Kan ook zijn dat er meer Trump supporters zijn gaan stemmen, vooral in het zuidelijke gedeelte van Amerika. Angst is groot voor Harris als president. Het zou je maar gebeuren een zwarte vrouwelijke president /sThe Realone schreef op woensdag 6 november 2024 @ 03:38:
[...]
Natuurlijk is niks zeker totdat alles geteld is, maar dit is natuurlijk wel even het topic van op de zaken vooruit lopen. Het is ten slotte election night
Maar, we zien hoe de kandidaten het doen vergeleken met voorgaande verkiezingen in allerlei counties en dat schetst wel een beeld.
Dat sowieso, maar de demografie per county blijft grotendeels hetzelfde. Je ziet bijvoorbeeld in NC, dat Harris het in de blauwe counties zoals Wake, Durham en Mecklenburg het slechts marginaal beter doet dan Biden, maar dat Trump in de meer rural staten het beter doet. Zelfs flips. En dat kun je wel extrapoleren.marijn15 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 03:42:
[...]
Kan ook zijn dat er meer Trump supporters zijn gaan stemmen, vooral in het zuidelijke gedeelte van Amerika. Angst is groot voor Harris als president. Het zou je maar gebeuren een zwarte vrouwelijke president /s
Welke staten zijn het belangrijkst (bepalend) om te volgen? Vorige keer waren dat de staten:
- Pennsylvania
- Michigan
- Wisconsin
- Arizona
- North Carolina
- Georgia
- Nevada
Is dit (nog) weer het geval?
- Pennsylvania
- Michigan
- Wisconsin
- Arizona
- North Carolina
- Georgia
- Nevada
Dat zijn ze ja.muhda schreef op woensdag 6 november 2024 @ 03:49:
Welke staten zijn het belangrijkst (bepalend) om te volgen? Vorige keer waren dat de staten:
- Pennsylvania
- Michigan
- Wisconsin
- Arizona
- North Carolina
- Georgia
- Nevada
Verkeerd gelezen
[ Voor 94% gewijzigd door marijn15 op 06-11-2024 03:55 ]
Het lijkt er op dat de 3rd candidate Jill Stein de boel weer verkloot voor de Democraten.
Nou,... de Democraten hebben het zelf verkloot met hun campagne en "Foreign Policy"jaapstobbe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 03:55:
Het lijkt er op dat de 3rd candidate Jill Stein de boel weer verkloot voor de Democraten.
Reddit was echt niet meer te harden de afgelopen dagen, zelfs niet als je voor Harris bent. Wat dat betreft vind ik het stiekem ook wel weer een beetje grappig om die circle jerk nu in elkaar te zien storten; onafhankelijk van wie er uiteindelijk wint…BlazeMuis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 03:23:
Eerst waren mensen op Reddit er 100% zeker van dat Harris ging winnen, en nu raken ze allemaal in paniek.
Ik denk dat bijna iedereen diep van binnen het wel wist, maar toch ontkennen in de hoop dat trump niet gaat winnen.
Ik hoop overigens dat Harris alsnog wint, maar die kans is heel klein nu.
Maar de vorige keer (2016) waren de prognoses verkeerd voor Trump als verliezer. Wellicht zijn ze dat nu voor Trump als winnaar. Dit kan nog alle kanten op, al ziet het er goed uit voor Trump.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Denk dat als trump GA, NC, en VA pakt het wel klaar is
Zeker niet, dan ligt er nog veel open. Nevada, Arizona, Pennsylvania en dan heb je nog Michigan en WisconsinTheNostra schreef op woensdag 6 november 2024 @ 04:04:
Latino's kunnen bepalend zijn in PA. Harris zal die moeten winnen, maar dat ligt erg dicht bij elkaar en de Latino's trekken enorm hard richting Trump vergeleken met 2020. Bizar, maar waar.
Als Harris Wisconsin, Michigan en Pennsylvania pakt is er niks aan de handTheNostra schreef op woensdag 6 november 2024 @ 04:04:
Pennsylvania en Michigan lijken al verloren voor Harris als je de huidige data vergelijkt met 2020.Sjurm schreef op woensdag 6 november 2024 @ 04:11:
[...]
Als Harris Wisconsin, Michigan en Pennsylvania pakt is er niks aan de hand
NYTimes gaat nu voor bijna 80% winst voor Trump. Zal zelfs de popular vote kunnen winnen volgens de NYTimes
[ Voor 39% gewijzigd door marijn15 op 06-11-2024 04:19 ]
Trump heeft gewonnen. De kiezers hebben gesproken. Slaap lekker
Inmiddels al meer helaasmarijn15 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 04:16:
NYTimes gaat nu voor bijna 80% winst voor Trump. Zal zelfs de popular vote kunnen winnen volgens de NYTimes
:strip_exif()/f/image/3Fltsk5IsijqRIUsHOAUa27v.jpg?f=fotoalbum_large)
Steam: CatBearCow
Kan hier met mijn hoofd niet bij.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik zal willen gvd wat zijn “veel” Amerikanen dom.
Nee Harris is niet de allerbeste kandidaat, maar kom op Trump was de vorige keer al rem wannabe dictator.
Nee Harris is niet de allerbeste kandidaat, maar kom op Trump was de vorige keer al rem wannabe dictator.
Dat worden vier vermoeiende jaren, als deze trend doorzet
Het feit dat je het kunt hebben over een Molukker, een jood of een moslim kunt hebben geeft al aan dat deze afwijkt van het gemiddelde, en alleen daardoor is deze niet volledig geassimileerd. Dat hoeft ook niet. Bij assimilatie kan een minderheid namelijk eigenschappen zoals religie of dieetpreferenties behouden maar dient men bijvoorbeeld wel een bepaalde taal te spreken. Woon jij in Amsterdam of Berlijn dan ben jij welkom als jij Engels spreekt en je hoofd boven water kunt houden (werk), ie. expats. Maar elders gelden weer andere verwachtingen.siggy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 01:52:
[...]
Ik denk dat we een andere definitie hebben van assimilatie danwel integratie. En Molukkers in de jaren 80/90 hebben zich geintegreerd. Dat kun je niet van anderen zeggen. Compleet niet. En dat zal ook nooit gebeuren. En dát is het probleem. Eigen basisscholen, eigen middelbare scholen. En op de een of andere perverse manier ben ik het probleem. Probleem in eigen huis.
Maar dit gaat over de us. Ik kan me het anders herinneren. Dit is pas het begin. Of ik kijk de verkeerde stream. Nog niks gebeurd eigenlijk.
Moslimhaat en moslimacceptatie speelt ook in VS, en de mate van assimilatie verschilt, alsmede de eis die de bevolking stelt. Ben je bijvoorbeeld Fries maar heb je een kleurtje? Volgens sommige Nederlanders kun je dan geen Fries zijn. Volgens anderen hoor je er niet bij wanneer jij een bepaalde (streektaal) of dialect niet spreekt of de verkeerde christelijke substroming aanhangt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Veel mensen stemmen met emotie, dat doen ze hier ook niet anders. Laatst iemand gevraagd waarom heb je gestemd op die persoon ? Ja vind ik wel iets hebben iets met "uiterlijk"Maarten_E schreef op woensdag 6 november 2024 @ 04:47:
Kan hier met mijn hoofd niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Offens1490 op 06-11-2024 04:52 ]
AnimeAdicted
Bizarre is dat het zelfs nog een landslide kan worden voor Trump
[ Voor 3% gewijzigd door marijn15 op 06-11-2024 04:54 ]
Iemand die voor verkiezing 100% zeker is dat X of Y gaat winnen is een onrealistische... hmmm, gelovige? Hoe dan ook, je kunt daar niet 100% zeker over zijn, en ook niet 80 of 90.BlazeMuis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 03:23:
Eerst waren mensen op Reddit er 100% zeker van dat Harris ging winnen, en nu raken ze allemaal in paniek.
Ik denk dat bijna iedereen diep van binnen het wel wist, maar toch ontkennen in de hoop dat trump niet gaat winnen.
Ik hoop overigens dat Harris alsnog wint, maar die kans is heel klein nu.
MI gaat denk ik wel naar Dems uiteindelijk maar PA heb ik geen vertrouwen meer in. Ziet er helaas goed uit voor Trump. En slecht voor de democratie (die hij om zeep zegt te willen helpen).
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Er dit keer maar voor gekozen om op een normale tijd naar bed te gaan en om 5u in te schakelen. Precies op tijd voor de ontknoping zo te zien.
Is er ook een nieuws app die de komende 4 jaar niets uit Amerika laat zien? Ik kan het niet meer opbrengen...
Grappig dat er (momenteel) precies 270 mensen gestemd hebben.Superman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 04:50:
Poll die ik eerder geplaatst had.
[Afbeelding]
Er is mogelijk wat onduidelijkheid over de poll. Is het bedoeld als wie men denkt of wil dat gaat winnen?
Een andere indicator is Bitcoin. Die steeg vanaf middernacht met zo'n 8% naar een ATH rond 4 uur. Gezien Trump (en Musk) nog meer pro-crypto is dan Harris, is het een indicator. De betrouwbaarheid van deze indicator laat ik in het midden. Het is wel een interessante moderne manier om een sentiment te volgen tijdens de verkiezingen.
Ik laat mij graag verrassen, maar zie Harris niet meer winnen. Haar alternatieve route naar 270 (Georgia, North Carolina) lijkt geen optie meer te zijn en haar beste kans (the blue wall MI, WI en PA) lijkt ook te wankelen. Het zal vermoedelijk een zware dobber worden voor de Democraten omdat ze ook het huis van afgevaardigden én de senaat verliezen. Er is geen beter scenario voor de Republikeinen en ze hebben met dit vrijspel om Amerika een nieuw karakter te geven.
De neiging van de mensheid om zichzelf keer op keer te gronde te richten blijkt vrij eindeloos helaas

Ik heb al uitschieters gezien van 9.4%. Lekker verdienen zo als je veel gekocht had een paar dagen geleden, dat wel.Playa del C. schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:20:
[...]
Grappig dat er (momenteel) precies 270 mensen gestemd hebben.
Er is mogelijk wat onduidelijkheid over de poll. Is het bedoeld als wie men denkt of wil dat gaat winnen?
Een andere indicator is Bitcoin. Die steeg vanaf middernacht met zo'n 8% naar een all-time ATH rond 4 uur. Gezien Trump (en Musk) nog meer pro-crypto is dan Harris, is het een indicator. De betrouwbaarheid van deze indicator laat ik in het midden. Het is wel een interessante moderne manier om een sentiment te volgen tijdens de verkiezingen.
Ik heb op trump gestemd in die pol omdat ik denk dat hij gaat winnen.
That's putting it mildlyEnigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:21:
Er is geen beter scenario voor de Republikeinen en ze hebben met dit vrijspel om Amerika een nieuw karakter te geven.
Vraag mij af of die hype rondom de DNC (met endorsements van Taylor Swift etc) niet te vroeg was ingezet, het moest toen nog 2 maanden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En het wordt ook steeds frustrerender, waarom blijft het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat ze tegen hun eigen belangen instemmen.MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:22:
De neiging van de mensheid om zichzelf keer op keer te gronde te richten blijkt vrij eindeloos helaas
Weinig verstand, mee getrokken worden in hun omgeving die ook weinig verstand heeft. Laag IQ, weinig tot geen opleiding.marijn15 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:25:
[...]
En het wordt ook steeds frustrerender, waarom blijft het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat ze tegen hun eigen belangen instemmen.
De wat hoger opgeleide mensen: geld, belastingen.
[ Voor 6% gewijzigd door BlazeMuis op 06-11-2024 05:29 ]
De mens is zelf destructief, dat ligt nu eenmaal in ons kern. We mogen er wel van uitgaan dat dit slechts een tijdelijk iets is voor Amerika. Goed en slecht wisselen elkaar af. Misschien is het nu ook tijd voor wat zelf reflectie als Nederlander zijnde: Blij zijn met de rechten die we hebben en hoop hebben dat het voor Amerikanen op lange termijn goed zal komen. Israël zal 'plots' minder wraakzuchtig zijn en Ukraïne zal waarschijnlijk land moeten weggeven om er een bestand te halen omdat teveel militaire hulp niet meer wordt aangeboden vanuit Amerika. Hun economie zit in de lift dus zal Trump de vruchten weer ervan kunnen plukken, hij zal al zijn mogelijke straffen ontlopen wanneer hij als president van immuniteit geniet, maar hopelijk zal hij beperkt blijven in zijn uitvoering van project 2025. Al heb ik het vermoeden dat Trump 100% bereid is zijn woorden om te zetten in daden zoals een vijandenlijst maken en meer controle uit te oefenen als autocraat. In 2016 kon hij dit niet echt verwezenlijken door de mensen die hem daarvan weerhielden. Deze mensen zijn inmiddels Trump af en kozen e kant van Harris. Ik hoop van harte dat ze met rust gelaten worden.MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:22:
[ Voor 7% gewijzigd door Enigmus op 06-11-2024 05:39 ]
Het is naar mijn mening puur gokken als men met veel geld en/of een grote hefboom gaat speculeren op crypto op basis van Amerikaanse verkiezingen, maar er wordt inderdaad door heel wat mensen veel ongerealiseerde winst gezien vandaag.BlazeMuis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:22:
[...]
Ik heb al uitschieters gezien van 9.4%. Lekker verdienen zo als je veel gekocht had een paar dagen geleden, dat wel.
Ik heb op trump gestemd in die pol omdat ik denk dat hij gaat winnen.
Ik heb in de poll ook Trump gekozen (niet gestemd). Ook meerdere Nederlandse experts hebben de laatste dagen aangegeven dat de kans op winst voor Trump groter lijkt te zijn, maar vooral dat het 50/50 was. De poll hier op tweakers lijkt vooral aan te geven wat men zou willen.
Welp! WO2 is nu officieel te lang geleden, het besef is verdwenen. De toekomst van het westen, ieder voor zich en tegenkrachten kruipen naar elkaar.
Hopelijk gaat het een slecht voorbeeld worden dat motiveerd om het in europa beter te doen
Hopelijk gaat het een slecht voorbeeld worden dat motiveerd om het in europa beter te doen

Ongelofelijk dat het er op begint te lijken dat Trump gaat winnen, de populair vote gaat krijgen en de senaat en house allemaal naar de Republikeinen gaan….
Treurig om te zien hoe een land zich naar de klote gaat helpen. Dit is veel erger dan in 2016. Wat men de komende jaren gaat doen heeft mogelijk echt wel een langdurige impact op het land. En het treurige van alles is dat een groot deel van de westerse wereld hier ook in meegetrokken wordt.
Daarnaast weer 4 jaar Trump in de media, iets waar ik ook absoluut niet op zit te wachten!
Ongelofelijk hoe de democraten het wederom zo hebben kunnen verpesten. In 2016 was het hun eigen schuld, in 2020 hadden ze geluk dat COVID kwam en nu mogen ze voor een deel Biden zijn koppigheid bedanken.
Dus Democratic Party: bedankt namens de rest van de wereld!
Treurig om te zien hoe een land zich naar de klote gaat helpen. Dit is veel erger dan in 2016. Wat men de komende jaren gaat doen heeft mogelijk echt wel een langdurige impact op het land. En het treurige van alles is dat een groot deel van de westerse wereld hier ook in meegetrokken wordt.
Daarnaast weer 4 jaar Trump in de media, iets waar ik ook absoluut niet op zit te wachten!
Ongelofelijk hoe de democraten het wederom zo hebben kunnen verpesten. In 2016 was het hun eigen schuld, in 2020 hadden ze geluk dat COVID kwam en nu mogen ze voor een deel Biden zijn koppigheid bedanken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik denk niet dat het daaraan lag. Ze hadden naast Swift een scala aan andere sterren die van zich lieten horen. Het lag duidelijk aan de boodschap en de mindset van Amerikanen. Wellicht is economie een grotere factor geweest dan gedacht, ondanks dat er recent een poll uitkwam waaruit bleek dat democratie als #1 werd gekozen.Maarten_E schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:25:
Vraag mij af of die hype rondom de DNC (met endorsements van Taylor Swift etc) niet te vroeg was ingezet, het moest toen nog 2 maanden.
Misschien dat mensen wakker worden?Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:37:
[...]
Ik denk niet dat het daaraan lag. Ze hadden naast Swift een scala aan andere sterren die van zich lieten horen. Het lag duidelijk aan de boodschap en de mindset van Amerikanen. Wellicht is economie een grotere factor geweest dan gedacht, ondanks dat er recent een poll uitkwam waaruit bleek dat democratie als #1 werd gekozen.
Je zal wat meer toelichting moeten geven. Wat je hier zegt is niet substantief.
De menselijke natuur bestaat niet. Dat is een illusie. De mens is helemaal niet zelf-destructief of wil zich graag ter gronde richten. Dat wordt alleen gezegd in films. Dit heeft gewoon puur te maken met gebrek aan kritisch denken, naïviteit, chauvinisme, jingoism, etc. De MAGA mensen weten gewoon niet wat ze aan het doen zijn en waar ze precies voor stemmen.
Eens. En een eerlijke manier van observeren, door de hand in eigen boezem te steken. Vergelijkbaar met Nederlandse politiek.MazeWing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:35:
Omgekeerd geldt ook dat het knap van de Republikeinen is dat ze er, ondanks Trump, zo goed voor staan op dit moment. Als er een betere kandidaat was opgestaan als Republikeinse presidents-kandidaat, dan hadden ze met gemak gewonnen in de huidige VS.
Of het stupiditeit, opportunisme of kwaadaardigheid is maakt voor het effect weinig uit. De geschiedenis lijkt zich op gezette tijden te herhalen.Comp_Lex schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:41:
De menselijke natuur bestaat niet. Dat is een illusie. De mens is helemaal niet zelf-destructief of wil zich graag ter gronde richten. Dat wordt alleen gezegd in films. Dit heeft gewoon puur te maken met gebrek aan kritisch denken, naïviteit, chauvinisme, jingoism, etc. De MAGA mensen weten gewoon niet wat ze aan het doen zijn en waar ze precies voor stemmen.
Daarnaast laat je de Trump stemmer wel heel makkelijk weg komen. Nee ze weten niet precies waar ze voor stemmen. Hoofdzakelijk omdat Trump zo volatiel als de pest is.
Maar op veel themas is het weldegelijk gewoon een bewuste keuze.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2024 05:52 ]
Ben het daar niet mee eens, anders zouden mensen niet roken en niet meer eten dan ze nodig hebben of hun glazen ingooien door dingen te zeggen die ze wel/niet menen. In dit geval is het kenmerkend dat er politieke calcificatie al een langere tijd gaande is. De maatschappij verhard, is minder sympathiek, verliest haar moreel kompas, wilt geen migranten terwijl ze goed zijn voor de economie, wilt in een echo chamber blijven omdat ze compulsief in een leugen willen blijven geloven, etc.Comp_Lex schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:41:
Dit lijkt toch af te gaan op een flinke overwinning voor Trump. Wie had dat een maand of 2 geleden verwacht...?
Het enige voordeel is dat de cryptos de laatste uren duizenden euros meer waard zijn geworden, maar dat zullen de reguliere aandelen straks vast weer negatief corrigeren.
Het enige voordeel is dat de cryptos de laatste uren duizenden euros meer waard zijn geworden, maar dat zullen de reguliere aandelen straks vast weer negatief corrigeren.
Hallo Autocratie, vaarwel Democratie.
Man man man...
Man man man...
[ Voor 8% gewijzigd door Spykie op 06-11-2024 06:05 ]
Roken zit in de huidige cultuur (en tevens verslavend). Dat was 1000 jaar geleden wel anders. Maar dat terzijde. Ik denk niet eens dat de MAGA mensen doorhebben dat ze in een echo chamber zitten en dat Trump een pathologische leugenaar is. Ze zien het gewoonweg niet. Wij wel, omdat we een hoger denkniveau hebben en geïnformeerd zijn. We kijken kritisch naar zaken en doen meer onderzoek.Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:51:
[...]
Ben het daar niet mee eens, anders zouden mensen niet roken en niet meer eten dan ze nodig hebben of hun glazen ingooien door dingen te zeggen die ze wel/niet menen. In dit geval is het kenmerkend dat er politieke calcificatie al een langere tijd gaande is. De maatschappij verhard, is minder sympathiek, verliest haar moreel kompas, wilt geen migranten terwijl ze goed zijn voor de economie, wilt in een echo chamber blijven omdat ze compulsief in een leugen willen blijven geloven, etc.
Laatste valse-hoop gevende uurtjes. Maar nekslag laat niet lang op zich wachten.
Ongelovelijk.
Trump wint 2 keer, en 2 keer moet het van een vrouw.
Ongelovelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 06-11-2024 06:08 ]
Nou wat een voordeel.TheBrut3 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:00:
Dit lijkt toch af te gaan op een flinke overwinning voor Trump. Wie had dat een maand of 2 geleden verwacht...?
Zit ik dan met mijn zak Bitcoin. Wat geweldig. De vreugde is bizar. Ondertussen ook flink spijt dat ik een dozijn jaar geleden 2 kinderen op deze fucked up wereld heb gezet...
Geitenbende.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ben het daar wel mee eens. De Republikeinen hadden en hebben de beste papieren. Ik ben niet tegen Republikeinen, maar wel tegen MAGA. Momenteel bestaat er alleen een MAGA partij omdat de identiteit van Republikeinen al een tijdje zoek is. (law and order, minder inmenging van de staat, vrijheid). Hopelijk kan een Liz Chaney bij de volgende verkiezing opstaan om als authentieke Republikein op het stembiljet te verschijnen zodat Amerikanen weer een optie hebben en inzien dat fatsoenlijke conservatisme nog bestaat. Zoals bekend sttaat MAGA voor ver-rechtse extremisme en dat is moeilijk te verteren wanneer je het koppelt als een Republikeins-democratisch land als Amerika, een land dat als voorbeeld diende voor zo'n beetje de hele wereld minus de usual suspects.Playa del C. schreef op woensdag 6 november 2024 @ 05:45:
[...]Ongekeerd geldt ook dat het knap van de Republikeinen is dat ze er, ondanks Trump, zo goed voor staan op dit moment. Als er een betere kandidaat was opgestaan als Republikeinse presidents-kandidaat, dan hadden ze met gemak gewonnen in de huidige VS.
Dag strafzaken voor Trump, komt ie weer mooi mee weg.
Wat positief nieuws:
Virginia, Hawaii en New Mexico naar Harris, nu op 209
Kamala Harris krijgt er 22 kiesmannen bij en slecht daarmee ook de grens van 200. Met 2059 kiesmannen nadert ze Donald Trump, die op 230 staat. Degene die als eerste 270 kiesmannen achter zich heeft, wint de verkiezingen.
Kamala Harris krijgt er 22 kiesmannen bij en slecht daarmee ook de grens van 200. Met 2059 kiesmannen nadert ze Donald Trump, die op 230 staat. Degene die als eerste 270 kiesmannen achter zich heeft, wint de verkiezingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Spykie op 06-11-2024 06:10 ]
Ach ja, de internationale trend wees duidelijk in het voordeel van Trump.
Tegen je eigen belangen in stemmen is gewoon enorm hot op het moment.
Met toegang tot kennis neemt onwetendheid meer toe dan kennis, mensen stemmen op basis van gevoel.
Het edit:Desperate Real Housewives en Love Island publiek is in de meerderheid en stemt liever op een onserieuze leugenaar en crimineel dan op een saaie vrouw die een beetje als Janice van Friends klinkt. En das dom, krom, en hoe het vaak werkt.
Tegen je eigen belangen in stemmen is gewoon enorm hot op het moment.
Met toegang tot kennis neemt onwetendheid meer toe dan kennis, mensen stemmen op basis van gevoel.
Het edit:Desperate Real Housewives en Love Island publiek is in de meerderheid en stemt liever op een onserieuze leugenaar en crimineel dan op een saaie vrouw die een beetje als Janice van Friends klinkt. En das dom, krom, en hoe het vaak werkt.
Als je oplet en naar de trends kijkt zie je dat ze toch winig kans meer maakt. Trump overperformed in het hele land.Spykie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:10:
Wat positief nieuws:
*knip* op de manFrambozenTaart schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:08:
[...]
Nou wat een voordeel.
Zit ik dan met mijn zak Bitcoin. Wat geweldig. De vreugde is bizar. Ondertussen ook flink spijt dat ik een dozijn jaar geleden 2 kinderen op deze fucked up wereld heb gezet...
Geitenbende.
[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 06:15 ]
Dat is het hem nu juist; er zijn wel wat meer landen. Somber uitzicht voor Europa en democratie.Cartman! schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:10:
Een labiele crimineel aan de macht, alleen in Amerika
Maar ach, het is wat het is.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Als Trump zou verliezen had de partij kans om afscheid van MAGA te nemen en zich weer te vormen tot een échte republikeinse partij. Nu het er op lijkt dat Trump wint kun je ervan uitgaan dat MAGA, nog meer dan voorheen, de partij beetje bij beetje overneemt. Trump zal er nu ook alles aan doen om zijn “legacy” ook na 4 jaar nog een rol van betekenis te geven.Enigmus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:09:
[...]
Ben het daar wel mee eens. De Republikeinen hadden en hebben de beste papieren. Ik ben niet tegen Republikeinen, maar wel tegen MAGA. Momenteel bestaat er alleen een MAGA partij omdat de identiteit van Republikeinen al een tijdje zoek is. (law and order, minder inmenging van de staat, vrijheid). Hopelijk kan een Liz Chaney bij de volgende verkiezing opstaan om als authentieke Republikein op het stembiljet te verschijnen zodat Amerikanen weer een optie hebben en inzien dat fatsoenlijke conservatisme nog bestaat. Zoals bekend sttaat MAGA voor ver-rechtse extremisme en dat is moeilijk te verteren wanneer je het koppelt als een Republikeins-democratisch land als Amerika, een land dat als voorbeeld diende voor zo'n beetje de hele wereld minus de usual suspects.
Deze winst voor Trump is zo enorm veel erger dan in 2016….
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Met cultuur doel je op een tijdperk waar roken hip was. Tegenwoordig is het een keuze om te roken en toch blijven we paffen. Het is uiteraard een verslaving, maar iedereen weet dat het slecht is om eraan te beginnen.Comp_Lex schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:05:
[...]
Roken zit in de huidige cultuur (en tevens verslavend). Dat was 1000 jaar geleden wel anders. Maar dat terzijde. Ik denk niet eens dat de MAGA mensen doorhebben dat ze in een echo chamber zitten en dat Trump een pathologische leugenaar is. Ze zien het gewoonweg niet. Wij wel, omdat we een hoger denkniveau hebben en geïnformeerd zijn. We kijken kritisch naar zaken en doen meer onderzoek.
Vooral oudere mensen en minder begaafde mensen zullen niet weten dat hij alles bij elkaar liegt. Een ander gedeelte neemt het voor lief. Je hebt gelijk dat het komt door een gebrek aan kritisch denken en 'wilful ignorance'. Zag een poll voorbij komen waaruit bleek dat 30% aangaf dat het verantwoord was om met geweld een verloren verkiezing aan te vechten. Je verliest oog voor democratie door met geweld te dreigen.
Sja, de race lijkt wel gelopen. De uitkomst past in de lijn die we ook in Europa zien: feiten leggen het meer en meer af tegen de gemanagede onvrede, onderbuik en onzekerheid. Als je het allemaal niet meer weet (gepland natuurlijk) dan is een figuur die heel hard roept dat ie alles wél weet en dat het inderdaad écht allemaal aan anderen ligt wel lekker comfortabel. Who cares dat ie veroordeeld is voor wat kleine dingen, dat was toch allemaal geënsceneerd door zijn tegenstanders.
Dit is een koude douche, maar wij zitten niet al jaren midden in de (sociale-)mediastorm met 2 banen die niet voldoende betalen. Dan is het makkelijker commentaar leveren. En wij hebben hier óók peilingen waarin de populistisch rechtse kant nog verder groeit.
Ik kan er met m'n hoofd ook niet bij dat een westers land dit kiest, maar de VS is niet Europees en fundamenteel anders op enorm veel vlakken. Dat is makkelijk vergeten vanwege de samenwerking tijdens en na WO2 en koude oorlog, waardoor dit meer bizar lijkt dan het is. Net als 8 jaar geleden.
De senaat wordt ook republikeins, het huis blijft dat, Alito kan veilig vervangen worden. Er staat geen rem op, inmiddels zijn meer gematigde politici ook met minder, want vervangen door maga aanhangers.
Het anti-China sentiment zal wel blijven op economisch vlak, maar ik vrees voor de rest. Oekraïne, Zuid-Ossetië, Midden-Oosten, Taiwan... De grootste NATO macht heeft een 100% might makes right mentaliteit per januari en de EU is zelf ook nog verder onderweg naar populistisch rechts.
En dan is er het klimaat. Als de VS zich niet inspant, hoeveel landen denken dan "we zijn toch al de lul, dan maar de concurrentiepositie handhaven en hopen op kernfusie ofzo". Na ons de zondvloed.
We gaan het meemaken. Ik vrees voor de toekomst. Niet zozeer de komende 4 jaar, maar vooral voor daarna: hoe ziet het systeem eruit na minstens 4 jaar zonder veel weerstand verder kunnen bouwen aan de fundering en wat worden de knock-off effecten op de politiek van de rest van de wereld.
Dit is een koude douche, maar wij zitten niet al jaren midden in de (sociale-)mediastorm met 2 banen die niet voldoende betalen. Dan is het makkelijker commentaar leveren. En wij hebben hier óók peilingen waarin de populistisch rechtse kant nog verder groeit.
Ik kan er met m'n hoofd ook niet bij dat een westers land dit kiest, maar de VS is niet Europees en fundamenteel anders op enorm veel vlakken. Dat is makkelijk vergeten vanwege de samenwerking tijdens en na WO2 en koude oorlog, waardoor dit meer bizar lijkt dan het is. Net als 8 jaar geleden.
De senaat wordt ook republikeins, het huis blijft dat, Alito kan veilig vervangen worden. Er staat geen rem op, inmiddels zijn meer gematigde politici ook met minder, want vervangen door maga aanhangers.
Het anti-China sentiment zal wel blijven op economisch vlak, maar ik vrees voor de rest. Oekraïne, Zuid-Ossetië, Midden-Oosten, Taiwan... De grootste NATO macht heeft een 100% might makes right mentaliteit per januari en de EU is zelf ook nog verder onderweg naar populistisch rechts.
En dan is er het klimaat. Als de VS zich niet inspant, hoeveel landen denken dan "we zijn toch al de lul, dan maar de concurrentiepositie handhaven en hopen op kernfusie ofzo". Na ons de zondvloed.
We gaan het meemaken. Ik vrees voor de toekomst. Niet zozeer de komende 4 jaar, maar vooral voor daarna: hoe ziet het systeem eruit na minstens 4 jaar zonder veel weerstand verder kunnen bouwen aan de fundering en wat worden de knock-off effecten op de politiek van de rest van de wereld.
Dit is wel wat een tegenstelling. Als 'Democraten' zo goed zijn met hun hogere denkniveau, hoe kan het dan dat het ze niet lukt om genoeg stemmen te winnen?Comp_Lex schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:05:
[...]
Ik denk niet eens dat de MAGA mensen doorhebben dat ze in een echo chamber zitten en dat Trump een pathologische leugenaar is. Ze zien het gewoonweg niet. Wij wel, omdat we een hoger denkniveau hebben en geïnformeerd zijn. We kijken kritisch naar zaken en doen meer onderzoek.
Ik denk dat het juist de fout is om zo laagdunkend over de tegenpartij te denken en spreken. Zoals Biden ook deed met zijn 'garbage'-opmerking. Dat geeft aan dat de Democraten niet altijd zo nobel zijn als dat ze claimen te zijn. Democraten hameren op het sociale, het samenwerken en dat iedereen erbij hoort. Behalve Trump-stemmers, dat is uitschot... Volgens de zittende Democratische president nog wel. Biden is de grootste strategische fout in dit verhaal, die man is de laatste jaren een bron van politieke onhandigheid.
Hoger denkniveau?Comp_Lex schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:05:
[...]
Wij wel, omdat we een hoger denkniveau hebben en geïnformeerd zijn. We kijken kritisch naar zaken en doen meer onderzoek.
Klinkt alsof dit zo uit het lijstje met "alternatieve feiten" zou kunnen komen.
Het probleem met kritisch denken is dat iedereen het denkt te doen. Zo is jouw uitspraak hier niet onderbouwd, wat dezelfde fout is die veel stemmers (willen) maken.
Dat zit wel Schnorr.
Gefeliciteerd Putin, het is je weer gelukt.
Trump beledigt grote delen van de kiezers en bedreigt zijn opponenten met de dood. En het zijn weer de Dems onaardig zijn geweest.Playa del C. schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:21:
[...]
Dit is wel wat een tegenstelling. Als 'democraten' zo goed zijn met hun hogere denkniveau, hoe kan het dan dat het ze niet lukt om genoeg stemmen te winnen?
Ik denk dat het juist de fout is om zo laagdunkend over de tegenpartij te denken en spreken. Zoals Biden ook deed met zijn 'garbage'-opmerking. Dat geeft aan dat de Democraten niet altijd zo nobel zijn als dat ze claimen te zijn. Democraten hameren op het sociale, het samenwerken en dat iedereen erbij hoort. Behalve Trump-stemmers, dat is uitschot... Volgens de zittende Democratische president nog wel. Biden is de grootste strategische fout in dit verhaal, die man is de laatste jaren een bron van politieke onhandigheid.
Men wil wellicht geen zwarte vrouw maar gewoon een blanke man, zo eenvoudig ligt het denk ik.
Tja dat de keuze voor Harris slecht zou uitpakken was net zo duidelijk als dat Timmermans nooit de verkiezingen zou gaan winnen voor GL-pvda. Gewoon oerdom om een te gaan voor een vrouw met haar etnische achtergrond, deel van een administratie die niet populair is, waarin zij vrij onzichtbaar was.jaapstobbe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:07:
Laatste valse-hoop gevende uurtjes. Maar nekslag laat niet lang op zich wachten.
Ongelovelijk.
Mensen stemmen met hun onderbuik en zij heeft gewoon teveel dingen die ze in Amerika niet willen.
Het is niet anders. Amerika was niet klaar voor een vrouw in 2016 en ook niet in 2024. Dat Trump zijn opponenten steeds vrouwen moeten zijn...HEY_DUDE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:24:
[...]
Trump beledigt grote delen van de kiezers en bedreigt zijn opponenten met de dood. En het zijn weer de Dems onaardig zijn geweest.
Men wil wellicht geen zwarte vrouw maar gewoon een blanke man, zo eenvoudig ligt het denk ik.
Volgens orakel Allan Lichtman maakte ze een grote kans. Die is nu ook niet geloofwaardig meer trouwens.Kist schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:26:
[...]
Tja dat de keuze voor Harris slecht zou uitpakken was net zo duidelijk als dat Timmermans nooit de verkiezingen zou gaan winnen voor GL-pvda. Gewoon oerdom om een te gaan voor een vrouw met haar etnische achtergrond, deel van een administratie die niet populair is, waarin zij vrij onzichtbaar was.
Mensen stemmen met hun onderbuik en zij heeft gewoon teveel dingen die ze in Amerika niet willen.
En hij erft een economie dat de goede kant op gaat, Israël zal nu minder geneigd zijn om oorlog te voeren en Ukraine zal misschien nu concessies moeten doen doordat wapensteun wegvalt van Amerika. Hierdoor kan Trump zich zogenaamd weer als 'vredesleider' profileren. En omdat hij nu zoveel macht heeft zullen mensen zwichten zijn kant te kiezen. Het is ook mogelijk dat er een nationale abortus ban komt en er geen scheiding meer is tussen staat en religie. Kortom extreem wordt extremer. Het zal interessant worden in hoeverre en hoe geleidelijk hij project 2025 implementeert. Ben ook benieuwd wat voor effect het zal hebben op Europe op het gebied van economische concurrentievermogen.jaapstobbe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:09:
Dag strafzaken voor Trump, komt ie weer mooi mee weg.
Waren de Republikeinse Polls nou meer precies dan de grote independent polls?
Je hebt meerdere invalshoeken nodig om kritisch te denken. De meeste mensen krijgen die niet meer.Stukfruit schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:21:
[...]
Hoger denkniveau?
Klinkt alsof dit zo uit het lijstje met "alternatieve feiten" zou kunnen komen.
Het probleem met kritisch denken is dat iedereen het denkt te doen. Zo is jouw uitspraak hier niet onderbouwd, wat dezelfde fout is die veel stemmers (willen) maken.
Nee, wat ik zeg is dat de Democraten zich helaas zo nu en dan ook laten verlagen richting het niveau van de Republikeinen.HEY_DUDE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:24:
[...]
Trump beledigt grote delen van de kiezers en bedreigt zijn opponenten met de dood. En het zijn weer de Dems onaardig zijn geweest.
Niet hetzelfde niveau bereiken, maar het kost ze stemmen. En blijkbaar nu net teveel stemmen.
Verder met je eens dat het witte man/zwarte vrouw concept in dat land vast ook mee zal spelen, maar dat is een ander punt. Neemt niet weg dat de Democraten het deels ook echt beter hadden kunnen en moeten doen.
Aangezien Trump regelmatig voor zal komen in de Epstein files, denk je echt dat hij die vrij zal geven?Bad Brains schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:54:
Zo weird om 84% van de tweaker poll op [mbr]Harris[/mbr] stemt en de huidige regering tot stand is gekomen door ver rechts te stemmen.
En ja, als ik in de US zou wonen had ik hard op Trump gestemd, geen overtuigende stem maar het lijkt op stem ik op slecht of slechter.
[mbr]Harris[/mbr] is in mijn ogen echt een veel slechtere stem.
[mbr]Geen naamsverbasteringen graag.[/mbr]
Als Trump aan de macht komt mag ik hopen dat de Diddy files (en de Epstein files) zo snel mogelijk geopend worden.
Als Eminem op geparadeerd wordt en het over de defense van free speech heeft terwijl Harris Facebook en X wil aanpakken op "freedom of speech" is crazy af.
En ja, Harris heeft gezegd X en Facebook aan te pakken. Niet om de boel te censureren maar om de niet-aflatende stroom aan misinformatie en leugens die van die platformen komen aan te pakken. Want die dragen er volop aan bij dat samenlevingen verdeeld worden.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Georgia en North Carolina naar Trump
Zelfs een wonder gaat Harris niet meer helpen. Natuurlijk zullen op sommige TV zenders nog de schijn ophouden dat er nog van alles mogelijk is, maar statistisch gezien is Harris kansloos.Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:37:
Georgia en North Carolina naar Trump
Over een paar minuten de speech van Trump. Heel benieuwd naar de toon...
De dems hebben op geen enkele wijze het niveau van de GOP bereikt met een paar slip of the tongues van Biden.Playa del C. schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:31:
[...]
Nee, wat ik zeg is dat de Democraten zich helaas zo nu en dan ook laten verlagen richting het niveau van de Republikeinen.
Niet hetzelfde niveau bereiken, maar het kost ze stemmen. En blijkbaar nu net teveel stemmen.
Verder met je eens dat het witte man/zwarte vrouw concept in dat land vast ook mee zal spelen, maar dat is een ander punt. Neemt niet weg dat de Democraten het deels ook echt beter hadden kunnen en moeten doen.
Harris heeft het in het debat goed gedaan tegen Trump en weinig tot geen uitglijders gemaakt in de campagne. Of de campagne strategisch goed in elkaar zat zal nog wel even voer voor discussie zijn.
Blijkbaar is er collectief wereldwijd een gebrek aan goede tegen kandidaten vaak wordt er gezegd maar de andere kant heeft geen sterke kandidaat. Dit is een breed fenomeen en lastig te verklaren dat men collectief geen goede leiders meer heeft of naar voren schuift.
Tijd voor bezinning voor de democratische partijen, conventionele campagnes werken slecht tot niet tegen rechts radicaal.
*knip* complotten
[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:22 ]
*knip* een TR aanmaken volstaat
Jongens, ik ben een weekje weg, ik ga een bunker in mijn tuin bouwen omdat de wereld nog meer naar de klote gaan. Doei!
[ Voor 55% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:22 ]
*knip* s.v.p. geen sealioning.
[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 08:19 ]
Als je kijkt naar de popular vote (meeste stemmen), dan waren ze er wel klaar voor. Het is vanwege hun kiesstelsel waardoor Trump alsnog president werd. Het zou me niets verbazen als die situatie nu weer hetzelfde is.jaapstobbe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:26:
[...]
Het is niet anders. Amerika was niet klaar voor een vrouw in 2016 en ook niet in 2024. Dat Trump zijn opponenten steeds vrouwen moeten zijn...
Het is niet geweldig maar de doom-talk hier is ook wat overdreven. Spijt van kinderen.. bunkers in de tuin.
Democraten hebben het gewoon weer verpest, Biden als clown laten doorgaan en daarna geen serieuze weerstand kunnen bieden aan Trump.
Democraten hebben het gewoon weer verpest, Biden als clown laten doorgaan en daarna geen serieuze weerstand kunnen bieden aan Trump.
Leugens, leugens en leugens. Importtarieven, populistische golf, gebrek aan steun voor Oekraïne, steunen van Poetin, etc, twijfel aan Navo, ..
Maar oke, ik hoop dat de soep de komende vier jaar niet zo heet gegeten wordt.
[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 08:26 ]
Kunnen we het omdraaien en aan jou vragen wat hij heeft gedaan wat de wereld positief heeft geraakt? Ik denk weet dat jouw lijstje sneller klaar is
[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 08:27 ]
Het lijkt wel opgezet speltuinïnen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:50:

*knip* een TR aanmaken volstaat
Ik houd mij weinig tot niet bezig met media vanwege de constante stroom aan negativiteit. Maar elke keer dat ik iets van Trump voorbij zie of hoor komen, verbaas ik mij over de klinkklare onzin die uit zijn strot komt.
Wellicht dat de US gewoon echt flink op zijn bek moet gaan om erachter te komen wat ze aan het doen zijn daar (en in veel andere landen idem).
[ Voor 39% gewijzigd door polthemol op 06-11-2024 07:23 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
*knip* s.v.p. geen commentaar/meta discussie over dit topic.. Het zal allemaal vast meevallen.
[ Voor 53% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 08:27 ]
*knip* maak een topic report aan als je dit vind.Orangelights23 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:51:
[...]
Kunnen we het omdraaien en aan jou vragen wat hij heeft gedaan wat de wereld positief heeft geraakt? Ik denk weet dat jouw lijstje sneller klaar is
[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 08:30 ]
miljoenen onnodige corona doden door wanbeleid.Yzord schreef op woensdag 6 november 2024 @ 06:48:
Is het niet een beetje overdreven hoe er gereageerd wordt op een eventuele overwinning van Trump? Vraagje, aangezien men denkt dat de wereld vergaat, noem eens iets op wat Trump heeft gedaan wat de wereld negatief heeft benadeeld? Of wat jou persoonlijk heeft geraakt?
Opzeggen klimaatverdragen, gaat ons hard benadelen.
Onzekere veiligheidssituatie omtrent NAVO
......
Tja, Als Harris het was geworden dan had ik gebaald. Als Trump het wordt dan baal ik. We moeten gewoon accepteren dat het 2 kandidaten zijn waar men niks aan heeft.
Harris is totaal niet geschikt als president, dus een geluk dat zij het niet wordt.
Trump is totaal niet geschikt als president, dus balen dat bij het wordt.
Harris is totaal niet geschikt als president, dus een geluk dat zij het niet wordt.
Trump is totaal niet geschikt als president, dus balen dat bij het wordt.

Nee, het is een onzinnige vraag. Negatieve zaken hoeven je niet eerst persoonlijk te raken voordat je er tegen zou moeten zijn. Mits je enige vrom van empathie bezit natuurlijk.
Daarnaast is je vraag een schoolvoorbeeld van sealioning.
[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 06-11-2024 08:31 ]
Nou kijken wat er als eerste uitrolt qua policies; deportaties, wereldvrede, tarieven invoeren, of golf.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.