Ik heb in totaal 0 uitzendingen van de NOS hierover gezien. Wel de rally's van zowel Trump als Harris. Laatstgenoemde had duidelijk momentum mee. De gerespecteerde polls zagen geen duidelijke winnaar, maar wel een stabiele Harris die het nipt beter deed in de meeste swingstaten. De rally's van Trump waren ook niet zo energiek als die van Kamala, qua endorcements had zij ook veel meer in huis naast dat ze veel meer geld te besteden had en een betere ground game als basis.
Als kandidaat heeft ze een veel betere CV (officier van justitie, senaat lid, procureur generaal en vice president waar ze met andere wereld leiders sprak). Ze was misschien niet de beste kandidaat, maar vind dat ze het in een heel kort tijdsbestek het prima heeft gedaan, zeker tijdens het debat. Over het algemeen komt zij presidentieel over, kan ze bekwaam communiceren, haar plannen duidelijk weerleggen en als vrouw een belangrijke demografie aanspreken (vrouwen stemmen meer dan mannen).
Vind het daarom te kortzichtig om te zeggen dat je vooraf kon zien dat ze geen kans maakte.