[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 85 Laatste
Acties:
  • 571.282 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:05
Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:51:
[...]

Zullen we gewoon eerst mijn vraag beantwoorden?
‘We’ gaan het niet beantwoorden, want je weet zelf dat je aan het trollen bent.

Wat Amerikaanse vrienden van mij stuurden net een bericht dat ze er klaar mee zijn. Eentje is een cybersecurity professor op een universiteit en ziet de academische wereld geschokt reageren, de andere is een CISO bij een financieel bedrijf en zij houden de financiële markt in de gaten, verwachten dat een Trump overwinning zorgt voor een grote schok op de markten, zowel positief als negatief. De cryptomarkt is al flink gestegen - nog meer geld dat gaat naar een stukje digitale code waar je vrijwel niets mee kunt in de praktijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 11:56
Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:48:
Is het niet een beetje overdreven hoe er gereageerd wordt op een eventuele overwinning van Trump? Vraagje, aangezien men denkt dat de wereld vergaat, noem eens iets op wat Trump heeft gedaan wat de wereld negatief heeft benadeeld? Of wat jou persoonlijk heeft geraakt?
Trump is absoluut geen fan van de NAVO. Het zou me niets verbazen als de VS zich daaruit terugtrekken, net zoals eerder met de Parijs Akkoord. Ik denk niet dat Rutte daar iets in kan betekenen.

Ik zeg alvast: Poetin, kom er maar in!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Uur eerder opgestaan maar geloof dat ik nog in een nachtmerrie zit:
- Trump wint waarschijnlijk
- Senaat naar de GOP
- Congress naar de GOP (waarschijnlijk)

Onvoorstelbaar wat een shitshow dit is. Ik houd mijn hart vast voor de komende 4 jaar. ;(

(Zelfs al zou Harris alsnog president worden, met een GOP Congress kan ze niks voor elkaar krijgen)

[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 06-11-2024 06:59 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dingdong schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:54:
Tja, Als Harris het was geworden dan had ik gebaald. Als Trump het wordt dan baal ik. We moeten gewoon accepteren dat het 2 kandidaten zijn waar men niks aan heeft.

Harris is totaal niet geschikt als president, dus een geluk dat zij het niet wordt.

Trump is totaal niet geschikt als president, dus balen dat bij het wordt.

-O-
Er zijn natuurlijk wel verschillende niveaus van ongeschiktheid. Als je Harris ongeschikt vindt, prima. Ik kan niet anders dan Trump vele, vele malen ongeschikter vinden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:23
HEY_DUDE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:51:
[...]

miljoenen onnodige corona doden door wanbeleid.

Opzeggen klimaatverdragen, gaat ons hard benadelen.

Onzekere veiligheidssituatie omtrent NAVO

......
Tariffs gaan ook onze economie hard raken

In geval van vertrek uit Navo gegarandeerd meer oorlog op ons continent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 11:11

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

......
*knip* sealioning

3. Wat is er onzeker aan de veiligheidssituatie omtrent NAVO? Hij is gewoon duidelijk en stelt eisen van zijn bondgenoten vwb eigen inzet. Ik zie daar niks vreemds aan.

[ Voor 29% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Orangelights23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:56:
[...]

‘We’ gaan het niet beantwoorden, want je weet zelf dat je aan het trollen bent.
Dat ben ik helemaal niet en ben wel degelijk benieuwd. En ook zeer irritant om weer in die hoek geplaatst te worden als je een vraag stelt die je aan het denken zet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:48:
Is het niet een beetje overdreven hoe er gereageerd wordt op een eventuele overwinning van Trump? Vraagje, aangezien men denkt dat de wereld vergaat, noem eens iets op wat Trump heeft gedaan wat de wereld negatief heeft benadeeld? Of wat jou persoonlijk heeft geraakt?
Nou ja, ik vind het in ieder geval een gitzwart vooruitzicht dat de leider van de grootste partij in Nederland een extreem leugenachtige couppleger graag ziet winnen in het land dat voor een flink deel van de wereld lang een geopolitiek gidsland was.

Dan zie je wat mij betreft dat Wilders politieke standpunten belangrijker vindt dan op welke manier ze worden bereikt. Dat vind ik met zijn enorm electoraat toch wel een belangrijk punt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-06 11:59
Ik had op ander nieuws gehoopt bij het wakker worden. Maar er is voorlopig nog niks beslist.

Wel jammer om weer bevestigd te krijgen dat feite vrij polariseren zo goed lijkt te werken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kist
Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:00:
[...]

Dat ben ik helemaal niet en ben wel degelijk benieuwd. En ook zeer irritant om weer in die hoek geplaatst te worden als je een vraag stelt die je aan het denken zet.
Aan het denken zet? Je papegaait hier letterlijk Russische Facebook en x propaganda met je "doodspuiten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:58:
[...]

1. dat is Trump aan te rekenen? Kan jij me cijfers overleggen van landen/continenten waarbij geen onnodige corona doden zijn gevallen tijdens de crisis?

2. non discussie (voor mij). Klimaat verdragen gaat over cijfers die in de toekomst afspelen en welke gecalculeerd zijn door gesubsidieerde onderzoekers. Onderzoeken van onafhankelijke onderzoekers worden geboycot.

3. Wat is er onzeker aan de veiligheidssituatie omtrent NAVO? Hij is gewoon duidelijk en stelt eisen van zijn bondgenoten vwb eigen inzet. Ik zie daar niks vreemds aan.
1: er was berekend dat het falende beleid van Trump rond mondmaskers alleen al goed was voor 10.000 doden.
Dan was er zijn falende geneuzel rond vaccins, waardoor mensen die niet namen (of zelfs vandaag de dag niet nemen).

2. Toekomst wordt mede bepaald door wat je nu doet. Je kan zeggen dat je dat niet interessant vindt, maar dat geldt eigenlijk alleen maar als je (net als ik) een boomer bent of op een andere manier 1 been in het graf hebt.

3. Trump heeft aangetoond een onbetrouwbare partner te zijn. Dat is alleen al een twijfelachtige houding, maar wat erger is is dat hij daarmee Rusland en China vrij spel geeft om te doen wat ze willen. Dat gaat ten koste van vele mensenlevens en vrijheden van mensen, onder andere in Oekraïne en Taiwan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

*knip* commentaar op moderatie hoort niet thuis in het topic

[ Voor 81% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:40
*knip* een TR aanmaken volstaat

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:04
mercapto schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:55:
Nou kijken wat er als eerste uitrolt qua policies; deportaties, wereldvrede, tarieven invoeren, of golf.
Als ie daad bij woord voert, zal morgen alles wat democratisch is ontslagen worden en worden vervangen. “I’m only gonna be a dictator on Day 1.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 12:49
[...]

......
*knip* complottheorieën horen hier niet thuis

[ Voor 54% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waarom zoveel energie steken in deze personen? Zonde van de energie.

Laten we weer terug gaan naar nieuws rondom de verkiezing.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:30
Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:26:
[...]

Tja dat de keuze voor Harris slecht zou uitpakken was net zo duidelijk als dat Timmermans nooit de verkiezingen zou gaan winnen voor GL-pvda. Gewoon oerdom om een te gaan voor een vrouw met haar etnische achtergrond, deel van een administratie die niet populair is, waarin zij vrij onzichtbaar was.

Mensen stemmen met hun onderbuik en zij heeft gewoon teveel dingen die ze in Amerika niet willen.
Zo jammer dat het telkens hier weer op gegooid wordt, en tevens één van de redenen dat er een groeiende aversie tegen de progressieven is.

Waarom mag niemand ooit zeggen dat Harris 'gewoon' een zwakke kandidaat is was, zonder het gevaar te lopen in een sexistische/racistische hoek gedrukt te worden?

Baal ook enorm van de overwinning van Trump, maar ben er zeker niet door verrast. Een sterkere democratische kandidaat/kandidate, ongeacht afkomst, had dit mijns inziens zeker kunnen voorkomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 21:10

n3z

jordy89 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:51:
[...]

Er wordt hier al maanden aan doom denken gedaan. Het zal allemaal vast meevallen.
Gaan we werkelijk doen alsof 6 januari 2021 niet is gebeurd?

Of dat hij niets om het klimaat geeft?

Of dat hij vriendjes is met Putin? Dezelfde Putin die een soeverein Europees land is binnengevallen en misdaden heeft gepleegd? En andere landen in de regio aan het bedreigen is?

In 2016 hadden we nog kunnen zeggen “het zal allemaal vast meevallen!”

Maar nu niet meer. We weten wie hij is, hoe hij is en wat zijn plannen zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
In het Kremlin zal er een champagne ontbijtje genuttigd worden, voorlopig doet Trump het overal ruim een procent beter dan 4 jaar geleden en dat zou genoeg moeten zijn.

Dit gaat een enorm donkere periode worden. Economie, milieu, veiligheid, mensenrechten, dit gaat ook voor Europa rampzalig zijn. Hope dat Harris op de juiste plekken piekt en het nog recht trekt, maar op basis van de voorlopige resultaten is het pad smal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:46
ph4ge schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:08:
In het Kremlin zal er een champagne ontbijtje genuttigd worden, voorlopig doet Trump het overal ruim een procent beter dan 4 jaar geleden en dat zou genoeg moeten zijn.

Dit gaat een enorm donkere periode worden. Economie, milieu, veiligheid, mensenrechten, dit gaat ook voor Europa rampzalig zijn. Hope dat Harris op de juiste plekken piekt en het nog recht trekt, maar op basis van de voorlopige resultaten is het pad smal.
Mwoah, het is nu wel redelijk zeker dat Trump heeft gewonnen. This is it, this is the end. Welcome to the new world order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Goedemorgen.
Had verwacht dat Harris wel op winst zou staan. Niet te geloven dat die walgelijke man zoveel stemmen krijgt. Niet dat ik Harris zo geweldig vind, maar dit had ik echt niet verwacht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

*knip* tr maken volstaat

[ Voor 54% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:19 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39

Don Quijote

El Magnifico

Een gitzwarte dag in de wereldgeschiedenis. Hij gaat niet meer de fouten maken van 4 jaar geleden, waar hij nog probeerde op belangrijke plekken enigszins respectabele mensen te plaatsen. Mensen die op het moment suprème niet mee gingen in zijn waanzin. Dat is over nu.

De democraten hebben weer de fout gemaakt om een vrouw naar voren te schuiven. Het zou niet zo moeten zijn, maar de VS is daar nog niet klaar voor. Teveel onzekere types die een vrouw niet zien zitten als commander in chief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Soullie

Planeshift

Tja als trump de populair vote dit keer ook wint, is het een verdiende overwinning i guess.

Niet mijn gewenste uitkomst, maar we gaan het mee maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Het land krijgt wat het verdient. En ja, er zullen consequenties zijn voor andere landen. Dat zal vooral op financieel vlak zijn en overleven we heus. Waar ik mij echt zorgen om maak is de Oekraïne. Dit zal serieuze consequenties hebben.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:36

tuinïnen

Eventus stultorum magister

n3z schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:07:
[...]

Of dat hij niets om het klimaat geeft?

Of dat hij vriendjes is met Putin? Dezelfde Putin die een soeverein Europees land is binnengevallen en misdaden heeft gepleegd? En andere landen in de regio aan het bedreigen is?

In 2016 hadden we nog kunnen zeggen “het zal allemaal vast meevallen!”

Maar nu niet meer. We weten wie hij is, hoe hij is en wat zijn plannen zijn.
Het 'leuke' is, wat hebben wij hieraan gedaan? Klimaatbeleid in EU is een farce, defensiebeleid al decennia waardeloos en Europa is 20 jaar blind geweest voor Putin en China.

De uitslag is wel overduidelijk, tijd om meer onze eigen zaken op orde te krijgen. Daar heb ik overigens nog minder vertrouwen dan in Trump.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:07:
[...]

Zo jammer dat het telkens hier weer op gegooid wordt, en tevens één van de redenen dat er een groeiende aversie tegen de progressieven is.

Waarom mag niemand ooit zeggen dat Harris 'gewoon' een zwakke kandidaat is was, zonder het gevaar te lopen in een sexistische/racistische hoek gedrukt te worden?

Baal ook enorm van de overwinning van Trump, maar ben er zeker niet door verrast. Een sterkere democratische kandidaat/kandidate, ongeacht afkomst, had dit mijns inziens zeker kunnen voorkomen.
Je mag best zeggen dat Harris een zwakke kandidaat was. Maar ze was precies dat. Een zwakke kandidaat.

Als het alternatief een doorgedraaide autocratische mafkees is, is het niet eens een vergelijk waard. Laat staan dat die wint :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

MazeWing

The plot thickens...

cheiron schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:12:
Het land krijgt wat het verdient. En ja, er zullen consequenties zijn voor andere landen. Dat zal vooral op financieel vlak zijn en overleven we heus. Waar ik mij echt zorgen om maak is de Oekraïne. Dit zal serieuze consequenties hebben.
Waarschijnlijk zal het resultaat zijn dat Rusland de gebieden mag houden die ze nu in handen hebben, er geen herstelbetalingen hoeven te komen en in ieder geval de U.S. de handel met Rusland weer voortzet. Het westen en vooral Europa zal vervolgens er weer vrolijk achteraan huppelen en de handelspolitiek weer oppakken en “iedereen” zal Oekraïne in zijn eigen soep gaar laten koken en over gaan tot de orde van de dag.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 14:17
Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:56:
Uur eerder opgestaan maar geloof dat ik nog in een nachtmerrie zit:
- Trump wint waarschijnlijk
- Senaat naar de GOP
- Congress naar de GOP (waarschijnlijk)

Onvoorstelbaar wat een shitshow dit is. Ik houd mijn hart vast voor de komende 4 jaar. ;(

(Zelfs al zou Harris alsnog president worden, met een GOP Congress kan ze niks voor elkaar krijgen)
Het was toch sowieso al in alle voorspelling dat senaat en congres naar GOP zou gaan. Alleen de president was onzeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 12:30
Hopelijk gaan ze flink op hun bek (en wij met hen), en weten ze het niet zo te timen dat de echte ellende pas zichtbaar wordt bij de volgende administratie. Biden laat een goed lopend land achter voor Trump, dus daar kan Trump mee lopen pochen een tijdje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Boerenlater schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:10:
Goedemorgen.
Had verwacht dat Harris wel op winst zou staan. Niet te geloven dat die walgelijke man zoveel stemmen krijgt. Niet dat ik Harris zo geweldig vind, maar dit had ik echt niet verwacht.
Echt? Op basis van wat dan?

Een vrouw gaat echt geen president daar worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sakete schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:09:
Mwoah, het is nu wel redelijk zeker dat Trump heeft gewonnen. This is it, this is the end. Welcome to the new world order.
Laten we niet op de zaken vooruit lopen, het is nog niet voorbij. Het draait eigenlijk nog steeds om Pennsylvania en die staat kan zeker nog naar Harris.

Edit met de laatste update lijkt het wel gedaan overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2024 07:22 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
nst6ldr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:10:
[...]

Dat Trump wordt verkozen heeft overigens niks te maken met de regels hier op Tweakers, desinformatie is nog steeds ongewenst.
*knip* onnodig om op de man te spelen

Ik kan er oprecht niet bij.

Zoom eens uit en kijk eens naar de wereld. En vraag jezelf dan af; zijn Trump en de mensen om hem heen personen die eigenbelang overstijgen streven naar een groter goed?

Iedereen die nog een restje rationaliteit in zijn lichaam heeft snapt ook wel dat dit de internationale verhoudingen op zijn best zal verslechteren en dan vooral in het nadeel van het Westen als uniform machtsblok.

Met autocratische machtsblokken wrijvend in hun handjes, geduldig wachtend tot ze de in eeuwen opgebouwde welvaart kunnen leegroven en kaalplukken.

Iedereen die dit grote plaatje mist en zich laat afleiden door de ruis zou zich even achter de oren moeten krabben.

Aan welke kant van de geschiedenis wil je staan?

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:24 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 12:30
Alaska naar Trump, Pennsylvania is nu genoeg voor 270?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:50
jordy89 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:17:
[...]

Het was toch sowieso al in alle voorspelling dat senaat en congres naar GOP zou gaan. Alleen de president was onzeker..
House was ook een coinflip, is nog steeds niet zeker maar was voorafgaand aan vandaag helemaal niet zeker/waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakete
ph4ge schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:19:
[...]

Laten we niet op de zaken vooruit lopen, het is nog niet voorbij. Het draait eigenlijk nog steeds om Pennsylvania en die staat kan zeker nog naar Harris.
Volgends de NY Times, >95% kans dat Trump wint. Precies zoals in 2016. Het is klaar. Ik ga me niet vastklampen aan piepkleine kansjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
alexbl69 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:07:
[...]

Omdat het meestal niet of slecht onderbouwd wordt. Dat jij dat mogelijk persoonlijk vindt zegt ook weinig want het zou over iedere democratische kandidaat geroepen worden. Elke kandidaat zal nadelen hebben. Er is bij een systeem met maar twee partijen altijd een groep Democratische kiezers die de kandidaat of te gematigd of juist te radicaal vindt. Het is juist die interne discussie die stemmen kost.

Ik geloof ook niet dat het uitmaakt wie de kandidaat is. In de hele wereld zien we een opkomst van autocratische leiders die niks met democratie hebben en van allerlei banden hebben met fascistische bewegingen, de ene wat openlijker dan de ander. Dan zouden we overal ter wereld slechte tegenkandidaten hebben? Kan statistisch niet. Ik vrees dat je als kandidaat supersonische kwaliteiten moet hebben om dit kwaad te weerstaan. Types als Obama zijn zeldzaam wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:08
MazeWing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:15:
[...]

Waarschijnlijk zal het resultaat zijn dat Rusland de gebieden mag houden die ze nu in handen hebben, er geen herstelbetalingen hoeven te komen en in ieder geval de U.S. de handel met Rusland weer voortzet. Het westen en vooral Europa zal vervolgens er weer vrolijk achteraan huppelen en de handelspolitiek weer oppakken en “iedereen” zal Oekraïne in zijn eigen soep gaar laten koken en over gaan tot de orde van de dag.
Laten we dit hopen inderdaad. Het afslachten van mensen aan beide kanten mag wel eens afgelopen zijn. Het gaat tijd worden dat iemand met de vuist op tafel ramt om te zeggen dat het moet stoppen. De handel weer oppakken is goed voor alle partijen, de burgers in Rusland kunnen er ook niets aan doen dat hun leider loco is als het op oorlogen neerkomt, maar worden wel serieus benadeeld door de beperkingen. Als je denkt dat je Rusland als staat straft door de de huidige beperkingen welke ook vrijheden van de inwoners af nemen dan heb je toch echt een plaat voor je hoofd.

Voor de rest ben ik benieuwd naar de komende 8 jaar. De komende 4 jaar Trump is wel aannemelijk, maar ik heb ook bijzonder hoge verwachtingen van JD Vance als opvolger als de termijn van Trump voorbij is.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Trump heeft Pennsylvania en komt op 267

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

MazeWing

The plot thickens...

tuinïnen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:13:
[...]

Het 'leuke' is, wat hebben wij hieraan gedaan? Klimaatbeleid in EU is een farce, defensiebeleid al decennia waardeloos en Europa is 20 jaar blind geweest voor Putin en China.

De uitslag is wel overduidelijk, tijd om meer onze eigen zaken op orde te krijgen. Daar heb ik overigens nog minder vertrouwen dan in Trump.
Gezien de verdeeldheid binnen Europa (en EU) is dit een bijna onmogelijke opgave. Een structureel probleem zoals de grote hoeveelheid vluchtelingen is iets dat ze al meer dan een decennia niet fatsoenlijk kunnen regelen. Gezien het populisme binnen steeds meer landen zie ik het eerder uit elkaar vallen en enkel doorgaan op economisch vlak (zoals de vroege EEG) dan dat ze echt structureel problemen gaan oplossen.

Daarnaast zal China, zeker als Amerika er ook minder aan gaat doen, echt niet rigoureuze klimaatveranderingen doorvoeren of hun uitstoot terugdringen. Als de helft van de wereld er dus lak aan heeft kun je ook niet verwachten dat Europa en haar burgers de “prijs” gaat betalen om wel flink wat aan klimaatverandering te doen. Het gevolg zal dus zijn dat praktisch geen enkel land daar echt nog veel aan gaat doen….

Bernie Sanders had een filmpje geplaatst waarin hij aangaf set als Trump wint we eigenlijk de strijd tegen klimaatverandering hebben opgegeven. Ik kan hem geen ongelijk geven.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
MazeWing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:15:
[...]

Nou Zelensky gaat zich niks van Trump aan trekken, je kan verwachten wij in EU dubbel zoveel aan de bak gaan nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 13:24
MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:14:
[...]

Je mag best zeggen dat Harris een zwakke kandidaat was. Maar ze was precies dat. Een zwakke kandidaat.

Als het alternatief een doorgedraaide autocratische mafkees is, is het niet eens een vergelijk waard. Laat staan dat die wint :X
En naast dat Harris een zwakke kandidaat was voor Amerikaanse begrippen (denk dat die context over het hoofd gezien wordt hier) zijn Amerikanen op zoek naar hun identiteit als ‘sterkste land op aarde’ en ‘godvrezende Amerikanen’. Dat brengt Harris niet, niet in persoon en niet in de boodschap. En met dank aan het kiesmannen systeem, gerrymandering en een verknipt zelfbeeld hebben we nog lang het ergste niet gezien. Ze helpen niet alleen Trump, maar ook Musk aan de macht. Die ziet met een cognitief aftakelende Trump z’n kans schoon.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BBC liet beelden zien dat de bijeenkomst van Harris leegliep nadat aangekondigd werd dat Harris pas morgen daar naar toe komt.
Volgens commentatoren is dit een mogelijk teken dat de Dems hun verlies nemen: Harris zou wel in de buurt blijven als ze een kans zou hebben om te winnen.

Ondertussen loopt de bijeenkomst van Trump in Florida vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sakete schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:20:
[...]

Volgends de NY Times, >95% kans dat Trump wint. Precies zoals in 2016. Het is klaar. Ik ga me niet vastklampen aan piepkleine kansjes.
Ja zie m'n edit, liep nog een beetje achter. Dan wordt de kans dat Trump wint inderdaad zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

FrambozenTaart schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:19:

Aan welke kant van de geschiedenis wil je staan?
'I don't want to be remembered at all' - Shane Falco

Okay, serieus. Galgenhumor op dit moment. Niet zo shocked als toen hij won van Cinton, maar damn, dat maakt het ook een beetje beangstigend. Ben er al aan gewend. Ik ben benieuwd hoe de economie gaat reageren in de komende 2 maanden.

Maar als de Republiekeinen ook het Huis en Congress hebben.... holy excrement.

Het werkelijk enige voordeel is dat er in de VS in januari geen potentiele 'burgeroorlog' komt. Voor de rest maar hopen dat er wat mensen rondom Trump zijn die de scherpste uitschieters weten af te stompen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Glashelder schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:18:
[...]

Echt? Op basis van wat dan?

Een vrouw gaat echt geen president daar worden.
Peilingen, laatste nieuws gisteren, voorspellingen van de aandelenmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Mektheb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:23:
[...]

Nou Zelensky gaat zich niks van Trump aan trekken, je kan verwachten wij in EU dubbel zoveel aan de bak gaan nu.
Met welke middelen? Zelfs met de hulp van de vs worden er per wapens en munitie geleverd. Of in ieder geval bij lange na niet genoeg.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 21:28
Wat een haat en doom denken hier tegenover Trump’s overwinning. Als je dit niet zag aankomen moet je je misschien afvragen waar je je informatie vandaan haalt. Minder vaak het NOS kijken?

Ik ga in ieder geval vrolijk aan mijn dag beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:23:
[...]
Voor de rest maar hopen dat er wat mensen rondom Trump zijn die de scherpste uitschieters weten af te stompen.
Vergeet dat maar. Dit 'fout' heeft ie inmiddels hersteld.

Hoop overigens dat Biden nog een shitload wapens naar Oekraïne stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:49

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Friendly reminder om niet op de man te spelen, maar een TR aan te maken als iets niet door de beugel kan. Probeer ook je emoties wat onder controle te houden, ongeacht te uitslag.

Dit is nog altijd AWM, dus we verwachten onderbouwingen voor grote statements. Complotten is geen plaats voor hier

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

saveljos schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:25:
Wat een haat en doom denken hier tegenover Trump’s overwinning. Als je dit niet zag aankomen moet je je misschien afvragen waar je je informatie vandaan haalt. Minder vaak het NOS kijken?

Of je het wel of het aan ziet komen maakt weinig uit voor de gevolgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:23:
[...]

En naast dat Harris een zwakke kandidaat was voor Amerikaanse begrippen (denk dat die context over het hoofd gezien wordt hier) zijn Amerikanen op zoek naar hun identiteit als ‘sterkste land op aarde’ en ‘godvrezende Amerikanen’. Dat brengt Harris niet, niet in persoon en niet in de boodschap. En met dank aan het kiesmannen systeem, gerrymandering en een verknipt zelfbeeld hebben we nog lang het ergste niet gezien. Ze helpen niet alleen Trump, maar ook Musk aan de macht. Die ziet met een cognitief aftakelende Trump z’n kans schoon.
En Robert Kennedy wordt minister van Gezondheidszorg… deze man heeft al aangekondigd te stoppen met het “ongezonde” fluor in water en roept al een aantal jaren dat vaccins dodelijk zijn of autisme veroorzaken 8)7

Ik vrees dat er weer een wagen vol met clowns voorgereden gaat worden die de volgende regering Trump gaan vormen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Absoluut fantastisch nieuws (y) En helemaal vanuit Amerikaans perspectief volkomen logisch.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:58
Waar ik het me het ergste aan ga storen de komende vier jaar zijn niet eens de beslissingen die Trump neemt. Maar het voortdurend afschuiven op anderen, de voortdurende ontslagen van zijn kabinetsleden. Alles zal weer de schuld van anderen zijn. En als de beurs 1% stijgt id het weer i am the greatest president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:26
siggy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:23:
[...]

Het werkelijk enige voordeel is dat er in de VS in januari geen potentiele 'burgeroorlog' komt.
Of juist wel. Degenen die dat willen hebben de macht namelijk
Voor de rest maar hopen dat er wat mensen rondom Trump zijn die de scherpste uitschieters weten af te stompen.
Die zijn allang weggewerkt. Wat er om hem heen zit is waarschijnlijk nog radicaler. Nu kunnen ze de tegenstanders in het overheidsapparaat gaan wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Boerenlater schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:24:
[...]

Peilingen, laatste nieuws gisteren, voorspellingen van de aandelenmarkt.
Bronnen waarvan we allang weten dat ze enorm worstelen met fenomenen zoals Trump. Volkomen onbetrouwbaar dus.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:45

Heel veel crypto boys ook zo te zien ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

Want als je jezelf voedt met nepnieuws en desinformatie is de wereld een mooiere plaats, omdat je niet langer in de realiteit leeft maar wel een vrolijk onderbuikje hebt? :)

En nee, ik kijk geen NOS :P

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Er zijn hier weinig Trump fans nee, ben overigens wel geïnteresseerd in waarom je vanaf een EU perspectief wél Trump graag zou zien winnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Goh, dat die clown na alle ellende en fraude gewoon door dat volk herkozen wordt…

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finder
*knip* commentaar op moderatie kan per DM, niet in topic

[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 14:36

Plasma_Wolf

Student

Mijn God wat hebben ze daar een ultraslecht geheugen.

Hij heeft in 2021 laten zien dat hij een dictator is. En nu krijgt hij de sleutels naar zich toegeworpen.

De lijst met diskwalificerende acties is te lang om op te noemen, niemand die er wat om geeft.

Is Harris een zwakke kandidaat? Misschien niet de sterkste, maar iedereen die het oeuvre van Trump ziet zou toch moeten zeggen "liever een zakje stenen dan hem"

Ik zal wel te veel in een bubbel leven om te begrijpen waarom je totaal tegen je eigen belangen gaat stemmen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Don Quijote schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:11:
Een gitzwarte dag in de wereldgeschiedenis. Hij gaat niet meer de fouten maken van 4 jaar geleden, waar hij nog probeerde op belangrijke plekken enigszins respectabele mensen te plaatsen. Mensen die op het moment suprème niet mee gingen in zijn waanzin. Dat is over nu.

De democraten hebben weer de fout gemaakt om een vrouw naar voren te schuiven. Het zou niet zo moeten zijn, maar de VS is daar nog niet klaar voor. Teveel onzekere types die een vrouw niet zien zitten als commander in chief
Zo makkelijk om het op geslacht te gooien. Typisch Facebook niveau dit! Harris is net als Trump compleet ongeschikt. Ze weet de helft van de tijd niet waar ze het over heeft, loopt compleet vast bij de meest simpele vragen. Het vrouw zijn heeft er niks mee te maken. Haar agenda zit vol met onzin waar de gewone mens niks mee heeft, zoals woke en diversiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
THE_BASE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:28:
Goh, dat die clown na alle ellende en fraude gewoon door dat volk herkozen wordt…
Kiezen ze Trump of kiezen ze niet-Harris?

Dat is immers je keus, de een of liever-niet-de-ander.

Een intelligente vrouw aan de macht laten staat denk ik niet zo hoog op de prioriteiten lijst voor veel Amerikanen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Trump heeft gewonnen. Hij staat op 270. Tot zover de US verkiezingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sakete
*knip* originele bericht is verwijderd

[ Voor 60% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finder

*knip* sneren

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:31
Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:29:
Trump heeft gewonnen. Hij staat op 270. Tot zover de US verkiezingen.
Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 11:56
Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:26:
[...]

En Robert Kennedy wordt minister van Gezondheidszorg… deze man heeft al aangekondigd te stoppen met het “ongezonde” fluor in water en roept al een aantal jaren dat vaccins dodelijk zijn of autisme veroorzaken 8)7

Ik vrees dat er weer een wagen vol met clowns voorgereden gaat worden die de volgende regering Trump gaan vormen…
Met als grootste clown die Kevin Roberts van Project 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sakete schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:29:
[...]

Godzijdank? Man man man... ik heb echt geen woorden voor dit soort commentaar.
Ik kan alleen maar hopen dat dat commentaar sarcastisch bedoeld was. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand met droge ogen zoiets onzinnigs beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:59
Doge ook een lekkere knaller gemaakt, hier ook een plukje van verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

[ Voor 46% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:04

Amphiebietje

In de blubber

MazeWing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:22:

Daarnaast zal China, zeker als Amerika er ook minder aan gaat doen, echt niet rigoureuze klimaatveranderingen doorvoeren of hun uitstoot terugdringen. Als de helft van de wereld er dus lak aan heeft kun je ook niet verwachten dat Europa en haar burgers de “prijs” gaat betalen om wel flink wat aan klimaatverandering te doen. Het gevolg zal dus zijn dat praktisch geen enkel land daar echt nog veel aan gaat doen….
..en de consequentie daarvan zal zijn dat diverse landen in zeer grote problemen zullen komen, waarschijnlijk in de extremere trant van Spanje afgelopen week. D.w.z. totale verwoesting.

In het geval van de VS is het enige "voordeel" :| dat de hardst getroffen staten waarschijnlijk de pro-Trump staten zullen zijn. Gezien hoe laag een groot deel van Florida ligt, is de kans aanwezig dat de kaart daarzo flink zal mogen worden bijgewerkt, omdat hele stukken land gewoon bij een toekomstige superorkaan worden weggevaagd. Zeker als de meteorologische dienst door Trump wordt wegbezuinigd en er dus geen waarschuwingen meer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Amphiebietje dat maakt niets uit, dat is toch Biden zijn schuld. We kennen het draaiboek immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 11:37
Ik hoop dat het land flink nat gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Milieu en vrouwenrechten zijn nu al grote verliezer, ben benieuwd wat er nog meer bijkomt. Een zelf-pardon zit er natuurlijk ook aan te komen en de oorlog in oekraine zal rap aflopen met winst voor Poetin.

Maar goed, ook de lokale aanhang hier kan rustig roepen dat het allemaal meevalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Sakete schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:09:
[...]

Maar gisterenavond sprak hij nog over massale fraude in Philadelphia en Detroit, misschien gaat hij de uitslag nog aanvechten zoals de vorige keer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:29:
Hij heeft in 2021 laten zien dat hij een dictator is.
Dan waren er nu geen verkiezingen geweest toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Dean Martin op 06-11-2024 07:34 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:46
Ik was er al bang voor :(. Gisteren in de poll hier ook ingevuld als een van de weinigen dat ik dácht dat Trump ging winnen (waar ik hóópte dat Harris ging winnen).

Wat ik niet begrijp is dat de overgrote meerderheid fanatieke volgers en participanten van dit topic obv de poll leek te denken dat Harris ging winnen.

Hoe goed is de informatie die hier gedeeld en besproken wordt als ‘we’ er zo naast zitten? Hebben ‘we’ dan ook niet last van het selectief kiezen en bespreken van bronnen die beter aansluiten bij onze eigen visie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• n3z

n3z

Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:31:
[...]

Ik kan alleen maar hopen dat dat commentaar sarcastisch bedoeld was. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand met droge ogen zoiets onzinnigs beweerd.
Niet? Kijk hoe groot extreem rechts in Nederland is. We zijn allang geen nuchter volk meer.

Biden had zich nooit verkiesbaar moeten stellen en direct aangeven dat hij maar 1 termijn gaat doen. Last minute handjeklap is een slecht idee geweest. Waar ik al bang voor was.

[ Voor 19% gewijzigd door n3z op 06-11-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:26:
[...]

Geeft toch niet, weten we iig op wie we ons geld in moeten zetten. Onszelf.

Tis vervelend voor de Amerikanen, alleen kiezen ze vrij duidelijk voor dit pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:08
n3z schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]

Niet? Kijk hoe groot extreem rechts in Nederland is. We zijn allang geen nuchter volk meer.
Extreem links is groter dan extreem rechts in Nederland.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Requiem19 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:34:
Ik was er al bang voor :(. Gisteren in de poll hier ook ingevuld als een van de weinigen dat ik dácht dat Trump ging winnen (waar ik hóópte dat Harris ging winnen).

Wat ik niet begrijp is dat de overgrote meerderheid fanatieke volgers en participanten van dit topic obv de poll leek te denken dat Harris ging winnen.

Hoe goed is de informatie die hier gedeeld en besproken wordt als ‘we’ er zo naast zitten? Hebben ‘we’ dan ook niet last van het selectief kiezen en bespreken van bronnen die beter aansluiten bij onze eigen visie?
Die afwijkende pollster voor Iowa gaf valse hoop en bleek er uiteindelijk naast te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:21
tiswat schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:33:
Ik hoop dat het land flink nat gaat.
Dat zal het zeker gaan met mensen die alleen maar aan zichzelf denken aan de macht. De Trump stemmers hebben alleen maar zichzelf hiermee, maar dat snappen ze dus niet. Trump geeft echt helemaal niks om ze, het gaat 1 grote shitshow worden daar de komende jaren.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Ook nooit geweest. Dat is alleen maar een mythe, borstklopperij. Zo ongeveer elk land zegt zoiets graag van zichzelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

Eagle Creek

Breathing security

[ Voor 39% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:39 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:34:

Ik dacht zelf dat het dichter bij elkaar gaat zitten. En eerlijk gezegd maakte Trump er met zn kornuiten best een zooitje van de laatste dagen. En dan komt er een factor hoop bij. Helaas ijdel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39

Don Quijote

El Magnifico

rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]

Dan moet je toch zo onderhand de VVD mee gaan rekenen in het Linkse kamp 😂. Of PVV een middenpartij vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Extreem rechts? Dit is ook gewoon beetje een probleem met Trump, afdoen als 'extreem' en de kern van het probleem volledig negeren. In NL kan ik het makkelijk uitleggen, maar in de VS kan ik het niet. Dat zullen anderen beter kunnen. Maar de VS is wat dat betreft per definitie polariserend met maar 2 partijen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
HEY_DUDE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:26:
Waar ik het me het ergste aan ga storen de komende vier jaar zijn niet eens de beslissingen die Trump neemt. Maar het voortdurend afschuiven op anderen, de voortdurende ontslagen van zijn kabinetsleden. Alles zal weer de schuld van anderen zijn. En als de beurs 1% stijgt id het weer i am the greatest president.
Daar tuigen de Republikeinen Project 2025 voor op. Op papier een autocratie maar op de achtergrond zo ingeregeld dat die man slechts een marionet is van. Wat mij meer treft is een aantal reacties in dit topic van mensen die deze ontwikkelingen toejuichen.

Ik ben niet blij met deze uitslag, maar ook Harris vind ik niks overigens. Ik zelf zit een beetje in de hoek van laat het maar eens echt goed misgaan, misschien schudt dat men weer eens wakker en terug met beide benen op de grond. Dit is allemaal zo'n opeenhoping van een (westerse) mensheid die ligt te dutten in comfort dat het vergeten is waar vrijheid en democratie vandaan gekomen is en hoeveel bloed daarvoor gegeven is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n3z

n3z

rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]

Leg uit wat jij verstaat onder extreem links en hoe dat zich vertaald in zetels in de tweede kamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Delerium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:33:
Milieu en vrouwenrechten zijn nu al grote verliezer, ben benieuwd wat er nog meer bijkomt. Een zelf-pardon zit er natuurlijk ook aan te komen en de oorlog in oekraine zal rap aflopen met winst voor Poetin.

Maar goed, ook de lokale aanhang hier kan rustig roepen dat het allemaal meevalt.
*knip* dergelijke claims behoeven onderbouwing

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:10 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:26
Interessant dat Trump liefhebbers denken dat Putin gaat onderhandelen over Oekraïne... Hij heeft nu juist vrij spel gekocht om heel Oekraïne in te nemen.

Trump gaat nergens met een vuist op tafel slaan en als hij het zou proberen zal Putin hem hard uitlachen wetende dat zijn eigenachterban geen inmenging van de VS zal accepteren. Trump draait alleen de geldkraan dicht en dan lopen Rusland en Noord Korea gewoon door tot de Navo grenzen.

Putin heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij groot Rusland weer wil herstellen, zie ook zijn inmenging in Georgië en Moldavië.

En mensen die "blij" zijn met de investeringen in defensie; bedenk je ook dat met Rusland aan de oostgrens je daar actief in actie moet blijven.

Voor Taiwan en Gaza geldt een soortgelijk scenario. China en Israël krijgen vrij spel nu door de interne focus van Trump (of liever de focus op niks anders dan hemzelf en zijn familie).

Voor Europa betekent het overigens ook eerder meer immigranten dan minder, al is het alleen maar omdat meer Oekraïners hier zullen blijven en hierheen zullen komen. Vraag me af of Trump fans hier zich dat realiseren, want dat is meestal niet hun ding...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]

Tis vervelend voor de Amerikanen, alleen kiezen ze vrij duidelijk voor dit pad.
Het is niet alleen vervelend voor de Amerikanen:
- Oekraïne kun je afschrijven, Trump zal Putin vrij spel geven
- Taiwan kun je afschrijven, Trump zal Xi vrij spel geven
- de Palestijnen zijn dood: Trump zal de genocide door Netanyahu niet alleen steunen maar juichend financieren
- Europa gaat een uitdaging krijgen qua bescherming

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01:27
*knip* een TR aanmaken volstaat

[ Voor 54% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Delerium schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:33:
Ik verwacht eigenlijk 1 van 2 dingen:

- Burgeroorlog 2.0.
- Een soort Christelijk Afghanistan.

In beide gevallen: winst voor Poetin, China, vrouwenrechten in de door de Republikeinen gecontroleerde delen naar nul (de dames zijn er om door verkrachting opgewekte kinderen af te leveren en in de keuken te zitten), milieu ook naar nul, met als consequentie geen schoon water meer etc. De facto 3e wereld land.

Natuurlijk is dat als Trump niet tussen nu en over een aantal jaar wordt omgelegd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:21:
[...]

Laten we dit hopen inderdaad. Het afslachten van mensen aan beide kanten mag wel eens afgelopen zijn. Het gaat tijd worden dat iemand met de vuist op tafel ramt om te zeggen dat het moet stoppen. De handel weer oppakken is goed voor alle partijen, de burgers in Rusland kunnen er ook niets aan doen dat hun leider loco is als het op oorlogen neerkomt, maar worden wel serieus benadeeld door de beperkingen.
Hier word ik gewoon boos om. Oekraïnse burgers worden ver weg van het front gebombardeerd, we hebben een absurde hoeveelheid russische oorlogsmisdaden gedocumenteerd waarvan een aantal werkelijk middeleeuws, maar omdat russische burgers het even krap hebben moet Oekraïne maar een deel van het land afstaan en vrede hebben met het gemis van een aanzienlijke hoeveelheid kinderen.

Werkelijk gestoord.
rmathijssen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:21:
[...]

Als je denkt dat je Rusland als staat straft door de de huidige beperkingen welke ook vrijheden van de inwoners af nemen dan heb je toch echt een plaat voor je hoofd.
Als je weet dat de omzet van een staat wordt gebruikt om een oorlog te financieren dan heb je een plaat voor je kop als je dat blijft voeden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
trump op grote voorsprong,.. oef dat is even vervelend wakker worden zeg. Laten we hopen op een klein wondertje, maar ik vrees dat dit eindigt in winst voor trump & co. Vooral voor Oekraïne zal dit een drama zijn.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
NiGeLaToR schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:35:
[...]
Dit. Wij (Europa, niet EU) moeten onafhankelijker worden van de VS en een sterker machtsblok in de wereld. We kunnen het risico niet lopen dat de VS ons laat vallen wanneer het voor zichzelf kiest.
Pagina: 1 ... 60 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.